Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
Farabi schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:29:
[...]

maar de hdr springt al aan bij mijn lg oled? iets klopt er niet. volgens mij moet het in-game dan gewoon uit. anders had mijn ps5 geen hdr gedetecteerd.

ik heb mijn hdr-instellingen zodanig ingesteld dat hij alleen aangaat als het spel ondersteund.
Heb Cyberpunk op moment even niet geïnstalleerd op PS5 ander had ik nog een check gedaan.

Zijn er hier mensen die er iets over kunnen zeggen ???

Als de DLC straks uit is dan ga ik opnieuw met de game beginnen.De basis game schijnt straks namelijk beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 17:25
Ik wacht ook nog op wat aanpassingen voor in weer een nieuwe playthrough ga doen. Inmiddels wel veel beter dan toen hij uit kwam, uiteraard. Maar sommige dingen die zijn aangepast zorgen ervoor dat ik het niet leuk meer vond. Zo is bijvoorbeeld geld verdienen wel een dingetje. Vroeger kon je met craften wel wat verdienen, zodat je de goede/leuke dingen kon kopen. Helaas is dat er helemaal uitgesloopt. Eigenlijk dus sinds de (volgens mij) 1.5 patch.
Of is er inmiddels wel weer een manier om aan geld te komen ? En nee, dan bedoel ik niet alleen die NCPD dingen, die leveren lang niet genoeg op helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-05 19:09
Ik ben ook sinds de release weer bezig met de game en heb er nu ongeveer 10 uur opzitten. Dit is hoe het spel bedoeld was. Prima om het nu weer op te pakken voor de DLC straks uitkomt.

1 probleem ervaar ik wel, de game crasht regelmatig na ongeveer 1 uur te hebben gespeeld. De troubleshoot hiervoor (ps5 uitschakelen en opnieuw opstarten) helpt alleen voor die speelsessie, maar paar dagen later hetzelfde probleem. Meer mensen met het zelfde probleem op de Ps5? En eventueel tips op dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 19:14
Ik heb toch besloten de game nog niet te gaan spelen in verband met de komende update

dus ik zal de topic voorlopig even niet meer volgen

ik zie jullie weer rondom de launch van de nieuwe update :}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heb hem vorige week in de sale aangeschaft, maar nog niet gespeeld. Hoop dit weekend tijd om erin te duiken. Ben wel erg benieuwd.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01:17
Iemand enig idee hoe Phantom Liberty zich verhoudt tot de basisgame? Ik wil Cyberpunk voor het eerst gaan spelen maar weet niet of het wijsheid is om gelijk die DLC erbij te nemen.

Kennelijk is het een apart deel maar ook geïntegreerd als verhaal in de basisgame? Ben bang dat het dan wat onsamenhangend wordt als ik main/originele story en expansion tegelijk heb lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Daverius op 13-07-2023 04:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:44
Daverius schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 04:13:
Iemand enig idee hoe Phantom Liberty zich verhoudt tot de basisgame? Ik wil Cyberpunk voor het eerst gaan spelen maar weet niet of het wijsheid is om gelijk die DLC erbij te nemen.

Kennelijk is het een apart deel maar ook geïntegreerd als verhaal in de basisgame? Ben bang dat het dan wat onsamenhangend wordt als ik main/originele story en expansion tegelijk heb lopen.
Er gaan geruchten dat Phantom Liberty niet alleen geïntegreerd is in het verhaal maar dat het ook een nieuwe einde aan de main story toevoegt dat klink als dat de DLC best wel samenhangend is. Maar Cyberpunk is een spel die je in 25 uur kan uitspelen, dat is snel vergeleken met andere rpg's. Je zou dus meerdere playthroughs kunnen doen, nu eentje zonder expansion en dan later eentje met en dan voor de een andere einde gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
PjotrX schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Er gaan geruchten dat Phantom Liberty niet alleen geïntegreerd is in het verhaal maar dat het ook een nieuwe einde aan de main story toevoegt dat klink als dat de DLC best wel samenhangend is. Maar Cyberpunk is een spel die je in 25 uur kan uitspelen, dat is snel vergeleken met andere rpg's. Je zou dus meerdere playthroughs kunnen doen, nu eentje zonder expansion en dan later eentje met en dan voor de een andere einde gaan.
Er komt ook een nieuwe patch (1.7) die veel zaken gaat aanpakken. Er komt een nieuw politie systeem, skill tree wordt aangepast en zelfs gevechten vanuit voertuigen wordt mogelijk gemaakt. Misschien handig deze patch af te wachten, voordat je gaat beginnen? Het is nog niet duidelijk wanneer de patch komt. Kan gelijk zijn met de release van de DLC of misschien al wat eerder. Ik wil zelf ook beginnen aan de game, maar ik wacht deze patch even af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deze video bevat kleine spoilers, maar holy shit, deze persoon slaat de nagel op zijn kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Sinds kort een PS5 in huis en een LG G3 en gisteren even voorzichtig Cyberpunk gestart en wat gespeeld. Ik heb 'm origineel op PS4 (uit)gespeeld bij release en dat was echt een frustrerende bende. Het draait oneindig veel beter op PS5, ik heb nu gewoon zin in een nieuwe playthrough. Nog een paar dagen werken aankomende week en dan heb ik 3,5 week vrij en daarvan gaat zeker wat tijd aan Cyberpunk besteed worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01:17
@PjotrX @bRuud83 Zowel Cyberpunk stand alone als die met de aankomende uitbreiding waren sinds gisteren in de sale op xbox. Heb hem alvast gekocht zonder de uitbreiding.

Heb wel besloten om op de ‘grote’ update te wachten; ik meen te lezen dat dat versie 2.0 wordt die samen met de uitbreiding uitkomt.

Ik kan die uitbreiding dan altijd later nog een keer toevoegen. Ik ben niet echt iemand die een spel meerdere keren speelt, vandaar dat ik twijfelde, maar we zien het tzt wel. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Daverius kom ik aan met mijn huidige 6e playthrough :p

Elke keer andere builds proberen en missies op andere manieren proberen te spelen (stealth, hacking of zoals nu als Rebecca van Edgerunners, oftewel met veel kogels en geweld :p )

Het verhaal is echt heel gaaf en de verschillende eindes zijn ook heel tof.
Je hoeft overigens niet het hele spel opnieuw te spelen om de verschillende eindes te zien, in case you’re wondering. De laatste missie kan je herhalen en dan een andere keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb er net als bij een aantal andere games lang over gedaan maar ook uitgespeeld nu.

Niks opgezocht en ik had 'The Sun' ending.

Heerlijke game d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Laatst online: 25-05 13:31
Ik heb het spel kort na de release gehaald voor de Xbox en ook helemaal uitgespeeld, met voor zover ik weet alle sidequests voltooid.

Loont het inmiddels om weer opnieuw te spelen? Dit keer wil ik 'm voor de PS5 gaan halen, mocht het de moeite waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sk313t0r jazeker. Meerdere eindes mogelijk, meerdere builds. En er is sinds release een heleboel gepatched.

Later dit jaar komt er nog een grote update (1.7), waarin nog veel meer wijzigingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Laatst online: 25-05 13:31
PdeBie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:07:
@Sk313t0r jazeker. Meerdere eindes mogelijk, meerdere builds. En er is sinds release een heleboel gepatched.

Later dit jaar komt er nog een grote update (1.7), waarin nog veel meer wijzigingen komen.
Klinkt goed, binnenkort vakantie; dus dat komt goed uit!

Ik las dat de upgrade naar PS5 gratis is, mooi meegenomen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:34
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:34:
Deze video bevat kleine spoilers, maar holy shit, deze persoon slaat de nagel op zijn kop.

[YouTube: Cyberpunk 2077 Was Always Good.]
Tsja, kun je wel mooi een pro filmpje maken maar die vlieger gaat niet op. Het was een uiterst brakke game qua features bij release en nog steeds is het geen goede open world game.

Mooie graphics check
OK/goed verhaal
Gameplay, dikke onvoldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 19:42
jellybrah schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Tsja, kun je wel mooi een pro filmpje maken maar die vlieger gaat niet op. Het was een uiterst brakke game qua features bij release en nog steeds is het geen goede open world game.

Mooie graphics check
OK/goed verhaal
Dat is jouw mening. De gameplay was niet briljant en er waren meer verwachtingen geschapen. Maar het was nog steeds een prima open world (ish) shooter. Er zijn een stuk slechtere open world games op de markt geweest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jellybrah schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Mooie graphics check
OK/goed verhaal
Kan je voorbeelden of argumenten geven waarom het qua features brak is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Toonen1988 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Kan je voorbeelden of argumenten geven waarom het qua features brak is?
1. Het auto en motorrijden werkt voor geen ene meter
2. Geen minigames of andere gameplay elementen (!)
3. Lifepaths zijn na de intro allemaal hetzelfde
4. Geen customization van auto's en motoren
5. Slechts enkele gebouwen te betreden
6. Lege open wereld
7. Het vechten werkt voor geen ene meter/is te oppervlakkig/heeft geen rpg elementen

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wat mis ik de systemen van een Skyrim en Valheim waarbij je gewoon beter word door iets uit te voeren.

Andere zaken die ik niet hoef te kopiëren :

https://www.reddit.com/r/...feature_list_will_update/

Vanwege het verhaal (en de kosten van de game lol) heb ik de game één keer uitgespeeld en nooit meer de behoefte gehad om verder te spelen. Zoals in de eerste comment aangegeven, de gameplay ontbreekt of is brak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
jellybrah schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:55:
[...]

1. Het auto en motorrijden werkt voor geen ene meter
2. Geen minigames of andere gameplay elementen (!)
3. Lifepaths zijn na de intro allemaal hetzelfde
4. Geen customization van auto's en motoren
5. Slechts enkele gebouwen te betreden
6. Lege open wereld
7. Het vechten werkt voor geen ene meter/is te oppervlakkig/heeft geen rpg elementen

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wat mis ik de systemen van een Skyrim en Valheim waarbij je gewoon beter word door iets uit te voeren.

Andere zaken die ik niet hoef te kopiëren :

https://www.reddit.com/r/...feature_list_will_update/

Vanwege het verhaal (en de kosten van de game lol) heb ik de game één keer uitgespeeld en nooit meer de behoefte gehad om verder te spelen. Zoals in de eerste comment aangegeven, de gameplay ontbreekt of is brak.
1: Klopt, dit hebben ze al verbeterd maar nog altijd slecht, net als vele andere open wereld spellen.

2: Was dit dan aangekondigd? Kwa content is er genoeg te doen, kwa minigames mis ik persoonlijk niet echt.

3: Klopt, de lifepaths is alleen een groot verschil bij de intro. Maar hou er rekening mee dat lifepaths verschillende keuzes en gesprekken hebben over het gehele spel. Weet je wat CD Projekt Red eerst had gepland? Een kleine tekst over je background van je personage bij het aanmaken van je personage. Dat hadden ze eerst gepland, dan is het systeem wat ze nu hebben toch echt iets beter.

4: Dit was volgens mij ook nog nooit aangekondigd, wel een garage voor je auto's maar dat is er nooit in gekomen.

5: In welke spel is dit wel? Dit was ook niet aangekondigd.

6: Waar heb je op gespeeld? Op de PC is dit namelijk niet zo, sterker nog de gameplay beelden die ze voor release hebben laten zien, komen overeen met de PC versie. Waar ik vooral aan stoorde zijn auto's in de verte. Die verdwenen spontaan of spawnen zomaar opeens in. Ook in de verte verdwenen auto's gewoon. Maar de wereld voelde toch echt wel levendig aan. Op de console durf ik niet te zeggen, daar heb ik niet op gespeeld.

7: Dit is denk ik persoonlijk maar Cyberpunk 2077 heeft wel degelijke RPG elementen. Je kunt je personage maken hou jij wilt, complete skill tree, je kunt ook iets benaderen hoe jij wilt etc. Als dit niet genoeg voor jou is, dat kan. Maar dat is gewoon een persoonlijke kwestie.

Daarnaast is er ook veel miscommunicatie geweest tussen journalisten en CD Projekt Red. Veel journalisten hebben ook onjuiste informatie naar buiten gebracht, terwijl CD Projekt Red heeft aangegeven dat wat ze hebben gepost, niet waar was. En ja, dit was voor de release. Maar daar heeft niemand naar heen gekeken of iets geboeid. Veel dingen die het niet hebben gehaald in het eind product, was eerder al over gesproken dat ze het hebben geschrapt.

Mensen verwachten een Grand Theft Auto kloon, terwijl ik altijd al mensen heb verteld dat Cyberpunk 2077 helemaal geen GTA kloon is, al sinds voor de release. Ik heb Cyberpunk 2077 sinds de eerste gameplay beelden waren gereleased, vergeleken met niets anders dan Mass Effect.

Oké gameplay, gewoon leuk maar niet speciaals of unieke gameplay. Maar wat wel beide spellen zéér goed doen is het verhaallijn, de personages, de atmosfeer, het gevoel dat je bij beide spellen krijgt. Daar draait het om bij Cyberpunk 2077.

Ik ben daarom misschien ook een stuk positiever, omdat ik het nooit als een GTA kloon heb gezien. Bij mij ging het nooit om de politie achtervolgingen, of hoe goed de gameplay was. Er bestaan sci-fi spellen met betere gameplay, maar niet met betere personages, beter verhaal en betere atmosfeer.

Ik weet bijv. nog alle personages in Mass Effect, alsof ik het de dag van gisteren heb gespeeld. Weet ik nog alle personages in Skyrim? Neuh, terwijl ik Skyrim recenter heb gespeeld.

The Witcher vond ik kwa gameplay ook niet zéér sterk, maar de sfeer, personages, de wereld, het verhaal was altijd top in orde. Op het begin bevat het ook bomvol bugs en problemen. En ja, helemaal mee eens dat Cyberpunk 2077 een ergere release had, maar ik had alle vertrouwen in de CD Projekt Red het ging oplossen en dat hebben ze op veel vlakke ook gedaan.

Sterker nog, ze gaan zelfs gameplay elementen in het spel toevoegen waar de community om heeft geschreeuwd.

Ook het hele skill systeem gaat veranderen, op basis van de feedback die de community heeft gegeven. Misschien is Cyberpunk 2077 iets te vroeg uitgekomen, maar veel dingen die er niet in zijn gekomen, waren al van te voren aangekondigd.

Veel dingen waren ook communicatie fouten tussen journalisten en CD Projekt Red. Dit is ook allemaal terug te vinden op Reddit, maar helaas praat hier ook niemand over. En nogmaals, de gameplay is leuk in Cyberpunk 2077 maar niet iets speciaals of steekt ver boven andere game uit, nee. Maar dat heb ik persoonlijk ook nooit verwacht, wel de personages, het verhaal, de hele sfeer.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 19-07-2023 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Toonen1988 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:01:
[...]

1: Klopt, dit hebben ze al verbeterd maar nog altijd slecht, net als vele andere open wereld spellen.

2: Was dit dan aangekondigd? Kwa content is er genoeg te doen, kwa minigames mis ik persoonlijk niet echt.

3: Klopt, de lifepaths is alleen een groot verschil bij de intro. Maar hou er rekening mee dat lifepaths verschillende keuzes en gesprekken hebben over het gehele spel. Weet je wat CD Projekt Red eerst had gepland? Een kleine tekst over je background van je personage bij het aanmaken van je personage. Dat hadden ze eerst gepland, dan is het systeem wat ze nu hebben toch echt iets beter.

4: Dit was volgens mij ook nog nooit aangekondigd, wel een garage voor je auto's maar dat is er nooit in gekomen.

6: Waar heb je op gespeeld? Op de PC is dit namelijk niet zo, sterker nog de gameplay beelden die ze voor release hebben laten zien, komen overeen met de PC versie. Waar ik vooral aan stoorde zijn auto's in de verte. Die verdwenen spontaan of spawnen zomaar opeens in. Ook in de verte verdwenen auto's gewoon. Maar de wereld voelde toch echt wel levendig aan. Op de console durf ik niet te zeggen, daar heb ik niet op gespeeld.

7: Dit is denk ik persoonlijk maar Cyberpunk 2077 heeft wel degelijke RPG elementen. Je kunt je personage maken hou jij wilt, complete skill tree, je kunt ook iets benaderen hoe jij wilt etc. Als dit niet genoeg voor jou is, dat kan. Maar dat is gewoon een persoonlijke kwestie.

Daarnaast is er ook veel miscommunicatie geweest tussen journalisten en CD Projekt Red. Veel journalisten hebben ook onjuiste informatie naar buiten gebracht, terwijl CD Projekt Red heeft aangegeven dat wat ze hebben gepost, niet waar was. En ja, dit was voor de release. Maar daar heeft niemand naar heen gekeken of iets geboeid. Veel dingen die het niet hebben gehaald in het eind product, was eerder al over gesproken dat ze het hebben geschrapt.

Mensen verwachten een Grand Theft Auto kloon, terwijl ik altijd al mensen heb verteld dat Cyberpunk 2077 helemaal geen GTA kloon is, al sinds voor de release. Ik heb Cyberpunk 2077 sinds de eerste gameplay beelden waren gereleased, vergeleken met niets anders dan Mass Effect.

Oké gameplay, gewoon leuk maar niet speciaals of unieke gameplay. Maar wat wel beide spellen zéér goed doen is het verhaallijn, de personages, de atmosfeer, het gevoel dat je bij beide spellen krijgt. Daar draait het om bij Cyberpunk 2077.

Ik ben daarom misschien ook een stuk positiever, omdat ik het nooit als een GTA kloon heb gezien. Bij mij ging het nooit om de politie achtervolgingen, of hoe goed de gameplay was. Er bestaan sci-fi spellen met betere gameplay, maar niet met betere personages, beter verhaal en betere atmosfeer.

Ik weet bijv. nog alle personages in Mass Effect, alsof ik het de dag van gisteren heb gespeeld. Weet ik nog alle personages in Skyrim? Neuh, terwijl ik Skyrim recenter heb gespeeld.

The Witcher vond ik kwa gameplay ook niet zéér sterk, maar de sfeer, personages, de wereld, het verhaal was altijd top in orde. Op het begin bevat het ook bomvol bugs en problemen. En ja, helemaal mee eens dat Cyberpunk 2077 een ergere release had, maar ik had alle vertrouwen in de CD Projekt Red het ging oplossen en dat hebben ze op veel vlakke ook gedaan.

Sterker nog, ze gaan zelfs gameplay elementen in het spel toevoegen waar de community om heeft geschreeuwd.

Ook het hele skill systeem gaat veranderen, op basis van de feedback die de community heeft gegeven. Misschien is Cyberpunk 2077 iets te vroeg uitgekomen, maar veel dingen die er niet in zijn gekomen, waren al van te voren aangekondigd.

Veel dingen waren ook communicatie fouten tussen journalisten en CD Projekt Red. Dit is ook allemaal terug te vinden op Reddit, maar helaas praat hier ook niemand over. En nogmaals, de gameplay is leuk in Cyberpunk 2077 maar niet iets speciaals of steekt ver boven andere game uit, nee. Maar dat heb ik persoonlijk ook nooit verwacht, wel de personages, het verhaal, de hele sfeer.
Je kunt opnieuw een prachtig pro verhaal neerplempen (met wat tegenstrijdigheden) maar een goede open wereld game of rpg is het niet (en zo is het wel uit de marketing machine gekomen). Betreft dus een "cinematic experience" waar gameplay wederom op de derde plek staat. Een meer casual game zonder diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
.

[ Voor 154% gewijzigd door jellybrah op 19-07-2023 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik denk dat al deze punten samengevat kunnen worden als: de wereld voelt leeg. Je kan nog zovele nutteloze NPC's in een stad weergeven, maar dat maakt geen verschil. in 2000-2010 hadden we al voldoende openwereldspellen waarbij de wereld niet leeg voelde. Daar zijn voldoende trucs voor te verzinnen, zoals de speler wat te doen geven buiten main en side missions.
7 Days to Die, Teardown, ... Valt verder samen met het vorige punt. Men gaat op zoek naar iets om te doen in een open wereld (buiten missions om), en vindt maar weinig. Doordat je weinig vindt ga je er extra op letten.
Nah. Het systeem zuigt. Ze hadden beter de huidige lifepaths kunnen schrappen en de ontwikkeltijd in andere zaken kunnen steken, zoals meer missies/content met Jackie in het begin van het spel in plaats van een video die het samenvat. V begint altijd als Streetkid, want dat hoor je ook terug in het taalgebruik (ongeacht welk lifepath je nu kiest) en past het beste bij de omgeving en de relatie met Jackie. Corpo zoals die nu is heeft weinig toegevoegde waarde en voelt onrealistisch. Hetzelfde iets minder voor Nomad.

Toen Jackie overleed heb ik geen traan gelaten, want ik kende hem nog maar 'net'. Er is daarom een groot verschil met hoe V ernaar keek. Als ik nu eerst wat uur aan gameplay had waarbij Jackie een belangrijke rol had, dan was dat wellicht anders geweest. Die vriendschap moet opgebouwd en verdiend worden. Hetzelfde met Jackie's familie en vrienden die je op zijn uitvaart ziet. Die moeten eerder al langsgekomen zijn met een significante rol. Dan is die uitvaart een stuk impactvoller.

De main quest zoals die nu is zou de laatste act van het verhaal moeten zijn, beginnend met Jackie's uitvaart. Dat is het moment dat alles bergafwaarts gaat. Andere verhaalaspecten onafhankelijk van Johnny kan je eerder langs laten komen en verder verrijken. Dan voelt het meer als V's verhaal van het eerst klimmen naar de top voordat alles als een kaartenhuis instort.
Ik denk dat de RPG-aspecten die het meest wordt beperkt de dialoogkeuzes en het (niet) dynamische verhaal zijn.
Als je zoveel geld uitgeeft aan marketing, draag je er ook zelf zorg voor dat je de verwachtingen goed tempert.
Mass Effect voelde niet als een lege wereld. Verder zou het helemaal niet verkeerd zijn om in een open wereld bepaalde aspecten van Grand Theft Auto terug te laten komen (minigames, een werkend politiesysteem, redelijke vehicle physics...).
Dat gevoel kreeg ik meer bij Mass Effect. Die was echt bedoeld als 'cinematic experience'. Dat past gewoon niet bij een open wereld zoals CP2077 die biedt. Mass Effect is hub-based en niet echt (fysiek) één open wereld. Het gevoel was deels aanwezig bij CP2077 toen ik het speelde bij release, maar het was het allemaal 'net niet'. Ik heb mij wel aardig vermaakt, maar ben blij dat ik het spel toen met een fikse korting kon kopen.
Ik ben daarom misschien ook een stuk positiever, omdat ik het nooit als een GTA kloon heb gezien. Bij mij ging het nooit om de politie achtervolgingen, of hoe goed de gameplay was.
Een spel speel ik primair voor gameplay. Zo was Horizon Zero Dawn qua gameplay en verhaal matig, maar qua lore best wel goed. Daar speel ik echter geen spellen voor. Verhaal en lore zijn als zout en peper. Je kan brakke smaak verdoezelen, maar dat maakt het geen goede maaltijd. Van een goede maaltijd kan je de smaak ermee verfijnen.
Er bestaan sci-fi spellen met betere gameplay, maar niet met betere personages, beter verhaal en betere atmosfeer.
De alom geprezen Fallout-serie spreekt je tegen.
Skyrim is geen sci-fi.
The Witcher vond ik kwa gameplay ook niet zéér sterk,
The Witcher is geen sci-fi.
Misschien is Cyberpunk 2077 iets te vroeg uitgekomen,
Schrap 'misschien' maar. Dit is wat gebeurt wanneer aandeelhouders in de nek hijgen. Uitstellen en PS4/Xbox One schrappen zou beter geweest zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 19-07-2023 08:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 19:14
[...]

Weet je wat ik jammer vind?
hoe het mij overkomt is omdat het niet is aangekondigd, is het niet erg dat het spel bepaalde benoemde punten mist
Het spel is daarom ook niet verrassend en heeft geen vette features of gameplay wat nog niet bekend was bij de menigten. Ik heb het spel maar een paar uur gespeeld en wacht nu tot de patch om verder te spelen want ik ben wel benieuwd het rest van het verhaal

echter wat mij meteen was opgevallen is hoe dood de wereld om je heen is. Nou zijn er inmiddels wat patches geweest betreft reacties van de npcs maar;
geen enkele (niet verhaal/side quest) npc is interessant
ze reageren niet op de omgeving ze staan een beetje als decoratie in de game of lopen hersenloos rond
ze hebben amper text die ze zeggen dezelfde npc zie je constant rond lopen er is weinig dynamiek
ook de auto's is iets waar ik mij zeeer aan stoorde niet alleen auto's in de verte maar ook wanneer ik snel rond keek waren auto's verdwenen die achter mij of voor mij reden
ik heb op de pc gespeeld en zo geweldige impressie kreeg ik niet vandaar ik het niet meer heb gespeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Deze game is toch niet te vergelijken met Mass Effect? Die laatste is een verhalende RPG boordevol fantastische karakters in aardig gesloten werelden waarin elke keuze die je maakt verandering heeft op het verhaal en spelverloop.

Cyberpunk is minder een RPG en meer een open wereld actiegame imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je gaat Cyberpunk met voxel game based games vergelijking, maar zegt wel dat The Witcher en Skyrim geen sci-fi games zijn.

Dus alleen omdat het geen sci-fi games zijn, kan het niet worden vergeleken? Skyrim en The Witcher zijn beide RPG games, open wereld, character building, storyline driven net als Cyberpunk. Maar omdat niet alle gebouwen open zijn, moest dit wel zo zijn net als 7 days to day en Teardown die beide voxel based games zijn. Jouw vergelijking is een stuk vreemder dan mijne vergelijking.

Cyberpunk is nu al een zware game, vandaar dat het ook veel problemen had op de console. En nu wilt jij dat het nog eens zwaarder wordt door duizenden gebouwen te openen voor de speler? En wat moeten ze in al die gebouwen gaan doen? Dan krijg je weer het gezeur dat er niks te doen is in alle gebouwen. Net als Elite Dangerous, we hebben duizenden systemen. Ja mooi, maar 90% is gewoon leeg.

Ik merk gewoon dat jij teveel op negatieve punten richt, en niet op punten die het spel wel goed doet. Erg jammer, ik volg al een hele tijd de kudde niet meer. Sinds dien heb ik veel meer plezier in gaming, zelfs in games waarvan ik het niet verwacht of spellen waar ik eerst op tegen was.

Als jij vindt dat het spel leeg aanvoelt omdat de auto's spawnen en despawnen (wat nu een stuk minder gebeurt), is dat jou mening. Maar ik merk dat ook dat jou ervaring niet zo hoog is. Want als ik het speel en ik loop bijv. door Chinatown or andere druk bezochte gebieden, dan voelt de spel wereld echt niet zo leeg aan.

Je hebt inderdaad stukken waar bijna geen mensen zijn, maar is dat ook niet in de echte wereld? Wat verwacht je zelf, dat je duizende gesprekken kunt voeren met mensen waarbij je passeert? het gedrag van de NPC's zijn al stukken verbeterd.

Je verwachtingen lagen gewoon veel te hoog, misschien de volgende keer een beetje terug schroeven. Ik hoop niet dat je dit ook bij Starfield hebt. Want het kan zijn dat het dan ook flink gaat tegen vallen.

Een van de redenen waarom ik niks lees of kijk over Starfield. Ik zie het wel vanzelf wat allemaal in het spel zit, en wat niet. Sinds ik dat doe, heb ik veel meer plezier in games.

Klopt, dit gebeurt inderdaad wanneer investeerders in hun nek hijgen. Het uitstellen en het cancelen van Xbox One en PS4 is niet zo makkelijk als wat jij denkt. Je geeft de reden al zelf aan...... En het cancelen van platforms is ook niet zo makkelijk, zeker wanneer pre-orders lopen.

Gelukkig heb ik altijd op de PC gespeeld, waarbij sommige problemen helemaal niet merkbaar was. Misschien is dit ook de reden geweest om niet alles in het spel te stoppen, wat iedereen wilt. Zoals veel gebouwen open, het spel heeft nu al moeite om op console's te lopen. Alles wat er extra bij komt, wordt het alleen maar moeilijker en zwaarder.

Je zegt wel dat de last-gen consoles geschrapt moeten worden, maar tegelijkertijd wil je wel dat het spel alleen maar zwaarder wordt. Het is al één van de zwaarste spellen op de markt.
Als developers moeten ontwikkelen wat iedereen wilt, dan was het spel pas over 50 jaar uitgekomen. Uiteindelijk moet een ontwikkelaar keuzes maken en zelfs dingen schrappen. Dit gebeurt al jaren zo, en dat is ook logisch.

Dingen die niet worden aangekondigd, verwacht ik ook niet in het spel. Sterker nog, tegenwoordig lees ik helemaal niet meer wat allemaal wordt aangekondigd. Ik lees helemaal niks over Starfield of kijk video's over Starfield. Gewoon door het feit dat ik alles op me laat afkomen. Wat niet in het spel zit, zit er niet in. Wat wel in spel zit, mooi meegenomen.

Mensen verwachten teveel en ook het "ik wil" gehalte is te hoog bij veel mensen. Zonder erbij na te denken of het wel allemaal mogelijk is.

En tegenwoordig reageren NPC's wel en rennen ook weg, die blijven niet meer hersendood staan. Je blijft een beetje in het verleden hangen. Jammer, ik ben een persoon die een spel wel kansen geeft nadat een aantal patches zijn uitgekomen.

Zo heb ik Fallout 76 weer geprobeerd te spelen, nadat tientallen patches en expansions packs zijn uitgekomen, zonder te blijven klagen hoe het spel op release was.

Redfall wil ik over een tijdje ook nog een kans geven, terwijl het nu een bagger spel is. Zonder te blijven klagen hoe het spel op release was.
Dus, omdat Cyberpunk open wereld is en Mass Effect meer lineair, kunnen ze niet met elkaar vergeleken worden. Beide hebben interessante personages, story build up en goede sfeer.

Dat keuzes in Cyberpunk niks uitmaken, is rondom bullshit. Want keuzes hebben zeker een impact. Zo kunnen ze nieuwe missie's openen, of zelfs sluiten. Als je bepaalde keuzes maakt, kunnen personages je ook leuk of minder leuk vinden. Als je bijv. de verkeerde keuzes maakt met Judy, krijg je bijv. ook helemaal geen romance.

In het verhaal heb je ook keuzes wat zeker het storyline beinvloeden. Soms merk je ook helemaal niks van je keuzes, omdat ze pas later impact hebben. Ik geef je gelijk dat keuzes niet veel impact hebben op het einde, maar ze hebben wel impact op de hele journey richting het einde. Hetzelfde als Mass Effect, want daar hadden alle keuzes ook niet veel invloed op het einde. Maar wel de hele journey richting het einde, net als Cyberpunk.

Je moet zelfs even later kiezen tussen verschillende factions, Maelstorm vs Militech of wat dacht je van Voodoboys vs Netwatch. En ja, die keuzes hebben zeker een impact.

Als jij de flathead bot koopt van Maelstorm en je loopt weg zonder te vechten, kom je nooit er achter dat hun vorige leider Royce nog leeft en opgesloten zit. Wanneer je Maelstorm aanvalt, kom je er wel achter dat Royce leeft en ook kunt bevrijden. Bevrijd je hem en laat je hem leven, komt hij jou later helpen.

En zo zijn er nog meer keuzes die je kunt maken over het hele spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Toonen1988 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:55:
[...]

Je gaat Cyberpunk met voxel game based games vergelijking, maar zegt wel dat The Witcher en Skyrim geen sci-fi games zijn.
7 Days to Die is geen voxelgame. Verder spreek ik je punt tegen, en verplaats jij het doel.
Dus alleen omdat het geen sci-fi games zijn, kan het niet worden vergeleken?
Jij vernauwde de discussie tot enkel sci-fi games:
Stuur de discussie niet in de richting waar je die niet heen wilt laten gaan.
Cyberpunk is nu al een zware game, vandaar dat het ook veel problemen had op de console. En nu wilt jij dat het nog eens zwaarder wordt door duizenden gebouwen te openen voor de speler?
Een valse vergelijking. Het zou meer opslagruimte kosten, maar niet elk interieur hoeft tegelijkertijd geladen te worden.
En wat moeten ze in al die gebouwen gaan doen? Dan krijg je weer het gezeur dat er niks te doen is in alle gebouwen. Net als Elite Dangerous, we hebben duizenden systemen. Ja mooi, maar 90% is gewoon leeg.
Je concentreert je nu te veel op het in gebouwen rondlopen. Lees mijn post nog eens door, en dan zie je dat ik het eens ben met dit punt: dat ze zich meer hadden moeten concentreren op dingen doen buiten missies om.
Ik merk gewoon dat jij teveel op negatieve punten richt,
Jij richt je op het positieve. Ik haal dat hier en daar onderuit en onderbouw het. Maak het nu niet persoonlijk. ;)
en niet op punten die het spel wel goed doet. Erg jammer, ik volg al een hele tijd de kudde niet meer.
En nu vergelijk je mij met vee. Erg volwassen.

Deze discussie is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je niet met de kudde mee ging, richt jij je ook op de positieve dingen en niet alleen maar op de negatieve dingen. En het gaat niet erom dat JIJ vee bent, maar het is een gezegde dat veel mensen elkaar volgen zonder hun eigen mening te ontwikkelen of zelfs iets van een ander perspectief te bekijken.

Daar ben ik van afgestapt en meer op positieve dingen gaan richten en niet alleen op de negatieve. Vandaar dat ik nu Cyberpunk 2077 opeens leuk vindt, want sinds release ben ik het nu pas echt gaan spelen. Ik heb mij los gemaakt van de klagende kudde en ook op de positieve dingen gaan richten. En opeens vind ik het wel een zéér goede game, en dat heeft me 2 jaar gekost.

Als jij dit onvolwassen vindt, dan weet ik het niet meer hoor.

En trouwens, 7 days to die is zéér zeker een voxel game. Dus je gebruikt nu games waarbij je eigenlijk geen idee hebt van wat het is. No offence, maar 7 days to die is zéér zeker een voxel based game. 7 days to die draait zelfs op een voxel engine.

https://7daystodie.fandom.com/wiki/7_Days_to_Die

Ik maak het zeker niet te persoonlijk maar ik vind de argumenten die onderbouwt worden, allang al achterhaalt.

Daarom hoop ik niet dat Starfield ook door diezelfde argumenten ook gaat tegenvallen voor jou. Ook één van de redenen waarom ik zeg dat ik niks lees of kijk over Starfield. Ik heb mij dit zelf aangeleerd om geen verwachtingen te creëren en alles op me af te laten komen.

Ik heb nu veel meer plerzier in games. Soms moet je dingen laten voor wat het is, en doorgaan met andere dingen die het wel goed doen. Op die manier vergeet je vaker ook de negatieve. Dan zal je zien dat die argumenten die je geeft, juist meevallen of juist achterhaalt zijn.

Ook door het feit dat CD Projekt Red ook veel patches heeft uitgebracht. En met patch 1.6 krijgt Cyberpunk 2077 opeens veel meer liefde. Sterker nog, de playerbase is flink omhoog gegaan en krijgt ook veel meer positieve reviews.

De hype was gewoon te groot voor dit spel, dat is eigenlijk wat er fout is gegaan. Veel mensen hadden ook een sci-fi versie van Grand Theft Auto verwacht, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was. Ook waren er communicatie fouten door journalisten gemaakt. Waaronder een fout waarbij een Duitse journalist naar buiten heeft gebracht dat elke NPC hun eigen agenda had, en ook naar het werk gingen, of terug naar huis of naar een café om wat te drinken. CD Projekt Red had meteen aangegeven dat deze informatie onjuist was, en tot de dag vandaag klagen daar ook nog altijd mensen over.

Als mensen zich daar druk over blijven maken, dan blijf je inderdaad negatief en geef je het ook nooit een kans. En dit is maar een klein voorbeeld.

Vandaar dat ik games zoals Redfall nog niet volledig heb afgeschreven.

En het klopt als meer gebouwen toegankelijk kunnen zijn kost het ook meer opslag. Maar ook renderen kost het meer, of je moet elk gebouw een aparte loading/instance moeten geven. Het zou dan wel kunnen werken met de nieuwste Directx technologie van Microsoft wat Diablo IV gaat krijgen. Zodat je geen enkele loading meer hebt als je van de open wereld naar een dungeon gaat.

Was het maar allemaal zo makkelijk, dan hadden we vettere en mooiere games gezien.

[ Voor 111% gewijzigd door Toonen1988 op 20-07-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Je Mass Effect vergelijking gaat voor mij niet op omdat dit, voor mij iig, twee compleet verschillende games zijn. Cyberpunk miste voor mij de diepgang die Mass Effect wel had. Op een paar, beperkte, keuzemogelijkheden na voelde Cyberpunk voor mij nooit echt als een RPG maar meer als een actiegame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
De hype was gewoon te groot voor dit spel, dat is eigenlijk wat er fout is gegaan. Veel mensen hadden ook een sci-fi versie van Grand Theft Auto verwacht, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was. Ook waren er communicatie fouten door journalisten gemaakt.
Waar baseer je op dat mensen een GTA achtige game hadden verwacht? Ik las voor release met name vergelijkingen met Deus Ex (die helaas niet zijn waargemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Als je niet met de kudde mee ging, richt jij je ook op de positieve dingen en niet alleen maar op de negatieve dingen. En het gaat niet erom dat JIJ vee bent, maar het is een gezegde dat veel mensen elkaar volgen zonder hun eigen mening te ontwikkelen of zelfs iets van een ander perspectief te bekijken.
Zep Man gaat helemaal niet met de kudde mee, die zet hier gewoon zijn eigen mening neer. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OK, kunnen we nu weer gewoon genieten van de game? En degene die dat niet doen gewoon even wachten op Patch 1.7 en kijken of het spel dan meer waar voor hun geld biedt? ;)

----

En wellicht dat jullie weten wat dit icoon is in de minimap?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cd0UBagQxshAX1HBZQORTryWkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1v0ziF6amsyP1MbrebeWThnx.png?f=fotoalbum_large

Kreeg het een keer op deze locatie, maar sindsdien niet meer gezien. :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIG38YGVNRJ-GtOSRkAlvV-HX5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJzkN42ZQR8qFVbu7VYvlXKc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door PdeBie op 20-07-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
Na lang getwijfeld te hebben toch maar Cyberpunk voor de ps5 gekocht. Maar wat een hoop gelul in het spel eindeloze gesprekken incl je eigen reactie. Duurt mij allemaal veel te lang. Blijft dat het hele spel zo?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 21:06
wesk schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:34:
Na lang getwijfeld te hebben toch maar Cyberpunk voor de ps5 gekocht. Maar wat een hoop gelul in het spel eindeloze gesprekken incl je eigen reactie. Duurt mij allemaal veel te lang. Blijft dat het hele spel zo?
Nee, na de tutorial lijkt het meer op Call of Duty. Heb je je niet ingelezen voordat je het spel had gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is een RPG. Die staan erom bekend dat er veel gepraat word en dat je zelf keuzes moet maken in de gesprekken en acties die je doet. Wat was je verwachting? :)

Maar probeer de gesprekken goed te volgen en je komt in een heerlijk verhaal terecht. :)

Er is overigens genoeg actie te krijgen in de game. Maar het gelul hoort er wel bij om verder te komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:42
Ik denk dat je beter Diablo IV had kunnen kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maartend schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat je beter Diablo IV had kunnen kopen
Ha, alsof daar niet in gepraat wordt :+

——————

Vandaag gearriveerd:

Leesvoer voor in de vakantie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FQgFI-CRng7kcT9tTXP33qlPRI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aSbnOPm7TZNnibXhssp8OEyo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xh5aPncxRAKVkhAII3_Gj9H0Z0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YDSIgazuJL53rZphnXrPZZqB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BGY6qVWRZrQy0Lbff5bYzUmkmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CJOtuV9S9C9ngi0fiaERaTaz.jpg?f=user_large

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Welke technical ability moet ik upgraden om deze deur te openen? Ben vastgelopen op een main missie door dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdpCwdzEij_jtYFYa4mswPqlnKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PS7jLYf7X1q7o58scmz9EdmD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 17-08-2023 22:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 11:55
Farabi schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:58:
Welke technical ability moet ik upgraden om deze deur te openen? Ben vastgelopen op een main missie door dit.

[Afbeelding]
Dit lijkt te verwijzen naar je strength ability.
Maar mijn ervaring is dat er geen enkele situatie is waar je daadwerkelijk vastloopt.
Waarschijnlijk is er een andere route waar je er met een andere skill (of helemaal geen skills) verder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Boerekool_ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:30:
[...]

Dit lijkt te verwijzen naar je strength ability.
Maar mijn ervaring is dat er geen enkele situatie is waar je daadwerkelijk vastloopt.
Waarschijnlijk is er een andere route waar je er met een andere skill (of helemaal geen skills) verder kunt.
ik krijg enkel gele stippetjes naar deze deur. heb snel geen andere weg kunnen vinden. maar zal eens nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45
Veel gevallen is dat mogelijk de kortste route, maar vrijwel elke missie heeft de 'normale' route, de tech route (deur hacken etc) of brute route (deur opentrekken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 22:25
Farabi schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:58:

[Afbeelding]
Geen dode enemy in de buurt die een key op zak heeft?

(My iRacing)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heb toch even snel een youtube filmpje erbij gepakt. ik kon via het dak erin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8am0WvgxEXfHCvfjPE0o_pC8t5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S17KoK0PTh1gLCEka0Gbrtkp.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrQeymvnXJUz8lRyUX8jIcxs-6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kq8BjYBVu0jpenobfixWLgxy.jpg?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door G_Dragon op 22-08-2023 21:55 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 29-05 10:16
goh, kom wel weer helemaal in de stemming. Zal wel weer helemaal opnieuw beginnen :9~
Helaas moet ik de uitbreidingen van Doom Eternal en het spel BG3 ook nog spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Pfoe, ik ben laatst begonnen met Cyberpunk, maar als ik deze trailers zo zie, dan kan ik beter een maandje wachten en een nieuwe run beginnen. Lijkt een aardige overhaul te worden van de game zoals ie nu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 20:25

nFo

Live stream over 9 minuten ; https://www.twitch.tv/cdprojektred

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe activeer je de sandevistan op de xbox controller?

-edit-
Gevonden. Beide shoulder buttons indrukken.

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 29-08-2023 23:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En dat was weer een playthrough!

Nu wachten op Phantom Liberty. Heel benieuwd hoe dat gaat worden.

Hier mijn, op Deus Ex gebaseerde, V :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSyB9p1S9FpQSCOb7hsKjLaTPBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tKmorjL4IFkJZx11bGLis5Y8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
Paar screenshots (RTX 4090, alles maxed out).

Nu maar wachten op de Phantom Liberty DLC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvkEXrEnCkXk8HuzO8FedY0J1Dc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ulPfWz5TwavzmmpDnfPtQgsr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uWItUDn-aMLyDGZYLcrrR9nMmI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JctLMuXM3rpQnd8ITeK9yarp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoMJYEgIyxsbn0-xj7DxD1s5rjM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uncC2l1euXr0h8vr5HTj7WUo.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wR8E1nwJORZouP6VYmuXlIxa9I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T1Wnon8OhiBzziCNbCsZS12Q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzIBd3F4_r88MqAraWx6Xl77h5o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YdAKf9dzZty7Fyq7ex2q0DEi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX_wjZ-4TWiVIO3F-Pb4wuUjVdo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PfkR6BvPAgb1PXsmiVsQ93lq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sFt-JDkAR3H4Nw_NKg4bD6R4xs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5qdyBDMOQc8k6XbMNIWQ79gN.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:36
Niet alleen op de DLC. Het spel krijgt een totale overhaul. Daar zit ik op te wachten spel gaat dan eindelijk in de buurt komen van wat ze allemaal beloofd hadden pre launch. Eerst BG 3 afronden dan Starfield en als toetje Cyberpunk. Heel wat goede game uurtjes tegemoet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ziet er heel goed uit!
Eerst ga ik aan de slag met Starfield en wat later ga ik deze game[met DLC] ook weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik wil Cyberpunk een kans geven na 2.0. Nu vraag ik mij af of het slimmer is om de base game te halen of de pack met Phantom Liberty. Ik hoor hier en daar dat het invloed heeft op de base game maar weet nou niet of ze het over de 2.0 patch hebben of de expansion.
Jullie iets zinnigs over te zeggen? :)

2.0 lijkt me het perfecte moment om aan de game te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anoniem: 1486766 patch “2.0” is onafhankelijk van de DLC. Dus als je enkel de base game koopt krijg je straks wel de vernieuwde gameplay.

Echter zou ik persoonlijk lekker ook de DLC kopen, want dat wordt ook een dijk van een verhaal verwacht ik. Het oorspronkelijke verhaal is ook erg goed.

———

En hier nog een leuke actie laatst in Cyberpunk:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:37:
Ik wil Cyberpunk een kans geven na 2.0. Nu vraag ik mij af of het slimmer is om de base game te halen of de pack met Phantom Liberty. Ik hoor hier en daar dat het invloed heeft op de base game maar weet nou niet of ze het over de 2.0 patch hebben of de expansion.
Jullie iets zinnigs over te zeggen? :)

2.0 lijkt me het perfecte moment om aan de game te beginnen.
Ik zou gewoon de basegame halen. Als die bevalt en je die uithebt kun je altijd nog de dlc halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Timothy3000 schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:32:
[...]

Ik zou gewoon de basegame halen. Als die bevalt en je die uithebt kun je altijd nog de dlc halen.
Denk ook dat dit inderdaad de 'beste' keus is voor mij. Mocht ik uiteindelijk de game toch niks vinden dan is dat beter zo. Via GOG is de base game momenteel €29,00 en dat lijkt mij een prima bedrag om 'm alvast in de backlog te gooien. :P
Als ik de Raytracing beelden zo bekijk... :9
PdeBie schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:12:
@Anoniem: 1486766 patch “2.0” is onafhankelijk van de DLC. Dus als je enkel de base game koopt krijg je straks wel de vernieuwde gameplay.

Echter zou ik persoonlijk lekker ook de DLC kopen, want dat wordt ook een dijk van een verhaal verwacht ik. Het oorspronkelijke verhaal is ook erg goed.
Dat had ik begrepen dat 2.0 voor iedereen is. :) Het ging mij er meer om hoeveel invloed de betaalde DLC gaat hebben op de ervaring wanneer je vanaf 0 begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah op die manier. Dat durf ik niet te zeggen. Naar mijn idee 0, tot je quests gaat uitvoeren uit de DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:10
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:11:
[...]

Denk ook dat dit inderdaad de 'beste' keus is voor mij. Mocht ik uiteindelijk de game toch niks vinden dan is dat beter zo. Via GOG is de base game momenteel €29,00 en dat lijkt mij een prima bedrag om 'm alvast in de backlog te gooien. :P
Als ik de Raytracing beelden zo bekijk... :9

[...]

Dat had ik begrepen dat 2.0 voor iedereen is. :) Het ging mij er meer om hoeveel invloed de betaalde DLC gaat hebben op de ervaring wanneer je vanaf 0 begint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FvC1V6-wkH7W1jC7t-Wh0oTGrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UarHJF4oYxGWhMupbpaBlhF.jpg?f=fotoalbum_large

Een beetje dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik wacht wel tot na release van de expansion en er meer informatie is. Meer dan genoeg andere games momenteel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

Had een paar dagen vrij en aan cp2077 begonnen, en loving in so far.
Ben pas lvl 16 dus blijkbaar nog wel even te gaan, maar de hele sfeer en game bevalt goed.
Ook geen bugs tegengekomen, alleen autorijden met toetsenbord is wat iff IMHO.

wel ben ik eigenlijk nog heel dat (quick) hacking aan het negeren, te veel gedoe, en een vlaag kogels en een katana voldoen tot op heden nog prima :P Word dat later echt een meer noodzakelijke skill, of blijft het optioneel om die te gebruiken ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@heuveltje volledig optioneel. Mijn huidige build kan niet eens quickhacken :)

Voor autorijden zijn er wel wat mods te vinden op nexusmods. Het wordt geen GTA V qua gevoel, maar wel beter.
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/210/

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 11-09-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:13
heuveltje schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:59:

wel ben ik eigenlijk nog heel dat (quick) hacking aan het negeren, te veel gedoe, en een vlaag kogels en een katana voldoen tot op heden nog prima :P Word dat later echt een meer noodzakelijke skill, of blijft het optioneel om die te gebruiken ?
Het is maar wat je wil, ik heb vol ingezet op quickhacks en roei hele gebouwen uit en zet enemies tegen elkaar op, zonder een schot te lossen. I like. Mss wat saai maar speelt wel relaxed :P Nadeel is wel dat je geen quickhacks op politie kan gebruiken afaik

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 11-09-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

heuveltje schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:59:
Je kan quickhacking volledig negeren, net als dat andere builds wapens volledig kunnen negeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt? En heb je de nieuwe expansion nodig om die update te kunnen downloaden?

Heb net voor twee tientjes Cyberpunk gekocht, maar ik wacht nog even met spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1885112 op 11-09-2023 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:02:
Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt? En heb je de nieuwe expansion nodig om die update te kunnen downloaden?

Heb net voor twee tientjes Cyberpunk gekocht, maar ik wacht nog even met spelen.
Een exacte datum is niet bekend, maar gespeculeerd wordt dat de 2.0 update morgen of vrijdag komt.
Je hebt de DLC niet nodig om de update te kunnen downloaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

2.0 komt dus deze week edit: niet deze week, artikel klopt blijkbaar niet. :)
Verder is er ook een waarschuwing uitgegaan dat met de 2.0 update, je 90% load op elke core van een 8 core CPU kan verwachten. Dat is op zijn zachts gezegd nogal wat. Het kan goed uitpakken voor sommige systemen, maar ik denk dat het wel een dingetje gaat zijn.

https://videocardz.com/ne...yzen-smt-no-longer-needed

edit: Ik vraag me ook af of we nu niet veel hogere resolutie textures en less pop in gaan krijgen. Dat in combinatie met de sterkere vereiste voor SSD's, zou een gigantische CPU load kunnen verklaren. Decompression van al die data is heel erg zwaar voor een CPU en Cyberpunk lijkt geen DirectStorage te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2023 13:39 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 19:57
Mutatie schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:44:
[...]

Het is maar wat je wil, ik heb vol ingezet op quickhacks en roei hele gebouwen uit en zet enemies tegen elkaar op, zonder een schot te lossen. I like. Mss wat saai maar speelt wel relaxed :P Nadeel is wel dat je geen quickhacks op politie kan gebruiken afaik
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die volledig voor netrunner gaat. Ik negeer nog neet niet alle wapens, maar komt wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ga na de main quest van Starfield een nieuwe save in CP beginnen. Normaal ben ik een lange afstands persoon. De nieuwe build wordt een vuist/katana setup.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 13:07
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:35:
2.0 komt dus deze week. :)
Verder is er ook een waarschuwing uitgegaan dat met de 2.0 update, je 90% load op elke core van een 8 core CPU kan verwachten. Dat is op zijn zachts gezegd nogal wat. Het kan goed uitpakken voor sommige systemen, maar ik denk dat het wel een dingetje gaat zijn.

https://videocardz.com/ne...yzen-smt-no-longer-needed

edit: Ik vraag me ook af of we nu niet veel hogere resolutie textures en less pop in gaan krijgen. Dat in combinatie met de sterkere vereiste voor SSD's, zou een gigantische CPU load kunnen verklaren. Decompression van al die data is heel erg zwaar voor een CPU en Cyberpunk lijkt geen DirectStorage te krijgen.
De bron waarnaar in het door jou aangehaalde artikel wordt verwezen (een Twitterbericht van Marcin Momot) geeft aan dat deze week meer informatie over 2.0 volgt, niet dat 2.0 deze week wordt gereleased. https://videocardz.com/ interpreteert haar bron dus verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:23
Met de beelden en informatie over de DLC krijg ik ook wel weer zin om een nieuwe playthrough te doen 8)

Nu nog bepalen hoe. De eerste was als Netrunner met enkel quickhacks. De tweede 100% melee Satori katana + Sandevistan. De tweede voelde, zeker end game, behoorlijk overpowered met extreme crit damage en lange Sandevistan duration icm extreem korte cooldown.

Nu misschien stealh met monowire? Of sniper? Of dual wielding revolvers? Of ingebouwde mantis blades? Of… of…. 8)7

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PindaUnited melee met Beserk en enkel de gorilla arms :)

Dat heb ik ook een tijdje gespeeld. Was best leuk ook, maar later toch geswitched naar een Sandy+Shotgun build

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

"Before release CP2077 2.0 and PL please check conditions of your cooling systems in PC. We use all what you have, so workload on CPU 90% on 8 core is expected. To save your time please run Cinebench or similar and check stability of your systems." -- https://twitter.com/filip...tatus/1701335603856462165

Uhh, okay. Dit klinkt als een headsup dat er geen of amper sprake was van optimalisaties en "brace yourselves" voor shitty performance.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

PindaUnited schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:26:
Met de beelden en informatie over de DLC krijg ik ook wel weer zin om een nieuwe playthrough te doen 8)
Ik heb nog één ending niet gezien en dat ga ik denk ik ook zo houden. Ben wel benieuwd naar Phantom Liberty.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Klauwhamer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:43:
"Before release CP2077 2.0 and PL please check conditions of your cooling systems in PC. We use all what you have, so workload on CPU 90% on 8 core is expected. To save your time please run Cinebench or similar and check stability of your systems." -- https://twitter.com/filip...tatus/1701335603856462165

Uhh, okay. Dit klinkt als een headsup dat er geen of amper sprake was van optimalisaties en "brace yourselves" voor shitty performance.
Dat de game met alle settings op max een pc uitdaagt en dat een niet stabiel krachtig systeem moeite gaat hebben klinkt het niet naar?

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:56:
[...]

Dat de game met alle settings op max een pc uitdaagt en dat een niet stabiel krachtig systeem moeite gaat hebben klinkt het niet naar?
Noem mij maar cynisch ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik hoop niet dat het plots alle cores op 90% wordt. Dan vraag ik mij af waar ze ineens al die cycles voor nodig hebben. De game liep uitstekend bij mij zonder soortgelijk CPU gebruik. Het wat meer verdelen over cores kan prima. Met 2.0 alle cores op 90% zou flink meer warmte en zo ook flink meer fanlawaai inhouden in mijn SFF case.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 13-09-2023 12:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Ze laten dit keer de oude generatie consoles vallen dus ben benieuwd wat we te zien krijgen. Kan me voorstellen dat ze alles hebben gedaan om de expansion indrukwekkend te maken zodat men een positieve ‘afsluit’ ervaring heeft en de sequel niet met 0-1 nasmaak begint.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:10
Ik ben ook sceptisch hoor. CP2077 begint meer en meer op een benchmark met gameplay te lijken.

Voorlopig nog voordeel van de twijfel voor DLC. Hopelijk niveau van Blood & Wine in TW3

[ Voor 16% gewijzigd door Paterpor op 13-09-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:22:
Ik hoop niet dat het plots alle cores op 90% wordt. Dan vraag ik mij af waar ze ineens al die cycles voor nodig hebben. De game liep uitstekend bij mij zonder soortgelijk CPU gebruik. Het wat meer verdelen over cores kan prima. Met 2.0 alle cores op 90% zou flink meer warmte en zo ook flink meer fanlawaai inhouden in mijn SFF case.
Het is een optimalisatie voor multi-core, dus ik denk niet dat het bij gelijke instellingen extra load oplevert. Het zal alleen mogelijk zijn hogere settings te gebruiken omdat de load beter verdeeld wordt en uiteraard gaat dat wel gepaard met extra load.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

Paterpor schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:23:
[...]

Ik ben ook sceptisch hoor. CP2077 begint meer en meer op een benchmark met gameplay te lijken.

Voorlopig nog voordeel van de twijfel voor DLC. Hopelijk niveau van Blood & Wine in TW3
Oh, voor mij is het inmiddels wel een nobrainer geworden en ga ik deze DLC sowieso aanschaffen. Dat stond vrijwel meteen vast na mijn playthroughs op versie 1.5x waar ik zorgvuldig op gewacht heb :D

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GekkePrutser schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:20:
[...]

Het is een optimalisatie voor multi-core, dus ik denk niet dat het bij gelijke instellingen extra load oplevert. Het zal alleen mogelijk zijn hogere settings te gebruiken omdat de load beter verdeeld wordt en uiteraard gaat dat wel gepaard met extra load.
Leek mij ook ja. Want wat ben je dan met die cycles aan het doen? Vreemd dat er dan zoiets concreets in het bericht staat.
We gaan het wel zien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:27:
[...]

Leek mij ook ja. Want wat ben je dan met die cycles aan het doen? Vreemd dat er dan zoiets concreets in het bericht staat.
We gaan het wel zien.
Ik denk dat het niet zozeer een waarschuwing was (van wat slecht: zoveel CPU utilisatie) maar meer het opscheppen van "Kijk hoeveel CPU we nu kunnen aanspreken!"

Want games zijn tot nu toe niet bepaald goed geweest in multicore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

• jori040
De dingen waar ik tegen aan liep lijken met de 2.0 update beter te gaan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 14-09-2023 17:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 14-09-2023 18:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Mog schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:50:
[...]

Die cinematics... Ongekend hoog niveau.
Ja ziet er heel goed uit. Moest even 2 keer kijken of de gezichten echt waren.

Patch volgende week dus ik kan mooi de base game checken voordat de expansion uit is. :) Ben benieuwd of er een aanbieding komt op Steam en anders check ik de trial via de PS5 als dat nog kan na de patch en als dat bevalt het hele pakket kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-09-2023 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wow.... Prachtig.

Jammer dat er nu maar 1 expansion komt door het hele gedoe rondom de launch :'(

PS: En dat er nooit officiele VR support is gekomen. Die Luke Ross mod is shit :-(

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2023 18:12 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

Phydomir

Dennis

De previews van 2.0 zien er heel goed uit. Zin om deze game weer te spelen. Bij launch gespeeld en vond het toen al een toffe game ondanks alle problemen die er mee waren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-03 10:02
Vandaag cyberpunk in de bus gekregen. Kan ik nu al beginnen spelen of wacht ik beter tot de update? Zouden bep. nieuwigheden zoals de skill tree later niet beschikbaar zijn als ik nu al een karakter aanmaak onder de huidige versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 20:25

nFo

Pariah86 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:27:
Vandaag cyberpunk in de bus gekregen. Kan ik nu al beginnen spelen of wacht ik beter tot de update? Zouden bep. nieuwigheden zoals de skill tree later niet beschikbaar zijn als ik nu al een karakter aanmaak onder de huidige versie?
Die update 2.0 komt 21 september, opzich kan je alvast een begin maken, weetje een beetje hoe alles werkt ect.
Hoe die skill tree gaat werken is mij ook nog niet duidelijk.
Ik zit zelf op 90% ofzo, dus ik begin 21 september om het verhaal af te ronden, en dan 26 sept. gelijk Phantom liberty DLC spelen.
Ben zoals gewoonlijk weer met 3-4 spellen tegelijk aan het spelen; Starfield, Armored Core 6, Destiny, Diablo ect. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik ga de game pas aanschaffen na de patch. De ervaring lijkt een stuk beter te worden en dingen zoals het politie systeem en combat in voertuigen zal een flink verschil maken. Tevens is het geen online game dus maakt niet zoveel uit wanneer je met de expansion begint.
nFo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:39:
[...]
Ben zoals gewoonlijk weer met 3-4 spellen tegelijk aan het spelen; Starfield, Armored Core 6, Destiny, Diablo ect. :z
Hou maar op haha ik zit hier ook in meerdere games. RDR2, A Plague Tale beetje Starfield en dan komen er in oktober ook nog eens lading games aan die mij interesseren.
Luxe problemen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-05 23:18

XOR

Ik zou wachten. Als wat ze beloven een beetje klopt gaat er echt veel veranderen en halverwege overschakelen zal wat rare situaties met zich meebrengen, even los van dat de moeilijkheidsgraad zomaar kan verschuiven. Heb je net door hoe bepaalde zaken werken, is het wellicht toch weer anders.

Zelf heb ik Cyberpunk afgelopen jaar doorgespeeld, en zal na release van 2.0 opnieuw beginnen, omdat het in relevante opzichten nu een ander spel is. Als het een beetje meezit is dit eindelijk het spel dat het oorspronkelijk had moeten zijn, minus wellicht multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik ben nu bij de mainmissie 'pursue other leads while waiting for takemura to get ready'

Ik heb dus nog geen waypoint. Maar wat moet ik precies doen nu?

Update: opgelost. Gewoon tijd skippen :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 15-09-2023 19:10 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 91 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!