Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zo'n vermoeden dat CDPR geen ander keuze heeft. Toen Cyberpunk 2077 was aangekondigd, waren ze volop bezig met The Witcher 3. Toen The Witcher 3 af was, is een groot deel overgezet naar de ontwikkeling van Cyberpunk 2077. Klein deel is aan The Witcher 3 blijven werken voor support, onderhoud en toekomstige content.

Vanaf 2015 is een groot deel van hun medewerkers aan Cyberpunk 2077 gaan werken. Toen Cyberpunk 2077 in 2021 een moeilijke start had, hebben ze de toekomst plannen omgegooid binnen CDPR om hun beloftes na te komen.

Het hele team is blijven werken aan Cyberpunk 2077 en zijn ze gestart met de ontwikkeling van Phantom Liberty. Twee jaar later brengen ze Phantom Liberty en Cyberpunk 2077 2.0 uit.

Ondanks dat Cyberpunk 2077 een slechte start had en nu één van de beste games ooit wordt gezien met één van de beste uitbereidingen ooit, zit er wel een gigantische gat tussen The Witcher 3 en de nieuwe Witcher.

En daar ligt het probleem. CDPR wilde graag nog meer content ontwikkelen voor Cyberpunk 2077, alleen is The Witcher er ook nog.

Dus wat hebben ze nu gedaan, een nieuwe studio geopend in Boston, zodat ze binnenkort volop aan twee triple A games kunnen werken. Aangezien dit een hele nieuwe studio is, zijn ze meteen doorgeschoven naar project Orion.

Ik vind het persoonlijk ook jammer maar van de anderkant is het ook te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 22-06-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu zojuist dat de Immerse Spatial audio technology update in Cybeprunk 2077 een betaalde DLC is geworden. Er is een 14 dagen trial. Het is ook ontwikkeld door een ander studio genaamd Embody in samenwerking met CDPR. Voor zover ik het kan zien, werkt het ook met een heardtracker (webcam).

https://embody.co/pages/cyberpunk2077?currency=EUR

[ Voor 66% gewijzigd door Toonen1988 op 22-06-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:05:
Ik zie nu zojuist dat de Immerse Spatial audio technology update in Cybeprunk 2077 een betaalde DLC is geworden. Er is een 14 dagen trial. Het is ook ontwikkeld door een ander studio genaamd Embody in samenwerking met CDPR. Voor zover ik het kan zien, werkt het ook met een heardtracker (webcam).

https://embody.co/pages/cyberpunk2077?currency=EUR

[YouTube: Immerse Gamepack Cyberpunk 2077 Overview]
Oef. €20 vind ik nogal een bedrag voor enkel een audio update. Vraag mij af of het ook ander resultaat oplevert dan bijvoorbeeld Dolby Atmos for headphones wat ik nu al gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PdeBie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Oef. €20 vind ik nogal een bedrag voor enkel een audio update. Vraag mij af of het ook ander resultaat oplevert dan bijvoorbeeld Dolby Atmos for headphones wat ik nu al gebruik.
Ja veels te duur imo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op YouTube gevraagd wat het verschil is tussen dit en Dolby Atmos for headphones.
Mijn inziens geen 20 euro waard als je DAfH al hebt zoals ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhtjkLbxNVctxUrNE4BGD2N96kU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NNDAjuE2xTN0Vl8JT7GOBUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook alle gigs nu klaar van Phantom Liberty. Zitten nog best leuke side stories tussen :D
Dit is denk ik inmiddels mijn meest gespeelde singleplayer game. Geen 1 andere singleplayer heeft mij zo lang weten te pakken volgens mij.

Oh nee wacht meerdere Final Fantasy's staat op 1 :P maar deze zeker op 2 haha

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 22-06-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wow de andere kant van de story in Phantom liberty is ook mega dik heey!
spoiler:
Nu Reed geholpen ipv Suomi in dat lab en zijn ending aan het doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DLC Main Story Reed >
spoiler:
Echt holy shit wat een ziek verhaal was dit heey.
Ik had eerst dus alleen de kant gespeeld waarbij je in het lab bij Kurt Hansen Somi helpt en Reed verraard. Maar nu dus een playtrough gedaan waarbij je Somi verraad en wat is de story me dan toch een partij anders zeg! zoooo veel intenser. blij dat ik een completionist ben en alles wil completen. Echt wat een rollercoaster deze game. Zo goed gewoon!

Vnd het vooral zo'n groot contrast in endings. de ene vond ik echt veel beter dan de andere.

Nu nog een laatste 1-2 achievements afmaken en dan hebben we alles 100% :)

De prologue na die secret ending>
spoiler:
Waaaaaauuuuw Wat een geweldige story ending.
Die 2 jaar skip is best heftig ofzo helemaal met die voicemail berichten als afsluiter in de endcredits van de base game zeg maar.. die opnieuw anders zijn.

Zo veel genoten van dit spel het is gewoon zoo goed! Maar nu toch echt alles 100% is ga ik hem maar even uninstallen :) misschien toch maar nu Elden Ring kopen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 27-06-2024 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

PdeBie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:37:
@FeaR niet teveel over nadenken. Gewoon op je gevoel afgaan. Ik heb nog nooit stats berekend.
Op gevoel afgaan is me net wat te makkelijk bij een Cyberware die meer dan een achtste van mijn totale capaciteit kost. Ik zag wel dat ik niet de enige ben met de klacht dat de stats weinig zeggen/overview niet duidelijk is. Had wel gevonden dat je onder "Character" verder kan klikken op specs, het is dus wel inzichtelijk maar niet direct.

Het is ook geen grote klacht, vermaak me nog steeds prima met de game. Zit nu op 190 uur en heb nog vier Achievements te halen. Twee eindes in zowel de base game als twee in Phantom Liberty. Meer dan 200 uur in deze game ga ik dus zeker aantikken. Al mis ik nog wel wat side quests/gigs als ik internet mag geloven. Echter krijg ik deze niet getriggerd door te slapen, fast travel, lift, skip time, etc. Gelukkig mis ik missies die niet gelinkt zijn aan een story line/Achievement, het is vooral dat ik nu een auto mis loop. Al moet ik die auto maar loslaten, net zoals dat ik op één wapen na de stash van V compleet heb. Nooit de Lexington x-MOD2 gewonnen....

Twijfel ook of of mijn iguana ooit uit zijn ei gaat komen. Eerste keer vergeten maar zag dat je nog terug naar boven kon in Arasaka Tower dus ei (veel) later gehaald.

Zeg ik eerst geen RPG-speler te zijn, ga ik wel miepen over te weinig inzicht in skills en dat ik niet alle items heb :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:58:
[...]
Twijfel ook of of mijn iguana ooit uit zijn ei gaat komen. Eerste keer vergeten maar zag dat je nog terug naar boven kon in Arasaka Tower dus ei (veel) later gehaald.
Hell ja! Geen idee wat de uiteindelijke trigger was, genoeg keren time skippen/slapen/fast travel of een major event doen als de game uitspelen (wat qua uren technisch niet klopt kijkende dat je terug gaat naar de Point of no Return), maar ik heb naast een kat nu ook een iguana 8)

Niet dat ik het beestje nog vaak ga zien, want Night City is redelijk leeg/op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9OfGdPvO7m3MonuukvxKjDW8_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFJuvo90QFZ1uhKeA2apXbMs.jpg?f=fotoalbum_large

Races vond ik tijdens de story al niet tof dus op het aanbod van extra races als gigs ben ik niet ingegaan. Auto stelen, halve stad doorrijden en de auto in een garage dumpen heb je op een gegeven moment ook wel gezien. De air drops in Dog Town bleef ik wel consequent doen als ze voorbij kwamen maar dat event is ook slechts sporadisch.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 01-07-2024 06:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06

westergas

rikkie_pc

Zo dan, eindelijk de main story uit. Wat een verhaal zeg, wauw. Deze staat echt in de all-time top van de spellen die me het meest grepen.

Had blijkbaar het slechtste eind:
spoiler:
Arasaka vertrouwd en mijn ziel geupload naar de cloud

Eerste impuls is om zo meteen een ander, beter einde te halen maar ik twijfel. Dit is gewoon mijn verhaal en heb praktisch niets overnieuw gedaan omdat de uitkomst me niet beviel. Op een enkele side quest na misschien, maar niets in de main story.

Misschien moet ik het gewoon laten zo.
spoiler:
R.i.p. V/Johnny

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

westergas schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:08:
Zo dan, eindelijk de main story uit. Wat een verhaal zeg, wauw. Deze staat echt in de all-time top van de spellen die me het meest grepen.

Had blijkbaar het slechtste eind:
spoiler:
Arasaka vertrouwd en mijn ziel geupload naar de cloud

Eerste impuls is om zo meteen een ander, beter einde te halen maar ik twijfel. Dit is gewoon mijn verhaal en heb praktisch niets overnieuw gedaan.
Toch is het gaaf om die andere endings te zien en zou ik het wel doen :P Ook sommige endings hebben daarna een questline en die vond ik best gaaf ook weer.

Maar dat gevoel van je eerste ending is "jouw" ending snap ik wel ja.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 17:49
En een aantal sessies later heb ik wederom teveel screenshots. Vooral scenery shots in deze game zijn echt prachtig. Overal heb je een ander gezicht met die belichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn_a8ygzjPxyTFkx32Ya_DanLzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a55mtca7rquDgo4ZAA0rMexk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQRzoriQaovPPT8ODQmVrqThWr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EriHkyQ6LarnQTdgumoKYa9c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOagWiAiTc_rJKfSek4zRqHco7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19nUjxVFfToM4zF7jfrOOm3c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz4SbXa3c8Yqku5hmcYiwtJ5iRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kzx4km9jnOq91apnMVRxSqi3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_Eoz-sgR8e8jZpOSGQ23SbVPgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OcPcdxbdsJhySAHZvfKuKANp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0bdncmuvL6QuYPhHGSWXj1sAgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lwMgCEAJdhaMw5uxpcC0siDb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8Pt_m7TQCa5jujLj7hzI8p3jb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ot5neiqDWlvwL9CEs95iHSS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRWAtnM1W7PI8iwuHP4c3N-UtvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pcJxOJiCE9nGDzbgswHrXm0u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVDijE8zyUjdPR0DhOpPIaUotJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2R1cUgcAz37US8TEQlGsluyd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrxUsFklToniRUbSEpfywDw-1F4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g2yrAk5UQLmVtyXqaCC9Y1Rf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVV_F00fLGAt5Znv3enu9JkeyMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YmlXMFoToMdhrFKuDudrqIkx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFCY8ZycMBRqdojbPibdJd_6gnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ROW4JOMARDs2TTO1wYQdh15R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVoEuEeYAWhL4U6barVOJxkQa4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7OK6jyv3AHHl1v1kH7NpvFEs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9msMr1K_tp5YOC3zwxcDCG2t6us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bnnEJRukFyYtMblMOf14AYRG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPUnRRa-StfvJqf0ULZpBx1V76w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LYXfl6bBScPBOZfU8uZVLdi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Toch de andere eindes maar aan het bekijken. Op zich grappig om te zien maar het voelt een beetje als save scummen.
Kan maar moeilijk afscheid nemen van het spelletje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

westergas schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:29:
Toch de andere eindes maar aan het bekijken. Op zich grappig om te zien maar het voelt een beetje als save scummen.
Kan maar moeilijk afscheid nemen van het spelletje!
Hahah dat gevoel ken ik heel goed ja. Zelfs toen ik alle endings had gedaan en de game 100% had deed ik alsnog mijn eerste ending opnieuw voordat ik besloot te stoppen om het gevoel te hebben dat ik het echt afronde :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mooie plaatjes @squizur ! _/-\o_

@westergas Ik heb alle eindes gedaan en zou er geen een willen missen. Allemaal hebben ze wel iets waardoor je denkt 'wauw'.
En ik ben dan nog zo zot geweest om voor (bijna) elk einde een complete playthrough te doen, omdat ik dan met een compleet nieuwe V een "band op kon bouwen". Dus zo krijg je toch een ander gevoel bij het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PdeBie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:49:

En ik ben dan nog zo zot geweest om voor (bijna) elk einde een complete playthrough te doen, omdat ik dan met een compleet nieuwe V een "band op kon bouwen". Dus zo krijg je toch een ander gevoel bij het einde.
Haha daar heb ik niet voldoende tijd voor. Mijn eerste PT begon ik begin januari en ben nu net klaar. Ik ben een langzame gamer met weinig tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook maar begonnen de 2e playthrough. Wel eerst even een mod geinstalleerd om toggle ADS te kunnen doen. Geen idee waarom dat er niet standaard in zit, maar ik vind het zonder toggle heel erg slecht spelen. Het schieten is al een beetje raar in dit spel en zonder toggle ADS is het helemaal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:00:
Hier ook maar begonnen de 2e playthrough. Wel eerst even een mod geinstalleerd om toggle ADS te kunnen doen. Geen idee waarom dat er niet standaard in zit, maar ik vind het zonder toggle heel erg slecht spelen. Het schieten is al een beetje raar in dit spel en zonder toggle ADS is het helemaal slecht.
Ow ik kan echt NIET met toggle ADS overweg. Geef mij maar 'vasthouden' voor richten, loslaten om weer 'normaal' te schieten. :D

Toggle voor crouch etc. gebruik ik dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mij maakt een knop moeten inhouden het bewegen van de muis een stuk minder prettig. Ik moet echt toggle ADS hebben wil het fijn spelen. Snap sowieso niet waarom dit er niet in zit en een mod nodig is. Toggle crouch wel, maar toggle ADS niet, waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat snap ik ook niet. Zou er standaard in moeten zitten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ADS moest ik googelen, nooit van gehoord. Game al sinds 1986 en weet niet beter dan dat je je linker rechter muisknop ingedrukt moet houden om te "mikken".

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 10-07-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo goed als iedere first person shooter heeft toggle ADS. In plaats van toggle ADS wordt toggle aim ook gebruikt om het te omschrijven.

Het is zeer zeldzaam dat het er niet in zit. Ik speel zelf voornamelijk shooters en kan mij niet eens herinneren dat een spel het niet had op deze na. Helemaal met dingen als snipen wil ik niet een knop moeten inhouden. Klikken om ADS te doen, schieten en dan weer klikken om niet meer ADS te doen. Zo gaat het bij vrijwel iedere shooter sinds er shooters zijn. Bijvoorbeeld de eerste Counter-Strike en dan spelen met de AWP, toggle ADS was toen al een ding en daar voor ook.

Hoe sneller de shooter hoe minder belangrijk toggle ADS is, maar voor meer je tijd nemen om te aimen is toggle toch echt de manier. Nadat je op de knop klikt kan je de tijd nemen om te aimen zonder dat je een knop moet inhouden. Je hoeft geen druk op de muis te geven wat aimen makkelijker maakt. Het enige wat je doet is aimen en niet tegelijk een knop in blijven drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

OMD

westergas schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:36:
ADS moest ik googelen, nooit van gehoord. Game al sinds 1986 en weet niet beter dan dat je je linker muisknop ingedrukt moet houden om te "mikken".
Linker muisknop?

Wat is dit voor duivelse speelmanier. Hoe schiet je dan? Insert knop ofzo? :9

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37
PilatuS schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:32:
Zo goed als iedere first person shooter heeft toggle ADS. In plaats van toggle ADS wordt toggle aim ook gebruikt om het te omschrijven.

Het is zeer zeldzaam dat het er niet in zit. Ik speel zelf voornamelijk shooters en kan mij niet eens herinneren dat een spel het niet had op deze na. Helemaal met dingen als snipen wil ik niet een knop moeten inhouden. Klikken om ADS te doen, schieten en dan weer klikken om niet meer ADS te doen. Zo gaat het bij vrijwel iedere shooter sinds er shooters zijn. Bijvoorbeeld de eerste Counter-Strike en dan spelen met de AWP, toggle ADS was toen al een ding en daar voor ook.

Hoe sneller de shooter hoe minder belangrijk toggle ADS is, maar voor meer je tijd nemen om te aimen is toggle toch echt de manier. Nadat je op de knop klikt kan je de tijd nemen om te aimen zonder dat je een knop moet inhouden. Je hoeft geen druk op de muis te geven wat aimen makkelijker maakt. Het enige wat je doet is aimen en niet tegelijk een knop in blijven drukken.
Nou bij UT (en opvolgend) mikte ik gewoon net de crosshair op een tegenstander.
Of in diens looppad igv shock combo.
Tot deze week nog nooit van ads gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Nou bij UT (en opvolgend) mikte ik gewoon net de crosshair op een tegenstander.
Of in diens looppad igv shock combo.
Tot deze week nog nooit van ads gehoord.
Er zijn natuurlijk zat spellen waarbij je geen aim down sight doet. Genoeg spellen hebben het echter wel en dan is er een keuze tussen de knop voor ADS in blijven houden of niet. Geef mij maar een klik om ADS te doen en dan weer en klik om ADS te stoppen. Het is voor mij gewoon niet handig om een knop vast te moeten houden en daaarmee op de muis te drukken terwijl je aan het aimen bent.

Stel je hebt een game waarbij je veel aan het sniper bent. Dan wil je toch niet constant een knop ingedrukt houden om door je scope te kijken ? 1 keer klikken om te scopen en 1 keer klikken om er mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Als ik bij andere spellen ff wil aimen gebruik ik kort rechter muisknop.
Snipen doe ik alleen in single player spellen waar dat "verplicht" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

OMD schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Linker muisknop?

Wat is dit voor duivelse speelmanier. Hoe schiet je dan? Insert knop ofzo? :9
Ik schiet altijd met }
Mikken met rechts uiteraard.

Maar die toggle....nooit op gelet, nooit naar gezocht. Weer wat geleerd op mijn oude dag.

[ Voor 14% gewijzigd door westergas op 10-07-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

westergas schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:48:
[...]

Ik schiet altijd met }
Mikken met rechts uiteraard.

Maar die toggle....nooit op gelet, nooit naar gezocht. Weer wat geleerd op mijn oude dag.
Misschien om het makkelijker te maken is de term ADS uit te leggen :P

ADS = Aim down sight. Wat dus het richten van je wapen is ja.
Bijna alle moderne shooters hebben een toggle ADS optie wat je aan of uit kan zetten wat dus bepaald of je voor het richten de knop ingedrukt moet houden of 1 keer kan klikken om in te zoomen en weer klikken om uit te zoomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toch wel mooi om de 2e keer het spel te spelen en dan voor Reed te kiezen. Het stuk wat je dan krijgt met die robot die je moet ontwijken had ik nog niet gespeelt en blij dat ik het nu wel heb gedaan De spanning die je voelt met dat ding constant ontwijken is heel erg goed gedaan. Meestal maakt een keuze in spellen weinig verschil, maar dat is een flink stuk wat je anders niet te zien krijgt en wat heel erg goed gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-09 19:49
Nu ik bijna Baldurs Gate heb uitgespeeld ben ik al verder aan het kijken en Cyberpunk is eigenlijk de volgende op de lijst die ik wil spelen. Ik twijfel alleen of ik Cyberpunk op de PS5 of XSX wil spelen. Wat adviseren jullie? Of is er geen verschil in de console versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFJCTW033 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:57:
Nu ik bijna Baldurs Gate heb uitgespeeld ben ik al verder aan het kijken en Cyberpunk is eigenlijk de volgende op de lijst die ik wil spelen. Ik twijfel alleen of ik Cyberpunk op de PS5 of XSX wil spelen. Wat adviseren jullie? Of is er geen verschil in de console versies?
Tussen console versies verschilt het niet of nauwelijks volgens mij. Je zou eens kunnen zoeken op performance vergelijkingen op YouTube, maar voor de rest maakt het niets uit.

Veel plezier met de game in ieder geval! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Geen idee of het al eerder is langsgekomen, maar er is blijkbaar een knop om alle straatverlichting uit te zetten. Nogal een flink verschil met aan of uit ook.

https://www.reddit.com/r/...n_to_turn_off_all_street/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PilatuS schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:29:
Geen idee of het al eerder is langsgekomen, maar er is blijkbaar een knop om alle straatverlichting uit te zetten. Nogal een flink verschil met aan of uit ook.

https://www.reddit.com/r/...n_to_turn_off_all_street/
wtf wat sick :P heb je de game 100% en zie je nog iets wat je niet wist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:18:
[...]

wtf wat sick :P heb je de game 100% en zie je nog iets wat je niet wist 8)7
Ik had even op Youtube gekeken en kon het daar niet vinden. Ik denk dat het er nog niet zo heel lang in zit, anders had iemand het wel eerder gevonden. Misschien een 2.0 of 2.1 ding. Zag het op Reddit staan en na wat zoeken moest het bijna wel iets nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:04

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nou ik heb de eerste paar uur Phantom Liberty gespeeld en eerlijk gezegd valt het vooralsnog gewoon tegen. Dat komt vooral omdat ik een hekel heb aan 'missies' waarbij je langdurig een verhaal moet doorlopen in plaats van vrijuit kan doen en laten wat je wil. Het voelt vooralsnog behoorlijk gelimiteerd en beperkend. Mogelijk verandert dit nog zodra
spoiler:
die president in veilige haven is
Er zijn wel een paar toffe momenten, zoals
spoiler:
dat Militech-kanon dat gehackt wordt en later haywire gaat
maar al snel is dat weer voorbij.

Overigens is dat ook een beetje waarom ik nooit lekker in games als Grand Theft Auto kom, van die missies die in één stuk goed moeten en waarbij je niet vrijuit kunt saven krijg ik de kriebels van, ik vind dat ronduit vervelend.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:28:
[...]

Ik had even op Youtube gekeken en kon het daar niet vinden. Ik denk dat het er nog niet zo heel lang in zit, anders had iemand het wel eerder gevonden. Misschien een 2.0 of 2.1 ding. Zag het op Reddit staan en na wat zoeken moest het bijna wel iets nieuws zijn.
Nee zat er voor PL en 2.0 ook al in. :)

Maar wel leuke gimmick. Tot je die knop niet meer kan vinden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:16:
[...]
..., want Night City is redelijk leeg/op:
[Afbeelding]
Cyberpunk mocht toch nog even de console in. Ik was helemaal vergeten dat ik "(Don't Fear) The Reaper" nog moest doen als einde. Die had ik inderdaad niet mogen missen! Blij dat ik een tank build ben en voor een klein leger aan Iconic Weapons (Erebus O+ ) mee had. Hele andere soort adrenaline rush dan "Somewhat Damaged" (Phantom Liberty) maar wederom puntje van de stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Klauwhamer schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:48:
Nou ik heb de eerste paar uur Phantom Liberty gespeeld en eerlijk gezegd valt het vooralsnog gewoon tegen. Dat komt vooral omdat ik een hekel heb aan 'missies' waarbij je langdurig een verhaal moet doorlopen in plaats van vrijuit kan doen en laten wat je wil. Het voelt vooralsnog behoorlijk gelimiteerd en beperkend. Mogelijk verandert dit nog zodra
spoiler:
die president in veilige haven is
Er zijn wel een paar toffe momenten, zoals
spoiler:
dat Militech-kanon dat gehackt wordt en later haywire gaat
maar al snel is dat weer voorbij.

Overigens is dat ook een beetje waarom ik nooit lekker in games als Grand Theft Auto kom, van die missies die in één stuk goed moeten en waarbij je niet vrijuit kunt saven krijg ik de kriebels van, ik vind dat ronduit vervelend.
Update: Blijkt dat ik dit postte vlak voor ik werd vrijgelaten in Dogtown :D Al mijn zorgen zijn voorbij. Behalve dat ik way overpowered lijk voor de content.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 17:49
Ik heb hem inmiddels al een paar weken klaar maar wilde nog even mijn laatste screenshots hier plaatsen, wat een sfeer mensen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWVptMpwQ1VxfjxmDM2hVYZxh8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C3mRw5BFkBVofKtEPxTTI2gr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3N7Xj-gwgs4Rj5XDITVfm0KUWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MMovImtobDfMd2WVzSrTcLhl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdLGCKSWu4gkqDb7ezcmVEbYc28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzDoIT5ICGAxu7lsKnsFe90W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZevQPdTLjEoOtgZH9jyzUNvuz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYrv5RvBPpawAWw5KCC5woPV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9IB-7qsatzz5qTI2OZ8jAcUI_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKdv8JLJBeuZc4vAMEcf61Oc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F89CxQjuVi4HZ7RzvKpU1O2tjvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B73ip5IDgBwV3hmoUG5oBXdo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIvtNNRmW3Ozr5f_Rb6ICYMahtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ByiIm8zhf2BLvXmWV9iCo0Hh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APr_d_VhjX2LY8kctnbfDIIGVw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d36AGce9WDmGeulbEOpmvKmD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_Dl0rEgvavstYluGfFHwZZYOvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vVYIDTaU2CiO3agTiHfRuCE9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7wkTf1TnDUo9A_wNIl8C5BFJws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PPZScTY5LC65vhHV20BdZfvn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RY2k6FmjW82iLGjwWZeU0PVXTYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBzsbdHEcBJu1DdIV4KX6LQD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFe-Z-eSTTpkft_3x7zHxHjGMbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kHuhJFDbTOmH8IVsdXiMpw7F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3g_cvr2OguNKGyxQ4Ci92xn1iA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3KhrzSDf1MJJCQ5fGJGb1cm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpYrpTAlK0QINiJ4RoVOuWYUMVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NS8sBQHIaOp2LiERU80ahZuy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnrIKiQi_0YBUiUae5ucrJssMuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zjgMdoCHU85HhjWLZO8cdmat.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZebfzw5tGQnGGHHWeWnZ0tPDps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5R6dflYE96O89n2jh8H57Mfr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5eRh4hr8vVkqLIe53XW4-Dgy5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kbF8VZx4E1S8H5QVOuPIkpC4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPRFWrwqGlc-sMQp-HzjPGDZ_90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lw6cZ5DVZmKlx3loFRCLvBi5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC2KZbwbIDHH1OBSabs2z3XmnQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/svKZ0C6EnvWGbqd18DTN6TOx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4HcSHmJfgq4sHy9yjWXaXk2I7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dzAFzT8WNWqNLTKhpG9gVxHJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot81JDF5QYyE4qS9e2JL52Ynz5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NIXTzOxgS5S4ZYzcJgLyz0Zr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben sinds kort weer begonnen op de PS5. Op de pc had ik de game al een keer uitgespeeld, na de launch.

Het is mooi om te zien hoe veel verbeteringen er zijn doorgevoerd.
Het is jammer om te zien dat een aantal dingen nog steeds brak zijn: Random crashes, racen is nog steeds lachwekkend slecht met de rubberbanding en slechte besturing. Of wat dacht je van een auto die blijft 'plakken' als je weg wil rijden. Game herstarten is dan de enige remedie.

Romances zijn wat uitgebreider geworden en dat is leuk. Ook het craften is flink onder handen genomen. De skill tree eveneens, maar deze is nog steeds veel te uitgebreid.
Ik ben nu level 40 en way overpowered, ook op hard difficulty. Maar de gameplay en het verhaal maken dat wel weer goed :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Na launch gespeeld op Stadia tot dat ophield en ik een eerste run had gedaan als nomad stealth hacker. Nu net de ultimate edition voor PS5 met downloadcode voor phantom liberty gekocht voor 25 euro. Drie jaar later zoiets maar opnieuw beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Curapica schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:52:
[...]

wow.. Is dit een officiele update of een mod? :O
Mod, genaamd Dreampunk 2.0.

"The new 2.0 update introduces Dynamic Weathers with Dynamic Clouds & Shadows, True HDR Weathers, Refined RT Color Grading and heavily modified Exposure Adaption."

Verder maken ze ook gebruik van DLSS 3.7.10. Je hoeft niet te wachten op een nieuwe update van Cyberpunk, DLSS kan je altijd handmatig updaten.

3.7.20 is zelfs als uit.
https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/

[ Voor 52% gewijzigd door Toonen1988 op 02-09-2024 19:24 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het enige jammere is de nog rijkelijk aanwezige asset pop-in. Dat is echt jammer want voor de rest ziet het er fantastisch uit :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb zojuist een grote Cyberpunk 2077 uitgave gedaan!

Gebacked op Gamefound. De deluxe editie + Johnny Silverhand & NCPD Expansion, Edgerunners Expansion en Trauma Team Expansion. Heb V met de Mantis Blades er gratis bij gekregen. De crowdfunding duurt nog maar vijf dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:17:
[...]

Je hoeft niet te wachten op een nieuwe update van Cyberpunk, DLSS kan je altijd handmatig updaten.

3.7.20 is zelfs als uit.
https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/
Je hoeft sowieso niet te wachten op een update van Cyberpunk, want veel zullen die er niet meer komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:46:
[...]

Je hoeft sowieso niet te wachten op een update van Cyberpunk, want veel zullen die er niet meer komen ;)
Dat ligt eraan, er zijn nog 17 ontwikkelaars overgebleven voor support en onderhoud. Er staat inderdaad geen nieuwe content updates meer gepland.

Er is wel gezegd dat er misschien hier en daar toch nog een "kleinere" content update komt, als iemand van het team met iets komt en als het andere projecten niet belemmerd.

Dus de kans is inderdaad zéér klein, dat er nog iets gaat komen. We hoeven er in iedergeval niet op te wachten.

Zoals DLSS kan je zelf updaten. FSR, geen idee nog niet geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 10:37 ]

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
Eindelijk met dit spel begonnen. Alleen… ik heb niet veel tijd om te gamen, wat ervoor zorgt dat ik niet zo lekker in de game kom. Er zijn bepaalde zaken die niet echt uitgelegd worden, of die je juist moet ontdekken door rond te kloten in de game. Maar omdat ik weinig tijd heb, negeer ik voot mijn gevoel een groot deel van de gameplay.

Dus… heeft iemand een goede video waarin uitgelegd staat hoe het hacken/netrunner systeem werkt? Ik sla dat echt compleet over, zeker omdat ik met ouderwets schieten en bashen door het spel heen kom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De volgende Cyberpunk gaat zich ook afspelen in Amerika. Ik neem aan een vernieuwde versie van Night City. Vandaar dat CDPR een studio heeft geopend in Boston. Ze vonden het logisch om zo authentiek mogelijk te maken. Ze hebben ook Boston gekozen wegens de tijdzone, verschillende mogelijkheden om ontwikkelaars te huisvestingen en Boston heeft vrij veel hoogopgeleiden. Daarnaast heeft CPDR aangegeven dat ze meer veteranen in de gaming industrie aannemen. In Europa vind je +/- 20 jaar ervaring onder ontwikkelaars. In Amerika vind je tot wel 45 jaar ervaring.

Zoals we weten wordt de nieuwe Cyberpunk gemaakt in Unreal Engine 5. Maar ze hebben ook hun eigen tools ontwikkeld. Binnen kort krijgen we een showcase te zien.

Ondertussen is het team achter Cyberpunk 2077 nog kleiner geworden. Maar het begint nu langzaam op gang te komen met de nieuwe Cyberpunk. Wanneer ze er klaar voor zijn, laten ze een nieuwe showcase zien en waar ze precies allemaal aan werken.

Daarnaast is er ook een nieuwe Netflix tease uitgekomen. We weten dus niet of het nu om Cyberpunk Edgerunners seizoen 2 gaat, of om een hele nieuwe anime of zelfs een serie van Cyberpunk.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 23-09-2024 06:50 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Haha ze weten me wel weer op te hypen om weer een playtrough the starten hahaha

Maar helaas had wel een stiekeme aankondiging van iets verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een nieuwe patch voor op de PC:
https://www.cyberpunk.net/en/news/50818/patch-2-13

Patch 2.13 for Cyberpunk 2077 and Phantom Liberty is being rolled out! It includes support for AMD FidelityFX Super Resolution 3 with Frame Generation. Please note that this update is PC-only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:30:
En een nieuwe patch voor op de PC:
https://www.cyberpunk.net/en/news/50818/patch-2-13

Patch 2.13 for Cyberpunk 2077 and Phantom Liberty is being rolled out! It includes support for AMD FidelityFX Super Resolution 3 with Frame Generation. Please note that this update is PC-only!
Deze is al een tijdje uit. Maar wel een fijne update voor AMD gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, 17 dagen geleden al zag ik, maar was hier nog niet gedeeld :)

Maar hoezo AMD gebruikers? Nvidia kaarten kunnen ook gebruik maken van FSR 3.
Zoals ik bijvoorbeeld met een 3080, waarop ik standaard geen frame-generation heb, kan ik dat nu wel met FSR 3 :)

(En dan hoef ik niet meer met mods te klooien, nu het standaard in het spel zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:59:
De volgende Cyberpunk gaat zich ook afspelen in Amerika. Ik neem aan een vernieuwde versie van Night City. Vandaar dat CDPR een studio heeft geopend in Boston. Ze vonden het logisch om zo authentiek mogelijk te maken. Ze hebben ook Boston gekozen wegens de tijdzone, verschillende mogelijkheden om ontwikkelaars te huisvestingen en Boston heeft vrij veel hoogopgeleiden. Daarnaast heeft CPDR aangegeven dat ze meer veteranen in de gaming industrie aannemen. In Europa vind je +/- 20 jaar ervaring onder ontwikkelaars. In Amerika vind je tot wel 45 jaar ervaring.
Aan de andere kant is Polen natuurlijk wel zo'n 5x zo goedkoop qua lonen dan Boston (zelfs in Warschau). Het verbaast me dan toch wel dat ze hiervoor kiezen. Want Boston is een hele dure stad voor IT.

Ik hoop dat de volgende weer een beetje een fijn lang verhaal krijgt zoals de Witcher 3, en niet zo afgeraffeld als 2077 (vooral de 3 intro's stelden echt niks voor, er was veel meer beloofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:00:
[...]

Aan de andere kant is Polen natuurlijk wel zo'n 5x zo goedkoop qua lonen dan Boston (zelfs in Warschau). Het verbaast me dan toch wel dat ze hiervoor kiezen. Want Boston is een hele dure stad voor IT.

Ik hoop dat de volgende weer een beetje een fijn lang verhaal krijgt zoals de Witcher 3, en niet zo afgeraffeld als 2077 (vooral de 3 intro's stelden echt niks voor, er was veel meer beloofd).
Ze hadden misschien iets meer mogen doen met de intro's inderdaad, maar het verhaal zelf en de personages waren toch echt wel goed.

In de nieuwe Witcher gaan we trouwens niet meer met Geralt spelen. Ze willen een nieuwe trilogie starten. Er gaan geruchten rond dat Ciri de lead protaganist. Geralt zal wel in het verhaal verschijnen, maar niet meer als hoofdpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:08:
[...]

Ze hadden misschien iets meer mogen doen met de intro's inderdaad, maar het verhaal zelf en de personages waren toch echt wel goed.
Ja wel goed van kwaliteit hoor maar veel te kort. Het voelde alsof er enorm in geknipt was om de launch te halen. Dat er maar 1 DLC uitkwam maakte dat ook niet echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:40:
Ja, 17 dagen geleden al zag ik, maar was hier nog niet gedeeld :)

Maar hoezo AMD gebruikers? Nvidia kaarten kunnen ook gebruik maken van FSR 3.
Zoals ik bijvoorbeeld met een 3080, waarop ik standaard geen frame-generation heb, kan ik dat nu wel met FSR 3 :)

(En dan hoef ik niet meer met mods te klooien, nu het standaard in het spel zit)
Ik probeer frame generation zo goed als mogelijk te ontwijken. Op het begin had ik ook problemen in Cyberpunk 2077. Het voelde alsof er een vertraging in het spel zat, alsof de input een vertraging had.

Met een nieuwe DLSS versie en met een nieuwe CPU is het gelukkig weg. Maar in andere games laat ik frame generation uitstaan. Bijv. in The First Descendant haalt het mijn FPS omlaag.

Daar heb ik Raytracing op ultra, met Ray Reconstruction en Frame generation op "off" en DLSS op quality. Ik behaal dan gewoon netjes 70 tot 80fps, maar heb ik gecapped op 60fps (vsync), omdat ik last van screen tearing had.

Wanneer ik Ray Reconstruction aanzet en/of Frame Generation, heb ik echt een gevoel dat het niet meer vloeient loopt met ook input vertraging. Alleen in Cyberpunk 2077 werkt Frame Generation. Ik ben benieuwd hoe Cyberpunk 2077 dan op een RTX 3080 loopt met FSR 3.0 en Frame generation in Path tracing. Ik zal het zelf ook eens testen.

Heb geen beelden van frame generation, maar dit is gewoon zonder. Dan laat ik het ook lekker uitstaan, vooral dat het mij de FPS omlaag trekt. Dan krijg ik echt een vertraging en voelt het alsof ik minder FPS heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 29-09-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Toonen1988 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:08:
[...]

In de nieuwe Witcher gaan we trouwens niet meer met Geralt spelen. Ze willen een nieuwe trilogie starten. Er gaan geruchten rond dat Ciri de lead protaganist. Geralt zal wel in het verhaal verschijnen, maar niet meer als hoofdpersoon.
Dat zijn hele oude geruchten hoor. En voor zover ik weet lang geleden al ontkracht. Je gaat niet als Ciri spelen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:28:
[...]

Dat zijn hele oude geruchten hoor. En voor zover ik weet lang geleden al ontkracht. Je gaat niet als Ciri spelen.
Over welke "oude" geruchten hebben we het en wanneer is het ontkracht? Praten we over maanden of jaren geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toonen1988 path tracing hoef ik niet te proberen met een 3080. Dan stort alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Toonen1988 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:34:
[...]

Over welke "oude" geruchten hebben we het en wanneer is het ontkracht? Praten we over maanden of jaren geleden?
Het gerucht zelf is van ongeveer van vlak na de release van deel 3. Antiek dus inmiddels. Het is nooit echt ontkend maar Ciri is gewoon geen logische keuze. Ze is zwaar OP en het grootste deel van haar verhaal is al geschreven. En iedereen heeft zijn eigen canon einde van deel 3 dus ik zie dit niet gebeuren.

Ik blijf er bij dat het character creation wordt sinds ze dat pad zijn ingeslagen met Cyberpunk.

[ Voor 8% gewijzigd door RoamingZombie op 29-09-2024 21:50 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:49:
[...]

Het gerucht zelf is van ongeveer van vlak na de release van deel 3. Antiek dus inmiddels. Het is nooit echt ontkend maar Ciri is gewoon geen logische keuze. Ze is zwaar OP en het grootste deel van haar verhaal is al geschreven. En iedereen heeft zijn eigen canon einde van deel 3 dus ik zie dit niet gebeuren.

Ik blijf er bij dat het character creation wordt sinds ze dat pad zijn ingeslagen met Cyberpunk.
Ah, waar ik het over heb zijn nieuws berichten van vorige maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PdeBie

Ik heb even twee opnames gemaakt tussen FSR3.0 + Frame gen en DLSS 3.5 Frame Gen + RR. Beide in 3840x2160 met alle settings op het hoogste en Path Tracing. Beide opgenomen in 4k, 60fps in 100.000 kbps

Kwa performance zitten ze beide bij elkaar, alleen bij FSR 3 heb ik veel meer artifacts in beeld, minder scherp en ik heb die vertraging. Bij DLSS 3 minder artifacts, wel nog ghosting bij snel rijden maar totaal geen input lag of vertraging. Zie je ook in de video dat het wat soepeler loopt.

Jammer dat YouTube altijd de video comprimeerd, de orginele video's zijn wel wat scherper. Maar je krijgt een idee tussen beide.

FSR3

DLSS 3.5

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 29-09-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toonen1988 Ja hier zie je wel duidelijk verschil ja en gaat mijn voorkeur ook uit naar DLSS.
Zal eens kijken of ik een soortgelijke video kan maken. Waarmee "film" jij dit? Geforce Experience overlay?

Ik zie wel dat je DLSS op Auto hebt staan. Waarom niet fixed op bijvoorbeeld Quality of Balanced? Krijg je dan juist niet teveel schommelingen in kwaliteit?

Zie overigens ook dat jij op een 4080 speelt. Wel stapje hoger dan mijn 3080 :P

Heb ooit wel eens overwogen om een upgrade te maken, maar de 3080 doet het eerlijk gezegd zo goed dat ik het de prijs niet waard vind. Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
RoamingZombie schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:49:
[...]
Het is nooit echt ontkend maar Ciri is gewoon geen logische keuze. Ze is zwaar OP en het grootste deel van haar verhaal is al geschreven.
Ik zou Ciri wel leuk vinden. In the Witcher 3 is zij inderdaad enorm sterk. De delen dat je met haar speelt vond ik daarom ook heel tof. Overigens is Ciri in de Netflix serie (seizoenen 1 en 2) helemaal nog niet zo krachtig. Of iig weet ze haar kracht nog niet te benutten. Dus in de game weten ze daar ook wel een mouw aan te passen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:13:
@Toonen1988 Ja hier zie je wel duidelijk verschil ja en gaat mijn voorkeur ook uit naar DLSS.
Zal eens kijken of ik een soortgelijke video kan maken. Waarmee "film" jij dit? Geforce Experience overlay?

Ik zie wel dat je DLSS op Auto hebt staan. Waarom niet fixed op bijvoorbeeld Quality of Balanced? Krijg je dan juist niet teveel schommelingen in kwaliteit?

Zie overigens ook dat jij op een 4080 speelt. Wel stapje hoger dan mijn 3080 :P

Heb ooit wel eens overwogen om een upgrade te maken, maar de 3080 doet het eerlijk gezegd zo goed dat ik het de prijs niet waard vind. Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Als ik op "quality" zet, krijg ik ook weer die input lag. Bij "performance" ziet het erg slechter uit. "Auto" is netjes ertussen in. Geen input lag zoals quality maar wel beter beeld dan performance. Het schommelt niet zoveel als ik eerlijk mag zijn.

Misschien moet ik eens DLSS quality zonder frame-gen proberen.

Ik zit ook te denken om straks weer te upgraden, naar een RTX 5090. Ik wil zelf uiteindelijk ook met belichting werken en ik werk ook met applicaties zoals Daz3D and Iray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:59:
[...]

Als ik op "quality" zet, krijg ik ook weer die input lag. Bij "performance" ziet het erg slechter uit. "Auto" is netjes ertussen in. Geen input lag zoals quality maar wel beter beeld dan performance. Het schommelt niet zoveel als ik eerlijk mag zijn.

Misschien moet ik eens DLSS quality zonder frame-gen proberen.
Hmmm bijzonder. Ik merk zelf niet veel van input-lag. Of ik ben er gewoon niet gevoelig genoeg voor, dat kan natuurlijk ook ;)

Merk ook eerlijk gezegd wel dat ik de laatste tijd zoveel aan het wisselen ben met settings, dat ik soms gewoon het verschil ook niet meer zie of merk, tenzij ik echt TE zwaar mijn systeem belast waardoor de framerate gigantisch instort.

Ben zelfs in staat om mijn game eens volledig opnieuw te installeren en zo met een schone lei te beginnen. Maar ja.... dan moet ik alle settings weer na lopen en dat vind ik dan ook weer zonde van de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:30:
[...]

Hmmm bijzonder. Ik merk zelf niet veel van input-lag. Of ik ben er gewoon niet gevoelig genoeg voor, dat kan natuurlijk ook ;)

Merk ook eerlijk gezegd wel dat ik de laatste tijd zoveel aan het wisselen ben met settings, dat ik soms gewoon het verschil ook niet meer zie of merk, tenzij ik echt TE zwaar mijn systeem belast waardoor de framerate gigantisch instort.

Ben zelfs in staat om mijn game eens volledig opnieuw te installeren en zo met een schone lei te beginnen. Maar ja.... dan moet ik alle settings weer na lopen en dat vind ik dan ook weer zonde van de tijd :P
Ik installeer mijn PC helemaal opnieuw na ongeveer drie a vier maanden. Heerlijk als alles weer lekker fris is. Ik heb dan ook zelden tot nooit softwarematige problemen en hou dan ook automatisch alles up to date, zowel alle drivers als Windows. Uiteindelijk raakt WIndows sowieso bloated waardoor performance achteruit gaat.

Daarnast heeft Steam bijna in elke game cloud saving. Windows 10 opnieuw installeren is iets van 10 tot 15 minuten. Helaas heeft Microsoft er nu voor gekozen dat bij een installatie van Windows 11 ook nog eens alle updates moet installeren. Bij Windows 10, kon je dat tegelijkertijd wanneer je Steam, Nvidia, Discord etc aan het installeren was. In een Windows 11 installatie word je PC "gelocked" totdat alle Windows updates binnen zijn. Hatelijk weer van Microsoft.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 30-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat heb je al eens eerder geroepen. Maar dat is helemaal zonde van mijn tijd met alles wat ik dan weer moet installeren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toonen1988 zojuist mijn game ge-deinstalleerd en nu opnieuw aan het installeren. Vanavond eens kijken wat het doet qua performance met DLSS en FSR3 (in-game versie, niet de mod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:53:
@Toonen1988 zojuist mijn game ge-deinstalleerd en nu opnieuw aan het installeren. Vanavond eens kijken wat het doet qua performance met DLSS en FSR3 (in-game versie, niet de mod).
Laat maar iets weten hoe de performance op een RTX 3080 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:45:
@Toonen1988 path tracing hoef ik niet te proberen met een 3080. Dan stort alles in.
O ja, absoluut.

Zojuist getest op het volgende:
7800x3d
rtx4080
5600 mtps 32 gb ddr5
1080p op 360 Hz native G-sync

Met alles zo hoog mogelijk als het maar kan en dan ook path tracing erover geeft me een framerate van ongeveer 80-90 fps (stabiel)(frame gen on).

Nu komt het wat me verbaast:

"een rtx4080 op 1080p .... dat is overkill" tot er games verschenen als CP77. Dan kan die brute rekenkracht op een vrij lage resolutie nog heel goed van pas komen. Dit wil ook zeggen hoe zwaar het spel is in danige mate dat heel veel gamers dit spel niet fatsoenlijk kunnen draaien met alles open. Dit spel is qua rekenkracht een stuk zwaarder dan de Witcher 3 op ultra+ en raytracing.

Neem een voorbeeld:
rtx4070 op 1440p met een Ryzen 5800x processor. Dit is nog steeds een hele goede mid-range combinatie en deze configuratie kan path tracing glad vergeten.

Is het mooi? Echt wel :Y
Is het nuttig? Nee
Is het leuk? Dat zeker
Slogan? Gewoon omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-09 19:49
Ik ben net begonnen op de PS5.
De controls vond ik heel erg wennen en heb beetje op Reddit/Youtube gezocht naar tips voor betere settings.
Hebben mensen hier nog tips en tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb Cyberpunk 2077 heel lang geleden gekocht en gespeeld en ik ben van plan deze opnieuw te spelen met mijn nieuwe RTX 5090. Ik moet alleen de DLC Phantom Liberty nog aanschaffen.

Deze is nu bij GOG slechts € 23.99 met 20% korting. Volgens mij hebben ze vaker kortingen gehad van 15% korting.

Is dit een beetje een goede deal of kan ik beter even wachten? De nieuwe graka is er nog niet.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megupe
jmk schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:03:
Ik heb Cyberpunk 2077 heel lang geleden gekocht en gespeeld en ik ben van plan deze opnieuw te spelen met mijn nieuwe RTX 5090. Ik moet alleen de DLC Phantom Liberty nog aanschaffen.

Deze is nu bij GOG slechts € 23.99 met 20% korting. Volgens mij hebben ze vaker kortingen gehad van 15% korting.

Is dit een beetje een goede deal of kan ik beter even wachten? De nieuwe graka is er nog niet.
Als je een rtx 5090 kunt veroorloven is dit inderdaad een prikkie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Megupe Misschien heeft @jmk wel al z'n spaargeld in de 5090 gestopt en moet daarom nu op koopjesjacht om ook daadwerkelijk iets met de 5090 te kunnen doen. ;)

@jmk Of dit NU een goede deal is? Wellicht.
Komen er betere deals? Misschien.
Maar ik vind de DLC zeker €23,99 waard!

(context: Ik heb CP2077 op 100% staan met 600+ uur en speel het nog regelmatig)

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 11-10-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Megupe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:25:
[...]

Als je een rtx 5090 kunt veroorloven is dit inderdaad een prikkie.
Mijn vraag was ook eigenlijk heel raar. Dat realiseer ik me ook.
Ik vind het nog steeds moeilijk om van mijn schraper mentaliteit af te komen. Daar heb ik in RPG's ook last van haha.

Aan de andere kant: Als jullie allemaal denken: slechte deal, doe dit zus of zo, dan zou ik nog spijt kunnen krijgen van mijn aankoop.

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat ik een pre order heb gedaan van 60 euro voor de base game en nooit een persoonlijke actie code voor de DLC heb gekregen. Dat steekt een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
jmk schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:03:
[...]

Mijn vraag was ook eigenlijk heel raar. Dat realiseer ik me ook.
Ik vind het nog steeds moeilijk om van mijn schraper mentaliteit af te komen. Daar heb ik in RPG's ook last van haha.

Aan de andere kant: Als jullie allemaal denken: slechte deal, doe dit zus of zo, dan zou ik nog spijt kunnen krijgen van mijn aankoop.

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat ik een pre order heb gedaan van 60 euro voor de base game en nooit een persoonlijke actie code voor de DLC heb gekregen. Dat steekt een beetje.
Als je Xxx duizend euro wil besteden aan een rtx 5090 dan zal 23,99 best een leuke deal zijn voor de dlc 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Wie kan nog de oude expansion packs herinneren van de oude Battlefield 1942 en BF2, van de oude Medal of Honor Allied Assault en zelfs de oude Call of Duty?

In die tijd brachten ze uitbreidingen pakketten uit die zelfs op CD uitkwamen. Deze pakketten voegde bijna een volledige nieuwe game toe aan de basis game. Hier kan je Phantom Liberty mee vergelijken. Het is geen DLC die maar 3 of 4 uurtjes aan content toevoegt. Nee, je bent al gauw 40 uur zoet met deze DLC. Het voegt niet alleen nieuwe gebied toe, maar een compleet nieuw verhaal en zelfs nieuwe personages.

Als ik vergelijk met andere triple A games, dan haal je echt wel meer uit die 24 euro dan de gemiddelde 60 euro triple A game. De meeste Triple A games speel ik tegenwoordig binnen 10 uurtjes uit. Phantom Liberty ben je echt tot wel 40 uur zoet mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ok jongens, ik ben er uit. 23,99 is een goede deal.

Ik moet zeggen dat ik het spel ook wel 1 van de beste games vond van de afgelopen 10 jaar toen ik het speelde. Vlak voor de PL DLC uitkwam hebben ze de base game ook nog een helemaal opnieuw opgebouwd.
Ik vond de verhaallijnen ook echt geweldig mooi gemaakt, misschien nog wel beter dan the witcher 3. Zeker de main story en de grotere side quests.

Omdat ze zo nauw samengewerkt hebben met NVIDIA om het ook grafisch technisch een showcase te maken vind ik ook dat een nieuwe play through een nieuwe graka verdient.

Na aanschaf van een nieuwe videokaart is dit de eerste game die ik opstart.

edit: en gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand dit album al gehoord?

Wordt in de game naar verwezen op de website van Darkstar :D

https://open.spotify.com/...si=6-xmVvtkTDSNdNcCybpMxw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:27:
Iemand dit album al gehoord?

Wordt in de game naar verwezen op de website van Darkstar :D

https://open.spotify.com/...si=6-xmVvtkTDSNdNcCybpMxw
Het is niet echt mijn smaak, maar er zit hier en daar toch wel een leuke nummer tussen. Ik luister wel regelmatig andere nummers van CDPR. Ben zelf niet van de rap, maar Run the Jewels vind ik dan wel weer een leuke groep. Maar die zit niet in deze album.

Deze nummers luister ik wel regelmatig.

Ook Edgerunners heeft best goede soundtracks.

Daarnaast luister ik ook naar onofficiële nummers die gemaakt zijn door diverse artiesten. Dit gaat dan weer richting de dark techno/dark electro.

Zelfs binnen de Phonk wereld is er een genre ontstaan genaamd Cyberphonk. Niet alleen de game maar de hele genre heeft toch wel een groot impact op de muziek wereld. Dark Techno/Electro bestaat ook al jaren, is nu ook volledig overgenomen door Cyberpunk. Het wordt nu zelfs Cyberpunk muziek genoemd.

Ook een Italiaanse platen maatschappij genaamd Aim to Head, richt zicht veel op "Cyberpunk" muziek. En ze stijgen gigantisch in populariteit.

https://www.brutalresonan.../introducing-aim-to-head/

Niet alleen in de gamewereld maar ook in de muziek wereld heeft Cyberpunk 2077 en de Cyberpunk genre in zijn geheel een grote impact.

[ Voor 41% gewijzigd door Toonen1988 op 18-10-2024 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze al gepost hier?

Hoop dat ze de Edgerunners lore met rust laten. Die serie is perfect zoals die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:17:
Deze al gepost hier?

[YouTube: Netflix x CDPR x Cyberpunk | Special Announcement | Netflix]

Hoop dat ze de Edgerunners lore met rust laten. Die serie is perfect zoals die is.
Ja. :)
Toonen1988 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:59:

Zoals we weten wordt de nieuwe Cyberpunk gemaakt in Unreal Engine 5. Maar ze hebben ook hun eigen tools ontwikkeld. Binnen kort krijgen we een showcase te zien.

Ondertussen is het team achter Cyberpunk 2077 nog kleiner geworden. Maar het begint nu langzaam op gang te komen met de nieuwe Cyberpunk. Wanneer ze er klaar voor zijn, laten ze een nieuwe showcase zien en waar ze precies allemaal aan werken.

Daarnaast is er ook een nieuwe Netflix tease uitgekomen. We weten dus niet of het nu om Cyberpunk Edgerunners seizoen 2 gaat, of om een hele nieuwe anime of zelfs een serie van Cyberpunk.

[YouTube: Netflix x CDPR x Cyberpunk | Special Announcement | Netflix]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik ben benieuwd of ze voor de volgende Cyberpunk ook weer een iconische theme song hebben. "I really want to stay at your house" is zo'n heerlijk oorwurm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
emeralda schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:01:
Ik ben benieuwd of ze voor de volgende Cyberpunk ook weer een iconische theme song hebben. "I really want to stay at your house" is zo'n heerlijk oorwurm.
Eerlijk gezegd ben ik die aardig zat aan het worden. Als ik hem in-game weer eens vanuit een discotheek/gebouw hoor galmen loop ik snel door.

Prima nummer hoor, maar niet als je hem tig keer hoort.

Als ik de Totentanz inloop terwijl Tinnitus speelt blijft ik wel altijd hangen O+

Of bij de begrafenis van de voodoo boys. Nog zo’n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emeralda schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:01:
Ongelooflijk hoe gigantisch populair dit nummer is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik die aardig zat aan het worden. Als ik hem in-game weer eens vanuit een discotheek/gebouw hoor galmen loop ik snel door.

Prima nummer hoor, maar niet als je hem tig keer hoort.

Als ik de Totentanz inloop terwijl Tinnitus speelt blijft ik wel altijd hangen O+

[YouTube: Cyberpunk 2077 (Extra OST) – Tinnitus at Totentanz – Maelstrom Music]

Of bij de begrafenis van de voodoo boys. Nog zo’n plek.
Ik moet meteen aan deze vergelijkingsvideo denken. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik ga lekker op deze track van de OST:

Die drop op 00:53 is echt epic. En ook hoe deze track in de game is gegoten met de introductie van Johnny Silverhand.. Eén van de beste character intro's in de gaming industry ever als je 't mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pfff. Starfield < Mass Effect & Cyberpunk 2077.

De sfeer in ME clubs en Cyberpunk is zoveel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:14:
Ik ga lekker op deze track van de OST:

[YouTube: The Rebel Path (Cyberpunk 2077 Soundtrack)]

Die drop op 00:53 is echt epic. En ook hoe deze track in de game is gegoten met de introductie van Johnny Silverhand.. Eén van de beste character intro's in de gaming industry ever als je 't mij vraagt.
Dit nummer luister ik ook regelmatig, heerlijk met een subwoofer.

Dit is ook weer zo heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hoppa: https://www.cyberpunk.net...ate-edition-coming-to-mac
Cyberpunk 2077 and its spy-thriller expansion Phantom Liberty will be coming to Mac. Taking full advantage of Apple silicon and advanced technologies of Metal, the world of the dark future is available to Mac gamers for the very first time. Players can enjoy advanced features like path tracing, frame generation, and built-in Spatial Audio for even more immersive gameplay and stunning visuals.
Het spel zal landen (zeer waarschijnlijk gelijktijdig) op de Mac App Store, GOG.com, Steam en de Epic Games Store.

En zoals geschreven zal het zeer vermoedelijk een Apple silicon-ONLY titel worden op macOS, Apple gebruikers die nog op Intel zitten doen er best aan eerdaags te upgraden naar een mac met een M-chip.

M1 t/m 4 Ultra (in de toekomstige Mac Pro en Mac Studio) zullen ondersteund worden, 16GB ram minimaal is aanbevolen (op basis van het feit dat Apple per vandaag ook volledig gestopt is met verkoop van alle macs met 8GB ram. Sterker nog, de MacBook Air M2 en M3 zijn per vandaag ook upgraded in hun base-config naar 16GB ram)

[ Voor 105% gewijzigd door DaveFlash op 31-10-2024 00:03 . Reden: verduidelijking van post met quote uit artikel link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo. En dat was weer een PL playthrough afgerond :D
Dit keer gedaan om de blackwall hack te bemachtigen. Eens kijken hoe goed die is. En aangezien ik nog de volledige Panam quest en Takemura questline door moet, kan ik nog wel even genieten van dat ding.

Iemand nog een goede tip qua combo's met andere hacks?
Begreep dat Sonic Shock ervoor zorgt dat de hack sneller upload.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmmm... ik heb me de laatste dagen verdiept in mods, texture packs, FSR 3.1 mod, LUTs en aanverwante zaken. Game loopt nu lekker genoeg met mooie textures op mijn midrange gpu en dan kom ik er achter dat ik eigenlijk niet per se zit te wachten op een andere versie van V dan mijn "originele"...

Sure, ik kan met een sandevistan en cloak aan de gang en de wereld gezellig aan reepjes snijden, maar de vrouwelijke corpo netrunner die vanuit een donker hoekje iedereen in de fik zet via een camera en het aanlegt met de collega tech mevrouw is voor mij blijkbaar 'de' V. Zit ik daar met m'n opgepoetste install...

Eigenlijk had ik het aan moeten zien komen, waar ik Mass Effect nog wel met andere classes speel, maak ik daar eigenlijk 99% dezelfde keuzes, iedere playthrough opnieuw. En daar zijn de classes uiteindelijk alsnog redelijk op elkaar lijkend, vergeleken met CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CP77 al tijden in mijn PS5 bibliotheek staan maar nog nooit echt gespeeld.
Stel ik begin er nu aan, is het dan aan te bevelen om gelijk Phantom Liberty aan te schaffen en op die manier de game in te rollen of is dit ook prima op een later tijdstip te doen? (m.a.w. verandert PL veel aan de manier waarop je de base game speelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:28:
Ik heb CP77 al tijden in mijn PS5 bibliotheek staan maar nog nooit echt gespeeld.
Stel ik begin er nu aan, is het dan aan te bevelen om gelijk Phantom Liberty aan te schaffen en op die manier de game in te rollen of is dit ook prima op een later tijdstip te doen? (m.a.w. verandert PL veel aan de manier waarop je de base game speelt?)
Phantom Liberty loopt parallel naast het hoofdverhaallijn. Je kunt Phantom Liberty ook op een latere tijdstip aanschaffen en spelen wanneer jij wilt.

Meeste mensen spelen eerst het hoofdverhaal uit, gaan dan terug net voor "No point of return" en gaan dan verder met Phantom Liberty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toonen1988 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:33:
[...]

Phantom Liberty loopt parallel naast het hoofdverhaallijn. Je kunt Phantom Liberty ook op een latere tijdstip aanschaffen en spelen wanneer jij wilt.

Meeste mensen spelen eerst het hoofdverhaal uit, gaan dan terug net voor "No point of return" en gaan dan verder met Phantom Liberty.
Duidelijk, dankje. Dan speel ik eerst de base game en wacht nog even voordat ik m'n geld spendeer aan PL d:)b
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!