Een tijdje geleden een body+reflex+technical ability build geprobeerd met een karakter genaamd Nuke Dukem (neefje van...). Die heeft geen intelligentie of stealth nodig!
Eerst reflex hoog genoeg krijgen om double jump + air dash te verkrijgen (kan grotendeels al vlak na het eindigen van chapter 1). Daarna strength omhoog pompen en Guts oppikken (die ligt sinds de start van het spel toch al een jaar of zoiets in dat perkje...). Later Mox verkregen, maar Guts voelt beter, dus die blijf ik gebruiken. Met deze build kennen een variatie aan grote en kleine problemen een enkel antwoord. Iemand dichtbij? Shotgun. Sniper ver weg? Air dash, shotgun. Bot? Shotgun. Camera? Shotgun. Iemand op straat loopt per ongeluk tegen je aan? Shotgun.
Nuke Dukem is natuurlijk niets zonder pieuw pieuw, dus ook wat verder geïnvesteerd in refllex. Submachine guns zijn erg leuk, zeker als je een goede combinatie te pakken hebt die je wisselt met de juiste skill. Herladen hoeft nooit meer. Sadistisch in deze rotatie gekozen voor Erebus uit Phantom Liberty om genadeschoten mee te geven die, helaas voor het slachtoffer, niets met genade te maken hebben. Hacken doe ik toch niet, dus dit was de logische keuze.
Met de slechts drie (boe!) beschikbare wapensloten gevuld heb ik uiteraard nog een raketlanceerder nodig, waar ik technical ability voor train en Projectile Launch System voor neem (pure explosieven). Met relic points schiet dat ding een sliert raketten af, en met de juiste normale skills heb je twee salvo's achter elkaar. Kleinere groepen worden in één of twee salvo's afgemaakt. Voor grotere groepen of zwaardere tegenstanders werkt het als crowd control, wat prima is.
De rest gaat op aan maximale chrome, healing en het verlagen van skill cooldown time. Nuke Dukem is niet het type dat dekking zoekt. Als het te heet onder de voeten wordt is er altijd nog een Sandevistan en Reflex Booster.
Het klinkt zo alsof het karakter een cyberpsycho is. Dat is uiteraard niet waar. Hij kan echt zo stoppen. Echt waar...
spoiler:Nuke Dukem stopt nooit en laat een gekke chip in zijn hoofd hem niet in de weg zitten. Vrienden gemaakt met Johnny (als hij toch meerijdt dan kan je beter maatjes met hem worden, en Johnny is ook wel gek van schieten en explosies dus een goede match). Gekozen voor de secret ending. Immers heeft Nuke Dukem geen hulp nodig, en zou die dat nooit vragen van anderen. Immers is hij de held.
Het valt op voor hoeveel sidequests "gewoon schieten" een perfect acceptabele oplossing is, ook al is die niet logisch. Zo heb ik bijvoorbeeld
spoiler:de quest met de ter dood veroordeelde gevangene afgekapt door die meteen neer te schieten zodra die uit het politievoertuig stapt, zonder hem uit te horen. Daar mis ik niets aan, want ik ken die langdradige saaie quest.
Samengevat: het beste spirituele vervolg op Duke Nukem 3D.

Dit is de leukste build waarmee ik door het spel ben gegaan. Ontzettend lomp. Ontzettend veel fun.
[
Voor 18% gewijzigd door
The Zep Man op 16-01-2025 15:21
]