Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.220 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
Net de Oscars nomis bekend gemaakt>>> veel genoemd werden Nebraska, American Hustle, en Dallas buyers Club en Her. Naast bekenden als Captain Philips, the Wolf of Wall street en Gravity.

Hanks IMO terecht geen nominatie. La Grande Bellezza gelukkig wel, evenals de Somalier uit Captain Philips. En Meryl Streep, tja wat verwacht je anders dan een nominatie weer voor d'r ? De Belgen ook een nominatie in beste buitenlandse film, netjes gedaan jongens.

Zie terug de bekendmaking op imDb.frontpage.

http://www.imdb.com/oscars/nominations/

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 16-01-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Hanks vond ik wel goed in Captain Phillips juist. Ik had Emma Thompson wel verwacht

Nog eens kijken of we alle hoofdcategorieën kunnen gaan zien :)

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 16-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 10:24
habermas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:47:
[...]

top om deze hier te zien met een een hoge rating. een van mn favoriete films van de laatste jaren. moet em snel weer es kijken. soortgelijke films zijn The Man From Nowhere en Oldboy
Leuk om te horen echter beide films ken ik al maar heb ze lang geleden eens gekeken dus ga ze snel downloaden, dank.

Ong-bak (2003)Ong-bak (2003)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: When the head of a statue sacred to a village is stolen, a young martial artist goes to the big city and finds himself taking on the underworld to retrieve it.
Kei harde vechtfilm met ongelofelijke vette scenes. Je voelt de klappen af en toe echt pijn doen hoe mooi ze in beeld zijn gebracht. Hier kan Hollywood nog wat van leren. Verder spreekt mij het sfeertje in deze film erg aan. De taal, de scenes en de muziek. Heb de film meerdere keren gezien.
IMDb -- Ong-bak (2003) Wikipedia -- Ong-bak (2003) Bekijk trailer van Ong-bak (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ong-bak (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Kung Fu Hustle (2004)Kung Fu Hustle (2004)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99min. | MPAA: R
Weer een hele vette vecht film met over de top actie maar toch zo mooi in beeld gebracht. Beetje zelfde genre als Ong bak alleen bij deze film beleefde ik de actie scenes nog meer. Verder zit er aardig wat humor in. Weer een dikke aanrader.
IMDb -- Kung Fu Hustle (2004) Wikipedia -- Kung Fu Hustle (2004) Bekijk trailer van Kung Fu Hustle (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kung Fu Hustle (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Versteegrob schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:17:
[...]

The Raid: Redemption (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Hele hele vette actie film. Kreeg een tip van een vriend. Een politieteam moet een gebouw veroveren waarin een grote drugs gang in zit. De gehele film speelt zich af in dit gebouw. Je krijgt de gehele film keiharde actie en te zien in een hoog tempo. Onverwachts hele goeie actie film.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Als The Raid: Redemption je beviel, dan kun je misschien ook eens kijken naar Chocolate.

Zeer vette actie scenes, die soms pijn doen om er naar te kijken. In de aftiteling viel te zien dat de stuntmensen daar soms wat te veel ervaring mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@VersteegRob>> Shaolin Soccer misschien ook iets voor je ?

IMDB: Siu lam juk kau (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit topic wordt met de minuut beter zeg, @Sjah & @LOTG :)
Heb beide films nog niet gezien dus die ga ik van het weekend schrijven. Ga vanaf nu alle films reviewen hier. Heb sinds mijn nieuwe TV/geluidsinstallatie belachelijk veel films gezien dus nog genoeg reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:13

Vrijdag

De Zwarte

LOTG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:20:
[...]

Als The Raid: Redemption je beviel, dan kun je misschien ook eens kijken naar Chocolate.

Zeer vette actie scenes, die soms pijn doen om er naar te kijken. In de aftiteling viel te zien dat de stuntmensen daar soms wat te veel ervaring mee hadden.
Van The Raid komt binnenkort ook een tweede deel uit. Deel 1 vond ik in elk geval erg sterk.

Misschien is Ip man ook wel wat voor versteegrob? Hoewel dat minder op actie gericht is zijn het wel sterke martial arts films.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Sjah schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:53:
Zero Dark Thirty (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 157min. | MPAA: R
Begon met tegenzin, aan deze film, was bang voor een Amerikaans volkslied -achtige propaganda film. Nou dat viel mee, moest even door de 1e 25 minuten heen, daarna was het als rijden in een Bentley, nuance was er echt wel, verveelde me geen moment. Waarom ze verleden jaar Argo de Oscar hebben gegeven vind ik vreemd, deze was beter.
Verder interesseerde dit verhaal me ook, omdat mij te oren is gekomen dat aardig wat leden van het Seal Team inmiddels niet meer schijnen te leven, hoe dat zit weet ik niet.
[afbeelding] 8.6 / 10
Klopt, één van de nog levende leden van het team is uit het leger gestapt en heeft in een anoniem interview met een Amerikaanse krant aangegeven dat een groot deel van het team is omgekomen bij een helikoptercrash.

Degene die nog leeft claimt ook dat hij het schot heeft gelost dat Bin Laden heeft gedood (er zijn er volgens mij twee die dat claimen, zie je ook terug in de film dat de eerste een schot lost en denkt dat hij 'm geraakt heeft) en gaf in het interview aan als de dood te zijn voor z'n familie als zijn identiteit ooit bekend wordt. Lullige is dat hij niet genoeg dienstjaren heeft in het leger om in aanmerking te komen voor een pensioen, waardoor hij aardig aan de grond zit.

Hij gaf overigens aan dat de film een zeer goed beeld gaf van hoe het er aan toe ging tijdens de missie. Grootste verschil was dat ze in de film blijven praten met elkaar, terwijl ze in het echt alles op basis van gebaren doen zodat ze stiller zijn.

Mooiste van dat interview vond ik dat ze er met z'n allen van overtuigd waren dat het een "one way ticket" zou zijn en dat ze of gedood of door Pakistan gevangen zouden worden genomen. Toen ze de helikopters zagen riep één van die gasten: "We might come back after all, no-one told us we were flying in on f*cking Decepticons" :D

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vrijdag schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:50:
[...]

Van The Raid komt binnenkort ook een tweede deel uit. Deel 1 vond ik in elk geval erg sterk.

Misschien is Ip man ook wel wat voor versteegrob? Hoewel dat minder op actie gericht is zijn het wel sterke martial arts films.
Heb ik alle drie gezien en dat zijn mooie films.

Requiem for a Dream (2000)Requiem for a Dream (2000)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: The drug-induced utopias of four Coney Island individuals are shattered when their addictions become stronger.
Kei harde drugs film waarbij ik een brok in mijn keel kreeg. Wacht even even ontroerd na het einde van deze film. De film begint leuk met een twee jongens die drugs verkopen en een mooi leven leiden. Eén van de jongen heeft een mooie leuke vriendin. Op een gegevens moment wordt het dealen moeilijker, gaat er steeds meer geld uit en worden ze verslaafd aan de drugs. Vanaf hier begon de film echt rauw te worden maar helaas wel realistisch. Wat de film zo goed maakt zijn de geweldige acteurs, heb een zwak voor de drie hoofdrolspelers. Verder is te zien hoe makkelijk je kan afglijden als je verslaafd raakt. De laatste scene is zo perfect in beeld gebracht, zo pijnlijk, rauw en triest.....
IMDb -- Requiem for a Dream (2000) Wikipedia -- Requiem for a Dream (2000) Bekijk trailer van Requiem for a Dream (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Requiem for a Dream (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Irreversible (2002)Irreversible (2002)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97min. | MPAA: Not Rated
Plot: Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass.
Weer een rauwe film die niet iedereen kan waarderen. De film begint redelijk chaotisch door een draaiende camera waardoor je direct blijft hangen. De lintworm is opzoek naar iemand maar wie en waar wordt nog niet direct duidelijk. De film begint met één van de laatste scenes en langzaam wordt alles duidelijk. De film gaat over een stel en een vriend. Zij hebben een aparte relatie.

spoiler:
Deze film heeft de langste verkrachtingsscène uit alle films en dit is te voelen ook. De scene duurt enkele minuten waardoor je zoveel medelijden voelt voor het slachtoffer en meer begrip krijgt voor de zoektocht van haar vriend.

Deze film kijk je niet op een vrolijke avond met je familie echter is dit toch een aanrader. Het rauwe randje van deze film spreekt mij erg aan. Weer goede acteurs, goede muziek en een film die je echt pakt.
IMDb -- Irreversible (2002) Wikipedia -- Irreversible (2002) Bekijk trailer van Irreversible (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Irreversible (2002)

The Art of Flight (2011)The Art of Flight (2011)
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Adventure, Sport | Runtime: 80min. | MPAA: PG-13
Plot: Two years in the making,
Hele vette films die ik al meer dan 10 keer heb gezien. Het verhaal is niet bijzonder. Een aantal vrienden gaan overal ter wereld snowboarden. Deze film kijk je voor de beelden en de muziek want die zijn geweldig. Ze schieten op van alles in de sneeuw, doen de vetste moves en hieronder is geweldige muziek gemonteerd met veel lekkere bas. Deze film zet ik vaak aan op de achtergrond als er wat vrienden komen.
IMDb -- The Art of Flight (2011) Wikipedia -- The Art of Flight (2011) Bekijk trailer van The Art of Flight (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Art of Flight (2011)

TRON: Legacy (2010)TRON: Legacy (2010)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG
Plot: The son of a virtual world designer goes looking for his father and ends up inside the digital world that his father designed. He meets his father's corrupted creation and a unique ally who was born inside the digital world.
Twee scenes van deze film staan op een demo blueray voor het geluid en de beelden. De scenes heb ik tientallen keren gezien door het geweldige geluid. Het geluid is zo bijzonder omdat dit naar perfectie neigt voor een 5.1 set. Als je op de sweetspot zit weet je op veel momenten niet waar het geluid zich bevindt dus helemaal top. Door deze positieve scenes keek ik erg uit om de film te zien. Dit is een dikke teleurstelling geworden, heel jammer. De film begint nog wel prima met een zoektocht naar zijn vader echter na 45 min is bloed de film bijna helemaal dood en dit gaat lang door. Het geluid maakt veel goed maar qua verhaal vond ik het helaas erg saai.
IMDb -- TRON: Legacy (2010) Wikipedia -- TRON: Legacy (2010) Bekijk trailer van TRON: Legacy (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over TRON: Legacy (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

[ Voor 60% gewijzigd door Wackmack op 16-01-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Zoijar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:36:
[...]

Grappig dat iedereen bij deze film zegt 'over the top', terwijl bijna alles in de film waargebeurd is. Een aantal dingetjes zijn iets overdreven of wat versneld, maar het meeste is wel gebeurd. Dat krijg je van ongelimiteerd geld en drugs...
Ik weet dat het waargebeurd is, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk over the top is. Ik bedoel, ik zie op mijn werk nou niet dat er tijdens de vrijdagmiddagborrel met dwergen wordt geworpen bijvoorbeeld ;) Dat bedoel ik meer met over the top; je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het gedaan.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
The Skin I Live In (2011)The Skin I Live In (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A brilliant plastic surgeon, haunted by past tragedies, creates a type of synthetic skin that withstands any kind of damage. His guinea pig: a mysterious and volatile woman who holds the key to his obsession.
WTF, sorry maar heb er geen andere woorden voor. Dit is de enige gedachten die ik had over deze film echter wel een dikke aanrader. Lees het plot en ga de film blanco kijken. Ben heel benieuwd naar de meningen van jullie. Hele hele vreemde film maar een genot om naar te kijken doordat Elena Anaya erin speelt.
IMDb -- The Skin I Live In (2011) Wikipedia -- The Skin I Live In (2011) Bekijk trailer van The Skin I Live In (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Skin I Live In (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
D-e-n schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:11:
Hanks vond ik wel goed in Captain Phillips juist. Ik had Emma Thompson wel verwacht

Nog eens kijken of we alle hoofdcategorieën kunnen gaan zien :)
Ik had Emma Thompson ook verwacht en had wat mij betreft de nominatie ook meer verdient dan Sandra Bullock. Ik vind het sowieso erg jammer dat Gravity zo onwijs veel nominaties te pakken heeft, terwijl in mijn ogen alleen een nominatie voor de effects terecht is. De beelden waren fenomenaal, de acteurs deden het prima en het verhaal was meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
WTF....... dat is precies wat ook ik zei ergens op driekwart van de film ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Had er een positieve kijk tegen , toen ik begon en nog steeds op 2/3e, had gehoopt op iets met de effecten van medicijnen en de farmaceutische sector. Wat bleek, IMO volgde er een goedkoop plot, en kelderde deze film voor mij naar een bedenkelijk Sbs/Rtl niemendalletje. Ok, zo slecht ook niet maar een teleurstelling zonder meer.
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.6 5.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:09
La Piel Qua Habito was zeker erg fijn. Zou Almodovar meer moeten doen zulke uitstapjes. Elena Anaya maakt het er alleen maar beter op idd.
Versteegrob schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:40:

WTF, sorry maar heb er geen andere woorden voor. Dit is de enige gedachten die ik had over deze film echter wel een dikke aanrader. Lees het plot en ga de film blanco kijken. Ben heel benieuwd naar de meningen van jullie. Hele hele vreemde film maar een genot om naar te kijken doordat Elena Anaya erin speelt.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
[/td][/tr][/table]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 15:53

4bit

Onward, to futility!

Dat was ook 1 van mijn favoriete films van dat jaar. Denk wel dat ik hem pas in 2012 gezien had.
Versteegrob schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Leuk om te horen echter beide films ken ik al maar heb ze lang geleden eens gekeken dus ga ze snel downloaden, dank.
En de eerste 2 films uit de wraak trilogie van Chan-wook Park? Namelijk "Sympathy for Mr. Vengeance" en "Sympathy for Lady Vengeance". Voornamelijk de 2e vond ik zeer goed.

En van Kung Fu Hustle is blijkbaar nog altijd geen vervolg gekomen? :( Nochtans goed met kunnen lachen, over the top cartooneske martial arts film.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:34
4bit schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:38:

[...]

En de eerste 2 films uit de wraak trilogie van Chan-wook Park? Namelijk "Sympathy for Mr. Vengeance" en "Sympathy for Lady Vengeance". Voornamelijk de 2e vond ik zeer goed.
Nee, die films hebben niks met elkaar te maken. ze worden alleen vaak een trilogie genoemd omdat ze een vergelijkbaar thema hebben. Het zijn dus gewoon 3 heel erg lostaande films. Naar mijn mening zijn deze 2 titels bij lange na niet van het kwaliteit van Oldboy en zijn ze eigenlijk alleen geschikt voor liefhebbers van aziatische films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk, ben benieuwd hoe ik ze vind.
4bit schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:38:
Dat was ook 1 van mijn favoriete films van dat jaar. Denk wel dat ik hem pas in 2012 gezien had.

[...]

En van Kung Fu Hustle is blijkbaar nog altijd geen vervolg gekomen? :( Nochtans goed met kunnen lachen, over the top cartooneske martial arts film.
Weet jij iets wat op Kung Fu Hustle lijkt? Vond de kikker op het einde echt vet, keihard gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
lj_tree schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Op zich wel mee eens maar ik heb me wel kostelijk vermaakt met de film. Had er meer van verwacht en het einde was idd een beetje zwak, maar er zitten echt belachelijk grappige stukken bij! En het acteerwerk van tommy:) bevalt me altijd wel goed. Scarlet is altijd top om naar te kijken maar in deze film wel behoorlijk irritant:(
Mee eens. Ik heb alle films met Scarlett en vond dit ook wel haar minste rol. Tot nu toe zat ze altijd in een aantal pareltjes van films, maar deze kon me niet bekoren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Jaar op mijn HDD gerust, ik kon me er niet toe zetten, had al zo een voorgevoel dat dit gehypt was. Na het zien sta ik daar 100% achter, kijk naar mijn cijfer ik geef geen onvoldoende, maar kritiek is er zeker, onder een 7.5 is laag voor Tarantino. Quentin is een merk, en dat merk ken ik nou wel, zijn brillantie van Pulp Fiction heeft die niet meer, zijn knipogen, trucjes en handelsmerken weet ik nou wel. Waar is het gogme van Reservoir Dogs.... Hij wordt oud en compenseert dat met grote budgetten ipv orignele diamantjes

Hij wil weer met een Western komen, maar zal nu met iets echt goeds moeten komen. Een verhaal waar niet aan te ontkomen valt, gewoon super.

Flame on. :)
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
helemaal met je eens Sjah! vind Pulp Fiction ook briljant maar na Kill Bill lijkt ie z'n touch te zijn verloren en lijken zn films ongewild meer op komedies. gisteren is The Hateful Eight aangekondigd, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

WhiskyPhreak schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:36:
La Piel Qua Habito was zeker erg fijn. Zou Almodovar meer moeten doen zulke uitstapjes. Elena Anaya maakt het er alleen maar beter op idd.
Almodóvar is een beetje de weg kwijt, dat zo'n geweldige regisseur (Volver, Los abrazos rotos, Hable con ella, La piel que habito) een film maakt als Los amantes pasajeros is echt niet te bevatten. La Piel daarentegen is inderdaad een must-see. Niet alleen om Anaya maar ook het vlekkeloze acteerwerk van Banderas is de moeite waard.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sjah schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:57:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Jaar op mijn HDD gerust, ik kon me er niet toe zetten, had al zo een voorgevoel dat dit gehypt was. Na het zien sta ik daar 100% achter, kijk naar mijn cijfer ik geef geen onvoldoende, maar kritiek is er zeker, onder een 7.5 is laag voor Tarantino. Quentin is een merk, en dat merk ken ik nou wel, zijn brillantie van Pulp Fiction heeft die niet meer, zijn knipogen, trucjes en handelsmerken weet ik nou wel. Waar is het gogme van Reservoir Dogs.... Hij wordt oud en compenseert dat met grote budgetten ipv orignele diamantjes

Hij wil weer met een Western komen, maar zal nu met iets echt goeds moeten komen. Een verhaal waar niet aan te ontkomen valt, gewoon super.

Flame on. :)
[afbeelding] 7.3 / 10
Heb je Inglorious Basterds niet gezien? :/ Ik ben het wel (aardig) met je eens dat Django één van zijn mindere films is, maar om nou te zeggen dat hij het kwijt is, dat is ook wel wat doorschieten.

De films is door publiek en critici enorm goed ontvangen, dat zegt ook wel wat. Het enige probleem wat ik eigenlijk met Django had was dat er niet wat dingen door elkaar heen liepen. QT maakt toch vaak films met meerdere groepen die bij elkaar komen, of door de tijd te springen je geïnteresseerd wil houden.

Django moest het vooral hebben van de absurde komedie en de gewelddadige uitspattingen. Alhoewel ze over het algemeen goed waren gedaan blijft het niet zo hangen als andere QT films.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:53:
Zero Dark Thirty (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 157min. | MPAA: R
Begon met tegenzin, aan deze film, was bang voor een Amerikaans volkslied -achtige propaganda film. Nou dat viel mee, moest even door de 1e 25 minuten heen, daarna was het als rijden in een Bentley, nuance was er echt wel, verveelde me geen moment. Waarom ze verleden jaar Argo de Oscar hebben gegeven vind ik vreemd, deze was beter.
Verder interesseerde dit verhaal me ook, omdat mij te oren is gekomen dat aardig wat leden van het Seal Team inmiddels niet meer schijnen te leven, hoe dat zit weet ik niet.
[afbeelding] 8.6 / 10
Grappig om te zien dat een ieder een film weer anders ervaart. Ik vond deze film echt verschrikkelijk langdradig en vond juist Argo geweldig. Ik bewaar de echte goede films op een NAS en Argo staat erop om ooit nog eens te kijken, deze heb ik na het kijken gelijk verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MrVegeta schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:46:
[...]

Heb je Inglorious Basterds niet gezien?
:/ Ik ben het wel (aardig) met je eens dat Django één van zijn mindere films is, maar om nou te zeggen dat hij het kwijt is, dat is ook wel wat doorschieten.

De films is door publiek en critici enorm goed ontvangen, dat zegt ook wel wat. Het enige probleem wat ik eigenlijk met Django had was dat er niet wat dingen door elkaar heen liepen. QT maakt toch vaak films met meerdere groepen die bij elkaar komen, of door de tijd te springen je geïnteresseerd wil houden.
Die heb ik een jaar geleden na 40 minuten afgezet, zegt ook wel iets, maar misschien ook dat mijn hoofd er niet naar stond. Omdat ik me realiseer dat ik wat zwak sta als ik die niet zag, heb ik hem net afgekeken. Ga geen verslag schrijven, maar mijn cijfer krijg je wel, 7.8, wel een stuk beter, ja hij kan idd nog wel wat die QT.
Maar mijn kritiek omvat ook KillBill, hij gaat mij wat te commercieel, maar misschien ben ik gewoon zowat klaar met QT. Niet jouw probleem. ;)

@Habermas>> ja hij heeft iets komisch, en dat vind ik ook wel grappig, maar dat kan zonder meer niet "het" dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vond zelf Inglorious Bastards ook erg tof, en Django unchained een heel stuk minder. Nog steeds wel vermakelijk, en die themesong is zo tof haha..

Zijn er mensen die interesse hebben in een 2013 film overview topic? Ik ben van plan mijn lijst van 2013 (zo´n 130 bioscoop bezoeken) later op andere fora te posten, maar ik weet niet of dat hier ook gebruikelijk is of zelfs gewenst. Een complete lijst van al m´n bioscoopbezoeken, met simpele ratings, en en shortlist met mijn persoonlijke aanraders waar ik ietsje dieper op in zal gaan.

Misschien vraag je je af waarom ik nooit hier post met 130 bioscoop bezoeken, maar ik ben geen goeie reviewer, en heb meestal niet veel te zeggen over waarom ik een film goed of slecht vind. Verder zijn die gegenereerde UBB reviews niet mijn stijl.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:18

Daniel36

vernieuwde formule

Even inhaken, ik vond Inglorious Bastards helemaal niets en Django unchained behoorlijk goed.
Pulp Fiction goed evenals Reservoir Dogs en Kill Bill helemaal niets voor mij.
Zo zie je maar :)

En 130 bioscoopbezoeken in een jaar?
Daar kan ik alleen maar heeel jaloers op worden zeg!
Ik haal misschien vijf of zo ;w
De nadelen van het platteland zeg maar...

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 18-01-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Mjah, nou moet ik zeggen dat festivals een groot aandeel hebben, en als ik ga (ik ga eigenlijk relatief weinig), er meestal een paar achter elkaar kijk (3 gemiddeld). Vandaar mijn voornemen, dat aantal moet echt makkelijk een stuk hoger kunnen :).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sméagol schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:38:
Zijn er mensen die interesse hebben in een 2013 film overview topic? Ik ben van plan mijn lijst van 2013 (zo´n 130 bioscoop bezoeken) later op andere fora te posten, maar ik weet niet of dat hier ook gebruikelijk is of zelfs gewenst. Een complete lijst van al m´n bioscoopbezoeken, met simpele ratings, en en shortlist met mijn persoonlijke aanraders waar ik ietsje dieper op in zal gaan.
Leuk idee, ik kan mijn lijst van 2013 ook simpel exporteren en in zo'n topic plaatsen :)
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Sterke thriller in de zeer gepaste stijl van Paul Greengrass. Uitgebreide recensie staat hier.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Short Term 12 (2013)Short Term 12 (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: R
Prachtige film over een opvanghuis voor tieners met een lastige achtergrond. Er is geen echte rode draad, maar we volgen een paar begeleiders en de inwoners en zien vooral hoe ze met elkaar omgaan. Het concept is simpel, maar de uitwerking is uitermate doeltreffend.

Een deel hiervan is toe te wijzen aan de acteurs, met name Brie Larson is hier bijzonder sterk. Je moet van dit soort films houden, maar ook in het genre valt Short Term 12 positief op.
IMDb -- Short Term 12 (2013) Wikipedia -- Short Term 12 (2013) Bekijk trailer van Short Term 12 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Short Term 12 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Enough Said (2013)Enough Said (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Mooie herinnering aan James Gandolfini, waarin hij (wederom) laat zien meer te kunnen spelen dan enkel Tony Soprano. Het verhaal is luchtig en enigszins voorspelbaar, maar als tussendoortje is dit interessanter dan de meeste romkoms.
IMDb -- Enough Said (2013) Wikipedia -- Enough Said (2013) Bekijk trailer van Enough Said (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Enough Said (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

All Is Lost (2013)All Is Lost (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Mooie vervolgfilm van J.C. Chandor, die hiervoor al opviel met zijn debuut Margin Call. De hele film draait om Robert Redford, die zonder medespelers ruim anderhalf uur lang nauwelijks een woord zegt. Het verhaal is simpelweg "Gravity op zee" en een tikkeltje repetitief, maar daardoor niet minder spannend.

Uitgebreide recensie staat hier.
IMDb -- All Is Lost (2013) Wikipedia -- All Is Lost (2013) Bekijk trailer van All Is Lost (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Is Lost (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sméagol schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:38:
Ik vond zelf Inglorious Bastards ook erg tof, en Django unchained een heel stuk minder. Nog steeds wel vermakelijk, en die themesong is zo tof haha..

Misschien vraag je je af waarom ik nooit hier post met 130 bioscoop bezoeken, maar ik ben geen goeie reviewer, en heb meestal niet veel te zeggen over waarom ik een film goed of slecht vind. Verder zijn die gegenereerde UBB reviews niet mijn stijl.
130 is wel erg veel, hopelijk smeer je volgend jaar de mini reviews gewoon lekker per week uit in dit topic. Persoonlijk zou ik wel een top 15 willen zien met wat onderbouwing, des noods laat je de voor de hand liggende kaskrakers waar in dit topic al veel over is geschreven eruit. (gravity, hobbit, superman e.d.) En je bodem top/dal? 10, ook weer met wat onderbouwing.
Het leuke van dit topic is niet alleen "wat kijkt men" maar ook "wat vind men" en een droog lijstje zegt mij niet zoveel ook al zet je er wat cijfertjes bij. Als je een beetje door het topic heen bladert zie je sowieso al snel dat er personen zijn die gemiddeld een veel hogere score geven dan anderen. De onderbouwing maakt het interessant.

Op zich hoef je wat mij betreft ook geen ubb-generator te gebruiken, maar het oogt wel erg lekker, en zoveel moeite is het niet voor een filmpje of 5 per keer ;)

Willow (1988)Willow (1988)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: PG
Plot: A reluctant dwarf must play a critical role in protecting a special baby from an evil queen.
Een poging van Ron Howard (regie) om een opening (heropening?) te maken in het Fantasy genre. Bijgestaan door George Lucas die het verhaal schreef.
Inmiddels met Game of Thrones en Lord of the Rings kunnen we zeggen dat er een markt voor is, maar dat lag in de jaren '80 toch net wat anders. Toch is dit nog altijd een erg vermakelijke film. Het verhaal is misschien niet super maar Ron maakt er toch een leuke film van, wat minder overdreven dan Lucas zelf gedaan zou hebben denk ik. Je ziet een jonge Val Kilmer als held en Warwick Davis in de titelrol.
Het geheel is lekker luchtig gehouden en neemt zichzelf ook niet al te serieus. De special effects zijn wel gedateerd, wat dat betreft is er wel ruimte voor een remake.
IMDb -- Willow (1988) Wikipedia -- Willow (1988) Zoek trailer van Willow (1988) via Google Schrijf zelf een recensie over Willow (1988)

Poltergeist III (1988)Poltergeist III (1988)
IMDb: 4.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Carol Anne is staying with her aunt in a highrise building, and the supernatural forces that have haunted her previously follow her there.
Laatste en verreweg het minste deel in de trilogie.
Het is meer van hetzelfde op een veel minder niveau. Het gezin is vervangen door een oom en tante die ik wat beter vind acteren dan het originele gezin. Helaas wordt er niks nieuws gedaan in het plot, het enige verschil is dat nu een enorm flatgebouw "last" heeft in plaats van een ééngezinswoning.
Jammer maar helaas voor dit deel.
IMDb -- Poltergeist III (1988) Wikipedia -- Poltergeist III (1988) Bekijk trailer van Poltergeist III (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Poltergeist III (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013)Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 45min.
Plot: Kate & Humphrey and their 3 wolf cubs (Stinky, Claudette and Runt) are happily preparing to celebrate their first winter together when their smallest cub, Runt, mysteriously disappears. ...
Kort vervolg van het origineel. Duurt slechts 45min.
Ook hier meer van hetzelfde zonder het gezing en de muziek. Alleen aan te raden voor fans van het origineel of gewoon als je een animatiefilmpje wilt kijken en niet veel te doen hebt.
Slecht is ie niet, maar ook niet goed.
IMDb -- Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013) Wikipedia -- Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013) Bekijk trailer van Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Plot: Flint Lockwood now works at The Live Corp Company for his idol Chester V. But he's forced to leave his post when he learns that his most infamous machine is still operational and is churning out menacing food-animal hybrids.
Deel twee gaat verder waar deel 1 ophield. Daar waar de vorige reviews te maken hadden met "meer van hetzelfde maar dan op een minder niveau" krijgen we hier eindelijk eens een waardig deel twee dat vernieuwend probeert te zijn.
De stemmen zijn weer mooi gedaan en er zitten ontzettend veel woordgrapjes in (een beetje te veel voor mijn smaak). De film is leuk gemaakt en kijkt verder makkelijk weg, toch ben ik van het origineel net iets meer onder de indruk. Al met al een leuk vervolg maar deel drie hoeft van mij niet.
IMDb -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Wikipedia -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Bekijk trailer van Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
1 helft boring, 2e helft stuk meer actie. 10 Oscars vind ik toch wat veel. De 4 acteur-Oscars, denk dat Amy Adams hem bijna zeker krijgt, Bale misschien, rest niet.
Zou de Oscar voor film aan Gravity geven, die had hier veel meer impact vanwege originaliteit.
Nog een vraag>>> klopt het dat de eind-aftiteling de laatste tijd ingekort wordt, dat zag ik ook al bij Tarantino's films, 3 minuten voor 130+ film, vind ik kort.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Don Jon (2013)Don Jon (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Een film die natuurlijk gaat over wat er in de trailer verteld wordt: Don Jon zelf, fitnessen, uitgaan, chicks, porno kijken.
Op zich wel een grappige film, maar het is daarentegen gewoon zelf een halve pornofilm qua hoeveelheid porno en naakte vrouwen die er in voorkomen.
Het verhaal is zelf vrij dun, flauwe grappen, ik vond zelf het acteerwerk ook niet écht goed, en de "verslaving" wordt niet écht opgelost in de film.
Verder wordt het de hele film niet duidelijk wat voor werk hij nou doet, zelfs op internet is dat niet echt duidelijk terug te vinden. Het lijkt er in de film zelfs op dat hij hele dagen niks hoeft te doen voor zijn inkomsten en maar wat fitnesst, feest, dames scoort en porno kijkt. Ik had serieus wel eens willen zien hoe hij zijn dagelijkse werk door zou komen, als hij constant in gedachten porno zou hebben.
Een zesje wat mij betreft.
IMDb -- Don Jon (2013) Wikipedia -- Don Jon (2013) Bekijk trailer van Don Jon (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Don Jon (2013)

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Film die dus gaat over een fast-forward in de tijd richting 2154. Ik denk dat het scenario dat geschetst wordt niet een onmogelijke is: een uitgeputte aarde vol met vervuiling, eigenlijk teveel mensen, een elite die de aarde overheerst (geld = macht), technologische hoogstandjes (zoals robots) die de "superstaat" onder controle houden, veel werkloosheid en armoede...

Matt Damon speelt hierin de hoofdrol als Max, werknemer van een fabriek, waarin er een ongeluk gebeurd door een technisch falen (meteen ook de reden waarom mensen nodig blijven in zo'n fabriek: je kunt niet alles overlaten aan robots e.d.). Door dat ongeluk krijgt hij een hoge dosis dodelijke straling in zijn lichaam, waar hij binnen 5 dagen van zal sterven als hij niet in Elysium hersteld kan worden door een medisch hoogstandje: een combinatie van een full body scanner, een lichaamshersteller en misschien wel een 3D printer. Misschien ook wel echt mogelijk over 140 jaar, als technologie zo door blijft ontwikkelen?
Max wil dus kostte wat kost naar Elysium komen om niet te sterven. Wat er verder gaat gebeuren in de film ga ik niet spoilen hier.

Heerlijke sci-fi film, die ook wat "maatschappelijke problemen" in kaart brengt richting de hele lange termijn van onze planeet, zoals:
-mogelijke overbevolking als wij als mensen ons zo blijven voortplanten: is een maximum aan nakomelingen op deze aarde brengen (opgelegd door de overheid) zoals in China echt wel zo erg? Feitje is bijvoorbeeld dat er vandaag de dag 2 keer zoveel mensen wonen als in 1960 (!!!).
-superstaat dat alles bepaald, en de staat wordt beheerd door een kleine groep "elite". Een overgrote meerderheid leidt hieronder maar kan hier niets tegen beginnen: wie het geld heeft, heeft de macht en alle technologie die je maar kan wensen om de wetten te handhaven.
-grote maatschappelijke ongelijkheid, voor zover je nog kan spreken over een maatschappij.
-etc.

Een 7,5 wat mij betreft. Niet hoger omdat ik de acteerprestaties van de "bad guys" met een zwaar Engels-Frans accent niet heel erg kon waarderen richting het einde.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Film die gaat over het leven van Jordan Belfort: een effectenmakelaar met een eigen kantoor waar hij de nodige regels die heden ten dage gelden op Wall Street (NYSE) overtreedt.
Een leuk kijkje in het leven van een zeer rijk man van die tijd die eigenlijk in dezelfde "valkuilen" valt als zijn voorbeeld aan het begin van de film (toen hij nog startte als telefonist op Wall Street): drugs gebruiken, hoeren, drinken, etc. en Jordan doet ook steeds gekkere dingen.

Pluspunten:
-die 3 uur waren zo voorbij gevlogen, voor mannen is dit een heerlijke film om te zien (niet langdradig)
-lekker groffe humor
-supergafe soundtrack
-veel mooie vrouwen te zien
-een vrij goede autobiografie van Jordan Belfort wordt neergezet
-Geweldige scènes waarbij Jordan Belfort zijn groep effectenmakelaars toespreekt: hoe die groep helemaal wild wordt en door hun "grote voorbeeld" geïnspireerd worden.
-Geweldige quotes in de film van Jordan Belfort zoals:
spoiler:
"Sell me this pen."
"Answer the ****sucking phone!"
"For a brief, fleeting moment I forgot that I was rich, and I lived in a place where everything is for sale."

-
spoiler:
De scène van de vlucht van Amerika naar Zwitserland, waar ze door de drugs niet meer te houden zijn: de hele bioscoop lag in een scheur :P Hilfe! Hilfe! _/-\o_

Open bovenstaande spoilers niet als je de film nog wilt gaan kijken.

Minpuntjes:
-ik vind eigenlijk dat het "zware onrderwerp" in de film (namelijk de beurs, het speculeren, de zeepbellen, etc. ) niet echt zo zwaar neer worden gezet, maar meer "luchtig" vanuit het perspectief van Jordan Belfort: hij vindt het prima om over de ruggen van hardwerkende Amerikanen een aandeel 3 keer over de kop te laten gaan, wat later als een zeepbel uit elkaar valt en iedereen zijn geld kwijt is.
-op een gegeven moment een beetje voorspelbaar.

Dikke 9 wat mij betreft.
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorn1986 op 19-01-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wolf:

spoiler:
Ik had het leuk gevonden als nadat hij zijn autorit vanuit het Coowwnnttyy Cwwuubbb had gehad en door de politie wordt opgepakt dat hij toch iemand had aangereden, dat was wel een shocker geweest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
De film zit goed in elkaar. Er zitten lachwekkende momenten in afgewisseld met voldoende serieuze scenes en "romantiek"(lees : seks). Wel vond ik dat dit de film iets te lang was opgerekt, dit had ook in 2 uur gepast.
Wel met plezier (voor de eerste helft) naar gekeken dus hij krijgt een 8 :)
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Al die films van Scorcese kunnen in principe wel een kwartier korter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hem vrijdagavond ook gezien in een verzengend heet LHC in Utrecht. Ik moet zeggen dat ik hem echt heel erg gaaf vond. Ik moet oppassen niet te snel in de roes van een film iets te roepen, maar ik vond hem denk ik wel "Goodfellas" goed. Het verhaal en de vertelstijl doet er ook wel een beetje aan denken. Big smile film kijken, cool verteld en mooi in beeld gebracht. Ik heb me 3u lang kostelijk vermaakt.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 28-09 17:16

SaN

Ook naar de Wolf geweest gisteravond. Door een foutje met boeken helaas op de eerste rij gezeten, dus ik kan wel zeggen dat ik "in" de film zat. De extra beenruimte was wel lekker trouwens voor de drie uur durende film.

TWOWS
Foto van een reclame uiteraard. Ga geen foto's maken tijdens de film

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat hij korter kon, ik vond hem eigenlijk precies goed en hij verveelde me nooit. Het enige stukje wat ik minder vond was het stuk waar
spoiler:
het fout gaat en zijn nieuwe vrouw boos op hem begint te worden.
Niet omdat het slecht is gedaan, maar omdat ik dat al zo vaak heb gezien in andere films.

Dat is trouwens wel te zeggen over de gehele film. Het is een idee wat al veel vaker is uitgewerkt, maar ik vind dat dat in deze film over het algemeen heel origineel is gedaan waardoor het toch een hele verfrissende film is geworden. (op dat ene stukje na dan, maar dat duurt maar kort.)

Ik zit me tijdens een film als deze altijd af te vragen wat er nou echt zou zijn en wat niet. Het blijkt, na een klein beetje onderzoek, dat heel erg veel in deze film echt is, en er maar weinig is bij bedacht.

Zie hier het bootverhaal bijvoorbeeld.

Al met al een zeer goede film met opnieuw een geweldige rol van dicaprio (en een hilarische rol van Matthew McConaughey). Jonah Hill vond ik iets minder. De (Australische!!!) Margot Robbie spat van het scherm en zet een overtuigende echtgenote neer.

Ik heb direct al zin om de film nog een keer te kijken, en dat gebeurt me eigenlijk nooit. Misschien omdat ik nu wel eens naar het hele scherm wil kijken in plaats van ondertitels zo groot als ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:34
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Beetje gehypte (?) film. Flinterdun voorspelbaar verhaal waarbij ik voor geen van de personages wat bijzonders voelde. Het verhaal blijft overeind dankzij Amy en Jennifer. Cooper en Bale heb ik wel eens beter zien acteren. De sfeer is wel mooi in beeld gebracht, maar het verhaal rammelt aan alle kanten. Je vraagt je steeds af wanneer het gaat gebeuren, en als het einde er is dan wordt het in 5 minuten afgehandeld.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 29-09 18:38
Rapture-Palooza (2013)Rapture-Palooza (2013)
IMDb: 5.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: Two teens battle their way through a religious apocalypse on a mission to defeat the Antichrist.
Het einde der tijden, alle gelovigen zijn al opgehaald en de ongelovigen blijven hier achter - met de anti-christ. Ben je mooi klaar mee.

Film draait verder om een man & vrouw die dit alles aanzien en toch proberen een beetje normaal verder te leven - maar uiteindelijk toch met die anti-christ te maken krijgen.

Leuke film, niet hoogdravend oscar-niveau maar wel leuke droge humor. En Anna Kendrick in een strakke witte jurk, dus dan kan de film al geen onvoldoende meer krijgen. :)

Op het einde wordt het wat rommelig, afgeraffeld en inspiratieloos, maar als totaal vond ik het een leuke film.
IMDb -- Rapture-Palooza (2013) Wikipedia -- Rapture-Palooza (2013) Bekijk trailer van Rapture-Palooza (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rapture-Palooza (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
The Purge (2013)The Purge (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: In the future, a wealthy family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized.
Eenmaal per jaar vindt er een 12 uur durende " purge" of reiniging plaats. Tijdens deze purge is alles toegestaan. Zelf moorden. Dit om alle opgekropte haat van het jaar los te laten.

Dit soort films blijven bij mij altijd hangen. Een door geesten geteisterd gezin of huis ben ik na de film alweer kwijt. Maar omdat dit ontzettend dicht bij de realiteit komt krijg ik echt zo'n onderbuik gevoel.

Een film met goede "psycho" acteurs met af en toe wel erg voorspellende momenten.
IMDb -- The Purge (2013) Wikipedia -- The Purge (2013) Bekijk trailer van The Purge (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge (2013)

Jobs (2013)Jobs (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Zo'n 1,5 geleden de biografie van Steve Jobs gelezen. Er werd mij al gewaarschuwd dat als je dat boek gelezen hebt dit een ontzettende tegenvaller is.

De film is niet meer dan een aaneenschakeling van mijlpalen waarbij de film nooit echt tot leven komt.

Apple komt hier over alsof ze alles hebben uitgevonden wat wij nu gebruiken terwijl Microsoft, IBM en Xerox (denk aan de muis) ook een ontzettend grote rol hebben gespeeld.

De acteurs hebben ze goed gecast op uiterlijk. Ashton zette de rol van Steve goed neer door alle trekjes over te nemen en te gebruiken. Echter bleef het Ashton.

Ik kijk uit naar de film van Sony welke dit jaar uit komt waaraan Wozniak ook heeft meegewerkt.
IMDb -- Jobs (2013) Wikipedia -- Jobs (2013) Bekijk trailer van Jobs (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jobs (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Jorn1986 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:07:

Elysium (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Film die dus gaat over een fast-forward in de tijd richting 2154. Ik denk dat het scenario dat geschetst wordt niet een onmogelijke is: een uitgeputte aarde vol met vervuiling, eigenlijk teveel mensen, een elite die de aarde overheerst (geld = macht), technologische hoogstandjes (zoals robots) die de "superstaat" onder controle houden, veel werkloosheid en armoede...

Matt Damon speelt hierin de hoofdrol als Max, werknemer van een fabriek, waarin er een ongeluk gebeurd door een technisch falen (meteen ook de reden waarom mensen nodig blijven in zo'n fabriek: je kunt niet alles overlaten aan robots e.d.). Door dat ongeluk krijgt hij een hoge dosis dodelijke straling in zijn lichaam, waar hij binnen 5 dagen van zal sterven als hij niet in Elysium hersteld kan worden door een medisch hoogstandje: een combinatie van een full body scanner, een lichaamshersteller en misschien wel een 3D printer. Misschien ook wel echt mogelijk over 140 jaar, als technologie zo door blijft ontwikkelen?
Max wil dus kostte wat kost naar Elysium komen om niet te sterven. Wat er verder gaat gebeuren in de film ga ik niet spoilen hier.

Heerlijke sci-fi film, die ook wat "maatschappelijke problemen" in kaart brengt richting de hele lange termijn van onze planeet, zoals:
-mogelijke overbevolking als wij als mensen ons zo blijven voortplanten: is een maximum aan nakomelingen op deze aarde brengen (opgelegd door de overheid) zoals in China echt wel zo erg? Feitje is bijvoorbeeld dat er vandaag de dag 2 keer zoveel mensen wonen als in 1960 (!!!).
-superstaat dat alles bepaald, en de staat wordt beheerd door een kleine groep "elite". Een overgrote meerderheid leidt hieronder maar kan hier niets tegen beginnen: wie het geld heeft, heeft de macht en alle technologie die je maar kan wensen om de wetten te handhaven.
-grote maatschappelijke ongelijkheid, voor zover je nog kan spreken over een maatschappij.
-etc.

Een 7,5 wat mij betreft. Niet hoger omdat ik de acteerprestaties van de "bad guys" met een zwaar Engels-Frans accent niet heel erg kon waarderen richting het einde.
[afbeelding] 7.5 / 10
Je weet dat het zware accent Zuid Afrikaans was he? (tenminste, die van de leider van de baddies) En ja die was dodelijk irritant :X (was dezelfde dude als de hoofdrolspeler uit District 9)

Zoolander (2001)Zoolander (2001)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: At the end of his career, a clueless fashion model is brainwashed to kill the Prime Minister of Malaysia.
Teh fuck did I just watch? Die smoel van Ben Stiller doet mij erg denken aan de pose van Mari van de Ven (altijd dezelfde)

Ben en Owen zijn altijd wel een prima combinatie. Leuk detial die mij gisteren opviel:

Owen doet de stem van Lightning McQueen in Car (1 en 2). In Car 1 wordt er aan het begin van de film aangegeven:

'the rookie sensation came out of nowhere...'

Exact deze zin is ook in Zoolander te horen. Vraag mij af of het toeval is of zo geplanned :P (zal wel het laatste zijn uiteraard)

Conclusie; melige film die zo zijn momenten heeft maar achteraf gezien blijf ik bij het 'wtf? ' gevoel. Daarom een....
IMDb -- Zoolander (2001) Wikipedia -- Zoolander (2001) Bekijk trailer van Zoolander (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Zoolander (2001)

[ Voor 65% gewijzigd door Notna op 20-01-2014 09:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is alweer even geleden maar was het niet Jodie Foster die praatte alsof ze Franse was? Die spreekt dan wel weer vloeiend Frans maar dat gekunstelde ik-beheers-geen-Engels klonk heel apart.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
The Crash Reel (2013)The Crash Reel (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 108min.
Plot: Fifteen years of verite footage show the epic rivalry between half-pipe legends Shaun White and Kevin Pearce, childhood friends who become number one and two in the world leading up to the ...
boeiend relaas over de recovery van een top-snowboarder na een zware crash
IMDb -- The Crash Reel (2013) Wikipedia -- The Crash Reel (2013) Bekijk trailer van The Crash Reel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Crash Reel (2013)

Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
meeslepende thriller, heb me geen seconde verveeld.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Wom

Gisteravond in een praktisch lege zaal gezien, we hadden dus een privévoorstelling feitelijk. Verwachtingen waren redelijk hoog gespannen doordat je her en der wel merkte dat het een goede film zou zijn.

Aan de verwachtingen werd zeker voldaan, al had de film wel ietsje korter gekund. Ik heb me geen moment verveeld, waarbij enkele scenes me flink aan het lachen kreeg. Heb me erg vermaakt in ieder geval met goed spel van de acteurs en een overdaad aan fraai vrouwvolk.

Aanrader van mijn kant in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 22:21
Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)
Nadat we op een verloren zondag een keer 1 hadden gekeken, besloten mijn vriendin en ik ook 2 maar eens te bekijken. De humor uit 1 stond ons wel aan, het oogt allemaal redelijk onschuldig, maar toch zijn er een aantal woordgrappen waar je toch wel wat ouder voor moet zijn.

CwaCoM 2 deed ook niet onder voor deel 1 en leverde weer een kleurrijk en vol foute woordgrappen gevulde middag show. Sommige dingen hadden wat beter mogen worden uitgewerkt, zoals Barb, maar daar konden we ons niet zo aan storen.

Vermakkelijk, maar niet vernieuwend, maar goed genoeg om een rustige middag mee te vullen.
IMDb -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Wikipedia -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Bekijk trailer van Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 03-06 14:53
Jobs (2013)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Zo'n 1,5 geleden de biografie van Steve Jobs gelezen. Er werd mij al gewaarschuwd dat als je dat boek gelezen hebt dit een ontzettende tegenvaller is.

De film is niet meer dan een aaneenschakeling van mijlpalen waarbij de film nooit echt tot leven komt.

Apple komt hier over alsof ze alles hebben uitgevonden wat wij nu gebruiken terwijl Microsoft, IBM en Xerox (denk aan de muis) ook een ontzettend grote rol hebben gespeeld.

De acteurs hebben ze goed gecast op uiterlijk. Ashton zette de rol van Steve goed neer door alle trekjes over te nemen en te gebruiken. Echter bleef het Ashton.

Ik kijk uit naar de film van Sony welke dit jaar uit komt waaraan Wozniak ook heeft meegewerkt.
[afbeelding] 5 / 10
Wozniak zijn reactie op de film:
Actually, the movie was largely a lie about me. I was an engineer at HP designing the iPhone 5 of the time, their scientific calculators. I had many friends and a good reputation there. I designed things for people all over the country, for fun, all the time too, including the first hotel movie systems and SMPTE time code readers for the commercial video world. Also home pinball games. Among these things, the Apple I was the FIFTH time that something I had created (not built from someone else's schematic) was turned into money by Jobs. My Pong game got him his job at Atari but he never was an engineer or programmer. I was a regular member at the Homebrew Computer Club from day one and Jobs didn't know it existed. He was up in Oregon then. I'd take my designs to the meetings and demonstrate them and I had a big following. I wasn't some guy nobody talked to, although I was shy in social settings. i gave that computer design away for free to help people who were espousing the thoughts about computers changing life in so many regards (communication, education, productivity, etc.). I was inspired by Stanford intellectuals like Jim Warren talking this way at the club. Lee Felsenstein wanted computers to help in things like the antiwar marches he'd orchestrated in Oakland and I was inspired by the fact that these machines could help stop wars. Others in the club had working models of this computer before Jobs knew it existed. He came down one week and I took him to show him the club, not the reverse. He saw it as a businessman. It as I who told Jobs the good things these machines could do for humanity, not the reverse. I begged Steve that we donate the first Apple I to a woman who took computers into elementary schools but he made my buy it and donate it myself.

When I first met Jobs, I had EVERY Dylan album. I was a hardcore fan. I had bootlegs too. Jobs knew a few popular Dylan songs and related to the phrase "when you ain't got nothin' you got nothing to lose." I showed Jobs all my liner notes and lyrics and took him to record stores near San Jose State and Berkeley to buy Dylan bootlegs. I showed him brochures full of Dylan quotes and articles and photos. I brought Jobs into this Dylan world in a big way. I would go to the right post office at midnight, in Oakland, to buy tickets to a Dylan concert and would take Jobs with me. Jobs asked early on in our friendship whether Dylan or the Beatles were better. I had no Beatles album. We both concurred that Dylan was more important because he said important things and thoughtful things. So a Beatles fan was kind of a pop lamb to us. Why would they portray us in the movie as Dylan for Jobs and Beatles for me?

And when Jobs (in the movie, but really a board does this) denied stock to the early garage team (some not even shown) I'm surprised that they chose not to show me giving about $10M of my own stock to them because it was the right thing. And $10M was a lot in that time.

Also, note that the movie showed a time frame in which every computer Jobs developed was a failure. And they had millions of dollars behind them. My Apple ][ was developed on nothing and productized on very little. Yet it was the only revenue and profit source of the company for the first 10 years, well past the point that Jobs had left. The movie made it seem that board members didn't acknowledge Jobs' great work on Macintosh but when sales fall to a few hundred a month and the stock dives to 50% in a short time, someone has to save the company. The proper course was to work every angle possible, engineering and marketing, to make the Macintosh marketable while the Apple ][ still supported us for years. This work was done by Sculley and others and it involved opening the Macintosh up too.

The movie shows Steve's driving of the Macintosh team but not the stuff that most of the team said they'd never again work for him. It doesn't show his disdain and attempts to kill the Apple ][, our revenue source, so that the Macintosh wouldn't have to compete with it. The movie audience would want to see a complete picture and they can often tell when they are being shortchanged.

And ease of computer came to the world more than anything from Jef Raskin, in many ways and long before Jef told us to look into Xerox. Jef was badly portrayed.

And if you think that our investor and equal stock holder and mentor Mike Markkula was Jobs' stooge (and not in control of everything), well, you have been duped.

Jobs mannerisms and phrases are motivational and you need a driver to move things along. But it's also important to have the skills to execute and create products that will be popular enough to sell for more than it costs to make them. Jobs didn't have that success at Apple until the iPod, although OS X deserves the credit too. These sorts of things people would have wanted to see, about Jobs or about Apple, but the movie gives other images of what was behind it all and none add up.
Bron: https://plus.google.com/+CarmsPerez/posts/GnVTvQNgvpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Twee astronauten komen in de ruimte te zweven na een ongeluk dat hun schip verwoest. Ze moeten met zijn tweeën zien te overleven. Hier en daar wel een onlogisch stukje met betrekking tot natuurkunde.
spoiler:
Vooral het stuk waar ze elkaar los moeten laten, en dat de een dan wegzweeft, het momentum is dan al weg dus ze zou hem met een klein beetje kracht naar zich toe moeten kunnen trekken.

Spannende film met een origineel verhaal. Doordat er een groot deel van de film geen muziek is voelt het een stuk echter aan. Ook de effecten zijn erg mooi gedaan.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
De boot van Captain Phillips wordt aangevallen en gekaapt door piraten. Wat leuk is is dat ook het achtergrondverhaal van de piraten verteld wordt, zo weet je soms niet zeker wie de bad guys zijn.

Vanaf het begin tot het eind houdt deze op een waargebeurd verhaal gebaseerde film je in spanning. Uitstekend acteerwerk van Tom Hanks maar ook van Barkhad Abdi, die een van de piraten speelt.

Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
De beste uitbreker ter wereld komt in een gevangenis terecht waar niet uit te breken is.

Van een film met Stallone en Schwarzenegger in de hoofdrol verwacht je een flinterdun verhaal met veel actie en explosies. Dat valt bij deze film erg mee en het verhaal is prima, dat betekent natuurlijk niet dat er weinig actie is.

Leuke film die niet verveelt.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 15:53

4bit

Onward, to futility!

Ook ik heb vorig weekend Wolf of Wall Street gezien in de bioscoop. Deze zat bomvol, maar het publiek was aangenaam. Geen irritante mensen, gewoon aandachtig kijken, lachen wanneer het grappig was, enz.

Nu over de film zelf. Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, Scorsese doet het nog maar eens. Sowieso 1 van de weinige regisseurs waar ik geen reviews ofzo afwacht om hem te kijken. Ik vertrouw daar blindelings op en heeft mij nog nooit teleurgesteld.

Top acteerprestatie van DiCaprio, wie had dat ooit gedacht ten tijde van titanic. Margot Robbie in hare pure. (y) Steengoed verhaal ook al is het zo over the top dat het absurd is en wel een satirische zwarte komedie lijkt. Maar het verhaal zou vrij natuurgetrouw zijn.

De 3 uren boeiden van begin tot einde, maar het voelde wel lang, voornamelijk omdat er zo veel in gebeurt. Ergens halverwege dacht ik al dat het "verval" al ging beginnen maar het ging maar door.

Als deze film mijn top 3 van dit jaar niet haalt, dan weet ik het ook niet meer. Goed begin van dit jaar, en broodnodig na het toch wel teleurstellende vorige filmjaar.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot de meeste hier ben ik niet enthousiast over deze film.

De film laat wel een realistisch beeld zien van het kapen van een containerschip, er wordt goed geacteerd, maar na 3 kwartier vond ik de film te weinig bieden aan actie en sleept het maar aan naar de uiteindelijke ontknoping van de film.

Jammer, had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

kenneth schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:36:
Het is alweer even geleden maar was het niet Jodie Foster die praatte alsof ze Franse was? Die spreekt dan wel weer vloeiend Frans maar dat gekunstelde ik-beheers-geen-Engels klonk heel apart.
Canadian French....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Secret Life of Walter Mitty (2013)The Secret Life of Walter Mitty (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Een tijdje geleden heb ik Walter Mitty in de cinema gezien, en ik was aangenaam verrast. Mede omdat ik niet al te hoge verwachten had. Maar desondanks werden mijn verwachtingen en meer ingelost en heb ik kunnen genieten van deze film, zowel het simpele verhaal (niet alle films hoeven een complex verhaal te hebben om goed te hebben), de prachtige shots, de leuke muziek, de acteerprestatie van Ben Stiller,... En hoewel de film vol met product placement zit past deze in het verhaal en komt het nooit echt vervelend over.
IMDb -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Wikipedia -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Bekijk trailer van The Secret Life of Walter Mitty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret Life of Walter Mitty (2013)

Leuke film, af en toe wat traag, maar de drie uur durende film is makkelijk te bekijken zonder je te vervelen. Af en toe wordt het grappig, soms is het gewoonweg vulgair, en soms lijkt het alsof er niets aan de hand is met Jordan Belfort (ondanks al zijn problemen). En mix van dit alles, Leonardo DiCaprio's acteertalent en de regie van Scorsesse maken het een goede film die je zeker ooit eens gezien moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:05

SomerenV

It's something!

Prachtige film! Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, maar ik ben echt van begin tot eind gegrepen. Je voelt de spanning gewoon oplopen. Acteerprestaties waren uitstekend, van eigenlijk iedereen en het voelde echt ongelooflijk realistisch aan.

@Musicmaster: juist door de afwezigheid van echte actie voelt het zo realistisch. Je kunt tijdens een kaping of ontvoering niet veel en moet wachten, wachten en nog eens wachten. En juist die afwezigheid van actie en het wachten terwijl de spanning stijgt maakt deze film zo goed.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:57:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]
Prachtige film! Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, maar ik ben echt van begin tot eind gegrepen. Je voelt de spanning gewoon oplopen. Acteerprestaties waren uitstekend, van eigenlijk iedereen en het voelde echt ongelooflijk realistisch aan.

@Musicmaster: juist door de afwezigheid van echte actie voelt het zo realistisch. Je kunt tijdens een kaping of ontvoering niet veel en moet wachten, wachten en nog eens wachten. En juist die afwezigheid van actie en het wachten terwijl de spanning stijgt maakt deze film zo goed.
[afbeelding] 9 / 10
En zo heeft een ieder zijn mening.......Ik vond het gedoe in de reddingsboot geen geval van wachten, wachten, maar van knullig gedoe van de ontvoerders wat zich meermaals herhaalt en het bracht mij werkelijk nul gevoel van spanning. Sterker nog, het gedrag van de ontvoerders verraadt al bijna de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met je eens hoor MusicMaster.

spoiler:
toen duidelijk werd dat de Seals kwamen helpen was de film voor mij eigenlijk gelopen, en dat was al in de 78e minuut ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R
Kabbelend, voor mensen die behoefte hebben aan 'n rustige en bedachte film over een probleem dat ooit speelde. Mij te weinig verrassend of vermakelijk.

Op zich wel opvallend dat er laatste 2 jaar zoveel is op het gebied van slavernij, ik noem deze en Django unchained, en Lincoln wil ik nu wel zien. Op zich misschien ook noodzakelijk, racisme is iets van alle tijden, en deze film laat mooi zien hoe slecht negers op basis van hun kleur ooit zijn behandeld.

Daarom zou je al een 8 geven, maar ik heb me verveeld, dus dat doe ik niet. Over de Oscar-acteurs, niemand vond ik er echt uitspringen.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.1 6.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack.
Het weekend begonnen met Jack Ryan: Shadow Recruit. Niet heel bijzonder, maar volgens mij een redelijke origin story. Het is vooral een prima tussendoortje als je hem toch op de schijf hebt staan.
IMDb -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Wikipedia -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Bekijk trailer van Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)

The Raid: Redemption (2011)The Raid: Redemption (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: A S.W.A.T. team becomes trapped in a tenement run by a ruthless mobster and his army of killers and thugs.
Na het wat rustige voortkabbelen van Jack Ryan toch behoefte aan iets met wat meer actie. The Raid stond al een tijdje op mijn watchlist, maar op de een of andere manier kwam het er nog niet van. Van 't weekend toch echt maar eens aangezet en ik heb mij meer dan prima vermaakt. Wel overduidelijk de inspiratie voor Dredd, maar waar Dredd vooral valt in alles gelikter in beeld te brengen kiest The Raid voor een (g)rauwere aanpak. Al heeft Dredd Karl Urban (O+), is het toch The Raid die ik het beste van de twee vind.
IMDb -- The Raid: Redemption (2011) Wikipedia -- The Raid: Redemption (2011) Zoek trailer van The Raid: Redemption (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over The Raid: Redemption (2011)

Blue Jasmine (2013)Blue Jasmine (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: A New York socialite, deeply troubled and in denial, arrives in San Francisco to impose upon her sister. She looks a million, but isn't bringing money, peace, or love...
Als tegenhanger van al het geweld Blue Jasmine opgezet. Ik heb ook dit jaar weer de ambitie om zoveel mogelijk Oscar Nominaties te bekijken en dit is er 1 van. De film zelf vond ik redelijk, maar Cate Blanchet als Jasmine was geweldig. Wat mij betreft zeker een terechte nominatie.
IMDb -- Blue Jasmine (2013) Wikipedia -- Blue Jasmine (2013) Bekijk trailer van Blue Jasmine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Jasmine (2013)

Austenland (2013)Austenland (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: Obsessed with Pride and Prejudice (1995), a woman travels to a Jane Austen theme park in search for her perfect gentleman.
En als laatste nog een rasechte 'wijvenfilm' zoals mijn vriend ze noemt ;) Hopeloze Jane Austen fan geeft al haar spaargeld uit om zich een week onder te kunnen dompelen in het wereldje van Jane Austen. Verrassend leuke film en zeker 1 die ik vaker zal zien. Ik blijf toch een zwak houden voor het Austen tijdperk, de films die zich hier in afspelen en vooral de Mr Darcy types. Wie wil er nou niet een echte engelse gentleman..? ;)
IMDb -- Austenland (2013) Wikipedia -- Austenland (2013) Bekijk trailer van Austenland (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Austenland (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
42 (2013)42 (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Mooie film over de eerste zwarte honkballer in de MLB. Vooral ook mooi omdat het waargebeurd is. Verhaal over racisme en tegelijk de passie die mensen voor een sport kunnen hebben en hoe sport uiteindelijk mensen samen kan brengen. Ben altijd al fan van sport films zoals The Blind Side, Coach Carter, Remember the Titans en deze kan zo bij het lijstje.
IMDb -- 42 (2013) Wikipedia -- 42 (2013) Bekijk trailer van 42 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 42 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Niet alleen maar blaten, ook uitleggen dan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat heeft Canadian French trouwens te maken met Engels uitgesproken met een Frans accent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Stalingrad (2013)Stalingrad (2013)
IMDb: 5.1 | Genre: Action, War | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: A story centered on the battle of Stalingrad during WWII.
Interessante film, je ziet eens hoe de WW2 aan de andere kant aan toe ging. Alleen de aansluiting van het begin van de film en het daadwerkelijke film snap ik niet echt.

Ook jammer van de Russische voice-over. Emotieloos en storend gewoon.

In ieder geval niet echt een topfilm maar voor op een maandagavondje wanneer je niks te doen hebt... Oke.
IMDb -- Stalingrad (2013) Wikipedia -- Stalingrad (2013) Bekijk trailer van Stalingrad (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stalingrad (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

kenneth schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:31:
Wat heeft Canadian French trouwens te maken met Engels uitgesproken met een Frans accent?
Het is een onduidelijk niet te plaatsen accent. Dat gebeurt ook veel met canadian french maar ik snap dat het niet duidelijk is hoe ik het bedoel.

During filming, Jodie spoke every line with a French accent. Test screenings of the film had less than favourable reviews of the accent even though Neil Blomkamp was in favour of the performance. The studio pressured them to ADR all her dialogue for the movie.

and now you know.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Xepos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:44:
Stalingrad[
Interessante film, je ziet eens hoe de WW2 aan de andere kant aan toe ging. Alleen de aansluiting van het begin van de film en het daadwerkelijke film snap ik niet echt.
Over de slag om Stalingrad zijn diverse film gemaakt. Twee behoorlijke voorbeelden:

- Stalingrad, IMDB: Stalingrad (1993)
- Enemy at the gates, IMDB: Enemy at the Gates (2001)

Een van de allerbeste, maar ook wat vreemde soms, films over het oostfront is Come And See (Idi i smotri), http://www.imdb.com/title/tt0091251, een Sovjet film uit 1985 die nog niet zo lang terug door een toonaangevend Amerikaanse filmtijdschrift als beste oorlogsfilm ooit is uitgeroepen. Maakte veel indruk op mij (zag 'm al eerder dan dat artikel, een jaar of 10 terug zoiets, kocht een Russische DVD met engelse ondertitels in Kiev toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
Best een leuke film in my opinion. Zoals eerder gezegd prachtig acteerwerk van Di Caprio en een hoop knappe vrouwen in de film. Ik vond de film echter iets te lang duren. Volgens mij hadden ze aan 2 uur film wel genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 08:31

Quad

Doof

arsimo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Over de slag om Stalingrad zijn diverse film gemaakt. Twee behoorlijke voorbeelden:

Een van de allerbeste, maar ook wat vreemde soms, films over het oostfront is Come And See (Idi i smotri), http://www.imdb.com/title/tt0091251, een Sovjet film uit 1985 die nog niet zo lang terug door een toonaangevend Amerikaanse filmtijdschrift als beste oorlogsfilm ooit is uitgeroepen. Maakte veel indruk op mij (zag 'm al eerder dan dat artikel, een jaar of 10 terug zoiets, kocht een Russische DVD met engelse ondertitels in Kiev toen)
The thin red line is ook zo iets meen ik. Heerlijke film!
En dan heb je nog 'a Bridge too far'.

(zijn geen films over Stalingrad maar wel heerlijke oorlogfilms. :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 21-01-2014 15:18 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
Quad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:15:
[...]

The thin red line is ook zo iets meen ik. Heerlijke film!
En dan heb je nog 'a Bridge too far'.

(zijn geen films over Stalingrad maar wel heerlijke oorlogfilms. :) )
Inderdaad en dan natuurlijk nog :

The Eagle Has Landed ? ( geloof ik zo even )
Force 10 of Navarone
Guns of Navarone
Bridge over the rivir kwai
Battle of Brittain
Stalingrad ( de oude )
En zo zijn er nog wel een hoop ouwe gouwe :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The longest day (1962) hoort ook nog steeds bij een van mijn favoriete oorlogsfilms, maar dan wel in het zwart-wit en niet in de ingekleurde/bewerkte versie.

Sowieso films die als zwart-film zijn gemaakt moet je ook zo kijken en niet andere versies omdat mensen nog een doos kleurpotloden over had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dinictus208 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:29:
[...]

Niet alleen maar blaten, ook uitleggen dan.
Struikel vooral niet over die enorme balk in je oog.

Jodie Foster spreekt Frans als een Française, niet als een (Frans-)Canadese.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Leuke film. Wel een formule waar meerdere films over gemaakt zijn, maar deze pakt erg leuk uit! Ik hoop dat ik op m'n oude dag nog zo uit m'n bol kan gaan in Vegas. :p
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Geweldige film, die Idi i Smotri, soms een beetje vreemd idd, maar dat maakt hem juist goed. De paar hallucinaties die erin zitten, zijn eigenlijk niet te herkennen als hallucinaties, net als in het echt [nee, geen ervaring], maar dat maakt het kijken soms een beetje vreemd.

Zeker een must see voor de oorlogsfilmliefhebber. Moet 'm eerdaags ook maar weer eens kijken trouwens..

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:59:
Last Vegas (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Leuke film. Wel een formule waar meerdere films over gemaakt zijn, maar deze pakt erg leuk uit! Ik hoop dat ik op m'n oude dag nog zo uit m'n bol kan gaan in Vegas. :p
[afbeelding] 8 / 10
Zo'n hoog cijfer zou ik de film niet geven maar ik had ook dat de film erg lekker wegkeek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
About Time (2013)About Time (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Plot: At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think.
rom-com over een muurbloempje dat kan tijdreizen. begon aardig maar vervalt al snel in cliches en ongeloofwaardigheden.... waar die 7.9 op imdb vandaan komt is me een raadsel..
IMDb -- About Time (2013) Wikipedia -- About Time (2013) Bekijk trailer van About Time (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Time (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
MrVegeta schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:46:
[...]

Heb je Inglorious Basterds niet gezien? :/ Ik ben het wel (aardig) met je eens dat Django één van zijn mindere films is, maar om nou te zeggen dat hij het kwijt is, dat is ook wel wat doorschieten.

Django moest het vooral hebben van de absurde komedie en de gewelddadige uitspattingen. Alhoewel ze over het algemeen goed waren gedaan blijft het niet zo hangen als andere QT films.
Grappig, ik vond juist Inglorious Basterds niet zo super, maar heb me met Django prima vermaakt. Wel valt het me op aan QT films dat ik er stiekem toch wel naar uitkijk maar nadat ik ze eenmaal heb gezien ik me er zelden toe kan zetten ze een tweede keer te bekijken.

Overigens schijnt hij z'n volgende filmproject te hebben gecancelled omdat het script was uitgelekt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
[...]

Toegevoegd aan mijn lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Blancanieves (2012)Blancanieves (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Je zou kunnen denken dat deze film probeert mee te liften op het succes van The Artist. Het project is echter ouder maar werd om verschillende redenen pas vorig jaar afgerond.

Blancanieves is Spaans voor Sneeuwwitje en het verhaal is daar dan ook losjes op gebaseerd. Donkerdere en culturele elementen zijn toegevoegd aan het verhaal waardoor het meer body krijgt en een stuk volwassener is.

Deze film ademt, mede door de periode waarin het verhaal zich afspeelt (jaren twintig), echt de sfeer van een authentieke stomme film en doet dat zonder de moderne kijker te vervelen. De acteurs compenseren het gebrek aan dialoog uitstekend. De muziek is net zo melancholisch en mooi als het verhaal.

Een film die minder aandacht heeft gekregen dan het verdient, wat mij betreft.
IMDb -- Blancanieves (2012) Wikipedia -- Blancanieves (2012) Bekijk trailer van Blancanieves (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blancanieves (2012)

The Angels' Share (2012)The Angels' Share (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101min. | MPAA: Not Rated
Met, zoals je van Ken Loach kan verwachten, veel aandacht voor de lagere klassen in de samenleving schetst hij zonder in karikaturen te vervallen haarfijn de leefwereld van jeugdige delinquenten uit Schotland. Een prettig tempo en een leuk verhaal dat goed is voor een permanente glimlach op je gezicht. Nergens wordt het te zwaar, terwijl de leefwereld van de hoofdrolspelers zich daar wel voor leent.

Een film om ontspannen van te genieten, wellicht met een glas goede whisky erbij :)
IMDb -- The Angels' Share (2012) Wikipedia -- The Angels' Share (2012) Bekijk trailer van The Angels' Share (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Angels' Share (2012)

Tapas (2005)Tapas (2005)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min.
Een film over de dagelijkse beslommeringen van verschillende mensen die onder de rook van Barcelona worden geconfronteerd met beslissingen die genomen moeten worden over hun leven. Luchtig, mooi in beeld gebracht en weinig pretentieus. De karakters lopen ver uiteen, zowel in leeftijd als in levensopvatting, wat goed is voor een paar mooie scenes tussen de verschillende hoofdrolspelers onderling.

Als het comedygenre "glimlachen in plaats van schaterlachen" je bevalt, is dit een aanrader.
IMDb -- Tapas (2005) Wikipedia -- Tapas (2005) Bekijk trailer van Tapas (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tapas (2005)

The Secret World of Arrietty (2010)The Secret World of Arrietty (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 94min. | MPAA: G
Hoewel ik meerdere pogingen heb gedaan om Japanse tekenfilms te waarderen, is dat nog niet echt gelukt. Tot ik deze film zag en anderhalf uur als betoverd naar het scherm zat te kijken. Artistiek dik in orde met sprookjesachtige, delicate beelden. Het verhaal is niet heel bijzonder maar weet, mede door de prettige rustige pacing, de aandacht goed vast te houden. Weer zo'n film waarvan ik niet weet waarom ik hem zo geweldig vind, maar dat ongrijpbare hoort ook wel bij een film als deze.
IMDb -- The Secret World of Arrietty (2010) Wikipedia -- The Secret World of Arrietty (2010) Bekijk trailer van The Secret World of Arrietty (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret World of Arrietty (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:22:

[...]

The Angels' Share (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101min. | MPAA: Not Rated
Met, zoals je van Ken Loach kan verwachten, veel aandacht voor de lagere klassen in de samenleving schetst hij zonder in karikaturen te vervallen haarfijn de leefwereld van jeugdige delinquenten uit Schotland. Een prettig tempo en een leuk verhaal dat goed is voor een permanente glimlach op je gezicht. Nergens wordt het te zwaar, terwijl de leefwereld van de hoofdrolspelers zich daar wel voor leent.

Een film om ontspannen van te genieten, wellicht met een glas goede whisky erbij :)
[afbeelding] 8 / 10

[...]
Damn, je bent net een dag te laat. Ik was gisteren wanhopig aan het zoeken naar een leuke comedy. Heb meer dan 20 pagina's in dit topic afgelopen maar ik ben van een kale reis terug gekomen (veel van de films in dit topic heb ik al gezien).

Deze gaat in ieder geval op mijn to-do list!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:16:
The longest day (1962) hoort ook nog steeds bij een van mijn favoriete oorlogsfilms, maar dan wel in het zwart-wit en niet in de ingekleurde/bewerkte versie.
Echt een geweldige film.

"kalm Pluskat, ze hebben niet eens zoveel schepen"

Afbeeldingslocatie: http://www.gonemovies.com/WWW/MyWebFilms/Oorlog/LongestPluskat4.jpg

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
Versteegrob schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:34:
Dit topic wordt met de minuut beter zeg, @Sjah & @LOTG :)
Heb beide films nog niet gezien dus die ga ik van het weekend schrijven. Ga vanaf nu alle films reviewen hier. Heb sinds mijn nieuwe TV/geluidsinstallatie belachelijk veel films gezien dus nog genoeg reviewen.
Mocht je nog meer van dat soort films tegenkomen, share please :9 . Hou ook erg van dit soort films. Kung Fu Hustle en Shaolin Soccer kon ik al en hebben me vermaakt. Chocolate ga ik binnenkort kijken.

Ik ga dit topic in de gaten houden en bij de nog niet besproken films hier wat posten.

-edit, toevoegen van film -

Blood and Bone (2009)Blood and Bone (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: R
Heerlijke actiefilm waar je puur voor de vechtsport naar moet kijken. Hou je van goeie vechtscenes, die nog enigszins realistisch overkomen (niet dat je een gevecht van 1 uur hebt met 40 klappen tegen je kop etc.), dan is dit een aanrader. Koelbloedig geacteerd door Michael Jai White, wat mij niet vervelend deed overkomen.
IMDb -- Blood and Bone (2009) Wikipedia -- Blood and Bone (2009) Bekijk trailer van Blood and Bone (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blood and Bone (2009)

[ Voor 56% gewijzigd door Krilo_89 op 22-01-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37

Vos

AFCA

[...]

....

Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Piggen

Lekker bakkie

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: R
Ik ben een racefan, dus dit soort dingen vind ik wel mooi - mits het een beetje realistisch gebeurd, maar dat was hier wel het geval. Leuke leuke film, waarin Hunt en Lauda overtuigend worden neergezet. Erg mooi gemaakt ook.

De rivaliteit werd ook leuk neergezet, maar is schijnbaar wel wat aangedikt en ik zag ook elementen die uit de (goed vergelijkebare) rivaliteit tussen Prost en Senna zijn overgenomen. Zo visualiseerde Senna altijd van tevoren een rondje over het circuit, wat je Hunt in de film ook ziet doen, en werd Prost door Ferrari ontslagen toen hij zei dat zijn wagen als een vrachtwagen reed. In de film zegt Lauda na zijn eerste rondjes in een Ferrari dat het ding als een 'pig' rijdt. Maar dat mag de pret zeker niet drukken.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Krilo_89 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:53:
[...]

Mocht je nog meer van dat soort films tegenkomen, share please :9 . Hou ook erg van dit soort films. Kung Fu Hustle en Shaolin Soccer kon ik al en hebben me vermaakt. Chocolate ga ik binnenkort kijken.

Ik ga dit topic in de gaten houden en bij de nog niet besproken films hier wat posten.
Denk dat de meesten ze al kennen, maar deze mogen niet ontbreken als we het over aziatische films hebben:
IMDB: Yip Man (2008)
IMDB: Yip Man 2 (2010)
IMDB: Yip Man chinchyun (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 29-09 18:38
Plot: Flint Lockwood now works at The Live Corp Company for his idol Chester V. But he's forced to leave his post when he learns that his most infamous machine is still operational and is churning out menacing food-animal hybrids.
Meh... had er na de positieve recensies hier meer van verwacht. Ik ga dus tegen de groepsmening in:
Te kinderlijk, te moraliserend, te voorspelbaar. Te kinderachtig getekend, woordgrapjes die niet echt leuk waren.

Zoals ik het zie zou deze film erg leuk kunnen zijn voor kinderen - maar voor mij was 'ie in elk geval niet bedoeld. Na 2/3 van de film kon ik m'n aandacht er ook niet meer bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
kenneth schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:22:
Blancanieves (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Je zou kunnen denken dat deze film probeert mee te liften op het succes van The Artist. Het project is echter ouder maar werd om verschillende redenen pas vorig jaar afgerond.

Blancanieves is Spaans voor Sneeuwwitje en het verhaal is daar dan ook losjes op gebaseerd. Donkerdere en culturele elementen zijn toegevoegd aan het verhaal waardoor het meer body krijgt en een stuk volwassener is.

Deze film ademt, mede door de periode waarin het verhaal zich afspeelt (jaren twintig), echt de sfeer van een authentieke stomme film en doet dat zonder de moderne kijker te vervelen. De acteurs compenseren het gebrek aan dialoog uitstekend. De muziek is net zo melancholisch en mooi als het verhaal.

Een film die minder aandacht heeft gekregen dan het verdient, wat mij betreft.
[afbeelding] 8 / 10
Eensch, zeker een film die meer aandacht verdient. The Artist was goed, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar deze. Een mooie ode aan vroeger.
[
The Secret World of Arrietty (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 94min. | MPAA: G
Hoewel ik meerdere pogingen heb gedaan om Japanse tekenfilms te waarderen, is dat nog niet echt gelukt. Tot ik deze film zag en anderhalf uur als betoverd naar het scherm zat te kijken. Artistiek dik in orde met sprookjesachtige, delicate beelden. Het verhaal is niet heel bijzonder maar weet, mede door de prettige rustige pacing, de aandacht goed vast te houden. Weer zo'n film waarvan ik niet weet waarom ik hem zo geweldig vind, maar dat ongrijpbare hoort ook wel bij een film als deze.
[afbeelding] 9 / 10
Heb je al meer van Ghibli gezien? Niet elke film van hun zal je kunnen bekoren, maar ze hebben er pareltjes tussen zitten. Spirited away, Howl's moving castle, From up on Poppy hill, Ocean Waves, Only Yesterday, Whisper of the Heart. Princess Mononoke en Grave of the Fireflies staan ook hoog aangeschreven.The wind rises heb ik zelf nog niet gezien, maar is wel genomineerd voor een Oscar dit jaar. En ook The Tale of Princess Kaguya ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb Spirited Away nog liggen, kon me destijds niet bekoren. Het is inmiddels drie jaar verder dus ik ga binnenkort een nieuwe poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
shenr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:57:
[...]
Denk dat de meesten ze al kennen, maar deze mogen niet ontbreken als we het over aziatische films hebben:
IMDB: Yip Man (2008)
IMDB: Yip Man 2 (2010)
IMDB: Yip Man chinchyun (2010)
Bedankt! Staan in de wachtrij.

Hebben jullie ook al The Man With The Iron Fists gezien? IMDB: The Man with the Iron Fists (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Krilo_89 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Hebben jullie ook al The Man With The Iron Fists gezien? IMDB: The Man with the Iron Fists (2012)
Ja, wat een schijtfilm was dat zeg, nog slechter dan 47 ronin :/

Kan je beter Dao the Blade van Tsui Hark kijken

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond Man with the Iron Tits best vermakelijk. In ieder geval niet zo oersaai als 47 Robins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:34
Krilo_89 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:53:
[...]

-edit, toevoegen van film -

Blood and Bone (2009)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: R
Heerlijke actiefilm waar je puur voor de vechtsport naar moet kijken. Hou je van goeie vechtscenes, die nog enigszins realistisch overkomen (niet dat je een gevecht van 1 uur hebt met 40 klappen tegen je kop etc.), dan is dit een aanrader. Koelbloedig geacteerd door Michael Jai White, wat mij niet vervelend deed overkomen.
[afbeelding] 8 / 10
Undisputed 1, 2 en 3 zijn ook tof. Ook met Michael Jai White. Maar ook met Scott Adkins.
Goed gefilmde vechtscenes.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Krilo_89 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
[...]

[...]

Bedankt! Staan in de wachtrij.

Gelijk overslaan, als je een film met fist in de titel wilt zien, dan beter deze doen, ook een all-time favorite:
IMDB: Jing wu ying xiong (1994)

En voor visueel spektakel moet je deze ook gezien hebben:
IMDB: Ying xiong (2002)
En als we toch terug in de tijd gaan ook deze :P
IMDB: Wong Fei Hung (1991)
En deze :
IMDB: Fong Sai Yuk (1993)

De laatste twee hebben ook weer vervolg delen die ook bijna net zo goed zijn, dus genoeg kijkplezier nog :-)

Sorry voor het off topic gaan, maar ben wel fan van goede martial arts films die niet door hollywood zijn verkracht (pardon my english).

[ Voor 37% gewijzigd door shenr op 23-01-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Offtopic? Dit is juist ontopic, heel relax. Deze week weer wat films gekeken, zal in het weekend wat reviews schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Versteegrob schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:06:
Offtopic? Dit is juist ontopic, heel relax. Deze week weer wat films gekeken, zal in het weekend wat reviews schrijven.
Helemaal mee eens. The Man with the Iron Fists heb ik al een stukje van gezien, maar dat vond ik wel gaaf hoor. Maar die film is dus niets vergeleken met wat ik nu aan het binnenhalen ben >:) .

Voor de mensen die nog een beetje van Sci-Fi houden en films met diepere lagen, Cloud Atlas is onwijs goed. IMDB: Cloud Atlas (2012) In die film kun je steeds weer nieuwe dingen ontdekken wanneer je hem opnieuw kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Xyphoid schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Undisputed 1, 2 en 3 zijn ook tof. Ook met Michael Jai White. Maar ook met Scott Adkins.
Goed gefilmde vechtscenes.
Undisputed 1 is met wesley snipes en gaat alleen over boksen. Undisputed 2 en 3 gaan over yuri boyka. Dat zijn de 2 films die de goede vechtscenes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Just Add Water (2008)Just Add Water (2008)
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: An offbeat romantic comedy about a decent guy, Ray Tuckby, with a dead-end life in the dead-end town of Trona, CA. After encouragement from a stranger whom he happens upon, Ray begins to dream again. He sheds the parasites in his life, musters the nerve to pursue his childhood love, and finally takes back his community by toppling the local teenage Meth-baron.
Aardige film, leuke acteurs. Redelijk origineel verhaal. De humor spat er nergens echt vanaf, maar het heeft me wel geboeid tot het eind. Leuke wegkijker.
IMDb -- Just Add Water (2008) Wikipedia -- Just Add Water (2008) Zoek trailer van Just Add Water (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Just Add Water (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

From Prada to Nada (2011)From Prada to Nada (2011)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Plot: A Latina spin on Jane Austen's
Netflixje, deze kwam naar voren als tip :+

Film was erg aardig. Geen geweldig plot, maar vermakelijk genoeg om de avond mee te vullen.
IMDb -- From Prada to Nada (2011) Wikipedia -- From Prada to Nada (2011) Bekijk trailer van From Prada to Nada (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over From Prada to Nada (2011)

[ Voor 29% gewijzigd door Exorcist op 23-01-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Als tip is bever back down ook wel een prima film.kijk nu de trilogie van sampathy for lady vengeance. Hierna oldboy afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Redelijk briljant in uitwerken van het gegeven zoals in de plot valt te lezen. Wmb enigszins een I Robot van de toekomstige OS'es, kortom dit zal menig Tweaker aan spreken. Twijfel niet, gewoon kijken.
Kan na deze film en destijds Being John Malkovich wel zeggen dat ik fan ben van Spike Jonze. Als deze de Oscar krijgt, zou ik absoluut vrede mee hebben, maar ik denk dat de film te weird is voor die jury.

Ennuuuh, die Scarlett Johansson.... d'r stem alleen al is hemels.
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe heb je die film al gezien? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Draait die niet al in Images?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

Vuvuzela

My spire is forming

*knip* warez

[ Voor 88% gewijzigd door argro op 27-01-2014 13:48 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Draait die niet al in Images?
U hebt gelijk :)

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]