Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
luxzenburcht schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:52:
[...]

Totaal offtopic. Maar moet hier toch even Rage 2 noemen. Leuk spel afgezien van de vehicle upgrade bug die een crash to desktop veroorzaakt. Ach een upgradebug zullen we het maar noemen. Dan komt de laatste battle na 42 uur spelen en ja CTD.... Geen mogelijkheid om het spel af te maken, en geen nieuwe patches.

Refund aangevraagd en deze werd afgewezen vanwege de 42 uur speeltijd. Begrijp het beleid van Steam echter is het gewoon *** dat je geld uitgeeft aan een game die niet voldoet.
Omg is inderdaad erg
... alle het feit dat je het op geen enkele manier kan uitspelen

Niet dat je geen refund kan vragen na 42u, dat is toch logisch. Heb je 42u verveeld? Dat ze hun sh*** moeten oplossen is zeker een feit maar na 42u refund aanvragen vind ik een beetje erover.

Nog een laatste sfeerbeeldje voor vandaag;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1Q980SnUOQZD7gc_l-LEhf6T9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5dSHxUlgvnVNoqaWjFjXYkh2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Larmoth op 13-12-2020 21:14 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15
Zo, ik heb eindelijk een sessie langer dan een uurtje mee kunnen pakken!
Niet vanwege bugs, glitches of crashes maar domweg vanwege werk en sociale verplichtingen ;)

Tot nu toe
- Geen glitches
- Geen bugs
- Geen Crashes
- Wel een redelijk stabiele 40+ fps (met hex fix)
- Wel prima uitziende GFX
- Wel een levendige wereld.

Domme NPCs en hun AI? Ja vast, maar ik loop niet uren rond om te kijken wat die NPCs allemaal aan het doen zijn. Staat de politie na een half uur nog steeds aan te kloppen? Hoezo sta je een half uur naar een paar NPCs te kijken; je speelt een game, je kijkt niet een film.
Dat arcade kasten en pooltafels niet te gebruiken zijn; tsja.. Voor sommigen misschien een dealbreaker maar voor mij niet belangrijk. Ik speel voor het verhaal, als ik ingame wil poolen of een arcade game wil spelen dan zijn daar welke simulator games voor.
Ik zit er nog maar een uurtje of 5 in, maar ik weet nu al dat dit spel me de komende maanden bezig gaat houden. En CDPR kennende gaan ze de komende maanden nog zat toffe content, verbeteringen en patches uitbrengen.

Pre-order blijven gokken, bij elke game studio. Je krijgt bijna nooit wat ze initieel beloven.
CDPR is daarin echt niet anders. Maar na en door The Witcher 3 (ook een pre-order trouwens) heb ik ook nu weer alle vertrouwen in dat het alleen maar beter gaat worden.

Overigens speelt m'n vriendin 'm op de PS4Pro en dat valt me nog best mee. Tot nu toe, uurtje of 6, een paar glitches en wat hickups maar nog crashes of game-breaking bugs.

Disclaimer: dit is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Mijn mening is niet per definitie beter dan jou mening en vice versa.
Ben je zwaar teleurgesteld? Jammer, kan gebeuren. Zal niet de eerste of laatste keer in je leven zijn. Probeer de game over een half jaartje ofzo nog eens.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik wel een leuke referentie in het spel: een sub-district genaamd "Arroyo"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU9nmAOsrpYTDCu3is_PuIWXLsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l0pn5BzfYmwrUyT4uz1ZF19.jpg?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk herkenbaar voor de mensen die Fallout 2 hebben gespeeld, wat ook een 'open world RPG' was en ook rond 2077 afspeelde :)

"currently it consists of an old-fashioned nuclear power plant, robot factories, a logistics center, and a gigantic junkyard" volgens de wiki

Gecko "old-fashioned nuclear power plant" iemand? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1e refund verzoek op Steam is afgewezen.
Gelijk maar een 2e verzoek ingediend met iets uitgebreidere uitleg van zaken.

Ik heb weinig vertrouwen dat het gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
https://www.reddit.com/r/...nk_you_shipped_the_wrong/

Moet voor een hele dikke boost gaan zorgen! Op een RTX 30 serie wel 30+fps beter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:42:
1e refund verzoek op Steam is afgewezen.
Gelijk maar een 2e verzoek ingediend met iets uitgebreidere uitleg van zaken.
Kunnen we het inhoudelijk houden? open anders een "Cyberpunk 2077 refund" topic ofzo. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:49:
[...]

Kunnen we het inhoudelijk houden?
Inhoud, dat is nou net wat ik mis in het spel. Ik zie wel veel bugs en glitches.

Maar goed, zal je er verder niet mee lastig vallen hoor. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennisKr schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:48:

Moet voor een hele dikke boost gaan zorgen! Op een RTX 30 serie wel 30+fps beter
Doet bij mij helemaal niks. ik zie 0 verschil in CPU belasting en geheugengebruik. denk ook niet dat even een simpele config file aanpassen wonderen gaat verzorgen. |:(

Volgens mij is het gewoon een goede troll poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
Nou, ik ben niet onder de indruk. Wat een buggy mess. Braaf drivers geupdate, drie pogingen gedaan om door de char-creation heen te komen, en daarna niet langer dan een paar minuten kunnen spelen voordat het weer crasht. In 30min, vijf crashes.

Alle settings naar 'high', maakt niet uit. De PC voldoet ruim aan de eisen, maar toch is het spel instabiel als de pest. Jammer.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

Kheos

FP ProMod
Rarz schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:14:
Nou, ik ben niet onder de indruk. Wat een buggy mess. Braaf drivers geupdate, drie pogingen gedaan om door de char-creation heen te komen, en daarna niet langer dan een paar minuten kunnen spelen voordat het weer crasht. In 30min, vijf crashes.

Alle settings naar 'high', maakt niet uit. De PC voldoet ruim aan de eisen, maar toch is het spel instabiel als de pest. Jammer.
Lees ff alle reacties van pc gebruikers hier. Denk dat jij de enige bent die niet door char-creation raakt. Kijk jouw setup nog eens na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Visgek82 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:50:
[...]

De quest in kwestie heet "Human Nature". hij zou er wel bij moeten staan , indien niet is het een bug en wordt het knap lastig de auto te vinden ben ik bang voor :(
Aaaaah nu heb ik hem. Bedankt!!

Ik was aan het zoeken onder de "Rides" missies... Leek me zo logisch dat ik nooit heb gedacht om onder de side missies te zoeken 8)7 Helaas had dit niet het gewenste resultaat, maar ik weet nu waar de auto is :P

PS: Nog een vraagje: Weet iemand of het mogelijk is de 'minimap' uit te zoomen? Ik mis tijdens het rijden vaak afslagen omdat ze veel te laat in beeld komen :-(

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2020 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inmiddels bijna 20 uur in het spel zitten, en slechts één harde crash gehad.

Wat is de stad toch prachtig :)
Er zit zo ongelooflijk veel detail in de straten en de gebouwen. Schitterende vergezichten... Ik kan er uren rondlopen en mij blijven verbazen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Heb nu een uurtje of 6 erop zitten via Stadia en tot nu toe maar 1 crash gehad. Verder zijn er wel enkele grafische glitches maar is het verre van onspeelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 00:47
Ik ben heel erg blij met de manier waarop ze de sidequests gedaan hebben. Geen heen en weer geneuzel om een quest in te leveren maar mooi via de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-10 13:35
Bokkie schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:02:
Eerste gamebreaking glitch :/

De quest: Cyberpsycho sighting bloody ritual

Met geen mogelijkheid af te maken, triggers gaan niet af, wel vergrootglazen, maar als ik erop scan gebeurd er niets, ze zijn al lichtgrijs, als in ze zijn gescanned, maar de info is niet zichtbaar hierdoor triggert ook de laatste fase van het event niet :/
Zeker dat je niet gewoon iets meer rond moet lopen? deed namelijk net de eerste en duurde ook even voordat ik doorhad dat het scannen niet essentieel was, maar er iemand achter een container verstopt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
De icoontjes van de map clearen is weer leuk zoals altijd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:24
DriesNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:19:
De icoontjes van de map clearen is weer leuk zoals altijd :$
Dat is toch geen moeten of wel ;p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Workingtitle schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:12:
[...]

Zeker dat je niet gewoon iets meer rond moet lopen? deed namelijk net de eerste en duurde ook even voordat ik doorhad dat het scannen niet essentieel was, maar er iemand achter een container verstopt zat.
heb hier geen problemen mee gehad, net vandaag gedaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik geniet echt van het spel. Vind het verhaallijn amuserend en de stad heeft nu na de laatste patch veel verkeer op de wegen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:12

Vis

Het sfeertje is toch wel heel erg vet hoor, rondlopen en foto's maken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fThN-UkJyZZKroVbtpRlq5OPx0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jcDYPT5wNBC8kQSjVRdqb46.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_4LfIeVT7P_TP3OHgsgZ-tl2m4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4BbAP1TwkxpYazE29AE29WBM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wghdJQ2jcDgLlD4ihc_5Wodt_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IX4DHfdBgZ9WhhP5jl6eowzy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hi74MiZmpDGcuMvLXcZ6lMY6I3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qW9exOLfrh2nHZ4gZUWnnbG3.png?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:42:
Ik geniet echt van het spel. Vind het verhaallijn amuserend en de stad heeft nu na de laatste patch veel verkeer op de wegen.
Moet je eens gaan wandelen.. Echt soms gewoon teveel mensen waar je langs moet _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
De foto mode alleen al kan je je uren mee vermaken. Voor mij gaat ie richting GOTY, sorry voor alle haters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
https://wccftech.com/cd-p...ets-7-million-government/

Dit is toch wel redelijk hilarisch gezien het eindresultaat haha

[ Voor 25% gewijzigd door DutchManticore op 14-12-2020 02:14 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 05:58
Ha, een oude koe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DennisKr schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:48:

En hoe doe je dit dan? Kan nergens zien hoe dit uit te voeren

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:23

D4NG3R

kiwi

:)

Heh. :')

spoiler:
Video is geen story spoiler, maar de auto kwam voor mij als een verassing en willen mensen misschien zelf eerst vinden. :)

YouTube: Help

Een paar seconden later werd ik er uit geteleport, was net iets te vroeg met het opslaan van de replay. In verhouding met andere open world games duurt het verassend lang voordat je weer bevrijd word uit een voertuig welke vast zit, iets wat nogal frustrerend werd. :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:16:
De foto mode alleen al kan je je uren mee vermaken. Voor mij gaat ie richting GOTY, sorry voor alle haters.
Quit. Having. Fun!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:39
Nnoitra schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:18:
Niet vanwege bugs, glitches of crashes maar domweg vanwege werk en sociale verplichtingen ;)

Tot nu toe
- Geen glitches
- Geen bugs
- Geen Crashes

Domme NPCs en hun AI? Ja vast, maar ik loop niet uren rond om te kijken wat die NPCs allemaal aan het doen zijn. Staat de politie na een half uur nog steeds aan te kloppen? Hoezo sta je een half uur naar een paar NPCs te kijken; je speelt een game, je kijkt niet een film.
Dat arcade kasten en pooltafels niet te gebruiken zijn; tsja.. Voor sommigen misschien een dealbreaker maar voor mij niet belangrijk. Ik speel voor het verhaal, als ik ingame wil poolen of een arcade game wil spelen dan zijn daar welke simulator games voor.
Ik zit er nog maar een uurtje of 5 in, maar ik weet nu al dat dit spel me de komende maanden bezig gaat houden. En CDPR kennende gaan ze de komende maanden nog zat toffe content, verbeteringen en patches uitbrengen.

Pre-order blijven gokken, bij elke game studio. Je krijgt bijna nooit wat ze initieel beloven.
CDPR is daarin echt niet anders. Maar na en door The Witcher 3 (ook een pre-order trouwens) heb ik ook nu weer alle vertrouwen in dat het alleen maar beter gaat worden.

Overigens speelt m'n vriendin 'm op de PS4Pro en dat valt me nog best mee. Tot nu toe, uurtje of 6, een paar glitches en wat hickups maar nog crashes of game-breaking bugs.

Disclaimer: dit is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Mijn mening is niet per definitie beter dan jou mening en vice versa.
Ben je zwaar teleurgesteld? Jammer, kan gebeuren. Zal niet de eerste of laatste keer in je leven zijn. Probeer de game over een half jaartje ofzo nog eens.
Precies dit! #cheers

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 21:31
Vis schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een foto's en wat een geduld blijkbaar, want ik vind de photo mode een gedrocht en kan er niet mee uit de voeten. Waarom enkel 'drone- en fps-mode'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe
- Geen glitches
- Geen bugs
- Geen Crashes

Hear hear!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
_/-\o_ Héérlijk! Zit me ook een partij te genieten van de game, pohhh.

Volgend jaar (zeg rond juni/juli) ga ik een nieuwe pc bouwen zodat ik deze game ook in VOLLE glorie kan aanschouwen _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 07:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 07:03
Buiten wat kleine bugs en grafische glitches weinig problemen gezien. Wat ik wel vind is dat het soms wat zoeken is naar hoe bepaald dingen werken. Bijvoorbeeld een NCPD missie op de map kun je niet zomaar doen guns blazing. Bijvoorbeeld een groep Tiger claws uitschakelen en bewijs te verzamelen kan niet zomaar zonder dat de NCPD ook achter je aankomt. En de map is soms wat overweldigend en het is ook niet zomaar een map die je uit je hoofd leert. De map navigatie is ook wat onoverzichtelijk. Enfin het is even wennen en neem alles rustig en rush niks. De game is echt geweldig en heeft een verhaal dat je constant de main missie wilt doen. Ik moet mezelf remmen en zorgen dat ik andere side missies ga doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:25:

Volgend jaar (zeg rond juni/juli) ga ik een nieuwe pc bouwen zodat ik deze game ook in VOLLE glorie kan aanschouwen _/-\o_
Ik zet af en toe Raytracing aan in volle glorie om even te genieten van alle pracht en praal. Helaas ben ik 15fps niet meer gewend dus zet ik het snel weer uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig al deze drie dingen tegengekomen gisteravond tijdens een speelsessie met een vriend. Toen verbaasde wij ons al hoe dit kon. Ik dacht zelf dat het een bug is, maar wellicht dat het ook gewoon een feature is. Wel slecht dit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me echt af wat ze al die jaren nu gedaan hebben, zou bijna zeggen dat ze een keer opniewu begonnen zijn. (Vorig jaar ofzo, Anthem style)
De open wereld is één van de allerslechtste ooit: Er is gewoon nauwelijks interactie met de wereld en de bewoners en er valt werkelijk niets te experimenteren, A.I. lijkt volledig afwezig en bovenstaande filmpjes maken pijnlijk duidelijk dat er eigenlijk geen open wereld is: Zodra je ergens niet naar kijkt is het weg.
Ik heb de ontwikkelingen rond dit spel niet op de voet gevolgd maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is geweest, dit zou toch juist een revolutionaire open wereld worden?
Met de situatie rond de ps4/Xbox one versie en het beperken van reviews/beelden gooit CD Project Red in 1 klap zijn goed naam te grabbel, een behoorlijke rotstreek waar EA en Ubisoft nog wat van kunnen leren.

Ik ga er van uit dat veel van de bugs nog wel gefixed gaan worden, maar de A.I. en het gedrag van de politie zijn mijns inziens net zo "game breaking" en het is maar zeer de vraag of daar iets aan gedaan word.

Het is dat ik het spel kadoo gekregen heb, anders had ik ook geprobeerd een refund te krijgen.

Pluspunten zijn er ook: De framerate is zonder RTX een stuk hoger dan ik dacht, locked @ 90fps (RTX3080. 1440p, Quality DLSS) en de gunplay is vermakelijk.
Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat ik verwachtte: Ik vreesde voor een goed spel met waardeloze performance, in plaats daarvan is het een bijzonder matig spel wat best lekker loopt.
(Op een stevige PC dan)

Edit: Ik had in het begin niet in de gaten dat je in meerdere categorien skill points kon verdelen, dus heb ik alles in "handguns" gezet. (Crit chance en damage etc.) en nu loop ik aan het begin van het spel rond met een pistool waarmee ik alles "one-shot" , lijkt me ook niet echt de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 08:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Vooral die 1e is zo jammer. Wat iemand in de comments daar al zegt; ze hadden een systeem moeten doen waarbij je eerst local mercs op je af krijgt die een naam voor zichzelf willen maken, en pas later politie. En op zo'n dak zou je juist mooi politie drones kunnen laten komen ipv agenten.

Lore wise is het namelijk totaal onbegrijpelijk dat in een stad vol met geweld er 20 agenten je komen neerschieten als je 1 keer iets fout doet. Het zou zelfs realistischer zijn denk ik, als de politie helemaal niet komt opdagen voor een enkele schietpartij in een dystopische cyberpunk stad.

[ Voor 5% gewijzigd door Atmosfeer op 14-12-2020 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Photomode moet ik ook nog een keer proberen. Zal grafisch niet spectaculair zijn op m'n 1060GTX, maar zie het dan maar alsof het met een oude analoge camera is geschoten :P

Twijfel wel of ik daar niet een aparte save voor aan zal maken, want sommige quests lijken time based. Zonde als ik een quest niet haal, omdat ik te druk was met foto's maken. Wel realistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Dit is wel redelijk ernstig ja. Zo zie je maar weer dat Rockstar koning is in vergelijkbare open-world games. Het is allemaal niet vanzelfsprekend hoeveel detail en systemen er in GTA zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Over de delay gesproken, ik las een theorie dat het niet verder delayen van de game te maken met al de marketing deals rond de game. Custom consoles, gpu’s, headphones, stoelen en smartphones.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Atmosfeer schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:11:

Vooral die 1e is zo jammer. Wat iemand in de comments daar al zegt; ze hadden een systeem moeten doen waarbij je eerst local mercs op je af krijgt die een naam voor zichzelf willen maken, en pas later politie. En op zo'n dak zou je juist mooi politie drones kunnen laten komen ipv agenten.

Lore wise is het namelijk totaal onbegrijpelijk dat in een stad vol met geweld er 20 agenten je komen neerschieten als je 1 keer iets fout doet. Het zou zelfs realistischer zijn denk ik, als de politie helemaal niet komt opdagen voor een enkele schietpartij in een dystopische cyberpunk stad.
Gaat nog niet eens over wat beter zou moeten, dit zijn mechanics die misschien ergens in 2000 werden gebruikt als je wat fout zou doen (kan me zelfs niet eens herinneren of dit zo in GTA1 het geval was), complete bullshit dat ze gewoon 'poef' achter je staan.

Is trouwens ook niet alleen met politie: ergens in een missie komt er een 'rescue unit' waar je die persoon netjes aan afgeeft, dus er zit een complete healthcare/ambulance systeem lore-wise, maar wie je neerschiet, aanrijd, of dood zie gaan, nergens zie je die dingen ooit nog terug, behalve die ene scene.

Maar zoals ik eerder al had gezegd, ze hebben al die 'leuke' aspecten van zoveel verschillende games gepakt, en redelijk gefaald in het degelijk in de game weg te zetten.

(ok, wel een humor referentie naar Demolition man met de 3 schelpen..)
SparksNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:25:

Dit is wel redelijk ernstig ja. Zo zie je maar weer dat Rockstar koning is in vergelijkbare open-world games. Het is allemaal niet vanzelfsprekend hoeveel detail en systemen er in GTA zitten :)
Ik zeg dan ook niet 'kopieren die zwik', maar zo'n game heeft zo'n beetje de standaard gezet op veel mechanics (welke ook niet helemaal 100% zijn, maar 90% is aardig in de buurt), dat als jij een compleet gaar/halfbakken systeem daarvoor neerzet met het idee 'het is hetzelfde', faal je imho best aardig.

Dit zijn geen dingen die ze 'zomaar' patchen, even hotfixen, er zitten veel van zulke zaken gewoon core in de game en ergens vraag ik me dan af.. wat was de gedachte achter zo'n design keuze?

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2020 08:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xbox series X speler hier. Heb heel het weekend gespeeld (behalve tijdens de F1 race) en vermaak me prima, echter zijn de bugs wel vermoeiend. Buiten de bekende rare vliegens objecten de volgende game breaking bugs gehad.
1) Tijdens tutorial kon ik vijanden niet taggen (moest load game doen er vanaf te komen)
2) Auto kwam vast te zitten in een hek en kon niet uitstappen (load game)
3) Sniper wou niet meer schieten, andere wapens wel (load game oplossing)
4) Na het starten van Act 2 had ik geen levensbalk meer, stond standaard op 0 van de 0, er was echter wel een levens balk want kon gewoon spelen en geraakt worden en na X schade werd me beeld rood van critical. (geen idee of het is opgelost)

Buiten dit alles is het prima spel, nu met act 2 bezig, (eigenlijk voor het grootste deel alleen side missies gedaan)

[ Voor 3% gewijzigd door HADES2001 op 14-12-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het willen weten: Steam heeft tot 2x mijn refund verzoek afgewezen. 8,8u speeltijd was toch echt te veel, ondanks een uitvoerig pleidooi.

Ik hou de game dus gewoon en wacht nog wat extra patches af voordat ik me erin ga storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
SinergyX schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:31:
[...]
Ik zeg dan ook niet 'kopieren die zwik', maar zo'n game heeft zo'n beetje de standaard gezet op veel mechanics (welke ook niet helemaal 100% zijn, maar 90% is aardig in de buurt), dat als jij een compleet gaar/halfbakken systeem daarvoor neerzet met het idee 'het is hetzelfde', faal je imho best aardig.

Dit zijn geen dingen die ze 'zomaar' patchen, even hotfixen, er zitten veel van zulke zaken gewoon core in de game en ergens vraag ik me dan af.. wat was de gedachte achter zo'n design keuze?
Ben ik het helemaal mee eens. Wel vind ik dat GTA/RDR dan weer in de missie structuur veel te lineair is, daar wordt van a tot z uitgekauwd hoe je de missie moet doen. Dat is dan bij Cyberpunk weer beter.

Ze hadden dat hele open world moeten laten varen en nooit die krachttermen de wereld in moeten slingeren. Veel mensen haken nu af, terwijl de main en side missions nog steeds van hoog niveau zijn.

Ben toch wel benieuwd waar het mis is gegaan, aangezien de originele release al in april van dit jaar zou zijn geweest.

Hopelijk komen ze met een verklaring, worden de gedupeerde gerefund en voltooid een deel van het Dev team de NPC AI en Worldbuilding branche en merged die succesvol terug in de master ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 07:03
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:45:
Voor de mensen die het willen weten: Steam heeft tot 2x mijn refund verzoek afgewezen. 8,8u speeltijd was toch echt te veel, ondanks een uitvoerig pleidooi.

Ik hou de game dus gewoon en wacht nog wat extra patches af voordat ik me erin ga storten.
Is bekend toch dat er een max aanzit ? Ik dacht 2 of 4 uur of x aantal dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:52
Net een paar uurtjes kunnen spelen dit weekend. Man wat een sfeer, heb niet mega veel tijd om te spelen dus kan de game lekker updaten, maar loopt verder prima op mijn laptop.

Ik hoor van iedereen dat ze uren bezig zijn met het begin voordat de game echt opend. Wanneer is dat? Ben nu in de stad en zit allemaal al te kijken wat alles is en een weg te zoeken om alles te ontdekken, moet de stad dan nog echt openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 14:19
Vanaf Act 2 is dat geloof ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik toch minimaal een bug per 15min tegenkom, begin ik toch langzaam "in" het spel te komen.

Net weer een vliegende NPC, maar vermaak me steeds meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9lf68ZkBXbsOj4M9bEoYfWUKIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6dtwHy90PzQEmqYoToObtKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7Qe4-HgqwcYGpReqffqY-PSbcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSa9BLZ49nSJa7HM5nKWDaTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPA1maH0hNKQlEuhO1NBFxYOiOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ccm4azJtoAXKm2qWwbztvuHn.png?f=fotoalbum_large

Het valt me op dat zodra je je buiten de verhaal-lijn begeeft (beetje random rondschieten, mensen lastigvallen, auto's stelen/crashen) de bugs veel meer zichtbaar worden.

Ik speel overigens op Stadia met VP9 codec actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik laat hem nog maar even liggen denk ik (PC) en ga nog wel ff verder met rdr2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:46
Ah serieus?
Want ik ben nog altijd bezig op mijn oud PS4-ke :). Ik dacht het eerlijk gezegd op te geven maar als je naast de blurrige looks kijkt (die toch iets beter zijn na die patch) en andere minder goed uitgewerkte zaken zie je toch wel de potentie ervan.
Ik ben net een appartement van een japanner aan het scannen zonder te willen spoilen dus vraag me af; heb ik dan al veel zaken overgeslagen of zit ik echt nog maar aan het begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Eigenlijk is het dus aangeraden om te wachten tot na de februari update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Derbiss schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:57:
[...]

Ah serieus?
Want ik ben nog altijd bezig op mijn oud PS4-ke :). Ik dacht het eerlijk gezegd op te geven maar als je naast de blurrige looks kijkt (die toch iets beter zijn na die patch) en andere minder goed uitgewerkte zaken zie je toch wel de potentie ervan.
Ik ben net een appartement van een japanner aan het scannen zonder te willen spoilen dus vraag me af; heb ik dan al veel zaken overgeslagen of zit ik echt nog maar aan het begin?
Jij zit nog in de eerst act. Dus het logo met Cyberpunk 2077 komt nog. Oftewel, nog in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 15:56
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:45:

Ik heb nu toch ook maar een refund aangevraagd. Sinds de laatste patch crasht mijn game echt super vaak en valt er gewoon niet meer te spelen. O.a. dit twitter bericht heb ik genoemd en beargumenteert dat ik wel echt meerdere uren bezig ben geweest met settings tweaken om de game überhaupt een beetje draaiend te krijgen. 5.5 uur gespeeld staat er bij mij op Steam, dus ik ben benieuwd.

edit: ik wil toch nog wel even zeggen dat ik het echt heel jammer vindt omdat ik de game wel echt heel erg leuk vind! Als alle issues verholpen zijn dan ga ik het nog wel een keer proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Soepstengel op 14-12-2020 09:04 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 13:06
SinergyX schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:31:
Is trouwens ook niet alleen met politie: ergens in een missie komt er een 'rescue unit' waar je die persoon netjes aan afgeeft, dus er zit een complete healthcare/ambulance systeem lore-wise, maar wie je neerschiet, aanrijd, of dood zie gaan, nergens zie je die dingen ooit nog terug, behalve die ene scene.
Ergens is dat ook vrij logisch. Een Trauma Team abonnement is niet goedkoop te noemen en is alleen weggelegd voor de hogere corporates. Dus dat gaat maar een kleine selectie van de mensen in Night City zijn die hier gebruik van kunnen maken (en zijn dus vooral te vinden rond de Corpo Plaza en Charter Hill).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ongeëvenaard dat een ontwikkelaar bereid is mee te helpen om je geld terug te krijgen, dat is dan wel weer erg netjes en een gepaste nederigheid vind ik. Oef wat moeten die mensen diep door het stof momenteel. Ik kijk zeer uit naar de 2e update die dus blijkbaar binnen 1 week verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik vermaak me er tot nu toe wel mee, de missies en de side missies zijn wel tof en ook de mantis blades.
De characters zijn wel leuk gemaakt, maar ik word niet echt in de game gezogen, de bugs en vooral de crashes halen me echt totaal uit de game.

Het is allemaal net niet in de game.

Ik ga de game uitspelen maar zal er zeer waarschijnlijk nooit meer naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 15:56
joblamie schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:06:
Ongeëvenaard dat een ontwikkelaar bereid is mee te helpen om je geld terug te krijgen, dat is dan wel weer erg netjes en een gepaste nederigheid vind ik. Oef wat moeten die mensen diep door het stof momenteel. Ik kijk zeer uit naar de 2e update die dus blijkbaar binnen 1 week verschijnt.
Zoals ik het bericht lees zijn alle (peformance) issues uiterlijk in februari pas opgelost. Ze gaan zeker diep door het stof, en terecht ook als je het mij vraagt. Zolang ze het allemaal maar weer oplossen komt het wel goed :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Laatst online: 20:52
Soepstengel schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
[...]

[...]

Ik heb nu toch ook maar een refund aangevraagd. Sinds de laatste patch crasht mijn game echt super vaak en valt er gewoon niet meer te spelen. O.a. dit twitter bericht heb ik genoemd en beargumenteert dat ik wel echt meerdere uren bezig ben geweest met settings tweaken om de game überhaupt een beetje draaiend te krijgen. 5.5 uur gespeeld staat er bij mij op Steam, dus ik ben benieuwd.

edit: ik wil toch nog wel even zeggen dat ik het echt heel jammer vindt omdat ik de game wel echt heel erg leuk vind! Als alle issues verholpen zijn dan ga ik het nog wel een keer proberen.
Waarschijnlijk niet. Er is geen mens wat er aan te pas komt. Is de AI van Steam. Ik krijg met een refund ook al binnen een minuut een email over de beslissing.

[ Voor 4% gewijzigd door rwbk op 14-12-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 15-10 11:19
Ik vermaak me ondanks de bugs ook prima met de game:)
Voor de XSX spelers: spelen jullie met HDR? Het ziet er allemaal veel beter uit zonder HDR voor mn gevoel, minder grijs en grauw, meer kleur (eigenlijk wat je van HDR zou verwachten haha)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
kwdtje schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:48:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Wel vind ik dat GTA/RDR dan weer in de missie structuur veel te lineair is, daar wordt van a tot z uitgekauwd hoe je de missie moet doen. Dat is dan bij Cyberpunk weer beter.

Ze hadden dat hele open world moeten laten varen en nooit die krachttermen de wereld in moeten slingeren. Veel mensen haken nu af, terwijl de main en side missions nog steeds van hoog niveau zijn.

Ben toch wel benieuwd waar het mis is gegaan, aangezien de originele release al in april van dit jaar zou zijn geweest.

Hopelijk komen ze met een verklaring, worden de gedupeerde gerefund en voltooid een deel van het Dev team de NPC AI en Worldbuilding branche en merged die succesvol terug in de master ;-)
Ze hebben enorme focus gehad op storytelling/background/voiceacting, dat merk je aan aanzienlijk veel missies en dialogen (ok, Reaves hoor je aantal keer duidelijk iets 'oplezen' wat niet in context met situatie is, maargoed), zeker V (vrouw in mijn geval) heeft een paar geweldige stukjes en emoties in voice-acting, dat zit zeker netjes in elkaar.

Maar zelfs daar hebben ze rariteiten, je bent opeens best-buddies met die jacky, je krijgt telefoontjes van mensen die jou blijkbaar al jaren kennen, zonder enige backstory heb ik geen flauw idee wat ik nu met ze moet. Daar helpt dan zo'n BIZAR overkill aan shards absoluut totaal niet aan mee. Je kan computers opstarten en berichten lezen, je kan web browsen, maar allemaal zo doelloos... Gok dat ze daarmee 'immersion' wilde creeren in hun hele verhaal, maar ik kan werkelijk geen link naar de 'settings' vinden (buiten dat in veel gevallen de extreme focus op 'sexdolls' toch wel behoorlijk aanwezig is).

Maar het lijkt alsof daar gewoon 80% van hun tijd/ontwikkeling in heeft gezeten en de 20% in de rest. 2 jaar lang een complete 'wereld' uitgeschreven, dialogen, onderlinge connecties en backstories (textueel), voortgang en opdeling en dat ze laatste jaar maar eens zijn gaan kijken hoe ze dat ergens in een (imho) matige engine kunnen gieten. Nouja.. zie hier het resultaat.

Ik speel hoofdzakelijk gewoon consumerend door de game, zo breed zijn de 'keuzes in je leven anno 2070' buiten wat verschillende dialogen en misschien wat side-missies unlocks toch niet altijd, dus het is echt niet dat het zo zwaar irriterend is.

En dat excuus-briefje.. 'problems' 'fixes', 'performance', eerlijk boeit mij dat niet zo, ik stoor me meer aan de zaken 'by design' die gewoon irritant zijn op z'n tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2020 09:19 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
heb ongeveer 30u gespeeld so far, en ik amuseer me best wel.
nog geen bugs tegengekomen, en de game draait stabiel aan 45-50 fps.
moet mij wel eens beginnen bezighouden met de mainquest, so far alleen maar sidegigs gedaan en criminelen afgeslacht. sfeertje zit wel goed, heel dystopisch (die braindance-criminelen bvb, die heb ik toch summier geëxecuteerd).

wou een stealth/hacking character starten, maar na wat plezier met oneshot revolvers overgeschakeld naar stealth/handguns.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik had niets anders verwacht van CDPR! _/-\o_
Tis wat ik in mijn post van gister avond ook al aangaf.
Defnosh schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:12:
Ik vermaak me ondanks de bugs ook prima met de game:)
Voor de XSX spelers: spelen jullie met HDR? Het ziet er allemaal veel beter uit zonder HDR voor mn gevoel, minder grijs en grauw, meer kleur (eigenlijk wat je van HDR zou verwachten haha)
HDR is volgens mij nog wat fubar; uitzetten is beter.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:04:
[...]

Edit: Ik had in het begin niet in de gaten dat je in meerdere categorien skill points kon verdelen, dus heb ik alles in "handguns" gezet. (Crit chance en damage etc.) en nu loop ik aan het begin van het spel rond met een pistool waarmee ik alles "one-shot" , lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Jij bepaalt wat de bedoeling is :P
Als jij alles wilt "one-shotten", prima toch. Tis geen lineare progressie spel waarbij de devs vooraf al rete strak bepaalt hebben wat je wanneer je wat moet doen en hoe.

[ Voor 50% gewijzigd door Nnoitra op 14-12-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-10 15:52
De enige ietwat storende bug die ik ben tegengekomen is dat een tooltip soms niet meer automatisch verdwijnt. Die hangt dan over je questlog heen. Valt wel op te lossen door even over een andere item te hoveren, maar blijft irritant.
Verder sluit ik me aan bij de mensen die zich gewoon uitstekend vermaken met deze game. Boeiende verhaallijn, vermakelijke side quests en draait ook verrassend soepel op m'n PC die niet al te nieuw meer is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Dat best friends met Jackie kwam dan bij mij wel een beetje oke over, je hebt na het begin namelijk een tijdsprong van 6 maanden. Voor de rest ben ik het wel met je eens, al vind ik die telefoontjes niet storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
Ik kan mij door alle bugs heenwerken, maar maak mij het meeste zorgen om de AI. Die fix je niet even 123 ben ik bang. Ik kan er geen touw aan vast knopen waarom je soms politie op je dak krijgt, of waar ze ineens vandaan komen?
Ook blijven burgers vaak op hun hurken zitten ook al is de actie al minutenlang afgelopen.. als dit gefixt zou zijn zou het ondanks de bugs alsnog een 9/10 zijn maar nu wordt de game gewoon onderuit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:08:
Ik vermaak me er tot nu toe wel mee, de missies en de side missies zijn wel tof en ook de mantis blades.
De characters zijn wel leuk gemaakt, maar ik word niet echt in de game gezogen, de bugs en vooral de crashes halen me echt totaal uit de game.

Het is allemaal net niet in de game.

Ik ga de game uitspelen maar zal er zeer waarschijnlijk nooit meer naar omkijken.
Zeker keurig. Die "hack" op de executable maakte trouwens ook een groot verschil hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-10 08:25
Ergens is toch ook wel enorm zonde. Waarom een game in deze staat uitbrengen? Voor mij in ieder geval des te meer reden om geen games meer op release te halen. Scheelt nog een boel geld ook!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 09:59

Japser

Jeej!

Hoe vinden jullie de combat? Ik moet zeggen, ik heb wel tijd nodig om de hele situatie te analyseren met de scanner om dan te beslissen of je voor stealth gaat of voor een ordinaire shootout.

Wat ik wel apart vond was bij een vroege missie in een Food Warehouse dat ik ineens telkens overheating op me kreeg. Kennelijk wordt je dan gehackt?

Verder heb ik nu al 5 levels gained en nog geen perk of attribute point uitgegeven. Weet gewoon niet welke tree ik wil volgen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:46
Starbucks schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:02:
[...]

Jij zit nog in de eerst act. Dus het logo met Cyberpunk 2077 komt nog. Oftewel, nog in het begin :)
Ah tof; bedankt voor de update.
Wat raad je dan aan? Nu gewoon de hoofdmissie afmaken (want ik heb zo een vermoed wat er in die stick zal zitten) of nog side-missies doen? Vooral om geld ed te verzamelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
SinergyX schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:14:
Maar zelfs daar hebben ze rariteiten, je bent opeens best-buddies met die jacky, je krijgt telefoontjes van mensen die jou blijkbaar al jaren kennen, zonder enige backstory heb ik geen flauw idee wat ik nu met ze moet. Daar helpt dan zo'n BIZAR overkill aan shards absoluut totaal niet aan mee.
Ja :D

Life path 1: Nomad.
Je bent een loner in de woestijn, leeft ca. 30 minuten je hippie leven. BOEM. Nu ben je vrienden met Jacky, insert trailer van een half jaar aan streetkid praktijken, je bent vanaf nu: Street kid.

Life path 2: Corpo.
Je bent een corporate slaaf in een kantoor voor ca. 30 minuten. Je hebt problemen op je werk. BOEM. Nu ben je vrienden met Jacky, insert trailer van een half jaar aan streetkid praktijken, je bent vanaf nu: Street kid.

Life path 3: Street kid.
Je bent een street kid voor ca. 30 minuten. BOEM. Nu ben je vrienden met Jacky, insert trailer van een half jaar aan streetkid praktijken, je bent vanaf nu: Uhh, nog steeds street kid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
Lynox schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:23:
[...]

Ergens is toch ook wel enorm zonde. Waarom een game in deze staat uitbrengen? Voor mij in ieder geval des te meer reden om geen games meer op release te halen. Scheelt nog een boel geld ook!
Als je (enige vorm van) zekerheid wilt, is het idd beter om de reviews af te wachten.
Maar dat is voor zo'n beetje alle spellen zo.
In het geval van CDPR is het bijna common knowledge dat ze in de eerste weken de nodige patches uitbrengen. Was voor The Witcher3 niets anders.
Japser schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:31:

Wat ik wel apart vond was bij een vroege missie in een Food Warehouse dat ik ineens telkens overheating op me kreeg. Kennelijk wordt je dan gehackt?
Ja, je wordt dan gehackt. Daar heb je ook nog een tooltip over gekregen als het goed is.
Wat jij richting hun kunt doen, kunnen zij ook :+

[ Voor 25% gewijzigd door Nnoitra op 14-12-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
Hoe vinden jullie de combat? Ik moet zeggen, ik heb wel tijd nodig om de hele situatie te analyseren met de scanner om dan te beslissen of je voor stealth gaat of voor een ordinaire shootout.

Verder heb ik nu al 5 levels gained en nog geen perk of attribute point uitgegeven. Weet gewoon niet welke tree ik wil volgen =]
Ik laat dat hacken een beetje voor wat het is. In een groot gebouw soms die scan gebruikt om alles te zien wat eraan vast zit en dan krijg je ineens 50 rode dingen op je beeld. Het is vrij chaotisch. Ook snap ik niet helemaal wat het nut is van die camera's uitzetten, vaak als ik stealth ga word ik alsnog gespot en zijn er 6 gasten die ik even neer moet knallen. Krijg steeds minder motivatie om stealth te gaan en wil steeds meer gewoon maar gaan schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nnoitra schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:17:
[...]
Als jij alles wilt "one-shotten", prima toch. Tis geen lineare progressie spel waarbij de devs vooraf al rete strak bepaalt hebben wat je wanneer je wat moet doen en hoe.
Precies. Ook de stealth missies kun je gewoon 'guns blazing' doen als je wilt. Long range met sniper/assault rifles? Prima. Close combat met shotguns en submachine guns? Ook prima. Melee? Ook prima.

Zo deed ik (minor story spoilers):

spoiler:
Een missie met Takemura om een Arasaka Industrial complex stealth binnen te gaan. Dat stealth binnenkomen lukte prima, maar eenmaal binnen werd ik ontdekt en werd het al snel een bloedbad. Liep zo'n gast in een mech pak rond en er kwamen twee dropships met reinforcements. Ik alles weg geknald. Takemura: "You are truly mad!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21

Ik ben nu level 11 en heb alles in body geïnvesteerd, ren tijdens de combat dan ook gewoon rond met een katana en hak iedereen in mootjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

Hele combat is best simpel eigenlijk, stealth is niet op niveau van de top stealthgames, shooting heeft wel het leunen en cover (nouja.. geen niveau Division), hele 'smart gun' principe is wat gaar (al krijg je daar blijkbaar later betere upgrades voor), en ik merk maar marginaal weinig van de trees zelf buiten dat je soms wel of juist niet een deur kan openen omdat je bv 8 body of 6 tech nodig hebt :P

Dat gehacked worden vind ik erg goedkoop, al zijn het nu hoofdzakelijk wat firedots (en volgens mij poison?), geen idee of je later ook die 'blind' krijgt of dat bv je skills uitvallen, maar 99% van de tijd gebruik ik enkel Ping en gebruik tech wapens om gewoon alles en iedereen overhoop te schieten.

Die snipergun (variant van een M50 lijkt het) is zeker mijn goto-wapen :D

Om vervolgens weer 10 minuten rond te lopen om nog alles op te pakken.. zwaar irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Laatst online: 00:24
Als je combat makkelijk wilt maken:

Scout de enemy positie doormiddel van pings/camera hacks en pak vervolgens een tech sniper en schiet door alles en iedereen heen ;p Van mij mag er wel een limiet zijn van aantal objecten een tech sniper kan doorboren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik probeer vaak wel stealth te spelen maar in de praktijk loopt het iedere keer op een enorm bloedbad uit en dan vermaak ik me ook prima. Ik experimenteer wel eens met wat hacks maar ik snap niet wat sommige doen. Ping is duidelijk, camera's friendly maken of uitzetten is ook duidelijk. Breach protocol bijvoorbeeld snap ik niet wat het veroorzaakt.

Verder maak ik wel zoveel mogelijk gebruik van de omgeving. Met name in industriële ruimtes en warehouses enzo kom je best vaak explosieve objecten tegen. Gasflessen, leidingen, een generator... knal die kapot als er enemies in de buurt staan en profit.

Heb nu 22 uur in het spel zitten (op Stadia) en ik geniet met volle teugen. Wat een vette game!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SinergyX schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ze hebben enorme focus gehad op storytelling/background/voiceacting, dat merk je aan aanzienlijk veel missies en dialogen (ok, Reaves hoor je aantal keer duidelijk iets 'oplezen' wat niet in context met situatie is, maargoed), zeker V (vrouw in mijn geval) heeft een paar geweldige stukjes en emoties in voice-acting, dat zit zeker netjes in elkaar.

Maar zelfs daar hebben ze rariteiten, je bent opeens best-buddies met die jacky, je krijgt telefoontjes van mensen die jou blijkbaar al jaren kennen, zonder enige backstory heb ik geen flauw idee wat ik nu met ze moet. Daar helpt dan zo'n BIZAR overkill aan shards absoluut totaal niet aan mee. Je kan computers opstarten en berichten lezen, je kan web browsen, maar allemaal zo doelloos... Gok dat ze daarmee 'immersion' wilde creeren in hun hele verhaal, maar ik kan werkelijk geen link naar de 'settings' vinden (buiten dat in veel gevallen de extreme focus op 'sexdolls' toch wel behoorlijk aanwezig is).

Maar het lijkt alsof daar gewoon 80% van hun tijd/ontwikkeling in heeft gezeten en de 20% in de rest. 2 jaar lang een complete 'wereld' uitgeschreven, dialogen, onderlinge connecties en backstories (textueel), voortgang en opdeling en dat ze laatste jaar maar eens zijn gaan kijken hoe ze dat ergens in een (imho) matige engine kunnen gieten. Nouja.. zie hier het resultaat.

Ik speel hoofdzakelijk gewoon consumerend door de game, zo breed zijn de 'keuzes in je leven anno 2070' buiten wat verschillende dialogen en misschien wat side-missies unlocks toch niet altijd, dus het is echt niet dat het zo zwaar irriterend is.

En dat excuus-briefje.. 'problems' 'fixes', 'performance', eerlijk boeit mij dat niet zo, ik stoor me meer aan de zaken 'by design' die gewoon irritant zijn op z'n tijd.
Volgens mij hebben ze de witcher 3 op een zelfde manier ook aangepakt. Het is eigenlijk alleen maar story driven, de rest is bijzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
SnoeiKoei schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:45:
Ik probeer vaak wel stealth te spelen maar in de praktijk loopt het iedere keer op een enorm bloedbad uit en dan vermaak ik me ook prima. Ik experimenteer wel eens met wat hacks maar ik snap niet wat sommige doen. Ping is duidelijk, camera's friendly maken of uitzetten is ook duidelijk. Breach protocol bijvoorbeeld snap ik niet wat het veroorzaakt.

Verder maak ik wel zoveel mogelijk gebruik van de omgeving. Met name in industriële ruimtes en warehouses enzo kom je best vaak explosieve objecten tegen. Gasflessen, leidingen, een generator... knal die kapot als er enemies in de buurt staan en profit.

Heb nu 22 uur in het spel zitten (op Stadia) en ik geniet met volle teugen. Wat een vette game!
3 keer echt gelukt om volledig stealth te gaan en moet zeggen dat dit wel voldoening heeft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Nnoitra schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:17:

Dat snap ik tot op zekere hoogte, maar dit is gewoon een balancing issue: Ook bosses zijn gewoon met 1 of 2 schoten dood en ik heb er niks bijzonders voor hoeven doen.
Het lijkt erop dat de verschillende perks op een verkeerde manier met elkaar stacken waardoor je al snel absurde cijfers krijgt.

Edit:
Volgens mij heb ik per ongeluk dit gedaan:

YouTube: HIGHEST DAMAGE GUN IS A PISTOL ??!!! Cyberpunk 2077 IS A Perfectly B...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk! Ik ben nu Stealth + Cold Blood gegaan. Wellicht dat ik hacking nog wat ga uitbreiden.

Volgende playthrough wordt gunslinger of totale netrunner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Vermaak me erg met de game. De eerste dag vooral bezig geweest met performance fixes en finetunen. Vind het spel er erg mooi uitzien, world building is super, voice acting is fantastisch.

Maar man, o man wat stoor ik me aan continue die telefoontjes. Ik kan niet van A naar B rijden zonder 5 SMSjes en twee/drie belletjes te krijgen. Vind het tof dat alle side missies zo uitgebreid uitgewerkt zijn met leuke, interessante verhalen maar je krijgt zo'n belachelijke lading over je heen dat je bijna FOMO-symptomen krijgt en niet meer weet welke kant je nou op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Larmoth schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:46:
[...]

3 keer echt gelukt om volledig stealth te gaan en moet zeggen dat dit wel voldoening heeft :)
brengt ook veel meer eddies op bij gigs.
ik stoor mij wel aan het feit dat, als ik een stealthkill maak met een silenced weapon, alle enemies toch meteen allerted zijn...
die reboot optics hack is wel handig kwa stealth, maak een enemy blind, sneak ernaartoe en daarna ergens dumpen in een vuilbak.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:52
Zojuist maar een refund aangevraagd voor mijn XBOX one versie, dit is echt niet om aan te gluren, helaas wel 10 uur voortgang kwijt, maar dat is niet anders. Overigens refund stond binnen een uur alweer op mijn account terug, wel heel netjes!

Inmiddels de Stadia versie aangeschaft met een Stadia Premiere edition en deze nu alvast spelen op mijn laptop met xbox controller en met een stadia pro account op 4k van een oud laptopje met een HD620 graphics card naar de 4K tv !! Wauw wat een verschil zeg.... veel minder popups, goede scherpe textures, korte laadtijden.... geweldig en een tip voor iedereen die (nog) geen ps5 of series X heeft en geen zware game pc.

Ik ben aangenaam verrast door deze stadia versie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRrbYA2NMVeausM_D-kbhtW8wIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnbSnlTJdkglsv9euXpSQmyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 11:23
Kun je die pre-order deal nog vinden?!
janus_freggel schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:02:
Zojuist maar een refund aangevraagd voor mijn XBOX one versie, dit is echt niet om aan te gluren, helaas wel 10 uur voortgang kwijt, maar dat is niet anders. Overigens refund stond binnen een uur alweer op mijn account terug, wel heel netjes!

Inmiddels de Stadia versie aangeschaft met een Stadia Premiere edition en deze nu alvast spelen op mijn laptop met xbox controller en met een stadia pro account op 4k van een oud laptopje met een HD620 graphics card naar de 4K tv !! Wauw wat een verschil zeg.... veel minder popups, goede scherpe textures, korte laadtijden.... geweldig en een tip voor iedereen die (nog) geen ps5 of series X heeft en geen zware game pc.

Ik ben aangenaam verrast door deze stadia versie!

Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 14:23
Ik vermaak me wel met Cyberpunk, maar het heb wel echt te maken met verschillende fps drops op bepaalde gebieden. Ook start het spel nooit in 1x op, de eerste keer dat ik het opstart werkt het standaard niet en de 2de keer gaat het vlekkeloos.

Bij de NPC's heb ik alleen moeite met de politie, soms als ik er langs loop worden ze meteen agressief tegen mij. Terwijl ik wel probeer om al die missies voor ze te doen. Ook bij die shoot outs tegen de gangs van ze assisteer ik ze dan. Op het moment dat die gangs dood zijn keren ze zich ineens tegen mij. Hoe kan ik dat voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ook goedemorgen. Is al een tijdje geleden gepost dit.

[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 14-12-2020 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:29
Moet hier toch even op reageren.

In vrijwel elke andere game van de afgelopen paar jaar waarin je een gebeurtenis als deze ziet (politie klopt aan bij een huis, gaat een dialoog aan met degene binnen) betekent dat dat je kunt interacten. Tegenwoordig gebeurt het niet zo vaak meer dat dit soort dingen random gebeuren zonder dat je er iets mee kan doen. Vandaar dat veel mensen even afwachten en het aankijken wat of wanneer ze er iets mee kunnen doen. Het is je tegenwoordig als gamer bijna aangeleerd dat je er dan op af moet stappen en het is ineens vrij weird als je er dan niets gebeurt. Voelt alsof het niet klopt ofzo.

En blijkbaar terecht, want een act later kun je ineens wel met ze interacten. Want dan is het pas de bedoeling dat je met ze kunt praten. Waarom ze er in eerste instantie al staan op het begin? Wie weet.

Dat is anno 2020 best clunky ja.

Wel netjes dat ze een excuus hebben uitgebracht en gaan refunden.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De refunds zijn ook niet zo gek (gelden alleen voor console), de base console versies zijn gewoon niet speelbaar, daarnaast kan Sony, ms of cdpr waarschijnlijk geen onderscheid maken of je de game speelt op base console, upgraded consoles of next gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben gestopt, want ik snap werkelijk helemaal niks van deze game. Het zal vast aan mij liggen... maar ik heb geen idee waar ik mee bezig ben.

Kennelijk moet ik 80 kogels door een hoofd heen jagen wil ik iemand dood krijgen, word ik telkens overheat en dat hele radar systeem heeft me tot nu toe nooit echt duidelijk geholpen.

OF ik ben te snel door de tutorial gegaan, OF ik snap het gewoon niet.

Het hele Crafting/inventory menu is voor mijn hersenen 1 grote chaos, en ik zou niet weten wat ik er moet doen.

Nogmaals, het zal aan mij liggen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 13-10 23:58
Damn, ik moet wel zeggen dat ik het zo'n vette game vindt!

Het enige nadeel is de ontzettende information overload; zonder constant googlen kom ik nergens!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:52
Djensen35 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:11:
Kun je die pre-order deal nog vinden?!

[...]
stond dit weekend gewoon nog in de stadia store, inmiddels ook al bevestiging dat de stadia premiere edition onderweg is. Gratis... als Google op deze manier doorgaat komen ze er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Leipe foto's! Ik ga vanavond eens wat "performance fixes" proberen - wie weet :) . Ik heb al gewoon 90%+ GPU/CPU usage op mijn 2600 / 1080Ti dus ik denk niet dat het veel uitmaakt (ook gewoon 6GB RAM in gebruik van het spel). Laat het even weten!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Laatst online: 02-08 10:39
Nieuwevolger schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
De refunds zijn ook niet zo gek (gelden alleen voor console), de base console versies zijn gewoon niet speelbaar, daarnaast kan Sony, ms of cdpr waarschijnlijk geen onderscheid maken of je de game speelt op base console, upgraded consoles of next gen.
mooi dan ga ik hem even spelen op de ps5 en dan refunden. lol.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 09:36
Lynox schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:23:
[...]

Tja. De game zou eerst in April uit komen, toen werd het November, en uiteindelijk is het December geworden. Toen de game uitgesteld werd van November naar December hebben enkele devs te maken gekregen met doodsbedreigingen. Kun je nagaan.

Je kunt het blijkbaar nooit goed doen met dit soort mega projecten. Of je moet gaan naar onmenselijke toestanden zoals dat het geval was bij Last Of Us 2 of Red Dead Redemption 2.

Onpopulaire mening; maar ik vind dat gamers te veel verwend zijn en teveel zeuren om te zeuren.

On topic; Zijn er ook mensen die bij dit spel last hebben van ''stick drifting''? (Ik speel op de PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren een keer eerst alles lopen scouten dmv hacken van de camera. Vervolgens alle patrouilles uitgeschakeld met de quick hack: detonate grenades/blind enemies/deactivate cams.

Vervolgens naar binnen gegaan. Kreeg ik als nog wat tegenstanders op me af terwijl ik via alle security cams alle ruimtes had gecleared. Ach ja, lang leve Lizzie's gun. Ik moet nog even de cccccombo breaker fixen met skill points voor pistolen en revolvers voor extra damage. Liep nl in het gebouw tegen wat deuren aan die enkel open gingen met genoeg punten in fysiek of technical. Toen maar wat punten in technical gedropt. Liefst combineer ik wat quick hacks met dodelijke revolvers en pistolen actie daarna. Ik merk te vaak dat wanneer ik ga voor 100% stealth je na 1 kill meteen gesnapt wordt.

Verder heb ik wel de skill: expose netrunner afgevinkt, maar ik heb nog het meest last van overheating in bepaalde shootouts. Ik zal wel niet doorhebben hoe ik die netrunner het snelste kan vinden en kan uitschakelen. Ach ja zo blijf je nog even bezig met uitpuzzelen hoe je zaken het beste kunt benaderen. Op stadia vermaak ik me super met Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:41
Tof dat ze eindelijk openkaart spelen en zeggen dat het onspeelbaar is op de console. Maar hoe willen ze mij helpen om mijn 60 euro terug te krijgen van de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
PsychoBoyJack schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:
[...]

Tja. De game zou eerst in April uit komen, toen werd het November, en uiteindelijk is het December geworden. Toen de game uitgesteld werd van November naar December hebben enkele devs te maken gekregen met doodsbedreigingen. Kun je nagaan.

Je kunt het blijkbaar nooit goed doen met dit soort mega projecten. Of je moet gaan naar onmenselijke toestanden zoals dat het geval was bij Last Of Us 2 of Red Dead Redemption 2.

Onpopulaire mening; maar ik vind dat gamers te veel verwend zijn en teveel zeuren om te zeuren.

On topic; Zijn er ook mensen die bij dit spel last hebben van ''stick drifting''? (Ik speel op de PS5)
Je weet dat de crunch net zo erg was bij cdpr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derpirium
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-10 16:25
Vind het zelf echt een vet spel, maar speel gelukkig wel op een best krachtige pc. De staat van console versies is echt de schuld van een te lange development cycle en daardoor voor current en next-gen console moeten uitbrengen, terwijl het alleen goed draait op krachtige hardware. Ik ben wel benieuwd of veel van de issues het probleem zijn van de verouderde processing kracht van de PS4 en Xbox one of dat de HDD het probleem is, want hij draait namelijk wel veel beter op een Xbox series s. Is er een Tweaker hier die het op PC speelt met een HDD en kan vertellen wat zijn ervaring is?
Pagina: 1 ... 42 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!