Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.252 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Collaborator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:12:
Dinictus208 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 over Iron Man 3

[...]

spoiler:
Er word genoeg naar de gebeurtenissen van de Avengers gerefereerd: Tony Stark heeft er nog al last van emotioneel. (demi-)Goden die uit de lucht komen vallen (Thor) zijn een goed voorbeeld om aan te geven hoe zeer de wereld is veranderd na Thor/Avengers.

[...]

spoiler:
Ik geloof dat je niet echt op hebt zitten letten, er zitten hele monologen en voorbeelden in de film van wat het doet en zou kunnen doen. En ja, jezelf kunnen helen en versterken is nogal wat :D

[...]

spoiler:
Zijn pak is prima in orde en gaat pas stuk na de aanval op zijn huis. Zijn nieuwe pak reageert op zijn lichaam en dus ook op zijn emoties (zoals nachtmerries), dus daar gaat nogal wat mis.

Zijn army zat in de kelder en die zijn kelder lag bedekt onder de brokstukken van zijn huis na een aanval die hij niet bepaald zag aankomen op die manier. Zodra de kelder vrij was kwamen ze meteen :)

Ze geven ook duidelijk aan dat dit geen zaak was voor "superhelden". Het ging maar om een gewone terrorist zoals er vele zijn. Je kunt niet voor elke kat in de boom Thor gaan roepen. Hulk achter de Mandarin aansturen is ook niet echt een goed idee denk ik.. dat is meer schade dan zijn "bommen" kunnen doen.

Dat is meer een taak voor de overheid en het leger (Iron Patriot). Dat geven ze ook duidelijk aan in de film.

Kortom je bent of aan het trollen of je hebt totaal niet opgelet.
Nee niet als troll bedoelt. Normaal volg ik alles altijd prima maar ik had gewoon niet eens zin om alles woord voor woord uit te pluizen. Dat komt door de film m.i. En ze kunnen wel aangeven dat het geen zaak voor superhelden is, ijzer man zit wel zwaar in de problemen dus hij kan best wat hulp gebruiken niet?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Twhomp schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:07:
Een Amerikaanse komedie met Sudeikis (Hall Pass / Horrible Bosses) en Aniston? En het gaat over strippers, wiet en maagden?

En toch geef jij 'm een 9?

Nou vooruit, ik download 'm wel. Ik geef het een kans.

Maar als het weer zo'n zouteloze kijk-tieten standaard 13 in een dozijn flauwe Amerikaans vehikel is, ben jij van mijn Christmas list!
Ik vind deze beter dan de andere films die je noemt met Aniston ;) Scheelt wellicht dat ik hem in een volle bioscoopzaal heb gezien, dan komen de grappen er misschien wat harder uit. Maar zoals ik schreef, weinig (romantische) comedy's die ik goed vind, deze is wel goed. (romantisch valt overigens wel mee.... meer comedy film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Star Trek Into Darkness (2013)Star Trek Into Darkness (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: After the crew of the Enterprise find an unstoppable force of terror from within their own organization, Captain Kirk leads a manhunt to a war-zone world to capture a one man weapon of mass destruction.
Leuke en spannende sci-fi actie. Goede links naar evenementen uit andere Star Trek films (tribbles, yeah!), leuk om de karakterontwikkeling te zien.

Wel zijn er een paar scenes waar voor mij het tempo wat weg was, die wellicht er uit hadden gekund, maar over het geheel wist de film mij flink te boeien. Aanrader.

Echter: halve punt aftrek wegens irritante onnodige lense-flares. Had gehoopt dat J.J.Abrams de kritiek op de vorige film gehoord zou hebben.

Wat ik ook nog mistte:
spoiler:
wat deden ze na afloop met Khan? Ze hebben 'm levend gepakt om Kirk te redden, en daarna? En die 72 cryo-bodies... die werden gewoon in permanente opslag geplaatst?
IMDb -- Star Trek Into Darkness (2013) Wikipedia -- Star Trek Into Darkness (2013) Bekijk trailer van Star Trek Into Darkness (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek Into Darkness (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jorgen schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:33:
Hoe hebben ze dat nu voorelkaar gekregen met die 11/11?
Code aanpassen/verneuken. Liefst had ik 11 sterren gehad, maarja :P

"it goes to eleven" gaat erover dat de gitarist [niet heel snugger] denk dat 10/10 minder luid dan 11/11 is, Spinal Tap wilt graag de luidste zijn :P De interviewer maakt de opmerking "why don't you just make 10 louder?" "......But, these go to eleven!!!!"

Spinal Tap lijkt op Manowar, maar dan beter :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 12:18
vanaalten schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:24:

Wat ik ook nog mistte:
spoiler:
wat deden ze na afloop met Khan? Ze hebben 'm levend gepakt om Kirk te redden, en daarna? En die 72 cryo-bodies... die werden gewoon in permanente opslag geplaatst?
spoiler:
In de scene waar je de cryo-pods voor het laatst ziet, zie je Khan in de de cryo-pod liggen.
En ja ze worden opgeslagen. Maar bedenk wel dat ze al 300 jaar ergens opgeslagen lagen. Ze ontdooien is te gevaarlijk, omdat ze anders de mensheid willen vernietigen, net zoals Khan dit uiteindelijk ook wou, want de mens is inferieur ten opzichte van Khan en zijn 'familie'. En de lichamen doden/vernietigen zal waarschijnlijk als onethisch ervaren worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Morgen naar Amour, maar wordt me afgeraden vanwege de heftigheid.... wat is wijsheid. Andere wordt me aangeraden is Candelabra, over homo-huwelijk, alsof ik daar zo veel mee heb... Maar ja het moet een filmhuis movie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weet niet of Oh Boy nog draait, maar die is lichtverteerbaar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
Amour is een mooie film. Gewoon gaan kijken, leer je nog eens wat over het leven.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sjah schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:12:
Morgen naar Amour, maar wordt me afgeraden vanwege de heftigheid.... wat is wijsheid. Andere wordt me aangeraden is Candelabra, over homo-huwelijk, alsof ik daar zo veel mee heb... Maar ja het moet een filmhuis movie zijn.
Dat is een beetje lastig in te schatten als we verder geen idee hebben van je smaak. Het zijn allebei zeer interessante films, maar het moet je liggen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 15:56

ettie1990

PSN:ettiesick

Sharky schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Ik bemoei me niet al te snel met andermans smaak, maar die film moet je niet in één zin met Die hard noemen. TLKG heb ik op imdb een 3 gegeven en dat is eigenlijk al te hoog. Wat ontzettend goedkope 13-in-een-dozijn film is dat zeg. Ik kan er niet zonder kromme tenen naar kijken.
Ligt er maar net aan met welke die-hard film je m vergelijkt... Laatste 2 die-hards vond ik belange na niet zo goed als de eerste 2 Die hard movies

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 14:30

Sargan

Filmfreak...

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: 15
Plot: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Hele gave film! Net als in District 9 geeft Neill Blomkamp zijn film een boodschap mee.
In de toekomst is de aarde zo smerig en vervuild geraakt dat de rijken der aarde gevlucht zijn naar een soort van Halo achtige ring genaamd Elysium waar men een luxe leventje heeft. Dankzij zogenaamde med pods worden ze ook nooit meer ziek of oud, dit apparaat geneest alles. De achtergebleven bevolking op aarde moet vechten om te overleven. Door een ongeluk op zijn werk heeft Matt Damon nog maar een paar dagen te leven en moet dus proberen om Elysium te bereiken om zo gebruik te kunnen maken van een med pod.
De film ziet er spectaculair uit en de sfx zijn subliem.
Charlto Copley speelt de bad guy vol overtuiging, een heerlijke smeerlap, echt een badass. De film zit vol spektakel en gevechten die heel goed overkomen door het gebruik van een shaky cam, wat ik altijd wel kan waarderen.
Ook de soundtrack is heel goed.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• MrVegeta
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben poosje geleden ook naar Elysium geweest en ik ging er vrij open heen. District 9 vond ik een behoorlijke verassing en het gebruik van lokale acteurs in plaats van Hollywood lui vond ik daar een goeie zet. Neil heeft een hele rauwe, realistische stijl van dingen visualiseren. In Elysium is dat niet minder, de robots zien er goed uit, de actie ziet er op momenten (!) goed uit, vooral in het begin is het een erg goede film. Maar na een uur begint de film behoorlijk in te zakken en beginnen de plotholes toch wel op te vallen. Dat iets sci-fi is is prima, je hoeft niet alles uit te leggen, maar hier werden wel hele grote vrijheden genomen.
spoiler:
Kruger zijn gezicht wordt er afgeknald en kan weer leven omdat hij geen hersenschade heeft? Zoveel bloedverlies etc moet toch wel hebben gezorgd voor problemen in zijn hersenen. Sowieso erg veel bloedverlies waardoor het hart niet klopt, organen kapotgaan, geen zuurstof/bloed naar hersenen.

Matt speelde best leuk, maar de film werd gemaakt door Kruger met zijn zuid-Afrikaanse taal. "Hey boet." Maar zoals ik al zei, naar het einde toe voelt alles wat afgeraffeld en dat is wel jammer. Eerste uur zit tegen een 8 aan, maar de film zakt in en eindigt op een 6.5.

Ik vind het moraal/les van de film ook nogal vaag. De rijken vluchten naar Elysium en sluiten het af voor de armen en criminelen. Dit is hun goed recht toch? Zij bouwen dit om verder te leven, waar komt het recht van de armen vandaan om dat op te eisen? Stel ik bouw een mooi huis, hebben zwervers dan het recht om mijn huis te bestormen? Sure het is niet "eerlijk" omdat mensen arm worden geboren en niet de kans krijgen om naar Elysium te gaan. But hey, life's not fair.

spoiler:
Aan het einde komen er schepen naar beneden met med-bays en personeel. Hoe lang zou het duren voordat gangsters die med-bays claimen en belachelijke geldbedragen vragen voor een behandeling? Hoeveel med-bays zijn er wel niet nodig om iedereen eerlijk te behandelen? Hoe wordt er gekozen wie wel/niet/eerder/later wordt behandeld? Al deze dingen worden niet uitgelegd en wij moeten er maar van uit gaan dat het goed komt? Nope.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
MrVegeta schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:25:
Stel ik bouw een mooi huis, hebben zwervers dan het recht om mijn huis te bestormen?
Nee. Maar ze hebben wel het recht in dezelfde stad te verblijven of daar een huis te huren.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

D-e-n schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Nee. Maar ze hebben wel het recht in dezelfde stad te verblijven of daar een huis te huren.
Okay, stel ik bouw een mooie wijk. Steek er miljarden in, probleem is dat ik dat terug wil verdienen. Daarom maak ik huizen die erg groot zijn en erg duur. Daar staat tegenover dat robots alles voor je doen, onderwijs erg goed is, etc. Mogen zij dan mijn wijk bestormen en daar hun eigen huizen bouwen? Op mijn grond?

Is het idee er achter dat kapitalisme slecht is? Dat we een communistische manier op moeten? Iedereen is gelijk? Ik snap het punt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 22-08-2013 10:40 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• vanaalten
Misschien een apart topic voor starten in SG of misschien W&L? Kunnen we hier door blijven gaan met filmreviews! :)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Hmmm morgen met de vrouw naar Elysium, The Lone Ranger of Kick-Ass 2.
Denk dat het Kick-Ass 2 gaat worden, want heb geen zin in herhaling van Pirates en ben geen fan van shaky cam films (zeker niet in een IMAX theater, want dan heb je dus geen hol aan IMAX). Daarna een reviewtje!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Okay, stel ik bouw een mooie wijk. Steek er miljarden in, probleem is dat ik dat terug wil verdienen. Daarom maak ik huizen die erg groot zijn en erg duur. Daar staat tegenover dat robots alles voor je doen, onderwijs erg goed is, etc. Mogen zij dan mijn wijk bestormen en daar hun eigen huizen bouwen? Op mijn grond?

Is het idee er achter dat kapitalisme slecht is? Dat we een communistische manier op moeten? Iedereen is gelijk? Ik snap het punt niet.
Draai het eens om: mag je je alles maar toe-eigenen omdat je toevallig het geld hebt?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Zoals ik het begreep konden de mensen op elysium daar leven juist ten koste van de mensen die nog op aarde leven. Alle industrie gebeurd nog steeds op aarde in fabrieken. In bezit van de rijken en in de hand gehouden door de robots, die gewoon op aarde gemaakt worden maar hun "orders" krijgen van de mainfraime op Elysium.

Vanavond naar Kickass 2 :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Smultie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:22:
[...]

Draai het eens om: mag je je alles maar toe-eigenen omdat je toevallig het geld hebt?
Myea ze hebben het in de ruimte gebouwd. Dus tja, dan wel.
Bokkie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:32:
[...]

Zoals ik het begreep konden de mensen op elysium daar leven juist ten koste van de mensen die nog op aarde leven. Alle industrie gebeurd nog steeds op aarde in fabrieken. In bezit van de rijken en in de hand gehouden door de robots, die gewoon op aarde gemaakt worden maar hun "orders" krijgen van de mainfraime op Elysium.

Vanavond naar Kickass 2 :)
Daar heb je wel een goed punt ja. Dat is wel behoorlijk scheef ja, beetje het idee van sweatshops, wij krijgen hier mooie spullen terwijl de werkomgeving daar verschrikkelijk is.

Anyway, ik ga zo ook naar Kick Ass 2, weinig verwachtingen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Weer wat films gezien;

42 - IMDB 7,5

Deze greep me erg aan. Het is niet zomaar een film over het honkbal net na de oorlog, maar een levensverhaal. Een must-see voor mij persoonlijk. Er zaten scenes bij waar ik echt met een brok in m'n keel zat.

Before the devil knows you're dead - IMDB 7,3

Een bijzonder verhaal met wat typische momenten. Blij dat ik hem gezien heb. Goede acteerprestaties, leuke acteurs en gewoon een fijne film om te zien.

The Wolverine - IMDB 7,1

Gisteren in Antwerpen gezien, 2d gelukkig. Toch wel genoten stiekem. Gewoon lekkere actie en van Hugh Jackman kan ik altijd wel waarderen. Ik verwachtte er niks van, maar toch wel blij dat ik gegaan ben. Voor mij wel een echte bios film op de 7e rij zittend. Knallen met die hap!

Miller's Crossing - IMDB 7,9

Een heerlijke gangsterfilm met een bijzondere sfeer. Deze vond ik soms wat traag, maar dat hoort bij zulke films imho. Ook hier weer van zitten genieten moet ik eerlijk zeggen. Fijne acteurs en gewoon een mooie setting vind ik.

Trance - IMDB 7,0

Een aparte en eigenaardige film. Hou ik wel van. Fijn acteerwerk en een originele setting. Aanrader wat mij betreft.

Tja, je moet wat als je lekker vakantie hebt _O_. Deze lijst is wel een echte aanrader trouwens; http://www.imdb.com/list/tNwWwtkvwDQ/ . Je kan ze per pagina sorteren op de IMDB-rating. Hier heb ik al een hoop onbekende juweeltjes gevonden :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Slither (2006)Slither (2006)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A small town is taken over by an alien plague, turning residents into zombies and all forms of mutant monsters.
Geslaagde horrorfilm. Het thema van een buitenaards organisme dat hele planeten verwoest door de bewoners ervan te infecteren, is natuurlijk overbekend. De special fx zien er echter net "echt" genoeg uit om zo af en toe weerzinwekkend over te komen, de humor is ok (redneck dorpje) en de romantiek komt ook aardig uit de verf.
IMDb -- Slither (2006) Wikipedia -- Slither (2006) [url=]Bekijk trailer van Slither (2006) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Slither (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Pawn Shop Chronicles (2013)Pawn Shop Chronicles (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: A missing wedding ring leads to a wild-goose chase involving meth addicts, skinheads and an Elvis impersonator.
Lastige film om te beoordelen. Vandaar deze review:

Het is een typische 'lotgevallen' film: meerdere verhaallijnen die door elkaar lopen. Het is absurdistisch (denk Coen brothers) en geweldadig (denk Tarantino). En ontzettend veel symboliek. Dus love it or hate it ben ik bang.

Het valt en staat bij of je de verhaallijnen interessant vindt. De film is drie verhalen: een paar junks die een overval beramen, een getrouwde man die achter zijn vrouw aan gaat (ik hou het expres vaag) en een nep-Elvis.

Van de drie verhaallijnen vond ik het verhaal met Dillon, Frodo en de meiden het sterkst. De andere twee (op een paar scenes na) niet zo.

Helaas vond ik het in zijn geheel geen goede film. MAAR, onderdelen van de verhaallijnen waren erg goed.

Vergelijk het met een andere film van Wayne Kramer: Running Scared. Ook in z'n geheel geen geweldige film, maar bijvoorbeeld het 'vrouw-ontdekt-pedo-netwerk' was uitmuntend: daar zat een sfeer in die onder je huid kroop.

Hetzelfde gebeurt bij Pawn Shop Chronicles: de martelscene en daaropvolgende 'silo-ontdekkingen' zijn goed gedaan. En persoonlijk vond ik het 'kiezen tussen de kappers' ook erg intrigerend :)

En dat maakt het lastig beoordelen: een paar goede scenes en een sterrencast (wat een lijst (en wat is Vincent D'Onofrio oud en dik geworden zeg)) compenseren saaie scenes maar slecht. Resultaat: een middelmatige film, ondanks erg sterke scenes.

Wayne Kramer moet eens een heel zwartgallige, nare film maken. Dan kan ie los op de scenes waar die goed in is. Daar ben ik erg benieuwd naar :Y

Omdat ik het de regisseur toch maar weer gun, een royale 7/10.

IMDb -- Pawn Shop Chronicles (2013) Wikipedia -- Pawn Shop Chronicles (2013) Bekijk trailer van Pawn Shop Chronicles (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pawn Shop Chronicles (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 02-10 23:15
MrVegeta schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:25:

Ik vind het moraal/les van de film ook nogal vaag. De rijken vluchten naar Elysium en sluiten het af voor de armen en criminelen. Dit is hun goed recht toch? Zij bouwen dit om verder te leven, waar komt het recht van de armen vandaan om dat op te eisen? Stel ik bouw een mooi huis, hebben zwervers dan het recht om mijn huis te bestormen? Sure het is niet "eerlijk" omdat mensen arm worden geboren en niet de kans krijgen om naar Elysium te gaan. But hey, life's not fair.
Ik vind dat het het probleem in de wereld van Elysium wel iets groter is dan dat.

De mensen op het station hebben alles en besturen de aarde.
De mensen die nog op de aarde wonen hebben zoals ik het zie geen rechten meer en de (robot) politie mag jouw gewoon oppakken.
Op je werk heb je geen rechten en je bent daar gewoon een vervangbaar iets.

Medische problemen die op Elysium binnen 10 seconden gefixed kunnen worden zijn op de aarde niet te genezen wat wel zal komen omdat niemand op de aarde de centen heeft voor de betreffende behandelingen.
Ik denk dat dat laatste wel een verwijzing zal zijn naar de verhalen van sommige mensen dat de medische industrie ziektes niet wil genezen omdat daar geen winst in zit.

Ik vond de eerste helft van de film top en vond hem in de 2e helft iets minder.
Maar het is wel een film die ik de mensen aanraad omdat hij uiteindelijk wel vermakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
Gisterenavond de laatste star trek film gezien. Ik vond m tof. Enkel en alleen om de rol die Benedict Cumberbatch speelt. wat is dat een TOP acteur! Ik ken m van sherlock en hij is ook de enige reden dat ik me aan een star trek film waag:) Die kerel heeft voor mij de film gemaakt. Tis irl een behoorlijk sullig mannetje als je hem in eerste instantie ziet. Wanneer hij zijn mond opentrekt heb je al gauw een compleet andere mening....maar de rollen die hij neerzet zijn IJZERsterk! In sherlock klopt alles, en ook als Kahn in star trek maakt hij de tornhoge dunk die ik van hem heb waar. Alles is geloofwaardig, alles klopt en het ziet er allemaal erg goed uit! Zelfs de vechtscenes!

spoiler:
Grote nadeel van deze film vind ik het einde en het feit dat ze kirk weer tot lever roepen. Had hem zwaargewond maar wel in leven gehouden oid. Niet dood. Geen wondermiddeltje wat ze uit het bloed van Kahn maken dat een lijk weer tot leven wekt. Ook het cliché dat NET wanneer kirk dood is, die cavia (of whatever het is) weer begint te piepen. Beetje zonde. Film vol met cliché's die soms leuk zijn en goed uitpakken en andere momenten tergend vervelend zijn. De handjes op het glas van kirk en spock bijvoorbeeld.

Mijn vrij hoge score is dan ook enkel door mr cumberbatch.
IMDb -- Star Trek Into Darkness (2013) Wikipedia -- Star Trek Into Darkness (2013) Bekijk trailer van Star Trek Into Darkness (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek Into Darkness (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
lj_tree schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:23:
Star Trek Into Darkness (2013)
spoiler:
Film vol met cliché's die soms leuk zijn en goed uitpakken en andere momenten tergend vervelend zijn. De handjes op het glas van kirk en spock bijvoorbeeld.
Was dat niet een referentie naar een andere Star Trek film (ST2, wrath of Khan geloof ik), waarbij diezelfde situatie zich op het einde afspeelt (maar dan met omgekeerde rollen), inclusief hetzelfde cliché?

[ Voor 32% gewijzigd door vanaalten op 23-08-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
vanaalten schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:02:
[...]

Was dat niet een referentie naar een andere Star Trek film (ST2, wrath of Khan geloof ik), waarbij diezelfde situatie zich op het einde afspeelt (maar dan met omgekeerde rollen), inclusief hetzelfde cliché?
En wordt het daar minder lame door?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
lj_tree schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:29:
En wordt het daar minder lame door?:)
Ja, wel wat. Ik zou zeggen dat het in ST2 wat cliché was (alhoewel, misschien dat dat in 1982 of zo nog origineel was), maar in deze film is het nu gewoon een leuke verwijzing naar die oude filmscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deadsy schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:33:
[...]

Medische problemen die op Elysium binnen 10 seconden gefixed kunnen worden zijn op de aarde niet te genezen wat wel zal komen omdat niemand op de aarde de centen heeft voor de betreffende behandelingen.
Ik denk dat dat laatste wel een verwijzing zal zijn naar de verhalen van sommige mensen dat de medische industrie ziektes niet wil genezen omdat daar geen winst in zit.
Het wordt alleen niet duidelijk gemaakt dat het gebruik van die medische wondermachines iets kost. De indruk wordt gewekt dat de rijke klojo's heel eenvoudig iedereen zouden kunnen genezen maar liever hun medbays stil laten staan. Je zou het ook heel bot kunnen rechtvaardigen omdat de aarde toch al zo overbevolkt is het onverantwoord is om mensen van alles te kunnen genezen maar ook dat komt niet terug. Op Elysium zitten alleen maar cartoonschurken die genieten van het lijden van de armen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Och, je moet die nieuwe Batman film ook niet zien als vervolg op de Christopher Nolan Batman-trilogie. Het wordt een combi van Batman-Superman, dus meer van het niveau van de Avengers of zo. Ofwel, spektakel, omvallende gebouwen en meer van dat alles. Acteerkwaliteit is optioneel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Moet zeggen..... erg dapper van Ben....
Maar ik zou eigenlijk niet zo snel andere acteurs kunnen bedenken.
Echter.... niet eerst naar Daredevil kijken.... >:) of heb ik het nu verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Zo'n slecht acteur is hij niet imo, en in de film Hollywoodland speelde hij al eens superman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
..eeeeeeeen we gaan weer filmreviews schrijven.

Lovelace (2013)Lovelace (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 92min. | MPAA: R
Bijna iedereen in het westen kent de film Deep Throat wel. Is het niet van de beelden, dan is het wel omdat je er ergens wat over hebt gehoord. Het zou iets na de hippiejaren een heel fenomeen moeten zijn geweest, met "actrice" Linda Boreman als Linda Lovelace in de hoofdrol. Zij zou geweldig orale kunsten vertonen en werd mede hierdoor beroemd. Na een aantal films keerde zij de pornoindustrie de rug toe en werd ze het boegbeeld van alles wat anti-porno is.

De film laat een versie van haar verhaal zien met Amanda Seyfried als Linda, een T-1000 als haar vader en Sharon Stone als een werkelijk onherkenbare moeder. Het toont een niet-linear verloop, wat in het begin een beetje verwarrend kan werken, maar Amanda doet het op zich wel leuk. Peter Sarsgaard is op zich ook wel geloofwaardig, al vond ik z'n rol in The Killing echt honderd keer beter.

Helaas lijken het verder vooral een hoop losse flarden van het verhaal te zijn en is het niet echt compleet. Het springt een beetje van de hak op de tak en duikt overal zomaar in (haha ;( ) en er weer uit (hihi ;( ) zonder er verder echt iets mee te doen.
IMDb -- Lovelace (2013) Wikipedia -- Lovelace (2013) Bekijk trailer van Lovelace (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lovelace (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 02-10 13:20
Sargan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:56:
Zo'n slecht acteur is hij niet imo, en in de film Hollywoodland speelde hij al eens superman.
Jack Nicholson is ook een goede acteur, maar dat betekent niet dat hij een goede batman zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Waarom zou Ben Affleck dan geen goede Batman zijn? Kun je toch niet vooraf al zeggen dat hij slecht zou zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Sargan op 23-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sargan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:43:
Waarom zou Ben Affleck dan geen goede Batman zijn? Kun je toch niet vooraf al zeggen dat hij slecht zou zijn?
Omdat hij een slechte acteur is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Twylight schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
Ah ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Daar kies je ook een film uit zeg, In Hollywoodland werd zijn rol alom geprezen. In Argo speelde hij ook niet slecht. Eerst zien dan oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Sargan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:58:
Daar kies je ook een film uit zeg, In Hollywoodland werd zijn rol alom geprezen. In Argo speelde hij ook niet slecht. Eerst zien dan oordelen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Leg eens uit newbreed wat is er zo hilarisch aan die opmerking? Dat ik niet bij voorbaat een acteur neersabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 15:24
spoiler:
Daredevil is blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Oh....hahaha.

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Wat een waardeloos vervolg op een heel leuk eerste deel.
Jim Carrey voegt echt niks toe en lijkt zijn beste tijd wel gehad te hebben in Hollywood.

Gauw vergeten deze film.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

[ Voor 98% gewijzigd door Sargan op 23-08-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sargan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:03:
Leg eens uit newbreed wat is er zo hilarisch aan die opmerking? Dat ik niet bij voorbaat een acteur neersabel?
Nouja, bij voorbaat, het is natuurlijk wel gebaseerd op zijn acteer prestaties in het verleden.
Ik vind hem een geweldige regiseur maar als acteur vind ik hem echt waardeloos. Maar we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 15:24
Sharknado (2013)Sharknado (2013)
IMDb: 3.7 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 86min. | MPAA: TV-14
Plot: When a freak hurricane swamps Los Angeles, nature's deadliest killer rules sea, land, and air as thousands of sharks terrorize the waterlogged populace.
Misschien stom van mij om een film van het niveau Lake Placid, Anaconda, Piranha e.d. te verwachten, maar dat was het dus bij lange na niet. (En dat zijn al niet de beste films.) Ik kan goed genieten van een monsterfilm en dat hoeft dan echt niet de status en budget van Cloverfield te hebben. Maar Sharknado viel me toch erg tegen. Het begon nog wel goed met weliswaar slecht acteerwerk en wat slecht gescripte conversaties, maar er zaten wat momenten in waar het absurdische plotgegeven mijn mondhoeken de juiste kant op deed krullen.

Daarna ging het echter bergafwaarts, voornamelijk door scenes waarvan duidelijk was dat ze die graag in de film wilden hebben en daar dan via onlogischheden naar toe werkten. En door een aantal inconsistente dingen die totaal niet nodig waren.
IMDb -- Sharknado (2013) Wikipedia -- Sharknado (2013) Bekijk trailer van Sharknado (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sharknado (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Dan was Lesbian Vampire Killers toch een stuk beter bevallen als film die ik 99% om de titel heb gedownload en gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh wacht, dat was inderdaad duidelijk. Niet goed gelezen, sorry :P

[ Voor 75% gewijzigd door Stukfruit op 23-08-2013 15:31 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WWAS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:27:
The Great Gatsby (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | MPAA: PG-13
Heb deze film gister in de bioscoop gezien. Vond hem zéér goed gefilmd en was erg goed. Ik hoop dat Dicaprio voor deze rol eindelijk zijn Oscar krijgt. Hij was, zoals de laatste paar jaar, echt weer geniaal. In deze film combineert hij hoffelijkheid, beheerstheid, stijl/klasse, woede en onzekerheid op een geniale manier.

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van F. Scott Fitzgerald.
Een omschrijving van de verhaallijn zal ik niet doen, voorkennis doet in mijn ogen afbreuk aan de beleving.
Het verhaal was echter zeer goed, de muziek bij de film echt perfect en de 3D effecten niet storend (ik stoor me er persoonlijk wel eens aan). De wijze van filmen deed me soms een beetje denken aan Sin City (de special effects rond rijdende voertuigen).
Echt een must-watch!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Exact met het bovenstaande eens. Toby is wat minder in deze rol vind ik persoonlijk. Niet slecht, maar gewoon verkeerd gecast denk ik. DiCaprio speelt echt geweldig, ook het onzekere in deze miljonair maakt wat in hem los. Mooi. Typische rol voor hem.

Verfrissend vond ik het gebruik van moderne muziek (Jay-Z en Beyonce o.a.) erg cool. Het heeft ook het surrealistische van Sin City (echter dan met kleur), daar ben ik het absoluut mee eens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Alles in die film is perfect in beeld gebracht en de combi met de moderne muziek werkt goed. Maar ik vond wel de personages wat oppervlakkig blijven. Daar had ik wat meer van verwacht. Ik leefde niet echt met ze mee en mistte de emotie. En dat moet wel wil ik een film écht goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:56
AE: Apocalypse Earth (2013)AE: Apocalypse Earth (2013)
IMDb: 3.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: Not Rated
Plot: A group of refugees from Earth work to survive on a hostile alien planet.
Deze keer klopt de IMDB score echt. Deze film is drie keer niks. Het acteerwerk is slecht, de special effects zijn slecht. Een verhaal zit er niet in.

Het lijkt wel alsof dit door een stel scholieren in elkaar geflanst is. Er is een klein dingetje wat nog wel leuk is om naar te kijken en dat is de meid die ze in de jungle vinden.

De regisseur van deze film moet z'n opleiding nog maar eens dunnetjes over doen!
IMDb -- AE: Apocalypse Earth (2013) Wikipedia -- AE: Apocalypse Earth (2013) Bekijk trailer van AE: Apocalypse Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over AE: Apocalypse Earth (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Pain & Gain (2013)Pain & Gain (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A trio of bodybuilders in Florida get caught up in an extortion ring and a kidnapping scheme that goes terribly wrong.
Love it! Leuke vermakelijke film welke dus ook op waarheid gebaseerd is. Ik kan het me in sommige scenes haast niet voorstellen, omdat ze zo stuntelig overkomen. Bijv. de scene met de BMW bij de supermarkt.
IMDb -- Pain & Gain (2013) Wikipedia -- Pain & Gain (2013) Bekijk trailer van Pain & Gain (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pain & Gain (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

[ Voor 43% gewijzigd door rimave op 23-08-2013 23:36 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:24:
AE: Apocalypse Earth (2013)[afbeelding]
IMDb: 3.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: Not Rated
Plot: A group of refugees from Earth work to survive on a hostile alien planet.
Deze keer klopt de IMDB score echt. Deze film is drie keer niks. Het acteerwerk is slecht, de special effects zijn slecht. Een verhaal zit er niet in.

Het lijkt wel alsof dit door een stel scholieren in elkaar geflanst is. Er is een klein dingetje wat nog wel leuk is om naar te kijken en dat is de meid die ze in de jungle vinden.

De regisseur van deze film moet z'n opleiding nog maar eens dunnetjes over doen!
[afbeelding] 3 / 10
Is je eerste Asylum-film?
De films van dat bedrijf zijn bedoeld om goedkoop, slecht, etc. te zijn.
Of dat ook leuk is, dat is een tweede natuurlijk.

Deze van hun is op dit moment populair:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iwsqFR5bh6Q]

Zoals je ziet voldoet deze ook volledig aan je beschrijving ;)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 23-08-2013 23:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En als je denkt dat Pain & Gain is gebaseerd op de waarheid, lees mijn post over die film dan eens. Of google het. Hoe dan ook, hou svp op met de aanname dat zo'n tekst de waarheid is. Iedere film die hier mee loopt te pronken is dat doorgaans niet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
anandus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:33:
[...]
Is je eerste Asylum-film?
De films van dat bedrijf zijn bedoeld om goedkoop, slecht, etc. te zijn.
Of dat ook leuk is, dat is een tweede natuurlijk.

Deze van hun is op dit moment populair:
[video]

Zoals je ziet voldoet deze ook volledig aan je beschrijving ;)
Haha, die Sharknado is nog erger. Ja, dit was m'n eerste Asylum film en ook de laatste waarschijnlijk.
Wel grappig dat er bekende acteurs in spelen. In die trailer van Sharknado zag ik Ian Ziering voorbij komen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:43:
[...]

Haha, die Sharknado is nog erger. Ja, dit was m'n eerste Asylum film en ook de laatste waarschijnlijk.
Wel grappig dat er bekende acteurs in spelen. In die trailer van Sharknado zag ik Ian Ziering voorbij komen.
Er zou bij die films eigenlijk een waarschuwing vooraf moeten komen dat je die films alleen met vrienden en een krat bier moet kijken ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Stukfruit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:43:
En als je denkt dat Pain & Gain is gebaseerd op de waarheid, lees mijn post over die film dan eens. Of google het. Hoe dan ook, hou svp op met de aanname dat zo'n tekst de waarheid is. Iedere film die hier mee loopt te pronken is dat doorgaans niet.
Het zal me eerlijk gezegd worst wezen en ik geloof er bij deze film ook geen snars van dat het echt gebeurt is. Desondanks vond ik het een leuke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
anandus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:45:
[...]
Er zou bij die films eigenlijk een waarschuwing vooraf moeten komen dat je die films alleen met vrienden en een krat bier moet kijken ;)
Agree! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.
Toch geen Kick-Ass 2, maar de Lone Ranger.

Voor het eerst sinds lange tijd weer naar de bios.
Verwachtte een Pirates in het wilde westen, maar dat viel gelukkig mee. Heb af en toe gelachen en was erg enthousiast bij de achtervolgingsscène. Maar dat kan ook aan de muziek hebben gelegen (die ik nou niet meer uit mijn kop krijg).

Verstand op 0 en gaan met die banaan.

Niet zo goed dat ik hem nog een keer zou kijken. Dus "maar" 6 sterren.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Stukfruit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:43:
Zo erg als jij het doet voorkomen is het ook weer niet: ze hebben een paar echte mensen gecombineerd in één karakter en wat dichterlijke vrijheid genomen. Als je de vergelijkingen op internet leest, blijft dat de grote lijn wel gebeurd is en sommige specifieke voorvallen ook.

Een mooi voorbeeld:
spoiler:
Dat de Colombiaan-Jood een andere afkomst had, lekker boeien. En dat die MarkyMark herkende aan zijn parfum i.p.v. zijn stem. Wat maakt dat allemaal uit voor het verhaal?

Het is een film gebaseerd of echte gebeurtenissen. Dus waar gebeurd :+

En alsof er ook maar 1 film is gemaakt die 100% overeen komt met de werkelijkheid 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 23:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wist niet dat haaien grol geluiden maakte :|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude heb een keer een film gezien waar de (tijger?) haaien gromden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Ga nooit meer naar de film sinds er computer graphics worden gebruikt. Geef mij maar gewoon een ouderwetse western of actiefilm ZONDER al die computer poes pas.

Ja ik weet het, ik wordt / ben een oude l.l

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
clogie886 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:53:

Ja ik weet het, ik wordt / ben een oude l.l
Ik dacht altijd dat oude mensen nog goed basisonderwijs hadden genoten ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEAL Team Six The Raid on OSAMA BIN LADEN --- hele goede film, titel zegt al waar het over gaat.
Miami Vice --- Super vet, spinoff van die serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:55:
SEAL Team Six The Raid on OSAMA BIN LADEN --- hele goede film, titel zegt al waar het over gaat.
Miami Vice --- Super vet, spinoff van die serie
Jou ga ik volgen, jouw smaak staat me wel aan ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
2 uur van m'n leven die ik niet meer terug krijg.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

dubbel :?

[ Voor 98% gewijzigd door max op 24-08-2013 23:07 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

YellowCube schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:01:
Oblivion (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
2 uur van m'n leven die ik niet meer terug krijg.
QFT! :Y

;(

Allemachtig wat een langdradig overrated gedoe zeg. Die "plotwendingen" zag ik al aankomen toen die rebellen voor de eerste keer in beeld kwamen. En al helemaal toen Morgan Freeman ook nog eens hun leider bleek te zijn.

Oh en wat was die Vika een ontzettend vervelend personage zeg. Man man wat heb ik me geërgerd aan dat wijf.

[ Voor 4% gewijzigd door max op 24-08-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The Heat (2013)The Heat (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: An uptight FBI Special Agent is paired with a foul-mouthed Boston cop to take down a ruthless drug lord.
Gewoon een leuke ouderwetse politie-komedie.

Twee politieagentes met nogal tegengestelde karakters moeten samenwerken tegen een misdaadbende. Ja, standaard strategie, geen oscars voor originaliteit. En Sandra Bullock is weer d'r standaard irritante typetje, maar haar tegenspeler is WEL erg leuk.

Voor mannen die met hun vriendin naar de film willen en een film voor allebei zoeken: 'The Heat' is een goede gok. Niets hoogdravends, gewoon leuk amusement.

6,5 voor de film, 0,5 punt bonus voor de goede bijpassende muziek.
IMDb -- The Heat (2013) Wikipedia -- The Heat (2013) Bekijk trailer van The Heat (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Heat (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:22

Daniel36

vernieuwde formule

vanaalten schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:20:
The Heat (2013)[afbeelding]
Plot: An uptight FBI Special Agent is paired with a foul-mouthed Boston cop to take down a ruthless drug lord.

Twee politieagentes met nogal tegengestelde karakters moeten samenwerken tegen een misdaadbende. Ja, standaard strategie, geen oscars voor originaliteit. En Sandra Bullock is weer d'r standaard irritante typetje, maar haar tegenspeler is WEL erg leuk.

Voor mannen die met hun vriendin naar de film willen en een film voor allebei zoeken: 'The Heat' is een goede gok. Niets hoogdravends, gewoon leuk amusement.

[afbeelding] 7 / 10
Grappige film idd.
Ik vond de tegenspeelster van Sandra Bullock, idd. erg goed maar van mevrouw Bullock kreeg ik kromme tenen helaas.
Ook leuk vond ik dat de tegenspeelster Molly is van de serie Mike and Molly, waar ik ook vaak om in een deuk lig.
Toch na een goed half uur afgehaakt wegens de irritante aanwezigheid van Bullock en het erg lichte verhaaltje.
Maar goed, het is ook niet echt mijn genre van film zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Kan er kort over zijn: ik vond hem wel goed ;) Aanvankelijk irriteerde de soundtrack me (moderne muziek in the 20s) maar ik moet toch toegeven dat het toch ook wel weer wat had. Het eerste uur vond ik geweldig, daarna zakt het een beetje in. Iets te veel langdradige aandacht voor een(de) love story. Maar eindelijk weer eens een film die niet over actie en schieten gaat. Hij haalt helaas niet hoger dan de 8, wat ik wel gehoopt had.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 18:44
Twylight schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
Heb je Argo en Pearl Harbor wel eens gezien ?
ik denk dat dat jij constant uit je anus praat meneer Twylight :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
pannekoek141 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Heb je Argo en Pearl Harbor wel eens gezien ?
ik denk dat dat jij constant uit je anus praat meneer Twylight :)
Die heb ik gezien ja, wat wil je daarmee zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:27
Ocean's Eleven (2001)Ocean's Eleven (2001)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Heel vermakelijk filmpje wanneer je het hele gebeuren niet te serieus neemt. Goed acteerwerk, chemie tussen de acteurs spat van het scherm. Ben benieuwd naar beide vervolg films
IMDb -- Ocean's Eleven (2001) Wikipedia -- Ocean's Eleven (2001) Bekijk trailer van Ocean's Eleven (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ocean's Eleven (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Jou ga ik volgen, jouw smaak staat me wel aan ><
Volgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Negeer hem maar, hij ziet niet zo vaak meisjes op tweakers.

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
MIB-kloon wil MIB zijn maar wordt het nergens en blijft de hele film door hangen op een enkele grap die wordt afgespeeld door eendimensionale karakters ondersteund door een eendimensionale bad guy in een eendimensionaal universum met eendimensionaal script.

Alleen kijken als je niets beters te doen hebt en er geen MIB-achtige verwachtingen bij hebt.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.2 5.2 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Je bedoelt die film waar hij een Razzie Award for Worst Actor nominatie in de wacht sleepte? :+ Of was dat een van z'n andere twee nominaties... hmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

in Argo speelt hij niet slecht.
In Good Will Hunting ook niet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
Ik zie hem ook niet als Batman, daar is hij te 'lief' voor. In een gewone batman film had ik hem een een grotere kans gegeven, maar in Batman vs. Superman wordt geschiedenis geschreven.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
vanaalten schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:20:
The Heat (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 7 / 10
Serieus? Ik heb hem in de bios gezien, maar ik vond het echt een 3... De grappen waren niet grappig en alles was voorspelbaar als wat... Echt een slechte film, met slechte acteurs.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Laatst online: 01-06-2023
Sargan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:07:
Oh....hahaha.

Kick-Ass 2 (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Wat een waardeloos vervolg op een heel leuk eerste deel.
Jim Carrey voegt echt niks toe en lijkt zijn beste tijd wel gehad te hebben in Hollywood.

Gauw vergeten deze film.
[afbeelding] 4 / 10
Was wel te verwachten eigenlijk. Sequels op dit soort films gaan vaak goed mis, al was ik best wel excited toen ik zag dat er een vervolg aan kwam. Toch 1 keer kijken ;)
Steefmeister schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:39:
Ocean's Eleven (2001)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Heel vermakelijk filmpje wanneer je het hele gebeuren niet te serieus neemt. Goed acteerwerk, chemie tussen de acteurs spat van het scherm. Ben benieuwd naar beide vervolg films
[afbeelding] 7.3 / 10
Zeker kijken, deze films blijven vermakelijk imo :) Vooral door de goede acteurs, maar het verhaal zit ook gewoon zo goed in elkaar, echt toppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

YellowCube schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:04:
in Argo speelt hij niet slecht.
In Good Will Hunting ook niet.
Niet slecht, misschien, maar zeker ook niet goed of geweldig. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Matt Damon in good will hunting... dan blijft er weinig van Affleck over. Ik vind hem nooit echt het karakter zijn; ik vind hem altijd ben affleck die iemand na doet, maar nog steeds ben affleck is. Dus... nu krijgen we dan superman versus ben affleck.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 25-08-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Net Now You See Me gekeken.....allemachtig hoeveel plotholes en onmogelijkheden kun je in een film stoppen zeg. :/

Ik zat na een klein uurtje op de klok te kijken en me af te vragen of het nog lang duurde. En volgens mij had er iemand een nieuwe special effects app gedownload. Dat gedoe met die geprojecteerde lichtjes tegen dat gebouw aan het einde van de film.....pffff.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 68% gewijzigd door max op 25-08-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 22:23
The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.
Vanavond The Conjuring gezien in de Metropolis Antwerpen.

Sinister, Insidious, Don't be afraid of the dark, Paranormal Activity....
The conjuring past eigenlijk wel goed in dit rijtje. Een gezin dat geteisterd wordt door een kwade geest.
Zitten leuke, maar niet originele scares in, en eerlijk gezegd had ik wel eens een keer een origineler einde verwacht.

Maar al bij al, vermakelijke horrorfilm.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
max schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:09:
En volgens mij had er iemand een nieuwe special effects app gedownload. Dat gedoe met die geprojecteerde lichtjes tegen dat gebouw aan het einde van de film.....pffff.
Dat waren geen special effects uit een "app" en is juist heel tof:
YouTube: building lighting effects technobytes

Inception (2010)Inception (2010)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Een van de weinige films die ik nog eens opnieuw heb gekeken. En alsjemenou, de film staat nog steeds als een huis.
IMDb -- Inception (2010) Wikipedia -- Inception (2010) Bekijk trailer van Inception (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inception (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Stukfruit schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:53:
[...]
Die techniek ken ik wel, daarom zeg ik ook geprojecteerde lichtjes, die projectors zag je ook overal staan. Ik vond het alleen zo ontzettend over-geproduceerd dat het gewoon niet meer geloofwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
max schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:23:
[...]

die projectors zag je ook overal staan
Dat is opzettelijk, mocht je dat niet door hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Euh....dat had ik wel door: geprojecteerde lichtjes......

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Now You See Me (2013)[afbeelding]
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Net Now You See Me gekeken.....allemachtig hoeveel plotholes en onmogelijkheden kun je in een film stoppen zeg. :/

Ik zat na een klein uurtje op de klok te kijken en me af te vragen of het nog lang duurde. En volgens mij had er iemand een nieuwe special effects app gedownload. Dat gedoe met die geprojecteerde lichtjes tegen dat gebouw aan het einde van de film.....pffff.
[afbeelding] 5 / 10
Ik heb 'm ook net gekeken. Ik vraag me af welke plotholes jij bedoelt?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:23
Stukfruit schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:53:
[...]

Inception (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Een van de weinige films die ik nog eens opnieuw heb gekeken. En alsjemenou, de film staat nog steeds als een huis.
[afbeelding] 9 / 10
Eens!

Inception is echt zo'n film die je tegenkomt als je door je filmcollectie aan het scrollen bent op je HTPC, of toevallig uitgezonden wordt op HBO/Film1 en dan ongemerkt dan toch weer "even" af kijkt. Zoals ik ondertussen een keer of 6 heb gedaan :X

Blijft buitengewoon boeiend, goed, spannend, leuk, etc. Pareltje :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Drive (2011)Drive (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Mja, wat zal ik ervan zeggen.. De rating die die film krijgt verdient die bij mij niet. Er zit een raar contrast in de film, door het stilzwijgen van de hoofdrolspeler moet die, denk ik, mistiek en cool overkomen. Het doet bij mij precies het tegenover gestelde, ik vind het meer een domme hillbilly. De openingsscene heeft lekker de vaart erin, maar daarna zakt het allemaal in als een plumpudding. Er zitten een aantal dingen in de film die het een soort artistiek sausje moet geven maar buiten dat geen functie hebben. Zoals bv. het masker dat die tegen het einde van de film draagt, wat die allemaal doet had die ook gewoon zonder dat masker kunnen doen.

Een 5 krijgt die van mij, als die mooie racecar nog gebruikt zou worden in de film, was het misschien een 6je geweest.
IMDb -- Drive (2011) Wikipedia -- Drive (2011) Bekijk trailer van Drive (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Pain & Gain (2013)Pain & Gain (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Eerlijk gezegd, wat een rukfilm. Het begin kon mij niet eens heel erg boeien. The rock die een soort persoon speelt die ik niet van hem gewend ben en een verhaallijn die alles behalve over heuvels loopt. Het is een trein die bij iedere betonnen wand waar je dentk dat hij er omheen moet er dwars doorheen gaat. Iedere verwachting die je voor het verloop van het verhaal krijgt tijdens de film wordt waargemaakt.

En ik maar denken dat het een actie/comedy is ... nee geen aanrader
IMDb -- Pain & Gain (2013) Wikipedia -- Pain & Gain (2013) Bekijk trailer van Pain & Gain (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pain & Gain (2013)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

:

Up tempo film waarin je door een overdosis aan special effects gebonden wordt aan het scherm. Verhaal "bouwt op" naar een climax. Tegen de tijd dat de climax komt ben je eigenlijk alle special effects al moe.
Het einde is dan al totaal van de pot gerukt. De rode draad in het verhaal is, hoe meer je denkt te weten, hoe verder je eraf zit. Zo moet je ook naar de film kijken, gewoon omdat ie geen steek maakt. En begin je te denken gaat het al snel over naar frustratie.
Als je 5 minuten voor het einde de film verlaat krijgt ie een 6. Blijf je tot het einde een 4. Hollywood en deus ex machina eindes bah.

[afbeelding] 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

The Impossible (2012)The Impossible (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of a tourist family in Thailand caught in the destruction and chaotic aftermath of the 2004 Indian Ocean tsunami.
Al vaker beoordeeld hier en heel verschillend.

Ik kan niet anders dan deze film erg hoog beoordelen. Ik zat het laatste stuk (van 3 kwartier ofzo) constant met een brok in mijn keel. 2 keer kon ik wat tranen niet onderdrukken. Als ik dat heb in een film vind ik `m bijzonder goed.

Het tempo van de film is perfect. Je wordt meegezogen in hun leven en wanhoop, en inderdaad, Tom Holland is echt fantastisch. Dat viel ons ook op, vrij snel al. Hij maakt de film. Hij liet mij 2 keer tranen.

Doordat het tempo voor ons zo goed was wordt je helemaal meegezogen, en op die hoogtepunten (mag dan best cliche zijn, maar dat mag na zo`n opbouw), dan raakt ons dat enorm.

IMDb -- The Impossible (2012) Wikipedia -- The Impossible (2012) Bekijk trailer van The Impossible (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Impossible (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mud (2012)Mud (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Two young boys encounter a fugitive and form a pact to help him evade the bounty hunters on his trail and to reunite him with his true love.
Bij het eerste keer zien van de trailer dacht ik nog "die hoef ik niet per se te zien" maar na wat reviews te hebben gelezen en de trailer nog een aantal keren te hebben langs zien komen werd ik nieuwsgierig. En wat een goede film blijkt het!

Het is geen film voor iedereen. Je moet die typisch Amerikaanse sfeer wel trekken. Hij deed me een beetje denken aan "Winter's bone": de sfeer van zo'n typisch ouderwets Amerikaans dorpje vol met zonderlinge mensen.

Het sterke punt van de film is dat alle karakters "echt" overkomen, zowel die van de beide jongens en het karakter van Matthew McConaughey als van de bijrollen zoals die van de vader van één van de jongens. Daardoor grijpt de film je gelijk. Er is op driekwart even een moment waarop je denkt "schiet nu op" maar het eind is weer heel erg spannend.

Ik geef hem nu 8,5 sterren. Mocht ik er over pakweg een jaar nog hetzelfde over denken dan doe ik er wellicht nog een halve bij. Want dan komt die in de lijst me films die ik niet wil vergeten. Ik ben ook benieuwd of er wat Oscar nominaties inzitten.
IMDb -- Mud (2012) Wikipedia -- Mud (2012) [url=]Bekijk trailer van Mud (2012) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Mud (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

The Colony (2013)The Colony (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: 14A
Plot: Forced underground by the next ice age, a struggling outpost of survivors must fight to preserve humanity against a threat even more savage than nature.
Tegenvallertje. Er wordt weinig uitgelgd. Concept had veel gaver uitgewerkt kunnen worden. Op het einde denk je, huh? stopt de film hier? Gedeelte XX moet toch nog komen, het werd nu juist wat leuker (c.q. minder slecht.) Wat mij betreft vermijden, niet eens de moeite waard om half in slaap te kijken.)
IMDb -- The Colony (2013) Wikipedia -- The Colony (2013) Bekijk trailer van The Colony (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Colony (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Gisteren gekeken samen met mijn vriendin en erg leuke film! Leuke grappen, leuke acteurs etc. Wij hebben in ieder geval goed zitten lachen tijdens de gehele film.Het einde was dan wel weer erg Amerikaans.
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: 15
Met niet al te hoge verwachtingen naar de Imax versie van Elysium geweest. De film heeft niet teleurgesteld, maar ook geen wow-factor.

Het is een prima actiefilm met een goed idee en de cast is ook wel prima. De rol van Kruger voegt zeker wat toe met zijn Zuid-Afrikaans accent, al gaat het op den duur wel vervelen door het gebruik van dezelfde zinnen/woorden.

Wij vonden dat de film traag op gang komt en op het eind is de film over voor je het door hebt.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The Smurfs 2 (2013)The Smurfs 2 (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Animation, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: The Smurfs team up with their human friends to rescue Smurfette, who has been kidnapped by Gargamel since she knows a secret spell that can turn the evil sorcerer's newest creation - creatures called the Naughties - into real Smurfs.
Gewoon leuke film om samen met de kinderen te kijken. Gargamel & Azrael stelen weliswaar elke scene maar dat mag het plezier om de blauwe wezens niet drukken.
IMDb -- The Smurfs 2 (2013) Wikipedia -- The Smurfs 2 (2013) Bekijk trailer van The Smurfs 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Smurfs 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Plot: After the crew of the Enterprise find an unstoppable force of terror from within their own organization, Captain Kirk leads a manhunt to a war-zone world to capture a one man weapon of mass destruction.
Weer een Star Trek film, de 2e in de nieuwe reeks, zeg maar de reboot serie verpakt als alternatieve tijdlijn. :)

En net als de voorgangen een vermakelijke film. Genoeg odes aan de oude generatie maar gebracht met hedendaagse vaart. De special effects zijn oke uiteraard, acteerwerk is goed genoeg voor zulke films.
Het verhaal zelf eigenlijk best goed.

Ja, kan dit wel waarderen!
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Star Trek (Future Begins)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.1 8.1 / 10

Nog steeds beste : Star Trek Undiscoverd Country:
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 26-08-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:37
Joindry schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:32:

Up tempo film waarin je door een overdosis aan special effects gebonden wordt aan het scherm. Verhaal "bouwt op" naar een climax. Tegen de tijd dat de climax komt ben je eigenlijk alle special effects al moe.
Het einde is dan al totaal van de pot gerukt. De rode draad in het verhaal is, hoe meer je denkt te weten, hoe verder je eraf zit. Zo moet je ook naar de film kijken, gewoon omdat ie geen steek maakt. En begin je te denken gaat het al snel over naar frustratie.
Als je 5 minuten voor het einde de film verlaat krijgt ie een 6. Blijf je tot het einde een 4. Hollywood en deus ex machina eindes bah.

[afbeelding] 4 / 10
Gisteravond gekeken. Goed samengevat, helemaal mee eens! ook een 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is deus ex machina aan een einde dat echt niet zo onverwacht of onmogelijk is? Er wordt notabene de hele film op gezinspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 21:15
't einde was misschien wat simpel en misschien wat 'afgeraffeld', maar ik vond het een zeer vermakelijke film eerlijk gezegd

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 03-10 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: A Midwestern war veteran finds himself drawn to the past and lifestyle of his millionaire neighbor.
Ik had het origineel niet gezien en zelfs het plot niet gelezen voordat ik aan deze film begon, had alleen een hoop mensen er over horen praten dus ik wilde er ook maar eens aan gaan beginnen.

Maar goed, wat een film. Hele interessante muziekcombinatie die vreemd genoeg eigenlijk best wel goed werkte, de film kwam wat langzaam op gang en het eerste halfuur zat ik mij echt af te vragen waar de film in vredesnaam over ging. Daarna komt het weer wat op gang om bij het einde weer iets te langzaam te gaan.
Dit is een erg bijzondere film die compleet anders gefilmd en opgezet is dan zijn soortgenoten, alleen hierdoor is het al de moeite waard.

Het enige minpunt van deze film vind ik het verhaal, die was eigenlijk heel dun en niet bijzonder uitgewerkt (wat je dan toch wel weer zou verwachten).

Hierdoor een 7.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)
Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]