Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste
Acties:
  • 969.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 22:49
Why the fuck draait die teringbioscoop hier in Apeldoorn een film die voor 4 Oscars genomineerd is (en er uiteindelijk 1 won, Jennifer Lawrence - Beste Actrice), elke avond slechts op 1 tijdstip? Silver Linings Playbook, vanaf donderdag in de bios. Alleen om 21:00u, en dan nog in zo'n klein zaaltje ook, zonder comfort seats. Ik snap het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Omdat niet veel mensen er heen gaan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:17:
Omdat niet veel mensen er heen gaan.
Kip-ei?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:10
Metropolis (2001)Metropolis (2001)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: TV-14
Een mooi geanimeerde film maar daar bleef het voor mij ook bij. Bij sommige dingen dacht ik 'vertel eens waarom' en bij andere dingen 'geef me wat meer achtergrond'. Halverwege de film kreeg ik het gevoel dat de boel langzamer tot stand kwam en kon me ook niet echt meer interesseren. Heb de film wel uitgekeken maar zal hem waarschijnlijk niet op mijn 'weer eens kijken' lijstje zetten.
IMDb -- Metropolis (2001) Wikipedia -- Metropolis (2001) Bekijk trailer van Metropolis (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Metropolis (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Paprika (2006)Paprika (2006)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Heeft iemand LSD in mijn drinken gegooid? Prachtige animaties maar pas tegen het einde had ik door hoe de vork in de steel zat en nog ben ik er niet zeker van.
IMDb -- Paprika (2006) Wikipedia -- Paprika (2006) Bekijk trailer van Paprika (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paprika (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet echt, er is gewoon geen grote markt voor dat soort films. Misschien draait er een wat meer arthouse/filmhouse de film in een betere zaal etc? Ik moest laatst the Master (meesterwerk) kijken in een andere bioscoop dan Pathe, beetje jammer want we hebben een Pathe pas. Maar we konden daar ook eten + film voor 20 euro doen dus ach, leuk avondje weg :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: An airline pilot saves a flight from crashing, but an investigation into the malfunctions reveals something troubling.
Op zich wel een aardige film, al vond ik het deel na de vlucht gauw inkakken. Ik weet niet waar het precies aan lag, maar ik kon mijn aandacht er in ieder geval niet echt meer bij houden. Vanwege het toch wel boeiende eerste deel en Denzel Washington (uitstekend acteur die ik graag in films zie) krijgt hij een kleine 7.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Wreck-It Ralph (2012)Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 108min. | MPAA: PG
Een vrij voorspelbare film, maar desondanks toch leuk om naar te kijken. Leuke karakters, leuke grappen en een feest van herkenning. Hij haalt het niet bij Wall-E, maar krijgt wel een dikke voldoende.
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Wikipedia -- Wreck-It Ralph (2012) Bekijk trailer van Wreck-It Ralph (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Hotel Transylvania (2012)Hotel Transylvania (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Ik heb me prima vermaakt met deze. Veel bekende slechteriken/monsters met de nodige bijbehorende grappen, waarvan het grootste deel goed genoeg is om het aantal flauwe méér dan goed te maken. Ook hier een dikke voldoende.
IMDb -- Hotel Transylvania (2012) Wikipedia -- Hotel Transylvania (2012) Bekijk trailer van Hotel Transylvania (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hotel Transylvania (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Westerns zijn niet mijn ding. Sterker nog, ik haat westerns met een passie. Ik doe er alles aan om westerns te ontwijken en zou er geen traan om laten als westerns spontaan van de filmische aardbodem zouden verdwijnen.

Maar toen kwam Tarantino even langshoppen. En kenners weten inmiddels dat deze man met karakteristiek hoofd soms bijzonder prettige films kan maken.

Een prettige film staat of valt echter met goede acteurs. Dus we nemen Christoph Waltz even als "tandarts", een Jamie Foxx als coole "niggah", Leonardo DiCaprio als snoepliefhebbert en Samuel L. Jackson als hater van donkere mensen. Stuk voor stuk met een geweldige rol.

Naast de Tarantiniteinse afwisseling tussen serieus drama en slapstick comedie is er natuurlijk ook nog het typische Tarantino-einde. De film duurt lang, maar op een gegeven moment lijkt de derde akte vooralsnog aangebroken te zijn en denk je dat de film bijna af is... en daarna nog een keer.. en nog een keer.. en nog een keer. En dan, dan komt het echte einde in zicht, waarbij niet alleen de acteurs op het witte doek lekker cheesy lachen, maar ook de mensen in de zaal.

En cheesy is hier niet fout, maar echt overheerlijk. Als alle westerns zo waren, dan zou ik de komende jaren spontaan als groot fan gaan rondrennen met mijn klappertjespistool!
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:26:
Deze film is dan ook uitermate geschikt voor mensen die van Transformers houden.
Wtf? Dit moet een troll zijn, toch? Toch?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
AcidBurn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:13:
Why the fuck draait die teringbioscoop hier in Apeldoorn een film die voor 4 Oscars genomineerd is (en er uiteindelijk 1 won, Jennifer Lawrence - Beste Actrice), elke avond slechts op 1 tijdstip? Silver Linings Playbook, vanaf donderdag in de bios. Alleen om 21:00u, en dan nog in zo'n klein zaaltje ook, zonder comfort seats. Ik snap het niet....
Die 'teringbioscoop' is relatief duidelijk in dat soort zaken: het levert ze niets op. Zo heb ik ook al gevraagd waarom ze geen animatiefilms in het engels draaien, maar altijd in het nederlands. Simpel antwoord: de markt is te klein. En dat klopt wel aardig, de laatste animatiefilm die ze in de originele versie hadden was Brave en daar zaten we met 8 man in de zaal.

Als ik jou was zou ik Gigant in de gaten houden, die focussen zich op de niet mainstream films, of uitwijken naar bijvoorbeeld Cinemec.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 03:45:

Wtf? Dit moet een troll zijn, toch? Toch?
Het was een mislukte sneer naar mij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Léon: The Professional (1994)Léon: The Professional (1994)
IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A professional assassin rescues a teenage girl whose parents were killed in a police raid.
Aparte maar vermakelijke film met af en toe een vreemde passages. Reno zet een goed karakter weg en brengt de kijker, althans mij, ook een bepaalde vorm van empathie voor hem bij. Portman daarin tegen, ook al is ze jong, zet een vervelende rol weg. Vervelend om naar te kijken en de manier van spelen geeft me de neiging om de film af te zetten.

Daarom maar een "voldoende" beoordeling.
IMDb -- Léon: The Professional (1994) Wikipedia -- Léon: The Professional (1994) Bekijk trailer van Léon: The Professional (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Léon: The Professional (1994)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 108min. | MPAA: PG
Plot: A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.
Vermakelijk, maar zeker niet bioscoop waardig. Lang naar deze film uit gekeken vanwege de zeer grappige trailers, maar dat waren dan ook de beste en grappigste stukjes uit de film. Heel voorspelbaar en niet vernieuwend in mijn ogen. Er had meer uit de verschillende karakters kunnen worden gehaald. De animatie is goed gedaan, maar het verhaal was te simpel.
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Wikipedia -- Wreck-It Ralph (2012) Bekijk trailer van Wreck-It Ralph (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is opzich nogal logisch dat het verhaal simpel is aangezien de film zich vooral richt op de jongere markt. Films zoals Up en Wall-E zijn ook erg simpel, maar wel erg sterk doordat je je emotioneel met de film kan binden. Ik vond persoonlijk het verhaal van Wralph best wel leuk. Er zitten best wel wat moralen in die je niet meteen opmerkt maar als je er wat langer over nadenkt zie je het wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Daar doelde ik ook niet op Vegeta. Het is volledig te begrijpen dat het op een intellectueel niveau niet extreem hoog ligt, ivm de kinderlijke aard van de film. Maar ik doelde meer op het feit dat de makers zich het er erg simpel vanaf hebben gebracht door er maar 2 spellen in te verwerken. Het concept is heel leuk, zo'n arcade die verbonden is, maar Ralph had makkelijk nog wat meer spellen kunnen bezoeken op zoek naar zijn plakje. Het mist gewoon die extra's.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
RoasteR87, welke vreemde passages in Leon doel je op?
Mevrouw Portman moet ook een vervelende rol spelen, haar familie is net uitgemoord :+

Binnekort maar weer eens kijken trouwens, lang geleden gezien, Gary Oldman speelt ook wel lekker de idiote agent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Leon een voldoende? Die film heb ik destijds een dikke 8 gegeven, en dat istie nog steeds waard.
Overigens wel in de Uncut International version kijken, geloof dat het een minuut of 10 aan beeldmateriaal scheelt dat er in andere versies uitgeknipt is. Die scene met de lift tijdens de schietpartij, briljant :)
Voor een eerste rol zet Natalie Portman een geweldig karakter neer (mijn inziens nog beter dan Jean Reno).
Het is een kind, natuurlijk is ze irritant. De scene in de lobby van een hotel staat me nog altijd bij, als ze vraagt om de checklist in te mogen vullen :D
Natalie was ten tijde van Leon pas 12 jaar oud.... Ken maar weinig kinderen die haar overtreffen.
Waarvan recentelijk slechts 1: Tom Holland in The Impossible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Vandread schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:50:
RoasteR87, welke vreemde passages in Leon doel je op?
Mevrouw Portman moet ook een vervelende rol spelen, haar familie is net uitgemoord :+
Bijvoorbeeld als Portman naar de desk gaat en aan de balie medewerker verklaard dat Leon haar minnaar is..
De actie zelf snap ik wel, maar er zijn geen reacties, behalve hun uitzetting, verbonden aan dat moment. Leon rept er geen woord over.

En de scene in het restaurant had voor mij ook totaal geen meerwaarde (als ze zo ontzettend irritant begint te lachen).

Acidburn, ik moet ook zeer zeker toegeven dat de scenes waarom de actie zit, goed zijn. Soms (behoorlijk) over de top, maar niet zo dat je denkt, naar welk deel van de expendables zit ik nu weer te kijken? (Overigens, niets tegen the expenables) Maar het is gewoon. De manier waarop zij het speelt, is niet voor mij weg gelegd. Is natuurlijk volledig persoonlijk, maar dat haalde wel de waarde van de film voor mij omlaag.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Vond dit een zeer goeie film zeer goed gespeeld ook. Vond alleen het einde teleurstellend.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Fight Club (1999)Fight Club (1999)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 139min. | MPAA: R
Is en blijft een goede film. Gewoon om op een regenachtige avond zoals dit ff onderuit te zakken en deze weg te kijken. Norton zet een zeer geloofwaardig personage neer en als je niet beter zou weten, dan.. Juist...
Pitt is, net als in bijvoorbeeld Snatch, weer een type waar je hem veel vaker in zou willen zien. Schijt hebbend aan alles en iedereen en totaal ontzag voor gevolgen van acties..
Al met al een zeer goeie film om gewoon een avondje mee te vullen.
IMDb -- Fight Club (1999) Wikipedia -- Fight Club (1999) Bekijk trailer van Fight Club (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fight Club (1999)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

AcidBurn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:36:

Natalie was ten tijde van Leon pas 12 jaar oud.... Ken maar weinig kinderen die haar overtreffen.
Waarvan recentelijk slechts 1: Tom Holland in The Impossible.
Snap maar niet waarom dat joch door zoveel mensen wordt gezien als een goede acteur, vond hem maar irritant met z'n niet-kindse manier van doen. Nou was de hele film een aaneenrijging van voorspelbaar en goedkoop sentiment dus misschien kon hij daar ook niet zoveel aan doen ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warmaster_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:01
Company of Heroes (2013)Company of Heroes (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, War | MPAA: R
De film heeft niks te maken met het spel van Relic behalve de titel...

Qua wapens en outfits zijn ze aardig accuraat, behalve de gepimpte T-34 en een aantal geluiden.
Wat het plot betreft miste ik dat Heiseberg totaal niet genoemd werd maargoed historische correctheid bij deze film is sowieso ver te zoeken volgens mij.

Verder is het wel een vermakelijke film met een aantal goede acteurs die vertrouwd zijn met het genre :).
Toch een 7 gegeven aangezien het wel "my cup of tea" is.
IMDb -- Company of Heroes (2013) Wikipedia -- Company of Heroes (2013) Bekijk trailer van Company of Heroes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Company of Heroes (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Sharky schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:25:
[...]

Snap maar niet waarom dat joch door zoveel mensen wordt gezien als een goede acteur, vond hem maar irritant met z'n niet-kindse manier van doen. Nou was de hele film een aaneenrijging van voorspelbaar en goedkoop sentiment dus misschien kon hij daar ook niet zoveel aan doen ;)
Volgens mij heb ik je dat al eens eerder uit proberen te leggen.
Een kind dat in een traumatiserende situatie terecht komt (tsunami meemaken en de helft van je familie kwijt zijn is dat absoluut), kan daar op verschillende manieren op reageren.

Zichzelf afsluiten en zoveel mogelijk buiten schot te blijven en volwassenen het op laten lossen.
Of accuut je kinderlijke onschuld kwijt raken op het moment dat iemand die normaal voor je hoort te zorgen, ineens jouw hulp nodig heeft om te overleven. Als dat gebeurt, wil je nog maar 1 ding: overleven. dan sla je in 1 klap geestelijk een aantal jaren over. Daar ga je later waarschijnlijk psychisch nog wel last van hebben, maar op dat moment heb je het nodig.

Sprekende als iemand met ervaring in traumatiserende situaties rond die leeftijd, is zijn verandering imo geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Seven Psychopaths (2012)Seven Psychopaths (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A struggling screenwriter inadvertently becomes entangled in the Los Angeles criminal underworld after his oddball friends kidnap a gangster's beloved Shih Tzu.
Wauw. Mooi stuk film, mooi gefilmd, goede muziek, prachtig plot (af en toe wat voorspelbaar). Er had nog veel meer in het verhaal kunnen zitten maar dit was precies goed, anders zou de film misschien wel te lang duren.

Ze hebben van alle goede films een stukje gepakt en samengesmolten in deze film, dat maakt hem awesome.
IMDb -- Seven Psychopaths (2012) Wikipedia -- Seven Psychopaths (2012) Bekijk trailer van Seven Psychopaths (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Seven Psychopaths (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Take Shelter (2011)Take Shelter (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Plagued by a series of apocalyptic visions, a young husband and father questions whether to shelter his family from a coming storm, or from himself.
Bijzondere film zeg.
Een man krijgt nachtmerries en visioenen over een aankomende superstorm.
Hij beseft dat dit niet goed is (aangezien zijn moeder al sinds zijn 10e in een psychiatrische inrichting zit) en hij zoekt ook hulp maar tegelijkertijd neemt hij zijn visioenen en dromen wel degelijk serieus en gaat geobsedeerd zijn schuilkelder uitbouwen om zo zijn vrouw en dochtertje te redden.

Michael Shannon speelt de man voortreffelijk, van een normale vader en echtgenoot zie je hem langzaam "gek" worden wat resulteert in een meesterlijk gespeelde scene waarin hij "ontploft". Zijn vrouw, gespeeld door Jessica Chastain, probeert uit alle macht haar man te helpen. Of dit lukt en of zijn visioenen uit komen of niet moeten jullie maar zelf bekijken.
IMDb -- Take Shelter (2011) Wikipedia -- Take Shelter (2011) Bekijk trailer van Take Shelter (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Take Shelter (2011)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.
Ik heb Seven Psychopaths gisteravond opgezet... na een halfuur afgezet omdat ik in slaap viel.
Wist niet zeker of het aan de film lag of aan mijn vermoeidheid, dus zojuist nog een keer geprobeerd.
Na een uur afgezet, vind hem echt niks aan. Vandaar dus ook geen cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
AcidBurn schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:08:
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.
Ik heb Seven Psychopaths gisteravond opgezet... na een halfuur afgezet omdat ik in slaap viel.
Wist niet zeker of het aan de film lag of aan mijn vermoeidheid, dus zojuist nog een keer geprobeerd.
Na een uur afgezet, vind hem echt niks aan. Vandaar dus ook geen cijfer.
Ik vond het persoonlijk ook een film die veel te veel probéérde een Tarantino-achtige film te zijn. Vond het tbh ook niet meer waard dan een 6-6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Vond het ook niks.

En Colin Farrell kan niet acteren :/

[ Voor 3% gewijzigd door Twhomp op 27-02-2013 20:25 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Ik heb hem ook net gekeken, En inderdaad, ik moet ook zeggen, echt heel erg boeien kon hij me niet. Het was te veel hak op de tak waardoor het verhaal niet duidelijk werd. Sommige delen waren wel grappig, maar inderdaad over het algmeen zou ik het een 5je geven. Heb hem overigens wel afgekeken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shutter Island (2010)Shutter Island (2010)
IMDb: 8.0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 138min. | MPAA: R
Deze net op tv gezien. verwachtte er niet echt veel van (Ben geen Di Caprio fan) maar fair enough. Om eerlijk te zijn snapte ik de complete film niet, op het einde werd het wel duidelijk en zag ik ook in hoe goed deze film eigenlijk is.
IMDb -- Shutter Island (2010) Wikipedia -- Shutter Island (2010) Zoek trailer van Shutter Island (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Shutter Island (2010)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Normaliter ben ik niet echt weg van het genre drama, en ook Argo heeft mij niet kunnen overtuigen.
Het is gebaseerd op waargebeurde verhalen, zo kwam het ook wel over maar de hele film heeft mij niet kunnen pakken.
Het verhaal is ansich leuk, maar het heeft mij niet kunnen boeien. Daarom geef ik deze film een 6.5.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Patlabor: The Movie (1989)Patlabor: The Movie (1989)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Crime, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: Unrated
Leuke film met een leuk verhaal. Ik heb de serie nooit gezien dus misschien dat ik wel het één en ander mis maar daar heb ik niets van gemerkt.
IMDb -- Patlabor: The Movie (1989) Wikipedia -- Patlabor: The Movie (1989) Bekijk trailer van Patlabor: The Movie (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Patlabor: The Movie (1989)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Plot: A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.
Ze hadden veel meer met deze film kunnen doen qua concept, maar voor de rest was het een leuke film, waarbij de animaties er goed uitzagen.
Ga hem zeker wel nog een keertje kijken met mijn kleine neefje.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:23:
Deze net op tv gezien. verwachtte er niet echt veel van (Ben geen Di Caprio fan) maar fair enough. Om eerlijk te zijn snapte ik de complete film niet, op het einde werd het wel duidelijk en zag ik ook in hoe goed deze film eigenlijk is.
Ieder z'n smaak, maar Di Caprio is wel een hele goede acteur hoor; die heeft echt talent. Moet voor de grap eens IMDB: The Basketball Diaries (1995) kijken. En ook shutter island vond ik inderdaad een erg goede film.

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Twhomp schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:24:
Vond het ook niks.

En Colin Farrell kan niet acteren :/
Ik vond hem anders sterk in In Bruges en kon zeker lachen om zijn rol in Horrible Bosses.

Het is geen acteur die Oscar's verzameld, maar om nu te zeggen dat hij niet kan acteren is ook weer wat :P

Maar smaken verschillen uiteraard :)

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Warmaster_ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 01:08:
Company of Heroes (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, War | MPAA: R
De film heeft niks te maken met het spel van Relic behalve de titel...

Qua wapens en outfits zijn ze aardig accuraat, behalve de gepimpte T-34 en een aantal geluiden.
Wat het plot betreft miste ik dat Heiseberg totaal niet genoemd werd maargoed historische correctheid bij deze film is sowieso ver te zoeken volgens mij.

Verder is het wel een vermakelijke film met een aantal goede acteurs die vertrouwd zijn met het genre :).
Toch een 7 gegeven aangezien het wel "my cup of tea" is.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Ik hou wel van oorlog films, maar deze film moet je idd niet te serieus nemen. 'Duitse' tanks die meer op opgekalefaterde geallieerde tanks leken met een duits teken. De soldaten met bazooka's raakten alles behalve tanks. Het leken wel oude Call of duty spelers :D Als popcorn film geslaagd, maar verwacht er niet veel van ;)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Beetje offtopic, maar wel grappig:

http://static.themetapict...eonardo-Dicaprio-meme.jpg

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rise of the Guardians (2012)Rise of the Guardians (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: When the evil spirit Pitch launches an assault on Earth, the Immortal Guardians team up to protect the innocence of children all around the world.
Compleet gemist dat deze film er uberhaubt zou komen en aangezien Dreamworks films hier door de kinderen enorm gewaardeerd worden deze 'blind' gaan kijken

Het is wel apart; Santa Claus zien met tattoos als een uit de krachten gegroeide rus, de Easter bunny is de grootte van een kangaroo en Jack Frost is een doodnormale jongen en niet een sneeuwpop.

Het verhaal is redelijk recht toe recht an; Alle figuren die wij kennen van de feestdagen kunnen niet gezien worden door kinderen tenzij ze er in geloven. Zodra kinderen geloven in een dergelijk figuur worden ze zichtbaar. Daarbij komt ook nog dat een aantal van deze figuren aangewezen zijn door 'The man on the moon' om als Guardians op te treden over de kinderen van de wereld.

Alles gaat goed totdat de Boogyman weer tevoorschijn komt en roet in het eten gooit. Standaard battle van good vs evil en een Jack Frost die er acherkomt wie hij was voordat hij Jack Frost werd.

De animaties zijn enorm goed en mooi uitgevoerd zoals je mag verwachten van Dreamworks (kijk maar naar Kung Fu Panda (2) ) en het verhaal is wel grappig opgezet. Ik denk dat het voor de hele jonge kijkers soms wat te eng is maar over het algemeen is het erg cute. Stemmen komen goed uit de verf en het verhaal loopt lekker vlot.

Al met al een leuke meevaller en nu alweer de nieuwe favo film van mijn zoon van 4 :P
IMDb -- Rise of the Guardians (2012) Wikipedia -- Rise of the Guardians (2012) Bekijk trailer van Rise of the Guardians (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Guardians (2012)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik vond het niet zo spannend en niet echt veel grappige stukken. Ik vond de stem (Chris Pine ) van Frost soms ook als een ouwe lul klinken.

Voor de rest prachtige animatie.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Red Dawn (2012)Red Dawn (2012)
IMDb: 5.5 | Genre: Action | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teenagers look to save their town from an invasion of North Korean soldiers.
Noord-Korea valt de VS binnen, een aantal jongeren weet tijdens de aanval te ontsnappen en begint een verzetsbeweging. Het is een remake van een film uit 1984 (toen was het de Sovjet-Unie), maar toen mijn vriendin hem gisteravond aanzette wist ik dat nog niet, had er nog nooit van gehoord en ik had verder ook geen idee wat ik kon verwachten. De eerste minuten heb ik niet helemaal meegekregen, maar al vrij snel werd mijn aandacht getrokken en tot het einde vastgehouden. Prima geacteerd en bijna non-stop actie die mooi is uitgevoerd. Het scenario en de naar mijn mening uitstekende uitvoering ervan heeft me aan het denken gezet. De film laat imho goed zien wat oorlog met een mens kan doen, maar geeft ook inzicht in gedachtengangen van mensen die wij terroristen zouden noemen. Op IMDB wordt hij door veel mensen afgekraakt en scoort maar een 5,3, wat ik persoonlijk niet begrijp, van mij krijgt hij namelijk een dikke 8
IMDb -- Red Dawn (2012) Wikipedia -- Red Dawn (2012) Bekijk trailer van Red Dawn (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red Dawn (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Red Dawn klinkt - plotwise - wel erg als Tomorrow When The War Began.
Verschil: Daar is het Australie dat binnen gevallen wordt, en in het hele verhaal wordt het nooit duidelijk wat voor nationaliteit de vijand heeft (ook in alle 7 boeken niet, vziw)
Dit wordt overigens ook in de comments op IMBD gezegd, dus ik was niet de enige die dat dacht.
De kans is overigens groot dat de originele Red Dawn film als inspiratiebron gediend heeft toen Marsden het verhaal bedacht voor de boeken van de Tomorrow serie.
Kan overigens niet wachten tot deel 2 van de Tomorrow verfilming eindelijk uitkomt, vond deel 1 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Deze Red Dawn is een remake van een film uit '84, dus je zou kunnen zeggen dat Tomorrow When The War Began (1993) leentjebuur gespeeld heeft bij Red Dawn :P Maar ben het voor de rest met je eens dat Tomorrow een leuke film is :)

En over DiCaprio: The Aviator vind ik toch ook een film waarin hij sterk speelt :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Dawn (2012)Red Dawn (2012)
IMDb: 5.5 | Genre: Action | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teenagers look to save their town from an invasion of North Korean soldiers.
Noord-Korea valt de VS binnen en heeft in no-time de hele Verenigde Staten onder controle. Een groepje jongeren vindt dat maar niks en vormt een verzetsgroep.

Ik zal beginnen met de minpunten van deze film, want dat zijn er nogal wat. Ten eerste is de premisse ongeloofwaardig. Noord-Korea is geen militaire grootmacht en heeft geen geld om een militaire grootmacht te worden. Noord-Korea zal geen militaire steun krijgen van Rusland om de Verenigde Staten binnen te vallen. En zelfs als we accepteren dat Noord-Korea op miraculeuze wijze een ongeloofwaardig bondgenootschap heeft gesloten met Rusland, is het onmogelijk om de Verenigde Staten in een dag te veroveren*. Nederland was in de tweede wereldoorlog al in staat meer weerstand te bieden aan de nazi's, die daadwerkelijk een enorm overwicht hadden.
*Alhoewel nergens expliciet gemaakt wordt dat de VS in een dag veroverd is, is dat de meest voor de hand liggende conclusie.

Maar goed, met genoeg suspension of disbelief kun je de premisse nog accepteren. Helaas is er dan nog geen goed nieuws. De acteurs in deze film in het algemeen en Josh Peck in het bijzonder acteren lachwekkend slecht. Op geen enkel moment werd ik overtuigd dat ik daadwerkelijk naar een groepje jongeren keek die ongewild een heldenrol op zich namen om hun land te bevrijden. Regelmatig schoot ik in de lach door de manier waarop ze volledig over-the-top hun teksten voordroegen. Geen mens ter wereld zou zich zo gedragen in dergelijke omstandigheden.

De verhaallijn is ongeloofwaardig en veel dingen die de personages doen zijn onlogisch. Als ik alle onlogische acties opnoem wordt de rest van deze review een groot spoilervak, dus ik volsta met een voorbeeld.
spoiler:
Nog tijdens de invasie ontstaat grote paniek bij de hoofdrolspeler Josh Eckert (gespeeld door Chris Hemworth). Hij maakt zich grote zorgen om het lot van zijn vrienden en familie. Maar in plaats van gebruik te maken van zijn kennis van de omgeving om ongezien weg te komen, stapt hij in de auto en rijdt hij zo hard als hij kan langs wegblokkades, belandt in een wilde achtervolging en weet te ontsnappen. Moeten we geloven dat het Noord-Koreaanse leger wel in staat is om een enorm land te bezetten, maar niet een simpele, ongepantserde auto tot stoppen kan dwingen? En welke acute dreiging hing boven het hoofd van zijn vrienden dat hij niet even geduldig kon wachten? Geen enkel leger heeft er belang bij onschuldige burgers allemaal op te sluiten, laat staan direct na de invasie. Had Josh Eckert, zelf een veteraan, dit niet kunnen bedenken?

En toch, ondanks alles, kan ik deze film geen keiharde onvoldoende geven. Ik heb me toch wel vermaakt. De plot, hoe slecht ook, is te volgen. De actiescenes zijn best okay. En ik wil ook een lans breken voor Chris Hemworth: alhoewel het script hem dwingt slechte cliches voor te dragen, is hij wel zo'n goede acteur dat hij er nog het beste van maakt. Je merkt overduidelijk dat het een B-film is, en als je dat accepteert, heeft deze film wel iets te bieden. Een cijfer vind ik daarom moeilijk te geven. Ik houd het bij een 5. Objectief is de film heel slecht en verdient daarom een lager cijfer, maar ik kan geen zware onvoldoende geven aan een film die me ondanks alles vermaakt heeft.
IMDb -- Red Dawn (2012) Wikipedia -- Red Dawn (2012) Bekijk trailer van Red Dawn (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red Dawn (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Appleseed (2004)Appleseed (2004)
IMDb: 6.9 | Genre: Sci-Fi, Action, Animation | Runtime: 101min. | MPAA: R
Leuk verhaal, alleen heb ik me enigszins zitten te storen aan de hoeveelheid bloom die ze hebben gebruikt. Alles leek te schijnen en dat leidt imho toch wat af van het verhaal.
IMDb -- Appleseed (2004) Wikipedia -- Appleseed (2004) Bekijk trailer van Appleseed (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Appleseed (2004)

Appleseed Saga: Ex Machina (2007)Appleseed Saga: Ex Machina (2007)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Wederom een leuk verhaal maar wederom had iemand last van bloom. Ik kan er dan ook niet veel meer over zeggen.
IMDb -- Appleseed Saga: Ex Machina (2007) Wikipedia -- Appleseed Saga: Ex Machina (2007) Bekijk trailer van Appleseed Saga: Ex Machina (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Appleseed Saga: Ex Machina (2007)

Sword of the Stranger (2007)Sword of the Stranger (2007)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 103min. | MPAA: PG-12
Fantastische film met een mooi verhaal en prachtige animaties.
IMDb -- Sword of the Stranger (2007) Wikipedia -- Sword of the Stranger (2007) Zoek trailer van Sword of the Stranger (2007) via Google Schrijf zelf een recensie over Sword of the Stranger (2007)

Gin-iro no kami no Agito (2006)Gin-iro no kami no Agito (2006)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: I
Fantastische film met een mooi verhaal en prachtige animaties.
IMDb -- Gin-iro no kami no Agito (2006) Wikipedia -- Gin-iro no kami no Agito (2006) Zoek trailer van Gin-iro no kami no Agito (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over Gin-iro no kami no Agito (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29
Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 276min. | MPAA: Not Rated
Plot: An indigenous clan-based people living in harmony with nature find their way of life threatened when violent interlopers from another culture arrive, intent on seizing their natural resources and enslaving them.
Ook van mijn kant weer eens een toevoeging aan dit topic. Ditmaal van Taiwanese grond. Ik kwam toevallig via een IMDB search op deze film en na het zien van de trailer besloten om ook maar gelijk de volledige 4,5 uur durende film te kijken.

De film, welke de grootste productie in de geschiedenis van Taiwan is, heeft het geschopt tot selectie van het befaamde Venetie film festival en stond op de shortlist voor een Oscar nominatie. Na het zien van de film snap ik dit volledig.

Grofweg gaat het eerste deel van de film over de stammenstrijd, invasie van Japan en de opstand van het volk, waar het 2de deel zich focussed op de daaropvolgende tegenaanval van de Japanners.

De film wordt geprezen om zijn Historisch correcte inhoud en dat kon ik wel beamen, ondanks dat ik voor het zien van de film er niks vanaf wist. Dit komt vooral doordat de film ervoor zorgt dat de ene keer je aan de zijde van de Taiwanezen staat en daarna aan de kant van de Japanners. Nergens wordt er geromantiseerd wat zeer knap is.

Verder is het een visueel plaatje. De gebruikte omgevingen worden prachtig in beeld gebracht en niet mooier gemaakt via special effects. Dat is dan ook gelijk het enige minpuntje aan de film. De special effects van het vuur en overvliegende vliegtuigen is soms wel heel pre-2000, maar ik vergeef een film als deze het volledig als ik daarna weer sta te kijken naar een keiharde actiescene in de prachtige natuur.

Al met al zeker een aanrader, al zal het niet voor iedereen weggelegd zijn door de speelduur van 4,5 uur. Voor de personen die dat misschien te lang vinden is er ook een Internationaal verschenen 2,5 uur durende versie. Wat er precies mist weet ik niet, maar hij duurt wat korter.

Ga iig de trailer even via IMDB bekijken, dan krijg je er misschien ook zo'n zin in als ik had.
IMDb -- Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) Wikipedia -- Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) Bekijk trailer van Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Aangezien ik fan ben van slechte films (bv: Piranha 3D, Syfy films) besloot ik eens deze film te kijken

Delta Farce (2007)Delta Farce (2007)
IMDb: 3.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: Three bumbling Army reservists bound for Iraq are accidentally dropped at Mexican village besieged by hostile forces.
Wat godsgruwelijk slecht. Zelfs voor mijn smaak in slechte films. Deze film gebruiken ze ook in Guatanamo als marteling vermoed ik.
IMDb -- Delta Farce (2007) Wikipedia -- Delta Farce (2007) Bekijk trailer van Delta Farce (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Delta Farce (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

spoiler:
Ik had wel gedacht dat het een happy einde zou worden, gelukkig stak die Rus daar een stokje voor. Al zach je het wel aankomen toen ze de donkere jongen lieten gaan het gevecht met mes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Mama (2013)Mama (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Plot: Annabel and Lucas are faced with the challenge of raising his young nieces that were left alone in the forest for 5 years.... but how alone were they?
Wat ben ik blij deze te hebben binnen gehengeld, ipv ervoor naar de bios te zijn gegaan. De film is een bioscoop bezoek namelijk niet waard.

Het enige pluspunt is dat de hoofdrolspeelster imo een lekker ding is.
Het moet een horrorfilm zijn, realisme staat dan vaak niet al te hoog op de prioriteiten lijst. Dat gegeven maakt het plot acceptabel.
De mannelijke hoofdrolspeler is eigenlijk meer een bijrol die amper voorkomt in de film.
Het einde vonden wij belachelijk slecht, ook al is het vanuit een bepaald inzicht wel deels te begrijpen.
Was de film eng? Bij lange na niet... de schrikmomenten zijn van mijlenver aan te zien komen. Toegegeven: Het laatste halfuur wordt een aardige poging gedaan om de spanning op te bouwen, maar in dit geval duidelijk too little, too late.
Wat er in beeld gebeurde was regelmatig (waarschijnlijk onbedoeld) best grappig
spoiler:
voornamelijk de interactie tussen "mama" en de kinderen
, dus we hebben ons ook weer niet verveeld.
Maar verder dan een 5 kom ik echt niet.

Ik hoop dat Silver Linings Playbook me morgen beter kan bekoren dan dit zwakke excuus voor een horrorfilm.
IMDb -- Mama (2013) Wikipedia -- Mama (2013) Bekijk trailer van Mama (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mama (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:59

DDX

Mama viel mij ook erg tegen, de short versie is veel beter. (http://vimeo.com/10456782)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: R
erg vermakelijke film. ben een grote fan van family guy dus de humor in ted valt zoiezo goed hier:)
Een komedie met erg weinig verhaal. Gast doet een wens, zijn teddybeer komt tot leven en vervolgens skippen we 25 jaar verder en gebeurt er het een en ander. Niet spannend maar wel ERG grappig en leuk! Ik vind vooral de voice over in het begin GEWELDIG! Nothing is stronger dan the love of a child....except an apache helicopter! because the apache helicopter has both machine guns AND heat seeking missiles.....briljant:)
IMDb -- Ted (2012) Wikipedia -- Ted (2012) Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted (2012)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:15
Sinister (2012)Sinister (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A true-crime writer finds a cache of 8mm 'snuff' films that suggest the murder he is currently researching is the work of a serial killer whose career dates back to the 1960s.
Genoten van deze horrorfilm, na afloop kreeg ik er een naar gevoel van. Dat kwam van de sfeer, de sterke soundtrack en het onderwerp (snuff films). De schrikmomenten zijn niet vernieuwend maar wel aardig. Meekijken met de hoofdpersonage naar de snuff films is wel leuk; je kijkt alsware naar een film in een film. Einde is voorspelbaar maar wel passend en prima uitgevoerd. Eén van de betere horrorfilms van de afgelopen tijd.

Ik vond hem alleen niet zo sterk als Insidious. Dat komt omdat als er iets gebeurd in Insidious dan is het ook echt iets engs en dat is niet altijd het geval bij de schrikmomenten van Sinister. Ik kijk ook uit naar Insidious 2 (van dezelfde schijfers en regisseur als deel 1).
IMDb -- Sinister (2012) Wikipedia -- Sinister (2012) Bekijk trailer van Sinister (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sinister (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Opzich eens met je review over Sinister, heb deze gisteren gekeken.
Echter vond ik het einde wat te snel afgeraffeld en liet me met een onbevredigend gevoel achter.
Qua sfeer is de film prima. maar Insidious was imo idd beter.
Een 6,5 voor Sinister. Had er meer van verwacht.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik vond Sinister echt een waardeloze film in zijn genre.
Een horror hoort eng te zijn, Sinister was op geen enkel moment eng.
De film heeft alleen wat schrik momenten door luide geluiden en dingen die ineens in het beeld springen.
Het is allemaal al zo veel vaker gedaan.

4/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
unfor schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:24:
De film heeft alleen wat schrik momenten door luide geluiden en dingen die ineens in het beeld springen.

4/10.
Ben ik niet met je eens, een horrorfilm hoeft niet per definitie eng te zijn.
De gemiddelde slasher waarin hele bloedbaden aangericht worden, zijn ook niet eng namelijk.
Integendeel, je zit gewoon af te wachten wanneer en hoe de volgende afgeslacht wordt.
Kan wel heel veel gore en bloed bevatten, maar eng is het niet.
En toch vallen slashers ten allen tijde in de categorie horrorfilm.

Een film als The Others bijvoorbeeld, was briljant. Gebeurde erg weinig in, maar gedurende de film werd er zo'n beklemmende sfeer opgebouwd, dat er uiteindelijk maar iets hoefde te gebeuren en je schrok echt.
Was eigenlijk meer thriller dan horror, maar wel zeer geslaagde film.
Het feit dat een horror/thriller van 12 jaar geleden me nu nog zo bijstaat, zegt genoeg.

Sinister vond ik zelf heel aardig qua sfeer. Vond alleen de demon te idioot voor woorden.
Insidious vond ik redelijk gelijkop gaan met Sinister, op een andere manier. Op sommige punten richting Hellraiser qua absurde situaties (de demonen in de andere dimensie), maar op andere momenten was hij volkomen belachelijk.

Goed voorbeeld is ook Mama. Was weinig engs aan de hele film, omdat alles echt te voorspelbaar voor woorden was, alles zag je aankomen. Maar er is ook een short version van de film op internet te vinden (duurt 3,5 minuut ofzo) en die is wel erg goed qua spanning.
De film zelf heb ik een 5 gegeven, die short film krijgt van mij gerust een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
unfor schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:24:

4/10.
Bedankt, kan ik deze dus overslaan. Was al bang dat het hetzelfde als Paranormal Activity zou hebben "OMG SCARE MOMENT" een paar keer en dat was het.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Dan kun je direct 3/4 van de huidige horrorfilms overslaan, want ze worden tegenwoordig allemaal op die manier gemaakt volgens mij.... Paranormal Activity en soortgelijke films zijn op geen enkel moment eng te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
AcidBurn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:38:
[...]

Ben ik niet met je eens, een horrorfilm hoeft niet per definitie eng te zijn.
De gemiddelde slasher waarin hele bloedbaden aangericht worden, zijn ook niet eng namelijk.
Een slasher is dan ook meer een subgenre, of eigenlijk een heel genre opzich.
AcidBurn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:44:
Dan kun je direct 3/4 van de huidige horrorfilms overslaan, want ze worden tegenwoordig allemaal op die manier gemaakt volgens mij.... Paranormal Activity en soortgelijke films zijn op geen enkel moment eng te noemen.
Klopt, het is dan ook een hele tijd geleden dat ik een horror zag die ik nog echt creepy of goed vond.
Ze mogen van mij wel eens een verfilming maken van de game Amnesia, die game was zo fucked up creepy dat ik regelmatig Alt+F4 moest rammen :P

[ Voor 45% gewijzigd door unfor op 03-03-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

AcidBurn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:38:
Een film als The Others bijvoorbeeld, was briljant. Gebeurde erg weinig in, maar gedurende de film werd er zo'n beklemmende sfeer opgebouwd, dat er uiteindelijk maar iets hoefde te gebeuren en je schrok echt.
Daarom is bv The Shining ook zo goed, terwijl de moderne kijker roept, "er gebeurt helemaal niks." Stephen King kan dat ook heel goed; echt eng is inspelen op de basisangsten van mensen, niet zo walgelijk mogelijk moorden en hard 'boe' roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Amnesia eng? Kijk, dat is wat er dus mis is met de horror films van tegenwoordig. Amnesia heeft een hype opgebouwd, en gelijk is hij "eng". Nee dat is het spel gewoon niet te noemen.

Suspense =/= eng. Totaal niet. Ja er zit wat suspense in qua creatures en sfeer, maar heeft het het psychologische "dit is eng" gevoel? Totaal niet. Voor mij zijn er zeer weinig dingen die echt eng te noemen waren. Silent Hill 2 kwam op sommige momenten in de buurt. Amnesia heel soms, Slender was gewoon lachwekkend te noemen.

P.S: Bovenstaande is een mening, GEEN aanval op andere meningen, GEEN feiten. Gewoon een mening.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Als je een mening uit, breng het dan ook als een mening, in plaats van "dit is niet eng", "dat is lachwekkend", etc met een disclaimer aan het einde met "owja, dit is mijn mening trouwens!".

Ik vind spellen als Amnesia en Slender wel eng, net zoals Paranormal Activity. Misschien ben ik dan wel een pansy, maar liever een pansy zijn en elke horrorfilm of -spel ook daadwerkelijk eng vinden dan constant "booooooring, dat was niet eng!" denken/roepen bij alles, zoals sommige zeurpieten hier :Y) :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Tja... als je opgegroeid bent met Nightmare on Elmstreet, Friday the 13th, Halloween en Hellraiser, dan is het hedendaagse werk gewoon echt totaal niet eng meer.
Scream had meer "enge" momenten dan de huidige horrorfims bij elkaar, en dat was eigenlijk een satire.
(oorspronkelijke werktitel van Scream was Scary Movie :D )
Grootste probleem is eigenlijk dat het allemaal zo voorspelbaar is.
Wie genoeg horrorfilms gekeken heeft, weet wat de basisprincipes van het genre zijn, en dan weet je van tevoren al waar je op moet letten, en is dus het verrassingselement weg. Dan is het echt niet eng meer.
Het kan best weer leuk worden, als iemand een horrorfilm maakt die schijt heeft aan de basisprincipes.
Iemand die geen 5 seconden voor zich uit blijft staren, zodat je al zeker weet dat "het kwaad" achter hem staat bijvoorbeeld.

Op dat gebied had Scream4 naar mijn idee een leuke invalshoek: New decade, new rules.
De beginscene vond ik goed gevonden. Film zelf was niet denderend (eerder een leuke satire op de eigen serie) maar dat maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The Wild Hunt (2009)The Wild Hunt (2009)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: 14A
Geweldige LARP film. Heel goed gebracht, en vooral het einde is erg unsettling. Het laat gewoon duidelijk zien dat je LARP en Real life echt gescheiden moet houden, anders gaat het echt fout. Laat je niet misleiden door de ratings op het internet, groot deel komen van fora waar mensen letterlijk op zeuren "No life larpers, horrible movie, 1/10 because of larp"
IMDb -- The Wild Hunt (2009) Wikipedia -- The Wild Hunt (2009) Bekijk trailer van The Wild Hunt (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wild Hunt (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Gamers (2002)The Gamers (2002)
IMDb: 7.7 | Genre: Short, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 48min.
Goede D&D film. Nee het is niet super goed qua effects etc. Maar het is gewoon een heerlijke D&D geek film.
IMDb -- The Gamers (2002) Wikipedia -- The Gamers (2002) Bekijk trailer van The Gamers (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gamers (2002)

The Gamers: Dorkness Rising (2008)The Gamers: Dorkness Rising (2008)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 105min.
Nog beter dan deel 1. De humor, de stijl etc is gewoon zoveel leuker gedaan.

Let op hollywood, zo moet je D&D films maken, zelfspot, fun etc. Niet die crap film van een paar jaar geleden.
IMDb -- The Gamers: Dorkness Rising (2008) Wikipedia -- The Gamers: Dorkness Rising (2008) Bekijk trailer van The Gamers: Dorkness Rising (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gamers: Dorkness Rising (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own.
Net gezien in de bios, wat een goede film.
Absoluut niet voor iedereen even hapklaar, maar ik vond hem echt goed.
De stoornissen en andere problemen worden zeer goed weergegeven, stemmingswisselingen zijn sterk gedaan.
Zelfs Chris Tucker was uit te staan, terwijl ik hem normaal dood irritant vind.
Komt niet vaak voor dat iemand zich in moet houden om een gestoord persoon te spelen ;)

Bradley Cooper speelt het goed, maar vooral Jennifer Lawrence vond ik geweldig acteren. Het ene moment heel rustig, dan ineens exploderen, en dan weer rustig. Volkomen terechte oscar, mijns inziens.
Mijn gezelschap vond de film nogal traag op gang komen.
Klopt ook, maar dat vond ik wel bij de film passen.
Er zaten een aantal scenes in die wat mij betreft overbodig of onnodig lang waren, maar echt storen deed het niet.
Het einde is volkomen voorspelbaar, maar daar ontkom je niet aan bij dit soort films. Had het anders afgelopen, dan had je er een rotgevoel aan overgehouden.

Jammer van die paar imo overbodige of te lange scenes, anders had ik de film een 9 gegeven. Nu is het een uitstekende film, dus een 8,5.
Ben alleen bang dat ik nu de voor mij beste film van dit jaar al gehad heb :(

Edit: Herinner me dat Zoijar deze film een 5 gaf, mijn reactie lijkt me duidelijk: Ik ben het totaal niet met je eens. Waar jij vond dat de film niet weet wat hij wil zijn en geen duidelijk verhaal heeft, ben ik van mening dat het geheel juist goed in elkaar zat, en er uitstekend geacteerd wordt. Jennifer is beter dan Bradley, maar ook hij doet het niet slecht. En samen vond ik ze erg goed.

IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)

[ Voor 6% gewijzigd door AcidBurn op 04-03-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Laat ik het zo zeggen:
De film gaat van de ene extreme naar niets naar de volgende extreme. Elk volgende scene moet mooier en indrukwekkender zijn dan de vorige, waarbij er geen scene is waar geen overduidelijke CGI aanwezig is. Je weet: het komt wel goed. Maakt niet uit in wat voor benarde situatie ze zijn aangeland waar je never nooit uit zou komen. Praat tegen een vlinder en je wordt gered door adelaars. Duizenden orks en een trol voor de boeg? No problem.. gebruik een ladder en tik er 100 tegelijk de berg af!

Camera's kunnen niet stilstaan. Ze bewegen of naar links of naar rechts. Dan het landschap: super uiteraard, maar zo jammer dat ze er continue sterk de nadruk er op moeten leggen met overview shots. Ik heb het gevoel alsof ze 2/3e van het originele verhaal(het boek, niet gelezen) weggeknipt hebben. Je hebt dus het hele verhaal door: <actie> <adembenemend landschap> <actie>

Dan de soundtrack niet te vergeten. Howard Shore heeft tijdens de productie van de film hugo een heel authentieke score geproduceerd, juweeltje. Alleen jammer dat hij hem zo geweldig vind dat er noten 1-op-1 gekopieerd zijn in meerdere scores en ik tijdens het kijken constant aan de scenes van hugo moest denken.

Het is gewoon jammer. Waarbij de eerste film van lord of the rings vooral om verhaal, detaillering en opzetten van een gevoel ging, ben ik het totaal kwijt.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

AcidBurn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:59:
Zelfs Chris Rock was uit te staan, terwijl ik hem normaal dood irritant vind.
Komt niet vaak voor dat iemand zich in moet houden om een gestoord persoon te spelen ;)
Als je Chris Tucker bedoelt deel ik je mening ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
8088 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:14:
[...]

Als je Chris Tucker bedoelt deel ik je mening ;)
Ow shit. Sorry, die bedoelde ik ja.
Haal die 2 wel vaker door elkaar wat naam betreft ;) zal het even editten, staat zo stom, verkeerde acteur noemen in een review.

edit: Led-Maniak "Ik heb het gevoel alsof ze 2/3e van het originele verhaal(het boek, niet gelezen) weggeknipt hebben": Helaas hebben ze dus juist het hele boek The Hobbit (wat korter is dan welk LOTR boek dan ook) en de appendices gebruikt voor de film The Hobbit, en wordt het zelfs een trilogie.
Dus wees gerust, je mist niks van het verhaal. Elk landschap shot dat je ziet, is waarschijnlijk aanwezig als tijdvulling. En dan te bedenken dat er dus nog 2 films achteraan komen....

[ Voor 39% gewijzigd door AcidBurn op 04-03-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Laat ik het zo zeggen:
De film gaat van de ene extreme naar niets naar de volgende extreme. Elk volgende scene moet mooier en indrukwekkender zijn dan de vorige, waarbij er geen scene is waar geen overduidelijke CGI aanwezig is. Je weet: het komt wel goed. Maakt niet uit in wat voor benarde situatie ze zijn aangeland waar je never nooit uit zou komen. Praat tegen een vlinder en je wordt gered door adelaars. Duizenden orks en een trol voor de boeg? No problem.. gebruik een ladder en tik er 100 tegelijk de berg af!

Camera's kunnen niet stilstaan. Ze bewegen of naar links of naar rechts. Dan het landschap: super uiteraard, maar zo jammer dat ze er continue sterk de nadruk er op moeten leggen met overview shots. Ik heb het gevoel alsof ze 2/3e van het originele verhaal(het boek, niet gelezen) weggeknipt hebben. Je hebt dus het hele verhaal door: <actie> <adembenemend landschap> <actie>

Dan de soundtrack niet te vergeten. Howard Shore heeft tijdens de productie van de film hugo een heel authentieke score geproduceerd, juweeltje. Alleen jammer dat hij hem zo geweldig vind dat er noten 1-op-1 gekopieerd zijn in meerdere scores en ik tijdens het kijken constant aan de scenes van hugo moest denken.

Het is gewoon jammer. Waarbij de eerste film van lord of the rings vooral om verhaal, detaillering en opzetten van een gevoel ging, ben ik het totaal kwijt.
Totaal niet mee eens! Heb m gisteren voor de 2e keer aangezet en me kostelijk vermaakt. Een prachtig stukje film om te bekijken. Mooie landschappen idd waar ik geen genoeg van kan krijgen, leuke dialogen tussen bilbo en de dwergen, een redelijk verhaal en vooral het stukje met gollem vind ik erg mooi!

Ben het een beetje met je eens dat het een beetje van het ene gevecht naar het andere gaat. Vooral met die steenreuzen. Maar das wat mij betreft dan ook het enige minpuntje. Dat deze film een STUK luchtiger is dan lotr vind ik alleen maar mooi. Heerlijk genieten van het stukje in de shire.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Sport | MPAA: 9
Zeer sterke film van eigen bodem, die daadwerkelijk gebruikt maakt van onze cultuur (specifiek Rotterdam) en zodoende de locatie goed gebruikt. Het verhaal gaat wel netjes alle punten af die je zal verwachten, waardoor je nergens verrast wordt, maar daar staat tegenover dat de acteurs je oprecht weten te emotioneren.

Oftewel: voorspelbaar, maar daardoor niet minder aangrijpend.
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Weet iemand trouwens nog wat leuke D&D of larp films? Zie wat posts eerder voor degene die ik al gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Goldfinger (1964)Goldfinger (1964)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: TV-PG
Plot: Investigating a gold magnate's smuggling, James Bond uncovers a plot to contaminate the Fort Knox gold reserve.
Vorige week mijn James Bond avond moeten overslaan.
Deze week dus de derde.

Goldfinger is weer een stap beter dan de eerste twee films. Dit deel bevat meer gadgets en iets beter acteerwerk dan de eerste twee.

En natuurlijk DE quote uit de James Bond serie:
James Bond: Do you expect me to talk?
Auric Goldfinger: No, Mr. Bond, I expect you to die!

En de Bondgirl met de beste naam: Pussy Galore!

Een hele lijst aan foutjes in de film op IMDB, maar er waren mij maar een aantal opgevallen. Ook een leuk weetje:
De acteur die Goldfinger speelt is compleet gedubd, omdat hij niet goed Engels kon praten... Heb ik helemaal niet gemerkt tijdens de film...
IMDb -- Goldfinger (1964) Wikipedia -- Goldfinger (1964) Bekijk trailer van Goldfinger (1964) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Goldfinger (1964)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:30:
Weet iemand trouwens nog wat leuke D&D of larp films? Zie wat posts eerder voor degene die ik al gezien heb :)
D&D? Is dat een genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
nop, maar zijn genoeg films met tabletop rpg als uotgangspunt, de goede erussenuit halen? dat is erg lastig. teveel crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Beca, a freshman at Barden University, is cajoled into joining The Bellas, her school's all-girls singing group. Injecting some much needed energy into their repertoire, The Bellas take on their male rivals in a campus competition.
An sich een chick flick, maar gezien ik ook Music and Lyrics, Coyote Ugly en van de Bridget Jones films hou leek het me geen probleem.

Leuke film. Bekende acteurs, maar wel een vrij flinterdunne verhaallijn. Dat boeit eigenlijk niet omdat het a-capella zingen gewoon leuk is; de mix van oude en nieuwe nummers in een fris jasje is lekker om aan te horen.

De film staat niet bol van spanning, humor of romantiek maar is een mix van alles met niets dat uitschiet. Gewoon..leuk om te kijken.
IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

AcidBurn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:59:
Silver Linings Playbook (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own.
Edit: Herinner me dat Zoijar deze film een 5 gaf, mijn reactie lijkt me duidelijk: Ik ben het totaal niet met je eens. Waar jij vond dat de film niet weet wat hij wil zijn en geen duidelijk verhaal heeft, ben ik van mening dat het geheel juist goed in elkaar zat, en er uitstekend geacteerd wordt. Jennifer is beter dan Bradley, maar ook hij doet het niet slecht. En samen vond ik ze erg goed.

[afbeelding] 8.5 / 10
Even van te voren, ik wil helemaal geen "gevecht" of het nou wel of niet een goede film is -- ieder zijn smaak -- maar ik vind het wel leuk om het er over te hebben, gewoon als discussie en om mensen hun kijk op films te delen.

Ik lees eigenlijk alleen maar dat je alles 'goed' vond, maar wat was er dan specifiek zo goed en, voornamelijk, waarom? Dat mis ik wel vaker in reviews overigens.

Ik probeerde mijn standpunt al uit te leggen, maar ik zag ook nog twee imdb reviews waar ik het grotendeels wel mee eens kon zijn, als voorbeeld hoe andere mensen het (ook) zien: (sorry voor de lengte)

spoiler:
[quote]
So, the acting in this film is excellent and that's why the one star. Other than that, this is a hot mess of a movie in terms of any sense of reality, common sense, and human behavior.

It makes is appear that bipolar is pretty much curable if a person meets the right hot girl and takes meds for a short time. And don't worry if the other crazy guy from the mental institution comes to visit as he's not really all that crazy, and the audience never figures out why he's there or what happens to him in the end.

Apparently anyone can enter a professional dance competition, regardless of ability or training, and book making is a viable job option for the unemployed. When a person gets out of the institution, he or she is apparently assigned their own personal police officer who just happens to show up day or night, kind of like a personal on-call bodyguard. Oh, and having a cra-cra dad who obviously passed his mental issues on to his son but isn't called on it at all is just part of the insanity that makes up this ridiculous movie. But, hey, if a person dances long enough their mental issues go away and all is well.

I'll be shaking my head for a long time as I cannot believe how this movie is getting the press and reviews I've seen. Excellent actors in a beyond stupid screenplay. Complete waste of time and money.
[/]

[quote]
I've dealt with mental disorders in the family and amongst friends, and even myself. I know that doesn't make me an expert and I don't claim to be one. I can only draw from my personal experience with this stuff, and according to that, this is NOT how it works. Not even close. This movie is just using all the correct narrative tools to FOOL you into believing this is how it supposed to work. No, mental disorders, bi-polars, schizophrenia, obsessions, psychotic episodes are NOT quirky or slapstick, and people screaming nonsensical BS at each other is NOT drama. Also, no, you cannot magically cure mental illness by dancing with an equally mentally screwed up girl. That's not how things in life work.

I have to say the acting is first class across the board. No complaints there, it's excellent. That's all the 4 stars up there. I believe the actors did the best they could with the screenplay they've been given. But sadly the screenplay is so far torn from all things realistic, that's what makes it hollow. It has some genuinely good moments, at some places I really saw something shining through, but then it immediately does something so stupid, so predictable, so clichéd, so movie-esque that destroyed all the immersion that's been built up.

I know that's not fair to criticize a movie for not being realistic, because it's a movie, it's not supposed to be, but in this case all the praise I see unleashed on Silver Linings Playbook is about how realistic it is with real emotions and a realistic depiction of mental disorders. No, it isn't! If you want to see a realistic depiction of mental illness, visit a mental ward at a hospital. Don't worry, it's free, you can visit any time you want. Getting in is not the hard part, but getting out...

Long story short, this is an average rom-com movie, with great acting and a good story layout that's been ultimately destroyed by Hollywood clichés. It's certainly not the bestest, awesomest, genre-defining, Oscar hogging masterpiece some people make it out to be. Also, if you haven't dealt with mental disorders in your life, don't believe this is how it looks like, because it doesn't. Thanks for reading.
[/]

En zo zijn er nog veel meer... Nou kan je dat allemaal verklaren met "het is een komedie", maar dat is voor mij niet genoeg.

Grappig trouwens dat je het begin traag op gang vond komen, terwijl ik juist het begin goed vond en dacht dit kan nog wel wat goeds worden, en eigenlijk de laatste ~ 2/3 juist de film compleet vond verpesten. (ik zou haast zeggen: begin 8, midden 5, einde 2 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Shot documentary-style, this film follows the daily grind of two young police officers in LA who are partners and friends, and what happens when they meet criminal forces greater than themselves.
Echt een goede film! Ik dacht dat ik de manier van filmen irritant zou vinden en daarom had ik de film nog steeds niet gezien. Maar het voegt echt iets toe aan de film!
Het beste aan de film is de band tussen de twee agenten, dat is echt goed gedaan in deze film. Als dat slecht was uitgewerkt dan was de film half zo goed geweest denk ik.
Me geen een moment verveeld tijdens de film en hij was eigenlijk ook zo voorbij en dat vond ik best jammer. Omdat de film je zo laat mee leven met de hoofd personages.

Het verhaal had misschien nog wel iets beter uitgewerkt kunnen worden.
IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Zoijar:

Ik heb zelf PTSS (post traumatische stress stoornis).
PTSS en Bi-Polar hebben aardig wat overeenkomsten, dus ik kon me zeer goed vinden in beide karakters (Tiffany heeft overduidelijk te kampen met PTSS).
Als je dan jezelf herkent in veel acties van de karakters, dan is dat in mijn ogen realistisch.
Sterker nog, het heeft me doen beseffen hoe idioot obsessief sommige van mijn acties over moeten komen op mijn vrienden.
spoiler:
Pat's actie om het boek uit het raam te flikkeren, is spot on.
Ik heb zelf ook letterlijk boeken van me afgegooid omdat ze me mateloos frustreerden, om het vervolgens wel uit te lezen puur om te willen weten hoe het eindigd.
De frenzy waarmee hij alle boeken op de syllable van zijn ex leest, dat zijn manie's. Herken dat ook direct. Ik ben nachtenlang door boeken heen gegaan over bepaalde onderwerpen waar ik op dat moment zeer op gefocused was, weken achter elkaar. Je omgeving boeit niet, je hebt een doel voor ogen en daar stort je je op. Dat het voor anderen als een obsessie overkomt, heb je niet in de gaten.
Dat heb ik zelf ook pas in de gaten als ik een psychose gehad heb.
Tiffany's gedrag vond ik briljant neergezet, iemand die een enorme emotionele klap krijgt na overlijden van haar man op jonge leeftijd. Dat kan absoluut in dit soort gedrag resulteren.

wat ik minder vond:
spoiler:
De scenes in de huiselijke kring, het gezeik over de football club, dat kon me totaal niet boeien.
Het hoort er wel bij, maar die duurden me veel te lang.
Ook het feit dat hij zijn psycholoog daar tegen komt en samen ouwehoert, vond ik niet logisch.
De agent die constant achter zijn kont aan zit, was inderdaad absoluut niet geloofwaardig.
In een grote stad als Philadelphia krijg je echt geen persoonlijke agent toegewezen om je in bedwang te houden. Dit zal puur voor het komische effect gedaan zijn denk ik, en heb er dan ook niet teveel bij stil gestaan. Zelfde geldt voor die gast die steeds een interview wilde.

Het lijkt me overigens duidelijk dat je echt niet geneest van bipolar of ptss door de juiste dame te vinden of te gaan dansen. Maar het geeft je een manier om te leren omgaan met je emoties, je focus te verplaatsen en daardoor kun je jezelf weer op de rit krijgen. Wil niet zeggen dat je genezen bent, absoluut niet. Maar dat is het doel ook niet. Je leert ermee om te gaan.
Wat dat betreft snapte ik de betekenis van het dansen perfect, terwijl ik normaal een schijthekel aan dat soort scenes heb. Het feit dat ze daar totaal niks te zoeken hadden, leek me tijdens de film eigenlijk al wel duidelijk, en daarom stoorde ik me er totaal niet aan. Het ging niet om wat er gebeurde, maar om wat ermee bedoelt werd.

ook al net zo'n lang verhaal als jij, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Waardeloze CGI! De film zelf was langdradig en saai.

Hopelijk heeft het vervolg betere cgi want dit is echt zwaar kloten!
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Mandrake466 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:48:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]
Waardeloze CGI! De film zelf was langdradig en saai.

Hopelijk heeft het vervolg betere cgi want dit is echt zwaar kloten!
[afbeelding] 4 / 10
Zo goed onderbouwd ook...
of was je wellicht vergeten je 3d bril op te zetten?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Of.. hij heeft gewoon een andere mening dan de mening die de rest heeft. Ik vind de Hobbit zelf ook niet zo, teveel "Kijk naar deze mooie gebieden, owja story, owja combat, hey maar het landschap!"
Maar goed, zelfde issue als Avatar.

"Avatar wordt de eerst echt goede 3D film" En iedereen was er helemaal blij mee. Verhaal? Crap, CGI? gemiddeld etc. Maar hey, het was 3D dus geweldig.

Hobbit, opgenomen in die hogere framerate. Joepie, maakt totaal geen verschil voor de film, en het was gewoon veels te uitgerekt, wel duidelijk geworden dat ze expres veels te veel landschappen erin hebben gegooid om het over 3 films te kunnen spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Vandaar dus dat ik zeg: "Zo goed onderbouwd ook..."

Niks mis met een andere mening, die lees ik graag, maar onderbouw het op z'n minst. Daar zijn deze reviews voor bedoeld immers.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

M-Opensource schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:21:
[...]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

My Left Foot (1989)My Left Foot (1989)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: TV-14
De film die de eerste Oscar bezorgde voor Daniel Day-Lewis, die hier te zien is als een man met een hersenverlamming en zodoende nauwelijks controle heeft over zijn ledematen. Er wordt vaak lacherig gedaan over acteurs die makkelijk scoren met dit soort rollen, maar in dit geval is alle lof naar mijn mening terecht. Day-Lewis is simpelweg een fenomenale acteur die volledig opgaat in zijn personages, zo ook hier.

Ook Brenda Fricker mocht voor haar rol als moeder een Academy Award in ontvangst nemen, maar wat mij betreft is de gehele cast sowieso uitstekend. Daar staat tegenover dat het verhaal rommelig en simplistisch is, en dat sommige plotlijnen even snel verdwijnen als ze plots zijn verschenen.
IMDb -- My Left Foot (1989) Wikipedia -- My Left Foot (1989) Bekijk trailer van My Left Foot (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over My Left Foot (1989)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
M-Opensource schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:21:
[...]

:)

Saai en langdradig is al een onderbouwing op zich. Los daarvan viel de cgi echt tegen wat ik echt jammer vind. Ik had zo naar deze film uitgekeken.
Van een film met een budget $180.000.000 verwacht je toch wel (veel) betere cgi.

Ik heb het trouwens niet in 3D gekeken maar 2D op plasma in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
lanerios schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:30:
Deze lijkt wel voor jou geschreven:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y5yW3a0EUq4&feature=share&list=PL-3mr0QREVv06kk46azLgmbSf4a5ua3fS]
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Het is zeker wel een vermakelijke film, maar net als de vorige in mijn ogen geen Die Hard film meer.

Lekker veel actie, dat dan weer wel.
IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Wikipedia -- A Good Day to Die Hard (2013) Bekijk trailer van A Good Day to Die Hard (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Laat ik het zo zeggen:
Tja, zo gaat het in het boek ook. :) The Hobbit is wat het is, het is een boek geschreven voor LotR en bovendien eigenlijk een kinderboek. Het is dus ook een stuk frivoler geschreven dan LotR (afgezonder van het eerste hoofdstuk van het eerste LotR deel).
Het boek is de helft van de dikte van 1 LotR deel en ze maken er 3 films van. Dus nee, er wordt niet weinig verteld, er is relatief weinig 'content' om film over te maken. Sterker nog: er wordt af en toe wat spul dat in de LotR boeken vertelt wordt bijgesleept. M.i. prima maar ik maak me wel wat zorgen over hoe 'gevuld' de volgende delen zijn.
Ik herken meer van LotR dan van Hugo, tja.
Mandrake466 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:58:
Saai en langdradig is al een onderbouwing op zich. Los daarvan viel de cgi echt tegen wat ik echt jammer vind. Ik had zo naar deze film uitgekeken.
Van een film met een budget $180.000.000 verwacht je toch wel (veel) betere cgi.
Ik denk dat het zou helpen als je ook aan zou geven wat je kwa CGI dan stoorde. Want ik vond de CGI nou juist erg goed gedaan. Geen houterige bewegingen ofzo en ook geen duidelijke greenscreen artefacten. laat ik het zo zeggen: afgezien van dat Goblin natuurlijk niet bestaan had ik nergens het idee naar CGI te zitten kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 05-03-2013 15:22 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gladiator (2000)Gladiator (2000)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 155min. | MPAA: R
Plot: When a Roman general is betrayed and his family murdered by an emperor's corrupt son, he comes to Rome as a gladiator to seek revenge.
Gisteren voor het eerst Gladiator gekeken :). Iedereen hier heeft de film vast al eens gezien. Indrukwekkende film, maar als je Spartacus gewend bent is het minder bloederig, vechtscene's minder gedetailleerd en geen seks :P. Toch een knappe film en gewoon een dikke 7.5 waard. Ondanks de lange speelduur verveel je je niet.
IMDb -- Gladiator (2000) Wikipedia -- Gladiator (2000) Zoek trailer van Gladiator (2000) via Google Schrijf zelf een recensie over Gladiator (2000)

There Will Be Blood (2007)There Will Be Blood (2007)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 158min. | MPAA: R
Plot: A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.
Film die je gezien moet hebben. Door dit topic ben ik erop gekomen ;). Ik vond de film niet geweldig zoals sommige hier, maar wel gewoon een nette 7.5. De film is ontzettend traag maar toch blijf je gewoon kijken. De opnames zijn mooi, het tijdsbeeld wordt mooi weergegeven en de acteerprestaties zijn goed. Over het verhaal ga ik niks vertellen ;), gewoon IMDb plot lezen en gaan zitten.
IMDb -- There Will Be Blood (2007) Wikipedia -- There Will Be Blood (2007) Bekijk trailer van There Will Be Blood (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over There Will Be Blood (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eigenlijk zou je There will be Blood een ruime 8 of zelfs een 9 moeten geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MrVegeta schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:05:
Eigenlijk zou je There will be Blood een ruime 8 of zelfs een 9 moeten geven...
Omdat? Jij dat vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een voor één briljante scenes. (en vat alles niet zo letterlijk op zeg).

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 06-03-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus omdat je random scenes gaat posten hier moeten we de film opeens beter vinden? Mis ik iets? Ik vond de film ook echt niet meer dan een 6, net een 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind dat de Gladiator een hoger cijfer verdiend, dat was toen ik hem zo'n 6-7 jaar terug keek een fantastische film die mij nog altijd bijgebleven is.
Maar dat is een mening :+

Is in elk geval een film die, net als de film Shooter (2007), in mijn toplist staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 06-03-2013 18:54 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik denk ook dat het erom gaat wanneer je de film ziet. Toen Gladiator net uit was, was het een geweldige film. Maar, als je hem nu voor het eerst ziet, dan is hij gewoon minder voor veel mensen, omdat ze meer en betere CGI etc verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

lanerios schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:00:
Ik denk ook dat het erom gaat wanneer je de film ziet. Toen Gladiator net uit was, was het een geweldige film. Maar, als je hem nu voor het eerst ziet, dan is hij gewoon minder voor veel mensen, omdat ze meer en betere CGI etc verwachten.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik ga er vanuit dat ChicaneBT de leeftijd van de film wel heeft meegerekend, 13 jaar naar dato is de film wel aardig verjaard maar nog steeds fantastisch!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt :p moet zeggen inderdaad, geweldige film. krijgt zeker een 8 van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MrVegeta schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:31:

Een voor één briljante scenes.
Vind jij.
(en vat alles niet zo letterlijk op zeg).
En dring jij wat minder je mening op, dan is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Gladiator? Wel ok, maar ook pompeus, wat me iets tegen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:51:
Dus omdat je random scenes gaat posten hier moeten we de film opeens beter vinden? Mis ik iets? Ik vond de film ook echt niet meer dan een 6, net een 7
Dit zijn natuurlijk geen random scenes, dit zijn scenes waarmee Daniel D Lewis zijn Oscar heeft gewonnen. En voor mij zijn het zo'n beetje de beste stukjes acteertalent dat ik heb gezien.
Hahn schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:21:
[...]
Vind jij.
[...]
En dring jij wat minder je mening op, dan is iedereen blij.
:') soms zijn mensen hier veel te serieus en als er wat wordt gezegd is het meteen "dat vindt jij!" "dat is jouw mening!" Dat kan je voorzelf toch ook wel bepalen? Ik heb de hoop dat de mensen hier ooit goede films gaan waarderen al lang opgegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 06-03-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom probeer je het dan nog zo vaak? Als je de hoop op hebt gegeven, laat commentaar dan ook zitten, want daar irriteer je mensen alleen maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

soms zijn mensen hier veel te serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Soms denk ik, goh laat ik weer eens posten in het welke film heb jij gezien topic, en dan lees ik altijd eerst even wat posts en dan ben ik meteen weer genezen.

Vroagah, toen dit topic nog in de hk stond kon je teminsnte nog gewoon zeggen wat je van de film vond zonder meteen een artikel te moeten schrijven waar je een pulitzer voor kan krijgen. :O

going, going... gone...

Tuurlijk is alles wat mensen hier posten hun eigen mening, als je dat niet denkt dan moet je misschien eens bijjzelf te rade gaan 8)7 en mocht het zo zijn dat men vind dat hun eigen mening een feit is, so fucking wat.

Bekijk de fucking titel nog eens en krab eens achter je hoofd.

Dit soort bullshit elke 20 posts is exact waarom mensen niet meer terugkomen in dit topic.

edit:
en om niet geheel off topic te zijn

Welke film heb ik laatst gezien: Hansel and Gretel Witch hunters.
Wat vond ik: Heerlijk genoten van voorspelbare bullshit en gore.

[ Voor 10% gewijzigd door Bokkie op 06-03-2013 20:02 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, en daar ga jij niks aan veranderen door er lekker tegenaan te gaan zitten schoppen. Dus houd de eer aan jezelf en houd je mening over iemand anders z'n review voor je, als je weet dat mensen zich gaan storen aan je reactie.

Of niet en krijg gezeur. Aan jou de keus.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 06-03-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Waarom moet nou gelijk de kop eraf van degeen die zijn hoofd boven het maaiveld verheft. Je zou het ook kunnen zien als een voorzet tot een pittige discussie over waarom There.... een wel/niet zo goede film is.

Daarnaast wil ik gezegd hebben, dat Brendan Gleeson een roeluh acteur is. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 06-03-2013 20:06 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]