Ik heb tot nu toe al mijn punten in handguns eb cyberhacking gestopt. Leuk natuurlijk, maar iedereen is met één kogel of quickhack dood.
Nu gebruik ik in plaats daarvan een sniper rifle, waarvan ik niet eens het volledige potentieel benut (het wapen staat op 'REQ' en is rood), maar ik schiet alsnog iedereen met 1 kogel neer. Headshots doen gigantisch veel damage en met mijn cyberware en wat mods heb ik een enorme crit kans en heel veel crit damage. Hetzelfde zodra ik de katana erbij pak.. Op een bepaald level maakt het allemaal niet meer uit en hak je sowieso iedereen met 1 slag dood of gaat met 1 kogel neer.
Wel jammer, ik had hier wel meer diepgang in verwacht. Zal ook wel iets zijn waar ze allemaal geen tijd meer voor hadden om een balans in te vinden.
Ik speelde de game ook heel veel stealth. Toen kwam ik in een missie waar de opdrachtgever er heel erg de nadruk legde dat alles stilletjes moest gebeuren. Dus ik pakte expres een shotgun, mijn 90 frag grenades die ik inmiddels had opgespaard, en heb het gehele complex op zijn kop gezet en iedereen in 100 stukjes opgeblazen. En na elke ruimte kwam de opdrachtgever weer fluisterend aan de lijn: "Goed zo, nu op naar de volgende ruimte, en blijf stil hè!"
Het is allemaal niet zo doordacht als dat ik had gehoopt. Veel te veel missers en tekortkomingen. Net kreeg ik ook een aflopend balkje te zien om iemand in zijn gezicht te slaan. Ik liet deze expres aflopen omdat ik hem niet wilde slaan. Toen verdween het balkje uit beeld en sloeg ik hem alsnog... meh.
Heel veel zaken lijken aan de oppervlakte echt veel keuzevrijheid te hebben, maar als je een héél klein beetje experimenteert of iets anders doet dan dat er eigenlijk van je wordt verwacht, prik je er direct doorheen. Erg jammer. Ik heb ook al een paar keer iemand afgewezen tijdens onderhandelingen om er daarna achter te komen dat dit voor het verhaal helemaal niet kan, en je daarna alsnog met hangende pootjes terug moet komen.
Veel main missies zijn wel erg tof opgezet, maar bevatten allemaal dit soort kleine dingetjes waar je echt op kan afknappen voor de meeslepende ervaring. Ondanks de overduidelijke tijdbesparingen en weggeknipte content en mogelijkheden in de wereld en de zijmissies, vind je het in elke hoek van de game terug dat er overal waar mogelijk in de game gesneden is, ook veel in de main story. De ene missies is super gaaf uitgewerkt, en de volgende missie teleporteer je opeens van de ene naar de andere kant van de map voor een korte on-rails-achtervolging van 20 seconden.. Erg zonde.
[
Voor 5% gewijzigd door
Divak op 31-12-2020 16:25
]