Timothy3000 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:23:
Ik ben een leek als het op PC's aankomt maar het lijkt me niet echt een hardware probleem want dit lijkt op alle platformen te gebeuren. Dit zouden ze softwarematig moeten kunnen oplossen toch?
De algemene conclusie lijkt dat deze patch niet heel veel heeft gedaan. Echt jammer.
Edit: Kan een mod dit trouwens verplaatsen naar het issue topic? Want daar hoort het meer plaats volgens mij.
Iets minder aannames in je posts zou niet verkeerd zijn
Deze patch legt de basis voor de (grote) patches die gaan komen en de insteek is, geheel terecht stabiliteit. Dat staat letterlijk in de release notes.
En ja, daar zullen voornamelijk console gamers eerst van profiteren.
Wat heb je aan game-inhoudelijke fixes als de game continue crasht of nauwelijks speelbaar is?
Als je een leek bent als het op PC's aankomt, moet je misschien informatie aannemen van mensen die dat niet zijn

Als de achterliggende reden van reboot echt softwarematig is, heeft normaal gesproken een hele grote groep er last van. Maar als je de reden van de reboot niet weet, kun je ook niet stellen dat de fout op alle platformen speelt, je weet namelijk niet wat de fout is. Je ziet/ervaart alleen het gevolg er van.
En ja, een hardware-gerelateerd issue kan de reden van je reboots zijn zonder dat andere spellen er last van hebben. Het ene spel of zelf software pakket eist veel meer van je hardware dan andere.
Een slechte RAM timing instelling of CPU/GPU overklok kan voor 9 spellen prima werken maar net voor dat ene spel niet. Zelfs een brakke voeding kan het veroorzaken. Dat maakt het niet een software fout.
Mijn advies is om eerst eens je cyberpunk crashlogs goed te lezen en ook je windows system logs vanuit de eventviewer. Vaak kun je dan al veel achterhalen over wat er geknald is en vanaf daar kun je verder sneupen.,