Ik heb om eerlijk te zijn geen idee, maar in het Harderwijk topic zijn er mensen die het voor elkaar hebben.. Als je die instellingen nakijkt kom je misschien wat verder
Aangezien KPN en XS4ALL 500/500 internet aanbieden in Zeewolde wilde ik Solcon opzeggen. Ik ben vanaf het begin gebruiker van het glasvezel netwerk (rond de 7 jaar nu) maar wil graag sneller.
Dus ik bel Solcon op om op te zeggen. Zegt die beste man dat hun ook met 500/500 gaan komen, en dat dat deze maand nog is. Dus ik wacht nog even af
Dus ik bel Solcon op om op te zeggen. Zegt die beste man dat hun ook met 500/500 gaan komen, en dat dat deze maand nog is. Dus ik wacht nog even af
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat is mooi! Ik heb daar ook naar gevraagd in Dronten twee maanden geleden, helaas was dat niet het geval. Ik ga dus waarschijnlijk wel overstappen naar KPN.Tylen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:07:
Aangezien KPN en XS4ALL 500/500 internet aanbieden in Zeewolde wilde ik Solcon opzeggen. Ik ben vanaf het begin gebruiker van het glasvezel netwerk (rond de 7 jaar nu) maar wil graag sneller.
Ja als 1 juli het er nog niet is stap ik ook over. Nadeel van kpn en xs4all is, is dat hun de hd kanalen in de 700 hebben. Solcon heeft dat tenminste op 1 en hoger.
De HD GOS bij KPN zitten inmiddels op 191, dus ze dalen wel in de lijst
.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Lol. Maar nog niet optimaal.
Zojuist ontzettende haperingen op IPTV. Ook analoog hortte en stootte als een gek. En internet was niet vooruit te branden...
Meer mensen hier last van?
postcode 3906
---edit---
lijkt alweer opgelost...
Meer mensen hier last van?
postcode 3906
---edit---
lijkt alweer opgelost...
[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 25-06-2015 19:26 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Iemand anders last van <1 mbit upload bij een 50/50 pakket?
En er lijkt een enorme latencie te zijn op het ophalen van nieuwe pagina's.
EDIT: router was softwarematig over de zeik ofzo. Aan / uit en alles doet het weer zoals normaal.
En er lijkt een enorme latencie te zijn op het ophalen van nieuwe pagina's.
EDIT: router was softwarematig over de zeik ofzo. Aan / uit en alles doet het weer zoals normaal.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 23:40 ]
Ik wil iedereen hier hele fijne feestdagen wensen!
En op naar een goed nieuw jaar!
Thasaidon.
En op naar een goed nieuw jaar!
Jij ook Solcon-buddy
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Vanmiddag ontving ik een mailtje van mijn Fritzbox dat de verbinding hersteld was, maar dat bleek een ipv6 adres te zijn. Vanaf vandaag is dus ook op glasvezel ipv6 actief (eerst was dat alleen op dsl)!
Hier is Cogas gebied geen native IPv6. Ik was net van plan andere wegen te gaan bewandelen met ipv6, toen ik er toevallig achterkwam dat het wel eenvoudig mogelijk is: Kies in de Fritzbox "Always use a tunnel protocol for the IPv6 connection" en dan 6to4. Toen ik hier een vraag over stelde aan de helpdesk, was het antwoord:chapie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:13:
Vanmiddag ontving ik een mailtje van mijn Fritzbox dat de verbinding hersteld was, maar dat bleek een ipv6 adres te zijn. Vanaf vandaag is dus ook op glasvezel ipv6 actief (eerst was dat alleen op dsl)!
"U heeft bij ons op uw type lijn geen native ipv6. Er zullen andere methodes zijn om alsnog een ipv6
adres te verkrijgen maar die vallen niet binnen ons support. Doordat dit verder niet actief ondersteunt word
zal hier ook geen informatie over gegeven worden."
Ik vind dit wel een beetje teleurstellende reactie van Solcon. Ook als iets via een omweg mogelijk is kun je dat als er naar gevraagd wordt toch gewoon zeggen met de uitdrukkelijke melding dat er geen support op zit en er geen rechten aan ontleend kunnen worden... Als het op bepaalde plekken (nog) niet native kan, lijkt me een andere oplossing toch geen probleem?
EDIT: toch maar van tunnelbroker.net gebruik gemaakt, zoals ik eerst van plan was. Werkt prima.
[ Voor 10% gewijzigd door fjw77 op 25-05-2016 20:20 ]
Als Solcon dit bv op hun site gaat zetten oid, en "Jan de Digibeet" of een van zijn "kundige vriendjes" gaat hiermee aan de slag, dan verwachten ze ook dat Solcon er wat mee doet.
Zelfs als Solcon zegt geen support te leveren, zullen er altijd mensen zijn die er dan toch over gaan bellen of mailen.
Dat zal de reden zijn waarom ze hierover geen informatie geven.
Zelfs als Solcon zegt geen support te leveren, zullen er altijd mensen zijn die er dan toch over gaan bellen of mailen.
Dat zal de reden zijn waarom ze hierover geen informatie geven.
Het hoeft ook zeker niet op de site, maar het ging in mijn geval gewoon om een vraagje aan de helpdesk. Hoewel voor zover ik weet het IPv6 probleem bij Caiway zit, zou Solcon natuurlijk ook zelf met een tijdelijke tunneloplossing kunnen komen (met support!) zolang het eigenlijke probleem niet door Caiway opgelost wordt...Thasaidon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:20:
Als Solcon dit bv op hun site gaat zetten oid, en "Jan de Digibeet" of een van zijn "kundige vriendjes" gaat hiermee aan de slag, dan verwachten ze ook dat Solcon er wat mee doet.
Geen support voor IPv6 betekend dan dus ook geen support voor;
- 6rd of DHCPv6
- Firewall
- QoS
- etc?
Als elke digibeet even een tunnel erin gooit en daarmee de boel wagenwijd open zet komen er waarschijnlijk wel meer support calls later...
- 6rd of DHCPv6
- Firewall
- QoS
- etc?
Als elke digibeet even een tunnel erin gooit en daarmee de boel wagenwijd open zet komen er waarschijnlijk wel meer support calls later...
[ Voor 40% gewijzigd door j1nx op 26-05-2016 11:59 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Maar misschien kun je dan even precies uitleggen, waarom dit meer vragen zou oproepen dan native IPv6 in het geval van de Fritzbox bij Solcon waar veel klanten al over beschikken? Wellicht weet je iets dat ik niet weet?j1nx schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:58:
Geen support voor IPv6 betekend dan dus ook geen support voor;
- 6rd of DHCPv6
- Firewall
- QoS
- etc?
En nogmaals: ik heb het ook nooit gehad over digibeten, ze hoeven er niet actief mee naar buiten te treden, maar het ging mij om mensen die er doelbewust iets meer willen doen.
Volgens mij draait de Fritzbox met standaard instelling scripts. (Dropdown box bij wizard, waar je Solcon kiest)fjw77 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:26:
[...]
Maar misschien kun je dan even precies uitleggen, waarom dit meer vragen zou oproepen dan native IPv6 in het geval van de Fritzbox bij Solcon waar veel klanten al over beschikken? Wellicht weet je iets dat ik niet weet?
En nogmaals: ik heb het ook nooit gehad over digibeten, ze hoeven er niet actief mee naar buiten te treden, maar het ging mij om mensen die er doelbewust iets meer willen doen.
Dat script stelt de router helemaal in volgens de door Solcon gesupporten instellingen voor IPv4, Firewall, Telefonie, etc.
IPv4 staat vast met NAT en al helemaal ingesteld inclusief default ignore firewall en vast wel meer. Denk en vind ook dat een provider die plicht heeft om je een router te geven die goed beveiligd is voor de apparaten daar achter. Zeker als je het profileert als zo'n simpele plug and pray manier.
Als je het nu heel gemakkelijk maakt en ook nog eens op een manier naar buiten brengt dat je een IPv6 kan toevoegen via een tunnel, dan zie ik problemen voor vrijwel iedereen inclusief menig tweaker alhier. Je opend een deur die voor vele niet bekend is en alle vervolg instellingen die je goed in kaart moet brengen en af moet stellen waarbij ik denk dat een goede firewall IPv6 regels toch wel het belangrijkste is.
Helplessdesk krijgt ineens vragen waarom compuer A bij klant B toch zo ongelooflijk traag is op de lijn. Ding staat versleuteld spam te versturen met weet ik veel wat. Helplessdesk zal er nooit achter komen waarom PC dat doet omdat hij via IPv6 in eens direct aan het wide wilde internet hangt. Die gaan gewoon hun scripts af, en daarin staat die PC op ipv4 achter NAT en firewall etc.
Valt dan niet meer tegen aan te supporten.
(Is overigens gewoon even een klein voorbeeld die zo snel in mij op komt)
[ Voor 14% gewijzigd door j1nx op 30-05-2016 09:44 ]
Idd, zo denk ik er ook over.
Al hoewel een beetje verstandig iemand een firewall op zijn pc zet.
Maar vergeet ook niet alle IOT of zgn "smart devices" die ineens met IPv6 rechtstreeks vanaf internet te benaderen zijn... En waar je zelf niets aan kan beveiligen en fabrikanten het verreken om lekken in te dichten...
"He? Waarom staat mijn thermostaat op 35 graden?"
Of...
"Huh? Mijn deurbel met wifi is p*rno aan het downloaden!"
Brrrrrrrr......
Al hoewel een beetje verstandig iemand een firewall op zijn pc zet.
Maar vergeet ook niet alle IOT of zgn "smart devices" die ineens met IPv6 rechtstreeks vanaf internet te benaderen zijn... En waar je zelf niets aan kan beveiligen en fabrikanten het verreken om lekken in te dichten...
"He? Waarom staat mijn thermostaat op 35 graden?"
Of...
"Huh? Mijn deurbel met wifi is p*rno aan het downloaden!"
Brrrrrrrr......

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2016 18:18 ]
En is het vergelijkbaar met Caiway?MOmax schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:15:
Ik meld me even in dit topic als ervaringsdeskundige FTTH via Solcon via Rekam via OONO.
Prijsverschil is nog een killer, anders was ik allang overgestapt
77 euro p/m voor 250 MBit down en up.
Zie: http://www.speedtest.net/...5e0164b5161795839c1&ria=0
Incl alle nationale +06 belkosten afgekocht.
Incl TV met HBO.
Ik heb altijd bij Solcon gezeten via ADSL, dus overgang is voor mij wat anders. Als ik overigens de prijs van Caiway bekijk (120/12 abonnement), dan ben je toch ook 70 euro kwijt voor een vergelijkbaar abonnement.
Mijn oude abbo was:
Solcon ADSL a €40 8/1 MBit + telefonie incl. bellen naar vaste nummers afgekocht
Rekam TV a €10,95-
Meestal 6~10 euro belkosten voor het bellen van 06 nummers
Dus voor +/- €20
- snel internet
- Solcon TV + HBO
Zie: http://www.speedtest.net/...5e0164b5161795839c1&ria=0
Incl alle nationale +06 belkosten afgekocht.
Incl TV met HBO.
Ik heb altijd bij Solcon gezeten via ADSL, dus overgang is voor mij wat anders. Als ik overigens de prijs van Caiway bekijk (120/12 abonnement), dan ben je toch ook 70 euro kwijt voor een vergelijkbaar abonnement.
Mijn oude abbo was:
Solcon ADSL a €40 8/1 MBit + telefonie incl. bellen naar vaste nummers afgekocht
Rekam TV a €10,95-
Meestal 6~10 euro belkosten voor het bellen van 06 nummers
Dus voor +/- €20
- snel internet
- Solcon TV + HBO
[ Voor 61% gewijzigd door MOmax op 16-06-2016 15:11 ]
Vanaf het begin bij solcon gezeten en met veel plezier tot ik voor aantal weken terug verplicht moest overstappen, mijn oude abbo ging eruit en ik moest over van Glashart-TV naar Solcon-tv
Goed geïnformeerd een aangegeven wat mijn wensen waren, dit kon en werkte ook allemaal bij Solcon-tv
Ik ben nu al weken bezig met ze en er is blijkbaar veel veranderd en eigenlijk niets bij het oude gebleven.
achteraf krijg je te horen dat het niet werkt of in de toekomst misschien wel.
zenders die ineens geen ondertiteling hebben
radio die je nu via de tv moet bedienen ipv het nummer die je bij glashart kon intype.
Radio luisteren met verplicht je tv aanzetten. hoe verzinnen ze het.
HD zenders die in de verste verte niet op HD lijken maar op VLD (very low D)
blikkerige geluiden.
andere zaken zijn goed geregeld mar die TV is zo bagger geworden en komen hun woord niet na
Dat ik de neiging heb om het contract te laten ontbinden.
Dan kan ik voor die centen nog beter naar tweak gaan gezien de snelheden en usenet die erbij zit.
Ik wilde bij solcon blijven omdat ik altijd tevreden was en de tv en zender altijd goed werkte.
Stomme stap om het in eigen beheer te doen en niet bij glashart te blijven.
Glashart snapt tenminste waar tv- en radio kijken voor bedoeld is.
Nogmaals, de rest telefonie en internet prima tevreden maar TV is BAGGERRR..
kan je beter tv van tweak nemen die hebben ook nog erotiek (heb je geen ondertiteling voor nodig :-D)
Jammer dat je vandaag de dag niet met meerdere providers kan werken.
Dan kan je tenminste het beste van het beste keizen ipv verplicht aan 1 provider vast te zitten.
Mijn mening zou dit voor mij een mooie oplossing zijn
snel goedkoop internet 1000mb Tweak met gratis usenet
Beste tv provider : tv en radio Glashart
bellen kunnen ze allemaal wel goed regelen is mijn ervaring, en anders voipbuster of zo :-D
Bedenk tegenwoordig even goed of je bij solcon wilt blijven of niet beter kan overstappen.
Ze zeggen met hoop dingen achteraf dat het in de toekomst er misschien nog komt (terwijl ik het de afgelopen jaren reeds had). maar ze spreken zich tegen want ze draaien al jaren op deze manier en voorbeeld van de radio is en kan niet opgelost worden omdat dit technisch niet mogelijk is.
Prima maar wees eerlijk en geef het gelijk aan voordat een vaste klant een nieuw pakket moet afnemen en een jaar eraan vast zit.
Goed geïnformeerd een aangegeven wat mijn wensen waren, dit kon en werkte ook allemaal bij Solcon-tv
Ik ben nu al weken bezig met ze en er is blijkbaar veel veranderd en eigenlijk niets bij het oude gebleven.
radio die je nu via de tv moet bedienen ipv het nummer die je bij glashart kon intype.
blikkerige geluiden.
andere zaken zijn goed geregeld mar die TV is zo bagger geworden en komen hun woord niet na
Dan kan ik voor die centen nog beter naar tweak gaan gezien de snelheden en usenet die erbij zit.
Ik wilde bij solcon blijven omdat ik altijd tevreden was en de tv en zender altijd goed werkte.
kan je beter tv van tweak nemen die hebben ook nog erotiek (heb je geen ondertiteling voor nodig :-D)
Dan kan je tenminste het beste van het beste keizen ipv verplicht aan 1 provider vast te zitten.
bellen kunnen ze allemaal wel goed regelen is mijn ervaring, en anders voipbuster of zo :-D
Bedenk tegenwoordig even goed of je bij solcon wilt blijven of niet beter kan overstappen.
Ze zeggen met hoop dingen achteraf dat het in de toekomst er misschien nog komt (terwijl ik het de afgelopen jaren reeds had). maar ze spreken zich tegen want ze draaien al jaren op deze manier en voorbeeld van de radio is en kan niet opgelost worden omdat dit technisch niet mogelijk is.
Prima maar wees eerlijk en geef het gelijk aan voordat een vaste klant een nieuw pakket moet afnemen en een jaar eraan vast zit.
[ Voor 0% gewijzigd door dj_nomercy op 15-06-2016 14:50 . Reden: typo foutje ]
Ik reageer maar op 1 ding. De rest is voor anderen..dj_nomercy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:48:
Vanaf het begin bij solcon gezeten en met veel plezier tot ik voor aantal weken terug verplicht moest overstappen, mijn oude abbo ging eruit en ik moest over van Glashart-TV naar Solcon-tv
blikkerige geluiden.
Bij Glashart blijven kon niet. KPN was en is bezig dat platform op te heffen. Providers die niet van KPN zijn moeten hun eigen platform kopen of ontwikkelen. Daarbij gebruik makend van de KPN TV streams die ze daar dan wel inkopen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hier thuis zijn we al jaren tevreden klant van Solcon, en sinds een jaar of 2 hebben we glasvezel.
Ik kijk zelf nauwelijks tv, en tegenwoordig is er van Foxsports ook een app voor de apple tv, dus dit boeit me niet.
Door Solcon is ons een Fritz! Box uitgelverd, en hier heb ik een switch op aangesloten met onze eigen apparatuur en accespoints. Zodoende is het Wifi op de fritz! Box dus uitgeschakeld.
Ik zit er een tijd aan te denken om hier thuis een draadloos gastnetwerk op te zetten. Nu heeft de Fritz! Box deze functie maar dit werkt alleen via zijn eigen wifi, wat ik dus niet gebruik.
Omdat de Fritz! Box ook de TV en telefonie regelt kan ik deze router niet zomaar gaan vervangen.
Nu weet ik dat je TV ook buiten de Fritz! Box om kan regelen door met Vlans te werken, dit is geen probleem, dit kan ik wel.
Maar met het telefonie gedeelte heb ik nooit durven knoeien.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is de Fritz! Box te vervangen door een Ubiquiti router.
Ik vind deze apparatuur iets te duur om aan te schaffen en proberen de zaak werkend te krijgen, en dat het dan niet mogelijk is. Vandaar dat ik hier even informeer.
Is er iemand die mij meer informatie kan verschaffen?
Ik kijk zelf nauwelijks tv, en tegenwoordig is er van Foxsports ook een app voor de apple tv, dus dit boeit me niet.
Door Solcon is ons een Fritz! Box uitgelverd, en hier heb ik een switch op aangesloten met onze eigen apparatuur en accespoints. Zodoende is het Wifi op de fritz! Box dus uitgeschakeld.
Ik zit er een tijd aan te denken om hier thuis een draadloos gastnetwerk op te zetten. Nu heeft de Fritz! Box deze functie maar dit werkt alleen via zijn eigen wifi, wat ik dus niet gebruik.
Omdat de Fritz! Box ook de TV en telefonie regelt kan ik deze router niet zomaar gaan vervangen.
Nu weet ik dat je TV ook buiten de Fritz! Box om kan regelen door met Vlans te werken, dit is geen probleem, dit kan ik wel.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is de Fritz! Box te vervangen door een Ubiquiti router.
Ik vind deze apparatuur iets te duur om aan te schaffen en proberen de zaak werkend te krijgen, en dat het dan niet mogelijk is. Vandaar dat ik hier even informeer.
Bieden je accesspoints niet de mogelijkheid om een gastennetwerk op te zetten? Dan hoef je niks te doen aan je huidige setup.kipneck schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:40:
Hier thuis zijn we al jaren tevreden klant van Solcon, en sinds een jaar of 2 hebben we glasvezel.
Of anders de accesspoints vervangen voor exemplaren die dat wel kunnen. Lijkt me misschien wel goedkoper dan een Ubiquiti router,
De accespoints zijn 4 keer een EnGenius EAP-3360 met DD-WRT software.Barre73 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:21:
[...]
Bieden je accesspoints niet de mogelijkheid om een gastennetwerk op te zetten? Dan hoef je niks te doen aan je huidige setup.
Of anders de accesspoints vervangen voor exemplaren die dat wel kunnen. Lijkt me misschien wel goedkoper dan een Ubiquiti router,
Ik heb al een keer naar de opties gekeken om vanuit de accespoints een gastnetwerk op te zetten, dit is toen niet gelukt.
Het draadloze netwerk wordt trouwens alleen gebruikt voor mobiele apparaten, dus ik vind het onnodig om deze te gaan vervangen door 5ghz of N modellen.
Nadat ik vandaag mijn Fritzbox heb geüpdatet naar de laatste versie (124.06.52) werkt mijn TV niet meer. Na 10 minuten kijken loopt het beeld vast totdat ik de Fritzbox herstart.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Kijk jij tv via je Fritzbox dan?
Of zit jou netwerk setup iets anders...
Via Fritzbox naar de Dune.Thasaidon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:01:
Kijk jij tv via je Fritzbox dan?
Ok, dan heb jij een hele andere setup dat ik.
Bij mij komt Inet/VoiP uit Eth1 op de FTU en loopt naar de Fritzbox
IPTV komt uit Eth2 op de FTU en loopt naar de Amino STB's
Ik zal straks een poging doen ...SynchroSteve schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:53:
Nadat ik vandaag mijn Fritzbox heb geüpdatet naar de laatste versie (124.06.52) werkt mijn TV niet meer. Na 10 minuten kijken loopt het beeld vast totdat ik de Fritzbox herstart.
Iemand een idee?
Nee, geen klachten.
[ Voor 3% gewijzigd door MOmax op 25-06-2016 09:39 ]
Ik heb nu een bevestiging van Solcon ontvangen dat er iets mis is.MOmax schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:11:
[...]
Ik zal straks een poging doen ...
Nee, geen klachten.
Er lijkt een probleem te zijn in de nieuwe
software van de Fritzbox en onze tv dienst. Maar
mijn collega kan dit gellukig op afstand voor u
repareren.
[ Voor 0% gewijzigd door Stephan11117 op 27-06-2016 21:13 . Reden: typo ]
Volgens mij hebben nieuwere klanten niet meer een Amino via het Glashart Media platform, maar via een andere STB (dune?) over het eigen IPTV van Solcon.Thasaidon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:23:
Ok, dan heb jij een hele andere setup dat ik.
Dat is een van de redenen dat ik zo min mogelijk STB's gekocht heb maar huur. Als Solcon dan ineens de boel omgooit, mogen ze zelf voor nieuwe zorgen ipv dat ik met onverkoopbaar spul zit.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ok, ik wist niet dat Solcon nieuwe klanten op eigen infra zette.
Overigens heb ik mijn stb's wel moeten kopen, want dat kon toen (XMS) niet anders.
Overigens heb ik mijn stb's wel moeten kopen, want dat kon toen (XMS) niet anders.
Het is ook niet perse eigen infra. Waar Solcon gebruik maakt van KPN WBA, of van bijvoorbeeld Caiway Wholesale (CIF netwerken), krijgen klanten ook een Fritzbox en een Dune. En een kleine mediaconverter om op de aansluiting te klikken zodat het glassignaal naar een Ethernetsignaal wordt omgezet,Thasaidon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:54:
Ok, ik wist niet dat Solcon nieuwe klanten op eigen infra zette.
Er zijn ook nog veel Solcon klanten (neem ik aan) die op het oudere KPN ITNS netwerk zitten (Glashart) en dus een Genxis NT/modem hebben dat direct op de aansluiting zit, en Amino's als decoders.En met DVB-C / Analoge TV erbij.
En dat laatste is of was ook de standaard opstelling van Solcon in eigen ODF gebied (Dronten bijvoorbeeld).
Of Solcon in eigen ODF gebied nu ook voor nieuwe klanten over is op de Fritzbox/Dune opstelling is me nog niet duidelijk eigenlijk..
Daar ben ik er dus 1 vanBarre73 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]
...
Er zijn ook nog veel Solcon klanten (neem ik aan) die op het oudere KPN ITNS netwerk zitten (Glashart) en dus een Genxis NT/modem hebben dat direct op de aansluiting zit, en Amino's als decoders.En met DVB-C / Analoge TV erbij.
...
Was voor mij toen ook de reden om van XMS naar Solcon over te stappen... zo min mogelijk rompslomp en (bijna) geen verandering in de infra...
[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 28-06-2016 11:07 ]
Jup, hier ook nog de oude situatie.
Enige verschil met Solcon tov Lijbrand is dat de analoge telefonie (VoiP) niet (meer) uit de Genexis komt maar uit de bijgeleverde router. Jammer want nu moet ik speciaal voor telefonie die router gebruiken (of zelf andere hardware aanschaffen, maar das lood om oud ijzer).
Enige verschil met Solcon tov Lijbrand is dat de analoge telefonie (VoiP) niet (meer) uit de Genexis komt maar uit de bijgeleverde router. Jammer want nu moet ik speciaal voor telefonie die router gebruiken (of zelf andere hardware aanschaffen, maar das lood om oud ijzer).
Ik heb hetzelfde... Maar nu schijnt mijn Mikrotik ook VoIP te kunnen en zou de FritzBox eruit kunnen.
Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Nu handelt de Mikrotik alles af en alleen VoIP word doorgezet naar de FritzBox die er achter hangt.
Nu handelt de Mikrotik alles af en alleen VoIP word doorgezet naar de FritzBox die er achter hangt.
Ja, ze gaan overal uiteindelijk over op de Fritzbox/Dune opstelling. Zelfs ook in non-KPN WBA gebieden helaas. An sich is het platform wat ze nu gebruiken best goed, alleen die STB's zijn zo verschrikkelijk traag dat het niet prettig werkt.Barre73 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Het is ook niet perse eigen infra. Waar Solcon gebruik maakt van KPN WBA, of van bijvoorbeeld Caiway Wholesale (CIF netwerken), krijgen klanten ook een Fritzbox en een Dune. En een kleine mediaconverter om op de aansluiting te klikken zodat het glassignaal naar een Ethernetsignaal wordt omgezet,
En dat laatste is of was ook de standaard opstelling van Solcon in eigen ODF gebied (Dronten bijvoorbeeld).
Of Solcon in eigen ODF gebied nu ook voor nieuwe klanten over is op de Fritzbox/Dune opstelling is me nog niet duidelijk eigenlijk..
4 weken geleden liep de Amino opeens vast.
Sindsdien moet ik dagelijks de stroom eraf halen ,de ab doet het opeens niet meer.
Soms geeft hij aan dat de batt leeg zijn,maar daar doe ik nieuwe in meld hij dat nog.
Hij zegt ook dat me harmony leeg is.
Voor 1,5 week geleden was ik het zat dus gebeld........uur wachten tot ik iemand aan de lijn had.
Alles doorgelopen waarbij ik al aangaf ook al een nieuwe lan kabel te hebben gekocht.
Krijg ik na 1,5 week bevestegings mailtjes op me klachten dit mailtje waarin alles staat wat ik al aangegeven heb zelf vernieuwd te hebben:
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.
Wanneer wij de lijn bekijken zie ik hier geen fouten in optreden, heeft u zowel
de Amino als de Genexis herstart door deze van het stroom te halen? En kunt u
voor de zekerheid testen met een andere kabel? Wij vragen dit omdat we het
probleem op willen lossen in plaats van klakkeloos een vervanging op te sturen
wat mogelijk niets uit haalt.
Klakkeloos zegt hij dan.........
Wat een ,,,..... bedrijf
Als ik bij tele 2 me router stuk had had ik binnen 2 dagen een nieuwe.
Solcon stuurt je van het kastje naar de muur.......
Zit ik al goed overspannen thuis ,nog meer stress zo.
Eigenlijk stap ik het liefste meteen over ,heb alleen de energie niet die rommel van ze terug te sturen en al die nieuwe rommel van bv kpv weer te gaan installeren.
Dus bij deze:
NEEM GEEN SOLCON waardeloze service
Sindsdien moet ik dagelijks de stroom eraf halen ,de ab doet het opeens niet meer.
Soms geeft hij aan dat de batt leeg zijn,maar daar doe ik nieuwe in meld hij dat nog.
Hij zegt ook dat me harmony leeg is.
Voor 1,5 week geleden was ik het zat dus gebeld........uur wachten tot ik iemand aan de lijn had.
Alles doorgelopen waarbij ik al aangaf ook al een nieuwe lan kabel te hebben gekocht.
Krijg ik na 1,5 week bevestegings mailtjes op me klachten dit mailtje waarin alles staat wat ik al aangegeven heb zelf vernieuwd te hebben:
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.
Wanneer wij de lijn bekijken zie ik hier geen fouten in optreden, heeft u zowel
de Amino als de Genexis herstart door deze van het stroom te halen? En kunt u
voor de zekerheid testen met een andere kabel? Wij vragen dit omdat we het
probleem op willen lossen in plaats van klakkeloos een vervanging op te sturen
wat mogelijk niets uit haalt.
Klakkeloos zegt hij dan.........
Wat een ,,,..... bedrijf
Als ik bij tele 2 me router stuk had had ik binnen 2 dagen een nieuwe.
Solcon stuurt je van het kastje naar de muur.......
Zit ik al goed overspannen thuis ,nog meer stress zo.
Eigenlijk stap ik het liefste meteen over ,heb alleen de energie niet die rommel van ze terug te sturen en al die nieuwe rommel van bv kpv weer te gaan installeren.
Dus bij deze:
NEEM GEEN SOLCON waardeloze service
Simuleren is geen vervanging voor nadenken
Ik heb/had geen hardware die daadwerkelijk VoiP naar POTS kon omzetten, dus daar heb ik die router van Solcon maar voor ingezet.Thasaidon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:10:
Ik heb hetzelfde... Maar nu schijnt mijn Mikrotik ook VoIP te kunnen en zou de FritzBox eruit kunnen.
Ik kreeg vorige week een brief dat Fox Sport op Cai harderwijk binnenkort verloopt en dat ik daarvoor naar interactieve tv moest overstappen. Nu heb ik 2 jaar geleden interactieve tv gehad van Solcon en wist niet hoe gauw ik weer terug moest aangezien het toen der tijd ronduit slecht was.
Nu toch weer besloten de overstap te wagen aangezien we 2 jaar verder zijn, 2 jaar geleden kreeg ik een dune ontvanger voor interactieve tv. En vandaag kreeg ik het pakket en daar zit een Amino ontvanger in, naar mijn weten is die Amino ontvanger oud? Ik kom ook niet verder dan het scherm recovery image, heb twee ontvangers en beide geven dezelfde foutmelding.
Heb ook geen router van hun ontvangen, maar aangezien ik zelf een fritzbox heb, heb ik deze geconfigureerd, vanavond 2 keer met hun gebeld en moest gewoon het Solcon Glasvezel profiel gebruiken deze dus gebruikt maar het werkt nog niet. Toen zat ik hier te lezen dat de Amino bij sommige via de Genexis modem op poort 2 moet worden aangesloten maar deze poort is niet actief bij mij, krijg ook de melding geen netwerk gevonden.
Al met al, begint dit allemaal weer lekker goed
. Hoe moeilijk kan het zijn om een goed werkend product op te sturen. Ga morgen uiteraard weer bellen, maar ben toch benieuwd of iemand hier in dit forum mij verder kan helpen of informeren hoe het nu zit met die Amino ontvanger.
Nu toch weer besloten de overstap te wagen aangezien we 2 jaar verder zijn, 2 jaar geleden kreeg ik een dune ontvanger voor interactieve tv. En vandaag kreeg ik het pakket en daar zit een Amino ontvanger in, naar mijn weten is die Amino ontvanger oud? Ik kom ook niet verder dan het scherm recovery image, heb twee ontvangers en beide geven dezelfde foutmelding.
Heb ook geen router van hun ontvangen, maar aangezien ik zelf een fritzbox heb, heb ik deze geconfigureerd, vanavond 2 keer met hun gebeld en moest gewoon het Solcon Glasvezel profiel gebruiken deze dus gebruikt maar het werkt nog niet. Toen zat ik hier te lezen dat de Amino bij sommige via de Genexis modem op poort 2 moet worden aangesloten maar deze poort is niet actief bij mij, krijg ook de melding geen netwerk gevonden.
Al met al, begint dit allemaal weer lekker goed

Dat je een Amino krijgt is wel correct. Waarschijnlijk een A140 ofzo? Verder kan ik je ook niet helpen helaas.
[ Voor 47% gewijzigd door Zenix op 17-08-2016 22:07 ]
Ligt waarschijnlijk aan je Fritzbox die geen goede lease heeft gegeven aan de amino....FidoDido schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:58:
Ik kreeg vorige week een brief dat Fox Sport op Cai harderwijk binnenkort verloopt en dat ik daarvoor naar interactieve tv moest overstappen. Nu heb ik 2 jaar geleden interactieve tv gehad van Solcon en wist niet hoe gauw ik weer terug moest aangezien het toen der tijd ronduit slecht was.
Al met al, begint dit allemaal weer lekker goed. Hoe moeilijk kan het zijn om een goed werkend product op te sturen. Ga morgen uiteraard weer bellen, maar ben toch benieuwd of iemand hier in dit forum mij verder kan helpen of informeren hoe het nu zit met die Amino ontvanger.
Fritzbox resetten en opnieuw proberen....
Speedtouch freak
Ja heb de fritzbox een reset gegeven maar mocht helaas niet baten, ik krijg nu een router van hun dus ik wacht even af of het dan wel gaat werken.
Zo ja dan kan ik de config daaruit halen en op die andere zetten aangezien ik zelf een 7390 heb en Solcon een 7360 leveren.
Oke dan weet ik dat die Amino ieder geval het goede product is, het is inderdaad een A140.
Bedankt voor de reacties!
Zo ja dan kan ik de config daaruit halen en op die andere zetten aangezien ik zelf een 7390 heb en Solcon een 7360 leveren.
Oke dan weet ik dat die Amino ieder geval het goede product is, het is inderdaad een A140.
Bedankt voor de reacties!
Zijn ze gestopt met het leveren van die trage Dunes dan?
Wat voo glasmodem heb je? Een smalle of een hele brede?
Bij mij komt IPTV gewoon uit de 2e ethernetport van het glasmodem, geen gedoe met VLANS enzo - wellicht dat jij dus nog iets met VLANS moet doen?
Bij mij komt IPTV gewoon uit de 2e ethernetport van het glasmodem, geen gedoe met VLANS enzo - wellicht dat jij dus nog iets met VLANS moet doen?
Toen ik ze vandaag aan de lijn had vroeg ik waarom de Amino werd gestuurd er werd toen aangegeven dat ze deze leveren omdat de Dune niet zo goed werkt als de Amino, qua performance.
Ik heb een smalle glasmodem, maar ik zit in Harderwijk en ze gaven vanmiddag aan dat het daarbij niet gaat werken, Poort 2 geeft ook geen signaal dat had ik toch even getest voor de zekerheid.
Ik heb een smalle glasmodem, maar ik zit in Harderwijk en ze gaven vanmiddag aan dat het daarbij niet gaat werken, Poort 2 geeft ook geen signaal dat had ik toch even getest voor de zekerheid.
Ik lees hier één redelijk actuele post over de kwaliteit van de televisie beelden via Solcon Glasvezel. Is het voor een ieder zo erg zoals hier beweerd wordt of valt dit onder: 'goede ervaringen worden niet geschreven'?
Voor onze overstap neig ik het meeste naar Solcon, maar onze televisie kwaliteit moet niet achteruit gaan t.o.v. het huidige satelliet ontvangst. Ik hoop wat meer recente ervaringen te kunnen lezen, is daarbij bekend of men alweer terug is bij de Dune's?
Voor onze overstap neig ik het meeste naar Solcon, maar onze televisie kwaliteit moet niet achteruit gaan t.o.v. het huidige satelliet ontvangst. Ik hoop wat meer recente ervaringen te kunnen lezen, is daarbij bekend of men alweer terug is bij de Dune's?
LOETKE
RudyXL: een paar vragen:
Naar welke post verwijs je precies?
En wat is minder goede kwaliteit ivt "huidige satelliet ontvangst"?
In welke regio ontvang je Solcon Glasvezel?
Maar ik ben momenteel een tevreden gebruiker in het Rekam gebied, maar ben waarschijnlijk ook niet zo kritisch op mn TV beelden.
Maar ik ben momenteel een tevreden gebruiker in het Rekam gebied, maar ben waarschijnlijk ook niet zo kritisch op mn TV beelden.
Naar onderstaande post:MOmax schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:46:
RudyXL: een paar vragen:
dj_nomercy in "Solcon Glasvezel"
Nouja dat vraag ik mij dus ook af, in ons buitengebied (regio Twente), kijk je via de schotel televisie of je kijkt geen televisie. Ja wellicht zal een enkeling via digitenne kijken.
Vergeleken met digitenne, vind ik schotel HD kwaliteit vele malen beter beeld geven. Ik verwacht eigenlijk dat ik nog maar een leek ben op beeld gebied en dat Glasvezel niet slechter is in HD kwaliteit dan schotel in HD kwaliteit. Echter wanneer je gaat zoeken op ervaringen, zijn er best veel blokkerig reviews te vinden.
LOETKE
Beeld blijft vaak blokken en geluid soms blikkerig.
terug koppelingen over ondertiteling heb ik nooit meer gehad.
Gelukkig heb ik bevestiging gehad dat ik per maand kan opzeggen dus tijd om solcon te gaan verlaten.
Erg jammer dat ze zo met klanten (vaste klanten) om gaan.
Zeker te groot aan het worden wat ten koste van de kwaliteit en service gaat.
Ze draaien overigens met Amino A140 maar ik heb een A450 (met HDisk) want online mag je niet alles opnemen maar via je lokale schijf kan dat wel. Weer een min puntje erbij.
Probleem met HBO moest ik ook zelf achteraan terwijl HBO vertelde dat de provider het moest regelen.
uiteindelijk geregeld doordat HBO contact had opgenomen met solcon.
Verder nog een klein probleem met HBO maar zijn ze aan het onderzoeken.
en gelijk een hbo doos met sweater etc ontvangen als sorry voor het ongemak.
Dat is nog eens service van HBO ;-)
Succes met jullie beslissing , enkel internet en bellen is het prima.
maar dan is tweak nogsteeds goedkoper en 10x zo snel ;-)
Gelukkig heb ik bevestiging gehad dat ik per maand kan opzeggen dus tijd om solcon te gaan verlaten.
Ze draaien overigens met Amino A140 maar ik heb een A450 (met HDisk) want online mag je niet alles opnemen maar via je lokale schijf kan dat wel. Weer een min puntje erbij.
Probleem met HBO moest ik ook zelf achteraan terwijl HBO vertelde dat de provider het moest regelen.
Tweak is wellicht helaas geen optie. Vanwege zenders keuze voor Caiway, vanwege mogelijkheden aantal tv's solcon. Doordat we canaldigitaal moeten aanhouden is Caiway voldoende. Thanks voor je info.dj_nomercy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 01:09:
Beeld blijft vaak blokken en geluid soms blikkerig.
LOETKE
Hmm .. krijg zojuist deze mail:
Weet niet of ik hier blij mee moet zijn? Sowieso zijn van de 4 decoders in huis maar 2 van solcon (huur er 2 omdat ik die switch van TV platform altijd al in mijn achterhoofd had).Betreft: Omzetting naar nieuw pakket met Het Nieuwe TV Kijken
Geachte meneer Koffie,
Solcon is voortdurend bezig met verbeteringen die de kwaliteit van uw internetverbinding ten goede komen. Wij gaan daarom uw verbinding aansluiten op een nieuw netwerk en daarnaast uw televisie-abonnement overzetten naar ons nieuwe televisieplatform. De TV dienst is in de huidige vorm binnenkort niet meer leverbaar. Het nieuwe menu van de televisiedienst zal wellicht even wennen zijn voor u, maar biedt straks nog meer mogelijkheden voor interactieve televisie.
Uw nieuwe pakket: Alles in 1 Premium (100/100 Mb/s) voor € 61,75 per maand inclusief en Opnemen
Dit bedrag is exclusief eventuele extra diensten die u nu afneemt. Deze extra diensten krijgen ook een actuele prijsstelling (zie www.solcon.nl).
Binnen 1 maand ontvangt u van ons bericht wanneer de omzetting naar het nieuwe pakket zal plaatsvinden. Om de nieuwe televisiedienst mogelijk te maken gaan wij uw signaal overzetten naar ons nieuwe televisieplatform. Bovenstaande prijsaanpassing gaat in op het moment dat u bent overgezet naar het nieuwe TV kijken. Bent u het niet eens met deze wijziging, dan kunt u binnen 30 dagen na dagtekening van deze brief uw abonnement beëindigen.
Wat is Het Nieuwe TV Kijken van Solcon?
Het nieuwe TV kijken geeft nu nog meer mogelijkheden voor interactieve televisie. Dit betekent altijd en overal televisie kijken, met onder meer Tablet TV (ook via uw smartphone), Begin Gemist, Uitzending Gemist en Pauze TV voor maar liefst 17 zenders in het basispakket. Lees meer over alle mogelijkheden op www.solcon.nl/hetnieuwetvkijken.
Analoge signaal verdwijnt
Zoals wellicht bekend zal het analoge televisiesignaal bij veel providers gaan verdwijnen. Solcon geeft dit signaal tot juni 2017 door, ook als onderdeel van het nieuwe TV kijken. Maakt u nog gebruik van analoge apparatuur, lees dan meer hierover op www.solcon.nl/vananaloognaardigitaal.
Heeft u vragen?
Onze medewerkers helpen u graag. U kunt onze Klantenservice bereiken op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur via 088-003 22 22.
Met hartelijke groet,
Afdeling Klantenservice
Solcon
Jij zat op het oude platform in Reggefiber gebied met Amino decoders, DVB-C televisie en dergelijke?Koffie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:58:
Hmm .. krijg zojuist deze mail:
[...]
Weet niet of ik hier blij mee moet zijn? Sowieso zijn van de 4 decoders in huis maar 2 van solcon (huur er 2 omdat ik die switch van TV platform altijd al in mijn achterhoofd had).
Klopt, naar wat voor platform ga ik nu? Is dat met die Dune decoders oid ?Barre73 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Jij zat op het oude platform in Reggefiber gebied met Amino decoders, DVB-C televisie en dergelijke?
Dat weet ik zo niet maar ik verwacht het wel ja.Koffie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
Klopt, naar wat voor platform ga ik nu? Is dat met die Dune decoders oid ?
Maar uit je antwoord en die mail concludeer ik dat Solcon nu definitief afstapt van het KPN-ITNS netwerk, en dus ook bestaande klanten gaat overzetten. Het was al lange tijd niet meer te bestellen maar dit is een volgende stap. Een soortgelijke stap verwacht ik dan ook bij Telfort en andere providers die dit oude pakket nog leverden.
En dat is een belangrijke aanwijzing dat het er toch aan gaat komen dat dit platform verder uitgefaseerd gaat worden vanuit KPN.
Zo te zien idd andere decoders : YouTube: Het Nieuwe TV Kijken van Solcon
Vandaag kwam ik er niet door bij ze, morgen maar weer even een nieuwe poging doen.
Vandaag kwam ik er niet door bij ze, morgen maar weer even een nieuwe poging doen.
In welke regio zit jij?
Ik zit in een oud WGDO gebied met ook "oude infra", maar heb hier nog niets over gehoord/gelezen vanuit Solcon.
Ik zit in een oud WGDO gebied met ook "oude infra", maar heb hier nog niets over gehoord/gelezen vanuit Solcon.
Reken er maar op dat als alle oude WGDO gebieden omgezet zijn naar het nieuwe KPN systeem (komende paar maanden) dat de stekker uit het oude platform gaat half 2017.
Zover ik weet levert Solcon nu de Dune-HD TV-102 (traag ding) en max 2?
Solcon maakt het overstappen naar een andere ISP ook niet makkelijk aangezien zie niet aangesloten zijn bij het platform, mensen die over willen stappen krijgen dus of downtime en/of met dubbele kosten te maken als ze hun telefoonnummer willen meenemen.
Zover ik weet levert Solcon nu de Dune-HD TV-102 (traag ding) en max 2?
Solcon maakt het overstappen naar een andere ISP ook niet makkelijk aangezien zie niet aangesloten zijn bij het platform, mensen die over willen stappen krijgen dus of downtime en/of met dubbele kosten te maken als ze hun telefoonnummer willen meenemen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Gisteren met Solcon gebeld mbt de vraag over eventuele vervangers van de decoders.
Ik heb de 2 meest gangbare Amino decoders (die kleine platte met gebogen boven en onderkant, en de brede platte met hdd erin).
Deze 2 types blijven functioneren en krijgen op het nieuwe netwerk een andere firmware voorgeschoteld. Enige probleem is dat reeds gemaakt opnames niet meer af te spelen zijn, omdat het nieuwe netwerk een andere ket voor decrypten meegeeft dan het huidige Lijbrand netwerk.
Ik zit trouwens in Lelystad.
Ik heb de 2 meest gangbare Amino decoders (die kleine platte met gebogen boven en onderkant, en de brede platte met hdd erin).
Deze 2 types blijven functioneren en krijgen op het nieuwe netwerk een andere firmware voorgeschoteld. Enige probleem is dat reeds gemaakt opnames niet meer af te spelen zijn, omdat het nieuwe netwerk een andere ket voor decrypten meegeeft dan het huidige Lijbrand netwerk.
Ik zit trouwens in Lelystad.
Dat vind ik wel brak van RTL/SBS.Door een wijziging in de rechten van de zenders van zowel de RTL groep als de SBS groep zijn providers niet meer geautoriseerd om terug en vooruit te spoelen in opgenomen programma’s en uitzendingen via TV Gemist. Helaas moeten ook wij hieraan voldoen, waardoor u dit vanaf heden niet meer kunt.
Wat is de meest kosteneffectieve manier om dit te omzeilen in mijn situatie volgens jullie?
Ik heb ook nog analoge TV van de Rekam.
Bij kennissen op het platteland (omgeving Wierden) is onlangs glasvezel opgeleverd, kunnen ze eindelijk sneller dan 3Mb/s internetten :-) Glasvezel is van Cogas.
Ze hebben gekozen voor Solcon alles-in-1 (thuis heb ik ook Solcon, alleen internet, bevalt perfekt). Alleen liep ik tegen een probleem aan daar: ze hebben een flinke netwerk (stallen met besturingscomputers enzo) en dat wilde ik niet helemaal omgooien alleen maar omdat de Solcon Fritzbox een ander subnet gebruikt, en er is dus al een server die DHCP doet e.d.. Ik dacht dus simpel: DHCP op de Fritzbox uitzetten, de Fritzbox in de bestaande subnet zetten, default gateway in DHCP instellen op het IP adres van de Fritzbox. Dat leek OK, Ipad en andere apparaten konden prima het internet op. Alleen het Amino TV kastje bleef geen beeld geven, stond ook op 1 januari 2000. Verder geen melding, alleen geen beeld...
De switch waarmee de Fritzbox en de Amino gekoppeld zijn zou prima multicast aan moeten kunnen alsook IGCMP snooping. Ik zit bijna te denken dat de Fritzbox extra info meestuurt in z'n DHCP response waarmee de Amino wel gaat werken. Ook als er via een aparte VLAN gewerkt zou worden dan zou dat gewoon moeten werken, voor zover ik kan bedenken (al laat de Amino zien dat ie een IP adres uit de gewone subnet krijgt).
Heeft iemand meer kennis over hoe de Solcon TV platform precies werkt?
Ze hebben gekozen voor Solcon alles-in-1 (thuis heb ik ook Solcon, alleen internet, bevalt perfekt). Alleen liep ik tegen een probleem aan daar: ze hebben een flinke netwerk (stallen met besturingscomputers enzo) en dat wilde ik niet helemaal omgooien alleen maar omdat de Solcon Fritzbox een ander subnet gebruikt, en er is dus al een server die DHCP doet e.d.. Ik dacht dus simpel: DHCP op de Fritzbox uitzetten, de Fritzbox in de bestaande subnet zetten, default gateway in DHCP instellen op het IP adres van de Fritzbox. Dat leek OK, Ipad en andere apparaten konden prima het internet op. Alleen het Amino TV kastje bleef geen beeld geven, stond ook op 1 januari 2000. Verder geen melding, alleen geen beeld...
De switch waarmee de Fritzbox en de Amino gekoppeld zijn zou prima multicast aan moeten kunnen alsook IGCMP snooping. Ik zit bijna te denken dat de Fritzbox extra info meestuurt in z'n DHCP response waarmee de Amino wel gaat werken. Ook als er via een aparte VLAN gewerkt zou worden dan zou dat gewoon moeten werken, voor zover ik kan bedenken (al laat de Amino zien dat ie een IP adres uit de gewone subnet krijgt).
Word dit ook tegengehouden op lokale opnames en opnames in de cloud ?MOmax schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:06:
[...]
Dat vind ik wel brak van RTL/SBS.
Wat is de meest kosteneffectieve manier om dit te omzeilen in mijn situatie volgens jullie?
Ik heb ook nog analoge TV van de Rekam.
Waar komt het IPTV VLAN bij hun precies vandaan? Ik weet dat bijvoorbeeld bij een KPN het IPTV VLAN gewoon binnenkomt van glasmodem naar router via de WAN kabel.wurtel schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:10:
Bij kennissen op het platteland (omgeving Wierden) is onlangs glasvezel opgeleverd, kunnen ze eindelijk sneller dan 3Mb/s internetten :-) Glasvezel is van Cogas.
Bij mij heb ik 2 aparte UTP aansluitingen op het glasmodem. 1 voor WAN en 1 voor IPTV.
Wellicht dus even bij glasmodem kijken wat voor uitgangen die heeft? Natuurlijk kun je voor jezelf (en de helpdesk) het nodige uitsluiten door het even via de fritzbox te laten lopen om te kijken wat er dan wel werkt.
Overigens is mijn ervaring dat de solcon helpdesk niet moeilijk doet over eigen setups die net even anders gaan dan de standaard buurman die alles volgens het boekje doet (als je maar laat merken dat je weet waar je het over hebt).
Huh? WTF?! Wat is dat nu weer voor een consumentonvriendelijke reclame-door-je-strot-douwen maatregel?MOmax schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:06:
[...]
Door een wijziging in de rechten van de zenders van zowel de RTL groep als de SBS groep zijn providers niet meer geautoriseerd om terug en vooruit te spoelen in opgenomen programma’s en uitzendingen via TV Gemist. Helaas moeten ook wij hieraan voldoen, waardoor u dit vanaf heden niet meer kunt.
Dat vind ik wel brak van RTL/SBS.
...
Tot op heden merk ik er op het KPN IPTV (cloud) platform gelukkig nog niks van...
JaKoffie schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:09:
[...]
Word dit ook tegengehouden op lokale opnames en opnames in de cloud ?
[ Voor 3% gewijzigd door MOmax op 07-11-2016 08:50 ]
Daar is er precies een aansluiting op de glasmodem, en die loopt naar 1e poort van de Fritzbox. Met TV kastje in een van de andere poorten en default netwerk nummers enzo werkt het gewoon, met ander subnet en DHCP vanaf een server en niet de fritzbox (waarbij dan wel de fritzbox als default gateway aangegeven wordt) werkt het niet. Ik betwijfel dus dat er met VLANs gewerkt wordt.Koffie schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:09:
[...]
Waar komt het IPTV VLAN bij hun precies vandaan? Ik weet dat bijvoorbeeld bij een KPN het IPTV VLAN gewoon binnenkomt van glasmodem naar router via de WAN kabel.
Bij mij heb ik 2 aparte UTP aansluitingen op het glasmodem. 1 voor WAN en 1 voor IPTV.
Ik gaf al aan Ik dacht dat ik al aangegeven had dat in de default situatie zoals Solcon het bedacht heeft het ook wel werkt (dus niet, maar is wel zo), daarom zoek ik m'n heil hier en niet bij de Solcon helpdeskWellicht dus even bij glasmodem kijken wat voor uitgangen die heeft? Natuurlijk kun je voor jezelf (en de helpdesk) het nodige uitsluiten door het even via de fritzbox te laten lopen om te kijken wat er dan wel werkt.
Tja, ik kan het natuurlijk altijd via de helpdesk proberen, maar het is volgens mij een vrij obscuur probleem waarvan ik hoop dat een tweaker hier het al eens tegengekomen is. Volgende stap is denk ik verkeer tussen TV kastje en fritz gaan sniffen, kijken of er wellicht iets bijzonders in de fritz DHCP response staat.Overigens is mijn ervaring dat de solcon helpdesk niet moeilijk doet over eigen setups die net even anders gaan dan de standaard buurman die alles volgens het boekje doet (als je maar laat merken dat je weet waar je het over hebt).
[ Voor 1% gewijzigd door wurtel op 07-11-2016 09:42 . Reden: het werkt in standaard situatie ]
@Wurtel:
Ik heb Digitenne aangehouden, voor nu, naast mijn internet en bellen abo bij Solcon, maar ben wel sterk in de verleiding om ook Solcon-tv af te nemen. Zelf heb ik al een throwing star gehaald, om te sniffen, maar ja, als je geen Solcon-tv afneemt, kun je niet sniffen.
Ik heb nu achter mijn Fritzbox de Edgerouter Lite lopen (dubbele NAT). Ik wil Solcon-tv beschikbaar stellen op al mijn netwerken (edgerouter-->sg3210-switch-->routers als accesspoints/switches). De Fritzbox moet in de toekomst overbodig worden, wanneer ik de telefoon kan scheiden (SIP-instellingen/apparatuur).
Mocht ik kunnen helpen, laat het me weten.
Ik heb Digitenne aangehouden, voor nu, naast mijn internet en bellen abo bij Solcon, maar ben wel sterk in de verleiding om ook Solcon-tv af te nemen. Zelf heb ik al een throwing star gehaald, om te sniffen, maar ja, als je geen Solcon-tv afneemt, kun je niet sniffen.
Ik heb nu achter mijn Fritzbox de Edgerouter Lite lopen (dubbele NAT). Ik wil Solcon-tv beschikbaar stellen op al mijn netwerken (edgerouter-->sg3210-switch-->routers als accesspoints/switches). De Fritzbox moet in de toekomst overbodig worden, wanneer ik de telefoon kan scheiden (SIP-instellingen/apparatuur).
Mocht ik kunnen helpen, laat het me weten.
Life is like a battery, keep it charged!
Ik vond al wat extra info, o.a. http://support.aminocom.c...onfiguring-the-Amino-STBs waarin duidelijk vermeld staat dat via DHCP diverse gegevens doorgegeven worden, o.a. startpage (blijkbaar is de Amino een soort veredelde browser
) en multicast server adressen e.d.
Ik heb ook een throwing star liggen, die ligt al klaar om de volgende keer ik daar ben te gaan capturen.
Overigens was ik wel prettig verrast met beeld kwaliteit en hoe snel je kunt zappen. Dat laatste is wel anders op een Canal Digitaal abonnement, of andere gecodeerde kanalen.
Ik heb ook een throwing star liggen, die ligt al klaar om de volgende keer ik daar ben te gaan capturen.
Overigens was ik wel prettig verrast met beeld kwaliteit en hoe snel je kunt zappen. Dat laatste is wel anders op een Canal Digitaal abonnement, of andere gecodeerde kanalen.
Ik denk dat we moeten gaan denken aan multicast en misschien wel aan igmp-proxy/snooping i.v.m. ontvangers achter NAT in de uiteindelijke opstelling. Daarbij moeten we ook rekening houden met firewalls en uitzondering daarin, bijvoorbeeld UDP- (en RTP-)poorten.
Wat nu belangrijk is: hoe vindt het (hoogstwaarschijnlijke) multicast-verkeer tussen router (Fritzbox) en ontvanger (Amino/Dune) plaats bij Solcon-tv? Dit d.m.v. sniffing uitzoeken.
Wat nu belangrijk is: hoe vindt het (hoogstwaarschijnlijke) multicast-verkeer tussen router (Fritzbox) en ontvanger (Amino/Dune) plaats bij Solcon-tv? Dit d.m.v. sniffing uitzoeken.
Bij een klant van ons in Bodegraven (Rekam gebied) is er glasvezel opgeleverd (alles in 1 thuis pakket). Glasvezelkastje met een enkele WAN port voor tv en internet via de megelverde Frizbox. Ik wou de Fritzbox vervangen door de huidige Zyxel SBG3300 (dual WAN: DSL + WAN) en daarmee een kantoor- en thuisnetwerkje maken dmv VLAN en de ADSL verbinding als backup lijn gebruiken.
Internet via de SBG3300 geen probleem, maar tv kijken blijft zwart op het kleine geleverde tv kastje van Solcon.
Vervolg afspraak gemaakt en 2 andere routers mee genomen, Draytek 2120 en een Fritzbox 7490?, wederom is het verkrijgen van internet geen enkel probleem, maar de tv blijft op zwart.
Contact gehad met de Draytek importeur en die vertelde dat WAN vlan tagging aan moest staan, helaas hielp dat niet.
Na 45min bij Solcon in de wacht gezeten te hebben te horen gekregen dat ze geen support voor andere routers geven (prima), maar echt veel verder dan vlan4 en het 'zou moeten werken' kwam ik niet.
Wellicht dat jullie ervaring hebben met andere routers en instellingen die ik kan proberen.
Thanks!
Internet via de SBG3300 geen probleem, maar tv kijken blijft zwart op het kleine geleverde tv kastje van Solcon.
Vervolg afspraak gemaakt en 2 andere routers mee genomen, Draytek 2120 en een Fritzbox 7490?, wederom is het verkrijgen van internet geen enkel probleem, maar de tv blijft op zwart.
Contact gehad met de Draytek importeur en die vertelde dat WAN vlan tagging aan moest staan, helaas hielp dat niet.
Na 45min bij Solcon in de wacht gezeten te hebben te horen gekregen dat ze geen support voor andere routers geven (prima), maar echt veel verder dan vlan4 en het 'zou moeten werken' kwam ik niet.
Wellicht dat jullie ervaring hebben met andere routers en instellingen die ik kan proberen.
Thanks!
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Ik heb via de fritzbox packet capture wat laten opvangen.
In de DHCP offer staat naast de gebruikelijke meuk:
Als je kijkt wat er in die bytes staat:
Zaterdag maar eens kijken of het ook lukt als ik die info via m'n eigen DHCP server geef
In de DHCP offer staat naast de gebruikelijke meuk:
Vendor-Option Option 43, length 111: 25.2.0.203.8.25.104.116.116.112.58.47.47.115.116.98.46.115.111.108.99.111.110.46.116.118.47.100.108.120.47.28.60.104.116.116.112.58.47.47.49.48.46.49.46.57.46.49.53.48.47.109.99.45.120.52.120.45.51.46.51.46.50.97.50.48.45.65.120.52.120.45.111.112.101.114.97.49.49.45.83.79.76.67.79.78.118.50.46.109.99.102.115.16.16.69.117.114.111.112.101.47.65.109.115.116.101.114.100.97.109
Als je kijkt wat er in die bytes staat:
0000 19 02 00 cb 08 19 68 74 74 70 3a 2f 2f 73 74 62 ......http://stb 0010 2e 73 6f 6c 63 6f 6e 2e 74 76 2f 64 6c 78 2f 1c .solcon.tv/dlx/. 0020 3c 68 74 74 70 3a 2f 2f 31 30 2e 31 2e 39 2e 31 <http://10.1.9.1 0030 35 30 2f 6d 63 2d 78 34 78 2d 33 2e 33 2e 32 61 50/mc-x4x-3.3.2a 0040 32 30 2d 41 78 34 78 2d 6f 70 65 72 61 31 31 2d 20-Ax4x-opera11- 0050 53 4f 4c 43 4f 4e 76 32 2e 6d 63 66 73 10 10 45 SOLCONv2.mcfs..E 0060 75 72 6f 70 65 2f 41 6d 73 74 65 72 64 61 6d urope/Amsterdam
Zaterdag maar eens kijken of het ook lukt als ik die info via m'n eigen DHCP server geef
Als ik het ip-adres uit de capture invul in Firefox kom ik dit tegen:

Dit is volgens mij een gedeelte van Solcon, waar naartoe wordt verwezen bij elke boot. Hier kan de firmware worden opgehaald. Wellicht dat we hieruit één of meerdere scripts kunnen halen die duidelijk maken hoe de multicast- en/of vlan-setup werkt.
Zeer interessant. Als ik hier meer tijd voor heb, spit ik het verder door.
Edit:
"Vendor-Option Option 43"
Dit blijkt dus een speciale soort DHCP-toewijzing te zijn.:
http://www.arubanetworks....rGuide/DHCP_Option_43.php
Morgen is er weer een dag.

Dit is volgens mij een gedeelte van Solcon, waar naartoe wordt verwezen bij elke boot. Hier kan de firmware worden opgehaald. Wellicht dat we hieruit één of meerdere scripts kunnen halen die duidelijk maken hoe de multicast- en/of vlan-setup werkt.
Zeer interessant. Als ik hier meer tijd voor heb, spit ik het verder door.
Edit:
"Vendor-Option Option 43"
Dit blijkt dus een speciale soort DHCP-toewijzing te zijn.:
http://www.arubanetworks....rGuide/DHCP_Option_43.php
Morgen is er weer een dag.
[ Voor 17% gewijzigd door HenriBusger op 10-11-2016 00:59 ]
Per glasvezel leverancier kan het natuurlijk wel verschillen, maar ik zal mijn vorderingen hier melden.Heineken01 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:21:
Bij een klant van ons in Bodegraven (Rekam gebied) is er glasvezel opgeleverd (alles in 1 thuis pakket).
[...]
Ik zag al wel iets met een 10.x.x.x netwerk langskomen ook... Ik zal kijken of ik ook het verkeer tussen glasvezel en fritzbox kan capturen.
Boeiende discussie! Solcon werkt dus met systemen van http://www.hibox.tv/index.shtml
Dat blijkt uit: http://acc-stb.solcon.tv/dlx/s%20--app intypen in browser
en http://www.hibox.tv/press/Pressrelease-Solcon.pdf
en https://dune-hd.com/eng/n...d-tv-series-set-top-boxes
Dat blijkt uit: http://acc-stb.solcon.tv/dlx/s%20--app intypen in browser
en http://www.hibox.tv/press/Pressrelease-Solcon.pdf
en https://dune-hd.com/eng/n...d-tv-series-set-top-boxes
[ Voor 23% gewijzigd door MOmax op 13-11-2016 16:16 ]
Hoe kom je aan de app-link MOmax?
Aangezien mijn Solcon-abo geen tv heeft, wordt mijn ip-adres niet herkend.
Wat betreft de "Option 43", die kwam ik tegen in een sniffing van het Lijbrandt-netwerk op deze site:
http://arnemauer.nl/2013/03/03/lijbrand-amino-sniffing/
Wat betreft Hibox; dit was hun reactie op mijn vraag of ze vlan gegevens van hun systeem konden doorgeven mbt Solcon (1-8-2016):
Hi,
We only provide the middleware to Solcon. So we can not help you with this issue. You need to be in contact with Solcon.
Best regards,
Patrick Eklund
Aangezien mijn Solcon-abo geen tv heeft, wordt mijn ip-adres niet herkend.
Wat betreft de "Option 43", die kwam ik tegen in een sniffing van het Lijbrandt-netwerk op deze site:
http://arnemauer.nl/2013/03/03/lijbrand-amino-sniffing/
Wat betreft Hibox; dit was hun reactie op mijn vraag of ze vlan gegevens van hun systeem konden doorgeven mbt Solcon (1-8-2016):
Hi,
We only provide the middleware to Solcon. So we can not help you with this issue. You need to be in contact with Solcon.
Best regards,
Patrick Eklund
[ Voor 34% gewijzigd door HenriBusger op 13-11-2016 17:40 ]
Ik heb gisteren nog wat gecaptured (moest wel 2 USB netwerk adapters in een bridge configureren, want ze wilde niet goed met m'n throwing star samenwerken).
Die DHCP option 43 die ik vorige week hier meldde is de sleutel! Deze heb ik in dhcpd.conf als volgt gezet (in de "vendor-encapsulated-options"):
De Fritzbox IP adres 172.16.0.1 gegeven en DHCP server op de Fritzbox uitgezet. Nu wordt dus de DHCP request door mijn DHCP server afgehandeld (en dus werken lookups voor lokale adressen verder ook gewoon, zonder dat ik moeizaam alle devices in de Fritzbox moet invoeren).
NTP server moet ook expliciet als optie doorgegeven worden in de DHCP response.
Na de DHCP fase gaat de Amino als eerste met NTP de tijd ophalen.
Daarna begint ie syslog berichten naar 10.1.9.40 te sturen.
TL;DR: er wordt tenminste op de Cogas glasvezel door Solcon geen VLANs gebruikt, althans niet op het lokale netwerk achter de Fritz. Voor gewoon internet verkeer ook niet op de glasvezel zelf. Ik zal nog eens kijken of ik het verkeer tussen glasvezel en Fritzbox kan sniffen, het is mogelijk dat de multicast verkeer over een aparte VLAN gaat. Ik vraag mij ook af wat er geberut met de syslogs verkeer naar 10.1.9.40; komt dat ook echt ergens aan, of is het alleen voor debug?
Nu wordt er TCP verbinding gemaakt met 10.1.196.2:12697, en wat binaire data gestuurd. Als antwoord komt er iets wat lijkt op een SSL certificaat, afkomstig van divitel.nl wat volgens hun website iets te maken heeft met TV distributie en ook Ziggo en Caiway als referenties hebben...
Vervolgens:
Nu TCP verbinding met 10.1.196.2:12698, vermoedelijk voor de encrypted password.
Nu TCP verbinding met 10.1.96.2:12700, er wordt zo'n 28kB aan data ontvangen (verder onleesbaar). Zal dus wel de channel data zijn.
Nu TCP verbinding met drm.solcon.tv:80 "GET /CAB/BOOT?n=[ 9 decimale cijfers ], text/plain content, 3904 lang, lijkt op base64
TCP verbinding met drm.solcon.tv:80 "POST /CAB/certificate" , 1984 bytes terug
TCP verbinding met drm.solcon.tv:443 (HTTPS)
Nu igmp v2 membership report multicast address 225.10.10.10
HTTP stb.solcon.tv GET /dlx ] 302 found
HTTP stb.solcon.tv GET /dlx/DLXMenu?
en vervolgens gaat er vrij veel HTTP verkeer voorbij
Nog meer HTTP verkeer met stb.solcon.tv
Nog meer HTTP verkeer, dat gaat hieronder door tussen de syslog berichten door.
Nu een IGMPv2 membership report naar 239.124.1.1
Nu komt er data binnen vanaf 10.33.4.1 naar 239.124.1.1 (multicast dus), source en destination port 2000.
Kanaal wissel...
Als 1e wordt een IGMPv2 leave group 239.124.1.1 gestuurd aan 224.0.0.2
IGMPv2 membership report naar 239.124.1.2
en de rest is vergelijkbaar bij het opstarten van kanaal 1 (NPO 1).
Precies 0,4s na de IGMPv2 membership report voor kanaal 2 beginnen de multicast packets binnen te komen; het stoppen van de packets voor kanaal 1 duurt bijna 0,8s.
Die DHCP option 43 die ik vorige week hier meldde is de sleutel! Deze heb ik in dhcpd.conf als volgt gezet (in de "vendor-encapsulated-options"):
host aminotv1 { hardware ethernet 00:02:02:66:66:66; fixed-address tv1.lokaal.example,com; option routers 172.16.0.1; max-lease-time 1123200; min-lease-time 561600; option dhcp-lease-time 1123200; option ntp-servers 172.16.0.1; option vendor-encapsulated-options 19:02:00:cb: 08:19:68:74:74:70:3a:2f:2f:73:74:62:2e:73:6f:6c:63:6f:6e:2e:74:76:2f:64:6c:78:2f: 1c:3c:68:74:74:70:3a:2f:2f:31:30:2e:31:2e:39:2e:31:35:30:2f:6d:63:2d:78:34:78:2d:33:2e:33:2e:32:61:32:30:2d:41:78:34:78:2d:6f:70:65:72:61:31:31:2d:53:4f:4c:43:4f:4e:76:32:2e:6d:63:66:73: 10:10:45:75:72:6f:70:65:2f:41:6d:73:74:65:72:64:61:6d; }
De Fritzbox IP adres 172.16.0.1 gegeven en DHCP server op de Fritzbox uitgezet. Nu wordt dus de DHCP request door mijn DHCP server afgehandeld (en dus werken lookups voor lokale adressen verder ook gewoon, zonder dat ik moeizaam alle devices in de Fritzbox moet invoeren).
NTP server moet ook expliciet als optie doorgegeven worden in de DHCP response.
Na de DHCP fase gaat de Amino als eerste met NTP de tijd ophalen.
Daarna begint ie syslog berichten naar 10.1.9.40 te sturen.
TL;DR: er wordt tenminste op de Cogas glasvezel door Solcon geen VLANs gebruikt, althans niet op het lokale netwerk achter de Fritz. Voor gewoon internet verkeer ook niet op de glasvezel zelf. Ik zal nog eens kijken of ik het verkeer tussen glasvezel en Fritzbox kan sniffen, het is mogelijk dat de multicast verkeer over een aparte VLAN gaat. Ik vraag mij ook af wat er geberut met de syslogs verkeer naar 10.1.9.40; komt dat ook echt ergens aan, of is het alleen voor debug?
<13>Jan 1 00:00:15 root: Using a TIMEVAL of 1478964007 <13>Jan 1 00:00:15 root: Setting up information for time zone Europe/Amsterdam <13>Jan 1 01:00:15 root: Local time is now Sat Jan 1 01:00:15 CET 2000 <14>[1478964010.069826] daemoniser[853]: Spawning '/usr/sbin/diskmand' <14>[1478964010.071945] diskmand[854]: Disk Manager: USB high power mode <14>[1478964010.073166] diskmand[854]: Disk Manager: started <30>Nov 12 16:20:10 init: starting pid 875, tty '': '/etc/init.d/rc 5' <5>[1478964010.392191] K insmod[902]: II STDMX [module26.c:125]: Loading ST demux driver <5>[1478964010.392688] K insmod[902]: II STDMX [module26.c:173]: ST demux driver successfully loaded <12>[1478964010.612094] streamerd[929]: streamerd PCR rate delivery version <12>[1478964010.614737] streamerd[929]: main: *** asset_storage_dir '/PVR' asset_dir '/PVR' ** <12>[1478964010.620400] streamerd[932]: spawn_daemon: daemon starting <12>[1478964010.622221] streamerd[932]: check_hdd_mode: Starting in suspended mode Send resume command before recording or playing back <14>[1478964010.629752] streamerd[932]: plugin_register: udp successfully registered for udp:(any server) <14>[1478964010.631392] streamerd[932]: plugin_register: rtsp successfully registered for rtsp:(any server) <14>[1478964010.631825] streamerd[932]: plugin_register: rtsp successfully registered for pvr:(any server) <14>[1478964010.633027] streamerd[932]: plugin_register: mp3 successfully registered for mp3:(any server) <14>[1478964010.634296] streamerd[932]: plugin_register: igmp successfully registered for igmp:(any server) <14>[1478964010.635563] streamerd[932]: plugin_register: http successfully registered for tshttp:(any server) <14>[1478964010.637525] streamerd[932]: plugin_register: hls successfully registered for http:hls <14>[1478964010.637997] streamerd[932]: plugin_register: hls successfully registered for https:hls <14>[1478964010.638290] streamerd[932]: plugin_register: hls successfully registered for file:hls <11>[1478964010.663562] streamerd[932]: hls_key_queue_connect: failed to connect. errno = 2 'No such file or directory' <14>[1478964010.665100] streamerd[932]: plugin_register: file successfully registered for tsfile:(any server) <14>[1478964010.666475] streamerd[932]: plugin_register: ffmpeg successfully registered for http:(any server) <14>[1478964010.666976] streamerd[932]: plugin_register: ffmpeg successfully registered for file:(any server) <14>[1478964010.667362] streamerd[932]: plugin_add_config_callback_item: increased size of config item list <12>[1478964010.668915] streamerd[932]: Max number of concurrent local PVR record sessions is 3 <12>[1478964010.669263] streamerd[932]: Max number of concurrent local PVR playback sessions is 1 <12>[1478964010.669521] streamerd[932]: Max number of concurrent remote RTSP playback sessions is 4 <12>[1478964010.669844] streamerd[932]: Max number of concurrent playback and record sessions is 5 <12>[1478964010.672820] streamerd[932]: signal_daemon_running: daemoniser (pid:931) can quit now <5>[1478964010.723476] K insmod[936]: av_router: RTP auto-skip enabled <14>[1478964010.766906] daemoniser[945]: Spawning '/mnt/nv/mediad' <14>[1478964010.870458] mediad[946]: mpeg_vqe_init: VQE lib has not been found errno:0=Success dlerror=libvqe.so: cannot open shared object file: No such file or directory <12>[1478964010.873018] mediad[946]: get_HAL_Init_config_values: Failed to read SETTINGS.STEREOSCOPIC_PASSTHROUGH; default to AUTO <12>[1478964010.873514] mediad[946]: get_HAL_Init_config_values: Failed to read SETTINGS.HDMI_VIDEO_FORMAT; default to RGB <12>[1478964010.875015] mediad[946]: get_HAL_Init_config_values: Failed to read SETTINGS.CC_PREFERENCE; default to 'ATSC' <11>[1478964010.876228] mediad[946]: get_hdmi_fallback_mode: Failed to get HDMI_FALLBACK_MODE <14>[1478964010.876732] mediad[946]: TV system=PAL-I(PAL-G), output format=CVBS-RGBON, analogue outputs enabled <14>[1478964010.877049] mediad[946]: HD mode=auto, graphics size=1280x720, rotation=0 <14>[1478964010.877308] mediad[946]: Native passthrough mode=None <14>[1478964010.877569] mediad[946]: Stereoscopic passthrough=auto, HDMI audio format=PCM, HDMI video format=RGB <14>[1478964010.877884] mediad[946]: Aspect ratio mode=16:9 (auto), CC preference=ATSC, CC before PAC not allowed <14>[1478964010.878145] mediad[946]: Max PCR-PTS buffering=0, STC offset=0 <14>[1478964010.880580] mediad[946]: rfmod_init: mode = 2, channel = 38, frequency table = 0 <14>[1478964010.882166] mediad[946]: channel_to_freq_mhz: Channel 38 is in selected frequency table, retuning to 607.25 Mhz <14>[1478964010.883184] mediad[946]: channel=38, lop=0, frequency=607.25 (607.25+0.00 fine tune), iic=0x886825F4 <14>[1478964010.885869] mediad[946]: init_macrovision: Macrovision supported <6>[1478964010.886270] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=3 <6>[1478964010.886746] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=3 [herhaalt nog 4 x] <14>[1478964010.889239] mediad[946]: Starting DirectFB master <14>[1478964010.899208] daemoniser[953]: Spawning '/bin/dfb_master' <6>[1478964010.916940] K Video format[657]: display_control:display_control_set_outfmt: outfmt=3, is_lc=0, is_rgb=1, is_lbr=0 <6>[1478964010.921911] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=3 <14>[1478964011.057322] dfb_master[955]: dfb_master: Running <14>[1478964011.125792] mediad[946]: DirectFB master started <14>[1478964011.392116] mediad[946]: video_window_init: initialised 1 window <6>[1478964011.391840] K mediad[946]: HDMI_GetSinkInformation: EDID nb pages:0 <6>[1478964011.391888] K mediad[946]: HDMI_GetSinkInformation: nb EDID data read: 256 <5>[1478964011.401418] K stdmx0[983]: II STDMX [filter.c:305]: listen_task[set=85da1b00] started <14>[1478964011.405856] mediad[946]: libtsi_init: libtsi initialised successfully <14>[1478964011.427987] mediad[946]: plugin_register: udp successfully registered for udp:(any server) <14>[1478964011.429442] mediad[946]: plugin_register: rtsp successfully registered for rtsp:(any server) <14>[1478964011.429541] mediad[946]: plugin_register: rtsp successfully registered for pvr:(any server) <14>[1478964011.431182] mediad[946]: plugin_register: mp3 successfully registered for mp3:(any server) <14>[1478964011.432290] mediad[946]: plugin_register: igmp successfully registered for igmp:(any server) <14>[1478964011.433845] mediad[946]: plugin_register: http successfully registered for tshttp:(any server) <14>[1478964011.446725] mediad[946]: plugin_register: hls successfully registered for http:hls <14>[1478964011.459770] mediad[946]: plugin_register: hls successfully registered for https:hls <14>[1478964011.460134] mediad[946]: plugin_register: hls successfully registered for file:hls <11>[1478964011.506968] mediad[946]: hls_key_queue_connect: failed to connect. errno = 2 'No such file or directory' <14>[1478964011.508750] mediad[946]: plugin_register: file successfully registered for tsfile:(any server) <14>[1478964011.514318] mediad[946]: plugin_register: ffmpeg successfully registered for http:(any server) <14>[1478964011.514765] mediad[946]: plugin_register: ffmpeg successfully registered for file:(any server) <14>[1478964011.515183] mediad[946]: plugin_add_config_callback_item: increased size of config item list <14>[1478964011.518271] mediad[946]: subs_cc_commit: Setting system: DvbttxSoftcc ( vbi: 1, soft: 0 ) <14>[1478964011.521930] mediad[946]: pvr_read_config_values: PLT spooltime 60, PVR spooltime 1440 <14>[1478964011.533398] mediad[946]: update_storage_device_status: No storage device detected <14>[1478964011.616676] mediad[946]: stream_pvr_scheduler_load: loaded <12>[1478964011.623259] mediad[946]: storage_internal_load: unable to load data <12>[1478964011.623776] mediad[946]: load: falling back to backup event storage <12>[1478964011.624309] mediad[946]: storage_internal_load: unable to load data <12>[1478964011.630205] mediad[946]: storage_internal_load: unable to load data <12>[1478964011.630574] mediad[946]: load: falling back to backup event storage <12>[1478964011.631143] mediad[946]: storage_internal_load: unable to load data <14>[1478964011.648356] mediad[946]: stream_pvr_schedule_init: Scheduler library initialised successfully <14>[1478964011.648816] mediad[946]: stream_pvr_init: Initialised PVR scheduler <11>[1478964011.655755] mediad[946]: init_tvi: Unable to initialise TVI <14>[1478964011.657769] mediad[946]: cec_init: TVI initialisation failed <14>[1478964012.217894] daemoniser[990]: Spawning '/usr/bin/VM/vmpkid' <14>[1478964012.289078] vmpkid[991]: wait_for_correct_time: Waiting... <14>[1478964012.297324] vmpkid[991]: wait_for_correct_time: Time of day now set - starting... <5>[1478964012.305784] K stdmx0[993]: II STDMX [filter.c:305]: listen_task[set=85da1aa0] started <14>[1478964012.317112] vmpkid[991]: SetupContext: Trying to start vmpkid up in 2.2 mode.. <14>[1478964012.506040] vmpkid[991]: vmpkid: Preparing to send Request <14>[1478964012.506460] vmpkid[991]: vmpkid: Server=10.1.196.2:12697 <14>[1478964012.506858] vmpkid[991]: vmpkid: PrefVks=10.1.196.2:12699 <14>[1478964012.507210] vmpkid[991]: vmpkid: Timeout=10 <14>[1478964012.507548] vmpkid[991]: vmpkid: ConnectionRetries=2 <14>[1478964012.507945] vmpkid[991]: vmpkid: UseIPv6=false <14>[1478964012.508350] vmpkid[991]: vmpkid: SessionKeyTimestamp= <14>[1478964012.508740] vmpkid[991]: vmpkid: Company=solcon <14>[1478964012.509090] vmpkid[991]: vmpkid: MAC=000202666666 [nep!] <14>[1478964012.509421] vmpkid[991]: vmpkid: ClientUniqueIdLength=0 <14>[1478964012.509841] vmpkid[991]: vmpkid: ClientId is NULL <14>[1478964012.510190] vmpkid[991]: vmpkid: MessageFormat=1154 <14>[1478964012.510579] vmpkid[991]: vmpkid: arg[0] = CreateSessionKey <14>[1478964012.510980] vmpkid[991]: vm10.1.196.2:12697pkid: arg[1] = solcon <14>[1478964012.511320] vmpkid[991]: vmpkid: arg[2] = 000202666666
Nu wordt er TCP verbinding gemaakt met 10.1.196.2:12697, en wat binaire data gestuurd. Als antwoord komt er iets wat lijkt op een SSL certificaat, afkomstig van divitel.nl wat volgens hun website iets te maken heeft met TV distributie en ook Ziggo en Caiway als referenties hebben...
Vervolgens:
<14>[1478964012.651828] vmpkid[991]: vmpkid: Requested Session Key OK <14>[1478964012.653596] vmpkid[991]: vmpkid: Preparing to send Request <14>[1478964012.653776] vmpkid[991]: vmpkid: Server=10.1.196.2:12697 <14>[1478964012.653865] vmpkid[991]: vmpkid: PrefVks=10.1.196.2:12699 <14>[1478964012.653943] vmpkid[991]: vmpkid: Timeout=10 <14>[1478964012.654020] vmpkid[991]: vmpkid: ConnectionRetries=2 <14>[1478964012.654093] vmpkid[991]: vmpkid: UseIPv6=false <14>[1478964012.654168] vmpkid[991]: vmpkid: SessionKeyTimestamp=11/12/2016 16:20:12 <14>[1478964012.654241] vmpkid[991]: vmpkid: Company=solcon <14>[1478964012.654312] vmpkid[991]: vmpkid: MAC=000202666666 <14>[1478964012.654385] vmpkid[991]: vmpkid: ClientUniqueIdLength=0 <14>[1478964012.654458] vmpkid[991]: vmpkid: ClientId is NULL <14>[1478964012.654551] vmpkid[991]: vmpkid: MessageFormat=1154 <14>[1478964012.655999] vmpkid[991]: vmpkid: arg[0] = GetEncryptedPassword <14>[1478964012.656096] vmpkid[991]: vmpkid: arg[1] = solcon <14>[1478964012.656178] vmpkid[991]: vmpkid: arg[2] = [ 40 hex tekens ]
Nu TCP verbinding met 10.1.196.2:12698, vermoedelijk voor de encrypted password.
<14>[1478964012.997954] daemoniser[1001]: Spawning '/usr/bin/VM/vm_webclient' <14>[1478964013.046430] daemoniser[1006]: Spawning '/mnt/nv/amimongoose' <14>[1478964013.145053] vm_webclient[1002]: wait_for_correct_time: Waiting... <14>[1478964013.150233] vm_webclient[1002]: wait_for_correct_time: Time of day now set - starting... <14>[1478964013.163005] vm_webclient[1002]: main: default_route_interface = 'eth0' <14>[1478964013.163418] vm_webclient[1002]: main: dhcp_boot_option_str = 'DHCPC.eth0.DHCP_EXTRA_OPTION_VMWC_BOOT' <14>[1478964013.163775] vm_webclient[1002]: main: dhcp_company_option_str = 'DHCPC.eth0.DHCP_EXTRA_OPTION_VMWC_COMPANY' <12>[1478964013.165221] vm_webclient[1002]: get_config: Call to fetch 'DHCPC.eth0.DHCP_EXTRA_OPTION_VMWC_BOOT' failed - try the ini file <14>[1478964013.167146] vm_webclient[1002]: get_config: Configuring using /mnt/nv/vmwc.ini <14>[1478964013.169354] vmpkid[991]: vmpkid: StartKeyMgr: calling UpdateChannels [ DNS request: A drm.solcon.tv ] <14>[1478964013.225316] vm_webclient[1002]: webclient_init: version = 'Verimatrix-ViewRight-Web-1.0.9.2-amino_a140' <14>[1478964013.236916] vm_webclient[1002]: VMWC - set_server_config: new bootaddr = 'drm.solcon.tv:80', new companyname = 'solcon' <14>[1478964013.277853] vmpkid[991]: vmpkid: Using Preferred VKS Address 10.1.196.2 port 12699 <14>[1478964013.278263] vmpkid[991]: vmpkid: Preparing to send Request <14>[1478964013.278601] vmpkid[991]: vmpkid: Server=10.1.196.2:12697 <14>[1478964013.278998] vmpkid[991]: vmpkid: PrefVks=10.1.196.2:12699 <14>[1478964013.279333] vmpkid[991]: vmpkid: Timeout=10 <14>[1478964013.279669] vmpkid[991]: vmpkid: ConnectionRetries=2 <14>[1478964013.280061] vmpkid[991]: vmpkid: UseIPv6=false <14>[1478964013.280400] vmpkid[991]: vmpkid: SessionKeyTimestamp=11/12/2016 16:20:12 <14>[1478964013.280777] vmpkid[991]: vmpkid: Company=solcon <14>[1478964013.281129] vmpkid[991]: vmpkid: MAC=000202666666 <14>[1478964013.281464] vmpkid[991]: vmpkid: ClientUniqueIdLength=0 <14>[1478964013.281840] vmpkid[991]: vmpkid: ClientId is NULL <14>[1478964013.282188] vmpkid[991]: vmpkid: MessageFormat=1154 <14>[1478964013.282522] vmpkid[991]: vmpkid: arg[0] = GetAllChannelKeys <14>[1478964013.282908] vmpkid[991]: vmpkid: arg[1] = solcon <14>[1478964013.283260] vmpkid[991]: vmpkid: arg[2] = [ 40 hex tekens ] <14>[1478964013.286946] vmpkid[991]: vmpkid: arg[3] = [ 256 lowercase hex tekens ] <14>[1478964013.287339] vmpkid[991]: vmpkid: arg[4] = 000202666666 <14>[1478964013.287676] vmpkid[991]: vmpkid: arg[5] = NULL <14>[1478964013.288074] vmpkid[991]: vmpkid: arg[6] = NULL
Nu TCP verbinding met 10.1.96.2:12700, er wordt zo'n 28kB aan data ontvangen (verder onleesbaar). Zal dus wel de channel data zijn.
<14>[1478964013.348025] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: expecting keys for 266 channels <14>[1478964013.357062] vmpkid[991]: vmpkid: BcastKeyArray now has 266 channels <14>[1478964013.357589] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: MaxKey2Start=Sun Nov 13 00:00:02 2016 (1478991602) <14>[1478964013.358042] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: MinKey2End=Mon Nov 14 00:00:02 2016 (1479078002) <14>[1478964013.358392] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: Initial iWindow=69120 seconds <14>[1478964013.358823] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: Min k2dur = 86400 <14>[1478964013.359181] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: iWindow=69120 seconds <14>[1478964013.359526] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: Rand=810914652, tWait=76572 <14>[1478964013.359958] vmpkid[991]: vmpkid: UpdateChannels: Next full update at Sun Nov 13 02:43:50 2016 (1479001430 now 1478964013). <14>[1478964013.367865] vmpkid[991]: configure_streams: Verimatrix client init successful <14>[1478964013.368345] vmpkid[991]: vmpkid: VMRegisterControlWordCallback <14>[1478964013.368815] vmpkid[991]: vmpkid: VMGetVersionString <14>[1478964013.369137] vmpkid[991]: VM_Demux_Loop: Version = "vr2.3.15-amino-a140.2.0" <14>[1478964013.370083] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964013.375051] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964013.375940] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964013.377165] mediad[946]: ca_mgmt_server_process_fds: client connected <14>[1478964013.377860] mediad[946]: ca_mgmt_server_receive_client_message: client id 2 subscription received <14>[1478964013.378240] vmpkid[991]: VM_Demux_Loop: connected to ca_mgmt server <14>[1478964013.379100] mediad[946]: stream_callback: stream_id=0 type=120 'CA_CLIENT_STATUS', status='VMIPTV_Started'
Nu TCP verbinding met drm.solcon.tv:80 "GET /CAB/BOOT?n=[ 9 decimale cijfers ], text/plain content, 3904 lang, lijkt op base64
<14>[1478964013.511074] vm_webclient[1002]: VMWC - set_server_config: New server config set successfully <14>[1478964013.518937] vm_webclient[1002]: webclient_provision: device not provisioned or there is a problem with the certificate - provisioning now
TCP verbinding met drm.solcon.tv:80 "POST /CAB/certificate" , 1984 bytes terug
<14>[1478964015.668369] vm_webclient[1002]: webclient_provision: device provisioned, checking connection
TCP verbinding met drm.solcon.tv:443 (HTTPS)
<14>[1478964016.200174] vm_webclient[1002]: webclient_provision: check connection returned 0 - VR_Success <14>[1478964016.201489] mediad[946]: ca_mgmt_server_process_fds: client connected <14>[1478964016.202203] mediad[946]: ca_mgmt_server_receive_client_message: client id 5 subscription received <14>[1478964016.202573] vm_webclient[1002]: VMWC: connected to ca_mgmt server <14>[1478964016.203347] mediad[946]: stream_callback: stream_id=0 type=120 'CA_CLIENT_STATUS', status='VMWC_Started' <14>[1478964016.432408] daemoniser[1047]: Spawning '/mnt/nv/dvbttx' <14>[1478964016.523821] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964016.535653] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964016.584228] daemoniser[1059]: Spawning '/mnt/nv/STBrcd' <14>[1478964016.623487] dvbttx[1048]: Got DirectFB surface dimensions: width=1280 height=720 <5>[1478964016.644301] K stdmx0[1063]: II STDMX [filter.c:305]: listen_task[set=85da19e0] started <12>[1478964016.706293] dvbttx[1048]: setTeletextPid: called, pid: 0xffffffff <14>[1478964016.716051] dvbttx[1048]: setupDvbSubFilter: stream_id:-1 pid:-1 type: 0 comp_page:-1 anc_page:-1 <14>[1478964016.716403] dvbttx[1048]: setFilterPid: called, new PID: -1 (0xffffffff) <14>[1478964016.780535] STBrcd[1060]: check_platform: ident: [A140] family: [Ax4x] <14>[1478964016.788989] STBrcd[1060]: reconfigure_uni_multi_sockets: Get IP address: 172.16.0.2 <14>[1478964016.789333] STBrcd[1060]: Create unicast listener socket on port 54321 <14>[1478964016.789896] STBrcd[1060]: Create multicast listener socket on port 22222 <14>[1478964016.798155] STBrcd[1060]: reconfigure_uni_multi_sockets Doing igmp_join: socket=9, addr=225.10.10.10, ip_addr_ptr=0x7be7cc9c <14>[1478964016.799359] STBrcd[1060]: Create Amino Generic event handler for EAS data
Nu igmp v2 membership report multicast address 225.10.10.10
<14>[1478964016.802013] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964016.802139] mediad[946]: subs_cc_commit: Setting system: DvbttxSoftcc ( vbi: 1, soft: 0 ) <14>[1478964016.819062] dvbttx[1048]: updateWindow: Suppression off for window 0 <14>[1478964017.347029] opera[1096]: window_pipe_init: pipe created <14>[1478964017.369168] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964017.369829] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964017.429493] opera[1096]: Added font: /mnt/nv/ANS_____.ttf <14>[1478964017.430547] opera[1096]: Added font: /mnt/nv/AnMR.ttf <14>[1478964017.431571] opera[1096]: Added font: /mnt/nv/Copper.ttf <14>[1478964017.432608] opera[1096]: Added font: /mnt/nv/CopperI.ttf <14>[1478964017.433569] opera[1096]: Added font: /mnt/nv/CourB.ttf [ nog 17 fonts ] <14>[1478964018.135728] opera[1096]: Amino JMACX Opera 11 plugin loaded <14>[1478964018.136257] opera[1096]: getbrowsersize: called. Got back values width=1280 and height=720 <14>[1478964018.137700] opera[1096]: getgfxsize: called. Got back values width=1280 and height=720 <14>[1478964018.138441] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964018.139156] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964018.147848] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964018.148393] opera[1096]: bl_browser_size_set: window size: x=0, y=0, w=1280, h=720 <11>[1478964018.151262] opera[1096]: _connect_to_available_clients: Failed to connect to /tmp/genericsock13, errno=111 <14>[1478964018.152217] opera[1096]: _connect_to_available_clients: Connected to /tmp/genericevent13 <14>[1478964018.645442] opera[1096]: Starting Opera in Multiwindow mode with support for 4 Windows <14>[1478964018.655344] opera[1096]: Popup on fallback set to 0 <14>[1478964018.656079] opera[1096]: Opera Memory allocation limits heap/alloc (60818432/50332672) <14>[1478964018.659601] opera[1096]: _process_registration: Listener has attached to message socket <14>[1478964018.660446] opera[1096]: _process_registration: Received 255 bytes, '<AMINOGENERIC>ID=13</AMINOGENERIC>' <14>[1478964018.660994] opera[1096]: _process_registration: About to open device client_id 13 <11>[1478964018.661657] opera[1096]: _open_connection: Failed to connect to /tmp/genericsock13, errno=111 <14>[1478964018.662470] opera[1096]: _open_connection: Connected to /tmp/genericevent13 <14>[1478964018.663199] opera[1096]: Policy returned accept for:'file://localhost/mnt/nv/netman_start.html' [ HTTPS verbinding met certs.opera.com ] <12>[1478964019.031151] opera[1096]: ASTB::DebugString 'Opera: Using DHCP NTP server value 172.16.0.1' <11>[1478964019.032755] opera[1096]: amino_generic_lib_term <14>[1478964019.033520] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964019.321825] daemoniser[1119]: Spawning '/mnt/nv/opera' <14>[1478964019.379887] opera[1120]: Margins Left=0, Right=0, Top=0, Bottom=0 <14>[1478964019.381073] opera[1120]: window_pipe_init: pipe created <14>[1478964019.395403] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964019.396128] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964019.445060] opera[1120]: Added font: /mnt/nv/ANS_____.ttf [ 20 fonts later... ] <14>[1478964020.067819] opera[1120]: Amino JMACX Opera 11 plugin loaded <14>[1478964020.068347] opera[1120]: getbrowsersize: called. Got back values width=1280 and height=720 <14>[1478964020.069462] opera[1120]: getgfxsize: called. Got back values width=1280 and height=720 <14>[1478964020.070185] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964020.070835] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964020.072743] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964020.073313] opera[1120]: bl_browser_size_set: window size: x=0, y=0, w=1280, h=720 <11>[1478964020.075291] opera[1120]: _connect_to_available_clients: Failed to connect to /tmp/genericsock13, errno=111 <14>[1478964020.075848] opera[1120]: _connect_to_available_clients: Connected to /tmp/genericevent13 <14>[1478964020.556392] opera[1120]: Starting Opera in Multiwindow mode with support for 4 Windows <14>[1478964020.566523] opera[1120]: Popup on fallback set to 0 <14>[1478964020.567155] opera[1120]: Opera Memory allocation limits heap/alloc (60818432/50332672)
HTTP stb.solcon.tv GET /dlx ] 302 found
HTTP stb.solcon.tv GET /dlx/DLXMenu?
en vervolgens gaat er vrij veel HTTP verkeer voorbij
<14>[1478964028.918147] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: event client connected <14>[1478964028.918876] mediad[946]: mediad_ipc_process_fds: control client connected <14>[1478964028.919495] mediad[946]: mediad_ipc_process_event_message: client subscription received <14>[1478964028.919993] opera[1120]: VideoInitialize: video tag plugin installed <14>[1478964028.920315] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'video/ogg' codec 'theora' <14>[1478964028.920836] mediad[946]: mime_type_supported: 'video/ogg' not supported <14>[1478964028.921763] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'video/mp4' codec 'avc1.42E01E' <14>[1478964028.922303] mediad[946]: mime_type_supported: 'video/mp4' supported by ffmpeg <14>[1478964028.923209] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'video/webm' codec 'vp8' <14>[1478964028.923641] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'video/webm' codec 'vorbis' <14>[1478964028.924059] mediad[946]: mime_type_supported: 'video/webm' not supported <14>[1478964028.925662] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'audio/ogg' codec 'vorbis' <14>[1478964028.926183] mediad[946]: mime_type_supported: 'audio/ogg' not supported <14>[1478964028.927288] mediad[946]: mime_type_supported: 'audio/mpeg' supported by ffmpeg <14>[1478964028.928228] opera[1120]: VideoCanPlayType: type 'audio/wav' codec '1' <14>[1478964028.928793] mediad[946]: mime_type_supported: 'audio/wav' supported by ffmpeg <14>[1478964028.930080] mediad[946]: mime_type_supported: 'audio/x-m4a' supported by ffmpeg
Nog meer HTTP verkeer met stb.solcon.tv
<14>[1478964030.567765] opera[1120]: amino_generic_set_onevent: (onEvent13, hbx.platform.amino.easCallback) <11>[1478964030.570765] opera[1120]: is_tvi_supported: TVI not supported in this build! <14>[1478964030.574342] opera[1120]: global_getter: NetMan object created <12>[1478964030.657270] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:30.655] info > initDevice: device initialized' <14>[1478964031.132476] mediad[946]: video_set_subtitles: state is 0 <14>[1478964031.136319] mediad[946]: subtitles_set_language: language=dut, pref=1 <14>[1478964031.137964] mediad[946]: subtitles_set_language: language=eng, pref=2 <6>[1478964031.139863] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=3 <12>[1478964031.145670] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.144] info > hbx.media.Timeshifter: initializing timeshifter' <12>[1478964031.159669] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.158] info > hbx.media.Timeshifter: local timeshift API is not available' <12>[1478964031.166814] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.165] info > hbx.media.ChannelManager.registerAccessController: added access controller "childlock" (DLX.media.access.ChildLock)' <12>[1478964031.172083] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.170] info > hbx.media.ChannelManager.registerAccessController: added access controller "clientsidesecurity" (DLX.media.access.ClientsideSecurity)' <12>[1478964031.192589] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.191] info > hbx.media.Player.registerSchemeHandler: added scheme handler for infochannel (DLX.widget.InfoChannelPlayer)' <12>[1478964031.209407] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.208] info > hbx.service.ProgramsAndRecordings: programs and recordings service created' <12>[1478964031.212006] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.210] info > hbx.service.Epg: EPG service created' <12>[1478964031.281803] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.280] info > DLX.portal.Portal.start: portal loaded on hbx.platform.amino.Device with model "Ax4x" and version undefined / undefined' <12>[1478964031.283988] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.282] info > DLX.portal.Portal.setMode: switching from no mode to playback mode' <12>[1478964031.296979] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:31.295] info > hbx.platform.amino.VideoWindow.setFullscreen: set fullscreen mode'
Nog meer HTTP verkeer, dat gaat hieronder door tussen de syslog berichten door.
<12>[1478964032.634415] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:32.633] info > DLX.media.InfoChannelManager.reloadInfoChannels: reloaded info channel list (1 channel(s) in list)' <12>[1478964033.258387] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.256] info > hbx.media.Player.playChannel: play channel 1292 / "NPO 1"' <12>[1478964033.291184] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.289] info > hbx.media.Timeshifter.stopTimeshiftBuffering: stop timeshift buffering' <12>[1478964033.296095] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.294] info > hbx.media.ChannelManager.checkChannelAccess: checking playback access to channel 1292 / "NPO 1"' <12>[1478964033.518569] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.517] info > DLX.service.Notification: using notification delivery method: poll' <12>[1478964033.782275] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.780] info > hbx.media.ChannelManager.checkChannelAccess: access granted to channel 1292 / "NPO 1"' <12>[1478964033.785116] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:33.783] info > hbx.media.SessionManager.createTvSession: creating session for channel 1292 / "NPO 1"' <14>[1478964033.796258] mediad[946]: video_set_subtitles: state is 0 <14>[1478964033.799460] mediad[946]: stream_begin: options = 'src=igmp://239.124.1.1:2000;rtpskip=yes' <14>[1478964033.800288] mediad[946]: mp_plugin_setup: found igmp plugin igmp:(any server) for stream_id 1
Nu een IGMPv2 membership report naar 239.124.1.1
<14>[1478964033.804122] mediad[946]: HAL_OpenStream: opened for stream id 1 <14>[1478964033.806998] mediad[982]: section_filter_setup: Started filtering on stream: 1, pid: 0x0000, tid: 0 for 'PAT' <14>[1478964033.807155] mediad[982]: notification_filter_setup: Notification filter started <12>[1478964033.807833] mediad[946]: stream_plt_init: initialisation skipped due to no plt storage available <14>[1478964033.808362] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=99 'BUFFERING_STATUS', status='WaitingForData'
Nu komt er data binnen vanaf 10.33.4.1 naar 239.124.1.1 (multicast dus), source en destination port 2000.
<14>[1478964033.817370] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=83 'DATA_STARTED', status='' <14>[1478964033.820433] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 99 <14>[1478964033.820914] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 83 <14>[1478964033.867123] mediad[982]: section_filter_setup: Started filtering on stream: 1, pid: 0x044C, tid: 2 for 'PMT' <14>[1478964034.077160] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x044E are: 'dut', '' <14>[1478964034.077295] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x044F are: 'dut', '' <14>[1478964034.077344] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x0450 are: 'GOS', '' <14>[1478964034.077472] mediad[984]: parse_teletext_descriptor: lang=dut type=01 mag=1 page=0 <14>[1478964034.077529] mediad[984]: parse_teletext_descriptor: lang=dut type=05 mag=0 page=136 <14>[1478964034.077639] mediad[984]: parse_subtitle_descriptor: lang=dut type=20 comp_page_id=2 ancil_page_id=2 <14>[1478964034.077694] mediad[984]: parse_subtitle_descriptor: lang=dut type=24 comp_page_id=2 ancil_page_id=2 <14>[1478964034.078038] mediad[984]: report_pids: PMT:0x044C PCR:0x044D Aud:0x044F/0x0E Vid:0x044D/0x01 TTX:0x0456 AudDesc:0x1FFF <14>[1478964034.102512] mediad[946]: teletext_fullscreen_enum_handler: match 4, handler match 0, s1 ldut P100 <14>[1478964034.102658] mediad[946]: teletext_fullscreen_get_match: fullscreen available = 1 <14>[1478964034.102746] mediad[946]: dvb_enum_handler match 4, handler match 0, s1 ldut cp2 ap2 <14>[1478964034.102800] mediad[946]: dvb_enum_handler match 4, handler match 4, s1 ldut cp2 ap2 <14>[1478964034.103029] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=23 'STATUS_PMT_CHANGED', status='' <14>[1478964034.103405] vmpkid[991]: media_ev_callback: MEDIA_EVENT_PID_CHANGE SEEN <14>[1478964034.103488] vmpkid[991]: get_stream_list_entry_for_id: stream_id 1 does not currently exist in stream_list <14>[1478964034.103615] vmpkid[991]: media_ev_callback: MEDIA_EVENT_PMT_CHANGE SEEN <12>[1478964034.103736] vmpkid[991]: Handle_New_Pmt: No Verimatrix ECM - Remaining in IDLE_STATE <14>[1478964034.137827] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 23 <12>[1478964034.299449] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:34.297] info > hbx.service.ProgramsAndRecordings: initial program and recording data loaded' <12>[1478964034.301819] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:34.300] warn > hbx.service.ProgramsAndRecordings._cleanLocalRecordings: recordings cache is empty, not cleaning local recordings to be safe' <4>[1478964034.530346] K STVID[0].Produc[639]: handle_new_picture_ordered_event: Probably got a good picture - enabling display <6>[1478964034.538048] K STVID[0].Displa[640]: STVID_OUT_OF_SYNC_EVT <14>[1478964034.539644] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=86 'VIDEO_RESOLUTION_CHANGED', status='1920x1088/1777777/2D' <6>[1478964034.538829] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=1 <6>[1478964034.539030] K Video format[657]: display_control:display_control_set_aspect: aspect=1 <14>[1478964034.543158] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 86 <14>[1478964034.670005] mediad[946]: stream_output_default_heartbeat: data received for first time <14>[1478964034.670343] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=99 'BUFFERING_STATUS', status='BufferingComplete' <14>[1478964034.670738] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=15 'IGMP_STATUS_PLAYING', status='' <14>[1478964034.678092] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 99 <14>[1478964034.679104] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 15 <6>[1478964034.858118] K STFDMA_ClbckMgr[598]: STAUD_IN_SYNC: OUTPUT_SPDIF0 <14>[1478964034.859174] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=85 'AUDIO_STARTED', status='' <14>[1478964034.861057] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 85 <6>[1478964035.418045] K STVID[0].Displa[640]: STVID_BACK_TO_SYNC_EVT <14>[1478964035.418872] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=84 'VIDEO_STARTED', status='' <14>[1478964035.421223] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 84 <6>[1478964035.498331] K STFDMA_ClbckMgr[598]: STAUD_IN_SYNC: OUTPUT_PCMP0 <6>[1478964035.498461] K STFDMA_ClbckMgr[598]: STAUD_IN_SYNC: OUTPUT_PCMP1
Kanaal wissel...
Als 1e wordt een IGMPv2 leave group 239.124.1.1 gestuurd aan 224.0.0.2
<14>[1478964045.534272] mediad[946]: stream_kill: stream_id 1 <14>[1478964045.535977] vmpkid[991]: media_ev_callback: MEDIA_EVENT_PROG_END SEEN <14>[1478964045.536205] vmpkid[991]: vmpkid: VMResetStream <14>[1478964045.536593] mediad[982]: section_filter_setup: Stopped filtering on pid: 0x0000 for 'PAT' <14>[1478964045.539577] mediad[982]: section_filter_setup: Stopped filtering on pid: 0x044c for 'PMT' <14>[1478964045.541916] mediad[982]: demux_apply_configuration: Notification filter stopped <14>[1478964045.720370] mediad[946]: HAL_CloseStream: closed stream id 1 <14>[1478964045.720884] mediad[946]: stream_kill: killed stream_id 1 <14>[1478964045.725263] mediad[946]: stream_callback: stream_id=1 type=95 'CONNECTION_STOPPED', status='' <12>[1478964045.730479] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:45.729] info > hbx.media.Player.playChannel: play channel 11851 / "NPO 2"' <12>[1478964045.733346] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:45.731] info > hbx.media.Timeshifter.stopTimeshiftBuffering: stop timeshift buffering' <12>[1478964045.738271] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:45.736] info > hbx.media.ChannelManager.checkChannelAccess: checking playback access to channel 11851 / "NPO 2"' <12>[1478964045.747608] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:45.746] info > hbx.media.ChannelManager.checkChannelAccess: access granted to channel 11851 / "NPO 2"' <12>[1478964045.749986] opera[1120]: ASTB::DebugString '[16:20:45.748] info > hbx.media.SessionManager.createTvSession: creating session for channel 11851 / "NPO 2"' <14>[1478964045.758532] mediad[946]: video_set_subtitles: state is 0 <14>[1478964045.760996] mediad[946]: stream_begin: options = 'src=igmp://239.124.1.2:2000;rtpskip=yes' <14>[1478964045.761306] mediad[946]: mp_plugin_setup: found igmp plugin igmp:(any server) for stream_id 2 <14>[1478964045.763928] mediad[946]: HAL_OpenStream: opened for stream id 2
IGMPv2 membership report naar 239.124.1.2
<14>[1478964045.765641] mediad[982]: section_filter_setup: Started filtering on stream: 2, pid: 0x0000, tid: 0 for 'PAT' <14>[1478964045.765747] mediad[982]: notification_filter_setup: Notification filter started <12>[1478964045.766451] mediad[946]: stream_plt_init: initialisation skipped due to no plt storage available <14>[1478964045.767362] mediad[946]: stream_callback: stream_id=2 type=99 'BUFFERING_STATUS', status='WaitingForData' <14>[1478964045.769761] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 1 type 95 <14>[1478964045.770287] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 2 type 99 <14>[1478964045.942436] mediad[946]: stream_callback: stream_id=2 type=83 'DATA_STARTED', status='' <14>[1478964045.944256] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 2 type 83 <14>[1478964046.087123] mediad[982]: section_filter_setup: Started filtering on stream: 2, pid: 0x0834, tid: 2 for 'PMT' <14>[1478964046.105423] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x0836 are: 'dut', '' <14>[1478964046.105510] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x0837 are: 'dut', '' <14>[1478964046.105558] mediad[984]: store_pmt_es_item: languages for pid: 0x0838 are: 'GOS', '' <14>[1478964046.105616] mediad[984]: parse_teletext_descriptor: lang=dut type=01 mag=1 page=0 <14>[1478964046.105662] mediad[984]: parse_teletext_descriptor: lang=dut type=05 mag=0 page=136 <14>[1478964046.105718] mediad[984]: parse_subtitle_descriptor: lang=dut type=20 comp_page_id=2 ancil_page_id=2 <14>[1478964046.105776] mediad[984]: parse_subtitle_descriptor: lang=dut type=24 comp_page_id=2 ancil_page_id=2 <14>[1478964046.105933] mediad[984]: report_pids: PMT:0x0834 PCR:0x0835 Aud:0x0837/0x0E Vid:0x0835/0x01 TTX:0x083E AudDesc:0x1FFF <14>[1478964046.151100] mediad[946]: teletext_fullscreen_enum_handler: match 4, handler match 0, s2 ldut P100 <14>[1478964046.151443] vmpkid[991]: media_ev_callback: MEDIA_EVENT_PID_CHANGE SEEN <14>[1478964046.151523] vmpkid[991]: get_stream_list_entry_for_id: stream_id 2 does not currently exist in stream_list <14>[1478964046.151593] vmpkid[991]: media_ev_callback: MEDIA_EVENT_PMT_CHANGE SEEN <4>[1478964046.151275] K stpti4_EvtTask[627]: STPTI_EVENT_CC_ERROR_EVT (video) (expected CC=0, received CC=1) <14>[1478964046.153223] mediad[946]: teletext_fullscreen_get_match: fullscreen available = 1 <14>[1478964046.153322] mediad[946]: dvb_enum_handler match 4, handler match 0, s2 ldut cp2 ap2 <14>[1478964046.153371] mediad[946]: dvb_enum_handler match 4, handler match 4, s2 ldut cp2 ap2 <14>[1478964046.153678] mediad[946]: stream_callback: stream_id=2 type=23 'STATUS_PMT_CHANGED', status='' <14>[1478964046.153909] mediad[946]: stream_callback: stream_id=2 type=120 'CA_CLIENT_STATUS', status='STREAM_IS_ENCRYPTED' <14>[1478964046.158729] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 2 type 23 <14>[1478964046.159203] opera[1120]: globalStreamCallback: id: 2 type 120 <4>[1478964046.191154] K stpti4_EvtTask[627]: STPTI_EVENT_CC_ERROR_EVT (video) (expected CC=11, received CC=12) <4>[1478964046.231829] K stpti4_EvtTask[627]: STPTI_EVENT_CC_ERROR_EVT (video) (expected CC=0, received CC=1) <4>[1478964046.271864] K stpti4_EvtTask[627]: STPTI_EVENT_CC_ERROR_EVT (video) (expected CC=0, received CC=1) <4>[1478964046.290599] K stpti4_EvtTask[627]: STPTI_EVENT_CC_ERROR_EVT (video) (expected CC=11, received CC=12) <14>[1478964046.331137] vmpkid[991]: vmpkid: VMResetStream <14>[1478964046.331458] vmpkid[991]: vmpkid: VMSetECM <14>[1478964046.331672] vmpkid[991]: vmpkid: GetChannelKeyBlock - Request for key 2002 11/12/2016 00:00:00.0 <14>[1478964046.331899] vmpkid[991]: vmpkid: GetChannelKeyBlock: Current keys for channel 2002 Key1=11/12/2016 00:00:00.0 <14>[1478964046.332009] vmpkid[991]: vmpkid: GetChannelKeyBlock: Current keys for channel 2002 Key2=11/13/2016 00:00:00.0 <14>[1478964046.333088] vmpkid[991]: vmpkid: GetChannelKeyBlock - Found key in channel array <14>[1478964046.333311] vmpkid[991]: vmpkid: DecryptEcm: Found channel key 2002:[ 9 decimale cijfers ] <14>[1478964046.334631] vmpkid[991]: vmpkid: Using ECM AES Master RTES Key <14>[1478964046.334748] vmpkid[991]: vmpkid: Using ECM TANDBERG Content RTES Key <14>[1478964046.684006] mediad[946]: stream_output_default_heartbeat: data received for first time <14>[1478964046.684329] mediad[946]: stream_callback: stream_id=2 type=99 'BUFFERING_STATUS', status='BufferingComplete'
en de rest is vergelijkbaar bij het opstarten van kanaal 1 (NPO 1).
Precies 0,4s na de IGMPv2 membership report voor kanaal 2 beginnen de multicast packets binnen te komen; het stoppen van de packets voor kanaal 1 duurt bijna 0,8s.
Dus het opzetten van een dhcp-server met die speciale "vendor-encapsulated-options" en daarnaast het openstellen en/of forwarden van de bovengenoemde poorten moet het mogelijk maken eigen apparatuur te gebruiken i.c.m./i.p.v. de fritzbox? (Moeten alle switches wel IGMP-snooping ondersteunen.)
Hoe kom je bij het ip-adres: 172.16.0.1 ?
Hoe kom je bij het ip-adres: 172.16.0.1 ?
@HenriBusger inderdaad. Ik zou het nog eens moeten testen helemaal zonder Fritzbox, dus met een andere router, maar dit is voorlopig wat ik wilde bereiken.
172.16.0.0/12 is een reeks zoals 192.168.0.0/16 die je op je eigen netwerk mag gebruiken. Het had dus net zo goed 192.168.1.1 kunnen zijn, of 10.10.10.1, en noem maar op. Ik heb dus 172.16.0.x in gebruik voor het netwerk daar.
172.16.0.0/12 is een reeks zoals 192.168.0.0/16 die je op je eigen netwerk mag gebruiken. Het had dus net zo goed 192.168.1.1 kunnen zijn, of 10.10.10.1, en noem maar op. Ik heb dus 172.16.0.x in gebruik voor het netwerk daar.
Die staat in http://10.1.9.150/entone_boot.ini
code:
1
2
3
4
5
6
| HDBCM_BOOT_Argument="opera --url http://acc-stb.solcon.tv/dlx/s --app" HD725_NTP_SERVER="ntp.solcon.nl" HDBCM_NTP_SERVER="ntp.solcon.nl" HDBCM_TIMEZONE="Europe/Amsterdam" HDBCM_NTP_BOOT_CHECK=1 export HDBCM_ENTONEJS_PRELOAD=0 |
[ Voor 5% gewijzigd door MOmax op 14-11-2016 09:45 ]
Dit zou wellicht betekenen dat je met een browser als Opera op een willekeurig platform ook kunt kijken met deze link.
Denk dat er misschien nog wel encryptie op zit, dus bovenstaande onder voorbehoud. (Je moet ook thuis kijken, ivm ip-adres.)
Denk dat er misschien nog wel encryptie op zit, dus bovenstaande onder voorbehoud. (Je moet ook thuis kijken, ivm ip-adres.)
Er werd gelogd "Amino JMACX Opera 11 plugin" dus die heb je ook wel nodig. Als je 'm al zou kunnen krijgen, de Amino is volgens mij SuperH architectuur (dus geen intel), dus die plugin gaat niet zomaar op je pc werken.
Ik zag wel ergens op de hibox site dat ze ook een app hebben voor smart-tv's. Ik hoop dan toch wel dat die beschikbaar komt, want niemand die ik ken zit te wachten op een extra kastje en 2e afstandsbediening, een app in je TV zou wel heel mooi zijn.
Ik zag wel ergens op de hibox site dat ze ook een app hebben voor smart-tv's. Ik hoop dan toch wel dat die beschikbaar komt, want niemand die ik ken zit te wachten op een extra kastje en 2e afstandsbediening, een app in je TV zou wel heel mooi zijn.
Wow Wurtel, knap gevonden!
Ik heb net in de router bij mijn klant gekeken, maar die heeft niet de mogelijkheid om extra dhcp regels toe te voegen.
Wellicht dat ik volgende week een bezoekje kan brengen met andere router, of wellicht dat jij al eerder bent met testen :-)
Thx!
Ik heb net in de router bij mijn klant gekeken, maar die heeft niet de mogelijkheid om extra dhcp regels toe te voegen.
Wellicht dat ik volgende week een bezoekje kan brengen met andere router, of wellicht dat jij al eerder bent met testen :-)
Thx!
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Erg knap Wurtel, dit doe ik je niet na.
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=jmacx <- JMACX geeft wel wat hits binnen ons forum.
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=jmacx <- JMACX geeft wel wat hits binnen ons forum.
Vandaag heeft mijn Amino een nieuwe firmware gekregen om ipv via Glashartmedia platform op het Solcon platform IPTV te kijken.
Wat erbarmerlijk SLECHT is dit zeg. Traag als dikke stront. De decoder kan simpelweg de code van de nieuwe firmware niet aan. een guide oproepen duurt gewoon 6 a 7 seconden. Elke toetsaanslag in het menu kost je gewoon 'lag' van net even een seconde. De oude (glashart) firmware liep vele malen soepeler.
Ik kijk het nog even aan, maar dit gaat echt een reden zijn voor mij om bij Solcon weg te gaan.
Wat erbarmerlijk SLECHT is dit zeg. Traag als dikke stront. De decoder kan simpelweg de code van de nieuwe firmware niet aan. een guide oproepen duurt gewoon 6 a 7 seconden. Elke toetsaanslag in het menu kost je gewoon 'lag' van net even een seconde. De oude (glashart) firmware liep vele malen soepeler.
Ik kijk het nog even aan, maar dit gaat echt een reden zijn voor mij om bij Solcon weg te gaan.
Bedankt Koffie voor jouw inbreng. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hier in dit topic hun ervaringen over Solcon-tv (en de Amino's) willen plaatsen. Graag ook vermelden of je Solcon via CIF hebt of via Reggefiber.
@Wurtel Heb je de ervaring van Koffie ook? D.w.z. langzaam zappen?
[ Voor 5% gewijzigd door HenriBusger op 17-11-2016 23:40 ]
Volgens mij via Reggefiber, maar weet niet zeker.
Het zappen gaat nog wel, dat is vergelijkbaar met wat het was. Maar al het andere is gewoon kut. Alles heeft lag.
Wat vooral op zijn zachts gezegd wennen is, is het zappen van kanalen. Met de oude firmware kon je met ch+ en ch- op de OSD van kanaal wisselen, maar ging hij daar nog niet direct naartoe.
Met de nieuwe firmware doe je ch+ dan krijg je de OSD van de nieuwe zender te zien en enkele ms later wisselt hij naar dat kanaal. Even vlug vanaf zender 1 alle zenders langslopen om te kijken wat er op TV is, is zo bijzonder onrustig.
snap eerlijk gezegd ook niet waarom ik met een klantcode + pin dat ding moet instellen.
update : Filmpje van de bediening van verschillende onderdelen. Vooral aan het einde kun je goed horen wanneer ik op de AB druk en wanneer de Amino eens reageert.
YouTube: Solcon amino firmware
Het zappen gaat nog wel, dat is vergelijkbaar met wat het was. Maar al het andere is gewoon kut. Alles heeft lag.
Wat vooral op zijn zachts gezegd wennen is, is het zappen van kanalen. Met de oude firmware kon je met ch+ en ch- op de OSD van kanaal wisselen, maar ging hij daar nog niet direct naartoe.
Met de nieuwe firmware doe je ch+ dan krijg je de OSD van de nieuwe zender te zien en enkele ms later wisselt hij naar dat kanaal. Even vlug vanaf zender 1 alle zenders langslopen om te kijken wat er op TV is, is zo bijzonder onrustig.
snap eerlijk gezegd ook niet waarom ik met een klantcode + pin dat ding moet instellen.
update : Filmpje van de bediening van verschillende onderdelen. Vooral aan het einde kun je goed horen wanneer ik op de AB druk en wanneer de Amino eens reageert.
YouTube: Solcon amino firmware
[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 17-11-2016 21:01 ]
Ik heb een klacht gepubliceerd via https://www.klachtenkompa...update-19-10-2016-v-68-83. Wellicht dat jullie dat ook kunnen doen.
Is dat lokaal of in de cloud ?MOmax schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:57:
Ik heb een klacht gepubliceerd via https://www.klachtenkompa...update-19-10-2016-v-68-83. Wellicht dat jullie dat ook kunnen doen.
Ik snap je vraag niet?
Maar deze klacht
Door een firmware update van Solcon worden IPTV functies volledig onbruikbaar.
Opgegeven reden: Zie: https://www.solcon.nl/particulier/blog/update-solcon-tv/
Wat is het gevolg?
Voorheen kon de gebruiker een programma (bv een film van twee uur):
- doorspoelen, bv saaie gedeeltes of reclameblokken
- onderbreken en op later tijdstip doorspoelen naar het punt maar men gebleven was
Nu moet het programma volledig uitgekeken worden. TV-app uitzetten (zelf of noodgedwongen door bv stroomuitval) heeft tot gevolg dat volledig opnieuw begonnen moet worden met kijken. Solcon verschuilt zich hier wel heel makkelijk achter de voorwaarden van RTL/SBS. Ik had verwacht dat zij meer voor de rechten van hun gebruikers zouden opkomen.
kan ingebracht worden bij:
1) Solcon
(Reactie: "Naar aanleiding van uw bericht over het niet kunnen doorspoelen van de reclame's
bij de commerciele zenders stuur ik u dit bericht.
U geeft aan dat interactief alleen maar doorspoelen is van reclame's bestaat.
Onder interactieve televisie wordt meer verstaan dan alleen doorspoelen.
Wij kunnen dan ook dit pakket op dit moment niet voor u aanpassen naar een ander
pakket omdat u in het eerste jaarcontract zit. Na 01 juni 2017 kunnen wij het
pakket aanpassen naar een pakket waarbij u televisie signaal via Rekam ontvangt.
Dit pakket bedraagt € 47,30 per maand.
De wijziging van het pakket kunt u volgend zelf uitvoeren via uw eigen
persoonlijke pagina, link hiervoor: mijnsolcon.nl")
Consumentenbond / Klachtenkompas.nl
(doet er nix mee, reactie per email: "Helaas is Solcon (nog) niet aangesloten bij Klachtenkompas.nl. Je klacht is echter een waardevol signaal voor andere consumenten. En het geeft de Consumentenbond (als initiatiefnemer van Klachtenkompas.nl) inzicht in de klachtafhandeling van bedrijven. Wij adviseren je (als je dat nog niet gedaan hebt) rechtstreeks contact op te nemen met Solcon en met hen de gewenste oplossing te bespreken.")
De Geschillencommissie
Hier kan je wel klagen, maar dat kost €50,- per klacht.
Maar deze klacht
Door een firmware update van Solcon worden IPTV functies volledig onbruikbaar.
Opgegeven reden: Zie: https://www.solcon.nl/particulier/blog/update-solcon-tv/
Wat is het gevolg?
Voorheen kon de gebruiker een programma (bv een film van twee uur):
- doorspoelen, bv saaie gedeeltes of reclameblokken
- onderbreken en op later tijdstip doorspoelen naar het punt maar men gebleven was
Nu moet het programma volledig uitgekeken worden. TV-app uitzetten (zelf of noodgedwongen door bv stroomuitval) heeft tot gevolg dat volledig opnieuw begonnen moet worden met kijken. Solcon verschuilt zich hier wel heel makkelijk achter de voorwaarden van RTL/SBS. Ik had verwacht dat zij meer voor de rechten van hun gebruikers zouden opkomen.
kan ingebracht worden bij:
1) Solcon
(Reactie: "Naar aanleiding van uw bericht over het niet kunnen doorspoelen van de reclame's
bij de commerciele zenders stuur ik u dit bericht.
U geeft aan dat interactief alleen maar doorspoelen is van reclame's bestaat.
Onder interactieve televisie wordt meer verstaan dan alleen doorspoelen.
Wij kunnen dan ook dit pakket op dit moment niet voor u aanpassen naar een ander
pakket omdat u in het eerste jaarcontract zit. Na 01 juni 2017 kunnen wij het
pakket aanpassen naar een pakket waarbij u televisie signaal via Rekam ontvangt.
Dit pakket bedraagt € 47,30 per maand.
De wijziging van het pakket kunt u volgend zelf uitvoeren via uw eigen
persoonlijke pagina, link hiervoor: mijnsolcon.nl")
Consumentenbond / Klachtenkompas.nl
(doet er nix mee, reactie per email: "Helaas is Solcon (nog) niet aangesloten bij Klachtenkompas.nl. Je klacht is echter een waardevol signaal voor andere consumenten. En het geeft de Consumentenbond (als initiatiefnemer van Klachtenkompas.nl) inzicht in de klachtafhandeling van bedrijven. Wij adviseren je (als je dat nog niet gedaan hebt) rechtstreeks contact op te nemen met Solcon en met hen de gewenste oplossing te bespreken.")
De Geschillencommissie
Hier kan je wel klagen, maar dat kost €50,- per klacht.
[ Voor 22% gewijzigd door MOmax op 18-11-2016 17:09 ]
Neem je lokaal op de decoder op (dus op de harddisk van het apparaat zelf) op bij Solon 'in the cloud'.
Ziet er overigens naar uit dat een LOKAAL opgenomen RTL4 uitzending bij mij idd niet de optie geeft tot vooruit spoelen
Verkeerd gekeken, waren netwerk opnames
edit: ik heb hier 2 stuks Amino M540 PVR en beide crashen als je in het menu op "apparaat naam" klikt.
edit2 : iemand een flauw idee hoe je in hemelsnaam een lokaal lopende opname stopt ?
Ziet er overigens naar uit dat een LOKAAL opgenomen RTL4 uitzending bij mij idd niet de optie geeft tot vooruit spoelen

Verkeerd gekeken, waren netwerk opnames
edit: ik heb hier 2 stuks Amino M540 PVR en beide crashen als je in het menu op "apparaat naam" klikt.
edit2 : iemand een flauw idee hoe je in hemelsnaam een lokaal lopende opname stopt ?
[ Voor 34% gewijzigd door Koffie op 18-11-2016 17:38 ]
Het begrip lokaal opnemen is nieuw voor mij. Ik heb overigens een Dune 102. Kwestie van USB device toevoegen?
Geen idee , sorryMOmax schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:16:
Het begrip lokaal opnemen is nieuw voor mij. Ik heb overigens een Dune 102. Kwestie van USB device toevoegen?
Zojuist volgende naar Solcon gestuurd:
Goedendag,
Sinds gisteren heb ik de nieuwe firmware voor Solcon IPTV, ik kan helaas niet zeggen dat het een verbetering is. De verschillende menu opties zijn traag/sluggish en alles voelt aan als 'net niet'.
Los van de algemene klacht mbt traagheid van het volledige apparaat heb ik de volgende issues waar ik niet uit kom :
- Waarom kan ik niet timeshiften tijdens een lopende lokale opname?
- Waarom kan ik een lokale, lopende, opname niet stoppen?
- Waarom kan ik een lokale, lopende, opname niet afspelen?
- Ik heb 2 stuks Amino M540 STB's staan. Beide crashen als ik vanuit het menu de naam van het apparaat wil veranderen( er gebeurt niets, ik moet afsluiten met exit en vervolgens kan ik niet meer van zender wisselen).
- Het zappen langs zenders is onhandig en chaotisch. Wanneer ik op ch+ druk krijg ik op het OSD programma-informatie van die zender te zien en springt de STB all binnen een halve tot een hele seconde naar die zender. Even kijken wat er op de zenders allemaal te zien is, is omslachtig en onduidelijk. Met de oude firmware werd een zender pas geactiveerd als je op OK drukte. Stukken makkelijker en minder chaotisch
Bijkomend nadeel van bovenstaande manier van zenders langsgaan is dat de 'laatst bekeken zender' ALTIJD de een-na-laatste zender in het rijtje is.
Voorbeeld : de zender staat op NPO1 , je druk opt CH+ tot je bij RTL4 bent. Als je nu op de knop "terug naar vorige zender" drukt, springt de STB naar NPO3 - terwijl ik die niet eens bekeken heb! Zelfs als je dit proces heel snel doet, en de tussenliggende zenders niet te zien krijgt, is de "vorige zender" nog steeds de zender die voor de huidige zit.
De Amino's zijn nog "snel". De Dunes zijn gewoon traag. Veel te weinig CPU kracht. Kan Solcon ook weinig aan doen, erfenis van toen ze begonnen met IPTV. Als je die dingen al bij al je klanten hebt staan ga je die niet zomaar wisselen...
Solcon heeft overigens een vreemde definitie van interactieve televisie. Toen ze nog de vorige firmware op de Dunes hadden kon je niet opnemen of timeshiften. Volgens Solcon was TV via IPTV toen de definitie van interactieve televisie en kon je daarom niet onder je contract uit.
Kijk trouwens ook uit met telefonie via Solcon! Ze hebben wat in het Solcon profiel van de Fritzbox gebakken waardoor, ook als je een andere sip provider instelt als standaard, alsnog via Solcon zelf uitbelt. Als je daarover klaagt is het antwoord dat zij er vanuit gaan dat als je belt dat je dat via Solcon doet en dat als je zelf de controle over je modem over neemt wordt er gezegd dat alle kosten bij fraude dan voor jou zijn. Heel jammer.
Solcon is echt perfect als het aan komt op internet (al moeten ze eens stoppen met de Fritzbox 7360 en gewoon net zoals elke provider een modem met in ieder geval 5GHz wifi leveren, zelfs Fiber gaat binnenkort een FTU+Fritzbox combi met Wifi-AC leveren), dat is enorm stabiel en je haalt je snelheid altijd. Maar televisie is het gewoon net niet als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de nieuwste ontvangers (geen ervaring met de oudere) van KPN.
Solcon heeft overigens een vreemde definitie van interactieve televisie. Toen ze nog de vorige firmware op de Dunes hadden kon je niet opnemen of timeshiften. Volgens Solcon was TV via IPTV toen de definitie van interactieve televisie en kon je daarom niet onder je contract uit.
Kijk trouwens ook uit met telefonie via Solcon! Ze hebben wat in het Solcon profiel van de Fritzbox gebakken waardoor, ook als je een andere sip provider instelt als standaard, alsnog via Solcon zelf uitbelt. Als je daarover klaagt is het antwoord dat zij er vanuit gaan dat als je belt dat je dat via Solcon doet en dat als je zelf de controle over je modem over neemt wordt er gezegd dat alle kosten bij fraude dan voor jou zijn. Heel jammer.
Solcon is echt perfect als het aan komt op internet (al moeten ze eens stoppen met de Fritzbox 7360 en gewoon net zoals elke provider een modem met in ieder geval 5GHz wifi leveren, zelfs Fiber gaat binnenkort een FTU+Fritzbox combi met Wifi-AC leveren), dat is enorm stabiel en je haalt je snelheid altijd. Maar televisie is het gewoon net niet als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de nieuwste ontvangers (geen ervaring met de oudere) van KPN.
[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 18-11-2016 18:50 ]
Even simpel als consument gezegd : dat is niet mijn probleem. Ze hadden andere decoders kunnen opsturen (ik huur die zooi niet voor niets ..) of de firmware as-is over kunnen nemen, of betere programmeurs in dienst nemen.RadioAir schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:49:
De Amino's zijn nog "snel". De Dunes zijn gewoon traag. Veel te weinig CPU kracht. Kan Solcon ook weinig aan doen, erfenis van toen ze begonnen met IPTV. Als je die dingen al bij al je klanten hebt staan ga je die niet zomaar wisselen...
Als ik de man van de Solcon helpdesk mag geloven was de vorige firmware *nog* slechter/trager.
Overigens lijkt het erop dat ik sowieso alleen maar kan timeshiften op NPO1 , NPO2 en NPO3
Net getest, tijdens een opname timeshiften kan dus wel degelijk, maar alleen op 1,2,3 andere zenders lukt niet (ook niet de Belg of Discovery). Dat kon voorheen allemaal wel.
Dit gaat ze op de langere termijn klanten kosten, ik ga me eens bezinnen op glasleveranciers die nog niet door KPN zijn opgeslokt.
[ Voor 26% gewijzigd door Koffie op 18-11-2016 18:59 ]
Volledig eens, ze hadden veel beter mee kunnen liften op een beproefd platform.
Ik vond het eigenlijk enorm meevallen. Wat ik al in de tcpdump zag was dat het dus 0,4s tussenzit nadat de Amino een multicast join gedaan heeft en dat de stream binnenkomt. Dan zal het nog wel heel even duren voordat er genoeg gebufferd is om betrouwbaar beeld te geven.HenriBusger schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:30:
Als je een paar keer omhoog op de kanaal omhoog/omlaag knoppen gedaan heb, dan worden vermoedelijk de streams een voor een aangevraagd (of er moet een timeout zijn). Ik merkte wel dat je dan gewoon kanalen niet te zien krijgt (dus van 1 naar 4 met 3 snelle drukken geeft je misschien even beeld op 2 en dan beeld op 4). Gezien de techniek niet zo gek.
Zappen op een kabel tuner van bv. Ziggo was trager (heb dus al bijna 2 jaar geen Ziggo meer vanwege de gedwongen overstap op CIF kabel maar daar is al een andere topic over

Ik ga morgen kijken of ik tussen Fritz en glasvezel kan zien of er nog wat van de Amino DHCP request geforward wordt naar Solcon; immers als er nieuwe firmware klaarstaat dan moet dat in de DHCP response aangegeven worden, bedacht ik mij.
[ Voor 0% gewijzigd door wurtel op 18-11-2016 20:03 . Reden: taal klopte niet helemaal :) ]
Het is dus veel effectiever om pas de volgende stream op te vragen nadat de gebruiker de zender bevestigdwurtel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:00:
[...]
Ik vond het eigenlijk enorm meevallen. Wat ik al in de tcpdump zag was dat het dus 0,4s duurt nadat de Amino een multicast join gedaan heeft en dat de stream binnenkomt. Dan zal het nog wel heel even duren voordat er genoeg gebufferd is om betrouwbaar beeld te geven.
Wel als je dus een paar keer omhoog op de kanaal omhoog/omlaag knoppen gedaan heb, dan worden vermoedelijk de streams een voor een aangevraagd (of er moet een timeout zijn). Ik merkte wel dat je dan gewoon kanalen niet te zien krijgt (dus van 1 naar 4 met 3 snelle drukken geeft je misschien even beeld op 2 en dan beeld op 4). Gezien de techniek niet zo gek.
Klopt, "gewoon" de kanaalnummers uit je hoofd leren of EPG gebruiken. Op m'n Enigma2 doos (satelliet DVB-S en kabel DVB-C aangesloten) kies ik ook of op nummer of uit de lijst, bijna nooit met kanaal + of - . Alleen als ik mij verveel en sequentieel door de kanalen wil
Het kan nog wel met de nieuwe zenderlijst (niet de trage EPG), maar fijn is anders. Krijg vlekken in mijn nek als het anders moet omdat men het een verbetering is waar niet op zit te wachten 
en ik weiger die zendernummers uit mijn hoofd te leren, dan had ik gewoon een ouderwetse analoge CRT TV neer kunnen zetten.
en ik weiger die zendernummers uit mijn hoofd te leren, dan had ik gewoon een ouderwetse analoge CRT TV neer kunnen zetten.