[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 631.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Senaxx schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:58:
[...]

Ik wil bepaalde releases niet hebben, en van de releases die over blijven wil ik alleen de releases die aan de must contain voldoen. Aangezien er op kickass aardig wat rotzooi wordt gepost, al is het alleen maar allemaal van die re-encodes.
Je kan voor Kickass forceren dat je alleen spul van verified uploaders wil hebben. De hoeveelheid meuk die je dan binnenkrijgt is minimaal. Ik heb 500+ series in Sonarr staan en moest een tijdje geleden even over op een public tracker en met bovenstaande restricties en verified only uploaders heb ik in een maand of twee tijd géén rotzooi binnengehaald.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:05
NMe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:39:
[...]

Je kan voor Kickass forceren dat je alleen spul van verified uploaders wil hebben. De hoeveelheid meuk die je dan binnenkrijgt is minimaal. Ik heb 500+ series in Sonarr staan en moest een tijdje geleden even over op een public tracker en met bovenstaande restricties en verified only uploaders heb ik in een maand of twee tijd géén rotzooi binnengehaald.
Ik heb gelukkig met mijn filters ook geen rommel binnen gekregen. En ik had inderdaad ook eerst verified uploaders aan staan. Maar bepaalde series van MTV worden niet geupload door verified uploaders helaas.
Maar zoals al zei, iedereen doet het net iets anders (setup, filters, postprocessing) en iedereen moet maar lekker doen wat voor hun situatie het beste werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik probeer vooral te zeggen dat je ook je Nederlandse series goed binnen zou kunnen krijgen als je die filters verruilt voor een eenvoudigere setup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:20
Voorheen kreeg je altijd 2 dagen voor uitzenden zo'n Serie.S05E01.zip binnen waar je niks mee kon, en waarschijnlijk ook niet uit wilt pakken, of iets met Franse ondertiteling etc.
Maar tegenwoordig geen last meer van, op de een of andere manier wordt dat eruit gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn in de posts van Senaxx en NMe, weer wat nieuwe/andere releasegroups genoemd. Die zal ik straks nog wel even verwerken.

NMe, zijn die van jou vooral/alleen voor Anime?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Blokhaken eromheen in mijn screenshot = anime, streepje ervoor is een "normale" releasegroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Senaxx schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:03:
[...]
Ik heb met Sonarr eigenlijk geen problemen. Ik heb sinds kort maar Kickass torrents als indexer er bij gezet en dan in de restrictions opgenomen dat er geen "x265, xred" in mag staan en dat er wel "EZTV, RARTV, RARBG, IMMERSE, DIFFERENT, [GLODOLS] in moet staan. Als je dat samen doet pakt hij bijna 99% van de Engelse series.
[afbeelding]
Senaxx, zijn die [GLODOLS] (GloDLS) en [DHn] ook een anime-releasegroup?
En wat is xred, een releasegroup, of een bestandsformaat/kwaliteit, enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[GloDLS] is een toevoeging die soms achter torrents staat, zal wel een of andere tracker zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hmm, is dat wel of geen nuttige toevoeging aan de lijst dan?
En v.w.b. die anime-groepen: horen die blokhaken ook om de releasegroepnaam?
2HD heb ik trouwens zonder - ervoor in mijn lijst.

Ik denk trouwens dat ik de animegroepen een aparte vermelding ga geven, aangezien die waarschijnlijk niet voor iedereen interessant zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 22-04 08:11

zeroday

There is no alternative!

Senaxx schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:58:
[...]

Ik wil bepaalde releases niet hebben, en van de releases die over blijven wil ik alleen de releases die aan de must contain voldoen. Aangezien er op kickass aardig wat rotzooi wordt gepost, al is het alleen maar allemaal van die re-encodes.

En ach als iedereen een setup heeft waar hij tevreden mee is is het goed toch? De series die ik in mijn Sonarr heb staan (38 stuks) komen allemaal netjes binnen met deze configuratie, op 3 nederlandse series na. Maar deze hoef ik alleen even handmatig te forceren en komen dan ook netjes binnen.
Duidelijk, ik ben wat minder kritisch met maar 136 actieve series in Sonarr, maar heb zojuist wel de x265 erbij gezet (goede tip) want op een raspberrypi 2 met kodi werkt dat niet lekker .. ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:27
Ik heb op dit moment sickrage draaien op mijn win7 machine.
Echter heb ik een probleem met enkele series.

Zonder het bespreken van de indexers etc wil ik jullie vragen of jullie een tip hebben waar ik moet zoeken.
Voorbeeld ik heb de serie scandal erin gezet vandaag is aflevering 19 uitgezonden, maar sickrage gaat niet verder dan aflevering 18.

Waar kan ik dit aanpassen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Ziet ernaar uit dat de update vanuit TVdb (of TVrage) bij jou niet werkt.
Je PC staat natuurlijk niet voordurrend aan en die update doet hij op vastgestelde tijdstippen.

Je kunt in de config pages bij "General" Update Shows on Startup" aanvinken, dan werkt hij alles bij als je opstart.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bedankt ik ga het nakijken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo na gisteren zfsguru draaiend gekregen te hebben heb/had ik sonarr ook erop gezet en deed die het ook tot aan een reboot.
Ik heb via google alles geprobeerd uit te vogelen zodat er ook een start script in rc.d gezet is,tot zover gelukt.
Nu na de reboot wil sonar niet meer starten zowel niet via ipadres:8989 alswel met de hand niet in de cli met commando: mono --debug /pad/naar/NzbDrone/NzbDrone.exe.
Alle hulp is welkom of om dit op te lossen of om compleet van nul af te beginnen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-04 17:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aangezien je de parameter -debug gebruikt, wordt er als het goed is dus ook ergens een debuglog weggeschreven (of die krijg je direct te zien in secure shell).

Wat staat er in die log/wat is de foutmelding?

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 17-04-2015 17:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Mm nee log kan ik niet vinden jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Blijkbaar heb je hier ook al om advies gevraagd, waar gaat het dan precies mis? Heb je de boel wel gecompileerd?

Je moet eerst handmatig mono installeren waarschijnlijk (pkg install mono), maar dit is wel op eigen risico.
You can also try binary packages; which is easy to test but might interfere with ZFSguru' provided packages
Volgens mij is de combi mono/FreeBSD ook niet echt heel succesvol.

[ Voor 161% gewijzigd door FREAKJAM op 17-04-2015 19:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:43:
Blijkbaar heb je hier ook al om advies gevraagd, waar gaat het dan precies mis? Heb je de boel wel gecompileerd?

Je moet eerst handmatig mono 3.10 downloaden en compileren. Verder mediainfo en sqlite installeren en dan die tarfile uitpakken. Staat er uberhaupt een mono binary ergens?
Ja dat is wel allemaal gelukt en ook de eerste keer draaien lukte maar na een reboot werkte soanrr dus niet meer dus ik denk dat er iets mis gaat met het startscript di ik in rc.d heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wat krijg je als je simpelweg mono -V tikt dan in je shell? Als je niets krijgt moet je het volledige pad naar de mono binary misschien wel gebruiken in je script.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
NMe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:48:
Ik probeer vooral te zeggen dat je ook je Nederlandse series goed binnen zou kunnen krijgen als je die filters verruilt voor een eenvoudigere setup. ;)
Hmm die nederlandse series worden bij mij niet op filter geweigerd, maar op "english is wanted, but found dutch" Ik ben er niet van op de hoogte dat je deze dan ondanks je filters alsnog steeds automatisch kan downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Senaxx schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 02:37:
[...]

Hmm die nederlandse series worden bij mij niet op filter geweigerd, maar op "english is wanted, but found dutch" Ik ben er niet van op de hoogte dat je deze dan ondanks je filters alsnog steeds automatisch kan downloaden? :)
Settings -> Profiles -> Plusje -> formuliertje invullen waarbij je Nederlands aanvinkt -> klaar. :P Daarna natuurlijk dat profiel wel aan die Nederlandse serie koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 18-04-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 22-04 11:00
Wie maakt er tegenwoordig nog gebruik van nzbtomedia icm Sonarr en Couchpotato voor bv Transmission?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
NMe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:50:
[...]

Settings -> Profiles -> Plusje -> formuliertje invullen waarbij je Nederlands aanvinkt -> klaar. :P Daarna natuurlijk dat profiel wel aan die Nederlandse serie koppelen.
Omg... dat heb ik dus gewoon over het hoofd gezien! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Senaxx schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:11:
[...]

Omg... dat heb ik dus gewoon over het hoofd gezien! Thanks!
Geen idee of het werkt trouwens, ik kijk geen Nederlandse series. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
NMe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:13:
[...]

Geen idee of het werkt trouwens, ik kijk geen Nederlandse series. :+
Ik ook niet, maar de vrouw wel :+

Edit...

Net even getest met een nederlandse serie, en 2 afleveringen komen netjes door en voldoen aan alle filters en zullen nu dus automagisch binnen komen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QMplGei.png

[ Voor 33% gewijzigd door Senaxx op 18-04-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe gaan jullie om met series met 'lastige' namen? Bijvoorbeeld Episodes en Empire.
deze doen het bij mij zeer slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik draai zelf Sonarr en heb hier geen problemen mee (met Empire). Welke applicatie gebruik je?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gebruik sickbeard icm nzbget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:32
FREAKJAM schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:56:
Ik draai zelf Sonarr en heb hier geen problemen mee (met Empire). Welke applicatie gebruik je?
Exact, werkt prima in Sonarr.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Sickbeard er problemen mee heeft eigenlijk... Niet met Empire in elk geval, Episodes kan ik nog in komen. Heb je niet gewoon iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Heb hier een klein probleempje met post processing in Sickrage op mijn Synology.

bestanden worden correct gedownload via transmission en dan verplaatst naar de juist tv show folder, maar dan maakt sickrage een nieuwe seizoen folder aan, terwijl er al 1 is.

bvb: hij verplaatst aflevering s02e05 naar de series folder, maar in plaats van deze in de bestaande Season 2 folder te plaatsen, maakt Sickrage een nieuwe folder genaamd Season 02 aan en plaatst deze daar in. Hoe voorkom ik dit? Kan het zo 1 2 3 niet vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 10:22
boosterbosch schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:56:
Heb hier een klein probleempje met post processing in Sickrage op mijn Synology.

bestanden worden correct gedownload via transmission en dan verplaatst naar de juist tv show folder, maar dan maakt sickrage een nieuwe seizoen folder aan, terwijl er al 1 is.

bvb: hij verplaatst aflevering s02e05 naar de series folder, maar in plaats van deze in de bestaande Season 2 folder te plaatsen, maakt Sickrage een nieuwe folder genaamd Season 02 aan en plaatst deze daar in. Hoe voorkom ik dit? Kan het zo 1 2 3 niet vinden via google.
Episode naming pattern (iig in SickBeard), %0S veranderen in %S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
slooffmaster schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:02:
[...]

Episode naming pattern (iig in SickBeard), %0S veranderen in %S. :)
Werkt dit dan ook voor bvb seizoen 10 en verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05-2024
boosterbosch schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:02:
[...]

Werkt dit dan ook voor bvb seizoen 10 en verder?
Ja, %0S zet alleen een voorloop-0 voor seizoenen van minder dan 2 karakters...
Dus 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, etc.
%S doet 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12...

%0S is handiger met sorteren omdat met %S de sortering als volgt loopt: 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4, 5, etc.

Je kan in principe de map van bestaande seizoenen aanpassen door de Preview Rename knop in de serie te gebruiken, en daar alle seizoenen te selecteren en op Rename te drukken...
De episodes worden dan hernoemd naar de Naming Pattern die jij hebt geselecteerd. Let er wel op dat SR daarin volledig afhankelijk is van de informatie beschikbaar in de database of de bestandsnamen van de files. Het kan dus zijn dat eventuele release-groups of quality informatie verloren gaat. Dat is wel (gedeeltelijk) gefixed in de nieuwe versies, maar oudere info kan niet uit de hoge hoed getoverd worden, dus dat zal nog problematisch kunnen zijn.
Wanneer je geen %QN of %RG in je naam gebruikt zal dat wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Er is eindelijk een fix om Subliminal te installeren, maar .... daarna? Er is in Package Center nergens een link naar een web interface. Enige wat het aangeeft is dat het installed is op volume1 :/

Op welke port draait het normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Geen, Subliminal is CLI based dacht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 21-04-2015 20:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Uhm, okay :o

Ergens enige vorm van handleiding? Of heeft het goede man pages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zie mijn vorige post! Linkje toegevoegd :)
Als je toch iets webbased zoekt, kun je Auto-sub wellicht proberen?

[ Voor 62% gewijzigd door FREAKJAM op 21-04-2015 20:47 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uh...wat? Subliminal voor Synology heeft een UI. Als jij die link niet in je menu ziet staan, corrigeer dan je application privileges, want je werkt dan waarschijnlijk met een ander account dan 'admin'.

/edit: het is geen web interface, het is een lokale interface. In Package Center kan ik dus geen link zetten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Bean op 21-04-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMe schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:57:
Ik kan me ook niet voorstellen dat Sickbeard er problemen mee heeft eigenlijk... Niet met Empire in elk geval, Episodes kan ik nog in komen. Heb je niet gewoon iets verkeerd ingesteld?
Tsjah, de andere series gaan perfect, maar hier krijg ik geen goede nzb's vaN binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dr. Bean schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:50:
Uh...wat? Subliminal voor Synology heeft een UI. Als jij die link niet in je menu ziet staan, corrigeer dan je application privileges, want je werkt dan waarschijnlijk met een ander account dan 'admin'.

/edit: het is geen web interface, het is een lokale interface. In Package Center kan ik dus geen link zetten ;)
My bad, ik had niet door dat hij het over subliminal voor de Synology had. De subliminal die ik ken heeft geen interface namelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:54:
[...]

My bad, ik had niet door dat hij het over subliminal voor de Synology had. De subliminal die ik ken heeft geen interface namelijk.
Ah, ok :) Ik zag het aan de vermelding van "Package Center". Het subliminal package voor Synology heeft een interface, wat tegen de Subliminal API aanpraat. Verder is het gewoon hetzelfde stuk software, dus de CLI is ook gewoon bereikbaar voor mensen die daar de voorkeur aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Excuus, inderdaad op Synology.
Heb het even geprobeerd via de CLI (via ssh), maar daar blijft hij zeggen dat hij subliminal niet kan vinden.

@Dr. Bean; Subliminal is running volgens Package Center, maar als ik via Control Panel » Previleges kijk zie ik hem daar niet tussen staan. Alle overige packages wel overigens (CP2, Sonarr, Sabnzbd etc).
Waar kan ik de rechten instellen? Ik draai (naar mijn weten) alles gewoon onder admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dr. Bean schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:57:
[...]

Ah, ok :) Ik zag het aan de vermelding van "Package Center". Het subliminal package voor Synology heeft een interface, wat tegen de Subliminal API aanpraat. Verder is het gewoon hetzelfde stuk software, dus de CLI is ook gewoon bereikbaar voor mensen die daar de voorkeur aan geven.
Ja, ik heb nooit een Synology gehad, dus bij het lezen van "Package Center" ging er bij mij ook geen belletje rinkelen :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Neejoh schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:58:
Excuus, inderdaad op Synology.
Heb het even geprobeerd via de CLI (via ssh), maar daar blijft hij zeggen dat hij subliminal niet kan vinden.

@Dr. Bean; Subliminal is running volgens Package Center, maar als ik via Control Panel » Previleges kijk zie ik hem daar niet tussen staan. Alle overige packages wel overigens (CP2, Sonarr, Sabnzbd etc).
Waar kan ik de rechten instellen? Ik draai (naar mijn weten) alles gewoon onder admin.
Die Application Privileges klopt inderdaad niet, het package lost dat op een andere manier op.
Als je ingelogd bent als admin (of ingelogd bent met een account in de groep 'administrators', maar dat zou ik moeten controleren), en Subliminal staat op 'Running', dan zou je als je op het menuknopje linksboven klikt, een Subliminal link moeten zien.

Meld het anders even op Github in dit issue: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1561, want hier hoort het eigenlijk niet thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Simpel als dat :X

Ik verwachte een interface als bij de overige pakketten die in geïnstalled heb, maar dit is prima. Ik ga het hiermee proberen, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Neejoh schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:07:
Simpel als dat :X

Ik verwachte een interface als bij de overige pakketten die in geïnstalled heb, maar dit is prima. Ik ga het hiermee proberen, bedankt voor de hulp.
Altijd de laatste plaats waar je kijkt ;) Als je feedback hebt, dan hoor ik dat graag via die Github link. De interface moet nog een overhaul krijgen naar het DSM5 uiterlijk, daar ben ik nog niet aan begonnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Net het issue nog even geupdate met mijn feedback.
Thing is, ik ben een nieuwe gebruiker en ken de werking helemaal niet. Ik weet dus niet wat ik moet verwachten, waar en wanneer. Dus wellicht is mijn feedback niet bijster interessant ;) Maar ik blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
TagForce schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:51:
[...]

Ja, %0S zet alleen een voorloop-0 voor seizoenen van minder dan 2 karakters...
Dus 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, etc.
%S doet 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12...

%0S is handiger met sorteren omdat met %S de sortering als volgt loopt: 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4, 5, etc.

Je kan in principe de map van bestaande seizoenen aanpassen door de Preview Rename knop in de serie te gebruiken, en daar alle seizoenen te selecteren en op Rename te drukken...
De episodes worden dan hernoemd naar de Naming Pattern die jij hebt geselecteerd. Let er wel op dat SR daarin volledig afhankelijk is van de informatie beschikbaar in de database of de bestandsnamen van de files. Het kan dus zijn dat eventuele release-groups of quality informatie verloren gaat. Dat is wel (gedeeltelijk) gefixed in de nieuwe versies, maar oudere info kan niet uit de hoge hoed getoverd worden, dus dat zal nog problematisch kunnen zijn.
Wanneer je geen %QN of %RG in je naam gebruikt zal dat wel meevallen...
Bedankt! Werkt perfect nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Sinds kort komen mijn gedownloade films vanuit CP niet meer in de geschiedenis naar voren.. enig idee waarom dit kan gebeuren? Alles van SB is wel te zien.

Als ik handmatig films toevoeg dan zie ik ze wel, het zijn alleen die vanuit CP die er niet meer zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door lawaai op 22-04-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 08:02
Ik overweeg om een NAS te gaan kopen en de grootste eis is dat hij sab/sickrage/sonar/couchpotato/utorrent moet gaan draaien. En nu vraag ik me af of er iets is waar ik rekening mee moet houden? Een snelle blik op een aantal Nas systemen en ik zie al verschillende merken cpus bv.

Enige tips graag welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Raven__NL schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:38:
Ik overweeg om een NAS te gaan kopen en de grootste eis is dat hij sab/sickrage/sonar/couchpotato/utorrent moet gaan draaien. En nu vraag ik me af of er iets is waar ik rekening mee moet houden? Een snelle blik op een aantal Nas systemen en ik zie al verschillende merken cpus bv.

Voor advies kun je beter terecht in dit topic:
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 22-04-2015 13:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven__NL schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:38:

Als je Sonarr wil gebruiken moet je alleen oppassen dat je geen QoriQ/PowerPC-CPU neemt. Als je voor kant en klaar spul gaat betekent dat effectief dat je geen Synology DS213+ of DS413 moet nemen. Bij zelfbouw zit je meestal vanzelf wel goed. Andere merken premade-NAS'en heb ik geen ervaring mee, maar dat heeft zoals hierboven al gezegd sowieos niet echt een plek in dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NMe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:59:
[...]

Als je Sonarr wil gebruiken moet je alleen oppassen dat je geen QoriQ/PowerPC-CPU neemt. Als je voor kant en klaar spul gaat betekent dat effectief dat je geen Synology DS213+ of DS413 moet nemen.
off topic, mag ik je dan nog wel vragen waarom je dat niet moet doen ? :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Niet echt antwoord op mijn vraag helaas. Je verwijst me zowiezo door naar een topic DIY NAS topic terwijl ik voor een kant en klare NAS oplossing wil gaan. Reden dat ik het hier vraag is omdat hier de meeste mensen zitten die deze software gebruiken en mij ook precies kunnen zeggen waar ik op moet letten dmv hun eigen ervaringen.
NMe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:59:
[...]

Als je Sonarr wil gebruiken moet je alleen oppassen dat je geen QoriQ/PowerPC-CPU neemt. Als je voor kant en klaar spul gaat betekent dat effectief dat je geen Synology DS213+ of DS413 moet nemen
Dit zijn de antwoorden die ik zocht.
Bij zelfbouw zit je meestal vanzelf wel goed. Andere merken premade-NAS'en heb ik geen ervaring mee, maar dat heeft zoals hierboven al gezegd sowieos niet echt een plek in dit topic. :P
Ik vind deze vraag althans prima hier passen in dit topic want hier zitten de meeste gebruikers en hier heb ik dus het grootste bereik mbt mijn vraag. We hoeven niet ingaan waarom het wel en niet werken van bepaalde nassen etc. Ik wil alleen weten waar ik op moet letten om deze software feilloos te kunnen gebruiken om een eventuele miskoop te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MdO82 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:09:
[...]

off topic, mag ik je dan nog wel vragen waarom je dat niet moet doen ? :)
Omdat Sonarr Mono nodig heeft tenzij je Windows draait, en QoriQ-CPU's ondersteunen bepaalde instructies die Mono nodig heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NMe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:12:
[...]

Omdat Sonarr Mono nodig heeft tenzij je Windows draait, en QoriQ-CPU's ondersteunen bepaalde instructies die Mono nodig heeft niet.
Dank je :) Dan gaan we nu weer on-topic :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Raven__NL schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:09:
[...]

Niet echt antwoord op mijn vraag helaas. Je verwijst me zowiezo door naar een topic DIY NAS topic terwijl ik voor een kant en klare NAS oplossing wil gaan. Reden dat ik het hier vraag is omdat hier de meeste mensen zitten die deze software gebruiken en mij ook precies kunnen zeggen waar ik op moet letten dmv hun eigen ervaringen.

[...]
Je geeft in je vraag niet direct aan dat je naar een kant en klare NAS oplossing zoekt, dus dat kun je me niet kwalijk nemen dat ik je naar dat topic verwijs. Jij vindt dat je vraag uitstekend past in dit topic, maar ik niet. Gelukkig mogen we verschillen van mening :+

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 22-04-2015 14:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij Synology zou ik niet voor een DS...j of DS... Play gaan, die zijn over het algemeen te underpowered om Sab lekker te draaien. De "gewone" DS-serie en de DS...+ serie zijn allebei wel goed genoeg. Van de programma's die je noemt draait alleen Sonarr niet op Python, en Python draait voor zover ik weet wél op die QoriQ-CPU, dus daar heb je minder beperkingen. Van andere NAS'en heb ik geen verstand maar dat lijkt me een gevalletje van specs vergelijken en als je Sonarr wil gebruiken even goed op de CPU-architectuur letten. Dat is namelijk de enige beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er meer mensen die last hebben van nzb-bestanden die buiten de bewaartijd zijn? (Althans, dat is wat Sab mij meldt.) Ik maak gebruik van SickBeard (dutch-tpb) en heb een fatsoenlijke usenetprovider en -indexer. Sommige bestanden komen (automatisch) via SB en Sab wel binnen, andere niet. Hetzelfde geldt voor handmatig toevoegen. Dan komen sommige van de gemiste downloads wel weer binnen en andere niet. Het zou niet aan de retentie moeten liggen, volgens mij, want die is lang genoeg. Sab denkt over 15GB 25.000 uur te gaan doen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Waarschijnlijk heeft het één en het ander met elkaar te maken, maar ik heb geen idee waar ik het beste kan beginnen met oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
NMe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:18:
Bij Synology zou ik niet voor een DS...j of DS... Play gaan, die zijn over het algemeen te underpowered om Sab lekker te draaien. De "gewone" DS-serie en de DS...+ serie zijn allebei wel goed genoeg. [...]
De DS214Play en de DS215Play zijn beiden ruim snel genoeg om SAB en Sonarr op te draaien, IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
NMe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:18:
Bij Synology zou ik niet voor een DS...j of DS... Play gaan, die zijn over het algemeen te underpowered om Sab lekker te draaien. De "gewone" DS-serie en de DS...+ serie zijn allebei wel goed genoeg. Van de programma's die je noemt draait alleen Sonarr niet op Python, en Python draait voor zover ik weet wél op die QoriQ-CPU, dus daar heb je minder beperkingen. Van andere NAS'en heb ik geen verstand maar dat lijkt me een gevalletje van specs vergelijken en als je Sonarr wil gebruiken even goed op de CPU-architectuur letten. Dat is namelijk de enige beperking.
thanks, helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-03 18:34
Jorgen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:20:
Zijn er meer mensen die last hebben van nzb-bestanden die buiten de bewaartijd zijn? (Althans, dat is wat Sab mij meldt.) Ik maak gebruik van SickBeard (dutch-tpb) en heb een fatsoenlijke usenetprovider en -indexer. Sommige bestanden komen (automatisch) via SB en Sab wel binnen, andere niet. Hetzelfde geldt voor handmatig toevoegen. Dan komen sommige van de gemiste downloads wel weer binnen en andere niet. Het zou niet aan de retentie moeten liggen, volgens mij, want die is lang genoeg. Sab denkt over 15GB 25.000 uur te gaan doen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Waarschijnlijk heeft het één en het ander met elkaar te maken, maar ik heb geen idee waar ik het beste kan beginnen met oplossen.
heeft waarschijnlijk te maken met takedowns. Heb ik ook weleens als ik een film of aflevering van een serie te laat ophaal (grofweg gezegd, meestal later dan 2 dagen na uitgave). Je kunt het oplossen door Sickbeard en Couchpotato sneller te laten zoeken (ik heb om de 4 uur ingesteld bij Couchpotato, en om het uur bij Sickbeard). En gebruik failed download handling, dan zoekt hij automatisch een vervangende nzb..:)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik hoop onderstaande verhaal een beetje duidelijk op papier te kunnen zetten:

Ik draai sinds een paar weken SickRage op m'n RPi2 ipv m'n Synology, omdat deze een stuk sneller werkt en minder stroom verbruikt dan de NAS.

De data wordt echter nog steeds op de Synology weggeschreven. Elke 12 uur controleert de RPi2 of er data in /volume1/Download staat om de postprocessen en deze wordt dan weggeschreven in de betreffende folder op /volume1/TVshows/. Ik merk echter dat deze postproces-stap erg lang duurt omdat de data via de RPi lijkt te lopen. Dit gaat met name langzaam omdat de RPI maximaal USB2 (8MB/s in de praktijk) snelheden haalt over het netwerk.

Is het mogelijk om de NAS duidelijk te maken dat zowel bron als doel op dezelfde schijf staan en de data dus niet via de RPi gekopieerd hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kies voor een hardlink bij het postprocessen, dan wordt er niets verplaatst, maar alleen een directory entry aangemaakt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Ben(V) schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:11:
Kies voor een hardlink bij het postprocessen, dan wordt er niets verplaatst, maar alleen een directory entry aangemaakt.
Hou er dan wel rekening mee dat als het hardlinken niet werkt, het bestand in z'n geheel gekopieerd wordt (wat langzamer is).
Smultie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:47:

Ik draai sinds een paar weken SickRage op m'n RPi2 ipv m'n Synology, omdat deze een stuk sneller werkt en minder stroom verbruikt dan de NAS.

De data wordt echter nog steeds op de Synology weggeschreven. Elke 12 uur controleert de RPi2 of er data in /volume1/Download staat om de postprocessen en deze wordt dan weggeschreven in de betreffende folder op /volume1/TVshows/. Ik merk echter dat deze postproces-stap erg lang duurt omdat de data via de RPi lijkt te lopen. Dit gaat met name langzaam omdat de RPI maximaal USB2 (8MB/s in de praktijk) snelheden haalt over het netwerk.

Is het mogelijk om de NAS duidelijk te maken dat zowel bron als doel op dezelfde schijf staan en de data dus niet via de RPi gekopieerd hoeft te worden?
Copy of Move?
Bij Copy loopt de data via de RPi, inderdaad, omdat alle data eerst gelezen wordt, en daarna weggeschreven. De actie loopt vanaf de RPi, dus die moet zorgen voor het lezen en schrijven van de data.
Bij Move zou er slechts een commando naar de NAS gestuurd moeten worden die ervoor zorgt dat de directory verwijzing veranderd wordt. Daarbij hoeft (wanneer dit op dezelfde partitie gebeurt) geen data verplaatst te worden. Dit zou dus nagenoeg direct moeten gebeuren.

Een optie is inderdaad, zoals Ben(V) beschrijft, hardlinken gebruiken. Dan wordt er slechts een bestand gemaakt met een verwijzing naar het originele bestand. Wanneer dit echter mislukt zal SR een copy uitvoeren, en die duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Smultie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:47:

Laat je je RPi2 dan gewoon de hele tijd draaien zodat hij kan zien of er een nieuwe versie aanwezig is ?
Ik wilde bijna neerzetten download hij dan alleen als je tv aanstaat, maar ik was even in de war met een chromecast :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:00:
[...]

Laat je je RPi2 dan gewoon de hele tijd draaien zodat hij kan zien of er een nieuwe versie aanwezig is ?
Ik wilde bijna neerzetten download hij dan alleen als je tv aanstaat, maar ik was even in de war met een chromecast :D
De RPi gebruikt ongeveer €0,50/maand als hij full time aanstaat, dus die laat ik wel aanstaan ja ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 23-04-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Smultie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:00:
[...]

De RPi gebruikt ongeveer €0,50/maand als hij full time aanstaat, dus die laat ik wel aanstaan ja ;)
En daarnaast als je de harddisks van je NAS op spindown hebt staan draait deze alleen als de RPi een serie of film download en daarna is het weer spindown totdat je gaat kijken. Dus dan valt het idd wel mee :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
TagForce schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:23:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat als het hardlinken niet werkt, het bestand in z'n geheel gekopieerd wordt (wat langzamer is).

[...]

Copy of Move?
Bij Copy loopt de data via de RPi, inderdaad, omdat alle data eerst gelezen wordt, en daarna weggeschreven. De actie loopt vanaf de RPi, dus die moet zorgen voor het lezen en schrijven van de data.
Bij Move zou er slechts een commando naar de NAS gestuurd moeten worden die ervoor zorgt dat de directory verwijzing veranderd wordt. Daarbij hoeft (wanneer dit op dezelfde partitie gebeurt) geen data verplaatst te worden. Dit zou dus nagenoeg direct moeten gebeuren.

Een optie is inderdaad, zoals Ben(V) beschrijft, hardlinken gebruiken. Dan wordt er slechts een bestand gemaakt met een verwijzing naar het originele bestand. Wanneer dit echter mislukt zal SR een copy uitvoeren, en die duurt lang.
Ik had Move ingesteld, maar die loopt dan toch via de RPi.
Ik heb de folders op de NAS in de fstab op m'n Pi ingesteld, mogelijk staat daar iets niet goed?
De RPi moet de NAS dus het juiste commando geven dat de bestanden van /download naar /tvshows worden gezet, wat ik in je quote dik heb gedrukt, lijkt dus niet goed te gebeuren.
10.0.1.2:/volume1/download /mnt/download nfs rw,defaults,intr,vers=3 0 0
10.0.1.2:/volume1/movies /mnt/movies nfs rw,defaults,intr,vers=3 0 0
10.0.1.2:/volume1/tvshows /mnt/tvshows nfs rw,defaults,intr,vers=3 0 0
Met de instelling op hardlink gaat hij trouwens toch kopiëren
2015-04-23 12:03:15 Thread-62 :: Failed to create hardlink of /mnt/download/xxxxxxxxxxxxxx - xxxxxxxxxxx - 720P - HDTV - X265-HEVC - O69/xxxxxxxxxxxx - S02E01 - xxxxxxxxxxxx.mkv at /mnt/tvshows/xxxxxxxxxxxxx/Season 02/xxxxxxxxxxxxxx S02E01 Unknown-SiCKRAGE.mkv: error 18 : Invalid cross-device link. Copying instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Smultie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:17:
[...]

Met de instelling op hardlink gaat hij trouwens toch kopiëren
Het is fysiek onmogelijk om te hardlinken naar een andere schijf/volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je die twee locaties in je RPI beiden een eigen mount gegeven hebt kan het niet wat jij wilt.
Je moet op je NAS alles op dezelfde share hebben staan. Maar onder verschilende subdirectories.

Je rpi weet namelijk niet dat alles op hetzelfde volume staat die ziet alleen verschillende shares.

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 23-04-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:54
Smultie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:00:
[...]

Minder dan de helft zelfs.
Je gebruikt ongeveer ((1,21W*24)*31) = 900,24 op de langste maand met de RPi 24/7 aan. Stroom kost momenteel gemiddeld € 0,23 per KWh. Komt ruw geschat neer op € 0,21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:50:
Als je die twee locaties in je RPI beiden een eigen mount gegeven hebt kan het niet wat jij wilt.
Je moet op je NAS alles op dezelfde share hebben staan. Maar onder verschilende subdirectories.

Je rpi weet namelijk niet dat alles op hetzelfde volume staat die ziet alleen verschillende shares.
Aah, dat verklaart het. Er is geen enkele mogelijkheid om in de /etc/fstab aan te geven dat beide shares op hetzelfde volume staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee want je kunt alleen maar shares van je Nas mouten en geen volume.

Je gebruikt nu de shares "download", "movies" en "tvshows".
Maak een share media en subdirectories download,movies en tvshows daaronder en het gaat werken zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Inderdaad, de data moet wel op dezelfde partitie voor de RPi staan, en uiteraard ook voor de NAS (dus geen cross volume mountpoints in de folder structuur). Dat had ik wat duidelijker moeten maken.

Wanneer dit goed ingesteld is zou het moven direct moeten gebeuren en zou hardlinken ook moeten werken.
Het risico bij hardlinken is dan nog steeds dat bij een failure het bestand gekopieerd wordt, wat dan alsnog via de RPi gebeurd.

Overigens ben ik bezig om een failsafe controle in te bouwen om te controleren of zowel het bron als het doelbestand benaderbaar zijn voor de vereiste bewerkingen. Dit houdt in dat er eerst gekeken wordt of het doelbestand gemaakt kan worden, of het doelbestand indien dit reeds bestaat verwijderd kan worden, en of het bronbestand leesbaar is bij copy, hardlink, en symlink, en bij move of het bestand schrijfbaar is. Dit om te voorkomen dat er iets bij het post processen misgaat maar SR de episode wel in de history zet met als gevolg dat bij de volgende poging doodleuk de melding "You're trying to process a file that's already been processed" verschijnt en er nog niets gebeurd. Wellicht dat ik ook nog iets met filehashes kan doen om te controleren of de actie ook daadwerkelijk geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 10:27

ralfbosz

xm create bosz -c

Series en films gaan perfect met mijn Couch en Sick, maar ik mis een goede MP3-grabber. Headphones bakt er niks van. Slechte connectie met musicbrainz (al daar een alternatief voor gevonden), download die eindelijk een CD kan die die niet indexeren omdat de musicbrainz andere tracks heeft (deluxe album ipv normale versie). Puh, er maar weer afgegooid, ook gemerkt dat de TV Plex app geen MP3's afspeelt :|.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Sinds een aantal weken draai ik ook Sonarr. Het ziet er gelikt uit maar heb er toch wat mixed feelings over. Soms worden releases niet gedownload terwijl het profiel wel correct staat ingesteld. Als ik manual search druk dan wordt ie uiteraard netjes gedownload.

Meer mensen die dit probleem ervaren?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 17-04 20:32

TRaSH

koffie ?

Sonarr doet het bij mij zonder problemen,
Maar staat ook 24/7 aan.
Het heeft geen backlog search zoals sickbeard,
Er zijn wel plannen om dit toe te voegen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Possible schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:22:
Sinds een aantal weken draai ik ook Sonarr. Het ziet er gelikt uit maar heb er toch wat mixed feelings over. Soms worden releases niet gedownload terwijl het profiel wel correct staat ingesteld. Als ik manual search druk dan wordt ie uiteraard netjes gedownload.

Meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik gebruik Sonarr aardig actief (120 continuing series, 512 in totaal ;) ) maar heb eigenlijk nooit problemen die ik niet kan verklaren of zelf oplossen. Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar problemen met anime, en dat komt omdat er een paar lutsers rondlopen op TVDB die weigeren om netjes absolute afleveringsnummers in te vullen en ik dat voor ze moet doen, of omdat er geen (goede) XEM-koppeling is, die ik dan ook zelf even moet leggen.

Het is goed mogelijk dat wat jij tegenkomt allemaal te maken heeft met vergelijkbare dingen waarbij TVDB niet goed up to date is tegen de tijd dat je indexer het spul in zijn feed heeft en daarna bij een update van de info in Sonarr die data wel klopt. Maar vanaf dat moment staat die info weer meer niet in de feed van je indexer en moet je inderdaad gaan zoeken.

Met welke series heb je bijvoorbeeld problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
NMe schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:07:
[...]

Ik gebruik Sonarr aardig actief (120 continuing series, 512 in totaal ;) ) maar heb eigenlijk nooit problemen die ik niet kan verklaren of zelf oplossen. Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar problemen met anime, en dat komt omdat er een paar lutsers rondlopen op TVDB die weigeren om netjes absolute afleveringsnummers in te vullen en ik dat voor ze moet doen, of omdat er geen (goede) XEM-koppeling is, die ik dan ook zelf even moet leggen.

Het is goed mogelijk dat wat jij tegenkomt allemaal te maken heeft met vergelijkbare dingen waarbij TVDB niet goed up to date is tegen de tijd dat je indexer het spul in zijn feed heeft en daarna bij een update van de info in Sonarr die data wel klopt. Maar vanaf dat moment staat die info weer meer niet in de feed van je indexer en moet je inderdaad gaan zoeken.

Met welke series heb je bijvoorbeeld problemen gehad?
Het gaat voornamelijk om The Blacklist, Supernatural, Jane the Virgin (en nee die kijk ik zelf niet :+ ) en Modern Familly.

Ik heb de profiles ook bekeken maar dit lijkt allemaal goed te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 24-04-2015 13:36 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04 10:28
Ik volg redelijk wat series en wil een app op mijn Thecus installeren. Sickbeard en Sonarr kunnen er allebei op en heb met Sickbeard wel wat ervaring. Altijd tevreden over, maar ben wel benieuwd naar Sonarr.

Welke vinden jullie fijner werken? Indien aanwezig; wat is het grote verschil tussen deze 2 apps?

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-04-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Welke app bedoel je nog meer? Ik zelf gebruikte altijd NZBunity (Alleen voor android volgens mij), Hiermee kan ik Sickbeard / SabNZB en Couchpotato beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:44:
Ik volg redelijk wat series en wil een app op mijn Thecus installeren. Sickbeard en Sonarr kunnen er allebei op en heb met Sickbeard wel wat ervaring. Altijd tevreden over, maar ben wel benieuwd naar Sonarr.

Welke vinden jullie fijner werken? Indien aanwezig; wat is het grote verschil tussen deze 2 apps?
Ik vind Sonarr fijner, want die is net iets snappier en de interface is ook mooier. Werkt ook veel meer met API's en niet met watch folders zoals SB doet. Het is alleen minder geschikt als je ook ondertitels wil downloaden, want dat ondersteunt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 16:38
Possible schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:52:
Welke app bedoel je nog meer? Ik zelf gebruikte altijd NZBunity (Alleen voor android volgens mij), Hiermee kan ik Sickbeard / SabNZB en Couchpotato beheren.
De Thecus is een NAS device (wist ik ook niet en dacht phone) en daar zoekt hij een app voor denk ik.
Op android gebruik ik zelf nzb360 pro. ondersteunt alles wat ik heb lopen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04 10:28
NMe schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:01:
[...]

Ik vind Sonarr fijner, want die is net iets snappier en de interface is ook mooier. Werkt ook veel meer met API's en niet met watch folders zoals SB doet. Het is alleen minder geschikt als je ook ondertitels wil downloaden, want dat ondersteunt het nog niet.
Subtitles download ik met Kodi/XBMC of zit al in de Remuxed versie. Klinkt wel goed. Ook gewoon te koppelen aan SabNZB zie ik, fijn :).
Possible schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:52:
Ik bedoel dat ik de app Sickbeard met SabNZB heb gebruikt en eens wil weten wat Sonarr voor me kan brengen :). Ik bedoel de "app" op de Thecus 7-bay NAS, of beter gezegd Module ofzo. :9

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-04-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 04-03 07:18
Sinds de laatste versie (iets meer als een week nu) kan ik Sonarr niet meer raadplegen vanuit de UI. Ik krijg eenvoudig err_connection_refused. Alle poorten zijn onveranderd en andere apps zoals couch en sab werken wel nog.
Iemand een idee? Thread https://forums.sonarr.tv/...r-connection-refused/5034 geeft ook geen oplossing...
Ik merk ook dat er geen downloads worden gestart vanuit sonarr. Wel start de package zonder problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door tboheeren op 25-04-2015 00:57 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verplaats je config eens naar een plek waar Sonarr er niet bij kan zodat hij een nieuwe configfile aanmaakt. Als het daar ook niet mee werkt heb je je config uitgesloten. Werkt het daar wel mee, dan is er iets mis aan je config. Als je config niet het probleem is kun je daarna uiteraard de file weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Weet niet of deze vraag mag, maar probeer het toch maar even ;)
Ik gebruik Sick Beard Index in mijn SickRage configuratie, kan ik deze ook gebruiken binnen sonarr ?
Krijg heb nog niet overgezet namelijk ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is toch gewoon een newznab-implementatie? Gewoon een nieuwe newznab-indexer toevoegen aan Sonarr, zou zichzelf moeten wijzen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
de laatste dage heb ik veel last van fake afleveringen in sickrage waar het bestand .mp4.exe is

is er een instelling om dit te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fakedetector.py gebruiken in nzbget.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En exe vermelden bij de ongewenste zoekwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 28-04-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
FREAKJAM schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:32:
Fakedetector.py gebruiken in nzbget.
werkt dit ook voor torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nzbget is een usenetdownloader, dus nee.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 28-04-2015 17:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Iemand ervaring met Jackett? Dit voegt torznab api support toe aan Sonarr (en andere tools die het ondersteunen maar Sonarr is de enige momenteel) Deze zorgt voor betere search resultaten vanaf je private torrent indexers :)

Heb het momenteel op PC draaien maar moet nog ff kijken hoe ik hem op de synology krijg.

Edit: Bij mij werkt hij nu op een Synology.
Even Jacket downloaden en in /volume1/@appstore/ zetten. Dan via putty kan je als je mono geïnstalleerd hebt staan (voor Sonarr) het volgende commando doen vanuit de jackett directory:

/volume1/@appstore/mono/bin/mono Jackett.exe

Deze blijft uitereraard alleen draaien zolang je putty sessie actief is momenteel maar ik zal daar eens even verder in duiken. Standaard start jackett op 9117. Hierna kan je de indexers toevoegen, en je krijgt dan een url terug die je als torznab aan Sonarr kan toevoegen.

[ Voor 67% gewijzigd door Senaxx op 28-04-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:32
Senaxx schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:49:
Iemand ervaring met Jackett? Dit voegt torznab api support toe aan Sonarr (en andere tools die het ondersteunen maar Sonarr is de enige momenteel) Deze zorgt voor betere search resultaten vanaf je private torrent indexers :)

Heb het momenteel op PC draaien maar moet nog ff kijken hoe ik hem op de synology krijg.

Even Jacket downloaden en in /volume1/@appstore/ zetten. Dan via putty kan je als je mono geïnstalleerd hebt staan (voor Sonarr) het volgende commando doen vanuit de jackett directory:

/volume1/@appstore/mono/bin/mono Jackett.exe

Deze blijft uitereraard alleen draaien zolang je putty sessie actief is momenteel maar ik zal daar eens even verder in duiken. Standaard start jackett op 9117. Hierna kan je de indexers toevoegen, en je krijgt dan een url terug die je als torznab aan Sonarr kan toevoegen.
Ken hem, maar nog niet echt getest.
Je kan screen gebruiken om de sessie actief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik krijg sinds vandaag deze melding in Sickrage:

code:
1
T411 token not found in authentication response

Ik kan hier geen verklaring voor vinden, maar heeft dit misschien te maken dat er iets verlopen is o.i.d. omdat er gesproken wordt over "authentication" ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Senaxx schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:49:
Nee, Jackett voegt Torznab-support toe aan de indexers die die support (nog) niet bieden. Sonarr heeft juist wél Torznab-support. Die interface is zelfs gedefinieerd door een van de Sonarr-devs. :P

Even Jacket downloaden en in /volume1/@appstore/ zetten. Dan via putty kan je als je mono geïnstalleerd hebt staan (voor Sonarr) het volgende commando doen vanuit de jackett directory
Je kan er natuurlijk een start-stap-daemon van maken, net zoals die voor Sonarr zelf bestaat. Oftewel:
#!/bin/sh

# Package
PACKAGE="jackett"
DNAME="Jackett"

# Others
INSTALL_DIR="/usr/local/${PACKAGE}"
PATH="${INSTALL_DIR}/bin:${PATH}"
USER="${PACKAGE}"
USER_HOME="$(eval echo ~$USER)"
PID_FILE="${USER_HOME}/.config/Jackett/jackett.pid"
INSTALL_LOG="${INSTALL_DIR}/var/install.log"
MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
MONO="${MONO_PATH}/mono"
JACKETT="${INSTALL_DIR}/share/Jackett/Jackett.exe"
COMMAND="env PATH=${MONO_PATH}:${PATH} LD_LIBRARY_PATH=${INSTALL_DIR}/lib ${MONO} -- --debug ${JACKETT}"

start_daemon ()
{
    start-stop-daemon -c ${USER} -S -q -b -N 10 -x ${COMMAND} > /dev/null
    sleep 2
}

stop_daemon ()
{
    start-stop-daemon -K -q -u ${USER} -p ${PID_FILE}
    wait_for_status 1 20 || start-stop-daemon -K -s 9 -q -p ${PID_FILE}
}

daemon_status ()
{
    start-stop-daemon -K -q -t -u ${USER} -p ${PID_FILE}
}

wait_for_status ()
{
    counter=$2
    while [ ${counter} -gt 0 ]; do
        daemon_status
        [ $? -eq $1 ] && return
        let counter=counter-1
        sleep 1
    done
    return 1
}

case $1 in
    start)
        if daemon_status; then
            echo ${DNAME} is already running
        else
            echo Starting ${DNAME} ...
            start_daemon
        fi
        ;;
    stop)
        if daemon_status; then
            echo Stopping ${DNAME} ...
            stop_daemon
        else
            echo ${DNAME} is not running
        fi
        ;;
    status)
        if daemon_status; then
            echo ${DNAME} is running
            exit 0
        else
            echo ${DNAME} is not running
            exit 1
        fi
        ;;
    log)
        echo "${INSTALL_LOG}"
        exit 0
        ;;
    *)
        exit 1
        ;;
esac

Uiteraard je directories naar wens aanpassen. Daarna dit bestand opslaan en executable maken met chmod, een user genaamd "jackett" aanmaken en de daemon starten. En waarschijnlijk even een regel in een init.d-script zetten waarmee je de daemon start bij elke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 22-04 08:11

zeroday

There is no alternative!

wat is het nut van torznab tov de trackers activeren in Sonarr?

There are no secrets, only information you do not yet have

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]