[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
Sickbeard iedere keer starten met --forcefullupdate
Snap zelf niet zo dat je de NAS uit wil zetten trouwens, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
drfruit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:38:
Ik zie elk uur de hele serie shows langskomen om te kijken of er nog iets van nodig is. Dit is niet de backlog search, maar de gewone daily search. Lijkt me dus dat dit ook moet werken als je de NAS 's nachts uitzet.

Misschien kan iemand die er zelf bij betrokken is dit beter beantwoorden.
Je kunt het uur waarop de showupdate loopt aanpassen (SickRage). Handig voor als je nas uitstaat 's nachts.

En de volgende opties kun je eventueel aanzetten:
Update shows on startup
Run backlog on startup
Run daily search on startup

Update shows loopt alle shows in je lijst af om te kijken of er nieuwe episodes zijn bijgekomen. Als deze niet draait krijg je geen nieuwe seizoenen of afleveringen in SR te zien. Dit was wel eens een probleem, voor je de tijd van de update kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:25
Op de een of andere manier lukt het mijn RPi2 niet om rar files uit te pakken (ja, ik heb een werkende rar package geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan).
Kan je in Sickrage ergens instellen dat hij torrents met rar inhoud kan weigeren? Nu ben ik geforceerd om over te schakelen naar public trackers die altijd torrents hebben met .mkv's in plaats van .rar's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Ik krijg met torrents eigenlijk nooit .rar bestanden binnen.
Maar je zou eens kunnen proberen om .rar of rar in bij "ignore words" in "Search Settings" op te nemen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Eindelijk mijn Raspberry zo ingericht dat deze alles netjes binnenharkt inclusief subtitles met Sickrage, wil mn tv de bestanden niet lezen :(

Deze geeft dan als melding "bestand niet beschikbaar"

Als ik vervolgens de serie naar mn usbstick kopieer en aan de tv hang, speelt ie het wel af erg vreemd. Ook torrents die handmatig zijn toegevoegd aan transmission kan de tv gewoon afspelen. Alleen de torrents via Sickrage niet.

Heb minidlna geïnstalleerd om deze koppeling te realiseren. Iemand die dit probleem ook heeft ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:34
Misschien moet je eens kijken naar je bestandsrechten? Heb hier ook mee zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Frank!in schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:01:
Eindelijk mijn Raspberry zo ingericht dat deze alles netjes binnenharkt inclusief subtitles met Sickrage, wil mn tv de bestanden niet lezen :(

Deze geeft dan als melding "bestand niet beschikbaar"

Als ik vervolgens de serie naar mn usbstick kopieer en aan de tv hang, speelt ie het wel af erg vreemd. Ook torrents die handmatig zijn toegevoegd aan transmission kan de tv gewoon afspelen. Alleen de torrents via Sickrage niet.

Heb minidlna geïnstalleerd om deze koppeling te realiseren. Iemand die dit probleem ook heeft ondervonden?
Gewoon de serie map alle rechten geven -R. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je probeert via dlna iets op je tv af te spelen.

Alle TV's zijn door de fabrikanten kreupel gemaakt om te voorkomen dat je via het netwerk lekker films kunt kijken.
Ze hebben allemaal beperkingen die per TV merk verschillen.
De ene ondersteund bepaalde codecs niet, de andere doet geen ondertiteling en sommige formaten of containers doen het niet.

In jouw geval is de beste oplossing die PI via de hdmi aansluiting op je tv aan te sluiten en zo je film kijken.
Alternatief is een media speler kopen en die via hdmi aansluiten of zoals je al aangaf is een usb drive.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ben(V) schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:19:
Je probeert via dlna iets op je tv af te spelen.

Alle TV's zijn door de fabrikanten kreupel gemaakt om te voorkomen dat je via het netwerk lekker films kunt kijken.
Ze hebben allemaal beperkingen die per TV merk verschillen.
De ene ondersteund bepaalde codecs niet, de andere doet geen ondertiteling en sommige formaten of containers doen het niet.

In jouw geval is de beste oplossing die PI via de hdmi aansluiting op je tv aan te sluiten en zo je film kijken.
Alternatief is een media speler kopen en die via hdmi aansluiten of zoals je al aangaf is een usb drive.
Met codes heb ik geen problemen eigenlijk en dlna werkt ook goed. Films die ik niet via Sickrage download werken namelijk ook zonder problemen.
Dacuuu schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Gewoon de serie map alle rechten geven -R. ;)
Volgens mij heb ik alles gechmod naar 777 O-) Maar ik moet inderdaad nog maar een blik werpen op die mappen. Grote kans dat daar toch het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

chmod 755 voor directories en 644 voor files is al voldoende. (tenzij je ook stuff wilt kunnen verwijderen).

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 24-03-2015 15:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
QoQ zal waarschijnlijk nooit gaan werken met Sonarr. Er is geen service die die naming van QoQ linkt met de naming die de rest van de wereld gebruikt en de Sonarr devs willen (terecht) ook niet voor elke release die QoQ doet een scene exception toevoegen.
Begrijpelijk. Hoewel het me niet zou verbazen dat QoQ veruit de meest populaire release groep in NL is, dat er nog niemand iets in de Sonarr code heeft aangepast.
Er is een workaround
Download de afleveringen die je wilt in de kwaliteit die je wilt in sonarr.
Download en installeer autosub,
Probleem opgelost.
Was het maar zo simpel. Helft van de subs die AutoSub binnentrekt lopen erg uit sync met de release die Sonarr automatisch pakt.
Ik moet dan dus weer per aflevering begin, midden en einde checken of de sub's in sync staan, waar nodig hier en daar weer aanpassen.
Vandaar mijn redenen voor QoQ, die zijn altijd goed, en behoeven eigenlijk niet eens een achteraf controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Madshark schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Begrijpelijk. Hoewel het me niet zou verbazen dat QoQ veruit de meest populaire release groep in NL is, dat er nog niemand iets in de Sonarr code heeft aangepast.

[...]

Was het maar zo simpel. Helft van de subs die AutoSub binnentrekt lopen erg uit sync met de release die Sonarr automatisch pakt.
Ik moet dan dus weer per aflevering begin, midden en einde checken of de sub's in sync staan, waar nodig hier en daar weer aanpassen.
Vandaar mijn redenen voor QoQ, die zijn altijd goed, en behoeven eigenlijk niet eens een achteraf controle.
  • Autosub werkt alleen voor series.
Let op TV rips (Dimension/LOL) en op de WEB-DL versies. Deze 2 lopen voor 99% niet lekker in sync.
Heb persoonlijk 0 problemen met autosub, goed instellen is nagenoeg perfect resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

[...]

[...]

Ondanks ik weinig kennis heb hoe sonarr (het script/de logica erachter) exact in elkaar zit lijkt me het niet heel moeilijk om het aan te passen. om het basic te maken lijkt met het zoiets in elkaar te zitten bij het zoeken naar de aflering; "serie naam" "Sxx" Exx" "kwaliteit" enzovoort. Wat nou als het zoiets wordt "Serie naam (exclude jaartal)" enz. Zo doende mocht er een jaartal in de release staan wordt dit totaal negeert.

Of denk ik nu TE makkelijk? :+

(hopelijk snappen jullie welke kant ik op wil :?)

[ Voor 3% gewijzigd door psyy138 op 24-03-2015 15:35 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het gaat er niet om hoe makkelijk of moeilijk het zou zijn. Releases parsen is momenteel al een ramp door de vele edge cases, scene mapping, XEM, anime, etc. Als daar ook nog een uitzondering per release group bij moet komen worden de devs waarschijnlijk gillend gek, en terecht. Nog naast het feit dat je daarmee ronduit collisions zou kunnen krijgen. Britse series worden af en toe in Amerika opnieuw uitgebracht onder dezelfde naam. Stel dat Random Serie in 2012 uitkomt en QoQ die elk seizoen releaset als Random Serie (2012), Random Serie (2013) en Random Serie (2014). Vervolgens komt er in 2014 een Amerikaanse versie uit die op TVDB Random Serie (2014) gaat heten, wat compleet volgens de geldende naming schemes op TVDB is. Vervolgens zijn er ineens collision met hoe QoQ de oude serie releaset en hoe de scene de nieuwe serie releaset.

Alleen al om die reden gaat die parsing er nooit komen zolang QoQ zich niet leert te gedragen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

NMe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:42:
Het gaat er niet om hoe makkelijk of moeilijk het zou zijn. Releases parsen is momenteel al een ramp door de vele edge cases, scene mapping, XEM, anime, etc. Als daar ook nog een uitzondering per release group bij moet komen worden de devs waarschijnlijk gillend gek, en terecht. Nog naast het feit dat je daarmee ronduit collisions zou kunnen krijgen. Britse series worden af en toe in Amerika opnieuw uitgebracht onder dezelfde naam. Stel dat Random Serie in 2012 uitkomt en QoQ die elk seizoen releaset als Random Serie (2012), Random Serie (2013) en Random Serie (2014). Vervolgens komt er in 2014 een Amerikaanse versie uit die op TVDB Random Serie (2014) gaat heten, wat compleet volgens de geldende naming schemes op TVDB is. Vervolgens zijn er ineens collision met hoe QoQ de oude serie releaset en hoe de scene de nieuwe serie releaset.

Alleen al om die reden gaat die parsing er nooit komen zolang QoQ zich niet leert te gedragen.
Daar ben ik het volkomen met je mee eens, waar het mij meer om gaat is wat Madshark ook zegt;
Zodra je releases zonder NL subs download en via bv filebot of autosub automatisch de NL subs download loopt deze vaak niet synchroom. Omdat in dit geval QoQ redelijk snel is met zijn releases en de ondertiteling gewoon klopt ben ik heel snel geneigd om QoQ releases te downloaden ondanks sonarr er niet mee overweg kan.
Nu download ik gewoon handmatig de releases van QoQ, want ik weet dat de nieuwe aflevering van Vikings (alleen QoQ brengt deze uit met NL subs) rond zaterdag avond te vinden is.
[...]

[...]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat je ze handig vindt verandert niks aan het feit dat het niet te automatiseren valt zonder nieuwe fouten te introduceren voor alle andere gebruikers. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 24-03-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Als je het toch wilt automatiseren kan je altijd nog sickbeard/sickrage/sickgear gebruiken. Daar kan je zelf scene exceptions toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Even een vraag aan de mensen die er ervaren in zijn ;)
Ik heb een serie toegevoegd aan Sickrage, deze moet dan binnengehaald worden via sabnzbd.
De api heb ik ingevuld.
Ook een index site ingevuld zodat de nzb gevonden kan worden.

Mijn serie heb ik op wanted gezet en de afleveringen die al uitgezonden zijn worden niet opgehaald.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2015-03-24 16:13:35 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-41038 :: No needed episodes found during backlog search for: [Forever (US)]
2015-03-24 16:13:33 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-41038 :: [BinSearch] :: Performing episode search for Forever (US)
2015-03-24 16:13:33 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-41038 :: Building internal name cache for Forever (US)
2015-03-24 16:13:33 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-41038 :: No scene exceptions update needed
2015-03-24 16:13:33 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-41038 :: Beginning backlog search for: [Forever (US)]
2015-03-24 16:13:31 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-31672 :: No needed episodes found during backlog search for: [The Following]
2015-03-24 16:13:30 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-31672 :: [BinSearch] :: Performing episode search for The Following
2015-03-24 16:13:30 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-31672 :: Building internal name cache for The Following
2015-03-24 16:13:30 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-31672 :: No scene exceptions update needed
2015-03-24 16:13:30 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-31672 :: Beginning backlog search for: [The Following]

Doe ik iets verkeerd of moet ik wat meer geduld hebben ?

Edit: als ik hem handmatig aanklik dan zie ik het volgende:
code:
1
Unable to find a download for

Andere indexer gebruiken ?

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 24-03-2015 16:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Daar lijkt het wel op. Je hoeft je ook niet te beperken tot 1 indexer, je kan er meerdere tegelijk aanzetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sterker nog, dat is eigenlijk altijd wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 12:32
TagForce schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Welke branch? Master?
Update eens en probeer dan nog eens...
Er is gisteren een grote update geweest waarin onder andere het hele PP gebeuren is aangepast met wat meer meldingen in je log (debug logging aanzetten).
Hij zou nu in ieder geval door moeten gaan met de rest van de bestanden als er een fout optreedt.
Daarnaast zou er aan het einde van de Post Processing nu een lijstje naar voren moeten komen met bestanden/mappen die mislukt zijn, en een beknopte reden waarom deze mislukt zijn in je logs.

Dit voornamelijk om de gebruiker te helpen bij het zelf oplossen van PP fouten. Als je die logs ergens kan plaatsen dan kunnen we je verder helpen. Het liefst op het sickrage forum, of op de github van SiCKRAGETV.

Volgende week zit er ook een diskspace check in PP die moet voorkomen dat er gemoved/gekopieerd wordt wanneer er te weinig schijfruimte is op de plek waar de bestanden moeten komen.
BRANCH: (master) / COMMIT: (4b40fceda883f76174672ab4e1423f3713e037ca) (normaal gezien volledig up to date)

De bestanden die mislukt zijn geven allemaal dezelfde error,

Maar met een herinstallatie gaat het precies toch al beter, maar mijn volledige bib is nog niet terug ingeladen, misschien was de andere gewoon wat groot.

Als het probleem zich blijft voor doen, ga ik eens de tijd nemen uitgebreid te posten op het sickrage forum.
Juist nog ergens zien te vinden waar ik het debug logging aan kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
nOOb 001 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:32:
[...]

Als het probleem zich blijft voor doen, ga ik eens de tijd nemen uitgebreid te posten op het sickrage forum.
Juist nog ergens zien te vinden waar ik het debug logging aan kan zetten
In config.ini
debug = 0 aanpassen naar debug = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik heb altijd tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van Sickbeard. Dit draaide op windows en later op een pi. Nu heb ik inmiddels een pi2 gehaald, opnieuw geinstalleerd en ditmaal gekozen voor Sonarr. Want het programma is nieuwer en mooier etc.

Wat ik wil is heel simpel, ik wil automatisch mijn series downloaden en die moeten na afloop na 1 map. Ik hoef verder geen Seizoen mappen oid. Ik werk met een map waar de series binnenkomen, kijk deze en verwijder ze erna weer.

Sonarr stuurt de opdracht door naar NZBget. Deze download, pakt hem uit en zet hem in de share map.
Hierom heb ik "completed download handling" in Sonarr uitgezet. (Anders gaat deze hem inderdaad verplaatsen naar seizoen mappen etc) Echter Sonarr komt dan met een error dat "drone factory options" aanmoet staan. Echter ik snap hier het nut niet van? Dit lijkt een map te zijn voor nzb files die gemonitord wordt?

Daarnaast, waar kan ik uitzetten dat er een betere versie van de aflevering gedownload wordt? Momenteel staat het standaard profiel HD-720p aan. Echter als er een x64 rip gedownload is, vind ik het niet nodig dat hij blijft zoeken naar een WEBDL-720 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik ben weer terug van Sonarr naar Sickbeard. Buiten het feit om dat Sonarr er misschien leuker uitziet, de werking ervan vind ik veel minder, kreeg het gewoon niet lekker ingesteld. Sickbeard "doet het", en omdat het toch allemaal automatisch gaat boeit het me niet dat het er minder mooi uitziet.
Zie niet in wat Sonarr meer kan bieden dan dat Sickbeard nu al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Grappig ik had juist andersom :+ Ik moest er wel even inkomen en alles goed instellen maar vind het fijner werken dan SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Zit nog in een grijs gebied, dus ben misschien over te halen.

Had het hele riedeltje (sab/cpv2/sickbeard/plex/etc) op m'n Mac draaien, maar heb gisteren een Synology gehaald en probeer het daarop 'na te bouwen'. Heb nu een avondje zitten worstelen met Sonarr en net een half uur geleden SickBeard in 3 minuten ingesteld... Misschien moet ik Sonarr gewoon nog een kans geven ;-)
SickRage kan ook nog wel een optie zijn, de subs staan me wel aan. Handig tijdens het eten, moet soms stoppen met eten om te horen wat ze nou zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb gisteren toevallig Sonarr opnieuw moeten installeren omdat ik iets grondig verkloot had buiten Sonarr om en dat duurde ook niet meer dan 3 minuten. :P Het werkt gewoon anders dan Sickbeard. Waar de meeste SB-branches folders lopen te watchen en vaak nog afhankelijk zijn van search calls naar je indexers implementeert Sonarr de API's van downloadclients en gebruikt het bij 24/7 runnen eigenlijk alleen de RSS-feeds van je indexers. Je doet dan pas API-calls als je daadwerkelijk iets downloadt.
Pittie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:29:
Wat ik wil is heel simpel, ik wil automatisch mijn series downloaden en die moeten na afloop na 1 map. Ik hoef verder geen Seizoen mappen oid. Ik werk met een map waar de series binnenkomen, kijk deze en verwijder ze erna weer.
Daar is Sonarr niet echt op gebouwd. Er zijn vast manieren om het te doen, maar vraag me niet hoe. Trouwens, Sonarr pakt wel meteen lekker op dat een aflevering verwijderd is en unmonitort hem daarna zodat hij hem niet weer gaat downloaden.
Echter Sonarr komt dan met een error dat "drone factory options" aanmoet staan. Echter ik snap hier het nut niet van? Dit lijkt een map te zijn voor nzb files die gemonitord wordt?
Geen idee waar die error vandaan komt maar die heeft niks met NZB's te maken. Het is gewoon een folder waar je handmatig releases in kan droppen die vervolgens ook zonder downloadclient geprocessed worden. Ik denk dat je in de war bent geraakt in de settings want dat is totaal niet gerelateerd.
Daarnaast, waar kan ik uitzetten dat er een betere versie van de aflevering gedownload wordt? Momenteel staat het standaard profiel HD-720p aan. Echter als er een x64 rip gedownload is, vind ik het niet nodig dat hij blijft zoeken naar een WEBDL-720 versie?
In je quality settings. Ze hebben niet voor niets een wiki. ;) https://github.com/Sonarr/Sonarr/wiki/Profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik krijg Sonarr niet werkend. Ik heb net een volledige versie installatie gedaan van mijn diskstation, ik heb hierna de Synocommunity versie van mono geinstalleerd (volgens mij versie 3.10.xx) en daarna Sonarr. Sonarr start op en ik heb de instellingen goed gezet, maar ik kan geen indexers toevoegen.

Ik vul de settings in, en druk dan op test, en ik krijg, ongeacht wat ik invul, altijd een foutmelding dat het testen is mislukt. Als ik in de log kijk, zie ik meldingen van iets NamingResolvingError wat mij een DNS error lijkt. DNS staat volgens mij gewoon goed ingesteld. Iemand een idee wat dit kan zijn? Kan ik op een Synology NAS simpel testen of ik een DNS probleem heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[b][message=43957853,noline]
Elk profiel heeft een cut-off. Als je die op de laagst mogelijke kwaliteit zet, dan zoekt ie nooit naar een betere.

Dus bijv, je hebt een profiel HD-720p waarin de volgende kwaliteiten staan:

BLURAY-720p
WEBDL-720p
HDTV-720p

Dan moet je dus de cut-off op HDTV-720p zetten, wat dan wil zeggen dat hij die al als "klaar" ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje Sonarr naast Sickrage geïnstalleerd gehad en mijn conclusie is dat SR beter en sneller functioneert. Bij Sonarr heb ik continu het gevoel dat hij niet zoekt. Ook vind ik de interface weliswaar mooi maar minder duidelijk.

Voor mij is Sickrage <-> Sonarr 1:0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 13:38
Heey mensen,

Ik had een kort vraagje, ik gebruik Sickrage en Couchpotato al geruime tijd naar volle tevredenheid. Maar ben toch een beetje bang geworden voor de veiligheid.

Gebruikt iedereen hier een VPN voor zijn torrent client?

met vriendelijke groet,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:43:
Ik heb een tijdje Sonarr naast Sickrage geïnstalleerd gehad en mijn conclusie is dat SR beter en sneller functioneert. Bij Sonarr heb ik continu het gevoel dat hij niet zoekt. Ook vind ik de interface weliswaar mooi maar minder duidelijk.

Deel je mening helemaal.
Wat voor mij persoonlijk ook een grote turn off is dat Sonar niet overweg kan met apparaten wat niet 24/7 aan staan. En dan bedoel ik met name de zogenaamde upgrade releases (bv: web-dls / bluray). Iets waar SR veel beter in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Hier geen enkel probleem met Sonarr en Autosub. De releases die Sonarr pakt zijn vrijwel altijd de "grote/bekende" releases en daar zijn binnen no time subs voor die 99% van de tijd in sync lopen.

Moet wel zeggen dat ik met SickBeard ook nooit problemen had, maar de ontwikkeling was een drama door alle forks en Sonarr werkt ook goed op andere (mobiele) apparaten, dusja ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
Ik ben een week geleden ook over gegaan naar Sonarr (icm usenet), nog niet 1 mislukte download dus helemaal tevreden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Neejoh schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:57:
Sickbeard "doet het", en omdat het toch allemaal automatisch gaat boeit het me niet dat het er minder mooi uitziet.
Minder mooi ?
Ik vind die nieuwe (nou ja, is er al weer even) Sickrage skin werkelijk prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:43:

Sonarr zoekt dan ook überhaupt niet. Hij scant RSS-feeds van je indexers. Volgens mij kun je wel instellen dat hij een search doet voor missende afleveringen die recent zijn uigezonden als je 'm net opgestart hebt.
Raven__NL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:36:
[...]

Deel je mening helemaal.
Wat voor mij persoonlijk ook een grote turn off is dat Sonar niet overweg kan met apparaten wat niet 24/7 aan staan. En dan bedoel ik met name de zogenaamde upgrade releases (bv: web-dls / bluray). Iets waar SR veel beter in is.
:? Sonarr kan daar prima mee overweg? Zoals ik hierboven al zeg kan hij AFAIK een search doen bij boot, en of hij al dan niet afleveringen wil upgraden hangt van je eigen profiles af. Als jij zegt dat hij bij HDTV moet stoppen met zoeken dan kijkt 'ie niet meer verder naar WEB-DL's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
NMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Sonarr zoekt dan ook überhaupt niet. Hij scant RSS-feeds van je indexers. Volgens mij kun je wel instellen dat hij een search doet voor missende afleveringen die recent zijn uigezonden als je 'm net opgestart hebt.

[...]

:? Sonarr kan daar prima mee overweg? Zoals ik hierboven al zeg kan hij AFAIK een search doen bij boot, en of hij al dan niet afleveringen wil upgraden hangt van je eigen profiles af. Als jij zegt dat hij bij HDTV moet stoppen met zoeken dan kijkt 'ie niet meer verder naar WEB-DL's...
Nee hoor...Wat jij hierboven bedoelt doet die alleen bij missing episodes en dat is de enige uitzondering waar Sonarr actief zoekt. Maar mogelijke upgrades zoals webdl of bluray pakt die alleen op als die toevallig in de RSS feed voorbij komt. Als je HTPC dus een langere periode uit heeft gestaan pakt hij hem dus niet op helaas. Aan mijn profiel ligt het niet want die staan goed ingesteld. Tevens is bovenstaande mij uitgelegd door een van de devs

Dit is voor mij helaas de grote struikelblok om bij Sickbeard te blijven die daar veel beter mee over weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar staat tegenover dat SB de API van je indexer veel harder moet misbruiken om dat te doen. In Sonarr is er trouwens ook gewoon een knopje om te zoeken op releases waarvan de cutoff nog niet gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
NMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:18:
Daar staat tegenover dat SB de API van je indexer veel harder moet misbruiken om dat te doen.
Dat zal best.
Maar ik hoor mijn indexer niet klagen bij mij. In feite krijg ik zelf XXX api calls van hun en omdat ik ook nog donaties heb gedaan krijg ik zelfs nog meer. Alleen kan ik ze nog niet eens gebruiken als ik zou willen omdat Sonarr het niet toelaat.

En omdat mijn htpc/server voornamelijk in de avonduren aanstaat gebruik ik zowieso minder api calls. Ik kom prima uit met de 'gratis' aangeboden toegestane api calls.
In Sonarr is er trouwens ook gewoon een knopje om te zoeken op releases waarvan de cutoff nog niet gehaald is.
Dat haalt nou de hele zin van automatisch downloaden weg ;) Dan blijf ik liever bij Sickbeard/Sickrage die wel prima met bovenstaande situatie overweg kan. En als het eenmaal goed draait kan ik de applicatie zowat vergeten en heb je het amper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven__NL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:29:
[...]

Dat haalt nou de hele zin van automatisch downloaden weg ;) Dan blijf ik liever bij Sickbeard/Sickrage die wel prima met bovenstaande situatie overweg kan. En als het eenmaal goed draait kan ik de applicatie zowat vergeten en heb je het amper nodig.
Dan kun je dit vast waarderen. ;)
 12:21  +NMe84     > Taloth: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43960269#43960269 (sorry everyone else, Dutch link)
 12:27  @Taloth    > Yeah, but us caching rss feed and fetch multiple pages is pretty high on the todo list.
 12:28  @Taloth    > Gotta set a max nr of pages but it's certainly possible
 12:28  +NMe84     > that doesn't help people whose indexer doesn't support paging though
 12:28  @Taloth    > To fetch 12h worth of pages
 12:29  +NMe84     > weren't there quite a few of those?
 12:29  @Taloth    > Newznab, btn, kat, all support it
 12:29  @Taloth    > Others too
 12:45  @Taloth    > BTW NMe84 it's high on my todo list because it's needed for backoff logic (apilimit reached etc) as well as to be able to support fdh search on rss-only indexers

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 25-03-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
NMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:35:
[...]

Dan kun je dit vast waarderen. ;)

[...]
haha idd _/-\o_ _/-\o_
Ik wist dat die op hun todo lijst zat maar niet dat hij high staat zoals hij aangeeft. Kan niet wachten dan, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb XDM draaiend gekregen op Windows 8.1. Het Movie en Game gedeelte werkt prima, alleen vind ik geen TV series, ik denk dat TraktTV (de standaard TV plugin - Provider) niet (goed) werkt. Het veld om een API in te vullen is leeg, omdat TraktTV niet meer werkt met een API. "Timedelta for the air time in hours" is ook leeg.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg, of een alternatieve plugin (dus alternatieve TV-show provider)? (geen index site dus)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Trakt heeft zijn API totaal aangepast in januari van dit jaar en daarbij meteen de oude API maar even gebroken. De developer achter XDM is al maanden aardig MIA, dus de kans dat dat gefixt wordt is redelijk nihil. De laatste commit op XDM is ook alweer 4 maanden oud. Kun je niet beter gewoon overstappen op andere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:25:
Trakt heeft zijn API totaal aangepast in januari van dit jaar en daarbij meteen de oude API maar even gebroken. De developer achter XDM is al maanden aardig MIA, dus de kans dat dat gefixt wordt is redelijk nihil. De laatste commit op XDM is ook alweer 4 maanden oud. Kun je niet beter gewoon overstappen op andere software?
Ja in principe gebruik ik ook sickbeard voor series, maar wilde XDM gewoon proberen, ik draai nu couchpotato, sickbeard en XDM i.c.m. SABnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:17

Ankh

|true

Ik maak al enige tijd gebruik van Sonarr, voor m'n doeleinde werkt het perfect.

Enkel wil ik na het bekijken van een seizoen, het seizoen weggooien. Scheelt weer ruimte... Maar als ik hem via de explorer gewoon weghaal, dan wordt het seizoen gewoon doodleuk verwijderd. Iemand die hier iets over heeft kunnen vinden?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
NMe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:27:
Ik heb gisteren toevallig Sonarr opnieuw moeten installeren omdat ik iets grondig verkloot had buiten Sonarr om en dat duurde ook niet meer dan 3 minuten. :P Het werkt gewoon anders dan Sickbeard. Waar de meeste SB-branches folders lopen te watchen en vaak nog afhankelijk zijn van search calls naar je indexers implementeert Sonarr de API's van downloadclients en gebruikt het bij 24/7 runnen eigenlijk alleen de RSS-feeds van je indexers. Je doet dan pas API-calls als je daadwerkelijk iets downloadt.

[...]

Daar is Sonarr niet echt op gebouwd. Er zijn vast manieren om het te doen, maar vraag me niet hoe. Trouwens, Sonarr pakt wel meteen lekker op dat een aflevering verwijderd is en unmonitort hem daarna zodat hij hem niet weer gaat downloaden.

[...]

Geen idee waar die error vandaan komt maar die heeft niks met NZB's te maken. Het is gewoon een folder waar je handmatig releases in kan droppen die vervolgens ook zonder downloadclient geprocessed worden. Ik denk dat je in de war bent geraakt in de settings want dat is totaal niet gerelateerd.

[...]

In je quality settings. Ze hebben niet voor niets een wiki. ;) https://github.com/Sonarr/Sonarr/wiki/Profiles
Dankjewel, over die error..
Op het moment dat je geen Drone Factory hebt ingesteld en je ze zet Complete Download handling uit, krijg je deze melding in "system" (Ik zie nu dat het een warning is)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9k5m5Dthw32l4zIIVf5G8dCM/medium.png

Echter na het selecteren van een willekeurige map en scan interval op 0 zetten, wordt deze optie uitgezet en geen warning meer.

Het quality stuk heb ik aangepast, nu is het geduld hebben tot het einde van de week. (Zoveel series volg ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ankh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:59:
Ik maak al enige tijd gebruik van Sonarr, voor m'n doeleinde werkt het perfect.

Enkel wil ik na het bekijken van een seizoen, het seizoen weggooien. Scheelt weer ruimte... Maar als ik hem via de explorer gewoon weghaal, dan wordt het seizoen gewoon doodleuk verwijderd. Iemand die hier iets over heeft kunnen vinden?
Je vindt het raar dat je seizoen verwijderd wordt als je je seizoen verwijdert? Of bedoel je dat de afleveringen weer op missing worden gezet? Eventjes naar Media Management gaan in dat geval en daar onder File Management "Ignore Deleted Episodes" aanvinken, dan probeert 'ie niet meer te downloaden wat je handmatig verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Of het seizoen unmonitoren :) Dan kan je af en toe nog wel een slechte aflevering weggooien en dat die hem dan automagisch weer oppakt.

[ Voor 64% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:17

Ankh

|true

NMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:34:
[...]

Je vindt het raar dat je seizoen verwijderd wordt als je je seizoen verwijdert? Of bedoel je dat de afleveringen weer op missing worden gezet? Eventjes naar Media Management gaan in dat geval en daar onder File Management "Ignore Deleted Episodes" aanvinken, dan probeert 'ie niet meer te downloaden wat je handmatig verwijderd hebt.
oeps, niet helemaal wakker. Het 2de inderdaad, thanks ik kon het al niet vinden..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik kan het niet vinden, maar kan ik ook ook bulk-rename actie uitvoeren in Sonarr?
Rename staat standaard uit, maar nadat ik hem heb aangezet kan ik nergens de optie vinden om de bestaande series nu daadwerkelijk te gaan renamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op de seriepagina op Series Editor klikken, alle series die je wil renamen aanvinken en rechtsonder op Organize klikken. Vanuit die view kun je overigens niks previewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Nice! Thanks.
Dacht dat ik alles bekeken had, maar deze was redelijk verstopt ;) Gelukkig niet een alledaags iets nu het goed ingesteld staat. Dikke prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zijn er meer mensen die Usenet-Crawler niet kunnen toevoegen aan Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 11:23
mvds schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:42:
Zijn er meer mensen die Usenet-Crawler niet kunnen toevoegen aan Sonarr?
Zoals op hun site geschreven is het tijdelijk en heeft het te maken met een verhuizing :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

tcviper schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Zoals op hun site geschreven is het tijdelijk en heeft het te maken met een verhuizing :)
Dat tijdelijke duurt dan al een aantal dagen... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Kan iemand mij in de goede richting helpen? Want ik snap er de ballen niet van :P

Ik heb couch potato geinstalleerd. Maar bij het aangeven van de download map viel het mij al op dat ik geen subfolders kon zien. Dus na het laten downloaden van een film inderdaad, geen permission om die map te hernoemen enz.

Maar hoe kan ik in couchpotato deze permissions wijzigen? Ik heb op mijn DSM bureau een account aangemaakt waarmee ik dingen kan lezen/schrijven. Hoe laat ik couchpotato dit account gebruiken?

Thanks ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

De user groep eigenaar maken van die map :) Dan is je probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Thanks dat werkt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben nu een beetje aan het spelen met sickrage.
Het werkt goed, maar ik heb een vraag waar ik zo gauw even geen idee op heb ;)

Als mijn serie is binnengehaald, dan zie ik ook de bestanden nzb,nfo, sfv, srr staan.
Wat moet ik nog veranderen zodat dit opgeruimd wordt ?

Dus dat ik in mijn complete map alleen de videobestanden heb

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je moet dan "flatten files" per serie aanzetten. Gaat via serie en edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'flatten files' zorgt er alleen voor dat er geen 'season xx' subfolders worden aangemaakt. Ik regel in NZBget (dus onafhankelijk van SR) dat alle rommel aut. wordt opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MdO82 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:11:

Als mijn serie is binnengehaald, dan zie ik ook de bestanden nzb,nfo, sfv, srr staan.

Was er in de Sick*-familie niet ergens een optie "move associated files" of iets dergelijks? Als je die uitzet heb je volgens mij wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ligt volgens mij aan je downloadclient. Ik laat in sabnzbd al die bestanden verwijderen. (Algemeen > Afstelling > Opschoon lijst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
drfruit schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:56:
Ligt volgens mij aan je downloadclient. Ik laat in sabnzbd al die bestanden verwijderen. (Algemeen > Afstelling > Opschoon lijst.)
Thanks.
Scheelt een hoop rommel, wist overigens niet dat sabnzbd het kon regelen, maar zo leer je weer wat ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
MdO82 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:11:

In SR bij je settings -> Post Processing:
Move Associated Files uitzetten... Dan worden alleen de video bestanden verplaatst en eventueel subtitles (als je die aan hebt staan). De rest blijft lekker waar het staat of wordt verwijderd (als je move als process method gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij de "folders en bestanden" van couch potato kom?

één van mijn search providers de zogenaamde piratenhaven :P, gebruikt een verkeerde link. Nou zag ik op een forum dat je dan de link kunt aanpassen in een file. Maar ik kan met mijn synology helemaal niets vinden, alles is geblokeerd lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ze beschrijven niet hoe dat moet? De installatie van CPv2 op je Synology (DSM 5.x) is waarschijnlijk iets van /volume1/@appstore/couchpotatoserver/.

Je kunt SSH aanzetten in Synology en via een terminal (of Putty op Windows) inloggen als "root" en met vi de bestanden wijzigen. Wel even twee keer nadenken voor je allerlei dingen gaat doen natuurlijk, het is niet voor niets dat ze je niet standaard toegang geven tot het OS en de apps ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Neejoh op 27-03-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Misschien heb ik onder een steen geleefd, maar dit, dit en dit is nieuw voor mij in SABnzbd?

[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 27-03-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

social stuff? ook nieuw voor mij

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Was mij ook nog niet opgevallen :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Neejoh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:28:
Misschien heb ik onder een steen geleefd, maar dit, dit en dit is nieuw voor mij in SABnzbd?
Ik heb dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor mij is dat ook nieuw. Welke versie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
SABnzbd versie 0.7.20

Ik had de link nog niet gelegd, maar ik ben over naar een 'betere' usenet indexer en ik denk dat die deze functionaliteit biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat heeft te maken met oz 'nzb' ;) die hebben daar nu integratie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Die intergratie zit er volgens mij al sinds november in. Het werkt inderdaad maar met één indexer, maar het is wel handig om te zien of iets al offline is gehaald of dat er een virus oid inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:13
Weet iemand of het mogelijk is showrss.info als provider toe te voegen aan Sonarr ipv eztvrss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Weet iemand waarom mijn couchpotato de subtitles van een film allemaal in losse mapen plaatst met cd1 cd2 etc. ?

Ik heb nu 1 map met de film, en dan 10 andere mappen met in elke map een andere subtitle. Hij hernoemd deze subtitle ook met dezelfde naam als de andere :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weet iemand toevallig of nzb megasearch inmiddels werkt met sonarr? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ondersteunt het Newznab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Uhm daar heeft het niks mee te maken het, het is een all in one indexer voor andere indexers: https://github.com/pillone/usntssearch/ (heb in dat programma wat ik dus lokaal draai op ubuntu, ca 12 indexers nu staan).

Als je em toevoegt bij Sonarr werkt het zo te zien wel, vraag is of ie ook wat ophaalt.

Edit: Nvm, schijnt nog niet 100% te werken :)

[ Voor 46% gewijzigd door tcviper op 29-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

tcviper schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:01:
Uhm daar heeft het niks mee te maken
Oh ja joh :p
https://github.com/pillon...ch/blob/master/README.md:
NZBmegasearcH collects all your (not only) newznab-based accounts to one place

Maar serieus.. als een provider draait op het newznab platform kan je het zonder problemen toevoegen aan sonarr/sickbeard/couchpotato.
Als ze de api nabootsen dan werkt het waarschijnlijk ook wel.
Gebruiken ze een ander systeem/api, dan moet de ondersteuning voor sonarr door de devs van sonarr worden tegevoegd / of gepulled.

Ga gewoon lekker testen en probeer het uit. De github geeft aan dat het werkt met sickbeard en couchpotato..... de kans is dus groot dat je ze daar als newznab provider toe moet voegen, en dat het ook moet werken met sonarr.
Als het niet lekker werkt, probeer uit te vinden wie het kan fixen en neem contact op met de juiste partij. :)

[ Voor 60% gewijzigd door job op 29-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tcviper schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:01:
Uhm daar heeft het niks mee te maken het, het is een all in one indexer voor andere indexers: https://github.com/pillone/usntssearch/ (heb in dat programma wat ik dus lokaal draai op ubuntu, ca 12 indexers nu staan).
Daar heeft het wél mee te maken, want ook zo'n all-in-one-geval werkt alleen als hij ofwel handmatig support krijgt (unlikely) ofwel als hij Newznab implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Even een noob vraag is het mogelijk met zulke programma's om encodes te downloaden van bepaalde release groepen dus zodra er iets nieuws gepost is op usenet dat het automatisch gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat is een encodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

encodes --> films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat dacht je anders dat deze programma's doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

Wat ik begrepen heb is dat je met deze software films moet selecteren. Ik wil gewoon alle films van een bepaalde release groep downloaden. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Met filters kun je releasegroups filteren, dus ja.

[ Voor 92% gewijzigd door FREAKJAM op 29-03-2015 22:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Kan iemand mij uitleggen hoe je het voor elkaar kan krijgen dat hij een serie binnenhaalt met nl subs ?
Ik gebruik op dit moment op te proberen sickrage

[ Voor 19% gewijzigd door MdO82 op 30-03-2015 11:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
Kan iemand mij uitleggen hoe je het voor elkaar kan krijgen dat hij een serie binnenhaalt met nl subs ?
Ik gebruik op dit moment op te proberen sickrage
Ligt er volgens mij aan waar je mee download, torrents of nieuwsgroepen, in het geval van nieuwsgroepen is dit bij reeds uitgezonden series (naar mijn weten) bij veel providers vaak onmogelijk, omdat er veel take-downs plaats vinden. Meestal is een aflevering maar 1 á 2 dagen te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

FREAKJAM schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:22:
Met filters kun je releasegroups filteren, dus ja.
Ik heb Couchpatato geïnstalleerd op mijn Synology nas maar nu zie ik eigenlijk niet de mogelijkheid om alle alle films te download van een release groep. Ja, je kunt Couchpatato vertellen welke films je zoekt maar niet download alle film van releasegroep x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

MvL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Ik heb Couchpatato geïnstalleerd op mijn Synology nas maar nu zie ik eigenlijk niet de mogelijkheid om alle alle films te download van een release groep. Ja, je kunt Couchpatato vertellen welke films je zoekt maar niet download alle film van releasegroep x.
Welke films zou je willen downloaden dan? Wil je gewoon perse alle releases van een bepaalde group of zoek je echt bepaalde films? Het is namelijk niet altijd zo dat releasegroup x een film heeft gereleased. Stel releasegroup y heeft een film gereleased, dan mag releasegroup x hem officieel niet meer releasen (dupe), tenzij het een proper of iets dergelijks is.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 30-03-2015 15:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

Misschien leg ik het niet duidelijk uit maar ik wil gewoon alle releases van een bepaalde groep downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
MvL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:06:
Misschien leg ik het niet duidelijk uit maar ik wil gewoon alle releases van een bepaalde groep downloaden. :)
Zo werkt couchpotato niet, dus dat gaat je niet lukken.

CP werkt op imdb nummer en titel, niet op releasegroup

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Kan je dat niet bereiken door een rss feed te koppelen aan je download client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

job schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Is it possible to download releases by a specific group?

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 30-03-2015 15:13 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

cypher21 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Zo werkt couchpotato niet, dus dat gaat je niet lukken.

CP werkt op imdb nummer en titel, niet op releasegroup
Dat vermoede had ik al. Op zich wel jammer.
job schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:09:
[...]

hmm, is misschien een idee maar waar haal ik die rss feed dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
MvL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Dat vermoede had ik al. Op zich wel jammer.

[...]

hmm, is misschien een idee maar waar haal ik die rss feed dan vandaan?
Die RSS feed optie werkt inderdaad wel, en vervolgens postprocessing door Couchpotato laten afhandelen. De nzb indexer die ik gebruik ondersteund wel RSS feeds naar download clients.
Goede indexer is in deze dus het antwoord ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

Bedankt mensen! Ik ga mij even verdiepen in de rss feeds.
Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]