Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Nikey1 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:42:
Ik heb het spel afgelopen week gekocht, hield mijn hart vast na alle berichten. Had de reviews destijds gelezen Maar ik vind het er echt top uitzien, speelt heerlijk. Er is vast veel gepatched 😜..

Heeft iemand nog tips? Ik heb geen ervaring met dit spel.
Het spel is nu in een staat zoals hij bij release bedoeld was.Op PC was het destijds al een goed spel maar nu ook op de huidige consoles.[Speel zelf op Series X]

Verder sluit ik me bij @Nikey1 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik ging bij aanschaf wel ervanuit dat het spel ondertussen wel speelbaar zou zijn op de xsx, en dat vind ik inmiddels ook. Eigenlijk het enige dat echt veel opvalt is een grafische bug: de lijken van dode enemies liggen soms in bizar debiele houdingen, maar goed daar is dit spel niet uniek in :D

In de +- 28uur die ik nu gespeeld heb slechts 1x wat vervelends gehad: het scannen werkte opeens niet meer. Dit was gelukkig opgelost na volledig afsluiten vd game en opnieuw opstarten :)

Maar goed, al met al best een toffe game met hele gave wereld + sfeertje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nikey1 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:42:
Ik heb het spel afgelopen week gekocht, hield mijn hart vast na alle berichten. Had de reviews destijds gelezen Maar ik vind het er echt top uitzien, speelt heerlijk. Er is vast veel gepatched 😜..
Er zijn flink wat patches uitgekomen inderdaad: https://store.steampowered.com/news/app/1091500?updates=true

Maar Night City schijnt nog steeds heel erg leeg aan te voelen, al heb ik niet het gevoel dat hier nog iets veranderd zal worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

XWB schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:11:
Maar Night City schijnt nog steeds heel erg leeg aan te voelen, al heb ik niet het gevoel dat hier nog iets veranderd zal worden.
Dat klopt wel ja, helaas. Vergeleken met The Witcher 3: simpele gesprekjes tussen NPC's, die reageren op wat er in de wereld gebeurt.

Al is dat eigenlijk wel realistisch. Er wordt op straat minder gekletst in een moderne metropool dan een random dorpje. En dat zal over nog 50 jaar alleen maar meer het geval zijn, iedereen verdiept in de eigen sores en de eigen smartphone (of opvolger)..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
Speel de game nu een paar week, maar hij valt me toch beetje tegen.
Eerste paar levels waren wel vet, goeie actie en graphics. Maar naar mate ik verder kom, word het saaier heb ik het idee.

Zeer veel dialogen die je hebt en weinig actie vind ik. Als ik de walktroughs op yt mag geloven, zit ik ongeveer / bijna op de helft van de main story. De stad zelf ziet er goed uit, maar weinig tot geen interactie met de personen die er zijn.

Ja je kon soms hoi zeggen, maar dat is het dan ook wel. Twijfel beetje om door te spelen, nu ook begonnen met de star was games uit de ps plus van deze maand. Maar die bevalt me stukken beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ik snap niet helemaal dat mensen zeggen dat er weinig te doen is.
Ik kan uren rondwandelen ( yep wandelen ) of rondrijden. En overal gebeurt wel iets.

Altijd gangmembers om uit te schakelen,
een kleine of grotere side quest,
een scanner hustle
een gig
graffiti om te scannen voor de verzameling.
Een rare item op een verborgen plek
Een juweel van een uitzichtplaats
Zomaar ergens een verwijzing naar 1 van de favoriete charachters.

Het verhaal vind ik super en de side quests onmisbaar.

Het kan niet je smaak zijn, maar als iemand vind dat er weinig gebeurd , dan heb ik het idee dat diegene van main quest naar main quest rent.

Want buiten de mainquest zijn er
Er zijn 156 hustles
86 gigs
92 side jobs ( soms multiple stages)
20 hidden gems
20 graffiti spots

En nog van alles dat geen naam heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@Mariekeb je hebt gelijk er is genoeg te doen maar voor mij persoonlijk zit er niet heel veel variatie in de div side jobs daarbij had ik bij veel side quests/jobs/dingen het gevoel 'ja, en waarom doe ik dit' ? Dat had ik bij bijvoorbeeld the witcher veel veel minder. Daar had ik bij bepaalde side quests echt het gevoel dat het bij het verhaal hoorde of dat het gewoon paste in het geheel.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat de wereld van CyberPunk mij gewoon niet heel erg trekt. Ik vraag mij bijvoorbeeld nog steeds af waarom je in ****.naam je hele lichaam zou willen verbouwen tot het vervangen van je hele gezicht met een groot aantal rode camera's ipv ogen aan toe? waarom!?.

Dat begreep ik niet helemaal en zal ik ook niet begrijpen vrees ik. Heb het spel dus ook vrij snel naast mij neer gelegd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Alles is natuurlijk een persoonlijke mening.

Persoonlijk vind ik het verhaal echt interessant. Maar merk gewoon dat sommige dingen te makkelijk / snel / dom vind gaan. Waardoor ik de immersie mis.

Zelfde is voor de side jobs, en andere zaken. Het lijkt er allemaal niet echt toe te doen, en mis de immersie daardoor. Side verhaal met Panam vond ik dan wel weer tof, maar ook daar voegt het weinig toe aan het grote verhaal.

Ik speel het verder wel uit, want hoofdverhaal ben ik wel geinteresseerd in, en gameplay is precies op een niveau dat ik het net leuk genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mariekeb schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:51:
Ik snap niet helemaal dat mensen zeggen dat er weinig te doen is.
Ik kan uren rondwandelen ( yep wandelen ) of rondrijden. En overal gebeurt wel iets.

Altijd gangmembers om uit te schakelen,
een kleine of grotere side quest,
een scanner hustle
een gig
graffiti om te scannen voor de verzameling.
Een rare item op een verborgen plek
Een juweel van een uitzichtplaats
Zomaar ergens een verwijzing naar 1 van de favoriete charachters.

Het verhaal vind ik super en de side quests onmisbaar.

Het kan niet je smaak zijn, maar als iemand vind dat er weinig gebeurd , dan heb ik het idee dat diegene van main quest naar main quest rent.

Want buiten de mainquest zijn er
Er zijn 156 hustles
86 gigs
92 side jobs ( soms multiple stages)
20 hidden gems
20 graffiti spots

En nog van alles dat geen naam heeft
Daarin heb je ook zeker wel gelijk hoor, het verhaal trek mij persoonlijk niet en de wereld ook niet.
Ik heb ook geen zin om uren rond te dwalen of rijden om iets te vinden om ontdekken. Speel voornamelijk de main story. Maar word er niet echt ingezogen.

In het begin had ik dat nog wel, was zon missie dat je drugspand ofzo moest invallen en die vrouw uit die badkuip moest halen. Maar dat was het tot nu toe ook wel. En ergens doe missie dat je in de auto zat en achtervolgt werd.

Ik mis de actie zoals bij een normale shooter.

En als ik naar de stripclub ofzo ga, wil ik ook beetje interactie met een vrouw zeg maar. Nu zie je af en toe wat strippers die een dansje doen.

Had er meer een goeie 18+ game van verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ja als je meer actie wil, is het denk ik niet de juiste game voor je. Het is echt geen shooter.

Volgens mij komt er nog wel wat 18+ in voor ( met mannen en/of vrouwen) met interactie en indien gewenst zelfs een ( of meerdere ) relaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mariekeb schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:00:
Ja als je meer actie wil, is het denk ik niet de juiste game voor je. Het is echt geen shooter.

Volgens mij komt er nog wel wat 18+ in voor ( met mannen en/of vrouwen) met interactie en indien gewenst zelfs een ( of meerdere ) relaties.
Misschien speel ik hem nog uit, even poging wagen nog. Het is zeker geen slechte game. Had er gewoon meer van verwacht. Misschien was de game wel beetje te overhyped geworden laatste jaren. Gelukkig heb ik hem voor leuke prijs kunnen halen 2e hands. Dus om het geld gaat het niet.

Het gaat niet zozeer omde 18+ content, maar je komt zoveel stripclubs tegen in de game. Dus dan verwacht je toch ook wel iets zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@G.Scholtens precies. Dat is niet alleen met de stripclubs hoor. Er zijn zoveel dingen en dan van een paar kun je maar iets doen. Ze hoeven echt niet bij elk eet krampje een totaal ander aanbod te hebben maar het zou fijn zijn dat je niet moet gaan zoeken welke het nu wel en welke het nu niet accepteerd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:59:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat de wereld van CyberPunk mij gewoon niet heel erg trekt. Ik vraag mij bijvoorbeeld nog steeds af waarom je in ****.naam je hele lichaam zou willen verbouwen tot het vervangen van je hele gezicht met een groot aantal rode camera's ipv ogen aan toe? waarom!?.

Dat begreep ik niet helemaal en zal ik ook niet begrijpen vrees ik. Heb het spel dus ook vrij snel naast mij neer gelegd.
Dat is gewoon onderdeel van het Cyberpunk genre. Een herhalend thema is een post-apocaliptische samenleving waar technologie de overhand heeft genomen. Eigenlijk de jaren '80 die ons waarschuwde voor hoe de volgende eeuw er uit zou zien. En eigenlijk hadden ze het niet eens zo erg mis met alle tracking van nu, behalve de uitgebreide neon, hologrammen en vliegende auto's.

Die mensen die hun hele gezicht verbouwen (maelstrom) vind ik ook wel te verklaren: Immers leven ze in een "dog eat dog" wereld waar alles om technologie draait. Als je wil overleven in een tech bende dan is het zien van technologie belangrijker dan de echte wereld. De rode lichten zijn puur stijl natuurlijk, net zoals alle neon. Persoonlijk vind ik het erg mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er iets is wat ik afgrijselijk vind is het de UI. Iedere keer als ik iets van de game ziet springt dat meteen op een nare manier naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47

Dat heeft te maken met een van de belangrijkste "regels" in Mike Pondsmiths Cyberpunk wereld: "Style over substance". Het belangrijkste is dat het er cool uitziet, als het dan ook nog eens extra functionaliteiten meebrengt is dat leuk meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er zijn steeds meer mensen met steeds meer zichtbare tattoos en piercings. En dat is puur optisch. De halve wereld draagt een bril: grote verandering van het gezicht om een voordeeltje te creëren. Dat is m.i. slechts een gradatie anders dan de extreme gevallen die je daar ziet. Mits de techniek heel goed is, en verbouwingen beetje bij beetje zijn genormaliseerd.

Extreem geval in onze huidige maatschappij: zoeken bij google naar 'Anthony Loffredo'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
(jarig!)
Heb het spel ook maar eens gekocht , maar welke kon moet ik nu op gaan ?
-Die nomads
-Street
-Of die ambtenaren. (lees controle freaks)
Welke is het leukste om te doen?
En waar moet je in het begin op letten

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 23-01-2023 18:19 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
ravw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:17:
Heb het spel ook maar eens gekocht , maar welke kon moet ik nu op gaan ?
-Die nomads
-Street
-Of die ambtenaren. (lees controle freaks)
Welke is het leukste om te doen?
En waar moet je in het begin op letten
Maakt, afgezien van de eerste 10 minuten, helemaal niets uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
(jarig!)
ShininNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Maakt, afgezien van de eerste 10 minuten, helemaal niets uit _/-\o_
OKe dan maar begonnen als Nomad

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ravw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:38:
[...]

OKe dan maar begonnen als Nomad
Volgens mij heb je bepaalde gespreks opties bij de facties die je kiest, of juist een averechtse reactie van de andere.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Een paar andere gesprekken ja, en ik meen een paar andere sidequests. Maar na de intro niets schokkends. Nomads is een prima start om het spel in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afgelopen weekend de mainstory uitgespeeld; heb me er uitstekend mee vermaakt. Ik deed tussendoor wel af en toe wat side missions en/of gigs, maar ik weet van mezelf dat ik dat nooit te lang moet doen omdat ik anders de interesse in het hoofdverhaal kwijt raak. Deze uiteindelijk eerst doorgespeeld, en nu lekker nog wat side missions doen.

Sommige van deze side missions zijn onverwacht leuk en origineel, en dan heb ik het over de missions rondom een aantal characters. Die zie ik nog wel allemaal afgerond worden. Al die grind-achtige missies zoals politiesscanner-missies etc sla ik denk ik over, dat word ik altijd vrij snel beu.

Ik vind trouwens de manier waarop (en vooral wanneer) de missies opkomen soms zeer onduidelijk. Ik heb al een paar keer gehad dat als ik tijdens een missie een volle dag moet wachten ik 'na het wachten' opeens allemaal meldingen krijg over nieuwe geunlockte missies 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:35

Wom

Na eerst via de Stadia een eerste playthrough te hebben gedaan, kwam ik de game fysiek tegen voor 20 euro voor de Xbox. Meegenomen en tot mijn verbazing zaten er wat boekjes en een plattegrond bij, alsof ik weer een big box PC-game kocht in de jaren '90 :P

Heb bij release direct tientallen uren in de Stadia-versie gespendeerd en heb nu een uur of 15 in de XSX-versie zitten. Duidelijk dat er stappen zijn gemaakt in die twee jaar, maar de game is ook echt wel beter geworden. Zit er weer vol in en ben echt bewust een andere build aan het bouwen voor een andere ervaring. Ook op performance verbaas ik mij over de grafische pracht en praal met momenten, kan tijdens de stukjes dat je bijrijder bent echt uit het raam zitten kijken om te zien hoe alles er uit ziet.

Weet nu even niet hoe de verdere road-map van Cyberpunk er uit ziet, maar ik hoop dat er flinke DLC aan zit te komen als ik klaar ben met deze playthrough :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Vraagje, is er een mogelijkheid om de User Interface te vergroten?

Ik kan veel menu's en tekst wat bijv. bij de wapens staat niet goed lezen. Het enige wat ik weet is dat je de tekst kan vergroten van dialogen. Maar ik bedoel dus de HUD's/Menu, UI.

Speel op een 65 ich tv op ongeveer 2.5m afstand maar het is soms gewoon niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:02
Een jaar geleden geprobeerd een begin te maken maar na een paar uur was ik erop uitgekeken, het pakte mij gewoon niet. Afgelopen weekend toch maar eens een 2e kans gegeven en nu zit ik er wel lekker in. Vanavond de laatste missie van Act 1 afronden. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de game al een tijdje in gestart, maar zag dat er weer wat content bij was gekomen sinds de laatste keer. Ook maar even met een photo mode aan het kloten geweest. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ChBMhQQoCIFt9GFwD6umhjz_uY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DZwAi5aI2u939A3sUy3arfwS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Digital Foundry heeft een aantal uur geleden een video gepost over de nieuwe Overdrive raytracing in Cyberpunk 2077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:31
Speel sinds een aantal dagen Cyberpunk op een RX6800 en het viel mij op dat een shotgun wat rare textures heeft (checkerboard). Is dit normaal of een bug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxfUho0St2cDQfInHdtEkf7cIM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1I7bGSybpU5Jbf63yA39H1iK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Ooph, Path Tracing is nice! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnxu7EUbEXZZbxnF_KULuWKlfHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFWMZYCySNiARPVlt8be0vFb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEWWEsWge3ek2yiRMGb-0y1m8jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/In1DMas8W4053g2EZcIisq6r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B13U11Q0vHKNPjMlnwwBIqlFqhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KqJN1pdudcx55XFM6FqTapf0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItqOS0qRDhHq0LU_U1gLvPz0KAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fvt1Mdc57NSDrJe29VgUM5Hu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3a2j6qr-MiHt1eAGU6VToIkeV94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxziT4iZxn44SkcaZwC2t90Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p__gedxxmtHBL54TYO5opZdcxh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BHux4mnuGLEnmlhP6ppMPbZq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNerHwgflzJ4NoQHDWH-dCho9lI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EJf7NQNldX8lrDCqKc6WzxWe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56gaH6vBb9KXs900yT6h-oaueBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JCtLeFZyOVArjFqGsaqxSbz2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5Gv8kdsvdh36HcstpSZqrIGtqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/grLP8Ee4fCt8L8ksWjqohAFz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBJu1crHT_xU4YF5sHTdcZYtuwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5gnELkuqozySztp4fJ5EC9W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaWz1Lvz9ZV8-xHHYT0k2vQu4vQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ErwrXUemLojNbId4Ee6ZZItQ.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Ik vind het een vette ontwikkeling, maar ergens denk ik ook van waarom zou je niet eerst stad vullen met meer mensen? Dat is toch een gehoorde klacht. Dat stad niet zo vol is met mensen.....

Ik ben nog aan het begin, en het grijpt mij nog niet zoveel dat ik door wil spelen... begin daardoor steeds aan andere games.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:06
Path Tracing is zelfs half speelbaar op een 3060 Ti. Schommelt tussen 30 en 50 fps. Als je een controller aansluit en doet alsof het 2008 is dan is het net alsof je op een xbox 360 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HelloMeow schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:15:
Path Tracing is zelfs half speelbaar op een 3060 Ti. Schommelt tussen 30 en 50 fps. Als je een controller aansluit en doet alsof het 2008 is dan is het net alsof je op een xbox 360 speelt.
Heb je DLSS high performance mode geprobeert? Met Psycho raytracing mode behalen ze 40fps in 4k native resolutie met een 4090. Met Overdrive raytracing behalen ze zelfs 18fps met een 4090.

Maar wanneer ze DLSS 2 high performance activeren, schiet de fps richting 60 fps in Overdrive mode en DLSS 3 high performance zelfs richting 90 fps in Overdrive mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2023 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Quakie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:48:
Ik vind het een vette ontwikkeling, maar ergens denk ik ook van waarom zou je niet eerst stad vullen met meer mensen? Dat is toch een gehoorde klacht. Dat stad niet zo vol is met mensen.....

Ik ben nog aan het begin, en het grijpt mij nog niet zoveel dat ik door wil spelen... begin daardoor steeds aan andere games.
Precies dit. Het lijkt er nu steeds meer op dat CyberPunk meer en meer een tech demo is dan daadwerkelijk een goed spel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn zeer onwetenschappelijke test:

nVidia Game Ready Driver 531.58 (Last of Us hotfix voor de crashes van 531.41): nul crashes. Ook weinig performance op 1440p. :+
Drivers gecleand.
nVidia Game Ready Driver 531.41 (Huidige): crashes. Zelfde performance.
Drivers gecleand.
nVidia Game Ready Driver 531.58: nul crashes.

Ik heb een 3060ti, wellicht handig te weten voor andere 30xx eigenaren (en misschien ook RTX20/RTX40 eigenaren met crashes?).
Webgnome schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:00:
[...]
Het lijkt er nu steeds meer op dat CyberPunk meer en meer een tech demo is dan daadwerkelijk een goed spel.
Goed spel en/of tech demo sluiten elkaar niet per definitie uit. Heb veel plezier gehad van het spel en het lijkt ook inderdaad dat we de term aan moeten passen naar 'Can it run Cyber?'. :P

[ Voor 37% gewijzigd door NLxAROSA op 12-04-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

Quakie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:48:

Kan dacht ik bij settings, voor meer mensen in Cyberpunk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:00:
[...]

Precies dit. Het lijkt er nu steeds meer op dat CyberPunk meer en meer een tech demo is dan daadwerkelijk een goed spel.
Dan wel een techdemo met een volledig verhaal en een stevige verzameling side quests. ;)
De path tracing patch is inderdaad wel een technical preview, maar dat doet natuurlijk geen afbreuk aan wat er al was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Tech demo of niet, ik geniet er weer ontzettend van. Al meer dan 200 uur inzitten, maar nu echt lekker op mijn gemakje aan het ronddolen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het ziet er inderdaad geweldig uit. Ik heb hier ook een 4090. Geen ultrawide maar wel 4K 16:9.

Ik hoop zo dat ze nog eens een officiele VR mode gaan maken. Ik gebruik nu die van Luke Ross maar die laat toch heel erg veel te wensen over. Alles ziet er enorm brokkelig uit en heeft rare ghosting doordat hij geen twee ogen tegelijk kon renderen, dus hij gebruikt een combinatie van twee opeenvolgende games.

Deze stad zou zo geweldig zijn in echte VR :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels Path Tracing met mijn 3080 ook geprobeerd op 3440x1440p. Loopt prima met DLSS op balanced en wat kleine changes zoals Digital Foundry ze voorgesteld heeft.

Ziet er goed uit, maar of ik van m'n stoel geblazen word....... Nee dat ook weer niet. Of ik weet niet waar ik naar moet kijken, maar als ik RT op Psycho zet ziet het er naar mijn idee ook heel goed uit.

[ Voor 18% gewijzigd door PdeBie op 08-05-2023 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:54:
Inmiddels Path Tracing met mijn 3080 ook geprobeerd op 3440x1440p. Loopt prima met DLSS op balanced en wat kleine changes zoals Digital Foundry ze voorgesteld heeft.

Ziet er goed uit, maar of ik van m'n stoel geblazen word....... Nee dat ook weer niet. Of ik weet niet waar ik naar moet kijken, maar als ik RT op Psycho zet ziet het er naar mijn idee ook heel goed uit.
Hier zijn twee redenen voor:

- De game is niet speciaal gemaakt met path tracing in het achterhoofd. Hierdoor is het vaak wat donker omdat je de handmatige aanpassingen mist die voor de normale rasterisation gemaakt zijn. Het is echt een tech demo.

- Er heeft veel werk in gezeten om de rasterisation er zo goed uit te laten zien. Met path tracing is dit veel minder werk, daardoor kan in toekomstige games (tegen de tijd dat iedereen hardware heeft die dit aankan) veel meer tijd aan content besteed worden dan aan het bijschaven van de belichting en shaders enzo. Met rasterisation is het maken van realistische belichting een hoop werk. Met path tracing krijg je dat gewoon 'gratis'.

Dus de echte voordelen komen pas later, op het moment dat games echt gemaakt gaan worden met dit in het achterhoofd.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 09-05-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist CP2077 maar weer eens uitgespeeld. Blijft toch een geweldig verhaal. :)

-- edit 11-05-2023 --
En een nieuwe PT gestart. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 11-05-2023 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Al eventjes laten liggen, veel te veel andere games en ook nog wat prive leven maar als de uitbreiding komt gaan we weer voor een full run. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Vorige week een 32inch 4K HDR scherm gekocht. Is HDR400 .. sommigen noemen dit "fake hdr" maar desalniettemin werkt het wel gewoon en het verschil is toch echt merkbaar in games ook.

Cyberpunk reeds enkele maanden geleden uitgespeeld maar start het af en toe op om te spelen met de grafische settings. Ik moet toch zeggen dat ik versteld sta van de combinatie van path tracing en HDR ... echt ongelofelijk mooi eigenlijk. Jammer dat mn 3080 amper 30 fps haalt of minder als ik echt ALLES op ultra zet, ja inclusief "ultra" performance dlss" :*) ... anders heb ik 8 fps op quality dlss.

Maar goed, stel je voor dat dit vlotjes zou draaien op 144 fps met alle toeters en bellen aan >:) Zal wel nog paar jaartjes duren eer main stream systemen dit aankunnen, tenzij er met de 50xx series immens veel zou veranderen plots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vraagje aan mede Tweakers die ook de Xbox One X Cyberpunk Edition hebben, iemand van jullie toevallig nog iets gehoord over die DLC refund die we in Microsoft tegoed zouden krijgen? Aangezien de DLC die oorspronkelijk naar de PS4 en Xbox One zou komen maar nu alleen naar PS5, XSX en PC komt.

Bron: https://gamerant.com/cybe...dition-xbox-one-x-refund/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

26 September... nog 3 maanden wachtten dus. Jammer dat de geruchten niet leken te kloppen.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:24
k1n9_n01z3 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:19:
26 September... nog 3 maanden wachtten dus. Jammer dat de geruchten niet leken te kloppen.
Wat waren de geruchten dan? Er zijn wel bijzonder veel leuke games uitgekomen of er komen er nog leuke uit komende maanden. We hoeven ons niet te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Paterpor schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:26:
[...]

Wat waren de geruchten dan? Er zijn wel bijzonder veel leuke games uitgekomen of er komen er nog leuke uit komende maanden. We hoeven ons niet te vervelen.
Op youtube waren er meerdere kanalen die het over "end of the month" hadden. Achja preorder is gekocht, dus ze hebben m'n geld al :)

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nieuwe systeemeisen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lp7PsBoUHeutGgJhUNOGiMiZaXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkJE9onKVeLd40ccAV2U5ZRL.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Hands-on video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begint het nu al? Of zat dit er al in?
(NUSA sleeper agent in gesprek met Judy)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcC8Qs8pq25Ln3q3WNW_tKEEdU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sje3Ce8eF7ZbnLV5ypa4h975.png?f=fotoalbum_large

----------

Ow en nog een leuk screenshot wat ik gemaakt heb, voor de auto liefhebber :)
Deze dient nu als wallpaper op mijn PC :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU0nfJpTcRwvYCjJQt-TG07hJkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dppEJJ4OykEkrq3DZ3OeEIrn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

PdeBie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:37:
Begint het nu al? Of zat dit er al in?
(NUSA sleeper agent in gesprek met Judy)

[Afbeelding]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:38
Ik kan niet zo snel vinden en vermoedelijk is dat meteen antwoord op mijn vraag maar komen de 'nieuwe' mechanics al eerder beschikbaar of moeten we wachten tot de release van de DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
sigmundfreund schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:55:
Ik kan niet zo snel vinden en vermoedelijk is dat meteen antwoord op mijn vraag maar komen de 'nieuwe' mechanics al eerder beschikbaar of moeten we wachten tot de release van de DLC?
The developer says it’s still discussing the exact details of when and how base game owners will receive the new systems, but that its intention is to deploy them for free.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:35

Wom

Die DLC gaat hier zeker komen. Gisteravond toch weer een uurtje of twee in Night City gespendeerd en ben wel toe aan wat nieuws :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:38
Dankje! Even afwachten met de nieuwe playthrough nog dus. nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 03:47
Ik kan niet wachten tot de update 1.7 komt. Het zou fijn zijn als deze ruim voor de release van phantom liberty beschikbaar komt. Met launch heb ik de game gekocht en sindsdien niet meer aangeraakt
het jeukt nu wel heel erg om te spelen ik probeer nog geduld te hebben
de 1.7 lijkt mij een goede update ook voor night city zelf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweakwondo
hier een lijst op reddit met een aantal veranderingen

er zijn ook meerdere videos te vinden waarin dit wordt besproken.

wat ik zelf ook een fijne artikel vond om te lezen van videogameschronicle

het lijkt er op dat er veel gaat veranderen ook voor de standaard game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb 15K nodig voor een missie. Hoe kan ik snel geld maken?

En waar kan ik mijn spullen verkopen en armor kopen? De map is best wel chaotisch.

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 15-06-2023 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:00:
Ik heb 15K nodig voor een missie. Hoe kan ik snel geld maken?

En waar kan ik mijn spullen verkopen en armor kopen? De map is best wel chaotisch.
15k heb je zo verdiend door gigs te doen of NCPD hustles af te gaan.
Daarnaast zitten er bij de NCPD plekjes vaak ook wel acces points waar je nog wat geld uit kan "hacken".

De map kan je minder chaotisch maken door het filter in te stellen met wat je wil zien.
Spullen kan je verkopen bij drop points en vendors. Armor kan je kopen bij de clothing vendors, oftewel de witte icoontjes in de vorm van een jas/shirt op de kaart.

Persoonlijk heb ik nooit armor gekocht, want er dropt genoeg als je vijandjes afmaakt. En anders kan je het nog zelf craften als je je daarmee bezig houdt :)

----- edit -----
Nog even posten waarom ik nu eigenlijk naar het topic ging :P

Sinds kort maak ik gebruik van deze Reshade:
https://www.nexusmods.com...mods/2200?tab=description
Haalt de groenige tint weg. Game oogt daardoor in mijn ogen net even stukje beter :)

Zijn er hier nog mensen met andere leuke Reshades? :)

[ Voor 39% gewijzigd door PdeBie op 15-06-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:14

A13X

Dude

Eindelijk aangeschaft....Compleet in release stijl....crasht mijn pc na de installatie :'(

Na wat zoeken "no os found" :? Nou ja half uur later, cmos reset en een bios instelling voor het bootdevice verzetten verder en alles doet het weer. :P

Nu nog tijd vinden om te spelen, eerste indruk is goed. Draait op aardig hoge settings en soepel ondanks dat en i5 4690k en een 1070 het werk doen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Tweakwondo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:17:
Ik kan niet wachten tot de update 1.7 komt. Het zou fijn zijn als deze ruim voor de release van phantom liberty beschikbaar komt. Met launch heb ik de game gekocht en sindsdien niet meer aangeraakt
het jeukt nu wel heel erg om te spelen ik probeer nog geduld te hebben
de 1.7 lijkt mij een goede update ook voor night city zelf
In dat Reddit artikel staat anders vrij duidelijk dat beide tegelijkertijd, op 26/9 uitkomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe screenshots. Heerlijk de photo mode. Zo'n gave setting hiervoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvPgtFIIsLb4iT_K6OsEREImUgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B07zWcI3wKJWLqPloWTk5bYT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTNHFcHvzDQ79reaQq8jW8VhGGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0q4wodZNHSG8vS1xk7wYmIV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6dxae720S8o-l2WfwTyv4WolJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vNnilDryjW4Iq7hzL1P3VOG2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4lrnVSgRJqulN8AiqYaQIp-qjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x6ho4ahGHhhueHg0VS0LwQoS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgoUefPtF8lREiwvkUlZFGKf51U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2XZNrCTxsbuAtBXxbKfcOyr.png?f=fotoalbum_large

En 3 spoiler gevoelige, dus be warned als je niks wilt weten.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFEx0u1VBIJez9TJbJ65QFthmIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GJLJmNid6LQOLDqEPmKJYfmN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBff6hgWvB-QjU_h_l5kasRbGiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BDPp4WUA9jECTpPWvwOy4Otj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ5jQwBeURlwbKCDcp4tVAZ5VG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jOmb7f5KCijBODeERiGbc5O.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 15-06-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Nnoitra schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:35:
[...]

In dat Reddit artikel staat anders vrij duidelijk dat beide tegelijkertijd, op 26/9 uitkomen ;)
CDPR heeft naar mijn weten nog geen officiële datum en informatie gegeven over het uitbrengen van de patch
Ik blijf hoop hebben dat de patch al eerder komt dan de dlc maar goed dat is dus niet gegarandeerd :9
zo niet dan is het toch pech hebben maar voordat we het weten leven we al in september :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Tweakwondo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:08:
[...]

CDPR heeft naar mijn weten nog geen officiële datum en informatie gegeven over het uitbrengen van de patch
Ik blijf hoop hebben dat de patch al eerder komt dan de dlc maar goed dat is dus niet gegarandeerd :9
zo niet dan is het toch pech hebben maar voordat we het weten leven we al in september :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Qm4St_BrgUIM-0z8TnvNL1tPW4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lIqyB2IMzSoODbRHRk4EMuYn.png?f=user_large
https://www.cyberpunk.net...to-pc-system-requirements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vanavond eens een benchmark draaien, ben wel nieuwsgierig nu wat die 4690+1070 op 1440p aan fps haalt.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@A13X neem eerst de video van digital foundry even goed door, want sommige settings vreten performance terwijl het visueel niks of weinig oplevert.

YouTube: Cyberpunk 2077 PC Best Settings: Improve Performance By Up To 35% - ...

[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 16-06-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_xEEduxat4--FZnZyOOeyuHThE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQBvCUWom0MJUpUWmIeTDgmh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEyLZYMkNuagYWMC2LV-gEdLBeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oUWD2pe5lwHO35IHEVVES45L.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFXe6sREsWOX9MEr-2osN2fUg0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Sd3A0e0ZlUQt8jWycGt5l3Z.png?f=fotoalbum_large

Altijd stoer die Maelstrom gasten. Jammer dat we ze eigenlijk alleen maar in het begin en tijdens onderstaande quest van dichtbij kunnen bekijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBRs7XElYAiMmSyc7vQNicliKpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QT9rRsMVoxJCY3FMAN4QhRL9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9K6_VJn3RU1-dKfrzO28faj9c8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gU1NFlM7FfXckNwBqVdMU8er.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

PdeBie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:20:
@A13X neem eerst de video van digital foundry even goed door, want sommige settings vreten performance terwijl het visueel niks of weinig oplevert.

YouTube: Cyberpunk 2077 PC Best Settings: Improve Performance By Up To 35% - ...
Van 29fps naar 43fps, niet slecht...

Gek genoeg was 29 avg best speelbaar, benieuwd of de bump merkbaar is. Heb het na mijn speelsessie van vanavond gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 16-06-2023 23:50 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik heb vandaag van een mede tweaker een mooie 3080 FE overgenomen. De kaart presteert naar behoren. Alle games draaien een stuk beter dan op mijn oude 2070 super.

Een probleem: Cyberpunk blijft crashen! Het is natuurlijk een hele taxing game, zeker met alle RT toeters en bellen. Ik heb de temp. even in de gaten gehouden en deze gaat richting de 82c.

Cyberpunk lijkt de enige game te zijn die continu crashed. Ik vraag me af waar het aan ligt. Online lees ik veel verhalen over het feit dat de 3080 veel stroom vreet en een 1000 watt PSU aan te raden is. Maar zover ik weet heb ik deze eentje. Is er software matig nog ergens te checken hoeveel wattage je PSU heeft?

En zijn er meer mensen bekend met het feit dat de game regelmatig crashed? Op mijn oude 2070 super werkelijk nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@swoutr ik heb ook een 3080 (geen FE), met maar 750W voeding. Draait als een tierelier.

inventaris: Thuis PC

Driver probleem wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
PdeBie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:00:
@swoutr ik heb ook een 3080 (geen FE), met maar 750W voeding. Draait als een tierelier.

inventaris: Thuis PC

Driver probleem wellicht?
Welke temperaturen haal je nu met dit warme weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@swoutr welke tool kijk je dat mee? Om even dezelfde meting aan te houden? Dan kan ik wellicht vandaag of morgen even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
PdeBie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:22:
@swoutr welke tool kijk je dat mee? Om even dezelfde meting aan te houden? Dan kan ik wellicht vandaag of morgen even kijken.
Gewoon de Nvidia overlay CTRL R ingame (CTRL Z voor meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@swoutr net even getest. Na ongeveer 30 minuten spelen (en bewust ook even de grafisch spannende zaken op te zoeken (veel lichten/reflecties etc.)) kom ik op ongeveer 70~73 graden Celcius, waarbij de GPU utilization rond de 98% bungelt. GPU vraagt ongeveer 350W.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 17-06-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
uhm, sinds wanneer kan je een auto besturen in third-person en waarom kom ik er nu pas achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Farabi sinds altijd :P
Met Q kan je van camera veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:51:
@Farabi sinds altijd :P
Met Q kan je van camera veranderen.
shitt, kdacht waarschijnlijk na die grote verbetering-patch :-( . het speelt veel beter zo tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
PdeBie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:44:
@swoutr net even getest. Na ongeveer 30 minuten spelen (en bewust ook even de grafisch spannende zaken op te zoeken (veel lichten/reflecties etc.)) kom ik op ongeveer 70~73 graden Celcius, waarbij de GPU utilization rond de 98% bungelt. GPU vraagt ongeveer 350W.
Thanks voor het checken. Heb even in de settings van de geforce overlay zitten pielen. Daar staat mijn target temp. Op 83c dus dat verklaard een hoop.

Ik krijg helaas nog steeds crashes, denk dat er niks anders op zit dan een clean install van het hele systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:52:
[...]

shitt, kdacht waarschijnlijk na die grote verbetering-patch :-( . het speelt veel beter zo tijdens het rijden.
Met deze mod rijdt het nog beter (als je op PC speelt uiteraard):
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/210

@swoutr succes. Hopelijk daarna opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waarom ben ik naakt terwijl ik kleren selecteer? Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8VkDUZ1NsgAFezxggVLnfPUCpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jx91QbunaH0XYIPeniVW6kHL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:58:

[Afbeelding]
Dat is een bug die er al sinds het begin in zit. Sommige kleren zie je niet in het spel terug, inclusief het 'starter' T-Shirt dat je krijgt.

Het is altijd grappig als je naar beneden kijkt bij de vrouwelijke "V", en daar de puur natuur ziet hangen 8) Ik vind het wel wat hebben want de andere karakters behandelen je wel alsof je gewoon gekleed bent, maar ik snap niet dat dit nooit gefixt is. Ik heb het ook nooit aangemeld ofzo maar bij mij is het al zo sinds dag 1.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 18-06-2023 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Farabi schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:58:

[Afbeelding]
Outfit geselecteerd? Met outfits (kledingkast thuis) kan je 6 outfits naar smaak maken. Je stats van de kleren die je draagt heb je dan wel terwijl je de look van je geselecteerde outfit hebt. Is je gekozen outfit leeg dan zie je er dus naakt uit terwijl je wel de kleding met de stats draagt zoals je in je inventory kiest.

Geen idee of ik dit een beetje duidelijk schrijf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mutatie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 04:30:
[...]

Outfit geselecteerd? Met outfits (kledingkast thuis) kan je 6 outfits naar smaak maken. Je stats van de kleren die je draagt heb je dan wel terwijl je de look van je geselecteerde outfit hebt. Is je gekozen outfit leeg dan zie je er dus naakt uit terwijl je wel de kleding met de stats draagt zoals je in je inventory kiest.

Geen idee of ik dit een beetje duidelijk schrijf :+
Ja, maar daar heb ik verder geen outfits? Alleen wat ik op de foto.heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Farabi de outfit die je hebt geselecteerd (het verband) overruled als het ware de rest van je kleding qua looks. Als je die uit zou trekken (geloof middelste muisknop. Unequip heet de optie) dan zie je de rest van je kleding wel.

--

Zojuist mijn 5e of 6e playthrough afgerond, weet het niet zeker meer :P
Dit keer het plan van Panam uitgevoerd.

Meeste keren speelde ik stealthy of Netrunner. Ga nog 1 run doen voordat de uitbreiding komt en dit keer ga ik Body maxen en ik denk Crafting/Engineering. Keertje de Terminator uithangen in plaats van de stealthy netrunner of ninja. :P

[ Voor 43% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoop echt een keer dat ze een hoogwaardige mini-serie kunnen maken over dit spel. wat een gaaf verhaal met een stoere setting is dit. terminator-blader runner mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:09:
hoop echt een keer dat ze een hoogwaardige mini-serie kunnen maken over dit spel. wat een gaaf verhaal met een stoere setting is dit. terminator-blader runner mix.
Voila! Die is er al :)

https://www.netflix.com/nl-en/title/81054853

Heb deze serie nu 3x gezien. Eerste keer in het Engels, tweede keer in het Japans en later nog maar een keer in het Engels. Het maakt niet uit of je eerst de serie kijkt of eerst het spel speelt. Uiteindelijk zal in je beiden wel zaken van elkaar herkennen.

Er is zelfs een kleine quest-line aan de serie verbonden in het spel, maar daarvoor raad ik wel aan eerst de serie helemaal te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Voila! Die is er al :)

https://www.netflix.com/nl-en/title/81054853

Heb deze serie nu 3x gezien. Eerste keer in het Engels, tweede keer in het Japans en later nog maar een keer in het Engels. Het maakt niet uit of je eerst de serie kijkt of eerst het spel speelt. Uiteindelijk zal in je beiden wel zaken van elkaar herkennen.

Er is zelfs een kleine quest-line aan de serie verbonden in het spel, maar daarvoor raad ik wel aan eerst de serie helemaal te kijken.
Geen animatie, met keanu zelf please :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niks mis met deze animatie. Geloof mij. Het is echt een serieus goede serie.

Kijk maar naar de ratings op IMDB onder andere :)
IMDB: Cyberpunk: Edgerunners (TV Series 2022) - Ratings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
Jup, echt heel sfeervol en keihard, precies als Cyberpunk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nieuwe update 1.63
Quests
  • Fixed an issue where selecting a blue dialogue option while calling Mitch twice could cause the call to be permanently stuck on the screen.
  • All Along the Watchtower – Fixed an issue where V gets flatlined after crossing the border.
  • Chippin’ In – It is now possible to examine all of the clues on Ebunike before becoming detected.
  • Gimme Danger – Fixed an issue where there were no objectives left in the journal.
  • I Walk the Line – Fixed an issue that could cause V to randomly flatline during the quest.
  • Lightning Breaks – Fixed an issue where Panam wasn’t present in front of the garage and spawned inside the motel instead.
  • Machine Gun – Fixed an issue where the dialogue with Skippy wasn’t activated after performing 50 kills, and it wasn’t then possible to unequip Skippy.
  • Never Fade Away – Fixed an issue where Rogue despawned from the couch in the Atlantis, blocking progress.
  • Only Pain – Fixed an issue where it wasn’t possible to complete the “Defeat the cops” objective because the cops weren’t present at the intended location.
  • Play It Safe – Fixed an issue where holograms and platforms in the parade disappeared after an Auto Save was loaded.
  • Play It Safe – Fixed an issue where Takemura didn’t call to start the parade mission.
  • Pyramid Song – Fixed an issue where Judy teleported underground after entering the church.
  • Search and Destroy – Takemura will now move to his hiding spot instead of standing in the middle of the room during Arasaka’s attack.
  • Sex on Wheels – Fixed an issue where the Quadra Turbo-R V-Tech spawned underground, blocking progress.
  • Small Man, Big Mouth – Enemies and the van now spawn correctly.
  • The Heist – Fixed an issue where Jackie wasn’t present in front of the Afterlife.
  • With a Little Help from My Friends – Fixed an issue where the Nomads weren’t present at the train station.
Open World
  • Fixed some instances where some gigs were stuck in the “Undiscovered” stage and didn’t start after approaching the area.
  • Fixed an issue where regular subtitles appeared instead of overhead subtitles for some crowd NPCs in Rancho Coronado.
  • Gig: Bloodsport – V will no longer be reflected standing backwards when looking in the mirror in the dojo bathroom.
  • Gig: Last Login – Fixed an issue where it was possible to pick up the quest item before the quest was activated, breaking the flow of the mission.
  • Gig: Going-away Party – Fixed an issue where it wasn’t possible to get in the car with Flavio.
  • Gig: Guinea Pigs – All the security robots in the hotel now properly engage in combat.
  • Gig: On a Tight Leash – Fixed an issue that could cause the gig to be stuck without an objective after completing it.
  • Gig: Serial Suicide – Fixed an issue where the quest could reactivate again after completion and become stuck on the “Steal the CCTV footage” objective.
  • Reported Crime: Blood in the Air – Fixed an issue where the quest was stuck on the “Search the crate” objective even after searching the crate.
  • Reported Crime: Comrade Red – Fixed an issue where it wasn’t possible to search the stash.
UI
  • Fixed an issue where, while transferring money or data, the UI showed the “Enemy hack in progress” text.
  • Fixed an issue where devices could become unusable after opening the map.
  • Fixed an issue where the FSR toggle wasn’t grayed out after restarting the game with Dynamic Resolution Scaling on.
Visual
  • Fixed an issue where some surfaces had color artifacts when Path Tracing was enabled.
  • Fixed an issue where bright, colorful flashes appeared at the edges of certain objects when DLSS was enabled.
PC-specific
  • Fixed a crash that occurred on launch when using Razer Chroma.
  • Fixed an issue where Photo Mode screenshots could appear as empty files and brought them back to their original folder location.
  • Improved performance of DLSS Frame Generation on AMD CPUs.
Console-specific
  • Changed the number of available save slots on Xbox to 20 for manual saves and 10 for Point of No Return saves. Players who have a number of saves that exceeds the new save limit will need to delete some saves to be able to create new saves.
  • Addressed an issue affecting performance on Xbox Series X|S after playing for an extended period of time.
Miscellaneous
  • Photo Mode stickers and frames will now properly appear on screenshots.
  • Padre will now recognize Corpo and Nomad V in the intro holocall.
  • REDmod
Allowed deploying mods from a listing file.
Updated command help texts.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 20-06-2023 15:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
voordeel van een slecht geleverd spel is dat je in de jaren door onbetaalbare service krijgt. betere 'sorry' dan dit heb je niet. mits je een fatsoenlijk bedrijf bent natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 20-06-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hebben jullie de hdr functie in-game aanstaan op de ps5? Dat hoeft toch niet? De ps5 pikt hdr automatisch mee.

Als ik de hdr mode in-game aanzet komt er een witte waas over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Farabi schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:11:
voordeel van een slecht geleverd spel is dat je in de jaren door onbetaalbare service krijgt. betere 'sorry' dan dit heb je niet. mits je een fatsoenlijk bedrijf bent natuurlijk.
Hun vorige spellen hebben ze ook lang ondersteund, dus dit is gewoon hoe deze studio werkt. Als het in prima staat was afgeleverd, hadden ze alsnog vanalles zitten patchen denk ik.

Ik kan niet wachten tot ik me weer helemaal kan verdiepen in het spel, nu met DLC :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand die toevallig een goede mod voor het verkeer heeft van Cyberpunk? Of bijvoorbeeld de verkeerslichten?

De verkeerslichten springen automatisch op groen als V aan komt rijden, waardoor al het verkeer ineens begint te rijden en ik regelmatig in de knoei kom met inhaalacties of bochten.
En verder is de AI van het verkeer echt zo dom. Kijken totaal niet uit en rammen gewoon dwars door je heen soms.

Als iemand daar een goede mod voor weet, graag!

------------

Ow ja..... nog wat uit de photo mode :)
Wat is het toch een schitterende game!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QykEzGQlV1_RTrGrYThIchE-EuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OnWtpPvmxa90tVVqnZhx5kQ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2Stk-ibPYNSiXKSWysTdGP9H-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nwyMIp98KrON4beTc187oiWV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wwb8DwSnefuq4m7HC9azdGGyl8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOXh6MKwbC1wWEvHxwXuKmIT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSGfB16hQzBHiPJHovp4Ce3RCl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cZNvlle3XbLUOwEAxCUj0uEk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXlViObTJx1d0hnQIZ4eTGVRZo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/11ODIQKVytbwFvHFCWDfaSGJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkdKLNVgzmuOExhdFLLtVj9Ph00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DBI0lE6EZUsnarcP6MTxdmqo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door PdeBie op 20-06-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Farabi schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:28:
Hebben jullie de hdr functie in-game aanstaan op de ps5? Dat hoeft toch niet? De ps5 pikt hdr automatisch mee.

Als ik de hdr mode in-game aanzet komt er een witte waas over het beeld.
Als je Cybepunk begint moet je de HDR handmatig aan zetten in die game.Die soort van waas heb ik ook.
De meeste games pakken HDR er wel automatisch bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Als je Cybepunk begint moet je de HDR handmatig aan zetten in die game.Die soort van waas heb ik ook.
De meeste games pakken HDR er wel automatisch bij.
maar de hdr springt al aan bij mijn lg oled? iets klopt er niet. volgens mij moet het in-game dan gewoon uit. anders had mijn ps5 geen hdr gedetecteerd.

ik heb mijn hdr-instellingen zodanig ingesteld dat hij alleen aangaat als het spel ondersteund.
Pagina: 1 ... 75 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!