Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dead Man (1995)Dead Man (1995)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Western | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: On the run after murdering a man, accountant William Blake encounters a strange North American man named Nobody who prepares him for his journey into the spiritual world.
Man zoekt baan als boekhouder in een afgelegen "wild west" plaatsje. Wordt afgewezen en moet vluchten voor z'n leven, omdat hem een dubbele moord in de schoenen wordt geschoven. Komt een vage indiaan tegen die al ziet hoe het gaat eindigen. Moraal van het verhaal: "het leven gaat niet altijd zoals gepland." :P

Een wat trage, maar toch boeiende film in zwart/wit, ook vanwege het rauwe gitaarwerk van Neil Young dat zeer prominent aanwezig is. Goede luidsprekers zijn dan ook aan te raden, want met blikkerige flatscreen speakers gaat het niet erg indrukwekkend klinken.
IMDb -- Dead Man (1995) Wikipedia -- Dead Man (1995) Bekijk trailer van Dead Man (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Man (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:58

Lapras

Ice beam

Hatsieflatsie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:34:
Boyhood (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R
Van dezelfde regisseur van Before Sunset, Before Sunrise, Before Midnight. Boyhood vertelt het verhaal van twee gescheiden mensen (Patricia Arquette en Ethan Hawke) die hun kind opvoeden. Centraal staat het leven van de 6-jarige Mason en de emotionele reis die hij aflegt vanaf zijn kindertijd tot aan volwassenheid. De regisseur heeft 12 jaar lang de jongen gefilmd. Je ziet hem dan ook opgroeien, wat best bijzonder is.
Wel een lange zit (de film duurt 3 uur!). Ik vond hem wel aardig, maar toch iets minder dan de Before-reeks. :)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Dit weekend heb ik hem ook gezien. Ik worstel nog een beetje wat ik ervan vind. Aan de ene kant is het project natuurlijk geweldig en werkt het ook nog eens bijzonder goed. Je ziet iemand daadwerkelijk opgroeien voor je ogen. Daarnaast kampt hij met herkenbare problemen en is het niet zo'n typische Hollywood gast, zeker op het einde niet. Hij is uitermate normaal. Bijgestaan door uitstekend acteerwerk en gebalanceerde personages

Het is tegelijkertijd ook de zwakte van de film. Er gebeurt namelijk geen ene reet, zeker op het laatst wat minder. Verhaallijn worden gestart, maar kennen niet echt een bevredigend einde. Personages worden geïntroduceerd om vervolgens maar één scene te hebben. Soms had er wel iets meer een rode draad in mogen zitten.

Nu ik dit opschrijf weegt het positieve toch zwaarder. Ofwel: 8/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Intouchables (2011)The Intouchables (2011)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.
Een rijke verlamde man zoekt iemand om hem te helpen in zijn huis. Hij vindt Driss, een jonge man die net uit de gevangenis komt. Niet de meest geschikte kandidaat, maar toch bouwen de twee hoofdpersonen een vriendschapsband op.

Misschien is het verhaal een beetje cliche met een rijke man en een jongen uit de hood. Maar de hood is dit keer een buitenwijk van Parijs en het is een vlotte film waar je gewoon lekker naar kijkt. Ondanks het Frans ;)
IMDb -- The Intouchables (2011) Wikipedia -- The Intouchables (2011) Bekijk trailer van The Intouchables (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Intouchables (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Boyhood
Ik heb em afgelopen weekend ook gezien. Vond het een erg bijzondere film vanwege het daadwerkelijk zien opgroeien/ouder worden. Dat er weinig gebeurd vond ik helemaal niet erg, ik houd wel van films die uit het leven zijn gegrepen, zonder overmatig veel drama. Mooi om te zien dat alle personen ouder en verstandiger worden en daarbij gevormd worden door gebeurtenissen uit het verleden.
spoiler:
Alleen het einde was van mij niet nodig geweest, daar schetsen ze een soort perfect plaatje... met mensen die ineens helemaal bij hem lijken te passen, in een soort perfecte omgeving. Ze hadden dat wel mogen eindigen in de auto onderweg naar high school... de volgende grote stap in het leven met ongetwijfeld ook z'n ups- en downs.

9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:59

St@m

@ Your Service

Lone Survivor (2013)Lone Survivor (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Een groepje Special Forces? Gaat op missie in Irak (of Afghanistan haha) en wordt aangevallen door Taliban strijders.

Ben er niet helemaal uit waarom deze titel is gekozen? Het was wel een leuke film, heb me goed vermaakt. Misschien een beetje onwerkelijk dat de soldaten zoveel schotwonden kunnen hebben en gewoon doorlopen en een beetje "shit" roepen.
IMDb -- Lone Survivor (2013) Wikipedia -- Lone Survivor (2013) Bekijk trailer van Lone Survivor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lone Survivor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Ik heb helemaal niets met Godzilla (eerdere films ook nooit gezien), maar goed.. een beetje spektakel is nooit mis. Het verhaal vond ik aardig, actie was ook leuk. Keek aardig weg, duurde misschien iets te lang. Het hele achtergrondverhaal van de betreffende soldaat had wat mij betreft voor een groot gedeelte achterwege gelaten kunnen worden en het was ook wel erg toevallig dat juist hij overal terecht komt en de held kan spelen :P Maar goed, Hollywood he.
Ik vond de "parasieten" niet echt passen bij Godzilla. De parasieten leken wel wat op Transformers.
IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

47 Ronin (2013)47 Ronin (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Beetje tegenaan gehikt om deze film te gaan bekijken, maar ik was positief verrast. Leuk verhaal, beetje mythologie erin en rammen met die zwaarden :P
IMDb -- 47 Ronin (2013) Wikipedia -- 47 Ronin (2013) Bekijk trailer van 47 Ronin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 47 Ronin (2013)

The Best Offer (2013)The Best Offer (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 131min. | MPAA: R
Wat een leuke film was dit. Leuke plottwist, al had ik graag nog een eindshot gezien van de boeven. Erg leuk gespeeld door Geoffrey Rush, kwam erg geloofwaardig over.
Aanrader!
IMDb -- The Best Offer (2013) Wikipedia -- The Best Offer (2013) Bekijk trailer van The Best Offer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Best Offer (2013)

Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: PG
Ok.. blijkbaar een kinder/tienerfilm, dat had ik niet helemaal begrepen. Waar ik The Hunger Games nog wel grappig vind slaat dit helemaal nergens op. Blijkbaar was er ook al een ander deel, daar werd flink naar gehint in het begin van de film. Heb het niet afgekeken, ben denk ik halverwege afgehaakt. Beter zou het vast niet worden.
IMDb -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Wikipedia -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Bekijk trailer van Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

The Amazing Spider-Man 2 (2014)The Amazing Spider-Man 2 (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Zo'n film waarvan ik hem gewoon moet zien omdat het iets is wat ik gaaf vond toen ik nog een klein kereltje was. Waar ik deel 1 van deze reeks me niet meer kan heugen is deze ook al bijna uit mijn hoofd verdwenen. Heb me de hele film eigenlijk geërgerd aan de "grappige" manier waarop het verhaal verteld wordt. En ook hier geldt dat het denk ik meer voor een tienerpubliek geschreven is. Het had van mij wel wat duisterder gemogen, maar aan de andere kant is Spiderman natuurlijk ook niet echt een duistere comic.
IMDb -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Sparks (2013)Sparks (2013)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90min.
Tja.. redelijk.. eens een andere superhelden film. Verhaal wordt nooit ergens echt goed of echt slecht. Wel aardig om een keer te kijken op een zondag maar daar houdt het ook wel op.
IMDb -- Sparks (2013) Wikipedia -- Sparks (2013) Zoek trailer van Sparks (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Sparks (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@St@m:

De titel van Lone Survivor is zijn eigen spoiler. Beetje vreemd dat ze die naam hebben gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Tk55 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:39:
@St@m:

De titel van Lone Survivor is zijn eigen spoiler. Beetje vreemd dat ze die naam hebben gekozen!
Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, dat geeft weinig ruimte voor de plot in het algemeen zeg maar :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:55

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

HMC schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:
Tsja, dan mis je dus een hele dimensie aan films. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook stuck in the past zit daarmee. Ik ken niets nieuws. Er is vast nieuw mooi spul, maar ik geef het het geen kans. My bad.
Ik houd me aanbevolen voor tips. :)

Maar een Akira, GitS (originele dus), Urotsukidoji, Princess Mononoke, en nog een paar anderen die ik bij naam vergeten ben, zijn toch echt wel must-sees.
Ghibli Studios http://www.ghibliworld.com/ :) Allemaal goed. Howls moving Castle vindt ik de aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 01-09-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ghibli is ook lichtelijk geweldig. Ik keek eerst ook altijd met een "neh" gevoel naar anime's, maar er zijn zoveel geweldige films in die stijl, dat je jezelf imo tekort doet als je die niet ziet.

Nausicaa en Totoro vind ik tot nu toe nog wel de beste, al moet ik nog een hele stapel kijken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
Laatst The Wind Rises gezien, prachtige film. Ghibli films hebben altijd iets sprookjesachtig, voorwerpen hebben altijd een soort persoonlijkheid of karakter.
Wat ik bv erg mooi vond aan The Wind Rises was dat de vliegtuiggeluiden in de film met het stemgeluid zijn gemaakt. Zo ook het prachtige geluid van de aardbeving in de film.
Erg mooie film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

T0ny schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:49:
[...]

Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, dat geeft weinig ruimte voor de plot in het algemeen zeg maar :X ;w
Inderdaad weinig ruimte voor een verassend einde, Titanic, Fruitdale Station, Bonnie and Clyde, The Passion of the Christ. Allemaal vrij voorspelbaar :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het zou mij niet heel veel verbazen als er aardig wat van de huidige jeugd denkt dat Titanic 100% verzonnen is, vanwege de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:59

St@m

@ Your Service

Tk55 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:39:
@St@m:

Doelde meer op het feit dat hij 90% van de film niet in z'n eentje is
The only survivor was een betere titel geweest :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
St@m schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:32:
[...]

Dat is zo ongeveer synoniem aan Lone Survivor, dus dat had geen drol uitgemaakt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
T0ny schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:49:
[...]

Klopt, maar dit is niet zo'n algemeen bekend verhaal als bijvoorbeeld dat van Jezus, Titanic en anderen. Dan kijk ik het liever zonder van tevoren te weten hoe het gaat. Maar nu je het zegt, er zijn wel meer films gebaseerd op waargebeurde verhalen met zo'n titel. Ik vind Lone Survivor alleen een iets zwaardere spoiler dan bijvoorbeeld Black Hawk Down.

En niet echt alleen, dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Vuvuzela

My spire is forming

St@m schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:32:
[...]

spoiler? :? ;)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dreams in the Witch-House (2005)Dreams in the Witch-House (2005)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 55min. | MPAA: TV-MA
Was gemaakt als mini film, en zo zal ik deze ook beoordelen.

Ik ben zelf een gigantisch Lovecraft fan. Dus nadat ik uiteindelijk een keer een van mijn favoriete verhalen had gevonden die was vertaald naar een TV productie, moest ik kijken.

Man krijgt een kamer in een oud huis voor zijn wiskunde studie. Langzamerhand komt hij erachter dat er iets niet helemaal pluis is met het huis.
Het speelt zich nooit echt ergens anders af dan een paar kamers, en juist dat kleine zorgt ervoor dat de spanning echt blijft. Natuurlijk zijn de effects niet op niveau van grotere films, maar dat is hier ook niet nodig.

Geweldige aflevering/mini film.
IMDb -- Dreams in the Witch-House (2005) Wikipedia -- Dreams in the Witch-House (2005) Zoek trailer van Dreams in the Witch-House (2005) via Google Schrijf zelf een recensie over Dreams in the Witch-House (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03
Borgman (2013)Borgman (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: Not Rated
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Er gebeuren vreemde dingen maar er wordt niks uitgelegd. Af en toe valt er een puzzelstukje in elkaar maar je weet nog steeds niet hoe het complete plaatje op de doos eruit ziet.

Het begin vond ik sterk, lekker mysterieus maar het blijft ook mysterieus. Je volgt een zwerver die een rijke gezin demoniseert maar je weet niet waarom en waarvoor. Het einde vond ik een anti-climax. Er had meer ingezeten in dit verhaal. Enige pluspunt is de openingsscene en de borsten van de Deense nanny.
IMDb -- Borgman (2013) Wikipedia -- Borgman (2013) Bekijk trailer van Borgman (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Borgman (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.0 5.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Marzman schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:34:
The Intouchables (2011)[afbeelding]
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.
Een rijke verlamde man zoekt iemand om hem te helpen in zijn huis. Hij vindt Driss, een jonge man die net uit de gevangenis komt. Niet de meest geschikte kandidaat, maar toch bouwen de twee hoofdpersonen een vriendschapsband op.

Misschien is het verhaal een beetje cliche met een rijke man en een jongen uit de hood. Maar de hood is dit keer een buitenwijk van Parijs en het is een vlotte film waar je gewoon lekker naar kijkt. Ondanks het Frans ;)
[afbeelding] 8 / 10
Je weet dat deze film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal? Driss was in werkelijkheid een Marokkaan en het feit dat er een donkere Afrikaan gebruikt werd voor de film was aanleiding voor nogal wat ophef in Frankrijk. Aan het einde van de film zie je de "echte" Driss.

Dit blijft wat mij betreft een van mijn favoriete films. Humor, keiharde realiteit allemaal in 1 film. Dat bepaalde zaken wat uitvergroot worden voor de film, soit, dat maakt mij niet uit. Wat mij betreft is deze film een 9 waard!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Source Code (2011)Source Code (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Ik heb het begin van de film gemist (zapte er langs tijdens normaal avondje tv), maar gaandeweg werd het verhaal wel duidelijk. Ex-soldaat wordt ingeschakeld in een programma waarbij een stukje verleden kan worden gerecreëerd om zo een mogelijke aanslag helpen te voorkomen.

Vond het een vlotte film die een aantal nuttige vragen behandeld, zoals de rol van ons bewustzijn vs. lichamelijke beperkingen en de kracht van het uitgaan van onze menselijkheid.

spoiler:
Zo kiest het hoofdpersonage ervoor om tegen de adviezen in te proberen de mensen in de trein van de dood te redden (er werd verteld dat dit niet mogelijk was), en besliste Goodwin dat het hoofdpersonage rust verdiend had voor zijn daden, tegen de wens in van haar supervisor die hem wilde gebruiken voor latere projecten.
IMDb -- Source Code (2011) Wikipedia -- Source Code (2011) Bekijk trailer van Source Code (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Source Code (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
13 Sins (2014)13 Sins (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: A cryptic phone call sets off a dangerous game of risks for Elliot, a down-on-his luck salesman. The game promises increasing rewards for completing 13 tasks, each more sinister than the last.
13 opdrachten uitvoeren waarbij je voor elke opdracht een geldbedrag krijgt dat exponentieel stijgt bij elke volgende (moeilijkere) opdracht. Voltooi je een opdracht niet; dan raak je alles kwijt.

Leuk concept, waarmee ze naar mijn idee best een goede film hadden kunnen maken. Jammergenoeg viel het toch allemaal wat tegen, zeker tegen het einde maakt de hoofdpersoon wat vreemde keuzes.

Zeker geen horror, eerder een milde thriller.
IMDb -- 13 Sins (2014) Wikipedia -- 13 Sins (2014) Bekijk trailer van 13 Sins (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 13 Sins (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
PaT schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:52:
[...]
Je weet dat deze film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal? Driss was in werkelijkheid een Marokkaan en het feit dat er een donkere Afrikaan gebruikt werd voor de film was aanleiding voor nogal wat ophef in Frankrijk. Aan het einde van de film zie je de "echte" Driss.

Dit blijft wat mij betreft een van mijn favoriete films. Humor, keiharde realiteit allemaal in 1 film. Dat bepaalde zaken wat uitvergroot worden voor de film, soit, dat maakt mij niet uit. Wat mij betreft is deze film een 9 waard!
Als er een like knop zou zijn had je die gehad van mij. Precies wat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wreck-It Ralph (2012)Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Plot: A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.
Erg leuke Disneyfilm over de personages uit computerspelletjes en de geheime wereld waarin ze leven, als de arcadehal dicht is. De film heeft een aantal leuke karakters en een goedlopend verhaal, waarbij het einde nog best verrassend is. Ik heb me er goed mee vermaakt.
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Wikipedia -- Wreck-It Ralph (2012) Bekijk trailer van Wreck-It Ralph (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
D. Ninjai schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:14:
Enige pluspunt is de openingsscene en de borsten van de Deense nanny.
Dat zijn al 3 pluspunten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Geweldig topic dit! Was altijd al op zoek naar een topic als deze. Ga binnenkort maar is Trance en Boyhood kijken :) Daarna de rest dat wordt aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Bob Popcorn

Plop!

That Awkward Moment (2014)That Awkward Moment (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Three best friends find themselves where we've all been - at that confusing moment in every dating relationship when you have to decide
Erg cliche film, en doorgaans zou ik deze film vandaag alweer vergeten zijn. Deze film heeft echter een verrassend goede soundtrack, dus daarom laat ik hem hier achter. De personages zijn leuk gekozen, en ondanks dat ze niet dieper gaan dan pootjebaden tot aan de enkels, zitten ze vermakelijk in elkaar. Prima film om op dinsdagavond tijdens het eten weg te kijken met je vriendin.
IMDb -- That Awkward Moment (2014) Wikipedia -- That Awkward Moment (2014) Bekijk trailer van That Awkward Moment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over That Awkward Moment (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

The Dictator (2012)The Dictator (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 83min. | MPAA: R
Totale propagandafilm, in de vorm van een comedy.
Maar dan een niet grappige. Ik vond het eerdere werk van Cohen soms echt tof, maar dit is echt te erg.

Zoals ik al zei: totale propaganda film.
Niet zozeer dat ik een kant kies, maar dit gaat echt te ver.

En bovendien helemaal niet grappig. Ik gaf het een kans omdat ik zijn eerdere werk wel leuk vond.

Verhaal: slecht
Humor: bijna niets
Propaganda: zeer veel.
IMDb -- The Dictator (2012) Wikipedia -- The Dictator (2012) Bekijk trailer van The Dictator (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dictator (2012)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:59
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
Wauw... In eerste instantie was ik redelijk sceptisch, maar hoe verder de film verloopt hoe interessanter het wordt. Het verhaal is een beetje voorspelbaar, echter wordt het verder in het verhaal staat chaotischer en verdwijnt de voorspelbaarheid en neemt de spanning toe. Emoties lopen hoog op en het acteerwerk van Tom Hanks (en de andere acteurs) is echt fantastisch goed! Een echte aanrader als je het mij vraagt.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
A Million Ways to Die in the West (2014)A Million Ways to Die in the West (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R
Gisterenavond dit pareltje aangezet. Ik heb op een aantal momenten in een scheur gelegen! Bv het ruften van de pa van seth. Geweldig. Als je van de humor in family Guy en Ted houd dan zit je hier goed. Als je een film zoekt met iets van een verhaal of geweldig acteerwerk, goede soundtrack of whatever dan moet je even verder zoeken:)

Er had denk ik stukken meer in gezeten maar aan de andere kant is het ook wel leuk dat ze zichzelf niet al te serieus nemen. En Charlize theron doet het altijd goed qua kijkwerk:)

Ik heb heel hard gelachen!
IMDb -- A Million Ways to Die in the West (2014) Wikipedia -- A Million Ways to Die in the West (2014) Bekijk trailer van A Million Ways to Die in the West (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Million Ways to Die in the West (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Even met de botte bijl een volledig off topic flame war over propaganda verwijderd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

lj_tree schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:00:
A Million Ways to Die in the West (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R
Gisterenavond dit pareltje aangezet. Ik heb op een aantal momenten in een scheur gelegen! Bv het ruften van de pa van seth. Geweldig. Als je van de humor in family Guy en Ted houd dan zit je hier goed. Als je een film zoekt met iets van een verhaal of geweldig acteerwerk, goede soundtrack of whatever dan moet je even verder zoeken:)

Er had denk ik stukken meer in gezeten maar aan de andere kant is het ook wel leuk dat ze zichzelf niet al te serieus nemen. En Charlize theron doet het altijd goed qua kijkwerk:)

Ik heb heel hard gelachen!
[afbeelding] 7 / 10
Ik vond hem ook heel leuk! Veel grappen snapte mijn vriendin niet, terwijl ik dubbel lag. :P
spoiler:
Zoals de professor en de auto uit Back To The Future

• corset
HMC schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:07:
The Dictator (2012)[afbeelding]
Maar dan een niet grappige. Ik vond het eerdere werk van Cohen soms echt tof, maar dit is echt te erg.

En bovendien helemaal niet grappig. Ik gaf het een kans omdat ik zijn eerdere werk wel leuk vond.

[afbeelding] 3 / 10
Ik kon me daar gelukkig redelijk van loskoppelen (aka, current affairs boeien me bijna niet qua USA/middle east gezeik). En dan is het wel een goede Cohen film. Ben het echter wel met je eens, als je moeite hebt met dat soort dingen, is het een minder goede film.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Vuvuzela

My spire is forming

Niellie41 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:47:
[...]
Ik vond hem ook heel leuk! Veel grappen snapte mijn vriendin niet, terwijl ik dubbel lag. :P
spoiler:
Zoals de professor en de auto uit Back To The Future
geweldig inderdaad. flinke bonuspunten daarvoor :P
spoiler:
Het einde na "The End" _/-\o_ toen ik zijn stem hoorde (en schoenen zag) hoopte ik het al.. Django :7 d:)b

I served in a company of heroes.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

*knip* zie Mx. Alba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]", dat onderwerp is afgesloten

Vond het trouwens een leuke film. Smaken verschillen :)

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 04-09-2014 19:51 ]

Verwijderd

Sin City: A Dame to Kill For (2014)Sin City: A Dame to Kill For (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Gisteren met een paar vrienden naar Sin City 2 geweest in 3D. De beoordelingen op IMDB waren niet al te best (inmiddels een beetje bijgetrokken), dus ik had niet echt hoge verwachtingen. Het eerste deel van Sin City vind ik zelf erg goed, dus aan de andere kant zou ik het ook wel jammer vinden als deel 2 tegen zou vallen.

Gelukkig viel het allemaal erg mee. Het bekende, heerlijk duistere sfeertje uit deel 1 kwam weer terug in deel 2, hier en daar met iets meer artistieke vrijheid, wat ik alleen maar kon waarderen. De grote aantrekkingskracht van de Sin City reeks zijn voor mij de lekker ruige over-the-top karikaturen. We zien een aantal bekende personages terug uit deel 1, maar er zijn uiteraard ook nieuwe karakters bijgekomen. Daarnaast is er weer een heerlijke mix van extreem geweld en humor. Kortom, als je de stijl en sfeer van deel 1 kon waarderen ga je ook van deel 2 genieten.

Persoonlijk vond ik de verhaallijnen uit deel 1 wel iets sterker dan die van deel 2, al is het natuurlijk lastig om deel 1 te overtreffen. Deel 2 ziet er, naar wat ik mij kan herinneren, wel iets gelikter uit, en daarmee bedoel ik niet 'gelikt' alsof het niet rauw zou zijn. De technieken zijn in de tussenliggende tijd gewoon verbeterd, met als voornaamste verandering uiteraard het 3D gebeuren. Van te voren baalde ik eigenlijk een beetje dat de film niet gewoon in 2D te zien was. Ik moet echter zeggen dat het 3D effect buitengewoon goed gedaan was. Misschien dat het ligt aan de cartoonachtige zwartwit-stijl, maar ik vond bij deze film de 3e dimensie echt wat toevoegen.

Dus, vond je deel 1 leuk en krijg je geen koppijn van 3D? Ga hem dan zeker even in de bios kijken.
IMDb -- Sin City: A Dame to Kill For (2014) Wikipedia -- Sin City: A Dame to Kill For (2014) Bekijk trailer van Sin City: A Dame to Kill For (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sin City: A Dame to Kill For (2014)

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09
Alien Abduction (2014)Alien Abduction (2014)
IMDb: 5.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: Not Rated
Plot: A vacationing family encounters an alien threat in this thriller based on the real-life Brown Mountain Lights phenomenon in North Carolina.
Dit is een zogenaamde found footagefilm. (Las ik ergens)

Het is gefilmt, zoals je met een handcamera kan doen. Dat levert dus veel schuddend beeldwerk op. Je moet ervan houden denk ik. De film lijkt wel wat op Cloverfield en The blair witch project qua filmsoort.

Als je van aliens houdt, dan is deze film de moeite van het kijken zeker waard. Het is een film, die vooral qua spanning sterk is Niet echt van de spetterende effecten enzo. Het gaat over een gezin, dat ontvoert wordt door aliens. Meer vertellen is overbodig vind ik. Het verhaal opzich is niet echt uniek in de alien abduction wereld.
IMDb -- Alien Abduction (2014) Wikipedia -- Alien Abduction (2014) Bekijk trailer van Alien Abduction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alien Abduction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
HMC schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:07:
The Dictator (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 3 / 10
Ik vond het juist een hele geestige film. De meeste grappen vond ik wel leuk en lekker kritisch. Maar hoezo vind je dit dan propaganda?

steam: failsnail, Letterbox

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

markdm schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:41:
[...]

Ik vond het juist een hele geestige film. De meeste grappen vond ik wel leuk en lekker kritisch. Maar hoezo vind je dit dan propaganda?
Psst
Mx. Alba schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:16:
[mbr]Even met de botte bijl een volledig off topic flame war over propaganda verwijderd.[/]
Nadeel als je wel de "discussie" weghaalt, maar niet het (imo) onzinnig review.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-09-2014 22:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chef (2014)Chef (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Feel good film over dingen doen die je graag doet. In dit geval over een chef die zijn passie voor lekkere gerechten koken weer moet hervinden. De relatie met zijn zoon en ex spelen hierin ook een rol. Helaas weinig screentime voor Scarlett Johansson, maar die andere dame mag er ook zeker zijn. Als je een beetje kritisch kijkt dan zit er eigenlijk weinig inhoud in de film, maar goed niet te kritisch kijken dus.
IMDb -- Chef (2014) Wikipedia -- Chef (2014) Bekijk trailer van Chef (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chef (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:49:
Dus, vond je deel 1 leuk en krijg je geen koppijn van 3D? Ga hem dan zeker even in de bios kijken.
3D hoeft van mij veelal niet zo, maar in Sin City 2 vond ik het wel mooi uitgevoerd. Sowieso blijft het een mooie film qua shots en natuurlijk door het gebruik van zwart/wit met enkele accenten. Ik heb de film in JT Vlaardingen gezien wat een aparte ervaring was: door het zwart/wit en 3D kwamen de (fel)rode muren haast tot leven en werden ze bij de film betrokken. Lastig uit te leggen, maar het had haast een soort van trippend effect dat je door een rode tunnel in de film werd getrokken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Trance (2013)Trance (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101min. | MPAA: R
Zoals eerder vermeld hier.
Moest 'em kijken, want Danny Boyle.

In het begin had ik zoiets van dit is echt genept van Inception.
Ik vond trouwens het camerawerk erg op Enter The Void lijken ook.
Maar zeker in het laatste uur krijg je echt een goed gevoel over de film.
Om het eerste deel van de film beter te kunnen beoordelen moet ik 'em echt nog een tweede keer zien.
Maar vanwege het laatste uur toch een 7...for now.
Die gaat vast omhoog als ik 'em over een maandje of zo weer zie.
IMDb -- Trance (2013) Wikipedia -- Trance (2013) Bekijk trailer van Trance (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trance (2013)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
The Tale of Princess Kaguya (2013)The Tale of Princess Kaguya (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Drama, Fantasy | Runtime: 137min.
Plot: An old man makes a living by selling bamboo. One day, he finds a princess in a bamboo. The princess is only the size of a finger. Her name is Kaguya. When Kaguya grows up, 5 men from ...
Charmante hervertelling van het bekende "prinses uit de bamboescheut" sprookje uit de Japanse folklore. Van studio Ghibli, echter niet geregisseerd door Miyazaki, maar door Isao Takahata. De animatie heeft een eenvoudige tekenstijl met veel waterverf-achtergronden en heeft wat dat betreft wel wat weg van zijn eerdere productie "my neighbours the Yamadas".

De moraal is ook duidelijk: geniet van het eenvoudige (idyllische) leven op het platteland en zoek het niet in geld en aanzien in de grote stad.

Het nadeel van zo'n bekend sprookje is echter dat er niet zoveel verrassends in zit.
IMDb -- The Tale of Princess Kaguya (2013) Wikipedia -- The Tale of Princess Kaguya (2013) Bekijk trailer van The Tale of Princess Kaguya (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Tale of Princess Kaguya (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.4 7.4 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:16

YellowCube

Wait...what?

The Fault in Our Stars (2014)The Fault in Our Stars (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Deze film scoort een 8.2 op IMDB en ik kan met de beste wil van de wereld niet inzien waarom. Mijn gok is omdat het om iemand z'n strijd tegen kanker gaat en om eerlijk (en wellicht bot) te zijn: kennelijk is het dan dus makkelijk scoren.

Ik vond het echt een vreselijk pretensieuze, tot de huig toe met cliches gevulde film waarbij met allerlei standaard truken en op geforceerde wijze geprobeerd wordt om op de emotie van de kijker te werken.
spoiler:
Het absolute dieptepunt vond ik de scene in het Anne Frank Huis...alsjeblieft zeg

Tel er verder matig tot slecht acteerwerk bij op en het maakte dat ik de film echt aan m'n vingernagels en op het einde zelfs zwaar geirriteerd uit heb zitten kijken.

IMDb -- The Fault in Our Stars (2014) Wikipedia -- The Fault in Our Stars (2014) Bekijk trailer van The Fault in Our Stars (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Fault in Our Stars (2014)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:51

Ypho

Allround Nerd

Into the Storm (2014)Into the Storm (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Gisteren deze film in de bios gezien. Als je de serie Storm Chasers kent van Discovery, komt een groot deel van de film je bekend voor. Zelfs de hoofdpersoon lijkt qua uiterlijk op de persoon uit de serie.

Het verhaal in de serie vond ik erg slap, puur Amerikaans (Hollywood) cliché. Jongen + meisje + elkaar helpen = problemen = reddingsactie blablabla.

Het slappe verhaal neemt echter niet weg dat de rest van de film ook slecht was. Uiteraard klopt er niet veel van hoe tornado's echt werken, en een professor ziet pas dat er een stormfront boven hun hoofd hangt op het moment dat ze op het nieuws hoort dat er een waarschuwing is, tot 2x aan toe (wat nou PhD?!), maar dat doet niet heel veel onder van de rest.

Wat ik persoonlijk leuk vond is dat je ook veel ziet vanuit "eerste persoon", dus beelden van de cameraman uit de film. Grafisch was het geen "hoogstandje", maar wat mij betreft een van de weinige films die qua tornadogeweld in de buurt kwam van de film Twister uit 1996 (uit m'n hoofd). Ook een pluspunt is de "side-story" van twee totale malloten. Deze hebben een kleine rol, maar toverde af en toe wel een glimlach op mijn gezicht :)

Al met al een leuke film, zeker als je wat van rampenfilms houdt, maar ik had hem liever een keer gehuurd of uit de 5 euro bak gevist dan er een avondje bioscoop aan besteden. (Al weet ik nu wel alvast dat The Maze Runner geen film voor mij gaat worden ;) )
IMDb -- Into the Storm (2014) Wikipedia -- Into the Storm (2014) Bekijk trailer van Into the Storm (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Storm (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 21-09 16:04
Laat me raden, trailer van The Maze Runner kwam langs als voorfilmpje bij Into The Storm?

Ik heb de trailers gezien, en wil de film nog altijd graag zien (dacht eerst dat Logan Lerman de hoofdrol had).
Normaal gesproken lees ik dan graag eerst het boek als ik er de kans voor heb, maar die heb ik nu al een half jaar liggen en ik ben nog niet eens op 1/4 van het boek. Probleempje met tijd en prioriteiten stellen.

Ik kijk ook heel erg uit naar de marathon die ongetwijfeld gaat komen bij de release van The Hunger Games: Mockingjay Part 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rise of the Guardians (2012)Rise of the Guardians (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: When the evil spirit Pitch launches an assault on Earth, the Immortal Guardians team up to protect the innocence of children all around the world.
Leuke animatiefilm van Dreamworks die hier en daar even inzakt, maar over het algmeen tot het eind toe spannend blijft. De karakters zijn leuk en uiteenlopend; het verhaal is onderhoudend en de animaties zijn zeker ook goed gedaan. Disney/Pixar kan het nog net een stapje mooier, maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een heel goede animatiefilm, waarbij het geloof in legendarische figuren als de Paashaas en de Kerstman centraal staat. Ik vond het een goed uitgewerkte film.
IMDb -- Rise of the Guardians (2012) Wikipedia -- Rise of the Guardians (2012) Bekijk trailer van Rise of the Guardians (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Guardians (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Love Punch (2013)The Love Punch (2013)
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Een leuke film, ik was eerst bang voor de standaard "Pierce Brosnan rijke persoon steelt sneaky een waardevol item film". Maar dat was in deze film niet het geval. De film stond bol van de humor en het verhaal keek lekker weg. De hele film werd er luchtig gehouden.
IMDb -- The Love Punch (2013) Wikipedia -- The Love Punch (2013) Bekijk trailer van The Love Punch (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Love Punch (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 03-06 14:53
Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Al een geruime tijd fan van de Marcel Cinematic Universe en keek al tijden uit naar deze film. Afgelopen zondag dan eindelijk gezien.

Wat een heerlijke film weer. De goede dosis droge humor zoals ik van Marvel gewend ben. En Groot, wat een held. "I am Groot". Met een dikke glimlach verliet ik de bioscoop!
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)

Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Met een blanco beeld ging ik deze film in. Geen idee waar hij over ging en wat voor een film dit was.

Bradley Cooper speelde een man die is doorgedraaid en in een inrichting is beland. Ik ken hem alleen van comedy's. In deze film had hij een wat serieuzere rol. Persoonlijk vond ik hem erg sterk in zijn rol als iemand die te vroeg uit een inrichting is vrijgelaten en nog steeds last heeft van mijn psychoses.

Verder speelde Jennifer Lawrence hier ook een erg sterke rol. Wat een actrice is dat. Ze bewijst hier weer dat ze meerdere verschillende rollen probleemloos kan neerzetten.
IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Ik wilde eigenlijk weer es een keer naar de bios om de nieuwe Sin City te kijken maar de vrouw was niet fit en wilde thuis blijven. Dus dan bovenstaand maar aangezet. En heb er geen seconde spijt van! Als je het mij vraagt de beste X-men film tot nu toe! Je gaat niet kijken naar dit soort films om iets realistisch te zien. Het is en blijft Sci-Fi dus het feit dat er door de tijd gereisd kan worden (of ja, iets wat daar op lijkt) is wat mij betreft ook geen enkel probleem (hierover lees ik was dingen op forums). De film is top! GOED beeld (jennifer:) ) en top geluid! Het verhaal is erg goed en het acteerwerk briljant! Ik vind persoonlijk dat de jonge xavier en magneto het hier veel beter doen dan voorheen. Geloofwaardig, makkelijk om met beide mee te leven en erg overtuigend!

de film is wat mij betreft echt de beste x-men tot nu toe. Het enige wat wellicht een beetje afgeraffeld voelt is het einde, maar iets zegt me dat ons nog wat te wachten staat:)
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Pffff, dit is nou een echte thriller. Tijdens het kijken zit je steeds op het puntje van je stoel, ieder moment van de film was spannend of boeiend, je wilt gewoon geen moment missen eigenlijk. Zeer sterk geacteerd, vooral door de twee hoofdrolspelers. We hebben deze film met z'n vieren gekeken en iedereen was zeer onder de indruk. Met zijn 153 minuten klinkt het als een lange zit, maar de minuten waren zo voorbij. Verwachtingen van deze film waren hoog (imdb cijfer en had al gehoord dat het een goede film was) en werd helemaal waargemaakt. Kijken dus.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Nova Zembla (2011)Nova Zembla (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Drama, History | Runtime: 108min.
Plot: A Dutch exploration team sets sail to find the North East passage to the Indies. The weather had other ideas for them.
Ondanks mijn gebruikelijke hekel aan Nederlandse cq Nederlandstalige films, werd deze film me door een maat aangeraden. O.a. vanwege dat het de allereerste NL 3D film was en er zou ook geen slecht acteerwerk zijn.

Heb hem gekeken, en ik moet zeggen: De 3D effecten zijn inderdaad goed gedaan, wel aanwezig maar niet te overdreven gebruikt..
Doutzen Kroes is gewoonweg slim toegevoegd als leuke beeldvulling.
Het acteerwerk in de film is niet altijd even geweldig, maar ook niet dramatisch slecht. Een van de weinige NL films die interessant genoeg was om hem in ieder geval uit te zitten.
IMDb -- Nova Zembla (2011) Wikipedia -- Nova Zembla (2011) Bekijk trailer van Nova Zembla (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nova Zembla (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Sparrow and Barbossa embark on a quest to find the elusive fountain of youth, only to discover that Blackbeard and his daughter are after it too.
Na de eerste drie PotC delen was ik eigenlijk een beetje Elizabeth en Will moe. Ook werden de twee vervolgfilms steeds spectaculairder en gekker, wat wel zeer mooie special effects opleverde maar geen enkele evenaarde nog de 'feel' van de 1ste Pirates of the Caribbean.

Dit 4de deel moest het met een iets lager budget stellen. Ook keerden een aantal hoofdacteurs niet meer terug en werden een aantal nieuwe personages geïntroduceerd. Dit levert wel een vernieuwing op van de franchise echter zijn de makers niet creatiever omgesprongen met het lagere budget. Het verhaal is namelijk redelijk onsamenhangend, de film nogal oninteressant. Eigenlijk hadden de vorige twee delen er ook al last van maar die konden dit verdoezelen door meer locaties en spectaculairdere scènes.

De film had ik al gezien 3 jaar geleden, dit weekend ben ik eigenlijk in slaap gevallen. Is het een slechte film? Neen want ik was erg moe ;) Maar het is ook geen film die je zal onthouden. Toch nog een 6 voor Jack Sparrow.
IMDb -- Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) Wikipedia -- Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) Bekijk trailer van Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.0 6.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

lj_tree schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:54:
X-Men: Days of Future Past (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Ik wilde eigenlijk weer es een keer naar de bios om de nieuwe Sin City te kijken maar de vrouw was niet fit en wilde thuis blijven. Dus dan bovenstaand maar aangezet. En heb er geen seconde spijt van! Als je het mij vraagt de beste X-men film tot nu toe! Je gaat niet kijken naar dit soort films om iets realistisch te zien. Het is en blijft Sci-Fi dus het feit dat er door de tijd gereisd kan worden (of ja, iets wat daar op lijkt) is wat mij betreft ook geen enkel probleem (hierover lees ik was dingen op forums). De film is top! GOED beeld (jennifer:) ) en top geluid! Het verhaal is erg goed en het acteerwerk briljant! Ik vind persoonlijk dat de jonge xavier en magneto het hier veel beter doen dan voorheen. Geloofwaardig, makkelijk om met beide mee te leven en erg overtuigend!

de film is wat mij betreft echt de beste x-men tot nu toe. Het enige wat wellicht een beetje afgeraffeld voelt is het einde, maar iets zegt me dat ons nog wat te wachten staat:)
[afbeelding] 8.5 / 10
Je hebt, naar ik verneem, dan ook de end-credits scene gezien?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
AcidBurn schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:50:
Nova Zembla (2011)[afbeelding]
Plot: A Dutch exploration team sets sail to find the North East passage to the Indies. The weather had other ideas for them.
Ondanks mijn gebruikelijke hekel aan Nederlandse cq Nederlandstalige films, werd deze film me door een maat aangeraden. O.a. vanwege dat het de allereerste NL 3D film was en er zou ook geen slecht acteerwerk zijn.

Heb hem gekeken, en ik moet zeggen: De 3D effecten zijn inderdaad goed gedaan, wel aanwezig maar niet te overdreven gebruikt..
Het acteerwerk in de film is niet altijd even geweldig, maar ook niet dramatisch slecht. Een van de weinige NL films die interessant genoeg was om hem in ieder geval uit te zitten.
[afbeelding] 7 / 10
De 3D effecten zijn inderdaad goed gedaan, wel aanwezig maar niet te overdreven gebruikt..
Aka de enige 3D effecten waren de borsten van DK.

Voor de rest geinige film. Maar Kroes was er duidelijk ingezet als een beeldvulling. Die constante droomscenes met "OMg look at me bewbs! why are you not looking at my bewbs!" werden wel beetje irritant.

Voor de rest eerste redelijke NL film die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

The Wall (2012)The Wall (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 108min. | MPAA: Not Rated
Deze had ik een tijdje terug al gezien, leek in eerste instantie een redelijke standaard film te worden. Echter doet de algehele diepgang verassen en kijkt het toch lekker weg.
IMDb -- The Wall (2012) Wikipedia -- The Wall (2012) Zoek trailer van The Wall (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over The Wall (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
lanerios schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:03:
[...]

[...]

Aka de enige 3D effecten waren de borsten van DK.

Voor de rest geinige film. Maar Kroes was er duidelijk ingezet als een beeldvulling. Die constante droomscenes met "OMg look at me bewbs! why are you not looking at my bewbs!" werden wel beetje irritant.

Voor de rest eerste redelijke NL film die ik heb gezien.
Ehm nee, dat waren bij lange na niet de enige 3d scenes. De halve film zat vol met 3d, maar het werd meestal gebruikt om subtiel diepte in beeld te brengen. Doutzen's scenes werden wel handig gebruikt om 't even te benadrukken, dat klopt ;) de schommel scene en de handen naar elkaar toe vond ik wat dat betreft ook beter gelukt dan de bed scenes.
T was een aardige film, goed voor NL standaarden, maar ook niet meer dan dat. Hence the 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het subtiele was goed gedaan, dat zeker.. maar Kroes was een onzinnige toevoeging :p

En ach, het is altijd beter dan Sint xD Ben het zeker met je 7 eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 270min.
Ik kwam de naam Unsere Mutter, Unsere Väter al een paar keer tegen hier en daar en vanavond besloten deel 1 te downloaden. Het is een driedelige miniserie (ieder deel duurt anderhalf uur) en gaat over een groep van vijf vrienden van rond de 20 die de oorlog allemaal op een andere manier ervaren. Heel heftig om te zien en eigenlijk voor het eerst dat ik de Tweede Wereldoorlog op een realistische manier door de ogen van Duitse jongeren zie. Er zaten in dit deel een paar erg heftige en hartverscheurende momentjes en ik heb zo'n gevoel dat het in deel 2 en 3 niet veel vrolijker gaat worden allemaal.

Absolute aanrader!
IMDb -- Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) Wikipedia -- Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) Zoek trailer van Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)
Deze serie de afgelopen paar avonden bekeken, op Netflix (niet mijn favoriet, maar soit).
Erg goede serie. Must see wat mij betreft.
Zeker in deze periode nu er bij ons in de omgeving (Arnhem eo) weer volop herdacht wordt (luchtlandingen etc), zocht ik iets om te kijken wat in deze lijn ligt.
Meestal kom ik dan, weer, uit bij Band of Brothers, maar Unsere Mutter, Unsere Väter vond ik ook zeer indrukwekkend.
De serie laat erg goed de Duitse kant van de oorlog zien. Laat zien dat niet heel Duitsland achter de oorlog stond en dat de twijfel alleen maar toenam. Aanrader!

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar the Grouch op 09-09-2014 15:13 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zeg dat laatste niet te hard in Nederland, heb je weer tientallen organisaties achter je reet aanzitten :p

Maar bedankt voor de tip! Lijkt me een indrukwekkende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:59:
Chef (2014)[afbeelding]
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Feel good film over dingen doen die je graag doet. In dit geval over een chef die zijn passie voor lekkere gerechten koken weer moet hervinden. De relatie met zijn zoon en ex spelen hierin ook een rol. Helaas weinig screentime voor Scarlett Johansson, maar die andere dame mag er ook zeker zijn. Als je een beetje kritisch kijkt dan zit er eigenlijk weinig inhoud in de film, maar goed niet te kritisch kijken dus.
[afbeelding] 7 / 10
Eigenlijk niks aan toe te voegen :)
Toevallig met met moeder in de bioscoop beland, en dit was een prima film !
Heerlijke feelgood movie met veel humor. Nergens een dijenkletser, maar wel continu een smile op het gezicht :)

Niet kijken als je net hebt gedineerd hebt trouwens :)
* heuveltje kreeg meteen weer trek

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Jodorowsky's Dune (2013)Jodorowsky's Dune (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Docu over de nooit gemaakte Dune film van Jodorowsky. Alles was klaar om te beginnen met filmen maar de financiën kwamen niet rond. Geweldig hoe de man zelf kan vertellen en interessant om te zien hoeveel sci-fi films waarschijnlijk zijn beïnvloed door het screenplay van deze film.

Damn, nou wil ik Jodorowsky's Dune zien :/
IMDb -- Jodorowsky's Dune (2013) Wikipedia -- Jodorowsky's Dune (2013) Bekijk trailer van Jodorowsky's Dune (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jodorowsky's Dune (2013)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Atomsk
How to Train Your Dragon 2 (2014)How to Train Your Dragon 2 (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: When Hiccup and Toothless discover an ice cave that is home to hundreds of new wild dragons and the mysterious Dragon Rider, the two friends find themselves at the center of a battle to protect the peace.
Leuke film. Vond het zelf nog iets beter dan deel 1. Vind de hoofdpersoon niet zo (Hiccup is een zelfingenomen, altijd relativerende zemelaar), maar goed, niemand is perfect. :P Het heeft gewoon een goede verhaalontwikkeling en je merkt dat ze rekening gehouden hebben met een vervolg en het niet een "extra verhaaltje" is geworden omdat deel 1 vrij succesvol was.
IMDb -- How to Train Your Dragon 2 (2014) Wikipedia -- How to Train Your Dragon 2 (2014) Bekijk trailer van How to Train Your Dragon 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over How to Train Your Dragon 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• corset
Dune (1984)Dune (1984)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
It has not aged well.. hier kwam mijn vriendin gister mee, en daar ben ik het compleet mee eens. Wat een gedrocht van een film vergeleken met de boeken.

Had echt het niveau "We moeten een sterrencast hebben anders zien mensen hoe slecht de film is!"

En jaja, ik zal de film wel niet snappen. En het is feitelijk onjuist dat het een slechte film is want site X geeft hem een 10. Gefeliciteerd.
IMDb -- Dune (1984) Wikipedia -- Dune (1984) Bekijk trailer van Dune (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dune (1984)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
lanerios schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:57:
Dune (1984)[afbeelding]
It has not aged well.. hier kwam mijn vriendin gister mee, en daar ben ik het compleet mee eens. Wat een gedrocht van een film vergeleken met de boeken.

Had echt het niveau "We moeten een sterrencast hebben anders zien mensen hoe slecht de film is!"

En jaja, ik zal de film wel niet snappen. En het is feitelijk onjuist dat het een slechte film is want site X geeft hem een 10. Gefeliciteerd.
[afbeelding] 4 / 10
Ik had dat samen met mijn vrouw met Terminator 1.
Als je die nu kijkt valt dat echt tegen. Overigens kijk ik met een open mind hoor.
Heb Tron 1 bijvoorbeeld gezien samen met mijn vrouw en die zag er qua graphics goed uit.

• corset
Tron 1 blijft gewoon goed. En dat is het punt juist. Als je die nu kijkt heb je "die is awesome!" Bij Dune hadden we gewoon "Jezus, hoe lang duurt dit gezever nog".. En dan zie je de "shields" die ze hebben. Grote rechthoekige blokken. Het was gewoon lachwekkend na een tijdje.

Ik kan slechte special effects etc waarderen, hell ik ben nog steeds fan van The A-Team (serie), maar dit was echt een nieuw niveau. Het was zo pijnlijk gemaakt :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Vaak is het ook het verhaal waarom je er niet doorheen kunt prikken.
Bijvoorbeeld van Star Wars (de originele releases) zijn de effecten op veel punten ook weer niet zo goed, maar het verhaal trekt dat wel recht. Tron idem uiteraard.

Nu vond ik het verhaal van Terminator 1 niet zo slecht, maar toch. Was deeltje 2 gewend. :P

Dune moet ik zelf ooit nog eens een keer gaan kijken, maar wie weet durf ik het wel nooit! ;)

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
AcidBurn schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:50:
Nova Zembla (2011)[afbeelding]

[afbeelding] 7 / 10
Ik vond dit echt een slechte film ik. Het is allemaal mooi gemaakt maar aan het einde van de film vroeg ik me toch echt af waarom de allereerste scene in die film zat.

Yavu Steam Profile Lanithro

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

lanerios schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:57:
Dune (1984)[afbeelding]

[afbeelding] 4 / 10
Dan is deze documentaire wel interessant om te kijken, krijg je een idee wat deze film had kunnen zijn: Jodorowsky's Dune.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Er is ook nog een mini serie gemaakt van dune in 2000 dacht ik. Die is qua effect beter maar blijft ook een vrij slechte film (zitten wel tetten in). Een echte topfilm van dune is er niet gemaakt. Zie verder de comments hierboven.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• corset
SD5k schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:16:
[...]

Dan is deze documentaire wel interessant om te kijken, krijg je een idee wat deze film had kunnen zijn: Jodorowsky's Dune.
Staat zeker op de lijst. Jodorowsky's (wat een naam!) Dune is zo'n cool concept. ALleen nooit uitgewerkt, en dat blijft echt balen.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Toen ik die paar jaar geleden weer keek, kwam ik er niet doorheen.
Terwijl het vroeger echt supertof was. In mijn herinneringen was het superspannend. Ik was helemaal vergeten hoe die film ging en hoe het er uit zag, maar toen ik weer ging kijken, vond ik hem een beetje saai.
Blijkbaar heeft het de jaren toch niet goed doorstaan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Qua special effects is het ook maar net wat je mooi vindt, veel mensen zweren bij de moderne CGI, maar zelf heb ik veel liever het stop-motion gewaggel van Terminator 1 en alle poppen en modellen van de originele SW trilogie dan allerlei green screen meuk en animaties. Voor mij voelen films met veel [zichtbare] CGI veel doodser aan dan films met poppen, modellen en dat soort dingen.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
VasZaitsev schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:38:
Qua special effects is het ook maar net wat je mooi vindt, veel mensen zweren bij de moderne CGI, maar zelf heb ik veel liever het stop-motion gewaggel van Terminator 1 en alle poppen en modellen van de originele SW trilogie dan allerlei green screen meuk en animaties. Voor mij voelen films met veel [zichtbare] CGI veel doodser aan dan films met poppen, modellen en dat soort dingen.
Helemaal mee eens. Tegenwoordig is bijna alles in de film cgi en ook zo 'nep'. Jammer.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Atomsk
Één aspect waarbij IMO oude films vaak meer indruk maken is de hoeveelheid figuranten. Bij recente films hebben ze er hier een clubje van en wanneer er meer in beeld moeten dan copy pasten ze die er gewoon bij in de digitale nabewerking. Bij oudere films als Spartacus of Soylent Green hebben ze echter honderden figuranten en dan heb je straten en pleinen vol met mensen en krijg je shots die je tegenwoordig niet meer ziet.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Atomsk schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:56:
Één aspect waarbij IMO oude films vaak meer indruk maken is de hoeveelheid figuranten. Bij recente films hebben ze er hier een clubje van en wanneer er meer in beeld moeten dan copy pasten ze die er gewoon bij in de digitale nabewerking. Bij oudere films als Spartacus of Soylent Green hebben ze echter honderden figuranten en dan heb je straten en pleinen vol met mensen en krijg je shots die je tegenwoordig niet meer ziet.
Leuk weetje misschien. Christopher Nolan maakt principieel ook nog gebruik van figuranten.
Zo is het stadion bij The Dark Knight Rises tot de nok gevuld met mensen _/-\o_

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Chef (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
heuveltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:39:
[...]

Eigenlijk niks aan toe te voegen :)
Toevallig met met moeder in de bioscoop beland, en dit was een prima film !
Heerlijke feelgood movie met veel humor. Nergens een dijenkletser, maar wel continu een smile op het gezicht :)

Niet kijken als je net hebt gedineerd hebt trouwens :)
* heuveltje kreeg meteen weer trek
Helemaal mee eens! Sinds lange tijd dat ik echt heb moeten lachen om de grappige momenten in een film omdat het grappig was, niet omdat het grappig zou moeten zijn. :)

En ik had ook honger de hele tijd, helemaal toen ze
spoiler:
bij die gasten met die smoker wat stukken vlees gingen halen! OMFG! :9 :9

Dikke 8!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014)Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
Spannende actiefilm met de even vaak geliefde en verguisde Tom Cruise in de hoofdrol. Er is al vaker gememoreerd aan Groundhog Day met Bill Murray of de serie Daybreak. Wat dat aangaat is het niet helemaal nieuw wat er in de film gebeurd.

Toch voelt de film wel origineel en nieuw aan. Er staat een inval gepland in Frankrijk om van daaruit op te rukken richting de bondgenoten (Rusland en China) in het oosten, om zo de buitenaardse vijand op meerdere fronten klem te zetten. Soldaat Cage (Tom Cruise) ontdekt dat wanneer hij sterft, hij niet definitief dood is. Hij wordt opnieuw wakker aan het begin van de dag om alles opnieuw te beleven. Saillant detail: met de kennis van de vorige dag kan hij tijdens de herhaling besluiten om dingen anders en hopelijk beter te doen.

Hoewel het in eerste instantie wat raar overkomt wanneer je alles in herhaling ziet, is dit gegeven wel goed uitgewerkt en integraal deel van de film. Je ziet Cage steeds verder komen en je hoopt dat hij steeds dichter bij de oplossing komt van zijn problemen om zo uiteindelijk een eind aan de oorlog tegen de buitenaardse wezens te komen. Het Live Die Repeat principe zorgt ook voor de nodige humor in de film.

Het mooie aan de film is, is dat Tom Cruise iemand speelt die helemaal geen soldaat is / wil zijn en al helemaal niet aan het front terecht wil komen. Aangezien veel mensen in hem niet echt een actieheld zien, komt dat wel heel mooi uit. Tegen wil en dank (schijnbaar een vast gegeven in films) wordt hij dat echter wel. Hij maakt ontzettend veel fouten tijdens al zijn pogingen om te slagen, en maakt daar dan ook weer dankbaar gebruik van om steeds beter en intelligenter met de uitdagingen om te gaan. Daarmee zie je niet alleen het verhaal zich steeds verder ontwikkelen, maar ook het karakter van Cage zelf verandert zo steeds meer van een rookie in een veteraan. Wat mij betreft is dat goed uitgewerkt.

De film is tot het eind toe spannend. Misschien had het op het laatst iets minder gemakkelijk kunnen gaan, maar op zich vond ik het eind goed passen bij de rest van de film.

Voor een actiefilm was dit er 1 met een sterk verhaal en ook was dit wederom een goede film met Tom Cruise in de hoofdrol (na Oblivion). Ik heb er met veel plezier naar gekeken.
IMDb -- Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Live Die Repeat: Edge of Tomorrow (2014)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Chef (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Heerlijk filmpje inderdaad! Ik heb hem net ook gezien,
spoiler:
was halverwege de film wel bang dat er een bepaalde drama in kwam, bijvoorbeeld een ongeluk oid met de wagen, maar gelukkig was dat er niet
en kijk je lekker vlot door de 1 uur en 3 kwartier durende film. Overigens complimenten voor de muziek keuzes! Ik geef hem een 8!

Ik heb alleen wel erg trek in die heerlijke broodjes.. :9

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• -Moondust-
  • Nu online
@Quad
Dat had je wel even tussen spoiler tags mogen zetten. Nu heb je al iets van de film weggegeven voor degenen die um nog gaan kijken.....zoals ik. :-( Voor anderen kan je het nog herstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door -Moondust- op 11-09-2014 17:28 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Extremely Loud & Incredibly Close (2011)Extremely Loud & Incredibly Close (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Plot: A nine-year-old amateur inventor, Francophile, and pacifist searches New York City for the lock that matches a mysterious key left behind by his father, who died in the World Trade Center on September 11, 2001.

Holy fucking shit.

Als je zelf ooit iemand dichtbij hebt verloren of er iets ernstigs met die persoon is gebeurd, dan zal je tegen het einde van de film, net als ik, als een klein kind proberen je tranen weg te slikken en je groot houden. Ook als je dat (gelukkig) nooit mee hebt hoeven maken, blijft het een ontzettend indrukwekkende film.

Het is geen cliché 9/11 film, maar een film die als aanleiding die gebeurtenis heeft en zijn eigen verhaal vertelt. Het idee dat het een 9/11 film zou zijn heeft mij er altijd van weerhouden om hem te kijken, maar ik ben ontzettend verrast en blij dat ik hem nu toch gezien heb.
IMDb -- Extremely Loud & Incredibly Close (2011) Wikipedia -- Extremely Loud & Incredibly Close (2011) Bekijk trailer van Extremely Loud & Incredibly Close (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Extremely Loud & Incredibly Close (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

-Moondust- schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:25:
@Quad
Dat had je wel even tussen spoiler tags mogen zetten. Nu heb je al iets van de film weggegeven voor degenen die um nog gaan kijken.....zoals ik. :-( Voor anderen kan je het nog herstellen.
Bij deze, maar volgens mij valt het nog wel mee. Ik heb niets over de vliegende koeien, magische efljes en schaapjes gezegd. :>

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
max schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:36:
Extremely Loud & Incredibly Close (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Plot: A nine-year-old amateur inventor, Francophile, and pacifist searches New York City for the lock that matches a mysterious key left behind by his father, who died in the World Trade Center on September 11, 2001.

Holy fucking shit.

Als je zelf ooit iemand dichtbij hebt verloren of er iets ernstigs met die persoon is gebeurd, dan zal je tegen het einde van de film, net als ik, als een klein kind proberen je tranen weg te slikken en je groot houden. Ook als je dat (gelukkig) nooit mee hebt hoeven maken, blijft het een ontzettend indrukwekkende film.

Het is geen cliché 9/11 film, maar een film die als aanleiding die gebeurtenis heeft en zijn eigen verhaal vertelt. Het idee dat het een 9/11 film zou zijn heeft mij er altijd van weerhouden om hem te kijken, maar ik ben ontzettend verrast en blij dat ik hem nu toch gezien heb.
[afbeelding] 8 / 10
Toch maar proberen dan. Ik ben echt doodziek van de 9/11 fetish van de halve wereld, en dat weerhield me er ook van om het te kijken. Dus ik ga het maar proberen binnenkort.

(9/11 fetish is een mening, geen feit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Boek is prachtig, maar ik vond de film behoorlijk tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb hem ook niet gekeken omdat 911. Maar hij is toch de moeite waard dus?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou hem zeker kijken. Ik ben ook echt "9/11-moe", maar heb nergens tijdens de film dat gevoel gehad.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

max schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:51:
Ik zou hem zeker kijken. Ik ben ook echt "9/11-moe", maar heb nergens tijdens de film dat gevoel gehad.

:)
spoiler:
Sterker nog, (had het plot niet gelezen) ik had pas aan het einde door dat het een 9/11 film was :+

[ Voor 36% gewijzigd door Rick-Jan op 12-09-2014 16:52 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• -Moondust-
  • Nu online
Street Fighter: Assassin's Fist (2014–)Street Fighter: Assassin's Fist (2014–)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Drama
Plot: A multi-layered series that looks back to the formative years of Ryu and Ken as they live a traditional warrior's life in secluded Japan. The boys are, unknowingly, the last practitioners ...
Ik stuitte recent op deze film en was verrast door de hoge iMDb score. Vanuit nostalgische gevoelens besloot ik de film te gaan zien. En dat begon niet best. Er werd geacteerd als een krant en de pruik van Ken kwam me zo idioot over dat ik de grootste moeite had me mee te laten nemen in het verhaal. Na ong. 15 minuten begon het verhaal echter meer te leven. De talrijke flashbacks droegen daar ongetwijfeld aan bij, want deze waren in de zin van geloofwaardigheid van een veel hogere kwaliteit dan het verhaal van Ken en Ryu. Hierdoor vergat ik als het ware een beetje hoe slecht er werd geacteerd en dat de pruik van Ken echt debiel was. Het verhaal werd zowaar best interessant. Althans, interessant genoeg om mijn aandacht vast te blijven houden. Dit was voor mij echt een film om in te groeien. De special effects die in de loop van de film een steeds grotere rol gaan spelen zijn best redelijk van kwaliteit. Als je van deze film wil genieten is het van groot belang de film in het licht van de computerfranchise te zien. Anders zal je teleurgesteld zijn. Wie de film als op zichzelfstaand bekijkt zal van de ene "Jaaaahoor!?" in de andere vallen. Dus misschien alleen een film voor fans van de game, maar voor zover ik weet is dit wel de beste Street Fighter verfilming tot op heden die de game trouw blijft in verhaal en stijl. Zeker geen 8 waard voor mij, maar ik ben in het licht van een Street Fighter verfilming wel bereid tot een 7, al is het een krappe 7.
IMDb -- Street Fighter: Assassin's Fist (2014–) Wikipedia -- Street Fighter: Assassin's Fist (2014–) Bekijk trailer van Street Fighter: Assassin's Fist (2014–) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Street Fighter: Assassin's Fist (2014–)

Alles is Familie (2012)Family Way (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 132min.
Ik had net gemarineerde kipspiesjes met zelfgemaakte satésaus gemaakt en had zin om met mijn zoon al smikkelend van een ongecompliceerde feelgood film te genieten. Ik had gehoord dat Alles is Familie voor Nederlandse begrippen wel aardig was en schatte in dat mijn zoon het ook wel zou kunnen waarderen. Nou, dat laatste viel een beetje tegen, want hij was na 10 minuten vertrokken. Ik besloot te blijven kijken. Het acteerwerk van de meeste 'acteurs' was om te huilen. Ik wist aanvankelijk niet of dat kwam doordat het een Nederlandse film was, het script niet meewerkte, het verhaal lekker over the top was of dat ze het echt niet konden. Maar naarmate Carice meer in beeld komt wordt de waarheid pijnlijk duidelijk: de meeste Nederlandse acteurs kunnen het echt niet. Carice, wat doe jij in zo'n gezelschap? Toegegeven, het script hielp ook niet. Of kan ik over the top acting toch gewoon niet zo waarderen? Nouja, laat ik het maar houden op een samenloop van omstandigheden. Wat ik in ieder geval te zien kreeg was één grote klucht. Je kan er zonder probleem een toneelstuk van maken. Heb ik mijn tijd zitten verknoeien? Nee, het was eigenlijk best amusant allemaal. Kwestie van niet teveel eisen stellen. Het verhaal verloopt zeer voorspelbaar, maar om de een of andere reden is dat niet heel erg storend. Misschien ligt dat wel aan de emoties die ondanks de voorspelbaarheid worden opgewekt bij het meeleven met alle familieleden. Ergens zijn het stuk voor stuk allemaal stakkers die gehinderd worden door de verslaving aan hun ego's en de blindheid voor wat goed voor ze is. Ik gunde ze allemaal meer vervulling in hun armzalige leven. Voor de een lukt dat, voor de ander niet. Wat valt er nog meer over te zeggen? Ik geloof niets. Ondanks het gebrek aan hoogtepunten heb ik me wel vermaakt.
IMDb -- Family Way (2012) Wikipedia -- Family Way (2012) Bekijk trailer van Family Way (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Family Way (2012)

[ Voor 35% gewijzigd door -Moondust- op 13-09-2014 15:08 ]

• mavaros
I
Report 51 (2013)Report 51 (2013)
IMDb: 3.7 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: Not Rated
Plot: After a strange sighting, four friends decide to move in the near woodlands to investigate. Soon their week-end becomes a nightmare and a race for survival.
Ik ben kennelijk een fan van found-footage films.

Dit is er weer eentje in de aliensfeer., net als mijn vorige films in dit genre.

Als film voor het totale publiek is dit een waardeloze film. Hier geen vette cgi beelden. Daarom, beoordeel ik deze film wat laag, omdat de sfeer, en filmisch gevoel niet lekker zijn. Het is een ongemakkelijke film.

En dat is tevens de kracht van deze film. Geen Chef of Noach de Verschrikkelijke, Flodder, etc., maar pure angst als basis. Een ÿou can run, but you can't hide soort film.

Dat gevoel maakt dit weer wel een heel lekkere film om te kijken. Niet te lang, en vrij voorspelbaar. Het is een soort Blair Witch Project 1.2.0 De film is spannend en creepy van begin tot einde.

Het plot ga ik hier niet vertellen. Niet omdat ik dat niet wil, maar puur omdat deze manier van filmen/verhaal maken, dit niet toelaat.

Aliens, evolutie, mensheid in gevaar, schaduw wezens/wezens die in een andere fase qua evolutie zijn, geen liefdesverhaal, rauw. Dat is in het kort de film beschouwd. :O
IMDb -- Report 51 (2013) Wikipedia -- Report 51 (2013) Bekijk trailer van Report 51 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Report 51 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

[ Voor 49% gewijzigd door mavaros op 13-09-2014 14:31 ]

• Hahn
Ik zal er wel overheen lezen ofzo, maar over welke film heb je het nou :?

• mavaros
Hahn schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:05:
Ik zal er wel overheen lezen ofzo, maar over welke film heb je het nou :?
Is het nu beter?

• Atomsk
The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Sterke film over een man die ten onrechte wordt beschuldigd van kindermisbruik. Niet alleen wordt je dan ineens uitgekotst door vrienden en de lokale gemeenschap (want "kinderen liegen niet"), maar het beschadigt ook het vertrouwen in je medemens. Iets wat niet makkelijk hersteld, ook al blijkt uiteindelijk dat je onschuldig was.
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.6 8.6 / 10

Maleficent (2014)Maleficent (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Op zich een aardige hervertelling van het een sprookje uit een ander perspectief. Vond het echter toch hier en daar wat gekunsteld overkomen. Vooral Aurora staat vaak wat krampachtig lief te lachen. Los daarvan wel een leuke film.

Hoop echter niet dat Disney nu voor al hun sprookjesfilms een bad guy origin story gaat maken.
IMDb -- Maleficent (2014) Wikipedia -- Maleficent (2014) Bekijk trailer van Maleficent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Maleficent (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door Atomsk op 13-09-2014 18:46 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
District 9 (2009)District 9 (2009)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: An extraterrestrial race forced to live in slum-like conditions on Earth suddenly finds a kindred spirit in a government agent who is exposed to their biotechnology.
Zag hem voorbij komen op Netflix vanavond en besloot hem maar te gaan kijken. Verhaal zit naar mijn idee redelijk goed in elkaar, leuke plot twists maar niets schokkend naar mijn idee. Irriteerde me een beetje aan de camera shake, erg heftig aanwezig in deze film waar dat niet altijd nodig was geweest. Acteerwerk was goed, uitblinkers voor mij waren de Nigerianen die naar mijn idee wel erg goed acteerwerk leverde.

Prima film, maar je moet wel echt van sci-fi houden ;)
IMDb -- District 9 (2009) Wikipedia -- District 9 (2009) Bekijk trailer van District 9 (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over District 9 (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Nu online
District 9 is een van de meest originele en goed uitgewerkte scifi films van de laatste jaren. Verdient meer dan een 7.5.

[ Voor 114% gewijzigd door -Moondust- op 14-09-2014 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

-Moondust- schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:48:
District 9 is een van de meest originele en goed uitgewerkte scifi films van de laatste jaren. Verdient meer dan een 7.5.
Is jouw mening, respecteer die van hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Rio 2 (2014)Rio 2 (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: G
Plot: It's a jungle out there for Blu, Jewel and their three kids after they're hurtled from Rio de Janeiro to the wilds of the Amazon. As Blu tries to fit in, he goes beak-to-beak with the vengeful Nigel, and meets his father-in-law.
Een ontzettend leuke film. Geen complex gedoe,

Een groep vogels gaat naar hun roots toe. Het zijn stadse vogels, en dat levert bij elkaar een leuk verhaal op om naar te kijken. Ook de liedjes zijn aangenaam, en grapppig om te ondergaan. En zoals eigenlijk altijd bij deze films, je kan dit met je kinderen kijken, maar ook met je vrienden ergens op een avond.

De film heeft ook/wel een boodschap. Vernaggel het Regenwoud niet! En als eigenaar van twee papegaaien ben ik het hiermee eens. Dat is niet echt de kern van het verhaal vind ik. Maar dit soort boodschappen zitten altijd in dit soort films., en dat neem ik maar voor kennisgeving aan. Het is niet storend voor het verhaal overigens.

Leuke film voor jong en oud. Goede/leuke stemmen/cast. Niet te langdradig, maar snel/vlot.
IMDb -- Rio 2 (2014) Wikipedia -- Rio 2 (2014) Bekijk trailer van Rio 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rio 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
The November Man (2014)The November Man (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Gisteren naar The November Man geweest, wel toffe film met Pierce Brosnan in de hoofdrol als ex-CIA-spion met erg veel actie er in. Op een gegeven moment halverwege de film moest ik sterk denken aan The Bourne trilogie. Het haalt dat niveau niet wat mij betreft, door een paar verrassingen in het script die verder niet uitgelegd werden in de film:
spoiler:
-Op het einde keert z'n opgeleidde CIA spion zich tegen z'n werkgever, waarschijnlijk overtuigd door de hoofdpersoon Peter (Pierce Brosnan), maar er werd niet uitgelegd in de film waarom en hoe.

Verder op sommige stukjes een klein beetje voorspelbaar, maar wel vermakelijk als je een film wilt zien dat een beetje in de buurt komt van een goede actiefilm zoals The Bourne trilogie met een aardig verhaal er achter.
Wat mij betreft een zeventje (7), maar omdat Pierce Brosnan er zo overtuigend in speelde een 7,5.
IMDb -- The November Man (2014) Wikipedia -- The November Man (2014) Bekijk trailer van The November Man (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The November Man (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
-Moondust- schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:48:
Het krijgt gemiddeld een 8 op imdb, dus mijn 7.5 zit er nou ook niet zover naast. Ik vond het ook absoluut geen slechte film, maar ik had na de film niet echt het idee van wauw, wat een geweldige film, vandaar ook die 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 14 september 2014 @ 06:45:
Is jouw mening, respecteer die van hem ook.
Maar kan jij respecteren dat ik Soepstengels mening niet respecteer (wat dat ook moge zijn)?
Soepstengel schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:24:
Het krijgt gemiddeld een 8 op imdb, dus mijn 7.5 zit er nou ook niet zover naast. Ik vond het ook absoluut geen slechte film, maar ik had na de film niet echt het idee van wauw, wat een geweldige film, vandaar ook die 7.5.
Mijn opmerking was geen uitnodiging om je 7.5 te rechtvaardigen hoor. Anders had ik daarnaar moeten vragen toch?

[ Voor 47% gewijzigd door -Moondust- op 14-09-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-Moondust- schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:27:
[...]

Maar kan jij respecteren dat ik Soepstengels mening niet respecteer (wat dat ook moge zijn)?
Zo weet ik er nog een berg te verzinnen. Breng jouw mening gewoon niet als een feit ("die film verdient meer dan een 7,5!") en dan is iedereen blij.

Ik vond District 9 overigens ook geen topper. Origineel is 'ie zeker, maar ik zou zelf ook een 7 á 7,5 geven, ook al kan ik prima voorstellen dat anderen 'm een 8 of hoger vinden :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 14-09-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:28:
Zo weet ik er nog een berg te verzinnen. Breng jouw mening gewoon niet als een feit ("die film verdient meer dan een 7,5!") en dan is iedereen blij.
Good point. Ik had moeten zeggen dat ik vind dat de film meer dan een 7.5 waard is.
Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]