Thnx. Dat is niet handig maar wel overkomelijk. Wat me wel tegenstaat is dat je blijkbaar via de app op Android TV geen extra zenders zoals ESPN of Ziggo Totaal kunt kijken. Dat is wel heel erg achterhaald. Dat betekent voor de tv onder de overkapping dus een extra ontvanger (lastig) of geen Solcon.Teijgetje schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:22:
Nee, Solcon heeft die niet in hun menu en hun VIP5202 werkt dus niet met bluetooth, je moet de AB richten en het kastje/ontvanger moet zichtbaar blijven.
@Edje040
Wij hebben ESPN (is dacht ik standaard opgenomen) en Ziggo totaal (voor F1) in het pakket.
Daar heb je geen Android app voor nodig.
Wij hebben ESPN (is dacht ik standaard opgenomen) en Ziggo totaal (voor F1) in het pakket.
Daar heb je geen Android app voor nodig.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
@Teijgetje
Met een ontvanger geeft dat geen problemen, dat klopt. Maar met de Android app kan het dus blijkbaar niet. Waar die tv staat liggen namelijk geen kabels om een ontvanger aan te sluiten.
Met een ontvanger geeft dat geen problemen, dat klopt. Maar met de Android app kan het dus blijkbaar niet. Waar die tv staat liggen namelijk geen kabels om een ontvanger aan te sluiten.
Nee, de android app van Solcon is beperkt in zenderaanbod. Wat op zijn minst apart is omdat je wel moet inloggen met je eigen pin en accountcode.
Ik heb ooit begrepen dat Solcon nog zijn eigen TV platform zou hebben (dus niet afneemt van KPN).
Solcon mocht/kon toen niet alle zenders middels de app beschikbaar maken.
Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar je zou het bijna denken.
Dat, of er word gewoon geen tijd en geld meer in geïnvesteerd omdat Solcon al een tijdje van KPN is.
Zelf zat ik juist te denken om over te stappen naar T-Mobile.
Dan heb ik voor hetzelfde geld een 1Gb internet verbinding ipv 100Mb, meer zenders in full-HD en wél een app die op Android TV draait en dus de tv kastjes overbodig maakt.
Ter vergelijking:
Ik betaal bij Solcon nu dus 62,- pm voor een 100Mb verbinding met TV (nog "alles in één pakket")
Voor 65,- pm heb ik bij T-Mobile 1Gb met TV (en de android-tv app)
Bij Solcon zou ik voor 1Gb naar 82,- pm gaan.
Dat is zelfs duurder dan bij KPN.
Het enige waarom ik nog twijfel zijn de problemen welke T-Mobile nu heeft binnen het gebruikte GPON netwerk. En vooral de "service" die T-Mobile bij problemen (niet) geeft.
Met het huidige thuiswerken heb ik de internet verbinding gewoon nodig.
En daar heb ik bij Solcon niet over te klagen gehad
Solcon mocht/kon toen niet alle zenders middels de app beschikbaar maken.
Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar je zou het bijna denken.
Dat, of er word gewoon geen tijd en geld meer in geïnvesteerd omdat Solcon al een tijdje van KPN is.
Zelf zat ik juist te denken om over te stappen naar T-Mobile.
Dan heb ik voor hetzelfde geld een 1Gb internet verbinding ipv 100Mb, meer zenders in full-HD en wél een app die op Android TV draait en dus de tv kastjes overbodig maakt.
Ter vergelijking:
Ik betaal bij Solcon nu dus 62,- pm voor een 100Mb verbinding met TV (nog "alles in één pakket")
Voor 65,- pm heb ik bij T-Mobile 1Gb met TV (en de android-tv app)
Bij Solcon zou ik voor 1Gb naar 82,- pm gaan.
Dat is zelfs duurder dan bij KPN.
Het enige waarom ik nog twijfel zijn de problemen welke T-Mobile nu heeft binnen het gebruikte GPON netwerk. En vooral de "service" die T-Mobile bij problemen (niet) geeft.
Met het huidige thuiswerken heb ik de internet verbinding gewoon nodig.
En daar heb ik bij Solcon niet over te klagen gehad
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 01-11-2021 18:23 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
@Thasaidon gezien de huidige problemen blijf ik ver weg van T-Mobile.
Ik heb een paar opties:
Bij Xs4all blijven: niet goedkoop maar wel heel erg goed, gratis ESPN Totaal, FritzBox meegeleverd
KPN: kwaliteit is ook goed, wel naar Hussel met Fritzbox huren en dan ben ik hetzelfde kwijt als bij XS4ALL
Solcon: goedkoper maar interactieve tv app blijft flink achter bij die van XS4AAL/KPN. Met name het gemis van ESPN en Ziggo Sport vind ik ondermaats. Dat betekent op een Android TV zonder ontvanger 3 losse apps i.p.v 1 app....
Ik heb een paar opties:
Bij Xs4all blijven: niet goedkoop maar wel heel erg goed, gratis ESPN Totaal, FritzBox meegeleverd
KPN: kwaliteit is ook goed, wel naar Hussel met Fritzbox huren en dan ben ik hetzelfde kwijt als bij XS4ALL
Solcon: goedkoper maar interactieve tv app blijft flink achter bij die van XS4AAL/KPN. Met name het gemis van ESPN en Ziggo Sport vind ik ondermaats. Dat betekent op een Android TV zonder ontvanger 3 losse apps i.p.v 1 app....
Wij betalen momenteel 58,75 voor hetzelfde (zonder filter), maar alleen na ingrijpen in juni dit jaar door een retentieaanbod te 'eisen'. Anders had ik nu 61,50 betaald.Thasaidon schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:17:
Ik betaal bij Solcon nu dus 62,- pm voor een 100Mb verbinding met TV (nog "alles in één pakket")...
Ik kreeg er ook nog gratis 3 maanden Ziggosport bij... die uiteraard na 4 maanden doodleuk gefactureerd gaan worden.

De Solcon TV-app vergelijken met die van andere aanbieders (Ziggo/KPN) vind ik wel een lastige. Voorlopig werkt het prima bij ons. Ik heb geen wens voor 4K, maar interactief terugkijken, opnames, zenderaanbod zijn naar mijn mening prima. De Amino STB vind ik ietwat buggy en wordt ook erg warm naar mijn smaak; dat dan weer wel. TV kijken via een Windows medium is ook niet mogelijk, maar ik heb verwachtingen van de Windows 11 Android app store; wie weet is dat dan ook weer opgelost.
Oh ja, ooit hadden we Film1 via Solcon. Maar gezien het matige aanbod had ik dat stopgezet. Echter, na twee jaar is het Film1 account nog steeds niet geblokkeerd... en bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door MOmax op 02-11-2021 10:17 ]
Heeft iemand ervaring met Solcon itv in vergelijking met KPN/XS4ALL?
Het gaat dan meer om de verzorging van de interface, snelheid van die interface en beeldkwaliteit.
4K heb ik niet nodig. Dat heb ik nu ook maar kijk er nooit naar.
Overigens levert Solcon nu alleen de VIP5202 uit. Die heb ik nu ook en die bevalt goed.
Het gaat dan meer om de verzorging van de interface, snelheid van die interface en beeldkwaliteit.
4K heb ik niet nodig. Dat heb ik nu ook maar kijk er nooit naar.
Overigens levert Solcon nu alleen de VIP5202 uit. Die heb ik nu ook en die bevalt goed.
Even een praktische vraag die iemand die er wellicht ook mee te maken heeft, kan beantwoorden.
Ik heb nu via XS4ALL ook de VIP5202. Via HDMI gaat het naar de tv en vanaf de tv via HDMI naar een Sonos Beam. Nu kan ik in de 5202 instellen dat ik het geluid van de Beam kan regelen met de ab van de 5202. Ik kan eigenlijk nergens in de documentatie van Solcon lezen of dit bij hun ook mogelijk is.
Iemand ervaring?
Ik heb nu via XS4ALL ook de VIP5202. Via HDMI gaat het naar de tv en vanaf de tv via HDMI naar een Sonos Beam. Nu kan ik in de 5202 instellen dat ik het geluid van de Beam kan regelen met de ab van de 5202. Ik kan eigenlijk nergens in de documentatie van Solcon lezen of dit bij hun ook mogelijk is.
Iemand ervaring?
@Edje040
Wat heb je nu voor AB, een IR of een bluetooth? Die van Solcon is IR, de middelste.
Bedient de AB naast de Sonos ook je tv? Dus alleen de Sonos of alleen de tv of beiden? Kan je dus de Sonos er mee aan en uit zetten? En de tv ook?
Je kan wel de AB instellen zodat deze ook de tv bedient. (pdf)
Ik denk eigenlijk dat je het uitgaande tv volume nu stuurt, wat naar de Sonos gaat ipv de Sonos zelf.
Met de IR nieuw(pdf) van XS4all kan je namelijk ook niet met een Sonos koppelen volgens de lijst.
Je kan hooguit via bluetooth verbinden als je die AB hebt maar die heeft Solcon dus niet.
Wat heb je nu voor AB, een IR of een bluetooth? Die van Solcon is IR, de middelste.
Bedient de AB naast de Sonos ook je tv? Dus alleen de Sonos of alleen de tv of beiden? Kan je dus de Sonos er mee aan en uit zetten? En de tv ook?
Je kan wel de AB instellen zodat deze ook de tv bedient. (pdf)
Ik denk eigenlijk dat je het uitgaande tv volume nu stuurt, wat naar de Sonos gaat ipv de Sonos zelf.
Met de IR nieuw(pdf) van XS4all kan je namelijk ook niet met een Sonos koppelen volgens de lijst.
Je kan hooguit via bluetooth verbinden als je die AB hebt maar die heeft Solcon dus niet.
@Teijgetje ik heb nu BT.
De AB bediend zowel de tv als de Sonos. Als de TV aan staat kan ik het volume regelen met de AB. Als de TV uit staan en ik luister bijvoorbeeld radio via de Sonos dan kan ik ook het volume regelen met de AB.
Ik ben er trouwens achter gekomen (duuhh) dat ik dat zelf eerder heb ingesteld via de Sonos app. Van daaruit kan ik de AB van KPN koppelen.
De AB bediend zowel de tv als de Sonos. Als de TV aan staat kan ik het volume regelen met de AB. Als de TV uit staan en ik luister bijvoorbeeld radio via de Sonos dan kan ik ook het volume regelen met de AB.
Ik ben er trouwens achter gekomen (duuhh) dat ik dat zelf eerder heb ingesteld via de Sonos app. Van daaruit kan ik de AB van KPN koppelen.
Ik heb de knoop toch maar doorgehakt om (voorlopig) niet over te stappen naar Solcon.
Internet lijkt prima in orde maar itv is, voor mij althans, ondermaats: Geen extra zenders zoals ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal in de Android TV app. Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders. Al met al zit het op dit moment nog ver onder het niveau wat KPN/XS4ALL biedt. wellicht dat het in de toekomst beter wordt maar voor mij dus een 'no go'.
Internet lijkt prima in orde maar itv is, voor mij althans, ondermaats: Geen extra zenders zoals ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal in de Android TV app. Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders. Al met al zit het op dit moment nog ver onder het niveau wat KPN/XS4ALL biedt. wellicht dat het in de toekomst beter wordt maar voor mij dus een 'no go'.
Ik wens iedereen hier hele fijne kerstdagen en alvast een voorspoedig 2022!
Dat het maar een mooi Solcon jaar mag worden
Dat het maar een mooi Solcon jaar mag worden
Hoe ervaren de gebruikers hier de verbinding met het internet de afgelopen dagen?
Gisteren (12 jan) 3 kwartier echt volledig uitval. En 's avonds rond 8 uur nog 2 hickups. Vandaag een klapperende lijn, maar slechts met een deel van het internet.
AD.nl laad snel en met alle content, Nu.nl laad alleen tekst, geen plaatjes. DSLreport speedtest kan geen verbinding maken met de testservers. Internet radio (NPO radio 2) blijft wel normaal doorlopen (25 sec buffer).
Zijn ze aan het rommelen met de peering of zo bij Delta? Dit is geen doen zo. Gelukkig hoeven we deze week niet thuis te werken...
Gisteren (12 jan) 3 kwartier echt volledig uitval. En 's avonds rond 8 uur nog 2 hickups. Vandaag een klapperende lijn, maar slechts met een deel van het internet.
AD.nl laad snel en met alle content, Nu.nl laad alleen tekst, geen plaatjes. DSLreport speedtest kan geen verbinding maken met de testservers. Internet radio (NPO radio 2) blijft wel normaal doorlopen (25 sec buffer).
Zijn ze aan het rommelen met de peering of zo bij Delta? Dit is geen doen zo. Gelukkig hoeven we deze week niet thuis te werken...
@DavidZH
Hier hetzelfde, gister overdag uitval, gisteravond alleen enkele tv hickups.
Vandaag nog geen problemen gehad eigenlijk, internet en tv werken schijnbaar normaal.
Locatie Vinkeveen Deltafiber.
DSLreports kan momenteel alleen Amsterdam niet connecten maar zit zelf in New York.
http://www.dslreports.com/speedtest/70368438
Openspeedtest wel
http://openspeedtest.com/...0459&ref=WidgetV2-Results
Hier hetzelfde, gister overdag uitval, gisteravond alleen enkele tv hickups.
Vandaag nog geen problemen gehad eigenlijk, internet en tv werken schijnbaar normaal.
Locatie Vinkeveen Deltafiber.
DSLreports kan momenteel alleen Amsterdam niet connecten maar zit zelf in New York.
http://www.dslreports.com/speedtest/70368438
Openspeedtest wel
http://openspeedtest.com/...0459&ref=WidgetV2-Results
[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 13-01-2022 11:38 ]
@DavidZH @Teijgetje
Hier, Veenendaal, geen problemen. Hele dag online aan het werk geweest.
Ook mijn Smokeping laat geen problemen zien.
Maar welke browser gebruik je?
Met Firefox was namelijk een aardige storing geloof ik, wellicht dat dat je beeld vertekend?
nieuws: Firefox-gebruikers melden problemen met openen websites - update
---edit---
Ik zie net dat op woensdag de 12e in de nacht tussen 4:35 en 5:30 de stb.solcon.tv (DNS) niet benaderbaar was.
De rest bleef het wel doen.
Hier, Veenendaal, geen problemen. Hele dag online aan het werk geweest.
Ook mijn Smokeping laat geen problemen zien.
Maar welke browser gebruik je?
Met Firefox was namelijk een aardige storing geloof ik, wellicht dat dat je beeld vertekend?
nieuws: Firefox-gebruikers melden problemen met openen websites - update
---edit---
Ik zie net dat op woensdag de 12e in de nacht tussen 4:35 en 5:30 de stb.solcon.tv (DNS) niet benaderbaar was.
De rest bleef het wel doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 13-01-2022 18:01 ]
op woensdag 12-01-2022 wel overdag een aantal keren uitval van enkele minuten gehad. volgens solcon lag dat aan de infra van delta. vandaag verder geen problemen
(regio apeldoorn via deltafiber/glasvezelbuitenaf)
(regio apeldoorn via deltafiber/glasvezelbuitenaf)
[ Voor 14% gewijzigd door peter-rm op 13-01-2022 20:30 . Reden: aanvulling ]
Delta heeft de laatste dagen regelmatig problemen. Dat was een tijdje geleden ook schering en inslag. Ging even goed maar de laatste dagen is het regelmatig weer brak.
Ik zag het vanmorgen ook weer bij een aantal klanten, in verschillende regio's / gebieden van delta.
Gelukkig zitten de grotere klanten op eigen vezels en zijn we, behalve de vezels, niet afhankelijk van de actieve laag van Delta (waar het probleem telkens zit)
Ik zag het vanmorgen ook weer bij een aantal klanten, in verschillende regio's / gebieden van delta.
Gelukkig zitten de grotere klanten op eigen vezels en zijn we, behalve de vezels, niet afhankelijk van de actieve laag van Delta (waar het probleem telkens zit)
Vanaf vanochtend vroeg, 7:00, geen live tv meer........pas heel laat, na 19:15, weer in de lucht.
TV afspelen via afspeelopties> afspelen laat een programma wel geheel zien, handig is anders.
Maar ook dat stottert af en toe.
Opnames kunnen bekeken maar met de incidentele internetstotter ook soms een freeze.
Vandaag dus weer zwaar %^&*$$#.
TV afspelen via afspeelopties> afspelen laat een programma wel geheel zien, handig is anders.
Maar ook dat stottert af en toe.
Opnames kunnen bekeken maar met de incidentele internetstotter ook soms een freeze.
Vandaag dus weer zwaar %^&*$$#.
Inmiddels 3e dag problemen met Live TV.
Gisteren een mail gekregen dat het probleem bekend was en kwam doordat er onderhoud gepleegd werd aan het glasvezelnet?
Maar internet en interactieve tv werkt..........?
Zit inmiddels een heel team knappe koppen op om het op te lossen.
Lijkt mij eerder een softwarematig probleem met de decoders maar dat zullen ze vanzelf uitvogelen dan.....vóórdat ze het glasvezelnet vervangen hebben hoop ik wel.
Gisteren een mail gekregen dat het probleem bekend was en kwam doordat er onderhoud gepleegd werd aan het glasvezelnet?
Maar internet en interactieve tv werkt..........?
Zit inmiddels een heel team knappe koppen op om het op te lossen.
Lijkt mij eerder een softwarematig probleem met de decoders maar dat zullen ze vanzelf uitvogelen dan.....vóórdat ze het glasvezelnet vervangen hebben hoop ik wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 22-01-2022 15:00 ]
Nee joh … Ze zijn gewoon wereldwijd het internet aan het vervangen https://nos.nl/l/2414011 en daar heb alleen jij last van met je Live TV 👻
Ik heb met deze HOWTO: https://www.makeuseof.com...nstall-google-play-store/ het voor elkaar gekregen om de Solcon TV Android App draaiend te krijgen op Windows 11.
:strip_exif()/f/image/WGepbS1B1ziiM0GXyW0SVI6q.gif?f=fotoalbum_large)
Echter: DRM error.
Iemand enig idee? Vermoedelijk iets in de netwerkinstelling richting de Android omgeving... weet even niet hoe.
:strip_exif()/f/image/WGepbS1B1ziiM0GXyW0SVI6q.gif?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee? Vermoedelijk iets in de netwerkinstelling richting de Android omgeving... weet even niet hoe.
Ik zit te denken om van ziggo over te stappen naar Solcon glasvezel internet. Eigenlijk vanwege het Fritz!box modem, bij KPN moet je die erbij huren. Het feit dat het hier al een tijd stil is betekent vooral tevreden gebruikers?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb ook even getwijfeld om over te stappen maar heb het toch niet gedaan. Zie mijn bericht van 19 november met de reden waarom.mcmiles schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:09:
Ik zit te denken om van ziggo over te stappen naar Solcon glasvezel internet. Eigenlijk vanwege het Fritz!box modem, bij KPN moet je die erbij huren. Het feit dat het hier al een tijd stil is betekent vooral tevreden gebruikers?
Dank en helemaal helder. Het gaat mij alleen om internet en geen tv etc.Edje040 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:35:
[...]
Ik heb ook even getwijfeld om over te stappen maar heb het toch niet gedaan. Zie mijn bericht van 19 november met de reden waarom.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb alleen internet 150/150 sinds half maart vorig jaar en ben dik tevreden: ik betaal nu voor internet 150/150 voor 1 jaar (4% korting) 570,24 euro incl BTW.
Nooit storingen gehad. Soms een hikje maar nooit langer dan een paar minuten.
Nooit storingen gehad. Soms een hikje maar nooit langer dan een paar minuten.
Ik ben al jaren tevreden klant bij Solcon. Niets op aan te merkenmcmiles schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:09:
Maar... er zijn goedkopere providers.
Heeft er iemand recente ervaring met Solcon TV? Ik ben benieuwd wat voor ontvanger je krijgt en of die een beetje soepel werkt
Solcon levert voor ipTV de amino aria. werkt voor mij goed, voldoende HD kanalen (12,5Mbit). mogelijkheid tot herhaald afspelen van programma's (7 dagen terug).
ik vind het goed werken, ook met zappen
ik vind het goed werken, ook met zappen
Solcon levert drie decoders voor ipTV.
De Amino A140, de Amino Aria 610/7 en de Arris VIP 5202.
Wij hebben de Arris VIP 5202 voor ipTV.
Tv, terugkijken, 100 programma`s opnemen, en huidige programma geheel kijken vanaf begin. En de AB is te koppelen met de TV.
Zelfde 5202 als KPN, levert alleen geen dedicated knopjes voor Netflix en bv Disney op de AB. En IR ipv bluetooth.
Die filmdiensten, bv Netflix, Prime, Disney, F1TV of Viaplay, moeten via een app.
De Amino A140, de Amino Aria 610/7 en de Arris VIP 5202.
Wij hebben de Arris VIP 5202 voor ipTV.
Tv, terugkijken, 100 programma`s opnemen, en huidige programma geheel kijken vanaf begin. En de AB is te koppelen met de TV.
Zelfde 5202 als KPN, levert alleen geen dedicated knopjes voor Netflix en bv Disney op de AB. En IR ipv bluetooth.
Die filmdiensten, bv Netflix, Prime, Disney, F1TV of Viaplay, moeten via een app.
Voor zover ik weet worden de A140 en A610 niet meer geleverd. De A140 zeker niet!
Ik heb hier nog een M540 (met HD opnemen). 2x een A140 en ik had een A610 maar die ging defect en heb daar een Arris VIP 5202 voor terug gekregen.
En vrijwel nooit problemen met IPTV.
Ik heb hier nog een M540 (met HD opnemen). 2x een A140 en ik had een A610 maar die ging defect en heb daar een Arris VIP 5202 voor terug gekregen.
En vrijwel nooit problemen met IPTV.
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 04-04-2022 14:18 ]
Toch de keus gemaakt om van Delta Glasvezel (voor internet en tv) + XS4ALL/KPN via DSL (voor email/telefonie en als backuplijn) over te stappen op Solcon Glasvezel zodat we onze emailadressen van xs4all mee kunnen nemen en we de DSL lijn op kunnen zeggen. Eind april is de aansluiting… ben benieuwd
Ik heb al sinds 2009 glasvezel. Eerst bij XMS en sinds 2015 bij Solcon.
Ook een verhuizing in 2019 gaf totaal geen problemen.
Nog geen dag spijt van gehad
Ook een verhuizing in 2019 gaf totaal geen problemen.
Nog geen dag spijt van gehad
[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 09-04-2022 18:42 ]
Nou, het gaat dan toch gebeuren....
Ja, ik ben heel tevreden met Solcon, maar het is een dure provider.
Ik wil graag upgraden naar een 1Gb Internet verbinding.
Maar dat gaat me bij Solcon 81,50 p.m. kosten (€978,- p.j.)
Nu betaal ik € 61.50 p.m. voor 100Mb (€738,- p.j.)
Ik heb gekeken naar T-Mobile, maar daar lees ik heel veel problemen over.
En een toko welke onlangs overgenomen is door een "investeringsmaatschappij" geeft mij iig geen goed gevoel.
Om het nog maar niet te hebben over rare zaken als "Internet routeren via Duitsland".
Uiteindelijk kwam ik uit bij KPN.
Deze heeft nu een aanbieding waarbij je het eerste jaar maar 35,- voor 1Gb internet betaald en TV met 1 ontvanger is het hele jaar gratis.
Kortom het eerste jaar bij KPN voor € 455,- (incl €25,- aansluitkosten). €35,- p.m. dus.
Daarna zou het €67,- p.m. worden...
Dat is dan ook maar €5,50 p.m. meer voor 1Gb, ipv €20,- p.m. meer bij Solcon.
Dus ja, ik ga Solcon verlaten.
Ja, ik ben heel tevreden met Solcon, maar het is een dure provider.
Ik wil graag upgraden naar een 1Gb Internet verbinding.
Maar dat gaat me bij Solcon 81,50 p.m. kosten (€978,- p.j.)
Nu betaal ik € 61.50 p.m. voor 100Mb (€738,- p.j.)
Ik heb gekeken naar T-Mobile, maar daar lees ik heel veel problemen over.
En een toko welke onlangs overgenomen is door een "investeringsmaatschappij" geeft mij iig geen goed gevoel.
Om het nog maar niet te hebben over rare zaken als "Internet routeren via Duitsland".

Uiteindelijk kwam ik uit bij KPN.
Deze heeft nu een aanbieding waarbij je het eerste jaar maar 35,- voor 1Gb internet betaald en TV met 1 ontvanger is het hele jaar gratis.
Kortom het eerste jaar bij KPN voor € 455,- (incl €25,- aansluitkosten). €35,- p.m. dus.
Daarna zou het €67,- p.m. worden...
Dat is dan ook maar €5,50 p.m. meer voor 1Gb, ipv €20,- p.m. meer bij Solcon.
Dus ja, ik ga Solcon verlaten.
Met deze tutorial en vooral de update van MS naar Android 12L is het wél gelukt:MOmax schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:23:
Ik heb met deze HOWTO: https://www.makeuseof.com...nstall-google-play-store/ het voor elkaar gekregen om de Solcon TV Android App draaiend te krijgen op Windows 11.
[Afbeelding]
https://ahaan.co.uk/artic...-store-windows-11-install
Ik draai nu SolconTV op WSA op Windows11 Beta. Nice
Daarbij een retentieaanbod aangenomen voor 100MBit glasvezel voor €57,- p/m ipv €58,75.
Wellicht volgend jaar afscheid van Solcon, maar ik blijf nog een jaartje.
[ Voor 4% gewijzigd door MOmax op 05-06-2022 16:39 ]
Hallo,
Ik heb het Solcon 200/200 pakket en heb sinds anderhalve week geen ontvangst meer van BBC World Service (zendernummer 245), Ik zie alleen een grijs beeld met haperend geluid. Solcon heeft mij hier nog geen oplossing voor geboden. Ben ik de enige of zijn er meer mensen? Ook Euronews geeft geen beeld.
Ik heb het Solcon 200/200 pakket en heb sinds anderhalve week geen ontvangst meer van BBC World Service (zendernummer 245), Ik zie alleen een grijs beeld met haperend geluid. Solcon heeft mij hier nog geen oplossing voor geboden. Ben ik de enige of zijn er meer mensen? Ook Euronews geeft geen beeld.
Wat zijn de juiste instellingen voor Solcon mbt IPv6 op een FRITZ!Box 7530. Ondersteund Solcon IPv6?
Ik kan bij IPv6-verbinding kiezen uit:
- Native IPv4-verbinding gebruiken
- Native IPv6-verbinding gebruiken
- IPv6-verbinding met tunnelingprotocol gebruiken
- IPv6-verbinding met tunnelingprotocol gebruiken
Hier zit ie er gewoon op. Wel heb ik een paar maal problemen gehad met 42 zender van de maand, dood,oh nieuwe maand, nieuw kanaal, toen stroom van de Amino 7 gehaald en opnieuw laten initialiseren, dat hielp toen.Brinkhof schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:23:
Hallo,
@Brinkhof
Heb je toevallig ook een eigen zenderindeling gemaakt?
Dan kan het zijn dat een zender naar een ander kanaal over gegaan is, maar dat word niet automatisch meegenomen in je eigen zenderlijst indeling.
Heb je toevallig ook een eigen zenderindeling gemaakt?
Dan kan het zijn dat een zender naar een ander kanaal over gegaan is, maar dat word niet automatisch meegenomen in je eigen zenderlijst indeling.
Bedankt voor jullie reacties. Maar het is een merkwaardig verhaal, omdat ik sinds half juli (dus al zes weken) een deel van mijn zenderpakket niet meer ontvang. Niet alleen BBC World News, Euronews, Arte en nog zo wat zenders. Ik heb er al meerdere malen bij Solcon over geklaagd, maar ze zeggen dat er problemen zijn bij de ''lijnleverancier''??. Dat zegt mij niets. Ze zeggen dat er een kleine groep klanten hierdoor getroffen zijn. Is dat zo? Wie heeft hetzelfde probleem en wat voor actie heb je ondernomen?
Hier sinds begin deze week erg veel storingen en blokjesbeeld bij Solcon. Helpdesk heeft geen oplossing en vandaag bellen helpt al helemaal niet
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
ik zie sinds enkele dagen dat de gebruikte bandbreedte voor IPtv sterk vergroot is.
was vroeger voor SD ca 6Mbit en HD 12,5 Mbit, is nu ca 27Mbit voorSD en ca 50Mbit voor HD
Wat is hier gewijzigd?? is dit misschien een voorbereiding op 4K ?
ik heb een amino7 over glas (150/150) in de regio apeldoorn (DFN) en de standaard FB7530 router
12 sept 2023 14.04 uur
nader onderzoek heeft opgeleverd dat het aan de fritzbox lag, die op de online monitor een foutieve waarde liet zien (later zelfs 100Mbit voor IPtv gebruik).
een reset van de fritzbox gaf weer het oude (vertrouwde) beeld 12,5 Mbit voor HD-tv
was vroeger voor SD ca 6Mbit en HD 12,5 Mbit, is nu ca 27Mbit voorSD en ca 50Mbit voor HD
Wat is hier gewijzigd?? is dit misschien een voorbereiding op 4K ?
ik heb een amino7 over glas (150/150) in de regio apeldoorn (DFN) en de standaard FB7530 router
12 sept 2023 14.04 uur
nader onderzoek heeft opgeleverd dat het aan de fritzbox lag, die op de online monitor een foutieve waarde liet zien (later zelfs 100Mbit voor IPtv gebruik).
een reset van de fritzbox gaf weer het oude (vertrouwde) beeld 12,5 Mbit voor HD-tv
[ Voor 31% gewijzigd door peter-rm op 12-09-2022 14:04 . Reden: aanvulling ]
Peter rm en ook Riessie 85 gebruiken woorden, die ik niet begrijp, want ik ben geen techneut. Zoals
Kunnen jullie mij uitleggen, wat jullie hiermee bedoelen en zou een monteur van Solcon dit moeten inregelen? Tot nu toe hebben ze geweigerd om een monteur te sturen.
Kunnen jullie mij uitleggen, wat jullie hiermee bedoelen en zou een monteur van Solcon dit moeten inregelen? Tot nu toe hebben ze geweigerd om een monteur te sturen.
Simpel: Solcon heeft geen IPv6 (en stuurt dus terecht geen monteur), Meer is hierover niet te begrijpen,
Het blijft dramatisch met TV ontvangst bij Solcon op Delta Caiway glasvezelnet.964C2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:48:
Hier sinds begin deze week erg veel storingen en blokjesbeeld bij Solcon. Helpdesk heeft geen oplossing en vandaag bellen helpt al helemaal niet![]()
De ijskoude douche hebben ze van mij dit jaar echt verdiend.
Lousy service en ze kunnen echt niets oplossen voor een jarenlange klant
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
@964C2
Probeer het eens met terugkijken, vaak werkt dat wel.
Tenminste als we blokjesstoring hebben.
Dus niet het programma bekijken maar via gids of vergrootglas afspelen kiezen ipv zender bekijken.
Let wel, hij begint iets eerder en stopt dan ca 5 minuten na het programma.
En programma`s die al geweest zijn terugkijken lukt natuurlijk ook gewoon.
Dus niet het programma bekijken maar via gids of vergrootglas afspelen kiezen ipv zender bekijken.
Is bekend, maar kan niet alle zenders terugkijken.Teijgetje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:56:
@964C2
Verder wil ik gewoon bepaalde ( sport) programma's live kijken.
Wil gewoon beloofde/betaalde diensten & kwaliteit en geen bypass oplossing.
Helaas ben ik in buitengebied veroordeelt tot inferieur glasvezelnetwerk en heb geen andere keuze.
Ook van de een op de andere dag op een vast aantal zenders het bekende vlekkenpatroon. Voor TV maak ik al een tijdje, probleemloos, gebruik van de Fritz 2400 repeaters. Om het te fixen heb ik de powerplugs van Devolo aangeschaft.Omdat UTP voor mij geen optie is.
Op dit moment zit ik bij DELTA Fiber met glasvezel internet en tv.
Nu zit ik eraan te denken om overstappen naar Solcon (dus op DELTA Netwerk).
Echter heb ik een paar vragen die ik nergens terug kan vinden:
Echter heb ik een paar vragen die ik nergens terug kan vinden:
- Ondersteunt Solcon Dolby Digital 5.1 (min. de reguliere zenders)?
- Krijg ik, als ik mij nu aanmeld, de Arris VIP 5202?
- Werkt de bluetooth (voor de AB) ook gewoon op deze 5202?
- Kan ik probleemloos mijn eigen FRITZ!Box 7590 gebruiken? Dus zowel voor internet als IPTV?
Niemand hier met Solcon Glasvezel en TV? En kan bevestigen of zij Dolby Digital 5.1 meesturen met de streams?canizares99 schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:25:
Op dit moment zit ik bij DELTA Fiber met glasvezel internet en tv.
Echter heb ik een paar vragen die ik nergens terug kan vinden:Alvast bedankt voor de antwoorden.
- Ondersteunt Solcon Dolby Digital 5.1 (min. de reguliere zenders)?
- Krijg ik, als ik mij nu aanmeld, de Arris VIP 5202?
- Werkt de bluetooth (voor de AB) ook gewoon op deze 5202?
- Kan ik probleemloos mijn eigen FRITZ!Box 7590 gebruiken? Dus zowel voor internet als IPTV?
Ja hier!canizares99 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:56:
[...]
Niemand hier met Solcon Glasvezel en TV? En kan bevestigen of zij Dolby Digital 5.1 meesturen met de streams?
1. Ze sturen inderdaad Dolby Digital mee met hun streams (kun je instellen in de instellingen van de decoder). Het zijn volgens mij gewoon de streams die KPN ook gebruikt.
2. Wij hebben het sinds april en inderdaad de VIP5202
3. Nee, de VIP5202 wordt geleverd met IR-afstandsbediening en ook de (eigen Solcon) software heeft geen ondersteuning voor Bluetooth
4. Als het goed is heeft die fritzbox een profiel voor Solcon en dan werkt het gewoon. Ik gebruik geen fritzbox (meer) maar volgens mij zijn die profielen vanaf een bepaalde firmwareversie gewoon standaard ingebakken.
[ Voor 3% gewijzigd door mfransen op 07-12-2022 19:25 ]
Super bedankt voor je antwoord! Dan gaat het denk ik Solcon worden (heb nu DELTA). Alleen jammer dat de ontvanger de bluetooth functie niet ondersteunt.mfransen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:24:
[...]
Ja hier!
1. Ze sturen inderdaad Dolby Digital mee met hun streams (kun je instellen in de instellingen van de decoder).
3. Nee, de VIP5202 wordt geleverd met IR-afstandsbediening en ook de (eigen Solcon) software heeft geen ondersteuning voor Bluetooth
4. Als het goed is heeft die fritzbox een profiel voor Solcon en dan werkt het gewoon. Ik gebruik geen fritzbox (meer) maar volgens mij zijn die profielen vanaf een bepaalde firmwareversie gewoon standaard ingebakken.
Is de beeldkwaliteit in HD goed? Weet je zo de bitrate van de streams eventueel?
Wij zijn ook van Delta naar Solcon gegaan. De beeldkwaliteit (althans vergeleken in april) is stukken beter dan van DELTA. Bitrate van de eerste 10 kanalen zit zo rond de 12,8mbit.canizares99 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:26:
[...]
Super bedankt voor je antwoord! Dan gaat het denk ik Solcon worden (heb nu DELTA). Alleen jammer dat de ontvanger de bluetooth functie niet ondersteunt.
Is de beeldkwaliteit in HD goed? Weet je zo de bitrate van de streams eventueel?
Kijk, zelfde vergelijk! Ik vind namelijk de streams van DELTA laag en dan nog maar niet te spreken over het stereo geluid wat ze alleen mee sturen. Ga wel van 1000Mbits terug naar 200Mbits, maar dat is nog meer dan snel genoeg!mfransen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
[...]
Wij zijn ook van Delta naar Solcon gegaan. De beeldkwaliteit (althans vergeleken in april) is stukken beter dan van DELTA. Bitrate van de eerste 10 kanalen zit zo rond de 12,8mbit.
Over punt 4. (Fritz!box 7590) kan ik bevestigen dat dit out-of-the-box werkt met Solcon. Ik heb de Fritzbox 7530 of zoiets die ik van Solcon gekregen heb, gewoon nog in de doos op zolder liggen. Ik heb (in mijn herinnering) in de 7590 het Solcon profiel gekozen (ipv het KPN profiel) en alles werkte gewoon. Super handig.mfransen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:24:
[...]
Ja hier!
1. Ze sturen inderdaad Dolby Digital mee met hun streams (kun je instellen in de instellingen van de decoder). Het zijn volgens mij gewoon de streams die KPN ook gebruikt.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik overweeg om Solcon over glasvezel te nemen en ben benieuwd of Solcon na de overname door KPN nu ook gebruik maakt van de backend van KPN.
Iemand die wellicht eens een traceroute zou willen posten?
En hoe ervaren jullie de stabiliteit van het internet?
Solcon over DELTA Fiber:herrieschopper schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:48:
Ik overweeg om Solcon over glasvezel te nemen en ben benieuwd of Solcon na de overname door KPN nu ook gebruik maakt van de backend van KPN.
Tracert naar tweakers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms [192.168.1.1] 2 6 ms 5 ms 5 ms eas-twente-gw1.crs1.ams1.network.solcon.net [213.233.216.253] 3 5 ms 6 ms 7 ms ae4.cr1.ams2.network.solcon.net [212.45.61.113] 4 7 ms 5 ms 6 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171] 5 116 ms 115 ms 62 ms et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1] 6 5 ms 5 ms 5 ms et-0-0-0.eun-mx-03-01.true.nl [87.233.21.145] 7 5 ms 5 ms 7 ms 87.233.196.14 8 6 ms 12 ms 17 ms 87.233.231.90 9 11 ms 7 ms 6 ms tweakers.net [213.239.154.30] |
Stabiliteit is prima, eigenlijk nog geen serieuze storingen gehad.
Vraagje, aangezien jij ook op Solcon zit via het DELTA Netwerk. Heb je ook een IPv6 adres gekregen van Solcon?mfransen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
[...]
Wij zijn ook van Delta naar Solcon gegaan. De beeldkwaliteit (althans vergeleken in april) is stukken beter dan van DELTA. Bitrate van de eerste 10 kanalen zit zo rond de 12,8mbit.
Nee, het DELTA glasvezelnetwerk ondersteunt voor zover ik weet geen ipv6.canizares99 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:34:
[...]
Vraagje, aangezien jij ook op Solcon zit via het DELTA Netwerk. Heb je ook een IPv6 adres gekregen van Solcon?
Ah jammer!mfransen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:11:
[...]
Nee, het DELTA glasvezelnetwerk ondersteunt voor zover ik weet geen ipv6.
Half mei stappen we van Solcon-over-Rekam/Delta over naar KPN-over-KPN glasvezel.
Vandaag is de door mij gekochte Fritz 5530 Fiber AON werkend aangesloten op het netwerk. Dit werkte na enige activiteit van een glasvezel medewerker (moest terug naar de centrale om iets om te zetten).
Ik laat komende tijd misschien nog één keer van mij horen om de kleine verschillen (met name IPTV verwacht ik) te duiden.
Vandaag is de door mij gekochte Fritz 5530 Fiber AON werkend aangesloten op het netwerk. Dit werkte na enige activiteit van een glasvezel medewerker (moest terug naar de centrale om iets om te zetten).
Ik laat komende tijd misschien nog één keer van mij horen om de kleine verschillen (met name IPTV verwacht ik) te duiden.
De huidige reclame van Delta Fiber laat niets te wensen over en zet daarmee Solcon weg als niet-marktconform meer, te duur, te langzaam en inflexibel.
Een 200/200 Internet Only abbonnement bij Solcon is nu net iets duurder dan een 1000/1000 Internet Only abonnement bij Delta Fiber zelf. En Solcon kan hier maximaal een 500/500 glasvezel leveren. En bij Delta Fiber krijg je de eerste 6 maanden voor 45 euro ipv 52,50 euro ... En Delta Fiber is altijd flexibel per maand op te zeggen / over te stappen.
Tja ...
Een 200/200 Internet Only abbonnement bij Solcon is nu net iets duurder dan een 1000/1000 Internet Only abonnement bij Delta Fiber zelf. En Solcon kan hier maximaal een 500/500 glasvezel leveren. En bij Delta Fiber krijg je de eerste 6 maanden voor 45 euro ipv 52,50 euro ... En Delta Fiber is altijd flexibel per maand op te zeggen / over te stappen.
Tja ...
@Siert192
Dat is niet pas sinds de Delta reclame hoor.
Sinds Solcon overgenomen is door KPN word Solcon steeds minder aantrekkelijk gemaakt.
Zo had ik een 100Mb Internet + TV Solcon abbo, maar wilde naar een 1Gb verbinding.
Bij Solcon zou ik voor 1Gb naar 82,- pm gaan, wat toen al (eind 2021) duurder was dan bij KPN zelf.
Uiteindelijk ben ik in 2022 ook overgestapt naar KPN zelf, want die hadden toen een aanbieding.
ik zou een jaar lang 1Gb Internet + TV voor maar 35,- p.m. krijgen. (normaal, 57,-)
En onlangs kreeg ik een brief dat deze actie met nog een jaar verlengd zou worden.
Dat is niet pas sinds de Delta reclame hoor.
Sinds Solcon overgenomen is door KPN word Solcon steeds minder aantrekkelijk gemaakt.
Zo had ik een 100Mb Internet + TV Solcon abbo, maar wilde naar een 1Gb verbinding.
Bij Solcon zou ik voor 1Gb naar 82,- pm gaan, wat toen al (eind 2021) duurder was dan bij KPN zelf.
Uiteindelijk ben ik in 2022 ook overgestapt naar KPN zelf, want die hadden toen een aanbieding.
ik zou een jaar lang 1Gb Internet + TV voor maar 35,- p.m. krijgen. (normaal, 57,-)
En onlangs kreeg ik een brief dat deze actie met nog een jaar verlengd zou worden.
[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 20-04-2023 19:12 ]
Ik weet het: maar in eerste instantie was het aantal providers hier in het buitengebied in 2021 ontzettend beperkt (keuze in 2018 al moeten maken tijdens de aanleg -uit slechts 5 providers op Delta Fiber glasvezel).
Blijkbaar vindt Solcon het sinds 2018 naar markt&klanten kijken nutteloos, overbodig & onzin.
Ik ben z.s.m. weg bij Solcon …
Blijkbaar vindt Solcon het sinds 2018 naar markt&klanten kijken nutteloos, overbodig & onzin.
sinds kpn solcon heeft overgenomen draaien ze nog wel zelfstandig.Siert192 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:37:
Ik weet het: maar in eerste instantie was het aantal providers hier in het buitengebied in 2021 ontzettend beperkt (keuze in 2018 al moeten maken tijdens de aanleg -uit slechts 5 providers op Delta Fiber glasvezel).
maar x aantal dingen zijn veranderd. solcon is ook vrij kleine speler.
in nieuwe gebieden zit solcon al niet eens meer op het delta netwerk
Helaas kan ik dat pas per 11-03-2024 (einde contract) maar lijkt het marktconformer om dit te doen per 01-04-2024. Maar dat kan ik volgens Solcon regeltjes pas ná 01-02-2024 aanvragen. Pffff ….
(Kost mij anders aan afkoop=afzetterij het volle pond bij Solcon)
(Kost mij anders aan afkoop=afzetterij het volle pond bij Solcon)
Dat is (volgens mij) dus precies de strategie. Mensen gaan dan vanzelf weg en uiteindelijk kan KPN de stekker uit Solcon trekken.Siert192 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:37:
Solcon is tot op zekere hoogte idd nog zelfstandig, maar uiteindelijk zal ook daar, net als XS4ALL, ook door KPN een eind aan gemaakt worden.
Wat mij betreft was de XS4all ondergang heel erg na decennia goed werk: die van Solcon had wat mij betreft al decennia eerder om zeep kunnen worden geholpen!
die kans is zo nihil dat je daar niet op hoeft te rekenen. eerder dat kpnnetwerk of glaspoort zijn eigen glasnet er langs heen legtmfransen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:57:
Als KPN nou naar het DELTA netwerk komt ipv Solcon....
Dat is hier het geval: eerst jaren nix en toen in één jaar tijd twee glasvezellijnen: eentje aan de rechterkant van de weg en eentje aan de linkerkant van de weg: Delta Fiber respectievelijk KPN. Hoezo efficiënt kostenbesparend samenwerken?
Maar overstappen van de één naar de ander: no way! (ze sluiten je gewoon niet aan als je van de ander al een vezel hebt; ook al wil je overstappen). Hoezo keuzevrijheid?
Maar overstappen van de één naar de ander: no way! (ze sluiten je gewoon niet aan als je van de ander al een vezel hebt; ook al wil je overstappen). Hoezo keuzevrijheid?
[ Voor 8% gewijzigd door Siert192 op 21-04-2023 19:39 ]
Die kans is zeker niet nihil. Delta rolt glas uit in gebieden waar KPN geen glas heeft (alleen DSL). Dus als KPN straks die klanten hoge snelheden wil aanbieden, kunnen ze dat doen over het DELTA glasvezel netwerk.jopoh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:29:
[...]
die kans is zo nihil dat je daar niet op hoeft te rekenen. eerder dat kpnnetwerk of glaspoort zijn eigen glasnet er langs heen legt
Als DELTA maar genoeg massa heeft op plekken waar KPN niet ziet met glas, zal die kans steeds groter worden.
als je de trent volgtfagao schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:40:
[...]
Die kans is zeker niet nihil. Delta rolt glas uit in gebieden waar KPN geen glas heeft (alleen DSL). Dus als KPN straks die klanten hoge snelheden wil aanbieden, kunnen ze dat doen over het DELTA glasvezel netwerk.
Als DELTA maar genoeg massa heeft op plekken waar KPN niet ziet met glas, zal die kans steeds groter worden.
Dat kunnen we niet eeuwig volhouden. Nu is het vaak nog spierballen tonen, maar als het financieel aantrekkelijker is om via een andere partij Wholesale te doen, zal dat gewoon gedaan worden.jopoh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:45:
[...]
als je de trent volgtzie je dat kpnnetwerk/glaspoort op steeds meer plekken glasvezel gaat uitrollen waar delta al glasvezel heeft liggen
dus denk dat die kans redelijk nihil is dat kpn over delta netwerk gaat leveren
Echter kan dat best nog wel lang duren...
De grote vraag wel is hoe lang Solcon zelfstandig blijft.Zolang KPN niet op het netwerk van Delta levert, zal KPN Solcon redelijk zijn gang laten gaan. Indirect heeft KPN nu een poot op het netwerk van Delta en kunnen ze toch nog klanten binnenhalen.
[ Voor 17% gewijzigd door fagao op 21-04-2023 19:51 ]
Misschien niet eeuwig … maar wel decennia!
valt mee omdat solcon al niet meer in bepaalde nieuwe gebieden van delta levert zoals ik begrepen hebfagao schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:48:
[...]
Dat kunnen we niet eeuwig volhouden. Nu is het vaak nog spierballen tonen, maar als het financieel aantrekkelijker is om via een andere partij Wholesale te doen, zal dat gewoon gedaan worden.
Echter kan dat best nog wel lang duren...
De grote vraag wel is hoe lang Solcon zelfstandig blijft.Zolang KPN niet op het netwerk van Delta levert, zal KPN Solcon redelijk zijn gang laten gaan. Indirect heeft KPN nu een poot op het netwerk van Delta en kunnen ze toch nog klanten binnenhalen.
Bij delta zelf kan ik 1000 internet snelheid afsluiten, maar bij Solcon maar 500? Ze zeggen dat dit de maximaal ondersteunde snelheid is? Terwijl ik nu makkelijk de 1000 haal bij Delta? Iemand een manier om toch 1000 te krijgen bij Solcon?
Mijn vader moet perse Solcon hebben zodat die zijn KPN mail behoud 😅
Dat mag Solcon blijkbaar niet op Delta Fiber: ze kunnen max 500/500 bieden.
Delta Fiber zelf biedt max 1000/1000 op dezelfde fysieke glasvezel, dat ook nog eens goedkoper is (52,50 euro per maand, zelfs goedkoper dan de Solcon 500/500). En per juni 2023 kan ik hier zelfs kiezen voor 2000/2000 via Delta Fiber zelf …
Kan je vader niet beter een internet provider los van KPN als e-mail provider nemen? Kan de e-mail via KPN immers gewoon automatisch doorgestuurd worden …
Delta Fiber zelf biedt max 1000/1000 op dezelfde fysieke glasvezel, dat ook nog eens goedkoper is (52,50 euro per maand, zelfs goedkoper dan de Solcon 500/500). En per juni 2023 kan ik hier zelfs kiezen voor 2000/2000 via Delta Fiber zelf …
Kan je vader niet beter een internet provider los van KPN als e-mail provider nemen? Kan de e-mail via KPN immers gewoon automatisch doorgestuurd worden …
[ Voor 4% gewijzigd door Siert192 op 22-04-2023 14:09 ]
Is het niet goedkoper om gewoon Delta te nemen en 7,50 euro per maand aan KPN te betalen voor mail only?Sebastiaanslk schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:53:
Je hebt geen Solcon internet nodig om KPN mail te gebruiken, dat kan gewoon met elke provider.
Vandaag gemigreerd van Solcon-over-Delta(Rekam)-fiber naar KPN-over-KPNnetwerk-fiber.[message=75100460t,noline]MOmax schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:42[/message]:
....
Concreet Zhone modem (gpon modem van Rekam) en Fritzbox 7530 (van Solcon) afgekoppeld en vervangen voor een eigen Fritzbox 5530. Zo dat scheelt weer een kastje-plus-voedinkje en géén KPN Experia-box; ik wil geen eens weten wat dat voor routeris. Alle FritzWLAN devices weer "ge-mesht" en de KPN-TV aangeslingerd.
Werkt.
Verschillen tussen Solcon en KPN
- wel native ipv6 bij KPN
- niet kunnen voor/achterspoelen tijdens het terugkijken van programmas in KPN iTV (bij o.a RTL7, Veronica), wél in opgenomen programma's.
Nu nog achterhalen waarom de factuur van KPN €62,- i.p.v de €60,- die in mijn contract staat.
[ Voor 4% gewijzigd door MOmax op 12-05-2023 14:40 ]
Vandaag bericht gekregen dat Solcon de prijs van m'n 100Mbps glasvezelverbinding met €1 verhoogt naar €51,99. De snelheid wordt de komende maanden verhoogd naar 200Mbps.
Nieuwe abonnemement zijn al 200Mbps.
Nieuwe abonnemement zijn al 200Mbps.
Heeft Solcon 4K of UHD kanalen via het netwerk van Delta?
Dus ESPN UHD bijvoorbeeld?
Dus ESPN UHD bijvoorbeeld?
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
@Sjakie0101
Voor zover ik weet heeft Solcon enkel HD kanalen. Geen 4K of UHD.
Maar ik ben er al een tijdje weg.
Voor zover ik weet heeft Solcon enkel HD kanalen. Geen 4K of UHD.
Maar ik ben er al een tijdje weg.
Solcon biedt ook 1 Gbit/s hoor.
Is nu alle Solcon glasvezel XGS-Pon of nog AON?
Klopt: voor het dubbele van de prijs van Delta Fiber zelf (die trouwens ook 2 Git/s voor die Silconprijs levert). Daarom ben ik weggegaan bij Solcon.dolopfriet schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:51:
Zeker nog AON. Er zijn nog twee miljoen KPN Netwerk aansluitingen met alleen AON. Daar zitten zeker ook wel een aantal Solcon klanten bij.dolopfriet schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:51:
NB: geen twee miljoen klanten maar aansluitingen in de woning :-).
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 29-07-2023 14:59 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wij hebben verplicht Solcon over Deltafiber, KPN mag daar niet op, en de snelheid van ons Glasvezel Internet & TV pakket Premium wordt aangepast van 250/250 , wat max was, naar 1000/1000Mbit/s. De nieuwe tarieven zijn ca 76 euro (62,80 ex btw), 2 euro duurder geworden per 1 juli.Siert192 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:49:
[...]
Klopt: voor het dubbele van de prijs van Delta Fiber zelf (die trouwens ook 2 Git/s voor die Silconprijs levert). Daarom ben ik weggegaan bij Solcon.
Nee KPN niet (net als anderen die niet op de fysieke glasvezel van Delta Fiber zitten), maar Delta Fiber biedt nu ook zelf internetdiensten aan (tot maximaal 2000/2000) op hun eigen fysieke glasvezel.
Destijds niet, nu wel. Voor de helft van de prijs van Solcon.
Destijds niet, nu wel. Voor de helft van de prijs van Solcon.
@Siert192
Beetje vertekend beeld geef je.
Als ik een Delta Flexpakket neem met 1 Gbit internet, tv en telefoon, ben ik alleen de eerste 8 maanden goedkoper uit dan bij Solcon. Daarna duurder dan wat ik nu betaal.
Voor 2 Gig betaal ik eerst 45/8 maanden en daarna 60 euro bij Delta, weliswaar een snelheid die Solcon niet aanbiedt, maar de upgrade van 250 naar 1000 Mbit/s zit in het premium pakket dat ik nu heb. En waarbij ik met 7 gebruikers al voldoende had aan die 250Mbit/s voor internet en tv.
Daarbij zijn alle extra diensten ook een paar euro duurder bij Delta dan ik nu betaal.
Daarbij betaal je bij Solcon geen activatiekosten en zijn die bij Delta 90 euro = 11,25/maand de eerste 8 maanden, waardoor je ook die eerste 8 maanden haast gelijk uitkomt met Solcon.
Gewoon roepen dat Delta de helft goedkoper is, is zeker niet waar.
De eerste 8 maanden een paar euro, die je daarna weer inlevert.
Beetje vertekend beeld geef je.
Als ik een Delta Flexpakket neem met 1 Gbit internet, tv en telefoon, ben ik alleen de eerste 8 maanden goedkoper uit dan bij Solcon. Daarna duurder dan wat ik nu betaal.
Voor 2 Gig betaal ik eerst 45/8 maanden en daarna 60 euro bij Delta, weliswaar een snelheid die Solcon niet aanbiedt, maar de upgrade van 250 naar 1000 Mbit/s zit in het premium pakket dat ik nu heb. En waarbij ik met 7 gebruikers al voldoende had aan die 250Mbit/s voor internet en tv.
Daarbij zijn alle extra diensten ook een paar euro duurder bij Delta dan ik nu betaal.
Daarbij betaal je bij Solcon geen activatiekosten en zijn die bij Delta 90 euro = 11,25/maand de eerste 8 maanden, waardoor je ook die eerste 8 maanden haast gelijk uitkomt met Solcon.
Gewoon roepen dat Delta de helft goedkoper is, is zeker niet waar.
De eerste 8 maanden een paar euro, die je daarna weer inlevert.
[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 29-07-2023 20:48 ]
Dan blijf je toch lekker bij Solcon zitten voor meer geld op dezelfde fysieke glasvezel? Van mij hoef je niets …
Ik ben alleen heel boos geworden op Solcon dat zij niet voor hun klanten opkomen als er meer kan op hetzelfde fysieke glasvezelnetwerk en zij gewoon daar niets mee doen en niet bereid zijn om mee te gaan met de nieuwe prijzen en mogelijkheden …
Ik ben alleen heel boos geworden op Solcon dat zij niet voor hun klanten opkomen als er meer kan op hetzelfde fysieke glasvezelnetwerk en zij gewoon daar niets mee doen en niet bereid zijn om mee te gaan met de nieuwe prijzen en mogelijkheden …
Dat kan niet zo maar wat jij wil. Solcon heeft een contract met Delta, waar o.a. een huurprijs zal staan en een maximale snelheid. Naast nog heel veel andere reden. Zo'n contract zal ongetwijfeld een heel boekwerk zijn. En dat gaat natuurlijk over heel veel geld, dus tenzij jij miljoenen euro's naar Solcon gaat overmaken, zal er niet zoveel gaan veranderen aan het contract tussen Solcon en Delta.
Tuurlijk: administratieve en contractuele verplichtingen zijn er om na te leven. Maar dat zou Solcon er niet van hoeven te weerhouden om zelf initiatief te tonen namens de klant richting Delta Fiber en voor de klant richting hun eigen bureaucratie.
Dat verwijt ik Solcon.
Dat verwijt ik Solcon.
@Siert192
Ik snap je niet helemaal. Of jij snapt het niet helemaal.
Maar volgens jou kan ik beter elk jaar een nieuw contract nemen bij Delta zodat ik een fractie goedkoper uit ben?
Nooit geweten dat je elk jaar een nieuwe klant kan worden.
Ik kan maar 4 tv decoders nemen bij Delta en dan betaal ik na 8 maanden €92,50, en is mijn voordeel 44 euro op jaarbasis, het eerste jaar. ( In maand 15 ga ik al €4,50 meer betalen dan nu, daarna elke maand €16,50 extra)
En moet ik voor 3 tv`s iets anders verzinnen dan ik nu heb, bv 3x Digitenne ( €723/j incl 3x €25 activatie)
Die megakortingen waar jij mee schermt zijn er niet als je het doorrekent.
Als ik hetzelfde wil als nu, 1 Gbit internet + digitale tv voor 7 toestellen en telefoon, dan ben ik na twee jaar € 1524 meer kwijt aan Delta (€ 153) en Digitenne (€ 1371),
Tenzij ik bij jou 3 ontbrekende decoders (á 75?) kan kopen natuurlijk, dan ben ik maar €378 duurder uit over twee jaar.
Of ook de drie gehuurde extra decoders, die verdien ik in 15 maanden terug, en dan ben ik na twee jaar bij Delta maar €18 duurder uit.
Maar inderdaad, 2000Mbit/s levert alleen Delta, de vraag is, naast dat dit weer een heel ander kostenplaatje is, de eerste 8 maanden € 3,50 goedkoper en daarna € 24 duurder dan nu bij Solcon, of je die snelheid echt nodig hebt?
Maar dan betaal ik dus na een jaar al €791 (incl 3x digitenne) meer dan nu bij Solcon voor 1000Mbit/sec .
Zoals je dus al zegt:
Dan blijf je toch lekker bij Solcon zitten voor meer geld op dezelfde fysieke glasvezel? Van mij hoef je niets
Ik hoef dus gelukkig niet van jou.....pfff, dat scheelt me jaarlijks een aardige vakantie. Dank je.
Disclaimer, als je maar 1 tv toestel hebt valt het hele rekenplaatje anders uit voor 1000Mbit/s, en betaal je eerst €108 minder en daarna €1,5 meer per maand.
En ben je dus inderdaad over twee jaar gerekend € 84 euro goedkoper uit.
Dat is toch elk jaar met drie man gratis een keer naar MacDonalds.
(Maar nog steeds geen halve prijs tov Solcon)
Ik snap je niet helemaal. Of jij snapt het niet helemaal.
Ik betaal nu voor een 1 gigpakket iets minder dan ik bij Delta zou betalen na 8 maanden, 76 euro, en waarbij ik het voordeel behaald in de eerste 8 maanden (108 euro) in de volgende 16 maanden weer dik ingeleverd zou hebben.Siert192 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:36:
Dan blijf je toch lekker bij Solcon zitten voor meer geld op dezelfde fysieke glasvezel? Van mij hoef je niets …
Maar volgens jou kan ik beter elk jaar een nieuw contract nemen bij Delta zodat ik een fractie goedkoper uit ben?
Nooit geweten dat je elk jaar een nieuwe klant kan worden.
Ik kan maar 4 tv decoders nemen bij Delta en dan betaal ik na 8 maanden €92,50, en is mijn voordeel 44 euro op jaarbasis, het eerste jaar. ( In maand 15 ga ik al €4,50 meer betalen dan nu, daarna elke maand €16,50 extra)
En moet ik voor 3 tv`s iets anders verzinnen dan ik nu heb, bv 3x Digitenne ( €723/j incl 3x €25 activatie)
Die megakortingen waar jij mee schermt zijn er niet als je het doorrekent.
Als ik hetzelfde wil als nu, 1 Gbit internet + digitale tv voor 7 toestellen en telefoon, dan ben ik na twee jaar € 1524 meer kwijt aan Delta (€ 153) en Digitenne (€ 1371),
Tenzij ik bij jou 3 ontbrekende decoders (á 75?) kan kopen natuurlijk, dan ben ik maar €378 duurder uit over twee jaar.
Of ook de drie gehuurde extra decoders, die verdien ik in 15 maanden terug, en dan ben ik na twee jaar bij Delta maar €18 duurder uit.
Maar inderdaad, 2000Mbit/s levert alleen Delta, de vraag is, naast dat dit weer een heel ander kostenplaatje is, de eerste 8 maanden € 3,50 goedkoper en daarna € 24 duurder dan nu bij Solcon, of je die snelheid echt nodig hebt?
Maar dan betaal ik dus na een jaar al €791 (incl 3x digitenne) meer dan nu bij Solcon voor 1000Mbit/sec .
Zoals je dus al zegt:
Dan blijf je toch lekker bij Solcon zitten voor meer geld op dezelfde fysieke glasvezel? Van mij hoef je niets
Ik hoef dus gelukkig niet van jou.....pfff, dat scheelt me jaarlijks een aardige vakantie. Dank je.
Disclaimer, als je maar 1 tv toestel hebt valt het hele rekenplaatje anders uit voor 1000Mbit/s, en betaal je eerst €108 minder en daarna €1,5 meer per maand.
En ben je dus inderdaad over twee jaar gerekend € 84 euro goedkoper uit.
Dat is toch elk jaar met drie man gratis een keer naar MacDonalds.
(Maar nog steeds geen halve prijs tov Solcon)
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 30-07-2023 11:41 ]
Ik was 53,75 euro per maand (incl 2% jaarbetalingskorting) kwijt bij Solcon voor internet 200/200 en ben nu 52,50 euro per maand kwijt bij Delta Fiber voor internet 1000/1000. Verder heb ik eenmalig 140 euro korting voor de eerste 8 maanden gekregen.
Tel uit je winst!
Tel uit je winst!
Wat ik nou niet begrijp. Solcon zit op het netwerk van Delta Netwerk.
Delta heeft toch heel zijn netwerk getransformeerd naar XGS-PON?
Hoe kan Solcon dan nog AON aanbieden, of staat dat los van elkaar?
Delta heeft toch heel zijn netwerk getransformeerd naar XGS-PON?
Hoe kan Solcon dan nog AON aanbieden, of staat dat los van elkaar?