Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow zien het pas vandaag in Première hier :p

@Donstil: er komt een 7 aan en dat zou het "einde" zijn van het verhaal.

Vandaag gaan zien naar "Now you see me" ben eens benieuwd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
ettie1990 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:37:
Blue Crush (2002)[afbeelding]
IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Plot: As a hard-core surfer girl prepares for a big competition, she finds herself falling for a football player.
Leuke film om naar te kijken, wel standaard meisje wordt verliefd, even ruzie situatie, daarna is het weer goed film. Mn vrouwtje had het warempel over dat ze zelf wilden gaan surfen na het kijken van deze film, haha
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.5 / 10
Met je eens, maar vond het beter dan de meeste van dit soort films. Minder "overdreven". Ook wel leuk om meer een "stoere" meid te zien, in plaats van het standaard buitengesloten meisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Films met Ben Stiller kunnen mij normaal niet boeien, maar afgaande op de trailer van zijn volgende film komt daar misschien verandering in. Lijkt qua stijl op eternal sunshine of the spotless mind: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1xCD-U2TN5U] De matrix referentie op het einde is ook leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door ieperlingetje op 31-07-2013 20:03 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Whahaha die auto's :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Damic schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:18:

@Donstil: er komt een 7 aan en dat zou het "einde" zijn van het verhaal.
God dank dan hoef ik er nog maar eentje ;)

(Omdat F&F Tokyo een daverend succes was 8)7 gaan ze daar afsluiten. Prima keuze ;) )
ieperlingetje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:01:
Films met Ben Stiller kunnen mij normaal niet boeien, maar afgaande op de trailer van zijn volgende film komt daar misschien verandering in. Lijkt qua stijl op eternal sunshine of the spotless mind: [video] De matrix referentie op het einde is ook leuk.
Ik weet niet precies wat ik meer haat, films met Ben Stiller of met Kirsten wiig
In deze zitten ze echter alle bij en het ziet er best oké uit, trailer laat weinig zien maar maakt me toch wel nieuwsgierig.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 31-07-2013 22:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
thommich schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:13:
Disconnect (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A drama centered on a group of people searching for human connections in today's wired world.
Een aangrijpende film over 3 hedendaagse gezinnen die op een of andere manier te maken krijgen met problemen die te maken hebben met internet/sociale media/etc...

De film komt goed op gang en is mijns insziens niet overdreven moraliserend tov "het grote boze internet", maar geeft wel aan wat er mogelijk is.

Het einde is misschien wat flauwtjes, maar dat mag zeker geen afbreuk doen aan de film. Wel merkte ik dat het laatste halfuur nogal snel afgehandeld werd.

De personages zijn trouwens zeer geloofwaardig, iets wat ik vaak problematisch vind bij films over internet en moderne media.

Wie Crash een goede film vond, zal deze volgens mij ook weten te apprecieren.

8,5 voor de film. +0,5 voor Alexander Skarsgard!

Hier in België is deze film niet in de kinepolis te zien, maar wel in de wat meer alternatieve cinema's...
De trailer is trouwens een aanrader!
[afbeelding] 9 / 10
Bedankt voor deze tip. Zojuist gekeken en zeker een goede film. Wel vond ik het jammer dat de film niet alleen op Crash leek, maar zowat een kopie is met alleen een ander onderwerp. Gelukkig was het alweer even geleden dat ik die film zag :)
Verder gewoon een sterk verhaal, goed acteerwerk en een aanrader voor mensen die van een sterk drama houden.

7,5/10

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Lang geleden dat ik nog zo'n goede psychologische thriller heb gezien. Een echte aanrader! (maar ik heb nu eenmaal iets voor dit soort films)
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

The Blue Lagoon (1980)The Blue Lagoon (1980)
IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 104min. | MPAA: R
Deze film ooit gezien toen ik heel klein was en wilde hem toch wel graag weer zien. Gezien het cijfer op IMDB ben ik één van de weinigen die het een ontzettend gave film vindt. Hij is inderdaad best wel campy en in zekere zin ongeloofwaardig, maar het is een op zichzelf staande film en je wordt erg in het verhaal meegezogen. Ik zit in ieder geval de hele film te denken hoe het zou zijn om zoiets mee te maken en hoe ik ermee om zou gaan.
Het einde is ontzettend zielig maar ook weer open en laat je met een dubbel gevoel achter, best knap gedaan.
Verdere pluspunten:
-Op Bluray ontzettend goede film. Geluid is matig maar beeld is erg goed.
-(bijna) De hele film verdrinken in de perfecte ogen van Brooke Shields.

Afbeeldingslocatie: http://www.hairromance.com/wp-content/uploads/2012/01/brookeshield-blue-lagoon-long-hair.jpg

IMDb -- The Blue Lagoon (1980) Wikipedia -- The Blue Lagoon (1980) Bekijk trailer van The Blue Lagoon (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Blue Lagoon (1980)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@donstil: heb niet gezegd dat de 7 voor de 3 komt, alle eigenlijk wel maar de 7 komt dus na TD

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Interessant plot, aanrader.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

[ Voor 89% gewijzigd door Damic op 01-08-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Open Range (2003)Open Range (2003)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Romance, Western | Runtime: 139min. | MPAA: R
Plot: A former gunslinger is forced to take up arms again when he and his cattle crew are threatened by a corrupt lawman.
Aangezien ik een liefhebber ben van dit genre heb ik gisteravond Open Range gezien.

Prachtig in beeld gebracht en mooie rollen voor Robert Duvall en Kevin Costner die de film tevens regisseerde.

Een aanrader.
IMDb -- Open Range (2003) Wikipedia -- Open Range (2003) [url=]Bekijk trailer van Open Range (2003) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Open Range (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Secret Life Of Walter Mitty, heeft in elk geval een zeer interessante, boeiende trailer. Lijkt mij een leuke film. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Door dit topic ben ik op deze film uitgekomen. Ik wist er niet veel van behalve dat het veel lovende kritiek had en het was redelijk duidelijk dat het een high school film was.

De film begon voor mij goed, maar na een halfuur begon hij toch een beetje te vervelen. Voor een gemiddelde film was hij zeker wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Het midden
spoiler:
als hij zijn vriendin heeft die hij niet wilt
en het einde van de film zijn de enigste twee punten die voor mij de film beter als gemiddeld maakte.

Btw, ik ging hier vragen waarom de film zo noemt, ik had altijd gedacht dat Wallflower de achternaam was van het hoofdpersonage.

Blijkt dat wallflower in het engels word gebruikt als iemand die veel opzichzelf is, een 'lone wolf' zoals ze zeggen.

Uiteindelijk geef ik de film een 7,2 want hij is bovengemiddeld maar toch ook niet een must see imo.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:46
Nactive schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:33:
The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Door dit topic ben ik op deze film uitgekomen. Ik wist er niet veel van behalve dat het veel lovende kritiek had en het was redelijk duidelijk dat het een high school film was.

De film begon voor mij goed, maar na een halfuur begon hij toch een beetje te vervelen. Voor een gemiddelde film was hij zeker wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Het midden
spoiler:
als hij zijn vriendin heeft die hij niet wilt
en het einde van de film zijn de enigste twee punten die voor mij de film beter als gemiddeld maakte.

Btw, ik ging hier vragen waarom de film zo noemt, ik had altijd gedacht dat Wallflower de achternaam was van het hoofdpersonage.

Blijkt dat wallflower in het engels word gebruikt als iemand die veel opzichzelf is, een 'lone wolf' zoals ze zeggen.

Uiteindelijk geef ik de film een 7,2 want hij is bovengemiddeld maar toch ook niet een must see imo.
[afbeelding] 7.2 / 10
Ik kan je review niet helemaal volgen
Ben je minder enthousiast omdat je niet wist wat een muurbloem is?
In het Nederlands wordt 'muurbloem' ook vrij algemeen gebruikt voor de zelfde karaktertypering.
Voor een gemiddelde film was hij zeker wel goed.
Of had je van te voren al bepaald dat hij gemiddeld moet zijn en kon je daarom niet buiten de kaders komen?
Wil je nog verder uitleggen wat je verder had verwacht, of wat er precies voor zorgde dat de film je ging vervelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Haha, die uitspraak :P "Voor een gemiddelde film was hij zeker wel goed."

En voor een goede film was hij zeker wel gemiddeld? Wat is het nou, gemiddeld of goed?

Wallflower/muurbloem is iemand die niet opvalt en het liefst op de achtergrond blijft, is imo wat anders dan een lone wolf.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 01-08-2013 13:29 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:27:
...

Wallflower/muurbloem is iemand die niet opvalt en het liefst op de achtergrond blijft, is imo wat anders dan een lone wolf.
Een lone wolf zijn kies je voor, een wallflower niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Lone wolf, wat mindere term sinds de veiligheidsdiensten daar bang voor zijn. Lone Ranger klinkt dan beter, komt ook een film van die zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Als je een Lone Ranger bent dan investeer je ergens veel in en dan flopt het uiteindelijk keihard...

:+

Die film kostte meer dan 200 miljoen om te maken en heeft nu een maand na de release in Amerika pas 160 miljoen omgezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 01-08-2013 14:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 12:46
Hahn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:24:
Als je een Lone Ranger bent dan investeer je ergens veel in en dan flopt het uiteindelijk keihard...

:+

Die film kostte meer dan 200 miljoen om te maken en heeft nu een maand na de release in Amerika pas 160 miljoen omgezet.
Waarom heeft die dronken piraat opeens een indianenkostuum aangetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Wauw... Ik vond Pacific Rim supertof. Ik ben net terug van de bioscoop en was al behoorlijk opgewarmd door de trailers die hier op het forum werden gepost (en door het warme weer van vandaag); en mijn hooggespannen verwachtingen werden meer dan waar gemaakt. Pacific Rim gaf mij hetzelfde gevoel als bij de 1e Transformers-film van Michael Bay. Gave techniek, mooi in beeld gebracht, stoere vechtschenes, onmogelijk grote tegenstanders: spannend!

De Kaijus waren echt enorm! Vergeet Godzilla, King Kong en Optimus Prime. Misschien dat ik de 1e volledige aanblik en transformatie van Optimus Prime nog net iets gaver vond, maar de Jaegers zijn echt groot en stoer! Natuurlijk is het een Amerikaanse popcorn-actiefilm, dus verwacht geen heel diepzinnig verhaal. Het plot is echter voor een actiefilm best onderhoudend.

Als ik deze film beoordeel op de funfactor; wat mijns inziens het belangrijkste is voor een film als deze, dan geef ik hem een mooie 8. Een aanrader voor iedereen die van over de top actie houdt!

Ik moest even wennen aan de 3d, wat zich uitte in focussen op de ondertiteling of de scene, maar na een tijdje ging dat verder prima. Hier en daar had ik wel het gevoel alsof ik naar een kijkdoos keek, maar wellicht ligt dat gewoon aan de beperkingen van de huidige stand van de techniek. Ook dat stoorde na een tijdje niet meer.

Het enige dat ik jammer vond, is dat bepaalde scenes al verklapt waren doordat je de trailers hebt gezien, maar dat gebeurt met veel meer films.

Lang verhaal heel kort: gave robots, gemene vijanden, stoere actie, topvermaak voor een doordeweekse avond. Ik heb een leuke avond gehad! :)
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
newbreed schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:18:
[...]

Ik kan je review niet helemaal volgen
Ben je minder enthousiast omdat je niet wist wat een muurbloem is?
In het Nederlands wordt 'muurbloem' ook vrij algemeen gebruikt voor de zelfde karaktertypering.

[...]

Of had je van te voren al bepaald dat hij gemiddeld moet zijn en kon je daarom niet buiten de kaders komen?
Wil je nog verder uitleggen wat je verder had verwacht, of wat er precies voor zorgde dat de film je ging vervelen?
Normaal als ik naar een film kijk heb ik een bepaalde verwachting.
Stel ik heb nog nooit van de film gehoord en hem juist opgepikt in de videothhake dan verwacht ik er niet al te veel van en dan kan de film die zelfs gemiddeld is voor mij aangenaam zijn om te kijken.

Als iedereen zegt dit is een must see, echt een super film. Dan heb je bij dezelfde film als hierboven het gevoel van, is het dit maar. Je bent eigenlijk heel de tijd aan het wachten waarom iedereen die film zo goed vind. En dat is dus ook wat ik had bij deze film. Ik had verwacht deze film gaat mij verassen, ze gaan op een bepaalde manier met kop en schouders boven de standaard film uitsteken. Dit was voor mij het geval echt niet. En heeft gewoon gezorgd dat voor mij de film slechter is. Door de reputatie van de film had ik iets verwacht dat hij nooit heeft kunnen inlossen.

Nu is het misschien mijn fout dat ik te hoge verwachtingen had, maar voor mij heeft dit afbraak aan de film gedaan. De film is niet slecht, maar voor mij zeker niet op de top van het lijstje van de filmen die ik dit jaar gezien heb.

Uiteindelijk mijn grootste probleem met de film: Hij heeft mij niet versast,
spoiler:
Het verhaal had te veel weg van de standaard high school movie waarin een eenzame jongen zijn vrienden vindt. daarom dat ik het einde nog goed vond omdat je daarin word geconfronteerd wordt mer het probleem dat al zijn vrienden nu mogen verder studeren en hij eigenlijk het volgende jaar terug zonder vrienden zal zitten.

Btw, sorry voor mijn beperkte kennis van de termen lone wolf, wallflower, ... . Uiteindelijk maakte mij de titel niet zoveel uit. Was gewoon op het einde van de film vroeg ik mij af wat bedoelen ze nu eigenlijk juist met de tittel en heb ik is eventjes wallflower opgezogt. En dacht dat er misschien nog meer mensen niet het woord in het engels kenden, sorry als dit wel het geval is :X . Trouwens ik heb nog nooit iemand in het Nederlands (in België dan) het woord muurbloem horen gebruiken, dus zo veel gebruikt is het zeker niet ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Nactive op 01-08-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59
In dit topic zul je weinig mensen treffen met een dusdanig slechte kennis van de Engelse taal ;)
Muurbloempje is idd geen veelgebruikt woord, omdat zulke mensen vaak gewoonweg genegeerd worden en men er dus ook niet over zal gaan praten. Self-fullfilling prophecy zou je bijna zeggen ;)

De titel is overigens spot-on als omschrijving van Charlie's leven gedurende de periode van het verhaal.
Ik zeg expres verhaal en niet film, want ik heb het boek ook gelezen.
spoiler over het einde:
spoiler:
Aan het eind van de film is hij niet verdrietig over het feit dat zijn vrienden verder gaan studeren.
Hij beseft dat het leven verder gaat, en hij gaat proberen daarin een actievere rol te spelen.
Hij vind het jammer dat hij ze tijdelijk kwijt is aan een andere opleiding, maar ik denk niet dat Sam en Patrick hem vergeten in de vakanties. Bedenk ook dat Bob zoieso al niet bij hem op school zat, en ook daar heeft hij een vriendschap mee opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist terug van Fast 6 en moet zeggen wat een lange opstijg baan :p nu even gegoogled en blijkbaar is de langste opstijg baan 12.07km lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Red (2010)Red (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
De vrouw stelde gisteren voor deze film te kijken. Ik vond het een goed idee:).
Ik heb deze eerder al een keer gezien maar de vrouw nog niet. Het blijft een leuke film. Leuke humor (oude bruce willis, oude morgan freeman etc.) en wat lekkere over the top actie. Ook een redelijk verhaal. NIks schokkends, maar wel leuk genoeg om de film erg boeiend te houden. Het feit dat er zaken gebeuren die nergens op slaan kan me niet zo hard boeien. Past wel bij de film:) Voor het acteerwerk, de actie en de humor een 8!
IMDb -- Red (2010) Wikipedia -- Red (2010) Bekijk trailer van Red (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red (2010)

Prometheus (2012)Prometheus (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R
Gisterenavond in bed nog even Prometheus aangezet. Dit is de 2e keer. Ik heb wisselende meningen over deze film. Op zich wel vermakelijk en een aardige verwijzing naar de Alien films, maar toch wel redelijk wat zaken die veel beter hadden gekund. De film is vermakelijk, leuk gemaakt, redelijk geluid, vrij net beeld (vooral de cgi), en het acteerwerk van fassbender, rapace en theron zijn ok, daarnaast zijn er ook wel wat acteurs die beter werk hadden kunnen leveren.

Hoewel ik niet verder ga komen dan een 6,5 (7 is ie echt niet waard), ben ik toch wel erg benieuwd naar deeltje 2.
IMDb -- Prometheus (2012) Wikipedia -- Prometheus (2012) Bekijk trailer van Prometheus (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prometheus (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

[ Voor 34% gewijzigd door boomr op 02-08-2013 08:09 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil: Retribution (2012)Resident Evil: Retribution (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: Alice fights alongside a resistance movement in the continuing battle against the Umbrella Corporation and the undead.
Als fan van de game-serie ben ik eigenlijk zwaar teleurgesteld in het feit dat het niet echt wil lukken om er een fatsoenlijke film van te maken. Waar de eerste twee films in de serie nog redelijk waren, zijn we inmiddels een paar films verder en lijkt het verhaal steeds meer ondergeschikt aan de actie, die er dan wel weer gelikt uit ziet. Daarom ben ik dan ook nog mild voor wat betreft mijn score.
IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012) Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012) Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:23:
Resident Evil: Retribution (2012)[afbeelding]
Plot: Alice fights alongside a resistance movement in the continuing battle against the Umbrella Corporation and the undead.
Als fan van de game-serie ben ik eigenlijk zwaar teleurgesteld in het feit dat het niet echt wil lukken om er een fatsoenlijke film van te maken. Waar de eerste twee films in de serie nog redelijk waren, zijn we inmiddels een paar films verder en lijkt het verhaal steeds meer ondergeschikt aan de actie, die er dan wel weer gelikt uit ziet. Daarom ben ik dan ook nog mild voor wat betreft mijn score.
[afbeelding] 5 / 10
Mee eens. de eerste film vondt ik nog best vermakelijk en de 3e was vrij leuk omdat het er wel leuk uit zag...maar verder verkrachten ze wat mij betreft de naam heel erg hard:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Paul W.S. Anderson zou die serie eigenlijk met geen vinger meer moeten mogen aanraken.

Dat is eigenlijk het grootste probleem. Zet er eens een goede regisseur / schrijver op.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:23:
Resident Evil: Retribution (2012)[afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Inderdaad heel recent ook gezien (zal later nog even een kort reviewtje schrijven), maar de films worden steeds belachelijker. Lekkere actie, dat wel. Ik verbaasde me overigens vooral over het verschil in CGI (zal wel budgetkwestie zijn):
spoiler:
Het enorme grote beest zag er echt bruut uit, terwijl de achtervolging met de Rolls Royce soms zo verschrikkelijk nep-CGI bevatte.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 10:10

ettie1990

PSN:ettiesick

Pierre61 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:40:
Open Range (2003)[afbeelding]
Plot: A former gunslinger is forced to take up arms again when he and his cattle crew are threatened by a corrupt lawman.
Aangezien ik een liefhebber ben van dit genre heb ik gisteravond Open Range gezien.

Prachtig in beeld gebracht en mooie rollen voor Robert Duvall en Kevin Costner die de film tevens regisseerde.

Een aanrader.
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Een van de betere films is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ettie1990 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Een van de betere films is dit
Cool, dan is dat ook meteen besloten }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 02-08-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:25
Mijn eerste review hier van een van de indrukwekkendste films die ik heb gezien.

Jagten / The Hunt

Gaat over een man die werkt bij een kinderdagverblijf en wordt verdacht dat hij een van de kinderen sexueel zou hebben misbruikt. Hij wordt ontslagen en er gebeuren vreselijke dingen met hem.

Ik denk dat dit (tot nu toe) de beste film is die ik heb gezien.

9,5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is dat Deens? Vertrek binnenkort die kant op, leuk om mee te nemen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Geweldige film! Ik kan niet anders zeggen. Erg goed acteerwerk en ook het verhaal is erg goed. Ik vind de manier waarop 'het probleem' aangepakt wordt wat onprofessioneel, maar misschien ligt dat aan mij. Deze film gaat wel over een gevoelig onderwerp natuurlijk, maar het lijkt mij beter om de persoon die verdacht wordt eerst met 'het probleem' te confronteren. Blijft een beetje raar als iemand met de nek aangekeken wordt terwijl hij niet eens weet waarom.

spoiler:
Ik zat me op een gegeven moment wel op te vreten, helemaal toen de hond dood op de stoep lag. Als ik in zo'n situatie zat had ik waarschijnlijk net zo gereageerd als z'n zoon en het hele dorp in de fik gestoken of zoiets. Knap dat hij er zelf redelijk kalm onder blijft.

Wie was trouwens de persoon die aan het einde op hem schoot?
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Gallowwalkers (2012)Gallowwalkers (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller, Western | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A cursed gunman (Snipes) whose victims come back from the dead recruits a young warrior to help in the fight against a gang of zombies.
Niet zo'n beste film volgens IMDB. Ik vond het wel redelijk te verteren en leuk bedacht. Wesley Snipes heeft een prima stukje acteerwerk afgeleverd. Het is een horrorfilm, maar zo eng is hij niet. Wel wat ver gezocht misschien dat je iemand z'n hoofd + ruggegraad eruit/-af moet trekken om ze echt dood te maken zodat ze niet als zombies terugkeren. Hij is leuk voor tussendoor. :-)
IMDb -- Gallowwalkers (2012) Wikipedia -- Gallowwalkers (2012) Bekijk trailer van Gallowwalkers (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gallowwalkers (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.
Ik heb me niet helemaal ingelezen, maar volgens mij is deze film gebaseerd op ware feiten. Ik vond de film an sich niet echt boeiend, maar het verhaal erachter wel. Gelukkig maakte het kijken naar de hoofdpersoon veel goed (moet nog steeds opzoeken wie zij is).
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Schitterende film! Alleen de landschappen al en die waanzinnige vliegmachien van Tom Cruise. Hij is grotendeels in IJsland gefilmd. Ook het acteerwerk van Morgan Freeman was goed. Tja, en dan is er ook nog de ex Bond girl als vrouw van Tom.... ook niet verkeerd.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

[ Voor 56% gewijzigd door rimave op 03-08-2013 00:42 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:26:
The Hunt (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Geweldige film! Ik kan niet anders zeggen. Erg goed acteerwerk en ook het verhaal is erg goed. Ik vind de manier waarop 'het probleem' aangepakt wordt wat onprofessioneel, maar misschien ligt dat aan mij. Deze film gaat wel over een gevoelig onderwerp natuurlijk, maar het lijkt mij beter om de persoon die verdacht wordt eerst met 'het probleem' te confronteren. Blijft een beetje raar als iemand met de nek aangekeken wordt terwijl hij niet eens weet waarom.

spoiler:
Ik zat me op een gegeven moment wel op te vreten, helemaal toen de hond dood op de stoep lag. Als ik in zo'n situatie zat had ik waarschijnlijk net zo gereageerd als z'n zoon en het hele dorp in de fik gestoken of zoiets. Knap dat hij er zelf redelijk kalm onder blijft.

Wie was trouwens de persoon die aan het einde op hem schoot?
[afbeelding] 9 / 10
spoiler:
Dat doet er niet echt toe, voor zover ik me kan herinneren is dat ook niet zichtbaar wie het is. Het punt is dat ondanks vrijspraak zo'n beschuldiging je je leven lang achtervolgt en mensen je nooit meer het zelfde aan zullen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Twylight schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:27:
[...]
spoiler:
Dat doet er niet echt toe, voor zover ik me kan herinneren is dat ook niet zichtbaar wie het is. Het punt is dat ondanks vrijspraak zo'n beschuldiging je je leven lang achtervolgt en mensen je nooit meer het zelfde aan zullen kijken
Klopt. Ik snapte de boodschap. :-)
Dat is ook het nadeel dat het gebeurt in zo'n klein dorpje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
2001: A Space Odyssey (1968)2001: A Space Odyssey (1968)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: G
De eerste minuten van de film bestaat uit een toneelstukje dat zo uit Sesamstraat had kunnen komen, in de vorm van mannen in aappakken die belachelijk heen en weer springen. Zij ontdekken een grote dominosteen en dit zet hiermee de toon voor de rest van de film.

Verder zitten er wat mooie perspectieven in en andere opvallende visuals voor die tijd.

"2001" wordt naast deze behoorlijke visuals grotendeels gedragen door muziek. Klassieke muziek, welteverstaan. Soms zal dit leiden tot situaties waarin je mensen op een ander hemellichaam zal zien lopen en het klinkt alsof er een leger met zingende spoken achter de camera staat. Dit kan als minder aangenaam worden ervaren.

Voor de rest moet dit een geweldige film zijn voor mensen die onder invloed zijn van drugs, al zal waarschijnlijk niet iedereen dit met mij eens zijn. Veel stukken hadden makkelijk weggelaten kunnen worden en bestaan uit niet meer dan wat (tegenwoordig) zwakke Instagram-effectjes van beelden uit een camera die rondjes vliegt boven een landschap. Deze zijn blijkbaar toegevoegd om het geheel wat meer intelligentie uit te laten stralen dan er werkelijk is.

Wat deze film, ondanks het totale gebrek aan realiteit (volwassen apen die door een buitenaardse dominosteen worden gepushed om door te evolueren? C'mon..), wel goed doet is dat het je laat nadenken over dingen die ook buiten deze film om tot de verbeelding spreken. Waar komen we vandaan (als zoiets uberhaupt al aan de orde is), is er leven buiten deze Aarde en hoe zouden we onszelf gedragen als "creator of life"? Maar of dit de film ook een van de betere ooit maakt... Meh.

* Stukfruit trekt alvast een flame-bestendig jasje aan
IMDb -- 2001: A Space Odyssey (1968) Wikipedia -- 2001: A Space Odyssey (1968) Bekijk trailer van 2001: A Space Odyssey (1968) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 2001: A Space Odyssey (1968)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 18:13

Sargan

Filmfreak...

Ik kan me wel vinden in je review Stukfruit, ik zou hetzelfde cijfer ook geven. Heb de film nu een aantal keer gezien waaronder een paar jaar geleden nog in de bioscoop, maar ik zie er niet in wat anderen er blijkbaar wel inzien....een meesterwerk. Voor die tijd absoluut een baanbrekende film dat wel.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ja, je moet die klassiekers meer zien als wat ze voor de film-industrie en -kunst betekend hebben. Persoonlijk kijk ik ook niet graag meer naar iets van voor ~1980. Taxi Driver vond ik ook een verschrikkelijk saaie nietszeggende bedoening. En zo heb ik er wel meer waar ik weinig aan vond: apocalypse now, citizen kane... Ik zou zelfs bijna zeggen, ondanks dat ik die nog steeds goed vind, dat The Godfather (I) ook een beetje gedateerd begint te raken.

[ Voor 31% gewijzigd door Zoijar op 03-08-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik ben het dus helemaal niet eens met Stukfruit.

2001 moet het echt hebben van de erg langduuuuuurrrigge special effects, die destijds vast heel bijzonder waren. Het is een film waarin simpelweg niets gebeurd. HELEMAAL NIETS.
Heb hem na een half uur ook uitgezet, en dat doe ik haast nooit bij films. Films als Birdemic en Manus: The Hands of Fate heb ik nog met meer plezier kunnen bekijken.

Waar die voldoende weg komt snap ik dan ook niet. Smaken verschillen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36
Zoijar schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:39:
Ja, je moet die klassiekers meer zien als wat ze voor de film-industrie en -kunst betekend hebben. Persoonlijk kijk ik ook niet graag meer naar iets van voor ~1980. Taxi Driver vond ik ook een verschrikkelijk saaie nietszeggende bedoening. En zo heb ik er wel meer waar ik weinig aan vond: apocalypse now, citizen kane... Ik zou zelfs bijna zeggen, ondanks dat ik die nog steeds goed vind, dat The Godfather (I) ook een beetje gedateerd begint te raken.
Behalve Casablance. Dat is en blijft een sterke film. Alles is gewoon goed aan die film. Taxi Driver vond ik persoonlijk ook wat aan de saaie kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Over overhypte oude films gesproken. Heb laatst The Graduate gekeken....
Man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn genoeg films die de tand des tijds wel goed weten te doorstaan:
  • The Great Escape (1963)
  • Papillon (1973)
  • Once Upon A Time In The West (1968)
  • The Bridge On The River Kwai (1957)
  • A Bridge Too Far (1977)
Dat zijn - mijns inziens - nog steeds mooie, sterke films.
Maar ik kan ook een heleboel andere oudere films niet meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Alien is onderhand ook al 24 jaar oud
One flew over the cuckoo's nest is volgens mij ook nog geen beroerde film en is uit '75
Denk dat genoeg mensen destijds toen 2001 a.s.o. uitkwam ook zoiets hadden van.... wtf heb ik naar zitten kijken?
Die combinatie aan woorden... no.... no... hell no....

[ Voor 39% gewijzigd door Vandread op 03-08-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 18:13

Sargan

Filmfreak...

Niks mis met oude films hoor, het ging mij puur om 2001. Heb laatst nog The Ten Commandments gekeken, blijft een machtig mooie film, zelfde als Ben Hur.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Vandread schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:52:

[...]

Die combinatie aan woorden... no.... no... hell no....
? Ik zeg nergens dat ik geen oudere films kan waarderen. Ik heb alleen sterk het gevoel dat een aantal van deze films (waaronder The Graduate) alleen maar hoog wordt gewaardeerd omdat de film bepaalde gevoelens oproept bij de groep mensen die de periode waarin de film uitkwam waarderen, niet zozeer de film zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:01
Dit vond ik ook nog wel een sterke:
IMDB: Cannibal Holocaust (1980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

Martinspire

Awesomeness

Films die de tand des tijds goed hebben doorstaan zijn wel vaak oorlogsfilms. Op een 1 of andere manier worden die wat minder afgerekend op ouderwetse zaken. Al was het natuurlijk ook wel zo dat er niets CGI aan was en er hele gebouwen of bruggen met de grond gelijk werden gemaakt :9

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:07:
2001: A Space Odyssey (1968)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: G
De eerste minuten van de film bestaat uit een toneelstukje dat zo uit Sesamstraat had kunnen komen, in de vorm van mannen in aappakken die belachelijk heen en weer springen. Zij ontdekken een grote dominosteen en dit zet hiermee de toon voor de rest van de film.

Verder zitten er wat mooie perspectieven in en andere opvallende visuals voor die tijd.

"2001" wordt naast deze behoorlijke visuals grotendeels gedragen door muziek. Klassieke muziek, welteverstaan. Soms zal dit leiden tot situaties waarin je mensen op een ander hemellichaam zal zien lopen en het klinkt alsof er een leger met zingende spoken achter de camera staat. Dit kan als minder aangenaam worden ervaren.

Voor de rest moet dit een geweldige film zijn voor mensen die onder invloed zijn van drugs, al zal waarschijnlijk niet iedereen dit met mij eens zijn. Veel stukken hadden makkelijk weggelaten kunnen worden en bestaan uit niet meer dan wat (tegenwoordig) zwakke Instagram-effectjes van beelden uit een camera die rondjes vliegt boven een landschap. Deze zijn blijkbaar toegevoegd om het geheel wat meer intelligentie uit te laten stralen dan er werkelijk is.

Wat deze film, ondanks het totale gebrek aan realiteit (volwassen apen die door een buitenaardse dominosteen worden gepushed om door te evolueren? C'mon..), wel goed doet is dat het je laat nadenken over dingen die ook buiten deze film om tot de verbeelding spreken. Waar komen we vandaan (als zoiets uberhaupt al aan de orde is), is er leven buiten deze Aarde en hoe zouden we onszelf gedragen als "creator of life"? Maar of dit de film ook een van de betere ooit maakt... Meh.

* Stukfruit trekt alvast een flame-bestendig jasje aan
[afbeelding] 6.5 / 10
/me Pakt vlammenwerper

De film is onderhand 45 jaar oud. 45 jaar. Dat is bijna meer dan twee keer zo oud als ik ben. De technische mijlpalen die 2001 heeft neergezet, de grenzen die doorbroken zijn. De cinematografische visie van deze film is voor mij ongeëvenaard. De beelden van de ruimteschepen die dansen op de muziek is voor mij pure blijdschap. Je moet je wel realiseren dat deze film gemaakt is voordat we op de maan waren, voordat er veel kennis was over de ruimte etc. Er waren zelfs nog geen foto's van de aarde, ze moesten zich maar voorstellen hoe het er uit zag, hoe dingen in de ruimte zich zouden gedragen etc. Het is toch wel knap te noemen hoe ze zoveel jaar geleden zo'n correcte visie hadden van de ruimte. Ook was deze film gemaakt voordat er digitale effecten waren, de modellen die gebruikt zijn voor de ruimteschepen zin erg knap gemaakt, vooral de binnenkant van de Discovery, met de ronddraaiden trap vind ik nog erg indrukwekkend. En dan is er natuurlijk ook nog HAL9000, zo'n interessant karakter vind ik dat.

De scene wanneer Dave door het universum knalt is zo knap gemaakt dat er een Oscar is voor gewonnen. Om dat weg te zetten als instagram effecten, daar doe je toch wel de film mee te kort. Er zitten veel scenes in die (misschien) niet hadden gehoeven omdat het niet veel aan het plot toevoegt, maar deze film is ook niet echt een plotgedreven film, die scenes zitten er in om een bepaalde sfeer/gevoel te geven.

En je mag (bijna) nooit klagen over realiteit in een sci-fi film. Het idee is dat er een kracht is die de evolutie van de mens in gang zet en controleert.

Ga anders lekker Transformers kijken als je een indicatie wil waar hedendaagse sci-fi heen gaat!

Voor mij is 2001 de film geweest die mij het meeste heeft beïnvloed en heeft laten zien wat echte filmmaken is.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 03-08-2013 18:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ikbenerniet schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:45:
Ik ben het dus helemaal niet eens met Stukfruit.

2001 moet het echt hebben van de erg langduuuuuurrrigge special effects, die destijds vast heel bijzonder waren. Het is een film waarin simpelweg niets gebeurd. HELEMAAL NIETS.
Heb hem na een half uur ook uitgezet, en dat doe ik haast nooit bij films. Films als Birdemic en Manus: The Hands of Fate heb ik nog met meer plezier kunnen bekijken.

Waar die voldoende weg komt snap ik dan ook niet. Smaken verschillen blijkbaar.
Die voldoende komt puur door het feit dat de beelden, ondanks het jaren 60-gevoel, wel mooi zijn en omdat ik het experimenteren met bv. perspectief zeker wel kan waarderen. Als ik een Transformers met een 6.5 beoordeel omdat het visueel dik in orde is, dan vind ik dat ik deze film niet een vijf mag geven.

Daarnaast gebeurt er zeker wel iets en is er absoluut een verhaal te bespeuren. Als je langer dan een half uur had gekeken dan had je dit zelf kunnen ondervinden :)

Wat ik wel met je eens ben (en zo blijkt ook uit wat ik eerder schreef) is dat het allemaal veel te lang duurt en het in principe helemaal niet nodig is om een half uur lang mannen in aappakjes te laten zien om een punt duidelijk te maken.

* Stukfruit trekt vlamvest (haha, vlamvest, get it?) wat strakker aan
De film is onderhand 45 jaar oud. 45 jaar. Dat is bijna meer dan twee keer zo oud als ik ben. De technische mijlpalen die 2001 heeft neergezet, de grenzen die doorbroken zijn. De cinematografische visie van deze film is voor mij ongeëvenaard. De beelden van de ruimteschepen die dansen op de muziek is voor mij pure blijdschap.
Wbt de cinematografie ben ik het absoluut met je eens, zeker als je het in die tijd plaatst. Helaas is klassieke muziek voor mijn oren te vergelijken met een (zondag)ochtend leven naast een kerk of moskee en krijg ik er spontaan zin van om mijn oren af te snijden met een cirkelzaag en deze vervolgens vol te gieten met zoutzuur terwijl ik normaal helemaal niet levensmoe ben.
De scene wanneer Dave door het universum knalt is zo knap gemaakt dat er een Oscar is voor gewonnen. Om dat weg te zetten als instagram effecten, daar doe je toch wel de film mee te kort. Er zitten veel scenes in die (misschien) niet hadden gehoeven omdat het niet veel aan het plot toevoegt, maar deze film is ook niet echt een plotgedreven film, die scenes zitten er in om een bepaalde sfeer/gevoel te geven.
Helaas komen zulke effecten op mij meer over als "hey ik wist niet beter hoe ik dit moest uitbeelden dus daarom gooi ik er maar wat kunstzinnige Nederland 2-shit tegenaan". Het enige gevoel dat ik er bij krijg is een naar en vies gevoel.

Dat betekent niet dat ik dit soort scenes met Dave niet kan waarderen, zoals je kan zien aan hoe ik de film uiteindelijk beoordeel in m'n vorige reactie. Andere reden daarvoor is natuurlijk ook nog de interactie tussen Dave en HAL, wat inderdaad gewoon goed is en kenmerkend beklemmend is voor een Kubrick-film.

Alleen die langzaam "stervende" HAL he.. :+ maar dat mag van mij dan weer wel onder artistieke vrijheid worden weggezet.
En je mag (bijna) nooit klagen over realiteit in een sci-fi film. Het idee is dat er een kracht is die de evolutie van de mens in gang zet en controleert.
Zoals je in m'n vorige reactie wellicht hebt gelezen begrijp ik dat. Maar als je iets semi-realistisch en al helemaal niet als popcornvermaak neerzet, dan verwacht ik dat je je daar ook enigszins aan probeert te houden. Enerzijds door niet van die Sesamstraat-apen neer te zetten, anderzijds door de evolutietheorie niet te verkrachten door volwassen apen na een leven lang met dommigheid opeens te laten evolueren middels een hand van "god"/aliens...
Ga anders lekker Transformers kijken als je een indicatie wil waar hedendaagse sci-fi heen gaat!
Ik zat er al op te wachten :+ Helaas, ik ben ook geen Bay-liefhebbert.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die Transformers referentie is natuurlijk een obv troll, er komt wel aardig wat sci-fi materiaal uit dat de moeite waard is.

Hoe wil je dan dat ze die apen na doen? Die lui hebben tussen de apen geleefd hé, wel in die pakken maar goed. Het is niet dat ze cgi apen konden maken of echte apen... Het gaat ook niet om een punt maken want de film is niet plotgedreven. Het gaat om sfeer en gevoel. Maar goed, jij vindt de film niet leuk. Ik wel, bla bla bla.

Ik heb trouwens net Kung Fu Panda 2 gezien. Vrij nutteloos vervolg. Deel 1 was wel leuk, maar niet echt geslaagd en deel 2 is eigenlijk vrij saai. Lange gevechten die nergens over gaan en een geforceerd verhaal. Een behoorlijke gaap was dat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Heerlijke Amerikaanse actiefilm waarin Amerika (natuuuuuurlijk) weer de good guy is. Een lone hero probeert te fixen.

Verassend aan de film was eens een andere vijand, namelijk N-Korea. Dat maakt het allemaal wat interessanter, hoewel ik dit wel verder uitgediept had willen zien (het motief van Kang was vrij matig).

Verder een boel destructie, boel gadgets, coole geheime dingen en natuurlijk Morgan Freeman. Dit is een film die je lekker alleen of met (mannelijke) vrienden moet kijken, pilsje erbij, Dolby Surround lekker hard en knallen maar.

Verhaal is dus niet geweldig, maar daarvoor is het een actiefilm, in dat genre prima! Een 7 :-)
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Rain Man (1988)Rain Man (1988)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 133min. | MPAA: R
Plot: Selfish yuppie Charlie Babbitt's father left a fortune to his savant brother Raymond and a pittance to Charlie; they travel cross-country.
Ik had deze film ooit in een grijs verleden al eens deels gezien maar ik heb die toen niet uitgekeken om een of andere reden (misschien was ik te jong), maar heb deze gisteravond gekeken en ik vond het echt een goede film.

Normaal heb ik een hekel aan Tom Cruise en eigenlijk in deze film ook, maar dat past enorm bij het karakter dat hij plaatst in de film. Namelijk een eikel die alleen aan zichzelf denkt. Ik weet niet hoe hij het doet, maar door de film heen zie je echt empathie opkomen en je kan de frustratie gewoon mee voelen.

Dan heb ik het nog niet eens over de rol van Dustin Hoffman, die een geweldige prestatie neerzet als autistische sauvant.

Dit is een must see voor degenen die deze klassieker nog niet gezien hebben :).
IMDb -- Rain Man (1988) Wikipedia -- Rain Man (1988) [url=]Bekijk trailer van Rain Man (1988) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Rain Man (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Rum Diary (2011)The Rum Diary (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: American journalist Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1960s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.
Mooie setting en sfeer. Een journalist aan de verdovende middelen, hé waar kennen we dat van? Juist een oudere film van Depp: Fear and Loathing in Las Vegas. Het verhaal zelf is helaas niet zo heel erg goed.
IMDb -- The Rum Diary (2011) Wikipedia -- The Rum Diary (2011) Bekijk trailer van The Rum Diary (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Rum Diary (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:45
@Rimave

NAV je review over The Hunt heb ik de film ook gekeken. Een erg, erg sterke film die mij zeker niet teleurgesteld heeft!

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Safety Not Guaranteed (2012)Safety Not Guaranteed (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel.
Echt wel een goede film imo. Een van de betere die ik de laatste tijd gezien heb.
Je zit direct in de film en de film heeft je heel de tijd goed vast. De sfeer is zeer aangenaam en het komt allemaal niet geforceerd over. Echt wel een goede film imo.

spoiler:
Het enige jammere aan de film is het einde. Ik zou er toch iets anders mee gedaan hebben. Misschien meer een open einde waarin je uiteindelijk niet weet of hij kan tijdreizen of niet. Maar zijn boot laten verdwijnen zou ik niet gedaan hebben
IMDb -- Safety Not Guaranteed (2012) Wikipedia -- Safety Not Guaranteed (2012) Bekijk trailer van Safety Not Guaranteed (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Safety Not Guaranteed (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.1 8.1 / 10

[ Voor 61% gewijzigd door Nactive op 03-08-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Croods (2013)The Croods (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Eigenlijk was ik niet van plan om deze film ooit te gaan bekijken, maar als er verder weinig is dan geef je sommige dingen wat sneller een poging...

..en hoewel het "meh" begint zat ik richting het einde eigenlijk steeds meer met een glimlach op m'n gezicht te kijken, dus blijkbaar viel het behoorlijk mee. Het is geen superoriginele film, maar als je echt werkelijk niets anders te doen hebt, dan is het best een grappig tussendoortje met mooie omgevingen en een Nicolas Cage als grottenman (haha, cage, grot, snappie? :D :') ).
IMDb -- The Croods (2013) Wikipedia -- The Croods (2013) Bekijk trailer van The Croods (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Croods (2013)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 18:33
Oz the Great and Powerful (2013)Oz the Great and Powerful (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: PG
Om de een of andere reden haal ik die altijd door de war - Alice in Wonderland en Wizard of Oz... geen idee waarom.

Maar goed: dit gaat dus een beetje over de laatste. Een kermis-googelaar, Oz, komt per ongeluk in het land van die 'wizard of Oz' terecht, beweert per ongeluk een tovenaar te zijn en dat wordt weer opgevat als "de grote tovenaar die ons voorspeld was, die ons komt redden van de heks!".

Film gaat door, betoverende landschappen, aparte karakers, wat humor links&rechts; komen er nog een paar heksen bij en zo gaat het langzaamaan richting de eindstrijd.

Ja, deels voorspelbaar, maar grotendeels leuk, onderhoudend, weet te boeien en mooie plaatjes. Enige minpuntje was dat het zwart-wit stukje in de gewone wereld wat te lang duurde.
IMDb -- Oz the Great and Powerful (2013) Wikipedia -- Oz the Great and Powerful (2013) Bekijk trailer van Oz the Great and Powerful (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oz the Great and Powerful (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
vanaalten schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:29:
Sushi: The Global Catch[/b] (2012)
Ik ga hem kijken, wellicht is dit wat voor je.

Jiro Dreams of Sushi (2011)Jiro Dreams of Sushi (2011)
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary | Runtime: 81min. | MPAA: PG
Documentaire over de Michelangelo van de Sushi.
Valt niet veel over te vertellen, je moet het zien, love it or hate it.
Ik vond het een erg goeie docu.
IMDb -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Wikipedia -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Bekijk trailer van Jiro Dreams of Sushi (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jiro Dreams of Sushi (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

The Cove (2009)The Cove (2009)
IMDb: 8.4 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Zeer confronterende docu over het afslachten en eten van dolfijnen vlees.
De film is een oproep om tot actie te komen om de massale slachting van dolfijnen een halt toe te roepen, de Japanse visserij te veranderen en het publiek te informeren over de risico's en het toenemende gevaar van kwikvergiftiging in dolfijnenvlees.

De film wordt verteld vanuit het oogpunt van de milieubeschermers en benadrukt het feit dat het aantal dolfijnen dat in Taiji gedood wordt groter is dan het aantal walvissen dat rond Antarctica gedood wordt.

De migrerende dolfijnen worden bijeengedreven in een verborgen inham waar ze in netten worden gevangen en gedood met speren en messen over de randen van de kleine vissersboten. De film stelt dat de dolfijnenjacht zoals die in Japan plaatsvindt onnodig en wreed is.
IMDb -- The Cove (2009) Wikipedia -- The Cove (2009) Bekijk trailer van The Cove (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cove (2009)

Hot Tub Time Machine (2010)Hot Tub Time Machine (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 101min. | MPAA: R
Ben over het algemeen niet zo'n fan van domme humor.
Maar heb deze gekeken na Primer, en dan is hij erg te behapstukken.

Vond het toen een leuke, amusante film.
IMDb -- Hot Tub Time Machine (2010) Wikipedia -- Hot Tub Time Machine (2010) Bekijk trailer van Hot Tub Time Machine (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hot Tub Time Machine (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Visitor Q (2001)Visitor Q (2001)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 84min. | MPAA: R
Meesterwerk van Takashi Miike.

Zwarte comedy at it's best, zeer disfunctionele familie krijgt een bezoekje van....
IMDb -- Visitor Q (2001) Wikipedia -- Visitor Q (2001) Bekijk trailer van Visitor Q (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Visitor Q (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Auditon en Ichi the killer zijn onder andere ook van hem.
Ichi the killer > Tarantino.

[ Voor 65% gewijzigd door Bad Brains op 04-08-2013 00:42 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:13
Byzantium (2012)Byzantium (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Fantasy, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: Residents of a coastal town learn, with deathly consequences, the secret shared by the two mysterious women who have sought shelter at a local resort.
Een film met/over vampieren... normaal gezien voor mij reden genoeg om 'm over te slaan. Ben er gewoon niet zo weg van. Maar goed, als Saoirse Ronan er in speelt wil ik best kijken O-).

Gelukkig viel de film me alles mee. Het verhaal is prima. Het speelt in het heden en het verteld het verleden. Zo lopen deze twee verhaallijnen door elkaar, maar goed in beeld gebracht en zeker niet verwarrend.
Al met al een goed geacteerde film, met een prima verhaal dat met mooie beelden is vastgelegd.
IMDb -- Byzantium (2012) Wikipedia -- Byzantium (2012) Bekijk trailer van Byzantium (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Byzantium (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
The Purge (2013)The Purge (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: A family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized.
Leuk concept, maar wel erg voorspelbaar in mijn ogen. De psycho casting vond ik wel goed. De film duurt ook maar 80 minuten, wat in mijn ogen meer dan genoeg is.
IMDb -- The Purge (2013) Wikipedia -- The Purge (2013) Bekijk trailer van The Purge (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

MrVegeta schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:19:
De film is onderhand 45 jaar oud. 45 jaar. Dat is bijna meer dan twee keer zo oud als ik ben. De technische mijlpalen die 2001 heeft neergezet, de grenzen die doorbroken zijn. De cinematografische visie van deze film is voor mij ongeëvenaard. De beelden van de ruimteschepen die dansen op de muziek is voor mij pure blijdschap. Je moet je wel realiseren dat deze film gemaakt is voordat we op de maan waren, voordat er veel kennis was over de ruimte etc. Er waren zelfs nog geen foto's van de aarde,
Maar je hebt het nu alleen maar over "vroeger". De film is dus goed omdat dat vroeger zo was. Als je echter objectief vanuit deze tijd kijkt -- stel dat dezelfde film morgen in de bios draait als nieuwe film -- dan zou iedereen het waarschijnlijk een verschrikkelijke film vinden. Commentar dat je zou horen: slecht plot, te traag, bagger effecten, veelal slecht geacteerd. Dus als je alles van "dat is goed voor 45 jaar geleden" eruit haalt, wat blijft er dan nog over? En die zin vind ik the godfather nog steeds een boeiend verhaal hebben en echt een goede film; die zou ik zo weer kijken morgen in de bios, maar 2001 zeker niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 04-08-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoijar schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Maar je hebt het nu alleen maar over "vroeger". De film is dus goed omdat dat vroeger zo was. Als je echter objectief vanuit deze tijd kijkt -- stel dat dezelfde film morgen in de bios draait als nieuwe film -- dan zou iedereen het waarschijnlijk een verschrikkelijke film vinden. Commentar dat je zou horen: slecht plot, te traag, bagger effecten, veelal slecht geacteerd. Dus als je alles van "dat is goed voor 45 jaar geleden" eruit haalt, wat blijft er dan nog over?
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Misschien even het punt proberen te begrijpen in plaats van uit het torenraam neer te kijken op het gewone volk ;) Ik kan ook mijn artistieke superioriteit tonen door lovend te spreken over 2001, of hoe geweldig de lichtval in citizen kane is, maar ik vind er als film gewoon geen hol aan meer vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

2001 staat bij mij gelijk aan kunst, dus het verouderd niet echt. in ieder geval niet dat ik het kan vergelijken met hedendaagse film. En ook al zou ik dat wel doen, er zijn geen betere sci-fi films uitgekomen voor mij. Ik heb respect voor de technische grenzen die doorbroken zijn in de film. En de film heeft voor mij genoeg substantie om vaker te kijken en in de toekomst ook hoog gewaardeerd te worden. En nostalgie.

Trouwens, toen de film uitkwam werd het ook niet goed onthaald. Kreeg veel kritiek, en tijdens de presentatie aan WB liepen er hoge bazen de bios uit. Want het is een film die zeker niet voor iedereen is weggelegd.

Ik kan wel een paar vergelijkingen maken met films van nu, qua visueel vind ik de film erg goed. De beelden van de ruimte zijn erg goed geschoten. De modellen die gebruikt zijn zien er beter uit dan de CGI beelden uit de nieuwe Star Trek film. Hoe de ruimte is neergezet vind ik ook erg knap, het beklemmende gevoel van een ruimtepak komt erg goed over. HAL9000 is een interessant karakter met duidelijke bedoelingen en goede dialogen.

De spanning in de film vind ik ook erg gaaf. Er gebeurd weinig maar er is veel spanning. De scene dat HAL een astronaut weg knalt de ruimte in is indrukwekkend te noemen. Verder zitten er nog veel goede quotes etc in.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

MrVegeta schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:23:
2001 staat bij mij gelijk aan kunst, dus het verouderd niet echt. in ieder geval niet dat ik het kan vergelijken met hedendaagse film. En ook al zou ik dat wel doen, er zijn geen betere sci-fi films uitgekomen voor mij. Ik heb respect voor de technische grenzen die doorbroken zijn in de film. En de film heeft voor mij genoeg substantie om vaker te kijken en in de toekomst ook hoog gewaardeerd te worden. En nostalgie.
Ik zie het als een Romeinse brug. Heel knap dat ze die hebben kunnen bouwen zonder onze moderne tools. Een verbluffende prestatie op engineering gebied toen der tijd. Maar het is niet de beste brug op de wereld nu. Verre van. Wat je dus eigenlijk bewonderd is niet de brug zelf, maar het feit wanneer en hoe hij gebouwd is; je bewondert de bouwers, niet de brug.
Trouwens, toen de film uitkwam werd het ook niet goed onthaald. Kreeg veel kritiek, en tijdens de presentatie aan WB liepen er hoge bazen de bios uit. Want het is een film die zeker niet voor iedereen is weggelegd.
Omdat het toen nog geen oude kunst was van de grote meester ;)
Ik kan wel een paar vergelijkingen maken met films van nu, qua visueel vind ik de film erg goed. De beelden van de ruimte zijn erg goed geschoten. De modellen die gebruikt zijn zien er beter uit dan de CGI beelden uit de nieuwe Star Trek film.
Oh please... dat is gewoon niet waar.
Hoe de ruimte is neergezet vind ik ook erg knap, het beklemmende gevoel van een ruimtepak komt erg goed over. HAL9000 is een interessant karakter met duidelijke bedoelingen en goede dialogen.

De spanning in de film vind ik ook erg gaaf. Er gebeurd weinig maar er is veel spanning. De scene dat HAL een astronaut weg knalt de ruimte in is indrukwekkend te noemen. Verder zitten er nog veel goede quotes etc in.
Jawel, er zitten best goede dingen in. En vanuit historisch perspectief waardeer ik de film ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oh please... dat is gewoon niet waar.
Vind je niet waar. Ik wel. Ik snap niet zo goed wat voor je punt probeert te maken eigenlijk. Je zegt dat ik de film niet zozeer waardeer als film, maar meer als technische hoogstandje? Dat is niet waar. Ik vind het ook een steengoede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Forgetting Sarah Marshall (2008)Forgetting Sarah Marshall (2008)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 111min. | MPAA: R
Prima komedie uit de stal van Judd Apatow die je meer dan eens kan kijken. Het verhaalt schommelt een beetje, maar de personages zijn interessant en er zitten diverse sterke grappen in.

De humor moet je liggen, maar als je films als The 40 Year Old Virgin en Knocked Up kan waarderen is dit hoogstwaarschijnlijk ook de moeite waard.
IMDb -- Forgetting Sarah Marshall (2008) Wikipedia -- Forgetting Sarah Marshall (2008) Bekijk trailer van Forgetting Sarah Marshall (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Forgetting Sarah Marshall (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Wat betreft de discussie van oude films: ik kan ze doorgaans enorm waarderen, maar kan me ook goed voorstellen dat anderen het verouderd vinden. Zo heb ik enige tijd terug Rear Window aan wat vrienden laten zien en dat was voor de meesten niet echt een succes. Op sommige momenten is die film extreem traag en de ontknoping in het appartement kan redelijk lachwekkend overkomen. Zelf vind ik het een briljante film, maar het is logisch dat er genoeg mensen zijn die daar totaal anders over denken.

2001: A Space Odyssey vind ik zelf een goede film, maar niet briljant als geheel. De cinematografie is fenomenaal en de effecten staan nog als een huis, maar de filosofische kant vind ik iets minder sterk. Toch is de reden dat ik hem zeer kan waarderen niet enkel uit historisch oogpunt; ik vind het middenstuk zéér sterk en ik zie ook wel wat Kubrick wilde overbrengen met zijn in drie stukken gedeelde structuur.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Terug naar modellen en miniaturen ?

http://www.bbc.com/cultur...effects-get-physical-agai

2001 is altijd al een twistpunt geweest en zal het ook wel blijven.
Voor mij is het hypnotisch, het brengt een gevoel en sfeer over dat je maar zelden ziet in cinema.
Tijdloos.

[ Voor 7% gewijzigd door mercapto op 04-08-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56
Forgetting Sarah Marshall is inderdaad een heerlijke komedie als je van dat genre houdt. Heb hem ook al meerdere malen gezien, maar kan er mee blijven lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

The Wolverine (2013)The Wolverine (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | MPAA: 15
Plot: Summoned to Japan by an old acquaintance, Wolverine becomes embroiled in a conflict that forces him to confront his own demons.
Als groot X-Men fan ligt het niet voor de hand dat ik snel teleurgesteld ben in een X-Men film. Toch is dit wel het een beetje het geval. Gisteren ben ik naar The Wolverine geweest en ik had op een 1 of andere manier niet echt het idee dat ik naar een X-Men film keek. Het kwam naar mijn mening meer in de buurt van een James Bond film.

De opbouw was erg langzaam, op zich heb ik daar meestal weinig problemen mee en ook in deze film had ik het niet storend gevonden als er na de opbouw maar iets mooi's kwam. Dit mooi's kwam (voor X-Men maatstaven) niet echt. Weining special FX, een saai standaard verhaal en karakterontwikkeling en helaas
spoiler:
geen cameos van andere X-Men chars (met uitzondering van Jean dan).
Eigenlijk ontbrak het ook aan meerdere kleine verhaallijnen die je in de meeste X-Men films toch wel terug ziet. Geen slechte film, geen slecht acteerwerk maar voor mij niet meer dan een 6.7.

spoiler:
Uiteraard na het einde van de film nog even blijven zitten om te kijken of er een teaser kwam en wow die was toch wel erg aanwezig. Ben benieuwd en excited wat het volgende deel gaat brengen! Raar wel weer dat Xavier weer leeft. Ik hoop dat ze dat een beetje geloofwaardig in het verhaal kunnen verwerken zonder het afgezaagd te maken. Ennuhh....zou The Phoenix ook terugkomen? Ik ben benieuwd :)
IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Flight 93 (2006)Flight 93 (2006)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, History | Runtime: 89min. | MPAA: TV-PG
Voor degene die op 11 september onder een rots zaten:
spoiler:
deze film gaat over het gekaapte vliegtuig dat zijn bestemming (het Witte Huis) niet haalde omdat de passagiers van deze vlucht in opstand zijn gekomen tegen de terroristen. Jammer genoeg was het een gevalletje 'net niet goed genoeg', het vliegtuig is namelijk alsnog neergestort waardoor alle inzittende zijn overleden.

Ondanks het feit dat ik wist hoe de film ging eindigen zat ik de laatste minuten echt op het puntje van men stoel. De laatste minuten waren ook heel emotioneel, enkel pluspunten over het einde van de film dus :) .
Het uur dat vooraf ging was 'matig' te noemen, er was weinig inhoud en veel chaos - al kon dat ook de bedoeling zijn van de regisseur, als weerspiegeling van die dag...
IMDb -- Flight 93 (2006) Wikipedia -- Flight 93 (2006) Bekijk trailer van Flight 93 (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight 93 (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Omdat iedereen hier redelijk enthousiast over was ben ik er ook maar eens naartoe gegaan.

Conclusie: leuke film, leuke acteurs (Isla Fisher *hijg* :9~ ), leuk heistverhaaltje met enkele goocheltrucjes en een misschien iets te voorspelbare twist.

Ik vind het script een beetje te veilig, maar het was zeker vermakelijk. En het gebruik van die lichtprojecties op muren (ben er even de naam van kwijt) is altijd wel tof om te zien, of dat nu in het echt of op film is.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Na het zien van de trailer en het nog niet lezen van de reacties hier leek het me best een toffe film, dus vanavond er maar aan gewaagd.. Helaas iets dat achteraf een twee uur durende bron van ergernis is geworden door alle onlogische en onmogelijke dingen die er gebeuren in de film.
spoiler:
Bijvoorbeeld aan het begin al.. een C-130 die blijkbaar niet in het luchtruim thuis hoort wordt pas bij het witte huis zo'n beetje onderschept... Vervolgens het stuk met de twee vuilniswagens waar volle bak uit geschoten wordt terwijl de agenten en guards bij bosjes uit het witte huis blijven komen terwijl al hun matties worden afgeschoten.. De hele film gaat zo maar door. Onlogische beslissingen van het groepje in de bunker, de heli's die op een gegeven moment worden gestuurd en 1 voor 1 worden neergehaald en wanneer de hoofdrolspeler dat high-tech wapen heeft uitgeschakeld, vervolgens er niet alsnog heli's of wat dan ook worden gestuurd.

Ik geef de film een magere 4 sterren omdat ik moet toegeven dat ik het concept best okee vind, de acteurs hun best doen om het slechte verhaal te bedekken en Noord-Korea als enemy een aangename afwisseling is, wat eerder ook als commentaar op deze film is gegeven.
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Red 2 (2013)Red 2 (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | MPAA: PG-13
Naar Red 2 geweest en mezelf weer net zo vermaakt als bij deel 1. Vond je deel 1 leuk, dan kun je deel 2 ook zeker waarderen.
Heerlijke over-the-top actie zoals je verwacht bij een film als deze.
Ongeveer op driekwart van de film zat wel een klein dipje, maar pakt daarna snel weer op :D

Extra credits voor de rol van John Malkovich! En de rol van Anthony Hopkins mag er ook zeker wel wezen.

Kom maar op met deel 3 !
IMDb -- Red 2 (2013) Wikipedia -- Red 2 (2013) Bekijk trailer van Red 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Geen verkeerde film. Enigsinds origineel in het zombie-genre. Moet nageven dat het een film is die samen met de vrouw erg goed te kijken is. Ik heb me door mevrouw tree laten vertellen dat er romantische stukken in zitten, maar ik heb voornamelijk hardop zitten lachen. Vermakelijke film.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Smultie schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:11:
[...]

? Ik zeg nergens dat ik geen oudere films kan waarderen. Ik heb alleen sterk het gevoel dat een aantal van deze films (waaronder The Graduate) alleen maar hoog wordt gewaardeerd omdat de film bepaalde gevoelens oproept bij de groep mensen die de periode waarin de film uitkwam waarderen, niet zozeer de film zelf.
De film "The Graduate" is mede legendarisch vanwege de alfa romeo spider die erin zit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

ettie1990 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

De film "The Graduate" is mede legendarisch vanwege de alfa romeo spider die erin zit;)
en natuurlijk de muziek van Simon and Garfunkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Eens op allebei de punten. De film echter.... ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Om even wiki te kwoten: Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is.
Dat spoort dus niet bij oude films :+ Je kan IMDB er hooguit van beschuldigen dat oude films door sentimentele redenen overgewaardeerd worden.... ofzo...

Wat dan wel raar is dat Males under 18 de film als hoogste waarderen van de leeftijdsgroepen...

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 05-08-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vandread schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:49:
Om even wiki te kwoten: Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is.
Dat spoort dus niet bij oude films :+ Je kan IMDB er hooguit van beschuldigen dat oude films door sentimentele redenen overgewaardeerd worden.... ofzo...

Wat dan wel raar is dat Males under 18 de film als hoogste waarderen van de leeftijdsgroepen...
Ja dat verbaast je, gezien het thema? :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
In eerste instantie een klein beetje huiverig aangezien het een prequel is van de originele Monsters Inc., maar uiteindelijk met een grote glimlach de zaal verlaten.

Hele leuke film! Wel een typische Pixar feel-good movie.
De humor is erg goed en je krijgt een goede band met de karakters. Ook grappig is om te zien hoe de relaties tussen de Monsters Inc. figuren oorspronkelijk zijn begonnen in Monsters University.

Deze komt zeker in mijn collectie.
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Jammer, de Star Wars-prequels zijn niet slecht vanwege de CGI, ze zijn slecht omdat het verhaal kut is, er geen klik is tussen de acteurs, en één van de meest iconische bad guys in filmgeschiedenis wordt neergezet als een verwende puber die een draai om z'n oren nodig heeft. En Jar-Jar Binks natuurlijk. :(

Ik zeg, meer aandacht voor het verhaal en de karakters. Of ze de vorm mooi maken met modellen of CGI is me om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Ik was al een tijdje aan het wachten op deze film. Het "Robots vs. Monsters" genre is al tijden een favoriet.

De film deed me denken aan een anime die ik jaren terug heb gezien, Neon Genesis Evangelion. Verhaallijn is anders, maar er zijn veel parallellen.

Het verhaal vond ik an-sich een beetje dunnetjes, maar de actie scenes bevielen prima. Een heerlijke no brainer.

Uiteraard was het geweldig toen Hannibal Chau in beeld kwam en mijn mede film kijker uit riep "Ron-fucking-Perlman!". Dit was natuurlijk helemaal goud.
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Stukfruit schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:42:
... (The Croods)
Het is geen superoriginele film, maar als je echt werkelijk niets anders te doen hebt, dan is het best een grappig tussendoortje met mooie omgevingen en een Nicolas Cage als grottenman (haha, cage, grot, snappie? :D :') ).
Nee, snap 'm niet. Cage betekent kooi. Cave (met een v) dat is een grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb net een stapel reacties naar de TrashCan verplaatst. Er krijgt zo iemand een PM, en de rest wil ik verzoeken de volgende keer een TR te plaatsen ipv wannabe mod te spelen. Aan de TR-plaatsers: dank.

En nu terug on-topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:40:
Open Range (2003)[afbeelding]

Een aanrader.
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik heb deze film gisteren eens gekeken. Goeie mooie film inderdaad en niet te gewelddadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Plot: A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
Ik ben altijd al een grote fan geweest van geanimeerde films en Monsters & Co was voor mij een van de eerste die ik gekeken had in het nieuwe "tijdperk". Monsters University zet grafisch weer een sterke prestatie neer en ook het verhaal doet niet teleurstellen!

Ik vond het vooral vermakelijk om te zien hoe het gehele fraternity gehalte werd geplaatst en uitgelegd, als je (zoals ik) ook Blue Mountain State hebt gekeken dan zul je veel grappige overeenkomsten zien :).

Absoluut een aanrader!
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Scary MoVie (2013)Scary MoVie (2013)
IMDb: 3.6 | Genre: Comedy | Runtime: 86min. | MPAA: PG-13
Ik kon me vrij weinig herinneren van de vorige films, maar er was niets op tv! De acteurs die er in zitten beloofd vrij veel goeds, maar hij viel alleen maar tegen. Erg flauw.. Misschien gewoon niet meer mijn genre :) Heb een paar keer moeten lachen, o.a. de mevrouw in haar bed met haar man. Maar alleen omdat ik dat hier herken :P
IMDb -- Scary MoVie (2013) Wikipedia -- Scary MoVie (2013) Bekijk trailer van Scary MoVie (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Scary MoVie (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:01:
Scary MoVie (2013)[afbeelding]
Ik kon me vrij weinig herinneren van de vorige films, maar er was niets op tv! De acteurs die er in zitten beloofd vrij veel goeds, maar hij viel alleen maar tegen. Erg flauw.. Misschien gewoon niet meer mijn genre :) Heb een paar keer moeten lachen, o.a. de mevrouw in haar bed met haar man. Maar alleen omdat ik dat hier herken :P
[afbeelding] 3.5 / 10
Heb deze laatst ook bekeken, vond deel 1 het leukste van de hele reeks. Daarna ging het bergafwaarts. Echter dacht ik bij deel 4 dat het niet meer erger kon worden, hier heb ik mij helaas in vergist. De film was onder invloed niet eens grappig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Bloody Sunday (2002)Bloody Sunday (2002)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A dramatization of the Irish civil rights protest march and subsequent massacre by British troops on January 30, 1972.
Goeie film. Zeer boeiend naar gekeken en verbazingwekkend dat het zo gelopen is en de Britten zelfs geëerd zijn.
IMDb -- Bloody Sunday (2002) Wikipedia -- Bloody Sunday (2002) Bekijk trailer van Bloody Sunday (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bloody Sunday (2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:31

Vrijdag

De Zwarte

Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Misschien ben ik superhelden moe maar ik vond er eigenlijk niet zoveel aan. De film kwam op mij een beetje "rommelig" over, bij gebrek aan een beter woord. Had een beetje het idee dat er ook nogal op de automatische piloot werd geacteerd.

Er was maar één moment dat ik dacht "hee!" en dat was aan het einde.
spoiler:
Eén van de suits lijkt nogal op een Warhammer 40k Terminator armour
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

G.I. Joe: Retaliation (2013)G.I. Joe: Retaliation (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Plot: The G.I. Joes are not only fighting their mortal enemy Cobra; they are forced to contend with threats from within the government that jeopardize their very existence.
Vanavond GI Joe: Retaliation gezien. In het kort: popcorn-actie, een aantal best leuke vechtscènes, hier en daar best spannend en onderhoudend.

Voor:
* Brenda / Jaye
* Bruce Willis
* plotwending
* actie
* over de top
* redelijk spannend

tegen:
* tekenfilmgevoel (qua verhaal, gebeurtenissen)
* soms wat rommeling qua verschillende verhaallijnen
* ongeloofwaardig

Uiteindelijk oordeel: 6,9
IMDb -- G.I. Joe: Retaliation (2013) Wikipedia -- G.I. Joe: Retaliation (2013) Bekijk trailer van G.I. Joe: Retaliation (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over G.I. Joe: Retaliation (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

R0y. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:01:
Scary MoVie (2013)[afbeelding]
[afbeelding] 3.5 / 10
Ik heb hem niet af kunnen kijken. Totaal niet in lijn met vorige delen. Van mij een dikke onvoldoende.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Alien (1979)Alien (1979)
IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: R
Na het (nogmaals) zien van Prometheus en de link naar de Alien films heb ik de oude 4 films in deze serie ook maar es gedownload. Gisterenavond/nacht in bed het eerste deel afgekeken. Het is een film uit 1979 (!!!) maar heeft de tand des tijds ERG goed doorstaan. Natuurlijk geen CGI en boeiende computergestuurde bla bla maar toch blijft de film het 30 jaar laten heel goed doen. En het belangrijkste...de film is serieus spannend. Waar prometheus leuk is om te zien en je goed kunt merken dat ze een groot budget hadden, doet alien het helemaal op acteerwerk en slim gebruik van de camera etc. En dat gaat goed!

Vanavond deeltje 2:)
IMDb -- Alien (1979) Wikipedia -- Alien (1979) Bekijk trailer van Alien (1979) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alien (1979)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Vrijdag schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:47:
Iron Man 3 (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Misschien ben ik
spoiler:
Eén van de suits lijkt nogal op een Warhammer 40k Terminator armour
[afbeelding] 6.5 / 10
Nee joh!
spoiler:
Hulkbuster natuurlijk! 8)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Offtopic maar tip waardig, het youtube kanaal van Stan Winston school. Practical effects over cgi. De reden waarom oa. Alien nog steeds goed wegkijkt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Take the Lead (2006)Take the Lead (2006)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Music | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: The real story of a dance teacher who believed in the talent of a group of problem kids.
Gisteravond op NET5, een film met Antonio Banderas, in een rol zoals ik hem nog weinig gezien heb. Toch zet ie het allemaal overtuigend neer, en laat hij zien dat ie een veelzijdige acteur is. Ik ben al een aantal jaren fan van deze acteur, en voorafgaand aan de film verwachtte ik er niet al teveel van, maar deze musical/dans film heeft me positief verrast.

Ik ben echt niet van het "balroomdansen" en heb een hekel aan dansen, toch vond ik deze film vrij aardig.

Vond wel de film aan de langdradige kant, en vond de subplots, wat saai en karig uitgewerkt.
IMDb -- Take the Lead (2006) Wikipedia -- Take the Lead (2006) Bekijk trailer van Take the Lead (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Take the Lead (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:31

Vrijdag

De Zwarte

Collaborator schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

Nee joh!
spoiler:
Hulkbuster natuurlijk! 8)
Oh echt? :D Ik had werkelijk geen idee :P

Zoals ik het zag in de film: http://celluloidandcigare...irmed-for-iron-man-3.html
WH40k terminator armour: http://raptor1313.blogspo...is-of-basic-building.html

Gisteren film gekeken:

The Silence of the Lambs (1991)The Silence of the Lambs (1991)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Gisteren gekeken omdat we ook de serie Hannibal volgen en mijn vriendin benieuwd was naar al die "aha!-momentjes" van mij.

Ondanks dat de film al uit "91 komt staat het nog steeds als een huis. Ik kan er van alles over zeggen maar dat is vast al eens gezegd.

Naast dat ik het een ijzersterke film vind is het ook een mooi tijdsdocument. Je ziet computers met 14" beeldschermen in dikke kasten, er wordt gewerkt met microfilm, vrouwen met groot haar, mannen in lelijke pakken en er is NERGENS een mobieltje te bekennen.
IMDb -- The Silence of the Lambs (1991) Wikipedia -- The Silence of the Lambs (1991) Bekijk trailer van The Silence of the Lambs (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Silence of the Lambs (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.3 9.3 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Gisteren samen met de vriendin naar Warm Bodies gekeken. Vond de film erg leuk, grappige invalshoek en weer een afwisseling van de eeuwig hongerige zombies. De droge humor stond me wel aan, en het uiteindelijke zoetsappige einde... tja dat mag in dit soort films stiekem wel. Een verrassing!

IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Drive (2011)Drive (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A mysterious Hollywood stuntman, mechanic and getaway driver lands himself in trouble when he helps out his neighbor.
Drive gekeken en vond het een steengoede film. Enkele puntjes maken het dat film niet m'n top10 binnen stormt.

Wat ik knap vind is hoe de regisseur met bepaalde verwachtingen van het publiek speelt. De vlucht scene in het begin deed mij heel veel aan de scene in Batman Begins denken. Waarom? Omdat het juist zo een enorme tegenstelling op gebied van vluchten is. Batman die over daken heen scheurt en alle aandacht op zicht vestigt rijd Driver op een manier die juist zo min mogelijk aandacht trekt. Hij gebruikt de schaduwen zoals... Batman dat zou doen. Ha.

Ook de introductie van Standard Gabriel speelt met verwachtingen. In
spoiler:
eerste instantie de confrontatie met Driver (dus je denkt standaard gezien (lol) oh jee oh jee ruzie om het meisje) maar dan gaat Driver hem helpen
.

In andere reacties staat dat Driver een soort van superheld is. Ik kan daar inkomen (zie ook stukje hierboven). Zijn jasje is zijn kostuum. En dat kostuum laat hij alleen maar vallen als hij bij haar is.
Maar ook het scenario dat Driver een beschermengel is kan ik in de film terugzien. En een beschermengel is een soort van superheld lijkt me toch. :)
Het romantische gedeelte (en ja zeker tussen zoiets minuut 10 en 40 kun je over een echte romantische film spreken) is mooi subtiel uitgewerkt. Het acteren van Mulligan & Gosling helpt enorm evenals de goed gekozen soundtrack.

Wat enkele smetjes zijn, dat zijn voor mij de toch wel bloederigere momenten. Hoewel spaarzaam denk ik niet dat ze nodig waren (
spoiler:
het platgetrapte gezicht in de lift was niet nodig het bedoelde effect was ook zonder dat bereikt
).
Hoewel de geweldsmomenten aan sich wel de sfeer versterken had het iets minder plastisch in beeld gemogen.

Het algehele verhaal wordt goed gebracht. Goed gefilmd. Goed geacteerd.

Aanrader!
IMDb -- Drive (2011) Wikipedia -- Drive (2011) Bekijk trailer van Drive (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.8 9.8 / 10
Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]