Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.247 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:57

Zeror

Ik Henk 'm!

The Mortal Instruments: City of Bones (2013)The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | MPAA: PG-13
Afgelopen zaterdag naar deze film geweest, welke afgeleid is van deel 1 is uit een 6-delige boekenserie (deel 2 wordt momenteel ook al verfilmd!)

De film valt wel een beetje in het verlengde van Twilight/Harry Potter, maar dan wat duisterder. De boekenserie van Mortal Instruments is eigenlijk bedoeld als een tienerserie, maar de film pakt het iets volwassener aan.
Het gaat over Clary, een tienermeisje wie samen met haar moeder in een klein appartement woont. Wanneer haar moeder ontvoerd wordt door demonen zoekt Clary heil bij een formatie die zich Shadow Hunters noemen. Dan volgt er een zoektocht naar haar moeder terwijl ze ondertussen afgeleid wordt door verliefdheid waar twee jongens bij in het spel zijn.

Zoals ik al zei is de film vrij duister. Je moet het ook vooral niet erg vinden om demonen en andere gespuis in volle glorie te kunnen zien. Het speelt zich af een modern New York en de film mag zich daarmee tot het genre urban fantasy koppelen. De balans tussen actie, romance en verhaal opbouw is vrij goed gedaan. Ik had weinig vragen over toen de film afgelopen was. De vragen die blijven hangen is vooral omdat de film de eerste is van een reeks films, dus de vraag zal waarschijnlijk nog wel beantwoord worden.

Ik vond het een zeer vermakelijke film. De film overtreft echt de verwachting die ik had vanuit de trailer en maar weinig films krijgen dat voor elkaar de laatste tijd, vind ik.
IMDb -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Wikipedia -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Bekijk trailer van The Mortal Instruments: City of Bones (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, heb alle 5 de boeken gelezen en ben erg benieuwd naar de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19

The_Scarabial

MTB for life!

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Wilde deze film graag zien, omdat ik de acteer kwaliteiten van DiCaprio wel kan waarderen.
Daar was in deze film ook niet veel mis mee, maar vond het verhaal niet echt boeiend genoeg. Kon ook slecht de aandacht vasthouden tijdens de film. Het nummer van Lana Del Rey uit de soundtrack vind ik best gaaf en past ook goed bij de film.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Zeror schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:28:
The Mortal Instruments: City of Bones (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | MPAA: PG-13
Afgelopen zaterdag naar deze film geweest, welke afgeleid is van deel 1 is uit een 6-delige boekenserie (deel 2 wordt momenteel ook al verfilmd!)

De film valt wel een beetje in het verlengde van Twilight/Harry Potter, maar dan wat duisterder. De boekenserie van Mortal Instruments is eigenlijk bedoeld als een tienerserie, maar de film pakt het iets volwassener aan.
Het gaat over Clary, een tienermeisje wie samen met haar moeder in een klein appartement woont. Wanneer haar moeder ontvoerd wordt door demonen zoekt Clary heil bij een formatie die zich Shadow Hunters noemen. Dan volgt er een zoektocht naar haar moeder terwijl ze ondertussen afgeleid wordt door verliefdheid waar twee jongens bij in het spel zijn.

Zoals ik al zei is de film vrij duister. Je moet het ook vooral niet erg vinden om demonen en andere gespuis in volle glorie te kunnen zien. Het speelt zich af een modern New York en de film mag zich daarmee tot het genre urban fantasy koppelen. De balans tussen actie, romance en verhaal opbouw is vrij goed gedaan. Ik had weinig vragen over toen de film afgelopen was. De vragen die blijven hangen is vooral omdat de film de eerste is van een reeks films, dus de vraag zal waarschijnlijk nog wel beantwoord worden.

Ik vond het een zeer vermakelijke film. De film overtreft echt de verwachting die ik had vanuit de trailer en maar weinig films krijgen dat voor elkaar de laatste tijd, vind ik.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik heb de film zondag gezien, maar ik kon er niet inkomen. Misschien kwam het voor een deel door wat mensen in het publiek die godvergeten irritant bezig waren, misschien is deze film gewoon niet aan mij besteedt. Wel jammer, want de boeken staan al een tijdje op m'n to read lijst en ik kan dit soort films veelal prima waarderen. Maar ik had iets te vaak 'hey, dat is Star Wars', 'hey, Twilight had dat ook' etc. etc. Ik ga de film vast nog wel een kans geven als ik 'm in alle rust thuis kan bekijken, maar voor nu kom ik niet verder dan 5 sterren.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

The Berlin File (2013)The Berlin File (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: Not Rated
Leuke film. Verfrissend om eens iets te zien dat niet als hoofdtaal Engels heeft, Amerikaanse acteurs en locatie Amerika. Goed in elkaar gezet, geen nodeloze romantiek die geen fuck toevoegt en leuke actie. Hier en daar wel wat holes die wel érg ongeloofwaardig overkomen.
IMDb -- The Berlin File (2013) Wikipedia -- The Berlin File (2013) Bekijk trailer van The Berlin File (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Berlin File (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Beetje dubbel gevoel bij deze film. In beginsel zeker vermaakt. Morgan Freeman +1, helaas wel weinig in beeld geweest. Simpel verhaal maar op zich wel leuk. Vooral de sfeer die de film ademde vond ik goed en de opbouw naar de twist duurde even, wat ik wel een positief punt vind. Opbouw naar de twist vind ik net zo belangrijk als het deel erna.

Nadeel vond ik die kop van Tom Cruise. Ik kan die kerel gewoon niet meer serieus nemen. Beetje one trick pony, speelt altijd zelfde soort personage. Zoals iemand al zei, Tom Cruise speelt Tom Cruise. En wetende dat die kerel iets doet met Scientology kan ik hem helemaal niet meer serieus nemen :') Karakterontwikkeling houd ook niet echt over, evenals emoties bij de karakters. Eigenlijk de enige die ik echt goed vond acteren was Freeman :P

Desondanks prima vermaakt. Twijfel tussen 6,5 en een 7, gezien mijn recensie hierboven wordt het een 6,5 want het verschil tussen de films was zeker groter dan een halve punt.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
JT schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:06:
Nadeel vond ik die kop van Tom Cruise. Ik kan die kerel gewoon niet meer serieus nemen. Beetje one trick pony, speelt altijd zelfde soort personage. Zoals iemand al zei, Tom Cruise speelt Tom Cruise. En wetende dat die kerel iets doet met Scientology kan ik hem helemaal niet meer serieus nemen :')
Ik vraag me af of Xenu niet boos wordt,
spoiler:
omdat aliens in deze film geen Thetans zijn

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:54

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:48:
Wat is deus ex machina aan een einde dat echt niet zo onverwacht of onmogelijk is? Er wordt notabene de hele film op gezinspeeld.
Spoileralert:
spoiler:
Er zijn films waar een onverwacht einde geen dues ex machina is door inderdaad goeie zinspeling, goed voorbeeld daarvan is "the usual suspects". Er zijn maar een paar film die een dues ex machina goed kunnen inplanten en de film er niet mee vergallen. Fight club is daar een voorbeeld van. Waarom is NYSM compleet verkloot door het einde. Bij fight club komt het er op neer dat het hoofdpersonage het zelf niet wist dat hij de slechterik was. Bij NYSM geven ze als einde dat het hoofdpersonage de "slechterik" is, maar dat de storyline dat gewoon verzwegen heeft. Reden? Misleiding, de rode draad in de film, my ars. Anders geef je eerst anderhalf uur een natuurdocumentaire en dan dit einde eraan plakken, maakt evenveel steek. Zinspelen was ook niet echt goed gefundeerd. Een ergens wel "zeer toevallig gegeven info" in de loop van de film geplakte goochelaar die sterft en die blijkt een zoon te hebben... Dat kon iedereen zijn, de travestiet, de kwade echtgenoot die scheve schaatsen reed, zelf zijn hond met wraakplannen. En als het "hoe" verklaren ze door "veel tijd" en een "talent"
Ze hadden er misschien beter een pratende hond in gestoken a la MIB, dan hadden ze magie verklaard, een nog meer sluitende storyline gehad en op zijn minst wat zelfspot durven tonen.
Dit einde is zoals kijken naar Top Gear die een duitse auto reviewed en hem afkraakt omdat hij slechte vering heeft en de airco niet werkt en op het einde zeggen ze: stiekem hebben we een Tigertank gereviewed die we hebben omkleed tot auto, dat zagen jullie niet komen e.
Of kijken naar een aflevering van Baantjer waarin hij op het einde bekend dattie het gewoon zelf gedaan heeft om te zien of iemand het ooit zou doorhebben...
Dus ja, dit is een geflopte dues ex machina. Nog zo een goed voorbeeld van geflopte DEM is Hitman de film.

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 27-08-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kijk je de film nog eens en pik je de hints misschien wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:08:
Anders kijk je de film nog eens en pik je de hints misschien wel op.
Maar als je na de eerste keer kijken toch zo'n negatief gevoel hebt - dan was die film voor hem toch daadwerkelijk slecht?

Een mening is altijd subjectief - dat kan je maar beter accepteren, want je kan iemand niet zomaar een andere mening aanpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:27
Ocean's Twelve (2004)Ocean's Twelve (2004)
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Waar het eerste deel ontzettend vermakelijk was, lijkt dit vervolg eigenlijk helemaal nergens op. Hier en daar wel een leuke scene, maar het verhaal is echt zo ontzettend rommelig. Jammer, duidelijk een gemiste kans. Hoop dat het derde deel weer het niveau kan benaderen van het eerste deel.
IMDb -- Ocean's Twelve (2004) Wikipedia -- Ocean's Twelve (2004) Bekijk trailer van Ocean's Twelve (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ocean's Twelve (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is deus ex machina aan een einde dat echt niet zo onverwacht of onmogelijk is? Er wordt notabene de hele film op gezinspeeld.
Meh

Wat ik jammer vond aan de film,
spoiler:
dat aan het einde de agent de "bad guy" is, er is nooit aanleiding gegeven om dit te denken. Het gebeurd zo maar, en dan doen alsof het heel slim is. Dan is The Prestige een stuk beter geschreven, als je die film nog een keer kijkt zie je een heleboel dingen anders.
Dat is met deze film (denk ik) niet zo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:24
Op welk punt in de film wordt er dan gezinspeeld op het feit dat
spoiler:
de agent de bad guy is en de zoon van die houdini dude?

Misschien heb ik iets gemist hoor, maar volgens mij wordt dáár niet op gezinspeeld. Alleen op het feit dat
spoiler:
het om die houdini dude draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact en aangezien daar op gezinspeeld wordt is het niet geheel onlogisch dat hij een getalenteerde zoon heeft. Je weet in ieder geval dat er een link ergens moet komen of dat ie niet dood is. Ik val ook nergens zijn mening aan of zeg dat het allemaal ontzettend goed geschreven is. Ik ben het er enkel niet mee eens dat het een deus ex machina zou zijn en het totaal nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odd Thomas (2013)Odd Thomas (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R-13
Odd Thomas is een verfilming van een roman geschreven door Dean Koontz. Odd Thomas (Anton Yelchin) heeft een normale baan in een klein stadje in Calafornie. Echter niets is normaal aan Odd. Hij heeft voorspellende dromen over extreme doden van mensen. Ook ziet hij wezens als er iets ergs met iemand gaat gebeuren. Als hij dromen krijgt over een grote ramp en de hoeveelheid wezens rap toenemen is hij de enige die de mogelijke ramp kan voorkomen. Hij krijgt hierbij hulp van hoofd van politie Wyatt Porter (Willem Dafoe) en zijn vriendin Stormy Llewellyn (Addison Timlin).

Vond dit een zeer vermakelijk film. Ondanks dat het geclasificeerd kan worden als horror/mystery blijft het redelijk luchtig het grootste deel van de film. Dit voornamelijk door de uitstraling van Addison Timlin en hoe haar karakter met de gave van Odd omgaat. In ieder geval blijft de film tot aan het einde redelijk onvoorspelbaar.

Release 12 september 2013 volgens imdb, maar volgens de website van pathe zal hij daar niet te zien zijn. Zonde want ik vond deze film de moeite waard.
IMDb -- Odd Thomas (2013) Wikipedia -- Odd Thomas (2013) Bekijk trailer van Odd Thomas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Odd Thomas (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Worlds End draait niet in Nederland omdat het verwacht wordt dat er niet genoeg mensen heen gaan :'). We zouden die bioscopen hier eens moeten boycotten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:20
Ga je toch naar het Kinepolis? Inderdaad wel een lompe actie van Pathe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:47
MrVegeta schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:
The Worlds End draait niet in Nederland omdat het verwacht wordt dat er niet genoeg mensen heen gaan :'). We zouden die bioscopen hier eens moeten boycotten.
Ohh! Hoe dúrven ze?? Commercieel nadenken, de etters! Het is niet alsof ze winst moeten maken ofzo, dus dit slaat echt nergens op!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MrVegeta schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:
Als ze denken er geld aan te verdienen zouden ze hem echt wel uitbrengen. Het is een lastige film om te promoten, zeker nu This is the End vanaf deze week bij ons in de bios draait. Vergelijk eens de budgetten van beide films en de opbrengsten in de VS. Daarmee vergelijk ik absoluut geen kwaliteit, maar puur commercialiteit.

Ik zou de film ook ontzettend graag op het grote scherm willen zien, maar kan me voorstellen dat men simpelweg meer geld kan verdienen met andere producties.

Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Na het zwakke tweede deel in deze reeks werd duidelijk dat er een frisse wind nodig was om het geheel weer relevant te maken in dit tijdperk vol superheldenfilm. Met de komst van Shane Black hoopte ik dat hier gehoor aan was gegeven, maar het eindresultaat lijkt alsnog te veel te zijn beïnvloed door de studio.

Het verhaal van Iron Man 3 is bijzonder rommelig, om het nog enigszins zwak uit te drukken. Nergens heb je het gevoel dat de slechterik een serieus plan heeft, en ik vind het bijzonder jammer dat er een semi-bovennatuurlijke draai aan is gegeven. Natuurlijk is realisme overboord gegooid toen Iron Man in de wereld van The Avengers bleek te leven, maar de losse films zouden wat mij betreft nog puur om technologie moeten draaien.

Maar goed, op zich is een zwak verhaal nog wel deels door de vingers te zien als er verder te genieten valt van heerlijke actiescènes. Ook hier valt de film schromelijk tegen...

Verreweg het sterkste element is de humor, waarin de inbreng van Black pas echt duidelijk wordt. Ik heb meerdere malen hard moeten lachen, en vooral een scène met Ben Kingsley is zeer de moeite waard.

Als ik de reeks zo zie hoop ik bijna dat de geruchten waar blijken te zijn dat The Avengers: Age of Ultron 3 de laatste film is waarin deze held een rol zal spelen. Als de films per deel zwakker worden denk ik liever terug aan de uitstekende, originele film dan dat ik elke paar jaar weer teleurgesteld moet worden.
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ram0n schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:36:
[...]

Natuurlijk is realisme overboord gegooid toen Iron Man in de wereld van The Avengers bleek te leven, maar de losse films zouden wat mij betreft nog puur om technologie moeten draaien.
Iron Man is altijd al onderdeel geweest van het Marvel Cinematic Universe :? En het is een comic book verfilming dus verwacht niet veel realisme.
Als ik de reeks zo zie hoop ik bijna dat de geruchten waar blijken te zijn dat The Avengers: Age of Ultron de laatste film is waarin deze held een rol zal spelen.
Hij heeft een contract getekend voor nog 2 Avengers films dus na Age of Ultron zie je hem in ieder geval nog 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Kenzi schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:13:
[...]
Iron Man is altijd al onderdeel geweest van het Marvel Cinematic Universe :? En het is een comic book verfilming dus verwacht niet veel realisme.
Dat laatste punt is natuurlijk geen argument, een comicverfilming kan prima realistisch zijn. Het ging me echter niet om realisme in de zin van een fysieke weerspiegeling van de werkelijkheid, maar waar het verhaal om draait. Als ik denk aan Iron Man zie ik vooral een focus op technologie voor me, en voor mij gingen ze hier met het concept van de tegenstander iets te ver mee. De mengeling met The Avengers heeft Tony in een bredere wereld geplaatst en daar is niets mis mee (ik heb ook genoten van die film), maar ik zou voor een stand-alone film graag willen zien dat men weer focust op technologie.
Kenzi schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:13:
Hij heeft een contract getekend voor nog 2 Avengers films dus na Age of Ultron zie je hem in ieder geval nog 1 keer.
Ah my bad, ik doelde ook op deel 3 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ram0n op 28-08-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19

The_Scarabial

MTB for life!

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Vond dit wel een leuke vlotte film, welke lekker wegkijkt, maar niet heel bijzonder.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006)Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: R
Plot: In 1984 East Berlin, an agent of the secret police, conducting surveillance on a writer and his lover, finds himself becoming increasingly absorbed by their lives.
Kreeg van iemand aangeraden deze film eens te zien. En moet zeggen dat ik het een erg goede film vond.
Goed verhaal over het leven van 2 acteurs in de voormalig DDR en die door de stasi afgeluisterd werden.
IMDb -- Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006) Wikipedia -- Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006) Bekijk trailer van Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Das Leben der Anderen / The Lives of Others (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Limitless (2011)Limitless (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Een schrijver zit depri zonder inspiratie aan de grond, tot een oude bekende hem een vaag pilletje geeft. opeens werkt zijn hersens op de "volle 100%" en ligt de wereld open, maar dromen zijn bedrog :)

Het verhaal is origineel, maar niet heel bijzonder. dat zou een 7 ofzo verdienen

Maar de uitwerking kwa verhaal opbouw camerawerk en verhaal vertellingen via voice over is echt geweldig, en precies in mijn straatje. Waardoor ik anderhalf uur heb lopen genieten !

Dikke 9 !
IMDb -- Limitless (2011) Wikipedia -- Limitless (2011) Bekijk trailer van Limitless (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Limitless (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Een 9? Tering...

https://niels.nu

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Inderdaad. Dat is onmogelijk. Alleen perfecte films zijn een negen waard. En alleen films die door minstens 98.9% van de mensheid perfect worden gevonden mogen een negen krijgen.

Dat zit wel Schnorr.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Godverdomme jongens beginnen we weer :')

• Damic
  • Laatst online: 19:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@heuveltje: heb hem ook gezien en vond hem ook goed :) (zelfs 2x gezien)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Odd Thomas (2013)Odd Thomas (2013)
Na de voorgaande post over deze film heb ik deze ook gekeken.

Eigenlijk kan je van deze film verwachten wat je altijd verwacht van een Stephen Sommers-film: veel sfx die eruitzien als plastic of modder, lage hoeveelheid acteertalent (met een paar uitzonderingen) en Arnold Vosloo.

Je moet maar van zijn stijl houden, zal ik maar zeggen.

Gelukkig nog wat pluspuntjes voor Yelchin en (hoewel niet echt voor haar acteertalent) Addison Timlin, ook wel bekend als blote Sasha uit Californication :Y
IMDb -- Odd Thomas (2013) Wikipedia -- Odd Thomas (2013) Bekijk trailer van Odd Thomas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Odd Thomas (2013)

Dat zit wel Schnorr.

• Mik!
Ryan_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:39:
The World's End wordt niet in Nederland uitgebracht door Universal, daar heeft Pathe niets mee te maken ;) Daarentegen is het wel jammer dat Pathe nu besluit This is the end en blijkbaar ook Odd Thomas niet te vertonen.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tja, Pathé verkiest nou eenmaal commercie boven cultuur. Op zich begrijpelijk voor een bedrijf, men moet ook winst maken, maar af en toe zou het toch leuk zijn als ze ook eens wat niet-blockbusters zouden vertonen.

Nomen nescio

• Mik!
De twee films die ik noemde zijn anders niet echt onder cultuur te schuiven ;) Zeker bij een This is the end had ik verwacht dat deze het best aardig zou doen in de bios bij liefhebbers van Superbad en meer van dat soort films. Odd Thomas en RIPD zijn misschien iets lastiger. Pathé heeft daarnaast best wel veel art-house/indie films in de line up staan voor een commerciele bioscoop. Ik kan gewoon weinig hoogte krijgen van de wijze waarop Pathé besluit welke films wel of niet te vertonen.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03
Stukfruit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:55:
Odd Thomas (2013)[afbeelding]

Gelukkig nog wat pluspuntjes voor Yelchin en (hoewel niet echt voor haar acteertalent) Addison Timlin, ook wel bekend als blote Sasha uit Californication :Y
[afbeelding] 7 / 10
Zo, die gaan we dan maar eens kijken ;)

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik ben een grote fan van iron man als superheld en vooral de manier waarop Robert Downey Jr. hem neerzet. Helaas hebben ze in deze deel wel een aantal steken laten vallen. Robert Downey zet wel weer een hele goede Tony Stark neer, maar het verhaal en de slechteriken zijn echt soms vergezocht. Het verhaal is onsamenhangend, soms begrijp je gewoon niet hoe de ene scene in de andere overloopt. Vele gaten ook in het verhaal. Bijvoorbeeld:
spoiler:
Hoe kunnen er nou raketten op het huis van Tony Stark afkomen, het grote genie en wapen expert met miljarden en alle wapentechnologieen, zonder dat er ook maar ergens een alarm afgaat.

Maar goed ze zijn een beetje lui geworden met het verhaal blijkbaar. Maar ook de slechteriken zijn zo niet iron man waardig voor mijn gevoel.
spoiler:
Kom op, mensen die door een genetische mutatie in de hersenen de 3000 graden kunnen behalen en fucking vuur kunnen spuwen?

Maar goed, de humor was wel weer top! Een aantal keer echt hard gelachen en de twee uur ging best snel, dus heb me wel vermaakt uiteindelijk.
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

• Deadsy
  • Laatst online: 02-10 23:15
shenr schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:50:

spoiler:
Kom op, mensen die door een genetische mutatie in de hersenen de 3000 graden kunnen behalen en fucking vuur kunnen spuwen?

Maar goed, de humor was wel weer top! Een aantal keer echt hard gelachen en de twee uur ging best snel, dus heb me wel vermaakt uiteindelijk.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.8 / 10
[/td][/tr][/table]
Je mag niet vergeten dat dit films zijn gebaseerd op stripboeken en in de Marvel wereld is zoiets echt niet raar.

Nog niemand die This is the End gezien heeft?
Heb hem zelf vorige week gezien maar nog geen tijd gehad er iets over te schrijven.

• Deadsy
  • Laatst online: 02-10 23:15
This Is the End (2013)This Is the End (2013)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R
Vorig week wilde een vriend naar de bios en de keuze was Kick-Ass 2 of This is the End en de keuze viel op de laatste optie en ik heb er geen spijt van gehad.

De acteurs spelen in de film allemaal fictieve versies van zichzelf.
Ik genoot vooral van Danny McBride die zijn gebruikelijke personage speelt.

De film heeft een lekker tempo (vooral als je bekijkt dat het grootste gedeelte van de film zich op 1 plek afspeelt) maar er zijn een paar momenten waar het (voor mij) een beetje doodvalt.
Maar deze momenten zijn slechts kort en het stoorde niet echt.

Kleine spoiler over de verhaal lijn:
spoiler:
De film gaat erover dat Jay Baruchel voor het eerst in lange tijd zijn beste vriend Seth Rogen komt bezoeken in LA.
Jay heeft een hekel aan LA en vind de nieuwe vrienden van Seth eigenlijk maar niets.
Hun vriendschap en hoe deze veranderd is loopt als een dun draadje door de hele film.
Ze brengen de dag door met wiet roken en gamen en later op de avond gaan ze naar een feest van James Franco waar Jay eigenlijk geen zin in heeft.
Gedurende dit feest gaat de wereld ten onder en de heren zitten vast in James Franco's huis, en dit is dan ook waar de rest van de film zich afspeelt.

Qua humor en dergelijke lijkt de film veel op andere films van deze groep acteurs zoals Pineapple Express, Superbad etc.
Dus vind je deze films leuk dan is deze film voor jouw.

IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ryan_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:39:
Ik woon in Groningen, dat gaat dus niets worden. Erg jammer.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Trance (2013)Trance (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An art auctioneer who has become mixed up with a group of criminals partners with a hypnotherapist in order to recover a lost painting.
ben een grote Danny Boyle fan dus ik was een beetje huiverig door de wat tegenvallende recensies, maar hij stelt wederom zeker niet teleur! schitterende visuals en vette soundtrack zoals we van em gewend zijn. t verhaal is dan weer wat complexer en komt wat langzaam op gang maar ik had weer dat ouderwetse 'damn!' gevoel toen de credits liepen. verhaal doet wat denken aan Vanilla Sky vond ik, ook een topfilm. aanradert!
IMDb -- Trance (2013) Wikipedia -- Trance (2013) Bekijk trailer van Trance (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trance (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Thr3e (2006)Thr3e (2006)
IMDb: 4.9 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Leuk concept, einde is erg mindfucky, echter zeer saai en voorspelbaar uitgevoerd.
IMDb -- Thr3e (2006) Wikipedia -- Thr3e (2006) Bekijk trailer van Thr3e (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thr3e (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Ghost Ship (2002)Ghost Ship (2002)
IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R
Het idee was zo leuk, en er wordt weer een of andere possesion film van gemaakt. Geest neemt mensen over en blablabla.. kansloze film
IMDb -- Ghost Ship (2002) Wikipedia -- Ghost Ship (2002) Bekijk trailer van Ghost Ship (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ghost Ship (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The Expendables (2010)The Expendables (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Normaal heb ik echt een hekel aan actiefilms. Kan ze echt niet uitstaan, echter kon ik deze gratis kijken met dank aan KPN. Dus de kans gewaagd, en toch een geweldige ervaring geworden. Jet Li en Statham in 1 film? Een zeer leuke ervaring.
Natuurlijk is het verhaal totaal niks, maar de zelfspot maakt veel goed.
IMDb -- The Expendables (2010) Wikipedia -- The Expendables (2010) Bekijk trailer van The Expendables (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables (2010)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
w4rguy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:27:
Pain & Gain (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Eerlijk gezegd, wat een rukfilm. Het begin kon mij niet eens heel erg boeien. The rock die een soort persoon speelt die ik niet van hem gewend ben en een verhaallijn die alles behalve over heuvels loopt. Het is een trein die bij iedere betonnen wand waar je dentk dat hij er omheen moet er dwars doorheen gaat. Iedere verwachting die je voor het verloop van het verhaal krijgt tijdens de film wordt waargemaakt.

En ik maar denken dat het een actie/comedy is ... nee geen aanrader
[afbeelding] 4 / 10
Ik vond hem iig leuk om te kijken. Heb me niet echt verveeld.
Wat ik wel vreemd vond. In de Nederlandse pers werd die Wahlberg steeds gevraagd wat hij vond van Yolante C van K en dat soort BS. Ik ging er dus vanuit dat ze een wat grotere rol had, maar ze is mss max. 30 sec. te zien in de film en zegt 1 zin 8)7

Vond het trouwens wel iets weg hebben van Fargo ;) Wellicht een aanrader voor mensen die de film leuk vonden.

[ Voor 4% gewijzigd door stin op 29-08-2013 20:52 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 22:30
Waarom heeft Oblivion eigenlijk 'dezelfde' opening in het ruimteschip als Independence Day?

• Quad
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

lanerios schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:46:
The Expendables (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Normaal heb ik echt een hekel aan actiefilms. Kan ze echt niet uitstaan, echter kon ik deze gratis kijken met dank aan KPN. Dus de kans gewaagd, en toch een geweldige ervaring geworden. Jet Li en Statham in 1 film? Een zeer leuke ervaring.
Natuurlijk is het verhaal totaal niks, maar de zelfspot maakt veel goed.
[afbeelding] 8 / 10
Ik zou deeltje twee ook eens kijken, nog meer over the top en nog leuker. d:)b

Edit: En Arnie natuurlijk *O*

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
shenr schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:50:
..........................
Maar goed, de humor was wel weer top! Een aantal keer echt hard gelachen en de twee uur ging best snel, dus heb me wel vermaakt uiteindelijk.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.8 / 10
[/td][/tr][/table]
Ik ben het hier helemaal mee eens.
spoiler:
Ook de iron man suits die als kartonnen pakjes uit elkaar vallen vind ik een grote tegenvaller.

Daarnaast zijn de Mandarin en Extremis van de animatie/cartoon series "iron man armored adventures" die een paar jaar geleden uitkwam veel anders en veel beter neergezet. Daarin is de Mandarin
spoiler:
"echt"
en vindt ik Extremis veel beter neergezet wat een medische microrobotisme is die in Tony's bloedbaan zit waarmee hij alles kan hacken en zijn suits kan versterken.

[ Voor 37% gewijzigd door SpitfireNL op 29-08-2013 22:55 ]

- Mijn PC -

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:27
Ocean's Thirteen (2007)Ocean's Thirteen (2007)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: PG-13
Na het bagger tweede deel is dit weer een verbetering. Kan zich absoluut niet meten met het eerste deel, maar het poetst de nare smaak van de tweede film voldoende weg.

Ocean's Thirteen heeft de neiging op bepaalde momenten het verhaal wat ingewikkelder te willen maken terwijl het in essentie hartstikke simpel is. Hierdoor wordt de speelduur wat langer en dat komt het tempo in deel niet ten goede.

Een degelijke afsluiter van een degelijke filmreeks
IMDb -- Ocean's Thirteen (2007) Wikipedia -- Ocean's Thirteen (2007) Bekijk trailer van Ocean's Thirteen (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ocean's Thirteen (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.0 6.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 & Over (2013)21 & Over (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: The night before his big medical school interview, a promising student celebrates his 21st birthday with his two best friends.
Film die lekker makkelijk wegkijkt. Een nogal standaard college/party verhaal maar toch leuk en er zit voldoende humor in.
IMDb -- 21 & Over (2013) Wikipedia -- 21 & Over (2013) Bekijk trailer van 21 & Over (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 & Over (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

NeutraleTeun schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:22:
Waarom heeft Oblivion eigenlijk 'dezelfde' opening in het ruimteschip als Independence Day?
En lijkt de computer op HAL?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo lijkt de computer op HAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

MrVegeta schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Ja dat vraagt ie idd

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

MrVegeta schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Ik ben niet de enige die zich dat afvraagt:

http://www.hollywood.com/...-fi-movie-tropes?page=all
1. 2001: A Space Odyssey (1968) — If you need to telegraph mechanical villainy stat, you know what to do. Give the evil machine in question a pulsing red eye, just like neurotic supercomputer HAL 9000 in Stanley Kubrick's film. That's also what Andrew Stanton and the makers of WALL-E decided to do for their villain in the Pixar film. But Oblivion goes further, also giving 2001's slow-moving spherical pods a turbo-charged upgrade so they can scour the irradiated Earth for targets to blast.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
The Expendables (2010)
(....) Jet Li en Statham in 1 film? Een zeer leuke ervaring.
Allesbehalve uniek hoor. Ze waren ook samen in, en dat nog veel heftiger dan in The Expendables:Voor de echte liefhebbers nog niet eens zo beroerde films. Maar ja, daar behoorde jij niet toe schreef je al ;)

Overigens, The Expendables 1 en 2 beiden leuk vermaak. Twee eigenlijk nog meer dan 1 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig, die quote gaat helemaal niet over de computer...
also giving 2001's slow-moving spherical pods a turbo-charged upgrade so they can scour the irradiated Earth for targets to blast.
Dat gaat over de pods die de AI naar de aarde stuurt. Heeft niets met de computer te maken.

HAL is een systeem geprogrammeerd door mensen om een missie te ondersteunen, vervolgens raakt die defect en ziet hij de mensen als een dreiging tot de missie en begint ze uit te roeien.

spoiler:
In Oblivion is de AI een alien die een aantal astronauten kloont en inzet om de aarde te vernietigen.

Niet echt hetzelfde of wel?

Over Expandables, het is zo jammer. De films hebben leuke ideeën, maar de uitwerking vind ik zo belabberd. Jet Li heeft in het eerste deel maar 1 vechtscene en die verliest die, er is nog een scene dat hij wat lui neerknalt achter op een auto. De films zijn call-backs naar "the good old days" maar er is vrijwel geen bloed (dacht ik) en het is vrij makjes. Er zit veel potentie in maar de actiescenes zijn gewoon niet spannend. In deel 2 ook dat Chuck langskomt. Er is wat actie off-screen en dan is die zomaar weer weg. Whoopty doo.

[ Voor 66% gewijzigd door MrVegeta op 30-08-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Het jammere is dat de film "moon" daar dan niet bij staat. Ik vond het verhaal daar erg veel op lijken. Ook al moet ik zeggen dat ik verschrikkelijk heb genoten van Oblivion. :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Moon en Oblivion? Wat? Hoe lijken die op elkaar.
spoiler:
Moon gaat over een bedrijf dat een kerel ontelbaar keer kloont om op de maan materialen te verzamelen, vervolgens probeert één van de klonen terug te keren naar aarde. Goed, Oblivion worden ook lui gekloond, maar daar wordt de aarde gebruikt om materiaal te scoren, maar aan het einde probeert de kloon de AI op te blazen. In Moon wil de kloon alleen terug naar aarde.
.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 30-08-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
nou..

spoiler:
Het ging me meer over het stuk dat hij ontdekt dat hij een cloon is, en dat hij daarna gaat proberen zijn eigen leven terug te krijgen. Plus het feit dat ik ook de vrouw van "dispatch" erg overeen vond komen met GERTY. En ook de kunstmatige herrinneringen. Uiteraard zitten er ook een hoop verschillen in, maar als je films met elkaar gaat vergelijken vind ik dat die ook in het rijtje thuis hoort.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm ja, dat is ook zo ja. Sci film met kloons en een AI :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zeer vermakelijke film met een lekker ritme en ik vond het een goed plot. Aanrader als je van 'hoe-zit-het' films houdt.
spoiler:
Ik vond het einde alleen een anti-climax, niet qua inhoud, maar wel qua 'sfeer/gevoel', al met al een dikke voldoende.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Tja, in principe vind ik het genre leuk, vond/vind The Avangers fantastisch, maar deze film is wel wat anders. Gaat meer in op de persoon Tony Stark. Op zich wel ok, maar de film doet op dat vlak te weinig om 'speciaal' te zijn. De actie-scene's zijn mooi, maar ja dat is ook niet meer echt bijzonder.

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Alles in deze film is al een (beter) gedaan in een andere film, maar er wordt goed geacteerd, plot is interessant genoeg. Het is dus niet vernieuwend en verwacht ook niet dat dit een klassieker wordt, maar ik beveel de film als je van sci-fi houdt. De film is wat aan de slome kant, maar dit is absoluut niet storend.
Hoewel ik me vermaakt heb, slechts een 7 omdat er eigenlijks niks origineels aan is.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Silent Hill (2006)Silent Hill (2006)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 125min. | MPAA: R
Voor mij een van m'n favoriete films. Het volgt de eerste game op sommige momenten, maar heeft genoeg Silent Hill 2 dingen erin zitten. Het kerk stuk had eruit gelaten kunnen worden, maar ach, het verkoopt, dus waarom niet?
IMDb -- Silent Hill (2006) Wikipedia -- Silent Hill (2006) Bekijk trailer van Silent Hill (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silent Hill (2006)

Joyful Noise (2012)Joyful Noise (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Heerlijke feelgood movie die gewoon nergens over gaat, en vooral niet te serieus genomen moet worden.
IMDb -- Joyful Noise (2012) Wikipedia -- Joyful Noise (2012) Bekijk trailer van Joyful Noise (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Joyful Noise (2012)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:45
Wom schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:34:
The Lone Ranger (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.
Had her en der al gehoord dat de film wat slechte recensies had ontvangen. Toch besloten om te gaan aangezien zowel mijn vriendin als ik Dhr. Depp graag zien spelen.

Als je met die gedachte naar de film kijkt zal hij je zeker bevallen. Leuke rol die toch wat diepgang krijgt. De gehele film leunt echter tegen een comedy aan, had het gevoel dat die balans niet helemaal klopte.

Wel een vermakelijke film om te zien, met prachtige achtergronden en variatie in de diverse settings (zeker voor een film die zich afspeelt in het Wilde Westen).

Mensen die Johnny Depp niet graag zien spelen mogen een punt aftrekken van de score.
[afbeelding] 8 / 10
Mee eens dat het "comedy" niet helemaal uit de verf kwam: het is wat droge humor waar je wel voor in de stemming moet zijn, anders doet het vrij weinig behalve een beeld geven van het Indiaan-karakter.
Verder ook mee eens dat het een prachtige setting was, mooie plaatjes van het wilde westen en wat zich daar toendertijd afspeelde.

Verder vond ik het verhaal dan weer niet genoeg diepgang hebben en eigenlijk wat te simpel in elkaar geflansd en ben ik het wat dat betreft eens met anderen die stellen dat de hele film eigenlijk draait om Tonto (de Indiaan) en dus het typetje van Johnny Depp. Hij heeft wat geniale slimme momenten zoals:
spoiler:
-Het wagonnetje naar buiten sturen met dynamiet er in.
-Met een dode vogel in een kooi suggereren dat er gas in de tunnel zit van de trein.
-Het overal mee weg zien te komen en alsnog iedereen te slim af zijn.
-en nog een hoop van zulk soort momenten.

Ik voelde een zekere ondertoon in de film aan richting de Amerikanen t.o.v. "hun" land in de zin van:
-Een land binnenvallen en opeisen wat er te vinden is of er even flink huishouden (in dit geval:
spoiler:
het zilver uit de mijnen persé willen hebben vanwege de waarde

-Een kritische blik richting het kapitalisme in Amerika en de massa-consumptie, ten kostte van wat dan ook. Een voorbeeld van anno 2013 is bijvoorbeeld het schaliegas-project in Amerika, waar heel veel investeerders de beloftes van de maatschappij geloofden betreffende flinke winsten op de aandelen, maar toen het niet waargemaakt werd hebben de investeerders massaal hun geld er uit weggetrokken...
-Amerikanen die zich niet willen laten stoppen
spoiler:
het zilver te delven
en daar zelfs bereid toe zijn oorlog te voeren met de Indianen.
-De agressie van de Amerikanen richting de Indianen om maar hun zin te krijgen en "hun" land op te eisen in het Wilde Westen van die tijd.

Maar misschien is dat weer iets wat ik dan weer in de film zag, en een ander totaal niet opviel.

Cijfer wat mij betreft: 6,5/10. Maar: als Johnny Depp terugkeert in Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2015) wil ik hem toch nog wel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43

m0nk

16-09-2003 15.15

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Afgelopen vrijdagavond geweest. Had de trailer al gezien en had verwacht dat alle leuke stukjes daarin zouden zitten. Niets was minder waar. Heb echt dubbel gelegen in de bios. De hele zaal ging er ook in mee. Geniale scenes. Ik had een beetje het gevoel alsof ik voor het eerst naar The Hangover keek. Aanrader!
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Paar dagen geleden in de bios gezien. Echt een topfilm en naast star trek: into darkness m'n favoriet van deze zomer.

Dit is dus een film die gaat over de titanenstrijd tussen de Jaegers (grote mechs gebouwd door mensen om te vechten) en de Kaiju's (Kolosale aliens die vanuit de oceaan opereren). De special effects zijn top, het verhaal is wat origineler dan de bv. de Transformers films, de acteerprestaties vind ik ook wel goed voor een film van deze soort, die toch meestal doorspekt zijn met cliches. Vooral Idris Elba vond ik goed als de 'guy in charge' over het Jaeger programma. Toch wel een beetje een underrated acteur.

De fighting scenes waren ook geweldig, vooral de scene waarin de Cherno Alpha (Russische Jaeger) en de Crimson Typhoon (Chinese Jaeger) gesloopt werden. Eerst waren ze aan het battlen met een enkele Kaiju, en ineens kwam er een dikke Kaiju incl. EMP wapen achterop de Jaeger springen en begon dat ding uit elkaar te trekken. Ook de eindbattle is episch.

Punt van kritiek is wel dat het geluid in de bios echt belachelijk hard stond. Tijdens fighting scenes kreeg je bijna koppijn van de hoge tonen. Ik weet niet zeker of dit aan de film ligt, of aan zaal 9 van de Pathe Arena. Al met al een erg leuke film, en ben blij dat ik hem op de valreep nog heb kunnen zien in de bios. Ik hoop echt dat er een deel 2 komt, dit universum verdient wel een franchise. In de VS vielen de boxoffice results wat tegen, gelukkig heeft het in de rest van de wereld veel meer opgebracht. Naar verluid in China ruim $100 miljoen...
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Slither (2006)Slither (2006)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A small town is taken over by an alien plague, turning residents into zombies and all forms of mutant monsters.
Zag hier een recensie een tijdje terug en dacht die moet ik ook nog kijken. De film doet een beetje denken aan de scifi/horror films van de jaren 80, ik weet niet of dat de bedoeling was maar daar is ie wel in geslaagd. Als je hem zo oppakt met een vette knipoog naar dat genre films en een biertje en wat popcorn kijkt die best lekker weg. Met een paar lekkere WTF momenten en een paar goede schrikeffecten heb ik me best vermaakt. Geen hoogstandje en met "Richard Castle" in de hoofdrol (moet ook wat verdienen tussen Firefly en Castle) best grappig. Een zeventje.
IMDb -- Slither (2006) Wikipedia -- Slither (2006) [url=]Bekijk trailer van Slither (2006) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Slither (2006)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59

Satom

Verzamel ervaringen

Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Zojuist de film "Now You See Me" gezien en ik moet zeggen, leuke film! De trailer van de film had mij tijden geleden al getriggerd om deze film te kijken. Het is wel goed opletten, want anders mis je kleine stukjes :9 Het doet me verder veel denken aan voorstelling, hoe ze de acts uitvoeren en er zit ook nog eens een, wat ik vind, leuke verhaal in:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

All Stars 2: Old Stars (2011)All Stars 2: Old Stars (2011)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: 12
Deze 2e All Star film haalt het niet bij het origineel maar als echte fan is dit deel gewoon weer briljant, zeker het eerbetoon aan Antonie. Heerlijke film waar het eigenlijk maar om 1 ding draait: Vriendschap.
IMDb -- All Stars 2: Old Stars (2011) Wikipedia -- All Stars 2: Old Stars (2011) Bekijk trailer van All Stars 2: Old Stars (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Stars 2: Old Stars (2011)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 12:24
Mon0lith schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:53:
All Stars 2: Old Stars (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: 12
Deze 2e All Star film haalt het niet bij het origineel maar als echte fan is dit deel gewoon weer briljant, zeker het eerbetoon aan Antonie. Heerlijke film waar het eigenlijk maar om 1 ding draait: Vriendschap.
[afbeelding] 7 / 10
Briljant en dan een 7 geven?... Kennelijk zijn de woorden al behoorlijk aangetast door de inflatie. Ik heb de film gisteren ook voor een stukje gezien maar het kon me niet bekoren. De film lijkt er wel moeite voor te doen om alles wat Nederlandse films slecht maakt in de film te stoppen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Trishul schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:02:
Pacific Rim (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.

Punt van kritiek is wel dat het geluid in de bios echt belachelijk hard stond. Tijdens fighting scenes kreeg je bijna koppijn van de hoge tonen. Ik weet niet zeker of dit aan de film ligt, of aan zaal 9 van de Pathe Arena. Al met al een erg leuke film, en ben blij dat ik hem op de valreep nog heb kunnen zien in de bios. Ik hoop echt dat er een deel 2 komt, dit universum verdient wel een franchise. In de VS vielen de boxoffice results wat tegen, gelukkig heeft het in de rest van de wereld veel meer opgebracht. Naar verluid in China ruim $100 miljoen...
[afbeelding] 8.5 / 10
Appart dat je dit aanhaald. Ik had dus last van precies hetzelfde. Het geluid stond echt tergend hard en volgens het personeel in de bioscoop kon hier niks veranderd worden, omdat ze zo de film aangeleverd krijgen. Biosoop was JT Den Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

MrFl0ppY schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
[...]

Briljant en dan een 7 geven?... Kennelijk zijn de woorden al behoorlijk aangetast door de inflatie. Ik heb de film gisteren ook voor een stukje gezien maar het kon me niet bekoren. De film lijkt er wel moeite voor te doen om alles wat Nederlandse films slecht maakt in de film te stoppen.
Briljant voor zijn genre.. Niet briljant voor een klassieker.
Beter zo meneer de filmcriticus?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Mon0lith schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:42:
[...]

Briljant voor zijn genre.. Niet briljant voor een klassieker.
Beter zo meneer de filmcriticus?
Dus films in dat genre kunnen bij jou eigenlijk nooit veel hoger dan een 7 halen? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 12:45
Trishul schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:02:
Punt van kritiek is wel dat het geluid in de bios echt belachelijk hard stond. Tijdens fighting scenes kreeg je bijna koppijn van de hoge tonen. Ik weet niet zeker of dit aan de film ligt, of aan zaal 9 van de Pathe Arena.
Het lijkt wel een trend te worden dat het geluid zo hard staat of zou het zijn ter compensatie van de jeugd die hun oren verpesten door muziek op veel te hoog volume luisteren via setje oordoppen? Dus als ik naar de bios ga, gaan tegenwoordig mijn op maat gemaakte otoplastieken ook mee. Doordat de oren niet zo worden overbelast is het geluid naar mijn idee ook beter.

Toen ik met een gezelschap naar de Imax versie van Skyfall ging werd er vooraf lachterig gedaan over mijn doppen. Tijdens de reclame had ik al het idee dat het geluid hard stond en drukte op mn gemak mn oordoppen in. Wat uiteraard voer was voor nog een paar grappen, totdat de eerste kogel werd afgeschoten in de proloog. Na afloop van de film liep de rest van het gezelschap te klagen over het volume en waren mijn doppen opeens helemaal niet zo'n gek idee. Ik heb er nog een klacht over ingediend en ik heb het antwoord van de bioscoop nog en samengevat was het antwoord: Hoort zo. :? :X

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb ook altijd oordoppen bij me, Imax pathe Spui kan soms ook erg hard staan.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Like Stars on Earth (2007)Like Stars on Earth (2007)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: PG
Aardige film uit India over een jongen van jaar of negen die moeite heeft met zijn concentratie en zodoende slecht presteert op school. Een tijdelijk leraar "ontdekt" dat hij leidt aan dyslexie en weet hier wel mee om te gaan, in tegenstelling tot zijn ouders en de andere docenten.

In tegenstelling tot 3 Idiots wist deze film niet echt bij me aan te slaan. Beide films staan in de IMDb Top 250 en bevatten Aamir Khan in een hoofdrol, maar hier vond ik het geheel wat manipulatief en te gemakkelijk.
IMDb -- Like Stars on Earth (2007) Wikipedia -- Like Stars on Earth (2007) Bekijk trailer van Like Stars on Earth (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Like Stars on Earth (2007)

Venus and Serena (2012)Venus and Serena (2012)
IMDb: 5.5 | Genre: Documentary | Runtime: 99min. | MPAA: PG-13
Bijzonder eenzijdige documentaire over de tennislegendes Venus en Serena Williams, waarin duidelijk wordt dat hun vader ook in dit geval de touwtjes in handen heeft. Het biedt een aardig inkijkje in de wijze waarop ze zijn klaargestoomd tot kampioenen, maar je krijgt sterk het gevoel dat niet alles verteld wordt.

Een goed voorbeeld hiervan is een bekend incident waarbij Serena werd uitgejoeld toen ze tijdens een toernooi de baan om kwam. De documentaire laat de betrokkenen vertellen dat dit om racisme zou gaan, maar het andere verhaal is dat het publiek het niet waardeerde dat Venus zich in de vorige ronde terugtrok omdat ze tegen haar zus moest spelen.

Interessant voor tennisliefhebbers, mits je in je achterhoofd houdt dat je niet alles 100% moet geloven.
IMDb -- Venus and Serena (2012) Wikipedia -- Venus and Serena (2012) Bekijk trailer van Venus and Serena (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Venus and Serena (2012)

Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007)Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 96min. | MPAA: R
Ietwat vreemde komedie uit de stal van Judd Apatow, waarin we John C. Reilly zien als een muzikant die door de jaren heen experimenteert met diverse stijlen. De humor moet je liggen en is bijzonder absurdistisch, maar wat de film voor mij persoonlijk leuk maakte is het grote aantal geslaagde running gags.
IMDb -- Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007) Wikipedia -- Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007) Bekijk trailer van Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
vinom schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:48:
[...]

Appart dat je dit aanhaald. Ik had dus last van precies hetzelfde. Het geluid stond echt tergend hard en volgens het personeel in de bioscoop kon hier niks veranderd worden, omdat ze zo de film aangeleverd krijgen. Biosoop was JT Den Bosch.
Interessant... Ben in augustus drie keer naar pathe Arena gegaan, namelijk Star Trek: into Darkness, Wolverine en dus Pacific Rim. Bij die eerste twee had ik geen last van het geluid, maar bij Pacific Rim... potver. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de blu-ray versie van Pacific Rim, maar heb ook het gevoel dat bepaalde bioszalen niet goed gekalibreerd zijn of dat de operator wat sjoemelt met het geluid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:39:
[...]

Interessant... Ben in augustus drie keer naar pathe Arena gegaan, namelijk Star Trek: into Darkness, Wolverine en dus Pacific Rim. Bij die eerste twee had ik geen last van het geluid, maar bij Pacific Rim... potver. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de blu-ray versie van Pacific Rim, maar heb ook het gevoel dat bepaalde bioszalen niet goed gekalibreerd zijn of dat de operator wat sjoemelt met het geluid :X
Of de audiomixing van die film staat niet goed? Ik kom zelf ook regelmatig in Den Bosch en vind het eigenlijk altijd wel dik in orde met het geluid. Welliswaar wat harder, maar dat vind ik zelf wel fijn. Ben zelf overigens wel slechthorend, dus ben ook niet echt een betrouwbare bron wat dat betreft, maar kan me voorstellen dat je wel last van hoge tonen kunt hebben (die hoor ik dan wel weer prima).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 20:18
The Mortal Instruments: City of Bones (2013)The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: When her mother disappears, Clary Fray learns that she descends from a line of warriors who protect our world from demons. She joins forces with others like her and heads into a dangerous alternate New York called Downworld.
Mijn oorspronkelijke ingeving bleek aardig te kloppen: Een iets duisterder en volwassener versie van Twilight.

Was vooral benieuwd naar het acteerwerk van de acteur die Jace speelt, kan ff niet op zn naam komen. Ken hem als Arthur uit de Camelot serie, en daar deed hij het niet slecht naast een grootheid als Ralph Fiennes.

Verhaal neemt aardig wat (vaak voorspelbare) wendingen, voldoende actie om het leuk te houden, maar ook totaal overbodige grappen. Tegen een weerwolf in zijn menselijke vorm zeggen dat hij zn hoofd wel uit het raam mag steken, geez.... grow up.

Maar uiteindelijk vond ik hem nog best meevallen, al is het jammer dat ze al een stuk van het tweede boek hebben meegepakt bij deze verfilming.
Geen zonde van mijn tijd, maar ik denk niet dat ik voor deel 2 naar de bios zal gaan.

Mogelijk vrijdag naar Riddick, die lijkt me een stuk gaver.
Denk alleen niet dat er ook maar 1 andere film is, waar ik dit jaar zo naar uitkijk als Hunger Games: Catching Fire.
IMDb -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Wikipedia -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Bekijk trailer van The Mortal Instruments: City of Bones (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mortal Instruments: City of Bones (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:20:
[...]

Of de audiomixing van die film staat niet goed? Ik kom zelf ook regelmatig in Den Bosch en vind het eigenlijk altijd wel dik in orde met het geluid. Welliswaar wat harder, maar dat vind ik zelf wel fijn. Ben zelf overigens wel slechthorend, dus ben ook niet echt een betrouwbare bron wat dat betreft, maar kan me voorstellen dat je wel last van hoge tonen kunt hebben (die hoor ik dan wel weer prima).
Ik ben drie keer naar het personeel gelopen om te vragen dat ze het geluid zachter moesten zetten, maarja bij de derde keer vragen kreeg ik dus het antwoord: ligt aan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Shame (2011)Shame (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 101min. | MPAA: NC-17
Plot: In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister arrives unannounced for an indefinite stay.
Een film over een seksverslaafde man die onverwacht bezoek krijgt van zijn zus die bij hem (ongewild) in zijn appartement trekt en veel aandacht nodig heeft.

Het is mooi om te zien hoe hij worstelt met zijn leven en met zijn zus. Aan het begin denk je dat het allemaal nog prima te behappen is. Maar hoe langer de film duurt, hoe meer nadelen er blootgelegd (ha, mooie woordgrap :P) worden. Shame wordt nergens echt voorspelbaar en blijft verrassen tot op het einde.

Enige kritiekpunten heb ik wel. Rond de zangscene begon het eigenlijk een beetje saai te worden en zat er eigenlijk net wat te weinig schot in het verhaal. Er zit veel naakt in de film die lang niet altijd functioneel is.

spoiler:
Grappig gedaan dat hij dezelfde vrouw aan zowel het begin als het einde weer tegen komt. Maar het open einde vond ik ergens toch ook wel jammer. Het laat wel de ruimte open om meerdere kanten op te filosoferen. Maar eigenlijk had ik liever gezien dat hij er alsnog achteraan was gegaan en zodra hij de trap op loopt, het scherm op zwart zou gaan.
IMDb -- Shame (2011) Wikipedia -- Shame (2011) Bekijk trailer van Shame (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Shame (2011)

Despicable Me (2010)Despicable Me (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family, Fantasy | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Plot: When a criminal mastermind uses a trio of orphan girls as pawns for a grand scheme, he finds their love is profoundly changing him for the better.
Verhaal was niet al te sterk. Maar de minions zijn zo aanstekelijk leuk...
IMDb -- Despicable Me (2010) Wikipedia -- Despicable Me (2010) Bekijk trailer van Despicable Me (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paranoia (2013)Paranoia (2013)
IMDb: 4.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Het was leuk om Gary Oldman en een kale Harrison Ford het tegen elkaar op te zien nemen. Liam Hemsworth en Amber Heard zorgde voor wat aangename beeldvulling, maar was niet bijster onder de indruk van deze film. Ook het einde van de film is redelijk voorspelbaar en is zeker niet orgineel.

Nederlandse releasedatum is 19 september.
IMDb -- Paranoia (2013) Wikipedia -- Paranoia (2013) Bekijk trailer van Paranoia (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paranoia (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Watchmen (2009)Watchmen (2009)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 162min. | MPAA: R
Plot: In an alternate 1985 where former superheroes exist, the murder of a colleague sends active vigilante Rorschach into his own sprawling investigation, uncovering something that could completely change the course of history as we know it.
Laatst eventjes de Ultimate Cut versie van Watchmen gekeken, duurt slechts 3,5 uur, daarmee wat langer dan de normale versie.

Dit is typisch een film die je of helemaal geweldig vindt, of een film waarvan je denkt waar gaat dit 3 uur over? Want, dit is niet zomaar een superhelden filmpje, maar een lange, donkere film met een behoorlijk plot waar je je hoofd bij moet houden.

De lengte is een voordeel, en ik ben er blij mee. Korter en je had direct dingen gemist, naar mijn mening is elke scene belangrijk, al is de een natuurlijk belangrijker dan de andere. Zo zijn er eigenlijk geen plotgaten, al worden sommige dingen wel vroeg verteld en pas veel later duidelijk. Sowieso vond ik het verhaal zeker prettig. Het is interessant, spannend, compleet, kortom, prima.

Het verhaal wordt natuurlijk ook ondersteunt door de goede karakters. De acteurs doen het naar mijn mening allemaal prima, al blinkt naar mijn mening Rorsach uit. Je ziet hem het meest, zijn karakter heeft het meeste diepgang [vind ik] en draagt ook het verhaal. Een ander, kinda apart voordeel: weinig bekende acteurs, wat het voor mij makkelijker maakt om naar de karakters te kijken en niet naar de acteur.

Special-effects dan, waar ik altijd behoorlijk kritisch over ben zoals de oplettende lezer misschien is opgevallen. Deze zijn zowaar prima te doen. Ze zijn niet lelijk, het blijft er allemaal tamelijk realistisch uitzien. Het beste vond ik nogwel Rorsach's gezicht, wat er zeer echt uitziet.

Omdat ik de Ultimate Cut heb gekeken, zit daar ook een extra verhaal in, in de vorm van een tekenfilm, The Black Freighter. De eerste cut ernaartoe ging niet zo soepel, maar de latere gingen steeds beter en er kwam iets meer verhaal bij, wat de film ook beter maakte. Het verhaal van de Freighter is ook prima, al haalt het wel de snelheid uit een al niet heel erg snelle film, wat wel jammer is.

En dat is ook direct het hele nadeel van deze film: het is een lange, lange zit. 3 uur of zelfs 3,5 uur als je de Ultimate Cut kijkt [die ik wel aanraadt trouwens, het kijkt beter dan de normale edit], maar echte actie komt er in het laatste halfuur. De andere 2,5 uur is het verhaal vertellen, de karakters diepte geven etc. En niet iedereen kan dat aan.

Maar, als je het kan uitzitten, is het een film die het erg goed doet en zeker onder mijn favorieten staat, met als enige echte nadeel dat hij bij tijd en wijlen zeer langzaam is.
spoiler:
En een ronduit waardeloze sexscene heeft.

Een 9.
IMDb -- Watchmen (2009) Wikipedia -- Watchmen (2009) Bekijk trailer van Watchmen (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Watchmen (2009)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The Frozen Ground (2013)The Frozen Ground (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Crime, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: An Alaska State Trooper partners with a young woman who escaped the clutches of serial killer Robert Hansen to bring the murderer to justice. Based on actual events.
Aldus gebaseerd op waargebeurd vehaal. De film herbergt geen echte spanning maar wel een redelijk goed beeld van de verbeten jacht van een rechercheur op een seriemoordenaar.

Het acteer werk van Cage en Cusack is oké maar het acteer werk van Vanessa Hudgens is echt heel erg sterk en geeft de film een punt extra.
IMDb -- The Frozen Ground (2013) Wikipedia -- The Frozen Ground (2013) Bekijk trailer van The Frozen Ground (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Frozen Ground (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

World War Z (2013)World War Z (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Heb een hoop zombiefilms gezien, heb het boek gelezen lang geleden maar echt een zombiefilm vond ik dit niet. Goeie special effects, dat wel. Maar verder amper gore en volgens mij wilden ze vooral een mainstream film maken met een grote naam erin. Leuk om te kijken maar verder niet heel ranzig of spannend.
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Gisteren Kick-ass 2 gezien en sja... Wat zal ik zeggen over de film.
Het hele idee van het eerste deel sluit in ieder geval niet aan bij dit deel.

Ik had het idee naar een film te kijken waar redelijk wat geweld in zit en wat puberale humor. Meer is het eigenlijk ook niet.... Een film die goed zal scoren bij mensen die net (niet?) oud genoeg zijn voor de film.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jouw klacht over Kick Ass 2 is het geweld en de puberale humor? Wat had je dan verwacht. Ik vond zelf Kick Ass 2 een leuke film, het verhaal en de karakters zijn niet echt interessant, maar de actie en absurde momenten maakt een hoop goed.

Ik heb laatst 127 Hours gekeken, had hem al een poosje op de kijklijst staan en het was een behoorlijk goede film. Heb me niet verveeld en het was relatief spannend. Vriendin vond het ook een goeie film behalve dat ene stukje...

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 04-09-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself.
World War Z vind ik nog het beste te typeren als een rampenfilm en zoals vele rampenfilms is ook deze spectaculair. Kijkt lekker weg zolang je niet te kritisch kijkt, goede special effects, is op momenten spannend en de acteerprestaties zijn op orde.
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Fanny and Alexander (1982)Fanny and Alexander (1982)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 188min. | MPAA: R
De laatste film van de grote werken van Ingmar Bergman die ik nog moest zien. De hand van de regisseur is overal duidelijk zichtbaar, met name in de structuur van het verhaal en de bovennatuurlijke elementen die nergens worden uitgelegd.

Net als de meeste andere films van Bergman is dit geen aanrader voor kijkers die verwachten dat alles op het scherm duidelijk wordt, maar als je houdt van bijzondere sferen en verhalen die wat onconventioneler zijn mag je deze niet missen.

Persoonlijk had ik op enkele punten graag toch iets meer grip willen krijgen terwijl ik de film keek, zoals tijdens de scène waarin de twee titelfiguren worden gered uit een huis. Aan de andere kant heeft het ook wel juist wel iets en draagt het bij aan de onheilspellende sfeer...

Mijn favoriete gedeelte is wanneer Fanny en Alexander in het huis van Uncle Isak zijn. De set is fantastisch opgezet en het creepy einde staat nog op mijn netvlies gebrand.
IMDb -- Fanny and Alexander (1982) Wikipedia -- Fanny and Alexander (1982) Bekijk trailer van Fanny and Alexander (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fanny and Alexander (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MrVegeta schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:47:
Jouw klacht over Kick Ass 2 is het geweld en de puberale humor? Wat had je dan verwacht. Ik vond zelf Kick Ass 2 een leuke film, het verhaal en de karakters zijn niet echt interessant, maar de actie en absurde momenten maakt een hoop goed.
Ja het kwam bij mij echt over alsof de schrijver het even niet wist en iedereen maar even rond liet schieten.
Deel één was grappig met het knullige gedrag van die dude. In deel 2 niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ram0n schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:30:
Fanny and Alexander (1982)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 188min. | MPAA: R
De laatste film van de grote werken van Ingmar Bergman die ik nog moest zien. De hand van de regisseur is overal duidelijk zichtbaar, met name in de structuur van het verhaal en de bovennatuurlijke elementen die nergens worden uitgelegd.

Net als de meeste andere films van Bergman is dit geen aanrader voor kijkers die verwachten dat alles op het scherm duidelijk wordt, maar als je houdt van bijzondere sferen en verhalen die wat onconventioneler zijn mag je deze niet missen.

Persoonlijk had ik op enkele punten graag toch iets meer grip willen krijgen terwijl ik de film keek, zoals tijdens de scène waarin de twee titelfiguren worden gered uit een huis. Aan de andere kant heeft het ook wel juist wel iets en draagt het bij aan de onheilspellende sfeer...

Mijn favoriete gedeelte is wanneer Fanny en Alexander in het huis van Uncle Isak zijn. De set is fantastisch opgezet en het creepy einde staat nog op mijn netvlies gebrand.
[afbeelding] 8 / 10
Gisteren gefinished met het kijken van de volledige IMDB top #250...behoorlijke klus... :P

Moet zeggen dat de films van Bergman er wat mij betreft stuk voor stuk uit blonken qua niet te harden..mijn god wat een verschrikkelijke films, stuk voor stuk :P

Niet aan mij besteed iig :)

The East (2013)The East (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: An operative for an elite private intelligence firm finds her priorities changing dramatically after she is tasked with infiltrating an anarchist group known for executing covert attacks upon major corporations.
Prima wegkijkfilm, vond t wel een lekkere "pace" hebben.

Alleen t plot ontvouwt zich nogal rap, had wat meer uitgediept mogen worden, maar all in all, not bad :)
IMDb -- The East (2013) Wikipedia -- The East (2013) Bekijk trailer van The East (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The East (2013)

[ Voor 27% gewijzigd door kamstra op 04-09-2013 21:30 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:29

Vuvuzela

My spire is forming

Office Space (1999)Office Space (1999)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 89min. | MPAA: R
Niet de eerste keer dat ik 'm zag. Maar ben blij dat ik hem nog eens ben gaan kijken. Wat een geniale film is dit toch eigenlijk :p (vooral voor het genre).
De karakters zijn vooral stereotypen en vrij oppervlakkig maar werken wel erg goed (samen). Dialogen goed, een hoop mooie quotes. Acteerwerk = prima. Alleen de buurman van Livingston vond ik wat twijfelachtig (plaksnor). Jennifer Aniston is leuk maar voegt niet heel veel toe. En de soundtrack is ook badass. Me gusta!

IMDb -- Office Space (1999) Wikipedia -- Office Space (1999) Bekijk trailer van Office Space (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Office Space (1999)

I served in a company of heroes.

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

kamstra schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:06:
[...]
Gisteren gefinished met het kijken van de volledige IMDB top #250...behoorlijke klus... :P
Grappig dat je het zegt, dit was voor mij namelijk de een-na-laatste :D Enkel Gone With the Wind nog, niet geheel ongerelateerd ook de langste in de lijst...

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ram0n schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:26:
[...]

Grappig dat je het zegt, dit was voor mij namelijk de een-na-laatste :D Enkel Gone With the Wind nog, niet geheel ongerelateerd ook de langste in de lijst...
Die film is een hele zit. Ben er ook ooit aan begonnen en ben toen bij 230 films blijven steken, ook omdat die lijst constant verandert is het moeilijk te doen. Wel zie je door die lijst te kijken echt veel goede films.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Heel kort: Wat een Film!!
Iets langer: Wat een Film, wat een plotwendingen, wat onverwachts.
Nog ietsje langer: Wat een Film, Super verrassend allemaal, ok ok wel wat CGI en een beetje korrel met zout, beetje "je moet et gewoon geloven". Maar ik vond hem echt erg vermakelijk.
Langst: Kijk de film lekker zelf :P

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Stories We Tell (2012)Stories We Tell (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 108min. | MPAA: PG-13
Documentaire waarin actrice en regisseuse Sarah Polley haar familie interviewt over het geheim dat haar jarenlang heeft achtervolgt: wie is haar echte vader? Net iets te lang en een beetje manipulatief door het gebruik van acteurs in "archiefbeelden", maar ook intrigerend.

Lange recensie staat hier.
IMDb -- Stories We Tell (2012) Wikipedia -- Stories We Tell (2012) Bekijk trailer van Stories We Tell (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stories We Tell (2012)

Verwijderd

The Purge (2013)The Purge (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
deze film heb ik gisteren gekeken ik vond het wel een leuke film.. dat er een avond klok ingaat en je mag doen wat je wilt veel ruzies en haat komt er naar boven. Het gaat over 1 gezin die alles er aan doet om de avond en nacht goed door te komen.
Ik heb er fijn naa gekeken niets mis mee.
IMDb -- The Purge (2013) Wikipedia -- The Purge (2013) Bekijk trailer van The Purge (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
MrVegeta schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:47:
Jouw klacht over Kick Ass 2 is het geweld en de puberale humor? Wat had je dan verwacht.
Kick-Ass bevatte nog een vrij humoristische kijk op de superheldenobsessie (terwijl de meeste andere superheldenfilms zichzelf veel te serieus nemen) én enige maatschappijkritiek. De scene waarin iemand in elkaar geslagen wordt op een parkeerplaats en de mensen die in de naburige diner zitten te eten wel voor het raam komen staan om te filmen met hun mobieltje maar niet de politie bellen of het slachtoffer helpen, bijvoorbeeld, vond ik indrukwekkend, en typerend voor de moderne samenleving. De gewone jongen die wel een poot uitsteekt is dan opeens de “superheld”.

Dat soort momenten tilden deel 1 boven de gemiddelde actiefilm uit. Ik kan me voorstellen dat je op basis daarvan verwacht/hoopt dat deel 2 ook meer is dan een serie geweldadig actie-scènes (hoewel deel 1 daar in de tweede helft ook al enigzins in verzandde). Ik heb zelf deel 2 nog niet gezien, maar gebaseerd op wat ik er tot nu toe over heb gehoord zit er ook weinig in dat ik waardeer (terwijl ik toch niet vies ben van een flinke portie geweld).

Dan kun je misschien beter Super gaan kijken voor een variatie op het thema van Kick-Ass (met Rainn Wilson en Ellen Page als zwakzinnige wannabe-superhelden). Ook geen volmaakte film, maar vermoedelijk beter dan Kick-Ass 2 (als je enigzins onconventionele films kunt pruimen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Gisteren naar The Conjuring geweest en erg vette film is het geworden. Als je bijvoorbeeld Insidious een goede films vond, dan kun je deze ook prima waarderen.

De film bouwde rustig op en werd in het tweede deel echt spannend. Zo spannend dat een hoop vrouwen in de zaal steeds aan het praten waren tegen de acteurs. "Oh nee doe die deur nou niet open, loop daar niet heen" etc. haha

Echt een absolute aanrader ! :D

p.s. Voor de film was er ook een trailer van Insidious 2 en dat zag er ook goed uit.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

@boven dat is idd wat ik bedoelde en van de film had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Van de week eindelijk binnen gehaald en gekeken.
De film begint leuk met de 4 personen die elk iets anders kunnen in de wereld van magie en bij elkaar komen door een onbekend persoon en zo aan een doel beginnen.

Ik vond het echt een heerlijke film, heel erg genoten en fantastische shows ook eigenlijk. De constante plotwendingen zijn aardig aanwezig en de film verveelt geen minuut.

Het einde is vrij onverwachts, maar goed te doen. Het stukje na de ondertiteling snap ik alleen niet, komt er een vervolg aan of is dat het?

Ik zou zeggen, ga hem kijken en geniet van een kleine 105 minuten spectaculaire show, actie en plotwendingen.
Deze film krijgt van mij een verdiende 8.5.

Braveheart (1995)Braveheart (1995)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Biography, Drama, History, War | Runtime: 177min. | MPAA: R
Gisteren voor de 5e of 6e keer al bekeken, deze hoort absoluut in mijn top 5 films uit, net als The Gladiator en The Patriot.
Drama, actie en romantiek, perfect en pakkend in twee en een half uur film bijeen gemaakt door Mel Gibson.

Hier kan je weinig woorden aan vuil maken, elke keer weer op sommige momenten kippenvel, heerlijk!

Dikke 9.5!
IMDb -- Braveheart (1995) Wikipedia -- Braveheart (1995) Bekijk trailer van Braveheart (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Braveheart (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:00:
The Purge (2013)[afbeelding]
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
deze film heb ik gisteren gekeken ik vond het wel een leuke film.. dat er een avond klok ingaat en je mag doen wat je wilt veel ruzies en haat komt er naar boven. Het gaat over 1 gezin die alles er aan doet om de avond en nacht goed door te komen.
Ik heb er fijn naa gekeken niets mis mee.
[afbeelding] 7 / 10
Ik vond er wel het nodige mis mee... toen ik de trailer een tijd terugzag dacht ik: "Hmm, dat is best een interessante premisse", maar hetgeen wat er interessant aan is wordt imo maar weinig uitgediept (ethiek erachter).

spoiler:
Uiteraard tonen ze wel dat de jongen toch moreel handelt door een vreemdeling in nood binnenhaalt, ondanks dat deze weleens gevaarlijk zou kunnen zijn. En dat er mensen zijn die zich ineens als beesten gedragen bij de premisse die daar wordt neergelegd.

Toch gaat het niet veel verder dan dat, en vraag ik me af of de motieven van de buren ('jullie verdienen een shitload aan geld met jullie bewakingssysteem, jullie voelen je zoveel beter dan wij') nu echt zo overtuigend waren om zich zo te gedragen.

Eigenlijk was het gewoon een soort van thriller/horror waarin mensen in een huis zijn opgesloten en hun leven niet zeker waren. Verder niets aan karakterontwikkeling, ik wist verder helemaal niets van die mensen, je kon moeilijk inleven/meeleven. Karakters die vrij irrationeel handelen (vriendje van dochter), en een belangrijk karakter voor het plot verdwijnt eigenlijk direct als ie binnenkomt, en komt plots weer ineens aan het einde van de film tevoorschijn.

Ik weet het niet, ik vond het maar een domme film eigenlijk, wat ergens jammer is, want qua thematiek was er toch wel meer uit te halen denk ik.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Killer Elite (2011)Killer Elite (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: When his mentor is taken captive, a retired member of Britain's Elite Special Air Service is forced into action. His mission: kill three assassins dispatched by their cunning leader.
Van een film met Robert DeNiro verwacht ik kwaliteit en als dan ook nog Jason Statham en Clive Owen van de partij zijn, verwacht ik minimaal ook een aantal stoere momenten. Dat had de film best in zich; voor een deel tenminste. Tijdens de hele film zat ik in dubio of ik de film ging stoppen, of toch nog verder ging naar een volgend leuk(er) moment. Voor mijn gevoel had er veel meer ingezeten, maar nu was de film als geheel toch te zwak, naar mijn smaak. Ik geef de film een 6, vanwege de acteurs, maar hoger niet.
IMDb -- Killer Elite (2011) Wikipedia -- Killer Elite (2011) Bekijk trailer van Killer Elite (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Killer Elite (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:05:

Het einde is vrij onverwachts, maar goed te doen. Het stukje na de ondertiteling snap ik alleen niet, komt er een vervolg aan of is dat het?
Ik heb dat laatste stukje nog voor een tweede keer bekeken, maar ik snapte er echt helemaal niks van. :?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 13:37

SaN

LuNaTiC schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:04:
[...]

Ik vond er wel het nodige mis mee... toen ik de trailer een tijd terugzag dacht ik: "Hmm, dat is best een interessante premisse", maar hetgeen wat er interessant aan is wordt imo maar weinig uitgediept (ethiek erachter).
Zonde. Het concept is inderdaad heel leuk. Na wat reviews gelezen te hebben ga ik hem toch maar niet kijken.

Ik had een beetje hetzelfde met In Time. Alhoewel ik denk dat die nog wel een stuk beter is dan deze film, had ik daarbij achteraf ook het idee dat er wat meer ingezeten zou hebben, met dat concept en budget.

[ Voor 43% gewijzigd door SaN op 07-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself.
Spannende film, voor mij is dit een film die in het mapje 2de keer kijken komt :) Lekker vlot, niet teveel emotioneel geneuzel en zijn vrouw is tenminste geen hysterische paniekschopper. Ach er zal best hier en daar wat op aan te merken zijn, maar als je gaat zitten en je wilt lekker 2 uur onderhouden worden is het een prima film. Zeker in het begin dacht ik even dat het een half uur introductie van hoofdrol spelers ging worden, maar na de motoragent had ik een wtf momentje....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Daanieyel schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:18:
[...]

Ik heb dat laatste stukje nog voor een tweede keer bekeken, maar ik snapte er echt helemaal niks van. :?
Ik dat dus ook niet. Misschien iemand die het wel snapt? :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
Ik begreep het ook niet helemaal, maar het staat uitgelegd op IMDB.

[ Voor 35% gewijzigd door ChuckyDevil op 07-09-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
Life of PI gezien, niet mijn film. Had ook te maken, met het prive-zaaltje waarin ik keek, voor bedrijfsuitjes, een 5m bij 3 scherm, maar met een Beamer, tja ik vond het beeld onscherp en weinig contrast, en ben dan niet eens verwend met een 32 incher thuis, maar dat is toch stukken beter.
Geloof dat ik nu wel tot de conclusie mag komen dat films van deze regisseur niet de mijnes zijn, dan mag de naam Ang Lee bijna een household naam zijn, het zal.
Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]