Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.253 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 20:18
Gisteravond Bling Ring voor de tweede maal gekeken (jep, groot Emma Watson fan hier, guilty as charged).
Vorige keer dacht ik dat ze aan het einde wel erg overdreef met hoofdschuddende gebaren tijdens het interview, maar nu viel het me op dat dat zenuwtrekje halverwege de film al lichtelijk begint. Het is dus echt zo bedoeld door de regisseur, anders hadden ze wel nieuwe takes gedaan.
Eigenlijk zie je de karakers totaal niet groeien oid.... je kijkt gedurende een periode met ze mee, en that's it.
Nicki's moeder komt nu nog meer over als een enorm domme en naieve doos trouwens.

Had ik hem de eerste keer een 7 gegeven dacht ik, dat is nu toch echt wel gezakt tot een 6 ;)
En dat alleen vanwege Emma, anders was er niet meer dan een 5 overgebleven.
Het is weer heel wat anders, ze laat zien heel verschillende karakters neer te kunnen zetten.
Ben benieuwd naar Noah, maar voorlopig blijft Perks of Being a Wallflower verreweg haar beste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Na afgelopen zaterdag een geslaagde filmavond te hebben gehad met The Lone Ranger, gisteravond met collega's naar Pacific Rim geweest. Er valt op zich weinig te reviewen, maar ik probeer het toch:

- Veel actie
- Visueel prachtig
- Weinig verhaal (opvallend ;))

Heb me prima vermaakt en de film neemt zichzelf niet al te serieus wat voor mij ook een groot pluspunt was gezien de ongeloofwaardige gebeurtenissen. Al met al een uitstekende popcornfilm!
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 23:15
Epic (2013)Epic (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Aardig filmpje. Eigenlijk vooral gericht op kleinere kinderen. Dus in dat opzicht de perfecte familiefilm. 3D-effecten waren wel aardig, helaas steeds net niet van die pop-out effecten. Gemiste kans, maar misschien gedaan vanwege de jeugdige doelgroep.

Inhoudelijk doet het ook niet heel veel nieuws. Mager plot dat me een beetje deed denken aan Honey, I Shrunk the Kids vermengd met A Bug's Life.
IMDb -- Epic (2013) Wikipedia -- Epic (2013) Bekijk trailer van Epic (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Epic (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pain & Gain (2013)Pain & Gain (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A trio of bodybuilders in Florida get caught up in an extortion ring and a kidnapping scheme that goes terribly wrong.
Dit is een vrij matige film vond ik. Af en toe grappig en spannend maar vooral niet. Als je ziet dat deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dan vind ik dat criminaliteit te luchtig en leuk wordt gebracht en ook de karakters zijn erg plat.
IMDb -- Pain & Gain (2013) Wikipedia -- Pain & Gain (2013) Bekijk trailer van Pain & Gain (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pain & Gain (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Viel een beetje tegen.

Het is een beetje een actie film a-la jaren 80, flinterdun verhaaltje om wat
schietgevechten en achtervolgingen aan elkaar te knopen.

Opzich geen problemen mee, maar echte pluspunten heeft de film ook niet. ik zat te wachten op wat grappige one-liners, maar die kwamen niet, film neemt zichzelf nogal serieus. Knoxville heeft wel een leuke rol, maar dit is maar een kleine bijrol. En voor de rest is er eigenlijk niet bijzonders aan deze film. TIs dat arnold meespeelt, anders had deze film waarschijnlijk nooit de bioscoop gehaald. En ik mag hopen dat ik nog half zo fit ben op mijn 70e, maar echt de actie-held uithangen lukt hem ook niet meer.

Film was een mager 6, word opgetrokken naar een 7- omdat ik mijn favoriete auto behoorlijk wat in beeld word gebracht :)
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 13-08-2013 14:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:36:
Als je ziet dat deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dan vind ik dat criminaliteit te luchtig en leuk wordt gebracht en ook de karakters zijn erg plat.
Ik vond het moment dat in beeld stond "This is still a true story" wel een WTF. Tegen die tijd was je eigenlijk door inderdaad wat jij zegt de luchtigheid en de shenanigans vergeten dat het waar gebeurd is.

Ach, een vermakelijke film. Wat je zegt: plat. Maar imho wel lekker plat. Bak popcorn erbij en gaan ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had iets heel anders verwacht van Pain & Gain. Heb me heerlijk vermaakt en regelmatig moeten lachen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Up (2009)Up (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: By tying thousands of balloons to his home, 78-year-old Carl sets out to fulfill his lifelong dream to see the wilds of South America. Russell, a wilderness explorer 70 years younger, inadvertently becomes a stowaway.
Laatst, weekje of wat terug, maar eens gekeken, op aanraden van mijn vriendin die Up nogsteeds eens helemaal wilde zien. En omdat het Disney/Pixar duo mij nog nooit had teleurgesteld, stemde ik in en gingen we dus Up kijken.

Een kwartiertje later had ik spijt. Waar is de magie? Waar is de humor? Weg... Ja. Het eerste stukje, de aanleiding tot waarom De Oude Zeur, zo noem ik hem maar ff, eens iets van zijn leven gaat maken is leuk en lief en romantisch en mooi. Maar: ik had hem toen moeten uitzetten.

Wat erna komt vond ik gewoon slecht. De Oude Zeur zeurt alleen maar, is eventjes leuk, maar, het duurt de halve film. Het Joch vond ik ook voornamelijk irritant in plaats van grappig. De pratende honden idem dito, geforceerd grappig is niet grappig. Dat de verloren avonturier nog in leven was verbaaste mij niks [wist ik al zodra ik hem voor het eerst zag] en dat hij de bad-guy was, was ook geen verrassing.

Wat hebben we dan nogmeer? Prachtige animatie? Niet specialer dan normaal. Een mooi moraal dan, zoals Toy Story, Wall-E, Finding Nemo en Monsters Inc. hebben? Nee. Ik kom niet veel verder dan "als je een ouwe lul bent mag je je als een zak gedragen", niet echt een fijne moraal voor kindertjes.

Dus, voor mij blijft er weinig over aan Up. Het verhaal is matig en voorspelbaar, de karakters zijn irritant, ik heb welgeteld 1x gelachen om een grap en de animatie is goed maar niet geweldig. Een van de weinige films waarvan ik denk "ik wil mijn tijd terug!"

Een 5 dus.
IMDb -- Up (2009) Wikipedia -- Up (2009) Bekijk trailer van Up (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Up (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 150min. | MPAA: PG
Plot: The Pevensie siblings return to Narnia, where they are enlisted to once again help ward off an evil king and restore the rightful heir to the land's throne, Prince Caspian.
Deel 1 heb ik ondertussen 2 x gezien, dus was het tijd voor deel 2 van de Narniaserie. Ik vind het een mooie film. Je merkt dat het meer voor kinderen is dan bijv. Lord of the Rings, omdat er minder bloed vloeit en er minder enge momenten in zitten, maar dat is geen enkel probleem voor het verhaal zelf.

Waar ik bij deel 1 wat meer het gevoel had dat Lewis (schrijver van de serie) de Christelijke moraal wilde overbrengen, had ik dat bij dit deel minder. Niettemin is het ook hier overduidelijk dat het goede zal zegevieren en dat hoop en moed beloond worden.

Ik vind de CGI mooi gedaan (Aslan is een prachtige leeuw) en ook het verhaal zit prima in elkaar. Narnia is een klassieke serie geworden en ik kijk er naar uit om ook deel 3 te gaan zien. Wat mij betreft een 8,5.
IMDb -- The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008) Wikipedia -- The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008) Bekijk trailer van The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 08:39
The Call (2013)The Call (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Een dame die bij de 911 lijn werkt maakt een grove fout waar ze een trauma aan overhoud. Vervolgens komt ze een half jaar later terug om nieuwe mensen op te leiden en door toeval moet ze een gesprek van een rookie overnemen.

De film kwam er geloofwaardig over en de 911 dame (Halle Berry) kwam wel met slimme oplossingen om het ontvoerde meisje te redden. Maar daar zijn ze ook op getraind natuurlijk.

De reden van het ontvoeren van het meisje kent een wat luguber einde...
Ik vond het in elk geval een spannende thriller.
IMDb -- The Call (2013) Wikipedia -- The Call (2013) Bekijk trailer van The Call (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Call (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
VasZaitsev schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:07:
Up (2009)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: By tying thousands of balloons to his home, 78-year-old Carl sets out to fulfill his lifelong dream to see the wilds of South America. Russell, a wilderness explorer 70 years younger, inadvertently becomes a stowaway.
Laatst, weekje of wat terug, maar eens gekeken, op aanraden van mijn vriendin die Up nogsteeds eens helemaal wilde zien. En omdat het Disney/Pixar duo mij nog nooit had teleurgesteld, stemde ik in en gingen we dus Up kijken.

Een kwartiertje later had ik spijt. Waar is de magie? Waar is de humor? Weg... Ja. Het eerste stukje, de aanleiding tot waarom De Oude Zeur, zo noem ik hem maar ff, eens iets van zijn leven gaat maken is leuk en lief en romantisch en mooi. Maar: ik had hem toen moeten uitzetten.

Wat erna komt vond ik gewoon slecht. De Oude Zeur zeurt alleen maar, is eventjes leuk, maar, het duurt de halve film. Het Joch vond ik ook voornamelijk irritant in plaats van grappig. De pratende honden idem dito, geforceerd grappig is niet grappig. Dat de verloren avonturier nog in leven was verbaaste mij niks [wist ik al zodra ik hem voor het eerst zag] en dat hij de bad-guy was, was ook geen verrassing.

Wat hebben we dan nogmeer? Prachtige animatie? Niet specialer dan normaal. Een mooi moraal dan, zoals Toy Story, Wall-E, Finding Nemo en Monsters Inc. hebben? Nee. Ik kom niet veel verder dan "als je een ouwe lul bent mag je je als een zak gedragen", niet echt een fijne moraal voor kindertjes.

Dus, voor mij blijft er weinig over aan Up. Het verhaal is matig en voorspelbaar, de karakters zijn irritant, ik heb welgeteld 1x gelachen om een grap en de animatie is goed maar niet geweldig. Een van de weinige films waarvan ik denk "ik wil mijn tijd terug!"

Een 5 dus.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Verhaal is matig?!
Euhm, heb je het hele (emotionele) verhaal tussen Carl en Ellie gemist ofzo? En de relatie tussen Russell en zijn vader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
VasZaitsev schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:07:
Up (2009)[afbeelding]

Een 5 dus.
[afbeelding] 5 / 10
No offense, maar 3 keer raden wie er hier overkomt als een ouwe zeur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tinker Tailor Soldier Spy (2011)Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R
Plot: In the bleak days of the Cold War, espionage veteran George Smiley is forced from semi-retirement to uncover a Soviet agent within MI6.
Recent gekeken. Een film die zijn setting in de jaren 70 heeft ten tijden van de koude oorlog. De film doet ook aan als een film uit die jaren, in de positieve zin bedoeld.

Het script is top. Acteerwerk subliem.
IMDb -- Tinker Tailor Soldier Spy (2011) Wikipedia -- Tinker Tailor Soldier Spy (2011) Bekijk trailer van Tinker Tailor Soldier Spy (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Plot: Katniss Everdeen voluntarily takes her younger sister's place in the Hunger Games, a televised fight to the death in which two teenagers from each of the twelve Districts of Panem are chosen at random to compete.
Tja, wat vind ik hier nou van?

Shaky Cam was vooral in het begin bar slecht. De timing in de regie er compleet naast op veel momenten. De montage was niet goed. De bij-personages hebben totaal geen diepgang dus het interesseert geen biet wat met ze gebeurt.
Edoch is het grote verhaal erachter interessant, blijft de film toch leuk om te kijken en levert Jennifer Lawrence een heel erg goede acteer prestatie.
IMDb -- The Hunger Games (2012) Wikipedia -- The Hunger Games (2012) Bekijk trailer van The Hunger Games (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

//
Oh ja, inhakend op oudere posts: Only God Forgives vond ik een hele sterke film. Kitsch? Wellicht. Grotesk? Ja. Over the top? Misschien. Te gestilleerd? Zeker. Maar wat een mooie symboliek en goede vertelling.

[ Voor 37% gewijzigd door horizon1978 op 14-08-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:02:
Ik heb gisteravond (zaterdag 10-8-13) de hobbits gezien en ik vond hem echt gaaf. Ik heb hem gedownload en afgespeeld gister, met mijn vader en moeder gekeken. Het was wel een kuteinde hoor. alsof er nog een deel zou komen
[afbeelding]
ik geef een 8
Doe eens netjes volgens de template ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heerlijk hoe je hier zo de mensen eruit kan halen die nog nooit van het concept mening hebben gehoord. "Ow nee, iemand vind Up niks.. call the police!"

Maar goed, zal je altijd hebben toch? :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Smultie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:20:
[...]

Nou ja zeg, je kunt je niet in zijn mening vinden en na een prima review noem je hem een ouwe zeur? :D
Hij typt verdorie 5 alinea's tekst en jij reageert met één dom en belerend zinnetje. Lekker bezig jongen.

Wat betreft de review, ik snap de hype rond Up! ook niet helemaal. Volgens mij heb ik de film destijds een 6,5 ofzo gegeven. De film blinkt inderdaad niet heel erg uit op enig front.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
lanerios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:25:
Heerlijk hoe je hier zo de mensen eruit kan halen die nog nooit van het concept mening hebben gehoord. "Ow nee, iemand vind Up niks.. call the police!"

Maar goed, zal je altijd hebben toch? :p
Over een mening kun je ook een mening hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Dat is dan jouw mening. :-)

42 (2013)42 (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Waargebeurd verhaal over Jackie Robinson als eerste zwarte in de Major League Baseball in 1947. Ten tijde voor Martin Luther King en waar zwarten nog een aparte league hadden. En de impact die deze gebeurtenis verder heeft op de rechten van de zwarten in Amerika.

Totdat dus Rickey manager van Brooklyn Dodgers besluit van een zwarte in zijn team te steken. Met alle gevolgen vandien, scheldpartijen vanuit het publiek, andere teams, en zelfs mensen uit het eigen team.

De film is soms wat overdreven moralistisch, maar dat is waarschijnlijk moeilijk om te vermijden met een onderwerp als dit. Voor de rest lijkt het mij wel respectvol en getrouw te blijven aan de werkelijkheid.
IMDb -- 42 (2013) Wikipedia -- 42 (2013) Bekijk trailer van 42 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 42 (2013)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 13:20
Ik vond Up ook een kutfilm.
Ik had gedacht dat het over een oude kerel ging die hem niet meer Up kon krijgen. Een jongen die bij de scouts zat en onvrede had over pedofiele handelingen die hij daar moest verrichten. Aangezien de oude man inapt was, hoefde hij zich om hem geen zorgen te maken en besloot hij samen met de oude man te vluchten.

Maar natuurlijk waren mijn verwachtingen niet juist. Het ging over pratende dieren die gewoon irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je zou niet zeggen dat bovenstaande post van een 30 jarige HBO student, is maar het is wel zo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
MrVegeta schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
Je zou niet zeggen dat bovenstaande post van een 30 jarige HBO student, is maar het is wel zo.
Wil je daarmee zeggen dat 30-jarige HBO-studenten niet grappig kunnen zijn?

hmm... I see what I did there...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:16

Vrijdag

De Zwarte

4bit schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:39:
Dat is dan jouw mening. :-)

42 (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Waargebeurd verhaal over Jackie Robinson als eerste zwarte in de Major League Baseball in 1947. Ten tijde voor Martin Luther King en waar zwarten nog een aparte league hadden. En de impact die deze gebeurtenis verder heeft op de rechten van de zwarten in Amerika.

Totdat dus Rickey manager van Brooklyn Dodgers besluit van een zwarte in zijn team te steken. Met alle gevolgen vandien, scheldpartijen vanuit het publiek, andere teams, en zelfs mensen uit het eigen team.

De film is soms wat overdreven moralistisch, maar dat is waarschijnlijk moeilijk om te vermijden met een onderwerp als dit. Voor de rest lijkt het mij wel respectvol en getrouw te blijven aan de werkelijkheid.
[afbeelding] 8 / 10
Misschien is Remember the Titans ook wel wat voor je. Gaat over een blank en zwart football team in de jaren 70. Met een hoofdrol voor Opie zonder baard en Harley en met kort haar :P

IMDB: Remember the Titans (2000)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
MrVegeta schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
Je zou niet zeggen dat bovenstaande post van een 30 29 jarige met een HBO student, is maar het is wel zo.
Ik ben geen student en ik ben niet 30. /3
I fixed it for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch lastig om een goed oordeel over deze film te geven.
De film valt in het hoekje "schieten, tieten, helikopters" maar ook ver aan de andere kant in de hoek met waar gebeurde verhalen.

Daardoor had ik eigenlijk geen idee wat ik nou moest verwachten, de trailer liet een actie film zien in een lekkere setting (Miami begin jaren 90) en dat was het eigenlijk ook wel.

De actie is fatsoenlijk maar niet overdreven, de spieren van de mannen extra opgespoten en het gegeven anabolen wordt lekker belachelijk gemaakt.

Wel vond ik de film op 75% een beetje in kakken, het werd allemaal wat lang dradig en actie loos. Pas een paar minuten voor het einde werd dit opgepakt.

Ook was dit "DE" film met Yolanthe, je weet wel waar ze zichzelf zo hoog in heeft zitten maar god wat een aanfluiting, de rol was echt bijzonder klein en de manier waarop ze acteert ronduit belachelijk, maar goed dat kan ook komen doordat ze net voor de opnames nog haar lippen had laten opspuiten :P
IMDb -- Pain & Gain (2013) Wikipedia -- Pain & Gain (2013) Bekijk trailer van Pain & Gain (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pain & Gain (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.2 6.2 / 10

Ik kon up ook niet zo waarderen, misschien snapte ik de hype niet oid maar vond hem gewoon niet zo bijzonder.

Valt me trouwens wel op dat veel Apple gebruikende vrienden van me de film geweldig vinden, omdat Steve dat ooit eens gezegd zou hebben ofz. Onzin natuurlijk maar ook online zie je dit wel eens terug.
newbreed schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:45:
Het ging over pratende dieren die gewoon irritant zijn.
Pratende dieren zijn altijd irritant ja, vreselijk. Vooral als ze menselijke dingen doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
Vrijdag schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:49:
[...]

Misschien is Remember the Titans ook wel wat voor je. Gaat over een blank en zwart football team in de jaren 70. Met een hoofdrol voor Opie zonder baard en Harley en met kort haar :P

IMDB: Remember the Titans (2000)
En Django Unchained...ook iets met zwarten...eventueel spelen er ook flink wat zwarten in The Nutty Professor....vage humor dit

Space Jam?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
lj_tree schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:34:
[...]

En Django Unchained...ook iets met zwarten...eventueel spelen er ook flink wat zwarten in The Nutty Professor....vage humor dit

Space Jam?
Vrijdag geeft gewoon een suggestie om te kijken. Geez, waarom moet overal maar met rascisme worden gegooid?

Vrijdag heeft misschien zelf een kleurtje...

En Remember The Titans is een goede film met veel bekenden, waaronderr Hayden Panettiere :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Xyphoid op 14-08-2013 13:58 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Xyphoid schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Vrijdag geeft gewoon een suggestie om te kijken. Geez, waarom moet overal maar met rascisme worden gegooid?

Vrijdag heeft misschien zelf een kleurtje...
*knip*...slechte "humor"

[ Voor 17% gewijzigd door boomr op 14-08-2013 13:58 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Heren heren, kalm! :D

Ik gaf die film aan omdat het ook een sportfilm is waarin racisme een thema is en volgens mij aansluit op de film 42 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 14-08-2013 14:02 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Xyphoid schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:11:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat 30-jarige HBO-studenten niet grappig kunnen zijn?

hmm... I see what I did there...
Jeetje, als dat grappig is dan is het niveau toch wel _erg_ laag gezonken sinds dit topic niet meer in de HK is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door newbreed op 14-08-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vrijdag schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:02:
Heren heren, kalm! :D

Ik gaf die film aan omdat het ook een sportfilm is waarin racisme een thema is en volgens mij aansluit op de film 42 :)
Ja ja en ik bedoelde het niet als rascisme maar als droog grapje. Helaas verkeerd opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Laat ik beginnen met zeggen dat dit een film is waar je na een dag werken gewoon niet bij na moet denken. Verwacht geen hoogstaand drama of diepe verhaallijnen, maar gewoon even lekker achterruitzakken met een bak popcorn en een biertje erbij.

De film begint sterk, en legt kort de achtergrond en de manier waarop de enorme robots bestuurd worden uit. Hierna volgt een kort deel actie, waarna de film opeens een andere wending lijkt te nemen en wat rustiger verdergaat.

De wereld wordt erg mooi in beeld gebracht en vooral in 3D echt een genot om naar te kijken!

Naast actie zit er ook gelukkig nog wat humor in de film, en dan vooral in de delen met de wetenschappers, die elkaar eigenlijk niet kunnen uitstaan.

(Spoilers hieronder!)

De film laat echter een paar steken vallen, niet hinderlijk tijdens het kijken zelf, maar achteraf vraag je jezelf af "Waarom?!".

Bijvoorbeeld: De enorme mechs gaan fistfights aan met de monsters, terwijl ze ook enorme zwaarden, raketten en plasma kanonnen hebben?
Waarom kunnnen de mechs niet vliegen?
Waarom wordt het verhaal achter "the drift" met de aliens niet verder uitgediept?

IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New World (2013)New World (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: Not Rated
Plot: As Korea's biggest crime organization 'Goldmoon' expands its powers, Kang (Min-sik Choi), the head of police investigation planning department...
Goede Koreaanse crime actie film met vooral de bekende acteurs. Met een aantal mooie vechtscenes erin. Je volgt een politie infiltrant die al jaren geïnfiltreerd is in deze criminele organisatie. Als de de grote leider verongelukt ontstaat er een strijd om de macht, verschillende partijen willen het hoofd van de organisatie worden. Daarbij komt dat ook de politie zo een eigen voorkeur daarin heeft.
IMDb -- New World (2013) Wikipedia -- New World (2013) Bekijk trailer van New World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over New World (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
lj_tree schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Ja ja en ik bedoelde het niet als rascisme maar als droog grapje. Helaas verkeerd opgevat.
Ik was ook niet serieus hoor...
Waar blijven de "sarcasme" tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Daar hebben ze spoiler tags voor uitgevonden ;)
spoiler:
Je weet wel, deze dingen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Xyphoid schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

Ik was ook niet serieus hoor...
Waar blijven de "sarcasme" tags?
Thank god...ja dat sarcasme is soms moeilijk te peilen bij onbekenden en zeker in getypte tekst:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

WALL·E (2008)WALL·E (2008)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Romance, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: G
Weer eens Wall-E bekeken.

Wall-E speelt zich af in de verre toekomst van de aarde. Een aarde die verlaten is door de mensheid omdat het te vervuild is om nog in te leven. De film volgt de belevenissen van een schoonmaakrobot met de naam Wall-E op deze aarde, die zich bezighoudt met het opruimen van de immense afvalbergen. Op een dag landt een raket, en begint een groot avontuur voor hem...

Op Full HD komt het oog voor detail goed naar voren. Echt een pluim voor het technisch vakmanschap bij Pixar. Het verhaal vind ik zondermeer gebalanceerd verteld met aardige doses vaart en rust die elkaar goed afwisselen. Inhoudelijk worden veel aspecten van het leven behandeld zoals we gewend zijn van Pixar, maar het verhaal heeft aardig wat avontuurlijke wendingen waardoor het niet verveelt. Maar het is uiteraard geen action blockbuster actie (wat op zichzelf geen vrijwaring is tegen verveling overigens).
Na een paar keer zien in de afgelopen jaren, kan ik deze film nog steeds met plezier bekijken.
IMDb -- WALL·E (2008) Wikipedia -- WALL·E (2008) Bekijk trailer van WALL·E (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over WALL·E (2008)

[ Voor 118% gewijzigd door Fireshade op 14-08-2013 18:30 . Reden: Template gebruikt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lj_tree schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Geen probleem, ik wilde net de film 2 White Chicks aanraden :P

Weer ontopic ;) :

Red Dragon (2002)Red Dragon (2002)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R
Onlangs gekeken (alleen Hannibal Rising moeten we nog maar dat heeft niet zoveel haast).
Hoewel deze film als derde deel uitkwam is het eigenlijk een prequel, wat soms een beetje verwarrend overkomt omdat de setting moderner is dan in "Silence...". Desondanks kan je volgens mij ook wel deze film eerst kijken en daarna SotL, maar dat is misschien heiligschennis volgens anderen :P

Hopkins is zoals gewoonlijk erg goed en Norton levert ook prima werk af. Ik moet zeggen dat ik de boeken nog niet gelezen heb dus kan ok geen mening geven of het wel of niet trouw is aan het originele verhaal. De film heeft wel meer gore dan SotL, wat voor mij niet heel erg veel toevoegd.

Als je de serie Hannibal ook kijkt kom je steeds kleine details en referenties tegen, dus dat is ook aardig.
IMDb -- Red Dragon (2002) Wikipedia -- Red Dragon (2002) Bekijk trailer van Red Dragon (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red Dragon (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vrijdag schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Geen probleem, ik wilde net de film 2 White Chicks aanraden :P

Weer ontopic ;) :

Red Dragon (2002)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R
Onlangs gekeken (alleen Hannibal Rising moeten we nog maar dat heeft niet zoveel haast).
Hoewel deze film als derde deel uitkwam is het eigenlijk een prequel, wat soms een beetje verwarrend overkomt omdat de setting moderner is dan in "Silence...". Desondanks kan je volgens mij ook wel deze film eerst kijken en daarna SotL, maar dat is misschien heiligschennis volgens anderen :P

Hopkins is zoals gewoonlijk erg goed en Norton levert ook prima werk af. Ik moet zeggen dat ik de boeken nog niet gelezen heb dus kan ok geen mening geven of het wel of niet trouw is aan het originele verhaal. De film heeft wel meer gore dan SotL, wat voor mij niet heel erg veel toevoegd.

Als je de serie Hannibal ook kijkt kom je steeds kleine details en referenties tegen, dus dat is ook aardig.
[afbeelding] 8.3 / 10
Hannibal Rising is VRESELIJK slecht! Niet aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Inderdaad, die film zou ik ook laten voor wat het is. Verpest gewoon de visie van Hannibal Lecter.

Remember the Titans gaat meteen op de shortlist. Al van gehoord en trailer van gezien, maar toch tussen de mazen van het net geglipt. Trouwens hoog tijd dat ik nog eens een Denzel film zie. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de film aansluit met Clash of the Titans en Wrath of the Titans. ;)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lj_tree schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Hannibal Rising is VRESELIJK slecht! Niet aan beginnen!
4bit schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:06:
Inderdaad, die film zou ik ook laten voor wat het is. Verpest gewoon de visie van Hannibal Lecter.
Okee, dan laat ik die voorlopig voor wat het is. Misschien dat ik die nog eens ga powerkijken :P
Remember the Titans gaat meteen op de shortlist. Al van gehoord en trailer van gezien, maar toch tussen de mazen van het net geglipt. Trouwens hoog tijd dat ik nog eens een Denzel film zie. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de film aansluit met Clash of the Titans en Wrath of the Titans. ;)
Best goed, blijkt dat de mythologische wezens van weleer zich uitstekend hebben aangepast aan de maatschappij en ook nog eens een aardig potje american football kunnen spelen :P

Als je dat soort films leuk vind is IMDB: Friday Night Lights (2004) misschien ook wel wat? Ook sport, drama en blanke en zwarte acteurs ( :P ) hoewel je denk ik of amerikaans moet zijn óf de sport zelf spelen om de film heel goed te vinden. Ik vond de film wel aardig maar niet heel erg bijzonder, geef er een 6,5 voor. Er is trouwens ook een serie van maar die heb ik nooit gezien.
De muziek is trouwens wel erg mooi en gemaakt door Explosions in the Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickjehh schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:01:
Pacific Rim (2013)[afbeelding]
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Na afgelopen zaterdag een geslaagde filmavond te hebben gehad met The Lone Ranger, gisteravond met collega's naar Pacific Rim geweest. Er valt op zich weinig te reviewen, maar ik probeer het toch:

- Veel actie
- Visueel prachtig
- Weinig verhaal (opvallend ;))

Heb me prima vermaakt en de film neemt zichzelf niet al te serieus wat voor mij ook een groot pluspunt was gezien de ongeloofwaardige gebeurtenissen. Al met al een uitstekende popcornfilm!
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik heb hem ook gezien en ik vond hem wel gaaf. Maar een beetje vehaal mocht wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Berlin File (2013)The Berlin File (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: Not Rated
Plot: Exposed during an illegal arms trade gone wrong in Berlin, a North Korean 'ghost' agent finds himself in the crosshairs of an international manhunt. Was he betrayed by his wife or his country? He must prepare to make the ultimate sacrifice.
Geheimagenten van Noord-Korea tegen Zuid-Korea in Berlijn. Actiefilm die lekker wegkijkt.
IMDb -- The Berlin File (2013) Wikipedia -- The Berlin File (2013) Bekijk trailer van The Berlin File (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Berlin File (2013)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: 15
Plot: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Film is een moderne versie van johnny mnemonic met hier een daar een twist in het verhaal, niet slecht maar ook niet super goed.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Letters to Juliet (2010)Letters to Juliet (2010)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: Sophie dreams of becoming a writer and travels to Verona, Italy where she meets the 'Secretaries of Juliet'.
Een van de Nederlandse tv-zenders heeft het plan opgevat om de maandagavond een romantische film te droppen. Afgelopen maandag was dat Letters to Juliet dat zich voor een groot deel afspeelt in Italië, wat mooie plaatjes oplevert.

Het verhaal heeft weinig om het lijf (wat ook valt te verwachten) en de romance die ontstaat vond ik erg ongeloofwaardig.
IMDb -- Letters to Juliet (2010) Wikipedia -- Letters to Juliet (2010) Bekijk trailer van Letters to Juliet (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Letters to Juliet (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Buried (2010)Buried (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: Paul is a U.S. truck driver working in Iraq. After an attack by a group of Iraqis he wakes to find he is buried alive inside a coffin. With only a lighter and a cell phone it's a race against time to escape this claustrophobic death trap.
Ik vond het buitengewoon knap dat deze film mijn aandacht bleef trekken, terwijl we de hele tijd naar 1 persoon zitten te kijken in zijn penibele situatie. Het is op zichzelf een voorbeeld die inspeelt op een van de vele ontvoeringen die hebben plaatsgevonden in Irak.

Sterke film wat mij betreft.

Eén ding gaf mij wel een gevoel van boosheid:
spoiler:
Het gesprek met de man van personeelszaken die hem even belt en dan het gesprek opneemt om te zeggen dat hij de algemene voorwaarden heeft geschonden, waardoor zij niets meer hoeven te betalen. Smerige ratten!
IMDb -- Buried (2010) Wikipedia -- Buried (2010) Bekijk trailer van Buried (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Buried (2010)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:22:
The Berlin File (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: Not Rated
Plot: Exposed during an illegal arms trade gone wrong in Berlin, a North Korean 'ghost' agent finds himself in the crosshairs of an international manhunt. Was he betrayed by his wife or his country? He must prepare to make the ultimate sacrifice.
Geheimagenten van Noord-Korea tegen Zuid-Korea in Berlijn. Actiefilm die lekker wegkijkt.
[afbeelding] 7 / 10
De trailer belooft een best deftige actiethriller :)

• boomr
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:50:
Buried (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: Paul is a U.S. truck driver working in Iraq. After an attack by a group of Iraqis he wakes to find he is buried alive inside a coffin. With only a lighter and a cell phone it's a race against time to escape this claustrophobic death trap.
Ik vond het buitengewoon knap dat deze film mijn aandacht bleef trekken, terwijl we de hele tijd naar 1 persoon zitten te kijken in zijn penibele situatie. Het is op zichzelf een voorbeeld die inspeelt op een van de vele ontvoeringen die hebben plaatsgevonden in Irak.

Sterke film wat mij betreft.

Eén ding gaf mij wel een gevoel van boosheid:
spoiler:
Het gesprek met de man van personeelszaken die hem even belt en dan het gesprek opneemt om te zeggen dat hij de algemene voorwaarden heeft geschonden, waardoor zij niets meer hoeven te betalen. Smerige ratten!
[afbeelding] 8 / 10
ERG sterke film! Zeker gezien het concept me erg pittig lijkt! de hele film speelt zich af in de kist en dat lijkt me best moeilijk boeiend te houden.
spoiler:
Ik moet wel zeggen dat ik m geen 2e keer kan zien. Ik ken het einde nu en kan dat niet afkijken. Geeft me een heel vervelend gevoel.

[ Voor 0% gewijzigd door boomr op 15-08-2013 11:34 . Reden: spoiler tag toegevoegd. ]

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mijn vriend had hem opgezet en ik was mijn boek aan het lezen, maar tegen mijn verwachtingen in werd mijn aandacht steeds weer naar de film getrokken. Erg goed gedaan

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Red (2010)Red (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Op aan raden van een vriend deze gaan kijken. Wist er niets vanaf behalve dat Bruce Willis en Morgan Freeman er in speelde.

Heb me ontzettend vermaakt, het is zeker geen realistische film. Maar het wordt wel ijzersterk gebracht. De 2 uur vlogen voorbij, binnenkort maar eens naar de bios voor deel 2.
Aanrader dus!
IMDb -- Red (2010) Wikipedia -- Red (2010) Bekijk trailer van Red (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red (2010)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Tweety1 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:58:
Mijn vriend had hem opgezet en ik was mijn boek aan het lezen, maar tegen mijn verwachtingen in werd mijn aandacht steeds weer naar de film getrokken. Erg goed gedaan
Yup, vond 'm ook beter dan verwacht, vooral omdat er geeneen moment buiten de kist is. Bijvoorbeeld een Phone Booth vind ik ook een goede film, maar daarbij zie je nog genoeg beelden die wat verder verwijderd zijn van de telefoonpaal :P

De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107min. | MPAA: 9
Gisteren voor het eerst gezien, in de pleinbioscoop in Rotterdam. Er waren zelfs twee van de acteurs aanwezig, dus een betere locatie kan je eigenlijk niet hebben (ook omdat de film zich afspeelt in Rotterdam :P).

Wist er weinig van, de titel verraadt natuurlijk wel iets en het is en blijft een Nederlandse film, ook al hoorde ik alleen maar positieve verhalen erover.

Maar ik was gelukkig blij verrast, erg overtuigend geacteerd, lekker veel herkenbare (Rotterdamse) zaken, dus dat was leuk. En ook meer dan eens vochtige oogjes gekregen, dus het is niet alleen maar plat gescheld (als je daar niet van houdt, moet je deze film vooral niet kijken :+) en droge opmerkingen.

Superfilm, ik zou geen Nederlandse film kunnen bedenken die ik beter vind :)
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)

The devil is in the details.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ondanks mijn lage verwachtingen wist deze "kleine" film van Michael Bay me niet echt te bekoren. Ik zie wat hij wilde bereiken, maar de film bevat naar mijn mening lang niet genoeg (geslaagde) humor en het constant benadrukken dat dit "echt" gebeurd is slaat als een tang op een varken.

Uitgebreide recensie staat hier.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Deze film geeft een goede indruk op de coverfoto wat je te verwachten krijgt. Je krijgt de prominente acteurs met enige actie te zien. Niet bepaald filosofisch aangelegde film, als je daar van houdt dan heb je hier niets te zoeken. Er zit een redelijke entertainment waarde aan en de humor is voldoende. Verder is de Mark Wahlberg en Tony Shalhoub acteerbijdrage top. De film is overigens goed inelkaar gezet en loopt als een trein. ik hoef er niet dagen nog over nadenken, want dan moet je een andere film zoeken met diepgang. Paar kleine haken en ogen die storen niet evenals mooie vrouwen zonder acteertalent. Ik zou globaal 7 scoren.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Ik het echt hele hoge verwachtingen van Oblivion, gebaseerd op de reviews die sommige de film hier gegeven hebben, maar het viel me heel erg mee.

Zoals al vaker aangegeven zijn de beelden hartstikke mooi. De special effects zijn dik in orde en geven je het gevoel deel uit te maken van hun wereld. Bekende locaties komen voorbij in een wereld waarbij de maan vernietigd is en waardoor er aardbevingen en tsunamies en daarna nukes de wereld vernietigd hebben.

Het acteerwerk is wat mij betreft ook prima in orde. Ik weet hoe raar Tom Cruise in het echt kan zijn, maar ik kan daar prima doorheen kijken als ik een film aan het kijken ben. Tom Cruise blijft een topacteur. Ik het niet het idee dat ik Mission Impossible aan het kijken was, wat ik wel enigszins had bij 'Jack Reacher'.

Het verhaal heeft me nog het meeste verrast. Ik had verwacht dat dit veruit het slapste deel van de film zou zijn, maar dat valt me heel erg mee. Natuurlijk een aantal dingen zag ik al mijlenver aankomen, maar ook een aantal dingen niet. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat de film te langdradig werd en ik was telkens benieuwd wat er nou weer ging gebeuren. Gezien de negatieve reacties was ik eigenlijk op een verschrikkelijk lame einde aan het voorbereiden, maar ook dat viel me reuze mee. Ja, het echte einde van de film is me wat te cheesy, maar alles wordt netjes afgerond. Het verhaal is alleen net iets te simpel en te voorspelbaar op een aantal punten (maar dus niet alles!) om ECHT speciaal te zijn.

Al met al een hele dikke voldoende. Ik heb in ieder geval een leuke avond gehad en heb me vermaakt. En dat lijkt me toch het belangrijkste doel van een film.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Welke dingen had je dan al door/vond je te voorspelbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

ERG sterke film! Zeker gezien het concept me erg pittig lijkt! de hele film speelt zich af in de kist en dat lijkt me best moeilijk boeiend te houden.
spoiler:
Ik moet wel zeggen dat ik m geen 2e keer kan zien. Ik ken het einde nu en kan dat niet afkijken. Geeft me een heel vervelend gevoel.
Dat ben ik met je eens. Deze film zou ik inderdaad niet meer een tweede keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
filenox schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:36:
Welke dingen had je dan al door/vond je te voorspelbaar? :)
spoiler:
Ik had al vrij snel het idee dat de radiaton zones waarschijnlijk bullshit zouden zijn. Ik had al verwacht dat Morgan freeman neergeschoten zou worden en dat het plan met die gehackte drone zou mislukken, zodat hij zelf zou moeten gaan. Ik had vanaf het begin al verwacht dat we dat chickie uit z'n dromen (dus zijn vrouw blijkt later) dat die nog een rol van betekenis zou gaan spelen in de film. En natuurlijk had ik verwacht dat er ergens iets niet in de haak zou zijn/anders zou zijn dan het lijkt, maar goed, daar is het natuurlijk wel de film voor... En ik had al verwacht (nadat hij zichzelf tegenkomt) dat op het einde er een andere versie van hem z'n vrouw zou gaan opzoeken ;)

Maar er waren ook een hoop dingen die ik niet verwacht had in eerste instantie. Zoals dat er meerdere clones van hem zouden zijn en dat de TED eigenlijk de vrijand is. Dus dat zijn toch wel de belangrijke dingen die ik niet door had, zodat niet de hele film voorspelbaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Matige film, die me nauwelijks kon boeien. Groot minpunt is natuurlijk Mark Wahlberg, want dat is bepaald geen topacteur. The Rock kwam echter ook niet zo uit de verf als sullige crimineel. Tony Shalhoub kwam als slachtoffer en onuitstaanbare klootzak nog het beste over.

Hoofdprobleem was echter voor mij dat de humoristisch bedoelde scenes zo flauw zijn. Neger met dikke vrouw, kleine penis, domme blondjes, etc. Heb er nergens echt om kunnen lachen. Michael Bay plakt dat dan allemaal aan elkaar en dan krijg je uiteindelijk een wat warrige, onsamenhangende film.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.9 4.9 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26

Quad

Doof

Ik heb pain & gain niet afgekeken. Het werd gewoonweg niet interessant en aantrekkelijk meer om verder te kijken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims.
Deze film gekeken, omdat mijn vrouw fan van Tom is en hij Krav Maga zou doen, waar ze een tijdje op heeft gezeten. En ik was ook wel benieuwd.

Vond het maar een matige film. Ik leefde niet echt mee met de personages en vond Reacher ook niet echt stoer. Hij was een beetje een flauw aftreksel van een actieheld. Ze hadden van mij wel wat minder realisme of wat meer lone wolf/wreker á la Charles Bronson er in mogen doen. Het verhaal was dan weer wel beetje vergezocht.
spoiler:
Ze leggen het er lekker dik op dat hij alleen de echt slechte mensen doodt. En natuurlijk het verplichte eindgevecht in de regen. Wat ook een anticlimax was

Sommige scènes waren wel ok gefilmd
spoiler:
Als de camera de rode auto volgt en op Tom inzoomt

Maar vechtscenes waren saai gefilmd.

In het geheel een saaie film met een plot dat lijkt alsof het later ingewikkelder is gemaakt.
IMDb -- Jack Reacher (2012) Wikipedia -- Jack Reacher (2012) Bekijk trailer van Jack Reacher (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 08:55
Trouble with the Curve (2012)Trouble with the Curve (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Plot: An ailing baseball scout in his twilight years takes his daughter along for one last recruiting trip.
Mwah. Standaard verhaaltje, voorspelbaar tot het einde.

Clint Eastwood die een chagarijnige oude man speelde. Ik had het idee dat ik 'm al eens eerder in die rol had gezien, maar in deze film was 'ie op zijn best "matig". Ik vond 'm overdreven spelen, een karikatuur neerzetten.

Nog wat andere bijrollen vond ik ook wat overdreven spelen, ook weer overdreven de karikatuur neerzetten uit angst dat het typetje er anders niet uitkomt.

Afgezien van de paar matig acterende acteurs en het standaard voorspelbare verhaal is 'ie wel uit te zitten. Amy Adams maakt ook wel wat goed.
IMDb -- Trouble with the Curve (2012) Wikipedia -- Trouble with the Curve (2012) Bekijk trailer van Trouble with the Curve (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trouble with the Curve (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.9 5.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ijzer man 3 (2013)Ijzer man 3 (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13

spoiler:
Ik had grote verwachtingen van ijzer man 3 helaas viel het een beetje tegen.
Het speelt zich af direct na Avengers of Thor, blijkbaar, want er wordt gerefereerd naar Thor en Aliens. Niks over de hulk by the way.

Goed, de wereld is weer eens in gevaar dit keer door een frusti scientist die het menselijke DNA kan verbeteren en heel de tijd in de fik gaat. Blijkbaar is de verbetering dus dat je heel heel kan worden ofzo, dat wordt niet eens duidelijk uitgelegd.

Het gaat slecht met ijzer man want zijn pak is heel de tijd kapot enzo. En dan INEENS roept hij een army van zijn pakken op. (had dat niet eerder gekund?? of bel ander ff iemand van de Avengers om samen met jou de wereld te redden?? Maar kennelijk was de hulk ff op vakantie... ONZIN! maar goed die army bevat dus ook een heel vet pak, een soort heavy duty pak waarvan je dan denk, nou daar zal hij wel in klimmen om dan de bad guy ff te finishen... nee hoor, niks van dat.

Nou prima dan niet ijzer man, na 3 films is het wel klaar ook.

IMDb -- Ijzer man 3 (2013) Wikipedia -- Ijzer man 3 (2013) Bekijk trailer van Ijzer man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ijzer man 3 (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben het wel met je eens eigenlijk ja :P Iron Man 3 is overduidelijk de slechtste van de 3

Het was trouwens meer Tony Stark 3 dan Iron Man 3

[ Voor 22% gewijzigd door jmxd op 17-08-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 18:44
Into the Wild (2007)Into the Wild (2007)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R
Deze film verdient zeker een 9 wat mij betreft.
een film van 2 uur en 20 minuten waarin deze jongeman allerlij verschillende karakter's ontmoet. en veel avontuurlijke dingen doet !
IMDb -- Into the Wild (2007) Wikipedia -- Into the Wild (2007) Bekijk trailer van Into the Wild (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Wild (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
L.A. Confidential (1997)L.A. Confidential (1997)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: As corruption grows in 1950s LA, three policemen - the straight-laced, the brutal, and the sleazy - investigate a series of murders with their own brand of justice.
Toffe misdaad/noir film! Met best wat verhaallijnen wat het af en toe onoverzichtelijk maakt. Het einde vond ik een beetje jammer, maar voor de rest is het een heerlijk film over de jaren 50. De aankleding en de hele sfeer vond ik die tijdsgeest goed uitbeelden.
Daarnaast werd er goed in geacteerd en het was ook niet vervelend om naar Kim Basinger te kijken.
IMDb -- L.A. Confidential (1997) Wikipedia -- L.A. Confidential (1997) Bekijk trailer van L.A. Confidential (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over L.A. Confidential (1997)

[ Voor 97% gewijzigd door S401 op 17-08-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 113min. | MPAA: PG
Plot: Lucy and Edmund Pevensie return to Narnia with their cousin Eustace where they meet up with Prince Caspian for a trip across the sea aboard the royal ship The Dawn Treader. Along the way they encounter dragons, dwarves, merfolk, and a band of lost warriors before reaching the edge of the world.
Het voorlopig laatste deel uit de Narnia-serie. Wederom is het een kunststukje geworden van leuke en interessante karakters, overwegend goede CGI, schitterende landschappen, een spannend plot en een prachtige soundtrack.

Ik weet niet wat me nu in het bijzonder zo aanspreekt van de Narnia-films, waarschijnlijk is het "het totaalplaatje". De normen en waarden die zo overduidelijk aanwezig zijn in deze films storen nog steeds nergens. Het is juist mooi om te zien hoe de karakters zich ontwikkelen en hoe "alles uiteindelijk op zijn pootjes terechtkomt".

Ik heb van voorgaande delen genoten en ook dit deel heeft mij weten te boeien. Een 9.
IMDb -- The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010) Wikipedia -- The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010) Bekijk trailer van The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Smultie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:20:
[...]

Om er nog eens lekker op in te gaan:

Als ik een ouwe zeur ben omdat ik van Disney/Pixar kwaliteit verwacht, dan is dat maar zo, maar ik vond Up gewoon nergens echt goed in en sommige dingen, zoals die honden, waren gewoon tenenkrommend slecht. En ja, dan krijg je als film een 5 omdat je gemiddeld bent.

Zo ff filmpje kijken met mijn vriendin en erna typ ik weer een review, van een film die hier wss nog niet is langsgekomen :P

The Matriarch (2007)The Matriarch (2007)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90min. | MPAA: K-11
Ook wel bekend als Lieksa!

Mijn vriendin, altijd een grote inspiratie om films te kijken, omdat ze altijd met de meest onbekende buitenlandse films wilt kijken, wilde deze al een tijdje kijken, dus, vooruit dan maar.

De film is raar. Om daar mee eens te beginnen. Erg raar. En daarom ook redelijk lastig te reviewen als het over het verhaal gaat. Het is een goed verhaal, al is het soms een beetje moeilijk te volgens omdat de versie ik had gevonden Engelse ondertiteling had die nogal vaak het niveau van Somebody set up us the bomb haalde, niet prettig bij de wat diepgaandere stukken, aangezien ik soms echt keek van waar hebben ze het over, aangezien de film Fins is. Prima, niet al te voorspelbaar verhaal dus.

De acteerprestaties zijn prima. Het hoofdpersoon zegt pas in de laatste 2 minuten van de film echt iets, maar, het spelen van een zwijgende doet hij zeer goed. De rest van de familie wordt ook goed neergezet, het overacteren wat zo nu an dan, en telkens door een bepaald personage wordt gedaan, past ook bij de situatie en bij het persoon wat gepeeld wordt.

Als er al muziek op de achtergrond is, is die prima. De niet-bestaande special effect zijn zeer goed, immers, wat er niet is, kan niet verkeerd gaan. Zelfs al versta je niks van het Fins en volg je de falende ondertiteling ook niet, is er ook nog genoeg te kijken. De film is gefilmd in de natuur, die erg mooi is. En ook zien de meeste vrouwen er behoorlijk nice uit.

Dus, een diepgaande doch ook grappige film die niet voorspelbaar is met prima acteerwerk en die nog eens fijn is om naar te kijken ook. Wat wil je nog meer?

Een wow moment. (op het decolleté van sommige meiden na)

Ja, de film is goed, eigenlijk is alles goed, en dat verveeld. Er zitten geen slechte stukken in, maar ook geen geweldige momenten. Het is een vrij monotone film, een beetje jack of all trades, master of none En dat is jammer.

Een 7,5 van anderhalf uur dus, maakt het geven van een toepasselijk cijfer wel zo makkelijk,
IMDb -- The Matriarch (2007) Wikipedia -- The Matriarch (2007) [url=]Bekijk trailer van The Matriarch (2007) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over The Matriarch (2007)

[ Voor 72% gewijzigd door RobinHood op 18-08-2013 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25

Wom

The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.
Had her en der al gehoord dat de film wat slechte recensies had ontvangen. Toch besloten om te gaan aangezien zowel mijn vriendin als ik Dhr. Depp graag zien spelen.

Als je met die gedachte naar de film kijkt zal hij je zeker bevallen. Leuke rol die toch wat diepgang krijgt. De gehele film leunt echter tegen een comedy aan, had het gevoel dat die balans niet helemaal klopte.

Wel een vermakelijke film om te zien, met prachtige achtergronden en variatie in de diverse settings (zeker voor een film die zich afspeelt in het Wilde Westen).

Mensen die Johnny Depp niet graag zien spelen mogen een punt aftrekken van de score.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Twylight schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:24:
Ben het wel met je eens eigenlijk ja :P Iron Man 3 is overduidelijk de slechtste van de 3

No offense maar, Tony Stark is Iron Man dus dan klopt het toch? :P

Het is inderdaad de zwakkere van de 3, zelf vond ik 2 ook al niet boeiend.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46

YellowCube

Wait...what?

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
Gisteren zitten kijken.
Ik was ontzettend bang dat het een twee en half uur durende gortdroge politieke aangelegenheid zou worden, maar niks bleek minder waar.
Het is goed dat ze 1 specifiek aspect van Lincoln z'n inspanningen hebben gekozen (Amendement 13: afschaffing van de slavernij). Daardoor bleef het overzichtelijk en ontzettend boeiend.
In hoeverre de persoon van Lincoln en z'n acties correct weergegeven zijn durf ik niet te zeggen, maar als het maar een klein beetje waar is, dan was het een briljante leider en een absoluut mooi mens.
Uiteraard zitten er in de film wel wat kleine "America, yeah!!" zaken, maar ze zijn alles behalve hinderlijk.
spoiler:
enige echt jammer puntje is hoe Thaddeus Stevens (Tommy Lee Jones) uiteindelijk een relatie blijkt te hebben met z'n zwarte bediende. Als het echt zo was, dan neem ik het terug, maar anders vond ik het een beetje een misplaatst poging om er een "Ah wat mooi!!!" draai aan te geven

Ik was, zoals wel vaker, ontzettend onder de indruk van Daniel Day Lewis en hoe hij (wederom onder voorbehoud van hoe de werkelijkheid was) Lincoln weet neer te zetten.
De twee en half uur vlogen zo voorbij.
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Cockneys vs Zombies (2012)Cockneys vs Zombies (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R15+
De superieure Engelse humor houdt de film een beetje overeind. Best wel leuke onzin die precies doet wat het moet doen en dat is vermaak en gore bieden. Shaun of the Dead staat horger in m'n lijstje.
IMDb -- Cockneys vs Zombies (2012) Wikipedia -- Cockneys vs Zombies (2012) Bekijk trailer van Cockneys vs Zombies (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cockneys vs Zombies (2012)

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 18-08-2013 12:40 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

Mon0lith schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:39:
De superieure Engelse humor houdt de film een beetje overeind. Best wel leuke onzin die precies doet wat het moet doen en dat is vermaak en gore bieden. Shaun of the Dead staat horger in m'n lijstje.
Dat cockney accent gaf het bij mij nog een puntje hoger :9

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 10:11
21 & Over (2013)21 & Over (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R
Aan het begin van de film staat al in het groot: van de regisseur van The Hangover.

Dat belooft veel goeds, het beste kan je deze film kijken met een drankje. Voorspelbaar, maar dat verpest het zeker niet. The hangover vond ik zelf wel wat beter maar dit is ook zeker een aanrader! Dikke 8 :Y
IMDb -- 21 & Over (2013) Wikipedia -- 21 & Over (2013) Bekijk trailer van 21 & Over (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 & Over (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

Redemption (2013)Redemption (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Leuke film. Altijd wel redelijk fan van Jason, iets volwassenere film dan we gewend zijn, maar dat mag de fun niet droppen.

Het einde vond ik een beetje zwakjes, maar goed, de weg er naar toe was prima.
IMDb -- Redemption (2013) Wikipedia -- Redemption (2013) [url=]Bekijk trailer van Redemption (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Redemption (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
"This is still a true story", krijg je op een gegeven moment te lezen terwijl er achter deze tekst iets gebeurt wat nooit volledig op die manier zou hebben plaatsgevonden.

Na wat extra leeswerk omtrent het waargebeurde verhaal achter deze film kwam ik er achter dat eigenlijk maar een karakter lijkt op een van de echte mensen achter het verhaal. Welke? "Sorina Luminita", de pinup-dame die daadwerkelijk bleek te geloven dat de heren voor de CIA werkten.

De heren uit de film bleken geen domme kerels te zijn. Hoofdrolspeler Daniel Lugo (Mark Wahlberg) zou bijvoorbeeld redelijk intelligent zijn en was eigenlijk getrouwd.

Om weer terug te komen op de film; die is natuurlijk weer helemaal Michael Bay-stijl. Je zal nog net geen vuurwerkexplosies zien, maar de tetten, de afgehakte ledematen, drugs en snelle boten komen absoluut allemaal stuk voor stuk langs.

Aan de ene kant is deze film puur vermaak, maar aan de andere kant had er ook veel en veel meer in kunnen zitten. Bay blijft een jongetje met groot speelgoed en dat is ook in deze film weer te zien. Hij zal nooit zijn eigen "The Wrestler" maken...
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.6 5.6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Denk ook niet dat Bay ooit een Aranofsky zou willen worden. Ik vond Pain & Gain wel vermakelijk, een beetje zoals Crank maar dan minder briljant. Wel wat langdradig op den duur maar toch ook wel weer een zekere mate van originaliteit. Nooit verwacht dat ik een Bay-film een voldoende zou geven. Een 7

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 17:24
Hell Hole (2013)Hell Hole (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror | Runtime: 80min.
Een echte B-film. . Zorgt voor opvallende dingen zoals het overduidelijk gebruiken van kostuums voor de monsters. Evenals het camarawerk, acteerwerk en geluid. Dit met een cynische knipoog naar de zo goede A horrorfilms.

Een film die ik niet geslaagd vind. Het plot wordt vrij snel duidelijk en komt niet lekker uit de verf vind ik.

Een 3
IMDb -- Hell Hole (2013) Wikipedia -- Hell Hole (2013) [url=]Bekijk trailer van Hell Hole (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Hell Hole (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Dit weekend behoorlijk wat zitten kijken. 3 animatiefilms die al een tijd lang gedownload stonden maar nog niet aangezet...

Epic (2013)Epic (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Het weekend begonnen met Epic. Geen toppertje, maar vermakelijk. Wel een behoorlijke kinderfilm maar dat zat al in de verwachting:)
IMDb -- Epic (2013) Wikipedia -- Epic (2013) Bekijk trailer van Epic (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Epic (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

WALL·E (2008)WALL·E (2008)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Romance, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: G
TOPPERTJE! Film ziet er geweldig uit, heeft een leuk verhaal en het is ongelooflijk hoe ze bij Pixar zo onwijs veel emotie weten te geven aan een simpel robotje. erg vermakelijke film. Leuke humor, emotionele momenten (nou ja volgens de vrouw dan:) ) kortom: Top filmpje:)
IMDb -- WALL·E (2008) Wikipedia -- WALL·E (2008) [url=]Bekijk trailer van WALL·E (2008) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over WALL·E (2008)

Puss in Boots (2011)Puss in Boots (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Laatst met me meisie nog es Shrek 1, 2 en 3 gezien en daarna kon puss natuurlijk niet uitblijven:) Erg leuke film. Achteraf wel het gevoel dat ik iets miste. Puss is leuk, selma hayek is leuk:) en ook humpty dumpty is vrij leuk, maar shrek en donkey maken de shrek films toch wat boeiender en de interactie tussen puss, shrek en donkey is leuker dan die in deze film. Nog steeds heel leuk om te kijken (nogmaals) maar wel wat minder dan de shrek films. Een mooie voldoende in de vorm van een 7 is zeker wel verdiend.
IMDb -- Puss in Boots (2011) Wikipedia -- Puss in Boots (2011) Bekijk trailer van Puss in Boots (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Puss in Boots (2011)

Van deze drie animatie films steekt Wall-e er met kop, schouders, romp, middel, benen en voeten bovenuit qua beeld en geluid. De films ziet er ONWIJS goed uit en klinkt ook super.

Nu wel even gehad met de animatie film. Komende zondag met de auto richting Italie en daarna nog een weekje thuis vakantie dus dan kan ik nog wat andere films in gaan halen die al langer klaar staan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 03-10 14:30

Sargan

Filmfreak...

The Long Kiss Goodnight (1996)The Long Kiss Goodnight (1996)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: A women suffering from amnesia begins to recover her memories after trouble from her past finds her again.
Er zijn een aantal actiefilms die bij mij in het rijtje "beste actiefilms ooit" komen o.a Die Hard 1 en 3, Speed, Clifhanger en The Long Kiss Goodnight.

De humor en puike actie maken deze film voor mij een topper in het actie genre. Het verhaal is redelijk te noemen. Maar de chemie tussen Geena Davis en Samuel L Jackson spat van het scherm. Heerlijke film.
IMDb -- The Long Kiss Goodnight (1996) Wikipedia -- The Long Kiss Goodnight (1996) Bekijk trailer van The Long Kiss Goodnight (1996) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Long Kiss Goodnight (1996)

Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Gekocht op BR en absoluut geen spijt van gehad.
Hele toffe film met puike sfx een goeie rol van Tom Cruise en een intrigerend verhaal. Ik vond de soundtrack ook erg sterk.
Hier een goeie uitleg over het verhaal: http://platosacademic.wor...-explained-spoiler-alert/
Sommige dingen zag je wel aankomen maar door andere plotwendingen werd ik verrast.
Jammer van het happy end.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Jaws (1975)Jaws (1975)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Horror, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG
Plot: When a gigantic great white shark begins to menace the small island community of Amity, a police chief, a marine scientist and grizzled fisherman set out to stop it.
Wie kent deze film nou niet?
De eerste echte blockbuster, de film waaraan de haai zijn slechte naam te danken heeft. Een ongeëvenaard stuk vakmanschap van Steven Spielberg.
En vergeet de soundtrack niet van John Williams, meesterlijk.
Blijt keer op keer een geweldige film om te kijken, mede door het spel van de 3 hoofdrolspelers.
IMDb -- Jaws (1975) Wikipedia -- Jaws (1975) Bekijk trailer van Jaws (1975) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jaws (1975)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Sargan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:54:
The Long Kiss Goodnight (1996)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: A women suffering from amnesia begins to recover her memories after trouble from her past finds her again.
Er zijn een aantal actiefilms die bij mij in het rijtje "beste actiefilms ooit" komen o.a Die Hard 1 en 3, Speed, Clifhanger en The Long Kiss Goodnight.

De humor en puike actie maken deze film voor mij een topper in het actie genre. Het verhaal is redelijk te noemen. Maar de chemie tussen Geena Davis en Samuel L Jackson spat van het scherm. Heerlijke film.
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik bemoei me niet al te snel met andermans smaak, maar die film moet je niet in één zin met Die hard noemen. TLKG heb ik op imdb een 3 gegeven en dat is eigenlijk al te hoog. Wat ontzettend goedkope 13-in-een-dozijn film is dat zeg. Ik kan er niet zonder kromme tenen naar kijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Gelukkig dat smaken verschillen dan, ik vind het zeker een topper in het genre net als Die Hard :P

[ Voor 11% gewijzigd door Sargan op 19-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
The Long Kiss Goodnight zit niet op het niveau van Die Hard, maar is wel een heel behoorlijke actiefilm. De vergelijking van Cliffhanger is een goeie. De twee beste films van dezelfde regisseur (overigens ook van Die Hard 2 - sinds kort niet meer de slechtste Die Hard) de Fin Renny Harlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ik zeg dan ook niet dat hij op gelijke hoogte zit met Die Hard, maar hoort in mijn rijtje beste actiefilms ooit thuis. Idd zijn dat de 2 beste films van Harlin die toevallig ook nog getrouwd was met Geena Davis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Prozac Nation (2001)Prozac Nation (2001)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A young woman struggles with depression during her first year at Harvard. Based on Elizabeth Wurtzel's novel.
Holy sh!t wat een deprimerende film!
Ik had moeite om hem uit te kijken maar er zijn toch wel een paar dingen die deze film toch wel de moeite waar maken om uit te kijken.
En de voornaamste reden is toch wel Ricci die toch een paar zeer sterke scenes neerzet maar die jammer genoeg een scene later dat weer teniet doet.
Je ziet niet vaak dat een acteur/actrice zo'n wisselvallige acteerprestaties levert in de loop van 1 film.

Oh ja een ander plus punt is de (bijna) full frontal nudity van Ricci in het gegin van de film, ik had hem daarna net zo goed uit kunnen zetten :+
IMDb -- Prozac Nation (2001) Wikipedia -- Prozac Nation (2001) [url=]Bekijk trailer van Prozac Nation (2001) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Prozac Nation (2001)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Twylight schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:24:

Vond die tweede anders ook niet echt fantastisch. Toch jammer, want hoewel de films best vermakelijk zijn blijf ik bij de Iron Man trilogie met het gevoel achter dat ze er veel meer mee hadden kunnen doen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Dinictus208 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 over Iron Man 3
spoiler:
Ik had grote verwachtingen van ijzer man 3 helaas viel het een beetje tegen.
Het speelt zich af direct na Avengers of Thor, blijkbaar, want er wordt gerefereerd naar Thor en Aliens. Niks over de hulk by the way.
spoiler:
Er word genoeg naar de gebeurtenissen van de Avengers gerefereerd: Tony Stark heeft er nog al last van emotioneel. (demi-)Goden die uit de lucht komen vallen (Thor) zijn een goed voorbeeld om aan te geven hoe zeer de wereld is veranderd na Thor/Avengers.
spoiler:
Goed, de wereld is weer eens in gevaar dit keer door een frusti scientist die het menselijke DNA kan verbeteren en heel de tijd in de fik gaat. Blijkbaar is de verbetering dus dat je heel heel kan worden ofzo, dat wordt niet eens duidelijk uitgelegd.
spoiler:
Ik geloof dat je niet echt op hebt zitten letten, er zitten hele monologen en voorbeelden in de film van wat het doet en zou kunnen doen. En ja, jezelf kunnen helen en versterken is nogal wat :D
spoiler:
Het gaat slecht met ijzer man want zijn pak is heel de tijd kapot enzo. En dan INEENS roept hij een army van zijn pakken op. (had dat niet eerder gekund?? of bel ander ff iemand van de Avengers om samen met jou de wereld te redden?? Maar kennelijk was de hulk ff op vakantie... ONZIN! maar goed die army bevat dus ook een heel vet pak, een soort heavy duty pak waarvan je dan denk, nou daar zal hij wel in klimmen om dan de bad guy ff te finishen... nee hoor, niks van dat.
spoiler:
Zijn pak is prima in orde en gaat pas stuk na de aanval op zijn huis. Zijn nieuwe pak reageert op zijn lichaam en dus ook op zijn emoties (zoals nachtmerries), dus daar gaat nogal wat mis.

Zijn army zat in de kelder en die zijn kelder lag bedekt onder de brokstukken van zijn huis na een aanval die hij niet bepaald zag aankomen op die manier. Zodra de kelder vrij was kwamen ze meteen :)

Ze geven ook duidelijk aan dat dit geen zaak was voor "superhelden". Het ging maar om een gewone terrorist zoals er vele zijn. Je kunt niet voor elke kat in de boom Thor gaan roepen. Hulk achter de Mandarin aansturen is ook niet echt een goed idee denk ik.. dat is meer schade dan zijn "bommen" kunnen doen.

Dat is meer een taak voor de overheid en het leger (Iron Patriot). Dat geven ze ook duidelijk aan in de film.

Kortom je bent of aan het trollen of je hebt totaal niet opgelet.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Red 2 (2013)Red 2 (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Was er in deel1 nog enige logica in te ontdekken hoe de verschillende personages elkaar tegen kwamen. Nu is het er enigzins met de haren bijgesleept.
Maar CARE! , The gangs is back !

Marvin is nog steeds maf, willis nog steeds cool. en de rest doet ook gewoon zijn ding. Al met al is het gewoon een vervolg geheel in de stijl van deel 1. Met veel actie en humor. IK vond het allemaal iets geforceerder, en deel 1 een stuk beter. Maar mijn kameraad met wie ik naar de bios was vond het net andersom.

Iig heb ik me 2 uur goed vermaakt, dus wat dat betreft vind ik het prima.
IMDb -- Red 2 (2013) Wikipedia -- Red 2 (2013) Bekijk trailer van Red 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red 2 (2013)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extraterrestrial heritage when Earth is invaded by members of his race.
Toch even deze film meegemaakt voordat die bios uitgaat. Viel niet tegen. Met een speeltijd van 140 mins dacht ik dat die aan de lange kant zou zijn maar dat is dus niet waar gebleken. Actie scenes waren ok maar de special effects zagen er op sommige momenten wel erg artificial uit. End fight was een beetje lame. Waar we erg om hebben gelachen: het maakt niet uit hoe snel Superman vliegt, door hoeveel gebouwen hij valt: zijn haar blijft fantastisch in model.... Perfecte haargel reclame zou ik zeggen! :)
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister, als vervolg op Jack Reacher, Jack Harper... eehh Oblivion gekeken.

Beter verhaal en mooier gefilmd dan Jack Reacher.
Het begon spannend, maar gaandeweg werd het steeds voorspelbaarder.
Zelfs mijn vrouw wist een aantal dingen te voorspellen, terwijl ze meestal toch vraagt waarom dit gebeurt en waarom iemand dat doet... Gister stond het zelfs 2 - 2 met voorspellingen

spoiler:
Ik zei dat die scavs gewoon mensen waren en dat Jack voor de Aliens werkte.
Mijn vrouw zei dat degene in het andere gebied een kloon was en dat de vrouw die hij gered had zijn vrouw was.
Eigenlijk was het 3 - 2, want ik zei dat ze nog naar het vrijheidsbeeld gingen. Ze vlogen er alleen langs, maar dat reken ik toch als "er naar toe gaan"...

Het einde was een beetje te makkelijk.

spoiler:
Hoe kon die Tet niet weten dat die vrouw niet in die kist zat? Even checken voordat ze naar binnen mogen is toch wel te verwachten van een superintelligente computer.
En waarom nou weer een happy end waar ze weer samen is met een kloon.
Wat best creepy is, want er zijn nog een heleboel kloons die later toch ook op zoek gaan naar haar...
En wie zegt dat er niet gewoon een nieuwe Tet naar de aarde wordt gestuurd door de aliens?

Voor de beelden geef ik 8 sterren. Verhaal 6 sterren.
Voor alles bij elkaar 7 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

This Is Spinal Tap (1984)This Is Spinal Tap (1984)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 82min. | MPAA: R
Plot: Spinal Tap, the world's loudest band, is chronicled by hack documentarian Marty DeBergi on what proves to be a fateful tour.
Deze gister maar weer eens opgezet, voor de 3de keer in een jaar gok ik. Hij blijft namelijk erg goed.

Spinal Tap kijk je niet voor het acteertalent, al is dat best okay. Ook kijk je het niet voor het verhaal, al kan die ook slechter. Nee, je kijkt Spinal Tap als je een metalhead bent die grappen over metal kan waarderen.

Want daar gaat deze film over. Over de legendarische band Spinal Tap, een Britse heavy metal band die al een tijdje meegaat in deze film. Genre is een soort kruising tussen Priest, Maiden en Motorhead, met teksten die zo uit een Manowar nummer kunnen komen. De meest grappige delen zijn dan vaak ook de nummers, en alle problemen daar omheen.

Het probleem van deze film is dat het leuke, ook het minder leuke is. Het is een mockumantary, of rockumantary zoals in het begin verteld wordt. Er zitten dus ook aardig wat scenes in die gewoon erin gezet zijn om het op een documentaire te laten lijken, die zorgen ervoor dat de film telkens heel erg vertraagd. De interviews geven bijvoorbeeld dat probleem, al komen daar ook zeker leuke stukjes in voor. Erg bekend is these go to eleven!, maar ook andere delen van de interviews kunnen best grappig zijn.

Spinal Tap is dus geen perfecte komedie, zeker niet. De meeste mensen zullen de meeste grappen niet begrijpen en zich dood ergeren aan de muziek en het gedrag van de band, maar, dit is wel een echte must-see voor elke metalhead.

Vandaar dus twee cijfers: een 11 voor metalheads, en een 6 als je geen metalhead bent.

IMDb -- This Is Spinal Tap (1984) Wikipedia -- This Is Spinal Tap (1984) Bekijk trailer van This Is Spinal Tap (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is Spinal Tap (1984)
Voor Metalheads:Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=11 11 / 11
Voor niet Metalheads:Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6
6 / 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

@hierboven: heerlijk ook hoe op IMDb het cijfer ook daadwerkelijk tot 11 gaat :+ Overigens kunnen ook niet-metalheads zich uitstekend vermaken met This is Spinal Tap!

The Terminal (2004)The Terminal (2004)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Met verbazing moet ik aangeven dat deze film me lichtelijk tegenviel, ondanks het feit dat ik al wist dat de film niet tot de beste werken van Spielberg zou horen. Het concept van een buitenlander die vastzit op een vliegveld is uiterst interessant, maar wat is de uitwerking hier een bij elkaar geraapt zootje.

Je krijgt het gevoel dat de schrijvers een stapel post-its hadden verzameld en die vervolgens willekeurig door elkaar heen hebben laten lopen. Er spelen bijzonder veel kleine subplotjes, die telkens weer even langskomen als je ze al bijna vergeten was. Dit geeft het geheel een ontzettend onevenwichtig gevoel.

Positief is wel de stijl zelf, waarin de invloed van Spielberg duidelijk zichtbaar is. De losse delen zijn dan ook prima, het is de samenhang die ik echt miste.
IMDb -- The Terminal (2004) Wikipedia -- The Terminal (2004) Bekijk trailer van The Terminal (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Terminal (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Laatst online: 29-09 21:12
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ik vond IM3 ook de minste van de 3 en ik had ook meer van de andere suits verwacht, maar de voorgaande argumenten sloegen nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Doe ik ook een duit in het zakje.

Vermakelijke film, maar niet van het niveau van 1 en 2. Wat verhaal betreft was het wel consistent en logisch overigens. Als het dan toch over "not a job for heroes" gaat, en over de US government, dan was Capt. America nog het meest logische geweest, toch? (of heb ik iets gemist aan het einde van Avengers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

VasZaitsev schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:20:
This Is Spinal Tap (1984)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 82min. | MPAA: R
Plot: Spinal Tap, the world's loudest band, is chronicled by hack documentarian Marty DeBergi on what proves to be a fateful tour.
...

Voor Metalheads:[afbeelding] 11 / 11
Voor niet Metalheads:[afbeelding]
6 / 11
+1 voor de 11/11! Turn it up to eleven!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
@Cerberi:
Denk dat je ook iets mist...
spoiler:
Je hebt even gemist dat Stark het persoonlijk maakt?
Aldrich sowieso rancune heeft richting Stark?
Hansen Stark erbij probeert te betrekken?

Vaak is deel 1 in dit soort "trilogien" het beste... soms 2 maar zelden deel 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe hebben ze dat nu voorelkaar gekregen met die 11/11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Laatst online: 12-12-2024
Vandread schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:32:
@Cerberi:
Denk dat je ook iets mist...
spoiler:
Je hebt even gemist dat Stark het persoonlijk maakt?
Aldrich sowieso rancune heeft richting Stark?
Hansen Stark erbij probeert te betrekken?

Vaak is deel 1 in dit soort "trilogien" het beste... soms 2 maar zelden deel 3...
spoiler:
Nee dat was helder voor me, had het meer over de initiele aanpak van de US gov (wel war machine, niet capt. america? geen idee of capt. ook echt in dienst is van de US gov.

reageerde dan ook vooral op de suggestie van "een andere avenger erbij trekken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik moest even bijkomen van Lowlands en deze film opgezet.
Moet zeggen dat ik het toch wel een coole film vond. Het ziet er allemaal erg gelikt uit en hij keek best lekker weg. Ben iig niet in slaap gevallen na 4 nachten Lowlands, dus dan zit het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Grown Ups 2 (2013)Grown Ups 2 (2013)
IMDb: 4.9 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Naar mijn mening niet echt een spetterende opvolger op Grown Ups 1. Waarbij bij het eerste deel nog redelijk een verhaallijn te bekennen was, komt deze film wel over als een complete chaos. Het is onduidelijk waar ze heen willen met de film en de humor is soms net even te voorspelbaar, misschien zelfs een beetje over de top.

Hoe dan ook, wel een aantal momenten die vermakelijk waren, maar het geheel is misschien iets teveel uitgemolken...
IMDb -- Grown Ups 2 (2013) Wikipedia -- Grown Ups 2 (2013) Bekijk trailer van Grown Ups 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grown Ups 2 (2013)

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Wat een briljante comedy! Veel onverwachte dingen, heel veel humor, ik denk niet dat ik ooit in de bios zoveel heb moeten lachen om een film. Verder niets aan toe te voegen, een leuke aanrader!
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Een Amerikaanse komedie met Sudeikis (Hall Pass / Horrible Bosses) en Aniston? En het gaat over strippers, wiet en maagden?

En toch geef jij 'm een 9?

Nou vooruit, ik download 'm wel. Ik geef het een kans.

Maar als het weer zo'n zouteloze kijk-tieten standaard 13 in een dozijn flauwe Amerikaans vehikel is, ben jij van mijn Christmas list!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

A Trip to the Moon (1902)A Trip to the Moon (1902)
IMDb: 8.2 | Genre: Short, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 13min. | MPAA: TV-G
Ontzettend leuk om dit stukje absolute filmgeschiedenis nog te kunnen kijken. Georges Méliès wordt vaak de grondlegger van de filmtechniek genoemd en dat straalt hier vanaf. Alles is zeer inventief in beeld gebracht en oprecht interessant, waardoor dit niet alleen maar geschiedkundige waarde heeft.

Verplichte kost voor iedereen die ook maar een beetje interesse heeft in cinema en diens geschiedenis.
IMDb -- A Trip to the Moon (1902) Wikipedia -- A Trip to the Moon (1902) Bekijk trailer van A Trip to the Moon (1902) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Trip to the Moon (1902)

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]