[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 17:11
@Koffie: Duidelijk filmpje. Dit zou betekenen dat de Amino toch een redelijk snel kastje is en dat de firmware de beperkende factor is qua snelheid. Als Solcon hier iets aan zou kunnen doen....

Ik heb in één van de scripts op de Solcon-bootsite een naam gevonden van de Solcon-programmeur die (waarschijnlijk) heeft bijgedragen aan het platform Solcon-tv. Wellicht als we hem lichtjes aan z'n jas trekken om te vragen of deze "bugs" in de firmware opgelost kunnen worden, dan zou dit een hoop ergenis schelen.

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:33
wurtel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:00:
[...]

Ik ga morgen kijken of ik tussen Fritz en glasvezel kan zien of er nog wat van de Amino DHCP request geforward wordt naar Solcon; immers als er nieuwe firmware klaarstaat dan moet dat in de DHCP response aangegeven worden, bedacht ik mij.
Wurtel, zie jij kans om te testen met een andere router ipv Fritsbox en dan kijken of je TV aan de praat krijgt?
Thx

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02 15:58
@Heineken01 zolang je de juiste DHCP response kan geven dan zou het moeten werken, mits je router correct de multicast af kan handelen.

Ik heb gisteren het verkeer gecaptured wat tussen Fritzbox en glasvezel loopt bij het aanzetten van de Fritz en vervolgens de Amino, ik ben benieuwd wanneer de Fritz informatie krijgt over de beschikbare firmware versie (wat in de DHCP response gegeven wordt). Immers als Solcon een nieuwe versie neerzet dan moet de Amino daarvan op de hoogte gesteld worden via de DHCP response (ik heb tenminste geen andere mechanisme daarvoor gezien). Hopelijk heb ik morgen tijd om die dump nader te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Laatst online: 07:33
wurtel schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:04:
@Heineken01 zolang je de juiste DHCP response kan geven dan zou het moeten werken, mits je router correct de multicast af kan handelen.
Ik krijg met de Draytek niet meer dan 18 tekens in de dhcp option, als ik die probeer te copy/pasten van je vorige post (live demo: http://eu.draytek.com:12925/ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vXeiTjuEpzoPe6efqqFzUFss/thumb.jpg

dhcp

EDIT: Ik zie dat er ook de mogelijkheid is om dhcp op de wan port aan te zetten:
wan dhcp

[ Voor 13% gewijzigd door Heineken01 op 20-11-2016 21:56 ]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Bij DHCP-option alleen "option 43" invullen. Dat wat achter "option 43" staat, invullen bij DataType/AddressList.

Het gaat om DHCP op de Lan-zijde, omdat de ontvanger een DHCP-adres moet krijgen en daarop moet reageren.

[ Voor 33% gewijzigd door HenriBusger op 20-11-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Wat vinden jullie? Ik heb Solcon via een support request gevraagd om het volgende:
Met het veranderen van de voorwaarden door RTL/SBS is de interactieve televisie niet meer wat het wel eerst was. Conform art 4.6 v/d Alg. voorwaarden wens ik dus over te stappen naar een product zonder interactieve televisie (dus alleen Rekam). Telefonie is ook niet kritisch, ik stap wel over naar een externe SIP provider. Svp dus een aanbieding voor internet alleen met 100 MBit snelheid en Rekam TV.
De respons:
Naar aanleiding van uw bericht over het niet kunnen doorspoelen van de reclame's bij de commerciële zenders stuur ik u dit bericht. U geeft aan dat interactief alleen maar doorspoelen is van reclame's bestaat. Onder interactieve televisie wordt meer verstaan dan alleen doorspoelen. Wij kunnen dan ook dit pakket op dit moment niet voor u aanpassen naar een ander pakket omdat u in het eerste jaarcontract zit. Na 01 juni 2017 kunnen wij het pakket aanpassen ... blabla etc.
Lekker dan? RTL/SBS knijpen Solcon af, waardoor ik een half product ontvang wat ik eerst wel kreeg maar nu niet meer, "maar Solcon kan er niks aan doen". Verder geven ze telefonisch toe dat Ziggo en KPN dit niet hoeven te doen van RTL/SBS, maar ja "dat gaat om hele andere getallen gebruikers".

Ik ben er zo klaar mee, hoe - dat wil zeggen met welke rechtsgeldige argumenten - moet ik mijn klacht indienen bij "De Geschillencommissie" zo dat ik in het gelijk gesteld wordt?
Kan Solcon zich zo maar verschuilen achter het argument wij-kunnen-er-niks-aan-doen-u-moet-bij-RTL-zijn?
Hetzelfde spelletje doen ze natuurlijk weer in januari als HBO verdwijnt uit het pakket ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
MOmax schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:29:
Wat vinden jullie? Ik heb Solcon via een support request gevraagd om het volgende:

[...]

De respons:

[...]

Lekker dan? RTL/SBS knijpen Solcon af, waardoor ik een half product ontvang wat ik eerst wel kreeg maar nu niet meer, "maar Solcon kan er niks aan doen". Verder geven ze telefonisch toe dat Ziggo en KPN dit niet hoeven te doen van RTL/SBS, maar ja "dat gaat om hele andere getallen gebruikers".

Ik ben er zo klaar mee, hoe - dat wil zeggen met welke rechtsgeldige argumenten - moet ik mijn klacht indienen bij "De Geschillencommissie" zo dat ik in het gelijk gesteld wordt?
Kan Solcon zich zo maar verschuilen achter het argument wij-kunnen-er-niks-aan-doen-u-moet-bij-RTL-zijn?
Hetzelfde spelletje doen ze natuurlijk weer in januari als HBO verdwijnt uit het pakket ...
Overdrijf je niet een beetje? Je moet dus nu verplicht reclame kijken tijdens opnames of uitzending gemist. Dat is voor jou zo'n grote dealbreaker dat je per direct weg wil?

Ik vind het een beetje vreemd moet ik zeggen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou ik vind het een stuk kwalijker dat ik geen enkele zender hoger dan 1, 2 en 3 niet meer op pauze kan zetten.
Solcon heeft nog niet op mijn vragen gereageerd.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Barre73 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:27:
[...]
Overdrijf je niet een beetje? Je moet dus nu verplicht reclame kijken tijdens opnames of uitzending gemist. Dat is voor jou zo'n grote dealbreaker dat je per direct weg wil?

Ik vind het een beetje vreemd moet ik zeggen...
't Gaat even over het principe. 't Komt hier op neer, voorheen kon ik konden wij op de RTL/SBS zenders:
- een film een dag later kijken met het voordeel dat we alle reclames konden skippen
- of een film niet helemaal kijken op het moment van uitzenden, maar die de volgende dag opzoeken, doorspoelen naar het punt waar wij gebleven waren en vanaf daar verder kijken.

Nu wordt je verplicht om heel de film incl. reclames uit te zitten. Nu snap ik best dat RTL/SBS balen dat ze reclame inkomsten missen, maar je kunt toch best iedere keer als er wordt doorgespoeld een soort tussen blokje met reclame laten zien?

Des te onverkwikkelijker is het dat ons dit nooit was overkomen als wij klant waren geweest bij KPN/Ziggo.

Om die reden heb ik dit ook gemeld bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
"Solcon bood tot 19-10-2016 de interactieve functie "doorspoelen" aan op de zenders RTL 4, 5, 7 en SBS 6 en 9 en Veronica. Dit is Solcon onmogelijk gemaakt door verandering van voorwaarden door RTL/SBS. Zelf zegt Solcon daarover: "Door een wijziging in de rechten van de zenders van zowel de RTL groep als de SBS groep zijn providers niet meer geautoriseerd om vooruit te spoelen in opgenomen programma’s en uitzendingen via TV Gemist. Helaas moeten ook wij hieraan voldoen, waardoor u dit vanaf heden niet meer kunt."
Een dergelijke wijziging is niet doorgevoerd bij grote providers als KPN en Ziggo. Ik vind dat (klanten van) kleine SIPs hierdoor benadeeld worden.
Verder weigert Solcon om het contract te ontbinden, omdat Solcon hier niks aan kan doen. Is Solcon hiertoe gerechtigd?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wurtel
@Heineken01 ik heb even de dump bekeken die ik gemaakt heb van het verkeer tussen fritzbox en glasvezel wanneer de fritzbox herstart wordt.

Er blijkt aan die kant toch wel een aparte VLAN voor televisie gebruikt te worden, nl. 188 (verschilt waarschijnlijk tussen glasvezel netwerken). De fritzbox doet tegelijk een DHCP request op het "gewone" (niet-tagged) netwerk, en op VLAN 188. Het antwoord wat op VLAN 188 komt bevat ook diezelfde Vendor-Specific Information die de fritzbox doorgeeft aan de Amino.

Of de fritzbox is ongelovelijk flexibel te configureren of de firmware is Solcon-specifiek. Ik vind wel iets over VLAN 188 terug in een backup van de configuratie, ook een "replicate_dhcpoptions" regeltje waarin aangegeven wordt dat bepaalde DHCP options dus gekopieerd moeten worden naar de interne DHCP responses.

Het is dus toch iets ingewikkelder dan ik gedacht had. Je router moet dus wel een aparte VLAN aan de WAN kant kunnen ondersteunen en daar een 2e DHCP request op loslaten. Ook moet vermoedelijk wel "IPTV_RG" als client identifier meegestuurd worden. Ik zal nog eens de DHCP chat uitpluizen en hier ter documentatie neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Antwoord van Solcon:
Dat laatste probleem dat u omschrijft klopt, dat is met de update er uit gehaald. Dit willen zij wel weer herstellen
omdat dit toch een handige functionaliteit is. De traagheid met het menu zou vanaf nu verleden tijd moeten zijn. Heeft u
al de twee ontvangers laten herstellen zodat zij de instellingen weer opnieuw ophalen? Dit doet u door de volgende
handelingen uit te voeren: Menu -> Instellingen -> Herstellen.
Volgende week zal er weer een update uitgevoerd worden op het televisieplatform.
Toegegeven : na "Instellingen -> Herstellen" kon ik op vrijwel alle zenders timeshiften (nog niet op alle: TLC, Net Geographic en 24kitchen bijvoorbeeld niet). Ook kon ik hierna het apparaat een andere naam geven zonder vast te lopen.

Mijn andere vragen nog maar eens herhaald omdat men hier niet op in ging:
- Het stoppen van een lokale opname (je kijkt een zender, druk op REC) is blijkbaar niet mogelijk. dit kon met de vorige firmware wel. Wanneer komt dit terug?
- Het alvast bekijken van een lokaal lopende opname is blijkbaar niet mogelijk, dit kon met de vorige firmware wel en heeft dus niets met het IPTV platform te maken (het apparaat is simpelweg in staat dit te doen). Wanneer komt dit terug?

• Barre73
  • Nu online
MOmax schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:59:
[...]

't Gaat even over het principe. 't Komt hier op neer, voorheen kon ik konden wij op de RTL/SBS zenders:
- een film een dag later kijken met het voordeel dat we alle reclames konden skippen
- of een film niet helemaal kijken op het moment van uitzenden, maar die de volgende dag opzoeken, doorspoelen naar het punt waar wij gebleven waren en vanaf daar verder kijken.

Nu wordt je verplicht om heel de film incl. reclames uit te zitten. Nu snap ik best dat RTL/SBS balen dat ze reclame inkomsten missen, maar je kunt toch best iedere keer als er wordt doorgespoeld een soort tussen blokje met reclame laten zien?

Des te onverkwikkelijker is het dat ons dit nooit was overkomen als wij klant waren geweest bij KPN/Ziggo.

Om die reden heb ik dit ook gemeld bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
"Solcon bood tot 19-10-2016 de interactieve functie "doorspoelen" aan op de zenders RTL 4, 5, 7 en SBS 6 en 9 en Veronica. Dit is Solcon onmogelijk gemaakt door verandering van voorwaarden door RTL/SBS. Zelf zegt Solcon daarover: "Door een wijziging in de rechten van de zenders van zowel de RTL groep als de SBS groep zijn providers niet meer geautoriseerd om vooruit te spoelen in opgenomen programma’s en uitzendingen via TV Gemist. Helaas moeten ook wij hieraan voldoen, waardoor u dit vanaf heden niet meer kunt."
Een dergelijke wijziging is niet doorgevoerd bij grote providers als KPN en Ziggo. Ik vind dat (klanten van) kleine SIPs hierdoor benadeeld worden.
Verder weigert Solcon om het contract te ontbinden, omdat Solcon hier niks aan kan doen. Is Solcon hiertoe gerechtigd?"
Voor jou ter info: Bij Ziggo speelt het dus ook. Uiteraard niet bij opnames aangezien die bij Ziggo op je harde schijf staan en niet in een cloud. Maar wel bij bijv. Replay TV.

meesje in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Barre73 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:49:
[...]

Voor jou ter info: Bij Ziggo speelt het dus ook. Uiteraard niet bij opnames aangezien die bij Ziggo op je harde schijf staan en niet in een cloud. Maar wel bij bijv. Replay TV.

meesje in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"
OK, dat is nuttig om te weten. Ik vermoedde het eigenlijk zelf ook. Het begrip "interactieve TV" is ook nogal .... interactief. En blijkbaar aan gebruiks-inflatie onderhevig. Als RTL/SBS hun voorwaarden markt-breed hebben doorgedrukt (dus ook bij KPB Play, Knippr, etc.), dan heb ik natuurlijk geen zaak - dat zie ik ook wel.

Anyhow, het volgende: Solcon heeft per email Film1 aangeboden te vervanging van HBO.
Betreft: HBO stopt met uitzenden in Nederland

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht al in de media heeft gelezen, gaat de betaalzender HBO stoppen met uitzenden in Nederland vanaf 1 januari 2017. Ook u neemt deze zender af via Solcon. Helaas moeten wij u meedelen dat ook voor u de uitzendingen van de drie HD-kanalen van HBO, de dienst HBO On Demand en de app HBO Go volgend jaar niet meer beschikbaar zijn.

Een uitstekend alternatief: HBO vervangen door Film1
Aangezien HBO in uw geval deel uitmaakt van uw internetpakket, hebben wij voor u een uitstekend alternatief. Met ingang van 1 januari 2017 vervangen wij namelijk in uw huidige internetpakket HBO voor de 5 reclamevrije kanalen van Film1. Daarnaast geeft de extra Film1 App u toegang tot de uitgebreide on demand filmcatalogus met honderden reclamevrije films en series.

Kanalen automatisch toegevoegd
De volgende TV-kanalen worden vanaf 1 januari 2017 automatisch toegevoegd aan uw zenderlijst: Film1 Premiere, Film1 Action, Film1 Family, Film1 Drama, Film1 Sundance. Let op: herstart wel uw TV-ontvanger om de wijzigingen door te voeren.

Lees meer over het aanbod van Film1.

Activeren van de Film1 App
Om altijd en overal Film1 te kunnen bekijken: download eerst de Film1 App (zie onderaan pagina).

Om de Film1 App te activeren heeft u de koppelcode nodig. Deze vindt u als volgt:

1. Start de TV-ontvanger op
2. Klik op ‘pop-up menu’ op de afstandbediening van uw TV-ontvanger
3. Ga naar het menu ‘Instellingen'
4. Ga in het menu ‘Instellingen' naar ‘abonnee codes’. Hier staat uw koppelcode Film1

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan u graag te woord op doordeweekse dagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur op 088 – 003 22 22.

Met vriendelijke groet,

Solcon
Afdeling Klantenservice
Ik heb geen idee of dat een waardige opvolger is van HBO, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
MOmax schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:07:
[...]

OK, dat is nuttig om te weten. Ik vermoedde het eigenlijk zelf ook. Het begrip "interactieve TV" is ook nogal .... interactief. En blijkbaar aan gebruiks-inflatie onderhevig. Als RTL/SBS hun voorwaarden markt-breed hebben doorgedrukt (dus ook bij KPB Play, Knippr, etc.), dan heb ik natuurlijk geen zaak - dat zie ik ook wel.

Anyhow, het volgende: Solcon heeft per email Film1 aangeboden te vervanging van HBO.

[...]

Ik heb geen idee of dat een waardige opvolger is van HBO, jullie wel?
Bij KPN waren er heel wat klanten die smeekten om Film1 in plaats van HBO. Dat is daar niet gebeurd maar geeft voor mij wel aan dat het blijkbaar als goed alternatief werd gezien door veel klanten.
Maar je kijkt toch zelf eerst op de website van Film1 wat ze allemaal uitzenden? Jij weet zelf het beste wat jou interesseert en wat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In het kader van op alle slakken zout leggen : Ik vind 1-12 communiceren over iets wat per 28-08 al bekend was wel behoorlijk laat ..

Weet iemand waar een changelog oid te vinden is van de recente firmware voor Amino STB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 11:41
Om aan te sluiten op de discussie over de update van Solcon:

Het betreft niet enkel doorspoelen van reclame, maar tevens:
- onmogelijk maken van terugkijken van opnames.
- na enige tijd begint het inperken van functionaliteit steeds meer te irriteren. Dit is niet waar je voor hebt betaald.

Mijn reactie die ik reeds aan Solcon heb gecommuniceerd:
[/quote]
Beste Solcon,

N.a.v. uw update die onlangs is uitgevoerd heb ik een klacht: Het alles in 1 abonnement bij u nemen wij af voor voornamelijk twee zaken: tv en internet. Dat laatste werkt nog prima, echter zijn we sinds de update die u onlangs blijkbaar heeft uitgevoerd zeer ontevreden (https://www.solcon.nl/particulier/blog/update-solcon-tv/).

We maken altijd gebruik van (serie)opnames om zodoende half of niet gekeken series terug te kunnen kijken. Sinds uw update werkt het volgende niet meer of slecht voor opnames bij RTL en SBS:

- verder kijken van een opgeslagen aflevering: we kunnen niet doorspoelen naar het punt waar we gestopt zijn en zijn daardoor verplicht de gehele aflevering opnieuw te bekijken

- kijken van een opgeslagen aflevering: uw opnames zijn zo onnauwkeurig dat er vaak aan het begin enkele minuten van het vorige programma zijn opgenomen. Doordat ik niet kan doorspoelen moeten we wachten totdat het programma begint.
Voorheen was deze onnauwkeurigheid geen probleem omdat we konden doorspoelen.

- na een pauze/play van een opgeslagen aflevering wil uw Amino tv-ontvanger wel eens per ongeluk opnieuw beginnen aan een aflevering. Hierdoor moeten we verplicht nogmaals het hele stuk opnieuw kijken. Voorheen was dit slechts een klein probleem omdat we konden doorspoelen.

Indien u niet verwacht dat deze beslissing terug wordt gedraaid wil ik ons abonnement annuleren omdat ik het contract heb afgesloten voor functionaliteit die ik nu niet meer heb. Graag hoor ik van u hoe ik dit in gang kan zetten.

Met vriendelijke groet,
--
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar die issues zijn er niet met lokale opnamen, waarom nemen jullie dan niet lokaal op? Niet door kunnen spoelen kan ik mee leven, zo lang het cloud opnames betreft (en dus niet lokcal hdd opnames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:08

TVL

Solcon biedt Onbeperkt bellen aan bij hun abonnementen voor 12,50 maar hoorde van iemand dat dit niet zo onbeperkt is als het lijkt. Blijkt maar 250 minuten te zijn. Bovendien is Solcon niet helemaal eerlijk in hun communicatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Op welk netwerk zit Solcon mobiel eigenlijk? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Koffie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:04:
Maar die issues zijn er niet met lokale opnamen, waarom nemen jullie dan niet lokaal op? Niet door kunnen spoelen kan ik mee leven, zo lang het cloud opnames betreft (en dus niet lokcal hdd opnames).
Koffie, heb jij een Amino STB met harddisk? Want alleen dan kan je lokaal opnemen. Met de huidige Dune hardware kunnen alleen cloud opname's gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb twee amino's A140 (zonder harddisk), voor de overgang kon ik helemaal niet opnemen zowel niet lokaal als in de cloud. nu kan ik opnemen in de cloud, dat is dus een aardige verbetering (ondanks de beperkingen ervan).
Het is wel jammer dat je nu niet meer met de iPad kan zappen, (dat kon met de glashart media app)

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Volgens mij ondersteunt de Amino A140 wel een externe USB schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
wurtel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:33:
Op welk netwerk zit Solcon mobiel eigenlijk? Ik kan dat nergens vinden.
Bij de lancering in sept. 2014 was het T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
wurtel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:51:
Volgens mij ondersteunt de Amino A140 wel een externe USB schijf.
Het lijkt er inderdaad op dat de A140 dit ondersteund, als ik een externe USB harddisk aansluit verschijnt er bij 'Systeem info' een extra regel 'Lokale opname capaciteit: 0B (0B vrij)' en bij het menu ' instellingen' de optie 'Extra opname tijd voor lokale opnames'. ik kon nog niets vinden of- en hoe deze hdd geprepareerd moet worden.

Edit: het lijkt inderdaad te kunnen, ik krijg bij OK/Opname opties de mogelijkheid om een opname lokaal op te slaan. Ik kan alleen de lokale opname niet stoppen en er lijkt geen harddisk activiteit, kijken of de opname lukt.

Helaas, de Amino ziet wel een harddisk maar kan er nog niets mee.

[ Voor 23% gewijzigd door zxspectrum op 03-12-2016 13:37 ]

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MOmax schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:37:
[...]

Koffie, heb jij een Amino STB met harddisk? Want alleen dan kan je lokaal opnemen. Met de huidige Dune hardware kunnen alleen cloud opname's gemaakt worden.
Ja, Amino's , al vanaf dag 1 dat ik daar klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 12:35

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Volgens mij is op de A140's de "externe schijf" functie geblokkeerd in de software (heb ik me ooit eens laten vertellen).
Daarom heb ik twee A5xx met interne HD's. Die werken (vooralsnog) wel met lokale opnames.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
Thasaidon schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:55:
Volgens mij is op de A140's de "externe schijf" functie geblokkeerd in de software (heb ik me ooit eens laten vertellen).
Daarom heb ik twee A5xx met interne HD's. Die werken (vooralsnog) wel met lokale opnames.
Dat dacht ik inderdaad ook maar sinds de nieuwe firmware moet ik kiezen tussen lokaal of in de cloud (wanneer een externe harde schijf is aangesloten) op de A140.
Dus ik denk ik probeer het gewoon maar tot nu toe tevergeefs.

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vraagje over de nieuwe firmware : Als je tijdens het kijken van een zender op Info drukt, krijg je een OSD met informatie over de huidige uitzending. Hoe krijg je het volgende deel van de tekst te zien over het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Bij deze wil ik iedereen hier de allerbeste wensen voor 2017 toewensen!
Dat het maar een mooi Tweakers jaar mag worden ;-)

.

@Koffie,
Ik durf het je niet te zeggen. Als ik op de info knop druk krijg ik een lijst met zenders waar ik naartoe kan zappen.

[ Voor 35% gewijzigd door Thasaidon op 01-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Vandaag heeft solcon zomaar een vast IP veranderd waaraan ook een PTR record hangt...
Volgens de HD levert solcon geen vaste IP's en een PTR record what?

Hopelijk lost de 2e lijn het snel op.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 09-01-2017 17:40 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Voor zover ik weet levert Solcon gewoon vaste IP's, tenzij ze zaken aanpassen of er problemen zijn (geweest) met DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Solcon heeft het oude vaste IP adres niet meer kunnen herstellen, het nieuwe IP had ook een dynamic toewijzing dit hebben ze gisteren gelukkig nog veranderd.

Thasaidon,

Dat een IP voor jouw niet veranderd wil nog niet betekenen dat het IP daadwerkelijk static is, als je met je zogenaamde vaste IP wat dynamisch omschreven is een mailserver draait dan wordt de helft van je mail geblokkeerd.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:58:
Solcon heeft het oude vaste IP adres niet meer kunnen herstellen, het nieuwe IP had ook een dynamic toewijzing dit hebben ze gisteren gelukkig nog veranderd.

Thasaidon,

Dat een IP voor jouw niet veranderd wil nog niet betekenen dat het IP daadwerkelijk static is, als je met je zogenaamde vaste IP wat dynamisch omschreven is een mailserver draait dan wordt de helft van je mail geblokkeerd.
Mijn IP is vast, want ik kan aan de FTU (Genexis v2) hangen wat ik wil, ik krijg iedere keer hetzelfde IP adres.
Of de range waar ik in zit ook als "Dynamic" gezien word weet ik niet.

Ik kreeg gister toevallig de mail dat ik over gezet zou worden naar een ander abonnement ivm "het nieuwe TV kijken".
Maar daar stond verder niets in over wat er dan aan mijn internet zou veranderen, dus heb die vraag nu bij de helpdesk neergelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 12-01-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je van IPTV overstaapt krijg je idd een nieuw IP adres. Deze krijg je tijdig al toegewezen, terug te vinden bij serviceweb -> orderstatus -> pakketwijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Thanx, maar daar staat nu nog helemaal niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjarntz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik ben sinds meer dan een jaar gebruiker van Solcon Alles in 1 via glasvezel. Op zich wel tevreden met de kwaliteit van diensten. Alleen heb ik een enorm probleem met de wifi. Ik heb dus geen goed signaal in mijn gehele huis. Het accespoint staat in de meterkast op de begane grond. Beneden is het signaal goed; maar op de eerste verdieping en op de tweede verdieping dus slecht. Ik heb betonnen muren dus zomaar kabels trekken is niet eenvoudig. Nu zag ik dat Linksys een nieuw Mesh systeem heeft; de Velop. Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn. Kan ik dan dit systeem achter het modem van Solcon plaatsen en de het modem van Solcon in bridge modes zetten?

Of adviseren jullie iets anders?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zet je access point eens buiten de meterkast.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Tylen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:51:
Zet je access point eens buiten de meterkast.
Het access point waar hij het over heeft is waarschijnlijk de Fritz!Box. Dus die gaat niet zo makkelijk buiten de meterkast.
mjarntz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:32:
Ik ben sinds meer dan een jaar gebruiker van Solcon Alles in 1 via glasvezel. Op zich wel tevreden met de kwaliteit van diensten. Alleen heb ik een enorm probleem met de wifi. Ik heb dus geen goed signaal in mijn gehele huis. Het accespoint staat in de meterkast op de begane grond. Beneden is het signaal goed; maar op de eerste verdieping en op de tweede verdieping dus slecht. Ik heb betonnen muren dus zomaar kabels trekken is niet eenvoudig. Nu zag ik dat Linksys een nieuw Mesh systeem heeft; de Velop. Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn. Kan ik dan dit systeem achter het modem van Solcon plaatsen en de het modem van Solcon in bridge modes zetten?

Of adviseren jullie iets anders?

Dank!
Het lijkt erop dat Velop van Linksys werkt met één router en twee access points. Je zou dus je Fritz!Box moeten vervangen voor zo'n Velop kastje. Ik kan je niet garanderen dat dit gaat werken; sterker nog ik zou het niet eens proberen.

Wat een betere oplossing zou zijn is een sterke access point centraal in huis plaatsen. Ik hoor veel Tweakers positief over de access points van het merk Ubiquiti praten. Zo'n losse access point zou je overigens wel met een kabel aan moeten sluiten. En ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is.

Als je echt geen kabel kan trekken, dan zou je een draadloze repeater moeten aanschaffen (ook van bijvoorbeeld Linksys). Maar hier kleven wel nadelen aan, zoals een verminderde snelheid en matige betrouwbaarheid.

[ Voor 87% gewijzigd door wimpien op 04-03-2017 14:09 . Reden: Quotes en extra reactie toegevoegd ]

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik heb een UTP kabel door het huis lopen naar zolder. Daar staat een AVM FRITZ 1750E Access Point.
Werkt ook prima icm de 7360 van Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ben ik de enige, of hebben meer mensen last van "stottering" en/of "wegvallen" van radio zenders?

Ik had voor de overgang naar "Het nieuwe TV kijken" af en toe last van stotterende radio zenders (via de Amino).
Maar sinds ik over ben is het alleen nog maar erger geworden.
Voorheen "stotterde" de radio af en toe, maar nu vallen er gewoon stiltes variërend van een paar seconden tot een dikke minuut.

De tv zenders lijken wel goed te gaan...

Resetten (spanningsloos maken) van de Amino en de FTU helpt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 03-04-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Thasaidon schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:23:
Ben ik de enige, of hebben meer mensen last van "stottering" en/of "wegvallen" van radio zenders?

Ik had voor de overgang naar "Het nieuwe TV kijken" af en toe last van stotterende radio zenders (via de Amino).
Maar sinds ik over ben is het alleen nog maar erger geworden.
Voorheen "stotterde" de radio af en toe, maar nu vallen er gewoon stiltes variërend van een paar seconden tot een dikke minuut.

De tv zenders lijken wel goed te gaan...

Resetten (spanningsloos maken) van de Amino en de FTU helpt niet.
Ik heb stotteren met de tv, had ook last met "Deze zender is momenteel niet beschikbaar" (dune 102) heb nu een Amino binnen. Opnames als je dat wil wel de cloud is het zelfde wat je kan opnemen. Ik wil TLC opnemen dat gaat niet dat zijn de volgende klachten die ze gaan krijgen. Interactive tv is bij solcon niet interactief.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Ik kijk net bij solcon maar het opname pakket is alleen voor 17 zenders en ik heb 100 tv zenders.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb o.a. een Amino M540 (geloof ik), daar zit nog een HD in, dus ik kan daarmee nog lokaal opnemen, ongeacht welke zender.
Of er op opnemen in de cloud beperkingen zitten weet ik niet, want ik neem dus alles lokaal op.

Overigens werd mijn probleem door de Solcon helpdesk onder de "landelijke storing bij KPN" geschoven.
Ondanks dat het probleem bij mij al speelde sinds ik over ben gezet naar "het nieuwe tv kijken" in februari.

Verstoringen in DSL en Glasvezel verbinding, Landelijk
https://www.solcon.nl/par...vice/storingen-onderhoud/

Maar deze zou 13-04 opgelost moeten zijn.

Dus ik moet nog even kijken of het ook echt opgelost is, want ik heb van het weekeinde niet veel de tv/radio aan gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door Thasaidon op 18-04-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diokhan
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11-2020
Mijn ouders hebben sinds kort solcon en die moeten extra betalen om te kunnen opnemen..
Nu ben ik op zoek geweest naar zo'n Amino m540 maar dat is nog vrij lastig.

Weet iemand of ik een andere recorder kan krijgen hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

[b]Diokhan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:45
Nu ben ik op zoek geweest naar zo'n Amino m540 maar dat is nog vrij lastig.

Weet iemand of ik een andere recorder kan krijgen hier voor?
Volgens mij staan er nog wel wat op marktplaats.
Maar ik weet niet of er ook andere recorders werken.

.

Vwbt mijn storing...
Ik heb nu 2 van de 4 Amino's op poorten 3 en 4 aangesloten op de Genexis (wist niet dat dat kon...)
en deze lijken vooralsnog geen problemen te hebben.
Het stotteren gaat op de andere 2 Amino's op poort 2 gewoon door.
Het lijkt er dus op dat poort 2 niet lekker is.
Solcon komt dinsdag de boel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-07 10:24
ik heb nu telfort adsl icm met een experia v8 modem.
Deze heb ik nu in bridged modus staan en daar zelf een pfsense router achter gezet.
Nu zijn ze in de noordoostpolder (waar ik dus woon) druk bezig met het aanleggen van van glasvezel in het buitengebied. Dat initiatief heeft fiberflevo en hun doen dat in samenwerking met solcon. Wij hebben ons hier ook voor aangemeld en nemen er ook telefonie bij. Bij telfort kun je alleen de modem in bridged modus zetten als je geen gebruik maakt van telefonie en tv. Ik was even benieuwd hoe dat zit bij solcon glasvezel en of dat mogelijk is in combinatie met telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:07
Zijn gewoon SIP gegevens dus alles is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@jwvdst
Volgens mij levert Solcon op Glas gewoon een Fritzbox.
Deze router verzorgt dan je Internet en VoIP.

En die Fritzbox kun je gewoon vervangen voor een andere router welke VoIP aan kan, of je hangt de Fritzbox achter je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Thasaidon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:14:
@jwvdst
Volgens mij levert Solcon op Glas gewoon een Fritzbox.
Deze router verzorgt dan je Internet en VoIP.

En die Fritzbox kun je gewoon vervangen voor een andere router welke VoIP aan kan, of je hangt de Fritzbox achter je eigen router.
Het zou wel mooi zijn om vanwege de ac wifi die de router heeft de fritzbox weer te gebruiken. En als die dan het VoIP ook nog weer kan doen zou helemaal mooi zijn. Moet ik dan voor de VoIP nog dingen instellen op mn eigen pfsense router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb al jaren glasvezel en ben, toen XMS over zou gaan naar Telfort, overgestapt naar Solcon.

De glasvezel word dan op een FTU aangesloten en middels de Modem (Genexis) gesplitst in de diverse diensten.
In mijn geval een vlan voor Internet en VoIP, welke uit komt op de 1e ethernet poort van de Genexis
En een vlan voor IPTV (en radio) welke uit komt op de 2e ethernet poort van de Genexis.

Normaal gesproken word de Fritzbox aangesloten op die 1e poort en handelt deze je Internet en VoIP af.
De wifi is dan ook gewoon te gebruiken.

Wil je nou een eigen router aansluiten dan kan dat gewoon.
Maar je moet dan

OF VoIP configureren op die router, dan heb je de Fritzbox niet meer nodig.

OF je moet de Fritzbox achter je eigen router hangen. Dan moet je enkel wat SIP poorten forwarden op je iegen router naar de Fritzbox toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Thasaidon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:07:
Ik heb al jaren glasvezel en ben, toen XMS over zou gaan naar Telfort, overgestapt naar Solcon.

De glasvezel word dan op een FTU aangesloten en middels de Modem (Genexis) gesplitst in de diverse diensten.
In mijn geval een vlan voor Internet en VoIP, welke uit komt op de 1e ethernet poort van de Genexis
En een vlan voor IPTV (en radio) welke uit komt op de 2e ethernet poort van de Genexis.

Normaal gesproken word de Fritzbox aangesloten op die 1e poort en handelt deze je Internet en VoIP af.
De wifi is dan ook gewoon te gebruiken.

Wil je nou een eigen router aansluiten dan kan dat gewoon.
Maar je moet dan

OF VoIP configureren op die router, dan heb je de Fritzbox niet meer nodig.

OF je moet de Fritzbox achter je eigen router hangen. Dan moet je enkel wat SIP poorten forwarden op je iegen router naar de Fritzbox toe.
dat is wel het makkelijkste dan omdat ik de fritzbox ook al voor de wifi wil gebruiken is met behulp van forwarden het ook maar een kleine moeite om de router her te gebruiken voor de viop
Hoe is jou ervaring dan van de fritzbox router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik gebruik de Fritzbox enkel voor VoIP en niet als daadwerkelijke router.
Daar heb ik een Mikrotik voor :-)

Dus ik heb geen ervaring met de huidige Fritzbox routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 13:18
jwvdst schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:04:
ik heb nu telfort adsl icm met een experia v8 modem.
Deze heb ik nu in bridged modus staan en daar zelf een pfsense router achter gezet.
Nu zijn ze in de noordoostpolder (waar ik dus woon) druk bezig met het aanleggen van van glasvezel in het buitengebied. Dat initiatief heeft fiberflevo en hun doen dat in samenwerking met solcon. Wij hebben ons hier ook voor aangemeld en nemen er ook telefonie bij. Bij telfort kun je alleen de modem in bridged modus zetten als je geen gebruik maakt van telefonie en tv. Ik was even benieuwd hoe dat zit bij solcon glasvezel en of dat mogelijk is in combinatie met telefonie
Dit vroeg ik mij ook af, en Solcon heeft hierover geantwoord:
---
Als glasvezel modem ontvangt u een Genexis modem. Daarop ontvangt u van Solcon
een Fritzbox 7360 router in bruikleen. De Fritzbox router ondersteund geen
bridge modus. Wel heeft deze router een expanded host (een optie die ervoor
zorgt dat alle poorten en het IP adres doorgezet worden naar een apparaat
erachter). Deze kunt u zelf instellen op uw Fritzbox.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Customer Care

---

Daarna heb ik gevraagd of de hele Fritzbox vervangen kan worden door een eigen router, en zij antwoorden:
---
Helaas is dit niet mogelijk in combinatei met Solcon TV. Solcon TV werkt alleen
wanneer u een router gebruikt die door Solcon geleverd is. Uiteraard kunt u
achter onze router ook uw eigen router aansluiten.

---

Dit laatste lijkt mij toch sowieso onzin? Waarom zou dat niet kunnen, kwestie van VLAN tagging + IGMP, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb ondertussen begrepen dat er meerdere types Genexis gebruikt worden.
De mijne heeft 4 eth poorten, waarbij poort 1 dus voor Internet is en de overige 3 voor IPTV.
Ik kan dus alles aansluiten wat ik wil op mijn internet poort, zonder dat ik aparte zaken voor mijn IPTV hoef in te regelen.

Maar er zijn ook Genexis types met maar 1 ethernet poort. En dan is het dus je FritzBox die de zaken splitst. Daar kun je dus niet zomaar wat anders aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Voor diegenen die het nog niet wisten...

nieuws: Deel Solcon-klanten heeft sinds woensdag last van glasvezelstoring

Ik ben hier helaas 1 van.

Wat ik ervan begreep:
Er zouden meerdere storingen spelen (packetloss op verbinding en helemaal geen verbinding).
Dit zou in (oude) WBA gebieden spelen.
Probleem zou bij KPN (ITNS) liggen.
Prognose nog niet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:01
Had er bij de nieuwspagina overheen gelezen. Heb op 1 plek glasvezel van solcon (alleen internet) en nog geen klachten gehoord. Is in Horst (Limburg), geen idee of dit (oud) WBA gebied is.

Overigens daar de fritzbox in de kast liggen en een edgerouter draaien, doet het perfect zonder enige VLAN instelling aan de WAN zijde. Telefonie is bij een andere partij ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
Vanochten is de verbinding even helemaal weggevallen Fritzbox meldde:
20.05.17
12:56:06
IPv6 prefix was updated successfully. New prefix: xxxx
20.05.17
12:17:02
Internet connection established successfully. IP address: xxx.xxx.xxx.xxx, DNS server: 212.45.45.45 and 212.45.33.3, gateway: xxx.xxx.xxx.xxx
20.05.17
12:16:06
IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: xxxx
20.05.17
12:16:06
IPv6 Internet connection established successfully. IP address: xxxxxx
20.05.17
12:01:20
Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Daarvoor en daarna geen enkel probleem

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

PFFFFF....

Weer bijna geen internet, mega packetloss (75% loss)... voor de zoveelste keer een storing bij "de leverancier" (KPN dus)....
De ellende speelt sinds ik van WGDO (reggefiber) naar WBA (KPN) ben gegaan... "Het nieuwe TV kijken" zoals ze het bij Solcon noemen.

Word er zo langzamerhand erg moe van...

:F 8)7 :X

[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 20-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Thasaidon schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:25:
PFFFFF....

Weer bijna geen internet, mega packetloss (75% loss)... voor de zoveelste keer een storing bij "de leverancier" (KPN dus)....
De ellende speelt sinds ik van WGDO (reggefiber) naar WBA (KPN) ben gegaan... "Het nieuwe TV kijken" zoals ze het bij Solcon noemen.

Word er zo langzamerhand erg moe van...

:F 8)7 :X
Dan zal het vast binnenkort beter gaan....:

http://corporate.kpn.com/...-provider-solcon-over.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dus nu dat verschrikkelijke tv platform eruit en het meer dan prima KPN platform er zsm in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927221

Is het TV platform van KPN zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:47
Ik ga persoonlijk om het TV platform niet weg bij KPN.. heerlijk snelle ontvanger, opnames op alle ontvangers, deze kunnen onderbreken en elders op een andere ontvanger verder kunnen kijken, snel zappen en werkelijk nooit crashes. Een andere provider kan dan wel stukken goedkoper zijn maar dit gemak wil ik niet missen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja, maar dan ook echt. Het eerste tv platform van Solcon was om te huilen zo slecht en ook werd er interactieve tv beloofd terwijl zaken als record en playback nooit hebben gewerkt.

Toen kwam er ineens een update met firmware van een andere leverancier wat an sich prima was, maar de hardware van het eerste systeem was gewoon traag. Ik heb nog nooit hardware met een sigmatel processor snel zien werken.

Mijn ouders hebben KPN en dat werkt over vdsl echt prima. Ik heb Solcon heel hoog zitten voor internet, dat is enorm stabiel op het CAI Harderwijk net maar tv hebben ze echt he-le-maal verknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Dan zal het vast binnenkort beter gaan....:
Ik ben bang van niet...
Alle storingen die ik tot nu toe bij Solcon heb gehad hadden een oorzaak in het KPN ITNS domein.
"De leverancier" zoals Solcon dit iedere keer noemde.

Ik heb in de bijna 9 jaar dat ik nu glasvezel heb, bijna nooit echt problemen gehad en ben ik altijd wel tevreden geweest over zowel XMS en nu Solcon.

Totdat we in februari dit jaar zijn over gezet naar "Het nieuwe tv kijken".
Sindsdien is het drama en ellende met zowel iptv als internet.
In april was ik het echt zat en heb ik een storing gemeld en deze loopt nog steeds (al 3 maanden dus).
Eerst thuis alles uitgesloten, toen de Genexis vervangen, vervolgens is er een glas patch en een sfp in de pop vervangen, maar het probleem blijft gewoon.
En omdat het probleem dus in het KPN ITNS domein lijkt te zitten, sleept dit zich maar voort.

Dus NEE! ik ben hier echt niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 09:26
Is dit nou een slinkse manier van KPN om de ongeveer 500.000 glasvezelaansluitingen die niet van Reggefiber zijn toch te kunnen bedienen?
Lees: goedkoper dan in die gebieden koper upgraden of zelf glas aanleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

esky schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Is dit nou een slinkse manier van KPN om de ongeveer 500.000 glasvezelaansluitingen die niet van Reggefiber zijn toch te kunnen bedienen?
Lees: goedkoper dan in die gebieden koper upgraden of zelf glas aanleggen?
Als je bedoeld dat KPN gewoon een monopoly wil op glasvezel? Dan is het antwoord JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Ik wacht denk ik nog ff met aanvragen van Solcon TV - het nieuwe tv kijken. Digitenne wordt duurder, maar werkt redelijk. Toch nog iets teveel storingen op het Solcon-netwerk, kijkende op Twitter.

Mocht het over twee maand beter zijn, dan probeer ik de implementatie van het multicast-signaal over één glasvezeltrunklijntje (Edgerouter Lite naar switch en accesspoints) toch werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thasaidon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Ik ben bang van niet...
Alle storingen die ik tot nu toe bij Solcon heb gehad hadden een oorzaak in het KPN ITNS domein.
"De leverancier" zoals Solcon dit iedere keer noemde.

Ik heb in de bijna 9 jaar dat ik nu glasvezel heb, bijna nooit echt problemen gehad en ben ik altijd wel tevreden geweest over zowel XMS en nu Solcon.

Totdat we in februari dit jaar zijn over gezet naar "Het nieuwe tv kijken".
Sindsdien is het drama en ellende met zowel iptv als internet.
In april was ik het echt zat en heb ik een storing gemeld en deze loopt nog steeds (al 3 maanden dus).
Eerst thuis alles uitgesloten, toen de Genexis vervangen, vervolgens is er een glas patch en een sfp in de pop vervangen, maar het probleem blijft gewoon.
En omdat het probleem dus in het KPN ITNS domein lijkt te zitten, sleept dit zich maar voort.

Dus NEE! ik ben hier echt niet blij mee.
Jup .. sinds we op het nieuwe KPN netwerk zitten (het nieuwe TV kijken) heb ik meer storingen gehad dan ooit ervoor.
Gewoon uren plat liggen. Niet vaak, maar zo'n 3 keer in enkele maanden is voor glas simeplweg te vaak.

Inmiddels gewent aan de nieuwe amino firmware, maar blijft buggy. Heb niet het idee dat er nog op ontwikkelt word.
TV opnames in de cloud die spontaan niet in de index staan en enkele dagen later weer wel. Cloud opnames die simpelweg niet af te spelen meer zijn (zwart beeld zonder error).
Soms zeer slechte resolutie via cloud opnames (NPO webkwaliteit).
Je kunt maar 1 lokale opname tegelijk doen. Vreemd maar OK. Vertel mij dat dan als ik handmatig op REC druk tijdens een reeds lopende (geplande) opname. Er gebeurd simpelweg niets.
Na zoeken kom je erachter dat er al een opname loopt en daardoor niet kan - een opname inplannen bevestigd dat ook, maar bij handmatig opnemen gewoon niets doen en niets zeggen.

Al met al dus buggy en niet doordacht. Een Kim Holland hebben we ook nog steeds niet sinds de overname :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Volgens mij is "het nieuwe TV kijken" of "Solcon-tv" een iptv-oplossing van Solcon alleen. Correct me if I'm wrong. KPN heeft het iTV-platform (op glasvezel, adsl en vdsl). KPN/Reggefiber levert alleen het netwerk waarover Solcon kan leveren, net zoals Cogas dat doet voor Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:22
het nieuwe tv kijken, is Tv platform van Compenz Media Services. Andere ISP's die op dit platform zitten zijn Plinq, Helden van Nu en Trined.
Op het Reggefiber netwerk wordt dit gecombineerd met WBA streams voor de live zenders. (Compenz heeft niet zijn eigen multicast streams op WBA)

Dus als je overstapt naar het nieuwe TV kijken, stap je over van het TV-platform van Glashart Media gecombineerd met WGDO streams of WBA streams.. naar Compenz Media Services TV-platform, gecombineerd met WBA streams.
Dus het is wel mogelijk dat de kwaliteit van de live tv streams is veranderd bij de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Het tv platform van KPN biedt meer stabiliteit en functionaliteit dan het tv plaform van Compenz Media Services. KPN interactieve tv is het tv platform waar ook de abonnees van telfort, xs4all en NLEx op zitten.

Nu solcon overgenomen is door KPN, lijkt met wel te verwachten dat Solcon op korte termijn nieuwe abonnees aansluit obv het KPN tv platform. En dat na een tijdje de bestaande Solcon abonnees opnieuw een migratie krijgen, dus ook overgaan naar het KPN tv platform.

En later ook de solcon abonnees op andere glasvezelnetten (CIF, Cogas, etc.) gemigreerd worden naar het KPN tv platform. Dit laatste vergt eerst nog integratie van het KPN tv platform met de streams die aangeboden worden door de active operator op het betreffende netwerk (laag 2). Caiway wholesale is de active operator op de CIF en Cogas glasvezelnetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:47
Ik hoop dat op termijn het KPN iTV product via Solcon gaat worden geleverd... Dat is het enige wat mij nu tegenhoud om over te stappe, naar CIF glasvezel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Een klant vroeg aan Solcon (op Twitter op 7 juli 2017) of er een security-patch kwam voor de Fritzbox om een hack-aanval te weren. Ik stuurde een reply met de volgende woorden:

'Wacht maar even, straks krijg je een Experiabox V10 van KPN (na overname Solcon) 😂'

Antwoordde Solcon daarna:

"Wij blijven gewoon Solcon er zal voor u dus weinig veranderen."

Ik ben benieuwd wat KPN gaat doen met Solcon. Wanneer het iTV platform wordt overgenomen, schaf ik dit meteen aan. Nu alleen nog Internet + Bellen van Solcon ivm vast ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Wat ik van Solcon begreep is dat er niets zal veranderen.

Ik ga er van uit dat het een beetje hetzelfde is als met XS4ALL, dus ze blijven hun eigen koers varen, maar binnen de banen van de KPN flow dan...

We gaan het dus zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 14-08-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
davides schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:37:
het nieuwe tv kijken, is Tv platform van Compenz Media Services. Andere ISP's die op dit platform zitten zijn Plinq, Helden van Nu en Trined.
Op het Reggefiber netwerk wordt dit gecombineerd met WBA streams voor de live zenders. (Compenz heeft niet zijn eigen multicast streams op WBA)

Dus als je overstapt naar het nieuwe TV kijken, stap je over van het TV-platform van Glashart Media gecombineerd met WGDO streams of WBA streams.. naar Compenz Media Services TV-platform, gecombineerd met WBA streams.
Dus het is wel mogelijk dat de kwaliteit van de live tv streams is veranderd bij de overstap.
Al geruime tijd niet meer. Compenz was helemaal om te huilen, ze zijn nu overgestapt op een andere aanbieder. Dat is al beter, maar nog niet perfect. Streams zijn allemaal WBA trouwens, met uitzondering van de non-WBA glasgebieden zoals Harderwijk.

Solcon glas is echt superstabiel hier in Harderwijk, dus als ze KPN iTV gaan leveren en die eigen troep uitfaseren stap ik gelijk over op een abbo met iTV ipv coax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
RadioAir schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:40:

Al geruime tijd niet meer. Compenz was helemaal om te huilen, ze zijn nu overgestapt op een andere aanbieder.
Wie is de huidige aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
die lui doen coole dingen! Is KPN itv werkelijk beter dan 'deze eigen troep'?

[ Voor 19% gewijzigd door davides op 14-08-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor wat betreft de implementatie bij Solcon: Jazeker. KPN gebruikt véél snellere ontvangers dan Solcon. Omdat ze uit de Compenz tijd de verschrikkelijk trage (want veel te lichte Sigma processor) Dune HD-102 ontvangers over hadden moest de firmware daar ook op. Later zijn ze overgestapt op de Amino's, maar ook dat zijn apparaten van een flink aantal jaren oud. De techniek staat niet stil en de Arcadyan HMB2260 en zeker de nieuwste Arris VIP2962 (uit m'n hoofd die laatste, kan er een cijfertje naast zitten) zijn gewoon razendsnel omdat ze veel nieuwere hardware hebben.

De Hibox spullen zijn echt een enorme verbetering maar worden tegengehouden door de trage hardware die bij Solcon in gebruik is. En om eerlijk te zijn, zowel XS4All als Telfort als KPN maken gebruik van hetzelfde TV-platform dus het zou bijzonder apart zijn als ze alleen het Solcon product overeind houden, zeker aangezien het technisch gezien behoorlijk ondergeschikt is aan het KPN deel én ze al grotendeels over zijn op KPN WBA glasvezels. Al deze lijnen zou je daardoor vrij simpel kunnen migreren naar het KPN netwerk, alleen even de firmware updaten op de Arcadyan/Arris boxen zodat er ook een splash voor Solcon in zit, dan alle users importeren in het KPN gedeelte, nieuwe abonneecode en pincode versturen en klaar ben je. Het is alleen marketing technisch niet echt leuk als je net 2,5 jaar over bent naar een nieuw platform je alweer een migratie aan kan kondigen.

[ Voor 34% gewijzigd door RadioAir op 14-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
idd XS4All als Telfort als KPN, Vergeet ON en OnsBrabantnet niet. Allen een eigen splash. Kijkend naar het verleden, gaat dit gewoon ergens de komende 2 a 3 jaar gebeuren.

spoiler:
Weer enkele jaren later komt het bericht dat een apart merk te klein is om apart te blijven bestaan. Planet Internet, HetNet, 12move, Tiscali, Speedling, KickXL, XMS, Lijbrandt, recent Lijbrandt Telecom. Binnenkort ON en onsbrabantnet, "Voor de klant betekent dit minder loketten, minder kans op fouten en dus een betere service." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben het met je eens... uiteindelijk zullen er nog maar een paar namen overblijven...

Alleen....
davides schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:21:
"Voor de klant betekent dit minder loketten, minder kans op fouten en dus een betere service." ;)
...
Hoezo minder loketten? Ik ben klant bij Solcon en dat is voor mij dan ook het enige loket.
Dat er KPN ITNS en weet ik veel wie achter zit waar Solcon weer zijn diensten afneemt is voor mij dan ook niet belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
die zin was dan ook ironisch bedoeld, en was overigens een rechtstreekse quote van de KPN woordvoerder uit KPN stopt met Het Net

overigens best een kans dat dit tzt het argument zal zijn. Binnenkort zal ongetwijfeld gaan gelden: Solcon + KPN Mobiel = combi voordelen. (gelijk aan xs4all+kpn mobiel, en voorheen hetnet + kpn mobiel). Na verloop van tijd dus een groep klanten die twee loketten hebben (solcon en kpn mobiel)

.

[ Voor 45% gewijzigd door davides op 20-08-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ok, ik snap (nu) het ironische ;)

vwbt "bundel" akties... Solcon heeft toch al zijn "eigen" mobiele dienst (via T-Mobile)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 04-07 14:40
We hebben ons ingeschreven voor Solcon. Het zal gaan om een nieuwe glasvezelaansluiting in een zogenoemd buitengebied in Oost-Groningen. Bij de aanvraag hebben we voor het alles in 1 pakket gekozen, maar stuitte vandaag op https://www.overstapervaringen.nl/internet/solcon/

Nu weet ik dat KPN ze overgenomen heeft. Durf ik mijn inschrijving te laten staan (word pas in 2018 aangelegd), of kan ik beter uitwijken naar een andere provider gezien de problemen met TV?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoi ik heb een vraag.

Hoe kan ik de fritsbox in bridge modus zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 26-10-2017 21:01 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Weet iemand welke TV ontvangers worden uitgeleverd op het CIF netwerk?
We zitten nu bij Caiway en willen graag interactieve TV.

Als ik de reacties zo lees is de ontvanger van Dune een drama. Dat zou mij dus echt tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Flappie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:35:
Begin dit jaar kregen wij de Amino A140. (CIF deelgebied Twenterand) Mijn ervaring is dat het glasvezel internet van Solcon over het CIF netwerk van prima kwaliteit is. Het basis televisieproduct is daarentegen redelijk. Redelijk want zappen en tv-gids zijn langzaam. Maar de interactieve mogelijkheden van de TV ontvanger zijn ronduit slecht. Voor- en achteruitspoelen, opnemen e.t.c.; het was bij ons niet vooruit te branden. Voor ons reden om glasvezel vaarwel te zeggen en weer terug te gaan naar VDSL over de koperlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 08:41
Flappie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:35:
We zitten nu bij Caiway en willen graag interactieve TV.

Als ik de reacties zo lees is de ontvanger van Dune een drama. Dat zou mij dus echt tegenhouden.
Caiway levert zelf toch ook interactieve tv? Zij leveren wellicht de entone Kamai. Ikzelf heb een entone 515 en hier werkt het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:20
Migow schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:44:
[...]

Caiway levert zelf toch ook interactieve tv? Zij leveren wellicht de entone Kamai. Ikzelf heb een entone 515 en hier werkt het gewoon goed.
Maar Caiway kan maar 1 IPTV ontvanger aan.
Elk andere kan er minimaal 2 aan 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 08:41
Caiway kan er tegenwoordig ook 2 aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 04-07 14:40
Hoe gaat het nou met Solcon TV?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Hallo,

Ik heb even een technisch vraagje. Ik ga binnenkort in het buitengebied wonen, waar er door FibreFlevo glasvezel is aangelegd. Alleen Solcon biedt daar een verbinding aan.

Prima, solcon lijkt mij een prima provider. Echter heb ik daar een FTU-1, waar dus het glasvezelkabeltje direct aan het geleverde (huawei) modem aangesloten wordt. Geen NT dus.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.attema.com/images/29100_large.jpg

Nou wil ik alleen internet afnemen, aangezien ik televisie via de schotel ga nemen.

Mijn vraag is. Kan ik die huawei vervangen, door elk willekeurig andere router/firewall? Ik wil graag een juniper SRX aansluiten.
Deze heeft een SFP interface, dus qua interfaces moet het lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 10:08
Mijn ervaring is als het werkt dan werkt het, het Solcon niks kan schelen wat je er achter hangt, verwacht natuurlijk geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Maar hoe bouwt hij verbinding op, is dit gewoon dhcp en kan ik alles achterhangen, of gaat het via pppoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat gaat vrees ik niet werken, dat Huawei apparaat is namelijk een GPON modem. Zie de Solcon website: https://www.solcon.nl/par...net/specificaties-huawei/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Maar als ik een firewall neem met glas interface, wat houdt het dan tegen?
En als het echt niet kan, kan die huawei dan in bridge mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GPON is echt heel iets anders dan standaard point to point ethernet was je in andere glasvezel netwerken ziet. Het is een shared infrastructuur waarvoor je echt een GPON modem nodig hebt wat die Huawei is. Technisch niet hetzelfde maar zie het als een soort Docsis over glasvezel.

Dat gaat dus echt niet werken met een standaard optic in je SRX. Je zit in die infra echt vast aan die Huawei. Overigens weet ik niet of die in bridge modus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Ik heb even gegoogled, en ik snap je punt.
Dan maar hopen dat ie op bridge kan...

Ben allang blij dat ik uberhaubt fatsoenlijk internet heb daarzo, maar mijn eigen apparatuur zou het toch net even beter maken :Y)

• jwvdst
mdj84nl schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:19:
Ik heb even gegoogled, en ik snap je punt.
Dan maar hopen dat ie op bridge kan...

Ben allang blij dat ik uberhaubt fatsoenlijk internet heb daarzo, maar mijn eigen apparatuur zou het toch net even beter maken :Y)
hier iemand waar vanmorgen de fiberflevo aansluiting vanmorgen opgeleverd is
Ik heb dus net gebeld met solcon en het is niet mogelijk om de modem/router in bridged modus te zetten. Ook is mij verteld dat het niet mogelijk is om andere gpon modems te gebruiken omdat deze uitgesloten zijn.
Wel ben ik op een lijst gezet van aansluitingen die graag van de bridged modus gebruik willen maken en bij voldoende aanmeldingen wordt deze optie waarschijnlijk beschikbaar gemaakt middels een update van de router firmware

• mdj84nl
jwvdst schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:05:
[...]
hier iemand waar vanmorgen de fiberflevo aansluiting vanmorgen opgeleverd is
Ik heb dus net gebeld met solcon en het is niet mogelijk om de modem/router in bridged modus te zetten. Ook is mij verteld dat het niet mogelijk is om andere gpon modems te gebruiken omdat deze uitgesloten zijn.
Wel ben ik op een lijst gezet van aansluitingen die graag van de bridged modus gebruik willen maken en bij voldoende aanmeldingen wordt deze optie waarschijnlijk beschikbaar gemaakt middels een update van de router firmware
Ik heb de vraag uitgezet bij solcon en kreeg inderdaad dezelfde melding. Maar waar kunnen we ons aanmelden dan?

Bridge modus zou mij echt zo ontzettend helpen.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste