Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:52:
@Davidas Je kan je echt heeel lang zoet houden met de game mits je meerdere playtroughs leuk zou vinden enzo.

Ik heb nu de basegame zonder uitbreiding 100% uitgespeeld (lees alle achievements, want voelt nog niet alsof ik klaar ben) En heb 137 uur gespeeld. Vind het nog steeds leuk.

Maar ik ben dan iemand die het leuk vind om alles te completen enzo en dat vrijwel efficiënt probeert te doen dus kan nog veel meer tijd zijn.
Dat niet alleen, er zijn ook verschillende speelstijlen en builds die je kan maken. Er is zelfs een officiële buildplanner https://www.cyberpunk.net...a=33333&b=&r=&i=&t=&c=&e=

Ik ben zelfs stiekem van plan om mijn personage een reset te geven en te kijken of ik een build kan maken die gebasseerd is op Motoko Kusanagi. Optical camo, SMG's, hand to hand combat en reflexes met hack abilities. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toonen1988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Dat niet alleen, er zijn ook verschillende speelstijlen en builds die je kan maken. Er is zelfs een officiële buildplanner https://www.cyberpunk.net...a=33333&b=&r=&i=&t=&c=&e=

Ik ben zelfs stiekem van plan om mijn personage een reset te geven en te kijken of ik een build kan maken die gebasseerd is op Motoko Kusanagi. Optical camo, SMG's, hand to hand combat en reflexes met hack abilities. :)
Klopt ja dat is ook zo. Wat ik persoonlijk aan raad is om wel je eerste playtrough te spelen met een build waarbij je kan hacken en veelal zonder betrapt te worden kan doen. Heel veel missies voelen veel beter aan in stealth en sneaken enzo ipv erin rennen en alles kapot hakken of schieten enzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Klopt ja dat is ook zo. Wat ik persoonlijk aan raad is om wel je eerste playtrough te spelen met een build waarbij je kan hacken en veelal zonder betrapt te worden kan doen. Heel veel missies voelen veel beter aan in stealth en sneaken enzo ipv erin rennen en alles kapot hakken of schieten enzo.
Ik ben een beetje een mix aan het doen, stealth gecombineerd met Mantis Blades en wapens. Zelf heb ik nog niet veel tijd gestoken in hacken en allerlei andere perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:29
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Wellicht heb ik dan de moeilijkheidsgraad te laag staan, maar als ik iets stealth probeer en betrapt word dan ben ik er met schieten en/of maaien 10x sneller doorheen dan met stealth. Dus de behoefte om dan iets stealth te gaan doen heb ik helaas niet. Maar nu ik er zo over nadenk, denk ik dat een stealth playthrough wel een stukje leuker is en meer gemaakt is voor deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wellicht interessant voor de MacOS mensen: via Whiskey (Wine+Apple GPTK) kun je CyberPunk erg makkelijk aan de praat krijgen. Eerst Steam .exe downloaden en installeren en dan gewoon Cyberpunk via Steam installeren.

Op een M2 Max met 38 cores loopt het zelfs op Ultra (30 fps ofzo). Maar er is geen raytracing mogelijk.

Dit zijn m'n "bottle settings":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvt6-_1HyTp8R1tpfYQlUJ1gR7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHu8fHH84G4yFfkvUbHH1eio.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 17-10-2023 14:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jack_Mojo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Wellicht heb ik dan de moeilijkheidsgraad te laag staan, maar als ik iets stealth probeer en betrapt word dan ben ik er met schieten en/of maaien 10x sneller doorheen dan met stealth. Dus de behoefte om dan iets stealth te gaan doen heb ik helaas niet. Maar nu ik er zo over nadenk, denk ik dat een stealth playthrough wel een stukje leuker is en meer gemaakt is voor deze game.
Klopt dat is het ook. je gaat er veel sneller doorheen maar ik heb een paar grotere missies opnieuw gedaan in dus de quick en easy way en de hacking slowplay way :P maar dat 2e vond ik vele male vetter en waardeer je de gamedesign veel meer omdat er zo veel wegen naar rome leiden in dezelfde missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik kan Cyberpunk niet meer spelen na de 2.01 update. Ik krijg steeds een foutmelding dat ik de DLC niet heb geïnstalleerd terwijl ik dit wel gedaan heb.
(it cannot be loaded on a version of the game that does not have this expansion cyberpunk xbox one)

Via google gelezen dat best veel mensen tegen dit probleem aanlopen en het lijkt erop alsof CD Project Red er niks mee gaat doen. Dit betekent dus dat ik het spel niet meer verder kan spelen ? Als dit zo zou zijn is dit de laatste keer dat ik CD Project Red mijn zuurverdiende centen gun. Wat een zooitje daar zeg. Hoor alleen maar positieve verhalen maar er zijn schijnbaar ook een hele hoop mensen waaronder ik die het spel gewoon niet meer kunnen spelen. Als ik DLC opnieuw installeer kan ik wel weer spelen, totdat ik het spel weer opnieuw opstart. Ik ga natuurlijk niet elke dag eerst de DLC opnieuw downloaden. Als er meerdere mensen dit probleem hebben en misschien een oplossing hebben hiervoor hoor ik het graag. Ik speel op de Xbox One X. Resetten, hard reset, cache verwijderen enzo werkt bij mij helaas allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Korte vraag, ik lijk het niet te kunnen vinden, maar hoe "upgrade" ik mijn Cyberware naar bijv. "Tier 1". Ik... krijg het niet voor elkaar :) Wellicht een sneltoets die ik over het hoofd zie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtMGo_5bULjn2ynOmz7CR1Ps-xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2CWuFuugZgdTbKZAsZSQz3W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 20-10-2023 00:28 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Via een ripperdoc. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SkyStreaker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:28:
Korte vraag, ik lijk het niet te kunnen vinden, maar hoe "upgrade" ik mijn Cyberware naar bijv. "Tier 1". Ik... krijg het niet voor elkaar :) Wellicht een sneltoets die ik over het hoofd zie?

[Afbeelding]
Bij een Ripperdoc idd en je komt nog iets tekort aan materiaal, je hebt 10 nodig zoals je in je plaatje kunt zien de 10 staat nog in het rood (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GluonC schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:46:
Ik kan Cyberpunk niet meer spelen na de 2.01 update. Ik krijg steeds een foutmelding dat ik de DLC niet heb geïnstalleerd terwijl ik dit wel gedaan heb.
(it cannot be loaded on a version of the game that does not have this expansion cyberpunk xbox one)
Kan niks vinden op het forum van CDPR hierover. Heb je een linkje?

Zit je misschien in een save die voorheen de nieuwe DLC niet had?
Je zou een nieuwe playthrough kunnen proberen. Niet fijn natuurlijk, maar wellicht dat er toch een bugje in is geslopen bij bestaande saves (al heb ik er nog niet eerder van gehoord of gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39

Kheos

FP ProMod
GluonC schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:46:

Via google gelezen dat best veel mensen tegen dit probleem aanlopen en het lijkt erop alsof CD Project Red er niks mee gaat doen. Dit betekent dus dat ik het spel niet meer verder kan spelen ? Als dit zo zou zijn is dit de laatste keer dat ik CD Project Red mijn zuurverdiende centen gun. Wat een zooitje daar zeg. Hoor alleen maar positieve verhalen maar er zijn schijnbaar ook een hele hoop mensen waaronder ik die het spel gewoon niet meer kunnen spelen. Als ik DLC opnieuw installeer kan ik wel weer spelen, totdat ik het spel weer opnieuw opstart. Ik ga natuurlijk niet elke dag eerst de DLC opnieuw downloaden. Als er meerdere mensen dit probleem hebben en misschien een oplossing hebben hiervoor hoor ik het graag. Ik speel op de Xbox One X. Resetten, hard reset, cache verwijderen enzo werkt bij mij helaas allemaal niet.
En je hebt je installatie al geverifieerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:46
Sipio schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:02:
[...]

Bij een Ripperdoc idd en je komt nog iets tekort aan materiaal, je hebt 10 nodig zoals je in je plaatje kunt zien de 10 staat nog in het rood (y)
Ik lift even mee op deze vraag. En hoe kom je aan bijvoorbeeld tier 4 materiaal? Daar heb ik momenteel een groot tekort aan. Lager spul krijg je makkelijk en veel maar is er een manier om dit ergens te kopen?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Je kan (helaas) geen materiaal meer kopen.
Voor de 2.0 update kon je naar Junk Shops gaan en Weapon Dealers hadden soms ook wel voorraad aan materialen.

Van wat ik heb begrepen, krijg je nu alleen maar materiaal door te looten of wapens te disassemblen. Ik raad aan om veel Gigs en Side Missions te doen om aan Tier 4+ wapens te komen die je dan weer kunt disassemblen voor materialen.
Nu ik dit gewend ben, zie ik wel in dat dit veel uitdagender is dan toen je het spul kon kopen. Je wapens upgraden naar Tier 5 was toen easy, nu moet je echt kiezen wat je als eerste wilt upgraden. Ik ben zelf eerst voor mijn Cyberware gegaan en toen pas voor mijn iconic wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
martin484 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Ik lift even mee op deze vraag. En hoe kom je aan bijvoorbeeld tier 4 materiaal? Daar heb ik momenteel een groot tekort aan. Lager spul krijg je makkelijk en veel maar is er een manier om dit ergens te kopen?
Nou twijfel ik ff maar volgens mij kun je van zoveel stuks Tier 1 een aantal Tier 2
Craften.

hetzelfde voor Tier 2, daar kun je weer zoveel stuks Tier 3 van Craften enz.

(of ik ben helemaal gek geworden maar volgens mij kan dat) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14
[...]

Volgens mij door tier4 armor/weapons te "disassemblen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:34

Ulti23

Quality Time

[...]

Idd, disassemblen van wapens, kleding etcetera.

Wit = tier 1
Groen = tier 2
Blauw = tier 3
Paars = tier 4
Oranje = tier 5

Alles looten en dan disassemblen. Niet verkopen, eddies krijg je meer dan voldoende, gewoon de NCPDS af en gigs en andere bizz doen. Je wordt ook vaak genoeg random gebeld op je holo om andere activiteiten te doen. Sommige side quests zijn echt de moeite waard te volgen:

spoiler:
Voorbeeld is de quest met River Ward, wat later in de game. Game loont te exploren en vooral vollop gigs te doen van fixers

Hoe verder je in de game komt, hoe meer je tier 2,3,4,5 spullen loot. En dan bij de ripperdock upgraden.

Unique spullen zijn volgens mij alleen maar te upgraden via crafting.

Hier met mijn 2e playthrough bezig, shotgun build met volle bak chrome en laatste puntjes in blade skills. Lekker dismemberen met (air)dash. Heerlijk >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Ulti23 op 20-10-2023 11:51 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:07

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Als afwisseling met Baldur's Gate 3 ben ik inmiddels ook aan een nieuwe playthrough begonnen van Cyberpunk 2077. Het is wederom (!) een superfijne ervaring hoe slick de game je 'meeneemt' het verhaal in en de soundtrack is absoluut waanzinnig. De tune wanneer Johnny Silverhand wordt geintroduceerd is echt een banger. Sommige dingen zijn nieuw, sommige dingen zijn "Oh ja dat zat zo". Wel is het even slikken dat materiaal niet meer te kopen is.

Ik ga denk ik 'gewoon' weer een stealthsnipe netrunner doen, ondanks dat ik eerder dacht een melee ninja te maken. Het is een speelwijze die mij 'natuurlijk' het beste af gaat.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 15:46
Ulti23 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Wit = tier 1
Groen = tier 2
Blauw = tier 3
Paars = tier 4
Oranje = tier 5

Alles looten en dan disassemblen. Niet verkopen, eddies krijg je meer dan voldoende, gewoon de NCPDS af en gigs en andere bizz doen. Je wordt ook vaak genoeg random gebeld op je holo om andere activiteiten te doen. Sommige side quests zijn echt de moeite waard te volgen:

spoiler:
Voorbeeld is de quest met River Ward, wat later in de game. Game loont te exploren en vooral vollop gigs te doen van fixers

Hoe verder je in de game komt, hoe meer je tier 2,3,4,5 spullen loot. En dan bij de ripperdock upgraden.

Hier met mijn 2e playthrough bezig, shotgun build met volle bak chrome en laatste puntjes in blade skills. Lekker dismemberen met (air)dash. Heerlijk >:)
Thnx! Ga er dit weekend weer verder mee 💪🏼👍🏼

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
[...]

Wit = tier 1
Groen = tier 2
Blauw = tier 3
Paars = tier 4
Oranje = tier 5

spoiler:

Klopt; ik ben bijna bij einde Act2 en krijg nu geregeld Tier4-dingen.
Zalig spel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
9.3
Gameplay (met name sinds 2.0) een 9,5
Verhaal - expansion - 9.0
Graphics - 9,5
Lengte - 9,2
Shooting - 9,8 (met name sinds 2.0)
Moeilijkheid (ik heb op hard gespeeld) - 9 (best vaak dood gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
[...]

Kleding trek ik uit elkaar voor onderdelen, want leveren te weinig geld (eddies) op.. Wapens verkoop ik wel want leveren best wel veel geld (eddies) op, tenzij ik onderdelen nodig heb om zaken te upgraden..

Ik vind het trouwens jammer dat je kennelijk alleen iconic wapens kan upgraden.. Ik gebruik een paar "gewone" wapens die ik fijner vind maar dus niet kan upgraden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54
Inflatable schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Kleding trek ik uit elkaar voor onderdelen, want leveren te weinig geld (eddies) op.. Wapens verkoop ik wel want leveren best wel veel geld (eddies) op, tenzij ik onderdelen nodig heb om zaken te upgraden..

Ik vind het trouwens jammer dat je kennelijk alleen iconic wapens kan upgraden.. Ik gebruik een paar "gewone" wapens die ik fijner vind maar dus niet kan upgraden.. :/
mjah tenzij je bvb alle auto's wilt kopen heb je op max level niet echt veel meer aan eddies. Je koopt toch niets meer, wapens pik je op gegeven moment niet meer op, die upgrade je, daar is wel wat geld nodig maar dat krijg je gemakkelijk genoeg met wat missies en random event en looten. Als je voor 100%$ wil gaan is het handig alle centen een playthrough op te sparen om bvb alle auto's te kopen en alle huizen. maar je kunt niet heel makkelijk alles kopen en upgraden etc in 1 playthrough.
Beter gewoon een extra (deels) playthrough te doen om zoiets te halen. Je hebt in endgame veel meer aan de materials van de wapens voornamelijk om je cyberware en je iconic wapens te upgraden. Voor tier 5++ kost datn 200 oranje components voor bepaalde cyberware en wapens.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

SouLLeSSportal schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 00:02:
[...]

mjah tenzij je bvb alle auto's wilt kopen heb je op max level niet echt veel meer aan eddies. Je koopt toch niets meer, wapens pik je op gegeven moment niet meer op, die upgrade je, daar is wel wat geld nodig maar dat krijg je gemakkelijk genoeg met wat missies en random event en looten. Als je voor 100%$ wil gaan is het handig alle centen een playthrough op te sparen om bvb alle auto's te kopen en alle huizen. maar je kunt niet heel makkelijk alles kopen en upgraden etc in 1 playthrough.
Beter gewoon een extra (deels) playthrough te doen om zoiets te halen. Je hebt in endgame veel meer aan de materials van de wapens voornamelijk om je cyberware en je iconic wapens te upgraden. Voor tier 5++ kost datn 200 oranje components voor bepaalde cyberware en wapens.
Een paar rondjes op het strand rondrennen en je hebt zo een gigantische hoeveelheid parts, wapens en andere meuk bij elkaar. Alles deconstruction van oranje kwaliteit, de rest gewoon verkopen.

Ik ben gegaan voor alle side-missies eerst, dus voordat ik die gast takemura in het restaurant ontmoet had, was ik level 50. 2.6m E$ op de bank en alles gekocht wat er te kopen viel. Vooral niet fasttravelen en rondrijden helpt enorm als je bij elke NCPD-quest even uitstapt om de boel wat op te blazen. Cyberpsychosis uitvoeren op de sterkste tegenstander en heel hard wegrennen tot het balkje stopt, teruglopen en kijken hoe ze elkaar de pan in hakken, contagion spammen en die lazergranaten zijn OP.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik ben met een nieuwe playthrough begonnen met Phantom Liberty. Zit nu op het punt dat de expansion opent. Als ik daar aan begin en dat helemaal afrond, krijg ik dan nog wel de rest van de missions van de base game? Al dan niet met veranderingen door de expansion?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54
-SaveMe- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:03:
Ik ben met een nieuwe playthrough begonnen met Phantom Liberty. Zit nu op het punt dat de expansion opent. Als ik daar aan begin en dat helemaal afrond, krijg ik dan nog wel de rest van de missions van de base game? Al dan niet met veranderingen door de expansion?
Je krijgt altijd een point of no return save en na afronden van de dlc komt er nog steeds ruimte om zaken af te ronden ja.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
SouLLeSSportal schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Je krijgt altijd een point of no return save en na afronden van de dlc komt er nog steeds ruimte om zaken af te ronden ja.
Maar ik bedoel of de normale main quests doorgaan als je PL afrondt? Ik zit nl nog vroeg in de main quest en wil zowel de expansion als de main game weer helemaal spelen. Of geeft de dlc een ander einde aan de game?

Edit
Als ik het goed begrijp kan ik het beste wachten totdat ik minimaal in act 3 ben en de quest lines van Kerry’s, Judy’s, Panam’s, and River’s heb afgerond, anders mis je stukken?

https://kotaku.com/cyberp...play-story-dlc-1850853730

[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 24-10-2023 02:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:44:
[...]

Maar ik bedoel of de normale main quests doorgaan als je PL afrondt? Ik zit nl nog vroeg in de main quest en wil zowel de expansion als de main game weer helemaal spelen. Of geeft de dlc een ander einde aan de game?

Edit
Als ik het goed begrijp kan ik het beste wachten totdat ik minimaal in act 3 ben en de quest lines van Kerry’s, Judy’s, Panam’s, and River’s heb afgerond, anders mis je stukken?

https://kotaku.com/cyberp...play-story-dlc-1850853730
mijn advies is, om tot Nocturne Op55N1 quest te spelen, en dat te starten met PL
dat heb ik gedaan, dan rond je PL + alles af (gigs, side jobs etc.) en dan start je daarna Nocturne Op55N1 en finish je de game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ok, thanks! Dat is bijna tegen het einde toch?

Dan laat ik voorlopig even alle side content liggen en focus ik me op de main en companions quests tot aan dat punt. En ga dan alles in PL doen. Dan kijk ik wel of ik alle side content nog wil doen, die heb ik allemaal al gedaan in mijn eerste playthrough. En dan heb ik in de main game ook nog wat aan die nieuwe skill tree ...

Wel jammer, het jeukt een beetje om aan de nieuwe content te beginnen. Maar aan de andere kant, de story is zo vet dat het ook wel weer ok is.

Moet zeggen dat met de 2.0 update de game wel is geworden wat ze destijds beloofd hadden en is nu toch wel in de top 10 van fav games aller tijden. NC is ook echt geweldig, qua layout, sfeer, density, etc, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:50:
Ok, thanks! Dat is bijna tegen het einde toch?

Dan laat ik voorlopig even alle side content liggen en focus ik me op de main en companions quests tot aan dat punt. En ga dan alles in PL doen. Dan kijk ik wel of ik alle side content nog wil doen, die heb ik allemaal al gedaan in mijn eerste playthrough. En dan heb ik in de main game ook nog wat aan die nieuwe skill tree ...

Wel jammer, het jeukt een beetje om aan de nieuwe content te beginnen. Maar aan de andere kant, de story is zo vet dat het ook wel weer ok is.

Moet zeggen dat met de 2.0 update de game wel is geworden wat ze destijds beloofd hadden en is nu toch wel in de top 10 van fav games aller tijden. NC is ook echt geweldig, qua layout, sfeer, density, etc, etc ...
ja dat is de laatste quest en dan krijg je ook een 'point of no return' bericht, daarom heb ik daarvoor eerst alles 100% gedaan, dan voelt het chronologisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan iemand mij iets over het einde vertellen?

spoiler: title
ik heb op het einde gekozen om terug te gaan naar de aarde. maar het leek of het personage toch nog in het schip wilde blijven? wat is er daar nu gebeurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 24-10-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
fib3rlight schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

mijn advies is, om tot Nocturne Op55N1 quest te spelen, en dat te starten met PL
dat heb ik gedaan, dan rond je PL + alles af (gigs, side jobs etc.) en dan start je daarna Nocturne Op55N1 en finish je de game!
Bedankt hiervoor; ik ga ver de missies met onze Japanse vriend afronden en dan is het einde Act 2. Was tijdje bezig sidemissions te doen maar hiermee kan ik weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Begin deze maand de RTX 4080 binnen gekregen, morgen krijg ik de nieuwe moederbord, I9 14900kf , 32gb ddr5 en nieuwe cooler binnen.

Even ombouwen, Windows opnieuw installeren en dan even een Cyberpunk 2077 benchmark laten draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 24-10-2023 20:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toonen1988 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:34:
Begin deze maand de RTX 4080 binnen gekregen, morgen krijg ik de nieuwe moederbord, I9 14900kf , 32gb ddr5 en nieuwe cooler binnen.

Even ombouwen, Windows opnieuw installeren en dan even een Cyberpunk 2077 benchmark laten draaien.
Waarom een bench mark en niet gewoon de game spelen op max settings? :P Maar gz man. mooie rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:43:
[...]

Waarom een bench mark en niet gewoon de game spelen op max settings? :P Maar gz man. mooie rig
Op dit moment speel ik Cyberpunk 2077 op de hoogste kwaliteit in 3840x2160 met Path Tracing ingeschakeld. Ik behaal 60FPS met af en toe dipjes naar 35/40FPS. Wat nog altijd indrukwekkend is voor een Ryzen 7 1800x, die ik al sinds release heb (begin 2017).

Dus morgen zet ik even beide benchmark naast elkaar, en dan ga ik lekker toeren door night city, kijken of ik nog framedrops krijg. Ik begin ook de bottleneck te merken in photo mode. De kwaliteit gaat erg snel omlaag en belichtingen worden uitgeschakeld, waardoor mijn screenshots slecht uitzien.

Binnenkort aan de slag met Alan Wake 2 die ook volledig ray tracing is. Kijken of ik dan ook eindelijk een stabiele FPS krijg in Star Citizen en Escape From Tarkov. Beide games ben ik namelijk meegestopt door performance issue's.

Ik heb in de tussentijd nog leuke screenshots gemaakt. Deze zijn wel weer goed gelukt, andere weer niet. Soms krijg ik ook rare artifacts in V's gezicht. Dat komt waarschijnlijk door DLSS, kijken of het opgelost is met een nieuwe CPU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye26Kqq-R18qACCkng8DzlDZYoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyfEmXfj0rHzDfmB0VDZAEAR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9MphLguZYZc9q9xKuwWWi4pmxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wROyCekO3j1L8s7usp5dXRXG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 02-11-2023 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmmm.... kom zojuist voor het eerst aan in de club van PL, kakt mijn performance echt gigantisch in. In de gewone spelwereld van zowel CB als PL geen problemen, maar in die club stort het helemaal in. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:56:
Hmmm.... kom zojuist voor het eerst aan in de club van PL, kakt mijn performance echt gigantisch in. In de gewone spelwereld van zowel CB als PL geen problemen, maar in die club stort het helemaal in. Vreemd.
Ah, daar ben ik ook nog niet geweest, straks maar eens proberen.

Met mijn nieuwe PC die ik gisteren heb gebouwd, behaal ik 90fps in Night City met de hoogste settings + path tracing in 3840 × 2160 resolutie.

Alles ziet nu ook scherper uit en minder ghosting effecten. Waarschijnlijk omdat DLSS minder hoef te werken om een stabiele FPS te krijgen. Ondanks dat ik toch nog 60fps haalde met mijn Ryzen 1800x, vond ik het nog altijd indrukwekkend voor een 7 jaar oude CPU.

Straks zal ik ook eens in de club van PL binnen lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-10-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Nieuwe patch is uit. https://www.pushsquare.co...-performance-improvements

Alleen lijkt het erop dat ze de niet werkende skill passives niet hebben gefixeerd. Dat is wel balen. Vanavond eens testen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

RnB schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:14:
Je kan (helaas) geen materiaal meer kopen.
Voor de 2.0 update kon je naar Junk Shops gaan en Weapon Dealers hadden soms ook wel voorraad aan materialen.

Van wat ik heb begrepen, krijg je nu alleen maar materiaal door te looten of wapens te disassemblen.
Daarmee is craften wel een beetje vleugellam gemaakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Vraagje: ik heb het verhaal al meer dan een jaar geleden uitgespeeld, en wordt dan in de save game altijd net voor de eind missie terug gezet.

Nu wil ik Phantom Liberty kopen, moet ik dan de eind missie opnieuw doen? Of zijn dat andere missies? Thanks!

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:41
Jenzo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:22:
Vraagje: ik heb het verhaal al meer dan een jaar geleden uitgespeeld, en wordt dan in de save game altijd net voor de eind missie terug gezet.

Nu wil ik Phantom Liberty kopen, moet ik dan de eind missie opnieuw doen? Of zijn dat andere missies? Thanks!
Hoef je niet opnieuw te doen, zodra je de DLC geïnstalleerd hebt krijg je vanzelf in-game een telefoontje om de Phantom Liberty verhaallijn te starten. Staat verder los van de andere missies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jenzo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:22:

Je doet andere missies omdat je inderdaad een telefoontje krijgt. Daarna al je PL helemaal afgemaakt hebt kan je die laatste missie van de originele game opnieuw doen en heb je de mogelijkheid voor een nieuw einde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
Phantom Liberty was toch weer geweldig. Heb Cyberpunk weer helemaal opnieuw ontdekt. Wat een een geweldige game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zojuist PL voor de eerste keer afgerond. Wat een rollercoaster! Geweldig! :D

spoiler:
Ik heb Songbird gered en Reed vermoord. Wel balen dat ik nu alsnog een van de oude eindes moet doen om mijzelf te redden.

[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 02-11-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En gisteravond de secret ending van Cyberpunk gedaan. Pfoe dat was pittig.

spoiler:
Alleen het gevecht met Adam Smasher sloeg nergens op. Die gaat echt veel te makkelijk neer.

Afijn. Johnny wilde dat V haar lichaam weer terug kreeg. Zo gezegd zo gedaan.
Legend of the Afterlife baby!

Ik heb nu alle eindes van het originele spel gedaan volgens mij. Enkel nog die van PL.

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 04-11-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PdeBie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:52:
En gisteravond de secret ending van Cyberpunk gedaan. Pfoe dat was pittig.

spoiler:
Alleen het gevecht met Adam Smasher sloeg nergens op. Die gaat echt veel te makkelijk neer.

Afijn. Johnny wilde dat V haar lichaam weer terug kreeg. Zo gezegd zo gedaan.
Legend of the Afterlife baby!

Ik heb nu alle eindes van het originele spel gedaan volgens mij. Enkel nog die van PL.
Het zijn er 5 in de base game met die secret ending er bij. dus als je die 5 gehad hebt dan heb je ze inderdaad allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

spoiler:
ik krijg die adam smasher niet meer dood sinds 2.0. Regelmatig instagib bij 60% door 3 snipers die mij tegelijkertijd raken, of een random raket die over het randje struikelt. Alle voorgaande tegenstanders met 3 vingers in de neus doorheen gelopen, maar die gast instagibt alles. Poging 26 dan maar..

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
De DLC nergens te vinden voor prijsje? Twijfel nog om die te kopen. Nog heel wat andere games te spelen ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 21:13
lapino schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:52:
De DLC nergens te vinden voor prijsje? Twijfel nog om die te kopen. Nog heel wat andere games te spelen ook :)
DLC is zo ontzettend goed, niet twijfelen. Gewoon doen en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

70uur later en ik heb Cyberpunk uitgespeeld (zonder DLC). Ik was een van degene die de PS4 versie bij launch had gehaald. Deus Ex is mijn all time favorite game en Ik had zulke hoge verwachtingen van Cyberpunk. Vanzelfsprekend was de teleurstelling groot.

Maar, toegegeven, ondanks alles, wetende dat het zo veel meer had kunnen zijn, is Cyberpunk 2.0 een van de beste game ervaringen in jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
FMS schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:00:
70uur later en ik heb Cyberpunk uitgespeeld (zonder DLC). Ik was een van degene die de PS4 versie bij launch had gehaald. Deus Ex is mijn all time favorite game en Ik had zulke hoge verwachtingen van Cyberpunk. Vanzelfsprekend was de teleurstelling groot.

Maar, toegegeven, ondanks alles, wetende dat het zo veel meer had kunnen zijn, is Cyberpunk 2.0 een van de beste game ervaringen in jaren.
Tijd voor de DLC :)
Heb je hem uitgespeeld op Ps4, of ben je overgestapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mariekeb schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:55:
[...]

Tijd voor de DLC :)
Heb je hem uitgespeeld op Ps4, of ben je overgestapt?
PS5. En ja, ik las dat de DLC best omvangrijk is. Iets van 30uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Zo, mijn replay afgerond van Cyberpunk 2077 met Phantom Liberty en alle eindes meegepakt. Vorige keer als man, deze keer als vrouw, met Judy als romance O+

spoiler:
Verdorie wat een triest einde van PL "The Tower" :'(

Of eigenlijk...

spoiler:
Verdorie, wat zijn alle eindes triest, zeker wat je relatie aangaande. Behalve "The Star" waar je met de nomads én de romance de stad verlaat. :)

Daar zit nog een gouden randje, maar de rest, includies The Sun, wat triest :/

Al met al, zeker dankzei "The Star" wel genoten van deze playthrough.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sebazzz dat einde heb ik nog niet gedaan. Ben een nieuwe playthrough begonnen in David Martinez stijl en ben net weer bij PL aangekomen. Dus daar eens doorheen spelen en dan dat einde proberen.

Bijna 400 uur in de PC versie zitten van Cyberpunk nu. Xbox weet ik zo niet, maar zal denk ik zo’n 100 uur zijn.

Oeps O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Hi allen,

een domme vraag wellicht maar hoe start je de DLC Phantom Liverty op?
Ik ben een beetje alles aan het afronden in Act 2 en zou dus graag die DLC nu spelen. Maar moet ik dan een nieuw spel beginnen of..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Derbiss schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:13:
Hi allen,

een domme vraag wellicht maar hoe start je de DLC Phantom Liverty op?
Ik ben een beetje alles aan het afronden in Act 2 en zou dus graag die DLC nu spelen. Maar moet ik dan een nieuw spel beginnen of..?
Ik heb de DLC nog niet gekocht, maar zoeken bij google naar 'DLC Phantom Lberty first mission' adviseert te wachten:
This message shows up as “Dog Eat Dog” in your phone and it instructs you to meet a contact at the entrance to Dogtown. [...] Rather than beginning Phantom Liberty when the opportunity presents itself, hold off on jumping right in and play until you unlock the Act 3 mission ‘Nocturne Op55N1,

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2023 10:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
F_J_K schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb de DLC nog niet gekocht, maar zoeken bij google naar 'DLC Phantom Lberty first mission' adviseert te wachten:

[...]
Ah zo ja ok, ik had ook al wat gezocht maar had geen zin in gekoefel met savegames ed.
Dan wacht ik wel rustig; er komt toch altijd iets nieuws naar boven als je even rondcruised.
Ook cudo's voor de heerlijke soundtrack trouwens - doet me denken aan GTA4 en 5 - gewoon uren rondrijden om de muziek te beluisteren en terwijl vanalles tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik blijf zo'n goed gevoel hebben als ik aan deze game denk.
Heb 140h playtime en alle eindes enzo gedaan en was gewoon echt de beste SP die ik in jaren gespeeld heb (misschien wel gewoon DE beste)

Moet Phantom liberty nog gaan doen inclusief dat extra einde en daar kijk ik wel naar uit om te doen maar bewaar ik tot rond de kerst periode denk ik als we er een weekje meer tijd voor hebben.

Blijf er wel bij dat je de game stealthy wilt spelen. Dat is mijn mening hoor maar vond mijn playtrough zo veel beter in stealth.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 13-11-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Eens hoor, eergisteren PL uitgespeeld en daarna de laatste missie van de main game, op aanraden van een tweaker hier. Het was een bijzondere en fantastische ervaring, en ik denk dat ik voor mijzelf een prima einde heb gekozen die bij mijn char past. Maar ik denk nog steeds aan deze game en kan ik niet wachten om het weer opnieuw te gaan spelen. Zulke boeiende personages en missies. Panam! O+
Ik denk dat ie wel in mijn top 3 beste games ooit mag staan.

En dit was een heerlijke game om de nare nasmaak van de saaie Starfield weg te spoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door D. Ninjai op 13-11-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
Derbiss schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:07:
[...]

Ah zo ja ok, ik had ook al wat gezocht maar had geen zin in gekoefel met savegames ed.
Dan wacht ik wel rustig; er komt toch altijd iets nieuws naar boven als je even rondcruised.
Ook cudo's voor de heerlijke soundtrack trouwens - doet me denken aan GTA4 en 5 - gewoon uren rondrijden om de muziek te beluisteren en terwijl vanalles tegenkomen.
edit: Songbird belde me net ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Nu online
D. Ninjai schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:22:
Eens hoor, eergisteren PL uitgespeeld en daarna de laatste missie van de main game, op aanraden van een tweaker hier. Het was een bijzondere en fantastische ervaring, en ik denk dat ik voor mijzelf een prima einde heb gekozen die bij mijn char past. Maar ik denk nog steeds aan deze game en kan ik niet wachten om het weer opnieuw te gaan spelen. Zulke boeiende personages en missies. Panam! O+
Ik denk dat ie wel in mijn top 3 beste games ooit mag staan.

En dit was een heerlijke game om de nare nasmaak van de saaie Starfield weg te spoelen.
haha nice hé!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 19:07

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nog steeds vind ik de Braindances erg vervelend en tedious om te doen. Ook kan ik maar niet met smart weapons overweg, op de één of andere manier kan ik er niet aan wennen en voelt het nooit 'goed'. Maar wat is het weer fijn om een verloren uurtje in NC door te brengen en wat gigs te doen en wat rond te cruisen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcGMaYoX3oQWFhEofPUTmJx5VOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/utEbRBZOjypQLtfoVn9Voxgh.png?f=fotoalbum_large

Damn this game. Blijft me maar terugroepen. Zalig spel en ben nog altijd niet aan de uitbreiding geraakt in mijn runs. Moet nu echt eens verder doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:13
Sebazzz schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:22:
Zo, mijn replay afgerond van Cyberpunk 2077 met Phantom Liberty en alle eindes meegepakt. Vorige keer als man, deze keer als vrouw, met Judy als romance O+

spoiler:

Of eigenlijk...

spoiler:
Verdorie, wat zijn alle eindes triest, zeker wat je relatie aangaande. Behalve "The Star" waar je met de nomads én de romance de stad verlaat. :)

Daar zit nog een gouden randje, maar de rest, includies The Sun, wat triest :/

Al met al, zeker dankzei "The Star" wel genoten van deze playthrough.
spoiler:
Op mij had vooral Johnny's speech in de AV de heftige indruk. (mijn v heeft een goede relatie met Johnny)

Iedereen vind het een triest einde, maar ik vind het eigenlijk het beste eind voor V. Bijna al je relaties (minus Vic en Misty) zijn naar de godskolere, maar V is wel genezen, met als enige asterisk dat cyberware geen optie meer is.

En uitzicht op werk met Reed/FIA en dus uitzicht op een goed leven verder als V niet zo dom blijft hangen in NC. Ik vind het wel mooi dat deze game nooit helemaal eindigt met rozengeur en maneschijn.

Dat Panam niet met je wil praten en je alleen via Mitch wat info krijgt, ook na uitleg, vind ik wel gaar en niet heel erg in-karakter voor haar.
Ik verwachtte eventueel een mega uitbrander maar Panam is verder geen onredelijk persoon.
Maar ze zullen wel moeite gehad hebben haar VA weer op te trommelen hiervoor ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Polderviking op 15-11-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Sebazzz schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:22:

spoiler:
Dat had je kunnen weten...

spoiler:
Night City is een stad zonder happy endings.
:P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wclK4e8YE0N-oESSYLYXndRnA6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZVhIzgKHoHtjssKPzyPtmOR.png?f=fotoalbum_large

Found this beast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:06
Voor de zoveelste keer een poging gewaagd aan deze game. Het klikt nu beter dan de voorgaande keren dat ik het probeerde. Voorgaande keren wist het verhaal me niet direct te grijpen en was ik met alle verschillende termen/opties best snel de draad kwijt. Nu level 7 en bij de missie ‘The Heist’.

Wel vind ik de skill tree best intimiderend en vind het dan ook moeilijk om te bepalen waar ik m’n punten in moet steken om een ‘goed’ character te maken. Als iemand suggesties/tips heeft voor iemand die deze game voor het eerst ‘echt’ speelt dan houd ik me zeker aanbevolen :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

WinterBase schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:18:
Voor de zoveelste keer een poging gewaagd aan deze game. Het klikt nu beter dan de voorgaande keren dat ik het probeerde. Voorgaande keren wist het verhaal me niet direct te grijpen en was ik met alle verschillende termen/opties best snel de draad kwijt. Nu level 7 en bij de missie ‘The Heist’.

Wel vind ik de skill tree best intimiderend en vind het dan ook moeilijk om te bepalen waar ik m’n punten in moet steken om een ‘goed’ character te maken. Als iemand suggesties/tips heeft voor iemand die deze game voor het eerst ‘echt’ speelt dan houd ik me zeker aanbevolen :)
Ontzettend veel hier zijn sinds de DLC of 2.0 update ECHT voor het eerst gaan spelen heb ik al wel gezien. Ikzelf ben er 1 van. Wat ik gemerkt hebt is dat (op normal in ieder geval) heel weinig van je perks echt nodig zijn om punten in te stoppen.

Persoonlijk vind ik het heel tof om stealth te spelen kwam ik achter dus punten in stealth perks en hacken kan nooit kwaad imo. Maar misschien is het het makkelijkst om daarvoor een build online te kijken en dat na te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
WinterBase schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:18:

Voor de eerste speelsessie zou ik er niet teveel over nadenken. Eerst maar even kijken welke speelstijl je leuk vindt. Je kan je perks altijd weer opnieuw inzetten, de attributes mogen 1x overnieuw.

Zelf vind ik hacken tijdens combat erg gaaf en heen en weer dashen naar een hoek of schuilplaats, om vervolgens ze met lood te pompen. Om die reden heb ik eerst gefocused op Intelligence, Reflexes en Technical. Met stealth heb ik niet zoveel geduld dus heb niks voor Cool gedaan, maar wel een beetje Body voor mijn health.

De ontwikkelaars hebben ook drie filmpjes van drie verschillende builds online gezet met toelichting en mogelijkheden. Als je die bekijkt krijg je wellicht meer richting: https://www.cyberpunk.net...nd-phantom-liberty-builds

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:19:
[...]

Voor de eerste speelsessie zou ik er niet teveel over nadenken. Eerst maar even kijken welke speelstijl je leuk vindt, je kan je attributes altijd weer opnieuw inzetten, de perks mag 1x overnieuw.
Andersom. De perks kan je oneindig in- en uitschakelen. De attribute points (body, reflexes, cool etc.) kan je 1x resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
PdeBie schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:25:
[...]

Andersom. De perks kan je oneindig in- en uitschakelen. De attribute points (body, reflexes, cool etc.) kan je 1x resetten.
Ik had dit ook niet mijn hoofd moeten doen :p thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Cyberpunk 2077 nu met 50% korting op Steam, dus maar eens gekocht. Zat al even te kijken om deze te kopen aangezien het nu best goed schijnt te zijn na de 2.0 update. Van wat ik zo lees is het van bagger naar behoorlijk goed gegaan na alle updates. Via de verschillende key verkopers was het echter al heel lang via GoG, een Steam account of andere rare manieren. Nu voor 30 euro op Steam toch maar gekocht en ben benieuwd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:33:
Cyberpunk 2077 nu met 50% korting op Steam, dus maar eens gekocht. Zat al even te kijken om deze te kopen aangezien het nu best goed schijnt te zijn na de 2.0 update. Van wat ik zo lees is het van bagger naar behoorlijk goed gegaan na alle updates. Via de verschillende key verkopers was het echter al heel lang via GoG, een Steam account of andere rare manieren. Nu voor 30 euro op Steam toch maar gekocht en ben benieuwd :)
Van bagger naar Masterpiece!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:55:
[...]

Van bagger naar Masterpiece!
Ik hoop het en ben erg benieuwd :)

Speel tegenwoordig sowieso maar weinig spellen omdat het meeste totaal niet voor mij is. Toen het spel uitkwam was het ook niet voor mij, maar blijkbaar hebben ze er wat van gemaakt. Vrijwel iedereen is er nu positief over, dus maar eens een poging wagen met de korting nu op Steam zonder vage key verkopers te moeten gebruiken voor een redelijke prijs.

Net alle settings doorgelopen en dan morgen maar eens zien hoe het speelt. 115 fps gemiddeld op bijna alles high in de benchmark zonder FRS of DLSS op 3840x1600 met een 7800X3D en 7900XTX. Best wel een zwaar spel, maar meestal rond de 100+ frames zitten moet wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:33:
Ik heb hem een tijdje terug ook gekocht met hetzelfde idee, echt een leuke game die voor vele uren plezier zorgt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Lol, balen dat ik geen opname van mijn laatste gameplay heb.

Sta op het punt om de Comrade's Hammer weer eens los te laten op een groepje vijanden in een nieuwe playthrough. Een van mijn favoriete wapons pre 2.0.

Dus ik sluip dichterbij achter een muurtje, charge het wapen en schiet.... BAM! Schiet ik mijzelf hartstikke dood.

https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Comrade%27s_Hammer

Blijkt dat in patch 2.0 het wapen is aangepast naar explosive rounds en niet meer als een tech gun door muren heen kan schieten. :+

Die patch notes had ik even gemist. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 20:16
PdeBie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:57:
Lol, balen dat ik geen opname van mijn laatste gameplay heb.

Sta op het punt om de Comrade's Hammer weer eens los te laten op een groepje vijanden in een nieuwe playthrough. Een van mijn favoriete wapons pre 2.0.

Dus ik sluip dichterbij achter een muurtje, charge het wapen en schiet.... BAM! Schiet ik mijzelf hartstikke dood.

https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Comrade%27s_Hammer

Blijkt dat in patch 2.0 het wapen is aangepast naar explosive rounds en niet meer als een tech gun door muren heen kan schieten. :+

Die patch notes had ik even gemist. _O-
Mijn favoriet sinds v2.0 is de scorch, die gaat nog wel door muren heen.

Met 1.3 had ik onmogelijk hoge critical chance en damage, dus gewoon met een smartrifle alles instafraggen 😂

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 22-11-2023 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Megupe zie dat je die krijgt door GWENT in bezit te hebben. Die heb ik nog niet, dus even downloaden. Is toch gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PdeBie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:42:
@Megupe zie dat je die krijgt door GWENT in bezit te hebben. Die heb ik nog niet, dus even downloaden. Is toch gratis :P
Oh, ik weet niet eens meer hoe ik er aan kwam, maar had ergens een keer gratis ff Gwent geïnstalleerd.
@Megupe gisteravond gedaan. Schiet inderdaad lekker. Dank voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol ik wist niet dat je die achtbaan kon repareren. Liep er perongeluk tegenaan bij die meterkast en toen fixte ik het 8)7

Johnny vind de rit ook leuk haha <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfGkXf0XwgpS0-Ku8v1Zi_asxgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OLLGDDKu6s1XPvunRVsnFzhk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:44:
Lol ik wist niet dat je die achtbaan kon repareren. Liep er perongeluk tegenaan bij die meterkast en toen fixte ik het 8)7

Johnny vind de rit ook leuk haha <3

[Afbeelding]
Er zit ook een quest aan gekoppeld, maar als de betreffende persoon er niet staat kan je hem ook zelf repareren ja. Krijg je alleen niet de quest reward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 21:17

Aganim

I have a cunning plan..

@PdeBie wait wut, is er een questgiver en reward voor de achtbaan? Enig idee vanaf of tot welk punt in het spel die aanwezig zou moeten zijn? Die ben ik in nog geen enkele playthrough tegengekomen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PdeBie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:38:
[...]

Er zit ook een quest aan gekoppeld, maar als de betreffende persoon er niet staat kan je hem ook zelf repareren ja. Krijg je alleen niet de quest reward.
Echt? dat vind ik bijzonder want ik heb 100% achievements. (zonder Phantom Liberty) heb voor mijn idee alles gedaan. zie nergens meer quests

Edit: ah zie het al. als je verder gaat met bepaalde quests dan verdwijnt deze sidequest weer.

NOTE: This quest can only be completed after Playing for Time and before Double Life. If this quest is no longer available, you can still fix and ride the rollercoaster but you will not receive any XP or rewards.

[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 25-11-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een paar dagen vrij van alles dus ik wilde beginnen aan Phantom Liberty. Nu heb ik een erg irritant probleem. Als ik in een auto rij, 1st of 3rd person maakt niet uit, is het motor geluid van het voertuig ontzettend zachtjes. Een snelle Google zegt dat er veel meer lui zijn met hetzelfde probleem sinds path 2.0+. Ik vind het zo irritant en breekt de immersie ontzettend. Dusdanig dat ik nu pas wil spelen als het gefixt is. Iemand hier ook last van een een fix voor gevonden?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28
Techno Overlord schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:58:
Ik heb een paar dagen vrij van alles dus ik wilde beginnen aan Phantom Liberty. Nu heb ik een erg irritant probleem. Als ik in een auto rij, 1st of 3rd person maakt niet uit, is het motor geluid van het voertuig ontzettend zachtjes. Een snelle Google zegt dat er veel meer lui zijn met hetzelfde probleem sinds path 2.0+. Ik vind het zo irritant en breekt de immersie ontzettend. Dusdanig dat ik nu pas wil spelen als het gefixt is. Iemand hier ook last van een een fix voor gevonden?
Accepteren dat die autos's eindelijk electrisch zijn en niet meer zo veel herrie maken? :-)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

@Techno Overlord zonder te horen hoe zacht het is wat jij bedoeld kunnen we er niks over zeggen. Het is namelijk een relatief begrip.

Kan je niet een stukje gameplay opnemen en delen?

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31

KipCurreh

Nightcrawler

Techno Overlord schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:58:
PC ? Toevallig een paar mods installed, zoals Appearance Menu Mod (AMM) oid ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• D. Ninjai
Op 5 december komt de allerlaatste update uit: 2.1. Details worden morgen bekend gemaakt tijdens een stream: https://gamer.nl/nieuws/p...op-5-december-update-2-1/

Ze reppen over nieuwe gameplay-elementen dus ik ben benieuwd. Hopelijk NG+

• Megupe
D. Ninjai schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:33:
Op 5 december komt de allerlaatste update uit: 2.1. Details worden morgen bekend gemaakt tijdens een stream: https://gamer.nl/nieuws/p...op-5-december-update-2-1/

Ja ik ben net opnieuw begonnen met 2.0 omdat er geen grote update meer zou komen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:04
Gebruiken jullie graphic mods?

Ik heb alles op ultra met 4k en toch voelt het alsof ik iets 'mis'. Iemand nog tips? (Heb alleen wel Path Tracing uit staan, maar merk niet erg veel verschil, maar FPS is dan tóch te weinig, iets van 35).

[ Voor 20% gewijzigd door Rickokun op 01-12-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
@Rickokun definieer " Iets mis" ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
D. Ninjai schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:33:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV3jPaH8HFW9ZsZRICuDGAsNV5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BR858wsSIdy5acv6qJJcKcqi.png?f=user_large
Travel by NCART metro
Travel around Night City with ease thanks to Night City Area Rapid Transport metro services. Stop worrying about the traffic and enjoy the view thanks to the 5 metro lines stopping on a total of 19 stations spread throughout the city. Service available only after V receives the text message from NCART.

Radio on the go
This one is for all of the travelling audiophiles in our community! We’ve added a radioport that allows V to listen to the radio while exploring Night City on foot or riding the metro. It comes with adjustable volume and it will automatically turn off when game audio is crucial — for example during conversations.

Improved boss fights
We’ve introduced a number of improvements to boss fights, most notably to the one with Adam Smasher. It is now more iconic, as Smasher will better adapt to the tactics used by players, will be much more relentless and will use Sandevistan — much like he was in Cyberpunk: Edgerunners.

Attention all petrolhe… <ekhm> CHOOH2-heads!
We’ve got a lot of new stuff for all motoring enthusiasts out there!

New vehicles, including new motorbikes and a real classic: a cabriolet version of Porsche 911!
Replayable car races, available after the race with Claire is finished.
More immersive motorbike riding — including ability to throw knives while riding, leaning, doing wheelies and even flips!
New car chases — if you mess with the gangs while doing gigs, they might hunt you down later!
Newly opened highway.
@PdeBie https://twitter.com/CyberpunkGame

[ Voor 58% gewijzigd door Nnoitra op 02-12-2023 00:01 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je bron van die zaken?

Metro zou mij dus echt niets boeien. Daar heb je fast travel voor :p

Radio on the go met Spotify integratie zou wel tof zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Sorry, beetje vage post.
Hoewel alles er scherp uit ziet, vind ik sommige textures laat inladen. Soms vind ik ondanks scherpte het nog steeds wat......wat onscherp aanvoelen. Gebouwen in de verte hebben lagere details. Beetje raar, I know. De bekende NPc's zien er dan wel weer geweldig uit van dichtbij, stukken beter dan de random NPC's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nadat CDPR had aangekondigd dat Cyberpunk 2077 geen content updates meer krijgt en meer willen focussen op project Orion, komen ze nu toch met een nieuwe content update.

Aanstaande dinsdag komt de Cyberpunk 2077: Ultimate Edition en update 2.1 uit. Update 2.1 voegt NCART Metro, Romance Hangouts, 1 nieuwe auto en 5 motoren (met ook een combat upgrade), Radioport, nieuwe races en Adam Smasher upgrade toe.

Met NCART Metro kan je reizen tussen 19 verschillende stations in Night City. Romance Hangouts voegt een optie toe om NPC's op bellen en te vragen of ze in jouw appartement willen rondhangen. Nog niet veel is bekend wat je allemaal kunt doen. Radioport is een radio die je mee kunt dragen en muziek kunt luisteren in de Metro of wanneer je te voet door Night City loopt. En Adam Smasher krijgt een buff.

EDIT: @Nnoitra heeft zijn bericht aangepast, niet gezien. :) Hier is de live stream van vandaag.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 01-12-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Supergaaf! En het was altijd heel raar dat je alleen maar radio had in een voertuig, in die wereld hebben ze toch wel airpods die je kunt installeren bij een ripperdoc? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heeft iemand trouwens Cyberpunk 2077 Ultra plus uitgeprobeerd? Dit is een mod die pas geleden uit is gekomen en een aantal keer in het nieuws is geweest.

Het zou namelijk de path tracing verbeteren en 40% betere performace boost geven.

Improves path tracing performance by up to 40% with the same or better visuals, depending on the version you use (see Performance below for details)
Largely fixes edge-noise especially on skin and hair (hair is still a WIP. Insane is the "most fixed" because fixing edge noise has fps costs I try to balance)
Improves visual quality of path tracing in most situations
Improves resource loading stutters (streaming) by increasing Oodle compression workers from 2 to 8
Fixes crushed blacks by expanding lower histogram
Fixes some poor PT scenarios by enabling probabilistic ray sampling
Improves ray noise in dark areas by increasing dark area ray sampling
Disables character rim lighting (should not be enabled with path tracing)
Attempts to increase LODs of everything to improve DLSS/FSR Balanced and Performance modes
Enables ambient occlusion on eyeballs 🤷‍♀️
Adjusts skin for path tracing with reduced PT noise
Adjusts hair for path tracing with more accurate roughness and specular highlights
Attempts to reduce Fresnel (reflections at an angle like on wet grass) on weapons, plants, skin for path tracing
Reduces bright/white transparent materials (glasses/bottles/cabinets/windows) around the place with PT enabled
Increases shadow details in some situations

https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/10490

EDIT: Ik was deze mod aan het testen en liep tegen een groep kinderen aan, die ergens omheen stonden. Ik kwam dichter bij en opeens begonnen die kinderen weg te rennen. Terwijl ze weg rende, dropte ze twee baseball bats op de grond en een tier 5 pistool. Toen zag ik opeens dat er een volwassen man dood op de grond lag. Die kinderen hadden gewoon iemand vermoord. WTF man. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 01-12-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Toonen1988 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:10:
Heeft iemand trouwens Cyberpunk 2077 Ultra plus uitgeprobeerd? Dit is een mod die pas geleden uit is gekomen en een aantal keer in het nieuws is geweest.

Het zou namelijk de path tracing verbeteren en 40% betere performace boost geven.

Improves path tracing performance by up to 40% with the same or better visuals, depending on the version you use (see Performance below for details)
Largely fixes edge-noise especially on skin and hair (hair is still a WIP. Insane is the "most fixed" because fixing edge noise has fps costs I try to balance)
Improves visual quality of path tracing in most situations
Improves resource loading stutters (streaming) by increasing Oodle compression workers from 2 to 8
Fixes crushed blacks by expanding lower histogram
Fixes some poor PT scenarios by enabling probabilistic ray sampling
Improves ray noise in dark areas by increasing dark area ray sampling
Disables character rim lighting (should not be enabled with path tracing)
Attempts to increase LODs of everything to improve DLSS/FSR Balanced and Performance modes
Enables ambient occlusion on eyeballs 🤷‍♀️
Adjusts skin for path tracing with reduced PT noise
Adjusts hair for path tracing with more accurate roughness and specular highlights
Attempts to reduce Fresnel (reflections at an angle like on wet grass) on weapons, plants, skin for path tracing
Reduces bright/white transparent materials (glasses/bottles/cabinets/windows) around the place with PT enabled
Increases shadow details in some situations

https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/10490

EDIT: Ik was deze mod aan het testen en liep tegen een groep kinderen aan, die ergens omheen stonden. Ik kwam dichter bij en opeens begonnen die kinderen weg te rennen. Terwijl ze weg rende, dropte ze twee baseball bats op de grond en een tier 5 pistool. Toen zag ik opeens dat er een volwassen man dood op de grond lag. Die kinderen hadden gewoon iemand vermoord. WTF man. :D
Nice. Van de week eens effe kijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:06
Inmiddels een uurtje of 15 in de game kunnen steken en me voornamelijk maar gericht op de missies die de game op me blijft gooien. Ben nu level 19 en de meeste punten in intelligence (20) gestopt. Betwijfel wel of dat de beste keus is geweest, ben toch voornamelijk gewoon aan het schieten. Gebruik ook wel van die quickhacks maar vind de keuze die ik daar op dit moment in heb wat beperkt en eentonig. Net voor de eerste keer een cyberpsycho missie geprobeerd te doen maar dat lukte nog niet, werd vrij snel omgelegd.

Ohja, wat is het slimste qua upgrades die je kunt doen bij een ripperdoc? Geld sparen en later in de game gelijk voor het beste gaan of hebben jullie andere tactieken? Vond de keuze redelijk overweldigend haha!

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Pagina: 1 ... 82 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!