Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
JanW schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:21:
Soms vraag ik me af of mensen wel lezen. Hierboven is al gezegd dat de review exemplaren DRM hebben die een impact hebben op de performance. Die DRM is niet aanwezig in de release, wat de performance dus ten goede komt. Staat letterlijk twee berichten onder het bericht dat je quote.
En dan nog hoef je niet te verwachten dat zonder DRM er magisch ineens een dubbele FPS winst is. Het spel is, sowieso, zwaar. De mogelijkheid is er wel, maar zonder het donderdag te zien kan er vanalles beloofd en gerept worden.

Er zijn conflicterende berichten over de prestaties. Dus we weten nog steeds niets zeker. Ongeacht wat GamerNexus beweerd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:21:
Soms vraag ik me af of mensen wel lezen. Hierboven is al gezegd dat de review exemplaren DRM hebben die een impact hebben op de performance. Die DRM is niet aanwezig in de release, wat de performance dus ten goede komt. Staat letterlijk twee berichten onder het bericht dat je quote.
Dit stond ook gewoon in het artikel ,Denuvo scheelt echter geen 50% of meer lijkt me, en zoals het er nu naar uitziet is dat wat er nodig is.
Diverse reviewers spreken hier overigens ook hun twijfels over uit: De "day 0.5 patch" heeft nauwelijks iets verbeterd.

Het feit dat reviewers geen eigen beeldmateriaal mogen gebruiken vind ik ook verdacht, ik voorzie een uiterst problematische release en vrees dat mijn lage verwachtingen (Ik vond Witcher 3 echt helemaal niks, dus de hype was voor mij volledig afwezig) nog te hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32
Na alle berichten over bugs wacht ik nog wel even een halfjaartje/jaartje voordat ik deze ga aanschaffen. Zodat ze de meeste zaken opgelost hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-10 06:35
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:
[...]

Ik vond Witcher 3 echt helemaal niks
Dat lag misschien aan je verwachtingen? Ik bedoel het type van spel, gameplay,..
Niet slecht bedoelt e :)

[ Voor 8% gewijzigd door Derbiss op 08-12-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 09:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuA3pssTlaLfei6Crsb1lKGrR6Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wB5jSPDW7Z1Lqqe2hzIhiXpQ.png?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimme_vogel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-02-2023

slimme_vogel

PSN: slimme_vogel

Ik las ergens hier dat de digitale versie op PS al vanaf woensdag 12:00 te spelen is. Klopt dit? Hebben meer mensen deze info (ergens gelezen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
slimme_vogel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:
Ik las ergens hier dat de digitale versie op PS al vanaf woensdag 12:00 te spelen is. Klopt dit? Hebben meer mensen deze info (ergens gelezen)?
Wel om 12 uur maar 12 uur 's nachts, dus om 00:00 als het donderdag is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 12:39
slimme_vogel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:
https://www.theverge.com/...date-unlock-timing-launch

Hier staat het wat duidelijker, zoals boven mij ook; 01:00 donderdagnacht denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Derbiss schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:39:
[...]

Dat lag misschien aan je verwachtingen? Ik bedoel het type van spel, gameplay,..
Niet slecht bedoelt e :)
Absoluut, ik kan niet zeggen dat het een slecht spel was, er is overduidelijk veel moeite in gestoken.

Ik vond de combat echter veel te mager voor een spel van deze lengte , het verhaal onorigineel en vaak slecht verteld. (De eindeloze. trage gesprekken over mensen die ik niet ken en politike situaties die me niks zeggen, het steeds meer mensen zoeken om andere mensen te vinden etc.)
Het hele: "stoere monsterjager met ruwe stem in een wereld waar elke andere vent een tandeloze hilbilly met bijbehorend hilbilly accent is en elke vrouw een halfnaakt glamour model die meteen met je in bed wil springen" zorgde bij mij ook voor enige plaatsvervangende schaamte.

(Ik chargeer hier een beetje uiteraard, maar ik vond het meer bouquetreeks dan meesterwerk)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:54:
[...]

"stoere monsterjager met ruwe stem in een wereld waar elke andere vent een tandeloze hilbilly met bijbehorend hilbilly accent is en elke vrouw een halfnaakt glamour model die meteen met je in bed wil springen"
Doet me aan GTA 5 denken op één of andere manier.. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
[...]

Absoluut, ik kan niet zeggen dat het een slecht spel was, er is overduidelijk veel moeite in gestoken.

Ik vond de combat echter veel te mager voor een spel van deze lengte , het verhaal onorigineel en vaak slecht verteld. (De eindeloze. trage gesprekken met over mensen die ik niet ken en politike situaties die me niks zeggen)
Het hele: "stoere monsterjager met ruwe stem in een wereld waar elke andere vent een tandeloze hilbilly met bijbehorend hilbilly accent is en elke vrouw een halfnaakt glamour model die meteen met je in bed wil springen" zorgde bij mij ook voor enige plaatsvervangende schaamte.

(Ik chargeer hier een beetje uiteraard, maar ik vond het meer bouquetreeks dan meesterwerk)
Wow, totaal niet mee akkoord. Ieder zijn mening natuurlijk.
Ik vond het een zalig spel, 2 keer uitgespeeld. Daarnaast ook prachtige DLC's.
spoiler:
De sidequest met de baby, de 3 heksen en nog vele andere....

Daarnaast het grafisch prachtige showspel.

[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 08-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
-SaveMe- schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:57:
[...]

Ja, zelf ontwikkelde iOS app, iphone en iPad... O-)
Ook voor gewone stervelingen te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:49
[...]
Hoezo schaamte, is toch niks raars aan >:) ?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
_eLMo_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:26:
[...]

Dat morgen geleverd zou ik nog even met een korreltje zout nemen, PostNL heeft het extreem druk.
Even wat extra koffie erin en gaan met die banaan }) O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Zijn de performance tests wel met de nieuwe GPU driver van Nvidia of AMD uitgevoerd? Volgens mij niet toch?
Dan valt er daar ook nog wel een aantal fps te behalen, hoop ik.
Heb eigenlijk een 3080 gekocht omdat ik graag raytracing wil in games, maar als de performance zo slecht is dat het niet te gebruiken valt heeft het nog weinig nut.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:51:
https://www.pcgamer.com/a...is-cyberpunk-2077-really/

Een bloemlezing over de bugs. Hopelijk zijn sommige al gepatched of kunnen dat makkelijk worden gedaan
Mja bij veel bugs lijkt het me dat ze vrij eenvoudig te vinden zijn, waarna patchen ook wel mogelijk moet zijn. Het is de vraag hoeveel tijd ze hadden en hoeveel tijd bugs kostten om op te lossen. Ik verwacht dat een heleboel dingen uit het artikel wel zijn gefixed, want als ze heel vaak voorkomen, is het vrij makkelijk uit te zoeken wat er fout gaat.

Op 5 oktober is Cyberpunk gold gegaan. Dit betekend dat de devs minimaal vanaf die datum aan bugs hebben gewerkt. Maar eigenlijk al eerder, want zo'n gold-versie wordt ook al uitvoerig getest voordat ie wordt geaccepteerd. Gezien de issues naderhand heb ik wel het idee dat dit niet zo heel streng was, maar ik gok dat een "je moet de game uit kunnen spelen" requirement wel vast stond.

Nu hebben ze dus iets meer dan 2 maanden de tijd gehad voor de bus, het lijkt me dat je dan toch wel ver kunt komen.

Gezien de next-gen patch volgend jaar komt, heb ik het idee dat ze bij CD Project Red ook pas die datum echt de game goed klaar hebben staan. Ik denk alleen niet dat ik daarop kan wachten haha. Maar zolang de versie van komende donderdag gewoon speelbaar is en de bugs niet game breaking zijn (immersion breaking heb ik nooit zo'n probleem mee), dan vind ik het wel prima. En opzich ben ik nog niet echt klaar met andere games, dus als ik een week moet wachten op een hotfix, is dat ook nog wel prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2020 10:42 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Flagg schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:51:
Heb hem toch ook maar gepreordered was aan het twijfelen of ik ging wachten op de PS5, maar die laat ik nog wel even aan mij voorbij gaan, teveel crashes, geen zin om voor 400€ de betatester van Sony te worden.

Dus dan maar de betatester voor cdpr. :+

En ook maar op Stadia besteld eens kijken wat de verschillen zijn tussen base PS4 en Stadia. :P
Is dat zo duur joh om een betatester te worden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-08 17:28
Flagg schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:51:
Heb hem toch ook maar gepreordered was aan het twijfelen of ik ging wachten op de PS5, maar die laat ik nog wel even aan mij voorbij gaan, teveel crashes, geen zin om voor 400€ de betatester van Sony te worden.

Dus dan maar de betatester voor cdpr. :+

En ook maar op Stadia besteld eens kijken wat de verschillen zijn tussen base PS4 en Stadia. :P
Scheelt waarschijnlijk een hoop geluidsoverlast van die fans van de ps4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
dutchgio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:51:
[...]

Wel om 12 uur maar 12 uur 's nachts, dus om 00:00 als het donderdag is. :)
Hier loopt de klok anders af naar 12 uur in de middag op de 9e

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Graag niet gaan slow posten over leveringen, dat je het besteld of ontvangen hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
@Ircghost Is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik begin toch ook steeds meer interesse te krijgen in deze game, vooral door de eerste reviews die oppoppen. Heb al een PS5, dus misschien dat ik hem toch maar haal. Iemand al ergens een aanbieding er voor gezien of kan ik hem net zo goed voor de volle mep in de PS store halen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:16:
[...]

Zelfs met DLSS niet boven de 60fps @ 1440p ultra op een RTX 3080....

En dan nog maar afwachten hoe DLSS 2.0 eruit ziet, in Watchdogs Legion was het ronduit lelijk.
Denk dat ik deze maar uit de budgetbak vis als ik een RTX 5090 heb over 4 jaar, first person spellen speel ik toch het liefst ruim boven de 60fps.

Geeft wel aan dat ook de RTX 30xx serie simpelweg niet genoeg Rt cores heeft , en het dus ws toch nog een paar jaar een beetje een gimmick blijft.
Zit ik dan met mijn 3070 en een ultrawide monitor van 5120x1440 :+

Dat wordt op medium spelen, prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:34:
Ik begin toch ook steeds meer interesse te krijgen in deze game, vooral door de eerste reviews die oppoppen. Heb al een PS5, dus misschien dat ik hem toch maar haal. Iemand al ergens een aanbieding er voor gezien of kan ik hem net zo goed voor de volle mep in de PS store halen?
In de PS Store is hij geloof ik 70 euro, bij verschillende (Nederlandse) webshops is ie 60, daarbij krijg je dan ook vaak de `Day One' edition, welke wat extra's bevat, zoals een kaart, stikkers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendjD
TheThomas schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:37:
[...]

In de PS Store is hij geloof ik 70 euro, bij verschillende (Nederlandse) webshops is ie 60, daarbij krijg je dan ook vaak de `Day One' edition, welke wat extra's bevat, zoals een kaart, stikkers en dergelijke.
Misschien kan je ergens wel een ps store code kopen van een third party. die zijn waarschijnlijk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wordt geen Cyberpunk op release voor mij, helaas niet uit vrije wil. Had een aantal PC onderdelen nodig dus bij MeGekko besteld en ondanks dat ze op voorraad zijn en de shop adverteert met "voor 2230 besteld morgen in huis" hebben ze gewoon niks verstuurd en kan ik vandaag dus mijn PC niet fixen. Echt heel teleurstellend grrr.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NosferatuX schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:48:
Wordt geen Cyberpunk op release voor mij, helaas niet uit vrije wil. Had een aantal PC onderdelen nodig dus bij MeGekko besteld en ondanks dat ze op voorraad zijn en de shop adverteert met "voor 2230 besteld morgen in huis" hebben ze gewoon niks verstuurd en kan ik vandaag dus mijn PC niet fixen. Echt heel teleurstellend grrr.
Maar... de release is de 10e. Kan je morgen toch je PC fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:59
NosferatuX schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:48:
Je hebt nog 2 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:49:
[...]

Maar... de release is de 10e. Kan je morgen toch je PC fixen.
Helaas heel weinig tijd

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Wow, wat een review van Polygon zeg.
Twee/derde van de "review" gaat over de weergave van de LGBTQ community.

Verder niet veel nieuwe informatie volgens mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05
Linkser schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:50:

Daarom Polygon gewoon altijd lekker links laten liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Pas op als je gevoelig bent voor epileptische aanvallen: https://www.gameinformer....erpunk-2077-epileptic-psa

Lijkt erop dat ze met het modelleren iets teveel naar IRL hebben gekeken.
When "suiting up" for a BD, especially with Judy, V will be given a headset that is meant to onset the instance. The headset fits over both eyes and features a rapid onslaught of white and red blinking LEDs, much like the actual device neurologists use in real life to trigger a seizure when they need to trigger one for diagnosis purposes. If not modeled off of the IRL design, it's a very spot-on coincidence, and because of that this is one aspect that I would personally advise you to avoid altogether. When you notice the headset come into play, look away completely or close your eyes. This is a pattern of lights designed to trigger an epileptic episode and it very much did that in my own personal playthrough.
Ben benieuwd, hoop dat ie het wachten waard was.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:52:
Pas op als je gevoelig bent voor epileptische aanvallen: https://www.gameinformer....erpunk-2077-epileptic-psa

Lijkt erop dat ze met het modelleren iets teveel naar IRL hebben gekeken.

[...]

Ben benieuwd, hoop dat ie het wachten waard was.
Heeft u de beginpost wel gelezen? :)
Het staat daar ook vermeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 13:05
BerendjD schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:40:
[...]

Misschien kan je ergens wel een ps store code kopen van een third party. die zijn waarschijnlijk goedkoper
Wist niet dat dit kon? Ben nog op zoek naar een goedkope Overwatch digital versie gezien ik over ben gegaan op een Digital versie van PS5. Die game is stokoud maar in de store nog wel 60 euro, komt anders ook wel weer in een sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

G_Dragon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:55:
[...]

Heeft u de beginpost wel gelezen? :)
Het staat daar ook vermeld :)
Sorry, ik kwam het tegen en zag het niet in de laatste posts.

My bad, maar ik ben nog steeds benieuwd naar de game. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:56:
[...]

Sorry, ik kwam het tegen en zag het niet in de laatste posts.

My bad, maar ik ben nog steeds benieuwd naar de game. :)
Geen probleem, denk tip je even dat het ook in het begin post staat.
Maar dit kan beter iets vaker vermeld worden dan helemaal niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 12:02
Linkser schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:50:

Ja, vond ik wel een interessante invalshoek. Bij Polygon doen ze dat wel meer: meer met een cultuur-/kunstkritische blik kijken naar games. Ook hier weer veel aandacht voor wat Cyberpunk als literaire/artistieke stroming betekent, en hoe Cyberpunk 2077 in die stroming valt. Met inderdaad vanuit de persoonlijke insteek van de recensent, die zeer benieuwd was naar hoe het transhumanisme en extreme lichaamsmodificatie die mogelijk is in deze setting, invloed heeft op de rol van (trans)gender in deze wereld.
De conclusie was, zoals in meer reviews naar voren komt, dat mensen die een volledige simulatie van het leven in zo'n Cyberpunk dystopie van een koude kermis thuis zullen komen: het draait écht haast volledig om de (super goed) uitgewerkte quests.
co2301 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:51:
[...]

Daarom Polygon gewoon altijd lekker links laten liggen :)
Als je hier niet in geïnteresseerd bent: zeker! In het algemeen raad ik mensen aan om een reviewer te vinden met een vergelijkbare smaak en voorkeuren in games als jezelf. Ik ben veel meer geïnteresseerd in de RPG/verhaal elementen in dit spel, dus wat een FPS fanaat die voornamelijk op de gunplay let hier van vindt, vind ik minder interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door DeadKennedy op 08-12-2020 12:02 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

G_Dragon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat ik zelf ook maar gewoon mijn ogen ga afwenden, voor zover ik weet heb ik er geen last van (afkloppen) maar ik hoef het ook niet te triggeren.

Ik weet niet of dat hetzelfde werkt als met mensen die ineens een allergie ontwikkelen, maar toch.

[ Voor 10% gewijzigd door Sandor_Clegane op 08-12-2020 12:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinnocchio
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ja, vond ik wel een interessante invalshoek. Bij Polygon doen ze dat wel meer: meer met een cultuur-/kunstkritische blik kijken naar games. Ook hier weer veel aandacht voor wat Cyberpunk als literaire/artistieke stroming betekent, en hoe Cyberpunk 2077 in die stroming valt. Met inderdaad vanuit de persoonlijke insteek van de recensent, die zeer benieuwd was naar hoe het transhumanisme en extreme lichaamsmodificatie die mogelijk is in deze setting, invloed heeft op de rol van (trans)gender in deze wereld.
De conclusie was, zoals in meer reviews naar voren komt, dat mensen die een volledige simulatie van het leven in zo'n Cyberpunk dystopie van een koude kermis thuis zullen komen: het draait écht haast volledig om de (super goed) uitgewerkte quests.
Daarom dus een waardeloze gamereview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Vinnocchio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:02:
[...]

Nou, er wordt al een tijdje geroepen dat games serieus en "art" zijn, dan moet je het ook "ownen". :)

Je kan het er niet mee eens zijn, maar zij vinden dat blijkbaar wel een issue.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]

Dit slaat in mijn optiek echt volledig de plank mis.
Zo gefixeerd op de weergave van een "groep" in de media...
Ik laat dit soort dingen echt compleet links liggen, beetje kleinzerig allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
Vinnocchio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:02:
[...]

Voor jou. Er zijn tientallen andere reviews online die het meer vanuit gameplay bekijken, gelukkig.
Als je het eens bent met de stelling dat een games kunst zijn, of in ieder geval een creatieve uiting met een culturele impact, vind ik het wel interessant om het ook meer vanuit die hoek te recenseren. Zeker in dit geval omdat de setting zeer sterk politiek is.
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:04:
[...]

Nou, er wordt al een tijdje geroepen dat games serieus en "art" zijn, dan moet je het ook "ownen". :)

Je kan het er niet mee eens zijn, maar zij vinden dat blijkbaar wel een issue.
Ha, precies dit :)
Als je vindt dat je spel kunst is, moet het ook als kunst gerecenseerd kunnen worden.
Daar mag je als consument natuurlijk prima "Rot op ik wil gewoon het spelletje spelen" op zeggen, dat is hartstikke valide, maar in mijn optiek is er zeker plek voor dit soort reviews.

[ Voor 36% gewijzigd door DeadKennedy op 08-12-2020 12:08 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:06:
[...]

Voor jou. Er zijn tientallen andere reviews online die het meer vanuit gameplay bekijken, gelukkig.
Als je het eens bent met de stelling dat een games kunst zijn, of in ieder geval een creatieve uiting met een culturele impact, vind ik het wel interessant om het ook meer vanuit die hoek te recenseren. Zeker in dit geval omdat de setting zeer sterk politiek is.
Ja als jij je speelervaring wil laten verpesten door dit soort onzin wat helemaal niks meer met een spelletje te maken heeft, dan is dat je goed recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:06:
[...]

Politiek gemaakt, dat hoeft helemaal niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Linkser schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:08:
[...]

Nee, per definitie. :) Het is cultuur. Je kan je er wel voor verstoppen maar dat neemt niet weg dat het een boodschap heeft.

Maar dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
Linkser schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:08:
[...]

Cyberpunk is inherent politiek. Op Wikipedia staat bijvoorbeeld:

"De staat is vervallen in anarchie waarbij de (economische) macht is overgenomen door grote bedrijfsconglomeraten. Het milieu is vaak zwaar vervuild en er wordt volop drugs gebruikt. De vraag die op de achtergrond speelt is de angst voor de doorontwikkeling in de techniek. Als mensen bionische ledematen krijgen, computers steeds slimmer en robots steeds effectiever waar houdt het dan op? Of is er straks geen plek meer voor (gewone) mensen?"

Het gaat zeker nog verder dan dat, maar het is dus interessant om te kijken in hoeverre deze game antwoord geeft op de vragen die vanuit het genre gesteld worden over onze samenleving.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:13:
[...]

"De staat is vervallen in anarchie waarbij de (economische) macht is overgenomen door grote bedrijfsconglomeraten. Het milieu is vaak zwaar vervuild en er wordt volop drugs gebruikt. De vraag die op de achtergrond speelt is de angst voor de doorontwikkeling in de techniek. Als mensen bionische ledematen krijgen, computers steeds slimmer en robots steeds effectiever waar houdt het dan op? Of is er straks geen plek meer voor (gewone) mensen?"

Het gaat zeker nog verder dan dat, maar het is dus interessant om te kijken in hoeverre deze game antwoord geeft op de vragen die vanuit het genre gesteld worden over onze samenleving.
Het is fictie, het antwoord doet er maatschappelijk helemaal niet toe.
Maar om te focussen hoe groep A ten opzichte van B is weergegeven is gewoon waanzin, imho :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerendjD
[...]

Dat er een boodschap zit in Cyberpunk wil niet zeggen dat het inherent politiek is. Ik vind dit meer philosophische vraagstukken dan een politiek statement tbh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
[...]

Maak een apart politiek topic hierover want het merendeel wil gewoon een spelletje spelen. Al genoeg politiek irl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Vinnocchio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:16:
[...]

Maak een apart politiek topic hierover want het merendeel wil gewoon een spelletje spelen. Al genoeg politiek irl
Een verhaallijn hoort bij een spel, en over dat spel gaat dit topic. En volgens mij is politiek een groot aspect waar deze game op berust en moeten we dat dus gewoon kunnen bespreken in dit topic.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
*knip* reageer dan niet

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 08-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
*knip* reageren dat jet niet reageert: reageer dan echt niet.

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 08-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Voor wie er wat over wil lezen hoe dat werkt: https://www.pcgamer.com/lets-talk-about-politics-in-games/

Waarom "escapism" een vorm van politiek is.
Een quote die direct op CP slaat:
Tyler: Right, which illustrates how the distinction between what is 'political' and what is 'apolitical' is an illusion. How can it be that CS:GO, where you play as terrorists or counter-terrorists trying to plant or defuse a bomb, is viewed by many as apolitical, while any game that happens to feature a queer character—something far more ordinary—is branded as political or simply 'SJW?' The answer is that the actual purpose of calling a game political is to categorize other games as apolitical, and that is done to support certain, often unacknowledged, worldviews, such as that 'The War on Terror' is undebatable, correct, moral,
Anyways, daarom koop ik hem nog wel. Ik had hem liever niet gekocht met de "crunch" en dergelijke, maar ja. Ik ben ook gewoon wel eens hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 23:35
Ik heb toch iets raars; ik heb deze game online gekocht via enjify. Hij was daar het goedkoopste; maar die verkopen Steam accounts ipv keys? Kennelijk niet goed gelezen. De helpdesk functie wordt ik niet veel wijzer van. Iemand bekend met dit systeem? *knip* geen V&A op het forum

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 08-12-2020 13:00 ]

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
@Dirk IJntema dat is met reden niet toegestaan om te verhandelen op Tweakers. De kans dat dat allemaal legit is gegaan is vrij klein (0 zou ik wel durven zeggen)

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 08-12-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
Linkser schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:15:
[...]

Het is fictie, het antwoord doet er maatschappelijk helemaal niet toe.
Maar om te focussen hoe groep A ten opzichte van B is weergegeven is gewoon waanzin, imho :+
Fictie kan ons mogelijke werkelijkheden voorschotelen. In Cyberpunk vaak: hoe ziet de wereld er uit als we grote bedrijven zonder beperkingen laten doen waar ze zin in hebben? Dit kan je dus te denken geven hoe we nu moeten handelen ten aanzien van bedrijven (Facebook, Google), om zo'n Cyberpunk dystopie te voorkomen.
BerendjD schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:16:
[...]

Dat er een boodschap zit in Cyberpunk wil niet zeggen dat het inherent politiek is. Ik vind dit meer philosophische vraagstukken dan een politiek statement tbh
Prima: Wikipedia: Politieke filosofie
Zoals ik hierboven al stelde: hoe gaan we om met macht van staten ten opzichte van bedrijven? Wat is rechtvaardig? Dat zijn inderdaad politiek-filosofische vragen waar politieke partijen op gebaseerd zijn, en waar Cyberpunk ons een dystopische hyper liberale/kapitalistische spiegel van voorhoudt.

*knip* niet zo happen op slechte reacties...

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 08-12-2020 12:53 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Gek hoor, van die epileptische stukjes in de game. Ik hoop wel dat ze dit eruit patchen, wat een bizarre keuze...

Verder moeten zaken rondom representatie/cultuur/politiek gewoon worden besproken in dit topic, naar mijn mening. Als het je niet interesseert, dan lees je er gewoon overheen, toch? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
Wat CDPR hier onbewust bevestigd is wat ik al tijden denk; als je ook maar een mm meebeweegt met met de LGBTQIA+ community dan is het hek van de dam, want dan ben je in focus en gaan ze over alles zeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeadKennedy
418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:53:
Wat CDPR hier onbewust bevestigd is wat ik al tijden denk; als je ook maar een mm meebeweegt met met de LGBTQIA+ community dan is het hek van de dam, want dan ben je in focus en gaan ze over alles zeuren.
Ja God verhoede dat je als trans persoon je afvraagt wat de rol van trans personen zijn in spel dat uitdrukkelijk adverteert met een dame met enorme piemel. Dan ben je schijnbaar direct een SJW die je een ideologie door de strot duwt.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Zijn er trouwens mensen die gewoon donderdagochtend de game fysiek in de winkel gaan kopen? Op gepaste afstand inderdaad...

Of hebben jullie allemaal de game besteld/gedownload?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ja God verhoede dat je als trans persoon je afvraagt wat de rol van trans personen zijn in spel dat uitdrukkelijk adverteert met een dame met enorme piemel. Dan ben je schijnbaar direct een SJW die je een ideologie door de strot duwt.
Dat zeg ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:44
Valt mij op dat de pre-install op mijn XBOX Series X gisteren versie 1.0.0.5 was en sinds vandaaf 1.0.0.6
Totale installatie grote die hij aangeeft is 59,4GB.

Lijkt er dus op dat er voor de launch en day1 patch er ook al het nodige ge-patched wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
DriesNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
Zijn er trouwens mensen die gewoon donderdagochtend de game fysiek in de winkel gaan kopen? Op gepaste afstand inderdaad...

Digitaal via GoG zodat cdpr alles krijgt. Ik geef persoonlijk niets om doosjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mtouw78 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:00:
Valt mij op dat de pre-install op mijn XBOX Series X gisteren versie 1.0.0.5 was en sinds vandaaf 1.0.0.6

Lijkt er dus op dat er voor de launch en day1 patch er ook al het nodige ge-patched wordt.
Zaterdag was er een patch, er staat 1 klaar en er komt een day one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:01:
[...]

Digitaal via GoG zodat cdpr alles krijgt. Ik geef persoonlijk niets om doosjes.
Ik ook niet, maar voor CDPR maak ik graag een uitzondering vanwege de fysieke goodies. Een kaart en een World Compendium zijn gewoon hartstikke tof om "gratis" erbij te krijgen. En uiteraard zal al het geld voor fysieke edities ook naar CDPR gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:57

Heb zelf wel retail besteld, zit me alleen nog af te vragen of ik ook een Pre-download kan doen, waarschijnlijk niet maar het zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
mtouw78 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:00:

Bij mij nog steeds versie 1.0.0.5. (59,6gb), en ook geen mogelijkheid tot updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwekaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 12:57
Vraagje.... Ik heb PS4 Pro... pre-order, hij is gedownload de +100GB.

Maar nu staat er op home scherm nog 1 d 10:54:00... selecteer je cyberpunk...staat er bij de playable in: 22:54:00... precies een halve dag eerder.

Wat is nu waar?

Mijn excusses als dit al eerder gevraagt is.

gr Michel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Ouwekaas schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:07:
Vraagje.... Ik heb PS4 Pro... pre-order, hij is gedownload de +100GB.

Maar nu staat er op home scherm nog 1 d 10:54:00... selecteer je cyberpunk...staat er bij de playable in: 22:54:00... precies een halve dag eerder.

Wat is nu waar?

Mijn excusses als dit al eerder gevraagt is.

gr Michel
Over 22 uur en 53 minuten weet je het ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik hoop dat het ook werkt bij Cyberpunk 2077, maar als je de game digitaal hebt gekocht op de Xbox dan kan je waarschijnlijk morgenmiddag al spelen om 1 uur. Dit werkte namelijk ook bij AC Valhalla, je hoeft dan alleen maar je Xbox en tijdzone op New Zealand te zetten.

Laat maar weten of dit ook werkte voor jou bij Cyberpunk 2077 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Hier voor de release tijden per tijdzone: https://twitter.com/Cyber.../1334548241459933188?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouwekaas
1AM CET voor ons......dan kloppen de tijden niet wat ik zie op mijn PS4 ;-) hmm...ben benieuwd of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:13
Ouwekaas schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:22:
[...]

1AM CET voor ons......dan kloppen de tijden niet wat ik zie op mijn PS4 ;-) hmm...ben benieuwd of het gaat werken.
For PC and Stadia players, the release is simultaneous and scheduled for midnight GMT, and for all console players – midnight local time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwekaas
tK0wnZ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:25:
[...]

For PC and Stadia players, the release is simultaneous and scheduled for midnight GMT, and for all console players – midnight local time.
Thanks....ben wat ouder...dan lees ik er wel eens over heen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss

Ik had het graag gedaan maar mijn oude ps4 maakt een raar geluid als die cd's draait.
Dus zal digitaal worden..
Moet hem wel nog bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-10 18:25
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik zie dat als een dystopische uitvergroting op een manier van naar transgenders kijken die nu ook al bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:05

Phntm

Tlingelingeling

wauturr schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:
[...]

Ik zie dat als een dystopische uitvergroting op een manier van naar transgenders kijken die nu ook al bestaat.
Niet alleen dat, seksuele insinuaties of provocatieve beelden is iets wat anno 2020 ook hartstikke normaal is om tegen te komen in de media, reclames etc. Niks nieuws dus. Het is maar of het je opvalt of niet natuurlijk. De ander staat er bij stil en een ander niet. Het is allemaal in onze visuele zicht gekropen door de jaren heen. Zaken zijn wat meer geaccepteerd en komen vaker voor in het openbaar. Fastforward naar het paralelle universum dat Cyberpunk 2077 dan is het de normaalste zaak ooit. Echter, kijkend naar onze eigen maatschappij, is het later niet gek om zulke dingen als onderdeel van het leven te accepteren zeg over een jaar of 10-20. Puristen zullen altijd blijven bestaan en dus ook mensen die actief tegen dames zijn met een derde been.

Kortom: Elke persoon vat het anders op, maar men moet zich niet beledigd voelen voor een ander. Het zal binnen de kortste tijd de meeste normaalste zaak in de wereld zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Phntm op 08-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:57:
[...]

Inderdaad! _/-\o_ Mijn vrouw is net een jaar 'aanvalsvrij' en ik kijk de startpost niet dagelijks dus ben blij met deze nieuwe kennis..

Baal er wel van want dit is juist zo'n game die ik wilde starten in de woonkamer.. Bij concerten (live toen dat nog kon) kijkt ze ook wel eens weg als stroboscopen te lang aan staan. Erg jammer dat ze hier zelfs een sequens gebruiken die het blijkbaar oproept.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
wauturr schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:
[...]

Daarom vind ik het ook wel interessant hoe de (trans) reviewer van Polygon daar naar kijkt: https://www.polygon.com/r...ed-pc-ps4-xbox-one-stadia
D-Ed schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:56:
[...]

Inderdaad! _/-\o_ Mijn vrouw is net een jaar 'aanvalsvrij' en ik kijk de startpost niet dagelijks dus ben blij met deze nieuwe kennis..

Baal er wel van want dit is juist zo'n game die ik wilde starten in de woonkamer.. Bij concerten (live toen dat nog kon) kijkt ze ook wel eens weg als stroboscopen te lang aan staan. Erg jammer dat ze hier zelfs een sequens gebruiken die het blijkbaar oproept.. -O-
Oei, ja: wegkijken als de Braindance aan gaat, en opletten bij het binnengaan in clubs is dus het devies. Vervelend dat je niet onbezorgd dit spel op kan zetten zeg, hopelijk komt er nog een "epilepsy mode" zoals er ook "colorblind mode" (en nu zelfs "streamer mode") bestaat.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:00:
[...]

Daarom vind ik het ook wel interessant hoe de (trans) reviewer van Polygon daar naar kijkt: https://www.polygon.com/r...ed-pc-ps4-xbox-one-stadia

[...]

Oei, ja: wegkijken als de Braindance aan gaat, en opletten bij het binnengaan in clubs is dus het devies. Vervelend dat je niet onbezorgd dit spel op kan zetten zeg, hopelijk komt er nog een "epilepsy mode" zoals er ook "colorblind mode" (en nu zelfs "streamer mode") bestaat.
Ja inderdaad, flink balen.. Je wil niet weten wat epilepsie voor impact heeft op je (haar) leven.. Ik verbaas mij ook echt als ik af en toe op tv van die flitsende beelden zie die nét wat te lang aanblijven.. (ik let er natuurlijk ook meer op sinds een jaar of 15).

Die nieuwe Tetris game hebben we ook na een minuutje of vijf afgezet zoals je begrijpt ;) Misschien daar nog eens naar de juiste instellingen zoeken want die vond ze wel leuk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Ik neem wel aan dat er waarschuwings schermen in beeld komen bij het opstarten van de game?

Anders heeft CDPR wel juridische stront aan de knikker denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DriesNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:07:
Ik neem wel aan dat er waarschuwings schermen in beeld komen bij het opstarten van de game?

Natuurlijk, daar heb je al die keuringsinstanties voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DriesNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:07:

Natuurlijk, zelfs bij de meest simpele spelletjes heb je dat maar ik ben er even verder ingedoken en lees ik dit in het artikel:

"This is a pattern of lights designed to trigger an epileptic episode and it very much did that in my own personal playthrough."

Dat is wel een stapje verder dan de 'normale waarschuwing' natuurlijk die iedereen bijna wegklikt alsof het de algemene voorwaarden van *insert social media account* zijn ...

Op Reddit is er een uitgebreid topic over. Mag zeker wel extra onder de aandacht komen en in de 'day one patch' meegenomen wat mij betreft..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
ik neem aan dat je als epilepsie-patient wel iets alerter bent op die waarschuwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:25:
ik neem aan dat je als epilepsie-patient wel iets alerter bent op die waarschuwingen.
Precies, mijn vrouw is hier ook altijd heel scherp op.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
D-Ed schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:18:
[...]

Natuurlijk, zelfs bij de meest simpele spelletjes heb je dat maar ik ben er even verder ingedoken en lees ik dit in het artikel:

"This is a pattern of lights designed to trigger an epileptic episode and it very much did that in my own personal playthrough."

Dat is wel een stapje verder dan de 'normale waarschuwing' natuurlijk die iedereen bijna wegklikt alsof het de algemene voorwaarden van *insert social media account* zijn ...

Op Reddit is er een uitgebreid topic over. Mag zeker wel extra onder de aandacht komen en in de 'day one patch' meegenomen wat mij betreft..
Ik ben oprecht benieuwd. Ik ben al drie jaar in een proces bezig om erachter te komen waarom ik onverklaarbare insults krijg en daarmee in het ziekenhuis op de intensive care terecht kom.

Ik ben wel zes keer getest of ik epilepsie heb. En elke keer zijn dat gewoon normale knipperende lampjes. En geen bijzonder patroon. Sterker nog, volgens mijn neuroloog zijn er geen andere testen meer die ze kunnen uitvoeren.

Dus dat hele verhaal over: "Designed to trigger" klinkt mij als een beetje sensatiezoekerij. Ja, de beste man heeft epilepsie. Maar zoals ik eerder in een post zei behoor je al door je arts gewaarschuwd te worden wat voor gevaren je loopt. Ik denk niet dat die verantwoordelijkheid bij de ontwikkelaar ligt.

Immer kan een aanval ook gebeuren tijdens het kijken van een film. En daar heb ik nog nooit een waarschuwing bij gezien.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:25:
Yep, en de omgeving misschien nog wel meer ;)

Het vervelende van de ziekte is dat het zich op veel verschillende manieren kan manifesteren.. Dit soort lichtflitsen is het meest bekend denk ik maar als je bv over een weg met bomen rijd met laaghangende zon dan kan het al iets triggeren... Hoeft niet meteen een aanval te zijn maar kan ook onwel worden dan..

Zo zijn er dus heel veel verschillende vormen en 'zwaartes'.. Afijn, laten we het over een hele toffe game hebben en genieten van al het moois dat ons te wachten staat. Zo te zien pakt de media het al op en is de studio bekend met het patchen van games :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
418O2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:11:
[...]

Natuurlijk, daar heb je al die keuringsinstanties voor
Volgens de auteur van het artikel niet:

https://twitter.com/dirty.../1336258565665910786?s=21

Zij had natuurlijk wel de review versie. Kan natuurlijk wel heel goed dat de volledige intro screens pas in de retail versie getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt mij echt niets nieuws in videogames...
Er wordt nu meer nadruk op gelegd omdat het overeen komt met hoe artsen ook epileptie 'opwekken'.

Videogames, concerten, films.... Zo lang je een waarschuwing ziet vooraf is het business as usual. Het is niet dat CDPR nu iets fout doet toch?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SacreBleu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:31:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd. Ik ben al drie jaar in een proces bezig om erachter te komen waarom ik onverklaarbare insults krijg en daarmee in het ziekenhuis op de intensive care terecht kom.

Ik ben wel zes keer getest of ik epilepsie heb. En elke keer zijn dat gewoon normale knipperende lampjes. En geen bijzonder patroon. Sterker nog, volgens mijn neuroloog zijn er geen andere testen meer die ze kunnen uitvoeren.

Dus dat hele verhaal over: "Designed to trigger" klinkt mij als een beetje sensatiezoekerij. Ja, de beste man heeft epilepsie. Maar zoals ik eerder in een post zei behoor je al door je arts gewaarschuwd te worden wat voor gevaren je loopt. Ik denk niet dat die verantwoordelijkheid bij de ontwikkelaar ligt.

Immer kan een aanval ook gebeuren tijdens het kijken van een film. En daar heb ik nog nooit een waarschuwing bij gezien.
Oef.. heftig! Heel herkenbaar inderdaad maar gelukkig niet zover als IC hoeven komen.

Er zijn nog zoveel dingen onbekend over epilepsie en het is een 'niet te vatten' ziekte zo lijkt het.. Stress kan een factor zijn maar dus ook van die herhalende patronen. Iedereen denkt er wel iets over te weten maar eigenlijk weten we nog (te) weinig.

Sterkte in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59
Nyarlathotep schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:37:
Het lijkt mij echt niets nieuws in videogames...
Er wordt nu meer nadruk op gelegd omdat het overeen komt met hoe artsen ook epileptie 'opwekken'.

Videogames, concerten, films.... Zo lang je een waarschuwing ziet vooraf is het business as usual. Het is niet dat CDPR nu iets fout doet toch?
Ik ken wel meer games die (met een 800+nits scherm) de hele kamer verlichten in het donker. En dan ook nog snel flikkerend.

Met een waarschuwing vooraf zoals je in bijna alle games tegenwoordig wel ziet zit je wel. Wellicht dat ze nog een extra waarschuwing toevoegen voor de bewuste scene..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
Ik vond net deze interessante video die voornamelijk als reactie bedoeld is op de vele reviews die te diep ingaan op "bepaalde" details binnen de game (Zoals Polygon).

YouTube: The Cyberpunk 2077 Launch Disaster

En ik moet zeggen dat ik het daar helemaal mee eens ben.
Als game reviewer moet je alle aspecten van een game belichten en niet teveel focussen op 1 onderdeel.
Ik ben dan ook reuze benieuwd naar deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SgtElPotato schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:43:
[...]

Ik ken wel meer games die (met een 800+nits scherm) de hele kamer verlichten in het donker. En dan ook nog snel flikkerend.

Met een waarschuwing vooraf zoals je in bijna alle games tegenwoordig wel ziet zit je wel. Wellicht dat ze nog een extra waarschuwing toevoegen voor de bewuste scene..
heb net eerder gelinkt filmpje gekeken ... holy crap, ik kan daar totaal niet tegen (heb geen epilepsie, geen last van kermis/nooit issues met gamen ondervonden) ... maar het flikkerend op zwarte achtergrond .... :N nee dank je, heb de pre-order geannuleerd. Koop m wel als er mods/settings zijn om dit uit te schakelen)

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2020 15:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 22:22
Eerder vanochtend de pre-load aangezet van versie 1.01. Na het downloaden was er een nieuwe patch beschikbaar van nog eens 23 GB. Intussen zit ik met de PS5 op versie 1.02. Het vreemde is dat daardoor de countdown klok vervroegd is met 12 uur. Wordt dat dus morgenmiddag gelijk spelen _/-\o_ ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GQqD3T0/20201208152511.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bQjJ7fR/20201208152520.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

offtopic:
Al eens bij https://www.kempenhaeghe.nl/ gekeken?
offtopic:
Helaas erg waar.

[ Voor 28% gewijzigd door whyz op 08-12-2020 15:37 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:19
(jarig!)
Weet niet zeker wat je bedoeld. Maar de map van de game staat helemaal vol met icoontjes. Dat is een dejavu naar de ubi games die allemaal hetzelfde doen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DeadKennedy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:00:
[...]

[...]

Serieus? Dit is waar een game reviewer de game op beoordeeld? Of je wel of niet je eigen pronouns mag kiezen? Bijna 1/3e van de review over geneuzel waar 99% zich niet aan zal storen, of zelfs zal opmerken.

Ik mag toch hopen dat je een karakter met eczeem of vitiligo kan aanmaken, anders moeten die groepen zich ook flink druk maken over hun representatie in games.

En ik wil ook kunnen kiezen voor een Situs inversus karakter, dus als ze daar alle operatiescenes even op willen aanpassen? Liefst met minder schade bij kogels in de vermeende hartstreek. En om het echt inclusief te maken zou je ook een karakter aan moeten kunnen maken met een extra vinger. Of juist een vinger te weinig. En ik vind de game niet inclusief genoeg voor blinden!

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroenneman op 08-12-2020 15:48 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwekaas
eilavid schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:35:
Eerder vanochtend de pre-load aangezet van versie 1.01. Na het downloaden was er een nieuwe patch beschikbaar van nog eens 23 GB. Intussen zit ik met de PS5 op versie 1.02. Het vreemde is dat daardoor de countdown klok vervroegd is met 12 uur. Wordt dat dus morgenmiddag gelijk spelen _/-\o_ ?

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zie op mij PS4 nu ook dat ik een patch 1.0.2 heb gekregen... vraag..jij zit zowel op de home screen als op je de game klikt 12 uur verschil met de eingelijk release datum? Ik zie namelijk nog 1d 8uur etc.. op home screen en 20uur etc... als ik cyberpunk icon selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
whyz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:35:
[...]

offtopic:
Al eens bij https://www.kempenhaeghe.nl/ gekeken?

[...]

offtopic:
Helaas erg waar.
offtopic:
Nee, dat nog niet, het probleem is, ze kunnen niets vinden. Ik krijg dus een insult. Vanuit het niets. En dat is later nergens meer terug te vinden. Zelfs een EEG met slaapdeprevatie kon geen epileptisch activiteit vinden. MRI ook niet. Ik ben kerngezond en daarom een medisch mysterie. Maar ik kan dus zomaar een insult hebben en moet dan meteen naar het ziekenhuis.

Ik kan dus gamen wat ik wil, lichtflitsen zien die ik wil, Maar er gebeurt niets. Totdat ik mij ineens niet zo fijn voel (grieperig) en dan kan ik dus zomaar wakker worden in het ziekenhuis, ik kan me er namelijk niets van herinneren wanneer zoiets is gebeurd. Twee van dit soort aanvallen gehad in de afgelopen drie jaar.

Pagina: 1 ... 17 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!