Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.246 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Wat het cijfers geven betreft: het laagste cijfer dat ik (op IMDB) ooit gegeven heb is een drie en dat was voor Cosmopolis. Bij een één kan ik me weinig voorstellen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Weet je hoe dit heel erg klink.. als die Bieber/One Direction fans. "OMG jij vind mijn idool minder. Ik neem je niet meer serieus..". Kom op zeg.. als je niet tegen een mening kan, kom hier dan gewoon niet. Deze discussie is een verspilling van tijd.

Vanavond voor mij op de lijst:

Amelie
Wylde Hunt

Iemand nog toevoegingen voor de wat aparte films?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:57

4bit

Onward, to futility!

Cage is een beetje een hit en miss. Heeft fantastische rollen en dan zijn er de rollen waarvan het lijkt of hij ze gewoon aanneemt omdat hij geld nodig heeft.

En wat is er mis met Brad Pitt? Tenminste een bekende acteur waarvan ik kan vergeten dat het een acteur is.

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Ik vond het maar een rommelige film. De vele tijdssprongen komen de film niet ten goede, zeker aangezien de belangrijkste acteurs in iedere tijd dan nog eens een rol hebben. Waardoor ik het overzicht toch wel snel kwijt begon te raken. Het is wel goed geacteerd en de scenes zijn mooi.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

I'll do what I can, but expect very little.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Die had je toch al gezien?
Hoe heet die film trouwens op iMDB?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15

YellowCube

Wait...what?

4bit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:26:

En wat is er mis met Brad Pitt? Tenminste een bekende acteur waarvan ik kan vergeten dat het een acteur is.
er is niks mis met Brad Pitt, in tegendeel zelfs. Maar hij werd hier gewoon opgevoerd als unique selling point voor een film die verder geen enkel pluspunt had over andere zombie/rampenfilms.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 12-09-2013 10:40 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• corset
Twhomp schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:33:
[...]

Die had je toch al gezien?
Hoe heet die film trouwens op iMDB?
http://www.imdb.com/title/tt1493886/?ref_=fn_al_tt_1

weer een andere spelling. Versie die ik heb gezien heette Wylde hunt :p

En opnieuw omdat het ruim een jaar geleden is dat ik deze heb gezien haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sowieso na "7 years in Tibet" heb ik wel respect voor die knakker. Daarnaast speelt 'ie in een flinke range aan films, van filmhuisfilms als Babel tot over the top rollen in Inglorious Basterds en naar doorsnee hollywood kaskrakers als Ocean's Eleven.

Mensen die op 'em zitten te janken kunnen waarschijnlijk niet hebben dat 'ie dagelijks besprongen wordt door Angelina en zij niet ;)

https://niels.nu

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Hydra schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:41:
[...]

Sowieso na "7 years in Tibet" heb ik wel respect voor die knakker. Daarnaast speelt 'ie in een flinke range aan films, van filmhuisfilms als Babel tot over the top rollen in Inglorious Basterds en naar doorsnee hollywood kaskrakers als Ocean's Eleven.
Dit dus. 100% mee eens. Wat een rollen hij wegzet in ook bijvoorbeeld Fight Club, Se7en, Snatch en nog zoveel. Geweldige acteur.
Mensen die op 'em zitten te janken kunnen waarschijnlijk niet hebben dat 'ie dagelijks besprongen wordt door Angelina en zij niet ;)
Dit zal bij sommige vast meespelen inderdaad :9~

• corset
Ik zeg ook niet dat het een slechte acteur is. Hij speelt erg goed. 7 years in tibet blijft voor mij nog een geweldige film. Maar waar ik niet tegen kan bij World War Z, is dat het niet meer over de zombies/whatever gaat, maar meer over hem die alles overleefd wat er ook maar gebeurt.

En gelukkig ben ik een van de weinige die Angelina Jolie echt gewoon niet mooi vind :p

Iemand nog tips wat ik kan kijken? Mijn top lijst:

Shaun of the Dead
Hot Fuzz
Wild/Wylde Hunt
Role Models
The other Boleyn girl
In the name of the rose

en nog meer zulk soort

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 12-09-2013 11:05 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

StealthyPeanut schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:48:
[...]

Dit dus. 100% mee eens. Wat een rollen hij wegzet in ook bijvoorbeeld Fight Club, Se7en, Snatch en nog zoveel. Geweldige acteur.
En die films vond je niet van een heel ander kaliber dan World War Z?
En dat je jezelf afvraagt waarom Brad Pitt daar in godsnaam in zit?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• StealthyPeanut
YellowCube schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:53:
[...]

Ik schoot de discussie denk ik een beetje voorbij inderdaad. Ik heb WWz nog niet eens gezien, maar reageerde meer op Brad Pitt als acteur. Ongetwijfeld dat BP in die film zit om te zorgen dat er een grote naam in zit inderdaad.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

Vrijdag

De Zwarte

StealthyPeanut schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:26:
[...]

Ik schoot de discussie denk ik een beetje voorbij inderdaad. Ik heb WWz nog niet eens gezien, maar reageerde meer op Brad Pitt als acteur. Ongetwijfeld dat BP in die film zit om te zorgen dat er een grote naam in zit inderdaad.
Ik heb geen probleem met Brad Pitt. Hij kan erg goed werk neerzetten maar in WWZ vond ik m niks, naast dat ik die film gewoon ruk vond.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:43

Quad

Doof

King Arthur (2004)King Arthur (2004)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, War | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Gisteren gebruik gemaakt van mijn Netflix account en de film King Arthur maar weer eens opgestart.

Film blijft boeien, prima gevecht scènes en een prachtige Keira Knightley natuurlijk. O+.

Een keer wat anders als het standaard Arthur concept, bevalt mij wel. :)

Mooie 7.5!
IMDb -- King Arthur (2004) Wikipedia -- King Arthur (2004) Bekijk trailer van King Arthur (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over King Arthur (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
YellowCube schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:53:
Omdat het gewoon een grote hollywoodproductie is? En komop zeg, zo slecht wat die film helemaal niet. Iedereen wist al lang dat het geen boekverfilming was.

https://niels.nu

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ik geloof niet dat ik ook maar met 1 woord gerept heb over het boek.
Sterker nog, dat heb ik niet eens gelezen.

Aangezien
En komop zeg, zo slecht wat die film helemaal niet.
kennelijk genoeg onderbouwing is, laat ik het hier ook maar bij.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Vrijdag schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:14:
My Name Is Bruce

Een film over Bruce Campbell, met Bruce Campbell die Bruce Campbell speelt, een C acteur met alleen maar waardeloze films maar met een hele grote fan.
Een topacteur met een gigantische range is het niet, maar in de serie Burn Notice doet hij het toch heel leuk. En ook de spin off film Burn Notice: The Fall of Sam Axe waarin hij de hoofdrol speelt is zeker de moeite waard.

• arsimo
VasZaitsev schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:22:
Films zijn gewoon persoonlijk. Ik heb Up een 5 gegeven en de hooivorken werden ook direct gepakt.

Als hij CoM een 1 waard vindt, dan vindt ie het een 1 waard. Ik zie hier ook wel vaker cijfers voorbij komen waarvan ik denk "dat mag ook wel hoger/lager".
Een 5 is een onvoldoende, dat zit binnen een normale spreiding van meningen over een film als Up. En je onderbouwde het ook nog.

Een 1 voor CoM is idioot extreem, dat is gewoon niet serieus te nemen. Als je een film niets aan vindt en je zet hem daarom af is prima te respecteren maar een 1 geven betekent dat je vindt dat de cast & crew een wanprestatie hebben geleverd en een gedrocht hebben opgeleverd dat bij wijze van speeken niet eens op celluloid of enig digitaal medium had vastgelegd had mogen worden. Dat slaat bij een film als CoM echt nergens op. Geef dan een 5 of desnoods een 4 samen met enige onderbouwing, dan hebben we er nog wat aan. Deze 1-gever gaf Oblivion een 7 - hoe kunnen die twee meningen nu met elkaar te rijmen te zijn? Onmogelijk in feite, kortom beoordelingen waar niemand wat aan heeft.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:59
Twhomp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:41:
[...]

Nog nooit iemand zo snel op mijn mentale nooit-meer-serieus-nemen lijstje gezet d:)b

Children of Men begint al op een 10 vanwege het geniale camerawerk. En production design/sets. En geluid.
Het begin vond ik prima te doen, maar na een tijdje vond ik de film niets meer aan. Ik zet niet snel een film stop als ik al éénmaal begonnen ben dus een laag cijfer is voor mij wel verantwoord. Het kan uiteraard prima zijn dan jij het een pracht film vind.
Zoijar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:23:
[...]

:') Je moet hem ook niet halverwege pas aanzetten; dan snap je er niks van :+

Maarja, verder vat :') het cijfer wel goed samen... een van de betere sf-films ooit gemaakt...
Typo :')
Twhomp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:41:
[...]

Nog nooit iemand zo snel op mijn mentale nooit-meer-serieus-nemen lijstje gezet d:)b
Oh noes, daar ging mijn met zorg opgebouwde reputatie. B)
Walance schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:04:
[...]
Oke, een film een 1 geven zonder verdere onderbouwing heeft weinig nut, maar die hele 'discussie' waar we nu mee bezig zijn heeft ook geen nut. Als hij inderdaad aan het trollen is, dan voeden jullie zijn trol alleen maar met deze discussie want dan hij vindt al dit geklaag dan alleen maar leuk.
De film stond mij inderdaad weinig aan, de reden dat ik hem uitgezet heb. Ik was niet aan het trollen en had niet verwacht dat het zo'n stortvloed aan reacties zou opleveren.

Ik had er hogere verwachtingen van aan de hand van de trailer, voor mijn gevoel werden die niet waargemaakt in de film zelf. Hij werd afgezet, dan kan ik het nog wel een 6 geven maar dat is hij dan voor mij niet waard ook al heeft hij mogelijk een 10 op IMDB. Zie het als muziek, de ene kan helemaal genieten van een metal nummer en de ander vind het als lawaai klinken.

Daarnaast bevat de titel altijd nog "wat vond je". En dat kan afwijken met wat anderen er van vinden, gelukkig maar.
Een 1 voor CoM is idioot extreem, dat is gewoon niet serieus te nemen. Als je een film niets aan vindt en je zet hem daarom af is prima te respecteren maar een 1 geven betekent dat je vindt dat de cast & crew een wanprestatie hebben geleverd en een gedrocht hebben opgeleverd dat bij wijze van speeken niet eens op celluloid of enig digitaal medium had vastgelegd had mogen worden. Dat slaat bij een film als CoM echt nergens op. Geef dan een 5 of desnoods een 4 samen met enige onderbouwing, dan hebben we er nog wat aan. Deze 1-gever gaf Oblivion een 7 - hoe kunnen die twee meningen nu met elkaar te rijmen te zijn? Onmogelijk in feite, kortom beoordelingen waar niemand wat aan heeft.
Een 5 zit bijna op een voldoende, dan had ik hem op zijn minst uit moeten kijken, misschien had in TS een schaalverdeling moeten zitten en had er een ander cijfer uit kunnen rollen, misschien kon ik hem dan wel opkrikken naar een 3.

Maar inderdaad, als ik één film weinig aan vond kan een ik andere film niet beter vinden, dat is niet met elkaar te rijmen.

[ Voor 30% gewijzigd door ZpAz op 12-09-2013 15:36 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

Vrijdag

De Zwarte

arsimo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:31:
[...]

Een topacteur met een gigantische range is het niet, maar in de serie Burn Notice doet hij het toch heel leuk. En ook de spin off film Burn Notice: The Fall of Sam Axe waarin hij de hoofdrol speelt is zeker de moeite waard.
Dankje, ik zal daar eens naar gaan kijken. Ik ken Campbell eigenlijk alleen van de Evil Dead reeks, zal BN eens proberen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• arsimo
ZpAz schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:30:
[...]
Maar inderdaad, als ik één film weinig aan vond kan een ik andere film niet beter vinden, dat is niet met elkaar te rijmen.
Tuurlijk is dat wel te rijmen. Maar niet een 1 en een 7. Het kwaliteitsverschil tussen die twee films is gewoon niet zo extreem groot - hoe men het ook bekijkt. Ik verwacht dat als men hier een cijfer geeft dat dit een beoordeling van de kwaliteit van een film is, niet hoeveel men er aan vond. Er zijn vele films waar ik niet veel aan vindt omdat de plot of onderwerp me niet zo aanspreekt, maar dan kan ik ze nog prima een 6 of 7 geven omdat ze vakkundig en goed gemaakt zijn.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

The World's Fastest Indian (2005)The World's Fastest Indian (2005)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: The life story of New Zealander Burt Munro, who spent years building a 1920 Indian motorcycle -- a bike which helped him set the land-speed world record at Utah's Bonneville Salt Flats in 1967.
Hij was een paar weken geleden op TV, daar heb ik 'm een aantal jaar geleden ook al eens gezien. Nu maar eens binnegehaald en nogmaals gekeken. Ge-wel-dig.

Zelden een sympathiekere hoofdrolspeler dan Burt Munro gezien. Het verhaal kijkt heerlijk weg. Ik heb het maar heel zelden dat ik echt meeleef met een personage, maar hier had ik dat weldegelijk.

Het verhaal kwam bij mij de tweede keer kijken nog veel beter binnen omdat ik de vorige keer Burt Munro op het internet heb opgezocht. Daar blijkt de verfilming heel dicht op het waargebeurde verhaal te zitten. Er zijn wellicht wat speedruns samengevoegd om het verhaal wat soepeler te maken en de toevallige passanten tijdens de reis zullen wellicht niet allemaal bestaan, maar het gros van het verhaal is zoals het is gebeurd.

Fantastisch.

IMDb -- The World's Fastest Indian (2005) Wikipedia -- The World's Fastest Indian (2005) Bekijk trailer van The World's Fastest Indian (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The World's Fastest Indian (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:19
arsimo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:13:
Er zijn vele films waar ik niet veel aan vindt omdat de plot of onderwerp me niet zo aanspreekt, maar dan kan ik ze nog prima een 6 of 7 geven omdat ze vakkundig en goed gemaakt zijn.
Cijfers zijn per definitie subjectief en iedereen interpreteert de schaal van cijfers anders. Een film is volgens mij vooral om je mee te vermaken. Als dat niet lukt, dan krijgt een film van mij een lager cijfer, hoewel ik misschien wel wat punten kan geven voor de beelden of het acteerwerk. Maar ook kan je films binnen een genre waarderen. Scary Movie 5 is gewoon een slechte film als je die gaat vergelijken met echt goede films en dan zou de film van mij misschien een 3 krijgen ofzo. Echter, binnen het genre vind ik de film een krappe voldoende halen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• arsimo
sopsop schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:14:
The World's Fastest Indian

Zelden een sympathiekere hoofdrolspeler dan Burt Munro gezien. Het verhaal kijkt heerlijk weg. Ik heb het maar heel zelden dat ik echt meeleef met een personage, maar hier had ik dat weldegelijk.
(..)

Fantastisch.
Ff pietluttig doen: je bedoelt niet hoofrolspeler maar hoofdpersonage (of protagonist). De hoofdrolspeler is Anthony Hopkins.

De film is overigens inderdaad erg goed.

Verwijderd

Cage is een beetje een hit en miss. Heeft fantastische rollen en dan zijn er de rollen waarvan het lijkt of hij ze gewoon aanneemt omdat hij geld nodig heeft.

Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Ik vond het maar een rommelige film. De vele tijdssprongen komen de film niet ten goede, zeker aangezien de belangrijkste acteurs in iedere tijd dan nog eens een rol hebben. Waardoor ik het overzicht toch wel snel kwijt begon te raken. Het is wel goed geacteerd en de scenes zijn mooi.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
ik had precies het zelfde doen ik deze film keek. Ik was helemaal verdwaald met de verhalen e tijd perken op gegeven moment ik wist niet meer welke tijd perk nou welke was.maar de scene waren inderdaad mooi om te zien.
toch wel beetje van de film genoten. :D

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

sopsop schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:14:
The World's Fastest Indian (2005)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: The life story of New Zealander Burt Munro, who spent years building a 1920 Indian motorcycle -- a bike which helped him set the land-speed world record at Utah's Bonneville Salt Flats in 1967.
Hij was een paar weken geleden op TV, daar heb ik 'm een aantal jaar geleden ook al eens gezien. Nu maar eens binnegehaald en nogmaals gekeken. Ge-wel-dig.

Het verhaal kwam bij mij de tweede keer kijken nog veel beter binnen omdat ik de vorige keer Burt Munro op het internet heb opgezocht. Daar blijkt de verfilming heel dicht op het waargebeurde verhaal te zitten. Er zijn wellicht wat speedruns samengevoegd om het verhaal wat soepeler te maken en de toevallige passanten tijdens de reis zullen wellicht niet allemaal bestaan, maar het gros van het verhaal is zoals het is gebeurd.

Fantastisch.

[afbeelding] 8 / 10
Ik heb deze film ten tijde van de premiere in NZ gezien,in het Te Papa museum stond ook nog de motor ter display

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7f82edd2db9af7f4a36f013b054e0fa9/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e87ebfd3f12f858272546df3d075aa7/medium.jpg

Geweldige film! _/-\o_

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

The worlds fastest indian is idd een mooie film. Ik was ook aangenaam verrast dat
spoiler:
hij niet dood ging aan het eind!

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 12-09-2013 19:59 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Drug War (2012)Drug War (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A drug cartel boss who is arrested in a raid is coerced into betraying his former accomplices as part of an undercover operation.
Grappige momenten, genoeg actie en geweld. Dit is een misdaad film die lekker wegkijkt, helemaal naar Chinese standaard.
IMDb -- Drug War (2012) Wikipedia -- Drug War (2012) Bekijk trailer van Drug War (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drug War (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Verwijderd

Riddick 2013. Was wel leuk en geen enkele keer saai maar qua verhaal basic. Ik geef de film dan ook een 6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Stories We Tell (2012)Stories We Tell (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 108min. | MPAA: PG-13
Plot: A film that excavates layers of myth and memory to find the elusive truth at the core of a family of storytellers.
Geprobeerd te kijken, maar ik vond het teveel een "vrouwenfilm". Die zullen ongetwijfeld mateloos geboeid worden door dit familierelaas met de grote vraag of de overleden moeder een buitenechtelijke relatie heeft gehad en wie van de kinderen daar het resultaat van was, maar persoonlijk kon dit mij niet zo boeien. Kan me voorstellen dat zoiets interessant is wanneer het om jezelf gaat, maar een andere familie? Niet echt.

De maker probeert het blijkbaar wat grootser te maken met de insteek van "verhalen vertellen" en de "waarheid die daarachter schuilt". Ik zie echter gewoon wat familieleden en vrienden op de bank wat babbelen over dingen uit het verleden. :O
IMDb -- Stories We Tell (2012) Wikipedia -- Stories We Tell (2012) Bekijk trailer van Stories We Tell (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stories We Tell (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 13-09-2013 15:47 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Star Trek Into Darkness (2013)Star Trek Into Darkness (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Redelijk onevenwichtige film waarin zowel de sterke als de zwakke kanten van J.J. Abrams naar voren komen. Ik heb genoten van de intro, waarbij ik wederom het vertrouwen kreeg dat Abrams een goede keuze is om de mythologie van Star Wars uit te gaan breiden. Wat daarna volgt is echter een verhaal met wat stompzinnige wendingen, die vooral dienen om de actiescènes richting te geven.

Het begint wat te storen hoe geheimzinnig Abrams altijd met zijn projecten om moet gaan. Telkens weer wordt er een belangrijk element van zijn films geheim gehouden, en vrijwel altijd valt de onthulling uiteindelijk tegen. Hier moeten we verbaasd zijn over de wending halverwege rondom Benedict Cumberbatch, maar er is geen fan die dit van tevoren niet zag aankomen.

Toch is de film wel voor een deel sterk in zijn karakterwerk, met name tussen Kirk en Spock. Helaas staat daartegenover weer een stompzinnig shot van Alice Eve dat niets toevoegt en weer duidelijk maakt wat de rol van vrouwen is in dit soort films.

Uiteindelijk heb ik me wel degelijk vermaakt met de film, maar het had nog zoveel interessanter kunnen zijn.
IMDb -- Star Trek Into Darkness (2013) Wikipedia -- Star Trek Into Darkness (2013) Bekijk trailer van Star Trek Into Darkness (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek Into Darkness (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Luuk1983 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:16:
Maar ook kan je films binnen een genre waarderen. Scary Movie 5 is gewoon een slechte film als je die gaat vergelijken met echt goede films en dan zou de film van mij misschien een 3 krijgen ofzo. Echter, binnen het genre vind ik de film een krappe voldoende halen.
Dat vind ik zo raar. Alsof een genre per definitie inferieur is. Je kan toch een goed in elkaar gezette comedy/horror/actie maken, ook al is het een genre voor licht vermaak waar de eisen van het publiek meestal niet hoog zijn? Actiefilms zijn meestal ook eenvoudige schietfilms maar The Bourne Identity en Heat zijn in alle opzichten topfilms, niet enkel "binnen het genre".

TL;DR: dat een genre veel pulp kent maakt het genre zelf niet pulp.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

The Mortal Instruments: City of Bones (2013)The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
De film gaat over een meisje dat door haar bloedlijn uitverkorene is om tegen demonen te vechten. De film voelde maar matig aan.. Het acteerwerk voelde aan alsof je naar een kindermusical zat te kijken en ze de teksten echt aan het oplezen waren.

In de film kwamen nog wat dingen voorbij over homoseksualiteit, alsof ze een gay awareness prijs wilden winnen met de film. Degene die er het meest homoseksueel (en ook nog eens als een junk) uitziet is dan weer niet homoseksueel en zoent zo heftig(ofzoiets?) met een meisje dat de sprinklers aan gaan
spoiler:
Het meisje is vervolgens weer zijn zus is maar dan toch weer niet, maar zoenen voelt niet goed. Hmm misschien dan toch gay?

Hier en daar was er nog wat misplaatste muziek zoals bijv.:. In de film lopen ze een kamer binnen. Je hoort muziek alsof je over een groot vredig landschap met elfjes uitkijkt, maar het is gewoon een bibliotheek waar de camera een paar minuten in rond gaat. Wat was er dan zo speciaal aan die bibliotheek dat ze die muziek eronder zetten? Er werd verder ook niks uitgelegd...

Daarnaast zitten er grappen in die al 100x in andere films voorbij zijn gekomen. Eerder werd de grap al genoemd dat tegen een weerwolf in menselijke gedaante werd gezegd dat hij zijn hoofd wel buiten het raam mag hangen. Maar ook dat iemand ongewapend een kamer in moet komen en vervolgens 24 messen uit zwaarden uit zijn zakken haalt.

Eigenlijk was het een soort van Twilight meets Harry Potter film, terwijl de trailer mij een beetje deed denken aan Underwold.

+1 voor haar outfit als ze naar het feestje gaat met haar 15cm hoge hakken :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4BjdaLUQBnd9C2r2soutimNx/medium.png
IMDb -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Wikipedia -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Bekijk trailer van The Mortal Instruments: City of Bones (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-09-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
super leuke film
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

superleuke film of super leuke film?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is toch wat als 67% van je recensie uit taalfouten bestaat :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:15:
Watchmen (2009)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 162min. | MPAA: R

spoiler:
En een ronduit waardeloze sexscene heeft.

Een 9.
[afbeelding] 9 / 10
Inderdaad een fabelachtig goede film met ... [wat jij zegt].

Redemption (2013)Redemption (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Homeless and on the run from a military court martial, a damaged ex-special forces soldier navigating London's criminal underworld seizes an opportunity to assume another man's identity -- transforming into an avenging angel in the process.
Valt een beetje tegen als je een Statham-trap-iedereen-in-elkaar-film verwacht (zoals ik eigenlijk), maar toch echt geen spijt van het kijken van deze film.
Film is gemaakt met een best laag budget (2 mln.) volgens IMDB. In tegenstelling tot de meeste Statham films heeft de film zowaar een plot, wat best vermakelijk is, al zou ik hem niet snel nog een keer kijken...
Goede film voor die avond dat je een niet al te lange, redelijk rustige actiefilm met een verhaal wil.

Net geen 7, want dat is ie toch weer niet waard.
IMDb -- Redemption (2013) Wikipedia -- Redemption (2013) Bekijk trailer van Redemption (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Redemption (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Star Trek Into Darkness (2013)Star Trek Into Darkness (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Ronduit teleurstellend, maar ja misschien waren de verwachtingen wat te hoog na de eerste...
Plot hangt echt van de onzin en onlogica aan elkaar.
Een review van 'paulgab' op IMBD geeft het beste voorbeeld:
spoiler:
I completely agree with Scotty when he says "You know how completely ridiculous it is to hide a starship on the bottom of the ocean?" Yes this ridiculous, it is a spaceship not a submarine. The ship could have stayed in orbit and either beamed the cold fusion device directly into the volcano or beamed Spock with the device down and then beamed him up. This entire scene feels like it was an excuse to get the cast into 23rd century swimmers.

En dan is de film pas net begonnen...
Nog net een 6 voor de audio-visuele beleving (en omdat het Star Trek is).
IMDb -- Star Trek Into Darkness (2013) Wikipedia -- Star Trek Into Darkness (2013) Bekijk trailer van Star Trek Into Darkness (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek Into Darkness (2013)

Moon (2009)Moon (2009)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems.
Heeft even geduurd voordat ik deze film heb gekeken, stond al even op mijn watchlist. Is het goede film en heb er wel (een beetje) spijt van dat ik niet eerder gekeken heb. Dingen die nu als 'geleend' voelen, zijn geleend door films die jonger zijn...

Op haar beurt leent Moon ook weer van andere films, maar die (met name 2001: ASO) zijn dan weer zoveel ouder dat het als hommage geldt.

Goede film, wel langzaam, maar is niet hinderlijk. Ik had alleen niet deze spoilers moeten lezen ...
en
IMDb -- Moon (2009) Wikipedia -- Moon (2009) Bekijk trailer van Moon (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moon (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

World War Z (2013)World War Z (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Ik heb ongeveer 1.5 jaar uitgekeken naar deze film en dat is natuurlijk al niet erg handig voor een zombie film maar goed, hij viel dus tegen. Hij was in zoverre vermakelijk dat het wel nieuw was om zombie's hard te zien rennen en slimmer te zien zijn.

Er zat zoveel potentieel in maar om een of andere reden kwam het allemaal gehaast over, er had veel meer uitgehaald kunnen worden. Ook waren veel scènes onlogisch en duidelijk gecreëerd om de volgende fatale scène te kunnen maken.

Uiteindelijk heb ik mij wel vermaakt, maar niet zo goed als ik had gehoopt.
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:12

Sargan

Filmfreak...

The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.
Dit is nu het soort horror waar ik van hou. Geen idiote serial killer die tieners afslacht, maar een zeer sfeervolle haunted house horror.
James Wan zette met Insidious al een goeie sfeer neer en hier doet hij dat nog beter.

De onheilspellende soundtrack, heel veel suggestieve beelden, zeer goeie schrikmomenten en een uitmuntende Vera Farmiga zorgen ervoor dat dit een van de betere horrorfilms is van de laatste 10 jaar. In zijn genre toch wel een hoogtepunt en knap dat de film zulke goede kritieken heeft gekregen.
Jammer dat James Wan heeft aangegeven dat deze film en Insidious Chapter 2 de laatste horrorfilms zijn die hij gaat maken. Hij gaat The Fast and the Furious 7 maken.

Een vervolg op The Conjuring is al aangekondigd.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Ohja, gebaseerd op waargebeurde "feiten" :P

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Stukfruit
  • Niet online
Vergeet niet te schrijven dat het een waargebeurd verhaal is he! :+

Dat zit wel Schnorr.

• Sargan
  • Laatst online: 05:12

Sargan

Filmfreak...

Stukfruit schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:52:
Vergeet niet te schrijven dat het een waargebeurd verhaal is he! :+
Done ;)
Maar persoonlijk geloof ik ook wel in dit soort verhalen, dat er geesten, klopgeesten, entitteiten of hoe je ze ook wilt noemen zijn. Maar dat is een andere discussie.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Sargan schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:19:
[...]

Done ;)
Maar persoonlijk geloof ik ook wel in dit soort verhalen, dat er geesten, klopgeesten, entitteiten of hoe je ze ook wilt noemen zijn. Maar dat is een andere discussie.
offtopic
Begint nu half GoT plots te geloven in die onzin? In dat Dynamo topic ook al een. :X
Zucht, ik wil weten of het zo is, show me! Nee geen antwoorden als, pas op wat je vraagt of dat wil je niet. Daarbij, bestaan er dan ook lieve elfjes en leuke Kaspers e.d.?

PS, zo zie ik horrorfilms ook graag, geen echte levende moordenaar oid maar zieke spooksels :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 14-09-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

The East (2013)The East (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: An operative for an elite private intelligence firm finds her priorities changing dramatically after she is tasked with infiltrating an anarchist group known for executing covert attacks upon major corporations.
Film gaat over een meid die infiltreert bij een soort van greenpeace torristen josti groep. Dat komt goed uit, want 80% van de tijd lijkt ze zelf ook wel een josti.
De leider Benji (Eric northman van Trueblood) komt (in het begin vooral) over als een soort jezus met een hele aparte manier van eten. Iets met of je wel of niet zelfzuchtig bent of om je medemens denkt. (zal niet te veel verklappen) maar deze vorm van "het laatste avondmaal" vond ik wat apart.
Het is dan ook zeker niet mijn soort film. Ik zat de hele tijd zo van: Nu komt het. En toch kwam het niet.
Ik vond de hoofdrolspeelster ook maar een beetje dom uit dr ogen kijken. Heel vaak zat je te wachten tot ze iets ging zeggen, maar dan trok ze alleen maar een vaag gezicht. Ik heb heel vaak een moment gehad van: Sjezus zeg eens wat. Maar dat kan ook aan mij gelegen hebben.
De dove meid in het begin snapte ik al helemaal niet. Kijk de film zelf maar en leg mij maar uit waarom ze niets zegt tegen de rest.

Al met al niet mijn genre (veel te langzame en ontbrekende actie)
Al vind ik de boodschap wel heel goed.
.
IMDb -- The East (2013) Wikipedia -- The East (2013) Bekijk trailer van The East (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The East (2013)

[ Voor 18% gewijzigd door ApC_IcE op 15-09-2013 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
12 Angry Men (1957)12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Approved
Plot: A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court.
Een juweeltje in mijn beleving. De film gaat over 12 mannen die samen een jury vormen tijdens een proces tegen een jongeman. Zij moeten het vonnis unaniem overeen komen uiteraard.

Hij is zwart-wit en uit 1957, maar laat je daar niet door afschrikken. In tegendeel. Het zorgt voor een bepaalde sfeer welke ik nog niet vaak ben tegenkomen in films. Beeldkwaliteit was ook gewoon goed, zeker voor die tijd. De film zoog me op en liet me 96 minuten later met een glimlach achter in mijn zetel. Genieten dus!
IMDb -- 12 Angry Men (1957) Wikipedia -- 12 Angry Men (1957) Bekijk trailer van 12 Angry Men (1957) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Angry Men (1957)

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-09-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Rabid Dogs (1974)Rabid Dogs (1974)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: 18
Plot: Following a bungled robbery, three violent criminals take a young woman, a middle-aged man, and a child hostage and force them to drive them outside Rome to help them make a clean getaway.
Italiaanse poliziotteschi (actie/crimi) film over criminelen welke na een overval een auto kapen om weg te komen. Low budget, lijkt op het eerste gezicht te focussen op goedkoop shockeren maar doet dit voornamelijk door suggestie en minder op basis van grafische beelden. Verwacht verder ook niet dat je zo een scheiding tussen de goede en slechte karakters kan maken, dan kom je bedrogen uit.

Ondanks de goedkope productie zet deze film een indrukwekkende sfeer neer. Je voelt het drukkende warme weer, de angst voor de onvoorspelbare sociopathische criminelen op de achterbank en de onduidelijkheid, waar gaat de reis naar toe?

Goede film, met als minpunt dat deze af en toe wat traag overkomt.
IMDb -- Rabid Dogs (1974) Wikipedia -- Rabid Dogs (1974) Bekijk trailer van Rabid Dogs (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rabid Dogs (1974)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
A Bronx Tale (1993)A Bronx Tale (1993)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: A father becomes worried when a local gangster befriends his son in the Bronx in the 1960s.
Gave film uit 1993. Ik hem sowieso een sucker voor gangster films en ook van deze heb ik zitten genieten. Sterke cast met natuurlijk een sterke prestatie van Robert de Niro en Chazz Palminteri. Het contrast tussen het gangster leven en arbeidsleven wordt mooi in beeld gebracht en je leeft je helemaal in C.(hoofdpersonage) in. De rassen wordt ook pijnlijk in beeld gebracht.

Ook weer een topper in mijn ogen.
IMDb -- A Bronx Tale (1993) Wikipedia -- A Bronx Tale (1993) Bekijk trailer van A Bronx Tale (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Bronx Tale (1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Amores Perros (2000)Amores Perros (2000)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 154min. | MPAA: R
Plot: A horrific car accident connects three stories, each involving characters dealing with loss, regret, and life's harsh realities, all in the name of love.
Wat een achtbaan waar je in terecht komt. Geniaal gefilmd en compleet Spaans, iets wat films altijd anders dan andere maakt. Een Mexicaanse productie welke bij mij hoog ook mijn top 20 is gekomen. De complete setting, ambiance en onderlinge spanningen maakt de film enorm boeiend van het begin tot het eind. 3 verschillende verhaallijnen met ieder een compleet andere kijk op het leven en de maatschappij. Heerlijke film!
IMDb -- Amores Perros (2000) Wikipedia -- Amores Perros (2000) Bekijk trailer van Amores Perros (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Amores Perros (2000)

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-09-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat Netflix films :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij beide films krijg ik: is niet beschikbaar voor streaming

:)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Leuke film voor de zaterdagavond. Maar daar blijft het ook zeker bij, slechte humor die ook maar bij 2 mensen aansloeg in een volle zaal en op een gegeven moment werd het te langdradig. Ipv de film 2,5u te laten duren had de film makkelijk 1,5u kunnen duren.

En zoals velen al zeggen, Deppie speelt erin dus Deppie moet veel in beeld. Leuk verhaallijntje en leuk decor, maar daar blijft het toch zeker bij.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.2 6.2 / 10

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: Abraham Lincoln, the 16th President of the United States, discovers vampires are planning to take over the United States. He makes it his mission to eliminate them.
Toen deze film uitkwam in de bioscoop _moest_ ik deze zien. Wegens minder tijd en andere films die ik toen heb bezocht was dit toen niet gelukt.

Nu heb ik eindelijk de film bekeken maar ben ik blij dat ik er geen geld in de cinema voor heb gegeven. Ik ben nochtans een persoon die perfect een 7.5/10 kan geven voor films zoals Battlefield maar dat kan niet bij deze.

Het begin ziet er goed uit. Abraham Lincoln z'n jeugd wordt wat geschetst en de vampieren worden er mooi in verwerkt. Maar plots in de helft van de film stopt de actie, die overigens niet denderend is, en ga je over naar een bijna "bejaarde" lincoln en een bijna totaal andere soort film.

Het eerste deel vond ik al niet echt denderend maar het tweede deel kon mij zeker niet bekoren.

Het is een no-brain film maar duidelijk geen naar mijn smaak alhoewel het concept me wel aanstond. Vandaar deze teleurstellende beoordeling voor een teleurstellende film.
IMDb -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) Wikipedia -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) Bekijk trailer van Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vond het ook een beetje een vage film aan het eind. Eigenlijk had ik een zwaar overdreven comic achtige film verwacht, maar dat "historische tussenstukje" verpest het eigenlijk een beetje inderdaad :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
StealthyPeanut schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:15:
Een juweeltje in mijn beleving. De film gaat over 12 mannen die samen een jury vormen tijdens een proces tegen een jongeman. Zij moeten het vonnis unaniem overeen komen uiteraard.

Hij is zwart-wit en uit 1957, maar laat je daar niet door afschrikken. In tegendeel. Het zorgt voor een bepaalde sfeer welke ik nog niet vaak ben tegenkomen in films. Beeldkwaliteit was ook gewoon goed, zeker voor die tijd. De film zoog me op en liet me 96 minuten later met een glimlach achter in mijn zetel. Genieten dus!
kijk hier hebben we wat aan :) had em al hoog genoteerd zien staan in de IMDb top 250 (#7 !) maar liet me dus wel afschrikken door z'n 'oudheid'... nu toch maar even aan de d/l queue toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 12:20
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Vond het een zeer vermakelijke film! Heb 'm gekeken in 3D helaas wel de theatrical cut..

Ik kende deze stijl van zombies nog niet en vond de andere insteek (i.p.v. no-brain en traag) wel erg entertainend voor een keer.
Het is wel een film zonder een schrijntje geloofwaardigheid of wat dan ook, maar gelukkig is het ook fantasie :-)

Van mij krijgt de film een 8,5
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 01:05
habermas schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:37:
[...]
kijk hier hebben we wat aan :) had em al hoog genoteerd zien staan in de IMDb top 250 (#7 !) maar liet me dus wel afschrikken door z'n 'oudheid'... nu toch maar even aan de d/l queue toegevoegd...
Ik vind het ook enorm moeilijk de oude topfilms te bekijken, zelfs voor 1990 vind ik soms al beangstigend of kan er simpelweg niet inkomen. 12 Angry Men is niet tijdloos, maar ik had echt geen enkele moeite met de `ouderdom.` Dat wordt een makkie om te kijken en de kans is groot dat je achteraf een enorme bewondering krijgt voor wat je net hebt gezien. :9 De enige film in mijn lijst met 10 uit 10 tot nu toe. _/-\o_

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Crime, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
Tja, nogal een MIB ripoff, wel goede acteurs maar de CGI ligt echt jaren achter.
Wel gewoon een vermakelijke film om een keer te kijken als je niks te doen hebt.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)

Epic (2013)Epic (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Van een film met zo'n titel verwacht je wel wat, ik vond hem zelf nogal langdradig en er zaten een paar leuke stukje in (oa met die slakken) maar dat kon beter.
Wel erg mooi geanimeerd.
IMDb -- Epic (2013) Wikipedia -- Epic (2013) Bekijk trailer van Epic (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Epic (2013)

Pain & Gain (2013)Pain & Gain (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Vermakelijke film, en schijnbaar waargebeurd, als dat echt zo is dan zijn die bodybuilders niet zo snugger :P
Mark Wahlberg altijd +1
IMDb -- Pain & Gain (2013) Wikipedia -- Pain & Gain (2013) Bekijk trailer van Pain & Gain (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pain & Gain (2013)

This Is the End (2013)This Is the End (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Ik was na 5 minuten al bijna afgehaakt, dacht dat het weer zo'n film was waarin die komieken zichzelf geweldig vinden.
En toen uit het niets BAM :D
Het vervolg was echt awesome, vooral sterren zoals Michael Cera die zich ff goed in de zeik laten nemen, ik heb iig een paar keer hard gelachen want deze film is echt te belachelijk.

In de 7.5 kan ik me wel vinden.
IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)

Owja Fast & Furious 6 geef ik een 3, geen zin om daar een review voor te schrijven :+

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Sargan schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:49:
The Conjuring (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.

De onheilspellende soundtrack, heel veel suggestieve beelden, zeer goeie schrikmomenten en een uitmuntende Vera Farmiga zorgen ervoor dat dit een van de betere horrorfilms is van de laatste 10 jaar. In zijn genre toch wel een hoogtepunt en knap dat de film zulke goede kritieken heeft gekregen.

Een vervolg op The Conjuring is al aangekondigd.
[afbeelding] 8.5 / 10
Seriously?
Ik kom net bij The Conjuring vandaan.
Eerste helft is werkelijk geen flikker aan, het beetje aktie dat er is, is volkomen te voorspellen.
Tweede helft weet de spanning beter op te bouwen, maar echt schrikken? Ja, een keer. Omdat Lorraine naar de kelder dondert ipv een geest te zien zoals ik verwachtte. Naar het einde toe wordt ie beter, al is het helaas weer standaard exorcisme meuk. Hij verrast nergens.
spoiler:
Dat de moeder wordt bezeten voel je al aankomen op het moment dat Lorraine naar de bovenste ramen kijkt als ze buiten staat, en het verdwijnen van April is ook bepaald geen verrassing.

Van mij krijgt The Conjuring een 6,5 omdat de tweede helft veel beter is dan de doodsaaie eerste helft.
Maar het geheel blijft zo voorspelbaar als maar kan.

Edit: Laat ik er even bij zeggen dat ik wel zo belachelijk veel horrors en thrillers gezien heb, dat je de patronen snel herkent en dan ook weet waar ze de schrikmomenten plaatsen. Dan schrik je uiteraard niet snel meer, tenzij een regisseur met een verrassende aanpak komt die buiten de standaard horrorpaden gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door AcidBurn op 18-09-2013 00:51 ]

• StealthyPeanut
dinkelover schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:07:
[...]
Ik vind het ook enorm moeilijk de oude topfilms te bekijken, zelfs voor 1990 vind ik soms al beangstigend of kan er simpelweg niet inkomen. 12 Angry Men is niet tijdloos, maar ik had echt geen enkele moeite met de `ouderdom.` Dat wordt een makkie om te kijken en de kans is groot dat je achteraf een enorme bewondering krijgt voor wat je net hebt gezien. :9 De enige film in mijn lijst met 10 uit 10 tot nu toe. _/-\o_
10/10 geef ik eigenlijk nooit. Alleen The Usual Suspect heeft een 10 van me gehad. Ik was zo blown-away van het einde, dat ik daar echt dagen mee in mijn hoofd heb rondgelopen.

Maar oude films zijn vaak wat lastig om te bekijken inderdaad. Ze zijn vaak wat trager en wat meer obvious. Dit had ik bij 12 Angry Men totaal niet. Natuurlijk zie je het wel, maar het helpt bij aan het totale sfeertje wat er gecreëerd wordt.

• Jorgen
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alpha and Omega (2010)Alpha and Omega (2010)
IMDb: 5.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Romance | Runtime: 88min. | MPAA: PG
Plot: Two young wolves at opposite ends of their pack's social order are thrown together into a foreign land and need each other to return home, but love complicates everything.
Leuke animatiefilm met wolven in de hoofdrol. De hoofdkarakters zijn erg leuk en ook zijn er flink wat grappige bijkarakters. Hoewel je kunt zien dat de animaties niet zo mooi zijn als bij Disney/Pixar, ziet het geheel er prima uit. Ook het verhaal is dik in orde. Belangrijke thema's zijn rollenpatronen, en de positie in de groep. Dingen die in een wolvensamenleving van belang zijn en dat geldt natuurlijk ook voor mensen. Dat alles voorzien van een leuk sausje met avontuur, humor en liefde, maakt dat deze animatiefilm erg leuk is om naar te kijken. Wij hebben gelachen en een traantje gelaten. Conclusie: Alpha and Omega is een erg leuke animatiefilm: 8
IMDb -- Alpha and Omega (2010) Wikipedia -- Alpha and Omega (2010) Bekijk trailer van Alpha and Omega (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alpha and Omega (2010)

The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.
Na veel recensies op Tweakers te hebben gelezen ging ik met een dubbel gevoel naar de bioscoop. Enerzijds had ik heel hoge verwachtingen (western, Johnny Depp, Disney-avonturenfilm, Jerry Bruckheimer = spektakel, leuke trailer), anderzijds waren deze wat getemperd door de meningen in dit topic (zo zou het een kijk-eens-ik-ben-Johnny Deppfilm zijn).

Ik ben zeer blij dat ik toch gegaan ben. Ik heb The Lone Ranger gezien samen met mijn vrouw en een goede vriendin van ons in Pathé De Kuip in Rotterdam. We hebben ons alle drie meer dan kostelijk vermaakt en zijn met een goed gevoel weer de bioscoop uitgelopen. Wij kunnen onszelf in elk geval niet herkennen in alle kritiek die we tot nu toe over de film gehoord/gelezen hebben.

Als ik alleen voor mijzelf spreek, dan vond ik de film werkelijk fantastisch! Al na een paar tellen had ik het gevoel naar een episch spektakel te ziten kijken. En ook mijn vrouw en onze vriendin hebben zich prima geamuseerd.

De film per onderdeel:

spoiler:
De omgevingen: heel mooie natuur, een leuke stad, spannende plekken (mijnschacht, kloof, spoorbrug) en prachtige uitzichten. Ook de treinen zijn mooi in beeld gebracht. Alle scenes dragen bij aan het gevoel echt in het Wilde Westen te zijn. Het zag er prima uit en alleen al door de vele herkenbare omgevingen kostte het geen enkele moeite om je in het Wilde Westen van het eind van de 19e / begin van de 20e eeuw te wanen. Conclusie: Heel mooi neergezet.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

De muziek: Hans Zimmer heeft zichzelf overtroffen. De muziek draagt ontzettend veel bij aan de totale sfeer in de film. De spanning en het avontuur worden dan ook vergroot door de prachtig gecomponeerde muziek. Als dit een goede spaghetti western uit de vorige eeuw zou zijn, dan was de muziek van Zimmer ondertussen een klassieker geworden. Ik heb veel Ennio Morriconemomenten gehad, luisterend naar de muziek. The Lone Ranger theme aan het eind van de film, bracht de muziek nogmaals naar grotere hoogte. De finale van Rossini's William Tell Overture is zo herkenbaar en - hoewel van origine over Wilhelm Tell - onlosmakelijk verbonden met The Lone Ranger. Deze is onderdeel geworden van de Amerikaanse cultuur en vrijwel iedereen (her)kent de tune. Conclusie: Prachtig!

Rossini's Willi Overture: Final:

[video]YouTube: Rossini: William Tell Overture: Final][/video]

Hans Zimmers Lone Ranger Finale Theme:

[video]YouTube: 10 Finale - Lone Ranger [Soundtrack] - Hans Zimmer][/video]

De scenes: soms vrij raar (konijnen...?), maar voor het meerendeel erg leuk en mooi in beeld gebracht. Neem de manier waarop de Rangers of de boeven in beeld komen. 6 Mannen te paard, donkere gestalten die afsteken tegen het zonlicht op de achtergrond: geweldig. De wachtscene op het station, de gevechten in/op de trein, het jongetje met het klappertjespistool, het inrijden van de kloof, de spoorbrug, wakker worden boven op de houten stellage, nog meer treinen!, enz. Conclusie: Heel erg mooi!

[Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9,5 9,5 / 10

De karakters: Johnny Depp speelt geloofwaardig een indiaan met psychische problemen, Armie Hammer is goed gecast als in eerste instantie klungelige wereldverbeteraar die wordt gedwongen om toch de wapens op te nemen. The Lone Ranger is een held tegen wil en dank met wie je mee kunt leven en waarvan je hoopt dat hij het haalt. Hij loopt in de schaduw van zijn oudere - en beter in het Westen passende - broer Dan, maar weet daar uiteindelijk uit te treden. Tonto is een tikkeltje gek (understatement ;-)) en je herkent absoluut de veelheid aan parallellen met Depp's rol als Captain Jack Sparrow. Maar dat is nergens erg of storend. Tonto heeft de geschiedenis om van normale indiaanse jongen, half geschift te worden. Latham Cole (door Tom Wilkinson) zet prima de over-lijken-gaande mentaliteit neer van de railroad tycoon, zoals ook gezien in Once Upon A Time In The West en Butch Cavendish (door William Fichtner bekend van Prison Break, Crossing Lines) is een prima megalomane, enge, smerige boef uit het Wilde Westen. Dan Reid (door James Badge Dale) is ook geloofwaardig als Ranger; de stoere man die zich aan zijn taak kwijt. Ook hier zie je parallellen met de karakters uit Pirates of the Caribbean: Cavendish had een een gemene pritatenkapitein kunnen zijn en zijn "gekke hulpjes" hadden niet mistaan in Pirates. Verder vond ik de vrouw met het ivoren been een beetje storend, maar zij had gelukkig maar een kleine bijrol. Conclusie: Goede afwisseling tussen spannende en interessante karakters.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9,5 9,5 / 10

Het verhaal: Met scenes die zo uit The Magnificent Seven en Once Upon A Time In The West lijken te komen, is het niet gek dat je je meteen in het Wilde Westen waant. Dat is natuurlijk noodzakelijk om in het verhaal te kunnen komen. Datzelfde geldt voor de treinen. De basis van het verhaal is prima verzorgd. Aangezien The Lone Ranger al deel uitmaakt van de collectieve Amerikaanse televisiegeschiedenis en iedereen al een beeld heeft over hoe een western eruit zou moeten zien, was dat misschien wel tegelijk het moeilijkste en makkelijkste. Je weet namelijk wat een western aan verhaal moet bieden, maar iedereen heeft er natuurlijk ook een mening over. Wat je in elk geval niet moet verwachten is een verhaal met de serieuze toon die The Magnificent Seven en Once Upon A Time met zich meebrengen. Hier geen rauwe Clint Eastwood, Charles Bronson, Steve McQueen of Eli Wallach. Hier geen tragedje die op kille wijze wordt rechtgezet. The Lone Ranger moet het juist hebben van het epische avontuur dat doorspekt is met humor. De tragedie is er (het overlijden van oudere broer Dan, het trauma van Tonto, de nietsontziende manier waarop de railroad tycoon de indianen en Chinezen misbruikt voor zijn plannen, het verraad van de vriend van Dan) en spanning is er ook. Hier zijn zij de basis voor de rest van het verhaal dat natuurlijk draait om het avontuur dat The Lone Ranger / John Reid beleefd samen met Tonto. Wat dat aangaat, kun je de film heel goed plaatsen naast een film als Indiana Jones, Pirates of the Caribbean en National Treasure: films met veel snelheid en nog veel meer avontuur. Het verhaal is qua opzet in elk geval dik in orde. De tragedie laat je meeleven met de karakters, waarbij de snelheid en de humor ervoor zorgen dat je met een grote grijns het avontuur wordt ingetrokken. Conclusie: Het verhaal is heel goed verzorgd voor een film als deze.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9,5 9,5 / 10

Kritiek: De konijnen, de vrouw met het ivoren been, Cavendish is echt heel vreemd (organen eten van zijn vijanden)

Amusementswaarde: Ik kijk een film om mij te vermaken. Natuurlijk zijn er prachtige films waarbij het niet gaat om de lol die je er mee kan beleven. Sommige zijn gewoon mooi, treurig of goed in een heel ander licht. Bij een film als The Lone Ranger gaat het er echter om: heb ik plezier gehad bij het kijken? In dat geval kunnen wij met z'n drieën volmondig "JA" antwoorden. We hebben het heel goed naar ons zin gehad! :)

Eindoordeel: Episch! Mix Clint Eastwood, Jack Sparrow, de NS, Amerika en Ennio Morricone met elkaar en je krijgt The Lone Ranger. Hoogstaand amusement met een serieuzere basis. Wij hebben ons uitstekend vermaakt tijdens een avondje uit en ik vind deze film nu al een van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. De 10 vind ik dat ook geheel gerechtvaardigd (ondanks dat het geen gemiddelde is)
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)

[ Voor 202% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2013 13:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Plot: While attending a party at James Franco's house, Seth Rogen, Jay Baruchel and many other celebrities are faced with the apocalypse.
Vond de film op zich wel ok. Er zaten wel wat leuke grappen. Kon wel lachen om de rol van Michael Cera. Kan hem alleen niet helemaal als comedy zien, gezien ze worden achtervolgt door monsters, er veel doden vallen en je gewoon iemand vast gespiest ziet worden aan een lantaarnpaal.
IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)

Zombieland (2009)Zombieland (2009)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Mijn vriendin had een slechte bui en had deze film nog niet gezien. Resultaat: Na 10 minuten zat ze lachend om de bank en was ze weer vrolijk :D

Zombieland is voor mij persoonlijk één van de betere horror comedy films die er is. Een goede cast (o.a. Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Emme Stone) die zijn hand niet omdraait voor wat hack&slash en goede grappen uit de mouw weten te schudden.

Vooral de casting van Woody Harrelson als redneck is echt formidabel met zijn zoektocht naar een twinkie :D
IMDb -- Zombieland (2009) Wikipedia -- Zombieland (2009) [url=]Bekijk trailer van Zombieland (2009) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Zombieland (2009)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Wel grappig, This is the End had ik nooit van gehoord en was voor mij onverwachts een vd beste comedy's van de laatste jaren samen met The Hangover, misschien (persoonlijke reden) nog beter vanwege het idiote over the top fantasie verhaal. Geniaal!
De cast, het verhaal, ik vond het allemaal erg mooi passen.
Ik geef hem een 8,5 of 9 denk ik :)

Beetje vreemd hem niet als comedy te kunnen zien om die redenen imo. Dat irritante ventje aan die lantaarnpaal vond ik wel humor :P
In GTA lig ik bv ook dubbel om de ellende, Shaun of the Dead vind ik ook een vd leukste comedy's, The World's End was ook geniaal en zo zijn er wel meer.
Hoezo kan je Zombieland wel als comedy zien? Toch dezelfde soort film, horror comedy. Monsters/zombies, dood en verderf

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 18-09-2013 20:01 ]

• vanaalten
  • Laatst online: 20:35
The Croods (2013)The Croods (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: After their cave is destroyed, a caveman family must trek through an unfamiliar fantastical world with the help of an inventive boy.
M'n favoriete genre, de romantische holbewoner-komedie!

Het zijn barre tijden in holbewonerland. De Flintstones zijn nergens meer te bekennen en de holbewoner-familie Croods staat er in z'n eentje voor, terwijl de wereld snel overgaat van het pleistoceen naar holoceen. Of zo iets. Dochter Crood leidt daarnaast onder het juk van haar vader, dus ze heeft het dubbel moeilijk.

Nou goed, zonder verder te spoileren: de setting leent zich prima voor originele grappen, de romantiek wordt luchtig en grappig gebracht en is zeker niet het hoofdonderwerp van de film. Het gehele verhaal is natuurlijk wel voorspelbaar, daarmee wint deze film geen originaliteitsprijs.

Leuk vermaak, verrastte mij in positieve zin, ik had mindere verwachtingen.
IMDb -- The Croods (2013) Wikipedia -- The Croods (2013) Bekijk trailer van The Croods (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Croods (2013)

12 Angry Men (1957)12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Approved
Plot: A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court.
Sterke film, maar na twee stemrondes wel voorspelbaar. Op sommige momenten wat langdradig, maar de argumentatie rondom de bewijsstukken maakt het geheel toch erg interessant en leerzaam. Prima film voor iedereen die wil weten waarom jury-rechtspraak niet altijd verstandig is.

Ja, zwart-wit - maar dat stoorde mij zeker niet. Storender vond ik eerder het geluid: blikkerig, ruiserig. Maar zeker niet storend genoeg om niet te kijken.
IMDb -- 12 Angry Men (1957) Wikipedia -- 12 Angry Men (1957) Bekijk trailer van 12 Angry Men (1957) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Angry Men (1957)

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Gisteravond World War Z gekeken. Ik heb de ontwikkelingen rond deze film totaal niet gevolgd en ben het dus zonder verwachtingen gaan kijken. Ik vond het al met al een vermakelijke film, niet meer en niet minder. Het verhaal is filterdun, gaat erg snel en van karakterontwikkeling oid is geen sprake. Het blijft allemaal behoorlijk oppervlakkig. De actie en special effects daarentegen zijn erg spectaculair. De apocalypische chaos wordt erg vet in beeld gebracht en er zitten een aantal scenes bij die je niet snel zult vergeten.

Samenvattend: geen verhalend hoogstandje maar een echte special effects blockbuster met een hoge verstand-op-nul enterainmentwaarde!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

To Rome with Love (2012)To Rome with Love (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: The lives of some visitors and residents of Rome and the romances, adventures and predicaments they get into.
Veel ontrechte kritiek op deze film imho. Ik heb met plezier gekeken. Ok, misschien geen meesterwerk, en ook niet z'n beste film, maar gewoon leuk. Er zat ook weer zo'n typische cynische levensles in; dit keer over mensen en hun dromen, en volgens mij ook over hoe we onszelf zien. Het is lastig samen te vatten onder een noemer. Er wordt ook geen uitleg gegevens; de film is wat het is, en ik vond hem goed.

Alleen Jesse Eisenberg was zoals gewoonlijk weer redelijk irritant. Die jongen kan echt maar een rol spelen -- ookal wordt hij voor verschillende gecast -- en dat is een vervelend en bovenal arrogant ventje. Z'n hele houding, gezichtuitdrukkingen en lichaamstaal stralen arrogantie uit, altijd.

IMDb -- To Rome with Love (2012) Wikipedia -- To Rome with Love (2012) Bekijk trailer van To Rome with Love (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over To Rome with Love (2012)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 19-09-2013 18:36 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:13
vanaalten schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:49:

Ja, zwart-wit - maar dat stoorde mij zeker niet. Storender vond ik eerder het geluid: blikkerig, ruiserig. Maar zeker niet storend genoeg om niet te kijken.
Mono he, dat verstoord je geluidsbeeld ook extra.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Adore / Two Mothers (2013)Adore / Two Mothers (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A pair of childhood friends and neighbors fall for each other's sons.
Deze film is echt een randgevalletje.
Ondanks een volkomen ongeloofwaardig plot spelen Watts en Wright hun rollen erg goed.

De relatie progressie in het eerste halfuur vond ik absoluut niet geloofwaardig. Later in de film wordt dat stukken beter, zolang je de situatie accepteerd.

Het vreemdste is eigenlijk nog dat je erg meevoelt voor de moeder karakters, terwijl ze iets doen wat echt niet kan.

Het einde kan imo 2 kanten op.
spoiler:
Het laat zien dat Roz het verraad van Lil en Tom uiteindelijk heeft vergeven en ze met z'n vieren weer op de ouderwetse toer door zijn gegaan.
Of het hele verhaal is enkel een droom van een van hen die daar op het vlot liggen.

Ik vond de film op een aantal momenten niet sterk genoeg om mijn aandacht continu vast te houden, maar Naomi Watts en Robin Wright zetten wel weer goede rollen neer. Dat, plus het redelijk controversiele onderwerp, maakt dat ik de film toch een voldoende geef.

Edit: was de spoiler sluit tag vergeten :o
IMDb -- Adore / Two Mothers (2013) Wikipedia -- Adore / Two Mothers (2013) Bekijk trailer van Adore / Two Mothers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Adore / Two Mothers (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Breaking the Girls (2013)Breaking the Girls (2013)
IMDb: 4.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: Not Rated
Ik zat eigenlijk met "Kiss the girls" in mijn hoofd toen ik deze opzette.

Na 10 min die niet in verwachtingen/herindering voldeede, maar opgezocht wat ik nu eigenlijk aan het kijken was.
"thriller overladen met wat lesbische soft-porn" klonk als iets wat ik wel kon waarderen :) dus maar afgekeken.

Toch beter niet kunnen doen. Op een hoop gekus na, is er niks te zien, niet eens 1 boobie :) Dat ik de hoofdrolspeelster blijf zien als dat kleine meisje uit "the nanny" helpt ook niet echt :)
Verhaal zelf zit vol twists, maar is tegelijkertijd te cliche (Strangers on a train) alswel te ver gezocht :(

AL met al toch beter alsnog "kiss the girls" moeten opzetten :)

IMDb -- Breaking the Girls (2013) Wikipedia -- Breaking the Girls (2013) Bekijk trailer van Breaking the Girls (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Breaking the Girls (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
The Bling Ring (2013)The Bling Ring (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 90min. | MPAA: R
zoveelste film over de leegheid van de Amerikaanse (Californie) jeugd. deze keer gaan ze inbreken bij de rich&famous (Paris Hilton etc). kheb em (itt tot Spring Breakers) nog net uit kunnen kijken maar veel is t niet...

*edit: waar kunt die IMDb rating eigenlijk vandaan? hij staat momenteel op 5.9 maar hierboven geeft ie 6.4 aan? :s
IMDb -- The Bling Ring (2013) Wikipedia -- The Bling Ring (2013) Bekijk trailer van The Bling Ring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bling Ring (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door habermas op 20-09-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Aangezien er hier in België de BNP Paribas Fortis filmdagen zijn, kan je een film kijken in Kinepolis voor €4 per film. Dit vond ik een ideale reden om 2 films na elkaar te gaan kijken, 2 die ik dus wou zien.

De eerste was Elysium. Ik had een leuke Sci-Fi film verwacht met wat actie maar het stelde me toch teleur. Ik kijk vaak al kwijlend naar Sci-Fi films met hun blik op de toekomst (Dredd, Oblivion, ...) en Elysium deed daar niet voor onder. Zowel de visuals van de Aarde als van Elysium waren goed gedaan en leuk om naar te kijken.

Hoewel een actiefilm niet persé een sterk verhaal nodig heeft en hoewel het me vaak niet boeit dat het een zwak verhaal is, vond ik deze toch sterk tegenvallen. Het verhaal op zich is wel OK-ish maar na 50 min begon de film langdradig aan te voelen en vanaf dan was het zó voorspelbaar dat het bijna niet meer leuk was.

Wil je een standaard zaterdagavond film zien met redelijk wat actie, die wel nog te pruimen is maar soms te snelle cuts bevat waardoor het onoverzichtelijk wordt, dan is het wel een film voor jou. Ook de Sci-Fi erachter is wel leuk, hoewel nogal overdreven zoals de "med banks" die je genezen in letterlijk 10 seconden.

Ben zeker niet droevig dat ik de film gezien heb maar ik had toch meer verwacht.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)

Riddick (2013)Riddick (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: Left for dead on a sun-scorched planet, Riddick finds himself up against an alien race of predators. Activating an emergency beacon alerts two ships: one carrying a new breed of mercenary, the other captained by a man from Riddick's past.
Na een teleurstellende Elysium op naar Riddick.

Pitch Black en The Chronicles of Riddick mogen zeker bij m'n favoriete films gerekend worden. De Sci-Fi, Vin Diesel en het verhaal die net dik genoeg is om de film te dragen zijn een ideale combinatie. Het zijn weliswaar twee verschillende films. Pitch Black is meer 'geconcentreerd" in de zin dat het zich in een 'gesloten' ruimte afspeelt, namelijk de planeet waarop ze gecrasht zijn, en het verhaal is basic: Survive!
The Chronicles daarin tegen is met hetzelfde personage maar dan met een sterker verhaal maar deed een beetje af aan de 'animal side' van Riddick. Maar, het blijft toch een van m'n favoriete films.

Riddick, die een R-rated film is = redelijk wat bloed/gore/naakt, kan je bijna omschrijven als een 1:1 van Pitch Black. Het verhaal is basic: De necromongers laten Riddick voor dood achter, Riddick komt weer in contact met z'n animal side en huurmoordenaars proberen Riddick te vangen.

Er zitten een aantal grapjes in die de hele zaal wel kon laten lachen, hoe voorspelbaar het ook was. De actie is goed, de timing is goed én Vin Diesel kruipt opnieuw zeer geloofwaardig in de huid van Riddick.

Ook zijn er op deze planeet opnieuw een soort monster die de huurmoordenaars drijft om samen te werken met Riddick, zoals in Pitch Black.

Hoewel de film inderdaad sterk op Pitch Black lijkt is dat toch niet in z'n nadeel. Riddick z'n 'animals side', de timing, het verhaal én de one-liners maken het een zeer amusante en leuke film om naar te kijken.

spoiler:
Enkel John's z'n vader, als in John's uit Pitch Black, was niet echt nodig geweest en voegt eigenlijk weinig toe aan het verhaal, behalve om te benadrukken dat ze expres de intentie hadden om een Pitch Black-achtige film te maken.
IMDb -- Riddick (2013) Wikipedia -- Riddick (2013) Bekijk trailer van Riddick (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Riddick (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Aanvankelijk had ik gedacht dat de uiterst bombastische stijl van Baz Luhrmann perfect bij dit verhaal zou passen, maar wat schiet hij hier veel te ver door... Alsof je een kanon vol cgi afvuurt dat na het schot zelf in elkaar stort. De immer draaiende camera, belachelijke overgangen en overduidelijk gegenereerde taferelen zorgden ervoor dat ik simpelweg nooit in het verhaal kon komen.

Het concept zal voor menigeen bekend zijn, waardoor het des te belangrijker is dat je als filmmaker ook daadwerkelijk iets dóet met die solide basis. De Australiër laat het boek van F. Scott Fitzgerald echter overkomen als een kinderlijk eenvoudig verhaal over een driehoeksverhouding, zonder enige betekenis of diepere lagen.

Het grote pluspunt aan de film is het acteerwerk van vrijwel alle belangrijke castleden, die maakten het voor mij persoonlijk vooral de moeite waard.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

A Bronx Tale (1993)A Bronx Tale (1993)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Meer dan prima regiedebuut van Robert De Niro, die hiervoor terugkeerde naar het genre dat hem mede groot heeft gemaakt. De sfeer in dit soort verhalen over de maffia in de straten van New York is altijd erg bijzonder, mits goed uitgevoerd uiteraard.

Zwakke puntjes zijn het wisselende acteerwerk van hoofdrolspeler Lillo Brancato en enkele uit de toon vallende scènes. De rol van Chazz Palminteri is briljant, op wiens leven en toneelstuk het geheel overigens gebaseerd is.
IMDb -- A Bronx Tale (1993) Wikipedia -- A Bronx Tale (1993) Bekijk trailer van A Bronx Tale (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Bronx Tale (1993)

Hachi: A Dog's Tale (2009)Hachi: A Dog's Tale (2009)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Family | Runtime: 93min. | MPAA: G
Eerder deze week dook deze familiefilm plots op in de IMDb Top 250, maar waarom? Het is mij vooralsnog onduidelijk, want dit is een 13-in-een-dozijn productie over wat een huisdier doet met een gezin en hoe trouw hij of zij aan een baasje kan zijn. Op zich prima, maar het is niets bijzonders.
IMDb -- Hachi: A Dog's Tale (2009) Wikipedia -- Hachi: A Dog's Tale (2009) Bekijk trailer van Hachi: A Dog's Tale (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hachi: A Dog's Tale (2009)

Lichtelijk tegenvallende komedie van een groep acteurs en schrijvers die ik over het algemeen zeer kan waarderen. Ze spelen allemaal een overdreven versie van zichzelf en moeten omgaan met het einde van de wereld, met diverse absurde situaties als gevolg.

Helaas is het niveau van de humor ontzettend wisselend. Het ene moment lig je dubbel van het lachen, terwijl je vervolgens een scène ziet waarvan je je afvraagt hoe men ooit dacht dat het grappig zou zijn.

Liefhebbers van het hele kliekje rondom Seth Rogen, Jonah Hill, James Franco etc. moeten deze komedie zeker proberen, mits de verwachtingen maar niet al te hoog zijn. De zwakke delen worden gelukkig enigszins gecompenseerd door briljante concepten als de identiteit van Michael Cera en de onverwachte cameo aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dus je vond Riddick wel een goede Sci-Fi?

Elysium vond ik trouwens ook best geinig. Niet zo goed als District 9, maar geinig. De robots kwamen behoorlijk realistisch over, wat altijd erg fijn is tegenover al het onrealistische shit-woop-ass-geweld uit de meeste andere films.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Stukfruit schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:34:
[...]

Dus je vond Riddick wel een goede Sci-Fi?
Point taken :+

Maar eigenlijk als pure Sci-Fi film kan je het niet omschrijven. Buiten wat technologie is er weinig Sci-Fi aan. Vooral een leuke actiefilm die je af en toe eens kan laten lachen.
Elysium vond ik trouwens ook best geinig. Niet zo goed als District 9, maar geinig. De robots kwamen behoorlijk realistisch over, wat altijd erg fijn is tegenover al het onrealistische shit-woop-ass-geweld uit de meeste andere films.
District 9 vond ik ook beter. Het is inderdaad waar dat alles er wel reëel uitzag. Qua visuals is het een van de betere Sci-Fi:+ films die ik heb gezien maar het verhaal vond ik niet zo goed, persoonlijke smaak vermoed ik.

Ik ben niet zo een getalendeerde schrijver zoals je al gemerkt hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Psst, stop eens een 'c' in Sci-fi, als je het in elke post minimaal 3 keer blijft noemen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Hahn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:03:
Psst, stop eens een 'c' in Sci-fi, als je het in elke post minimaal 3 keer blijft noemen :P
Nu je het zegt, had het nog niet eens zelf opgemerkt :+ 8)7

De twee films + weinig slaap hebben er blijkbaar niet veel goeds aan gedaan :p

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Plot: Sherlock Holmes and his sidekick Dr. Watson join forces to outwit and bring down their fiercest adversary, Professor Moriarty.
De eerste Sherlock Holmes film vond ik persoonlijk verfrissend. Het was een soort film die ik nog niet vaak had gezien, met zeer veel intriges.

De tweede film stelt dan ook niet teleur. Er zit een goed stuk humor in maar het verhaal is eveneens sterk en relatief onvoorspelbaar.

Het leuke aan deze films is dat, wanneer je ze voor een tweede (of derde,...) keer bekijkt je meer en meer opvalt waardoor je de film van een ander perspectief als het ware bekijkt. Hierdoor kan je moeiteloos de film een aantal keren bekijken en nog altijd dingen ontdekken die je nog niet had gezien.
IMDb -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Wikipedia -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Bekijk trailer van Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:45
rimave schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:24:
Pain & Gain (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A trio of bodybuilders in Florida get caught up in an extortion ring and a kidnapping scheme that goes terribly wrong.
Love it! Leuke vermakelijke film welke dus ook op waarheid gebaseerd is. Ik kan het me in sommige scenes haast niet voorstellen, omdat ze zo stuntelig overkomen. Bijv. de scene met de BMW bij de supermarkt.
[afbeelding] 8.5 / 10
Love it too! :P Een lekker "luchtige" film zonder gek veel diepgang, vrij goede humor (voor Amerkaanse begrippen), een lekker relaxed tempo (geen rush-rush zoals in sommige andere films) en een paar gedachtes die bij mij uit gingen naar de film Blow (uit 2001).
wat mij betreft een 7,5/10.

• Stukfruit
  • Niet online
Wtf is deze?

Het lijkt in het begin nog redelijk geinig te worden, met alle verwijzingen naar andere films, eigen films en ideeën over acteurs uit roddelbladen, maar dan neemt de film een wending die me eigenlijk weinig kon boeien.

Wel raar om in een Amerikaanse film bijna Japanse toestanden (qua hoe bizar het is) te zien.

Dat zit wel Schnorr.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Wat een popcorn film. Maar dan wel eentje waarbij je de popcorn gaat inspecteren omdat sommige stukjes toch wel erg interessant zijn in vergelijking met het imax scherm.

Ik heb de film dus afgelopen donderdag gezien in imax Eindhoven, ik verwachtte eigenlijk al geen meesterwerk qua verhaal maar ik zie Jamie Foxx graag acteren en had me voorbereid op een vermakelijke aaneenschakeling van actiescènes.

Nou....zelfs met die verwachtingen: wat een bagger.
Het verhaal is niet alleen flinterdun, het is ook erg voorspelbaar en vol clichés, zit vol plotholes, en nog het ergste: is zo ongeloofwaardig dat het de hele film verpest.

Begrijp me niet verkeerd; ik hou van een lekkere actiefilm (Ramo, The Expendables, random Jan Claude movie). Echter deze film heeft drie dingen die het verpesten:

1. Mensen gedragen zich onnatuurlijk en besluiten/acties zijn totaal niet logisch/realistisch.

2. De situatie zoals die wordt geschetst totaal ongeloofwaardig. En dan heb ik het niet over het standaard terechtkomen in het worst-case scenario in elke actiefilm. Het probleem is dat de weg naar het worst-case scenario, het worst-case scenario zelf en de weg uit het worst-case scenario allemaal nergens op slaan. Alle drie zijn ze zo kunstmatig en onlogisch/onnatuurlijk dat het de hele film onderuit haalt.

3.Über Amerikaans, gevuld met ongepaste stereotypes+clichés, super super cheesy. Na 10 minuten weet je al hoe het einde van de film eruit ziet (in detail!) en na het einde had ik een vieze smaak in mijn mond van de cheesy bagger.

Ik zou graag op een rant gaan in spoilers, maar ik dan ben ik over een uur nog niet klaar.

Het geheel krijgt een krappe 4.5 voor de moeite en meneer Foxx.

IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Ctrl+k

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Gisteren een nieuwe sub gehaald. Een Final S220. En om die even te testen deze film erin gepropt...moet zeggen dat de sub ERG goed bevalt:) over de film weinig te klagen. Leuke film, leuke effecten en tony stark is altijd top:)
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Geen idee wat de meneer hierboven (die naar films met "Ramo" en "Jan Claude" heeft gekeken) slikte voordat hij naar deze film ging, want de openingssequentie laat toch al heel duidelijk zien wat het is:

"a Roland Emmerich film"

De betere filmkenners onder ons weten uiteraard dat dit het Duitse doch Hollywoodiaanse antwoord is op Michael Bay. Kijk je naar een film van hem, pak dan maar alvast een hele grote bak met popcorn uit de kast.

Meneer Emmerich heeft iets met het vernietigen van het Witte Huis, dus ook in deze film moet het er weer aan geloven. Hoewel de oneliner over iets met "die film die Independence Day heet" niet door iedere bezoeker van het bioscoopgaande publiek werd opgemerkt, deed de simpele(re) humor het zeker wel goed.

En ook al is de film eigenlijk veel te lang, met wat popcorn erbij is het nog niet eens zo heel erg veel erger dan een film van Bay.
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die film duurt echt lang hé. Was zoveel leuker geweest met 100 minuten, er zat best wel wat potentie in.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:27
Category 6: Day of Destruction (2004)Category 6: Day of Destruction (2004)
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 175min. | MPAA: TV-PG
3 uur vol dramatisch acteerwerk, vreemde scenes, sub sub sub plots en diverse slechte special effects.

Vaak zo slecht dat je ervan in de lach schiet.
IMDb -- Category 6: Day of Destruction (2004) Wikipedia -- Category 6: Day of Destruction (2004) Bekijk trailer van Category 6: Day of Destruction (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Category 6: Day of Destruction (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

After Earth (2013)After Earth (2013)
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Ik maak altijd de fout om naar aanleiding van een trailer een film te kijken. Trailers zijn altijd spannend en goed, dat weet ik al jaren en toch trap ik er weer in :)
Maar goed bij deze, kijk de trailer en dat was het wel. Flinterdun verhaaltje, eigenlijk heel standaard. Ik vond het zo jammer, het item dat de film bijzonder had kunnen maken "After Earth" de titel zegt het al, wordt met 1 zin afgedaan. Persoonlijk had ik wel wat meer willen weten, hoe en waarom, in ieder geval wekte de trailer die suggestie wel. Verder vond ik de stijl die gekozen was voor futuristies inrichting wat goedkoop aandoen, gespannen doeken en plastic in een ruimteschip... naa.
En over de acteerprestaties van zoon smith is al genoeg gezegd, met die wenkbrouwen die constant om een hondekoekie vragen, kan ik hem niet serieus nemen.
IMDb -- After Earth (2013) Wikipedia -- After Earth (2013) Bekijk trailer van After Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over After Earth (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:00
Heeft iemand de film "smoorverliefd" al gezien?

Het lijkt me zo'n type film waarbij de zaal gevuld zit met 16 - 17 jarige meidenclubjes :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Master and Commander: The Far Side of the World (2003)Master and Commander: The Far Side of the World (2003)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, War | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Deze film jaren geleden gekocht en staat voor mijn neus op de plank. Maar soms zie je een film en kijk je er nooit meer na, ook al is hij erg goed.

Deze film is er zo een, ooit een keer opgepikt uit de budgetbak bij 3 voor €15,- en een van de weinige waar je geen spijt van krijgt.
Doordat deze op Netflix staat ben ik hem weer gaan kijken en gaan beseffen hoe goed hij eigenlijk wel niet is.

Russell Crowe in de rol als Jack Aubrey, kapitein van een marine schip, wat overvallen wordt door een Franse fregat, zo begint het verhaal eigenlijk.

De actie is erg sterk en gecombineerd met een goed verhaal en de nodige drama maakt dit absoluut een topfilm. Hij duurt iets meer dan twee uur maar is het kijken en genieten absoluut waard.
IMDb -- Master and Commander: The Far Side of the World (2003) Wikipedia -- Master and Commander: The Far Side of the World (2003) Bekijk trailer van Master and Commander: The Far Side of the World (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Master and Commander: The Far Side of the World (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Trouwens over de hele film een best lekker stukje klassiek verwerkt:

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
D_Jeff schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:19:
Heeft iemand de film "smoorverliefd" al gezien?

Het lijkt me zo'n type film waarbij de zaal gevuld zit met 16 - 17 jarige meidenclubjes :P
Iemand die ik ken (v) heeft me verteld dat ze niet snapte waarom sommige mensen deze film zo goed zouden vinden.

Als een vrouw dat zelf al zegt... :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn vriendin (22, hbo zakelijke economie) was er met een vriendin (21, chemicus opleiding oid Uni) heen geweest, vonden het beide wel een leuke luchtige film. "Niets voor jou."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:00
Mooi. Morgen naar "The Heat". De tailer laat een leuke film zien, terwijl de meningen hier verdeeld zijn. We zullen zien :P

Als ik SF en Mr. V zo mag geloven, mag ik blij zijn dat ik die film gekozen heb.
Laat ik haar wel kijken met een vriendin of via andere bronnen :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05
Quad schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:34:
Master and Commander: The Far Side of the World (2003)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, War | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Deze film jaren geleden gekocht en staat voor mijn neus op de plank. Maar soms zie je een film en kijk je er nooit meer na, ook al is hij erg goed.

Deze film is er zo een, ooit een keer opgepikt uit de budgetbak bij 3 voor €15,- en een van de weinige waar je geen spijt van krijgt.
Doordat deze op Netflix staat ben ik hem weer gaan kijken en gaan beseffen hoe goed hij eigenlijk wel niet is.

Russell Crowe in de rol als Jack Aubrey, kapitein van een marine schip, wat overvallen wordt door een Franse fregat, zo begint het verhaal eigenlijk.

De actie is erg sterk en gecombineerd met een goed verhaal en de nodige drama maakt dit absoluut een topfilm. Hij duurt iets meer dan twee uur maar is het kijken en genieten absoluut waard.
[afbeelding] 9.5 / 10

Trouwens over de hele film een best lekker stukje klassiek verwerkt: [video]
Heb hem op blu-ray. Goeie film en ook heel goed om je homecinema is ff te laten knallen!

U-571 is er ook zo'n één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
baronruud schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:48:
[...]

Heb hem op blu-ray. Goeie film en ook heel goed om je homecinema is ff te laten knallen!

Ja, qua geluid en beeld is deze film gewoon top. De acteer prestaties zijn ook goed.
Het is een van de weinige films die ik op Blu-ray gekocht heb omdat deze film dat gewoon verdient.
Ik kan me dus volledig vinden in het cijfer dat Quad gegeven heeft.

Vind het jammer dat er nooit een vervolg op gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

Die diepzeebommen :o :o

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
[...]

U-571 is best aardig, maar de director's cut met nieuwe audio van klassieker Das Boot verslaat zowel kwa verhaal als film als pure audio candy de naaper U-571 met speels gemak. Nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Deadsy schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:15:
[...]

Ja, qua geluid en beeld is deze film gewoon top. De acteer prestaties zijn ook goed.
Het is een van de weinige films die ik op Blu-ray gekocht heb omdat deze film dat gewoon verdient.
Ik kan me dus volledig vinden in het cijfer dat Quad gegeven heeft.

Vind het jammer dat er nooit een vervolg op gekomen is.
Correct, is echt een film waar alles op een kleine schaal gebeurt maar zoveel actie en snelheid dat het geen moment verveelt. Ik vind hem ook best wel ondergewaardeerd en gezien het einde had een vervolg bestgoed gekund . Nu zit je met de vraag van is dat schip nog wel veilig? Moeten ze weer enteren etc.
Als deze film 4 uur had geduurd had het mij nog niet verveeld.

Maar ik ben dan ook best wel fan van deze tijden. Napoleon, Romeinse tijd, gouden eeuw etc.

Afgaande op de naam U-571 gok ik dat het een modernere marine film is. Met een onderzeeër, dat interesseert mij minder maar als het verhaal, spanning en actie goed is gaat hij zeker op de watch list.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Infernal Affairs (2002)Infernal Affairs (2002)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Goede film. Geen overdreven actie o.i.d. maar wel een sterk verhaal. Ik moest wel goed opletten omdat ik alles uit de subtitles moest halen wat er gezegd werd.
Desondanks een goede film, aanrader voor iedereen die eens wat anders wilt dan de standaard Amerikaanse ''goodcop/badcop'' films.
IMDb -- Infernal Affairs (2002) Wikipedia -- Infernal Affairs (2002) Bekijk trailer van Infernal Affairs (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Infernal Affairs (2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
U-571, Ja super film!

Ik probeer "The Final Countdown" (1980) te bemachtigen. Bij bol.com even aan de dure kant van 40 euro. Een film in mijn jeugd en is me altijd bij gebleven :)

IMDB: The Final Countdown (1980)

Iemand deze gezien of op DVD?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

Rhapsody

In Metal We Trust

The Croods (2013)The Croods (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: After their cave is destroyed, a caveman family must trek through an unfamiliar fantastical world with the help of an inventive boy.
Hoewel het op zich best een leuke film is, vind ik het toch jammer dat de film verre van 'realistisch' is. Natuurlijk blijft het een animatie, maar toch.

Het verhaal gaat over een holbewoner-familie die zich zodra de zon onder gaat opsluit in een grot. De dochter is echter nieuwsgierig en wil dus graag op onderzoek uit. Daarmee komen ze dus regelmatig in de problemen etc etc.

Ik denk dat als de makers een iets realistischere wereld hadden gemaakt, de film minstens zo leuk, zo niet leuker, zou zijn geweest. Dus geen rare dieren, maar gewoon sabeltandtijgers en mammoets e.d. Geen holbewoners met lichte vormen van superkrachten, maar gewone holbewoners ;-)
IMDb -- The Croods (2013) Wikipedia -- The Croods (2013) Bekijk trailer van The Croods (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Croods (2013)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Shooter (2007)Shooter (2007)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R
Gisteren zat ik wat te browsen op netflix en zag ik deze voorbij komen. Heb deze al eerder gekeken lang geleden, maar had er eigenlijk wel weer zin in. Blijft gewoon een goede film. Nu met de 2e keer kijken vielen een aantal plotholes me op, maar desondanks wilde ik toch steeds doorkijken terwijl het al na 1 uur snachts was toen de film afliep. Ben wel een fan van Mark Wahlberg, hij heeft een oog voor goede films en kan prima acteren. Als je houdt van revenge/conspiracy/actie films is en was dit altijd al een aanrader. Zelfs na een tweede viewing nog steeds een dikke 7.5
IMDb -- Shooter (2007) Wikipedia -- Shooter (2007) Bekijk trailer van Shooter (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Shooter (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Modest71 schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:10:
[...]

U-571, Ja super film!

Ik probeer "The Final Countdown" (1980) te bemachtigen. Bij bol.com even aan de dure kant van 40 euro. Een film in mijn jeugd en is me altijd bij gebleven :)

IMDB: The Final Countdown (1980)

Iemand deze gezien of op DVD?
Jep, coole film. Jaren geleden gekeken met vriendin van me. Erg leuke film vind ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
De grootste kritiek op The Hangover Part II was destijds dat men een te getrouwe kopie van het origineel wilde maken. "Prima, dan pakken we het nu toch gewoon heel anders aan?", zo moet Todd Phillips gedacht hebben, met als resultaat een film die naast de herkenbare elementen ook de belangrijke humor ontbeert.

Op zich vind ik het lovenswaardig dat we hier niet wéér zien hoe het drietal wakker wordt en moet achterhalen wat er die nacht is gebeurd, als het dan maar grappig is. Helaas heb ik bij dit derde deel verreweg het minste moeten lachen van de gehele trilogie en dan houdt het al snel op.
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31

SomerenV

It's something!

Drive (2011)Drive (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Eindelijk heb ik Drive gezien. Ik kreeg al wat langer te horen hoe geweldig te film is maar mezelf er nooit toe gezet hem te kijken. Afgelopen weekend de film aan, geluid flink hard en genieten.

Een heerlijk film! Sommige scenes bevatten bijna geen tekst maar toch weet je precies wat er speelt en lijk je tussen de personages te staan. De muziek is subliem en past perfect. Ik heb in ieder geval genoten :)

Soms was de film wel wat traag en voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken.
IMDb -- Drive (2011) Wikipedia -- Drive (2011) Bekijk trailer van Drive (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive (2011)

Voor de geïnteresseerden, hier is de hele Drive-soundtrack in een Spotify-playlist: http://open.spotify.com/u...st/09aLuS5gxObiEzx8OuCPig

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 23-09-2013 15:03 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik vind deze soundtrack van Drive zo vet :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ae25iSx6cDM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Ram0n schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:46:
Helaas heb ik bij dit derde deel verreweg het minste moeten lachen van de gehele trilogie en dan houdt het al snel op
spoiler:
Ik heb het hardste moeten lachen aan het einde (aftiteling) ... toch wel benieuwd naar part 4 :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]