Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04

SomerenV

It's something!

Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 270min.
Ik kwam de naam Unsere Mutter, Unsere Väter al een paar keer tegen hier en daar en vanavond besloten deel 1 te downloaden. Het is een driedelige miniserie (ieder deel duurt anderhalf uur) en gaat over een groep van vijf vrienden van rond de 20 die de oorlog allemaal op een andere manier ervaren. Heel heftig om te zien en eigenlijk voor het eerst dat ik de Tweede Wereldoorlog op een realistische manier door de ogen van Duitse jongeren zie. Er zaten in dit deel een paar erg heftige en hartverscheurende momentjes en ik heb zo'n gevoel dat het in deel 2 en 3 niet veel vrolijker gaat worden allemaal.

Absolute aanrader!
IMDb -- Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) Wikipedia -- Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) Zoek trailer van Unsere Mutter, Unsere Väter (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Draait die niet al in Images?
WTF, waarom is Her pas op 27 februari bij Pathé dan? -O-

[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 23-01-2014 23:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Omdat Pathe een lelijke pauperbios is?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Leuke film. Ik heb me er 3 uur lang prima mee vermaakt. Briljant acteerwerk van DiCaprio.
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Lone Survivor (2013)Lone Survivor (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Interessante film. Stevige actie.
IMDb -- Lone Survivor (2013) Wikipedia -- Lone Survivor (2013) Bekijk trailer van Lone Survivor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lone Survivor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
<3 Jennifer Lawrence

Waardig vervolg op THG 1.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Je kunt ook overdrijven. Pathe kan er volgens mij weinig aan doen als filmmaatschappijen besluiten films later uit te brengen in Nederland dan in andere landen.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
SomerenV schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:33:
Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)[afbeelding]
Ik kwam de naam Unsere Mutter, Unsere Väter al een paar keer tegen hier en daar en vanavond besloten deel 1 te downloaden. Het is een driedelige miniserie (ieder deel duurt anderhalf uur) en gaat over een groep van vijf vrienden van rond de 20 die de oorlog allemaal op een andere manier ervaren. Heel heftig om te zien en eigenlijk voor het eerst dat ik de Tweede Wereldoorlog op een realistische manier door de ogen van Duitse jongeren zie. Er zaten in dit deel een paar erg heftige en hartverscheurende momentjes en ik heb zo'n gevoel dat het in deel 2 en 3 niet veel vrolijker gaat worden allemaal.

Absolute aanrader!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9 / 10
Deze miniserie beviel mij zeer goed, zeker een aanrader.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Gisteren Gravity gekeken. Wat een goede film! Ik had expres geen trailer oid gekeken maar gewoon gedownload, mede vanwege de goede reacties hier :)

Die anderhalf uur zijn zo om en het houdt je aandacht goed vast (die van mij tenminste) leeft echt mee met de hoofdpersoon wat hier en daar wel voor een irritatie kan zorgen. Ondanks de kleine irritatie van de hoofdpersoon vond ik het een vermakelijke en mooie film. Goed gemaakt en een aanrader!

spoiler:
Zoals die Ryan die bijna zonder zuurstof zit en maar blijft doorhijgen als een malle en alles langzaam aan doet.. Ik dacht ga nou naar binnen en ze zou allang dood moeten zijn maar dat bleef uit.

IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Alvanosa schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:31:
[...]
Deze miniserie beviel mij zeer goed, zeker een aanrader.
same here d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Deel 2 in de Hunger Games. Je vraagt je af hoe ze nu deel 2 konden maken. Het spel was in deel 1 al gespeeld immers met twee winnaars. Echter door wat voorvalletjes wordt er in deel 2 besloten weer een Hunger Games te realiseren. De Games worden gelukkig anders in beeld gebracht waardoor ook deel 2 lekker wegkijkt. Het eindigde wel met een open einde en een kijkje op Jennifer d'r IMDB pagina leert dat er nog een 3e Hunger Games film komt welke in tweeën gesplitst wordt. Ik ben benieuwd. M'n wraak richting Snow is weer gegroeid, dus ik hoop dat ie een kopje kleiner gemaakt gaat worden.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:09
Als je een beetje opgelet hebt tijdens de eerste film, heb je meegekregen dat The Hunger Games een "annual" event is. Maw: Dat wordt ieder jaar gehouden.
Het verschil tussen de spelen van deel 1 en 2, is
spoiler:
dat deel 2 een Quarter Quell is (eens in de 25 jaar een speciale versie, in dit geval dus het 75ste jaar) en dat President Snow besluit om dat feit aan te grijpen om de huidige winnaars goed duidelijk te maken wie de touwtjes in handen heeft. Dat het niet helemaal volgens zijn planning gaat, valt natuurlijk te verwachten ;)

Iedereen die de boeken gelezen heeft, kan je alvast vertellen dat
spoiler:
deel 3.1 en 3.2 heel anders zullen gaan dan deel 1 en 2 dus je hoeft niet bang te zijn voor nog een herhaling van de opzet.

[ Voor 3% gewijzigd door AcidBurn op 25-01-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:18
Hahn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Her is vanwege het IFF in Rotterdam eerder te zien in Nederland.
Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:
[...]
Daar kan Pathé natuurlijk niks aan doen. Dat snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de boeken gelezen, maar voor vele anderen zou ik je tekst deels tussen spoiler tags zette

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Safaci schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:33:
Ligt het niet aan geld? Waarom zou een kleine cinema als Images de film al wel kunnen uitzenden?

Overigens is de Pathe best wel een kut bios. Spreek uit ervaring.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Safaci schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:33:
[...]

Her is vanwege het IFF in Rotterdam eerder te zien in Nederland.
Groningen hebben wij het over, Beide bioscopen. Images en de Pathe zitten hier in de stad
Denk dat de film uiteindelijk 2 weken draait in een kutzaal en daarna uit de bios verdwijnt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Rempi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:43:
Ik had expres geen trailer oid gekeken maar gewoon gedownload, mede vanwege de goede reacties hier :)
So hey. Niet persoonlijk bedoeld maar ..."gewoon" :F

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Touchdomex schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Groningen hebben wij het over, Beide bioscopen. Images en de Pathe zitten hier in de stad

[...]

Denk dat de film uiteindelijk 2 weken draait in een kutzaal en daarna uit de bios verdwijnt.
Als die überhaupt in Groningen draait. Ze moeten hier gewoon een PAC avond doen :/ Maar goed, daar zit niet altijd winst in...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MrVegeta schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Ligt het niet aan geld? Waarom zou een kleine cinema als Images de film al wel kunnen uitzenden?

Nee, Her is simpelweg de openingsfilm van IFFR en Groningen heeft daar dit jaar ook een programma voor. De film gaat op 27 februari officieel in première. Dat heeft verder weinig met geld te maken, films zijn vaak eerder al op festivals te zien.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aah goed gespot ja :), dat betekend nog niet dat de Pathe geen pauper bios is though ;). Heel veel goede films worden alleen vertoond in Amsterdam en omstreken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
MrVegeta schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Images doet ook mee met het IFF Rotterdam door ook films te tonen.
Zie: http://www.forumimages.nl/events/iffr-in-groningen-2014

Hangt af welke Pathé je bedoelt. Utrecht is kut, Groningen is tof.
Touchdomex schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:11:
[...]

[...]

Zie link hierboven. Pathé vertoont Her uiteindelijk wel, maar iets later (25 februari). Pathé heeft geen deal met het IFF om bepaalde films te vertonen.

Edit: ram0n was me voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Safaci schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:51:
[...]

Images doet ook mee met het IFF Rotterdam door ook films te tonen.
Zie: http://www.forumimages.nl/events/iffr-in-groningen-2014

Hangt af welke Pathé je bedoelt. Utrecht is kut, Groningen is tof.
Pathe Groningen is kut, Wolff is beter in beeld en stoelen en Images heeft een beter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
De Wolff in Groningen is een uitzondering. Prima stoelen, maar ze doen aan pauzes (bleh). Dus, Pathé bleef over en ze hebben me nooit teleurgesteld. Altijd schoon en veel zalen.
De Wolff bioscopen (3 stuks) in Utrecht daarentegen zijn een drama. Wat betreft filmhuis films heeft Images inderdaad een beter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar is Images dan ook voor. Zou er vaker heen willen maar is te duur voor een student. Pathe heeft trouwens wel een PAC "festival". http://www.pathe.nl/film/...ieres-van-kwaliteitsfilms Ga ik ook heen, lijkt me wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absolute aanrader!
[afbeelding] 9 / 10
Eens! Tip, ook te kijken via Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Een ontsnapte drugsbaron moet nog door een dorpje om over de Mexicaanse grens te komen, het is aan de sheriff om hem tegen te houden.

Precies wat je verwacht van een Arnold Schwarzenegger vs. bad guys film. Het begin van de film is een beetje traag en het hele verhaal is zo voorspelbaar als maar kan. Ondanks dat toch een leuke film die genoeg actie, one-liners en humor brengt.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
The East (2013)The East (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
De film ging anders dan ik vooraf had verwacht. Daarbij is het ook eng hoe dichtbij de werkelijkheid het komt. Bijvoorbeeld als je een paar weken geleden leest dat inderdaad het water van een heel gebied in de VS is vervuild. Ondanks het onderwerp is de film niet moraliserend, maar ga je je eerder afvragen waar de grenzen liggen. Heerlijke film, omdat je er langzaam in gezogen wordt, mede dankzij het goede acteren. Aanrader!
IMDb -- The East (2013) Wikipedia -- The East (2013) Bekijk trailer van The East (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The East (2013)

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Soms heb je van die films die al maanden (of soms zelf jaren) in je lijst staan. Maar je slaat ze steeds over. Cloud Atlas was voor mij zo'n film. Volledig onterecht. Heerlijke film. Ondanks de enorm lange speelduur vliegt de film voorbij. Het effect met het "hergebruiken" van dezelfde acteurs werkt heel goed en leidt gelukkig niet af, waar ik vooraf wel heel bang voor was. Tof verhaal, vanwege de verhaallijnen in de verschillende tijden.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)

Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Ik verwachte weer een dertien in een dozijn actiefilm. Maar dit was een leuke meevaller. Het is dan wel geen topper, maar voor de liefhebber zeker niet verkeerd. Tuurlijk zijn het allemaal typetjes, maar dit is iig op de goede manier gedaan. Het blijft mooi om te zien dat Stallone en Schwarzenegger nog zo goed meekomen, ondanks hun leeftijd. Ik vond hem iig een stuk leuker dan The Expandables.

IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

About Time (2013)About Time (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Heerlijke film. Zo had ik tijdreizen nog nooit gezien. Daar gaat het natuurlijk niet om. De film draait om liefde en het leven.... en voor een romantische komedie heeft de film verassend veel diepte. En juist dat laatste maakt hem zo indrukwekkend.

In tijden heb ik geen film gezien, waar ik zo in op ging. De humor is leuk, zonder te plat of te flauw te worden. Maar ook de andere onderdelen van de film werken zo goed. En dan ook nog Rachel McAdams.
IMDb -- About Time (2013) Wikipedia -- About Time (2013) Bekijk trailer van About Time (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Time (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Hoe ver ga ja als vader om je gezin de beschermen als je dochter wordt vermist? Het begint rustig, maar al gauw worden de grenzen opgezocht. Mooi om te zien. Gyllenhaal probeer ik over het algemeen te mijden. Ik ben gewoon geen fan. Maar in deze film heeft hij aangetoond wel diepte in z'n rol te kunnen stoppen. De echte ster was echter Jackman, hij maakt de film.

Het lijkt wel alsof films steeds langer worden. Deze was ook weer 2,5 uur en dat was imo niet nodig. Het verhaal was daarvoor te rechtlijnig en het was ook niet nodig voor de sfeer.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)

Fruitvale Station (2013)Fruitvale Station (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
Het waargebeurde verhaal van Oscar Grant III waarvan de laatste dag van 2008 mogen zien. Het klinkt weinig aanlokkelijk. Maar toch is het een interessante film.

Wellicht is het gevoel van het onvermijdelijke wat je niet kan loslaten, wat deze film maakt. Maar ik denk dat het vooral ligt aan het onvermijdelijke van zijn situatie. Je ziet dat hij z'n level wil verbeteren... maar het lukt gewoon niet. En dat zie je allemaal binnen de spanne van één dag. Knap gemaakt.

Toch is het geen film waar ik helemaal in opging, dus daarom een wat lager cijfer.
IMDb -- Fruitvale Station (2013) Wikipedia -- Fruitvale Station (2013) Bekijk trailer van Fruitvale Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fruitvale Station (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Films die ik niet zo de moeite vind, ga ik ook niet helemaal reviewen. Ik vond Castaway on the Moon best tegenvallen. Na de positieve reviews in het topic, had ik er meer van verwacht. Hij kon mij niet pakken, dus een 6,5. Verder vond ik 2 Guns een typisch voorbeeld van een dertien in een dozijn actiefilm :P., dus net een voldoende: 6. Tot slot wil ik Kick Ass 2 en Red 2 nog noemen. Het zijn aardige sequels, maar beide missen het verassende van het orgineel. Leuk om een keer te zien, maar meer ook niet: 6,5.

[ Voor 101% gewijzigd door Hoedje op 25-01-2014 23:09 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rempi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:43:
Gravity (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Gisteren Gravity gekeken. Wat een goede film! Ik had expres geen trailer oid gekeken maar gewoon gedownload, mede vanwege de goede reacties hier :)

Die anderhalf uur zijn zo om en het houdt je aandacht goed vast (die van mij tenminste) leeft echt mee met de hoofdpersoon wat hier en daar wel voor een irritatie kan zorgen. Ondanks de kleine irritatie van de hoofdpersoon vond ik het een vermakelijke en mooie film. Goed gemaakt en een aanrader!

spoiler:
Zoals die Ryan die bijna zonder zuurstof zit en maar blijft doorhijgen als een malle en alles langzaam aan doet.. Ik dacht ga nou naar binnen en ze zou allang dood moeten zijn maar dat bleef uit.

[afbeelding] 8 / 10
Wat irritatie aan de hoofdpersoon? Ik werd niet goed van de hoofdpersoon. Het lijkt me toch dat astronauten in werkelijkheid ijzig koele personen zijn die in alle omstandigheden het hoofd koel houden. Hier schiet ze werkelijk bij alle situaties in de stress. Tevens doet ze alles fout wat je maar fout kan doen om zo de film te rekken. Het plaatje van deze film is schitterend, maar ik vind het verhaal flinterdun.

Ik had echt veel meer van deze film verwacht en geef hem een zeventje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
Volgens mij
Dr. Ryan Stone (Sandra Bullock) is een briljante medische ingenieur die op haar eerste shuttlemissie gaat met de ervaren astronaut Matt Kowalsky (George Clooney)
is dit dus haar eerste ruimte uitstapje.

Je ziet toch ook heel sterk het verschil met de ervaren Matt, die ijziger dan koel is.

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-01-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

d0s

sssst

Gravity echt zo'n film waarna ik pas een week een conclusie heb kunnen trekken wat ik er van vond. Bij veel films is dat positief (dan vind ik hem achteraf super), maar bij Gravity is het negatief. Ondanks de mooie beelden te veel geërgerd aan de hoofdpersonen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Devil's Due (2014)Devil's Due (2014)
IMDb: N/A | Genre: Horror | Runtime: 89min. | MPAA: R
Plot: After a mysterious, lost night on their honeymoon, a newlywed couple finds themselves dealing with an earlier-than-planned pregnancy. While recording everything for posterity, the husband begins to notice odd behavior in his wife that they initially write off to nerves, but, as the months pass, it becomes evident that the dark changes to her body and mind have a much more sinister origin.
ZONDE van m'n geld. Wat een ellendig slechte film weer en gewoon 1 op 1 overgenomen van Paranormal Activity. Hij krijgt een 3 voor de leuke special effects. Verder : Om te janken.
IMDb -- Devil's Due (2014) Wikipedia -- Devil's Due (2014) Bekijk trailer van Devil's Due (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Devil's Due (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom ga je er heen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja, toch even proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O Brother, Where Art Thou? (2000)O Brother, Where Art Thou? (2000)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ik vind zo ongeveer alles goed van de Coen brothers en dus deze nog maar eens gekeken.

Comedy vind ik vaak flauw en voorspelbaar in films, maar in deze is het werkelijk geweldig. Onverwacht vaak, soms erg subtiel en soms hilarisch. Tevens zit er ook nog een echt verhaal in de film. En die typische zuiderlijke muziek uit Amerika maakt het helemaal af.

Volgens mij kennen veel mensen deze film niet van George Clooney waar hij echt subliem in speelt. De andere karakters waarmee hij optrekt in de film worden ook geweldig gespeeld.

Diegene die hem niet kennen kan ik hem van harte aanraden!

IMDb -- O Brother, Where Art Thou? (2000) Wikipedia -- O Brother, Where Art Thou? (2000) Bekijk trailer van O Brother, Where Art Thou? (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over O Brother, Where Art Thou? (2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Jasmine (2013)Blue Jasmine (2013)
IMDb: n/a
Ik vond het maar een matige film. Nergens echt leuk, nergens echt drama, nergens echt romantiek, en daarmee nergens echt goed. Het verhaal is flinterdun en ik vond het niks. De film kent wel wat bekende acteurs uit Boardwalk Empire. De acteerprestaties van Blanchett zouden Oscarwaardig zijn. Ik heb het niet gezien.
IMDb -- Blue Jasmine (2013) Zoek meer informatie over Blue Jasmine (2013) op Google Zoek trailer van Blue Jasmine (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Blue Jasmine (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
[b]DennusB schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:33:
ZONDE van m'n geld. Wat een ellendig slechte film weer en gewoon 1 op 1 overgenomen van Paranormal Activity. Hij krijgt een 3 voor de leuke special effects. Verder : Om te janken
Bedankt voor de waarschuwing. Hij leek ons nog wel geinig, maar als het net zo slecht is als Paranormal Activity slaan wij hem mooi over. De zoektocht naar een goede nieuwe horrorfilm gaat door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kijken jullie geen trailers? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

Het enige wat ik doe, aan voorkennis, is in dit topic de posts van MrVegeta lezen. Dan weet ik precies welke films ik wel of niet moet zien d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Trailer vertelt tegenwoordig 80% van het verhaal in een film met vaak de beste scènes.

Skip meestal in 5 seconde even door een trailer heen om te kijken wat de sfeer van de film is en aan de hand daarvan + de recensies hier kies ik een film uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

Mja ik kijk ook geen trailers langer dan 1 minuut meer en skip ze vaak ook nog door ook. Ze laten tegenwoordig echt veel teveel zien. Ik snap dat ook niet helemaal, waarom wil je zoveel van je film verklappen? Zeker bij films die het voor een groot deel van het verhaal moeten hebben, laten ze echt veel zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:11

VPI

Inderdaad een mooie fim, vooral de muziek is goed!
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:17:
O Brother, Where Art Thou? (2000)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ik vind zo ongeveer alles goed van de Coen brothers en dus deze nog maar eens gekeken.

Comedy vind ik vaak flauw en voorspelbaar in films, maar in deze is het werkelijk geweldig. Onverwacht vaak, soms erg subtiel en soms hilarisch. Tevens zit er ook nog een echt verhaal in de film. En die typische zuiderlijke muziek uit Amerika maakt het helemaal af.

Volgens mij kennen veel mensen deze film niet van George Clooney waar hij echt subliem in speelt. De andere karakters waarmee hij optrekt in de film worden ook geweldig gespeeld.

Diegene die hem niet kennen kan ik hem van harte aanraden!

[afbeelding] 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:11

VPI

Hoezeer kan een mening uit elkaar liggen, ik vond het een prachtige film!
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:42:
Blue Jasmine (2013)[afbeelding]
IMDb: n/a
Ik vond het maar een matige film. Nergens echt leuk, nergens echt drama, nergens echt romantiek, en daarmee nergens echt goed. Het verhaal is flinterdun en ik vond het niks. De film kent wel wat bekende acteurs uit Boardwalk Empire. De acteerprestaties van Blanchett zouden Oscarwaardig zijn. Ik heb het niet gezien.
[afbeelding] 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPI schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:26:
Inderdaad een mooie fim, vooral de muziek is goed!

[...]
Ik zag toevallig vanmiddag dat er ook een docu is over de muziek uit die film. Die ga ik eens ff opzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Twhomp schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:53:
Het enige wat ik doe, aan voorkennis, is in dit topic de posts van MrVegeta lezen. Dan weet ik precies welke films ik wel of niet moet zien d:)b
Pfffhhhsss. "gewoon" je verstand gebruiken en dan weet je dat die film gewoon kut is. Daar is niets elitist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Stalingrad (2013)Stalingrad (2013)
IMDb: 5.1 | Genre: Action, War | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: A story centered on the battle of Stalingrad during WWII.
vermakelijke film welk de waanzin van de belegering laat zien.

eerste keer dat ik zoiets gebruik maar wilde jullie dit pareltje niet laten missen.

IMDb -- Stalingrad (2013) Wikipedia -- Stalingrad (2013) Bekijk trailer van Stalingrad (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stalingrad (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 21:41

Christiano007

Ich bin der champion

Absolute aanrader!
[afbeelding] 9 / 10
Eerste deel gezien, absoluut een aanrader tot nu toe

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:53

4bit

Onward, to futility!

Drinking Buddies (2013)Drinking Buddies (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
De enige reden die ik kan bedenken waarom deze film slecht een dikke 6 krijgt op imdb is de slechte marketing. Beloftes van een komedie of een drama. Terwijl het zeker geen komedie is, en slechts halvelings een drama. Moeilijk in een categorie te steken, er gebeurt eerlijk gezegd ook niet zo veel in.

Gewoon een zeer leuke film over liefde en de awkward grijze zone tussen hechte vriendschap en verliefdheid. Herkenbare momenten en feelings.
IMDb -- Drinking Buddies (2013) Wikipedia -- Drinking Buddies (2013) Bekijk trailer van Drinking Buddies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drinking Buddies (2013)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

Vuvuzela

My spire is forming

Drinking Buddies recent ook gezien en vond het zeker een 7.5+ waard. Underrated imo maar ook weer geen aanrader voor iedereen (geen standaard romcom). Vooral het ontspannen acteerwerk is me bijgebleven, kwam natuurlijk over.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
About Time (2013)About Time (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Plot: At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think.
Mooi familiedrama met wat romantiek en humor. Goed geacteerd en laat je met een prettig gevoel achter. Aanrader.
IMDb -- About Time (2013)

Justice League: War (2014)Justice League: War (2014)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 79min. | MPAA: PG-13
Plot: The world's finest heroes found the Justice League in order to stop an alien invasion of Earth.
Batman, Superman, Wonderwoman, etc. schoppen kont. Geen hoogvlieger, maar gewoon leuk actie.
IMDb -- Justice League: War (2014) Wikipedia -- Justice League: War (2014) Bekijk trailer van Justice League: War (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Justice League: War (2014)

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 31-01-2014 22:29 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Snap de ophef in dit topic niet helemaal omtrent deze film, zonder al teveel te verklappen worden er constant rare beslissingen genomen in de film.
Meest vreemde wel van de US military. Zal er niet over uitbreiden i.v.m. spoilers maar wat een prutsers.

Verder redelijk vermakelijk.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Tja, het moet niet veel gekker worden qua scripts.
Een exit trap onder een "holding" cell...

sja dan houd het voor mij snel op.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Trance (2013)Trance (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101min. | MPAA: R
Ik had er veel meer van verwacht!!!

De film gaat over een veilingmeester die een schilderij in veiligheid moet brengen tijdens een overval maar onderweg naar de kluis waar hij het schilderij wil dumpen staat een overvaller die het pakketje meeneemt. Veiligmeester krijgt een tik tegen zn hoofd en achteraf blijkt dat hij het schilderij onderweg ergens heeft verstopt. Door de tik heeft hij geheugenverlies en Rosario Dawson moet de locatie van het schilderij boven water zien te halen. Dit is nog geen enkele spoiler. Bovenstaand gebeurd in de eerste 15 minuten van de film. Wat er allemaal daarna gebeurd is veelal wazig en op zich heeft het alle potentie om erg boeiend te zijn en ik had dan ook een spetterend einde verwacht. Nadeel is dat dit er wat mij betreft niet is. Het einde is enigsinds apart maar weinig verassend. Op zich geen hele slechte film maar ook echt geen toppertje! De grootste pluspunten zijn de totaal naakte borsten van rosario:)
IMDb -- Trance (2013) Wikipedia -- Trance (2013) Bekijk trailer van Trance (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trance (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:12

Notna

Where are you?®

Bad Brains schreef op maandag 27 januari 2014 @ 02:22:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]
Snap de ophef in dit topic niet helemaal omtrent deze film, zonder al teveel te verklappen worden er constant rare beslissingen genomen in de film.
Meest vreemde wel van de US military.
Zal er niet over uitbreiden i.v.m. spoilers maar wat een prutsers.

[afbeelding] 6.5 / 10
Van IMDB:
The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
:?

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 27-01-2014 08:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Van 't weekend even wat Oscar nominaties bekeken:

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Wat een film O+ Voor mij, denk ik, de beste film van 2013. Waarom precies kan ik moeilijk uitleggen, het is een gevoel. De film klopte gewoon op alle punten. Joaquin Phoenix die z'n rol goed neerzet, Amy Adams in een ingetogen rol, maar de echte uitblinker is Scarlet Johanson, of beter gezegd haar stem. Ik snap dat ze de Oscars voor beste actrice niet aan een stem willen geven, maar het was oh zo verdiend. Als je de hele film niet in beeld komt, maar toch zoveel emotie met je stem kan overbrengen en zo'n chemie kan hebben met je tegenspeler, dan verdien je het gewoon.

Als deze eind februari in de bios komt, ga ik 'm zeker kijken in de kwaliteit die het verdient.
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Dallas Buyers Club (2013)Dallas Buyers Club (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: In 1985 Dallas, electrician and hustler Ron Woodroof works around the system to help AIDS patients get the medication they need after he is himself diagnosed with the disease.
Matthew Mcconaughey is, ondanks zijn rolkeuze de laatste tijd, nog steeds de romcom-man voor mij. Maar met zijn rol in Dallas Buyers Club weet hij mij definitief te overtuigen dat hij veel en veel meer kan. Maar voor mij was het vooral Jared Leto die m'n hart steelt. Wat weet hij zijn rol mooi te spelen.

Ik kan nog geen uitspraken doen over de Oscarnominaties, want daarvoor wil ik alles gezien hebben, maar als zowel McConaughey als Leto hun nominaties verzilveren, zou dat meer dan terecht zijn.
IMDb -- Dallas Buyers Club (2013) Wikipedia -- Dallas Buyers Club (2013) Bekijk trailer van Dallas Buyers Club (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dallas Buyers Club (2013)

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R
Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.
De derde Oscarnominatie voor beste film en wat mij betreft de minste van de drie die ik dit weekend heb gezien. Ja, het acteerwerk is solide en overtuigend, maar ik weet het niet. Ergens deed het mij minder dan Dallas Buyers Club en Her.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Verder heb ik nog gezien: How I live now (prima middenmoter), Escape plan (vermakelijke no-brainer), Free Birds (geen uitblinker), The Fifth Estate (meh, zelfs Benedict Cumberbatch kon 'm niet redden) en Ender's Game (Ben Kingsley :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja ok het Philips gedeelte. Maar dat van de US navy niet me dunkt ;) Daar gaat hem om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44

Rick-Jan

always connected

Vuvuzela schreef op maandag 27 januari 2014 @ 01:30:
Drinking Buddies recent ook gezien en vond het zeker een 7.5+ waard. Underrated imo maar ook weer geen aanrader voor iedereen (geen standaard romcom). Vooral het ontspannen acteerwerk is me bijgebleven, kwam natuurlijk over.
Ik heb ook drinking buddies gezien, maar wat vond ik het een saaie film zeg, verschrikkelijk. Acteerwerk was oke, maar geen film voor mij. Echt ik zat er gewoon niet in, te snelle dialogen, weinig humor, simpel en langdradig verhaal. ;)

Ender's Game (2013)Ender's Game (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Er schijnt ook een boek van te zijn maar die heb ik niet gelezen. De film schijnt aardig gelijk te zijn met wat het boek vertelt. Goed verhaal, leuk geacteerd en mooie special effects. Harrison Ford komt goed over en past goed in zijn rol vind ik. De acteerprestaties van Asa Butterfield zijn ook top! Vond zelf grappig dat Moises Arias ook een onverwachte rol in de film heeft, en die past heel mooi in de film. Vind het een origineel verhaal, en gewoon kijken :)
IMDb -- Ender's Game (2013) Wikipedia -- Ender's Game (2013) Bekijk trailer van Ender's Game (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ender's Game (2013)

[ Voor 61% gewijzigd door Rick-Jan op 27-01-2014 09:05 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

Notna schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:39:
[...]

Rare beslissingen vs true story
Dat het een True Story is (met een korrel zout), betekent niet automatisch dat er geen rare beslissingen kunnen worden genomen.

Sterker nog: juist bij waargebeurde verhalen zouden ogenschijnlijke vreemde plotwendingen/beslissingen juist eerder toch in beeld komen, omdat het echt gebeurd is. Een fictief verhaal wordt vaak juist "geloofwaardiger" gehouden.

En omdat men dus de fictieve geloofwaardigheid als standaard gewend is, dan is een raar verhaal opeens niet meer echt gebeurd? 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Captain Phillips 8/10
Filth 5/10
Django Unchained 7.5/10
Red 2 6.5/10
About Time 8/10

[ Voor 21% gewijzigd door Phyxion op 27-01-2014 09:44 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 19:20

Bergie

Lekker belangrijk...

Phyxion schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:42:
Captain Phillips 8/10
Filth 5/10
Django Unchained 7.5/10
Red 2 6.5/10
About Time 8/10
Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ja, het moet niet veel gekker worden qua scripts.
Een exit trap onder een "holding" cell...
Ja, dat was voor mij ook het moment dat ik afhaakte. Dat Arnie er nog niet helemaal lekker inzit kwa acteerflow okay, dat je van een S. Stallone geen hoogstaande teksten moet verwachten, prima. Maar dat een zogenaamd 'onneembare vesting' van een gevangenis aan alle kanten zo lek is als een mandje -> fuck this shit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:47
Hydra schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Ja, dat was voor mij ook het moment dat ik afhaakte. Dat Arnie er nog niet helemaal lekker inzit kwa acteerflow okay, dat je van een S. Stallone geen hoogstaande teksten moet verwachten, prima. Maar dat een zogenaamd 'onneembare vesting' van een gevangenis aan alle kanten zo lek is als een mandje -> fuck this shit.
spoiler:
De enige kracht van de gevangenis is dat het een schip is waardoor je, zelfs al geraak je aan het oppervlakte, je nog steeds niet weg kan, wat redelijk ludiek wordt weergegeven.

Het is een film met je verstand op nul en dan valt hij imo goed weg te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Twhomp schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:41:
[...]

Dat het een True Story is (met een korrel zout), betekent niet automatisch dat er geen rare beslissingen kunnen worden genomen.

Sterker nog: juist bij waargebeurde verhalen zouden ogenschijnlijke vreemde plotwendingen/beslissingen juist eerder toch in beeld komen, omdat het echt gebeurd is. Een fictief verhaal wordt vaak juist "geloofwaardiger" gehouden.

En omdat men dus de fictieve geloofwaardigheid als standaard gewend is, dan is een raar verhaal opeens niet meer echt gebeurd? 8)7
Uhu, dat snap ik. Vandaar dat ik het aanhaalde. Degene die ik er op quotte gaf aan dat het rare beslissingen waren wat ten gevolge gaf (zo kwam het op mij over) dat het een lager cijfer kreeg. Ik haalde echter aan dat het op een waar gebeurd verhaal gebaseerd is. Tuurlijk zal er hier en daar Hollywood voorbij komen kakken maar dat was niet het punt :P

Enfin, om het toch maar wat nuttiger te maken:

Sjeez, wat worden Arnie en Sly oud zeg. Doet verder imo niets onder aan de film en het is een film die je kan verwachten van de oude heren.

Er zitten een paar 'kijk eens, dit deed ik ook in de jaren 80 en 90 dus nu is het old skool' momenten in maar dat vind ik alleen maar leuk.

Verhaal heeft meer plotholes dan een Zwitserse kaas maar zoals mijn bovenbuurman al aangeeft; daarvoor kijk je niet een film met Arnie en Sly. het zijn actiehelden die dingen doen en kunnen die een normaal mens niet voor mogelijk houd.

En daar moet je het ook verder bij laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Undertow (2009)Undertow (2009)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 100min.
Een getrouwde man met homoseksuele gevoelens in een homofobe omgeving: een dankbaar onderwerp voor filmmakers. Zonder in clichés te vervallen slaagt de regisseur erin op een rustig tempo een authentiek beeld te schetsen van de verschillende personen die getroffen worden door de worsteling van de hoofdrolspeler. Geen sentimentaliteit, geen opgedrongen boodschap, enkel een mooi portret tegen een schilderachtige omgeving (Peruaans visserdorp).
IMDb -- Undertow (2009) Wikipedia -- Undertow (2009) Bekijk trailer van Undertow (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Undertow (2009)

The Pope's Toilet (2007)The Pope's Toilet (2007)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 90min.
Nog zo'n authentieke en realistische film. Een rauw beeld van het wel en wee van een grensdorpje in Uruguay, alsof de regisseur met een cameraman een dorp in Uruguay binnenloopt en begint met filmen. Er komen interessante thema's aan bod: afpersing, armoede, massahysterie, religieuze gekte en hoop. Er ontvouwt zich pijnlijk voorspelbaar een teleurstelling met een goed in beeld gebrachte verbouwereerdheid. Het tempo mij is af en toe wat te traag maar dat wordt gelukkig gecompenseerd door de vrij korte speelduur.
IMDb -- The Pope's Toilet (2007) Wikipedia -- The Pope's Toilet (2007) Zoek trailer van The Pope's Toilet (2007) via Google Schrijf zelf een recensie over The Pope's Toilet (2007)

Frequently Asked Questions About Time Travel (2009)Frequently Asked Questions About Time Travel (2009)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 83min.
Films over tijdreizen hebben onvermijdelijk een groot budget. Niet, dus. Met een beperkt budget hebben ze het voor elkaar gekregen een onderhoudende scifi (sorry, science fiction) te maken die nergens al te goedkoop aandoet. Met een voorliefde voor Britse producties ben ik misschien wat mild maar overal op internet lijken de kijkersrecensies positief terwijl de profrecensenten voor de verandering* de film niet waarderen. Het verhaal heeft niet genoeg body om lang interessant te blijven. Het is vooral gimmicky, een zo goedkoop mogelijke scifi over tijdreizen leek wel het doel van de film. Omdat ook deze film niet al te lang is stoort dat niet heel erg.
IMDb -- Frequently Asked Questions About Time Travel (2009) Wikipedia -- Frequently Asked Questions About Time Travel (2009) Bekijk trailer van Frequently Asked Questions About Time Travel (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frequently Asked Questions About Time Travel (2009)

* In mijn ervaring zijn de (geaggregeerde, zoals RT) meningen van professionele critici vaker wel dan niet spot-on. De mening dat profrecensenten alles wat geen pretentieuze arthouse is afkraken deel ik absoluut niet. Maar af en toe zitten ze er flink naast, zoals met deze film (volgens RT gemiddeld 4,5/10) en met het redelijk populaire The Secret Life of Walter Mitty (5,9 op RT), om maar wat te noemen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
NEEEEEEH !!!!!!

BAH ! nu hebben ze de enige stripverfilming die ik echt leuk vond ook nog vernaggelt !

Tony stark is veranderd van een overzelfverzekerde flamboyante wisecrackende asskickende superheld, in een onzeker bang stervelingetje met een continu niet werkend pak.

verhaal is all over the placen, en de humor is zo erg geforceerd en flauw dat het alleen maar irriteerd.

Al met al een zware letdown :(
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)

[quote]Mik! schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:16:
Van 't weekend even wat Oscar nominaties bekeken:

Her (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: R
[/i]

[/quote]

Ik moest 3 keer kijken om er zeker van te zijn dat herman finkers niet voor een oscar genomineerd was ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:41:
[...]

Ach, het is net zoals bij boekverfilmingen; het verhaal wordt aangepast aan het medium en het doel.

Captain Phillips is een film om een hoop centjes mee te verdienen en dus zal het verhaal zo worden aangepast dat het een leuke film oplevert die veel winst genereerd.

Ik weet nog van vroegâh dat een Somalische collega pisnijdig werd om Blackhawk Down. Ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Maar dan wel zo verdraaid dat de Amerikanen het een leuke film vonden om te zien. Ken je de scene waarbij een jonge soldaat uit een helicopter valt omdat de helicopter moest uitwijken voor een raket? Er was geen raket, de heli hoefde niet uit te wijken. Die jongen greep gewoon mis en viel door zijn eigen fout uit de heli. Maar ja, das niet heldhaftig, dat wil het publiek niet zien. En dus werd het aangepast.

"Gebaseerd op" betekent hetzelfde als "fictie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

Nee dat is niet hetzelfde, maar dergelijke films gebruiken wel vaak waargebeurde evenementen als basis voor het script. Dat het niet 100% het script volgt is prima, het is tenslotte een entertainmentvorm.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:42:
Captain Phillips 8/10 - Leuk verhaal en goed geacteerd. Wel wat erg 'merica op het einde, maar het was er niet minder om.
Filth 5/10 - Super vage film. Verhaal was niet erg bijzonder, ging ook nergens over.
Django Unchained 7.5/10 - Het midden van de film ging eigenlijk nergens over en de dialogen waren niet erg sterk.
Red 2 6.5/10 - Niet zo goed als het eerste deel, maar vermakelijk genoeg.
About Time 8/10 - Interessant verhaal, vind dit soort spul normaal niet zoveel aan maar deze uitvoering was erg vermakelijk om naar te kijken.
Aangevuld.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37

Player1S

Probably out in the dark

Top Gun (1986)Top Gun (1986)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 110min. | MPAA: PG
Plot: As students at the Navy's elite fighter weapons school compete to be best in the class, one daring young flyer learns a few things from a civilian instructor that are not taught in the classroom.
Zit in een periode waar ik me weer eens verdiep in gevechtsvliegtuigen en historische oorlogen en heb op de pc IL-2 weer eens opgepikt dus dacht ik ga Top Gun weer eens kijken.

Wat een fout. Vroegah als klein L1ntje was het een geweldige film. Een van de redenen dat ik de F14 Tomcat het mooiste vliegtuig ter wereld vind.

Ik ga niet miereneuken over het feit dat ze F-5s gebruiken als MiG's en ook niet over het feit dat MiG's altijd oneven nummers hebben dus dat MiG-28 dom is.
Ik snap best at je midden jaren 80 niet even een paar MiG's kunt lenen om die gevechten na te spelen. En dat ze het een MiG-28 noemen vind ik ook verklaarbaar. Een bestaand nummer zoals MiG-23 of MiG-25 zijn net weer te bekent om voor een F-5 door te gaan.

Maar het verhaal....welk verhaal? Flinterdun. De film leek wel gewoon een paar stukjes videoclip voor destijds populaire artiesten. Enorm hak op de tak verhaal. Scenes sluiten nauwelijks op elkaar aan.

Ene moment vliegen ze en opeens zie je een paar bezwete, gespierde mannen volleyballen. Leuk voor de dames die mee gingen naar de bios maar voegt echt niks toe aan het verhaal.
Leek meer een grote reclame voor de US Navy. Word piloot en rij op een stoere motor en word een held...Word geen co-piloot want dan ben je getrouwd met Meg Ryan en ga je dood....

5 voor de moeite maar een stukje jeugdsentiment is weg.
IMDb -- Top Gun (1986) Wikipedia -- Top Gun (1986) Bekijk trailer van Top Gun (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Top Gun (1986)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 27-01-2014 14:17 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
Nee dat is niet hetzelfde, maar dergelijke films gebruiken wel vaak waargebeurde evenementen als basis voor het script. Dat het niet 100% het script volgt is prima, het is tenslotte een entertainmentvorm.
Zolang ze niet erbij vertellen wat ze aangepast hebben en wat écht gebeurd is, kun je als kijker geen onderscheid maken en is het totale verhaal volledig fictie w.m.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:04

Sargan

Filmfreak...

The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Deze film pas geleden samen met mijn vrouw bekeken, de aftiteling begon en we hebben deze stilzwijgend afgekeken, je kon een speld horen vallen. Maw deze film liet een diepe indruk achter.

Hoe een zinnetje van een meisje een heel eigen leven gaat leiden. De leiding van de school doet zo'n beetje alles fout wat maar kan en het verhaal gaat een eigen leven leiden in de hechte gemeenschap.
Mads Mikkelsen is zeer indrukwekkend in zijn rol en de rest van de cast is ook ontzettend goed.
En dan dat einde.....wow.
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)

Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack.
Aardige film, niet meer en niet minder.
we zien hoe Jack Ryan aan zijn allereerste missie begint, bij gestaan door veteraan Kevin Costner.

De film laat geen indruk achter, de bad guy vond ik zeer karikaturaal, de rol van Keira Knightley ondankbaar, de actiescènes redelijk.
Chris Pine is wel goed. The Sum of all Fears vond ik stukken beter.
IMDb -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Wikipedia -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Bekijk trailer van Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:16:
Top Gun (1986)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 110min. | MPAA: PG
Plot: As students at the Navy's elite fighter weapons school compete to be best in the class, one daring young flyer learns a few things from a civilian instructor that are not taught in the classroom.
Zit in een periode waar ik me weer eens verdiep in gevechtsvliegtuigen en historische oorlogen en heb op de pc IL-2 weer eens opgepikt dus dacht ik ga Top Gun weer eens kijken.

Wat een fout. Vroegah als klein L1ntje was het een geweldige film. Een van de redenen dat ik de F14 Tomcat het mooiste vliegtuig ter wereld vind.

Ik ga niet miereneuken over het feit dat ze F-5s gebruiken als MiG's en ook niet over het feit dat MiG's altijd oneven nummers hebben dus dat MiG-28 dom is.
Ik snap best at je midden jaren 80 niet even een paar MiG's kunt lenen om die gevechten na te spelen. En dat ze het een MiG-28 noemen vind ik ook verklaarbaar. Een bestaand nummer zoals MiG-23 of MiG-25 zijn net weer te bekent om voor een F-5 door te gaan.

Maar het verhaal....welk verhaal? Flinterdun. De film leek wel gewoon een paar stukjes videoclip voor destijds populaire artiesten. Enorm hak op de tak verhaal. Scenes sluiten nauwelijks op elkaar aan.

Ene moment vliegen ze en opeens zie je een paar bezwete, gespierde mannen volleyballen. Leuk voor de dames die mee gingen naar de bios maar voegt echt niks toe aan het verhaal.
Leek meer een grote reclame voor de US Navy. Word piloot en rij op een stoere motor en word een held...Word geen co-piloot want dan ben je getrouwd met Meg Ryan en ga je dood....

5 voor de moeite maar een stukje jeugdsentiment is weg.
[afbeelding] 5 / 10
Jammer dat ouder worden ook nadelen met zich meebrengt, haha. Ik zit nu soms met verbazing naar mijn tiener dochter te kijken. Mooie tijd was dat toch! Leven het jeugdsentiment !;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Top Gun is baas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 21:51
Notna schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:43:
[...]

Uhu, dat snap ik. Vandaar dat ik het aanhaalde. Degene die ik er op quotte gaf aan dat het rare beslissingen waren wat ten gevolge gaf (zo kwam het op mij over) dat het een lager cijfer kreeg.
Klopt, vond het zeer ongeloofwaardig dat de Navy die met 3 boten volgde met de allerbeste apparatuur niet in de gaten hadden wie er in het water lag. Toen de beste man 's nachts ging zwemmen hadden er toch 6 snipers de hele dag/nacht klaar moeten liggen om een moment te pakken zoals deze.

En niet met je hoofd in je hol over het dek gaan dwazen, "er ligt er een in het water, wat moeten we toch doen.."
Of "trek dit shirt aan, wel aantrekken hoor dit shirt! Niet vergeten je shirt aan te doen. Oh en blijf op dezelfde stoel zitten. Niet vergeten op dezelfde stoel te blijven zitten. Stoel 15 stoel 15!

Als kidnapper had ik dat shirt weggegooid en ik had de beste man op een willekeurige stoel neergezet, alles behalve 15.
Vindt dat zeer ongeloofwaardig.

Ik zal wel te kritisch zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]Snap de ophef in dit topic niet helemaal omtrent deze film, zonder al teveel te verklappen worden er constant rare beslissingen genomen in de film.
Meest vreemde wel van de US military. Zal er niet over uitbreiden i.v.m. spoilers maar wat een prutsers.
Helemaal mee eens! Maar ja, er speelt een hele grote ster de hoofdrol en dan kan het niet slecht zijn.... wel dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bad Brains schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Klopt, vond het zeer ongeloofwaardig dat de Navy die met 3 boten volgde met de allerbeste apparatuur niet in de gaten hadden wie er in het water lag. Toen de beste man 's nachts ging zwemmen hadden er toch 6 snipers de hele dag/nacht klaar moeten liggen om een moment te pakken zoals deze.

En niet met je hoofd in je hol over het dek gaan dwazen, "er ligt er een in het water, wat moeten we toch doen.."
Of "trek dit shirt aan, wel aantrekken hoor dit shirt! Niet vergeten je shirt aan te doen. Oh en blijf op dezelfde stoel zitten. Niet vergeten op dezelfde stoel te blijven zitten. Stoel 15 stoel 15!

Als kidnapper had ik dat shirt weggegooid en ik had de beste man op een willekeurige stoel neergezet, alles behalve 15.
Vindt dat zeer ongeloofwaardig.

Ik zal wel te kritisch zijn.
Misschien is "de echte wereld" vaker totaal niet logisch dan wel logisch?

Het echte leven, waar dit verhaal dus uitkomt, is geen film waar telkens zeer logische dingen gebeuren en mensen geen/weinig grote fouten maken. Er gebeuren gekke dingen, er lopen kapers rond die amper Engels spreken en de Muricaanse soldaatjes maken ook meer dan genoeg fouten.

[complottheorie] de hele, echte, kaping is in scene gezet om deze film te maken, vandaar die gekke dingen [/complottheorie]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filth (2013)Filth (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97min.
Plot: A bipolar, bigoted junkie cop manipulates and hallucinates his way through the festive season in a bid to secure promotion and win back his wife and daughter.
WTF. Het verhaal is vrij simpel. Bruce wil promotie maken binnen de politie en doet daar alles voor. Hij gaat geen methode uit de weg om zijn concurrenten uit te schakelen voor die positie. Door zijn gedrag, alcohol en drugsgebruik wordt het echter een vrij vaag verhaal. De film houdt de vaart er goed in en is daardoor eigenlijk niet saai. Als je van Engelse films en bijbehorend accent houdt dan zul je de film vast eerder leuk vinden.
IMDb -- Filth (2013) Wikipedia -- Filth (2013) Bekijk trailer van Filth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Filth (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
Film kijkt lekker weg maar is toch vooral leuk als je graag naar Schwarzenegger en Stallone kijkt. Je moet zoals bij veel films van die twee niet te veel nadenken over het plot of de uitvoering daarvan. Het plot op zichzelf is best wel grappig en redelijk vernieuwend. Van mij hadden ze bepaalde beveligingszaken best wat serieuzer mogen aanpakken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
misterdoom schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:37:
[...]

spoiler:
De enige kracht van de gevangenis is dat het een schip is waardoor je, zelfs al geraak je aan het oppervlakte, je nog steeds niet weg kan, wat redelijk ludiek wordt weergegeven.

Het is een film met je verstand op nul en dan valt hij imo goed weg te kijken.
spoiler:
Ja, want er worden nooit gevangen bevrijd met helicopters enzo IRL...

Ik vind een beetje "verstand op nul" prima, maar de hele basis van de film is dat die gevangenis een onneembare vesting is. Dat is het allesbehalve. Afgezien van die ladder waren er nog veel meer issues, zoals dat een gevangene zonder sleutels ofzo in het geval van een riot gewoon het hele schip door kon.Dus er zitten WEL magnetische sloten op de luiken, maar NIET op de deuren / whatever die naar de machinekamer leiden. Uhuh!

Gewoon lui schrijfwerk, niks meer. En ik ben dol op verstand opnul films verder, The Expendables 1/2 vond ik super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escape Plan
spoiler:
Wat ik vooral ook erg dom vond was die camera's schakelen en dan gewoon een stuk electronica eruit trekken en alle camera's vielen in 1 keer uit. Verder trok Stallone en verderop in de ontsnapping ook nog zomaar wat uit zo'n kastje met electronica en toen ging het volgsysteem eruit :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
miramar airbase ook wel fightertown genoemd. Wat wel speciaal was aan top gun dat us navy film crew heeft toegelaten op een geheime opleiding. en de opnames ook daar op de bases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Captain Phillips (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 6.5 / 10
Ben nu toch wel benieuwd waar je op doelt? Desnoods in een DM als je hier niet wil spoilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04

SomerenV

It's something!

Hoewel er altijd wel keuzes worden gemaakt om iets op te leuke ten opzichte van het echte verhaal lijkt het erop dat Captain Philips in grote lijnen toch echt gewoon het verhaal vertelt zoals het daadwerkelijk gebeurd is. Lees hier de vergelijkingen. In het echt was Philips niet zo'n held als in de film en sommige dingen zijn nooit gebeurd of net wat anders, maar volgens mij komt het redelijk goed overeen.

Dus die rare beslissingen zijn waarschijnlijk voor een gedeelte ook in het echt gemaakt. Al vraag ik me ook af om welke rare beslissingen het gaat :+ Gooi 't maar in spoilertags!

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 27-01-2014 23:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:09:
Als je van Engelse films en bijbehorend accent houdt
:N Schots, of Brits. Niet Engels.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

The Human Race (2013)The Human Race (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Plot: Veronica suddenly finds herself in a surreal and horrifying marathon race. The rules are simple: If you are lapped, you die. If you step off the path, you die. Many will start but only one ...
Het plot sprak mij wel enigszins aan dus kijken die hap. Als snel begon van alles me te irriteren. Er zit een soort uitleg in van het "spel" en die uitleg wordt te vaak herhaald als een soort van coole scene.

Verder wordt er weinig uitgelegd, mensen moeten rennen en als je niet snel genoeg bent dan ga je dood. En dat doodgaan is dan dat je "ontploft"

Deze film heeft kennelijk ook prijzen gewonnen mar waarvoor is me echt niet duidelijk. Op IMDB heeft deze film dacht ik een een 6,9. Dat is hij absoluut niet waard. Het kan niet anders dan dat de score kunstmatig hoog opgedreven is. Deze observatie vind je ook als comment op IMDB zelf.

Ik ben niet wars van gore maar
spoiler:
een zwangere vrouw waarvan haar baby uit haar buik knalt en dat die baby dan vertrapt wordt door rennende mensen
vind ik niet amusant om naar te kijken. Ongetwijfeld was dit om te illustreren dat mensen "alles" doen om te overleven. Ik vond het smaakloos.

IMDb -- The Human Race (2013) Wikipedia -- The Human Race (2013) Bekijk trailer van The Human Race (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Human Race (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:39:
Escape Plan
spoiler:
Wat ik vooral ook erg dom vond was die camera's schakelen en dan gewoon een stuk electronica eruit trekken en alle camera's vielen in 1 keer uit. Verder trok Stallone en verderop in de ontsnapping ook nog zomaar wat uit zo'n kastje met electronica en toen ging het volgsysteem eruit :').
Als ze iets minder serieus waren geweest en het allemaal met een grotere knipoog gedaan hadden was het helemaal geen probleem geweest. Neem The Expendables: Domme actie, geweldige one-liners en GEEN verhaal. Dan mogen dit soort domme dingen...maar volgens mij wilden ze toch een beetje serieus zijn met Escape Plan en dan is dit soort meuk eeuwig zonde.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:36
The Counselor (2013)The Counselor (2013)
IMDb: 5.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Een van de slechtste films die ik tot nu toe heb gezien.

Een verzameling lange banale dialogen gevolgd door wat voorspelbare zij het geringe actie, Als je al door het eerste uur komt is de rest helaas ook al te voorspellen. Jammer had meer verwacht.

spoiler:
Film had vele malen beter kunnen zijn als de dialogen herschreven zouden worden en het perspectief af en toe anders lag.

Neem nu de scene waar de motorrijder zijn hoofd verliest, deze is door de voorliggende scenes compleet voorspelbaar en het publiek is hierdoor zijn aandacht totaal kwijt. Deze scene was in mijn opinie veel beter geweest als, we nadat de hoogte van de motor was opgemeten we naar het eerste persoon perspectief van de motorijder gaan. Deze racet door het donker wanneer plots, lampjes, hoofd kwijt, stuiter stuiter met de camera. Waarna we hierna naar de spanner van de draad gaan die heel rustig zijn spullen opruimt. Dan zou er een spanning/paniek/verbazingselement inzitten die het publiek weer kan boeien.

IMDb -- The Counselor (2013) Wikipedia -- The Counselor (2013) Bekijk trailer van The Counselor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Counselor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Veel meer dan een magere 2 kan ik echt niet geven voor dee film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
SomerenV schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:10:
Hoewel er altijd wel keuzes worden gemaakt om iets op te leuke ten opzichte van het echte verhaal lijkt het erop dat Captain Philips in grote lijnen toch echt gewoon het verhaal vertelt zoals het daadwerkelijk gebeurd is. Lees hier de vergelijkingen. In het echt was Philips niet zo'n held als in de film en sommige dingen zijn nooit gebeurd of net wat anders, maar volgens mij komt het redelijk goed overeen.

Dus die rare beslissingen zijn waarschijnlijk voor een gedeelte ook in het echt gemaakt. Al vraag ik me ook af om welke rare beslissingen het gaat :+ Gooi 't maar in spoilertags!
Ik snap de kritiek op de film ook niet zo. In het echt maken mensen nu eenmaal fouten. Ik vond het slot wat dat betreft ook wel mooi: niet de typische held die lachend de camera in kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SomerenV schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:10:
Wat een flutartikel, op dat kaartje wordt Mombasa, Kenia in het zuiden van Tanzania neergezet.

edit: ook maar even een review

The Grandmaster (2013)The Grandmaster (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Na jaren werk is Wong Kar Wai's The Grandmaster dan eindelijk hier. De vergelijking met de Donnie Yen films over dezelfde Ip Man ligt voor de hand en als je een zelfde knokfestijn verwacht zal Grandmaster flink tegenvallen. Er zitten maar een stuk of vier martial arts scenes in die verbluffend mooi zijn gemaakt en verder een hoop rustige scenes met Tony Leung en Zhang Ziyi die net zoveel het centrum van de film is als Gong Er.

IMDb -- The Grandmaster (2013) Wikipedia -- The Grandmaster (2013) Bekijk trailer van The Grandmaster (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grandmaster (2013)

[ Voor 57% gewijzigd door IJzerlijm op 29-01-2014 10:23 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend of Hercules (2014)The Legend of Hercules (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure | MPAA: PG-13
Plot: The origin story of the the mythical Greek hero. Betrayed by his stepfather, the King, and exiled and sold into slavery because of a forbidden love, Hercules must use his formidable powers to fight his way back to his rightful kingdom.
Gisteren was deze film in de sneak preview van het Pathe. Het verhaal was wel redelijk, maar het aantal slowmotion beelden tijdens de gevechten ging op een gegeven moment tegenstaan. Ook heb ik niet echt iets gezien waardoor deze nu echt in 3D zou moeten zijn, maar goed een extra 3D-bril zonder er een toeslag voor te betalen. Elk nadeel hebt dus weer zo zijn voordeel.
IMDb -- The Legend of Hercules (2014) Wikipedia -- The Legend of Hercules (2014) Bekijk trailer van The Legend of Hercules (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Legend of Hercules (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.0 5.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The Tree of Life (2011)The Tree of Life (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of a family in Waco, Texas in 1956. The eldest son witnesses the loss of innocence and struggles with his parents' conflicting teachings.
Eindelijk deze film gezien.

Het meest in het oogspringende is het fantastische camerawerk en de beelden die de regisseurs ons toont. De soundtrack is ook passend.
Daarnaast een film waarin eigenlijk heel weinig gesproken wordt maar wel ontzettend goed geacteerd.

Pretentieus? Wellicht, maar wel gelukt.

En een mooie boodschap op het eind.
spoiler:
Heb Lief

IMDb -- The Tree of Life (2011) Wikipedia -- The Tree of Life (2011) Bekijk trailer van The Tree of Life (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Tree of Life (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

spoil ons die boodschap!! ^^

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Kijk de film. ;)

aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heb hem op mijn lijst maar ben wel bang dat het een lange zit wordt....
Soort cloud atlas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Dinictus208 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Heb hem op mijn lijst maar ben wel bang dat het een lange zit wordt....
Soort cloud atlas?
2 uur en 15 minuten vond ik zelf wel meevallen. Het is geen vlotte film maar ik vond het nergens traag worden.

Cloud Atlas? Hmm, nee, heel ander soort film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Crazy, Stupid, Love. (2011)Crazy, Stupid, Love. (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: A middle-aged husband's life changes dramatically when his wife asks him for a divorce. He seeks to rediscover his manhood with the help of a newfound friend, Jacob, learning to pick up girls at bars.
Vrij behoorlijk voor een Amerikaanse comedy.
IMDb -- Crazy, Stupid, Love. (2011) Wikipedia -- Crazy, Stupid, Love. (2011) Zoek trailer van Crazy, Stupid, Love. (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Crazy, Stupid, Love. (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Gone in Sixty Seconds (2000)Gone in Sixty Seconds (2000)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Wat een geluid:)

Natuurlijk deze film al meerdere malen gezien maar we hadden gisterenavond niets te kijken en de vrouw koos deze uit. Eeuwig zonde dat mevrouw jolie eruit ziet als een misbruikte crackhoer, maar voor de rest een toppertje:) Lekker geluid, top soundtrack (LANG LEVE MOBY) en een leuke vermakelijke film.
IMDb -- Gone in Sixty Seconds (2000) Wikipedia -- Gone in Sixty Seconds (2000) Zoek trailer van Gone in Sixty Seconds (2000) via Google Schrijf zelf een recensie over Gone in Sixty Seconds (2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Een film waarin min of meer 6 verhalen door elkaar heen worden verteld waarvan steeds duidelijker word dat er onderlinge verbanden zijn. De 6 verhalen spelen zich allemaal in een andere tijd maar vooral ook andere setting af. Niet alle sub verhalen konden mij boeien waarvan er 1 is die ik meer irritant vond dan echt leuk. Dat is jammer want dat doet afbreuk aan het verhaal. De verbanden tussen de verhalen zijn soms wat vergezocht of vond ik en ook zijn de verhalen op zichzelf wat dun (dat kan ook bijna niet anders wanneer je dit aantal verhalen in een film wilt verwerken). Al met al had ik na het lezen van enkele jubelende recenties hogere verwachtingen dan dat werden waargemaakt. Dat wil niet zeggen dat het niet goed in beeld is gebracht. Het geheel ziet er mooi uit en het acteerwerk is prima.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
All Is Lost (2013)All Is Lost (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Met grote verwachting aan All is lost begonnen en ik heb me uitstekend vermaakt. Goed om te zien dat er ook nog echte acteer films gemaakt worden, meneer Redford zet zonder spraak een fantastische acteer prestatie neer.

Ondanks dat de film een paar keer in herhaling schoot en de cgi soms wat beter kon toch een goed verdiende 8.
IMDb -- All Is Lost (2013) Wikipedia -- All Is Lost (2013) Bekijk trailer van All Is Lost (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Is Lost (2013)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Pieta (2012)Pieta (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 104min.
Plot: A loan shark is forced to reconsider his violent lifestyle after the arrival of a mysterious woman claiming to be his long-lost mother.
Mooie film, aardig om eens wat anders te zien dan het geijkte Hollywood werk, maar wie bang is voor iets te rustjig filmhuis-werk, valt mee>> zit wat sex en redelijk wat geweld in.
Kim Ki-duk moet een grote jongen zijn, en ik wil meer zien van deze regisseur.

Heb nu eea uit Korea, China, Thailand en Hong Kong gezien. Iemand een aanrader van Japanse makelij?
IMDb -- Pieta (2012) Wikipedia -- Pieta (2012) Bekijk trailer van Pieta (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pieta (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.4 7.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Bor de Wollef schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:08:
Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Een film waarin min of meer 6 verhalen door elkaar heen worden verteld waarvan steeds duidelijker word dat er onderlinge verbanden zijn. De 6 verhalen spelen zich allemaal in een andere tijd maar vooral ook andere setting af. Niet alle sub verhalen konden mij boeien waarvan er 1 is die ik meer irritant vond dan echt leuk. Dat is jammer want dat doet afbreuk aan het verhaal. De verbanden tussen de verhalen zijn soms wat vergezocht of vond ik en ook zijn de verhalen op zichzelf wat dun (dat kan ook bijna niet anders wanneer je dit aantal verhalen in een film wilt verwerken). Al met al had ik na het lezen van enkele jubelende recenties hogere verwachtingen dan dat werden waargemaakt. Dat wil niet zeggen dat het niet goed in beeld is gebracht. Het geheel ziet er mooi uit en het acteerwerk is prima.
[afbeelding] 7.5 / 10
Wel een goede film voor mensen die van recyclen houden :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: A con man, Irving Rosenfeld, along with his seductive British partner, Sydney Prosser, is forced to work for a wild FBI agent, Richie DiMaso. DiMaso pushes them into a world of Jersey powerbrokers and mafia.
Net gezien in de bios, mijn mening is nog een beetje verdeeld.
Soms vind ik de film te traag, op andere momenten lijkt ie echt van de hak op de tak te gaan en sommige scenes zijn imo tamelijk zinloos (zoals de beginscene).

Maar wat buiten kijf staat, is de acteerprestaties van de cast.
Christian Bale doet wat ie altijd doet: Zich vol overgave in een rol storten.
Bradley Cooper vond ik ronduit irritant, maar zo lijkt zijn karakter ook bedoelt te zijn dus dat is ook goed gedaan. Maar Amy Adams en Jennifer Lawrence stelen de show. Heerlijk acteerwerk van de beide dames. Heb Amy nog nooit in zo'n sexy en uitdagende rol gezien, maar ze doet het geweldig.
De oscar nominaties voor best actor/actress en supporting actor/actress zijn imo volkomen terecht. Hoop dat Amy en Jennifer hem winnen.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Sjah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:34:
Pieta (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 104min.
Plot: A loan shark is forced to reconsider his violent lifestyle after the arrival of a mysterious woman claiming to be his long-lost mother.
Mooie film, aardig om eens wat anders te zien dan het geijkte Hollywood werk, maar wie bang is voor iets te rustjig filmhuis-werk, valt mee>> zit wat sex en redelijk wat geweld in.
Kim Ki-duk moet een grote jongen zijn, en ik wil meer zien van deze regisseur.

Heb nu eea uit Korea, China, Thailand en Hong Kong gezien. Iemand een aanrader van Japanse makelij?
[afbeelding] 7.4 / 10
Kim Ki-Duk is inderdaad erg bekend. Sowieso Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring is een bekende, maar mijn favoriet van hem is 3-Iron (Bin-Jip). Het zijn niet de meest toegankelijke films, maar het zijn wel goede films. Andere aanraders van hem zijn The Coast Guard, Samaritan Girl, The Isle en Bad guy.

Eerder in dit topic had ik al wat tips gegeven voor Japanse en Koreaanse films.
Geen idee of je van animatie houdt, maar Japan blinkt sowieso uit in goede animatie. Studio Ghibli is nog steeds een groot favoriet bij mij. Spirited away, Howl's moving castle, From up on Poppy hill, Ocean Waves, Only Yesterday, Whisper of the Heart. Princess Mononoke en Grave of the Fireflies staan ook hoog aangeschreven.The wind rises heb ik zelf nog niet gezien, maar is wel genomineerd voor een Oscar dit jaar. En ook The Tale of Princess Kaguya ziet er interessant uit.
Dolls, Battle Royale (1 en 2), Nobody Knows, Ping Pong, Ringu, Ju-On, Be With You, Paradise Kiss zijn titels die zo even binnen schieten. En dan heb ik nog een hoop klassiekers gemist.

En een paar van mijn Koreaanse favorieten: My Sassy Girl, Windstruck, Il Mare, Oldboy, Bin-Jip, a Moment to Remember, I'm a Cyborg, but that's OK, Castaway on the Moon, the Good the Bad and the Weird, the King and the Clown.
Departures is ook nog een aanrader. Sowieso zijn er op de laatste pagina's veel tips te vinden voor aziatische films.

[ Voor 6% gewijzigd door Mik! op 31-01-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dinictus208 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:37:
Ik ben niet wars van gore maar
spoiler:
een zwangere vrouw waarvan haar baby uit haar buik knalt en dat die baby dan vertrapt wordt door rennende mensen
vind ik niet amusant om naar te kijken. Ongetwijfeld was dit om te illustreren dat mensen "alles" doen om te overleven. Ik vond het smaakloos.
Thanks. Ik heb 'em gister gedownload maar die gaat dus ongezien naar de bittenbak.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]