[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

aikink schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:55:
Volgens mij heb ik voor wat verwarring gezorgd.

Zo hangt de boel nu in de meterkast: FTU (moest eerst opzoeken wat dat inhield) --> Genexys media-converter --> Fritz Box 7560 XR --> Switch (niet op beeld).
Nog veroorzaak je verwarring ;)

FTU = Fiber Termination Unit

Oftewel dat doosje van Attema waar Caiway label op is geplakt.

NTU = Network Termination Unit

Oftewel de Genexis P1090 die witte langwerpige kast (media converter) die je daar heb hangen.

Vaak komt de DAC (Direct Fiberoptic Acces Cabel) oftewel die groene kabel rechtstreeks op een grondplaat binnen met een FTU en NTU gecombineerd en wordt dat Attema geval overgeslagen.

Netwerkbeheerders kiezen hiervoor dat elke provider andere actieve aparatuur (NTU) kan plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-05-2019 00:22 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:45

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Volgens mij zegt hij het goed hoor...
FTU --> Genexys media-converter --> Fritz Box 7560 XR --> Switch
;)

In mijn geval zit de FTU en NTU in 1 (mijn Genexis)

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-05-2019 17:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met een beetje pijn in het hart Solcon opgezegd. Helaas kwam daar nog direct een aapje uit de mauw gekropen : Solcon is niet aangesloten bij providers die onderling overstappen met elkaar kunnen regelen.
Ik moest dus heel ouderwets zelf opzeggen bij Solcon. Gelukkig kun je blijkbaar tegenwoordig wel je lijn laten inpikken door een andere provider ook al zit er al een signaal op van de concurrent/vorige provider.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:30
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:05:
Met een beetje pijn in het hart Solcon opgezegd. Helaas kwam daar nog direct een aapje uit de mauw gekropen : Solcon is niet aangesloten bij providers die onderling overstappen met elkaar kunnen regelen.
Ik moest dus heel ouderwets zelf opzeggen bij Solcon. Gelukkig kun je blijkbaar tegenwoordig wel je lijn laten inpikken door een andere provider ook al zit er al een signaal op van de concurrent/vorige provider.
Dat kan al heel lang. Overstapservice is niet hetzelfde als migratie. De overstapservice gaat over het opzeggen van je abonnement namens jou bij je oude provider Je kan bijvoorbeeld ook binnen je contract gewoon migreren naar een andere provider. Alleen ontslaat je dat niet van je contractuele verplichting naar de vorige provider.
Het migratieverzoek komt bij Reggefiber (tegenwoordig dus KPN NetwerkNL) binnen en zij informeren de huidige operator/provider. Normaliter wordt de migratie daarna gewoon uitgevoerd. Maar je contract bij Solcon blijft gewoon bestaan tenzij je dat zelf opzegt. Bij een overstapservice hoef je dat niet zelf te doen en wordt het voor je gedaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Barre73 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Dat kan al heel lang. Overstapservice is niet hetzelfde als migratie. De overstapservice gaat over het opzeggen van je abonnement namens jou bij je oude provider Je kan bijvoorbeeld ook binnen je contract gewoon migreren naar een andere provider. Alleen ontslaat je dat niet van je contractuele verplichting naar de vorige provider.
Het migratieverzoek komt bij Reggefiber (tegenwoordig dus KPN NetwerkNL) binnen en zij informeren de huidige operator/provider. Normaliter wordt de migratie daarna gewoon uitgevoerd. Maar je contract bij Solcon blijft gewoon bestaan tenzij je dat zelf opzegt. Bij een overstapservice hoef je dat niet zelf te doen en wordt het voor je gedaan.
Snap ik, maar vroeger met een ADSL migratie kon zoiets niet. Provider B kon pas iets met je lijn als Provider A deze vrij had gegeven.
Heb het nu zo gepland dat op een vrijdag T-Mobile in gaat en de maandag erop Solcon afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:05:
Met een beetje pijn in het hart Solcon opgezegd.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je weg gaat bij Solcon en waarom je voor T-mobile gekozen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thasaidon schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je weg gaat bij Solcon en waarom je voor T-mobile gekozen hebt...
Dood simpel : het verdwijnen van 24Kitchen en NatGeo en het feit dat t-mobile die wel blijft uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik snap 'm.

Maar ik dacht dat tv van t-mobile ook bij KPN vandaan kwam? Of hebben zij hun eigen "platform"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Vandaag lagen de glasvezelverbindingen van Solcon in Emmeloord en omgeving eruit, doordat er een kabel doorgehakt was bij werkzaamheden aan een rotonde.

De internetverbinding is nu net weer up, heeft 9,5 uur geduurd.
Weet iemand misschien of er nu recht is op een vergoeding voor zowel particulier als zakelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
alexwel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:54:
Vandaag lagen de glasvezelverbindingen van Solcon in Emmeloord en omgeving eruit, doordat er een kabel doorgehakt was bij werkzaamheden aan een rotonde.

De internetverbinding is nu net weer up, heeft 9,5 uur geduurd.
Weet iemand misschien of er nu recht is op een vergoeding voor zowel particulier als zakelijk?
Neen.
Wettelijk heb je recht op een vergoeding wanneer er een storing is die langer dan 12 uur duurt.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Dennis-L schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:04:
[...]

Neen.
Wettelijk heb je recht op een vergoeding wanneer er een storing is die langer dan 12 uur duurt.
Bron
Oke, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik lees op de Solcon site dat de Fox zenders, 24-Kitchen en NGC toch in het pakket blijven.
Blijkbaar heeft KPN toch een deal kunnen sluiten.

https://www.solcon.nl/par...con-tv/zenderwijzigingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
dolopfriet schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:38:
Is nu al bekend wanneer het televisieplatform wordt gelijk getrokken met dat van KPN?
Langzaam is de invloed van KPN te zien. Inmiddels al 45+ HD zenders waaronder alle regiozenders en o.a. RTL+ voor de formule 1 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Werken die interactieve ontvangers van Solcon net zo fijn en snel als die KPN gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

dolopfriet schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:30:
Werken die interactieve ontvangers van Solcon net zo fijn en snel als die KPN gebruikt?
Ik heb geen ervaring met KPN ontvangers. Maar persoonlijk vind ik de Amino's van Solcon prima werken.
Maar de perceptie van snelheid is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:16

CasGas

.

Iemand die weet of je direct je eigen router er neer kan hangen ipv de fritbox 7560 bij Solcon? Die fritzbox kan je alleen instellen richting je eigen router als "exposed host" niet normaal gebridged, dus dat schiet niet op. Volgens de medewerkers van solcon moet je het profiel gebruiken wat standaard in de fritbox zit die dan Solcon heeft, maar voor alleen internet (verder zit er niks bij) lijkt mij dat toch niet. Ik weet dat telfort bijvoorbeeld een speciaal vlan voor internet nodig heeft, maar zou dit bij solcon ook zo zijn?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
CasGas schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:55:
Iemand die weet of je direct je eigen router er neer kan hangen ipv de fritbox 7560 bij Solcon? Die fritzbox kan je alleen instellen richting je eigen router als "exposed host" niet normaal gebridged, dus dat schiet niet op. Volgens de medewerkers van solcon moet je het profiel gebruiken wat standaard in de fritbox zit die dan Solcon heeft, maar voor alleen internet (verder zit er niks bij) lijkt mij dat toch niet. Ik weet dat telfort bijvoorbeeld een speciaal vlan voor internet nodig heeft, maar zou dit bij solcon ook zo zijn?
De solcon aansluitling die ik beheer (zakelijk), heeft een Huawei GPON modem, deze kon wel in bridge-mode. Vreemd dat die met de fritzbox niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:16

CasGas

.

alexwel schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:17:
[...]

De solcon aansluitling die ik beheer (zakelijk), heeft een Huawei GPON modem, deze kon wel in bridge-mode. Vreemd dat die met de fritzbox niet kan.
Expliciet nagevraagd maar is niet mogelijk, dus als ik dat ding er tussen uit kan halen zou het helemaal mooi zijn

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

De Fritzbox kan niet in bridge modus omdat:

1) Internet untagged binnen komt en je Fritzbox dus gewoon je "voordeur" is.
2) IPTV binnen komt op Vlan4 en je Fritzbox ook hier dus het doorgeefluik is voor IPTV.
3) de Fritzbox je VoIP afhandelt en omzet voor je telefoon.

Maar, je kunt gewoon je eigen router ophangen. Deze zal dan het publieke IP krijgen van de DHCP server.
Wil je dan ook IPTV en VoIP zul je wat moeten configureren op je router.

Ik heb al jaren Solcon en heb altijd mijn eigen router gebruikt ipv de Fritzbox. echter was dat met een "oude aansluiting". (Genexis met 4 eth poorten).

Omdat ik onlangs verhuisd ben en die oude aansluiting niet meer leverbaar was heb ik nu dus een nieuwe aansluiting en een Genexis met maar 1 eth poort.
Voor de verhuizing heb ik het nog expliciet nagevraagd en heeft Solcon aangegeven dat ik gewoon mijn eigen apparatuur (weer) kon aansluiten.

Je kunt dit ook heel simpel testen... sluit gewoon een laptop aan op de verbinding ipv je Fritzbox.
Je laptop zal dan een publiek IP krijgen (als het goed is zelfs hetzelfde IP als wat je Fritzbox had).

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 31-05-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52
Als zelfstandige probeer een keus te maken tussen een particulier en een zakelijk abonnement. Stel dat ik niet geef om tv, en beide zijn op te voeren als aftrekpost, welke argumenten blijven er dan over om voor het een of voor het ander te kiezen?

Het grootste verschil dat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is de meegeleverde router; in het ene geval een Fritzbox en anders iets van Huawei, toch? Als je geen tv kijkt, is die in beide gevallen te vervangen door iets anders? Is de modem c.q. media converter wel dezelfde?

Daarnaast is er de helpdesk. Staat de zakelijke veel beter bekend? Keerzijde is dat je als consument wettelijk beter beschermd bent.

Een vast IP krijg je toch ook altijd?

Andere zaken om in deze afweging mee te nemen?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Z-Dragon schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:36:
Als zelfstandige probeer een keus te maken tussen een particulier en een zakelijk abonnement. Stel dat ik niet geef om tv, en beide zijn op te voeren als aftrekpost, welke argumenten blijven er dan over om voor het een of voor het ander te kiezen?

Het grootste verschil dat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is de meegeleverde router; in het ene geval een Fritzbox en anders iets van Huawei, toch? Als je geen tv kijkt, is die in beide gevallen te vervangen door iets anders? Is de modem c.q. media converter wel dezelfde?

Daarnaast is er de helpdesk. Staat de zakelijke veel beter bekend? Keerzijde is dat je als consument wettelijk beter beschermd bent.

Een vast IP krijg je toch ook altijd?

Andere zaken om in deze afweging mee te nemen?
Modem/router kan je niet altijd er tussenuit halen, tenzij je echt wil gaat knutselen. Bij de zakelijke aansluiting op een van de locaties van het bedrijf waar ik werk, is er een GPON modem van Huawei meegeleverd. Deze kan niet vervangen worden volgens Solcon, en heb ik dus in bridge-mode laten zetten.

Nu begreep ik wel van iemand in dit topic, dat er bijv een Ubiquiti GPON mogelijk is, maar dan moet je het een en ander van gegevens uit de Huawei modem uitlezen en kopieeren. Voor zover ik begreep, wordt dit ook niet permament opgeslagen op de GPON modem van Ubiquiti, waardoor je dit dus bij elke reboot moet doen.

Wat betreft de helpdesk, zit er naar mijn idee niet veel verschil tussen particulier en zakelijk bij Solcon. Ik geloof ook niet dat ze bepaalde SLA's aanbieden voor zakelijke abonnementen.

Vast IP-adres weet ik niet zeker met particuliere abonnementen, maar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Hou er wel rekening mee dat de Solcon helpdesk niet 24/7 beschikbaar is.
Na 20:00 ´s avonds is de helpdesk gesloten. Op zaterdag zelfs al vanaf 17:30.
Op zondag zijn ze gewoon helemaal niet te bereiken.

Als particulier is dat soms al lastig, dus je moet je even af vragen of je dat zakelijk wél wenselijk vind.

Vwbt vast IP. ¨Officieel¨ heeft Solcon volgens mij geen vaste IP´s voor particulieren, maar Ik heb bij Solcon altijd hetzelfde IP gehad, ongeacht wat ik aan de Genexis hing.

[ Voor 22% gewijzigd door Thasaidon op 15-06-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
@Z-Dragon

1) Servicedesk. De eerste lijns van de business desk is de tweede lijns van de consumer desk. Als je zakelijk besteld weet je dus zeker dat je geen stagiair aan de lijn krijgt. Wachttijden zijn voor zakelijk ook korter (binnen 2 minuten), waar ze voor consumenten 5 minuten aanhouden. Vooral bij storingen zul je dit verschil merken, omdat business klanten altijd eerst worden geholpen.

Ik moet hier wel bij vermelden dat Solcon bewezen goede support heeft voor zowel zakelijk als consument.

2) SLA. De wachttijd voor het aansturen van monteurs of tickets richting leveranciers is aanzienlijk korter voor zakelijk. Als je afhankelijk bent van je verbinding is een oplossing binnen een dag wenselijker dan binnen een week.

3) Overboeking. De snelheid voor zakelijke lijnen is zo goed als gegarandeerd, waar consumenten op basis van best effort hun snelheid halen.

Ip-adressen zijn naar mijn weten voor beiden vast. Modem kan ik niet veel over zeggen. Voor zover ik weet wordt een eigen modem voor consumenten niet ondersteund, terwijl ze op zakelijk er bijna van uit gaan dat je eigen apparatuur gebruikt.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
alexwel schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:53:
[...]
Vast IP-adres weet ik niet zeker met particuliere abonnementen, maar ga ik wel vanuit.
Bij Solcon DSL kan ik het wel bevestigen, in het huis van mijn moeder is sinds ~2004 DSL van Solcon. Ik heb oude papieren uit die tijd nagekeken, daar staat het IP-adres op wat we destijds kregen. Dat adres is in 15 jaar tijd 1 keer veranderd bij een overstap naar een ander abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52
Ik heb nog even bij Solcon geïnformeerd, en ze staan erop dat er geen enkel verschil is, behalve dat je met een zakelijk abonnement geen televisie kunt nemen. Het heeft alleen zin om voor een zakelijk abonnement te gaan, als je niet kunt hebben dat het op naam van een persoon komt te staan of als je diensten wilt afnemen die alleen zakelijk beschikbaar zijn.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

Weet iemand de bitrate van de TV stream van Solcon? En de bitrate van TV gemist?

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Hi, ik verhuis binnenkort naar glasvezel buitenaf gebied. Vroeg me de volgende dingen af, want de meeste info in dit topic erover is ruim een jaar oud;

Staat solcon nog steeds bridge modus toe? Dynamische ip toewijzing? Wijzigt die veel?

Wat zijn de algehele ervaringen met betrekking tot internet only of internet + bellen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Roelof schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:41:
Weet iemand de bitrate van de TV stream van Solcon? En de bitrate van TV gemist?
Helaas, sorry. Die weet ik niet.
N1traat schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:01:

Staat solcon nog steeds bridge modus toe? Dynamische ip toewijzing? Wijzigt die veel?

Wat zijn de algehele ervaringen met betrekking tot internet only of internet + bellen?

Bedankt!
Wat wil je met bridge modus? Voor zover ik weet kun je gewoon de Solcon Fritzbox vervangen voor je eigen router. (is icm IPTV wat lastiger, maar ook dan kan het).

Officieel zijn alle klant IP's dynamisch, maar ik heb op mijn oude verbinding altijd hetzelfde IP gekregen, zelfs als ik andere apparatuur aansloot op de verbinding. En sinds mijn verhuizing een paar maanden geleden heb ik wederom nog steeds hetzelfde IP wat ik hier vanaf dag 1 heb.
Dus nee, mijn ervaring is dat die niet veel wijzigt, zeg maar gerust niet wijzigt.

Ik heb geen ervaring met internet only of met bellen, ik heb het complete pakket met ook IPTV.
En mijn ervaring met Solcon is prima. Internet doet het (bijna) altijd, evenals IPTV. Telefonie heb ik wel, maar gebruik ik nauwelijks.
Daarom heb ik er ook voor gekozen om weer Solcon te kiezen in mijn nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Roelof schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:41:
Bij lineare IPTV 13 Mbit op 1080p bij terugkijken volgens mij de helft. Max 7 Mbit. Vanwaar de vraag?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

lSltAlKeR schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:07:
[...]

Bij lineare IPTV 13 Mbit op 1080p bij terugkijken volgens mij de helft. Max 7 Mbit. Vanwaar de vraag?
Bedankt voor de informatie.
Ik was benieuwd naar het verschil in kwaliteit met mijn satelliet ontvanger.
En ik had de indruk dat tv-gemist inderdaad van mindere kwaliteit was, maar dat was dus geen verbeelding.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

gjs

Scoobydoobydoo

Van het weekend een installatie gedaan bij familie. Solocon glasvezel met een Fritz 7530 modem en 2 Animo Aria 610 tv boxen.
Omdat er eigenlijk nog een tv voorzien moet worden van zo'n Animo box, de vraag: is het mogelijk om bij Solcon gebruik te maken van de KPN iptv app op bv een Samsung tv ?
Hoe werkt dit dat met het aanmelden via aacount code/pin. Is dit gelimiteerd op een aantal aanmeldingen ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 14:06
gjs schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:50:
...
Omdat er eigenlijk nog een tv voorzien moet worden van zo'n Animo box, de vraag: is het mogelijk om bij Solcon gebruik te maken van de KPN iptv app op bv een Samsung tv ?
Hoe werkt dit dat met het aanmelden via aacount code/pin. Is dit gelimiteerd op een aantal aanmeldingen ?
Die KPN tv app voor Samsung werkt alleen via een KPN abonnement met eigen abo nummer en pincode. Gaat dus niet werken via Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Van het weekend een installatie gedaan bij familie. Solocon glasvezel met een Fritz 7530 modem en 2 Animo Aria 610 tv boxen.
Even vervolg op hier boven. De tv in de huiskamer werkt prima, deze zit direct met een utp kabel aan de Fritz router. Nu staat er ook een tv in een vakantie huisje, bij deze Animo ontvanger staat het beeld om de 10-15min met regelmaat stil. De Animo is aangesloten op een lan poort van een KNP Wifi versterker (wat volgens mij gewoon een router is) en deze is weer aangesloten via een lan poort naar de Fritzbox.
De KNP Wifi versterker staat in het vakantie huisje voor het wifi netwerk, deze was over van het vormalige adsl abonnement.
Wat ik niet begrijp is dat het werkt voor 10-15min, daarna met een zapje gaat het beeld weer verder. Kan dit te maken hebben met het switch deel van de Wifi versterker ? Moet ik iets met vlans gaan doen ?
Er loopt van het woonhuis naar de vakantie woning maar 1 cat6 utp kabel.

[edit] Ik heb een beetje verder gezocht, met een Netgear GS105E switchje zou het moeten werken ?
https://www.solcon.nl/par...llen/extra-tv-aansluiten/

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 22-07-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik weet niet of het kan (zelf nooit geprobeerd), maar je zou de Solcon TV app op een tel/tablet kunnen installeren en dit vervolgens casten/streamen naar de tv als deze dit ondersteund?
gjs schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:34:
[...]
Nu staat er ook een tv in een vakantie huisje, bij deze Animo ontvanger staat het beeld om de 10-15min met regelmaat stil. De Animo is aangesloten op een lan poort van een KNP Wifi versterker (wat volgens mij gewoon een router is) en deze is weer aangesloten via een lan poort naar de Fritzbox.
De KNP Wifi versterker staat in het vakantie huisje voor het wifi netwerk, deze was over van het vormalige adsl abonnement.
Wat ik niet begrijp is dat het werkt voor 10-15min, daarna met een zapje gaat het beeld weer verder. Kan dit te maken hebben met het switch deel van de Wifi versterker ? Moet ik iets met vlans gaan doen ?
Er loopt van het woonhuis naar de vakantie woning maar 1 cat6 utp kabel.

[edit] Ik heb een beetje verder gezocht, met een Netgear GS105E switchje zou het moeten werken ?
https://www.solcon.nl/par...llen/extra-tv-aansluiten/
Volgens mij is dit gewoon een algemeen Wifi probleem omdat je "repeater" zelf ook al in het huisje staat en daardoor wellicht niet genoeg bandbreedte heeft voor een continue multicast stream.
Netflix zou bv wel werken, maar dat komt omdat die stream zich aanpast aan je snelheid. De IPTV streams doen dat niet.
Wifi repeaters moet je ook niet gebruiken op plekken waar je extra wifi wil, maar ergens tussen die plek en de bron van je wifi in. Daar komt bij dat een repeater ook je bandbreedte beperkt.

Is het geen optie om via die al bestaande kabel je netwerk naar het huisje te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Ik weet niet of het kan (zelf nooit geprobeerd), maar je zou de Solcon TV app op een tel/tablet kunnen installeren en dit vervolgens casten/streamen naar de tv als deze dit ondersteund?

[...]

Volgens mij is dit gewoon een algemeen Wifi probleem omdat je "repeater" zelf ook al in het huisje staat en daardoor wellicht niet genoeg bandbreedte heeft voor een continue multicast stream.
Netflix zou bv wel werken, maar dat komt omdat die stream zich aanpast aan je snelheid. De IPTV streams doen dat niet.
Wifi repeaters moet je ook niet gebruiken op plekken waar je extra wifi wil, maar ergens tussen die plek en de bron van je wifi in. Daar komt bij dat een repeater ook je bandbreedte beperkt.

Is het geen optie om via die al bestaande kabel je netwerk naar het huisje te verlengen?
De KPN Wifiversterker (de vorige witte) is niet alleen een repeater maar ook een switch met IGMP functie.
Als je deze bedraad aansluit op de router is het geen repeater en zou deze moeten werken als switch en accesspoint in 1. Ik zie ook geen reden waarom dit niet zou werken en waarom de TV functie zou storen.

Een Netgear SG105E zou dit ook prima kunnen maar als die wel werkt dan zit er iets in de configuratie van de Wifiversterker niet goed. Het hoort namelijk prima te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Barre73 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:14:
[...]
De KPN Wifiversterker (de vorige witte) is niet alleen een repeater maar ook een switch met IGMP functie.
Als je deze bedraad aansluit op de router is het geen repeater en zou deze moeten werken als switch en accesspoint in 1. Ik zie ook geen reden waarom dit niet zou werken en waarom de TV functie zou storen.

Een Netgear SG105E zou dit ook prima kunnen maar als die wel werkt dan zit er iets in de configuratie van de Wifiversterker niet goed. Het hoort namelijk prima te werken...
OK, dank je.
Ik heb geen ervaring met die KPN meuk, dus was in de veronderstelling dat het een "reguliere wifi repeater" betrof. ;-)

Ik vermoed dan ook dat het wellicht in de configuratie van de "repeater" zit. Ik zou eens kijken naar de IGMP instellingen (of andere multicast instellingen).
Tenzij die ene kabel niet lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Wellicht ten overvloede...

nieuws: KPN maakt Fox Sports 1 onderdeel van basispakket van iTV-klanten

Dit geld dus ook voor Solcon.
Ik kreeg toevallig vandaag een mail waarin dit aangegeven werd.

FOX zelf gaat van kanaal 14 naar 16

In het basis pakket komen de volgende zenders erbij
FOX Sports 1, kanaal 14
Dreamworks, kanaal 23
Disney Channel, kanaal 28
Njam, kanaal 39.

En er is dus een nieuw FOX Sports pakket voor €12,99

Meer info:
https://www.solcon.nl/par...con-tv/zenderwijzigingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Barre73 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Ik zie in de instellingen van de wifi versterker wel igmp settings staan maar dan alleen voor wireless. Hoe die er bedraad mee omgaat weet ik dus niet, op lan niveau is er eigenlijk niets in te stellen, alleen static of dhcp. Voor de duidelijkheid de Animo is gewoon bedraad aangesloten.
Ik heb ondertussen een netgear gs105e besteld en ga kijken of dit het probleem oplost.

[edit] met de Netgear gs105e geen rare freezes meer, zowel de wifi versterker (lan poort) als de Animo nu op de Netgear aangesloten en die is verbonden met de Fritz router.

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 26-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Thasaidon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:25:
[...]

Helaas, sorry. Die weet ik niet.

[...]

Wat wil je met bridge modus? Voor zover ik weet kun je gewoon de Solcon Fritzbox vervangen voor je eigen router. (is icm IPTV wat lastiger, maar ook dan kan het).

Officieel zijn alle klant IP's dynamisch, maar ik heb op mijn oude verbinding altijd hetzelfde IP gekregen, zelfs als ik andere apparatuur aansloot op de verbinding. En sinds mijn verhuizing een paar maanden geleden heb ik wederom nog steeds hetzelfde IP wat ik hier vanaf dag 1 heb.
Dus nee, mijn ervaring is dat die niet veel wijzigt, zeg maar gerust niet wijzigt.

Ik heb geen ervaring met internet only of met bellen, ik heb het complete pakket met ook IPTV.
En mijn ervaring met Solcon is prima. Internet doet het (bijna) altijd, evenals IPTV. Telefonie heb ik wel, maar gebruik ik nauwelijks.
Daarom heb ik er ook voor gekozen om weer Solcon te kiezen in mijn nieuwe huis.
Dat ligt eraan, ikzelf heb solcon via Fiberflevo (glas buitengebied) en ik kreeg geen fritzbox maar een huawei GPON modem.

Ik wilde deze dus wel op bridged, aangezien ik mijn juniper SRX het publieke IP wilde geven. De huawei doet nu dus niets meer dan glas omzetten naar koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:27:
[...]

Dat ligt eraan, ikzelf heb solcon via Fiberflevo (glas buitengebied) en ik kreeg geen fritzbox maar een huawei GPON modem.

Ik wilde deze dus wel op bridged, aangezien ik mijn juniper SRX het publieke IP wilde geven. De huawei doet nu dus niets meer dan glas omzetten naar koper.
Aha, ik dacht dat Solcon alles op dezelfde manier uitrolde tegenwoordig, maar blijkbaar dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 15:13
Klopt. In GPON gebieden is het de Huawei en anders Genexis icm Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Ik ga toch maar van canal digital over naar Solcon TV. Wel gierig dat de prijzen omhoog zijn (ik betaal nu nog 40,- voor 100/100, bij wijziging van mijn abbo wordt dit 45,50..)

Ben benieuwd of het allemaal in 1 keer goed gaat ivm de vlans ed.

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:28:

Ben benieuwd of het allemaal in 1 keer goed gaat ivm de vlans ed.
Wat bedoel je daarmee?

• mdj84nl
Als ik het goed begrijp gebruikt Solcon een apart vlan voor iptv, maar ik lees verschillende verhalen.

vlan configureren verder moet het probleem niet zijn, maar dan moet ik wel de juiste weten, en welk subnet ze gebruiken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Als ik het goed begrijp gebruikt Solcon een apart vlan voor iptv, maar ik lees verschillende verhalen.

vlan configureren verder moet het probleem niet zijn, maar dan moet ik wel de juiste weten, en welk subnet ze gebruiken ed.
Ik ben onlangs verhuisd en heb een "nieuwe" aansluiting gekregen omdat de oude die ik had niet meer geleverd werd.
Dus ipv een Genexis met 4 eth poorten heb ik er nu een met maar 1 eth poort.
En daar komt IPTV op VLAN 4 binnen.
Internet/VoIP heeft geen vlan.

Verder is de IP range die gebruikt word voor ALLES (dus ook de IP's van de Amino's) gewoon allemaal dezelfde range die door de DHCP van de Fritzbox uitgedeeld word.

Zie mijn eerdere post:
Thasaidon in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik moet hier ook nog eens mee aan de gang, want ik wil de Fritzbox vervangen voor mijn eigen Mikrotik, maar ben daar nog steeds niet aan toe gekomen (zelfs niet in de vakantie :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 12:32
Sinds kort overgestapt van KPN naar Solcon ivm Glasvezel buitenaf. Helaas heeft Solcon geen online TV platform zoals KPN dat wel heeft met itvonline.nl? Ik kom alleen maar de ios en Android apps tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nee, Solcon TV is alleen via de app te bekijken. Wie weet gaat dat ooit nog komen.
Maar die app werkt redelijk goed op onze Android tablets en telefoons. Ook in het buitenland.

Alleen op mijn Chromebook blijft de balk met te kiezen zenders in beeld en dus zie je niet het volledige beeld.
Ook kan ik dit beeld niet dupliceren naar een TV via HDMI kabel.
Bij alle Android apps waarbij ik dat probeer blijft het beeld zwart.

Goed voorbeeld is Netflix.
Als ik de app naar het 2e scherm zet, dus naar de TV via HDMI, dan zie ik alle menu's etc gewoon goed.
Probeer ik dan een serie te starten, blijft het beeld zwart.
Zet ik de app terug naar het Chromebook scherm zelf, dan werkt het ineens weer wel.

Tenzij ik Netflix in de Chrome browser open, dan kan ik wel gewoon kijken als ik het beeld op de TV zet (of dupliceer naar de TV).

[ Voor 32% gewijzigd door Thasaidon op 30-08-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Thasaidon schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Ik ben onlangs verhuisd en heb een "nieuwe" aansluiting gekregen omdat de oude die ik had niet meer geleverd werd.
Dus ipv een Genexis met 4 eth poorten heb ik er nu een met maar 1 eth poort.
En daar komt IPTV op VLAN 4 binnen.
Internet/VoIP heeft geen vlan.

Verder is de IP range die gebruikt word voor ALLES (dus ook de IP's van de Amino's) gewoon allemaal dezelfde range die door de DHCP van de Fritzbox uitgedeeld word.

Zie mijn eerdere post:
Thasaidon in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik moet hier ook nog eens mee aan de gang, want ik wil de Fritzbox vervangen voor mijn eigen Mikrotik, maar ben daar nog steeds niet aan toe gekomen (zelfs niet in de vakantie :/ )
Ja maar hier wordt dus niet gewerkt met een fritzbox maar een huawei, die ik in bridge heb staan. Ik zal zelf dus de subnetjes moeten beheren.
Ik kies dus een andere voor tv dan voor mijn lan. En ik denk dat ik dus vlan4 moet gaan gebruiken voor de tv.

Maar we gaan het zien, ik kom er wel uit, eerst nog even mijn canal digitaal abbo uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Volgens mij maakt het niets uit wat voor lokale range je gebruikt voor IPTV en/of LAN.
Je moet alleen zorgen dat Multicast op de een of andere manier in Vlan4 terecht komt op de externe poort (de poort naar Solcon toe).

Maar mocht je eerder zijn met een oplossing dan ik, dan hoor ik dat graag ;-)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 15:23
Eindelijk aangesloten in het buitengebied! M'n 200/200 abo schiet door naar 231/274 met een Speedtest op m'n iPhone X op 5Ghz.

Ik heb nog een aantal vragen:

Als TV ontvanger is de A140 ipv de 610 meegekomen, wat zijn de verschillen?

Om geluid op m'n TV (LG OLED55C8PLA) en vervolgens bij m'n receiver te krijgen, moest bij de HDMI ingang bij de Extra Instellingen op de TV 'HDMI Ultra HD Deep Colour' uitgezet worden. Wat voor consequenties heeft dit?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Thasaidon

Thasaidon

_Brake_ schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:53:
Als TV ontvanger is de A140 ipv de 610 meegekomen, wat zijn de verschillen?
De 140 is volgens mij niets meer (of minder ;)) dan een ouder model.
Ik heb zowel de 140's als een 610 in huis, maar merk totaal geen verschil (ook niet in opties voor zover ik heb kunnen zien).

Maar als je het echt wil weten zul je op de Amino website even de specsheets moeten downloaden en vergelijken.
Om geluid op m'n TV (LG OLED55C8PLA) en vervolgens bij m'n receiver te krijgen, moest bij de HDMI ingang bij de Extra Instellingen op de TV 'HDMI Ultra HD Deep Colour' uitgezet worden. Wat voor consequenties heeft dit?
Daar kan ik je geen antwoord op geven, dat is een optie in de LG tv en heb ik geen ervaring mee.

Welkom op glasvezel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 26-09-2019 18:33 ]

• _Brake_
Deep Colour weer aangezet en het geluid werkt gewoon 8)7

Het beeld is tov canal digitaal een stuk scherper!

Wel ervaar ik in de surroundgeluid speakers krekels bij het terugkijken, is dat nog te verhelpen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik weet niet wat je bedoeld met "krekels", maar misschien moet je in de setup van de amino eens verschillende geluid opties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Iemand hier welke kan bevestigen of de Amino Aria 610 afstandbediening ook dezelfde functionaliteit (IR CODES) heeft op de Amino A140?

Dit vraag ik ivm een ingeleerd B&O Beolink systeem welke is afgestemd op de A140. Dient het B&O systeem dan ook weer opnieuw ingeleerd te worden bij vervanging naar de Aria 610?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

lSltAlKeR schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:07:
Iemand hier welke kan bevestigen of de Amino Aria 610 afstandbediening ook dezelfde functionaliteit (IR CODES) heeft op de Amino A140?

Dit vraag ik ivm een ingeleerd B&O Beolink systeem welke is afgestemd op de A140. Dient het B&O systeem dan ook weer opnieuw ingeleerd te worden bij vervanging naar de Aria 610?
De "koppelcode" is afhankelijk van het type afstandsbediening, niet van de Amino.

De A140 kun je bedienen met 2 type afstandsbedieningen.
De oude, (type 2), waarbij je een B&O kunt koppelen met een van de codes:
Bang & Olufsen
0620
0087
0275

De nieuwe (type 1), waarmee je een B&O kunt koppelen met code:
Bang & Olufsen
0314

De A610 gebruikt ook de nieuwe en dus ook koppelcode 0314

De codes en hoe je deze in moet stellen, kun je overigens vinden in de handleidingen op de Solcon site.
https://www.solcon.nl/par.../handleidingen-televisie/

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Thasaidon schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

De "koppelcode" is afhankelijk van het type afstandsbediening, niet van de Amino.

De A140 kun je bedienen met 2 type afstandsbedieningen.
De oude, (type 2), waarbij je een B&O kunt koppelen met een van de codes:
Bang & Olufsen
0620
0087
0275

De nieuwe (type 1), waarmee je een B&O kunt koppelen met code:
Bang & Olufsen
0314

De A610 gebruikt ook de nieuwe en dus ook koppelcode 0314

De codes en hoe je deze in moet stellen, kun je overigens vinden in de handleidingen op de Solcon site.
https://www.solcon.nl/par.../handleidingen-televisie/
Beste Thasaidon,

Het gaat mij niet om de afstandsbediening maar juist om de ontvanger.
De ontvanger Amino A140 is namelijk gekoppeld met een gedateerd Bang & Olufsen Beolink Gateway via IR Eye dus als deze vervangen wordt voor de Aria 610 zal opnieuw de Beolink ingeregeld behoren te worden om met de BEO4 de Aria 610 te kunnen bedienen....
Inmiddels weet ik dat de AB van de Aria 610 niet werkt op een Amino A140 dus is mijn vraag beantwoord :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen ;-)
Ik dacht dat je het over het koppelen van de televisie aan de afstandbediening had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Thasaidon schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:02:
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen ;-)
Ik dacht dat je het over het koppelen van de televisie aan de afstandbediening had.
Nope, Aria 610 koppelen aan Beolink Gateway zonder opnieuw de Beolink Gateway te hoeven inregelen.
Inmiddels weet ik ook dat Solcon nog de Amino A140 uit kan leveren. Dus is deze optie aan een klant geadviseerd ;)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Nou ik ben ook overgestapt naar solcon 500/500 met tv. Krijg vandaag een nieuw modem (dezelfde die ik al had, en mijn internet doet het sinds vandaag ook niet meer...) en 2 aria 610s.

Ben benieuwd of dit me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
TV weer rechtstreeks aangesloten op de Amino A140 ivm problemen met HDMI-CEC en het geluid was weer weg. HDMI Ultra HD Deep Colour uitgezet en het geluid was er weer (netjes via ARC op de receiver). Ik laat het maar zo. Zou met de 610 wel verholpen zijn, maar ik merk geen verschil.

Waar ik me wel aan stoor zijn de geluiden uit de surround speakers als je afleveringen terugkijkt. Hebben jullie hier helemaal geen last van? Tjirpende geluiden 8)7 Alsof je een microfoon over een kledingstuk schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
_Brake_ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:30:
TV weer rechtstreeks aangesloten op de Amino A140 ivm problemen met HDMI-CEC en het geluid was weer weg. HDMI Ultra HD Deep Colour uitgezet en het geluid was er weer (netjes via ARC op de receiver). Ik laat het maar zo. Zou met de 610 wel verholpen zijn, maar ik merk geen verschil.

Waar ik me wel aan stoor zijn de geluiden uit de surround speakers als je afleveringen terugkijkt. Hebben jullie hier helemaal geen last van? Tjirpende geluiden 8)7 Alsof je een microfoon over een kledingstuk schuurt.
Mijn ervaring is dat ARC sowieso niet altijd lekker werkt, kun je niet je animo op je versterker aansluiten ipv op de tv.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
mdj84nl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Mijn ervaring is dat ARC sowieso niet altijd lekker werkt, kun je niet je animo op je versterker aansluiten ipv op de tv.. ?
Dan schiet m'n versterker de hele tijd naar de TV stand, ipv SAT/CBL waar de settopbox op zit. HDMI-CEC loopt dan niet lekker, met de Amino rechtstreeks op de TV wel.

Het geluid is niet bij live uitzendingen, alleen bij terugkijken. Dus het ligt niet aan de ARC imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
_Brake_ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Dan schiet m'n versterker de hele tijd naar de TV stand, ipv SAT/CBL waar de settopbox op zit. HDMI-CEC loopt dan niet lekker, met de Amino rechtstreeks op de TV wel.

Het geluid is niet bij live uitzendingen, alleen bij terugkijken. Dus het ligt niet aan de ARC imho.
Ah ok. Dan ligt dat niet aan ARC inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 09:14
Die Amino apparaten, zijn die ook los verkrijgbaar? Ik kan er niets over vinden, terwijl ik zou verwachten dat je bij een Chinese webshop wel een soortgelijk apparaat kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Nou het iptv verhaal gaat lastiger worden dan ik dacht.

Ik zie in de huawei vlan 22 voor internet en vlan24 voor iptv. Maar zowel bridged als routed krijg ik hetniet aan de praat.

Het lijkt erop dat vlan22 untagged meegestuurd wordt, waarbij je zou zeggen dat je vlan24 op de WAN kant als tagged moet instellen.

Lijkt niet te werken, ook via mn switch bridged geprobeerd, ook dit krijg ik niet werkend...
Wordt een leuk weekendje zo :P

-edit-

Huawei factory default gemaakt, dus hij staat niet meer op bridged. STB direct in huawei en het werkt nog steeds niet, is gewoon solcon ding dus |:(

[ Voor 15% gewijzigd door mdj84nl op 18-10-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
kwaazaar schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:33:
Die Amino apparaten, zijn die ook los verkrijgbaar? Ik kan er niets over vinden, terwijl ik zou verwachten dat je bij een Chinese webshop wel een soortgelijk apparaat kunt aanschaffen.
Ben ik ook wel benieuwd naar, of een Marktplaats amino ook gewoon gaat werken! Ik las iets met regiogebondenheid, maar geldt dat ook voor de ex-Telfort ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 10:36
kwaazaar schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:33:
ik heb nog een aantal ex Telfort decoders A140 naar helaas werkt dat niet op Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben over gegaan van XMS naar Solcon omdat ik niet naar Telfort over wilde en mijn oude decoders werken gewoon op Solcon.

Mijn schoonouders zijn wel van XMS over gegaan naar Telfort en inmiddels naar KPN waarbij ze een nieuwe STB kregen.
Hun oude A140 heb ik nu en ondanks dat die dus voor Telfort gebruikt is geweest, doet hij het gewoon bij Solcon.

Ik denk dat er dus idd iets "regio" gebonden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Ligt het aan mij, of is de helpdesk een heel stuk achteruit gegaan afgelopen jaar?
Als ik bel, heb ik elke keer meer dan 10 wachtenden voor me, en hang ik 3 kwartier aan de lijn..

Ook als ze zeggen dat ze het naar een andere afdeling zetten, hoor ik er niets meer van en kan ik er alsnog achteraan bellen. Waarbij er dus niets gebeurd is, en het wederom naar de afdeling gezet wordt..

Ook mijn tickets in de serviceweb worden veeeeel trager beantwoord dan toen ik er net zat (bijna 2 jaar terug)

jammer, had zulke goede ervaringen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb zelf niet heel veel ervaring met de helpdesk. Meestal gingen de problemen welke ik had gelijk door naar de backoffice en had ik contact met de techneut(en) ivm de complexiteit van de storingen ;-)

De meeste "gewone storingen" worden vaak verholpen door een reset van de apparatuur.
(gevalletjes "Did you try turning it off and on again" ;)

Mijn laatste ervaring met de helpdesk is ivm mijn verhuizing. En daar moest ik idd ook een aantal keer lang wachten voor ik aan de beurt was. Maar ik kreeg wel altijd antwoord of werd wel doorgezet naar de juiste afdeling.

Maar als ik een call aan maak vraag ik gelijk of ze hem via de webinterface beschikbaar willen maken.
Dan kan ik hem zelf updaten als dat nodig is. Scheelt weer tijd en aan de tel hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 27-10-2019 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 12:27
Bij ons in de buurt is glasvezel aangelegd en er was keuze uit 2 providers. Veel mensen hebben gekozen voor Solcon omdat die het bekendst is.
Bijna iedereen die ik spreek had meer van de glasvezelaansluiting verwacht. Wanneer ik doorvraag heeft dit met name te maken met wegvallende WiFi en langzaam ladende internetpagina's. Ik weet niet of dit laatste te maken heeft met een trage DNS server, maar dit terzijde. Ik heb nu op twee adressen een acces point aangelegd en nu is de WiFi stabiel.
Hebben meer mensen problemen met het Huawei HG8245U modem?

Thuis heb ik overigens gekozen voor de andere provider: Multifiber met een goede Fritz Box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdj84nl
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:39:
Bij ons in de buurt is glasvezel aangelegd en er was keuze uit 2 providers. Veel mensen hebben gekozen voor Solcon omdat die het bekendst is.
Bijna iedereen die ik spreek had meer van de glasvezelaansluiting verwacht. Wanneer ik doorvraag heeft dit met name te maken met wegvallende WiFi en langzaam ladende internetpagina's. Ik weet niet of dit laatste te maken heeft met een trage DNS server, maar dit terzijde. Ik heb nu op twee adressen een acces point aangelegd en nu is de WiFi stabiel.

Thuis heb ik overigens gekozen voor de andere provider: Multifiber met een goede Fritz Box.
Ik gebruik die huawei enkel als modem. Verder weinig ervaring mee. Echter kan ik mij voorstellen dat de wifi niet geweldig is.

Die huawei geeft met DHCP zichzelf als DNS server. Misschien dat zijn relay/cache capaciteiten niet fantastish zijn? Ik zou andere DNS servers laten uitdelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:39:

Ook hier wordt de Huawei alleen als modem gebruikt ivm zakelijke aansluiting, maar doorgaans zijn dat soort modems niet zo goed op het gebied van WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:23
mdj84nl schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:04:
Ligt het aan mij, of is de helpdesk een heel stuk achteruit gegaan afgelopen jaar?
Als ik bel, heb ik elke keer meer dan 10 wachtenden voor me, en hang ik 3 kwartier aan de lijn..

Ook als ze zeggen dat ze het naar een andere afdeling zetten, hoor ik er niets meer van en kan ik er alsnog achteraan bellen. Waarbij er dus niets gebeurd is, en het wederom naar de afdeling gezet wordt..

Ook mijn tickets in de serviceweb worden veeeeel trager beantwoord dan toen ik er net zat (bijna 2 jaar terug)

jammer, had zulke goede ervaringen met ze.
Nee, dat ligt niet aan jou, denk ik, want dit is ook precies mijn ervaring.

Mijn recente verhuizing, binnen het gebied van Rekam, verliep redelijk dramatisch. Het is uiteindelijk gelukt, maar soepel liep het zeker niet en ik heb diverse keren moeten bellen ( bv wegens Amino die niet meer kon inloggen en verkeerde facturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
In verband met glasvezel overgestapt van KPN naar Solcon.
Bij KPN nooit problemen met tv, nu gebeurt het regelmatig dat er zenders niet te ontvangen zijn (zenders op zwart) volgens de helpdesk ligt het aan de apparatuur die is aangesloten en aan de switch.
Als ik de modem en decoders opnieuw opstart werkt het weer even, maar daarna vallen er weer zenders uit. Waardeloos!
Ondertussen een nieuwe Huawei ontvangen maar nog steeds geen verbetering, zelfs niet als ik de decoder rechtstreeks aansluit op de Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21
Zit hier ook iemand die kan weten of er op postcode 6828BX in Arnhem OOIT glasvezel komt, van Solcon, KPN of wie dan ook ? De wijk hierachter (Spijkerkwartier) heeft het laatst gekregen maar mijn straat valt blijkbaar net buiten Spijkerkwartier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

alve schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:09:
Bij KPN nooit problemen met tv, nu gebeurt het regelmatig dat er zenders niet te ontvangen zijn (zenders op zwart) volgens de helpdesk ligt het aan de apparatuur die is aangesloten en aan de switch.
Als ik de modem en decoders opnieuw opstart werkt het weer even, maar daarna vallen er weer zenders uit. Waardeloos!
Ondertussen een nieuwe Huawei ontvangen maar nog steeds geen verbetering, zelfs niet als ik de decoder rechtstreeks aansluit op de Huawei.
Zit de glasvezel aangesloten op de Huawei? Of op een ander apparaat?
Indien het eerste... is de glasvezel schoongemaakt?

Bij mij zit hij op de Genexis en ik had in het begin ook veel problemen toen deze vervangen was.
Nadat ik de vezels heb ge-cleaned leek alles weer normaal.
Bleek een beetje "verbouw stof" te zijn ;)
r_buren956 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:03:
Zit hier ook iemand die kan weten of er op postcode 6828BX in Arnhem OOIT glasvezel komt, van Solcon, KPN of wie dan ook ? De wijk hierachter (Spijkerkwartier) heeft het laatst gekregen maar mijn straat valt blijkbaar net buiten Spijkerkwartier :(
Nee, helaas kan ik je dat niet vertellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 09-11-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
De glasvezel is aangesloten op de Huawei, voorlopig nog absoluut niet tevreden over de glasvezel.Met de koperlijn van KPN eigenlijk nooit problemen met TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
alve schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:49:
De glasvezel is aangesloten op de Huawei, voorlopig nog absoluut niet tevreden over de glasvezel.Met de koperlijn van KPN eigenlijk nooit problemen met TV.
Misschien voor de hand liggend, maar het kabeltje tussen de decoder en router al eens verwisseld? (geloof mij, vaak genoeg gedacht; " is een nieuwe kabel, kan het niet aan liggen" om tot de conclusie te komen dat het WEL aan dat kabeltje lag.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

mdj84nl schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:07:
[...]

Misschien voor de hand liggend, maar het kabeltje tussen de decoder en router al eens verwisseld? (geloof mij, vaak genoeg gedacht; " is een nieuwe kabel, kan het niet aan liggen" om tot de conclusie te komen dat het WEL aan dat kabeltje lag.. )
Idd zijn die standaard meegeleverde kabel vaak "cheap ass crap".
In mijn nieuwe huis heb ik alles met nieuwe cat6 utp aangelegd.

De problemen die ik dus had was omdat er vuil tussen de glasvezel verbinding zat.
En geloof me, een klein stofje op de verkeerde plek kan hele vage klachten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

r_buren956 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:03:
Hoogbouw.... Dat is nu eenmaal lastig aan te leggen... daarvoor moet meestal al je buren boven en onder thuis zijn ivm gezamelijke inpandige meterkast en slaan ze liever over omdat dit nu eenmaal niet goed te plannen is ....

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
lSltAlKeR schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:00:
[...]

Hoogbouw.... Dat is nu eenmaal lastig aan te leggen... daarvoor moet meestal al je buren boven en onder thuis zijn ivm gezamelijke inpandige meterkast en slaan ze liever over omdat dit nu eenmaal niet goed te plannen is ....
Nee hoor. Heeft hier niks mee te maken. Deze straat zit niet in het gebied dat was aangelegd. Die grens lag iets verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:02:
[...]

Nee hoor. Heeft hier niks mee te maken. Deze straat zit niet in het gebied dat was aangelegd. Die grens lag iets verderop.
Waarop is die grens gebaseerd? Aan de vezel capaciteit zal ut niet liggen.... of ze nu een 96 of 192 voudige kabel naar een DP blazen.... de kosten zijn nagenoeg hetzelfde... alleen de aanleg en planning is veel moeilijker voor hoogbouw....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

FutureCow

(C) FutureCow

Via marktplaats een amino a140 aangeschaft, maar krijg deze niet werkend op het iptv netwerk van solcon. Ik heb al 2x een a610 bij mijn abbo die prima werken. Zijn er bepaalde handelingen nodig? Of zijn er fysiek andere kastjes die niet werken op het solcon netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
lSltAlKeR schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:06:
[...]

Waarop is die grens gebaseerd? Aan de vezel capaciteit zal ut niet liggen.... of ze nu een 96 of 192 voudige kabel naar een DP blazen.... de kosten zijn nagenoeg hetzelfde... alleen de aanleg en planning is veel moeilijker voor hoogbouw....
Een 192vz blazen naar een DP mag tegenwoordig niet meer maar los daarvan. Ik weet oprecht niet waarom de grens van dat project daar was gelegd. Er kunnen vele redenen zijn maar je moet die grens ergens leggen. Deze driehoek waar het over gaat kan ook in een ander project gebied mee worden genomen.

Maar eerlijk is eerlijk... Ik zou dit wel hebben meegenomen in project Spijkerbuurt. Het spoor aan de bovenzijde en de singel aan de andere kant vormen logischere grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Barre73 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:44:
[...]

Een 192vz blazen naar een DP mag tegenwoordig niet meer maar los daarvan.
Okay. Ik ben dan wel geen glasvezel engineer of FttH manager. Maar weet wel veel van Reggefiber PVE :)
Waarom is zo'n upgrade niet toegstaan? Hoe zou er anders upgrades naar een City-pop of Area-pop aangelegd moeten worden?

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
lSltAlKeR schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:14:
[...]

Okay. Ik ben dan wel geen glasvezel engineer of FttH manager. Maar weet wel veel van Reggefiber PVE :)
Waarom is zo'n upgrade niet toegstaan? Hoe zou er anders upgrades naar een City-pop of Area-pop aangelegd moeten worden?
Voor zover ik weet (maar dan moet ik eerst PvE 6.0 weer eens nalezen..) wil men geen 192 meer in een 14mm. 96 uiteraard wel. En sinds NC2016 is dat bijna altijd voldoende.
Maar ik zal het nog eens nakijken. Misschien was dat specifiek in een bepaald gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

FutureCow schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:04:
Via marktplaats een amino a140 aangeschaft, maar krijg deze niet werkend op het iptv netwerk van solcon. Ik heb al 2x een a610 bij mijn abbo die prima werken. Zijn er bepaalde handelingen nodig? Of zijn er fysiek andere kastjes die niet werken op het solcon netwerk?
De hardware is het probleem niet.
Ik heb hier thuis zowel de A140, als de A610 als de M540 draaien.

Mijn vermoeden is dat die Amino van Marktplaats uit een andere regio of van een andere provider komt en er iets in de software zit.

Misschien kun je hem naar factoy default krijgen (ff google-en) en dan nog een keer proberen.
Als je een toetsenbord aansluit via USB kun je volgende mij tijdens het starten in een menu komen met ALT+M (dacht ik).

Andere optie is het gewoon ff aan Solcon vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herozen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03 22:02
alve schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:09:
Dit kan inderdaad aan de switch liggen. De switch die wel goed werkt is deze Netgear GS105E ProSafe Plus. of de 8 poorts versie Netgear GS108E. Dit zijn managed switches maar je hoeft niets in te stellen. Zo uit de doos aansluiten. Dit is ivm IMGP snooping. Ik had zelf ook allerlei vage klachten maar met deze switches opgelost. Ook bij familie met KPN glas aansluiting met problemen deze switch ingezet en probleem over.

[ Voor 8% gewijzigd door herozen op 17-12-2019 14:59 ]

Hennie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdj84nl
Eindelijk alles aan de praat gekregen in bridge modus. Ze hebben nu beide vlans (22 internet en 24 iptv) untagged op 2 verschillende poorten aangeleverd op de huawei, mijn firewall erachter heb ik nu met 2 wan poorten geconfigureerd, en ik krijg op beide een ip adres vanuit solcon (1 publiek, de andere in een 10.x.x.x reeks)

IGMP proxy aan, snooping op de switch aan, routes aangemaakt en alles werkt uitstekend, heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

NICE! (y) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Iedereen hier alvast een gelukkig, gezond en mooi 2020 toegewenst!
*O* :)F :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Thasaidon schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:31:
Iedereen hier alvast een gelukkig, gezond en mooi 2020 toegewenst!
*O* :)F :9B
jij ook :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33
Wij kunnen al wekenlang niets kijken via npo.nl (100Mbps glasvezel verbinding).

Ergens begin december is het probleem ontstaan. De reclame voorafgaand aan een uitzending werd wel getoond, maar daarna (zodra de eigenlijke uitzending zou moeten beginnen), bleef de videoplayer hangen.
Na een paar dagen was dit opgelost, maar sinds de Kerstdagen zijn de problemen terug. Zelfs de reclame wordt niet meer afgespeeld.

'k Heb al meerdere contact gehad met de helpdesk, maar meer dan de boodschap dat men er druk mee bezig is, kom ik niet.
Beloftes dat ik zou worden teruggebeld door een 2e-lijner met meer inhoudelijke informatie, worden niet nagekomen.
Als ik nu een rapportcijfer zou moeten geven aan Solcon, werd dat zeker geen voldoende.

Herkenbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 12:56
Cranberry schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:24:
Wij kunnen al wekenlang niets kijken via npo.nl (100Mbps glasvezel verbinding).

(...)

Herkenbare problemen?
Dit heb ik soms op android of ios (nooit tegelijk op beiden gelukkig), meestal met een update van de app weer verholpen.Op welk apparaat/OS draait je npo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@esky we gebruiken daar alleen W10-laptops voor. We maken geen gebruik van IPTV/het televisiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb net even gekeken, maar ik kan gewoon via npo.nl een aflevering kijken van bv "Ḧoogvliegers".
Ik krijg eerst 2 reclames en daarna begint de serie. Zonder problemen.

Ik gebruik wel Firefox in Linux op mijn Chromebook, maar dat zou niet uit mogen maken.
Ik zit in regio Veenendaal.

Enige wat ik kan bedenken is dat jou publieke IP door de NPO gezien word als "Niet NL IP" en de servers weigeren jou de content te laten zien. (Geoblocking)

Ik heb dat lang geleden ook wel eens gehad (toen ik in een ander DHCP pool zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Thx @Thasaidon !

Zojuist nog een keer getest (Chrome@FireFox @Win10), maar werkt niet.
Ik heb een IP-adres uit de range 83.247.x.x-range. Heb jij ook een adres uit deze range? Antwoord mag evt. via DM. Ik woon in Lunteren, dus redelijk in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cranberry schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:19:
Thx @Thasaidon !

Zojuist nog een keer getest (Chrome@FireFox @Win10), maar werkt niet.
Ik heb een IP-adres uit de range 83.247.x.x-range. Heb jij ook een adres uit deze range? Antwoord mag evt. via DM. Ik woon in Lunteren, dus redelijk in de buurt.
Als je de tip van Thasaidon volgt zou je eigenlijk een paar IP checkers online moderne proberen die de locatie van je IP adres grofweg geven.
Gewoon even googlen op IP checker. Als er eentje bij zit die jou in het buitenland plaatst dan klopt de tip en heb je een "tweedehands" buitenlands adres dat nog niet bij alle geo-databases is bijgewerkt. Of in ieder geval niet bij die van NPO online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Barre73 dank voor de tip, Zover had ik nog niet gedacht :-(

'k Heb een stuk of 10 ip checkers gebruikt. Geen enkele kwam met een buitenlandse locatie. Helaas dus (nog) geen aanknopingspunt.
De locatie vanuit de verschillende databases liep behoorlijk uiteen. Eén site kwam met de juiste postcode op de proppen. Da's wel verdraaid nauwkeurig.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste