• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:12
Nikey1 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:42:
Ik heb het spel afgelopen week gekocht, hield mijn hart vast na alle berichten. Had de reviews destijds gelezen Maar ik vind het er echt top uitzien, speelt heerlijk. Er is vast veel gepatched 😜..

Heeft iemand nog tips? Ik heb geen ervaring met dit spel.
Het spel is nu in een staat zoals hij bij release bedoeld was.Op PC was het destijds al een goed spel maar nu ook op de huidige consoles.[Speel zelf op Series X]

Verder sluit ik me bij @Nikey1 aan.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58

Polariteit

Testende fotografeur

Ik ging bij aanschaf wel ervanuit dat het spel ondertussen wel speelbaar zou zijn op de xsx, en dat vind ik inmiddels ook. Eigenlijk het enige dat echt veel opvalt is een grafische bug: de lijken van dode enemies liggen soms in bizar debiele houdingen, maar goed daar is dit spel niet uniek in :D

In de +- 28uur die ik nu gespeeld heb slechts 1x wat vervelends gehad: het scannen werkte opeens niet meer. Dit was gelukkig opgelost na volledig afsluiten vd game en opnieuw opstarten :)

Maar goed, al met al best een toffe game met hele gave wereld + sfeertje :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nikey1 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:42:
Ik heb het spel afgelopen week gekocht, hield mijn hart vast na alle berichten. Had de reviews destijds gelezen Maar ik vind het er echt top uitzien, speelt heerlijk. Er is vast veel gepatched 😜..
Er zijn flink wat patches uitgekomen inderdaad: https://store.steampowered.com/news/app/1091500?updates=true

Maar Night City schijnt nog steeds heel erg leeg aan te voelen, al heb ik niet het gevoel dat hier nog iets veranderd zal worden.

La Batterie des Hommes sans Peur

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

XWB schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:11:
Maar Night City schijnt nog steeds heel erg leeg aan te voelen, al heb ik niet het gevoel dat hier nog iets veranderd zal worden.
Dat klopt wel ja, helaas. Vergeleken met The Witcher 3: simpele gesprekjes tussen NPC's, die reageren op wat er in de wereld gebeurt.

Al is dat eigenlijk wel realistisch. Er wordt op straat minder gekletst in een moderne metropool dan een random dorpje. En dat zal over nog 50 jaar alleen maar meer het geval zijn, iedereen verdiept in de eigen sores en de eigen smartphone (of opvolger)..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:00
Speel de game nu een paar week, maar hij valt me toch beetje tegen.
Eerste paar levels waren wel vet, goeie actie en graphics. Maar naar mate ik verder kom, word het saaier heb ik het idee.

Zeer veel dialogen die je hebt en weinig actie vind ik. Als ik de walktroughs op yt mag geloven, zit ik ongeveer / bijna op de helft van de main story. De stad zelf ziet er goed uit, maar weinig tot geen interactie met de personen die er zijn.

Ja je kon soms hoi zeggen, maar dat is het dan ook wel. Twijfel beetje om door te spelen, nu ook begonnen met de star was games uit de ps plus van deze maand. Maar die bevalt me stukken beter

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:04
Ik snap niet helemaal dat mensen zeggen dat er weinig te doen is.
Ik kan uren rondwandelen ( yep wandelen ) of rondrijden. En overal gebeurt wel iets.

Altijd gangmembers om uit te schakelen,
een kleine of grotere side quest,
een scanner hustle
een gig
graffiti om te scannen voor de verzameling.
Een rare item op een verborgen plek
Een juweel van een uitzichtplaats
Zomaar ergens een verwijzing naar 1 van de favoriete charachters.

Het verhaal vind ik super en de side quests onmisbaar.

Het kan niet je smaak zijn, maar als iemand vind dat er weinig gebeurd , dan heb ik het idee dat diegene van main quest naar main quest rent.

Want buiten de mainquest zijn er
Er zijn 156 hustles
86 gigs
92 side jobs ( soms multiple stages)
20 hidden gems
20 graffiti spots

En nog van alles dat geen naam heeft

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
@Mariekeb je hebt gelijk er is genoeg te doen maar voor mij persoonlijk zit er niet heel veel variatie in de div side jobs daarbij had ik bij veel side quests/jobs/dingen het gevoel 'ja, en waarom doe ik dit' ? Dat had ik bij bijvoorbeeld the witcher veel veel minder. Daar had ik bij bepaalde side quests echt het gevoel dat het bij het verhaal hoorde of dat het gewoon paste in het geheel.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat de wereld van CyberPunk mij gewoon niet heel erg trekt. Ik vraag mij bijvoorbeeld nog steeds af waarom je in ****.naam je hele lichaam zou willen verbouwen tot het vervangen van je hele gezicht met een groot aantal rode camera's ipv ogen aan toe? waarom!?.

Dat begreep ik niet helemaal en zal ik ook niet begrijpen vrees ik. Heb het spel dus ook vrij snel naast mij neer gelegd.

Strava, Twitter

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Alles is natuurlijk een persoonlijke mening.

Persoonlijk vind ik het verhaal echt interessant. Maar merk gewoon dat sommige dingen te makkelijk / snel / dom vind gaan. Waardoor ik de immersie mis.

Zelfde is voor de side jobs, en andere zaken. Het lijkt er allemaal niet echt toe te doen, en mis de immersie daardoor. Side verhaal met Panam vond ik dan wel weer tof, maar ook daar voegt het weinig toe aan het grote verhaal.

Ik speel het verder wel uit, want hoofdverhaal ben ik wel geinteresseerd in, en gameplay is precies op een niveau dat ik het net leuk genoeg vind.

• G.Scholtens
Mariekeb schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:51:
Ik snap niet helemaal dat mensen zeggen dat er weinig te doen is.
Ik kan uren rondwandelen ( yep wandelen ) of rondrijden. En overal gebeurt wel iets.

Altijd gangmembers om uit te schakelen,
een kleine of grotere side quest,
een scanner hustle
een gig
graffiti om te scannen voor de verzameling.
Een rare item op een verborgen plek
Een juweel van een uitzichtplaats
Zomaar ergens een verwijzing naar 1 van de favoriete charachters.

Het verhaal vind ik super en de side quests onmisbaar.

Het kan niet je smaak zijn, maar als iemand vind dat er weinig gebeurd , dan heb ik het idee dat diegene van main quest naar main quest rent.

Want buiten de mainquest zijn er
Er zijn 156 hustles
86 gigs
92 side jobs ( soms multiple stages)
20 hidden gems
20 graffiti spots

En nog van alles dat geen naam heeft
Daarin heb je ook zeker wel gelijk hoor, het verhaal trek mij persoonlijk niet en de wereld ook niet.
Ik heb ook geen zin om uren rond te dwalen of rijden om iets te vinden om ontdekken. Speel voornamelijk de main story. Maar word er niet echt ingezogen.

In het begin had ik dat nog wel, was zon missie dat je drugspand ofzo moest invallen en die vrouw uit die badkuip moest halen. Maar dat was het tot nu toe ook wel. En ergens doe missie dat je in de auto zat en achtervolgt werd.

Ik mis de actie zoals bij een normale shooter.

En als ik naar de stripclub ofzo ga, wil ik ook beetje interactie met een vrouw zeg maar. Nu zie je af en toe wat strippers die een dansje doen.

Had er meer een goeie 18+ game van verwacht

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:04
Ja als je meer actie wil, is het denk ik niet de juiste game voor je. Het is echt geen shooter.

Volgens mij komt er nog wel wat 18+ in voor ( met mannen en/of vrouwen) met interactie en indien gewenst zelfs een ( of meerdere ) relaties.

• G.Scholtens
Mariekeb schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:00:
Ja als je meer actie wil, is het denk ik niet de juiste game voor je. Het is echt geen shooter.

Volgens mij komt er nog wel wat 18+ in voor ( met mannen en/of vrouwen) met interactie en indien gewenst zelfs een ( of meerdere ) relaties.
Misschien speel ik hem nog uit, even poging wagen nog. Het is zeker geen slechte game. Had er gewoon meer van verwacht. Misschien was de game wel beetje te overhyped geworden laatste jaren. Gelukkig heb ik hem voor leuke prijs kunnen halen 2e hands. Dus om het geld gaat het niet.

Het gaat niet zozeer omde 18+ content, maar je komt zoveel stripclubs tegen in de game. Dus dan verwacht je toch ook wel iets zeg maar

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
@G.Scholtens precies. Dat is niet alleen met de stripclubs hoor. Er zijn zoveel dingen en dan van een paar kun je maar iets doen. Ze hoeven echt niet bij elk eet krampje een totaal ander aanbod te hebben maar het zou fijn zijn dat je niet moet gaan zoeken welke het nu wel en welke het nu niet accepteerd.

Strava, Twitter

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:59:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat de wereld van CyberPunk mij gewoon niet heel erg trekt. Ik vraag mij bijvoorbeeld nog steeds af waarom je in ****.naam je hele lichaam zou willen verbouwen tot het vervangen van je hele gezicht met een groot aantal rode camera's ipv ogen aan toe? waarom!?.

Dat begreep ik niet helemaal en zal ik ook niet begrijpen vrees ik. Heb het spel dus ook vrij snel naast mij neer gelegd.
Dat is gewoon onderdeel van het Cyberpunk genre. Een herhalend thema is een post-apocaliptische samenleving waar technologie de overhand heeft genomen. Eigenlijk de jaren '80 die ons waarschuwde voor hoe de volgende eeuw er uit zou zien. En eigenlijk hadden ze het niet eens zo erg mis met alle tracking van nu, behalve de uitgebreide neon, hologrammen en vliegende auto's.

Die mensen die hun hele gezicht verbouwen (maelstrom) vind ik ook wel te verklaren: Immers leven ze in een "dog eat dog" wereld waar alles om technologie draait. Als je wil overleven in een tech bende dan is het zien van technologie belangrijker dan de echte wereld. De rode lichten zijn puur stijl natuurlijk, net zoals alle neon. Persoonlijk vind ik het erg mooi :9

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Als er iets is wat ik afgrijselijk vind is het de UI. Iedere keer als ik iets van de game ziet springt dat meteen op een nare manier naar voren.

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 10:24

Dat heeft te maken met een van de belangrijkste "regels" in Mike Pondsmiths Cyberpunk wereld: "Style over substance". Het belangrijkste is dat het er cool uitziet, als het dan ook nog eens extra functionaliteiten meebrengt is dat leuk meegenomen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er zijn steeds meer mensen met steeds meer zichtbare tattoos en piercings. En dat is puur optisch. De halve wereld draagt een bril: grote verandering van het gezicht om een voordeeltje te creëren. Dat is m.i. slechts een gradatie anders dan de extreme gevallen die je daar ziet. Mits de techniek heel goed is, en verbouwingen beetje bij beetje zijn genormaliseerd.

Extreem geval in onze huidige maatschappij: zoeken bij google naar 'Anthony Loffredo'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06
Heb het spel ook maar eens gekocht , maar welke kon moet ik nu op gaan ?
-Die nomads
-Street
-Of die ambtenaren. (lees controle freaks)
Welke is het leukste om te doen?
En waar moet je in het begin op letten

[Voor 5% gewijzigd door ravw op 23-01-2023 18:19]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:05
ravw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:17:
Heb het spel ook maar eens gekocht , maar welke kon moet ik nu op gaan ?
-Die nomads
-Street
-Of die ambtenaren. (lees controle freaks)
Welke is het leukste om te doen?
En waar moet je in het begin op letten
Maakt, afgezien van de eerste 10 minuten, helemaal niets uit _/-\o_

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06
ShininNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Maakt, afgezien van de eerste 10 minuten, helemaal niets uit _/-\o_
OKe dan maar begonnen als Nomad

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ravw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:38:
[...]

OKe dan maar begonnen als Nomad
Volgens mij heb je bepaalde gespreks opties bij de facties die je kiest, of juist een averechtse reactie van de andere.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Een paar andere gesprekken ja, en ik meen een paar andere sidequests. Maar na de intro niets schokkends. Nomads is een prima start om het spel in te komen.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58

Polariteit

Testende fotografeur

Afgelopen weekend de mainstory uitgespeeld; heb me er uitstekend mee vermaakt. Ik deed tussendoor wel af en toe wat side missions en/of gigs, maar ik weet van mezelf dat ik dat nooit te lang moet doen omdat ik anders de interesse in het hoofdverhaal kwijt raak. Deze uiteindelijk eerst doorgespeeld, en nu lekker nog wat side missions doen.

Sommige van deze side missions zijn onverwacht leuk en origineel, en dan heb ik het over de missions rondom een aantal characters. Die zie ik nog wel allemaal afgerond worden. Al die grind-achtige missies zoals politiesscanner-missies etc sla ik denk ik over, dat word ik altijd vrij snel beu.

Ik vind trouwens de manier waarop (en vooral wanneer) de missies opkomen soms zeer onduidelijk. Ik heb al een paar keer gehad dat als ik tijdens een missie een volle dag moet wachten ik 'na het wachten' opeens allemaal meldingen krijg over nieuwe geunlockte missies 8)7

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:34
Na eerst via de Stadia een eerste playthrough te hebben gedaan, kwam ik de game fysiek tegen voor 20 euro voor de Xbox. Meegenomen en tot mijn verbazing zaten er wat boekjes en een plattegrond bij, alsof ik weer een big box PC-game kocht in de jaren '90 :P

Heb bij release direct tientallen uren in de Stadia-versie gespendeerd en heb nu een uur of 15 in de XSX-versie zitten. Duidelijk dat er stappen zijn gemaakt in die twee jaar, maar de game is ook echt wel beter geworden. Zit er weer vol in en ben echt bewust een andere build aan het bouwen voor een andere ervaring. Ook op performance verbaas ik mij over de grafische pracht en praal met momenten, kan tijdens de stukjes dat je bijrijder bent echt uit het raam zitten kijken om te zien hoe alles er uit ziet.

Weet nu even niet hoe de verdere road-map van Cyberpunk er uit ziet, maar ik hoop dat er flinke DLC aan zit te komen als ik klaar ben met deze playthrough :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:43
Vraagje, is er een mogelijkheid om de User Interface te vergroten?

Ik kan veel menu's en tekst wat bijv. bij de wapens staat niet goed lezen. Het enige wat ik weet is dat je de tekst kan vergroten van dialogen. Maar ik bedoel dus de HUD's/Menu, UI.

Speel op een 65 ich tv op ongeveer 2.5m afstand maar het is soms gewoon niet te doen.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:13
Een jaar geleden geprobeerd een begin te maken maar na een paar uur was ik erop uitgekeken, het pakte mij gewoon niet. Afgelopen weekend toch maar eens een 2e kans gegeven en nu zit ik er wel lekker in. Vanavond de laatste missie van Act 1 afronden. :P

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:13

Grozno

acts without consequence!

Ik had de game al een tijdje in gestart, maar zag dat er weer wat content bij was gekomen sinds de laatste keer. Ook maar even met een photo mode aan het kloten geweest. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Let op:
Er is nu een afsplitsing gemaakt van het hoofdtopic: [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 daar kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.

Om de tech / spec discussie over PC weg te halen uit dit topic, ga a.u.b. naar dit topic: [PC] Cyberpunk 2077 - Tech help om je performance et cetera te bespreken!

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee