Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ApC_IcE schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:57:
Ik heb ook een probleem. Ben nu bij point of no return.
Maar kan dus de Panam niet afmaken. Ben bij Queen of the road en ik heb 2 opties tijdens het gesprek.
Allebei al aangeklikt maar ze zit me nu stom in de tent aan te kijken.

Ben al veeeeeel te ver om terug te gaan naar vorige save.
Sjezus als ik dit nou eerder wist had ik elke keer nieuwe save gedaan.
Met de auto-saves kom je ook niet op iets minder ver terug uit?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Nnoitra schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Met de auto-saves kom je ook niet op iets minder ver terug uit?
Nee dat is ook te ver terug. Ik wacht wel op een patch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, daar gaan we met de verhalen achter de schermen. Dat kon ook niet uitblijven...

Zoals vrijwel altijd wisten de developers echt wel dat de game niet klaar was en ze wisten het al een hele tijd. De game is vrijwel gelijktijdig ontwikkeld met een nieuwe engine omdat er in 2016 was besloten dat het nu first person moest worden. Dat koste veel tijd. Veel crunch en de 2018 tech demo was nep met onderliggende functionaliteiten die helemaal niet werkte zoals geadverteerd. Het koste ook maanden om te maken. Ruzies over de koers van de game waardoor mensen de studio verlieten. Een taalbarrière met internationale en Poolse medewerkers hielp ook niet, slecht management dat vooral gericht leek te zijn op zoveel mogelijk geld verdienen. Er is ook aardig wat dat beloofd was, verwijderd omdat er geen tijd voor was. En door covid konden ze ook niet bij de console devkits. Raad eens waarom het zo miserabel draaide.En terwijl ze heel goed wisten dat de game in deze staat verkeerde, werd de game als "gold" verklaard en konden de uitgeputte werknemers nog een paar weken proberen om zo veel mogelijk te fixen. Alsnog werd het een puinzooi.

https://www.bloomberg.com...game-s-disastrous-rollout

Conclusie, nou voorbeeld 5821 van developers die er alles ingooien en management dat abject faalt in daadwerkelijk hun rol als projectleiding uit te voeren. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:33:
Nou, daar gaan we met de verhalen achter de schermen. Dat kon ook niet uitblijven...

Zoals vrijwel altijd wisten de developers echt wel dat de game niet klaar was en ze wisten het al een hele tijd. De game is vrijwel gelijktijdig ontwikkeld met een nieuwe engine omdat er in 2016 was besloten dat het nu first person moest worden. Dat koste veel tijd. Veel crunch en de 2018 tech demo was nep met onderliggende functionaliteiten die helemaal niet werkte zoals geadverteerd. Het koste ook maanden om te maken. Ruzies over de koers van de game waardoor mensen de studio verlieten. Een taalbarrière met internationale en Poolse medewerkers hielp ook niet, slecht management dat vooral gericht leek te zijn op zoveel mogelijk geld verdienen. Er is ook aardig wat dat beloofd was, verwijderd omdat er geen tijd voor was. En door covid konden ze ook niet bij de console devkits. Raad eens waarom het zo miserabel draaide.En terwijl ze heel goed wisten dat de game in deze staat verkeerde, werd de game als "gold" verklaard en konden de uitgeputte werknemers nog een paar weken proberen om zo veel mogelijk te fixen. Alsnog werd het een puinzooi.

Conclusie, nou voorbeeld 5821 van developers die er alles ingooien en management dat abject faalt in daadwerkelijk hun rol als projectleiding uit te voeren. :/
Tweakers heeft het inmiddels ook overgenomen:
nieuws: CD Projekt-insiders: te grote ambitie en haast plaagden ontwikkeling ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:03
De reactie van Adam Badowski is ook vrij veelzeggend.

https://twitter.com/AdamBadowski/status/1350532507469553668

Wat een figuur zeg.

De visie die ze in de ''fake'' demo deelden heeft tot 9/10's van veel reviewers geleidt en hij is erg trots op het eindresultaat.

Ik leg weinig hoop in de patches.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56
Het blijft erg om te merken dat bijna overal nog altijd problemen ontstaan owv "The Broken Iron Triangle": http://www.ambysoft.com/essays/brokenTriangle.html

Dit is iets wat bijna elke developer al van de start van een project kan zeggen dat een project gaat falen als alle 3 de zaken fixed zijn. Als je kwaliteit wilt bouwen, moet ofwel de scope ofwel de schedule variabel zijn.
Een typisch fenomeen is ook dat tegen het einde van het project ze ineens een extra potje met geld vinden en er x developers bijsmijten, want dan denken ze dat het sneller gaat ( wat altijd faalt want ze vergeten dat die mensen zich nog moeten inwerken en dat de andere developers daar ook tijd moeten insteken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

^^0nMe

Got Babana's?

DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:33:

Voorop gesteld, ik betwist niet dat er er vooral in (project)management zaken ernstig mis zijn gegaan, maar ik raad je aan om de 'narrative' van het artikel (bewuste verandering van CD project RED van good guys --> snelle marketing jongens, arrogantie/overambitie want makers van TW3) met een korreltje zout te nemen.
Wat ik zelf er vooral hiervan uithaal is dat prestaties in het verleden geen enkele garanties bieden voor de toekomst, zelfs niet met dezelfde poppetjes aan de knoppen.

(semi-offtopic) De reden dat ik dit zeg is omdat de schrijver van het Bloomberg artikel ene Jason Schreier is, die ik als ex-fan zowat sinds het begin van zijn carriere bij Kotaku heb gevolgd. Wat begon als een scherpe onderzoeksjournalist is langzaam uitgegroeid tot een megalomane vedette die vooral zijn eigen 'scherpe' mening/conclusies wil verkondigen bij het grote publiek. Hoe hij doorgaans te werk gaat is dat hij op basis van eerste feiten/interviews tot een bepaalde hot take komt en daar nieuwe/ondersteunende bewijsmateriaal bij zoekt. Alles en iedereen wat hij onderweg tegenkomt die dat standpunt tegenspreekt negeert hij of doet hij af als nonsens op een denigrerende manier.
Mocht je meer willen lezen, zoek dan op zijn naam + 'controversy', want het zeker niet de eerste of enige keer. Ik ben zelf na 2017/2028 afgehaakt toen er steeds meer mensen naar voren kwamen die het gore lef hadden om hem te bekritiseren...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Ligt puur aan mij hoor, maar ik wacht eigenlijk op de next gen patch. Maar als ik heel eerlijk moet zijn dan heb ik eigenlijk nu al een tijdje na al deze berichten totaal geen zin meer in dit spel. Ik weet niet waarom maar dit geeft me allemaal zo'n nare smaak en daarbij komt die next gen patch ook pas in de laatste maanden van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Photo mode ook maar eens geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPiwaajGZf10eSzuyvDFAOxnskg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FwG1MlEs8mIl6IAdMkZupXf.jpg?f=fotoalbum_medium

spoiler:
Goodbye :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
^^0nMe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Voorop gesteld, ik betwist niet dat er er vooral in (project)management zaken ernstig mis zijn gegaan, maar ik raad je aan om de 'narrative' van het artikel (bewuste verandering van CD project RED van good guys --> snelle marketing jongens, arrogantie/overambitie want makers van TW3) met een korreltje zout te nemen.
Wat ik zelf er vooral hiervan uithaal is dat prestaties in het verleden geen enkele garanties bieden voor de toekomst, zelfs niet met dezelfde poppetjes aan de knoppen.

(semi-offtopic) De reden dat ik dit zeg is omdat de schrijver van het Bloomberg artikel ene Jason Schreier is, die ik als ex-fan zowat sinds het begin van zijn carriere bij Kotaku heb gevolgd. Wat begon als een scherpe onderzoeksjournalist is langzaam uitgegroeid tot een megalomane vedette die vooral zijn eigen 'scherpe' mening/conclusies wil verkondigen bij het grote publiek. Hoe hij doorgaans te werk gaat is dat hij op basis van eerste feiten/interviews tot een bepaalde hot take komt en daar nieuwe/ondersteunende bewijsmateriaal bij zoekt. Alles en iedereen wat hij onderweg tegenkomt die dat standpunt tegenspreekt negeert hij of doet hij af als nonsens op een denigrerende manier.
Mocht je meer willen lezen, zoek dan op zijn naam + 'controversy', want het zeker niet de eerste of enige keer. Ik ben zelf na 2017/2028 afgehaakt toen er steeds meer mensen naar voren kwamen die het gore lef hadden om hem te bekritiseren...
Totaal oneens. Ik vind Jason Schreier is één van de beste game journalisten die er is. 1 van de enigen die gewoon de waarheid spreekt en nergens voor terug deinst als het gaat om het aanspreken van foute praktijken binnen de gamewereld. Wat hij doorgaans doet is dat hij op basis van dingen die in interviews gezegd wordt of dingen die hij hoort gaat lopen graven en vervolgens de waarheid boven tafel gooit. Hij respecteert de mening van anderen en geeft het ook toe wanneer hij ergens fout zit of een foute conclusie maakte. Zie ook één van zijn laatste Twitterberichten waarin hij toegeeft dat hij spijt had over de taalbarriére te beginnen.

Wat vooral opvalt is (en voor alle duidelijkheid: ik bedoel jou hier niet mee / schaar jou hier niet onder) dat fanboys die hun favoriete game bekritiseerd zien worden (Anthem, Last of Us, nu Cyberpunk) hem op alle mogelijke manieren gaan aanvallen en proberen onderuit te halen. Die willen niets horen over crunch e.d. Vandaar dat je inderdaad veel reacties ziet als je op die zoektermen Googled. Gamemakers vinden het niet zo leuk als ze bekritiseert worden op dingen die ze fout aanpakken + fanboys die ze in alles blijven verdedigen = controversy.

Zijn eerste boek was ook fantastisch trouwens. Kijk uit naar de volgende.

Laat het gewoon weten als ik er compleet naast zit trouwens. Zie graag wat voorbeelden. Kan als ik Google zo 123 geen voorbeelden vinden van momenten waar hij kritiek wegwuift of niet naar andere standpunten luistert.

Dat Adam Blawkowski niet wilde reageren in een interview maar vervolgens dit er op Twitter wel uitgooit spreekt ook boekdelen. Als je eerst reclame voor je game maakt door aan te geven dat binnen jou company absoluut geen crunch is en andere developers en uitgevers via Twitter bekritiseert en uitlacht om hun praktijken en vervolgens blijkt alles wat je zegt een leugen te zijn dan krijg je inderdaad het deksel op je neus.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
NukaWorldNL schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:14:
Ligt puur aan mij hoor, maar ik wacht eigenlijk op de next gen patch. Maar als ik heel eerlijk moet zijn dan heb ik eigenlijk nu al een tijdje na al deze berichten totaal geen zin meer in dit spel. Ik weet niet waarom maar dit geeft me allemaal zo'n nare smaak en daarbij komt die next gen patch ook pas in de laatste maanden van dit jaar.
Dit komt omdat er heel veel ophef over de game

Kent iemand nog Assassins Creed Unity met hun hele brakke engine en framedrops?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

Timothy3000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:24:
De reactie van Adam Badowski is ook vrij veelzeggend.

https://twitter.com/AdamBadowski/status/1350532507469553668

Wat een figuur zeg.

De visie die ze in de ''fake'' demo deelden heeft tot 9/10's van veel reviewers geleidt en hij is erg trots op het eindresultaat.

Ik leg weinig hoop in de patches.
Begrijpend lezen is ook een vak :)

Adam zegt niet dat de demo tot die xijfers leide, maar dat "de visie uit de demo is ge-evolueerd in iets (het gereleaste spel) dat heeft heef geresulteerd in goede reviews"

Daar heeft hij gelijk in. Ook vind ik wel dat die demo goed in de sfeer van het uiteindelijk spel past. Fake zijn die demo's bijna altijd in dat stadium, ook om de genoemde reden. Ik snap ook dat er devs zijn die de tijd liever in effectieve development hadden gestoken dan een demo on wheels te maken. Het een spreekt het ander niet tegen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat was wat ik bedoelde en ja, het is inderdaad een beetje brak beschreven van mijn kant. :P

Maar ben het absoluut niet eens met zijn statement. De sfeer van die demo ontbrak in de volledige game voor mijn gevoel compleet. De visie die ze presenteerden en wat ze voor ogen hadden is voor mijn gevoel eerder gedegradeerd dan geëvolueerd. Als je die berichten van de devs leest is dat voor hen ook het geval en is dit niet de game die ze hadden willen uitbrengen.

Dit alles is volgens mij trouwens meer wat voor het release en bugs topic dan hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2021 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Timothy3000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Totaal oneens. Jason Schreier is één van de meest respecteerde game journalisten die er is. 1 van enigen die gewoon de waarheid spreekt en nergens voor terug deinst als het gaat om het aanspreken van foute praktijken binnen de gamewereld. Wat hij doorgaans doet is dat hij op basis van dingen die in interviews gezegd wordt of dingen die hij hoort gaat lopen graven en vervolgens de waarheid boven tafel gooit. Hij respecteert de mening van anderen en geeft het ook toe wanneer hij ergens fout zit of een foute conclusie maakte. Zie ook één van zijn laatste Twitterberichten waarin hij toegeeft dat hij spijt had over de taalbarriére te beginnen.

Laat het gewoon weten als ik er compleet naast zit trouwens. Zie graag wat voorbeelden. Kan die als ik Google zo 123 niet vinden.
No prob, je zit wat betreft het eerste deel niet fout want hij is inderdaad wel een van de weinigen die misstanden in de industrie aan de kaak stelt en zijn nek daarvoor durft uit te steken. Ik had alleen graag gezien dat hij het bij zijn feiten hield ipv 'opiniemaken'. Een paar voorbeelden die ik me kan herinneren zijn wat akkefietjes met Odin Sphere, Naughty Dog en Bethesda waar hij 1 specifiek ding eruit pikt om heel groot op te blazen en zijn punt te maken om vervolgens later (deels) te backtracken.

Hij gebruikt een deel waarheid (crunch, management issues) om een deel opinie mee te zenden. Het is een karaktertrek/werkwijze die ik relatief vaak tegenkom in de Amerikaanse politiek, maar nu bij iemand die aan 'onze kant van de gamers' staat. Ik moet zelf helemaal niets hebben van dit soort mensen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat Odin Sphere akkefietje was inderdaad wel echt stom. Helemaal eens. Wat was er toen met Bethesda?

Ik waardeer het over het algemeen gewoon enorm dat hij, ondanks dat hij van alle kanten wordt aangevallen, al die misstanden op tafel gooit en heb een beetje de (naïeve) hoop dat dat ervoor zorgt dat het voor betere werkomstandigheden gaat zorgen. In dit Cyberpunk geval heb ik hem nog geen rare dingen zien roepen. Ik hoopte vooral dat al deze ophef ervoor zou zorgen dat de devs in goede werkomstandigheden aan de patches konden werken. Die Tweet van Blawkowski heeft die hoop teniet gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Timothy3000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:52:
Wat vooral opvalt is (en voor alle duidelijkheid: ik bedoel jou hier niet mee / schaar jou hier niet onder) dat fanboys die hun favoriete game bekritiseerd zien worden (Anthem, Last of Us, nu Cyberpunk) hem op alle mogelijke manieren gaan aanvallen en proberen onderuit te halen.
Dat is toch altijd met fanboys? Intel/AMD, AMD/Nvidia, CoD/BF, Links/Rechts (politiek), Ajax/Feyenoord enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Zal ik pas spelen na de 2 updates deze maand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:29:
Zal ik pas spelen na de 2 updates deze maand?
Gewoon beginnen.
Ik heb het spel helemaal uitgespeeld (Platinum Trophy op de PS4). Sinds patch 1.06 geen crashes meer. Alleen de allerlaatste missie had bij mij veel bugs.

Skills en perks mogen van mij wel een ‘overhaul’ krijgen. Ik heb nog 20+ perk points over maar ik heb alles al behaald, al die extra boosts in stats die ik nog zou kunnen behalen zijn totaal nutteloos.

[ Voor 24% gewijzigd door Ike. op 17-01-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Ike. schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Gewoon beginnen.
Ik heb het spel helemaal uitgespeeld (Platinum Trophy op de PS4). Sinds patch 1.06 geen crashes meer. Alleen de allerlaatste missie had bij mij veel bugs.
Heb ik geprobeerd. Moest een key pakken van een enemy maar kon het helaas niet oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
Twijfel om hem alsnog te kopen voor PC, alleen zie slechts aanbiedingen voor de GOG ipv steam versie. Geen zin om full price voor steam te betalen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
hmr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:34:
Twijfel om hem alsnog te kopen voor PC, alleen zie slechts aanbiedingen voor de GOG ipv steam versie. Geen zin om full price voor steam te betalen.
Gog is het beste, gaat alles naar cdpr. En die launcher is erg prettig, maar die heb je niet nodig verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Als je tijdens t kijken denkt: "Zo, dan doet zelfs Ubisoft het toch iets beter.." , dan heb je t wel serieus verkloot zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
418O2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Gog is het beste, gaat alles naar cdpr. En die launcher is erg prettig, maar die heb je niet nodig verder
Maar ik wil steam ivm Geforce now.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
poor Leno schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Als je tijdens t kijken denkt: "Zo, dan doet zelfs Ubisoft het toch iets beter.." , dan heb je t wel serieus verkloot zeg :X
[Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:38
Rockvee2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Dit komt omdat er heel veel ophef over de game

Kent iemand nog Assassins Creed Unity met hun hele brakke engine en framedrops?
Er is zoveel zoveel zoveel zoveel meer mis met deze game dan beetje flut engine en framedrops. PC versie GTA was initieel ook met framerate en crashes, dat iets niet 100% stabiel draait zit ergens inherent in releases van alles (zelfs hardware, waar driverupdates voor komen).
poor Leno schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:42:

Ik heb net Valhalla klaar, qua uren nu op hetzelfde niveau (tegen de 100), ja.. die deden het zeker stuk beter. Natuurlijk, AC style moet je van houden (ik kom uit brotherhood tijd nog op m'n eerste Xbox), natuurlijk is daar genoeg op aan te merken, natuurlijk is een natuur landschap 'makkelijker' te bouwen, maar het voelt zoveel beter dat de hele zure smaak van Cyberpunk mij nu volledig is weggespoeld. Waar ik zeker 40-50 uur in Cyberpunk alleen maar exploits en glitches zat te zoeken (what if scenario's, waar 99% inderdaad hardcoded/scripted is), was het 88 uur in Valhalla tot ik het laatste gesprek had en Mjolnir in m'n handen had.

Maar ergens houd ik hoop, de potentie is bizar en met stukje creatief werken (zeker als ze nu slim luisteren naar de gamers) kunnen ze er nog best wat van maken. Maar heb het idee dat ze hun eigen plan hebben, waar nog zeker wat backfire in kan zitten als dit lang genoeg moet gaan duren, aangezien ze redelijk stil zijn rond de daadwerkelijk fix-periodes.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2021 00:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:35:
[...]

Om mezelf even te quoten. ........ Dialoog opties (CORPO) zijn echt tof en heb steeds meer het gevoel dat ik invloed heb (waardoor ik ook opnieuw wil beginnen :+). Verder geen crashes meer gehad, wel nog een paar zwevende sigaretten gespot.

Merk ook dat het helpt om echt de tijd te nemen om dingen te lezen en ik kan iedereen wel adviseren om tot een bepaald punt te gaan in de main story zodat je alvast wat dingen unlocked en daardoor meer mogelijkheden hebt. Zal tot die tijd denk ik wel blijven afwisselen. Beide manieren van spelen hebben zo hun voordelen.
Om mezelf maar weer te quoten en een toch wel redelijk positief bericht te posten over de game :+

Ik ben inderdaad opnieuw begonnen. Op de een of andere manier kwam ik niet echt lekker uit met de missies, wapens en vooral perks (wilde stealth sniper). En ik denk dat dat eigenlijk door mijn eigen advies kwam, toch te snel veel story missies en overloaded met informatie door de game. Overigens is dit precies wat ik ook bij de witcher 3 ervaarde, daar duurde het echt heel erg lang voor ik begreep dat je potions terugkwamen als je mediteerde 8)7 Op de één of andere manier zijn de ontwikkelaars, in ieder geval voor mij, niet heel duidelijk in game mechanics uitleggen zoals bijv. een GTA dat wel doet.

Maar dus opnieuw begonnen als Nomad en speel eigenlijk alleen maar op mijn monitor met muis en tobo. De life choices vallen me tot noch toe wel tegen, met CORPO had ik meer het gevoel dat ik invloed kon uitoefenen. Ook zijn de intro's echt heel kort. De bugs die ik in mijn eerste playthrough in het begin tegenkwam zijn een stuk minder en in combinatie met de tweaks draait het echt als een zonnetje. Soms nog wel wat rare dingen gehad, zoals mijn armen die opeens een soort dab doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84zpmcmOLFH0whXPisyyjzmos5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8gKkRa6UqfE2RsZTFqCjaJam.png?f=fotoalbum_large

Ben nu al een uur of 10 bezig met alleen maar side missions.
spoiler:
Heb echt een aantal keer moeten doen over de psycho Anna Knox, waar ik die de vorige keer eenvoudig omlegde en ik speel nu zelfs op normal ipv hard. Ik denk dat ik wel 30 granaten nodig had 8)7

Heb ook een mod geinstalleerd dat je snel kan disassemblen, want ik ben zo iemand die alle loot pakt. :o Als je niet op PC speelt zou ik wellicht nog even een patch afwachten. Ook vind ik met controller spelen bij deze game niet echt werken, het speelt en schiet echt lekkerder weg met een muis. Dus als je de keuze hebt speel hem op de PC.

Voor de liefhebber hier nog een stuk van Nomad intro:

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Deze game gekocht voor de xbox series X en afgelopen zaterdag de eerste uurtjes gemaakt met een vriend en toch best wel onder de indruk, ja er zijn onvolkomenheden maar nog niet echt zaken waar we ons heel erg aan hebben gestoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Snippertje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:24:
[...]

. Overigens is dit precies wat ik ook bij de witcher 3 ervaarde, daar duurde het echt heel erg lang voor ik begreep dat je potions terugkwamen als je mediteerde 8)7 Op de één of andere manier zijn de ontwikkelaars, in ieder geval voor mij, niet heel duidelijk in game mechanics uitleggen zoals bijv. een GTA dat wel doet.
Je bent écht niet de enige. Ik speelde TW3 met vlagen en toen het heel lastig werd ging ik online lezen hoe ik bepaalde bosses kon verslaan en las ik over alle potions. Ik heb de game 80% uitgespeeld zonder ooit 1 potion of oil te gebruiken (op normal difficulty wel). Moet hem maar eens gaan replayen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Santee schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Je bent écht niet de enige. Ik speelde TW3 met vlagen en toen het heel lastig werd ging ik online lezen hoe ik bepaalde bosses kon verslaan en las ik over alle potions. Ik heb de game 80% uitgespeeld zonder ooit 1 potion of oil te gebruiken (op normal difficulty wel). Moet hem maar eens gaan replayen :+
Haha, ja dan gaat er ergens toch iets mis met de communicatie naar de gamer. Ik zou hem replayen als de Ray tracing update er is ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:22
hmr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:48:
[...]

Maar ik wil steam ivm Geforce now.
Voor GameStream lokaal of echt spelen in de cloud?
want voor de eerste heb je alleen Geforce Experience nodig.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Speel dit spel met veel plezier, en ben benieuwd wie er hier allemaal de photomode gebruiken?
Sinds Valhalla ben ik 'verslaafd' aan het vastleggen van gave foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOCUv12Ij8wQGpSvwzjmlYAKgxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d9iWhadULx5dQZhW1dysan4Y.png?f=user_large

Je eigen kanalen pluggen is niet toegestaan. Je kunt een linkje in je signature opnemen als je wilt

[ Voor 36% gewijzigd door BM op 19-01-2021 11:51 ]

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:53
Héél vet dit! 8) Jammer dat je je character niet zo kunt customizen in de game.

Why so serious?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Bobbreede schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Héél vet dit! 8) Jammer dat je je character niet zo kunt customizen in de game.
Nee klopt, al speel je best wel e.a. vrij om je character aan te kleden.

Dit is die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kgsdy3Jkzolk9yNOnkNHXhA8SXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TU4UDCJAclWGsYISmky4HXfU.png?f=user_large

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
TheBrut3 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Dat is toch altijd met fanboys? Intel/AMD, AMD/Nvidia, CoD/BF, Links/Rechts (politiek), Ajax/Feyenoord enz enz.
Ergens bij willen horen is voor veel mensen heel blengrijk. Als je genuanceerd bent, en dus in het midden zit of de consensus zoekt, dan val je naast de boot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik moet inmiddels al 3 weken met de laatste quest beginnen, maar zit er tegenaan te hikken (want dan is het op).

Maar wil er deze week toch werk van maken, alleen nu las ik dat je na de quest terug bent naar het moment voor die quest. Behoud je dan wel je voortgang/loot van tijdens de laatste quest? Of is het letterlijk dat je naar een "oude save" teruggaat?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Angeloonie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:21:
Behoud je dan wel je voortgang/loot van tijdens de laatste quest? Of is het letterlijk dat je naar een "oude save" teruggaat?
spoiler:
Ja. Nee.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Screenie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYKDvvutKp_bDcwmFFYYPDMSwKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fOmYKg5bUxS3CNlFqyndey0o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

spoiler:
Ik heb er nu zo'n 120 uur in zitten. Alle perks in crafting gestopt in 't begin en mijzelf wat legendary wapens gemaakt. Infinite cash door de autodisassemble en simpelweg goedkope snipers craften en verkopen. Momenteel doet de Ashura sniper tussen 60k en 90k damage en gaan de meeste vijanden in 1 keer neer. De legendary quickhacks die vijanden in slaap brengt springen bij mij over naar een tweede vijand waardoor je heel snel, heel stealthy overal doorheen kunt gaan.

Echter blijft mijn armor gigantisch achterlopen. Max 200 armor op kleding en max 200 armor in zo'n armor mod insert waardoor vijanden met anderhalf raak schot alsnog mijn levensbalk leeg trekken. En lengendary armor crafting specs lijken lastig te vinden danwel niet te bestaan, evenals veel legendary kleding crafting specs. Is dat normaal?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ondanks dat ik hem de eerste 20 uur tof vond, heb ik het spel nu al een aantal weken niet meer. aangeraakt.

Dingen waar ik me aan stoor:

- Politie die ineens achter je staat / bij je is (mis het gta gevoel hierin).
- Voertuigen die ineens verdwijnen en verschijnen (old gen kwestie?).
- stad voelt leeg aan.
- het niet kunnen customize van je karakter. ander kapsel etc.
- Huizen kopen?.. waarschijnlijk toekomst DLC.
- het moment van chaos nadat je geschoten hebt. Burgers zitten bang op de grond zelfs nog een paar honderd meter verderop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Patch 1.1 is uit!

Patch 1.1 for Cyberpunk 2077 is now available on PC, consoles and Stadia!

In this update we focused on various stability improvements, which you can find outlined in the patch notes below. We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience.

Stability

Various stability improvements including:

Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).

Quests/Open World

Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
Fixed an issue where the objective could get stuck on "Answer the call from Mr. Hands" in M'ap Tann Pèlen.
Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
Fixed an issue where Takemura wouldn't call in Down on the Street.
Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
Fixed an issue where opening the package wouldn't update Space Oddity.
Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.

UI

Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
Removed an invalid item from loot.

Visual

Fixed an issue where a grenade's trajectory could be displayed in photo mode.
Fixed particles' hue appearing pink when viewed close up.
Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.

Achievements

Fixed an issue where completing one of theassaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.

Miscellaneous

Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update).
Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
Fixed an issue where the "Continue" button in the Main Menu could load an end game save.
PlayStation-specific

Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
Various crash fixes on PlayStation 4.

Xbox-specific

Improved memory usage for character creation, mirrors, scanning, camera remote control, menus (inventory, map) on Xbox One, Xbox One X and Xbox One S.

PC-specific

It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.

Stadia-specific

Concert audio should no longer be inaudible in Never Fade Away.
Fixed corrupted textures on several melee weapons.
Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
Met deze snelheid en inhoud duurt het wel tot versie 3.0 tot het weer enigzins van niveau is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:39:
Met deze snelheid en inhoud duurt het wel tot versie 3.0 tot het weer enigzins van niveau is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8ob2R47WqmsEMmtxDOBCjZ27Rk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qYen91qPxNmQwtksVzoWNCod.png?f=fotoalbum_medium
:P

Zoals aangegeven legt deze patch de basis voor de volgende patches en daarover was al gezegd: "will be followed by a larger, more significant update, in the weeks after."

[ Voor 13% gewijzigd door Nnoitra op 23-01-2021 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
SinergyX schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:39:
Ik had er ook meer van verwacht als pc-speler. Ik ga er maar vanuit dat voor de consoles wel een significante stap vooruit is in bugs en performance.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Nnoitra schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:03:
[...]

[Afbeelding]

Zoals aangegeven legt deze patch de basis voor de volgende patches en daarover was al gezegd: "will be followed by a larger, more significant update, in the weeks after."
Wedden dat de volgende update ook heel slecht zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
Hoezo het valt tegen? Hoezo de update is slecht 'en de volgende vast ook?
Wat is er in 's hemelsnaam mis met deze update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Jammer. Beetje underwhelming. Meer een hotfix zoals de vorige dan een echte patch. Hopelijk is de tweede over een paar weken wel een echte patch zoals ze beloofd hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 23-01-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
En volgens Reddit crasht de game nog even vaak als voor de patch. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Laatst online: 25-08 16:11
Ik had een klein beetje hoop dat deze patch voor wat verbeteringen zou zorgen maar helaas.

Na al een half uur spelen weer een crash die er voor zorgt dat mijn PC zich opnieuw opstart. Is nu al bij elke patch/hotfix gebeurd.

Maar weer verder met andere games tot patch 1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

OMD

3rNsT schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:00:
Ik had een klein beetje hoop dat deze patch voor wat verbeteringen zou zorgen maar helaas.

Na al een half uur spelen weer een crash die er voor zorgt dat mijn PC zich opnieuw opstart. Is nu al bij elke patch/hotfix gebeurd.

Maar weer verder met andere games tot patch 1.2
Over het algemeen is een reboot van pc geen software gerelateerde issue maar een hardware gerelateerde issue. Heb je een overclock of undervolt draaien?

Je kan ook is een kleine underclock doen, dit scheen bij een hoop mensen te helpen.

En voordat ik wordt gescalpeerd. Het kan wel door de game komen maar die een hardware issue veroorzaakt, dit lossen patches meestal niet echt op helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik ben een leek als het op PC's aankomt maar het lijkt me niet echt een hardware probleem want dit lijkt op alle platformen te gebeuren. Dit zouden ze softwarematig moeten kunnen oplossen toch?

De algemene conclusie lijkt dat deze patch niet heel veel heeft gedaan. Echt jammer.

Edit: Kan een mod dit trouwens verplaatsen naar het issue topic? Want daar hoort het meer plaats volgens mij.

[ Voor 57% gewijzigd door Timothy3000 op 23-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Langs de andere kant: een spel als Cyberpunk 2077 vraagt ook wel het uiterste van je hardware en als je dan een gare voeding van 7 jaar oud hebt, of je hebt de kabels van je voeding niet correct aangesloten op je gloednieuwe 3080 ofzo, tja, dan reboot je pc natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
denk dat ze met 1.1 een enorm stuk tijd zijn geweest aan het optimaliseren voor consoles van 7+ jaar oud. in plaats daarvan hadden ze ook heel wat bugs kunnen fixen. Sterker nog als heel de oude console support was gedropt was de game een heel stuk beter geweest. Ze missen dan wel wat verkopen maar nu is het zelfs op nieuwe consoles en pc's nog een redelijk brakke game wat net zo goed kopers kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
In de video van vorige week zeiden ze dat ze trots zijn op de PC versie en de goede reviews die er voor de game op PC zijn verschenen. Het grootste gedeelte van de patches zal wel voornamelijk op het fixen en optimaliseren van de consoleversies gericht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 23-01-2021 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:23:
Ik ben een leek als het op PC's aankomt maar het lijkt me niet echt een hardware probleem want dit lijkt op alle platformen te gebeuren. Dit zouden ze softwarematig moeten kunnen oplossen toch?

De algemene conclusie lijkt dat deze patch niet heel veel heeft gedaan. Echt jammer.

Edit: Kan een mod dit trouwens verplaatsen naar het issue topic? Want daar hoort het meer plaats volgens mij.
Iets minder aannames in je posts zou niet verkeerd zijn ;)

Deze patch legt de basis voor de (grote) patches die gaan komen en de insteek is, geheel terecht stabiliteit. Dat staat letterlijk in de release notes.
En ja, daar zullen voornamelijk console gamers eerst van profiteren.
Wat heb je aan game-inhoudelijke fixes als de game continue crasht of nauwelijks speelbaar is?

Als je een leek bent als het op PC's aankomt, moet je misschien informatie aannemen van mensen die dat niet zijn ;)
Als de achterliggende reden van reboot echt softwarematig is, heeft normaal gesproken een hele grote groep er last van. Maar als je de reden van de reboot niet weet, kun je ook niet stellen dat de fout op alle platformen speelt, je weet namelijk niet wat de fout is. Je ziet/ervaart alleen het gevolg er van.

En ja, een hardware-gerelateerd issue kan de reden van je reboots zijn zonder dat andere spellen er last van hebben. Het ene spel of zelf software pakket eist veel meer van je hardware dan andere.
Een slechte RAM timing instelling of CPU/GPU overklok kan voor 9 spellen prima werken maar net voor dat ene spel niet. Zelfs een brakke voeding kan het veroorzaken. Dat maakt het niet een software fout.

Mijn advies is om eerst eens je cyberpunk crashlogs goed te lezen en ook je windows system logs vanuit de eventviewer. Vaak kun je dan al veel achterhalen over wat er geknald is en vanaf daar kun je verder sneupen.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Weer wat geleerd! Ik zal me niet meer in PC issues mengen. :) ;)

Even los van de PC versie:

Afgaande van de ervaringen van gamers op Reddit schijnt de game op consoles helaas nog even vaak te crashen als voor de patch. Daarop gebaseerd lijkt de patch weinig te hebben gedaan mbt stabliteit. Daarnaast is er een grote gamebreakende bug bijgekomen die progressie tegengaat.

Volgens de roadmap zal er nog één andere grote patch komen.
Daarna enkel nog (kleine?) updates en verbeteringen.

Hoe realistisch is de kans dat CDPR binnen het door hun gestelde timeframe deze game weet te fixen?

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 23-01-2021 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:34:

Afgaande van de ervaringen van gamers op Reddit schijnt de game op consoles helaas nog even vaak te crashen als voor de patch. Daarop gebaseerd lijkt de patch weinig te hebben gedaan mbt stabliteit. Daarnaast is er een grote gamebreakende bug bijgekomen die progressie tegengaat.

Hoe realistisch is de kans dat CDPR binnen het door hun gestelde timeframe deze game weet te fixen?
Roadmaps zijn aan veranderingen onderhevig; op mijn werk hebben hebben we afgelopen week die van dit jaar, die we eind december opgesteld hadden, alweer aangepast :+
Als er meer grote patches nodig zijn, dan komen die ook wel.

Die stelling is niet te beantwoorden omdat de uitkomst nogal subjectief is. Voor de ene is de game gefixt als een GTA5 kloon met sc-fi elementen is, voor de andere als ie ingame een potje kan poolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Laatst online: 25-08 16:11
OMD schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Over het algemeen is een reboot van pc geen software gerelateerde issue maar een hardware gerelateerde issue. Heb je een overclock of undervolt draaien?

Je kan ook is een kleine underclock doen, dit scheen bij een hoop mensen te helpen.

En voordat ik wordt gescalpeerd. Het kan wel door de game komen maar die een hardware issue veroorzaakt, dit lossen patches meestal niet echt op helaas.
Klopt, dat dacht ik ook, maar ik heb ondertussen al bijna alles geprobeerd (geen overclock of undervolt, ik brand mij liever niet aan dat soort dingen)

Ik ben verder ook geen expert op het gebied, maar ik heb Cyberpunk 2077 een maand niet gespeeld, en in die maand geen enkele keer een crash gehad tijdens het gamen (voornamelijk rdr2 en jedi fallen order, dus ook wel relatief intensief)

Zelfde geld voor stress testen, mem testen, en uren achtereen renders draaien met volledige belasting, is allemaal geen probleem.

Dus ja, ik weet het ook niet meer :?

Enige wat ik nog zou kunnen doen is mijn voeding vervangen, de rest van mijn systeem is nieuw.

Ga maar geduld hebben, en hopen dat andere patches het wellicht gaan oplossen, zou het graag verder willen spelen zonder me zorgen te hoeven maken dat ie er uitklapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 13:04
Ramon27 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:46:
Ondanks dat ik hem de eerste 20 uur tof vond, heb ik het spel nu al een aantal weken niet meer. aangeraakt.

Dingen waar ik me aan stoor:

- Politie die ineens achter je staat / bij je is (mis het gta gevoel hierin).
- Voertuigen die ineens verdwijnen en verschijnen (old gen kwestie?).
- stad voelt leeg aan.
- het niet kunnen customize van je karakter. ander kapsel etc.
- Huizen kopen?.. waarschijnlijk toekomst DLC.
- het moment van chaos nadat je geschoten hebt. Burgers zitten bang op de grond zelfs nog een paar honderd meter verderop.
Ik heb precies hetzelfde, voel totaal niet de noodzaak om de game uit te spelen. Je hebt een bepaalde verwachting van een game, die stel je gezien de geschiedenis van ontwikkelaars al wat lager in, maar Cyberpunk 2077 is toch wel een van de grootste tegenvallers die ik ooit in mijn leven heb gespeeld. Van alle beloften is nagenoeg niks terechtgekomen en dan ben ik ook nog een van de gelukkigen met een goede pc en daardoor relatief weinig bugs. Ze wilden rockstar(s) worden, maar komen niet even close.
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:34:

Kans is best groot dat ze ook gewoon tegen de limieten van de hardware aanlopen en dat bepaalde onderdelen nooit in zijn geheel kunnen worden opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 23-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nnoitra schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Die stelling is niet te beantwoorden omdat de uitkomst nogal subjectief is. Voor de ene is de game gefixt als een GTA5 kloon met sc-fi elementen is, voor de andere als ie ingame een potje kan poolen.
En voor het merendeel van de console spelers als de game niet meer crasht of blijft vastlopen. Ik vraag me af of het ze lukt dat te fixen. De patch van gisteren lijkt daar helaas weinig in gedaan. Ik hoop dat het met de volgende patch wel lukt. Dat zou de game op PS5 iig normaal speelbaar maken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 24-01-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hey ik zie dat je nu sinds de patch door F ingedrukt te houden alle items van een zojuist neergehaald poppetje in een keer kan oppakken. Handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:18:
Hey ik zie dat je nu sinds de patch door F ingedrukt te houden alle items van een zojuist neergehaald poppetje in een keer kan oppakken. Handig!
Dit kon ik voor de patch ook al hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ow? Is dat dan iets wat met een skill of level is mee gekomen? Want ik weet vrijwel zeker dat het eerst niet kon.

---edit---

Foto mode nog maar eens gebruikt. Vond dit wel een gave plaat. Gemaakt in "central park" van Night City waar ik per abuis ineens terecht kwam. Had deze plek nog nooit ontdekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng0PcB658lADLbSq_gds733_eBE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CsAB5dyZqo0wMURjwDTt4uSx.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 70% gewijzigd door PdeBie op 24-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Vinden jullie het ook jammer dat er niet meer aandacht is besteed aan de grafische kwaliteit van voedsel? Ik verwacht geen 4k textures, maar het ziet er vaak extreem slecht uit vergeleken met de rest van de omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_GdEcbc6ku-MGmqrTdceST16Cw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ci0xVvuaFegYMvOmxzKXISpW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK1goVo0SHdVpYJvO8bJMS_sCuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l2qA1L3UMNoNxstoe1z9Jwfv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtwAmdWzVHMZ16TjjWuLFrtq780=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/REmwbi9Gey4GxxWquV7CRJVs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu6jAqITSNQYh5qvdrcwctEdMuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F9LT3wi3I42fnwiqHFnpdvBf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW751cYmiF-RFI5iPaiJBKSi5i0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Mc7sZMpdx5y1GngIPiOu0qC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWDVn80uZbIVpH2-u2mQ5qAvWg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H2XBTFqfoI0Il7Oj59sgZlYF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALAQPtUfnVF2NljgB1M0QHkCnO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8CJ5gkdh5AYZgcR2AMWYXoza.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzfd8MqPYmhTbMm2FARYq_r6q74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rgRdpLLWbZHiyW9MKq6Cbucm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyDZRzuJJ02OyoqHeEF4j7kKFCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tYYddIOF4mATgVg4f8GlfQTA.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorry hoor maar dat is echt nitpicking. :F

OK, de game is niet perfect, maar textures van voedsel? Ik weet niet hoor, maar er zijn weinig momenten in het spel dat ik aandachtig naar een bord eten zit te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Het is onder gamedevelopers wel een stiekeme prestigestrijd om met steeds realistischer voedsel in games te komen, met als voorlopige koning

Ik ben ook diep teleurgesteld, maar het is niet voor niks dat Takemura meermaals loopt te zeiken over het voedsel van plebs dat smaakt zoals het eruit ziet >:)

D3-Monk

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik heb het idee dat Cyberpunk nu onder zo'n gigantisch vergrootglas ligt als het komt op "imperfecties". En elk dingetje wat niet aan de verwachting voldoet zal CD Project Red voor moeten branden!

Tuurlijk, ik zie ook dingen in het spel dat ik denk "he bah, hadden de developers/designers dat nu echt niet door tijdens de bouw?". Bijvoorbeeld twee random NPC's pal naast elkaar die EXACT dezelfde bewegingen maken. Alsof ze samen een Tai-Chi ochtend routine aan het doorlopen zijn :P

Maar de kwaliteit van de textures van het voedsel is wel een van de dingen waar ik mij het minst zorgen om zou maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
PdeBie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:33:
Ik heb het idee dat Cyberpunk nu onder zo'n gigantisch vergrootglas ligt als het komt op "imperfecties". En elk dingetje wat niet aan de verwachting voldoet zal CD Project Red voor moeten branden!

Tuurlijk, ik zie ook dingen in het spel dat ik denk "he bah, hadden de developers/designers dat nu echt niet door tijdens de bouw?". Bijvoorbeeld twee random NPC's pal naast elkaar die EXACT dezelfde bewegingen maken. Alsof ze samen een Tai-Chi ochtend routine aan het doorlopen zijn :P

Maar de kwaliteit van de textures van het voedsel is wel een van de dingen waar ik mij het minst zorgen om zou maken.
Dit. In de huidige staat op de PC heb ik nog steeds genoten van de game, vooral het verhaal en de characters. Panam en Judy zijn echt goed neergezet en met de muziek erbij had ik echt 'the feels' aan het einde van de game met die charcters. Allergrootste nadeel vond ik toch wel de AI (police en burgers) en de complete lack aan customizations (hoé vet was het geweest op je wagens te pimpen/upgraden, gebouwen te kunnen kopen, cybermodifications op je eigen character te installeren etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:48

KipCurreh

Nightcrawler

PdeBie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:33:
Dit dus. Er zijn tig games uitgebracht die eigenlijk niet voldeden aan de originele verwachtingen, of ook heel veel bugs hadden de laatste jaren.
Maar gezien de hype van CP2077 wordt deze nu te pas en te onpas gebruikt om de huidige situatie in de game-ontwikkeling aan te kaarten. En het lijkt wel een schrikwekkend effect te hebben, want het regent games die uitgesteld worden tegenwoordig ;)

CD Projekt heeft de pech dat CP2077 nu als soort bookmark zal worden gebruikt van hoe het niet moet (en dat is ook ergens een beetje te verstaan), maar dit betekent ook dat ze ALLE shit over zich heen krijgen die zich de laatste jaren heeft opgestapeld (games te vroeg uitbrengen met alle gevolgen vandien).

Niet bepaald eerlijk natuurlijk, maar het was te verwachten dat de bom vroeg of laat wel eens ging barsten. En als het dan net zo'n gehypede mega-titel is, krijgt het nog zoveel aandacht natuurlijk.

Trouwens, die F ingeduwd houden om alles op te nemen zat er idd al in voor de patch hoor 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
PdeBie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:12:
Sorry hoor maar dat is echt nitpicking. :F

OK, de game is niet perfect, maar textures van voedsel? Ik weet niet hoor, maar er zijn weinig momenten in het spel dat ik aandachtig naar een bord eten zit te kijken.
De 1 verwacht bij deze game diepgang, de ander strakke combat, en dan weer 1 met zeer veel detail voor het oog. Elk vlak wordt nu langzaam beoordeeld, en legt het nagenoeg in elke situatie af tegen de tegenstander in vergelijking. Als je met een hype vervolgens groot in het nieuws komt met 'dit', tja.. dan is het vervolg dat je werkelijk helemaal wordt uitgekleed in vergelijkingen.

En grappig genoeg, toevallig van het weekend dacht ik precies hetzelfde toen ik in Division 2 rondliep bij de eethal, daar hebben ze ook aardig wat details in het eten zitten.
KipCurreh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:02:

Niet bepaald eerlijk natuurlijk, maar het was te verwachten dat de bom vroeg of laat wel eens ging barsten. En als het dan net zo'n gehypede mega-titel is, krijgt het nog zoveel aandacht natuurlijk.

Trouwens, die F ingeduwd houden om alles op te nemen zat er idd al in voor de patch hoor 8)
Dit valt nog best mee, had dit een EA of ubisoft titel geweest, was het pas echt oorlog. Het geluk is dat ze in een nieuw genre qua settings zitten, daar zijn maar zeer weinig games van. Al heeft dit weinig met verwachtingen van de game te maken, maar binnen het genre, dit is niet het FF14 we doen het opnieuw scenario, maar leunt veel meer richting NMS variant. Verschil dat die game al niet zo'n bizar groot publiek had, tegenstelling tot deze game. Ze hebben het geluk dat de hele opbouw van hype onder strikte regels verliep, youtubers uit die periode met die stockfootage previews moesten doen komen behoorlijk terug op hun toen-uitspraken, buiten de berg die gewoon voor de aandacht/hits een verkoopverhaaltje ophouden (en dan merk je vooral bij de personen die praten dat je keuze van start-achtergrond impact heeft op de game :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
CDPR heeft al die media aandacht en het feit dat ze onder een vergrootglas liggen natuurlijk ook grotendeels wel aan zichzelf te danken.

Ze hebben jarenlang geroepen dat de game pas zou komen als hij af was, gelogen dat er binnen hun bedrijf absoluut geen crunch zou zijn en via Twitter de ene na de andere steek richting andere bedrijven uitgedeeld als daar wat misging om te laten weten dat zij het allemaal veel beter zouden doen en anders aan zouden pakken. Daarnaast natuurlijk ook de misleidende marketing en de valse beloftes mbt features die helemaal niet in de game zitten. Ze hebben veel te hoog van de toren geblazen voor release.

Dan krijg je inderdaad ook gewoon het deksel op het neus als je vervolgens een middelmatig (en voor veel mensen op console broken) product uitbrengt.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 25-01-2021 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Zo. Ik heb hem uitgespeeld. Vanaf nu kan ik dus spoilertags lezen :)

Paar bugjes gehad (PC) maar met wat Google er altijd wel uitgekomen.
Ondanks dat vind ik het een prachtige game.

Nu een tweede keer starten, en eens kijken wat nexusmods te bieden heeft.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
g0tanks schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:50:
Vinden jullie het ook jammer dat er niet meer aandacht is besteed aan de grafische kwaliteit van voedsel? Ik verwacht geen 4k textures, maar het ziet er vaak extreem slecht uit vergeleken met de rest van de omgeving.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit was mij ook opgevallen tijdens het spelen. Het steekt enorm af tegen de kwaliteit van de rest. Trouwens, ik zat eens in een cut scene waarbij de rest constant aan het eten was en het bord bleef onaangeroerd. Gewoon slordig vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jLBhoOJtlMY6vz5BMGIAsgYWj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r2TG22glLsJjyDIwaAsB65Gq.png?f=fotoalbum_large

Linkerrijstrook heeft rood en rechter heeft groen... :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Sterker nog. Ik heb NPC gevolgd nadat ze gegeten hadden en ze in de gaten gehouden.
Ze gaan na het eten nooit poepen. Ik ben zo teleurgesteld :)

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elknic schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:46:
Sterker nog. Ik heb NPC gevolgd nadat ze gegeten hadden en ze in de gaten gehouden.
Mijn teleurstelling is onmeetbaar groot, en mijn dag is verpest. Bedankt Cybersuck 2077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Ga jij IRL wel meteen na het eten poepen? :+
En laat je V na het eten wel poepen? Laat je V uberhaupt wel eten en drinken?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
ik ga ook nooit na het eten naar het toilet. Moet ik mij nu zorgen maken?
Ben ik een NPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wacht op update 2. Als ze ook niks toevoegen dan raak ik het niet aan.
NPC hebben geen karakter en zijn dom. Weet nog dat ik perongeluk op een politieagent schoot. Kwam een uitroepteken op zijn hoofd en daarna glitchte hij en zat in een endless loop van opstaan en zitten op een stoel.

Hoe kunnen mensen witcher 3 maken en dan een game als cyberpunk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Logisch, wat ze komen nooit verder dan maximaal blokje om, de bekende scene in china-town style lopen ze zelfs niet eens weg, of draaien na 2 kraampjes weer terug om hetzelfde te gaan eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crap! Ben gewoon een save file kwijt van mijn lvl 30 corpo poppetje.
Kan nu helemaal van scratch beginnen.......

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:17:
Crap! Ben gewoon een save file kwijt van mijn lvl 30 corpo poppetje.
Kan nu helemaal van scratch beginnen.......

:'(
Waarom gebruik je maar 1 save file? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 1 manual save en de rest zijn auto saves, maar alles is weg. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
PdeBie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:33:
Ik heb 1 manual save en de rest zijn auto saves, maar alles is weg. :(
Dat is niet handig. Ik heb een stuk of 80 manual saves, eentje per gespeeld uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
g0tanks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat is niet handig. Ik heb een stuk of 80 manual saves, eentje per gespeeld uur.
Echt niet handig inderdaad. Dan vraag je erom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Stoffa schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Echt niet handig inderdaad. Dan vraag je erom.
Dan vraag je om wat precies? At random de game vind je savegame verwijderd moet worden?

Toch de game even opgestart en gekeken:
Van mijn 11 manual saves (handig als ze genummerd zijn) heb ik er nog 5 over, 2/3/9/10 en 0, al mijn latere saves zijn allemaal foetsie, waaronder de 100+ uur versies. Apart dat de out-of-bounds limbo state save nog wel gewoon beschikbaar is, maar mijn 50/50 solo-ending weg is.

Het is de game zelf trouwens die ze niet inleest, als ik kijk naar de saved-data op de Xbox is dat 1 los bestand van ~92MB, net zo groot als op mijn XBX, dus die is wel synced via cloudsaves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu zo'n 70 uur bezig op de PC (via GOG, want DRM moet deaud). Diverse leuke side quests en tot nu toe is het verhaal ook prima. En de achterkant van Panam ook. Niet zo fantastisch als TW3 maar zeker het geld waard.

Op een enkele vliegende foon na gisteravond mijn eerste echte bug. Na aanroepen stond de motor zo op me te wachten. Ik kon opstappen maar nu niet meer rijden - of afstappen dus dat werd een savegame loaden. Maar op de PC vallen de bugs me dus heel erg mee, ik kom ze amper tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUaiEufmJD4J2XSnCQtjWIRBfgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BvUKmygdcx8P9HhUdYs24TeY.png?f=fotoalbum_large

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 15:19
Ik heb op mijn PS5 de tweede "playthrough" gestart, naar aanleiding van Patch 1.1.
Maar ik ben niet echt overtuigd van de verbeteringen.

O.a. dat gecrash zouden ze aangepakt hebben maar dat gaat onverstoord door. Elk uur minimaal een crash.

Verder lijkt het er op dat ze de afstand waarmee de engine er voor kiest om lagere polygoon modellen in te laden hebben verkort.
Als auto's gematigd ver weg zijn zie ik ze gewoon veranderen in zeg maar de duplo variant.

Ik hoop niet dat dit de manier is waarop de performanceproblemen gaan aanpakken want dat spel ziet er al niet zo fantastisch uit gekeken naar hoe het loopt.

Verder heb ik nu geregeld gezien dat diversie grafische artifacts uit het hoofd van een NPC komen als iemand een flinke headshot geef en het hoofd daarmee "gibbed".
En ook diverse physics issues rond dingen als gestapelde dozen die verspringen als ik ze in mijn viewport krijg die misschien niet nieuw zijn maar me wel nu pas opvallen.

Als dit één van de "big boy" patches was die we zouden krijgen ben ik niet heftig onder de indruk. Alles gaat nu moeten leunen op die 1.2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Jij wacht meer op de next gen patch denk ik. Dan ga je op de PS5 echt verschil merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb de game ook eindelijk gespeeld. Moest wachten op de 0.4 patch omdat daar non-AVX compatibiliteit bij kwam (speel dit op een 10 jaar oude Xenon). Na alle verhalen had ik verwacht dat de game bijna onspeelbaar zou zijn maar ik vind het echt geweldig. De sfeer is echt zo goed, een soort dystopische versie van Tokyo/Akira met LA vibes. Ik vind het verhaal heel cool en er is veel aandacht besteed aan world-building, al neem ik niet de tijd om al die achtergrondverhalen te lezen.

De engine vind ik wel best slecht, zeker omdat Rockstar heeft laten zien dat het zoveel beter kan met RAGE. Mijn Xenon W3860 @ 4 GHz met Vega 64 trekt het net op hoogste settings at 40-60 fps maar alles wordt wel extreem warm.

De bugs vallen in 1.1 heel erg mee vind ik persoonlijk, ik vind die quirks soms ook wel grappig. Ik weet dat TES:Oblivion meer dan 14 jaar geleden uit komt maar het heeft een beetje dit soort vibes. Maar zelfs op een 10 jaar oude pc is het best ok te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 15:19
418O2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:23:
Jij wacht meer op de next gen patch denk ik. Dan ga je op de PS5 echt verschil merken
Ja en nee.

Dat ding staat pas voor het laatste kwartaal van dit jaar op de kaart ofzo. Na de DLC's notabene... Daar ga ik niet op wachten. Tegen die tijd heb ik deze game al binnenstebuiten gekeerd.

Ik zou hem graag willen hebben maar ik snap niet waarom dat zo lang op zich laat wachten/waar hem de moeilijkheid in zit.
Er staat dit jaar meer games op de rol die ik heel graag wil spelen, tegen de tijd dat ze eindelijk met die PS5 update op de proppen komen zit ongetwijfeld tot mijn kin in het universum van een andere game.
Normaal gesproken ga ik direct drie of vier keer door dit soort games heen, ik heb ze al "respijt" gegeven door onderstussen twee andere grote RPG's uit te spelen in de tussentijd in afwachting van patches maar veel langer ben ik niet bereid te wachten met m'n 220 euro kostende collector's edition...

Als ik het spelen nog een jaar had moeten uitstellen had ik ook kunnen wachten om hem tegen een ditto tarief uit één of andere budgetbak te vissen voor een habbekrats.

[ Voor 91% gewijzigd door Polderviking op 27-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Polderviking schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Ja en nee.

Dat ding staat pas voor het laatste kwartaal van dit jaar op de kaart ofzo. Daar ga ik niet op wachten. Tegen die tijd heb ik deze game al binnenstebuiten gekeerd.

Ik zou hem graag willen hebben maar ik snap niet waarom dat zo lang op zich laat wachten/waar hem de moeilijkheid in zit.
Er staat dit jaar meer games op de rol die ik heel graag wil spelen, tegen de tijd dat ze eindelijk met die PS5 update op de proppen komen zit ongetwijfeld tot mijn kin in het universum van een andere game.
Omdat ze bij Projekt Red dit plaatje nooit hebben gezien denk ik;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec9IzpDYpK4F5_2VVqVlFmrpS_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KfEThFdXqtSjg8wwUfV0AmrY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
418O2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:23:
Ik hoop toch echt dat de nieuwe normale patch volgende maand er ook voor gaat zorgen dat de game niet meer crasht op PS5. Dat zou al een hoop schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 27-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003

The Zep Man

🏴‍☠️

Polderviking schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:26:
Normaal gesproken ga ik direct drie of vier keer door dit soort games heen, ik heb ze al "respijt" gegeven door onderstussen twee andere grote RPG's uit te spelen in de tussentijd in afwachting van patches maar veel langer ben ik niet bereid te wachten met m'n 220 euro kostende collector's edition...
Dit zijn wel een beetje krokodillentranen. Je hoefde niet de collector's edition te kopen. Er was een goedkoper alternatief. De meerprijs van een collector's edition zit in de extra's, niet in het spel.

Als je er echt zo mee in de maag zit, dan verkoop je die collector's edition, en vis je het spel eventueel over een jaar uit de budgetbak.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Waarom trekken mensen deze game in een lijn met the witcher 3?
Zit in deze game ook zo'n eindeloos gelul in zoals met The witcher?
Pagina: 1 ... 60 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!