Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56
Speel je het spel ook in Quality Mode? Ik heb het niet zonder Motion Blur getest maar ik vond het geen gezicht zodra je de camera draaide...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Thalaron schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:54:
[...]

Speel je het spel ook in Quality Mode? Ik heb het niet zonder Motion Blur getest maar ik vond het geen gezicht zodra je de camera draaide...
Jup, ik speel het spel vanaf dag één in 'Quality Mode' en dat bevalt mij prima. :)

De enige opties die ik heb uitgeschakeld zijn 'Film Grain' en 'Chromatic Aberration'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Joosie200 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:41:
[...]

Looten of craften.
[YouTube: Cyberpunk 2077 - How to get Quickhacks Suicide, Detonate Grenade and Cyberpsychosis FAST and EASY]
Ik heb: detonate grenade, suicide, cyberpsycho lopen looten bij fast travel punt Chapel in Pacifica / rond de mall van de voodoo boys. Kostte me een uurtje lang netrunners omleggen in 1 blokje om zodat ze weer respawnen.

Ik ga uiteindelijk voor: 12 intel/technical, 20 reflexes / cool en 7 body. Geeft me een mooie all round craft 'n hack 'n gun it build. Legendary wapens zijn overal op te vissen, de Lizzy/Chaos/Kongou wapens waarmee ik begon waren leuk voor de begin levels. Maar nu kom ik al legendary wapens tegen die sterker zijn. Ik combineer nu overwatch met widow maker en de burya gun. Het is geen comrades hammer maar het heeft wel dezelfde animatie die nice is.
Uurtje farmtripje uit dat filmpje gedaan en ik heb ze alle 3 geloot. :) Let the mayhem begin.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Yonix schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:19:
[...]

Jup, ik speel het spel vanaf dag één in 'Quality Mode' en dat bevalt mij prima. :)

De enige opties die ik heb uitgeschakeld zijn 'Film Grain' en 'Chromatic Aberration'.
Tot 2 maanden terug wist ik niet beter dan 30fps maar nu al zo ontzettend verwend met die Series X...
Heb cyberpunk geprobeerd om op 30fps te spelen ivm die quality mode maar ik kan het echt niet meer aanzien, wat went dat 60fps snel zeg.
30fps lijkt wel een dia show nu.. vooral met draaien vd camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik heb de game gisteren voor de eerste keer "uitgespeeld". Ik heb alle side missions afgerond en heb uiteindelijk de 50u aangetikt. Heb een beetje een all-rounder build gebruikt met de meeste punten in technical voor het craften.

Als primaire wapen een silenced revolver om vanuit stealth iedereen te 1-shotten met headshots. Daarnaast nog een (smart) assault rifle voor wanneer de chaos uitbreekt en een silenced sniper voor 1-shotten op afstand. Het hacken eigenlijk enkel gebruikt voor het PINGEN, het uitschakelen van camera's / turrets en het "blind" maken van vijanden. (Voor silent takedowns.)

Nu twijfel ik een beetje om opnieuw te beginnen met een female V of dat ik nu verder ga en de map ga clearen. Opnieuw beginnen klinkt leuk, maar ik vrees dat ik, ongeacht welke build ik pak, ik uiteindelijk toch veelal hetzelfde aan het doen ben. Ik kan bijvoorbeeld wel veel meer op strenght of dexterity gooien, maar die damage perks heb ik niet echt nodig. Op normal vind ik het sowieso al erg makkelijk. Je one-shot bijna iedereen zodra je headshots maakt.

Hoe ervaren jullie dit? Maken andere builds in de praktijk echt veel verschil, of is dat voornamelijk op papier zo?

Overigens speelt het op de PS5 echt veel lekkerder weg dan op de PS4, maar het aantal crashes dat ik uiteindelijk gehad heb is echt ongekend. Het spel wist het zelfs voor elkaar te krijgen om tijdens de aftiteling te crashen. (Ja echt....)

[ Voor 9% gewijzigd door SparksNL op 28-12-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:47
Game inmiddels uitgespeeld. (een crash in de credits haha). Alle eindes volgens mij gezien.

Conclusie:

Speel je deze game met het idee een action adventure game met een tof verhaal te spelen en kun je door de bugs/glitches en clunky combat heenkijken dan kun je je op de consoles en PC's die de game kunnen handlen een hoop vermakelijke uren tegemoet gaan.

Speel je de game met het idee een diepgaande RPG met vele keuzemogelijkheden te gaan spelen dan zal je hoogstwaarschijnlijk tegen een teleurstelling oplopen.
spoiler: title
De vrijheid van keuze is een illusie. Veel van je beslissingen (lethal / non lethal etc) zullen weinig uitmaken. Zelfs de Outer Worlds (een RPG die wordt gezien als game met te weinig keuzes) had meer keuzemogelijkheden. Ook de drie verschillende beginkeuzes maken op wat optionele dialogen weinig uit.

Vergelijkingen met GTA zijn achteraf zo gek nog niet. De missieverloop is één op één hetzelfde. Rij naar punt a, ga naar punt b, schiet alles overhoop of stealth erdoorheen, ga terug naar punt a. Het enige verschil is dat je hier de illusie van een keuze krijgt doordat je een dialoguetree doorloopt maar het hadden net zo goed gewone lineaire cutscenes kunnen zijn.

Ik stapte erin met het idee een grootschalige RPG met veel keuzes te krijgen dus vond de game niet veel meer dan oké. Leuk tussendoortje maar er had veel meer ingezeten. Hoop dat de GOTY editie over een paar jaar de game maakt tot wat het wel had moeten zijn.

Score: 6,5

[ Voor 27% gewijzigd door Timothy3000 op 28-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 10:01
Ik speel Cyberpunk op Stadia maar ik zie dat mijn tv bij de randen alles dubbel weergeeft. Hoort dit zo of is er een probleem met mijn tv?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTfNBhUhjKylBBzRXOVCmsZEN1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdaWt2NOEbWO3R6K7xjVAVTu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku9EsKRyEN1j74r_Yj_5Onf1K6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChTyoStsHUAd0AuGP8QinPKi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15
Speculaes schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:02:
Ik speel Cyberpunk op Stadia maar ik zie dat mijn tv bij de randen alles dubbel weergeeft. Hoort dit zo of is er een probleem met mijn tv?

[Afbeelding][Afbeelding]
Volgens mij komt dat door de chromatic aberation, hij is bij jou wel extreem lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
iwaarden schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:03:
[...]

Volgens mij komt dat door de chromatic aberation, hij is bij jou wel extreem lijkt het.
Die heb ik uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Joosie200 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:47:
Zojuist als nog comrades hammer crafting blue print lopen looten. Meteen lopen upgraden naar epic / legendary. En begonnen aan de sidequest sinnerman. Wie heeft die sidequest doorlopen en wat koos jij?

spoiler: Sinnerman spoilers
Ik koos ervoor om Joshua niet overhoop te knallen maar mee te gaan. Geniale plot dat ze een Passion BD willen maken _O- Sloeg het aanbod van de studio chick Rachel af maar gaf wel tegen haar aan dat Joshua rijp is voor het gesticht :+
Toevallig dezelfde blue print geloot daarstraks en wat betreft 'Sinnerman': awesome side job! :D

spoiler:
Ik ging helemaal mee in het verhaal van Joshua en heb hem uiteindelijk aan het kruis mogen nagelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Joosie200 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:47:
Zojuist als nog comrades hammer crafting blue print lopen looten. Meteen lopen upgraden naar epic / legendary. En begonnen aan de sidequest sinnerman. Wie heeft die sidequest doorlopen en wat koos jij?

spoiler: Sinnerman spoilers
Ik koos ervoor om Joshua niet overhoop te knallen maar mee te gaan. Geniale plot dat ze een Passion BD willen maken _O- Sloeg het aanbod van de studio chick Rachel af maar gaf wel tegen haar aan dat Joshua rijp is voor het gesticht :+
spoiler:
Mooie quest, ik heb m aan het kruis genageld prachtige scene 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Chaoss op 29-12-2020 01:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Lekker op een in spoiler tags gehuld verhaal reageren zonder spoiler tags |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 29-12-2020 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had de followup net gehad na Sinnerman. Geniale sidequest. Wat dat betreft zijn er nog wel een paar memorabel. En meteen het sterke punt aan Cyberpunk imo. Het plot van de main quest is 1, maar de diverse sidequests (zij het via Judy, Panam, Rogue of andere personages) vormen de kers op de taart.

Ook van Overwatch een epic / legendary versie gecraft. Pretty in pink, past wel bij mijn vrouwelijke V. Verder een sloot aan gigs / sidequests gedaan vanmiddag. Ben van lvl 25 naar lvl 30 gegaan. En ik negeer de main quest nog mooi eventjes langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:26:
Ik heb de game gisteren voor de eerste keer "uitgespeeld". Ik heb alle side missions afgerond en heb uiteindelijk de 50u aangetikt. Heb een beetje een all-rounder build gebruikt met de meeste punten in technical voor het craften.

Nu twijfel ik een beetje om opnieuw te beginnen met een female V of dat ik nu verder ga en de map ga clearen. Opnieuw beginnen klinkt leuk, maar ik vrees dat ik, ongeacht welke build ik pak, ik uiteindelijk toch veelal hetzelfde aan het doen ben.

Hoe ervaren jullie dit? Maken andere builds in de praktijk echt veel verschil, of is dat voornamelijk op papier zo?
Mja, ik focus me niet op body en intelligence. Zou bij een replay dus met een mannelijke V starten met focus op body - annihilation. Maar het verhaal gaat natuurlijk niet anders zijn in zoverre. Main en side quests blijven hetzelfde, je kunt hoogtens een ander detail kiezen. Ik denk ook niet dat een andere build mij meer gaat bieden qua schade.

Mijn huidige build werkt prima. Wat je zegt: sniper voor op afstand, silenced pistol voor dichtbij te sneaken en als je opgemerkt wordt switchen naar een wapen voor dichtbij. Maar ik heb ook momenten dat ik werkelijk alles en iedereen quick hack zonder een kogel te lossen. Zo kun je ook je toeleggen op een katana + mantis blades build. Ik heb twee katana's en de mantis blades. Gruwelijk goed dichtbij, combineer het met quick hacks op afstand en zoiets werkt ook.

Maar ik merk zelf dat ik teveel stil sta en een schietschijf word als ik losga met mijn mantisblades. One hitten met een pistool/sniper rifle werkt voor mij fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
RubenSaurus schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:22:
[...]

Lekker op een in spoiler tags gehuld verhaal reageren zonder spoiler tags |:(
Wat een onzin, je zal toch eerst op de spoiler text moeten klikken om uberhaupt wijsheid te halen uit mijn post... mss spoil je het nu zelf wel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik vond de quest The hunt met die politie agent de vetste sidequest, deed mij denken aan films als silence of the lambs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
unfor schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:26:
Ik vond de quest The hunt met die politie agent de vetste sidequest, deed mij denken aan films als silence of the lambs.
Ik vond de 'Portal's GLaDOS quest' met de taxi errug leuk gedaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

robzzzzzzzz schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:14:
[...]

Wat een onzin, je zal toch eerst op de spoiler text moeten klikken om uberhaupt wijsheid te halen uit mijn post... mss spoil je het nu zelf wel 8)7
Euhm... jouw tekst is niet in een spoiler gehuld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
@Joosie200 ik Ben opnieuw begonnen met een female v. Ga nu voor een gelijkwaardige speelstijl maar dan meer focus op hacking. Speel nu op hard en dat is vele malen leuker! Je wordt nu soort van gedwongen om ook daadwerkelijk hacks e.d. te gebruiken, anders red je het gewoon niet. Tot slot ook bewust andere keuzes maken op moment waardoor het toch soort van nieuw aanvoelt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:14:
[...]

Euhm... jouw tekst is niet in een spoiler gehuld. ;)
Dan begrijp je niet wat ik zeg, Die van hem wel en zodra je die aanklikt kan je pas wijsheid maken uit die van mij, Wat een mieren geneuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
robzzzzzzzz schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:02:
[...]

Dan begrijp je niet wat ik zeg, Die van hem wel en zodra je die aanklikt kan je pas wijsheid maken uit die van mij, Wat een mieren geneuk
Nee, een terechte opmerking hoor. Ik had jouw post ook liever in spoiler tags gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:41:
@Joosie200 ik Ben opnieuw begonnen met een female v. Ga nu voor een gelijkwaardige speelstijl maar dan meer focus op hacking. Speel nu op hard en dat is vele malen leuker! Je wordt nu soort van gedwongen om ook daadwerkelijk hacks e.d. te gebruiken, anders red je het gewoon niet. Tot slot ook bewust andere keuzes maken op moment waardoor het toch soort van nieuw aanvoelt 😊
Je krijgt dus makkelijk de betere quick hacks bij elkaar in Chapel. Maar ik heb vanavond er nog eentje gevonden.

spoiler: Als je de proloog nog niet uitgespeeld hebt
V eindigt op een vuilstort waar Dex wordt doodgeschoten en V kan opkrabbelen dankzij Takemura.

Dex heeft zijn eigen legendary / iconic gun genaamd Plan B. Je kunt hem looten van zijn lijk op die exacte vuilstort. Plan B heeft onbeperkte ammunitie maar elke afgevuurde kogel kost je 1 eddie _O-

En oh trek de vriezer eens open als je er toch bent. Neem wat je uit de vriezer haalt naar Nix. Het is niet alsof je er niks voor terug krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

[Afbeelding][Afbeelding]
Oled? Dat is pixel shift tegen inbranden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
"May not be lethal but your enemies wish it was" :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LYtHjZQnl6Vnvfoc5uMEcwZwg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZhVyzSHswOYHcZUeWXYd6uE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 13:13

^^0nMe

Got Babana's?

Yonix schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:43:
[...]

Toevallig dezelfde blue print geloot daarstraks en wat betreft 'Sinnerman': awesome side job! :D

spoiler:
Ik ging helemaal mee in het verhaal van Joshua en heb hem uiteindelijk aan het kruis mogen nagelen.
Mooie quest ja, vooral als je je hebt verdiept in de lore en overal goed oplet. Een sneaky detail viel me wel op:
spoiler:
Jij en vooral Silverhand maken zich heel druk om het feit dat Joshua (een volwassen kerel) zichzelf laat uitbuiten door corpo's, maar in het 2e deel bij de studio staan ondertussen 2 staff-leden van dezelfde crew 'te dealen' met elkaar ivm een snuff BD met een kind erin... Die 2 hebben van mijn V nog een corrosie-granaat aangeduwd met een dildo tegoed bij een volgende playthrough als Chaotic Good Nomad >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Kheos schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:09:
[...]

Nee, een terechte opmerking hoor. Ik had jouw post ook liever in spoiler tags gezien.
Nogmaals, Vind jij. }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat zit zo in het spel.
Maar op je plaatjes zijn de dubbele randen wel erg duidelijk. Misschien staan je kleurinstellingen op je tv niet helemaal goed.
Het hoort in ieder geval wel in het spel.
Vind ik ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Zit er een (tijdelijke) skillcap in het spel? Ik heb een level 15 char waarbij de skills progression bij breach protocol, quickhacking en stealth (attribuut staat nu op level 13) niet meer voorbij level 7 gaat. Het blijft bij 100% staan en ik ontving ook geen bijbehorende xp voor deze skills. Voor skills die lager dan 7 zijn functioneren nog wel. Iemand enig idee of dit hoort of dat het een bug betreft?

[ Voor 4% gewijzigd door seez op 28-12-2020 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@PepieNL Ik heb hetzelfde, al kom ik vanaf een PC met 1440p 144Hz met een GTX 1080 (inmiddels ook weer verouderd maar toch).

Maar ik denk dat het voornamelijk niet handig was om eerst Gears 5 te spelen en daarna Cyberpunk 2077 op te starten haha

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Vraagje m.b.t. een bepaald wapen:

spoiler:
Ik ben nu in het bezit van 'Skippy', echter ik kan met geen mogelijkheid verstaan / horen wat hij tussendoor zegt. Het is ook niet ondertiteld. Kan ik dit ergens aanpassen? Het menu geeft mij weinig opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NLxAROSA schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:12:
"May not be lethal but your enemies wish it was" :+

spoiler:
Ik vind de tekst onderaan nog grappiger eigenlijk :) Trouwens wel vette dmg inderdaad op dat ding. Maar ik heb nu de gouden baseball bat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
unfor schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:26:
Inderdaad, die vond ik ook super.

spoiler:
Als je als vrouw speelt kan je ook een relatie met hem beginnen trouwens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Vind het zo ontzettend zonde dat deze game die ontzettende negatieve vibe over zich heen heeft gekregen. Terecht hoor, wat XBO en PS4 betreft, maar echt de sfeer, de karakters, de side missies, zijn echt ongeëvenaard vind ik. Het is echt genieten. Vanavond ook The Hunt en Sinnerman gespeeld. Met name die eerste, fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
seez schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:58:
Zit er een (tijdelijke) skillcap in het spel? Ik heb een level 15 char waarbij de skills progression bij breach protocol, quickhacking en stealth (attribuut staat nu op level 13) niet meer voorbij level 7 gaat. Het blijft bij 100% staan en ik ontving ook geen bijbehorende xp voor deze skills. Voor skills die lager dan 7 zijn functioneren nog wel. Iemand enig idee of dit hoort of dat het een bug betreft?
Vreemd. Normaal moet je kunnen blijven gaan tot de hoogte van je attribute level. 13 dus hier. Niet 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:58
seez schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:58:
Misschien een lvl/skillcap omdat je nog in Act 1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Flying Hawkic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 07:07:
[...]

Vreemd. Normaal moet je kunnen blijven gaan tot de hoogte van je attribute level. 13 dus hier. Niet 7.
Dank voor je reactie
Inderdaad. Ik had het opgezocht. Na een restart werkte het gelukkig weer, volgens mij toch een bug

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
Gisteravond een heerlijke 'Cyberpunk-sessie' gehad. 8)

Allereerst wat gigs gedaan (NCPD, 'El Capitan'), nog een side job ('Both Sides, Now'), een leuke gun gevonden, ein-de-lijk losgegaan bij de Ripperdoc en tot slot de main story maar weer eens opgepakt en een eerste ontmoeting met de Voodoo Boys gehad; wat was dat gaaf zeg! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAS1FnCX-ZE1Yc193nyVnUXA9-s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/1a3pDi8qQtVD7d4lMDx72UxK.png?f=fotoalbum_medium

spoiler:
Placide doet zijn naam eer aan en is onwijs kalm nu, want hij is dood. >:)

En de loot was especially nice. 8) Best wat legendaries (guns, gear en mods) mogen looten. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSXk09rnv_SJ0uC8WW_siREQlmE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AWNjoq3lFbMjoeNXot1qEn5E.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_s5qA2DKrAO0-G9Vee8PQzmX0M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qx3bXRVZzrtey82IIlbGw06k.png?f=fotoalbum_medium

I love this game. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valcanus1337
  • Laatst online: 08-03-2021
Game uitgespeeld op zon 50 uur. Zeker geen goty, maar wel vermakelijk.

Snap niet dat ze de Adam Smasher en zijn fight zo verziekt hebben. Daar hadden ze zoveel toffe dingen mee kunnen doen, ook geen interactie op het einde na. Best jammer want hij werd goed opgebouwd in het verhaal en zeker na zijn intros had ik er meer van verwacht.

PSN ID: White_Anomaly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Joosie200 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:02:
V, back in black met twee rides:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu ik een Caliburn on demand heb even lekker lopen off roaden. Voelt net alsof je Horizon 4 speelt haha.
Haha hardop lachen, deze screens laten de game lijken op een game uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
Snippertje schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:51:
[...]

Oled? Dat is pixel shift tegen inbranden.
Samsung Qled

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Screenies :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gxuFAAz390PhcdFXqwxrVWnRKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmFPxRDCBM6Oii4d4sSKLcA6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEMfLggrRdN4X2R6IUKTDAMUnmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tKi3c3vNU0TFAVqfZ2hQecs4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iDPgIXtwffaXQwjta1IzPKFujQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHJyRTg2JXFt7jvV6ZrXpps0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58
Lange tijd geleden dat ik zo verslaaft ben geweest aan een game, zeker gezien ik dus echt helemaal niks meer heb met shooters :9
(Okay, Cyberpunk ligt meer in de buurt van Fallout dan een echte shooter)

Ja er zitten veel fouten in.
Ja je begint je er aan te irriteren na een tijd.

Maar echt :9~ verslavend.

Cyberpunk bied ook echt veel mogelijkheid om uit te breiden, en ik hoop echt dat ze dat gaan doen :Y
(Een VR optie mogen ze er van mij ook wel in bouwen >:) )

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Na een paar uurtjes in act 2 hebben doorgebracht, ben ik helemaal op nieuw begonnen.
Begrijp het hacken nu helemaal en het is super tof om sommige missies in stealth te voltooien.
Vind het idd ook een enorm leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Valcanus1337 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:40:
Game uitgespeeld op zon 50 uur. Zeker geen goty, maar wel vermakelijk.

Snap niet dat ze de Adam Smasher en zijn fight zo verziekt hebben. Daar hadden ze zoveel toffe dingen mee kunnen doen, ook geen interactie op het einde na. Best jammer want hij werd goed opgebouwd in het verhaal en zeker na zijn intros had ik er meer van verwacht.
spoiler:
Wat had je verwacht? Adam Smasher is meer machine dan man, die de afgelopen 50 jaar alleen maar haat heeft gevoeld. Tijdens het gevecht wordt daar zelfs naar gehint, omdat hij grapt dat hij al heel lang geen fysieke pijn meer heeft gevoeld.

De confrontatie tussen Johnny/V zou ik op geen enkele andere manier gezien hebben, ook met hoe Johnny over hem praat in het spel en diens verzoek aan V.

Over het einde: Nomad einde voelt als het 'canon' einde, dat een klein beetje open en hoopgevend is. De rest is... meh. :/

Een einde met Johnny op de bus voelde te geforceerd. V had veel meer pegels in zijn bankaccount, en opeens is dat allemaal weg. En Johnny die de bus pakt, terwijl hij een heel wagenpark met een druk op de knop klaar heeft staan? Nope. Natuurlijk kan het zijn dat hij alles moest achterlaten toen hij een nieuwe identiteit moest aannemen, maar zelfs dan zie ik Johnny Silverhand niet op de bus stappen.

Al met al had ik ook een niet te rooskleurig einde verwacht. Dat past gewoon niet bij V's karakter. Zoals meerdere malen aangehaald in het spel is Night City een stad die je opvreet. Dat gebeurde dan ook grotendeels met V en alle vrienden die die onderweg ontmoet. Judy had gelijk: het beste dat je kan doen is vertrekken en nooit meer omkijken.

Heb er zo'n 60 uur over gedaan. Het was voor die 24 EUR wel de moeite waard (GOG.com vanuit Rusland via een VPN). Ik weet niet of ik nog eens door het spel ga. Eerst maar eens kijken wat de toekomst brengt qua updates. :P

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2020 22:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
dierkx36 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:23:

Cyberpunk bied ook echt veel mogelijkheid om uit te breiden, en ik hoop echt dat ze dat gaan doen :Y
En daar hebben ze alles om mee te bewijzen, ergens heb ik nog steeds de hoop dat ze dit rechttrekken, maar er is nog zo ziekelijk veel te doen aan die game. Secondair, die minder bekende voice-actors zullen prima nog wat blijven inspreken, maar weet niet of Reaves daar ook nog dialogen vol op zit te wachten.

Nu alleen nog bezig met laatste achievement, bullshit manier om die specifieke dialogen bepalend te maken of je wel of niet de trigger krijgt, ondertussen genoeg glitches en bugs gevonden om dan maar beetje te vermaken (weg op en neer rennen, 6 neerknallen, opnieuw), de solo run is aanzienlijk moeilijker en ik ga geen cheesy-easy mode met blades spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Yonix schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:28:
Vraagje m.b.t. een bepaald wapen:

spoiler:
Ik ben nu in het bezit van 'Skippy', echter ik kan met geen mogelijkheid verstaan / horen wat hij tussendoor zegt. Het is ook niet ondertiteld. Kan ik dit ergens aanpassen? Het menu geeft mij weinig opties.
spoiler:
Afhankelijk van hoe je hem instelt, dus headshot only of bodyparts only ofzo krijg je andere dingen.
Bij bodyparts blijft hij tetteren maar als je headshot only doet dan mag je max 50 kills maken en krijg je later weer een gesprek en noemt skippy je een psycho ofzo :)

Leukste gun in hele spel!

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ook iets dat ik niet echt snapte over een aantal eindes:

spoiler:
Als het mogelijk is om V's lichaam aan te passen aan wat er van Johnny over is na het toepassen van Soulkiller (tot op DNA niveau aan toe), dan zou het ook mogelijk moeten zijn om V's lichaam opnieuw aan te passen aan wat er van V over is na het toepassen van Soulkiller. Dat dit niet genoemd wordt (ook niet dat het onmogelijk is) voelt wat aan als een gat in het verhaal om zo de boel maar een bepaalde kant op te forceren.

Het wordt sterk gehint dat Soulkiller daadwerkelijk de ziel vernietigt in het proces, maar gezien het Cyberpunk universum niet goed kan definiëren wat een ziel is (net als het echte universum) zie ik dat meer als speculatie. De 'engram' van Johnny kan een volledig leven hebben in V's lichaam, en er wordt sterk gehint dat die zelfbewust en wilsbekwaam is. Als een ziel daarvoor nodig is, dan is de ziel van V of van Johnny aanwezig. In beide gevallen zou het herstellen van de engram van V met een 2.0 Soulkiller relic een werkelijk happy ending zijn, omdat het dan alles dat V is (inclusief ziel) weer in V's gezonde lichaam is. Daar zouden V en/of Johnny voor moeten vechten. Idee voor DLC? ;)

[ Voor 58% gewijzigd door The Zep Man op 21-02-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DutchOwnage schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:18:
Vind het zo ontzettend zonde dat deze game die ontzettende negatieve vibe over zich heen heeft gekregen. Terecht hoor, wat XBO en PS4 betreft, maar echt de sfeer, de karakters, de side missies, zijn echt ongeëvenaard vind ik. Het is echt genieten. Vanavond ook The Hunt en Sinnerman gespeeld. Met name die eerste, fenomenaal.
Helemaal eens. Night City komt op mij over als een stad waarin toevallig het verhaal van V zich afspeelt. Bij RDR2 bestond de wereld bij de gratie van het (hele matige) verhaal. Het helpt ook dat er veel meer missievrijheid is en de voice acting heel veel beter is. The Witcher 3 was voor mij een geweldig verhaal maar heel vermoeiend spelen met potions dit, plukken dat, knetterclunky vechten en te veel diepte in de lore voor meer casual spelers.

Echt een heerlijke game, en speelt echt uitstekend op Stadia.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 18:26
Dat hoop ik ook. Je kan best wel veel zoals een eigen Judy Alvarez verhaal of een Rogue of een Panam. Voor V, hm als je uitbreidt dan moet je wel 1 van de eindes nemen en dat wordt dan wel canonical, tenminste dat denk ik dan. Ik weet niet of ik dat wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dierkx36 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:23:
Nou, inderdaad. Deze wereld in VR :9 :9~

Maar ik denk dat ze al een groot deel van 2021 bezig zullen zijn om de boel toch op de oude consoles te laten draaien. Ik denk dat we eerder moeten hopen op een thirdparty mod.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 29-12-2020 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
SinergyX schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:26:
Nu alleen nog bezig met laatste achievement, bullshit manier om die specifieke dialogen bepalend te maken of je wel of niet de trigger krijgt
Dus je kan echt nooit iedereen tevreden krijgen. Sommige mensen vinden het super dat keuzes in een gesprek gevolgen hebben. Anderen zoals jij vinden het onzin. Ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen.

spoiler:
Edit: En ja, ik heb ook geen goede relatie met Johnny, dus ik kan het 'geheime' einde niet spelen. Helaas, bij een volgende playthrough maak ik wel andere keuzes.

Zelfde als mijn 'crush' wel of niet bellen voordat ik Panam bel voor de laatste missie. Als ik wel bel om te zeggen dat ik op suicide missie ga, gaat Judy mee achteraf. Als ik niet bel dan ga je beide weg uit de stad, maar niet samen. Dat vind ik geweldige opties, dat soort kleine verschillen.

Net als de keuzes om de arts die je een kunsthart geeft te laten leven of niet. Wanneer je hem laat leven krijg je te horen dat er een fout in zit en gaat die Aldecaldo niet dood. Wanneer je die arts afmaakt, zoals ik deed, krijg je dat niet te horen en gaat die Aldecaldo wel dood.

[ Voor 45% gewijzigd door TheBrut3 op 29-12-2020 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

spoiler:
Nog iets dat alle eindes missen:

Als je een kat hebt geadopteerd*, dan verblijft die in V's appartement. Volgens mij wordt er niet gehint naar wat er met die kat gebeurt, en dat vind ik een stuk erger dan wat er met V en/of Johnny gebeurt. Die kat heeft er niet voor gekozen. :(

* Als V zijn appartement uitloopt, ga meteen links de gang in en rechts de hoek om. Daar staat een kom waar je kattenvoer ('junk' item) in kan doen. Kom later terug, en er zal een kat naast zitten. Pak die op, en V geeft de kat een thuis in zijn appartement. Ik heb de kat tijdens verschillende bezoeken in de wasmand (zijn slaapplek naast V's bed), op het bureau naast de monitor, en op de kattenbak naast het toilet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:06:
[...]

Dus je kan echt nooit iedereen tevreden krijgen. Sommige mensen vinden het super dat keuzes in een gesprek gevolgen hebben. Anderen zoals jij vinden het onzin. Ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen.
Heb jij wel een idee hoe 'impactvol' dit allemaal is? Gevolgen? Nee, werkelijk 0,0. Werkelijk gaat het om 3 zinnen dialoog, waar werkelijk niets veranderd aan de tekst, buiten 1 extra zin.

Ik denk alleen dat veel nog in de verwarring zijn dat deze 'secret' ending een uitkomst is van jouw interactie met Johnny, pop your bubble.. dat is hij niet. Het zijn maar 3 cruciale vragen (die dezelfde dialoog geven) waarop jij correct antwoord moet geven, dat is werkelijk alles wat je nodig hebt.

Goed, ik denk dat er mensen zijn die helemaal uit hun dak gaan als jij keuze A - B geeft, of B - A geeft, terwijl beide uitkomst C altijd zullen geven, beetje zoals in GTA je de keuze had tussen je henchmen tijdens de heist die bepalend waren of je paar duizend extra kon krijgen of niet, terwijl de absolute uitkomst altijd identiek is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Zijn jullie de kat al tegengekomen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFaVNe0RPdZkTZbuiebJTJxj48E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NQzOlbHflXF8Mtwyiz2GIgYU.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
Ja O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hAKMkRup_IDmOexzNvILkGMQCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McpEEAJo08uPIkhOMiUxJynH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
spoiler:
Ja, tijdens een missie met Takemura zta hij een keer op een muurtje en ook tijdens een flashback met Silverhand. Zit er een betekenis achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Twee posts boven jou.
The Zep Man in "[Multi] Cyberpunk 2077"
Flying Hawkic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:46:
[...]

spoiler:
Ja, tijdens een missie met Takemura zta hij een keer op een muurtje en ook tijdens een flashback met Silverhand. Zit er een betekenis achter?
spoiler:
Ja. De betekenis wordt later uitgelegd tijdens een missie met Goro Takemura (Japanse ex-Arasaka bodyguard), waarin V en Goro bij Arasaka inbreken om de beveiliging van een vliegende praalwagen ('float') vroegtijdig te kraken. V en hij zien een kat, en hij legt uit dat de kat het eerste dier is naast de kakkerlakken dat hij in Night City heeft gezien. Hij legt dan ook een Japanse betekenis uit. Tegen het einde van het spel is daar nog een subtiele referentie naar.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 30-12-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 23:04
De game is wel makkelijk of niet? Of ligt dat aan mij? Speel op very hard en voel mijzelf echt overpowerd.
Game is erg tof, maar mis wel de uitdaging in de gevechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Laatst online: 18-09 14:56
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:03:
Als laatste miste ik echt heel veel achtergrondinformatie over deze wereld. Hoe komen we in 2077? Er zijn referenties aan oorlogen en de versplintering van de VS, maar het blijft verder heel erg vaag. Het helpt niet om die wereld in te komen.
Als je het spel gepre-ordered hebt, krijg je er een gratis versie bij van de Cyberpunk 2020 sourcebook. Die beschrijft al een heel gedeelte van de lore. De 4th corporate war wordt natuurlijk nog niet vermeld. Die vind plaats in 2022 - 2024.
Een redelijk goed boek om meer te weten over de lore van 2077 is "The World Of Cyberpunk 2077". Wil je meer details weten over alles tot en met de
spoiler:
4th corporate war
, dan kan ik de volgende humble bundle aanraden: https://www.humblebundle....berpunk-r-talsorian-books
De Stormfront en Shockwave boeken gaan specifiek over
spoiler:
deze oorlog tussen Militech en Arasaka (waar je zelf als PC aan deelneemt)

Weet wel dat sommige stukken uit de lore zijn aangepast:
spoiler:
- Samurai is al in 2008 gesplit, niet in 2023.
- Het zijn de PC's die de nuke planten, niet Johnny Silverhand. Johnny's team was een decoy. Hij was/is ook helemaal geen terrorist maar deed dit in opdracht van Militech en President Kress.
- De streetslang van input en output is oorspronkelijk omgekeerd. Input is girlfriend en een output is boyfriend. Waarom ze dit in het videospel hebben geswitched is niet bekend ...

De topicwaarschuwing lezen is weer moeilijk ziek ik

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 30-12-2020 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 22:55

Phntm

Tlingelingeling

Mortis__Rigor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:24:
[...]

Als je het spel gepre-ordered hebt, krijg je er een gratis versie bij van de Cyberpunk 2020 sourcebook. Die beschrijft al een heel gedeelte van de lore. De 4th corporate war wordt natuurlijk nog niet vermeld. Die vind plaats in 2022 - 2024.
Een redelijk goed boek om meer te weten over de lore van 2077 is "The World Of Cyberpunk 2077". Wil je meer details weten over alles tot en met de 4th corporate war, dan kan ik de volgende humble bundle aanraden: https://www.humblebundle....berpunk-r-talsorian-books
De Stormfront en Shockwave boeken gaan specifiek over deze oorlog tussen Militech en Arasaka (waar je zelf als PC aan deelneemt)
Het gedeelte over Johnny is denk ik beter om tussen spoiler tags te plaatsen. Is namelijk wel een belangrijk deel van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
The Zep Man schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:08:
[...]

Twee posts boven jou.
The Zep Man in "[Multi] Cyberpunk 2077"

[...]
spoiler:
Ja. De betekenis wordt later uitgelegd tijdens een missie met Goro Takemura (Japanse ex-Arasaka bodyguard), waarin V en Goro bij Arasaka inbreken om de beveiliging van een vliegende praalwagen ('float') vroegtijdig te kraken. V en hij zien een kat, en hij legt uit dat de kat het eerste dier is naast de kakkerlakken dat hij in Night City heeft gezien. Hij legt dan ook een Japanse betekenis uit. Tegen het einde van het spel is daar nog een subtiele referentie naar.
spoiler:
Ah over die missie had ik het inderdaad. Dat was de eerste keer dat ik de kat zag. Bedankt voor de verdere toelichting, maar ben de Japanse betekenis vergeten :-). Ben benieuwd wat er nog komt dan.
Ik moet de laatste missie nog aanvatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
DutchOwnage schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:18:
The Hunt was inderdaad mooi. Sinnerman heb ik ook gedaan
spoiler:
maar die vond ik niet echt speciaal, ofwel heb ik foute keuzes gemaakt? De quest eindigde bij mij na het gesprek in de PieZ. Heb nergens iets moeten doen zoals bij The Hunt. Hoe verliep het bij jou?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Flying Hawkic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:15:
[...]

The Hunt was inderdaad mooi. Sinnerman heb ik ook gedaan
spoiler:
maar die vond ik niet echt speciaal, ofwel heb ik foute keuzes gemaakt? De quest eindigde bij mij na het gesprek in de PieZ. Heb nergens iets moeten doen zoals bij The Hunt. Hoe verliep het bij jou?
.
Bij mij kwam er enige tijd later nog een part 2. Met alles erop en eraan :+. Dacht dat het in eerste instantie ook klaar was na dat gesprek in de PieZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Ik zit nog steeds in act 1, speel niet zo heel veel maar ik vind het ook tof om de stad lekker te verkennen en veel gigs en side quests te doen voor ik weer verder ga. Ik moet zeggen dat ik het, buiten dat het ook na de updates nog steeds niet lekker draait op de PS4, de game zelf erg goed is. Ik ga hem straks op de PS5 ook nog zeker een keer doorspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tinus_Budel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:35:
Ik zit nog steeds in act 1, speel niet zo heel veel maar ik vind het ook tof om de stad lekker te verkennen en veel gigs en side quests te doen voor ik weer verder ga. Ik moet zeggen dat ik het, buiten dat het ook na de updates nog steeds niet lekker draait op de PS4, de game zelf erg goed is. Ik ga hem straks op de PS5 ook nog zeker een keer doorspelen.
Hou er rekening mee dat het lijkt dat er bepaalde dingen achter de 'acts' zitten. Dus die lijken niet unlocked totdat je de act begint.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

Ondanks alle negatieve verhalen over Cyberpunk 2077 (deels terecht), kon ik het toch niet laten om de PS4 versie voor mijn PS5 te kopen. Heb me al die tijd dat er teasers en gameplay videos tevoorschijn komen, al verheugd erop, dan ga ik hem nu halen ook. :P
Met de PS4 versie kan ik gelukkig een gratis upgrade naar de PS5 versie kan krijgen, dus mocht het toch allemaal tegenvallen, dan kan ik nog even wachten. Het enige nadeel is dat ik de game op disc heb moeten kopen, want digitaal is deze natuurlijk niet meer beschikbaar.

Zit net een uurtje in de game, als Nomad de border overgestoken en net alle tutorials doorgelopen en ik ben zeer tevreden. De graphics en framerate zijn tot nu toe prima, doet me denken aan Watch Dogs Legion, waar ik ook veel plezier aan heb. HDR wel disabled, want dat zag er niet uit. Zonder HDR is de game overigens nog steeds erg sfeervol.

Nu maar weer lekker gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

RnB schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:49:
Ondanks alle negatieve verhalen over Cyberpunk 2077 (deels terecht), kon ik het toch niet laten om de PS4 versie voor mijn PS5 te kopen. Heb me al die tijd dat er teasers en gameplay videos tevoorschijn komen, al verheugd erop, dan ga ik hem nu halen ook. :P
Met de PS4 versie kan ik gelukkig een gratis upgrade naar de PS5 versie kan krijgen, dus mocht het toch allemaal tegenvallen, dan kan ik nog even wachten. Het enige nadeel is dat ik de game op disc heb moeten kopen, want digitaal is deze natuurlijk niet meer beschikbaar.

Zit net een uurtje in de game, als Nomad de border overgestoken en net alle tutorials doorgelopen en ik ben zeer tevreden. De graphics en framerate zijn tot nu toe prima, doet me denken aan Watch Dogs Legion, waar ik ook veel plezier aan heb. HDR wel disabled, want dat zag er niet uit. Zonder HDR is de game overigens nog steeds erg sfeervol.

Nu maar weer lekker gamen. :)
Wat betreft HDR heb ik het idee dat als HDR aan staat op je console en je de HDR op none zet in de game, het alsnog HDR is, want punt 1, mijn TV geeft nog steeds aan dat het een HDR signaal is, en punt 2, als ik HDR uit zet op de console ziet het beeld er een stuk slechter uit in de game en heb ik de optie voor HDR niet eens.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31
12 december een refund aangevraagd, vandaag eindelijk bericht dat deze is goedgekeurd.

Spel ziet er echt prachtig uit, maar alle bugs en zeer matige AI breken te vaak de immersie voor mij. We proberen het over een jaartje nog een keer ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

ik heb het spel ook nog niet uitgespeeld en kwam vandaag dus het niews tegen dat er dlc's aan gaan komen.

Ik denk dat de meeste DLC's die we krijgen , "weggelaten" content is die er eerst in zou zitten. Ik mis echt wel een zooi wat verbeterd moet worden. Dus tja dat word denk ik een mooie DLC

- De missing train functie , je kon , zou kunnen reizen met de trein.
- De Ai van de politie zou stukken verbeterd moeten worden

Maar wat mij vooral tegenvalt is het volgende : Ze hadden in de previews het altijd over dat de map niet zo groot zou zijn maar dat wel veel dingen verticaal bereikt kunnen worden. Nou ligt aan mij maar de plekken waar ik " omhoog " ga , is het meeste met een lift. Wat mij weer een goedkope manier vind om een nieuw gedeelte te loaden.

En nog iets , al die flying cars and shit. Waarom kunnen wij met V niet een auto fixen waarbij je zelf kunt vliegen , is het misschien dat verticality gedeelte van de stad ook vies tegen valt.

Ook een belangrjk punt , vind ik , het gebrek aan seks. Begrijp me niet verkeerd , maar het feit dat er met zo veel bombarie de game een dikke 18+ werd gegeven doordat er veel seks in zit , valt me vies tegen.
Nee geen pervers mannetje. Maar voor een 18+ gehyped spel. verrekte weinig nudity. Zelfs V kan officieel niet naakt lopen en houd altijd der ondergoed aan.

Tja... Tijd om de modding community los te laten op deze game.

Effe een edit : Wat ik mis en wil zien is :
  • Meer 3rd person view van je V. In de gameplay video's zie je zo veel meer 3rd persons view , in de lift , voor uitstappen , in je huis etc. Voor de eerste missies met Jackie is het duidelijk zichtbaar
  • Ik wil dat de V creation meer invloed heeft met het spel element. Ja daar hoord ook bij dat je je V kunt aanpassen na de hand , met behulp van Kappers , Tatoo shops etc. Hell je kunt bij rippers je body parts aanpassen , maar alleen dat is na de eerste keer ook alleen maar een Buy en implant ding. Je gaat bijvoorbeeld niet meer in de chair zitten , krijgt geen filmpje hoe de implants gezet worden.
  • Meer huizen.
  • Auto's aanpassen.
  • Betere V Creation opties , meer meningsvol door het hele verhaal heen. (sexe , achtergrond etc)
  • Meer romance options. Je zou met veel NPC romantic kunnen worden en dat zou invloed hebben op je spel. Ik zie maar 2 Toy mensen (vrouwelijke , mannelijke ) that is it. Geen strip bars , Geen sex ,
  • Geen reactie op wat je draagt en doet , Betere AI voor alle NPC's op dingen die je draagt en doet in de wereld.
  • Kunnen vliegen in de wereld
  • Transportation anders dan die fast travels
  • 3rd person 1st person Toggle able.
  • Meer Item inspections zoals je ook in de eerste gameplay trailers zag .
  • Meer NPC's die inderdaad de gehele dagen rondlopen en ook naar huis gaan etc.
  • Betere AI voor Politie.
  • Storage opties. Alles in je safehouse , auto's zouden gelijk moeten zijn , is niet zo
  • Meer verticaliteit opties , dus niet de veredelde lift loading screen hide options. Ik heb het gevoel dat het spel totaal niet groot is kwa oppervlakte , maar ook niet groter is geworden door de beloofde verticaliteit van het spel.
  • Basicly meer RPG elementen verwerken in het spel.
Een redit post die eigenlijk alles samenvat :

Let's lay down a list of what was promised to us but it was found missing from the game.

FINAL EDIT: Ok guys I think we have a good lay out of the game we were promised vs the game we had. I won't really modify further this list. I think we have touched on every main aspect of the game in a truthful and objective (for what we can) way. Please if you have any critism let it be contructive and well documented. Many of these are complex issues that deserve more than just a twitter post to be discussed. Also feel free to use this if needed in the future.

Features we were told to expect but aren't in the game:

- AMAZING AI that directs enemies during combat/patrol but also citizens and npcs' daily life (https://www.reddit.com/r/...7_an_indepth_look_at_the/)

- wanted system and corrupt police (https://gamerant.com/cybe...ed-system-corrupt-police/)

-Immersive police involvment changing with the area where you commited the crime (https://www.usgamer.net/a...r-details-law-enforcement)

- (half kept) in general, more interesting combat and hacking (YouTube: Cyberpunk 2077 – Deep Dive Video). Some examples are the ability to use your wire to hack people (YouTube: Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough), hacking reveales information about the network, more interesting viruses to upload, more loot from hacked devices. DISCLAIMER: the changes here may be due entirely to balace issues and/or making the game better and more intuitive. I keep this as a promise "half kept" as the hacking system gets really boring really soon and doesn't even many abilities you can upgrade. The skill tree is filled with passive and all you do is press tab, pick whatever, kill, repeat. For a better explanation please read this: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

- more interesting gameplay, for example: trauma team that plays a key role, freequent flying avs, ads that target the player point to the merchant that sells that product, merch could be pre-viewed before purchase (Source: YouTube: Cyberpunk 2077 – Deep Dive Video + Q&A panel with developers and YouTube: Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough) NOTE: this section is by far the most oversimplied one. There are a number of minute key things I am not stating in this thread because I don't want to dilute it too much, i.e.: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

- Strong RPG elements (https://wccftech.com/cybe...n-the-witcher-3-says-dev/). This was actually subject of lengthy debates in this thread, as some of you are happy with the "RPGness" of CP2077. Personally I have not seen a lot of elements that make a game an RPG, such as relevant checks (speech, perception... right now all we have are options to break a door or go around it), solid companions, defined power dynamics between factions and a general sense of progression achieved through meaningful upgrade to your character. The game right now is more akin to a shooter/looter with stats. Which is not "strong RPG element". Mind you, if you like it this way it's perfect, and I personally don't mind it too much. But the lack of RPG components does stay in the list as a promised not fulfilled. And no, madqueen, having 7 different finales that you get to choose doesn't make a looter/shooter an RPG.

- NPC unique daily routine and AI (https://www.vg247.com/202...npcs-1000-daily-routines/)

- Quest decisions will have relevance in the world (https://onlysp.escapistmagazine.com/cyberpunk-2077-changes/)

- (half kept) Meaningful day and night cycle (right now it's mainly cosmetic and doesn't impact the gameplay a lot, e.g.: you aren't more stealthy at night) as described in Exploring Cyberpunk's Night City with CD Projekt Red - Cyberpunk 2077 - Gamereactor but it does something, like opening and closing some venues and modifying some population density. I have not seen evidence of places being more dangerous at night. If you have please record a clip and send it over.

- Incredible character customization during creation / in-game (https://gamecrate.com/cyb...ider-robot-and-more/23426 and https://www.gamesradar.co...-2077-character-creation/)

- Use of drones for more than just some missions in the game (https://gamecrate.com/cyb...ider-robot-and-more/23426)

- three different lifepaths and more that would actually have more impact than what we are getting now (Wall running and metro system are not the biggest thing to be cut out from the game. Its the plot : cyberpunkgame (reddit.com)) for a better description on why lifepaths are poorly implemented. this post (https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3) is a good example.

- to add on the previous point, lifepaths leading to non-linear quest design. (https://www.playstationli...unk-2077-lifepath-system/)

- Nanowire and gorilla arms have a lot of different uses that are still in the description of the item (https://twitter.com/Cyber.../1153684171606450178?s=09).

- Runs very well on last gen consoles (source NOT needed)

- The game will launch when it's ready (source NOT needed)

- Variety of braindances instead of it being just few cutscenes (can't find reference, please link)(so far videos like this YouTube: Cyberpunk 2077 — Night City Wire: Episode 1 point that braindance is a cool mechanic but they never said we'd be able to purchase and use the braindances on our devices and all. I don't feel this is a broken promise, rather an aspect of the game that we would love to have had implemented).

- Challenging weather system that would pose a threat to your survival (https://www.windowscentra...-environmental-challenges)

- At time of writing I haven't finished the game. However sources say there are very very few options for ONS and/or deep romances (this article summarizes what was expected https://www.ginx.tv/en/cy...tionships-romance-and-sex)

- Finishing the game without finishing the main quest ( https://www.google.com/am...e-without-main-quest/amp/) At time of writing I haven't seen any progression just following the subplot and it looks like the main story is the quest to follow if I want to see an epilogue. This appears to be an error in translation during the interview.

- The game will let you select your body type and your gender freely, allowing you to obtain whatever combination of voice/gender/genitalia you want. Sex/Gender complete fluidity was something allowed in the cyberpunk tabletop games and very very relevant in the lore of the cyberpunk society (https://www.gaytimes.co.u...-queer-relationships/amp/).

- A polished game and smooth experience (https://www.reddit.com/r/...2077_will_be_as_polished/)

- weapon customization (https://nightcitylife.de/...k-2077-angespielt?start=5) although we got mods so this is half kept.

- 4 different styles, clearly highlighted, that you can adeere to and will make NPC react to it (YouTube: Cyberpunk 2077 — 2077 in Style). Please note that this was advertised as true 2 months before release.

Features that were initially promised but later they announced to have been removed:

- Properties purchase and customization options (Promised but then removed) (https://www.reddit.com/r/...ble_apartments_confirmed/)

- Transportation system (Promised but then removed) (https://www.gamepressure....show-subway-travel/z41f9d)

- Scaling walls (Promised but then removed) (https://www.ign.com/artic...running-mantis-blades-cut)

- Vehicle customization (Promised but then removed) (https://www.altchar.com/g...ustomisation-aonab8e3yY6b)

- V voice customization beyond choosing the gender (Promised but then removed) (CDPR Confirms That Cyberpunk 2077 Won't Have Voice Customization (thegamer.com))

PS lijst van Redit post https://www.reddit.com/r/...feature_list_will_update/

[ Voor 131% gewijzigd door Stronkie op 30-12-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
Bij the Witcher 3 waren er 16(!) gratis DLC's en 2 betalende updates , ik verwacht er nu niet minder. Temeer omdat ze wat goed te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zo dat was een onverwachte 'romance'. :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K_P2aQCksXRDNfD_xXMS5krGZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FZdpcQWM91W9K1qr7qY4Jefz.png?f=user_large

Ik heb nu ook legendary mantis blades, alleen jammer dat je ze niet kunt tonen in photo mode...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl8BO9-bYpxAZj3Ss2phGdhps1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xgfsjLMUM9YzFYL4IHTMUD2F.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Kheos schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:05:
Bij the Witcher 3 waren er 16(!) gratis DLC's en 2 betalende updates , ik verwacht er nu niet minder. Temeer omdat ze wat goed te maken hebben.
Ja denk ik ook , maar ik verwacht , zoals ik al verteld heb , dat de meeste gratis DLC's , de missing content zullen bevatten die gewoon in het spel hadden moeten zitten.

[ Voor 101% gewijzigd door Stronkie op 30-12-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Stronkie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:08:
- The game will let you select your body type and your gender freely, allowing you to obtain whatever combination of voice/gender/genitalia you want. Sex/Gender complete fluidity was something allowed in the cyberpunk tabletop games and very very relevant in the lore of the cyberpunk society (https://www.gaytimes.co.u...-queer-relationships/amp/).
Kun je me hier bij helpen waar dit ergens beschreven staat de source books van Cyberpunk 2013/2020/RED??? 2013 is in 1988 verschenen en 2020 in 1992, toen werd over gender fluidity nog niet gesproken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Mortis__Rigor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:29:
[...]

Kun je me hier bij helpen waar dit ergens beschreven staat de source books van Cyberpunk 2013/2020/RED??? 2013 is in 1988 verschenen en 2020 in 1992, toen werd over gender fluidity nog niet gesproken ...
wat ik begrijp is dat hoe je je avatar V maakt , zegt veel over hoe je bent in de game. Ik bedoel Gender Fuidity (Genderqueer is een overkoepelende term voor genderidentiteiten die niet exclusief mannelijk of vrouwelijk zijn. Andere termen hiervoor zijn non-binair en genderexpansief, een wat verouderd woord is transgenderisme) word nu niet in de game gebruikt
Kies je een vrouw dan ben je vrouw , zelfs al plak je er een penis op. Je word nog steeds niet gezien als een man , als je een penis gebruikt. Misschien ben je wel unisex of gewoon beide genders.

Maakt niet uit wat je kiest , je bent een man of een vrouw. RPG wise maakt het dus geen zak uit wat je in de creation doet.

Ik zelf vind dat een groot gemis. Ze hadden het er namelijk over dat het wel degelijk uitmaakt of je nu een man bent met een vagina , of een vrouw bent met een vagina , of een vrouw bent die lesb is of een man bent die homo is. Alles zou een impact hebben. Nou ook al run je rond naakt met een piemel . de npc reageren niet anders. Als je een vrouw bent kun je met judy sex hebben , hou? nou in lesbo style. je zult geen penetratie zien als je een vrouwelijke V bent met een piemel. Dat is waarom ik denk dat de creation of je V totaal geen ene fuck uitmaakt op het spel. Je ziet V toch niet met het 3e persoons / 1ste persoons onzin. Het spel had gewoon beide opties moeten hebben

Maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 17-09 12:21
Stronkie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:56:
ik heb het spel ook nog niet uitgespeeld en kwam vandaag dus het niews tegen dat er dlc's aan gaan komen.

Ik denk dat de meeste DLC's die we krijgen , "weggelaten" content is die er eerst in zou zitten. Ik mis echt wel een zooi wat verbeterd moet worden. Dus tja dat word denk ik een mooie DLC

- De missing train functie , je kon , zou kunnen reizen met de trein.
- De Ai van de politie zou stukken verbeterd moeten worden

Maar wat mij vooral tegenvalt is het volgende : Ze hadden in de previews het altijd over dat de map niet zo groot zou zijn maar dat wel veel dingen verticaal bereikt kunnen worden. Nou ligt aan mij maar de plekken waar ik " omhoog " ga , is het meeste met een lift. Wat mij weer een goedkope manier vind om een nieuw gedeelte te loaden.

En nog iets , al die flying cars and shit. Waarom kunnen wij met V niet een auto fixen waarbij je zelf kunt vliegen , is het misschien dat verticality gedeelte van de stad ook vies tegen valt.

Ook een belangrjk punt , vind ik , het gebrek aan seks. Begrijp me niet verkeerd , maar het feit dat er met zo veel bombarie de game een dikke 18+ werd gegeven doordat er veel seks in zit , valt me vies tegen.
Nee geen pervers mannetje. Maar voor een 18+ gehyped spel. verrekte weinig nudity. Zelfs V kan officieel niet naakt lopen en houd altijd der ondergoed aan.

Tja... Tijd om de modding community los te laten op deze game.
En om er nog een paar aan te vullen:
  • Je kan je uiterlijk niet aanpassen, ik had in cyberpunk niet alleen haar/tattoos verwacht, maar ook cyberware zoals veel NPCs erbij lopen
  • Auto's modden/tunen
  • Eigen huis erbij kopen/inrichten
  • Wapens verder modden (zit er heel licht in)?
  • Crafting systeem is matig icm TW3
Ik geniet nog steeds van de game, maar had echt de verwachting dat de bovenstaande dingen er wel (deels) in zouden zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
@Stronkie Maar je zegt dat dit heel heel relevant is in de lore van cyberpunk. Daar zou ik graag van weten waar dat ergens beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ow waar dat staat , is uit die post van reddit. Zie mijn PS. De Devs hebben gesproken , als hoe je karakter maakt , heel veel uit gaat maken hoe je de game speelt . Inc Sexe en Background. Dat wou ik er mee zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Santee schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:49:
[...]

En om er nog een paar aan te vullen:
  • Je kan je uiterlijk niet aanpassen, ik had in cyberpunk niet alleen haar/tattoos verwacht, maar ook cyberware zoals veel NPCs erbij lopen
  • Auto's modden/tunen
  • Eigen huis erbij kopen/inrichten
  • Wapens verder modden (zit er heel licht in)?
  • Crafting systeem is matig icm TW3
Ik geniet nog steeds van de game, maar had echt de verwachting dat de bovenstaande dingen er wel (deels) in zouden zitten.
Klopt ik dacht de zelfde dingen, maar heb een aardig (Naief?) vertrouwen erin dat CDPR 110% werkt aan toevoegingen/verbeteringen ivm buggy launch en de opgelopen imago schade. Seasonpass is day 1 aankoop 100%
Is trouwens sinds jaren dat ik zo in een game zit. ondanks dat er heel veel aan verbetert kan worden.
De Graffiti, de gebouwen zelf, eastereggs etc etc.. GE WEL DIG

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ik heb mijn eerste post aangepast met de dingen die ik zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
g0tanks schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:05:
Zo dat was een onverwachte 'romance'. :+
spoiler:

Ik heb nu ook legendary mantis blades, alleen jammer dat je ze niet kunt tonen in photo mode...
[Afbeelding]
Die was voor mij ook totaal onverwacht :-).
spoiler:
Krijg je dus ook als je een vrouwelijke V hebt blijkbaar. Ik ben een mannelijke V. Begrijp niet waar die vandaan kwam plots. Ik deed deze heel lang nadat ik ze voor het laatst had gezien, dus weet niet meer waar die seks aan te danken was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

Kalder schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:38:
[...]

Wat betreft HDR heb ik het idee dat als HDR aan staat op je console en je de HDR op none zet in de game, het alsnog HDR is, want punt 1, mijn TV geeft nog steeds aan dat het een HDR signaal is, en punt 2, als ik HDR uit zet op de console ziet het beeld er een stuk slechter uit in de game en heb ik de optie voor HDR niet eens.
Hm, zo diep gaat mijn kennis niet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat SDR een subset van HDR is, waardoor bij een goede HDR weergave, ook SDR er prima uit ziet.

Cyberpunk is tot nu toe ook de enige game waarbij de HDR optie een slechter beeld oplevert. Borderlands 3 en GT Sport zien er zowel zonder, maar vooral met HDR fantastisch uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Waarom staat deze game eigenlijk nog in het RPG subforum? Inmiddels is het wel duidelijk dat het meer een single player action game is met een lineair verhaal toch? AC Valhalla staat ook bij de Action games toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
motormuus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:06:
[...]

Klopt ik dacht de zelfde dingen, maar heb een aardig (Naief?) vertrouwen erin dat CDPR 110% werkt aan toevoegingen/verbeteringen
Met dertien miljoen verkochte kopieën hebben ze hun budget eruit en then some. En de teller blijft alleen maar oplopen. Die content komt er echt wel.

Als ik door de stad loop zie dat er vrij gedetailleerde 'realtor' fronts zijn maar de deuren nog niet werken dan gok ik dat ze dat soort features (huizen kunnen ver/kopen) echt wel gaan toevoegen. Zelfde voor allerlei andere dingen. Denk alleen dat ze eerst gaan focussen op stabiliteit en bugfixing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
NLxAROSA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:25:

Als ik door de stad loop zie dat er vrij gedetailleerde 'realtor' fronts zijn maar de deuren nog niet werken dan gok ik dat ze dat soort features (huizen kunnen ver/kopen) echt wel gaan toevoegen. Zelfde voor allerlei andere dingen. Denk alleen dat ze eerst gaan focussen op stabiliteit en bugfixing.
Probleem waar zij nu in zitten is een zeer moeilijk pakket, ze worden op 3 vlakken bizar onderuit gehaald, 3 vlakken die allemaal aardig wat tijd nodig hebben om allemaal te fixen, gelijktijdig door vertraging liggen er (geschrapte) features in DLC's op de stapel die ook nog af moeten, de vertraging op de originele planning van next-gen patch en multiplayer (waar ik betwijfel of daar al een volledig idee op tafel voor ligt), dat is topsport op eieren lopen op het moment. Welk publiek wil je als eerste pleasen? De refunders van Sony/MS met last-gen? De massa's aan video's van bugs en glitches? Natuurlijk wordt het pas leuk als medewerkers ook nog boekje opengooien over de 'zware werktijden', dan heb je plaatje compleet.

Enige voordeel, zolang er geen gelijkwaardige openworld uit komt, hebben ze nog steeds momentum. De wereld is in de basis klaar, zeer gedetaileerd, als de storm is gaan liggen krijg je van ze zomer wel soort van relaunch en mensen zullen wel positiever zijn als ze alles optijd kunnen aftimmeren.

Helaas heb ik de bug dat ik de laatse achievement niet krijg, heb je dan hele nieuwe playthrough voor gedaan waar je verder niets meer mee kan doen.

spoiler:
Enige uitdagende zijn die 2 katana-gasten aan het begin, de max-health dropped langzaam omlaag, maar verder niet zo'n bijzonder moeilijke task om dat hele stuk solo te doen. Zeker niet met nade-face grenades :P

Edit, stom van mij, achievement kwam van ander einde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 17-09 16:07
Vraag, ik zit nu aan de missie "Cyberpunk 2077's Point of No Return Mission" - dus ben eigenlijk bezig met een heleboel sidequests aan het doen.. Heb eigenlijk weinig zin/tijd om het terug opnieuw te spelen..
Mijn vraag; is het nog lang spelen hierna ? Een uurtje, een paar uren ? Heb al eens gezocht op Google (gevaarlijk) en ik zie Youtube filmpjes van 30 minuten die de eindmissie tonen.. Dat lijkt mij erg kort ?

Heel veel zaken die hierboven vernoemd zijn, mis ik inderdaad ook wel.. Het is allemaal zo "net niet".. Begrijp mij goed, het is een top game en ik speel het enorm graag (is vrij verslavend) echter is het alemaal net niet en mis ik toch heel wat dingen aan een game die 8 jaar in ontwikkeling is geweest...

Ook het hele "Keanu Reeves" gebeuren komt niet tot de hoogte ik verwacht.. Om eerlijk te zijn vind ik de prestaties in zijn films toch een pak beter dan hoe zijn prestaties in de game is uitgewerkt...

Nu goed, ik ben benieuwd wat de komende maanden/jaren gaat brengen voor Cyberpunk, ze kunnen er nog IMMENS veel mee doen.. en ik denk dat de fans ook nog wel heel wat verwachten (al dan niet met betalende DLC's)..

Voor de rest binnenkort eens uitspelen en benieuwd naar het einde... :)

[ Voor 9% gewijzigd door QuZyX op 30-12-2020 23:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Screenies hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7_24szibEUuusccOKAT9ZmIau4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQSXvKaqm17o77dUfYK1iOPV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMECQhPsRgYlqSlXA1VO94ug7Fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cck02YcqdFIN9yz1araO1OOb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnxEGH_C0t7AvMmYNuy0YEEqiso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmkKE9VpZJ60wdHrjQR7EGPz.png?f=fotoalbum_large

Bug or feature hahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQATGdTwMOhk3VdrFIkawDSHv5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0F4YAZaJyvooA5piipxQlIdo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik vermaak me nog steeds goed met de photo mode. Mijn enige wens zou zijn dat de graphics settings automatisch worden gemaximaliseerd bij het nemen van een screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pP5hDFvaNCb9AtReJDuu0LNEvOE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c3EyWE9CHXOS1IHMlEcEpeZz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nFidtCoEogiQXCxQmFBglYGmIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y6NaGWiqEDRkWiVFpNFoE9LX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoDEVHQE2BgnnMrWrySqAEfXG2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YWEFgZdp0ol6Qe82jnqZpDaJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBYU-X30U8mbLTu_c3ZBmuTpRn8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XypHT7cBW8zT0TeQ3AsCtd0N.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9x33M1DJeIydUHC64RhzeAssfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ySaPX8hBvqiObGWVysVjPTzI.png?f=user_large

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 18:26
QuZyX schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:20:
Vraag, ik zit nu aan de missie "Cyberpunk 2077's Point of No Return Mission" - dus ben eigenlijk bezig met een heleboel sidequests aan het doen.. Heb eigenlijk weinig zin/tijd om het terug opnieuw te spelen..
Mijn vraag; is het nog lang spelen hierna ? Een uurtje, een paar uren ? Heb al eens gezocht op Google (gevaarlijk) en ik zie Youtube filmpjes van 30 minuten die de eindmissie tonen.. Dat lijkt mij erg kort ?

Heel veel zaken die hierboven vernoemd zijn, mis ik inderdaad ook wel.. Het is allemaal zo "net niet".. Begrijp mij goed, het is een top game en ik speel het enorm graag (is vrij verslavend) echter is het alemaal net niet en mis ik toch heel wat dingen aan een game die 8 jaar in ontwikkeling is geweest...

Ook het hele "Keanu Reeves" gebeuren komt niet tot de hoogte ik verwacht.. Om eerlijk te zijn vind ik de prestaties in zijn films toch een pak beter dan hoe zijn prestaties in de game is uitgewerkt...

Nu goed, ik ben benieuwd wat de komende maanden/jaren gaat brengen voor Cyberpunk, ze kunnen er nog IMMENS veel mee doen.. en ik denk dat de fans ook nog wel heel wat verwachten (al dan niet met betalende DLC's)..

Voor de rest binnenkort eens uitspelen en benieuwd naar het einde... :)
Heb je al zijn missies gedaan? Daar zitten echt pareltjes tussen hoor :)

• QuZyX
  • Laatst online: 17-09 16:07
jim[beam] schreef op donderdag 31 december 2020 @ 01:17:
[...]

Heb je al zijn missies gedaan? Daar zitten echt pareltjes tussen hoor :)
Jij bedoeld waarschijnlijk mijn comment over Keanu ? Wel ja, ik bedoel dat hij beter kan acteren dan het overkomt in de game.. Hij heeft veel meer in zich dan dat we met Silverhand zien.. Ben nu wel bezig met zijn missie's ja, sommige zijn er los over! hahaha :D
Nieuwevolger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:30:
Je merkt toch wel op momenten dat er een groot budget in de game zit, dat maakt het voor mij alleen maar frappante om de game in deze staat uit te brengen, want het voelt tegelijk ook als een low budget game aan met alle bugs van dien. Ongekend dat cdpr niet 3 maanden meer geduld kon hebben met het uitbrengen van de game.

Daarnaast wordt keanu reeves met zijn acteren in game een beetje tegen gehouden hoe houterig de in game characters lijken. De game heeft ook niet echt cutscenes zoals the last of us 2 of death stranding.
Voilà, dit beschrijft mede erg goed hoe ik mij bij deze game voel! :) De scenes met Silverhand
spoiler:
zijn "speelbaar"
, waardoor zijn acteer talent wat "verloren gaat".

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 17-09 21:07
Ik merk dat ik in sommige auto's vanuit first person veel te veel lichtinval heb.

Ik speel op de PS5 en heb dit probleem zowel met HDR als zonder. Hebben meer mensen hier last van? Bijzonder genoeg heb ik er in third person en in een aantal auto's geen last van. Onderste foto toegevoegd als refentiekader voor het 'normale' beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmpI5jlK3-D8ZO8sxz61wrHL1Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqCzZqdpbOOy20pKegf3J7Ne.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_edG6LpZrT3CsPV0o6h29dWrdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yrxrI0EhU7xo63rBsTgsLgO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: misschien is een screenshot i.p.v. een foto met telefoon maken de volgende keer handiger haha

[ Voor 35% gewijzigd door Y.Zigrin op 31-12-2020 10:08 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Y.Zigrin schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:59:
Ik merk dat ik in sommige auto's vanuit first person veel te veel lichtinval heb.

Ik speel op de PS5 en heb dit probleem zowel met HDR als zonder. Hebben meer mensen hier last van? Bijzonder genoeg heb ik er in third person en in een aantal auto's geen last van. Onderste foto toegevoegd als refentiekader voor het 'normale' beeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: misschien is een screenshot i.p.v. een foto met telefoon maken de volgende keer handiger haha
Volgens mij moet je dan de point of view met het rechter knuppeltje aanpassen, dan krijg je beter zicht.

• Nieuwevolger
Ik denk ook niet dat silverhands karakter goed had gewerkt, als keane reeves niet het karakter had gespeeld. Zij karakter is een big deal in de game, en zo werd hij ook gepromoot.

Ik denk dat het effect heel anders was geweest als er op eens een willekeurige gast halverwege in je hoofd zat. Je kan bijvoorbeeld goed zien dat silverhand zijn model op een echt iemand is gebaseerd. Terwijl de rest eruit ziet als standaard game characters.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

Voor het eerst toch een game breaking bug helaas. Reload helpt niet.

In de missie the Hunt:

spoiler:
Moet je een Braindance doen en een scene kijken tussen leerling en leraar. Dan moet je zoeken naar Clues en helaas gaat hij bij mij niet verder dan de eerste sectie, er zijn geen clues meer en je moet naar de volgende scene in de Braindance, dit kan helaas niet. De hele River quest kan ik dus verder niet meer doen. Echt schandalig |:(

Hmmm, ik heb een reload gedaan en de missie maar gefailed aangezien ik toch niet verder kom. Ik heb nu echter in één keer helemaal nergens zin meer in. Ik ben altijd iemand die alles complete en heb nu zoiets van, laat maar. Dat is naar zeg...

[ Voor 21% gewijzigd door OMD op 31-12-2020 10:34 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Ik weet niet zeker of ik nu te maken heb met een Glitch of dat het 'By Design is'

Ik heb de game uitgespeeld. Maar nog steeds blijft die laatste missie beschikbaar (het binnen gaan van dat grote kantoor complex) klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
nexhil schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:32:
Ik weet niet zeker of ik nu te maken heb met een Glitch of dat het 'By Design is'

Ik heb de game uitgespeeld. Maar nog steeds blijft die laatste missie beschikbaar (het binnen gaan van dat grote kantoor complex) klopt dat?
De laatste main missie blijft inderdaad beschikbaar dit hoort erbij.

• Nieuwevolger
Je zou dan alle vier de einden kunnen proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 31-12-2020 10:51 ]

• Thalaron
Y.Zigrin schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik de belichting in dit spel tot nu toe (en ik ben net voorbij de tutorial training) enorm k.u.t. is... Zwart is hooguit grijs te noemen (komt door de brakke/broken HDR implementatie lijkt mij maar ik heb weinig behoefte om steeds de instellingen overal en nergens te veranderen...). En in het trainingsgedeelte zagen de donkere delen er niet uit.

Dat gezegd hebbende heb bij first person view in de auto nog niet gezien wat jij opmerkt maar goed, ik ben net begonnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 31-12-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 17-09 21:07
Thalaron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de belichting in dit spel tot nu toe (en ik ben net voorbij de tutorial training) enorm k.u.t. is... Zwart is hooguit grijs te noemen (komt door de brakke/broken HDR implementatie lijkt mij maar ik heb weinig behoefte om steeds de instellingen overal en nergens te veranderen...). En in het trainingsgedeelte zagen de donkere delen er niet uit.

Dat gezegd hebbende heb bij first person view in de auto nog niet gezien wat jij opmerkt maar goed, ik ben net begonnen.
Ik merk dat ik nu wel settings heb gevonden waarbij hij er oké uit ziet. Het probleem wat ik aankaart lees ik meer op Reddit, ook bij PC-gebruikers. Bijzonder ook dat het enkel in sommige (met name Nomad) auto's is. Ik zal vanmiddag de tip van Nieuwevolger is proberen, was niet op de hoogte dat dat kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 13:38
OMD schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:31:
Voor het eerst toch een game breaking bug helaas. Reload helpt niet.

In de missie the Hunt:

spoiler:
Moet je een Braindance doen en een scene kijken tussen leerling en leraar. Dan moet je zoeken naar Clues en helaas gaat hij bij mij niet verder dan de eerste sectie, er zijn geen clues meer en je moet naar de volgende scene in de Braindance, dit kan helaas niet. De hele River quest kan ik dus verder niet meer doen. Echt schandalig |:(
Ik moest handmatig de braindance afsluiten (stond nergens) met B geloof ik op de XBOX. Daarna een paar regels dialoog en starte er een nieuwe braindance op met het 2e filmpje.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
mtouw78 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:11:
[...]

Ik moest handmatig de braindance afsluiten (stond nergens) met B geloof ik op de XBOX. Daarna een paar regels dialoog en starte er een nieuwe braindance op met het 2e filmpje.
Op de pc is dat X (geen idee wat hij speelt). Maar ik moest ook op internet zoeken daarvoor :)
Pagina: 1 ... 57 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!