Ik heb inmiddels 70 uur erin zitten en heb het idee dat je heel veel fun mist qua combat als je op hard speelt of meteen voor een min max build bent gegaan. Tijdens de eerste indrukken merkte ik op dat combat in deze game nogal tegen viel qua feel en vernieuwing, maar pas veel later in game kom je achter het volgende:
-Er zijn perks om sneller jouw geweer te trekken en door scope/crosshair in en uit te kijken. Beetje lullig om dit achter perks te stoppen, maar dit maakt qua feel een wereld van verschil.
-Combat wordt stukken dynamischer met double jump of charge jump benen en de de cyberware voor aerial dodge. Combineer dat met extra movespeed, sandevistan/kerenzikov/beserk spul en je hebt een soort super human fight. Ik kreeg dat om mijn oren van een cyberpsyco die ik tegenkwam en ben sindsdien ook aan het modden geslagen.
-Tech en Smartweapons worden een stuk leuker dan ik dacht, zeker als je actief bezig bent met rushen en ontwijken ipv alleen snipen, stealth/hacken. Ik heb overal punten in zitten en maak eerst de snipers en netrunners stealth af, de rest incl mechs is gewoon brute forcen ala rambo.
-Shotguns in deze game zijn meesterlijk. Er zitten een paar heerlijke iconic shotguns in dit spel met unieke modifiers die niet alleen meer dmg doen (meer gore op ledematen, meer kans op knockdown, meer fun.

). De tech shotgun is wel mijn favoriet met kogels die tegenstanders om bochten heen en over schutting tracken.
-Veel mini bosses hebben aparte mechanics. Ik kwam bijvoorbeeld al
spoiler:de beroemde vampier met mantisblades tegen, een dame met turbo speed, high jump en berserk denk ik, en ook een kerel in een mechsuite met schild die alleen soms op zijn hoofd geraakt kan worden en verder onkwetsbaar was.
Ook die boxwedstrijden zijn hopelijk allemaal nog te doen zonder gorilla arms. Heb het tweede gevecht in Arroyo nog met blote handen gewonnen nadat ik zag dat ie na zijn 4 hit combo steeds buiten adem was. Daar had ouwe Mike T. ook nog tegen kunnen winnen

Beetje zonde om die in 1 keer neer te leggen met een oneshot van een sniper, een dodelijke hack of andere cheape tools.
Ik las wel dat het op hard of hoger een instagib feestje wordt door de grote HP bars (one shotten of anders vrij kansloos). Denk dat ik mijn 2e playthough later ook op normal doe, maar met totaal andere spullen en builds.