Uit de Gamepsot-review:
A lot of the game is just there to look good. And that’s fine — but it means I don’t want to spend a lot of time wandering around the world. If the environment primarily exists to look dope in the background while I’m doing the quests, then I’ll probably mostly stick to the main story, see what happens, and then bounce. It’s fine to make a game like that — for many, that’s the promise of Cyberpunk 2077.
Toevallig vandaag Mafia Definitive Edition uitgespeeld (het origineel had ik ook al eens uitgespeeld) en die doet eigenlijk hetzelfde. Een vrij grote open wereld die eigenlijk puur bedoeld is als achtergrond. In Mafia is er letterlijk niks te doen buiten de missies, dus de open wereld is gewoon setdressing voor de verhaallijn. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. In Cyberpunk is er buiten het hoofdverhaal wél genoeg te doen in de stad, dus ik vind 't helemaal prima.
Ik heb Cyberpunk ook nooit gezien als een soort GTA, ook al wekt het wel vaak die indruk in trailers. Overigens zie je ook wel vaak met games van dit kaliber (lees: veel hoge verwachtingen) dat sommigen simpelweg geen realistische verwachtingen hebben waardoor het alleen maar tegen kan vallen. Velen hebben al een paar jaar een idee kunnen vormen in hun hoofd van wat Cyberpunk 2077 moet zijn of gaat zijn. Als de realiteit afwijkt van dat idee dan valt een game al snel tegen.
Van wat ik lees is dat Cyberpunk 2077 gewoon een goede game is. Gave personages, een prachtige wereld, weinig filler qua quests. Wel nog bugs, maar wie weet hoeveel de day one patch op kan lossen.
[
Voor 21% gewijzigd door
SomerenV op 07-12-2020 21:20
]