The Mortal Instruments: City of Bones (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | MPAA: PG-13 Afgelopen zaterdag naar deze film geweest, welke afgeleid is van deel 1 is uit een 6-delige boekenserie (deel 2 wordt momenteel ook al verfilmd!) De film valt wel een beetje in het verlengde van Twilight/Harry Potter, maar dan wat duisterder. De boekenserie van Mortal Instruments is eigenlijk bedoeld als een tienerserie, maar de film pakt het iets volwassener aan. Het gaat over Clary, een tienermeisje wie samen met haar moeder in een klein appartement woont. Wanneer haar moeder ontvoerd wordt door demonen zoekt Clary heil bij een formatie die zich Shadow Hunters noemen. Dan volgt er een zoektocht naar haar moeder terwijl ze ondertussen afgeleid wordt door verliefdheid waar twee jongens bij in het spel zijn. Zoals ik al zei is de film vrij duister. Je moet het ook vooral niet erg vinden om demonen en andere gespuis in volle glorie te kunnen zien. Het speelt zich af een modern New York en de film mag zich daarmee tot het genre urban fantasy koppelen. De balans tussen actie, romance en verhaal opbouw is vrij goed gedaan. Ik had weinig vragen over toen de film afgelopen was. De vragen die blijven hangen is vooral omdat de film de eerste is van een reeks films, dus de vraag zal waarschijnlijk nog wel beantwoord worden. Ik vond het een zeer vermakelijke film. De film overtreft echt de verwachting die ik had vanuit de trailer en maar weinig films krijgen dat voor elkaar de laatste tijd, vind ik. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh