Je hebt duidelijk de gedachte achter de expendables niet begrepen..Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:41:
The Expendables 2 op Film 1.
Deel 1 vond ik al randje debiel,maar had niet veel te doen dus ik dacht : Ik geef het een kans.
Zelden zo'n rukfilm gezien als deze.
Een sterrenvehikel en dan zo'n triest en simpel verhaal.Boefjes valllen dorp binnen en Bingo....actie van de laagste hoedenplank.
Grootste struikelblok, het einde waar Sly en de dame in kwestie een soort van emmertje snot aan genegenheid laten zien, wat je in het verhaal daarvoor dus nergens tegenkomt.
Deel 3 is al uit , en wellicht dat ik die ook ga kijken als het op Film 1 te zien is.
Om goed in de oren te knopen dat geld acteurs rare dingen kan laten doen.
Verwijderd
Kee, je zal er zeker mee bedoelen dat het een diepere gedachte heeft ofwel een parodie is?
Die paar insider jokes, maken de film niet beter te pruimen.
Als jij je geroepen voelt om mij uit te leggen wat ik niet begrepen heb, hoor ik dat graag van je.
Die paar insider jokes, maken de film niet beter te pruimen.
Als jij je geroepen voelt om mij uit te leggen wat ik niet begrepen heb, hoor ik dat graag van je.
Het is geen parodie, het is een hommage. Niet echt een goede, maar goed.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
The Shining (1980) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Horror | Runtime: 144min. | MPAA: R Waarschijnlijk voor iedereen hier een bekende, maar ik kwam er na 10 jaar achter dat mijn vriendin deze film nog nooit gezien had. Voor mij daarentegen was dit een van de engste films uit mijn jeugd; dus meteen aangezet. Film en -sfeertechnisch blijft dit een briljante film. Van het eerste shot van de VW Kever die door de bergen heen rijdt, met de onheilspellende muziek; prachtig. De acteurs leveren (voor zover ik begreep mede door Kubrick's hardhandige aanpak) geweldige prestaties. Tot zover allemaal top, echter; Omdat ik wist dat ik de film weer eens wilde kijken, en mij kon herinneren dat Stephen King eigenlijk helemaal niet tevreden was met deze verfilming ben ik daar wat over gaan lezen. En met 3 van zijn voornaamste punten was ik het eigenlijk heel erg eens: - Jack Nicholson is vanaf de eerste seconde dat hij in beeld is al een beetje manisch. Daar staat hij natuurlijk om bekend, maar strookt niet met het idee van King dat een in de kern rechtschapen, normale man zich door de omgeving en alcohol langzaam gek laat maken. - De rol van Wendy is compleet uitgehold in vergelijking met het boek. Van een vrouw die tot de realisatie komt dat ze voor een leven heeft gekozen met een matige schrijver tot een hulpeloos, zielig muurbloempje die alles maar ondergaat in de film. - Een aantal elementen uit het boek worden vanwege een soort shock-effect in de film gedumpt (de man in het honden/berenpak) zonder enige uitleg. Dit terwijl de scene op zich totaal geen betekenis heeft, maar een soort climax is van een karakter dat helemaal niet in de film terugkomt. Stephen King zei iets in de trant van "het is een prachtige auto, maar zonder motor", en na deze herkijk ben ik het daar wel deels mee eens. De film blijft ongemeen spannend en prachtig gefilmd; maar geeft het bronmateriaal niet ruimte voor meer? | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
En over Watchmen, dat vond ik de meest sfeervolle en boeiende comicverfilming die ik tot nu toe heb gezien, prachtig!
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Dude, een hommage?
Ik denk dat de makers hommage niet eens uit kunnen spreken en fromage mompelen. No pun intended Sly.....
Ik heb toch zwaar het vermoeden dat gezien deel 3 al uit is, een hommage niet van toepassing is maar als jij die draai er aan wil geven, bless you.
Anyway, thanks voor de uitleg
.
Ik denk dat de makers hommage niet eens uit kunnen spreken en fromage mompelen. No pun intended Sly.....
Ik heb toch zwaar het vermoeden dat gezien deel 3 al uit is, een hommage niet van toepassing is maar als jij die draai er aan wil geven, bless you.
Anyway, thanks voor de uitleg
Het is inderdaad een hommage aan de jaren '80 en '90 actiefilms / acteurs.
Die films stonden over het algemeen bol van de one liners (Rambo, Terminator, Demolition Man, etc.) en de spierballen (Stallone, Schwarzenegger, Norris, Snipes, etc.).
Het verhaal was vaker flinterdun dan zeer diepgaand, maar dat was niet de hoofdgedachte achter veel van deze films. Het was gewoon lekker knallen van het schieten-tieten-helicopterwerk.
The Expendablesfranchise is dat allemaal. En daarom ja: een hommage.
Die films stonden over het algemeen bol van de one liners (Rambo, Terminator, Demolition Man, etc.) en de spierballen (Stallone, Schwarzenegger, Norris, Snipes, etc.).
Het verhaal was vaker flinterdun dan zeer diepgaand, maar dat was niet de hoofdgedachte achter veel van deze films. Het was gewoon lekker knallen van het schieten-tieten-helicopterwerk.
The Expendablesfranchise is dat allemaal. En daarom ja: een hommage.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Jouw post slaat nergens op. Ja het is een hommage. Het is een callback naar de jaren 80. Dat is letterlijk een hommage.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:41:
Dude, een hommage?
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat Sly dom is? Daar mag je nog wel eens over nadenken.Ik denk dat de makers hommage niet eens uit kunnen spreken en fromage mompelen. No pun intended Sly.....
Anyway, thanks voor de uitleg.
De Expandables franchise is een hommage aan de jaren 80 actiefilms. Hoeveel films er van uit komen maakt niet uit.Ik heb toch zwaar het vermoeden dat gezien deel 3 al uit is, een hommage niet van toepassing is maar als jij die draai er aan wil geven, bless you.
Ik vond deel 1 en 2 ook geen bal aan, en deel 3 zal meer van hetzelfde zijn (alleen met minder geweld). Dus die zal ik ook niet zoveel aan vinden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Sorry, het is was hooguit een flirt en geen hommage imho.Dan spreek ik over deel 1.
Het woord hommage heeft op zich al meer diepgang dan elk "moeilijk woord in de eerste 2 films uit die reeks.
Een hommage lijkt me iets eenmaligs, wat je uitdiept ofwel iets wat terdege deel !!! uitmaakt van de film, dit was een flirt die nu dankzij de verkoop ervan gewoon een ordinaire melkkoe is geworden zonder enige referentie daaraan what so ever.Kom dan met een goed verhaal, maar nee, behalve dat er ouwe knakkers in meedoen met een verleden van rukfilms is het opeens een hommage. Als je zegt, ja de hele film is een schietfestijn en daarom een hommage aan het genre, ja dan lust ik ook wel bevroren appelflappen.
Ik denk dat we er anders over denken. das prima.
Zoals Van Kooten en De Bie het ooit al zeiden : Als het maar beweegt.
Melkkoeien bewegen ook.
Ps: MrVegeta , Niets ten nadele van Sly...maar hij heeft een ietwat aparte tongval, daarom de joke : Hommage-> Fromage. Ik zei ook : No pun intended.
Het woord hommage heeft op zich al meer diepgang dan elk "moeilijk woord in de eerste 2 films uit die reeks.
Een hommage lijkt me iets eenmaligs, wat je uitdiept ofwel iets wat terdege deel !!! uitmaakt van de film, dit was een flirt die nu dankzij de verkoop ervan gewoon een ordinaire melkkoe is geworden zonder enige referentie daaraan what so ever.Kom dan met een goed verhaal, maar nee, behalve dat er ouwe knakkers in meedoen met een verleden van rukfilms is het opeens een hommage. Als je zegt, ja de hele film is een schietfestijn en daarom een hommage aan het genre, ja dan lust ik ook wel bevroren appelflappen.
Melkkoeien bewegen ook.
Ps: MrVegeta , Niets ten nadele van Sly...maar hij heeft een ietwat aparte tongval, daarom de joke : Hommage-> Fromage. Ik zei ook : No pun intended.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 13:07 ]
Her (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Absoluut een schitterende film. Ik hou totaal niet van sci-fi. Beter nog, ik haat het. Vreselijk. Ik kan door geen 10 minuten van de gemiddelde sciencefictionfilm kijken. Toch besloot ik Her te gaan kijken. Her heeft me positief verrast. Joaquin Phoenix begrijpt goed dat je niet te ver moet doordraven als je scifi maakt. Hij heeft de wereld neergezet op een manier waarop ik goed kan geloven dat het er over 10 jaar uit zal zien. De verhaallijn is fantastisch en zet je aan tot denken. Ik ben nog nooit op het idee gekomen dat AI eigenlijk een persoon is zonder lichaam. De film weet dit idee prachtig te vertonen en het acteerwerk van zowel Joaquin Phoenix als Scarlet Johansson (stem) is fenomenaal. Naar mijn mening komt deze heel hoog in het lijstje van beste films uit 2013. | |
Helaas kan mijn volgende recensie hier niet meer bij dus dan zal ik maar even moeten dubbelposten :x
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
The Treatment (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Thriller | Runtime: 125min. Plot: Inspector Nick Cafmeyer seems to have it all - looks, brains and a successful career. But a dark cloud hangs over his life: since the age of nine, he has been haunted by the unsolved ... Toen ik op vakantie het boek The Treatment van thrillerkoningin Mo Hayder las, was ik verbaasd. Een mooi boek met uitzonderlijke karakters. Toevallig zag ik op IMDB dat er een verfilming van was gemaakt. Ik ben over het algemeen niet echt te spreken over verfilmingen van boeken; belangrijke verhaallijnen worden weggelaten ten faveure van meer actie in minder tijd. Toch besloot ik hem te downl verkrijgen. Het is interessant dat deze verfilming niet uit hollywood komt, maar uit Antwerpen. Hierdoor is de hele setting ook aangepast op België, in plaats van Londen waar het verhaal zich in het boek afspeelt. Ik heb de Engelse versie van het boek gelezen dus ik weet niet hoe de Nederlandse vertaling dit doet, maar ik moest wel lachen om de namen die veranderd waren om Belgischer te worden. De Russische buurman Penderecki is plotseling een Belg geworden die de naam Plettinckx draagt en hoofdpersoon Jack Caffery heet Nick Cafmeyer. In de film zijn een aantal belangrijke zaken in het boek weggelaten, je zou het zoals hierboven over The Shining gezegd wordt ook een "prachtige auto zonder motor" kunnen noemen. De ontvoering van Cafmeyer's broertje wordt wel in de film gebracht maar om te begrijpen wat er echt aan de hand is moet je het boek gelezen hebben. Voor de rest vind ik de film in orde, dus een onvoldoende wordt het ook niet. | |
[ Voor 28% gewijzigd door BeefHazard op 23-08-2014 13:16 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Waarom kijk je dat soort films? En waarom ga je überhaupt nog de moeite nemen om deel 3 op Film1 te kijken?Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:58:
Sorry, het is was hooguit een flirt en geen hommage imho.Dan spreek ik over deel 1.
Melkkoeien bewegen ook.
Het zijn hersenloze actiefilms met een vette knipoog naar de films waar alle acteurs vroeger in gespeeld hebben. Ik vind de films stuk voor stuk erg gaaf, maar puur alleen vanwege de knipoog en de actie.
Je gaat ook geen Dawn of the Dead kijken en dan zeggen, ja het is een flutfilm want het verhaal is k*t en ik hou niet van zombies. Of The Naked Gun en dan zeggen dat er ook geen verhaal in zit
Films zijn leuk!
Binnenkort naar Sin City 2, ben benieuwd
Binnenkort naar Sin City 2, ben benieuwd
[ Voor 96% gewijzigd door MrVegeta op 23-08-2014 15:56 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:58:
Melkkoeien bewegen ook.

Sluit ik me graag bij aan!MrVegeta schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:53:
Films zijn leuk!
IMDB: Gun Woman (2014)
UBB Ziet 'em als Raven, dus dan maar zo.
Ultieme B-film, zeker, maar zelfs mijn vriendin vond 'em intrigerend in the end.
Gewoon het kijken waard.
Uiteraard wel weer een vreemde film.
Je moet er van houden.
7/10. Het herkijken na een aantal jaar waard.
UBB Ziet 'em als Raven, dus dan maar zo.
Ultieme B-film, zeker, maar zelfs mijn vriendin vond 'em intrigerend in the end.
Gewoon het kijken waard.
Uiteraard wel weer een vreemde film.
Je moet er van houden.
7/10. Het herkijken na een aantal jaar waard.
Eat the bugs, live in a pod
The Purge: Anarchy (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R Plot: A young couple works to survive on the streets after their car breaks down right as the annual purge commences. Prima actiefilm maar het is natuurlijk allemaal wat voorspelbaar en zit vol clichés, en voor een goed verhaal ben je aan het verkeerde adres. De actie was beter dan verwacht en deze film is overduidelijk beter dan The Purge uit 2013. | |
The Amazing Spider-Man 2 (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13 Ow boy, wat een zooitje. Ik heb geen moeite met wat toevalligheden, maar het verhaal in deze film leunt er volledig op. En alle losse brokken zijn aan elkaar genaaid met een hoop CGI. No Marc Webb, dat gaat je film niet redden. Bij lange na niet, want de dialogen zijn tergend slecht, als kijker interesseerde het lot van de personages me geen klote, het acteerwerk is maar middelmatig, de clichés vlogen me om de oren en de humor die voor Spiderman zo kenmerkend is is....ehhh.....afwezig. Ok, een paar flauwe glimlachjes misschien. Maar wellicht het grootste probleem van de film zijn de onlogische gedragingen van de hoofdrolspelers. De relatie tussen Peter en Gwen....mijn hemel. "Ja liefje, ik hou van je, maar ik denk toch dat het beter is dat we uit elkaar gaan." WTF?!?! En dat pingpongt een paar keer heen en weer, terwijl het voor de kijker volslagen onduidelijk is wat er nu precies aan mankeert. En dan Max Dillon aka Electro. Als die zijn mond open deed was het gewoon lachwekkend wat eruit kwam. Zijn motivatie voor al het verderf is totaal ongeloofwaardig. Hetzelfde met de Green Goblin. Wederom heeft mijn zoon zich wel vermaakt, maar ik begin te geloven dat superherofilms niet meer aan mij besteed zijn. Het CGI truukje werkt niet meer en dan blijft er vaak bitterweinig over. Jammer, want ik zou een goede intelligente stripverfilming met geloofwaardige personages wel erg waarderen. Zo waren The Incredible Hulk en de laatste Batman films best heel aardig. Het kan dus wel. Ok, laat ik toch nog wat aardigs zeggen over deze film. De actiescenes waren best ok en het effect van spoiler: op Peter werd mooi in beeld gebracht door hem in een paar seizoenen bij het graf te laten staan. Ook de relatie tussen Peter en tante May is erg geloofwaardig. Maar het kan deze film allemaal niet redden.Gwen's dood | |
[ Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 24-08-2014 00:05 ]
Into the Storm (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Een wannabe-remake van Twister met gebrek aan "goede" karakters en tornado's die auto's volgen. En waarom moet iedereen in deze film een camera bij zich hebben? Nee, geen smartphones, maar losse camera's... Wat ik nog niet wist (maar op zich wel logisch is), is dat er echt tornado's zijn die vuur opzuigen en daardoor veranderen in een "fire whirl". Dus toch een +1 voor de educatieve kant. Twister was niet de beste film ooit, maar het had wel die "oh hier gebeurt echt iets engs"-vibe. Deze film heeft dat daarentegen totaal niet. | |
Dat zit wel Schnorr.
Trance (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101min. | MPAA: R Plot: An art auctioneer who has become mixed up with a group of criminals partners with a hypnotherapist in order to recover a lost painting. Trailer gezien op imdb, zag dat James McAvoy de hoofdrol had. Die gast kan ik vrij goed hebben sinds hij de jonge Charles Xavier speelt in de X-Men films. Hier speelt hij een totaal ander karakter, en moet ook een stuk meer acteerwerk leveren en dat doet hij prima. Vincent Kassel doet eigenlijk hetzelfde als wat hij altijd doet: Een vuilak spelen. Een beetje typecasting naar mijn idee, maar verder niks mis mee. Het enige wat ik van de film kan zeggen zonder te spoileren: Goede kruising tussen Memento en Inception. Ik zal de film zeker nog een tweede keer kijken, want niet alles is me duidelijk na deze eerste kijkbeurt. Wat wel een feit is: Het verhaal ging totaal niet zoals ik in eerste instantie verwacht had, en dat is positief. Om even iets heel anders aan te stippen (Spoiler voor wie Divergent nog wil kijken): spoiler: Ik heb de deleted scenes gekeken, en daar zit de de scene bij dat Peter Edward's oog uitsteekt. Waarom hebben ze die niet in de film gelaten? Het is zo'n belangrijk moment in het boek en heeft zulke verregaande gevolgen, die nu al flinke verschillen opleveren tussen boek en film. Het is geen gore scene, want het daadwerkelijke steken zelf gebeurt off-screen. | |
Need for Speed (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 De film is niet te vergelijken met de Fast and the Furious reeks. Ok, het draait om snelle auto's, maar er zit meer verhaal in. Ik vond het wel een vermakkelijke film voor de zaterdagavond. En Imogen Poots mocht er ook wezen. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Maakt me allemaal niet uit, kan niet wachten op deadpoolDreanor schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:04:
[...]
Klopt, maar dat komt vooral omdat Marval de tijd genomen heeft om eerst verschillende superhelden hun eigen film(s) te geven en dan vooral door de mid- en after credits scenes te teasen en linken naar andere films, samen met een TV serie zelfs!
Om vervolgens The Avengers te maken waar ze allemaal samen strijden.
DC Comics probeert dit met Superman maar ze rushen gigantisch. Van Man of Steel 1 naar Batman vs Superman gaan waarin ze ook nog eens wonder woman en aquaman in proppen. Dat gaat dus nooit Marvel evenaren omdat nu ineens in 1 film 4 superhelden gedrukt worden en ze dus niet genoeg tijd hebben voor verdieping van de karakters e.d.
En als er een deadpool film komt dan moeten ze niet een standard superhelden film maken want Deadpool is geen standaard superheld. De film moet juist de Deadpool humor hebben waarin hij weet dat hij in een film zit en regelmatig de "forth wall" breekt e.d. dan krijg je echt een unieke film/held. Dan moeten ze echt in de trant van deze test footage doen:
[video]
En ik vind Ryan Renolds juist wel een acteur voor deadpool!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Amaai die Imogen Poots heeft een serieuze mond
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb deze een poosje geleden ook gezien... Een paar punten over deze reeks:-Moondust- schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:57:
The Amazing Spider-Man 2 (2014) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13 [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
- Veel te snel in de reboot gegooit
- Waarom hebben ze een Anakin Skywalker de 2e gecast? Wat een jankerd.. Tobey Maguire vond ik een veel betere Peter Parker. Of sopten de meisjes daar niet hard genoeg op?
- Wanneer gaan ze de Green Goblin nu eens een keer goed doen? Er wordt geen enkele moeite gedaan om 'm op z'n comic-equivalent te laten lijken terwijl die de potentie heeft om een van de meest memorabele slechteriken te worden. Tot nu toe zijn ze hooguit lafjes te noemen.
The ramblings of an idiot
Verwijderd
Deeltje 1 keek ik uit nieuwsgierigheid, 2 omdat ik niet veel te doen had en 3 zoals ik al aangaf.Krilo_89 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:
[...]
Waarom kijk je dat soort films? En waarom ga je überhaupt nog de moeite nemen om deel 3 op Film1 te kijken?
Het zijn hersenloze actiefilms met een vette knipoog naar de films waar alle acteurs vroeger in gespeeld hebben. Ik vind de films stuk voor stuk erg gaaf, maar puur alleen vanwege de knipoog en de actie.
Je gaat ook geen Dawn of the Dead kijken en dan zeggen, ja het is een flutfilm want het verhaal is k*t en ik hou niet van zombies. Of The Naked Gun en dan zeggen dat er ook geen verhaal in zit
Me vergapen aan een sterrenvehikel en hun salaris, en dan flink mopperen met een zak chips en wat andere geneugten erbij.
En we zijn Nederlanders dus de centen die ik betaal voor Film 1 wil ik er weer uit hebben. Dat was een geintje.
Dat klopt op zich allemaal wel, het probleem met films echter is dat je maar een beperkte hoeveelheid tijd hebt. Dan moet je óf het verhaal enorm samenpersen, óf je maak er een 3-4 delige filmreeks van. Wanneer dat laatste niet haalbaar is, dan moet je dus karakters extremer maken, delen weglaten, etc. Er is eenvoudigweg geen tijd voor langzame karakterontwikkeling.cheiron schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:34:
The Shining (1980) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Horror | Runtime: 144min. | MPAA: R
Stephen King zei iets in de trant van "het is een prachtige auto, maar zonder motor", en na deze herkijk ben ik het daar wel deels mee eens. De film blijft ongemeen spannend en prachtig gefilmd; maar geeft het bronmateriaal niet ruimte voor meer?[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Stephen King heeft ook niet echt recht van spreken wanneer het om films maken gaat IMO. Ja, hij is de schrijver, maar als regisseur/producer maakt hij wel erg kleffe films met B acteurs, die niet al te hoog scoren op IMDB. Zijn versie van the Shining is een mini serie die meer accuraat is, maar niet het niveau haalt van Kubrick's variant.
[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 24-08-2014 13:08 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Atomsk,
Noem eens een film die echt recht doet aan het orginele : zijnde een boek ?
Tis zoals je zegt, samenpersen, of we gaan naar films van 8 uur, dan is het nog maar de vraag.
Dat Shelly Duvall een Razzie kreeg voor de film vond ik minder.Ik vond haar juist goed.
Dan wacht ik op een film die de bijbel recht zou doen. Iets van een maand film ofzo? Kamperen in de bioscoop?
Hoe kom ik nu op de bijbel? Fuck, het is zondag
.
Tis zoals je zegt, samenpersen, of we gaan naar films van 8 uur, dan is het nog maar de vraag.
Dat Shelly Duvall een Razzie kreeg voor de film vond ik minder.Ik vond haar juist goed.
Dan wacht ik op een film die de bijbel recht zou doen. Iets van een maand film ofzo? Kamperen in de bioscoop?
Hoe kom ik nu op de bijbel? Fuck, het is zondag
"Harry Potter and the Sorcerer's Stone": maar misschien ook omdat het boek nogal dun is en dus vrijwel helemaal verfilmd kon worden; ook omdat je eindelijk mooie plaatjes krijgt van de magie die in het boek met woorden beschreven wordt: het vult, wat mij betreft, het boek daarmee mooi aan.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:47:
Afgezien daarvan denk ik dat de meeste boekverfilmingen het niveau van het boek niet halen.
American Psycho, Brokeback Mountain, Jurassic Park en Fight Club schieten me zo te binnen.
Edit:
Blijkbaar is Babe ook een boekverfilming. Heb em nooit gelezen dus kan ik niet over oordelen
Edit:
Blijkbaar is Babe ook een boekverfilming. Heb em nooit gelezen dus kan ik niet over oordelen
[ Voor 37% gewijzigd door Melkunie op 24-08-2014 16:04 ]
Verwijderd
Wellicht is het beter dat ze boekverfilmingen horen te verbieden.
Welk boek dan ook, ik zie mezelf graag als first person, en de lady er zoals mijn lief uit ziet.
Gosh, wat zou ik een mooie Tarzan zijn. Net ff dat gezapige buikje in plaats van een six pack, want die heb ik dan al op. Net ff niet met lianen slingeren,maar met een atv door de jungle. Magic.
Edgar Rice Burroughs , you are my Hero.
Dat is het dan wel, als je een goed boek leest, waar je helemaal in opging en dan een cast ziet waar je je niet in kan vinden....Helaas.
Kee, er zijn een handjevol verfilmingen die raak schieten, helaas te weinig. Maar das ook maar een mening.
Welk boek dan ook, ik zie mezelf graag als first person, en de lady er zoals mijn lief uit ziet.
Gosh, wat zou ik een mooie Tarzan zijn. Net ff dat gezapige buikje in plaats van een six pack, want die heb ik dan al op. Net ff niet met lianen slingeren,maar met een atv door de jungle. Magic.
Edgar Rice Burroughs , you are my Hero.
Dat is het dan wel, als je een goed boek leest, waar je helemaal in opging en dan een cast ziet waar je je niet in kan vinden....Helaas.
Kee, er zijn een handjevol verfilmingen die raak schieten, helaas te weinig. Maar das ook maar een mening.
Films die het boek goed tot leven brengen zijn er idd weinig van....
HP - Philosopher's Stone is een vrij goede idd, maar daardoor ook belachelijk kinderachtig.
Now is Good vond ik een erg goede verfilming (boek: Before I Die)
Perks of Being a Wallflower is tot nu toe mijn favoriete boekverfilming.
Ook niet zo gek als de schrijver de film zelf regisseert.
Hunger Games en Hunger Games: Catching Fire blijven ook erg dicht bij het originele verhaal.
Niet iedereen vind die films even goed, maar het zijn wel degelijk goede boekverfilmingen.
Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd naar hoe ze in de Mockinjay delen omgaan met het psychische deel.
Slechtste boekverfilmingen zijn overigens een hele makkelijke keuze voor mij:
Kruistocht in Spijkerbroek en Koning van Katoren.
HP - Philosopher's Stone is een vrij goede idd, maar daardoor ook belachelijk kinderachtig.
Now is Good vond ik een erg goede verfilming (boek: Before I Die)
Perks of Being a Wallflower is tot nu toe mijn favoriete boekverfilming.
Ook niet zo gek als de schrijver de film zelf regisseert.
Hunger Games en Hunger Games: Catching Fire blijven ook erg dicht bij het originele verhaal.
Niet iedereen vind die films even goed, maar het zijn wel degelijk goede boekverfilmingen.
Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd naar hoe ze in de Mockinjay delen omgaan met het psychische deel.
Slechtste boekverfilmingen zijn overigens een hele makkelijke keuze voor mij:
Kruistocht in Spijkerbroek en Koning van Katoren.
Survivor (2014) | ![]() |
IMDb: 3.8 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 93min. Plot: During their search for a habitable planet the last living humans crash-land on a barren world, inhabited by bloodthirsty aliens and mysterious post-apocalyptic warriors. Acteerprestaties, special effects en verhaallijn zijn ondermaats. De film is verder wel vermakelijk, en met de vele foutjes kan je nog best goed lachen. | |
Clockwork Orange anyoneMelkunie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:03:
American Psycho, Brokeback Mountain, Jurassic Park en Fight Club schieten me zo te binnen.
Edit:
Awesome film versie van een boek
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Toch maar even The Purge:Anarchy bekeken, is wel beter dan het eerste deel maar niet heel veel.
Het voelt een beetje aan als een aflevering van The Walking Dead maar ipv zombies zijn het "burgers" die de hoofdrolspelers opjagen.
6.8 / 10
Het voelt een beetje aan als een aflevering van The Walking Dead maar ipv zombies zijn het "burgers" die de hoofdrolspelers opjagen.
6.8 / 10
Verwijderd
Over de boekverfilmingen, ik vind bij Trainspotting de verfilming briljant met de afwijkingen van het boek erbij.
En van One flew over the cuckoo's nest vind ik de film eigenlijk beter dan het boek.
En van One flew over the cuckoo's nest vind ik de film eigenlijk beter dan het boek.
Als je naar LotR kijkt, dan mis je veel dingen uit het boek. (Tom Bombadil bijv.) Belangrijk voor de film, of niet, toch viel het me meteen op. Is LotR daarmee een slechte film, of slechte boekverfilming? Dat denk ik niet. De belangrijkste dingen van het verhaal, zoals ik het me herinner, zijn aanwezig en maken van LotR een fantastische film.
Wat Jorgen zegt idd. Ik zou niet weten waarom een film "recht" zou moeten doen aan het boek door er precies gelijk aan te zijn. Een boek is een medium, een film is een medium. Ze kunnen beide goed zijn zonder dat de film een exacte kopie is van het boek. Ik het zowel genoten van de LotR boeken als de films.
Aan de andere kant ontkom je soms niet aan het vergelijken, vooral wanneer je de film waardeloos vond. Je moet echter niet doorschieten en zowat iedere boekverfilming slecht vinden, omdat er een paar details missen en je jezelf als boeklezer superieur vind o.i.d. Zo slaat dat gezeur van George R.R. Martin lezers dat de boeken veel beter zijn nergens op. Heb ze zelf niet gelezen, maar de tv-serie is prima, anders zouden er niet zoveel mensen naar kijken lijkt me.
Aan de andere kant ontkom je soms niet aan het vergelijken, vooral wanneer je de film waardeloos vond. Je moet echter niet doorschieten en zowat iedere boekverfilming slecht vinden, omdat er een paar details missen en je jezelf als boeklezer superieur vind o.i.d. Zo slaat dat gezeur van George R.R. Martin lezers dat de boeken veel beter zijn nergens op. Heb ze zelf niet gelezen, maar de tv-serie is prima, anders zouden er niet zoveel mensen naar kijken lijkt me.
_██_
(ಠ_ృ)
The Signal (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Deze keer heb ik een film gekeken die niet in Nederland uit lijkt te komen, maar wel interessant leek omdat deze in de categorie "scifi / thriller" stond en Laurence Fishburne er in meespeelt. Waar deze film over gaat is moeilijk te omschrijven zonder te spoilen. Als je van brainfucks houd, dan moet je 'm wel zien. Hou je van telekinetische koeien, dan absoluut ook. Het is echter totaal geen comedy en bloedserieus, met voorzichtig hier en daar wat elementen van films zoals Akira en Dark City. Helaas wel met een flink wat lager budget (4 miljoen dollar) en soms wat minder goede designkeuzes die waarschijnlijk door het budget zijn ingegeven. Toch is het acteerwerk redelijk geloofwaardig (met op Fishburne na alleen onbekende acteurs), zet het einde tot nadenken en zitten er visueel gezien best mooie shots in deze film. Als je wat minder toegankelijke scifi-films wel kan waarderen, dan heb ik rondom deze film maar een advies: "Follow the white rabbit...". | |
Dat zit wel Schnorr.
Open Grave (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R Een horror film die in het begin nog wel wat potentie heeft, maar dit helaas allemaal niet waar maakt. Acteerwerk is vrij slecht, het verhaal is behoorlijk bagger en qua beeld en geluid is t ook niet om over naar huis te schrijven. Enigsinds vermakelijk, maar had veel beter gekund. | |
Godzilla (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Toen ik hoorde dan Bryan Cranston in deze film ging spelen en deze in dolby atmos te zien zou zijn (in de JT bioscopen) was ik erg enthousiast. Na het lezen van wat reviews had ik besloten te wachten tot ik deze thuis kon kijken en er niet een uur voor in de auto te gaan zitten om naar JT te karren. Ik ben nu erg blij dat ik gewacht heb. De film valt VIES tegen! Het acteerwerk van cranston is goed, maar helaas van korte duur. Het beeld en vooral het geluid is lekker, maar dat is dan ook echt het enige positieve wat ik hierover kan verzinnen spoiler: Bryan gaat te snel dood en daarmee komt ook een snel einde aan het acteerwerk want de rest van de personages komen flink te kort. Het idee dat godzilla moet vechten met andere monsters om de mensheid te redden is gewoon diep triest! Zeker voor een eerste kennismaking! Ook het vuurspugen en het juichen aan het einde als hij de 2 monsters heeft gedood is werkelijk waar BELACHELIJK! Toen godzilla de eerste keer zijn breath of fire gebruikte zat ik tenenkrommend te lachen op de bank en kwam ik er achter dat ik LANG niet genoeg bier op had voor dit soort onzin! Het feit dat bovenstaand geneuzel in de spoiler de film verpest is eeuwig zonde! Godzilla heeft alle potentie om een geweldige film te zijn. Hou het simpel, zorg voor fatsoenlijke acteurs en dezelde CGI en geluidmannen en je hebt een recept voor een top film! Godzilla komt manhattan aanvallen en zorgt voor paniek...hou het daar bij en ga er geen onzin en bullshit bij halen in de vorm van andere monsters of....nou ja zie spoiler. Nogmaals: Kuddo's voor het beeld en vooral het geluid. Het klinkt GEWELDIG! Bijna net zo netjes als Gravity. Maar behalve dat is het echt 10x fubar! Ik kan dan ook echt niet verder gaan dan een 4. Dit is een mening, dus als je benieuwd bent dan ga vooral je gang, maar stel je niet in op een serieuze film maar ga uit van een stukje spectakel en verder niets. Dan kan het wellicht nog meevallen. | |
About Schmidt (2002) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 125min. | MPAA: R Wat mijn weekend dan nog een beetje goed heeft gemaakt is About Schmidt. Jack Nicholson staat bij de meeste wel bekend als een top acteur! Maar in de meeste film van de afgelopen 10 jaar moest hij het wel hebben van zijn leuke en grappige gedrag. In deze film laat hij een andere kant van zich zien. Een hele mooie kant. Ook in deze film komen grappige blikken etc. naar voren hoor, maar hij laat ook zien dat hij met heel subtiele gebaren en uitdrukkingen heel veel kan laten zien! Het is een drama film. Op IMDB staat drama/kommedie en er zijn ook momenten dat ik wel heb moeten lachen, maar het grootste gedeelte is toch echt drama. Iets wat ik normaal gesproken echt niet kan kijken, maar in dit geval wel. Een aanradertje! | |
[ Voor 17% gewijzigd door boomr op 25-08-2014 08:46 . Reden: Laatste film van dit weekend toegevoegd:) ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Je weet dat Godzilla een decennia oud concept is, hè? Het klinkt alsof je er niet heel bekend mee bent 
Ik ben het met je eens dat het acteren tegenvalt, maar om nou te zeggen dat ze een verhaal van 60 jaar oud niet zo hadden moeten doen, ben je rijkelijk laat mee
Ik ben het met je eens dat het acteren tegenvalt, maar om nou te zeggen dat ze een verhaal van 60 jaar oud niet zo hadden moeten doen, ben je rijkelijk laat mee
[ Voor 44% gewijzigd door Hahn op 25-08-2014 08:46 ]
The devil is in the details.
Jawel hoor, maar zelfs in de variant uit '98 snapten ze het beter dan in deze.Hahn schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:43:
Je weet dat Godzilla een decennia oud concept is, hè? Het klinkt alsof je er niet heel bekend mee bent
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb eergisteren Godzilla gezien en vond m eigenlijk veel beter dan de vorige films. Die van 1998 is overigens de eerste en enige film die ik niet afgekeken heb in de bioscoop en waarbij ik dus voortijdig vertrokken ben.
Gewoon een film die zich uitermate goed leent voor verstand op 0 en gaan. Ik zou m een 7,5 geven, maar ik geef mijn cijfers puur op hoe de film mij vermaakt heeft.
Gewoon een film die zich uitermate goed leent voor verstand op 0 en gaan. Ik zou m een 7,5 geven, maar ik geef mijn cijfers puur op hoe de film mij vermaakt heeft.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Blijkbaar.. maar goed als je begint dat Bryan de enige goede acteur is in de film. (Breaking Bad fanboy neem ik maar gemakshalve aan), dan weet je dat het fout loopt. Dan verwacht je gewoon teveel.
En zeggen dat de 98 release beter is, dat is ketterij!
En zeggen dat de 98 release beter is, dat is ketterij!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat was meer een dinosaurus dan Godzilla, dus ik weet niet of ik dat beter zou noemen. Sterker nog, dat weet ik wel, ik zou het niet beter noemen.lj_tree schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:47:
[...]
Jawel hoor, maar zelfs in de variant uit '98 snapten ze het beter dan in deze.
The devil is in the details.
Er bestaat helemaal geen 1998 Godzilla film
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Enige coole aan de 1998 Godzilla was Jean Reno... voor de rest bagger. Vooral de Jurassic Park raptor rip-off met de Godzilla babies was echt slecht.
Goed, dit weekend een oude en nieuwe film gezien, mijn reviews:
Goed, dit weekend een oude en nieuwe film gezien, mijn reviews:
Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Alweer een Marvel film, met voor mij onbekende karakters. Na de trailers gezien te hebben was ik toch zeer benieuwd geworden, dus was ik van het weekend naar deze film gegaan. Vond dit naast de tweede Captain America een van de beste Marvel films tot nu toe. De beginscene met een jonge Peter Quill zet de toon echt goed, en wat volgde werd alleen maar beter. Op het begin was het aantal locaties een beetje verwarrend (veel nieuwe werelden die snel worden geintroduceerd), maar na een half uur in de film heb je het hele plaatje wel door. De interactie tussen de hoofdpersonages is leuk, veel grappen maar ook soms een wat emotionelere noot wat erg goed past in de film. Vooral Drax was af en toe hilarisch, en ook de CGI Rocket en Groot vielen niet uit de toon. Enige minpunt wat ik kan bedenken is toch weer die MacGuffin waar het verhaal wordt aan opgehangen, en Ronan (de bad guy) vond ik nou niet erg sterk uitgediept. De hele film ziet er fantastisch uit (qua CGI) en is gelukkig niet te lang (ongeveer 2 uur?) waar de meeste blockbusters hedendaags last van hebben. Aanrader! | |
Stranger Than Fiction (2006) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Aan de hand van dit topic deze op Netflix aangeslingerd. Wat een film! Will Ferrell speelt een zeer aangename rol (eens niet dat hyperactieve geschreeuw) als de hoofdpersoon. Rest van de cast is ook erg leuk. Ik vond vooral de opzet zeer origineel, en de digitale visuele effecten in de film (zoals in Zombieland en Scott Pilgrim; waarschijnlijk hebben die films het van deze film gejat?) vond ik zeer leuk gedaan. Gewoon een leuke film met een origineel verhaal. Kijken! | |
Deadpool weet ik eigenlijk maar weinig van, ik spaarde vroeger Spawn (en alle afgeleiden), Darkness, Witchblade, Spirit of the Tao, Tomb Raider en Darkchylde. The Darkness leent zich imo trouwens ook wel voor een HBO serie, net als de cartoon van Spawn die een pak donkerder was dan de film. Witchblade live action is nooit echt een succes geworden en de anime sprak mij ook niet aan.Bokkie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
Deadpool![]()
[...]
http://screenrant.com/spa...odd-mcfarlane-kofi-22729/
Zelf zie ik het liefst een nieuw Spawn in de stijl zoals Nolan de laatste Batman films maakte.
Maar gezien de vele ideeen van McFairlane over een Spawn vervolg neem ik niets aan tot ik daadwerkelijk de film in de bios kan gaan zien
Een Spawn in Nolan stijl lijkt me ook wel sterk, hij heeft wel bewezen dat hij goed een donkere sfeer kan neerzetten.
Daar ben ik het wel mee eens, Leguziamo was erg sterk als Clown/Violator. Totaal anders dan Tybalt in Romeo & Juliette. Wat wel jammer was, naast dat het te PG-13 was, vond ik dat ze de verhaallijn hadden aangepast hoe hij Spawn werd maar dat had geloof ik ook te maken met de rechten van de personages.MicGlou schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:06:
[...]
Een paar jaar geleden? Doe maar bijna 20 jaar geleden! Overigens vond ik die verfilming niet zo heel slecht, het was wel te soft voor een Spawn film inderdaad. John Leguizamo als Violator vind ik nog steeds een van de beste comic based bad guys uit een film... Ledger's Joker op 1, Violator op 2. Maar ik moet idd wel eerlijk toegeven dat de film een stuk beter had kunnen zijn...
Een nieuwe Spawn film in de juiste stijl zou ik overigens ook enorm toejuichen, het blijft mijn favo anti-held. En Deadpool uiteraard!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Even aanhaken, Godzilla staat bij mij voor vanavond op de planning.
Ik ben benieuwd en heb de eerdere versies nooit gekeken.
Brian Cranston dus, ook benieuwd naar.
Het afgelopen weekend heb ik gekeken naar o.a. De Verbouwing: een beetje een meh-film hoewel Tjitske Reidinga en Peter Blok er wel mogen zijn. Verder The Prince, met Jason Patrick in de hoofdrol en Bruce Willis en John Cusack in erg kleine rollen (helaas imho, zij trokken juist in eerste instantie mijn aandacht).Ik heb beide tot drie kwart afgekeken en ben toen afgehaakt wegens gebrek aan interesse.
Ik kijk ze nog wel af, beoordelingen volgen waarschijnlijk nog
Verder ook een stuk van Bandidas gekeken want die was op de reguliere tv te zien: wat zijn Penelope Cruz en met name Salma Hayek toch een lekker stel om naar te kijken.
Wat me bij twee andere films brengt waarvan ik wel een beoordeling heb gemaakt:
Grown ups en Grown ups 2.
Om beide hard gelachen om vaak kinderachtige grappen.
Adam Sandler, Chris Rock, David Spade, Rob Schneider, Kevin James (die dikke uit King of Queens) en uiteraard (de indrukwekkende boezem van) Salma Hayek.
Et voila:
Nummer 3 is overigens gepland voor 2016.
Ik ben benieuwd en heb de eerdere versies nooit gekeken.
Brian Cranston dus, ook benieuwd naar.
Het afgelopen weekend heb ik gekeken naar o.a. De Verbouwing: een beetje een meh-film hoewel Tjitske Reidinga en Peter Blok er wel mogen zijn. Verder The Prince, met Jason Patrick in de hoofdrol en Bruce Willis en John Cusack in erg kleine rollen (helaas imho, zij trokken juist in eerste instantie mijn aandacht).Ik heb beide tot drie kwart afgekeken en ben toen afgehaakt wegens gebrek aan interesse.
Ik kijk ze nog wel af, beoordelingen volgen waarschijnlijk nog
Verder ook een stuk van Bandidas gekeken want die was op de reguliere tv te zien: wat zijn Penelope Cruz en met name Salma Hayek toch een lekker stel om naar te kijken.
Wat me bij twee andere films brengt waarvan ik wel een beoordeling heb gemaakt:
Grown ups en Grown ups 2.
Om beide hard gelachen om vaak kinderachtige grappen.
Adam Sandler, Chris Rock, David Spade, Rob Schneider, Kevin James (die dikke uit King of Queens) en uiteraard (de indrukwekkende boezem van) Salma Hayek.
Grown Ups (2010) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 Plot: After their high school basketball coach passes away, five good friends and former teammates reunite for a Fourth of July holiday weekend. Deze film kende ik nog niet en kwam ik op tv tegen. Adam Sandler trekt altijd wel mijn aandacht vandaar. Hard gelachen om de vaak kinderachtige grappen. En leuke lachfilm derhalve met weinig diepgang en verhaal en dat is prima imho. Adam Sandler doet rustig aan, Rob Schneider is een enorme doofus en Chris Rock had er bijna net zo goed niet in kunnen zitten omdat zijn rolletje zo klein is. Kevin James van King of Queens en David Spade in iets grotere rollen en verder dan de altijd fijne Salma Hayek als de streberige vrouw van Sandler. Een 8 vanwege het fijne lekker-weg-kijk karakter en de vele lachmomenten. | |
Et voila:
Grown Ups 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13 Plot: After moving his family back to his hometown to be with his friends and their kids, Lenny finds out that between old bullies, new bullies, schizo bus drivers, drunk cops on skis, and 400 costumed party crashers sometimes crazy follows you. Na deel 1 dan ook nummer twee natuurlijk. Idem wat mij betreft met een speciale vermelding voor de gebeurtenissen in de ijsco-bus waar de softicemachine kuren vertoond. Persoonlijk lag ik naast de bank van het lachen. Voor de rest een succesformule, niks aan veranderen wat mij betreft. Rob Schneider zit niet in deel 2 btw. en werd door mij ook niet gemist. Hard lachen om infantiele humor, what's not to like? Een 8,5. Een halve punt meer dan 1 vanwege genoemde grap met de ijscomachine. | |
Nummer 3 is overigens gepland voor 2016.
Het blijft altijd interessant om te zien hoe andere mensen naar films kijken. Ik vond Grown-ups namelijk tenenkrommend slecht. Er zit namelijk geen enkel verhaal in, behalve 'we gaan naar een vakantiepark met families'. Daarnaast zat er echt geen enkele leuke grap in en naast Steve Buscemi ook geen enkele goede acteur.
Enige aardige moment was toen Salma Hayek die steen in de ballen van zo'n kind gooide. En dat zegt ook gelijk genoeg over de rest van de film.
Terwijl ik toch wel van flauwe films houd. Zo zag ik onlangs Casa de mi Padre waar ik een paar keer erg om gelachen heb. Smaken verschillen.
Enige aardige moment was toen Salma Hayek die steen in de ballen van zo'n kind gooide. En dat zegt ook gelijk genoeg over de rest van de film.
Terwijl ik toch wel van flauwe films houd. Zo zag ik onlangs Casa de mi Padre waar ik een paar keer erg om gelachen heb. Smaken verschillen.
Niet waar. Het had ook nog een coole soundtrack met "Come with me" met puff daddy of zo.Viccers schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:09:
Enige coole aan de 1998 Godzilla was Jean Reno... voor de rest bagger.
Mogelijk is jouw gevoel voor humor wat minder infantiel dan het mijne?Lapras schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:01:
Het blijft altijd interessant om te zien hoe andere mensen naar films kijken. Ik vond Grown-ups namelijk tenenkrommend slecht. Er zit namelijk geen enkel verhaal in, behalve 'we gaan naar een vakantiepark met families'. Daarnaast zat er echt geen enkele leuke grap in en naast Steve Buscemi ook geen enkele goede acteur.
Bedankt voor de tip overigens!
Mijn gevoel over Grown Ups.
Brrr..
Brrr..
There, i fixed it for you. Vreselijk wat er toen in de jaren 90 gebeurde met goede klassiekers.vanaalten schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Niet waar. Het had ook nog een coole soundtrack voortzetting van de verkrachting van jaren '70 rock met "Come with me" met puff daddy of zo.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Vind deze een stuk leuker
altijd erg als een clip stukken leuker is dan de film waar die voor gemaakt wordt xD
Haha. Was nog even bang dat het serieus was in het begin.
Good Morning, Vietnam (1987) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 121min. | MPAA: R Natuurlijk kwam ik op de film door de dood van Robin Williams. Ik had de film nog nooit gezien en was wel nieuwsgierig. Het is een redelijk vrolijke film over de Vietnamoorlog. Af en toe zie je wel iets dat er oorlog is, maar meestal is dat vrij oppervlakkig. Je ziet vooral de DJ en zijn omgang met zijn meerderen in het leger en de locals. spoiler: De plottwist zag ik niet eens aankomen. Terwijl dat het grootste probleem was voor het Amerikaanse leger in die oorlog en de hoofdpersoon er zelfs nog een grapje over maakte op de radio. | |
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
In dat geval snap ik je meningVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:22:
[...]
Deeltje 1 keek ik uit nieuwsgierigheid, 2 omdat ik niet veel te doen had en 3 zoals ik al aangaf.
Me vergapen aan een sterrenvehikel en hun salaris, en dan flink mopperen met een zak chips en wat andere geneugten erbij.![]()
![]()
En we zijn Nederlanders dus de centen die ik betaal voor Film 1 wil ik er weer uit hebben. Dat was een geintje.
[ Voor 6% gewijzigd door Krilo_89 op 25-08-2014 14:46 ]
GOOD MORNING VIETNAMM !!!
Were rocking it from the delta to the DMZ !!
Dat blijft een van zijn beste films IMHO !
Ben al een weekje brak, dus wat films gekeken.
Were rocking it from the delta to the DMZ !!
Dat blijft een van zijn beste films IMHO !
Ben al een weekje brak, dus wat films gekeken.
Tower Heist (2011) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13 Een superrijke bankier verspeelt het geld van wat medewerkens, en zij willen dit terugstelen. Had hem opgezet vanwege het "heist" gedeelte, maar had hem al weer bijna afgezet toen ik ben stiller voorbij zag komen. Uiteindelijk toch maar afgekeken, het is een heist film, maar dan wel voornamelijk bedoeld als comedy. Nu ben ik normaal gesproken redelijk allergisch voor amerikaanse comedy's . Maar deze houd de platvloersheid en slapstick redelijk beperkt Hij is nergens echt geweldig grappig, maar ook nergens tenenkrommend slecht. Al met al toch uitgekeken, geen hoogvlieger maar goed te doen als avond vulling | |
Total Recall (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13 Toen ze deze remake aankondigde, hadden ze het over het willen belichten van het verhaal vanuit een andere hoek en dergelijke. Ik had het boek toen gelezen, en er was imho best wel een 2e film uit te halen Was toendertijd wat nieuwschierig maar niet van gekomen om hem daadwerkelijk te zien. Nu alsnog gedaan, maar ik had me de moeite kunnen besparen. Het is niet zozeer een directe remake als wel een script dat de hoofdpunten uit het vorige script 1 voor 1 aantipt. Het is opzich geen slechte film lijkt me, maar als je de 1e hebt gezien, dan voegt deze echt niets toe. Ik zou zeggen dat de 1e beter is, maar dat kan ook door die flinke scheut nostalgie komen. | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nu heb ik de film niet gezien en ook geen enkele behoefte aan - het is ook mijn ding niet - maar Salma Hayek en Maria Bello zijn echt goede actrices hoor. Misschien kan je vraagtekens plaatsen bij hun keuzes aan welke films ze meedoen - hoewel daar bij Buscemi ook wel wat op aan te merken valt - maar ze hebben beide topprestaties op hun naam staan.Lapras schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:01:
Life of a King (2013) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Ik had geen hoge verwachtingen (weinig beoordelingen moviemeter) maar dit was echt een goede film welke mij wist te boeien. Schijnt ook nog gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal wat de film altijd een extra lading geeft. | |
Ach, zo heeft elke topacteur echt wel een paar flops en vreemde keuzes op zijn lijstje staan. Maar dan moet je maar bedenken, zij moeten hun brood ook verdienen (hoewel hun brood schijnbaar een stuk duurder is dan dat van ons). Wij doen op ons werk ook wel dingen die wat minder uitpakken of waarbij je eigenlijk denkt: "waarom doe ik dit..". Aan het eind van de dag gaat het allemaal om geldarsimo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:21:
[...]
Nu heb ik de film niet gezien en ook geen enkele behoefte aan - het is ook mijn ding niet - maar Salma Hayek en Maria Bello zijn echt goede actrices hoor. Misschien kan je vraagtekens plaatsen bij hun keuzes aan welke films ze meedoen - hoewel daar bij Buscemi ook wel wat op aan te merken valt - maar ze hebben beide topprestaties op hun naam staan.
Ik heb niet genoeg gezien waarin Maria Bello speelt om haar als topactrice neer te zetten. Prisoners is het enige wat me te binnen schiet.arsimo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:21:
[...]
Nu heb ik de film niet gezien en ook geen enkele behoefte aan - het is ook mijn ding niet - maar Salma Hayek en Maria Bello zijn echt goede actrices hoor. Misschien kan je vraagtekens plaatsen bij hun keuzes aan welke films ze meedoen - hoewel daar bij Buscemi ook wel wat op aan te merken valt - maar ze hebben beide topprestaties op hun naam staan.
Salma Hayek vind ik zelf vooral erg mooi. Zou haar niet als topactrice willen bestempelen. Frida was een goede film, maar voor de rest vind ik haar niet bijzonder overtuigend. Ze heeft vooral in geinige films gespeeld (Dusk to Dawn, Desperado etc.).
Hoe dan ook: Grown-ups zou ik vermijden als film. En Steve Buscemi is een held. Al ben je dat al gauw als je in zoveel Coen brothers films speelt.
Verwijderd
One Flew over the Cuckoo's Nest. Dat is wel een goeie ja.Was 12 toen de film uitkwam, paar jaar later pas gezien.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:35:
Over de boekverfilmingen, ik vind bij Trainspotting de verfilming briljant met de afwijkingen van het boek erbij.
Een van de films die me echt nog weken bezig hield zo intens heb ik die film ervaren.
Acteer prestaties van de bovenste plank.
Vraag me af of daar nog eens een remake van komt, of de studio's weten al dat je die niet kan evenaren.
Net als the Postman Always Rings Twice met Nicholson en Lange. Niet slecht maar geen partij.
En of Salma mooi is.
YouTube: Salma Hayek - From Dusk Till Dawn ; Tito & Tarantula - After Dark
YouTube: Salma Hayek - From Dusk Till Dawn ; Tito & Tarantula - After Dark
Sin City (2005) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R Om nog even terug te komen op geslaagde verfilmingen van comics.. Laten we Sin City niet vergeten. Afgelopen maandag weer op de buis en deze week gaat de sequel in premiere. Maandag helaas gemist, maar gisteren alsnog opnieuw gekeken als opwarmertje. Blijft toch een geweldige film die een erg mooie sfeer weet neer te zetten. De artwork is op sommige momenten prachtig en de film wijkt nooit van zijn unieke uitstraling af. Het is dan niet 1 verhaal, maar de 3 verhalen door elkaar die toch enige aansluiting hebben pakken niet verkeerd uit. In sommige delen betrap je wel wat overacting, maar dat past hier in mijn ogen prima. Zeker een aanrader om weer eens uit de kast te trekken en weer een avondje te genieten. En hopelijk dus wat voorpret voor de sequel! | |
The Purge (2013) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Plot: In the future, a wealthy family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized. Een film die me in eerste instantie niet aansprak, maar na het zien van de trailer van deel 2, heb ik toch deel 1 maar eens bekeken. Het verhaal (1 nacht mag alles, de rest van het jaar mag niets -> gezin wordt slachtoffer van een moordlustige bende) trok me eigenlijk niet echt. Toch wist de film me af en toe wel te pakken en waren er verschillende momenten dat de spanning er goed inzat. Neemt niet weg dat het plot hier en daar rammelde en de beweegredenen van de hoofdrolspelers soms erg onduidelijk en tegenstrijdig waren. | |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence. Gezien de uiteenlopende reacties heb ik het kijken naar deze film enige tijd uitgesteld. Als liefhebber van de 1998 versie dacht ik, nou.... hebben ze hem verkloot? Nee dus! Ik was aangenaam verrast. De makers hebben, volgens mij, de stijl van de oude Godzilla films gevolgd en dan met name de verhaalstijl. Die deed me erg denken aan zijn voorlopers uit Japan. Gooi daaroverheen een likje Hollywood en je hebt een leuke/goede film gescoord. Enige minpunt waren de acteurs, houterig en vlak. Godzilla echter en de twee Muto's, stalen de show. Prima CGI en geluidseffecten. De monsters denderden vrolijk door mijn huis via de subwoover. Sorry buren. Al met al een vermakelijke film. | |
apollo13
Een LIKJE hollywood? 
Man. Het was een prima film voor even tussendoor, maar het is een niet al te sterk excuus om een bak CGI en toevalligheden over je scherm te gooien van heb ik jou daar. Vond de monsters ook totaal niet indrukwekkend, hele tijd dat overdreven gebrul dat totaal geen indruk maakte. Mager zesje imho.
Man. Het was een prima film voor even tussendoor, maar het is een niet al te sterk excuus om een bak CGI en toevalligheden over je scherm te gooien van heb ik jou daar. Vond de monsters ook totaal niet indrukwekkend, hele tijd dat overdreven gebrul dat totaal geen indruk maakte. Mager zesje imho.
This too shall pass
Dat overdreven gebrul e.d. is nou precies iets dat in die oude Japanse versies voorkwam. Ik mag dat wel graag zien c.q. horen. Maar ieder heeft zo zijn voorkeuren, helemaal niets mis mee hoor. Je hebt wel gelijk over dat tussendoortje, één keer kijken is genoeg, ik ga hem niet op blu-ray kopen, daarvoor scoort hij voor mij ook te laag. Een zeven is een prima score, acht of meer is het kopen waard. En dat is ook weer een mening.Sharky schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:54:
Een LIKJE hollywood?
apollo13
Ik houd ook wel van wat gebrul door mijn surroundsystem maar dit praat de film niet goed imho.apollo13 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:21:
[...]
Dat overdreven gebrul e.d. is nou precies iets dat in die oude Japanse versies voorkwam. Ik mag dat wel graag zien c.q. horen. Maar ieder heeft zo zijn voorkeuren, helemaal niets mis mee hoor. Je hebt wel gelijk over dat tussendoortje, één keer kijken is genoeg, ik ga hem niet op blu-ray kopen, daarvoor scoort hij voor mij ook te laag. Een zeven is een prima score, acht of meer is het kopen waard. En dat is ook weer een mening.
Je ziet helaas de monsters te weinig in beeld. Teveel gelul en weinig actie.
4 voor dankzij de cgi.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
World War Z (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself. Aangezien ik het boek niet heb gelezen, beoordeel ik deze film dus puur en alleen losstaand van het boek. Brad Pitt speelt Gerry: familievader en VN-medewerker die tijdens een outbreak van zombies de stad moet ontvluchten. De film begint rustig met het ochtendritueel van het gezin, maar voert al snel het tempo behoorlijk op. Dat tempo en de spanning blijft er ook goed in zitten. Rustige momenten dienen vooral om de hoofdrolspeler op adem te laten komen, alvorens er een nieuwe rollercoaster start. Hoewel ik het eerste kwartier/halfuur het sterkst vond, blijft de film tot het eind toe wel boeien. Het einde is wellicht de zwakke plek van de film. Ineens gebeurt er een heleboel buiten beeld en zijn we snel enige tijd verder. Daar had best nog wat verhaal in kunnen zitten, alhoewel ik ook wel weer kan begrijpen waarom het zo is opgelost. Anyway, ik heb me best goed vermaakt met de film. | |
Deel 2 vond ik sowieso een stukje beter, geloof dat voor de IMDB'ers hetzelfde goldJorgen schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:08:
The Purge (2013) [afbeelding] IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Plot: In the future, a wealthy family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized.
Een film die me in eerste instantie niet aansprak, maar na het zien van de trailer van deel 2, heb ik toch deel 1 maar eens bekeken. Het verhaal (1 nacht mag alles, de rest van het jaar mag niets -> gezin wordt slachtoffer van een moordlustige bende) trok me eigenlijk niet echt. Toch wist de film me af en toe wel te pakken en waren er verschillende momenten dat de spanning er goed inzat. Neemt niet weg dat het plot hier en daar rammelde en de beweegredenen van de hoofdrolspelers soms erg onduidelijk en tegenstrijdig waren.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5.8 / 10
Zag ik ja. Die sprak me ook meer aan, als ik naar de trailer keek. Vond wel dat ik dan eerst maar deel 1 gezien moest hebben.
Gisteren naar Sin City: A Dame Tot Kill For geweest. Hij was weer net zo goed, misschien wel beter, als de eerste, en sowieso fijn kijken naar Eva Green.
[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 28-08-2014 18:30 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Manslaughter (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 81min. Plot: Max's ambulance is being held up by a small gang whose friend has a minor injury. Max, on his way to a woman who is giving birth with complications, hits a boy trying to unblock the road. ... Doodslag dus, IMDB is soms een beetje evil qua namen. Deze film wilde ik al tijden kijken, en gisteravond eindelijk eens de tijd en mood gevonden om 'm eens te kijken. Voor mijn gevoel is deze film vooral gemaakt om wat actualiteit in beeld te brengen, en om ook een discussie te beginnen. Een discussie die overigens in de film ook te zien is. Dit komt ietwat geforceerd over, vooral door het begin van de film, een citaat van Mark Rutte. Als ze die hadden weggelaten, was imo de film al een stukje beter. Maar, de film is behoorlijk goed. Theo Maassen weet, zeker in het begin, erg overtuigend ambulance chauffeur Max neer te zetten, die al vrij vroeg in de film een behoorlijke fout maakt, iets wat totaal niet verrassend is, kijkend naar de titel van de film. Zeker 2/3de van film wordt Max imo prima neergezet, pas op het eind begint hij enige geloofwaardigheid te missen, ook vooral omdat het wel heel extreem wordt, een beetje het Mad Max idee. Rest van de rollen worden goed genoeg neergezet, wel is het opvallend hoe zijn vriendin opeens verdwijnt, en is Najib Amhali als een bijna perfect Nederlands sprekende vader van een Marrokaans jochie gewoon een flinke faal. Plot, tja, het meest vervelende daarvan is dat deze film het liefst alle kanten uitgaat. Waarom 1 romantisch subplotje hebben, als je er 3 kan hebben? Wat gebeurt er met Max in de bak? Geen flauw idee, daar gaat deze film immers niet over. Ook de uitstapjes naar wraakzucht, spijt, een soort van jaloezie etc, worden telkens niet echt lekker uitgewerkt. In het begin zeker niet storend, maar, het einde, en daarmee bedoel ik iets van de laatste 20 minuten, tja... Het einde is wellicht behoorlijk realistisch. Iemand zoals Max die telkens belachelijk gemaakt wordt, aangevallen wordt en nergens echt veilig is, tja, die breekt op een bepaald moment, net als hij al eerder in de film deed. Opzich zijn al zijn reacties voor iemand met zware problemen behoorlijk realistisch. Alleen, het publiek heeft, hopelijk, geen hele grote psychische problemen. En dan is de totale ommezwaai van Max van ik heb spijt naar de uiteindelijke climax eentje waarbij vele kijkers zullen zeggen heh? of huh?. Hell, zelfs de cabaratier vraagt zich af waar Max in hemelsnaam mee bezig. Voor de kijker klopt het gewoon niet. Het vervreemd, waar de film eerst heel dichtbij komt, en ook echt spannend is, is hij op het einde erg ver weg, en gewoon vreemd. Dat je niet meer weet wat Max nou weer gaat doen, maakt de film niet spannend, maar onduidelijk. En zo is ook het ultieme einde, eigenlijk behoorlijk onduidelijk. Wat wilde Max nou? Een statement maken? Belangrijk worden? Aandacht krijgen van zijn ex-collega? Voor mijn gevoel wordt het nooit echt duidelijk. En dit keer zette een open einde mij eens niet aan het denken, maar frustreerde het mij. Het voelt zo onzinnig, nutteloos en onrealistisch. Dit klinkt allemaal behoorlijk negatief, maar dat komt vooral door het einde. Het begin van de film is echt goed, ik dacht halverwege nog dit is misschien wel de beste Nederlandse film die ik gekeken heb, want hij komt, zoals ik al zei, dichtbij, is spannend, kinda grappig. Maar, het gaat fout. Verdwaald in supplotjes, ondiepe mensen die belangrijk worden, diepe mensen die onbelangrijk blijven, mensen die opeens verdwijnen en andere vaagheden. Aanrader, mwah, ja en nee. Een erg goed begin, maar een matig einde zorgt nou eenmaal voor teleurstelling bij de aftiteling. En dat is jammer. Een 7, want een 9 voor het begin, en een 5 voor het einde. | |
Ghost in the Shell (1995) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Mystery | Runtime: 83min. | MPAA: R Plot: A female cyborg cop and her partner hunt a mysterious and powerful hacker called the Puppet Master. Van deze film wist ik niet echt wat te verwachten. Van de beschrijving op IMDb werd ik niet echt veel wijs, gezien hij totaal niks zegt. Maar, geen spijt gekregen. Deze film is stiekem behoorlijk goed, veel beter dan ik eigenlijk eerst gedacht had. Waar de beschrijving een behoorlijke B-film vibe geeft, is het verhaal verbazingwekkend volwassen, maar ook lichtelijk verwarrend. De karakters zijn, zoals wel vaker bij Anime, niet zozeer erg diep, maar wel interessant. Niemand verveelt echt, en iedereen lijkt een soort schaduw kant te hebben, dit maakt de boel lekker onvoorspelbaar aanvoelen, en dat komt film zeker ten goede. Gelukkig blijven ze wel weg van typische clichés als de betrouwbare partner is stiekem corrupt Vooral het hoofdpersoon/cyborg/whatever is interessant en enigszins vreemd, maar op een goede manier. Het verhaal is er wel eentje waarbij je dus moet opletten, vooral de verschillende groepen die qua naam best wel op elkaar lijken, zijn verwarrend. Ook het feit dat er geen landen meer zijn, maakt de boel wat lastiger, gezien er volgens mij nog wel naar Amerikanen gerefereerd wordt, fijn, duidelijk. Ook wordt er veel gegooid met termen die niet altijd even duidelijk zijn als je de manga niet gelezen hebben, maar al snel wordt min of meer duidelijk wat ze bedoelen, vooral door de dialogen, die overigens ook erg goed zijn, en de film een nog diepere laag geven. Het tekenwerk is prima, erg soepel en met vele mooie details. Uiteraard zijn alle futuristische dingen inmiddels behoorlijk outdated, maar, dat maakt niet uit, en maakte het voor mij juist wat makkelijker om echt in de film te komen. Een erg interessant detail is dat de ogen van de cyborgs nooit knipperen en altijd wat glazig lijken. Het grootste nadeel van deze film vond ik toch wel de beperkte lengte, en het feit dat het verhaal niet altijd even duidelijk was. Net wat minuutjes langer om het een en ander net ietsje duidelijker te maken zou erg fijn zijn geweest. Maar, ondanks die dingetjes, kan ik deze film zeker aanraden voor mensen die bijvoorbeeld The Matrix interessant vonden. | |
People as things, that’s where it starts.
The Fault in Our Stars (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Hoog aangeschreven film door vrienden en kennissen. Ik besloot deze dan ook maar te kijken. Trailers doe ik nog steeds niet aan, dus het enige wat ik wist, was dat het een tienerdrama-achtige film (niet mijn woorden) was. Een paar minuten in de film werd het duidelijk dat het om een meisje gaat die met haar kanker strijdt, samen met een jongen die kanker heeft overwonnen gaan ze op zoek naar een leuk leven. Het deed me ongelooflijk veel denken aan de Nederlandse film Achtse Groepers Huilen Niet, maar dan zonder de passie of inspirerende personages. In plaats daarvan komt het neer op een melodramatisch verhaal tussen twee tieners. Niet meer dan dat. De ouders speelden m.i. een te grote rol, omdat de film eigenlijk alleen om de twee hoofdpersonages draait. Ook de vriend van Gus speelde een bijrol die ik me waarschijnlijk over een week niet meer herinner. Misschien heb ik gekregen wat ik verwachtte, maar het kon me simpelweg niet boeien. Ik hoopte, nadat ik doorhad welke richting de film opging, op een heftige film die de struggles van deze ziekten goed in beeld kon brengen. Wat ik echter kreeg was een aaneenknoping van cheesy teksten en grappen die na 1½ uur wel erg begonnen te vervelen. De laatste kwart van de film heb ik dan ook doorgespoeld om het maar zo snel mogelijk de credits te zien van deze cheesy tienerdrama. De cameo van John Green was hoogtepunt van de film. Okay ( | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Er zijn nog enkele vervolgen en een serie van, die zijn ook zeer de moeite waard.VasZaitsev schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:59:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Ghost in the Shell (1995)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Mystery | Runtime: 83min. | MPAA: R
[justify]Plot: A female cyborg cop and her partner hunt a mysterious and powerful hacker called the Puppet Master.
-knip
[ Voor 59% gewijzigd door Vrijdag op 29-08-2014 08:31 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Inderdaad, ik zou wel kaarsrecht achteruit lopen met een boa constrictor om mijn nek op hoge hakkenchim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:23:
[...]
Ze verstapt zich bij 0:39 minuut als je goed kijkt. Best wel amateuristisch.

Seau..... bedankt! Die film gaan we nog eens kijken..... Quentin weet wel hoe die zich laat verwennen
Vooral als je weet dat hij een voetfetisch heeft...
Nu je het zegt..... hoop voeten in beeld inderdaad....
https://www.google.nl/search?q=tarantino+feet
https://www.google.nl/search?q=tarantino+feet
Helaas heb je de beste scène al gezien. Tarantino staat hoog aangeschreven in de filmwereld. Dat is soms terecht, soms wat minder. From Dusk till Dawn is geinig, maar meer ook niet.Vandread schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:31:
Seau..... bedankt! Die film gaan we nog eens kijken..... Quentin weet wel hoe die zich laat verwennen
@VasZaitsev
Nav van jouw review toch maar even manslaughter checken. Nog nooit van gehoord.
Je zal ervan schrikken waarschijnlijk.
Waar ik van schrok was dat jij nog nooit eerder Ghost in the Shell had gezien (films kijken we niet, die zien/beleven we
)
GitS is echt een prachtfilm, waar velen zich niet aan wagen omdat het geanimeerd is.
De Tokyo skyline scenes met uitleg waar het over gaat, de vrij lange scene met de verdwaalde/verdwaasde halfbot met z'n cloak-jas, en de laatste paar scenes waar die robot 2501 verdedigt (en bv die familieboom schiet), de regen, de sfeer, de muziek, de stiltes, en de finale uitleg, als zij is neergeschoten, zijn allemaal, sinds 1995, in mijn geheugen gegrift.
Ik klink vaag omdat ik GitS al zeker 10 jaar niet meer gezien heb.
Ik ga 'em meteeeeeeen weer proberen te zien.
And you know what that means.
Nav van jouw review toch maar even manslaughter checken. Nog nooit van gehoord.
Je zal ervan schrikken waarschijnlijk.
Waar ik van schrok was dat jij nog nooit eerder Ghost in the Shell had gezien (films kijken we niet, die zien/beleven we
GitS is echt een prachtfilm, waar velen zich niet aan wagen omdat het geanimeerd is.
De Tokyo skyline scenes met uitleg waar het over gaat, de vrij lange scene met de verdwaalde/verdwaasde halfbot met z'n cloak-jas, en de laatste paar scenes waar die robot 2501 verdedigt (en bv die familieboom schiet), de regen, de sfeer, de muziek, de stiltes, en de finale uitleg, als zij is neergeschoten, zijn allemaal, sinds 1995, in mijn geheugen gegrift.
Ik klink vaag omdat ik GitS al zeker 10 jaar niet meer gezien heb.
Ik ga 'em meteeeeeeen weer proberen te zien.
And you know what that means.
Dan is Ghost in the Shell 2.0 mischien iets voor jou:http://www.imdb.com/title/tt1260502/
Dit is dezelfde als versie 1.0, maar dan nu met opgepoetste graphics, wat mij betreft hebben ze het netjes gedaan. De stijl van 1.0 hebben ze goed behouden, alles ziet er gewoonweg nu een stuk beter uit.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CgEX3JQgNqI]
Dit is dezelfde als versie 1.0, maar dan nu met opgepoetste graphics, wat mij betreft hebben ze het netjes gedaan. De stijl van 1.0 hebben ze goed behouden, alles ziet er gewoonweg nu een stuk beter uit.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CgEX3JQgNqI]
[ Voor 9% gewijzigd door apollo13 op 29-08-2014 18:47 ]
apollo13
Ik heb deel 2. Maar sinds ik ouder ben geworden, en dat snelle Japans met supersnelle ondertiteling iets irritanter (lees: moeilijker) vind geworden, heb ik de film nog niet uitgezien. Ik heb het enkele malen geprobeerd.
Hij schijnt ook echt goed te zijn. Beter zelfs.
Hij staat op de verlanglijst (van te zien) maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Hij schijnt ook echt goed te zijn. Beter zelfs.
Hij staat op de verlanglijst (van te zien) maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
2.0 is geen deel 2, maar de 1e film met wat 3D renders toegevoegd. Geef zelf toch de voorkeur aan de originele. Wat meer een aanrader is, is de serie. GitS:SAC en SAC 2nd Gig. Er is nog een 2e film (GitS Innocence), maar die is wat bloedeloos IMO.
_██_
(ಠ_ృ)
Wow, ok, dat wist ik niet. Nee, ik blijf wat betreft deel 1 bij de originele.
Die zal noooit overtroffen worden.
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik 2.0 niet eens ga checken.
Het spijt me, Apollo13.
En aangezien mijn Internet niet zo lekker werkt heb ik de trailer ook nog niet gezien, en zal ik 'em dus ook niet gaan zien.
Ik dacht dat je het over deel 2 had.
Die zal noooit overtroffen worden.
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik 2.0 niet eens ga checken.
Het spijt me, Apollo13.
En aangezien mijn Internet niet zo lekker werkt heb ik de trailer ook nog niet gezien, en zal ik 'em dus ook niet gaan zien.
Ik dacht dat je het over deel 2 had.
Ik ben ook zo iemand.HMC schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:27:
Ik hoor hele goede verhalen over GitS, maar ik heb een onwijze hekel aan Japanse tekenfilms
Spirited Away zelfde verhaal. Schijnt ook goed te zijn, maar ook in die vreselijke stijl gemaakt.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tsja, dan mis je dus een hele dimensie aan films. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook stuck in the past zit daarmee. Ik ken niets nieuws. Er is vast nieuw mooi spul, maar ik geef het het geen kans. My bad.
Ik houd me aanbevolen voor tips.
Maar een Akira, GitS (originele dus), Urotsukidoji, Princess Mononoke, en nog een paar anderen die ik bij naam vergeten ben, zijn toch echt wel must-sees.
Maar een Akira, GitS (originele dus), Urotsukidoji, Princess Mononoke, en nog een paar anderen die ik bij naam vergeten ben, zijn toch echt wel must-sees.
Amen to that!HMC schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:
Tsja, dan mis je dus een hele dimensie aan films. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook stuck in the past zit daarmee. Ik ken niets nieuws. Er is vast nieuw mooi spul, maar ik geef het het geen kans. My bad.
Appelseed 1 & 2, The Girl who leaped thru time, Paprika, Wonderfull Days, Vexile en zo zijn er nog een paar Anime waar ik nu even niet op kom. Allemaal aanraders, voor ieder wat wils.
Versie Ghost in the Shell 1.0 is idd uitstekend, zeker als je die al kent. Dan is 2.0 wel even wennen.
Oh, nu wel het toch over Ghost in the Shell hebben, de muziek is ook fantastisch. Film en muziek zijn in dit geval een uitstekende combo. Hier kan je de titelsong zien en horen, live wel te verstaan, een kunststukje.
[ Voor 14% gewijzigd door apollo13 op 29-08-2014 23:41 ]
apollo13
Akira en Urotsukidoji wel gezien vroeger, maarja, dat is ook alweer 20 á 30 jaar geleden. Toen trok ik de stijl wel beter. Ik weet niet of dat was omdat ik jonger was, of omdat het toen nog was 'specialer' was.HMC schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39:
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 29-08-2014 23:59 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence. Deze film is gewoon slecht. Het verhaal slaat nergens op. Meer valt er eigenlijk niet over deze film te schrijven. Zitten best mooie scenes tussen, maar dat kan deze film in mijn optiek niet meer interessant maken. | |
About Time (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R Plot: At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think. Leuke feelgood semi romantische film waar ik goede verhalen over had gehoord. Het geheel zit prima in elkaar maar wist mij nergens echt helemaal te raken. Het acteerwerk is goed, de humor die soms redelijk subtiel aanwezig is prima en het verhaal voldoet prima. Van mij een 7. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
@appolo13: die muziekstukjes zijn soms zoooo zalig gemaakt en andere kun je niet aanhoren. Hier staat trouwens veel more-epic op en daar komt veel game en film/trailer muziek voorbij.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Van dezelfde regisseur van Before Sunset, Before Sunrise, Before Midnight. Boyhood vertelt het verhaal van twee gescheiden mensen (Patricia Arquette en Ethan Hawke) die hun kind opvoeden. Centraal staat het leven van de 6-jarige Mason en de emotionele reis die hij aflegt vanaf zijn kindertijd tot aan volwassenheid. De regisseur heeft 12 jaar lang de jongen gefilmd. Je ziet hem dan ook opgroeien, wat best bijzonder is. Wel een lange zit (de film duurt 3 uur!). Ik vond hem wel aardig, maar toch iets minder dan de Before-reeks. | |
The Green Butchers (2003) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: Svend and Bjarne work for a butcher in a small Danish town. Fed up with their boss' arrogance, they decide to start their own butcher shop. After dismal beginnings, an unfortunate accident ...<a href= Ah, een good ol'fashioned vreemde Deense film, ook altijd leuk. Lijkt qua stijl behoorlijk op Blinkende Lygter, wat niet vreemd is gezien hij door hetzelfde persoon is geschreven. Dus, gezien ik die film overleefd heb, ging dit ook wel goedkomen. Het verhaal is op het eerste gezicht lekker rechttoe, rechtaan. Niks moeilijks, maar wel leuk om te kijken naar hoe het wordt neergezet en de droge, zwarte humor doet ook zeker wonderen. Een groot pluspunt van de film is dat het verhaal steeds wat gekker en onvoorspelbaarder wordt, maar nooit in te grote stappen vooruit gaat. Ik bleef de hele tijd lekker in de film, en da's wel zo fijn. Echt slechte plekken in de film zijn er imo niet, de twee plotten kruisen elkaar op de juiste momenten, en verwarren nooit. Het einde knoopt ze prima aan elkaar, kortom, gewoon prima. De karakters, dat zijn best vreemde snuiters. Net zoals in Blinkende Lygter en Adams Apple's is niemand normaal. Allemaal worden ze prima neergezet, wellicht soms wat overacterend, maar, dat moet misschien wel in een film als deze. Ook worden de verhalen, weer, prima uitgelegd van elk persoon, waardoor je ze prima kan begrijpen en eigenlijk al heel wat minder vreemd worden. Het zorgt voor een soort klik, en da's alleen maar positief. Wat de karakters extra sterk maakt, en eigenlijk gewoon de hele film, zijn de dialogen. Al vrij snel in de film hoor je een slager een kort monoloog houden over hoe bijna mythisch het is om worstjes te maken. Soort gelijke dialogen zullen zeker volgen, maar ook zeker serieuze en tamelijk zware dialogen en monologen worden niet vermeden. Daardoor krijg je gewoon een hele fijne mix tussen serieuze stukken, en erg droge, grappige stukken. Een mix die vaak behoorlijk moeilijk te maken is. Daarbij komen zeker aan het einde ook nog een handjevol feelgood-momenten, maar die worden nooit té zoetsappig, omdat er wel weer een vreemd persoon in de buurt is die iets vreemds doet. Als je dus een ietwat vage, droge, zwarte film zoekt, met uiteindelijk toch wat mooie feelgood-momentjes, is deze film meer dan geschikt. | |
Adam's Apples (2005) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: A neo-nazi sentenced to community service at a church clashes with the blindly devotional priest. En omdat ik toch bezig was met vreemde Deense films, ook deze maar gekeken. Again, weer een film van Jensen, met ook aardig wat dezelfde acteurs als Blinkende Lygter en De Gronne Slagtere, en die ook min of meer hetzelfde stramien volgt. Niet dat het erg is, het verhaal is telkens toch wel anders, en de karakters en setting zijn compleet anders. Dit keer gaat het dus over een neo-nazi die na zijn gevangenisstraf in een parochie moet gaan werken. Uiteraard geeft dit een hele boel interessante momenten. Het verhaal wist mij wel een tikkeltje minder te boeien, omdat voor mijn gevoel er wat meer filler inzat, en de humoristische en serieuze stukjes soms iets te lang waren. Wel heeft deze film wat meer een echte boodschap. Een groot verschil met de eerdere films is voor mijn gevoel de hardheid. De eerdere twee films waren al met al een stuk zachter dan deze film. Hier wordt iemand hardhandig in elkaar getrapt, worden wat mensen beschoten, kopt iemand een kogel en ook moeten aardig wat dieren het ontgelden. Ook is de humor nog een graad zwarter en droger, vooral dankzij de wel heel positieve priester. Deze hardheid zal zeker niet iedereen kunnen waarderen. De karakters worden uiteraard weer erg goed en leuk neergezet, al wordt er iets minder ingegaan op de geschiedenis van iedereen, en wordt vooral de geschiedenis van de priester echt duidelijk gemaakt. Niet erg, gezien die van de anderen duidelijk genoeg wordt gemaakt. Het verschil in karakters en hoe ze met elkaar omgaan, is wel een groot pluspunt. Er zitten erg grote contrasten in, en hoe dat op elkaar inhaakt, wordt erg goed neergezet. Een wat wisselvalligere film dan de andere twee van Jensen, vooral omdat de wat mindere stukjes echt wat minder zijn, maar de vele goede stukken zijn imo beter dan zijn andere films. Als je de andere twee ook goed vond, zul je deze ook zeker kunnen waarderen, maar, op zich zelf staand, kan ie toch wat de donker zijn voor sommige mensen. | |
People as things, that’s where it starts.
Ik heb deze film op jouw aanraden ook zitten kijken. Ik sluit mij helemaal aan bij je beoordeling. Ik had echt een behoorlijk aantal WTF momentjes. Mooi neergezet. Aanradertje!AcidBurn schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:12:
Trance (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101min. | MPAA: R Plot: An art auctioneer who has become mixed up with a group of criminals partners with a hypnotherapist in order to recover a lost painting.
Trailer gezien op imdb, zag dat James McAvoy de hoofdrol had. Die gast kan ik vrij goed hebben sinds hij de jonge Charles Xavier speelt in de X-Men films. Hier speelt hij een totaal ander karakter, en moet ook een stuk meer acteerwerk leveren en dat doet hij prima.
Vincent Kassel doet eigenlijk hetzelfde als wat hij altijd doet: Een vuilak spelen. Een beetje typecasting naar mijn idee, maar verder niks mis mee.
Het enige wat ik van de film kan zeggen zonder te spoileren: Goede kruising tussen Memento en Inception.
Ik zal de film zeker nog een tweede keer kijken, want niet alles is me duidelijk na deze eerste kijkbeurt. Wat wel een feit is: Het verhaal ging totaal niet zoals ik in eerste instantie verwacht had, en dat is positief.
Om even iets heel anders aan te stippen (Spoiler voor wie Divergent nog wil kijken):spoiler:Ik heb de deleted scenes gekeken, en daar zit de de scene bij dat Peter Edward's oog uitsteekt. Waarom hebben ze die niet in de film gelaten? Het is zo'n belangrijk moment in het boek en heeft zulke verregaande gevolgen, die nu al flinke verschillen opleveren tussen boek en film.
Het is geen gore scene, want het daadwerkelijke steken zelf gebeurt off-screen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]