Het is wel nodig Transmission als service te herstarten trouwens nadat je wijzigingen in je settings.json hebt gedaan.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:53:
Oke. Ik heb jouw config overgenomen maar helaas werkt het nog steeds niet. Het vreemde is ook dat als ik het interne ip adres pak, ik ook niet in de gui kom. Ik krijg dan exact dezelfde melding
Yep klopt. Dat doe ik ook netjes door service stop en start te gebruiken. Maar helaasSenaxx schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Het is wel nodig Transmission als service te herstarten trouwens nadat je wijzigingen in je settings.json hebt gedaan.
Zijn er mensen die dit onder Ubuntu draaien?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ja ik draai transmission onder Ubuntu 14.04 
Volgens mij heb ik simpelweg dit gevolgd destijds: http://www.htpcbeginner.c...interface-on-ubuntu-1204/
Volgens mij heb ik simpelweg dit gevolgd destijds: http://www.htpcbeginner.c...interface-on-ubuntu-1204/
[ Voor 58% gewijzigd door tcviper op 12-03-2015 13:25 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Heb jij wellicht nog ideen waar het aan kan liggen ? 
Yup die heb ik ook gevolgt. Maar blijkbaar ben ik toch ergens de mist in gegaan want intern kan ik transmission ook niet bereiken. Krijg dezelfde melding.
Yup die heb ik ook gevolgt. Maar blijkbaar ben ik toch ergens de mist in gegaan want intern kan ik transmission ook niet bereiken. Krijg dezelfde melding.
[ Voor 58% gewijzigd door Possible op 12-03-2015 13:27 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Is het wel een melding van transmission zelf, en niet van debian toevallig? kan je de transmission deamon wel gewoon benaderen? (zonder de webgui?)Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:26:
Heb jij wellicht nog ideen waar het aan kan liggen ?
Ik ga de boel een andere keer wel eens opnieuw installeren.. Ben er eigenlijk wel klaar mee... 
Inmiddels draait Sonarr ook helemaal. Ik zit wel ff met het volgende: Hoe weet Sonarr waar hij de series vandaan moet halen? Dit kan ik nergens vinden namelijk? Ik gebruik Sabnzb als download client.
Inmiddels draait Sonarr ook helemaal. Ik zit wel ff met het volgende: Hoe weet Sonarr waar hij de series vandaan moet halen? Dit kan ik nergens vinden namelijk? Ik gebruik Sabnzb als download client.
Indexers, daar zoekt sonarr naar series.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:31:
Ik ga de boel een andere keer wel eens opnieuw installeren.. Ben er eigenlijk wel klaar mee...
spotweb is bijv. een indexer, evenals nzbgeek.info & omgwtfnzbs.org
[ Voor 7% gewijzigd door psyy138 op 12-03-2015 15:35 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
yes dat snap ik inderdaad. Alleen moet Sonarr nu wel mijn series die in /home/username/Downloads/complete binnenkomen naar mijn NAS kopieren. Bij Sickbeard kan/kon je netjes aangeven waar de download client de series naartoe kopiert als deze eenmaal zijn gedownload.psyy138 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:35:
[...]
Indexers, daar zoekt sonarr naar series.
spotweb is bijv. een indexer, evenals nzbgeek.info & omgwtfnzbs.org
edit: gevonden. De Drone factory blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 12-03-2015 15:46 ]
Sonarr - settings - download client - selecteer je downloadclient (sabnzbd dus) - bij category vul je dus bijv. series in.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:37:
[...]
yes dat snap ik inderdaad. Alleen moet Sonarr nu wel mijn series die in /home/username/Downloads/complete binnenkomen naar mijn NAS kopieren. Bij Sickbeard kan/kon je netjes aangeven waar de download client de series naartoe kopiert als deze eenmaal zijn gedownload.
Bij sabnzbd moet je dus ook dezelfde categorie aanmaken.
(sabnzbd - instellen - categorieën)
O.R.C. Black Bulls Rugby
Nee. Die Drone Factory is voor handmatige downloads. Hij haalt de mappen uit de API van je downloadclient. Jij hoeft dus alleen maar te zorgen dat Sonarr rechten heeft op die mappen en hij regelt het vanzelf wel zonder dat jij folders instelt.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:37:
[...]
yes dat snap ik inderdaad. Alleen moet Sonarr nu wel mijn series die in /home/username/Downloads/complete binnenkomen naar mijn NAS kopieren. Bij Sickbeard kan/kon je netjes aangeven waar de download client de series naartoe kopiert als deze eenmaal zijn gedownload.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ja je maakt een categorie aan in nzbget / transmission. En deze koppel je in de download applicatie aan een folder. Vervolgens zal Sonarr dmv de API de status uitlezen en als deze gedownload is vervolgens post processen.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Oke bedankt!Senaxx schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:15:
[...]
Ja je maakt een categorie aan in nzbget / transmission. En deze koppel je in de download applicatie aan een folder. Vervolgens zal Sonarr dmv de API de status uitlezen en als deze gedownload is vervolgens post processen.
Ik hoef in mijn geval dus alleen bij sabnzb een catagorie ''''TV-Series''' aan te maken en deze ook in Sonarr opgeven? Map/Pad bij Sabnzb hoeft dus niet ingevuld te worden?
postprocessing doet ie inmiddels. Alleen het renamen gaat wel erg vaag:
462.H.1.5DD.LD-BEW.p0801.toliP.10E10S.reklatS
Oftewel: Het staat omgekeerd. In Sonarr aangegeven dat renamen niet hoeft...
[ Voor 16% gewijzigd door Possible op 12-03-2015 18:02 ]
Waarschijnlijk heb je een QoQ release binnengehaald, en is het dus juist. Deze is dus niet gerenamed door Sonarr, en dit is de oorspronkelijke filename zoals die in de archive zat. QoQ heeft er een handje van om de releasenamen om te draaien om het zo moeilijker voor DMCA takedowns te maken.Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:49:
[...]
Oke bedankt!
Ik hoef in mijn geval dus alleen bij sabnzb een catagorie ''''TV-Series''' aan te maken en deze ook in Sonarr opgeven? Map/Pad bij Sabnzb hoeft dus niet ingevuld te worden?
postprocessing doet ie inmiddels. Alleen het renamen gaat wel erg vaag:
462.H.1.5DD.LD-BEW.p0801.toliP.10E10S.reklatS
Oftewel: Het staat omgekeerd. In Sonarr aangegeven dat renamen niet hoeft...
[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 12-03-2015 18:07 ]
Ik had het ook al even in het Synology packages topic vermeld maar ik denk dat het hier ook nog wel van toepssing is.
Synology ondersteund nu Docker Packages in DSM 5.2 beta. En ik ben er even mee aan de slag gegaan en het werkt echt wel heel makkelijk. Voordeel is je hoeft geen losse dependencies meer te installeren, alles draait in een sanbox en kan zonder dus dat je bepaalde delen mount niet zomaar bij de rest van je file systeem komen. Ook kan je nog een keer het proces een lage prioriteit geven en aangeven hoeveel ram het process in beslag mag nemen.

*edit
Hmm voorlopig lijk ik nog iets niet goed te doen lijkt het. Na het herstarten van de Docker Package verlies de config en instellingen.
Synology ondersteund nu Docker Packages in DSM 5.2 beta. En ik ben er even mee aan de slag gegaan en het werkt echt wel heel makkelijk. Voordeel is je hoeft geen losse dependencies meer te installeren, alles draait in een sanbox en kan zonder dus dat je bepaalde delen mount niet zomaar bij de rest van je file systeem komen. Ook kan je nog een keer het proces een lage prioriteit geven en aangeven hoeveel ram het process in beslag mag nemen.

*edit
Hmm voorlopig lijk ik nog iets niet goed te doen lijkt het. Na het herstarten van de Docker Package verlies de config en instellingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 13-03-2015 14:45 ]
Downloadstation is onder water ook transmission.nOOb 001 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:27:
De remote gui lijkt me wel nog interessant, nu eerst nog automatisch laten downloaden
Remote gui is ook te gebruiken voor downloadstation.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Die eerste zin hoeft niet per se waar te zijn als die laatste waar is, ze kunnen ook best gewoon alleen dat RPC-protocol hebben geïmplementeerd.Ben(V) schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:43:
[...]
Downloadstation is onder water ook transmission.
Remote gui is ook te gebruiken voor downloadstation.
Ga naar Settings en dan naar General. Onder het kopje Security moet je 'Authentication' op 'On' zetten.Possible schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:42:
Klopt het dat je sonarr niet kan beveiligen met een inlog scherm / wachtwoord? Of zie ik die optie over het hoofd?
OnzinNMe schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:51:
[...]
Die eerste zin hoeft niet per se waar te zijn als die laatste waar is, ze kunnen ook best gewoon alleen dat RPC-protocol hebben geïmplementeerd.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Onzin? Dan heb je vast een bron die bevestigt dat DS inderdaad op Transmission gebaseerd is? Transmission, dat gereleased is onder de GPL? Tenzij je die bron hebt is het veel aannemelijker dat ze alleen die RPC-API hebben geïmplementeerd...
Is het volgende probleem nog te ondervangen? Ik heb op sickbeard Rename uitgezet, want met de originele filenames vindt autosub de beste subtitles. Dat gaat 9 van de 10 x goed, maar soms is de filenames hdjrjdhrnjeieuuehdnkeleke.mkv. Uiteraard vindt autosub dan de ondertiteling niet meer.
Kan ik het zo instellen dat de gewone, enigszins normaal lijkende, filenames niet worden gerenamed, maar die extreem vage wel? Ik denk het niet, maar je weet nooit en vragen staat vrij.
Kan ik het zo instellen dat de gewone, enigszins normaal lijkende, filenames niet worden gerenamed, maar die extreem vage wel? Ik denk het niet, maar je weet nooit en vragen staat vrij.
Welke download client gebruik je ?
Voor nzbget heb ik dat en script voor
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Tuurlijk, daarom heet het process ook gewoon Transmissiond en de binaries ook en komen de versienummers ook overeen.NMe schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:21:
[...]
Onzin? Dan heb je vast een bron die bevestigt dat DS inderdaad op Transmission gebaseerd is? Transmission, dat gereleased is onder de GPL? Tenzij je die bron hebt is het veel aannemelijker dat ze alleen die RPC-API hebben geïmplementeerd...
Synology doet z'n uiterste best om hun software door te laten gaan voor transmission.
Erg waarschijnlijk he?
Wat een discussie 
DownloadStation is gebaseerd op een hele rits applicaties, van amule tot wget en alles ertussenin (curl, ftp, nzbget, transmission etc), allemaal ingepakt en voorzien van hun eigen sausje.
Ja, ze gaan tegen de GPL voorwaarden in (en mogelijk ook andere licenses), want ze publiceren hun broncode en -wijzigingen niet, maar voorlopig is er niemand die dat afdwingt.
DownloadStation is gebaseerd op een hele rits applicaties, van amule tot wget en alles ertussenin (curl, ftp, nzbget, transmission etc), allemaal ingepakt en voorzien van hun eigen sausje.
Ja, ze gaan tegen de GPL voorwaarden in (en mogelijk ook andere licenses), want ze publiceren hun broncode en -wijzigingen niet, maar voorlopig is er niemand die dat afdwingt.
Het is nog maar de vraag of ze wel echt de broncode wijzigen of dat ze niet alleen de processen opstarten en via de api daarmee communiceren.Dr. Bean schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:44:
[...] Ja, ze gaan tegen de GPL voorwaarden in (en mogelijk ook andere licenses), want ze publiceren hun broncode en -wijzigingen niet, maar voorlopig is er niemand die dat afdwingt.
Behalve dat ik er zeer aan twijfel dat ze geen wijzigingen hebben toegepast (dat doet er niet eens zo toe): ze overtreden de license omdat ze software repackagen zonder publicatie van de sourcecode van de binaries.Caelorum schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Het is nog maar de vraag of ze wel echt de broncode wijzigen of dat ze niet alleen de processen opstarten en via de api daarmee communiceren.
Je hoeft de sourcecode niet te publiceren. Je moet het alleen overhandigen als er om wordt gevraagd. Een CD per post is goed genoeg, maar de vraag is in hoeverre ze echt repackagen. Als ze gewoon onaangepaste binaries verspreiden waar hun eigen software gebruik van maakt hebben ze weinig te publiceren. Dan kunnen ze (dacht ik) zelfs wegkomen met het doorverwijzen naar upstream.Dr. Bean schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:08:
[...]ze overtreden de license omdat ze software repackagen zonder publicatie van de sourcecode van de binaries.
Maar dit alles is wat offtopic geworden nu
Ik hoop toch dat mijn DS214Play uiteindelijk ook de beschikking krijgt over Docker. Zoiets als jij hebt gedaan lijkt me wel wat. Geeft toch net iets meer controle over het geheel.Senaxx schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:34:
[...] Synology ondersteund nu Docker Packages in DSM 5.2 beta. [...] Voordeel is [...] alles draait in een sanbox en kan zonder dus dat je bepaalde delen mount niet zomaar bij de rest van je file systeem komen. Ook kan je nog een keer het proces een lage prioriteit geven en aangeven hoeveel ram het process in beslag mag nemen.[...]
ik ben nu bezig om via snelrennen.nl alles in te stellen, voor het eerst, om voornamelijk series te downloaden op mijn Synology met sickbeard.
Instellen gaat wel lukken maar ik vraag me af is het instellen de moeite waard is ivm takedowns en backup links? werkt het dan nog wel?
Anders kan ik net zo goed handmatig blijven downloaden.
Handmatig downloaden via spotnet windows met itelligent payserver gaat het altijd wel goed met de standaard links en soms met backuplinks.
Instellen gaat wel lukken maar ik vraag me af is het instellen de moeite waard is ivm takedowns en backup links? werkt het dan nog wel?
Anders kan ik net zo goed handmatig blijven downloaden.
Handmatig downloaden via spotnet windows met itelligent payserver gaat het altijd wel goed met de standaard links en soms met backuplinks.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
is er een bepaalde manier om F1 races via sickbeard binnen te halen of maakt er iemand gebruik van zo'n optie/manier?
Caelorum schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:06:
[...]
Je hoeft de sourcecode niet te publiceren. Je moet het alleen overhandigen als er om wordt gevraagd. Een CD per post is goed genoeg, maar de vraag is in hoeverre ze echt repackagen. Als ze gewoon onaangepaste binaries verspreiden waar hun eigen software gebruik van maakt hebben ze weinig te publiceren. Dan kunnen ze (dacht ik) zelfs wegkomen met het doorverwijzen naar upstream.
Maar dit alles is wat offtopic geworden nu
offtopic:
Mee eens, dus ter afsluiting: Je hebt misschien nog niet naar het package gekeken, maar ze gebruiken geen onaangepaste binaries en ze leveren geen kopie van de gebruikte licenses mee.
Publiceren cq leveren van de broncode van hun binaries schiet ook al niet op, ook niet als je erom vraagt (zie bv VideoStation/ffmpeg discussies her en der, en publiceren van DSM source was ook zo'n ramp). De voorwaarde waar het om gaat is voornamelijk http://www.gnu.org/licens...#DistributeExtendedBinary e.v.
Mee eens, dus ter afsluiting: Je hebt misschien nog niet naar het package gekeken, maar ze gebruiken geen onaangepaste binaries en ze leveren geen kopie van de gebruikte licenses mee.
Publiceren cq leveren van de broncode van hun binaries schiet ook al niet op, ook niet als je erom vraagt (zie bv VideoStation/ffmpeg discussies her en der, en publiceren van DSM source was ook zo'n ramp). De voorwaarde waar het om gaat is voornamelijk http://www.gnu.org/licens...#DistributeExtendedBinary e.v.
Beste trash,is jouw script ook te gebruiken in combinatie met sabnzbd?TRaSH schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:15:
Ik heb/krijg ook redelijk wat afleveringen met die rare namen binnen die dan ignored worden door sickrage omdat er geen episode nummer in staat.
Je kan me bereiken ook via pm ivm je script,ben erg benieuwd of het ook bij kan werken.
sabnzbdTRaSH schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:15:
Beste mede tweakers,
Nadat gisteren sonar opnieuw op geinstalleerd loop ik tegen het volgende probleem aan
Sonar vindt de release in mijn spotweb en nbzget gaat hem downloaden, als nzbget klaar is dan doet sonar een Check For Finished Download maar dan krijg ik de volgende melding :
Couldn't import episode /volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv: Access to the path is denied.
Non-sample file detected: [/volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv]
Ben nu al een aantal uurtjes aan het zoeken maar kan niet vinden waar het nu aan ligt
Iemand een idee ?
Systeem : synology ds214play
Nadat gisteren sonar opnieuw op geinstalleerd loop ik tegen het volgende probleem aan
Sonar vindt de release in mijn spotweb en nbzget gaat hem downloaden, als nzbget klaar is dan doet sonar een Check For Finished Download maar dan krijg ik de volgende melding :
Couldn't import episode /volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv: Access to the path is denied.
Non-sample file detected: [/volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv]
Ben nu al een aantal uurtjes aan het zoeken maar kan niet vinden waar het nu aan ligt
Iemand een idee ?
Systeem : synology ds214play
Klinkt als een rechtenissue.
is everything cool?
Probleem was inderdaad een rechtenissue, op volume1/series waren de rechten veranderd. Maar is nu opgelostFREAKJAM schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:26:
Klinkt als een rechtenissue.
Hey tweakers. Ik heb Sickbeard op mn Pi geinstalleerd en ik krijg de volgende errors:
Failed to set permission for /media/WDMEDIA/TV Shows/Fortitude/Season 01/Fortitude.S01E05.1080p.WEB-DL-SICKBEARD.mkv to 666
Afgaande op mijn beperkte kennis concludeer ik dat die 666 te maken heeft met folder permissions. De grap is: van deze bepaalde serie heeft Sickbeard een folder aangemaakt, en wel Episode 1 en 7 (van de in totaal
hier naartoe verplaatst na voltooing. De rest van de episodes krijgen dezelfde behandeling als in bovenstaande melding. Hoe kan ik dit rechtzetten? Moet ik een bepaalde commandline via terminal/SSH erin gooien? Hoe zorg ik ervoor dat Sickbeard voor alle huidige en toekomstige folders de juiste rechten heeft?
Failed to set permission for /media/WDMEDIA/TV Shows/Fortitude/Season 01/Fortitude.S01E05.1080p.WEB-DL-SICKBEARD.mkv to 666
Afgaande op mijn beperkte kennis concludeer ik dat die 666 te maken heeft met folder permissions. De grap is: van deze bepaalde serie heeft Sickbeard een folder aangemaakt, en wel Episode 1 en 7 (van de in totaal
chmod -R is je grootste vriend.
is everything cool?
Hmm ok thnx. Ik heb Sickbeard effe buitenspel gezet omdat het me gelukt is om Sonarr op de Pi te installeren. Bij de tv-serie Fortitude in Sonarr is er een mismatch tussen de episodes en de beschikbare nzb's. Bijvoorbeeld:
Titel aflevering: Episode 2. En bij manual search krijg ik: Episode 3. En het gaat zo verder. Dus bij aflevering 3 krijg ik de downloads te zien van aflevering 4, 4 van 5, 5 van 6, etc. Het begint bij Episode 2, maar als ik naar de site van mijn indexer ga, dan staat de download daar wel tussen. Het lijkt alsof Sonarr het niet lukt om deze op te pikken ofzo.
Ik heb de serie verwijderd van de lijst en weer toegevoegd, maar dat mocht niet baten. Ligt dit aan Sonarr of aan de indexer? Bij de andere series doet de indexer het wel gewoon goed. In de logs zie ik niet iets geks staan, een error ofzo.
(P.S. bij deze sluit ik uit dat het aan de indexer ligt, dus deze hoeven we niet te bespreken:))
Titel aflevering: Episode 2. En bij manual search krijg ik: Episode 3. En het gaat zo verder. Dus bij aflevering 3 krijg ik de downloads te zien van aflevering 4, 4 van 5, 5 van 6, etc. Het begint bij Episode 2, maar als ik naar de site van mijn indexer ga, dan staat de download daar wel tussen. Het lijkt alsof Sonarr het niet lukt om deze op te pikken ofzo.
Ik heb de serie verwijderd van de lijst en weer toegevoegd, maar dat mocht niet baten. Ligt dit aan Sonarr of aan de indexer? Bij de andere series doet de indexer het wel gewoon goed. In de logs zie ik niet iets geks staan, een error ofzo.
(P.S. bij deze sluit ik uit dat het aan de indexer ligt, dus deze hoeven we niet te bespreken:))
Om welke serie gaat het? Zou kunnen dat een special episode wordt gelist als normale episode en dat hij daarom van slag raakt. Controleer anders even hoe de listing eruit ziet op tvdb.com
How does Sonarr handle scene numbering issues actually work?
Pretty Little Liars - Special listed as a normal episode
How does Sonarr handle scene numbering issues actually work?
Pretty Little Liars - Special listed as a normal episode
is everything cool?
Sinds een paar maanden een blije bezitter van een Raspberry Pi B+ en als ik tijd heb, ben ik er mee aan het knutselen.
Nu heb ik sickrage en transmission er op geïnstalleerd en als ik handmatig naar een episode zoek die al uit is krijg ik de melding dat deze niet gevonden kan worden.
Het volgende staat in mijn logfile
Hebben jullie enig idee wat ik fout gedaan kan hebben?
Nu heb ik sickrage en transmission er op geïnstalleerd en als ik handmatig naar een episode zoek die al uit is krijg ik de melding dat deze niet gevonden kan worden.
code:
1
2
3
4
5
6
| 2015-03-18 11:52:27 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Unable to find a download for: [Vikings - 3x04 - Scarred] 2015-03-18 11:52:26 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 11:52:26 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 11:52:17 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Building internal name cache for Vikings 2015-03-18 11:52:17 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: No scene exceptions update needed 2015-03-18 11:52:17 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Beginning manual search for: [Vikings - 3x04 - Scarred] |
ik kan de optie niet meer vinden, maar waar geef je in Sickrage aan dat overige gedownloade bestanden als .nfo etc. niet geprocessed naar de serie folder hoeft te worden?
en kan dat ook met terugwerkende kracht voor alle series worden ingevoerd, zodat die bestanden weggehaald worden waar die nu al verplaatst zijn.
en kan dat ook met terugwerkende kracht voor alle series worden ingevoerd, zodat die bestanden weggehaald worden waar die nu al verplaatst zijn.
De zoekresultaten van Sonarr zijn telkens leeg sinds 14/03. De test van de KAT (.to) indexer geeft nochtans geen problemen. Heb ik iets gemist?
code:
1
2
3
| EpisodeSearchService Episode search completed. 0 reports downloaded. 14:00 DownloadDecisionMaker No reports found 14:00 NzbSearchService Searching 1 indexers for [***** : S01E09] |
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Kun je debug log even bekijken en/of posten?Frank!in schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:56:
Sinds een paar maanden een blije bezitter van een Raspberry Pi B+ en als ik tijd heb, ben ik er mee aan het knutselen.
code:
1 snip
In de INFO staat alleen de uitkomst van een actie, bij Debug (of DB) staat alles. Dat maakt het makkelijker om te zien wat er gebeurt.
Config -> Post Processing -> Move Associated Filesdutchgio schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:07:
ik kan de optie niet meer vinden, maar waar geef je in Sickrage aan dat overige gedownloade bestanden als .nfo etc. niet geprocessed naar de serie folder hoeft te worden?
Dit kan niet met terugwerkende kracht, helaas.
Zoiets?TagForce schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
[...]
Kun je debug log even bekijken en/of posten?
In de INFO staat alleen de uitkomst van een actie, bij Debug (of DB) staat alles. Dat maakt het makkelijker om te zien wat er gebeurt.
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 2015-03-18 15:11:08 DEBUG Thread-51 :: 260449: An object for episode 3x3 didn't exist in the cache, trying to create it 2015-03-18 15:11:08 DEBUG Thread-51 :: 260449: Loading episode details from DB for episode 3x3 2015-03-18 15:11:09 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Beginning manual search for: [Vikings - 3x03 - Warrior's Fate] 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: No scene exceptions update needed 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Building internal name cache for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Internal name cache set to: {u'the vampire diaries': 95491, u'vikings': 260449, u'black sails': 262407, u'agents $ 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Last update was too soon, using old cache: today()-2015-03-18 15:00:06<0:20:00 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Last update was too soon, using old cache: today()-2015-03-18 15:00:03<0:15:00 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Search string: search/index.php?season=3&show_name=Vikings&episode=3&mode=rss 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Search string: https://kickass.to/usearch/Vikings+S03E03%7C3x03+category%3Atv/?field=seeders$ 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:11 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Unable to find a download for: [Vikings - 3x03 - Warrior's Fate] |
Hmmm, de KAT search string geeft hits terug, dus daar zou wel iets uit moeten komen. Ik ga dit nakijken/vragen.Frank!in schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:13:
[...]
Zoiets?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 2015-03-18 15:11:08 DEBUG Thread-51 :: 260449: An object for episode 3x3 didn't exist in the cache, trying to create it 2015-03-18 15:11:08 DEBUG Thread-51 :: 260449: Loading episode details from DB for episode 3x3 2015-03-18 15:11:09 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Beginning manual search for: [Vikings - 3x03 - Warrior's Fate] 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: No scene exceptions update needed 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Building internal name cache for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Internal name cache set to: {u'the vampire diaries': 95491, u'vikings': 260449, u'black sails': 262407, u'agents $ 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Last update was too soon, using old cache: today()-2015-03-18 15:00:06<0:20:00 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Last update was too soon, using old cache: today()-2015-03-18 15:00:03<0:15:00 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [EZRSS] :: Search string: search/index.php?season=3&show_name=Vikings&episode=3&mode=rss 2015-03-18 15:11:10 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Performing episode search for Vikings 2015-03-18 15:11:10 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: [KickAssTorrents] :: Search string: https://kickass.to/usearch/Vikings+S03E03%7C3x03+category%3Atv/?field=seeders$ 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Episode has no release name, replacing it with a generic one: %SN - %Sx%0E - %EN 2015-03-18 15:11:11 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: formatting pattern: %SN - %Sx%0E - %EN -> Vikings - 3x03 - Warrior's Fate 2015-03-18 15:11:11 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-260449 :: Unable to find a download for: [Vikings - 3x03 - Warrior's Fate]
CP draait nog steeds niet perfect bij mij.
Elke keer blijven alle jpg, txt, idx enz enz. bestanden achter, deze moet ik dan handmatig verwijderen en vervolgens handmatig de film verversen in plex.
Ook wil ik in CP instellen dat het alleen NL films (subs) vind, hebben meer mensen dit ingesteld?
Ik heb dit geprobeerd om bij Required (settings - searcher - categories) nl, nlsubs, nl subs, nld, qoq, q o q, toe te voegen.
Vervolgens vind CP helemaal niks, zodra ik alle regels weg haal pakt CP vaak wel NL films maar niet altijd omdat er in mijn spotweb ook releases zijn zonder NL subs.
Elke keer blijven alle jpg, txt, idx enz enz. bestanden achter, deze moet ik dan handmatig verwijderen en vervolgens handmatig de film verversen in plex.
Ook wil ik in CP instellen dat het alleen NL films (subs) vind, hebben meer mensen dit ingesteld?
Ik heb dit geprobeerd om bij Required (settings - searcher - categories) nl, nlsubs, nl subs, nld, qoq, q o q, toe te voegen.
Vervolgens vind CP helemaal niks, zodra ik alle regels weg haal pakt CP vaak wel NL films maar niet altijd omdat er in mijn spotweb ook releases zijn zonder NL subs.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Vannacht rustig gaan slapen, Pi aan laten staan en nu werkt het ineens. Ook als ik aangeef dat ik een oude episode wil downloaden lukt het ook gewoon. Geen idee waarom het ineens werkt.TagForce schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:22:
[...]
Hmmm, de KAT search string geeft hits terug, dus daar zou wel iets uit moeten komen. Ik ga dit nakijken/vragen.
Mijne Sonarr sinds vandaag ook weer!Frank!in schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Vannacht rustig gaan slapen, Pi aan laten staan en nu werkt het ineens. Ook als ik aangeef dat ik een oude episode wil downloaden lukt het ook gewoon. Geen idee waarom het ineens werkt.

Misschien is er iets gefixxed in de nieuwste update, 17 maart is er weer een vrij grote update geweest van Sonarr. (versie 2.0.0.3000, en inmiddels ook 2.0.0.3004)
is everything cool?
Nee ik had toen al de laatste updates, echt zeer bizarFREAKJAM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:08:
Misschien is er iets gefixxed in de nieuwste update, 17 maart is er weer een vrij grote update geweest van Sonarr. (versie 2.0.0.3000, en inmiddels ook 2.0.0.3004)
KAT heeft de laatste paar weken vaker issues met de tracker, lijkt het. Vorige week was de RSS feed ook stuk.Frank!in schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Vannacht rustig gaan slapen, Pi aan laten staan en nu werkt het ineens. Ook als ik aangeef dat ik een oude episode wil downloaden lukt het ook gewoon. Geen idee waarom het ineens werkt.
Ik kijk zojuist met volle verbazing naar mijn scherm en zie dat op mijn server (win
sonar volledig verdwenen is.
Deze server wordt enkel door mij middels teamviewer bekeken en sonarr heeft sowieso tot afgelopen maandag nog erop gestaan (nieuwste Walking Dead is namelijk nog gedownload geworden).
Hoe kan dit in hemelsnaam??
Deze server wordt enkel door mij middels teamviewer bekeken en sonarr heeft sowieso tot afgelopen maandag nog erop gestaan (nieuwste Walking Dead is namelijk nog gedownload geworden).
Hoe kan dit in hemelsnaam??
17 maart is er een update geweest van Sonarr, misschien is die update mis gegaan. Controleer je mappen eens goed zou ik zeggen en kijk in je eventvwr of je andere gekke dingen ziet. Je geeft op dit moment wel heel weinig info, dus ik kan helaas ook niet raden wat er is gebeurd.
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 20-03-2015 19:07 ]
is everything cool?
Staat er niks in je logs? Van Sonarr als die er wel nog zijn, aangezien die zich in je AppData-folder bevinden, maar misschien dat de logs van Windows ook iets laten zien. Dit lijkt me in elk geval niet snel iets dat aan Sonarr zelf ligt, ik kan me niet voorstellen dat er iets in zit dat zichzelf laat deïnstalleren.
Wat ik zelf had met de wat oudere versies van Sonarr op mijn Synology dat als de automatische updates aan stonden of als ik handmatig op de knop install latest drukte dat dit niet goed ging..
De bestanden waren weg en alleen de 2(??) mappen waren nog aanwezig.
Moest dan zelf bij github de juiste versie weer downloaden en handmatig alles erop zetten.
gelukkig gaat dit nu allemaal goed maar misschien dat dit is gebeurd?
De bestanden waren weg en alleen de 2(??) mappen waren nog aanwezig.
Moest dan zelf bij github de juiste versie weer downloaden en handmatig alles erop zetten.
gelukkig gaat dit nu allemaal goed maar misschien dat dit is gebeurd?
Ik draai al een tijd lang Sonarr naast Sickbeard op mijn windows pc, nu ben ik helemaal over op Sonarr.
Sonarr + Broadcast the net = win!
1 nadeel:
Bij usenet downloads had ik hdtv 720p -> 1080p web dl. En nu met torrents moet ik x aantal uur seeden.
Maar als ik nu 720p zou downloaden, en dan een paar uur later de 1080p web dl.. krijg ik een hit en run op de 720p versie wegen te lage seed tijd.
Je kan dat wel voorkomen door het serie bestand vanuit de download folder te kopieren naar de serie folder. Maar dan krijg je dus 2 x een 720p versie, en 2 x een 1080p versie. En dat kost veel schijfruimte....
Dus ik doe het nu zo: Hardlinks. Kost je geen extra schijfruimte. maar heb bij bepaalde series die ik snel wil zien ingesteld dat die alleen de 720p versies moet binnen hengelen. Geen totaal oplossing, maar moet het er maar mee doen.
Sonarr + Broadcast the net = win!
1 nadeel:
Bij usenet downloads had ik hdtv 720p -> 1080p web dl. En nu met torrents moet ik x aantal uur seeden.
Maar als ik nu 720p zou downloaden, en dan een paar uur later de 1080p web dl.. krijg ik een hit en run op de 720p versie wegen te lage seed tijd.
Je kan dat wel voorkomen door het serie bestand vanuit de download folder te kopieren naar de serie folder. Maar dan krijg je dus 2 x een 720p versie, en 2 x een 1080p versie. En dat kost veel schijfruimte....
Dus ik doe het nu zo: Hardlinks. Kost je geen extra schijfruimte. maar heb bij bepaalde series die ik snel wil zien ingesteld dat die alleen de 720p versies moet binnen hengelen. Geen totaal oplossing, maar moet het er maar mee doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 20-03-2015 19:41 ]
Even een delay profile instellen. Als je een delay van (bijvoorbeeld) een uur erop zet dan wacht hij als je cutoff-kwaliteit niet meteen beschikbaar is een uur nadat hij een release zit die wel in je profiel zit maar niet je meest gewenste kwaliteit heeft. Pas na dat uur kijkt hij nog een keer wat er dán beschikbaar is en dan downloadt hij het beste bestand.
Meestal komt de 1080p een uur of 8 tot 20 uur later. Mooiste zou zijn. Download de 720p... Wacht 24 uur, en dan dan pas op zoek naar de cutoff versie.NMe schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:50:
[...]
Even een delay profile instellen. Als je een delay van (bijvoorbeeld) een uur erop zet dan wacht hij als je cutoff-kwaliteit niet meteen beschikbaar is een uur nadat hij een release zit die wel in je profiel zit maar niet je meest gewenste kwaliteit heeft. Pas na dat uur kijkt hij nog een keer wat er dán beschikbaar is en dan downloadt hij het beste bestand.
Waarom? Alleen omdat dan die 24 uur die je bij BTN moet seeden voorbij zijn? Zolang je inderdaad hardlinks gebruikt lijkt me dat nergens voor nodig, dan kan Sonarr gewoon die download in je mediafolder overschrijven terwijl jij gewoon door blijft seeden en pas als je je download ook in je downloadclient weghaalt krijg je je schijfruimte terug.
Trouwens, 8 tot 20 uur? Really? Ik hoef zelf niet zo nodig 1080p (en als ik het wil wacht ik wel op de blurays) maar ik heb volgens mij niet veel series gezien waarbij er meer dan 2-3 uur tussen zit.
Trouwens, 8 tot 20 uur? Really? Ik hoef zelf niet zo nodig 1080p (en als ik het wil wacht ik wel op de blurays) maar ik heb volgens mij niet veel series gezien waarbij er meer dan 2-3 uur tussen zit.
720p, die moet je 24 uur seeden, download staat dan in de download folder + in de goede serie folder. Uur later komt de 1080p web versie uit. Als die download is overschrijft die automatisch de 720p versie toch? Resultaat Is dan een hit en run omdat je korter als 24 uur geseed hebt. Ben ik nu in de war?NMe schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:09:
Waarom? Alleen omdat dan die 24 uur die je bij BTN moet seeden voorbij zijn? Zolang je inderdaad hardlinks gebruikt lijkt me dat nergens voor nodig, dan kan Sonarr gewoon die download in je mediafolder overschrijven terwijl jij gewoon door blijft seeden en pas als je je download ook in je downloadclient weghaalt krijg je je schijfruimte terug.
Blijkbaar snap je niet wat een hardlink is. 
Een bestand zoals jij dat ervaart is eigenlijk een stukje op je schijf met daarbij één verwijzing naar waar die data staat. Als je een hardlink maakt, dan komt daar nog een tweede verwijzing bij. Verwijder je nu die eerste verwijzing, dan blijft die tweede (en dus de data die erbij hoort) bestaan. Pas als je die tweede óók verwijdert wordt je data "verwijderd". Je data staat er dan nog wel, maar is niet meer toegankelijk en kan op elk moment overschreven worden.
Specifiek in deze situatie: je hebt een torrent die klaar is. Sonarr maakt een tweede hardlink naar die data in je mediamap. Even later komt er een upgrade voorbij die Sonarr downloadt en daarmee overschrijft hij je "oude" bestand. Onder water wordt dan die tweede hardlink verwijderd, maar omdat die eerste hardlink nog gewoon bestaat blijf je vrolijk doorseeden tot je zelf die file uit je client verwijdert.
Een bestand zoals jij dat ervaart is eigenlijk een stukje op je schijf met daarbij één verwijzing naar waar die data staat. Als je een hardlink maakt, dan komt daar nog een tweede verwijzing bij. Verwijder je nu die eerste verwijzing, dan blijft die tweede (en dus de data die erbij hoort) bestaan. Pas als je die tweede óók verwijdert wordt je data "verwijderd". Je data staat er dan nog wel, maar is niet meer toegankelijk en kan op elk moment overschreven worden.
Specifiek in deze situatie: je hebt een torrent die klaar is. Sonarr maakt een tweede hardlink naar die data in je mediamap. Even later komt er een upgrade voorbij die Sonarr downloadt en daarmee overschrijft hij je "oude" bestand. Onder water wordt dan die tweede hardlink verwijderd, maar omdat die eerste hardlink nog gewoon bestaat blijf je vrolijk doorseeden tot je zelf die file uit je client verwijdert.
Het idee van de hard link snap ik opzich wel. Want de files die ik zie, zijn slecht een verwijzing naar de nullen en eentjes op de hardeschijf. Maar ik dacht dat sonarr na het downloaden, ook de oude versie (720p) in de serie map overschrijft met de nieuwe 1080p versie. Als dit zo is, Is de 720p totaal verwijderd. Ik ga het morgen gewoon eens testen.
Sonarr overschrijft inderdaad in je mediafolder de 720p-versie. Maar in het mapje waar je downloadclient naartoe downloadt staat nog vrolijk die eerste hardlink, dus je bestand blijft bestaan.
Als sonarr die hard link in de algemene download folder niet verwijderd, is mijn probleem geen probleem meer.NMe schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:50:
Sonarr overschrijft inderdaad in je mediafolder de 720p-versie. Maar in het mapje waar je downloadclient naartoe downloadt staat nog vrolijk die eerste hardlink, dus je bestand blijft bestaan.
Heb 1 serie nu aangepast, nu wachten tot morgen nacht. De grote test!
Wat zijn de torrent weer fijn na alle take-downs op usenet.
Je probleem is sowieso geen probleem.
Maar even met een plaatje dan:

Original file is de plek van waaruit je aan het seeden bent. Hard link is de link die Sonarr maakt in je mediafolder. Als nu om wat voor reden dan ook de originele file verwijderd wordt, dan blijft de data op de schijf én de hardlink die Sonarr heeft gemaakt bestaan. Dit betekent dus dat als je ophoudt met seeden en je de data verwijdert uit die map, je mediafolder het bestand gewoon blijft houden.
Even terugspoelen naar de beginsituatie waar je twee links naar dezelfde data hebt. Deze keer wordt niet de original file verwijderd, maar de hard link. Jouw data op de disk blijft bestaan omdat er nog steeds een hardlink is, namelijk die eerste file die je nog aan het seeden bent.
Het is je filesystem om het even welke hardlink nou de eerste was, ze zijn allemaal gelijk. Zolang er nog een hardlink bestaat, blijft de data bestaan. Zolang die hardlink op een plek staat waar je torrentclient data verwacht, blijf je seeden. Simple as that.

Original file is de plek van waaruit je aan het seeden bent. Hard link is de link die Sonarr maakt in je mediafolder. Als nu om wat voor reden dan ook de originele file verwijderd wordt, dan blijft de data op de schijf én de hardlink die Sonarr heeft gemaakt bestaan. Dit betekent dus dat als je ophoudt met seeden en je de data verwijdert uit die map, je mediafolder het bestand gewoon blijft houden.
Even terugspoelen naar de beginsituatie waar je twee links naar dezelfde data hebt. Deze keer wordt niet de original file verwijderd, maar de hard link. Jouw data op de disk blijft bestaan omdat er nog steeds een hardlink is, namelijk die eerste file die je nog aan het seeden bent.
Het is je filesystem om het even welke hardlink nou de eerste was, ze zijn allemaal gelijk. Zolang er nog een hardlink bestaat, blijft de data bestaan. Zolang die hardlink op een plek staat waar je torrentclient data verwacht, blijf je seeden. Simple as that.
Dat plaatje komt me bekend voor. Het ging er mij om dat ik dacht dat sonarr allebei de links naar de data verwijderd. Maar als sonarr niet meer aan de link komt die in de algemene download folder staat is er inderdaad geen probleem.
Als je dat instelt kan Sonarr ook aan die andere hardlink komen, maar anders natuurlijk niet. Als je (met advanced settings aan) bij Completed Download Handling kijkt kun je "Remove" aanvinken. Als jouw client dan volgens zijn settings zegt dat je klaar bent met seeden, dan verwijdert Sonarr die file ook voor je. Moet je wel een client hebben die uit zichzelf stopt met seeden vanaf een ratio of seed time die je zelf instelt. Ik gebruik zelf Transmission en die heeft bijvoorbeeld die seed time-optie niet, dus ik gebruik CDH niet om spul te verwijderen.Dacuuu schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:08:
Dat plaatje komt me bekend voor. Het ging er mij om dat ik dacht dat sonarr allebei de links naar de data verwijderd. Maar als sonarr niet meer aan de link komt die in de algemene download folder staat is er inderdaad geen probleem.
Wat mij opvalt is dat ik laatste tijd 90% compleet en eerder van usenet afhaal en dat mijn torrent downloads minder worden.Dacuuu schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:54:
[...]
Wat zijn de torrent weer fijn na alle take-downs op usenet.
En heb beide ingesteld in Sonarr en maak ook nog gebruik van een rss feed in utorrent.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Sinds een uurtje of 2 heb ik SickRage vervangen door Sonarr, een prachtprogramma wat tot dusver een stuk beter (en lichter) werkt dan SR. Echter zoek (of mis) ik een optie: Video's vervangen indien er een betere kwaliteit beschikbaar is. Kijk ik hier stom overheen of is deze optie er standaard niet? Zo nee > Zijn hier oplossingen voor?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Volgens mij moet je bij profiles, een profiel aanklikken. En daar minimaal 2 vinkjes plaatsen, en dan bij cutoff, de hoogste kwaliteit versie selecteren.
Maar zelf heb ik dit met sonarr nog niet onder de knie. Gisteren had ik een 720p versie. De 1080p was na een uur of 8 nog steeds niet automatisch opgepakt. Na de optie handmatig zoeken te gebruiken, vond sonarr de 1080p versie direct.
Maar zelf heb ik dit met sonarr nog niet onder de knie. Gisteren had ik een 720p versie. De 1080p was na een uur of 8 nog steeds niet automatisch opgepakt. Na de optie handmatig zoeken te gebruiken, vond sonarr de 1080p versie direct.
D4NG3R schreef op zondag 22 maart 2015 @ 05:21:
Sinds een uurtje of 2 heb ik SickRage vervangen door Sonarr, een prachtprogramma wat tot dusver een stuk beter (en lichter) werkt dan SR. Echter zoek (of mis) ik een optie: Video's vervangen indien er een betere kwaliteit beschikbaar is. Kijk ik hier stom overheen of is deze optie er standaard niet? Zo nee > Zijn hier oplossingen voor?
Het is in Sonarr eigenlijk best makkelijk. Bij profiles maak jee profile aan. In dat profile zet je alle qualities aan die je zou willen hebben. De beste kwaliteit zet je bovenaan en de slechtste zet je onderaan. Op die manier pakt hij een betere kwaliteit als die beschikbaar komt en gooit hij de ander weg.Dacuuu schreef op zondag 22 maart 2015 @ 07:49:
Volgens mij moet je bij profiles, een profiel aanklikken. En daar minimaal 2 vinkjes plaatsen, en dan bij cutoff, de hoogste kwaliteit versie selecteren.
[...]
De cutoff optie is voor als je bij een bepaalde kwaliteit wilt stoppen. Dus stel dat je bluray boven webdl hebt staan dan kan je bij de cutoff webdl zetten en stopt hij daar als die er is. Is die er niet, pakt hij een versie die hoger staat dan de cutoff.
Waarbij hij overigens niet meer gaat downgraden. Als bluray boven WEB-DL staat en WEB-DL is je cutoff, dan wordt een eenmaal gedownloade bluray-uitvoering nooit automatisch vervangen door WEB-DL. Als je dat wil moet je bluray onder WEB-DL sorteren.Mystic Spirit schreef op zondag 22 maart 2015 @ 08:52:
[...]
Is die er niet, pakt hij een versie die hoger staat dan de cutoff.
Aaah op die manier, ik moest de cutoff value dus verhogen. Thanks ik zie dat heel veel waarden nu opeens wel voldoen aan de downloadeisen.
Heel veel waarden worden nu wit:

Echter begint geen van de SDTV downloads opnieuw wanneer ik search.
Mijn eigen fout zie ik zojuist op de screen, ik had monitoring op missing gezet.
Heel veel waarden worden nu wit:

Echter begint geen van de SDTV downloads opnieuw wanneer ik search.
Mijn eigen fout zie ik zojuist op de screen, ik had monitoring op missing gezet.
[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 22-03-2015 14:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik zie dat sickbeard niet meer kan starten en status is stopped. Als ik hem wil runnen via de NAS krijg ik de popup: failed to run the package service
Als ik in de logs folder kijk is die leeg. Klik ik op view log in de package center zie ik logs van 8,9 en 10 december (geen idee welk jaar)
Iemand een idee wat te doen?
Als ik in de logs folder kijk is die leeg. Klik ik op view log in de package center zie ik logs van 8,9 en 10 december (geen idee welk jaar)
Wat zegt dit commando via shell (SSH)?Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:24:
Ik zie dat sickbeard niet meer kan starten en status is stopped. Als ik hem wil runnen via de NAS krijg ik de popup: failed to run the package service
/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status start
(ga er even vanuit dat je default sickbeard draait)
zal het eens draaien.schumi2004 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:27:
[...]
Wat zegt dit commando via shell (SSH)?
/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status start
(ga er even vanuit dat je default sickbeard draait)
ps. wat gebruiken jullie om via ssh op je nas te komen? of bestaat er ook een handige terminal app of iets?
Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Starting SickBeard ... Traceback (most recent call last): File "/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py", line 403, in <module> main() File "/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py", line 323, in main sickbeard.initialize(consoleLogging=consoleLogging) File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/__init__.py", line 681, in initialize logger.sb_log_instance.initLogging(consoleLogging=consoleLogging) File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/logger.py", line 99, in initLogging self.cur_handler = self._config_handler() File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/logger.py", line 111, in _config_handler file_handler = logging.FileHandler(self.log_file_path, encoding='utf-8') File "/usr/local/python/lib/python2.7/logging/__init__.py", line 911, in __init__ StreamHandler.__init__(self, self._open()) File "/usr/local/python/lib/python2.7/logging/__init__.py", line 938, in _open stream = codecs.open(self.baseFilename, self.mode, self.encoding) File "/usr/local/sickbeard/env/lib/python2.7/codecs.py", line 878, in open file = __builtin__.open(filename, mode, buffering) IOError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/downloads/logs/sickbeard/sickbeard.log' |
[ Voor 62% gewijzigd door Paulus07 op 22-03-2015 17:35 ]
Zijn er intussen al fixes of workarounds bekend zodat Sonarr in staat is om QoQ releases te herkennen en te downloaden ?
Vrijwel alle oudere series die op usenet aangeboden worden met NL subs zijn van QoQ, wil je gelijk een aantal seizoenen binnenhalen is het anders toch aardig wat handwerk.
Vanwege zeer beperkt geluidsnivo, is 's avonds TV kijken met subs min of meer de enige optie.
Vrijwel alle oudere series die op usenet aangeboden worden met NL subs zijn van QoQ, wil je gelijk een aantal seizoenen binnenhalen is het anders toch aardig wat handwerk.
Vanwege zeer beperkt geluidsnivo, is 's avonds TV kijken met subs min of meer de enige optie.
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/downloads/logs/sickbeard/sickbeard.log'Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:30:
[...]
zal het eens draaien.
ps. wat gebruiken jullie om via ssh op je nas te komen? of bestaat er ook een handige terminal app of iets?
Output:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Starting SickBeard ... Traceback (most recent call last): File "/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py", line 403, in <module> main() File "/usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py", line 323, in main sickbeard.initialize(consoleLogging=consoleLogging) File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/__init__.py", line 681, in initialize logger.sb_log_instance.initLogging(consoleLogging=consoleLogging) File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/logger.py", line 99, in initLogging self.cur_handler = self._config_handler() File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/logger.py", line 111, in _config_handler file_handler = logging.FileHandler(self.log_file_path, encoding='utf-8') File "/usr/local/python/lib/python2.7/logging/__init__.py", line 911, in __init__ StreamHandler.__init__(self, self._open()) File "/usr/local/python/lib/python2.7/logging/__init__.py", line 938, in _open stream = codecs.open(self.baseFilename, self.mode, self.encoding) File "/usr/local/sickbeard/env/lib/python2.7/codecs.py", line 878, in open file = __builtin__.open(filename, mode, buffering) IOError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/downloads/logs/sickbeard/sickbeard.log'
Even de rechten op de logging file goed zetten
chown
Rare is dat die al alle permissions etc had.schumi2004 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:55:
[...]
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/downloads/logs/sickbeard/sickbeard.log'
Even de rechten op de logging file goed zetten
chown
na het aanpassen van de user sickbeard naar root kan ik sickbeard weer starten.
Gevonden via: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?p=352664#p352664
Heeft dit nog andere gevolgen die aanpassing?
Iemand nog problemen met sickrage?
Automatisch downloaden blijft doorgaan, maar de post-processing werkt om de een of andere reden niet meer. En als je hem forceert, doet hij enkel terug diegene die hij al gedaan had, de nieuwe niet meer.
Iemand een oplossing daarvoor, of eventueel een alternatief (op een synology nas)
Automatisch downloaden blijft doorgaan, maar de post-processing werkt om de een of andere reden niet meer. En als je hem forceert, doet hij enkel terug diegene die hij al gedaan had, de nieuwe niet meer.
Iemand een oplossing daarvoor, of eventueel een alternatief (op een synology nas)
Sonarr ondersteunt QoQ niet en zal dat denk ik ook nooit gaan doen zolang QoQ vasthoudt aan die maffe naming scheme van ze.Madshark schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:31:
Zijn er intussen al fixes of workarounds bekend zodat Sonarr in staat is om QoQ releases te herkennen en te downloaden ?
Ik zelf had er voor gekozen de log file sickbeard rechten te geven maar goed, als het werkt.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Rare is dat die al alle permissions etc had.
Al eens eerder geroepen, who gives a fuck about QoQ!!NMe schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:04:
[...]
Sonarr ondersteunt QoQ niet en zal dat denk ik ook nooit gaan doen zolang QoQ vasthoudt aan die maffe naming scheme van ze.
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2015 19:08 ]
Meer users die last hebben van torrent search in laatste Sonarr dev build?
Degene die net die vraag stelde?schumi2004 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:19:
[...]
Al eens eerder geroepen, who gives a fuck about QoQ!!
Er schijnt specifiek met KAT wat gezeik te zijn, ongerelateerd aan Sonarr. Met private trackers heb ik verder nergens problemen gehad.schumi2004 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:29:
Meer users die last hebben van torrent search in laatste Sonarr dev build?
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 22-03-2015 20:36 ]
Kan aan mij liggen maar wat heeft mijn vorige reactie betrekking op deze, helemaal niets!NMe schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:33:
[...]
Degene die net die vraag stelde?
[...]
Er schijnt specifiek met KAT wat gezeik te zijn, ongerelateerd aan Sonarr. Met private trackers heb ik verder nergens problemen gehad.
Ik maak gebruik van private trackers en heb voor test public trackers enabled maar helaas.
/edit:
Als je doelt op post edit dan excuses, doe ik normaal wel.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2015 20:45 ]
Lees voor de grap eens terug. We quoten allebei op wie en wat we reageren.schumi2004 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:44:
[...]
Kan aan mij liggen maar wat heeft mijn vorige reactie betrekking op deze, helemaal niets!

Mag je best onbeschoft vinden maar mijn reactie was een aanvulling op!NMe schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:50:
[...]
Lees voor de grap eens terug. We quoten allebei op wie en wat we reageren.Iemand vraagt om hulp met QoQ, ik zeg hoe dat zit en vervolgens kom jij aan met "who gives a fuck about QoQ!!" QoQ interesseert mij ook niet maar degene die de vraag stelde zegt nota bene waarom hij QoQ wil hebben, dus dan vind ik het nogal onbeschoft om "who gives a fuck" te roepen...
Er is al veelvuldig over QoQ gesproken en als men het dan nog niet snapt dan is dat niet mijn probleem.
Maar ik ga zelf wel verder op onderzoek uit, bedankt voor je bijdrage.
Jah, ik weet waarom het niet werkt, vooral de toevoeging van het (onjuiste) jaartal brengt de boel in de war.Er is al veelvuldig over QoQ gesproken en als men het dan nog niet snapt dan is dat niet mijn probleem.
Mijn vraag was dan ook, of iemand intussen daar een workaround voor gemaakt heeft, want als je met Sonarr een ouder gepost serie in zijn geheel wilt downloaden met NL subs dan komen bijna alleen maar de QoQ releases tevoorschijn.
QoQ zal waarschijnlijk nooit gaan werken met Sonarr. Er is geen service die die naming van QoQ linkt met de naming die de rest van de wereld gebruikt en de Sonarr devs willen (terecht) ook niet voor elke release die QoQ doet een scene exception toevoegen.Madshark schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:43:
[...]
Jah, ik weet waarom het niet werkt, vooral de toevoeging van het (onjuiste) jaartal brengt de boel in de war.
Mijn vraag was dan ook, of iemand intussen daar een workaround voor gemaakt heeft, want als je met Sonarr een ouder gepost serie in zijn geheel wilt downloaden met NL subs dan komen bijna alleen maar de QoQ releases tevoorschijn.
Waar ze Volgens mij wél naartoe willen is support voor het downloaden van ondertitels. Dan heb je QoQ niet meer nodig. Ik heb alleen geen idee hoe hoog dat op hun prioriteitenlijstje staat.
Ik ben weer eens door al m'n series heen gegaan, goed gerenamed etc met Sonarr. Is er een optie in Sonarr om een soort report te maken waarbij bestanden staan die niet gematched kunnen worden?
Nog voort aan het zoeken geweest, en wat blijkt nu, in bepaalde folders kan hij wel schrijven, en in andere krijgt hij (2 verschillende taken voor een verschillende shownOOb 001 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:02:
2015-03-23 02:56:08 POSTPROCESSER :: Unable to copy file /volume1/Downloads/**** to /volume1/video/Series/****: error 13 : Permission denied
2015-03-23 02:46:43 POSTPROCESSER :: Failed creating /volume1/video/Series/****/Season 01/ : error 13 : Permission denied
Nu met andere shows die in dezelfde parentdirectory zitten, heeft hij volledig geen probleem.
Er is een workaroundMadshark schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:43:
[...]
Jah, ik weet waarom het niet werkt, vooral de toevoeging van het (onjuiste) jaartal brengt de boel in de war.
Download de afleveringen die je wilt in de kwaliteit die je wilt in sonarr.
Download en installeer autosub,
Probleem opgelost.
Hiermee tekkel je meteen meerdere problemen.
1. Eigenwijze naming van QoQ.
2. Minder last van N&T door vrije keus.
3. Autosub download je missende subs.
Of dit gevolgen heeft weet ik niet, maar persoonlijk zou ik nooit een applicatie root rechten geven.Paulus07 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Rare is dat die al alle permissions etc had.
Is ook niet nodig.
Je moet gewoon de group "users" lees/schrijf rechten geven op die lokatie waar jij je log wil neerzetten (en op alle lokaties waar je sickbeard wat wil laten wegschrijven)
...en execute-rechten op alle folders in het post die eronder liggen niet te vergeten.
Welke branch? Master?nOOb 001 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:02:
Update eens en probeer dan nog eens...
Er is gisteren een grote update geweest waarin onder andere het hele PP gebeuren is aangepast met wat meer meldingen in je log (debug logging aanzetten).
Hij zou nu in ieder geval door moeten gaan met de rest van de bestanden als er een fout optreedt.
Daarnaast zou er aan het einde van de Post Processing nu een lijstje naar voren moeten komen met bestanden/mappen die mislukt zijn, en een beknopte reden waarom deze mislukt zijn in je logs.
Dit voornamelijk om de gebruiker te helpen bij het zelf oplossen van PP fouten. Als je die logs ergens kan plaatsen dan kunnen we je verder helpen. Het liefst op het sickrage forum, of op de github van SiCKRAGETV.
Volgende week zit er ook een diskspace check in PP die moet voorkomen dat er gemoved/gekopieerd wordt wanneer er te weinig schijfruimte is op de plek waar de bestanden moeten komen.
Binnenkort wil ik gaan kijken voor een NAS.
Ik ben nu via xpenology bezig om de packages een beetje te bekijken en hoe het een en ander werkt.
Nu heb ik sickbeard aan de praat op mijn testmachine.
Echter vroeg ik mij hier nog wat over af.
Ik kon het zo gauw even niet vinden.
Klopt het dat je met sickbeard niet aan kan geven welke series hij(zij) automatisch moet downloaden?
Ik kan aangeven dat ik afleveringen van series wil (wanted), maar dat moet je telkens even handmatig aangeven.
Nieuwe afleveringen die nog niet on air zijn kan je nog niet aanvinken.
Is dit de enige methode of kan je sickbeard zo instellen dat als de NAS om 7 uur 's morgen aangaat dat hij gelijk kijkt of er nieuwe afleveringen zijn en deze binnen haalt ?
Misschien vraag ik naar een bekend antwoord, maar ik kan het niet vinden.
Ik ben nu via xpenology bezig om de packages een beetje te bekijken en hoe het een en ander werkt.
Nu heb ik sickbeard aan de praat op mijn testmachine.
Echter vroeg ik mij hier nog wat over af.
Ik kon het zo gauw even niet vinden.
Klopt het dat je met sickbeard niet aan kan geven welke series hij(zij) automatisch moet downloaden?
Ik kan aangeven dat ik afleveringen van series wil (wanted), maar dat moet je telkens even handmatig aangeven.
Is dit de enige methode of kan je sickbeard zo instellen dat als de NAS om 7 uur 's morgen aangaat dat hij gelijk kijkt of er nieuwe afleveringen zijn en deze binnen haalt ?
Misschien vraag ik naar een bekend antwoord, maar ik kan het niet vinden.
2250 WP Zuid PVoutput
Dit gaat vanzelf. Van alle series die je in sickbeard toevoegt worden automatisch de nieuwe afleveringen gedownload, tenzij je de serie op Pauzed zet.MdO82 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:31:
Moet Sickbeard daar niet wel continu voor draaien? Of gaan die backlog searches ook automatisch? Ik weet het niet meer, SB is voor mij al een tijdje geleden.
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 23-03-2015 17:52 ]
Ik zie elk uur de hele serie shows langskomen om te kijken of er nog iets van nodig is. Dit is niet de backlog search, maar de gewone daily search. Lijkt me dus dat dit ook moet werken als je de NAS 's nachts uitzet.
Misschien kan iemand die er zelf bij betrokken is dit beter beantwoorden.
Misschien kan iemand die er zelf bij betrokken is dit beter beantwoorden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]