[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:09

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Het nadeel van die geolocatie ellende is dat die totaal niet betrouwbaar zijn.
mijn oude Solcon IP werd ook nergens als "buitenlands" aangeduid, maar sommige sites vonden toch dat ik niet in NL zat. Ik kreeg toen letterlijk die melding.

Raar maar waar...

Welke publieke IP range zit je?

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 14-01-2020 07:24 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
@Thasaidon In de 83.247.x.x-range.

[ Voor 5% gewijzigd door Cranberry op 14-01-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ok, die lijkt idd gewoon als een NL range te staan.

Ik neem aan dat je ook al diverse browsers en andere systemen geprobeerd hebt?

Andere vraag... welke DNS servers gebruik je? De standaard van Solcon?
Ik gebruik de OpenDNS servers 208.67.220.220 & 208.67.222.222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
@Thasaidon ja, verschillende laptops (W10) met Chrome/FireFox/IE/Edge en ook nog via Chrome@Android en op een iPhone.

'k Gebruik idd de default DNS-servers van Solcon. Zojuist ff getest met de OpenDNS-servers die jij hebt genoemd. Maakt geen verschil (helaas!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ok, helaas, dan kan ik zo gauw ook even niets bedenken.

Maar... ik sluit nog steeds ge-blocking niet uit.
Als ik namelijk in mijn TOR browser wil kijken, dan kom ik wel op de site, maar ook bij mij blijft het scherm dan zwart. Geen reclames en geen filmpje...

[ Voor 65% gewijzigd door Thasaidon op 14-01-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 55marathon
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik heb al veel gelezen in dit forum, maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag of je ook een gebruikte Amino 540 van een andere provider (lees 2e hands via MP kopen) op mijn nieuw aangelegde glasvezelaansluiting van Solcon kan aan sluiten?

Vooral omdat ik 5 jaar terug bij mijn oude woning dat ook had, en mij het hele apparaat en software veel beter vond dan nu die nieuwe Amino 610. Want dar werkt omslachting en nieu gebruikersvriendelijk.

Bv: Waarom moet ik als ik radio wil luisteren altijd weer naar de gewenste zender scrollen en onthoud het apparaat dat niet voor mij? Idem voor TV, altijd NPO1, en niet de laatste gebruikte zender?

Waarom geen 2 gebruikersaccounts? Nu zit ik ook naar de opnames te kijken van de andere persson die in ons netwerk gebruikt maakt van eenzelfde Amino 610? Met de 540 kan je die tenminste zelf opslaan.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Futurecow had deze vraag ook:
FutureCow in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

En hier heb ik een paar posts eerder al op gereageerd:
Thasaidon in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
De hardware is het probleem niet.
Ik heb thuis zowel de A140, als de A610 als de M540 draaien.

Mijn vermoeden is dat die Amino van Marktplaats uit een andere regio of van een andere provider komt en er iets in de software zit.

Misschien kun je hem naar factory default krijgen (ff google-en) en dan nog een keer proberen.
Als je een toetsenbord aansluit via USB kun je volgens mij tijdens het starten in een menu komen met ALT+M (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
Wellicht heb ik hier meer succes.

Ik heb een 65C9 icm een Amino 140, de magic remote werkt daar perfect mee.

In de slaapkamer hangt echter een 55C8 icm een Amino 610, die moet ik instellen op fabrikant ‘Entone’ aldus een tip hier op het forum. Alleen power werkt dan niet (in de 3 knops testfase wel!), waardoor hij dus aan blijft staan met een best wel felle blauwe led.

Iemand tips om het in de slaapkamer ook volledig goed werkend te krijgen? Dat ik met de magic remote ook de 610 uit kan zetten? Wellicht een andere fabrikant?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb geen idee waarom het niet zou werken.
Maar staan er meerdere codes bij LG?

Bij Philips stonden meerdere codes, maar er was er maar 1 die werkte icm mijn tv.
Wellicht kun je een van de andere codes gebruiken.

Maar misschien is het een optie om gewoon de Amino's om te wisselen? 140 op de slaapkamer en de 610 in de woonkamer? Dan heb je igg geen fel blauw ligt meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komende vanaf XMS en later Telfort heb ik hier nog een Amino M540 liggen met op de HDD een paar opnames die ik wil bewaren.
Dom dom dom natuurlijk, want ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider, en mijn Amino M540 wil niet meer opstarten zonder geschikt netwerk.Ik kan de opnames er zelf dus niet meer afhalen, want de harddisk eruit halen aan aansluiten aan een computer heeft geen zin, aangezien de opnames encrypted zijn.
Volgens mij kan de ex-XMS en ex-Telfort Amino M540 nog steeds gebruikt worden op het Solcon netwerk.

Zou het nog mogelijk zijn om via een Solcon aansluiting de, op de HDD bewaarde opnames over te zetten/te archiveren en van de Amino af te halen?

[ Voor 15% gewijzigd door LeGato23 op 21-04-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
LeGato23 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:13:
Komende vanuit XMS en later Telfort heb ik hier nog een Amino M540 liggen met daarop een paar opnames die ik wil bewaren.
Dom dom dom natuurlijk, want ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider, en mijn Amino M540 wil niet meer opstarten zonder geschikt netwerk.Ik kan de opnames er zelf dus niet meer afhalen, want de harddisk eruit halen aan aansluiten aan een computer heeft geen zin, aangezien de opnames encrypted zijn.
Volgens mij kan de ex-XMS en ex-Telfort Amino M540 nog steeds gebruikt worden op het Solcon netwerk.

Zou iemand mij kunnen helpen op de, op de HDD bewaarde opnames over te zetten/te archiveren en van de Amino af te halen? (kwaliteit is niet heel belangrijk, hoeft geen HD te zijn)

Als tegenprestatie mag je daarna de Amino M540 houden en heb je een mooie box met opname functionaliteit erbij ;-)
Op welke manier wil je de opnames eraf krijgen dan, want ze zijn inderdaad versleuteld. De enige optie is de opname afspelen en ondertussen opnemen met een HDMI recorder, maar dat neemt net zoveel tijd in beslag als de opnamen lang zijn. Daarnaast was het sinds enig moment niet meer mogelijk om boxen uit te wisselen tussen providers.

Ik geef het dus niet een hele grote kans van slagen.

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 20-04-2020 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
LeGato23 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:13:
Komende vanaf XMS en later Telfort heb ik hier nog een Amino M540 liggen met op de HDD een paar opnames die ik wil bewaren.
Inmiddels is het gelukt om de opnames van de Amino M540 af te halen, zonder de Amino aan te sluiten op een geschikt TV netwerk van een provider.

Dankzij deze post van trankilo, heb ik toch de poging gewaagd om de opnames rechtstreeks van de HDD af te halen, ondanks eerder tegengestelde berichtgeving op andere fora dat opnames encrypted zijn en het dus zinloos is om de opnames rechtstreeks van de disk af te halen.

Na het openschroeven van de Amino M540, en het voorzichtig verwijderen van de Hitachi Z5K320-250 harddisk, heb ik de harddisk middels secundaire sata poort aangesloten op een Windows 10 computer.

Om de Linux partitie vanuit Windows 10 te kunnen benaderen heb ik Ext2Fsd geïnstalleerd en de EXT3 partitie gemount naar een driveletter zodat vanuit de Windows Verkenner de aanwezige bestanden benaderd en gekopieerd kunnen worden.

Op de EXT3 partitie staan mappen met getallen, zoals '0000000001' met daaronder onder andere een map 'raw'. Dit zijn de mappen met opnames.
In deze 'raw' mappen staan je opnamebestanden, gesplitst in blokken van circa 50MB met filenames raw.0, raw.1, raw.2, etc. Deze gesplitste bestanden zijn als MPEG-TS afspeelbaar zodat je een snelle indruk krijgt welke opname het ook alweer is. Je kan ook in het catalog.cat bestand kijken voor de titel van de opname.

Wanneer je deze lossen blokken weer (in de juiste volgorde!) aan elkaar plakt (met bijvoorbeeld 'copy' of 'cat' of een tool zoals File Joiner dan krijg je weer één compleet opnamebestand. Het aan elkaar plakken van de bestanden op bestandsniveau, gaf bij mij een beter en naadloos resultaat in plaats van de losse videobestanden met een videotool te aan elkaar te plakken/remuxen, want daarmee kreeg ik zichtbare en hoorbare haperingen in de overgangen van de losse bestandjes.

De opnamebestanden zijn niet encrypted en het formaat van de opnames is MPEG-TS, dus prima af te spelen met bijvoorbeeld VLC.

Missie geslaagd. Wellicht dat mijn ervaring van pas komt voor ieder ander die nog graag opnames van z'n oude Amino wil bewaren, vandaar mijn uitgebreide verslag met bevindingen.

[ Voor 87% gewijzigd door LeGato23 op 22-04-2020 14:08 . Reden: Aanvullingen uitwerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Zie DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:46
Er zit software in van GHM (Glashart Media) en dat netwerk is inmiddels uitgeschakeld.
Als je de interne harddisk op een Linux machine aansluit zou je .TS bestanden kunnen tegenkomen. Die zijn af te spelen met een programma als VLC.
Doorgaans werden lokale bestanden niet versleuteld opgeslagen ivm het evt verlopen van keys.

Een andere gedachten is na te gaan of de programma's niet op een andere plek zijn bewaard. Ik denk dan aan een uitzending gemist achtige dienst van de partij die het destijds heeft uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mooi dat het gelukt is! En bedankt dat je het hier wilde delen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Beste mede Tweakers,

Wat zijn jullie ervaringen met bridge modus van de Huawei HG8245U?(FiberNH, GPON) Wat ik zou willen weten, krijgt je eigen router een extern op adres of een vast intern ip adres?

Ik vermoed dat de telefonie dan via een VOIP ATA moet?

Alvast bedankt.

MvG. Nick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb geen ervaring met de Huawei, maar normaal gesproken is het zo dat als je een apparaat in bridge modus zet, het apparaat daarachter het publieke IP krijgt.

Of dan nog je VoIP werkt of word doorgezet naar je eigen router weet ik niet.
Zelf heb ik namelijk de Genexis als FTU met een Fritzbox daarachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
KingHorse schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:29:
Beste mede Tweakers,

Wat zijn jullie ervaringen met bridge modus van de Huawei HG8245U?(FiberNH, GPON) Wat ik zou willen weten, krijgt je eigen router een extern op adres of een vast intern ip adres?

Alvast bedankt.

MvG. Nick
Je krijgt het externe IP adres in bridge-mode.

VoIP zou ik niet weten, ik heb er alleen een op een bedrijfsadres voor internet-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Ik heb de kennis en ervaring van jullie nodig. Ik zit met een behoorlijke berg frustratie na een solcon installatie.

Achtergrond:
Mijn ouders hadden een redelijke telfort adsl verbinding. Weinig issues. Op mijn aanraden (gericht op toekomst , zorg op afstand enz) heb ik ze aangeraden in te schrijven op project. Na zeer veel issues (monteurs kwamen niet opdagen, opnieuw lassen kabel, belachelijke service vanuit Van Gelder telecom ) kon ik dez eweek de boel installeren.

Huidige situatie:

De installatie ging voortvarend. De fritzbox aangesloten op de camera's, pc, bellen en televisie. Helaas begonnen in de avond de problemen. De amino boxen gingen blokken laten zien en wilden niet meer van kanaal wisselen enz. Vandaag weer naar de installatie gekeken. 1 animo rechtstreeks aangesloten op modem (niet meer via switch) logs bekeken van fritzbox (geen bijzonderheden en continu online geweest en wat extra zaken uit netwerk gehaald en vaste kabels neergelegd (oude powerline adapter).

Tot mijn verbazing bleven de problemen. Vooral als ik bv pc opstarte of 2e animo aanzette

Reactie Solcon

De Solcon helpdesk (zeer aardige jongen overigens ) gaf aan dat het 'kon zijn' dat de switches in het netwerk het probleem veroorzaakte (HP switch en nieuwe TP link). Deze heb ik vervangen door een netgear en andere oudere switch maar nog steeds deze issues. Op hun aanraden zijn er nu 2 nieuwe netgear switches onderweg omdat die door hun getest zouden zijn.

Mijn vragen: Is dit verhaal bekend bij jullie? ik vind het zeer vreemd dat gewoon nieuwe switches van een groot merk dit soort issues veroorzaken. Ook helpt het rechtstreeks aansluiten op de modem van 1 animo niks. Ook deze stoort gewoon. Veroorzaakt de storing in de switch dan een loop naar de modem?.

Als test heb ik nu 1 animo rechtstreeks aangesloten op modem en rest van het netwerk afgekoppeld om te kijken of het stabiel draait. Dan zou het idd liggen aan de switch?

Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Mensen boven de 70 nieuwe dingen laten doen is al lastig maar als het dan fout loopt voel ik me verantwoordelijk. Morgen komt er een Netgear S108E en een netgear GS105E prosafe en probeer ik het opnieuw.

Tips? aanvullingen? Niet vreemd dat dit probleem zo speelt bij Solcon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
@xxxMaverick ik ben gisteren de hele dag aan het troubleshooten geweest op een netwerk waarbij de TV ontvangers (ADSL van KPN met TV) regelmatig stil vielen of niet wilde zappen. Na alles nagelopen te hebben kwam ik een (paar jaar oude) TP-link access point tegen. Ook ik kon het me amper voorstellen, maar na loskoppelen van de TP-link was het probleem ineens voorbij. En ook met KPN aan de lijn gehangen, (zelfs teruggebeld om alles door te nemen, de service was uitstekend, mag ook gezegd worden) en we kwamen er maar niet uit. Uiteindelijk alles losgetrokken van de switch en kijken wanneer de tv ging haperen. En dat was dus het geval bij de TP-link.

Geen haat tegen TP-link, maar ook de switches van TP Link lijken soms niet goed om te gaan met IGMP (gebruikt voor IPTV). Het zou dus heel goed kunnen dat die switch de boosdoener kan zijn.

Sluit beide ontvangers eens rechtstreeks op het modem aan en kijk dan nog eens of het hapert. De rest niet aankoppelen (laptop via wifi of utp kan wel). Werkt het dan wel, dan verder één voor één aansluiten.

De mensen bij wie ik gisteren was krijgen trouwens ook glasvezel van Solcon. Gaat nog leuk worden zo te lezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@xxxMaverick @krakendmodem

Ik heb er zelf nog niet mee te maken gehad, maar ik heb idd wel eens gehoord dat een switch de boosdoener is bij (niet verklaarbare) problemen in het netwerk. Dat is ook de reden waarom Solcon die specifieke Netgears aanraad.

Zelf heb ik al 3Com, Zyxel en idd Netgear switches gebruikt en allen zonder problemen.

Maar je kunt idd proberen wat Krakendmodem aanraad...
Gewoon enkel en alleen 1 Amino rechtstreeks aan je Fritzbox hangen en kijken wat die dan doet.

Wat overigens ook nog een probleem kan zijn is je bekabeling.
Ik weet niet waar je die vandaan hebt en of het kant en klare bekabeling is of dat je zelf nog de RJ45 hebt geknepen? Maar ook dat kan nog wel eens de boosdoener zijn.
Niet alle kabel is van even goede kwaliteit en zelf je RJ45 knijpen geeft ook weer extra kans op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:58
Volgens mij wordt dit op de site van Solcon gewoon aangegeven:
https://www.solcon.nl/par...llen/extra-tv-aansluiten/
De switch moet IGMP-snooping ondersteunen. Dit probleem doet zich volgens mij bij de meeste providers voor die ip-tv leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
AtRi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:48:
De switch moet IGMP-snooping ondersteunen. Dit probleem doet zich volgens mij bij de meeste providers voor die ip-tv leveren.
KPN biedt dezelfde aan. Iets voordeliger dan Solcon

https://apparatuurvoorthu...42/switch-netgear-gs105e/

Van de Nederlandse winkels is KPN hiermee wel het goedkoopste zo te zien. Op amazon.nl is 'ie ook te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
AtRi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:48:
Wel grappig. Heb op de Solcon pagina gezocht naar oplossingen en heb of deze tekst totaal gemist of hij is heel nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
krakendmodem schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:43:
@xxxMaverick ik ben gisteren de hele dag aan het troubleshooten geweest op een netwerk waarbij de TV ontvangers (ADSL van KPN met TV) regelmatig stil vielen of niet wilde zappen. Na alles nagelopen te hebben kwam ik een (paar jaar oude) TP-link access point tegen. Ook ik kon het me amper voorstellen, maar na loskoppelen van de TP-link was het probleem ineens voorbij. En ook met KPN aan de lijn gehangen, (zelfs teruggebeld om alles door te nemen, de service was uitstekend, mag ook gezegd worden) en we kwamen er maar niet uit. Uiteindelijk alles losgetrokken van de switch en kijken wanneer de tv ging haperen. En dat was dus het geval bij de TP-link.

Geen haat tegen TP-link, maar ook de switches van TP Link lijken soms niet goed om te gaan met IGMP (gebruikt voor IPTV). Het zou dus heel goed kunnen dat die switch de boosdoener kan zijn.

Sluit beide ontvangers eens rechtstreeks op het modem aan en kijk dan nog eens of het hapert. De rest niet aankoppelen (laptop via wifi of utp kan wel). Werkt het dan wel, dan verder één voor één aansluiten.

De mensen bij wie ik gisteren was krijgen trouwens ook glasvezel van Solcon. Gaat nog leuk worden zo te lezen ;)
Zo we zijn een paar uur verder. Gisteravond alles losgekoppeld en 1 tv ontvanger aangesloten op de modem. Dit was de ultieme test. Volgems mijn ouders hadden ze de hele avond tv. Dit maakt het waarschijnlijk dat het verder in het netwerk zat.

Vandaag stap voor stap zaken aangesloten. Rechtstreeks tv ontvanger, toen pc erbij enz.

Ik heb 1x een storing gehad toen ik aan het klooien was met de Synology 120. Toen viel de tv weer uit, ondanks dus de nieuw apparatuur. WEer losgekoppeld en andere setup gedaan en update in firmware. Nu draait de boel een paar uur zonder problemen. Ik heb dat het ene incident toeval was en da ter nu stabiliteit in het netwerk zit. Als ik een uutarief had gerekend was deze glasvezel installatie een gemiddeld maandloon verder ;)

Dank voor de tips en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:58
Als ik een uutarief had gerekend was deze glasvezel installatie een gemiddeld maandloon verder ;)
Dan reken je vast een "expert uurtarief", maar als expert had je ook geweten dat een gewone switch niet ging werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 17:21
Misschien een stomme vraag, maar ik snap het volgende niet helemaal. Ik woon in Amersfoort Vathorst en van origine lag daar het Glashart/XMS glasvezelnetwerk en dat zou open zijn/worden voor alle providers die daar gebruik van wilden maken. Inmiddels is Glashart overgegaan in Reggefiber en dat is inmiddels KPN Netwerk. En die laatste daar wil ik zo weinig mogelijk mee te maken hebben.

Ik zit nu (nog) bij XS4ALL maar wil daar weg (KPN). Ook las ik een nieuwsbericht over een uitspraak dat KPN zijn netwerk niet meer open hoeft te stellen voor andere providers vanaf dit jaar. Wat betekent dat voor niet-KPN merken/providers als T-Mobile, Jonaz etc. moeten die er binnenkort vanaf? Dan heeft KPN vrij spel en ben ik dus verplicht een contract met KPN aan te gaan. Ik was me even aan het orienteren en dacht dat Jonaz een goed idee zou kunnen zijn, echter na het lezen van dat topic... laat maar. Toen dacht ik Solcon... echter dat is dus KPN inmiddels. Wat blijft er dan nog over om te kiezen? Ik wil graag een gigabit aansluiting en zij lijken de enige aanbieder te zijn in mijn postcode gebied van Gb en geen KPN onderneming. Maar ook hier lees ik niet veel goede berichten over...

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik het graag. Ervaringen met T-Mobile ook welkom in Vathorst.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

lier

MikroTik nerd

Ook las ik een nieuwsbericht over een uitspraak dat KPN zijn netwerk niet meer open hoeft te stellen voor andere providers vanaf dit jaar.
Heb je daar een bron van ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:34
lier schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Heb je daar een bron van ?
https://www.google.com/ur...Vaw3-IwrpShO24GNHsIF8l9FL

Dat klopt dus. MAAR bestaande contracten blijven gewoon bestaan en daar verdient KPN ook geld mee. Dus Jonaz, Netrebel, Tweak en T-Mobile blijven gewoon ODF diensten leveren op eigen apparatuur. Of dat allemaal in alle PoPs in Vathorst beschikbaar is weet ik niet uit mijn hoofd en moet je per provider checken. Bij de T-Mobile postcode check geldt: indien 1 Gbit leverbaar is op jouw adres, dan zit in in hun eigen ODF gebied. Netwerk wel van KPN maar apparatuur van T-Mobile zelf. Net als bij Jonaz dus.

@LexIsLang Glashart is altijd van Reggefiber geweest. Het was gewoon een merknaam die toen gebruikt werd.

Als je nu bij XS4all zit, is Freedom dan niet wat voor je? Volgens mij kan je daar binnenkort ook als nieuwe klant terecht als je niet bij de "founding members" behoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 27-07-2020 22:30 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 17:21
@Barre73 Ik ben founding member maar freedom biedt geen Gb aan in mijn wijk, T-Mobile dus wel. Bij Freedom kost een 500 glasverbinding 89 euro en bij TMobile een Gb voor 40 euro ... het zijn wel ‘enorme’ verschillen.

Ik had bij XS uiteraard zo goed als nooit problemen, maar daar betaal je ook naar. Met KPN heb ik zoveel ellende meegemaakt vroeger in de ISDN tijd dat ik gezworen heb er nooit meer een abbo af te sluiten, en nu zit ik er in principe al bij ... ook voor 89 euro maar dan incl TV.

Maar goed, over TMobile lees je zeer wisselende verhalen, kan alles wel zelf inregelen etc, maar als de verbinding er uit ligt kan ik niet meer werken... in dubio dus.

En daarnaast, bestaande contracten blijven in stand, maar wat is de einddatum van die contracten ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door LexIsLang op 28-07-2020 00:16 ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben ook ex-XMS (ook oud Reggefiber netwerk) en over gegaan naar Solcon (toen het nog geen KPN was) omdat XMS over zou gaan in Telfort.
Ik had namelijk ook geen zin in KPN.

Ik heb nu een 100Mb verbinding, maar zou bij Solcon ook naar de 1Gb kunnen.

De postcode check van Freedom geeft bij mij aan dat ik wel een 1Gb verbinding zou kunnen nemen.
Ik vind het dus raar dat jij geen 1Gb als optie krijgt... Want volgens mij waren het netwerk hier (Veenendaal) en Vathorst vrijwel identiek opgezet.

Dus als je bij Solcon de 1Gb zou kunnen krijgen, zou je dat volgens mij ook bij Freedom moeten kunnen krijgen.

Of mis ik iets?

-edit-
ik zie net dat als ik de postcode check bij Freedom doe, alle pakketten aangeven dat het via KPN netwerk gaat :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 28-07-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:44
Thasaidon schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:54:
Ik ben ook ex-XMS (ook oud Reggefiber netwerk) en over gegaan naar Solcon (toen het nog geen KPN was) omdat XMS over zou gaan in Telfort.
Ik had namelijk ook geen zin in KPN.

Ik heb nu een 100Mb verbinding, maar zou bij Solcon ook naar de 1Gb kunnen.

De postcode check van Freedom geeft bij mij aan dat ik wel een 1Gb verbinding zou kunnen nemen.
Ik vind het dus raar dat jij geen 1Gb als optie krijgt... Want volgens mij waren het netwerk hier (Veenendaal) en Vathorst vrijwel identiek opgezet.

Dus als je bij Solcon de 1Gb zou kunnen krijgen, zou je dat volgens mij ook bij Freedom moeten kunnen krijgen.

Of mis ik iets?

-edit-
ik zie net dat als ik de postcode check bij Freedom doe, alle pakketten aangeven dat het via KPN netwerk gaat :'(
maar is net wie wat weer zijn eigen appratuur in de pop hangt.
even uit me hoofd gezegt de nieuwe pop's in veenendaal hangt alleen appratuur vanuit kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:43:
[...]

even uit me hoofd gezegt de nieuwe pop's in veenendaal hangt alleen appratuur vanuit kpn
Dat dus. En de goedkope Gbit bij Freedom loopt via Cambrium (Tweak). En die zitten niet met ODF in Vathorst (ook niet in Veenendaal trouwens).

Dus om terug te komen op de Vathorst vraag: enige manier om daar niet te maken te hebben met de actieve laag van KPN WBA is Jonaz of T-Mobile. Beiden hebben een topic hier op Tweakers dus daar zal @LexIsLang zijn informatie moeten ophalen om een beslissing te nemen.
Of gewoon nog een tijdje bij XS4All blijven zolang dat bevalt.

En ervaringen met KPN uit het ISDN tijdperk zijn misschien niet relevant voor het huidige glasvezel gebeuren. Met belangrijk verschil dat het passieve FttH netwerk wordt gerund door een separaat bedrijfsonderdeel (voormalig Reggefiber). Dat was met koper en ISDN echt anders geregeld.

Je kan altijd KPN een paar maanden proberen. Die hebben tegenwoordig maandelijks opzegbaar abonnementen (voor een paar euro extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

jopoh schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:43:
[...]
Ja, daar heb je gelijk in.
Maar ik zit nog op een oude pop (al sinds de eerste uitrol van Glas jaren geleden).
Barre73 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:24:
[...]
En ervaringen met KPN uit het ISDN tijdperk zijn misschien niet relevant voor het huidige glasvezel gebeuren. Met belangrijk verschil dat het passieve FttH netwerk wordt gerund door een separaat bedrijfsonderdeel (voormalig Reggefiber). Dat was met koper en ISDN echt anders geregeld.
ITNS is/was dat toch?
Dat is idd niet meer te vergelijken met ISDN van toen. Maar dat zijn dan wel de mensen achter de schermen.
Mijn ervaringen met de (1e lijns) helpdesk van KPN blijft drama, ongeacht welke afdeling.

[ Voor 44% gewijzigd door Thasaidon op 29-07-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Je bent nu bij KPN met een mobiel abonnement (en volgens mij zelfs ook dochters) en een internetverbinding van Solcon 'KPN Compleet' met de bijbehorende voordelen!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
In een van de commentaren las ik, dat iedere glasvezelaanbieder uitwisseling van set top boxen niet meer mogelijk maakt.
Ik heb nu sinds kort Solcon glasvezel (200/200) hier in het buitengebied en wil een derde tv aansluiting realiseren. Maar Solcon levert een Amino Aria 7 tegen 2,50 per maand. Dat lijkt niet veel maar na 1,5 jaar heb je het kastje al dubbel en dwars betaald.
Ik vroeg me dan ook af of het echt niet mogelijk is een andere IPTV ontvanger aan te sluiten op het netwerk van Solcon, bijvoorbeeld de Octagon SX888.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:18
Omdat de IPTV ontvangers gekoppeld zijn aan een bepaalde sofwareomgeving en encryptie sleutels nodig hebben om te functioneren kun je geen eigen hardware aansluiten.

Overigens koop je een Amino Aria 7 echt niet voor € 45,-. Ook niet in hele grote aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens de Google Play Store is de Solcon-app ook geschikt voor Android TV. Geen idee hoe goed het werkt, maar als dat klopt kun je ook voor een Xiaomi Mi Box, Nvidia Shield óf de nieuwe Chromecast gaan (die laatste is nog niet officieel uit in Nederland). Of als je derde tv zelf al beschikt over Android TV heb je überhaupt geen extra apparaat nodig. Dan kun je simpelweg de Solcon-app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Laatst online: 23-05 21:40
Dank voor je reactie. De derde tv is beslist geen Android maar wellicht als hij het begeeft, wordt het wel een soortgelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Laatst online: 10-06 00:53
KingHorse schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:29:
Beste mede Tweakers,

Alvast bedankt.

MvG. Nick
Ik heb hem net aangesloten, maar de wifi snelheid is beperkt tot 65 Mbit/s. USB Dongle moet minimaal 150 Mbit/s aan kunnen want dat is de sneheid waarmee hij verbinding maakt met de Experia V8 ADSL 2+ box op zolder. Ik weet niet meer of dongle gespecificeerd is op 300 Mbit/s of maximaal 150 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
donaldk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb hem net aangesloten, maar de wifi snelheid is beperkt tot 65 Mbit/s. USB Dongle moet minimaal 150 Mbit/s aan kunnen want dat is de sneheid waarmee hij verbinding maakt met de Experia V8 ADSL 2+ box op zolder. Ik weet niet meer of dongle gespecificeerd is op 300 Mbit/s of maximaal 150 Mbit/s
Ik krijg wel de volledige 200mbit over wifi. En zelfs solcons overhead. Maar ik lees dat jouw dongle het niet aan kan. Je hebt om hoge snelheden een 5ghz wifi dongle nodig met AC wifi. Je huidige is 2.4ghz. en dan is 65mbit keurig netjes ;-)

En ik lees een ADSL modem, dan mag je helemaal blij zijn met die snelheden. Wat ik beschrijf is met een glasvezel verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door KingHorse op 23-10-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik ben 150 gewend, van ouwe experiabox (v8) die helemaalop zolder staat. Deze Huawei staat op 5 meter met clear line of sight. Dus moet het aantal kanalen zijn die worden gebruikt. De sterkte van signaal is wel maximaal 'uitstekend'. 2.4 moet tot 300 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Okay andere laptop een lenovo z70-80. Wifi is 144/72 volgens window configuratie/netwerk, op minder dan 1 meter afstand. Speedtest is nu 55/45. Dus dikke klassieke ethernet patchcable er in weten te krijgen na flink vloeken (ik stond meerde malen op het punt het plastic af te breken. Helemaal geen internet. Of de kabel al kapot was, of slecht contact door het wrikken geen idee, Andere ethernet kabel die bij oude dsl modem of ander apparaat zat. Slechts 93/93. Even googlen en ja hoor te weinig draadjes. Dan maar die ene gekreukte korte kabel die bij modem zat en ik voor de tv box gebruikte in de lenovo gewerkt en 220/191 met pieken boven de 200 in de upload. op speedtest.net.

Andere kabel dus maar in de 100 mbits/s van de Amino steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
Edit: ik heb mijn aanvraag geannuleerd. Ik ga voor Oxxio. Financieel een stuk interessanter.

[ Voor 87% gewijzigd door PLAE op 24-11-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Deleten kan blijkbaar niet meer.

[ Voor 76% gewijzigd door donaldk op 15-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 08:45
Ik heb sinds een maand glasvezel van Solcon en een probleem met de persoonlijke zenderlijst van de tv.
Ik wil het liefst de zenders die ik het meest bekijk allemaal bij elkaar hebben, dus tussen nr.1 en nr.30. Bijvoorbeeld BBC World staat nu op 245 en NPOP 2 extra op 311. Het lukt me niet op ze te verplaatsen. Ik geef als voorbeeld Euronews, dat nu op plek 242 staat. Op de afstandsbediening van Amino Aria 7 ga ik dan naar de persoonlijke zenderlijst en scroll naar 242. Ik druk op O.K. Met het pijltje naar rechts verplaats ik de zender na nr.271 (Comedy Central). Vervolgens scroll ik helemaal naar boven, dus voor nr. 1 (NPO1), want daar kan ik klikken op Opslaan. Het droevige resultaat is nu dat Euronews nu helemaal aan het eind van de zenderlijst staat, dus na kanaal 999 N en het heeft nog steeds als nummer 242. Dit werkt dus voor geen meter. Kan iemand me uitleggen, hoe het wel moet? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:37

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Bel vandaag de klantenservice.
Geen wachttijd op zondag :*)

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 22:09
Zijn die telefonisch wel bereikbaar op zondag?
Het is een provider met een behoorlijke christelijke achtergrond

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 21-02-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:37

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

SOLCON SUCKS : I hate them :r

[ Voor 42% gewijzigd door 964C2 op 21-02-2021 15:15 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 08:45
Ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met Solcon. Ik had tot november vorig jaar veel te traag internet van KPN en heb dus gezocht naar glasvezel. Ik kwam uiteindelijk terecht bij Solcon die beweerden dat je bij hun de vastrechtvergoeding voor het aanleggen van glasvezel niet in één keer hoefde te betalen (€ 1600), maar gespreid voor € 13 per maand. Dit bleek onjuiste informatie op hun website te zijn, waardoor ik in totaal maar liefst € 2600 moest aftikken (€ 1600 vastrecht + € 1000 aansluitkosten). Ik heb dit uiteindelijk geaccepteerd. Een maand geleden kwam een totaal gestresste monteur de aansluiting binnenshuis aanleggen. Hij zei dat hij eigenlijk geen tijd had om kabels te trekken en achter plinten te leggen, want hij moest diezelfde dag nog acht andere adressen afwerken. Van de circa 15 medewerkers die ik de afgelopen maanden aan de telefoon heb gehad waren de meesten wel vriendelijk, maar redelijk ondeskundig. Ik mis KPN zeer, want in de dertig jaar of meer dat ik daar klant ben geweest, ben ik altijd snel en deskundig geholpen. Ik begrijp dat Solcon een dochter van KPN is. Misschien dat het moederbedrijf de dochter een beetje beter kan opvoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik ben sinds afgelopen vrijdag klant van Solcon na overgestapt te zijn vanaf Caiway (beiden glasvezel in het buitengebied). Na 2 jaar ontevreden weg bij Caiway i.v.m. continue storingen en uitvallende TV en Internet. Het feit dat ik nu al hier iets ga posten over Solcon zegt echter al wel genoeg...

Ik kwam er tot mijn grote verbazing achter dat ik op mijn laptop dus geen mogelijkheid heb tot het bekijken van Solcon TV ; dit kan alleen op een Android / iOS mobiel apparaat. Daarnaast merk ik ook meteen op dat ik van mijn mobiele apparaat geen mogelijkheid heb vanuit de Solcon TV App te streamen naar (bijvoorbeeld) mijn Chromecast.

Klopt dit allemaal, of zie ik iets over het hoofd? Je zou bijna de slechte kwaliteit van Caiway voor lief nemen... Solcon is duurder, maar biedt dus minder 'technische mogelijkheden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 16:34
Nou, of het klopt weet ik niet, maar zoals je het beschrijft, zo werkt het ook bij mij.
't Is mij ooit enigsszins gelukt om de Android Solcon TV app te laten werken in Bluestack, maar ideaal was dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Siepe1990 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:47:
Klopt dit allemaal, of zie ik iets over het hoofd?
Voor zover ik weet klopt het helemaal.

Solcon bied alleen de Android (en iOS ?) app, welke ook alleen op die devices te kijken is.
Casten of streamen naar een ander device kan niet.
Sterker nog, als ik de app draai op een android device en deze via een HDMI kabel op een tv aansluit, krijg je zwart beeld. (Maar dat doet de Netflix app ook).

Alleen als je de pakketten van Film 1, Ziggo Sport Totaal of ESPN Compleet hebt, kun je deze op je pc of laptop kijken.

https://www.solcon.nl/par...levisie/online-tv-kijken/

Nee, Solcon loopt wat dat betreft niet voorop.

Wel moet ik zeggen dat ik al jaren bij Solcon zit, en tot nu toe vrijwel storingsvrij (ook na een verhuizing).
Dat was bij andere ISP's wel anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05-2022
Dank beiden voor de reacties. Had dit ondertussen ook bij Solcon zelf uitstaan en krijg dezelfde reactie - ook daarbij nog even gevraagd of het nog wel op de planning staat, maar zelfs dat is niet het geval...

Vooral het feit dat ik niet op mijn laptop kan kijken vind ik echt heel vervelend, dat gebruik ik hier vaak (dat krijg je als je vrouw niet van sport houdt 😉). Gelukkig heb ik de Ziggo-login van m’n pa, maar ideaal is anders.

Het streamen naar de Chromecast is dan een minder groot issue, maar gecombineerd met het niet kunnen kijken op de laptop... pfffff...

Gelukkig inderdaad wel positieve reviews over Solcon verder, dus we gaan het zien. Heb hier behalve Caiway ook geen andere optie behalve volgens mij Delta (wat toch gewoon Caiway is?) en Online.nl (ook niet zulke positieve reviews), dus dan maar de optie met de minste negatieve punten 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Siepe1990
Ik dacht nog even, "maar ik kijk wel op mijn laptop", alleen was ik nog niet wakker en vergat even dat ik een Chromebook heb ;)
Daar draai ik de Android app van Solcon op en dat werkt wel. Maarja, om daar nu een Chromebook voor aan te schaffen... 8)7

Overigens had ik al een tijd geleden gevraagd of Solcon ook de intentie heeft om hun app op de Amazon Fire TV stick beschikbaar te maken. Deze kan namelijk (aangepaste) Android apps draaien
Ziggo is daar ook mee bezig en heeft al een beta beschikbaar.
Maar ook hier gaf Solcon aan niet mee bezig te zijn en dit ook in de toekomst niet te verwachten. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 08-03-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-05 20:11
NEWBIE op glasvezel:
Ik heb Solcon glasvezel FTTH CAIW EAS - Internet 150/150 sinds 11-03-2021 ZONDER TV en ZONDER telefonie.
Heb ik het goed begrepen dat ik dan mijn Netgear Orbi RBK50 router rechtstreeks op de Genexis Media Converter HBR-CFG-P2110 (type 5) van Solcon kan aansluiten?
Omdat ik zonder die diensten geen VLAN’s of managed switches nodig heb? En de Fritz!Box 7530 in de doos kan laten?
Alvast bedankt voor jullie reacties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Siert192
Als je enkel Internet hebt, dan zou je idd iedere willekeurige router aan de Genexis moeten kunnen hangen.

Voor zover ik weet komt Internet namelijk un-tagged (geen vlan) binnen.
IP-TV zou vlan4 zijn (iig in mijn regio) en telefonie is gewoon SIP.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 17-03-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siert192
Helemaal goed ... Bedankt voor je antwoord.
Zelf nog gevonden: hier https://www.solcon.nl/par...instellingen-voor-modems/ staan alle instellingen die volgens Solcon zelf nodig zijn (VLAN4 of VLAN188 voor IPTV inderdaad).

Maar ik kan dus rechtstreeks mijn Netgear Orbi RBK50 router op de Genexis aansluiten (zonder extra kastjes ertussen die kunnen storen of kapot kunnen gaan). Ik ben graag op de toekomst voorbereid en leg een cat8 kabeltje aan van ongeveer 4 meter tussen de Genexis in de meterkast en mijn Router (die op een strategische plek in mijn thuisnetwerk staat). Volkomen onnodig en relatief duur (paar tientjes), maar dan heb ik de rest van mijn leven hier geen omkijken naar 😎

TV en Telefonie heb ik al jaren niet meer via een vaste verbinding, dus mooi dat ik geen aparte rare kastjes en kosten voor deze diensten naast internet nodig heb 😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Landelijke storing, ben benieuwd hoe snel het opgelost wordt en wat de oorzaak is. We hebben nu helaas niets, geen internet en televisie.

Edit: dat was (na het posten) dus best snel

[ Voor 14% gewijzigd door _Brake_ op 17-03-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-06 14:19
Ik heb dus nu glasvezel via Plinq (behoorlijk onbekende en slechte ISP imo) alleen heb ik gisteren een brief gekregen van Solcon glasvezel. In de brief maken ze reclame en geven ze mij de mogelijkheid een aansluiting op Solcon te nemen, alleen heb ik geen flauw idee of Solcon een beetje redelijk is qua stabiliteit en snelheid enzo.

Ik heb er al langer over nagedacht om over te stappen op KPN als dat kan en ik zag al dat Solcon in 2017 is overgenomen door KPN, ik weet alleen niet of ik dan dus Solcon kan afsluiten en via daar op KPNNetwerkNL een aansluiting heb (of kan krijgen). Ik heb nu een aansluiting op DeltaFiberNetwerk (voorheen GlasvezelBuitenaf) en ik krijg via verschillende reviews van o.a. Caiway en Delta het idee dat dat hele DeltaFiberNetwerk instabiel is, hoe dan ook, zou ik via Solcon een KPN abonnement kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Tja ... Ik heb internet 150/150 zonder TV of Telefonie sinds 11-03-2021, dus nog geen lange ervaring.
Maar hier werkt het als een speer ...

Nee dus: via Solcon -net als bij alle andere providers- kan je alleen een abonnement van Solcon zelf krijgen. Dat is logisch toch? Anders hebben ze immers geen bestaansrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Upeletix schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:06:
Ik heb dus nu glasvezel via Plinq (behoorlijk onbekende en slechte ISP imo) alleen heb ik gisteren een brief gekregen van Solcon glasvezel. In de brief maken ze reclame en geven ze mij de mogelijkheid een aansluiting op Solcon te nemen, alleen heb ik geen flauw idee of Solcon een beetje redelijk is qua stabiliteit en snelheid enzo.

Ik heb er al langer over nagedacht om over te stappen op KPN als dat kan en ik zag al dat Solcon in 2017 is overgenomen door KPN, ik weet alleen niet of ik dan dus Solcon kan afsluiten en via daar op KPNNetwerkNL een aansluiting heb (of kan krijgen). Ik heb nu een aansluiting op DeltaFiberNetwerk (voorheen GlasvezelBuitenaf) en ik krijg via verschillende reviews van o.a. Caiway en Delta het idee dat dat hele DeltaFiberNetwerk instabiel is, hoe dan ook, zou ik via Solcon een KPN abonnement kunnen krijgen?
KPNNetwerkNL is een zogenaamde passieve operator, een netwerkbeheerder.
Zij gaan over het fysieke netwerk, de PoPs en de kabels in de grond tot en met de FTU in je woning.
Het netwerk waar jij op aangesloten bent is van Delta FIber Nederland, dat verandert niet als jij een Solcon abonnement neemt.

Als het nou een netwerk was van KPN NetwerkNL en je bestelde Solcon, dan kreeg je Solcon via KPN-WBA geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Een kennis van mij in postcodegebied 6721 heeft nu Solcon DSL op een adres waar de DSL-lijnen door glas vervangen gaan worden; en te horen gekregen dat het Solcon niet lukt een bestelling voor glasvezel te plaatsen op het adres, met de suggestie om het bij KPN te proberen.

Weet iemand toevallig wat voor soort glasnetwerk dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
Dennis-L schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:00:
[...]

KPNNetwerkNL is een zogenaamde passieve operator, een netwerkbeheerder.
Zij gaan over het fysieke netwerk, de PoPs en de kabels in de grond tot en met de FTU in je woning.
Het netwerk waar jij op aangesloten bent is van Delta FIber Nederland, dat verandert niet als jij een Solcon abonnement neemt.

Als het nou een netwerk was van KPN NetwerkNL en je bestelde Solcon, dan kreeg je Solcon via KPN-WBA geleverd.
zal dit dan betekenen dat ik dan op KPNNetwerkNL zit aangesloten? ben niet zo enorm bekend hiermee...
Als ik via Solcon op een KPN netwerk zit aangesloten zou je toch ook zeggen dat je dan KPN Glasvezel moet kunnen afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Upeletix schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:15:
[...]

zal dit dan betekenen dat ik dan op KPNNetwerkNL zit aangesloten? ben niet zo enorm bekend hiermee...
Als ik via Solcon op een KPN netwerk zit aangesloten zou je toch ook zeggen dat je dan KPN Glasvezel moet kunnen afsluiten...
Jij krijgt Solcon via Delta Fiber, niet via KPN.
Solcon levert via verschillende operators, afhankelijk van het netwerk waarop je bent aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 27-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upeletix
Dennis-L schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Jij krijgt Solcon via Delta Fiber, niet via KPN.
Solcon levert via verschillende operators, afhankelijk van het netwerk waarop je bent aangesloten.
Oke bedankt! Is er alleen misschien een manier hoe ik een KPN aansluiting zou kunnen krijgen via Solcon?
DeltaFiber draait het alleen maar om het geld lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Upeletix schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Oke bedankt! Is er alleen misschien een manier hoe ik een KPN aansluiting zou kunnen krijgen via Solcon?
DeltaFiber draait het alleen maar om het geld lijkt het wel...
Nee. Tenzij KPN Netwerk NL besluit om ook glasvezel aan te leggen naar jouw woning.

Of KPN tot een overeenkomst komt om apparatuur te plaatsen in de PoPs van Delta.

De laatste optie is volledig kansloos. Afgelopen week werd bekend dat KPN alsnog (samen met ABP) een groot aantal dorpen gaat voorzien van glas. De lijst met dorpen voor de komende twee jaar is bekend gemaakt/uitgelekt. Daar zie ik veel dorpen op waar Delta al ligt of gaat aanleggen . Dat noem ik een "oorlogsverklaring" dus de kans dat er een samenwerking komt tussen die twee is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
AlbertJP schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:09:
Een kennis van mij in postcodegebied 6721 heeft nu Solcon DSL op een adres waar de DSL-lijnen door glas vervangen gaan worden; en te horen gekregen dat het Solcon niet lukt een bestelling voor glasvezel te plaatsen op het adres, met de suggestie om het bij KPN te proberen.

Weet iemand toevallig wat voor soort glasnetwerk dit is?
Bennekom zelf heeft gewoon glasvezel van KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber).

Waar komt het verhaal van vervangen vandaan? KPN gaat koper inderdaaduitschakelen op 2,3 miljoen adressen die al glas hebben. Maar dat is pas in maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Bedankt voor de informatie. Het bericht over de vervanging kwam van Solcon met de post. Ik heb de brief zelf niet ingezien, dus ik heb het ook alleen maar 'van horen zeggen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
AlbertJP schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:59:
Bedankt voor de informatie. Het bericht over de vervanging kwam van Solcon met de post. Ik heb de brief zelf niet ingezien, dus ik heb het ook alleen maar 'van horen zeggen'.
Op zich kan het prima hoor. Dat Solcon zich nu al voorbereidt door klanten al om te gaan zetten naar glas.
Als het adres dan op glas niet zomaar bestelbaar is, dan is er iets aan de hand.
Dat Solcon niet eens de moeite neemt om via hun KPN-WBA ingang te achterhalen wat er aan de hand is of het wel weer maar niet wil oplossen, is bijzonder te noemen...
En dan de suggestie geven om bij KPN een abonnement te nemen omdat zij het misschien wel kunnen oplossen, is gewoon lui..

Edit: dit heeft wat meer haast... Bennekom was 1 van de 6 pilot gebieden voor uitschakelen koper. En dat moet komende maand echt gaan gebeuren. Dat Solcon hier nu nog mee bezig is, is dan wel rijkelijk laat. Dat had twee jaar geleden al moeten gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 27-03-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:44
Barre73 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Bennekom zelf heeft gewoon glasvezel van KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber).

Waar komt het verhaal van vervangen vandaan? KPN gaat koper inderdaaduitschakelen op 2,3 miljoen adressen die al glas hebben. Maar dat is pas in maart 2023.
Bennekom is 1 van de 6 pilot gebieden die al uitgaan. weet bijna alle kpn klanten zijn al om na glas. en wholesale partijen zoals solcon moeten nog x aantal klanten omzetten.
let op gaat wel om de kern van bennekom waar glas van netwerknl ligt. buitengebieden blijven op koper draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Ik denk dat er ook bij KPN administratief wat aan de hand is: de huisnummertoevoeging kan ik namelijk niet vinden in https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ en de toevoegingen die er wel in staan bij dat huisnummer hebben volgens Fourstack geen DSL. En dat terwijl DSL er gewoon werkt tot op heden.

Gaat om een blok waarbij alleen de begane grond DSL heeft. Alle hogere verdiepingen zijn al een aantal jaar volledig over naar glas.

[ Voor 18% gewijzigd door AlbertJP op 27-03-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Upeletix schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:06:
Ik heb al jaren Solcon (alles-in-1) naar volle tevredenheid. Zelfs een verhuizing ging vlekkeloos. ;)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de KPN backbone zit.

Het is dus idd afhankelijk van de operator wat de opties en ISP's zijn die je kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:21
ik heb Solcon alles-in-een over een glasnetwerk van glasvezelbuitenaf (delta fiber) sinds 15 dec 2020.

tot nu toe erg tevreden, fritzbox 7530 als router en dect centrale, 2x (bedraad) fritz1200 repeater (was bij solcon in de aanbieding van €60 voor €40) voor een goed dekkend mesh netwerk in huis en schuur.

prestaties zijn goed, nog geen storingen gemerkt. 150/150 wordt ruim gehaald. IP-tv via Amino Aria, goede beeld kwaliteit, HD stream is ca 12Mbit, SD stream ca 6Mbit.

Dat solcon van KPN is merk je aan combinatiekortingen. Op een KPN mobiel abonnement krijg je korting, en ook een uitgebreider TV pakket (maar niet zo uitgebreid als sat-tv)

[ Voor 0% gewijzigd door peter-rm op 28-03-2021 21:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
peter-rm schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:02:
ik heb Solcon alles-in-een over een glasnetwerk van glasvezelbuitenaf (delta fiber) sinds 15 dec 2020.

tot nu toe erg tevreden, fritzbox 7530 als router en dect centrale, 2x (bedraad) fritz1200 repeater (was bij solcon in de aanbieding van €60 voor €40) voor een goed dekkend mesh netwerk in huis en schuur.

prestaties zijn goed, nog geen storingen gemerkt. 150/150 wordt ruim gehaald. IP-tv via Amino Aria, goede beeld kwaliteit, HD stream is ca 12Mbit, SD stream ca 6Mbit.

Dat solcon van KPN is merk je aan combinatiekortingen. Op een KPN mobiel abonnement krijg je korting, en ook een uitgebreider TV pakket (maar niet zo uitgebreid als sat-tv)
Solcon internet (glas buitenaf) is best goed. Die amino boxjes vind ik dusdanige bagger dat ik overgestapt ben op een los canalplus abbonement via internet. Werkt perfect. Nu binnenkort nog even abonnement omzetten of naar andere internet only vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:31
delpit schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Solcon internet (glas buitenaf) is best goed. Die amino boxjes vind ik dusdanige bagger dat ik overgestapt ben op een los canalplus abbonement via internet.
Heb je Solcon internet en los daarbij een Canal+ abonnement met digitale decoder of heb je de tv-app met Canal Digitaal?
Hier Solcon alles in 1 en daar krijg je max 4 Arris VIP 5202 decoders bij. (Prima 4k decoder alleen jammer dat Netflix, Prime en Disney niet ondersteund zijn)
We komen er alleen eigenlijk 1 tekort en extra decoders zijn niet te koop.
Zou graag Digitenne de deur uit doen.
Terug naar KPN gaat hem ook niet worden gezien er Deltafiber ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 28-05-2021 00:09 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Ik heb nu nog Solcon alles in 1, maar ga het TV stuk opzeggen of over naar een andere "glasvezel buitenaf" provider. (Delta/Caiway). Heb sinds kort een los Canal+ abonnement "tv kijken via App" en dat werkt voor ons prima (op een Android TV en devices).

Bij ons abonnement zitten Amino A140 tv-boxjes en die haperden meerdere malen per dag. Stilstaand beeld (wat het minst erge was), uitvallend beeld, maar vooral haperingen/stotteren. Gruwelijk irritant. Kastjes resetten, kastjes omruilen, even gaat het goed en dan hetzelfde. Gewoon goedkope Chinese troep van een knaak. Zo ziet het eruit, zo werkt het.

Kortom, toen maar even op onderzoek gegaan wat handig en overgestapt op OTT (TV via internet). NLZiet en Canal+ abonnement genomen, beide werken prima, maar Canal+ heeft net wat zenders die wij leuk vinden. En nu al een maand of anderhalf in testmode. Conclusie, geen storingen meer, prima kwaliteit, een lelijk kastje minder op het dressoir.

Binnenkort ga ik eens kijken of ik Solcon ga omruilen of het TV stuk opzeg. Ik vind Solcon betrekkelijk duur in verhouding tot b.v. Caiway en het is toch hetzelfde glasvezelkabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ik zit al jaren bij Solcon en had daarvoor bij XMS ook al Amino apparatuur.
Nooit problemen mee.

Ik heb wel een aantal keer problemen gehad met haperingen en pixels in beeld, maar na onderzoek van Solcon zelf bleek dit niet aan de kastjes te liggen maar verderop in het netwerk.
Wat precies is mij nooit verteld, maar het is wel opgelost en heb er daarna ook nooit meer last van gehad.
En ik gebruik nog steeds dezelfde kastjes.

Heb je dit al bij Solcon zelf aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Vandaag stroomstoring, twee postcodegebieden uren zonder stroom.

En dan verwacht je dat alles na de storing weer gewoon gaat werken als er weer stroom is, toch? :?

Ben totaal 2 uur bezig geweest bij ons en de buren om alle Solcon apparatuur één of meerdere malen te herstarten tot er weer internet was. :X
Natuurlijk krijg je telefonisch, als je wil vragen of er een internetstoring is, een bandje met dat je even op hun internet-storing-site moet kijken. |:(

En dan 's avonds nog een rondje setopboxen even van de stroom af halen om iedereen weer tv te laten kijken. 8)7

Wat een drama dat Solcon. :X :X

Kwam er wel via alle storingen.nl achter dat Solcon christelijk gestoeld is en daarom porno en haatzaaiende content blokkeert, op de tv ontvangers dan.
Ik denk dat er over geen enkele andere provider zo gevloekt wordt. :+
Misschien toch dat christelijke laten varen zodat alles wat beter gaat werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 27-07-2021 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Had ik al gemeld dat ik zeer tevreden ben met Solcon?
Nee?
Okee, bij deze dan!

Na jaren KPN (ook tevreden over) ging het fout in 2018 toen ik een LG OLED55C8 kocht en plaatste. Op 1 of andere manier babbelde de KPN TV ontvanger niet lekker met de nieuwe LG ( zo’n witte 4K ontvanger wat achteraf een wassen neus was, 2 vage 4K zenders) wat na maanden tobben en meest vreemde problemen leidde tot een zoektocht naar een alternatief.
En toen op Solcon gekomen, omdat de een echt goede router leveren (Fritz!box) en ook een Amino ontvanger heeft waar ik in het verleden goede ervaringen bij XMS heb gehad.
Wat functies zijn iets minder geavanceerd of missen, maar sindsdien wel volledig probleemloos internet, TV beeld en telefonie. En ook nog stuk voordeliger én wel de KPN voordelen van gratis extra pakket, korting op mobiele telefonie en extra Mb’s.

Dus: wil je een stabiele provider zonder poespas: Solcon!

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Teijgetje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:45:

Kwam er wel via alle storingen.nl achter dat Solcon christelijk gestoeld is en daarom porno en haatzaaiende content blokkeert, op de tv ontvangers dan.
Ze blokkeren niets, ze hebben enkel geen porno/erotische zenders in hun pakket.
Verder filteren ze niets.

Jaren geleden deden ze dat wel, toen zou al je internet verkeer verplicht via hun proxies lopen.
Dat was voor mij de reden om toen der tijd niet voor Solcon maar voor XMS te kiezen.
Tegenwoordig is de Solcon proxy een extra dienst waarvoor je extra moet betalen.
Alles is dus gewoon ongefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Solcon is helaas een klant kwijt.

Geen slechte ervaringen mee gehad hoor, maar het gebied hier is nu open voor andere providers, en bij KPN heb ik voor tientje minder, 1gbit up en down, betere kwaliteit tv (meer in hd), meer zenders die mij aanspreken (heb nu geen plus pakket meer nodig voor ID en CI) en een apart NTU ipv die huawei die in bridge modus gezet moet worden.

Verder wel altijd goed gewerkt, vast IP adres en prima helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:

Geen slechte ervaringen mee gehad hoor, maar het gebied hier is nu open voor andere providers, en bij KPN heb ik voor tientje minder, 1gbit up en down, betere kwaliteit tv (meer in hd), meer zenders die mij aanspreken (heb nu geen plus pakket meer nodig voor ID en CI) en een apart NTU ipv die huawei die in bridge modus gezet moet worden.

Welk pakket heb je dan genomen bij KPN?

Op alle vergelijkingssites is KPN voor mij veel duurder dan Solcon (mijn huidige abbo).
De enige die levert wat ik wil en goedkoper is zou T-Mobile zijn.
Maar die hebben nogal wat problemen en daar wil ik dus (voorlopig) zeker niet heen.
Momenteel ben ik veel te afhankelijk van mijn internet verbinding (thuiswerken etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Thasaidon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:08:
[...]

Welk pakket heb je dan genomen bij KPN?

Op alle vergelijkingssites is KPN voor mij veel duurder dan Solcon (mijn huidige abbo).
De enige die levert wat ik wil en goedkoper is zou T-Mobile zijn.
Maar die hebben nogal wat problemen en daar wil ik dus (voorlopig) zeker niet heen.
Momenteel ben ik veel te afhankelijk van mijn internet verbinding (thuiswerken etc...)
KPN Hussel 1gbit.

57,50 voor internet
15 euro voor tv en extra ontvanger.
72,50 totaal. Nu betaal ik voor hetzelfde bijn 82 euro.

Eerste 6 maanden betaal ik zelfs maar 40 euro..

Heb het geluk dat de zenders die ik wil, bij KPN in het basispakket zitten, bij solcon kostte met dat weer een extra tientje ofzo...

[ Voor 9% gewijzigd door mdj84nl op 24-08-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:40

jurroen

Security en privacy geek

mdj84nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:

Ik ben iets meer dan een jaar geleden klant geworden bij Solcon, kreeg toen gelijk een Nokia NTU erbij. Ook een Fritz!Box meen ik, maar die nooit gebruit. Ik ben er ook weg; hoofdzakelijk omdat ze geen subnet konden bieden. Verder wel altijd een stabiele uplink gehad, goede klantenservice, etc.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:41:
[...]

KPN Hussel 1gbit.

57,50 voor internet
15 euro voor tv en extra ontvanger.
72,50 totaal. Nu betaal ik voor hetzelfde bijn 82 euro.

Eerste 6 maanden betaal ik zelfs maar 40 euro..

Heb het geluk dat de zenders die ik wil, bij KPN in het basispakket zitten, bij solcon kostte met dat weer een extra tientje ofzo...
Ok, dank je.
Ik heb nu gewoon "Glasvezel Alles in 1 pakket Compleet 100/100" voor € 61,50
Dan heb ik:

Glasvezel Internet 100/100
Glasvezel aansluiting unit in bruikleen ( 1 ) Fritzbox
Interactieve Televisie basispakket (Dus geen extra pakket)
TV-ontvanger - in bruikleen ( 1 )
TV - Opnemen pakket ( 1 )
Telefoonabonnement
Telefoonnummer ( 1 )

Ik ben dus voor 61,50 klaar, maar heb dan ook geen "extra pakket" en geen extra ontvangers.
Ik heb 1 Amino in bruikleen, alle andere Amino's welke we hebben en nog gebruiken zijn nog uit mijn XMS tijd.

Jij bent dan nu idd 10,- goedkoper uit. Ik zou dan minimaal 10,- meer gaan betalen voor alleen al de dienst.
En ik zou dan ook nog 3 extra tv kastjes moeten afnemen omdat er hier op 4 tv's gekeken word in huis.

.
jurroen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:06:
[...]
Ik ben iets meer dan een jaar geleden klant geworden bij Solcon, kreeg toen gelijk een Nokia NTU erbij. Ook een Fritz!Box meen ik, maar die nooit gebruit. Ik ben er ook weg; hoofdzakelijk omdat ze geen subnet konden bieden. Verder wel altijd een stabiele uplink gehad, goede klantenservice, etc.
En waar bieden ze dan voor de normale consument wél een subnet? Dat zullen er maar heel weinig zijn.
Dat is namelijk niet gangbaar bij particuliere aansluitingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 26-08-2021 16:51 ]

• mdj84nl
Thasaidon schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

En waar bieden ze dan voor de normale consument wél een subnet? Dat zullen er maar heel weinig zijn.
Dit vraag ik mij ook af. Heb nog nooit een provider gehoord die dit levert aan consumenten, enkel zakelijk.

• Thasaidon

Thasaidon

Volgens mij kon het vroeger bij XS4All wel, maar ja die bestaan niet meer (iig niet zoals vroeger).

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
Genoeg providers die een subnet bieden tegenwoordig..

IPv6-subnet dan :+

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:40

jurroen

Security en privacy geek

Thasaidon schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:48:
[...]
Niet, helaas. Ik heb de privilege om een KVK nummertje te hebben, dus overstap naar een zakelijke provider was zo gemaakt. Schijnt overigens dat Freedom het wel wil gaan bieden. Misschien iets minder geschikt om zelf een MTA te draaien, maar als je verschillende services wilt exposen op eigen IP's kan het wel een uitkomst zijn :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymonvdm
Het is ook zeker wel mogelijk om een subnet te krijgen bij een provider maar dan niet bij alle verbindingstype. Een dienst die gebaseerd is op PPPoE is eenvoudig te voorzien van een subnet maar dit brengt natuurlijk wel extra kosten met zich mee. Een verbinding die gebaseerd is op DHCP optie82 is lastiger door de technieken die gebruikt worden voor DHCP stukje. Dit is ook de reden dat niet alle verbindingstype voorzien zijn van IPv6 omdat de onderliggende techniek er (nog) niet geschikt voor is.

Ik heb zelf wel een subnet op mijn VDSL verbinding en van Freedom (ook VDSL) heb ik mail gehad dat ze er mee bezig zijn maar ik weet nog niet hoe snel dat gaat en tegen welke prijs. De dagwaarde van een IPv4 adres wordt nu volgens mij geschat op 15 euro dus providers zullen er minder fanatiek in zijn om er meerdere per klant uit te delen.

Een "vast ip" is overigens al een prima start als je service wil hosten vanaf je verbinding. Ik zag de laatste tijd namelijk wel wat meldingen van providers de gebruik maken van CGNAT (T-Mobile Thuis) waarbij je internet ervaring niet perse beter wordt of waarbij je vrij regelmatig een ander ip adres krijgt (Ziggo)

Dit is wel een voordeel van Solcon je hebt in principe altijd hetzelfde ip adres zolang je abonnement loopt 8)

• IJsbeer
  • Niet online
Thasaidon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Ok, ik dacht dat Solcon overal dezelfde Fritzbox leverde. Ik kreeg 3 weken geleden namelijk de 7560 (ADSL WAN) en daar zit geen SFP slot of glasaansluiting op.

Mijn uiteindelijke doelstelling is ook om mijn Mikrotik met glas SFP rechtstreeks op het glas aan te sluiten.
Dan kunnen de Genexis en de Fritzbox eruit.
Maar eerst maar eens de Fritzbox vervangen voor de Mikrotik als ik klaar ben met verbouwen/inrichten.
Heb jij, of anderen, dit ooit werkend gekregen? Dus de fiber direct op je SFP module van je router?
Gaat om een DeltaFiber / GlasvezelBuitenaf netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 22-09-2021 17:42 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59

Zenix

BOE!

IJsbeer schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:25:
[...]

Heb jij, of anderen, dit ooit werkend gekregen? Dus de fiber direct op je SFP module van je router?
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, als je gewoon de juiste SFP hebt voor de glasvezel en hij past in je router, waarom zou het dan niet werken? Bij mij werkte het bij T-Mobile prima en nu ook Tweak weer. Alleen bij GPON etc, dan werkt het niet.

• Thasaidon

Thasaidon

IJsbeer schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:25:
[...]
Gaat om een DeltaFiber / GlasvezelBuitenaf netwerk.
Nee, ik heb daar helaas (sinds corona) de mogelijkheid/tijd nog niet voor gehad.
Door de weeks ben ik zelf afhankelijk van mijn internetverbinding en in het weekeinde heeft de rest in huis hem nodig.

• xxxMaverick
Ik heb een vraag over de tv kastjes van solcon en met name het terugkijken van opnames. Ik heb mijn ouders aangeraden over te stappen op glasvezel vanuit ADSL van KPN. Veel zaken zijn stabieler en beter geworden na de overstap maar qua tv zeker niet. Ze hebben de amino a140 kastjes en lopen tegen issues aan met name bij terugkijken van opnames.

Mijn vragen: 1) is dit een bekend issue en ligt het zoals ik vermoed bij de brakke amino a140 ( die ik volgens mij zelf 10 jaar geleden al had toen ik nog tv had 2) Ik zie op de solcon site ook de Amino Aria kastjes. Wie weet of dit nieuwere versies zijn en of deze de problemen zouden moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

De A140 kastjes zijn idd al vrij oud en worden (voor zover ik weet) ook al langere tijd niet meer geleverd.
Maar ze werken nog wel prima. Ik heb er hier nog 2 in gebruik.

Solcon levert al een tijdje de Aria kastjes (A-610) en sinds enige tijd ook de Arris (VIP5202).
De A-610 was echter al snel kapot en deze is vervangen voor de VIP5202
Maar beide werkten verder prima.

Maar afgezien daarvan, de A-140 heeft geen interne mogelijkheid voor opnames, dus alles komt vanuit "de cloud". En voor zover ik weet, werkt dat prima, al heb ik dat zelf al even niet meer gebruikt.
Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar lokale opnames op mijn (oude) M-540 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 24-09-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 12:10
Het is een rustig draadje dit...maar laten we er van uit gaan dat dit positief is.

Ik zit nu bij XS4ALL FttH op KPN WBA (AON). Solcon kan ook leveren via KPN-WBA (AON) en ik neem in overweging om over te stappen. Ervaringen die ik lees zijn best goed, prijs is gunstiger en XS4ALL krijgt steeds meer KPN-trekjes.

Via Twitter heb ik begrepen dat de TV-ontvanger die nu uitgeleverd worden de Arris is. Dat is neem ik aan de VIP5202 (die ik nu ook heb).
Qua modem zie ik dat de 7530 uitgeleverd wordt. Ik heb nu een 7590 maar dat zal qua routeren niet veel uitmaken. Mijn wifi loopt sowieso via de 3 stuks Repeater3000.

Waar ik niet helemaal uitkom is interactieve tv. De website van Solcon blinkt niet echt uit in informatie. Via XS4ALL heb je dezelfde apps en menu als die van KPN (alleen ander kleurtje). Solcon heeft eigen software op de ontvangers staan begrijp ik? Werkt dat allemaal een beetje soepel? Voor apps zoals Netflix, Prime etc gebruik ik mijn Android TV dus als dat er niet op zit is het geen ramp. Ik lees in dit draadje dat casten met de Solcon-app niet mogelijk is en kijken op een laptop alleen als het een Chromebook is (heb ik).
Wat ik me ook afvraag is of de app draait op Android TV? Bij een van de tv's is een ontvanger plaatsen niet echt mogelijk.

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Edje040
Solcon heeft inderdaad momenteel de Arris VIP5202 als decoder.
Verschil met bv KPN is dat de AB infrarood is ipv bleutooth, en er inderdaad geen directe Netflix ed knop op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 12:10
Teijgetje schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:58:
@Edje040
Solcon heeft inderdaad momenteel de Arris VIP5202 als decoder.
Verschil met bv KPN is dat de AB infrarood is ipv bleutooth, en er inderdaad geen directe Netflix ed knop op zit.
Die BT-afstandsbedieningen heb ik nog wel liggen ;-)

Zitten de Netflix, Prime apps wel in het menu van de ontvanger?

[ Voor 8% gewijzigd door Edje040 op 01-11-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Edje040
Nee, Solcon heeft die niet in hun menu en hun VIP5202 werkt dus niet met bluetooth, je moet de IR AB richten en het kastje/ontvanger moet zichtbaar blijven.
Zichtbaar verschil in de AB is dat KPN een grijze ring heeft om de OK-knop en Solcon een witte.

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 01-11-2021 11:25 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste