Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Westland1940 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
Tof dat ze eindelijk openkaart spelen en zeggen dat het onspeelbaar is op de console. Maar hoe willen ze mij helpen om mijn 60 euro terug te krijgen van de Mediamarkt?
Misschien moet je ze dan even mailen, zoals ze zelf ook aangeven. |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 09:36
Nieuwevolger schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:34:
[...]

Je weet dat de crunch net zo erg was bij cdpr?
Bij mijn weten niet?

Programmeurs werden niet verplicht en diegene die door bleven werken werden extra beloond?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PsychoBoyJack schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:
[...]

Tja. De game zou eerst in April uit komen, toen werd het November, en uiteindelijk is het December geworden. Toen de game uitgesteld werd van November naar December hebben enkele devs te maken gekregen met doodsbedreigingen. Kun je nagaan.

Je kunt het blijkbaar nooit goed doen met dit soort mega projecten. Of je moet gaan naar onmenselijke toestanden zoals dat het geval was bij Last Of Us 2 of Red Dead Redemption 2.

Onpopulaire mening; maar ik vind dat gamers te veel verwend zijn en teveel zeuren om te zeuren.

On topic; Zijn er ook mensen die bij dit spel last hebben van ''stick drifting''? (Ik speel op de PS5)
Hoe je dit kan verdedigen ontgaat me volledig, ja mensen zeuren snel en vrijwel continu, maar volgens mij is dit het enige spel in de afgelopen 10 jaar waar het terecht is. Zelfs de launch van nms vond ik beter dan dit.

Teveel beloftes gedaan die ze niet eens een klein beetje na zijn gekomen.

Dan moet je een game niet 8 jaar van tevoren aankondigen en na 7 jaar nog 3x op het laatste moment uitstellen en dan alsnog met een volledig betaprodukt op de markt komen.

Mensen hebben blijkbaar cdpr heilig verklaard dat je dit nog wil wegwuiven.

Sidenote ik vermaak me er prima mee overigens, maar ik ben redelijk makkelijk om de beloftes te vergeten en er het best er van te maken.

Maar dat neemt niet weg dat ze gefaald hebben om de beloftes waar te maken. En dan voor de launch te verbieden om PS4 footage te vertonen geeft aan dat ze op de hoogte waren en het simpelweg probeerden te verbergen, in de hoop dat de goegemeente erin zou trappen dat het later wel een keer gepatched wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door Flagg op 14-12-2020 10:48 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:26:
[...]

Ik ben gestopt, want ik snap werkelijk helemaal niks van deze game. Het zal vast aan mij liggen... maar ik heb geen idee waar ik mee bezig ben.

Kennelijk moet ik 80 kogels door een hoofd heen jagen wil ik iemand dood krijgen, word ik telkens overheat en dat hele radar systeem heeft me tot nu toe nooit echt duidelijk geholpen.

OF ik ben te snel door de tutorial gegaan, OF ik snap het gewoon niet.

Het hele Crafting/inventory menu is voor mijn hersenen 1 grote chaos, en ik zou niet weten wat ik er moet doen.

Nogmaals, het zal aan mij liggen.
Ik kan je wel op weg helpen?
  • Het ligt grotendeels aan je wapens, ik ben nu level 10, speel op hard op de PC en met 2/3 headshots zijn mijn enemies dood. Als ik bodyshots maakt heb ik wel 10 schoten nodig. Dit is normaal. Tevens kan je damage flink hoger worden als je de juiste skills/perks (of hoe heet het) kiest voor jou playstyle
  • Voor het craften heb je volgens mij 2 verschillende soorten: Tier upgrades en gewoon items. Wanneer je een item dismantled (kunnen ook consumables zijn!) krijg je een craft item van die tier en de tiers eronder. Dus een paars wapen dismantlen krijg je een paars craft item +blue/green/grey. Dit is eigenlijk de basis van de craft items (en in mijn optiek een grote downgrade vanaf het systeem van The Witcher). Je moet dus simpelweg voldoende van deze materials hebben om een item te craften.
  • Tier upgrades zijn upgrades van 'iconic' wapens. Deze wapens hebben de eigenschap om bijvoorbeeld een upgrade van groen naar blauw te krijgen. Mocht je een fijn wapen vinden dan kan je dus kiezen deze te houden en te upgraden. Ik ben er nog niet aan toegekomen, material cost was ook wel erg hoog vond ik. Wellicht handiger in de late game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:52
[...]

Ik ben gestopt, want ik snap werkelijk helemaal niks van deze game. Het zal vast aan mij liggen... maar ik heb geen idee waar ik mee bezig ben.

Kennelijk moet ik 80 kogels door een hoofd heen jagen wil ik iemand dood krijgen, word ik telkens overheat en dat hele radar systeem heeft me tot nu toe nooit echt duidelijk geholpen.

Het hele Crafting/inventory menu is voor mijn hersenen 1 grote chaos, en ik zou niet weten wat ik er moet doen.

Haha ik had exact hetzelfde, in mijn eerste run na 8 uur spelen heb ik de savegame weggegooid en ben de volgende ochtend vroeg opnieuw begonnen. Toen kwam het ineens wel binnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Derpirium schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:35:
Vind het zelf echt een vet spel, maar speel gelukkig wel op een best krachtige pc. De staat van console versies is echt de schuld van een te lange development cycle en daardoor voor current en next-gen console moeten uitbrengen, terwijl het alleen goed draait op krachtige hardware. Ik ben wel benieuwd of veel van de issues het probleem zijn van de verouderde processing kracht van de PS4 en Xbox one of dat de HDD het probleem is, want hij draait namelijk wel veel beter op een Xbox series s. Is er een Tweaker hier die het op PC speelt met een HDD en kan vertellen wat zijn ervaring is?
De achterliggende code van de game is gewoon niet goed. Als je een bar inloopt in cp77, dan zakt de framerate naar 15 fps op base console. Terwijl er 1000 andere games zijn met een bar met mensen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bokkie schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:02:
Eerste gamebreaking glitch :/

De quest: Cyberpsycho sighting bloody ritual

Met geen mogelijkheid af te maken, triggers gaan niet af, wel vergrootglazen, maar als ik erop scan gebeurd er niets, ze zijn al lichtgrijs, als in ze zijn gescanned, maar de info is niet zichtbaar hierdoor triggert ook de laatste fase van het event niet :/
Had die gisteren ook, heb ook save moeten laden van een paar minuten terug. Kwam in feite doordat ik alles al gescanned had voordat het "objectives" waren, en dan telt hij ze niet. Toen netjes gewacht en toen werkte het.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
PsychoBoyJack schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:39:
[...]

Bij mijn weten niet?

Programmeurs werden niet verplicht en diegene die door bleven werken werden extra beloond?
Hoe ik het opvatte werd het gewoon van iedereen verwacht. De werknemers draaide al maanden 6 daagse werkweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik speel het spel via Stadia op mijn laptop. Dit is mijn eerste game via Stadia. Ik weet uiteraard dat het spel gestreamd word maar zo ziet het er ook uit. Alsof ik naar een game kijk via Youtube in plaats van dat ik er echt in zit.

Is dit typisch iets voor Stadia of ligt het aan dit spel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
[...]

Dat overheaten gebeurt doordat je gehackt wordt door een andere netrunner. Er is een perk die je laat zien wie dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
NenF2018 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:49:
Ik speel het spel via Stadia op mijn laptop. Dit is mijn eerste game via Stadia. Ik weet uiteraard dat het spel gestreamd word maar zo ziet het er ook uit. Alsof ik naar een game kijk via Youtube in plaats van dat ik er echt in zit.

Is dit typisch iets voor Stadia of ligt het aan dit spel?
Grappig, ik ervaar het helemaal niet zo. Heb hem eerder op de xbox one geprobeerd, maar op Stadia zit ik er veel meer in (wel de pro versie met 4k en dolby:))
Overigens speel ik me muis en keyboard of met xbox controller, het schijnt dat de stadia controller inderdaad wel wat trager aanvoelt, maar dat ga ik meemaken als die van de week geleverd wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RubenSaurus schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:49:
[...]

Dat overheaten gebeurt doordat je gehackt wordt door een andere netrunner. Er is een perk die je laat zien wie dat is.
Het kan kennelijk ook gebeuren doordat de security cams eye of sight hebben op je. En elk pand/ruimte waarin bad guys voor komen zit tjokvol security cams. Ben nog weinig netrunners tegen gekomen, wel zat cameras.

De perk heet I spy. Heb hem enabled maar ik krijg geen heads up van joh das een netrunner. Vond ik chill bij RDR2 yo daar is de ooggetuige. Laat hem niet ontsnappen })

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 14-12-2020 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick2104
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:40
Ik merk dat ik er een beetje dubbel in sta wat betreft een refund aanvragen voor de PS4. Het voldoet natuurlijk totaal niet aan de verwachtingen op een PS4 (genoeg over gezegd). Daarnaast hebben ze express ook niks op de PS4 laten zien van te voren.

Toch vind ik het ook wel gaaf dat zo'n uitgever zo'n ambiteus project oppakt en niet zoals de ubisoft's van deze wereld elke jaar maar weer een assasins creed of call of duty 38 uitbrengen. :?

Ik heb nu het spel eigenlijk dubbel gekocht, omdat ik vorige week na 1 uur spelen op de PS4 voor de stadia aanbieding ben gegaan. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoBoyJack schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:
[...]

Tja. De game zou eerst in April uit komen, toen werd het November, en uiteindelijk is het December geworden. Toen de game uitgesteld werd van November naar December hebben enkele devs te maken gekregen met doodsbedreigingen. Kun je nagaan.

Je kunt het blijkbaar nooit goed doen met dit soort mega projecten. Of je moet gaan naar onmenselijke toestanden zoals dat het geval was bij Last Of Us 2 of Red Dead Redemption 2.

Onpopulaire mening; maar ik vind dat gamers te veel verwend zijn en teveel zeuren om te zeuren.

On topic; Zijn er ook mensen die bij dit spel last hebben van ''stick drifting''? (Ik speel op de PS5)
Ik denk dat gamers terecht zeuren:
Zelf game ik al ruim 30 jaar en soms lijkt het of het enigste wat ik heb zien verbeteren de graphics zijn.
Elke andere vorm van vernieuwing of verbetering lijkt stil te staan of zelfs achteruit te gaan.
Vergelijk de A.I. in F.E.A.R. of Half life eens met wat je in de meeste moderne games ziet.
Voor mijn gevoel vecht ik de afgelopen 15 jaar al tegen dezelfde vijanden: De Melee/shotgun die op je af komt rennen, de assault class die (hopelijk aan de goed kant) achter een muurtje gaat zitten en elke paar seconde zijn hoofd laat zien ter uwer gemak en soms nog een sniper.

Hetzelfde kan gezegd worden over "world building" (vooral in open world games) en de manier waarop missies naar eigen inzicht aangepakt kunnen worden. Ik kan me een auto achtervolging herinneren uit GTA ...3..denk ik? Die ik maar niet voor elkaar kreeg, uiteindelijk heb ik een bus gestolen en voor de poort van zijn mansion geparkeerd zodat ie er niet in kon, iets wat in moderne spellen gewoon niet kan/mag.
Cyberpunk 2077 bungelt wat dat betreft helemaal onderaan de lijst: Als je in cyberpunk een bus zou kunnen stelen zou hij verdwenen zijn als je je kont keerde...

Is het echt "zeuren" om te verwachten dat spellen daadwerkelijk evolueren, dat er betekenisvolle verbeteringen worden doorgevoerd om een spelwereld geloofwaardig te maken, vijanden moeilijker te maken zonder ze gewoon 5x zoveel health te geven en mensen zelf oplossingen te laten verzinnen voor problemen in plaats van op een voorgekauwde manier te bepalen hoe alles dient te verlopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Lifebars zijn gewoon onderdeel van rpg’s. Zie het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:58:
[...]
Voor mijn gevoel vecht ik de afgelopen 15 jaar al tegen dezelfde vijanden: De Melee/shotgun die op je af komt rennen, de assault class die (hopelijk aan de goed kant) achter een muurtje gaat zitten en elke paar seconde zijn hoofd laat zien ter uwer gemak en soms nog een sniper.
haha ja zo herkenbaar! Ik speel veel selectiever, niet elke game die uitkomt meer..Cyberpunk is er weer eentje van waardoor het voor mij leuk blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:42:
[...]

De achterliggende code van de game is gewoon niet goed. Als je een bar inloopt in cp77, dan zakt de framerate naar 15 fps op base console. Terwijl er 1000 andere games zijn met een bar met mensen erin.
En hoeveel van die barren hebben 30 man erin staan met tientallen lampen die afzonderlijk van elkaar werken en reflecteren? Kan me weinig games heugen die zoveel details hebben in een bar waar ook veel mee te interacten is. Yakuza bijvoorbeeld is alles zo dood in barren als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:41
@Jeroenneman Ik was er gewoon benieuwd naar, ik zit nog in dubio. Ik vind het spel best tof alleen de performance is net niet goed genoeg om lekker te spelen op de One X, wat mij best teleurstelt. Is de One X dan nu al niet meer krachtig genoeg om een spel op een soort medium normaal te kunnen spelen? Van mijn part scalen ze het naar een soort TW3, die loopt namelijk wel goed op de One X.

Refund en dan later weer kopen voor een ander platform? I dont know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Westland1940 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:04:
@Jeroenneman Ik was er gewoon benieuwd naar, ik zit nog in dubio. Ik vind het spel best tof alleen de performance is net niet goed genoeg om lekker te spelen op de One X, wat mij best teleurstelt. Is de One X dan nu al niet meer krachtig genoeg om een spel op een soort medium normaal te kunnen spelen? Van mijn part scalen ze het naar een soort TW3, die loopt namelijk wel goed op de One X.

Is gewoon een super zwaar spel. Op 3440x1440p op PC speel ik met een mix van low/high met DLSS quality/balanced op 85-100fps maar als ik raytracing reflections aanzet gaat het richting de 50-60fps. Op Xbox one X draait die vast op 1440p en is DLSS niet mogelijk, dus dan draait de game gewoon op 30fps met lagere settings..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Welkom in de wereld van slechte ports. 99 van de 100 keer is het de PC versie die de klos is ten opzichte van console releases. Dit keer andersom.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

Nieuwevolger schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:01:
Lifebars zijn gewoon onderdeel van rpg’s. Zie het probleem niet.
Deze kritiek snap ik ook niet zo. Om de Witcher 3 er maar weer eens bij te pakken. Daar is het toch ook niet vreemd dat een (human) vijand niet na eens slag met je zwaard al dood is? Maar nu omdat je een geweer hebt moet een headshot ineens dodelijk zijn?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

van weekend beetje gespeeld - totaal uurtje of 8 gok ik

de omgeving, settings, sfeer is erg goed neergezet

de splitsing van rollen/classen in begin heeft mij echt 0 indruk dat 'iets' verschillend maakt. (corpo/street kit/nomad - hoe maakt dit de gameplay/verhaal anders?)

bugs zijn er, vind deze tot nu toe neit zo zwaar wegen als men zegt. het 'verdwijenen' van npc's of voertuigen vind ik wel erg slecht en amateuristisch. Hoezo veranderd het type voertuig wanneer ik 180graden draai? En waarom verschijnen/verdwijnen er npc's als deze uit beelt zijn ... dat is eigenlijk enige waaraan ik me stoor.

verder lijkt verhaal best interresant aan worden, karakters zijn soms goed uitgewerkt (maar meeste ontbreekt enige informatie/background story)

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 14-12-2020 11:16 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Mortis__Rigor schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:05:
[...]

Ergens is dat ook vrij logisch. Een Trauma Team abonnement is niet goedkoop te noemen en is alleen weggelegd voor de hogere corporates. Dus dat gaat maar een kleine selectie van de mensen in Night City zijn die hier gebruik van kunnen maken (en zijn dus vooral te vinden rond de Corpo Plaza en Charter Hill).
Dat de trauma teams niet elke 30 seconden uit de lucht vallen is logisch ja, maar dit is gewoon wel een voorbeeld van een mechanic die in de intro geïntroduceerd wordt, en die verder nooit meer geïmplementeerd is. Bij uitstek iets wat de wereld uniek of levendig kon maken Ze hebben het er gewoon niet ingestopt.

Hetzelfde met de braindances, of de animaties bij het installeren van cyberware. Het is even één introductie en daarna vergeten ze het skelet aan te kleden, maken ze zich er makkelijk vanaf en voelt het weer leeg en kaal.
joblamie schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:06:
Ongeëvenaard dat een ontwikkelaar bereid is mee te helpen om je geld terug te krijgen, dat is dan wel weer erg netjes en een gepaste nederigheid vind ik. Oef wat moeten die mensen diep door het stof momenteel. Ik kijk zeer uit naar de 2e update die dus blijkbaar binnen 1 week verschijnt.
En jij denkt dat dit niet is omdat Sony en Microsoft hebben gezegd "Sorry wij willen deze mensen nog nextgen consoles verkopen? Maak als de sodemieter dat je deze mensen een refund geeft". Sony en MS maken hier een zeer zeldzame uitzondering.

Zo nederig waren ze niet toen ze Xbone en PS4 eigenaren de reviews verboden, en wel met open hand zestig euro aannamen. Nee sterker nog, ze logen zelfs "It runs surprisingly well on last-gen hardware!".

"Koop het gerust hoor! Nee reviews laten we niet zien, footage ook niet, maar geef ons maar gewoon die zestig euro, komt goed!"

Werkelijk ongelooflijk dat je dit ook nog sympathiek op kunt vatten.

[ Voor 40% gewijzigd door DutchManticore op 14-12-2020 11:31 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:19
Ik speel via stadia en vermaak me er ook wel mee, pas heel kort gespeeld (2,5 uurtjes ofzo)
Korte vraag, ik zit nu in die stad, maar kan je er ook weer uit? Om e.e.a. buiten de stad te gaan bekijken?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:40:
[...]
En dan voor de launch te verbieden om PS4 footage te vertonen geeft aan dat ze op de hoogte waren en het simpelweg probeerden te verbergen
Dit is wat mij betreft het #1 probleem van deze release. Bugs en rare/niet uitgewerkte mechanics zijn wel te fixen/aan te passen, maar vertrouwen terugkrijgen terwijl je een complete playerbase naait is heel erg moeilijk.

Ik vermaak me overigens prima met de game. Ga zeker meer dan één run/playthrough doen. Heb wel af en toe een glitch of moeilijk aan te spreken NPC maar geen gekke dingen.

Heb zelf ook ff geprobeerd met NPCs bekijken en dan wegkijken en bij mij verdwijnen ze dan niet; ze lopen gewoon vrolijk verder. Zou me niks verbazen als dit uiteindelijk gewoon een bug is waarbij het 'opruim' algoritme veel te vroeg inkickt (Mijn CPU heeft vrij weinig te doen in deze game overigens en ook ruim voldoende RAM over). Voertuigen heb ik nog niet geprobeerd.
martin484 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:16:
Korte vraag, ik zit nu in die stad, maar kan je er ook weer uit? Om e.e.a. buiten de stad te gaan bekijken?
Kort antwoord: Ja. :+

[ Voor 10% gewijzigd door NLxAROSA op 14-12-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

Van die 80/20 tijdbesteding zat er nog afgerond 0% (dus 0.4% op z'n best) tijdbesteding aan de consolepoort :P Zelfs de hele interface/menu is amper van muis-control afgehaald, soms heb je geluk dat d-pad wel 'locked' op de menu items, vaak moet je gewoon 'analoog stick muis emulatie' style navigeren.

Zelfs op een Series X ziet het er gewoon.. apart uit, framerate lijkt prima (al voelt het 30fps locked?), maar met een bizar lage render-range
https://gameclips.io/Sine...a5-4099-b02e-8198f28beb13
Let vooral op de bomen hoe die op een ~20 meter van slechte kwaliteit naar hogere kwaliteit komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:58
Joosie200 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:55:
[...]
De perk heet I spy. Heb hem enabled maar ik krijg geen heads up van joh das een netrunner. Vond ik chill bij RDR2 yo daar is de ooggetuige. Laat hem niet ontsnappen })
Je moet in scan mode gaan om het te zien:
https://outsidergaming.co...d-being-hacked-in-combat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:41
@Santee @MrVegeta Het is gewoon een grote drama. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn game carriere. Zelfs AC Unity liep veel soepeler op mijne oude One, had alleen last van bugs, geen hinderlijke performance issues. Ook TW3 liep des tijds goed genoeg op de OG One.

@SinergyX Zegt toch genoeg dat het zelfs op de Series X bagger loopt. In buildings heb ik alleen een steady 30 fps, daarbuiten volgens mij 25 of lager. Textures blijven inladen. Als ik te voet ben moeten sommige voertuigen nog inladen op enkele meters afstand. Het is nou niet genieten op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Dit werkt trouwens bij mij: https://www.reddit.com/r/...enable_the_reflection_of/

RTX reflecties op je eigen character, behalve het hoofd. Beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 10-10 16:19
Haha thanks, kort antwoord maar duidelijk ;-)

[ Voor 65% gewijzigd door martin484 op 14-12-2020 11:29 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:56
rwbk schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:12:
[...]

Waarschijnlijk niet. Er is geen mens wat er aan te pas komt. Is de AI van Steam. Ik krijg met een refund ook al binnen een minuut een email over de beslissing.
Duurde wel iets langer, maar Steam heeft hem ook geweigerd inderdaad. Ik heb CD Projekt maar een mail gestuurd. De game crasht nu regelmatig bij mij, dus voor mij is het gewoon echt niet meer speelbaar.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
mijn playstation refund aanvraag is geweigerd (had ik overigens ook wel verwacht).

Ik kreeg na twee dagen een standaard mail dat er geen defecten bekend zijn voor deze game en dat een restart van de console of het rebuilden van mijn database alles wel zou oplossen.

of te wel, ze lezen je aanvraag niet eens en steken hun kop in het zand. Wat dat betreft zijn steam en xbox toch echt stukken klantvriendelijker.

Overigens zijn dit soort trajecten funest voor het vertrouwen in preorder trajecten in het digitale sony domein. Ik dacht dat we na al die misleiding ellende in het verleden nu wel in een periode zitten dat we niet meer om de tuin werden geleid, maar helaas blijkt dit gedrag nog volop aanwezig te zijn. Voor mij ook nooit meer een preorder of een day one aankoop, maar het is jammer dat dat zo moet.

Maar goed,
ik zal ze maar eens wijzen op het laatste bericht van de makers van cyberpunk en kijken of dat wat beweging in deze zaak kan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Westland1940 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
@Santee @MrVegeta Het is gewoon een grote drama. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn game carriere. Zelfs AC Unity liep veel soepeler op mijne oude One, had alleen last van bugs, geen hinderlijke performance issues. Ook TW3 liep des tijds goed genoeg op de OG One.

@SinergyX Zegt toch genoeg dat het zelfs op de Series X bagger loopt. In buildings heb ik alleen een steady 30 fps, daarbuiten volgens mij 25 of lager. Textures blijven inladen. Als ik te voet ben moeten sommige voertuigen nog inladen op enkele meters afstand. Het is nou niet genieten op deze manier.
Kan me een waslijst aan spellen bedenken die er erger aan toe waren op release dag.
Witcher 3 had een gigantische lijst aan geglitchte quests die je nooit kon afronden
Ultima 9 crashte om de 10 minuten als je geen Direct3D videokaart had.
Elder Scrolls Morrowind crashte geregelt als er een script moest draaien
Al met al ben ik best tevreden, speel op een series X en kan me niet vinden in jouw problemen. Wat me wel opviel is dat beeld soms bevroor tijdens de autosaves maar een herstart van het spel losde dat op. Over de framerate hoor je mij in ieder geval niet klagen. (eerder de gamebreaking dingen als wapens die stoppen met schieten en knoppen die opeens stoppen met reageren waardoor je missies niet kan doen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
joblamie schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:06:
Ongeëvenaard dat een ontwikkelaar bereid is mee te helpen om je geld terug te krijgen, dat is dan wel weer erg netjes en een gepaste nederigheid vind ik. Oef wat moeten die mensen diep door het stof momenteel. Ik kijk zeer uit naar de 2e update die dus blijkbaar binnen 1 week verschijnt.
Het spel is acht jaar in ontwikkeling geweest. Heeft drie uitstellingen gehad. Waarin het consensus was dat het spel wel 'af' was, maar dat er met meer werk het nog beter zou zijn.

Er is nooit footage getoond van de base consoles. Omdat er toen al bekend was dat dit onder de maat zou zjn. Desondanks hebben ze daar nooit een woord over gerept. Integendeel, het spel zou 'boven verwachtingen' draaien volgens de studio.

Daarnaast zou dit een RPG zijn, althans, dat stond in hun Twitter bio. Ineens is het spel van genre gewisseld, want het is nu een action-adventure. Misschien ligt het aan mij, maar dit zijn niet praktijken die ik wil ondersteunen.

Ik speel het spel zelf op de PC en bij Gods gratie, heb ik weinig issues. Er zijn wat grafische en technische bugs. Maar nog niets wat de voortgang in het spel of verhaal belemmerd. Maar de ontwikkelaar nu aanprijzen dat ze iets doen wat ongeëvenaard is. Dat hebben ze daarvoor ook al gedaan. Door een spel te releasen wat nog niet af is.

Dit lijkt gewoon op de tweede No Man's Sky. Allerlei dingen beloven en niet waarmaken. Er is weinig aan roleplaying in CP2077. Wat dat betreft is RDR2 een betere RPG beleving. En dan heb je niet eens keuzes in je dialoog. Ook zijn de side missions en 'gigs' die ik heb gespeeld niet zo waanzinnig goed als dat ik mensen heb zien schrijven. Een paar vallen op, maar de rest is vooral 'filler'-content. Belangrijke content lijkt te zijn geschrapt. Die zes maanden en bonding met Jackie is een soort filmpje.
Iets doet mij geloven dat dit in eerste instantie speelbaar was. Maar is geschrapt - net als heel veel andere dingen - omdat er tijdsnood was en de investeerders ongeduldig werden.

Bijna alle RPG elementen van het spel zijn voor release geschrapt. Zo erg, dat zelfs het genre is aangepast. Nee, CDPR heeft geleerd dat voorgaande successen geen beterschap beloven. Van geliefde studio is er weinig nog meer over. Ze moeten wel van heel goede huize komen willen ze dit nog herstellen. Maar CP2077 zal nooit de game worden die ze in 2018 hebben beloofd. Daarvoor ontbreekt er gewoonweg content. Misschien dat we die terugkrijgen in de vorm van DLC of Expansions. Zou kunnen. Maar ik denk dat het dan gewoon te laat is en iedereen verder is gegaan.

Misschien dat ze nog een 'No Man's Sky' kunnen uitvoeren. Maar dat betekent wel dat het spel pas over twee jaar gaat zijn wat het moet zijn. En dat betwijfel ik. Want ik ze hun niet alle voice actors terughalen om nieuwe teksten in te spreken.

Dat laat mij bijna denken dat dit spel beter was geweest als het een linear spel zou zijn geweest. Wellicht met Night City als een city hub. Zoals in Deus Ex. Want al dat open-world filler stuff is na een tijdje wel opgedroogd qua interessant zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Angeloonie schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:47:
[...]

Had die gisteren ook, heb ook save moeten laden van een paar minuten terug. Kwam in feite doordat ik alles al gescanned had voordat het "objectives" waren, en dan telt hij ze niet. Toen netjes gewacht en toen werkte het.
Mja dat is een van de eerste Cyberpsycho's inmiddels was ik al 30 uur verder
Gisteravond weer een questblock waar ik niet verder kwam, trigger gaat gewoon niet af.

Dus vannacht maar nieuw char gemaakt, female corpo dit keer kijken hoe dat gaat. Ik laat de psycho's nu voor wat het is, en ga wat gerichter naar wat build milestones toe werken om een beetje in te kunnen halen van mijn verloren gametijd :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Yonix schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:24:
[...]

Wat een foto's en wat een geduld blijkbaar, want ik vind de photo mode een gedrocht en kan er niet mee uit de voeten. Waarom enkel 'drone- en fps-mode'?
Welke mode zou je dan nog meer verwachten buiten drone en fps-mode? Veel meer smaakjes zijn er toch niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Welja
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:43:
Bijna alle RPG elementen van het spel zijn voor release geschrapt.
Welk spel speel jij dan? Er zijn hele mooie quests, dialogen, skilltrees enzovoort. Hoe kun je met droge ogen beweren dat dit geen RPG is? 8)7

En vergelijken met No Man Sky is echt onzin. Toen zijn er features belooft die er in helemaal niet in de game zaten.
En over waardeloze games gesproken, Fallout 76 of Anthem leek me toch wel een stukje erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
Welja schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:49:
[...]

Welk spel speel jij dan? Er zijn hele mooie quests, dialogen, skilltrees enzovoort. Hoe kun je met droge ogen beweren dat dit geen RPG is? 8)7

En vergelijken met No Man Sky is echt onzin. Toen zijn er features belooft die er in helemaal niet in de game zaten.
En over waardeloze games gesproken, Fallout 76 of Anthem leek me toch wel een stukje erger.
Mooie quests maken nog geen RPG. De skilltrees maken ook geen RPG. Daaruit bestaan de meeste abilities uit niets meer dan: "Doe meer damage met x" of doe meer crit damage. Daar val ik dan ook niet persé over.

Maar, waar zijn de extra opties in dialogen die mijn character moeten vormen? De gele opties bieden vooruitgang. Maar daar heb je lang niet altijd een keuze in.
Soms heb je daarin twee opties. Maar vaak niet.

De blauwe opties zijn geen role play opties, maar zijn 'meer informatie'. Ik denk dat ons beeld van een RPG niet helemaal overeenkomt. Maar quests en skilltrees zijn niet de pijlers van een RPG voor mij.
[...]
Het feit dat er 'erger' is op de markt. Maakt het nog niet dat CDPR geen kritiek verdiend, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door SacreBleu op 14-12-2020 11:56 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
robinez schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:35:
mijn playstation refund aanvraag is geweigerd (had ik overigens ook wel verwacht).

Ik kreeg na twee dagen een standaard mail dat er geen defecten bekend zijn voor deze game en dat een restart van de console of het rebuilden van mijn database alles wel zou oplossen.

of te wel, ze lezen je aanvraag niet eens en steken hun kop in het zand. Wat dat betreft zijn steam en xbox toch echt stukken klantvriendelijker.

Overigens zijn dit soort trajecten funest voor het vertrouwen in preorder trajecten in het digitale sony domein. Ik dacht dat we na al die misleiding ellende in het verleden nu wel in een periode zitten dat we niet meer om de tuin werden geleid, maar helaas blijkt dit gedrag nog volop aanwezig te zijn. Voor mij ook nooit meer een preorder of een day one aankoop, maar het is jammer dat dat zo moet.

Maar goed,
ik zal ze maar eens wijzen op het laatste bericht van de makers van cyberpunk en kijken of dat wat beweging in deze zaak kan brengen.
alweer een reden om voor Xbox te kiezen, een spel dat niet werkt kan je gewoon refunden. sterker nog binnen een uur stond mijn geld terug op mijn creditcard (na een weekend spelen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
[...]

Zelfs CDPR probeert niet meer te doen alsof het een RPG is, dus waarom jij wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/0f768d348257382a4e01a834a80a5d533e889706/?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2F9xfcf1atwq461.png

En ook in Cyberpunk 2077 zijn er features beloofd die er niet in zitten.
- Braindances
- NPC detail
- Open world interactivity
- Noemenswaardig andere ervaring afhankelijk van de faction die je kiest.
En los van deze harde missende features is er wel meer beloofd dat er niet in zit.
De hele marketing is problematisch in vergelijking met het eindproduct.

Wat betreft mijn refund avontuur. Steam weigert voor de tweede keer met 6.6 uur gespeeld een refund met de simpele reden "You played more than 2 hours". Ik heb dus de een payment dispute ingevuld bij Paypal, met de aankondiging dat ik de aankoop onder artikel 7:22 onder 1 sub a Burgerlijk Wetboek ontbindt.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 14-12-2020 17:08 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:46
[...]

Dat laat mij bijna denken dat dit spel beter was geweest als het een linear spel zou zijn geweest. Wellicht met Night City als een city hub. Zoals in Deus Ex. Want al dat open-world filler stuff is na een tijdje wel opgedroogd qua interessant zijn.
Dat zou idd een toppertje geweest zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Paar uur in de game zitten inmiddels, kort puntsgewijs mijn mening (op pc);
  • De keuzes die je voorgelegd krijg zijn heel tof. Daardoor wordt je meer betrokken in de game en heb je het gevoel dat het echt uitmaakt wat je doet.
  • Direct gevolg van die keuzes heb ik ook al ondervonden.
  • Graphics zijn erg goed
  • FPS rond de 60 met de 3080, alles wel opt hoogste, ik kan ermee leven
  • De AI is wel echt dom. Niet alleen de mensen op straat, maar ook als je bijvoorbeeld tijdens een missie ervoor kiest om te gaan schieten/vechten. Ik heb tegenstanders in muren zien rennen, niet naar je kijken, foute kant op richten and so on.
  • Game braking bugs. AI die vast komt te zitten in de lift, uit het niets verdwijnt, waarna mijn "friendly" AI mij niet meer volgt en ik de missie niet kan afmaken.
  • De laatste 2 zaken zorgen wel voor afbraak van de immersie, waar de rest van de game juist aan bijdraagt.
Overall een supertoffe game, ik denk dat ik er veel plezier aan ga beleven. Maar waarschijnlijk is deze game pas echt af over een aantal maanden. Mensen die hem dan kopen zullen een veel betere ervaring hebben.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
DutchManticore schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]
Waarom zijn mensen nu dan opeens pissig over dat het klaarblijkelijk geen RPG meer is, als het in juni 2019(!) is aangepast is?
Je hebt bijna anderhalf jaar de tijd gehad om daar een mening over te vormen. Imho een gevalletje eigen domme schuld.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Mooi dat er een reactie is van CDPR over de staat van de game. Wel maak ik me zorgen over de tijdlijn van echte verbeteringen. Er gaan eerst 3 grote patches komen (elke maand 1).

Hopelijk betekend het niet dat ze daarna pas gaan werken aan het levendiger maken (toevoegen van een kapper bijvoorbeeld) van de stad.

Het zal wel een half jaar duren voordat de game is zoals ie geadverteerd werd.

[ Voor 11% gewijzigd door Atmosfeer op 14-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Nnoitra schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:05:
[...]

Waarom zijn mensen nu dan opeens pissig over dat het klaarblijkelijk geen RPG meer is, als het in juni 2019(!) is aangepast is?
Je hebt bijna anderhalf jaar de tijd gehad om daar een mening over te vormen. Imho een gevalletje eigen domme schuld.
Wie is er boos dat het geen RPG is dan?
Ik heb problemen van hele andere aard en heb nog niemand hier zien klagen dat Cyberpunk geen die-hard RPG is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Nnoitra schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:05:
[...]

Omdat ze zeven jaar het spel een RPG hebben genoemd en daarvoor buzzwords en features hebben laten zien. Maar ze die laatste anderhalfjaar geen tijd hebben gespendeerd om dit opnieuw prijs te geven als een 'action-adventure'.

Dit is een ninja-edit geweest. Ik denk dat je niet moet verwachten dat mensen Twitter blijven F5'en om te kijken of het genre ineens is veranderd.

Als RPG is CP2077 enorm onder de maat. Als action-adventure is het prima te pruimen. Maar valt, wat mij betreft, de noemenswaardigheid van de open wereld weg. Zeker met de AI die NPC's en verkeer hebben. Ja, daar kan ik mij wel een beetje aan storen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je toch echt iets van 2 uur aan het begin een hele andere ervaring? En de antwoorden in de story geven je andere dialogen dan dat je de normale lijn kiest. Sure het is misschien niet zo anders als Detroit, maar nog steeds anders. Dat je er zelf meer van verwacht had, is niet de schuld van Cyberpunk...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
[...]

Het hele idee van een Role Playing Game is toch dat je een role played? Dat je je eigen personage maakt die eigen keuzes kan maken en waarmee je (binnen de mogelijkheden en het verhaal) je eigen pad volgt en verhaal speelt?

Want dat kun je in Cyberpunk niet echt.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je toch echt iets van 2 uur aan het begin een hele andere ervaring? En de antwoorden in de story geven je andere dialogen dan dat je de normale lijn kiest. Sure het is misschien niet zo anders als Detroit, maar nog steeds anders. Dat je er zelf meer van verwacht had, is niet de schuld van Cyberpunk...
2 uur? Maak daar maar vijftien minuten van. En de antwoorden in dialogen kunnen inderdaad anders zijn maar hebben geen enkele invloed op de verloop van het verhaal. Het stelt niet zoveel voor allemaal.

In wat ik ervan gespeeld heb is Street Kid de enige canon optie en zijn Corpo en Normad er maar wat bijgegooid om de illusie van een keuze te creëren. Teleurstellend allemaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

Timothy3000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:16:
[...]

Het hele idee van een Role Playing Game is toch dat je een role played? Dat je je eigen personage maakt die eigen keuzes kan maken en waarmee je (binnen de mogelijkheden en het verhaal) je eigen pad volgt en verhaal speelt?

Is The Witcher dan wel een RPG?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Phydomir schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:17:
[...]

Is The Witcher dan wel een RPG?
Ja, want in de Witcher hebben je keuzes daadwerkelijk invloed op het verhaal en de wereld om je heen.
Lijkt in Cyberpunk niet echt het geval te zijn. Elke keuze lijkt naar hetzelfde pad te leiden iig.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2020 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De term RPG is over de jaren heen veranderd. Daar bovenop (of misschien eerder daardoor) betekent de term RPG voor de ene persoon wat anders dan de andere. De meeste games zijn een hybride tussen meerdere spelvormen, zo ook deze.
Timothy3000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:16:
[...]

Volgens die definitie is The Witcher dan ook geen RPG want je maakt je eigen personage niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahmon
  • Laatst online: 15-12-2020
Ze hebben veel aandacht besteed om de ruimtes er levend uit te laten zien en dat is ook gelukt. Ik speel al een uur en ben niet eens vanaf de bar naar de auto gelopen om verder te gaan omdat ik rond aan het kijken ben :+

Ik was eerst in de garage begonnen en er zit veel detail in van alles en nog wat. De tijden dat je vroeger een vierkante kamer had met een plant en een lamp zijn nu wel zo'n beetje voorbij.

Als je in de bar start en naar buiten mag, staat er links iemand blikjes in zijn lichaam te duwen. En bij de metalen vaten staan 2 mannen uren naar een pallet te staren onder het mom van iets zoeken.

Op het toilet staat iemand de noordzee uit te plassen.

Ik zou zo'n karakters liever weg laten, dat verpest het wel een beetje.

De bugs zijn tot nu toe aanwezig maar wel grappig. De meneer die buiten staat te bellen heeft nu een stuk of 20 telefoons om zijn hoofd heen zweven, binnen als er sigaretten worden aangestoken vliegt de aansteker door de hele ruimte. :P

Wel vermakelijk spelletje hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
ik dacht ik stuur gewoon een mail naar dat refund adres van cdprojectred die ze zelf aangeven in hun statement en dan blijkt die mailserver (relay probemen) je aanvraag niet eens te kunnen verwerken en krijg je hem declined terug.

Dat werkt dus ook niet. Ongelooflijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41
[...]

Dat 'iets' in de game zit, betekend niet meteen 'tick on the box'. Skilltrees zijn bij elkaar geraapte zut wat tot extreem broken kan (headshot pistol), heeft nutteloze exp-progressie, de helft van craft is broken/locked en 'named' tier is een enkelvoudige progressie die ik vermoed 70% van de spelers die kan maken omdat ze de verkeerde keuze in het spel hebben gemaakt.

Nee, dat is soort van A2 racer een 'volwaardige sim-racer' noemen, omdat je met een auto over een weg kan rijden.

Als ze in het vijvertje willen zitten van zulke mechanics, dan zal je worden afgerekend op wat er al bestaat. Van skilltrees tot crafting, dat is al 10x en vaker gedaan, het interesseert mij dan bar weinig welk genre dit spel in hoort te zitten, elk genre heeft al diverse uitgewerkte skilltrees en craftingsystemen gehad.

Kennen we deze nog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcjBjgEQAUt7w-NNkdpSrBcaxQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dqwWYIWThd0pJEMB2F0xPRNe.png?f=fotoalbum_large

Waar zijn de sub-trees van wapens heen? 'you dont pick a class, you can craft your very own unique character', wat doet grenade-damage onder tech, waarom zit ricochet damage on technical (terwijl het powerweapons zijn), waarom krijgt reflexes/body/cool perks die wapen dmg, crit, handling, reload etc upgraden, maar krijgt technical enkel 10% reload op smart en 20% charge op tech-wapens?

Wat is er vanuit die beelden van vorig jaar dan compleet veranderd dat ze deze skilltree neer hebben gegooid?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SacreBleu
Martinspire schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
[...]

Nee, de lifepaths zijn allen niet langer dan een half uurtje. De Corpo is iets van een kwartier. Daarna begint gewoon de eerste missie en die is voor iedereen hetzelfde.
Je hebt her-en-der wel dialoog wat alleen voor jouw life-path gegeven kan worden. Maar dat heeft zéér weinig tot geen invloed ergens op.

Misschien dat ik nog verder in het spel moet komen voordat dat soort dingen wel beweging gaan krijgen. Dat weet ik niet. Maar het grootste portie RPG doe je door het kiezen van je lifepath - dat resulteert in een kleine sequence van 20 - 30 minuten. En daarna is het gas op die lollie op dezelfde manier als met de andere lifepaths.

Ik verwacht geen wonderen, hoor. Maar sommige dingen lijkt minder goed uitgewerkt. En ik denk niet dat dit de visie is die CDPR had in 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Welja
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:54:
[...]
Mooie quests maken nog geen RPG.
Ik heb nog geen enkele RPG gespeeld waar geen quests inzaten, maar goed.
Maar, waar zijn de extra opties in dialogen die mijn character moeten vormen? De gele opties bieden vooruitgang. Maar daar heb je lang niet altijd een keuze in.
Soms heb je daarin twee opties. Maar vaak niet.

De blauwe opties zijn geen role play opties, maar zijn 'meer informatie'.
Zelf heb ik wel het idee dat die gele opties je wel een ander pad laten opgaan, maar aangezien ik pas aan mijn eerste playthrough zit (30 uur nu) weet ik dat nog niet. Als ik reviewers mag geloven zijn er wel heel verschillende eindes.
Ik heb het bij een quest gehad (weet niet meer welke) dat door blauwe vragen te stellen er een extra gele optie kwam. Dus misschien zit er meer in dan we nu zien.
Hoe lang heb jij het gespeeld?
Ik denk dat ons beeld van een RPG niet helemaal overeenkomt. Maar quests en skilltrees zijn niet de pijlers van een RPG voor mij.
Het feit dat er 'erger' is op de markt. Maakt het nog niet dat CDPR geen kritiek verdiend, toch?
Ik ben op zich geen hardcore RPG gamer, maar mijn ervaringen met RPG's (skyrim, elder scrolls, witcher 3 en dragons dogma) geven me toch wel het idee dat dit er eentje is.

Overigens verdient CDPR alle kritiek met de launch voor last gen consoles. Dat er alleen PC reviews mochten zijn vind ik ook slecht.
Bugs vind ik wat minder erg, die worden toch wel gefixt en die zitten in alle games van deze schaal.

Maar ik heb wel het idee dat er nu door "ontevreden mensen" zaken worden bij gehaald die er eigenlijk niet toe doen om de game nog even extra af te kraken.
En dat vind ik onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
robinez schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:20:
ik dacht ik stuur gewoon een mail naar dat refund adres van cdprojectred die ze zelf aangeven in hun statement en dan blijkt die mailserver (relay probemen) je aanvraag niet eens te kunnen verwerken en krijg je hem declined terug.

Dat werkt dus ook niet. Ongelooflijk.
Je hebt een deftige mailserver nodig als de hele PS4 playerbase tegelijkertijd refunds aan gaat vragen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Net (puur vanwege de hard crashes) de refund aangevraagd. Ik krijg geen errormail terug.

Zodra de game af is over een jaartje ofzo haal ik hem wel weer eens. Baal er wel van. Want ben erg benieuwd hoe het verhaal afloopt. De story en sidequests zijn wel weer echt CDPR waardig. Ik ervaar dit liever gewoon op en top als het werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2020 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Welja schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ik heb nog geen enkele RPG gespeeld waar geen quests inzaten, maar goed.

[...]
Ik heb wel actie games gespeeld waarin quests zaten. Wat ik dus bedoelde is dat geen game niet automatisch een RPG is omdat je quests hebt.
[...]
Zelf heb ik wel het idee dat die gele opties je wel een ander pad laten opgaan, maar aangezien ik pas aan mijn eerste playthrough zit (30 uur nu) weet ik dat nog niet. Als ik reviewers mag geloven zijn er wel heel verschillende eindes.
Ik heb het bij een quest gehad (weet niet meer welke) dat door blauwe vragen te stellen er een extra gele optie kwam. Dus misschien zit er meer in dan we nu zien.
Hoe lang heb jij het gespeeld?
Doen ze ook, maar de keuze tussen meerdere 'gele opties' zijn er niet. En vaak is het alleen het dialoog wat anders loopt. Niet de hele quest. 25 uur op mijn main en 10 uur op een nieuwe character. Beide een andere lifepath. Maar vrijwel loopt alles hetzelfde. Op de Nomad express andere opties gekozen dan met de Corpo. Maakt niet veel uit.

[...]
Ik ben op zich geen hardcore RPG gamer, maar mijn ervaringen met RPG's (skyrim, elder scrolls, witcher 3 en dragons dogma) geven me toch wel het idee dat dit er eentje is.
Maar niet wat er destijds is beloofd.
Overigens verdient CDPR alle kritiek met de launch voor last gen consoles. Dat er alleen PC reviews mochten zijn vind ik ook slecht.
Bugs vind ik wat minder erg, die worden toch wel gefixt en die zitten in alle games van deze schaal.
Mijn tekst bestaat ook meer dan de helft over deze issues. En maar een klein deel over het feit dat ik het RPG gehalte vind meevallen. Toch is dat het enige wat je er in je vorige reactie uithaalde.
Maar ik heb wel het idee dat er nu door "ontevreden mensen" zaken worden bij gehaald die er eigenlijk niet toe doen om de game nog even extra af te kraken.
En dat vind ik onterecht.
Ik niet, want het is een opeenstapeling van dingen die niet zijn goed gegaan.
En daar mag best wat over worden gezegd. Dat men ontevreden is, is gegrond. Dat men daarom andere dingen, sneller zullen aanhalen lijkt mij ook niet onterecht. Want het rammelt aan alle kanten.

Waren deze issues er niet geweest, dan was hun meer vergeven. Dat is een gunfactor die je dan hebt. Die is er nu niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:59

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

[Afbeelding]

- Braindances
Zit er gewoon in.. Althans ik heb er al 3 moeten doen. Echt vet gedaan..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Die Braindances zijn inderdaad echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Audione0 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
[...]

Zit er gewoon in.. Althans ik heb er al 3 moeten doen. Echt vet gedaan..
yep, hopelijk ook nog in enkele sidequests

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:55
Timothy3000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
[...]

Ja, want in de Witcher hebben je keuzes daadwerkelijk invloed op het verhaal en de wereld om je heen.
Lijkt in Cyberpunk niet echt het geval te zijn. Elke keuze lijkt naar hetzelfde pad te leiden iig.
Je keuzes hebben ook daadwerkelijk invloed op het verhaal en quests zijn op meerdere manieren uit te voeren.

spoiler:
Een voorbeeld; bij de quest met je onderbuurman waar twee politieagenten op de deur staan te kloppen moet je om hem te redden de waarheid vertellen tegen z'n collega's.

Dit had ik niet gedaan en ze de halve waarheid verteld om hem in bescherming te nemen.

Resultaat was dat het niet serieus genoeg werd genomen en de beste man zich van z'n leven beroofde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijsterboschje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-07 18:23
GranCanaria schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:30:
[...]

Zou het kunnen komen doordat ik hem op mijn externe disk heb geïnstalleerd of heb jij hem daar ook op?
nee want dat heb ik ook. Heb wel 1 x een vastloper gehad tijdens het laden maar voor de rest draait hij prima. (laadtijden zijn voor het gevoel wel even lang als bij de ps4 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
dubbeldekkert schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:
[...]

Je keuzes hebben ook daadwerkelijk invloed op het verhaal en quests zijn op meerdere manieren uit te voeren.

spoiler:
Een voorbeeld; bij de quest met je onderbuurman waar twee politieagenten op de deur staan te kloppen moet je om hem te redden de waarheid vertellen tegen z'n collega's.

Dit had ik niet gedaan en ze de halve waarheid verteld om hem in bescherming te nemen.

Resultaat was dat het niet serieus genoeg werd genomen en de beste man zich van z'n leven beroofde
Ik heb dat wel gedaan, en het resultaat was hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ik heb het ze ook vertelt en de quest eindigde inderdaad exact hetzelfde. Weet niet wat ik anders had kunnen doen. Volgens een walkthrough moet je alle blauwe opties ook met hem bespreken en ook dat heb ik gedaan. Misschien is de quest gewoon bugged.

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 14-12-2020 12:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@SacreBleu @Timothy3000 Dan heb je dus niet de hele quest gedaan (de optional objective eerst). Dan was de uitkomst wél anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
[...]

Waren deze issues er niet geweest, dan was hun meer vergeven. Dat is een gunfactor die je dan hebt. Die is er nu niet.
Idd. Ik denk dat als CDPR open kaart had gespeeld mensen veel genuanceerder hadden gereageerd.

Dingen veranderen tijdens een ontwikkeltraject van 8 jaar. Zelfs skilltrees of misschien zelfs grote delen van de hele visie (omdat ze toch niet haalbaar blijken te zijn). Snappen de meeste mensen wel. Idem voor bugs, snappen mensen meestal ook wel. Als ze maar gefixt worden. Mensen zijn bozer over het liegen dan over de problemen zelf.

Wees dus gewoon eerlijk en speel open kaart. Zodra je releaset zien mensen wat je gedaan hebt, dus 100% kans dat dit in je gezicht explodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:40:
@SacreBleu @Timothy3000 Dan heb je dus niet de hele quest gedaan (de optional objective eerst). Dan was de uitkomst wél anders.
Ik heb die optional objective eerst gedaan. Ben daarna pas naar die agenten gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Timothy3000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Ik heb die optional objective eerst gedaan. Ben daarna naar die agenten gegaan.
Dan de verkeerde dialoogopties, want je kan een 100% andere uitkomst krijgen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
[...]

- Braindances
- NPC detail
En los van deze harde missende features is er wel meer beloofd dat er niet in zit.
Je zegt er 6,6 uur in te hebben zitten maar noemt 4 ontbrekenden dingen op die er gewoon in zitten.
- Braindances al meerdere gehad
- NPC detail, kan je breed opvatten maar zie genoeg detail in de NPC models en heb ook niet het gevoel dat ik non stop dezelfde poppetjes zie lopen
- Open worl interactivity, hoor genoeg mensen aan hun telefoon praten, gesprekken voeren met andere enz
- Verschil in faction - ook dit is er (let wel dat je dus een nieuwe game moet starten en een ander achtergrond moet kiezen)

Lijkt wel alsof er een soort klaag hype train aan de gang is, zometeen na werk ga ik in ieder geval met veel plezier weer verder met de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Vaag. Dan is hij waarschijnlijk gewoon bugged geweest. Heb walkthrough er even naast gelegd maar wel alles gedaan zoals het moest volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Wat zo grappig is.. is heb hem om te proberen gepirate, maar heb nog geen enkele crash gehad op 1 keer na toen ik eens wou zien hoe alles op ultra en RTX aan er uit zag op mijn 2070super, vond hij niet zo leuk.
Maar ik denk wel dat ik ga wachten op een GOTY versie

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
[...]

En er zitten wel meer opties in het spel die een permanente indruk in de wereld achterlaten. Zo kan ik

spoiler:
Niks meer kopen bij een bepaalde ripperdoc omdat ik 'm verrot heb geslagen tijdens een quest. Had ik de 'zachte' optie gekozen dan kon ik daar nog gewoon handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat mij opvalt als ik door de spelwereld loop is dat er heel veel erg goed uitgewerkt is. Alleen kom je dan zo'n winkeltje met spelautomaten tegen.... die niet werken. Dat is dan wel jammer. Ook die spelcomputers die niet werken. Ik denk echt dat die er in gezet zijn met de intentie werkende minigames erin te bakken. Wellicht komt dat nog :)

Ik vind het verder (all in) echt een geweldige ervaring. Zit er nu 13 uur in. In deze game vind ik de side-quests zelfs leuk om te doen (Taxibedrijf anyone?). Die skill tree maxen zie ik nog niet zo snel gebeuren trouwens maar goed. Braindances zijn echt een geweldig concept.

En ja het spel loopt soms wat brak (3700X, 3070, 1440P) maar goed ik heb ook GTA V op een PS3 uitgespeeld dus ik ben wel wat gewend.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
[...]

Dat is wel jammer, want ik had toch echt het idee, juist voor de andere uitkomst te hebben gestreden. Vond het resultaat wat ik kreeg dan ook best jammer. Ik had ook niet het gevoel dat het zo zou eindigen.

spoiler:
Wat was jouw einde precies? Want bij mij leek alles hanky-danky. Daarna zou ik een tijdje moeten wachten om wéér met hem te praten en toen zat die 'stoere vent' van agent op zijn gat voor de deur te janken. Omdat 'ie het allemaal niet zo meende. Maar die gast waar ik mee had gepraat was uiteindelijk wel het leven uitgestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
HADES2001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:03:
[...]

En hoeveel van die barren hebben 30 man erin staan met tientallen lampen die afzonderlijk van elkaar werken en reflecteren? Kan me weinig games heugen die zoveel details hebben in een bar waar ook veel mee te interacten is. Yakuza bijvoorbeeld is alles zo dood in barren als het maar kan.
Werkte het bij gta 5 en rdr2 niet opdezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:39
Derpirium schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:35:
Vind het zelf echt een vet spel, maar speel gelukkig wel op een best krachtige pc. De staat van console versies is echt de schuld van een te lange development cycle en daardoor voor current en next-gen console moeten uitbrengen, terwijl het alleen goed draait op krachtige hardware. Ik ben wel benieuwd of veel van de issues het probleem zijn van de verouderde processing kracht van de PS4 en Xbox one of dat de HDD het probleem is, want hij draait namelijk wel veel beter op een Xbox series s. Is er een Tweaker hier die het op PC speelt met een HDD en kan vertellen wat zijn ervaring is?
Ik speel op een HDD.

I7 8700K, 1070TI, 16 GB Ram 3000 MHz.

Speeld erg goed!

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze eveneens doorlopen en bij mij liep het wel anders.

spoiler:
Als je doorvraagt naar de persoon die overleden is dan vertelt hij je dat er een gedenkplaats is.
Je kan daarna daar naartoe rijden en ter plaatse blijkt dat het gaat om een schildpad. (Silverhand mengt zich dan ook nog in je ontdekking.)
Wanneer je dan terug gaat en dit vertelt aan de twee agenten, dan gaat de mannelijke agent zich verontschuldigen en is het all good. (geen zelfmoord dus.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is wel jammer, want ik had toch echt het idee, juist voor de andere uitkomst te hebben gestreden. Vond het resultaat wat ik kreeg dan ook best jammer. Ik had ook niet het gevoel dat het zo zou eindigen.

spoiler:
Wat was jouw einde precies? Want bij mij leek alles hanky-danky. Daarna zou ik een tijdje moeten wachten om wéér met hem te praten en toen zat die 'stoere vent' van agent op zijn gat voor de deur te janken. Omdat 'ie het allemaal niet zo meende. Maar die gast waar ik mee had gepraat was uiteindelijk wel het leven uitgestapt
spoiler:
Als je die optional objective doet kom je er achter dat die vriend van hem een... schildpad... was. Als je dit allemaal eerlijk verteld gaan ze met hem praten en gaat het iig de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Zo heb ik het 1op1 ook gedaan en bij mij eindigde hij negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Westland1940 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
Tof dat ze eindelijk openkaart spelen en zeggen dat het onspeelbaar is op de console. Maar hoe willen ze mij helpen om mijn 60 euro terug te krijgen van de Mediamarkt?
Teruggaan naar winkel? Je hebt gewoon 14 dagen wettelijke bedenktijd zonder opgave van reden.

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Timothy3000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:00:
Zo heb ik het 1op1 ook gedaan en bij mij eindigde hij negatief.
Toch ergens een "onjuiste" dialoogkeuze dan :P

Wat doet iedereen met z'n Eddies?
Ben nu level 20/35 maar doe er eigenljk niets mee.. Nu 177k en zie wel leuke dingen, maar die zijn 40-100k per stuk oid. Dus vind ik weer zonde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Kidjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
[...]

Teruggaan naar winkel? Je hebt gewoon 14 dagen wettelijke bedenktijd zonder opgave van reden.
Ja, niet als je in de winkel ben geweest. Bij online aankopen wel.
En dan zijn games, sowieso uitgesloten wanneer de verzegeling is verbroken.

[ Voor 24% gewijzigd door SacreBleu op 14-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
[...]

Wat doet iedereen met z'n Eddies?
Ben nu level 20/35 maar doe er eigenljk niets mee.. Nu 177k en zie wel leuke dingen, maar die zijn 40-100k per stuk oid. Dus vind ik weer zonde :P
Cyberware vooral. OS upgrades zijn prijzig, dan extra quickhack mods erin. En dan een hele sloot aan andere bionische upgrades. Nog geen auto's gekocht, daar zitten ook dure tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kidjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
[...]

Dat is de wet Kopen op Afstand, en de naam zegt het al een beetje, moet je hem wel op afstand gekocht hebben natuurlijk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
[...]

Ja, niet als je in de winkel ben geweest. Bij online aankopen wel.
En dan zijn games, sowieso uitgesloten wanneer de verzegeling is verbroken.
Ik lees het nu ja, balen. Zou het alsnog proberen en op gooien dat ze een product hebben geleverd dat niet overeenkomt met de geschepte verwachtingen. Mediamarkt is uiteindelijk de verkopende partij en heeft zorg te dragen dat zij een behoorlijk product verkopen. Correct me if I'm wrong, maar altijd te proberen!

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 13-10 23:48
Mocht het internet niet bestaan zoals we die nu kennen, dan had Cyberpunk toch zo'n fantastisch spel geweest op de kleine details na. :+

Ik ervaar CP77 eerder als een afgeborstelde versie van WatchDogs2. Het verbaast me wel hoeveel mensen hoopte dat het een RPG is. Duidelijk dat we een nieuwe RPG willen in future setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
HADES2001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Je zegt er 6,6 uur in te hebben zitten maar noemt 4 ontbrekenden dingen op die er gewoon in zitten. Daar heb ik ook al een screenshot hier van gepost geen zorgen
- Braindances al meerdere gehad In scripted missies ja, maar jij bent dus de enige speler die zijn inventory niet vol heeft zitten met BDs die "niet compatible zijn met jouw device"? CDPR had aangekondigd dat BDs een grote rol speelde in de wereld van CP77, en dat het in de toekomst de manier was om entertainment of informatie te consumeren.
- NPC detail, kan je breed opvatten maar zie genoeg detail in de NPC models en heb ook niet het gevoel dat ik non stop dezelfde poppetjes zie lopen oh dat ben ik met je eens, qua visuals is er niet zoveel mis met de NPCs. Lekker divers, het grote probleem is alleen dat ze zo dom als een pakje boter zijn. Ze hebben drie States "loop langs dit pad", "ga bang op de grond zitten" en "trek iets uit deze vendingmachine"
- Open worl interactivity, hoor genoeg mensen aan hun telefoon praten, gesprekken voeren met andere enz Dat is niet wat interactiviteit is. Alles voelt dood, niets reageert op wat je doet. Kommop je weet best wat de klagers bedoelen.
- Verschil in faction - ook dit is er (let wel dat je dus een nieuwe game moet starten en een ander achtergrond moet kiezen) Ja en dan krijg je 20 minuten een ander intro, en wat dialoog opties die worden gemarkeerd met je faction. Helaas is het voor de dialoog opties die ik als corpo had een wassen neus want als ik een Nomad playthrough op YT bekijk, blijkt diegene dezelfde dialoogoptie te hebben maar dan zonder faction tag.

Lijkt wel alsof er een soort klaag hype train aan de gang is, zometeen na werk ga ik in ieder geval met veel plezier weer verder met de game
Oprecht blij dat je ervan kunt genieten, zeker ook doen. Ben jaloers hoor, had ook liever gehad dat het me allemaal wel best was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben niet heel erg thuis in RPG, voor mij is een rpg veel lullen met (npc's) keuzes/acties hebben invloed op verhaal, en 1001 items en submenus voor skills enzo

hoe dat verhaal gaat met de keuzes kan ik niet over oordelen, maar de 1001 items en submenu's zijn sowieso aanwezig :)

@Spacewide watchdogs vergelijking wel een beetje jah, dat hacken en digitale skills nog niet helemaal helder hoe dat werkt, maar vooralsnog beetje fallout meets watchdogs meets gta (voor mij)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flagg schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:14:
[...]

Dat is de wet Kopen op Afstand, en de naam zegt het al een beetje, moet je hem wel op afstand gekocht hebben natuurlijk. :)
1.5 meter hé, da's toch afstand ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Flagg schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:14:
[...]

En dat is natuurlijk lastig, want als er een code in zit die je koppelt aan je GoG account kan je natuurlijk lastig refunden door het hoesje terug te geven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
[...]

[Afbeelding]

- Braindances
- NPC detail

Wat betreft mijn refund avontuur. Steam weigert voor de tweede keer met 6.6 uur gespeeld een refund met de simpele reden "You played more than 2 hours". Ik heb dus de een payment dispute ingevuld bij Paypal, met de aankondiging dat ik de aankoop onder artikel 7:25 Burgerlijk Wetboek ontbindt.
Geen braindances? hmm dan speelde ik gisteren zeker een andere versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
[...]

Er is nooit footage getoond van de base consoles. Omdat er toen al bekend was dat dit onder de maat zou zjn. Desondanks hebben ze daar nooit een woord over gerept. Integendeel, het spel zou 'boven verwachtingen' draaien volgens de studio.
dat is niet helemaal waar. Op 19 november op het officiele youtube playstation kanaal hebben ze een ps4 gameplay trailer getoond van de ps4 versie van cyberpunk. Op basis daarvan heb ik toen de preorder gedaan (ook omdat ik preorders nuttig vind om je steun naar developers uit te spreken).

zie: YouTube: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4

Dat is eigenlijk wat me het meest irriteert. Die ps4 trailer op het playstation kanaal van sony blijkt achteraf compleet fake te zijn en opgenomen vanaf een 4k versie van een high end pc. Dat vind ik dan moedwillig meewerken van sony aan dit soort praktijken. Sony is hier echt niet heilig in naar mijn mening aangezien die ook een certificeringstraject hebben voor games op hun platform.

ik ben wel blij voor de pc gamers dat ze kunnen genieten van de game. De game lijkt me echt wel gaaf als die speelbaar zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
robinez schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:28:
[...]

dat is niet helemaal waar. Op 19 november op het officiele youtube playstation kanaal hebben ze een ps4 gameplay trailer getoond van de ps4 versie van cyberpunk. Op basis daarvan heb ik toen de preorder gedaan (ook omdat ik preorders nuttig vind om je steun naar developers uit te spreken).

zie: YouTube: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4

Dat is eigenlijk wat me het meest irriteert. Die ps4 trailer op het playstation kanaal van sony blijkt achteraf compleet fake te zijn en opgenomen vanaf een 4k versie van een high end pc. Dat vind ik dan moedwillig meewerken van sony aan dit soort praktijken. Sony is hier echt niet heilig in naar mijn mening aangezien die ook een certificeringstraject hebben voor games op hun platform.

ik ben wel blij voor de pc gamers dat ze kunnen genieten van de game. De game lijkt me echt wel gaaf als die speelbaar zou zijn.
Oké, dus eigenlijk is het wel waar wat ik zei. Want achteraf was dit gewoon de release trailer. Maar geen aparte van PS4. Dat zeg je zelf ook in je verhaal. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:32:
[...]

Oké, dus eigenlijk is het wel waar wat ik zei. Want achteraf was dit gewoon de release trailer. Maar geen aparte van PS4. Dat zeg je zelf ook in je verhaal. :P.
hahaha
ja als je het zo bekijkt, ja inderdaad had je wel gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Nieuwevolger schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:59:
Eigenlijk is het dus aangeraden om te wachten tot na de februari update.
Of als je op PS5 speelt nog langer, want die moet ook nog de nodige love krijgen :/

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 07:12
Ik vermaak me prima. Paar kleine issues, met een charater dat me overal bleef volgen. Maar wat een verhaal, en wat een mooie sfeervolle wereld. Speel zowel nomad als streetkid, maar heel veel maakt dat niet echt uit.

En foto modus bevalt ook prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C-59M8GdQturpZ514cLMWR5i_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJ6zBphtGm1L8x5FgibrQRfz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxRQ-_Dr7y3oGbAG28wAHHby9dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOPqpz2NsRgwxD6fCpOn1W1B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcsmmG5EsSnbemnoB2ZXm88g8EE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RMyUXd5ll8eZEsRHJRn95POY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9I9_d4uF63tzRAJmKWjCp5w58Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Ir7l46gLHZ04KZ62qhQGCpf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF-G_A27vSb_efcwW0GjA5LiscM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nsnHdc5DDSII4DqLLxIkAVcQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJnnDv2zVnhJKJ7u9AYZso1tCHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HfR3uVJyp6AGWg1Zi0Qw4EvS.png?f=fotoalbum_large

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
elknic schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:33:
Ik vermaak me prima. Paar kleine issues, met een charater dat me overal bleef volgen. Maar wat een verhaal, en wat een mooie sfeervolle wereld. Speel zowel nomad als streetkid, maar heel veel maakt dat niet echt uit.

En foto modus bevalt ook prima.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zalige foto's, heb er ook al enkele gepost maar kan nog wa leren van u :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

janus_freggel schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:28:
[...]

Geen braindances? hmm dan speelde ik gisteren zeker een andere versie....
Er zitten wel braindances in de missies maar een losse BD kopen uit een shop en die naar hartelust afspelen werkt niet, die zijn "niet compatible met je firmware". Ik heb begrepen dat dat ooit wel beloofd is dat dat zou kunnen. Of het geschrapt is of uitgesteld weet ik niet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1 ... 43 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!