Ik wil toch even wat frustratie kwijt wat de overstapservice van Tweak naar Solcon betreft

Mijn aanvraag ging via 2 cashbacks zoals hier eerder genoemd en daar ging het al mis omdat ik Tweak niet als latende provider kon kiezen en dus maar Odido nam omdat die Tweak overneemt.
Dat ketste 25 maart (uiteraard) af omdat ik geen Odido klant ben maar ik heb daardoor wel toegang tot het service web waar ik de overstap kan volgen.
Daar aangegeven dat ik van Tweak kom en 28 maart meldde Solcon dat het toen wel goed ging.
Ik reken op 2 weken bedenktijd (dan geen actie) en 23 april meldde Solcon een 'stilstaande overstap order'.
Weer kon ik zelf alles voor ze uitzoeken en gaf ik aan dat Tweak per 26 april is opgezegd en dat ik niet begrijp waarom de overstap niet zou lukken.
Dat bleek dus een te vroege poging geweest te zijn want een paar uur na mijn bericht kreeg ik een mail met een heuse aanmelding 'Binnenkort heeft u internet van Solcon'.
Los van dit langdradige gedoe hoop ik dat ik mijn Fritz!box 5490 die ik van Tweak tegen de borg mag houden straks weer met de blauwe fiber kan aansluiten, volgens @
Barre73 zou dat goed kunnen vanwege de vrij oude pop in 1338 en de belichting die Solcon gewoonlijk kiest.
In dat geval zou er in mijn meterkast niets hoeven te veranderen al is het Genexis kastje van 2010 wel een beetje apart aangepast door Tweak, namelijk met een fiber van de blauwe connector direct naar de 5490.
Krijg ik een nieuwe grondplaat en/of mediaconverter dan ben ik deze passieve oplossing kwijt maar dan kan ik wel eenvoudig de 5730 AX van Solcon aansluiten en checken of die net zo fijn werkt als de 5490.
Blijft de huidige fiber dan zal ik zelf iets met een mediaconverter moeten doen, ook is het dan de vraag hoe - en of Solcon alles dat ik heb besteld (compleet pakket) werkend gaat opleveren.
Met name de tv box kan misschien wat lastiger zijn omdat die igmp snooping gebruikt en dan zal die op een switch moeten komen die dat kan (ik gebruik een TP-Link SG108E die managed is en igmp snooping kent).
Dat je snel toegang tot het service web krijgt is een pluspunt, maar de trage afhandeling en het gebrek aan de juiste gegevens die de overstapservice juist behoort te bieden valt me tegen.
Zonder steeds zelf alles te volgen en waar nodig in te grijpen was het nu nog steeds niet geregeld geweest.