LeGato23 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:13:
Komende vanaf XMS en later Telfort heb ik hier nog een Amino M540 liggen met op de HDD een paar opnames die ik wil bewaren.
Dom dom dom natuurlijk, want ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider, en mijn Amino M540 wil niet meer opstarten zonder geschikt netwerk.Ik kan de opnames er zelf dus niet meer afhalen, want de harddisk eruit halen aan aansluiten aan een computer heeft geen zin, aangezien de opnames encrypted zijn.
Inmiddels is het gelukt om de opnames van de Amino M540 af te halen, zonder de Amino aan te sluiten op een geschikt TV netwerk van een provider.
Dankzij
deze post van trankilo, heb ik toch de poging gewaagd om de opnames rechtstreeks van de HDD af te halen, ondanks eerder tegengestelde berichtgeving op andere fora dat opnames encrypted zijn en het dus zinloos is om de opnames rechtstreeks van de disk af te halen.
Na het openschroeven van de Amino M540, en het voorzichtig verwijderen van de
Hitachi Z5K320-250 harddisk, heb ik de harddisk middels secundaire sata poort aangesloten op een Windows 10 computer.
Om de Linux partitie vanuit Windows 10 te kunnen benaderen heb ik
Ext2Fsd geïnstalleerd en de EXT3 partitie gemount naar een driveletter zodat vanuit de Windows Verkenner de aanwezige bestanden benaderd en gekopieerd kunnen worden.
Op de EXT3 partitie staan mappen met getallen, zoals '0000000001' met daaronder onder andere een map 'raw'. Dit zijn de mappen met opnames.
In deze 'raw' mappen staan je opnamebestanden, gesplitst in blokken van circa 50MB met filenames raw.0, raw.1, raw.2, etc. Deze gesplitste bestanden zijn als MPEG-TS afspeelbaar zodat je een snelle indruk krijgt welke opname het ook alweer is. Je kan ook in het catalog.cat bestand kijken voor de titel van de opname.
Wanneer je deze lossen blokken weer (in de juiste volgorde!) aan elkaar plakt (met bijvoorbeeld 'copy' of 'cat' of een tool zoals
File Joiner dan krijg je weer één compleet opnamebestand. Het aan elkaar plakken van de bestanden op bestandsniveau, gaf bij mij een beter en naadloos resultaat in plaats van de losse videobestanden met een videotool te aan elkaar te plakken/remuxen, want daarmee kreeg ik zichtbare en hoorbare haperingen in de overgangen van de losse bestandjes.
De opnamebestanden zijn niet encrypted en het formaat van de opnames is MPEG-TS, dus prima af te spelen met bijvoorbeeld VLC.
Missie geslaagd. Wellicht dat mijn ervaring van pas komt voor ieder ander die nog graag opnames van z'n oude Amino wil bewaren, vandaar mijn uitgebreide verslag met bevindingen.
[
Voor 87% gewijzigd door
LeGato23 op 22-04-2020 14:08
. Reden: Aanvullingen uitwerking ]