[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
_Mitchie_ schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:56:
Sonar blijf ik gewoon gebruiken , alleen bij de release van QoQ verwijder ik het jaartal dan snapt Sonar het.
Sonar blijf ik gewoon gebruiken , alleen bij de release van QoQ verwijder ik het jaartal dan snapt Sonar het.

Specifiek bij QoQ in Sonarr? En hoe doe je dat als ik mag vragen? :)

Overigens van de andere kant kan Sonarr ook niet zo lastig doen en gewoon if QoQ then Skip Jaartal :P

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 02-03-2015 10:28 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:19
Ik verwijder per definitie QoO, nooit begrepen wat men er zo bijzonder aan vind.
Als er een groepje eigenwijs is zijn hun het wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:50
schumi2004 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:29:
Ik verwijder per definitie QoO, nooit begrepen wat men er zo bijzonder aan vind.
Als er een groepje eigenwijs is zijn hun het wel!!!
Het is gewoon makkelijk en snel om die files te pakken. Je hebt gelijk de NL sub en dat ze meestal snel zijn en de eerste met een NL sub. Dan hoef je ook niet te wachten op Auto-Sub :P (wordt misschien zelfs overbodig!)
Zoals vandaag, je kan er vanuit gaan dat ze eind van de vanmiddag "The Walking Dead" zullen plaatsen met NL sub, omdat ze Fox vanavond 22:00 voor willen zijn! :)
Dus zou het handig zijn als OF Sonarr QoQ snatched en het jaartal skipped, OF dat NzbToMedia het kan verwerken, OF met een userscriptje

Food For Thought ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 02-03-2015 10:44 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Uh omdat ze als een van de eersten meestal zijn en omdat QoQ gewoon goede kwaliteit subs heeft, daarom ;) Wat films betreft prefereer ik altijd QoQ releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tcviper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:43:
Uh omdat ze als een van de eersten meestal zijn en omdat QoQ gewoon goede kwaliteit subs heeft, daarom ;) Wat films betreft prefereer ik altijd QoQ releases.
Inderdaad! En met CouchPotato werkt dat altijd super!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Couch heb ik al een half jaar geleden eruit gegooid :) Gebruik handmatig spotweb daarvoor tegenwoordig, vind couchpotato een verschrikkelijk pakket :P Wacht wel tot Sonarr het implement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tcviper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:45:
Couch heb ik al een half jaar geleden eruit gegooid :) Gebruik handmatig spotweb daarvoor tegenwoordig, vind couchpotato een verschrikkelijk pakket :P Wacht wel tot Sonarr het implement :)
O ja joh? En wat doe je met post-processing? Ook handmatig?
Ik moet zeggen, CouchPotato is traag, maar bij mij werkt het tot nu toe aardig naar tevredenheid (Desktop versie op MacMini 2011 Yosemite)
Als Sonarr het ooit zal integreren, dan gaat CouchPotato bij mij ook eraf! Maar volgens mij staat die functie al heel lang in de wachtrij bij Sonarr

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja dat klopt, maar voor nu werkt het handmatig prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 22:05
Bas Post schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:42:
[...]

Het is gewoon makkelijk en snel om die files te pakken. Je hebt gelijk de NL sub en dat ze meestal snel zijn en de eerste met een NL sub. Dan hoef je ook niet te wachten op Auto-Sub :P (wordt misschien zelfs overbodig!)
Zoals vandaag, je kan er vanuit gaan dat ze eind van de vanmiddag "The Walking Dead" zullen plaatsen met NL sub, omdat ze Fox vanavond 22:00 voor willen zijn! :)
Dus zou het handig zijn als OF Sonarr QoQ snatched en het jaartal skipped, OF dat NzbToMedia het kan verwerken, OF met een userscriptje

Food For Thought ;)
Bij mij trekt hij automatisch als voorbeeld TWD in de nacht binnen (Sonarr -> NZBget), daarna pakt hij vrijwel direct de Engelse sub en (meestal) later op de dag de NL sub (Auto-Sub) waardoor voor ik ga kijken (meestal maandagavond) kan kiezen tussen NL of ENG sub dus waarom wachten tot QoQ dit voor je gedaan heeft ?

QoQ maakt het je alleen maar lastig door de naamgeving waardoor je allerlei extra handelingen moet doen of moet automatiseren?

Food for thought O-)

EDIT:
Vind eerlijk gezegd meestal de Engelse ondertiteling beter dan de Nederlandse maar dat is persoonlijke smaak :9

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 02-03-2015 11:46 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat ben ik blij dat ik geen subs nodig heb en ik me geen zorgen hoef te maken om die elitisten bij QoQ. :P
lubbertkramer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:41:
[...]

QoQ maakt het je alleen maar lastig door de naamgeving waardoor je allerlei extra handelingen moet doen of moet automatiseren?

Food for thought O-)
^^ what he said.

[ Voor 58% gewijzigd door NMe op 02-03-2015 11:45 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

Misschien dat jullie mij kunnen helpen want iedereen gebruikt hier volgens mij wat anders qua subs vinden, downloaden, handmatig enz.

Momenteel maak ik gebruik van Sabnzbd (nieuwsgroepen geen torrents), Couchpotato, sickbeard, filebot (nl subs) en post-proccessing.
Hier blijft ook vaak alle rommel files achter (.sfv .sub .jpg enz) welke ik niet nodig heb en verwijder ik handmatig, niet het grootste probleem.

Ook vind filebot en niet altijd de subs maar ook soms subs die niet passen bij de aflevering of film.
Loop achter of voor. Wat doen jullie precies om dit probleem te voorkomen?

filebot script; (2 scripts 1 voor D;\Films en 1 voor D:\Series)
-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\series --lang nl --output srt --encoding utf8 --def ignoreTextLanguage=english

Wat ik normaal doe is handmatig QoQ (of andere, maar prefer QoQ) releases pakken vanuit spotnet als bovenstaand probleem voorkomt omdat je dan zeker weet dat de subs kloppen.

Daarnaast hoor ik jullie praten over QoQ over problemen met renaming enz. Heb hier eigenlijk geen last van. aflveringen worden goed in de mapjes neergezet en sickbeard gooit er een rename overheen.

Zijn er andere programma's die beter zijn dan filebot? Graag jullie mening.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 22:05
psyy138 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:28:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen want iedereen gebruikt hier volgens mij wat anders qua subs vinden, downloaden, handmatig enz.

Momenteel maak ik gebruik van Sabnzbd (nieuwsgroepen geen torrents), Couchpotato, sickbeard, filebot (nl subs) en post-proccessing.
Hier blijft ook vaak alle rommel files achter (.sfv .sub .jpg enz) welke ik niet nodig heb en verwijder ik handmatig, niet het grootste probleem.

Ook vind filebot en niet altijd de subs maar ook soms subs die niet passen bij de aflevering of film.
Loop achter of voor. Wat doen jullie precies om dit probleem te voorkomen?

filebot script; (2 scripts 1 voor D;\Films en 1 voor D:\Series)
-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\series --lang nl --output srt --encoding utf8 --def ignoreTextLanguage=english

Wat ik normaal doe is handmatig QoQ (of andere, maar prefer QoQ) releases pakken vanuit spotnet als bovenstaand probleem voorkomt omdat je dan zeker weet dat de subs kloppen.

Daarnaast hoor ik jullie praten over QoQ over problemen met renaming enz. Heb hier eigenlijk geen last van. aflveringen worden goed in de mapjes neergezet en sickbeard gooit er een rename overheen.

Zijn er andere programma's die beter zijn dan filebot? Graag jullie mening.
Hoe hernoem je je bestanden, is dat filmnaam.mkv en serienaam.mkv of maak je er The Walking Dead - S05E12 - Remember HDTV-720p.mkv (als voorbeeld) van. Als je naam zo volledig mogelijk is kan er namelijk geautomatiseerd subs gedownload worden, heb jij alleen staan The Walking Dead - S05E12 weet hij niet wat ie moet downloaden.

Waarom kijk je niet eens naar Auto-Sub of dat wat voor je is als programma om je ondertiteling geautomatiseerd te laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Bas Post schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:42:
[...]

Food For Thought ;)
http://www.addic7ed.com/serie/The_Walking_Dead/5/12/Remember
Staan de nl subs al gewoon. Automatisch binnen te trekken of handmatig. Voor QoQ dus hun remux online zet al te kijken met de normale release.

Food for thought :)

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-03-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:56:
[...]

http://www.addic7ed.com/serie/The_Walking_Dead/5/12/Remember
Staan de nl subs al gewoon. Automatisch binnen te trekken of handmatig. Voor QoQ dus hun remux online zet al te kijken met de normale release.

Food for thought :)
Eindelijk iemand die het snapt waarom ik geen behoefte heb (en nut zie) aan QoQ (remux) release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Als ze nou alle tijd in alleen goede subs zouden stoppen en die op de sub sites posten dan ben ik gelijk fan.
Nu posten ze nutteloos alle releases nogmaals in verschillende formaten. Ontzettend tijdrovend en ze zorgen ervoor dat ze een veel groter doelwit zijn voor partijen als Brein. Ik moet daarentegen nog maar zien dat er iemand voor het posten van ondertiteling de bak in gaat, voor het in grote getale uploaden van video's lijkt me dat niet zo'n rare gedachte.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-03-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
schumi2004 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Eindelijk iemand die het snapt waarom ik geen behoefte heb (en nut zie) aan QoQ (remux) release.
Das voor HDTV, niet WEB-DL release ;) Ik grab tegenwoordig bijna alles in WEB-DL want kreeg de schijt van de kwaliteit van HDTV releases en de reclames in beeld :P

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 02-03-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tcviper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Das voor HDTV, niet WEB-DL release ;) Ik grab tegenwoordig bijna alles in WEB-DL want kreeg de schijt van de kwaliteit van HDTV releases en de reclames in beeld :P
Die reclames bij HDTV releases is idd wel een ding ja maar kan er tot op heden nog wel meeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tcviper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Je bent me net voor Michiel! Ik grab ook alles in WEB-DL, 99% de 1080p versies, maar dat is bijzaak. Ook komt het vaak voor dat op Addicted een sub staat die voor meerdere versies geschikt is, waaronder WEB-DL, dan pakt Auto-Sub deze niet, zie Arrow S03E12 als voorbeeld, pas na 8 dagen wordt dezelfde sync onder het juiste kop geplaatst.

Ik ben eigenlijk altijd wel te spreken over de vertalingen van QoQ. En ik kijk graag met NL subs samen met mijn vrouw, een enkele keer kijken we een aflevering in met ENG subs (omdat we niet kunnen wachten op de Nederlandse vertaling :) ), maar deze zitten standaard in de WEB-DL's

EDIT:
Even om terug te komen over The Walking Dead, nou heeft Sonarr om 13:23 The.Walking.dead.2014.S05E12.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264.NLSubs-Q.o.Q ge-grabbed van Usenet-Crawler, deze is niet automatisch geïmporteerd, omdat Sonarr de Serie niet herkende na downloaden 8)7
MAAR bij activity kan ik op "Force Import" drukken, waarna Sonarr WEL de aflevering heeft geïmporteerd!

Hij staat nu netjes klaar in PLEX, in 1080p, AC3 5.1 met NL sub!
Mijn vrouw appte al: "Joehoe! Vanavond TWD na GTST" (nadat ze een melding via Prowl op haar telefoon heeft gekregen dat Sonarr de aflevering heeft gedownload :) )

Al om al, links om of rechts om, iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeuren en manier van werken. Leuk om met elkaar te delen hoe iedereen het doet!

[ Voor 29% gewijzigd door Bas Post op 02-03-2015 14:25 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Go Bas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik blijf het gewoon waardeloos van ze vinden waarom ze persee zo eigenwijs moeten zijn met jaartallen!
Wat mij betreft zijn ze net zo arrogant als dat ze bij Addic7ed zijn.

Maar laten we maar ontopic gaan, mss maar beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik vind sonarr nu al fijner dan sickbeard, echter loop ik tegen 1 ding aan.

Van welke indexers maken jullie gebruik om series te vinden met NL subs?
nzbgeek en omgwtfnzbs vindt niks als ik nederlands in het profiel heb ingesteld, wat logisch is omdat beide indexers alleen engelse afleveringen bevatten.

alvast bedankt

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
schumi2004 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:50:
Ik blijf het gewoon waardeloos van ze vinden waarom ze persee zo eigenwijs moeten zijn met jaartallen!
Wat mij betreft zijn ze net zo arrogant als dat ze bij Addic7ed zijn.

Maar laten we maar ontopic gaan, mss maar beter ;)
Daar ben ik het overigens helemaal met je mee eens!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Die WEB-DL ondertiteling van QoQ staat dus gewoon op Addic7ed. Snap dat remuxen dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Zelf werk ik niet meer met Auto-Sub of iets dergelijks. Kodi zoekt bij het starten van film/serie de sub op. Gaat tot nu toe super goed en ik behoud de controle. Zit al een tijdje ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
wars schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:10:
Zelf werk ik niet meer met Auto-Sub of iets dergelijks. Kodi zoekt bij het starten van film/serie de sub op. Gaat tot nu toe super goed en ik behoud de controle. Zit al een tijdje ingebouwd.
Ohja? Kan dat? Ook wanneer je met pulsar of iets dergelijks gaat streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is Topic-waarschuwing gelezen? uit de lucht gehaald guys?

[ Voor 40% gewijzigd door Lustucru op 04-03-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:04

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hoe update Sonarr de series?
Bij mij blijft de serie Noord Zuid staan op 8 afl., terwijl afgelopen vrijdag afl. 9 is uitgezonden.

Update library doet ook niks bij de TVDB staan wel alle afleveringen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ferra schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:13:
Is ****** uit de lucht gehaald guys?
* schumi2004 mompelt iets met topic waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Freakster86 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:40:
[...]

Ohja? Kan dat? Ook wanneer je met pulsar of iets dergelijks gaat streamen?
Dat durf ik niet te zeggen. Maar wanneer je Kodi 'normaal' gebruikt, kun je vanalles in stellen ivm subs:
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Set_up_subtitle_services

Ondertussen zijn er, als ik het goed heb, wel nog wat features bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ferra schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:13:
Is ***** uit de lucht gehaald guys?
Lastig hè, een url intikken in je browser. Er staat duidelijk dat er db maintenance is. :+

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 02-03-2015 20:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
WTH. Heel de log van nzbget wordt volgeschreven met inlog pogingen :S

Allemaal vanaf dit IP: 173.208.199.10

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lijkt een ipadres uit USA, Cansas City. Verander je NZBget poort zou ik zeggen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:05:
Lijkt een ipadres uit USA, Cansas City. Verander je NZBget poort zou ik zeggen.
Heb nzbget nu even geheel uitgeschakeld. Zal thuis even de Poort aanpassen en dan ook in de router de poort aanpassen ivm het forwarden.

Moet ik verder dan nog wat instellen op de NAS? tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Weet iemand of er een probleem is met de Sonarr updates? Als ik kijk wanneer de laatste SW update is geweest krijg ik de volgende melding rechtsonder in beeld:

[GET] Internal Server Error : /api/update

Tot voor kort werkte dit prima, maar ik weet niet of het een probleem is met mijn installatie of de API.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Paulus07 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Heb nzbget nu even geheel uitgeschakeld. Zal thuis even de Poort aanpassen en dan ook in de router de poort aanpassen ivm het forwarden.

Moet ik verder dan nog wat instellen op de NAS? tips? :)
  • SSL instellen/gebruiken
  • niet 1 op 1 doornatten (6791 naar 6791) NAT bijv van poort 34764 (ik noem maar wat) naar weer een willekeurige andere poort intern.
  • Mac-adres filtering
  • Toegang toestaan vanaf een bepaald ip. Ik mag bijv alleen vanaf mijn werk bij mijn spullen thuis
  • VPN

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:13:
[...]
  • SSL instellen/gebruiken
  • niet 1 op 1 doornatten (6791 naar 6791) NAT bijv van poort 34764 (ik noem maar wat) naar weer een willekeurige andere poort intern.
  • Mac-adres filtering
  • Toegang toestaan vanaf een bepaald ip. Ik mag bijv alleen vanaf mijn werk bij mijn spullen thuis
  • VPN
Top Thx _/-\o_
Vanavond eens wat settings aanpassen. Voor de toegang vanaf ip, kan ik dat het beste in de router doen of op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Paulus07 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Top Thx _/-\o_
Vanavond eens wat settings aanpassen. Voor de toegang vanaf ip, kan ik dat het beste in de router doen of op de NAS?
Router

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt in NZBGet zelf (settings - security) de interne poort definieren en SSL afdwingen. NAT etc moet je instellen in de router. (Ik heb zelf alles in pfSense draaien)

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 03-03-2015 13:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
rally schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:10:
Weet iemand of er een probleem is met de Sonarr updates? Als ik kijk wanneer de laatste SW update is geweest krijg ik de volgende melding rechtsonder in beeld:

[GET] Internal Server Error : /api/update

Tot voor kort werkte dit prima, maar ik weet niet of het een probleem is met mijn installatie of de API.
Welke versie heb je nu? En zit je op de master of development branch? Op de develop branche kan je dagelijke updates verwachten, maar ook meer kans op crashes of instabiliteit of bugs. De master (stable) zit op versie 2850 en de develop versie op 2944.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik zit nu op (Windows) 2850 stable, maar "vroeger" (lees: vorige week) kon ik via deze functie het changelog zien etc, maar nu krijg ik dus een foutmelding.

Nu ben ik benieuwd of dat een bug is, een (tijdelijke) outage, of dat het probleem op mijn installatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rally schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:03:
Ik zit nu op (Windows) 2850 stable, maar "vroeger" (lees: vorige week) kon ik via deze functie het changelog zien etc, maar nu krijg ik dus een foutmelding.

Nu ben ik benieuwd of dat een bug is, een (tijdelijke) outage, of dat het probleem op mijn installatie zit.
Ik durf het niet te zeggen of het een bug is? ik zelf draai op een Synology NAS en daar werkt updaten prima. Nu weet ik wel dat de stable 2850 de laatste versie is. Kijk anders even onder Settings -> General, en dan advanced aanzetten en kijk even of je branch op master staat.

Wat je dan kan proberen is even op develop zetten, saven en dan bij pdates kijken. (zolang je niet op install drukt of hem op die optie laat staan zal hij niet updaten) en als je de log kan zien, weer even terug naar master zetten en weeer saven en kijken of het alsnog weer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thanx Senaxx. Net geprobeerd en dan krijg ik dezelfde melding.
Vreemd. Ik wacht even een paar dagen af en dan probeer ik het opnieuw.

Ik zal hem ook even in een VM installeren en kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:38:
[...]

Lastig hè, een url intikken in je browser. Er staat duidelijk dat er db maintenance is. :+
Grote vriend, ik kreeg een grote 404 -> bestaat niet meer pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Update m.b.t. mijn Sonarr probleem: Ik kon ook geen series meer toevoegen en na wat uitzoekwerk bleek dat de URL's van Sonarr (services.sonarr.tv en skyhook.sonarr.tv) op de blacklist stonden van de content filter van mijn firewall ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Welke indexers gebruiken jullie voor afleveringen met NL subs, om o.a. QoQ , k-a-r-m-a en andere te vinden?
Bij Profiles kan ik namelijk de taal "Dutch" instellen alleen werkt dat bij mij niet omdat nzbgeek & omgwtfnzbs nederlands niet kennen, heb deze vraag al eerder gesteld echter heb ik nog geen antwoord ontvangen.

alvast bedankt!

Mijn excuses, enkele regels vergeten te lezen. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door psyy138 op 04-03-2015 11:31 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Indexers mogen hier niet besproken worden:
- Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rally schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:52:
Update m.b.t. mijn Sonarr probleem: Ik kon ook geen series meer toevoegen en na wat uitzoekwerk bleek dat de URL's van Sonarr (services.sonarr.tv en skyhook.sonarr.tv) op de blacklist stonden van de content filter van mijn firewall ... |:(
Ah goed om te weten, had je nog een andere installatie gedaan in een VM om er achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
psyy138 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:16:
Welke indexers gebruiken jullie voor afleveringen met NL subs, om o.a. QoQ , k-a-r-m-a en andere te vinden?
Bij Profiles kan ik namelijk de taal "Dutch" instellen alleen werkt dat bij mij niet omdat nzbgeek & omgwtfnzbs nederlands niet kennen, heb deze vraag al eerder gesteld echter heb ik nog geen antwoord ontvangen.

alvast bedankt!

Mijn excuses, enkele regels vergeten te lezen. |:(
Spotweb gebruiken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Senaxx schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:28:
[...]

Ah goed om te weten, had je nog een andere installatie gedaan in een VM om er achter te komen?
Yup, ik had een clean install in een VM gedaan (zelfde probleem) en daarna op mijn NAS (uiteraard... zelfde probleem). Toen op de NAS van een vriend van me even snel getest en... geen probleem.

Toen begon ik te vermoeden dat het iets in mijn netwerk was :) . Via de router CF log files was ik er toen snel achter. Reden dat ik het in eerste instantie niet door had was om dat de bestaande TV shows wel normaal binnen kwamen.

Maar beide service URL's staan nu op de whitelist en alles draait weer als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Kijk nou, 248 commits in SickRage. Goed bezig jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:21:
Je kunt in NZBGet zelf (settings - security) de interne poort definieren en SSL afdwingen. NAT etc moet je instellen in de router. (Ik heb zelf alles in pfSense draaien)
Heb het daar inderdaad ingesteld nu alleen de router nog ff goed instellen. Kan ik er tenminste vanuit het werk ook weer bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Dit begrijp ik toch niet goed.

Heeft Iemand hier een verklaring voor?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
A1AD schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:55:
Dit begrijp ik toch niet goed.

Heeft Iemand hier een verklaring voor?
Ik heb daar een stukje over gelezen op het sonarr.tv forum. Volgensmij kan je hier het antwoord vinden op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt alsof dat te maken heeft met de [eztv]-tag die erachtergeplakt zit. Ik zie hetzelfde in mijn search results en behalve twee namen die gewoon écht niet kloppen hebben ze allemaal zo'n tag erachter: http://devven.nl/drone/the100.png

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 05-03-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien raakt ie van slag door het haakje? (regex?)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb de serie The Flash toegevoegd in SickRage (aanrader trouwens) en hij negeert dit soort releases:

The Flash 2014 S01E14 HDTV x264-LOL[ettv]

Dit komt omdat er het jaartal voor de episode naamgeving komt. Het is maar dat jullie het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZFLaSH schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:53:
Ik heb de serie The Flash toegevoegd in SickRage (aanrader trouwens) en hij negeert dit soort releases:

Dit komt omdat er het jaartal voor de episode naamgeving komt. Het is maar dat jullie het weten.
Nee, het jaartal gaat inderdaad ook fout, maar zelfs zonder dat jaartal heb je gezeik door die [ettv].

15:31  @markus101 > they get treated as anime
 17:13  +NMe84     > is it something you think is fixable?
 17:18  @markus101 > NMe84: not really
 17:18  @markus101 > it treats the crap at the end as the subgroup IIRC
 17:19  +NMe84     > no way to ignore the anime parser if the series you're looking for is not an anime series?
 17:19  @markus101 > not ATM
 17:19  @markus101 > but that only sort of solves it
 17:19  +NMe84     > ok :)
 17:19  @markus101 > RSS feed processing doesn't know
 17:19  @markus101 > there is a whole thread on the forums about it, fucking KAT

Gaat voorlopig dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Senaxx schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:11:
[...]
Volgensmij kan je hier het antwoord vinden op je vraag.
Inderdaad, thx

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
ZFLaSH schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:53:

Als het goed is wordt morgen de dev weer gemerged met master.
Daarin zit een aanpassing zodat de pp ook gebruik maakt van de scene exceptions als de cache en indexers geen show kunnen vinden. Dat zou dit probleem moeten (kunnen) oplossen als je de juiste strings in de scene exceptions toevoegd.
[eztv] zou niet mogen uitmaken, want dat wordt gezien als toevoeging aan de release group. Zou kunnen dat een nieuwe regex hier roet in het eten gooit. Als dit na maandag nog een probleem is moet je het ff op github als issue melden, dan kijk ik er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TagForce schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:44:
[...]

Als het goed is wordt morgen de dev weer gemerged met master.
Daarin zit een aanpassing zodat de pp ook gebruik maakt van de scene exceptions als de cache en indexers geen show kunnen vinden. Dat zou dit probleem moeten (kunnen) oplossen als je de juiste strings in de scene exceptions toevoegd.
[eztv] zou niet mogen uitmaken, want dat wordt gezien als toevoeging aan de release group. Zou kunnen dat een nieuwe regex hier roet in het eten gooit. Als dit na maandag nog een probleem is moet je het ff op github als issue melden, dan kijk ik er naar.
Helemaal top! Enig idee wanneer jouw pp mbt Torrent afhandeling in de master komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 14:51
uTorrent verwijderd en alternatief geinstalleerd qBittorrent. Alleen zodra er een film gevonden wordt, download hij hem niet. Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?
----------------------------------

Opgelost met de Black Hole optie van CouchPotato. :O

[ Voor 22% gewijzigd door Rickown op 07-03-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
ZFLaSH schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Helemaal top! Enig idee wanneer jouw pp mbt Torrent afhandeling in de master komt?
Dat duurt nog wel even. Momenteel nog even de grootste issues wegwerken. We moeten zeker weten dat we de juiste torrents uit de juiste clients weggooien, en die info moet ergens vandaan komen. Het is dus niet zo makkelijk als een _remove_torrent functie aan de client apis toe te voegen :)

Maar goed, dat komt ook wel goed, ik verwacht half april wel iets in dev te hebben zitten wat gemerged wordt met master waar je wat van merkt.

Daarna komt natuurlijk het zorgen dat je dit per provider kan instellen, enzo... Dus ja. Zit ff wat werk in nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mede-tweakers,

Ik draai nu al een geruime tijd een couchpotato-sabnzbd setup op een win7 platform. Nu ben ik geen serie man, maar wil ik toch eens gaan beginnen aan breaking bad. Moet ik dan aan sickbeard beginnen? Of zijn er nog alternatieven voor sickbeard? Het liefst een proggie wat meteen de NL-subs erbij download... Can you guys help me out 😎?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

zou beginnen met het zoeken van een aantal USP en evt wat block account bij diverse andere USP,
en dan een indexer die ook hashed releases opzoekt/post.
deze serie draait al een tijdje niet meer en zal lastiger compleet te krijgen zijn.

NL-Subs kan je gewoon downloaden van verschillende subs sites en beperk je ook niet alleen op de NL-Subs only releases.
als je XBMC/Kodi gebruikt kan je de subtitle plugin gebruiken die voor jouw subs zoekt.

autosub kan je ook gebruiken voor het automatisch vinden van subs,
sickrage schijnt ook een subs zoek optie te hebben maar gebruik sickrage al een tijdje niet meer.
je kan sickrage gewoon gebruiken voor het zoeken van die serie en andere evt.

mits je een aantal verschillende USP gebruik en een aantal of een goeie indexer moet het redelijk lukken.

[ Voor 54% gewijzigd door TRaSH op 08-03-2015 09:19 . Reden: subs, kodi, sickrage ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Als je geen serieman bent zoals je al zelf aangeeft zou ik persoonlijk de serie handmatig proberen te downloaden op usenet/torrents. Maar zoals Trash al aangeeft draait de serie al een poos niet meer dus zal het waarschijnlijk wat lastiger te downloaden zijn en vooral op usenet.

Is Netflix geen optie voor je? Serie staat er namelijk compleet op en hoef je niet zo te gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Ferra schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:13:
Mede-tweakers,

Ik draai nu al een geruime tijd een couchpotato-sabnzbd setup op een win7 platform. Nu ben ik geen serie man, maar wil ik toch eens gaan beginnen aan breaking bad. Moet ik dan aan sickbeard beginnen? Of zijn er nog alternatieven voor sickbeard? Het liefst een proggie wat meteen de NL-subs erbij download... Can you guys help me out 😎?
Ik heb even op een van de grootste torrent sites gekeken en daar kun je in met een enkele torrent de hele serie downloaden inclusief subtitles.
Het is een bluray rip en hij had 30 seeders dus dat zou moeten lukken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik vraag me echt af waarom sonarr deze aflevering niet automatisch pakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yw8gS7a.png

Profile instellingen;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SBH7R7i.png

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
psyy138 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:19:
Ik vraag me echt af waarom sonarr deze aflevering niet automatisch pakt.
Dit ligt aan QoQ want die zetten jaartal (2014) in de release naam en sonar kan hier niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sonarr is sowieso bedoeld voor scene releases en niet echt geschikt voor P2P-meuk want die houden zich niet aan naming schemes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

_Mitchie_ schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:27:
[...]

Dit ligt aan QoQ want die zetten jaartal (2014) in de release naam en sonar kan hier niks mee.
Jammer want sonarr kan wel omgaan met afleveringen inclusief nl subs

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
NMe schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:50:
Sonarr is sowieso bedoeld voor scene releases en niet echt geschikt voor P2P-meuk want die houden zich niet aan naming schemes.
Zonder "P2P meuk" zouden er bijna geen webdl's gereleased worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onzin. En zelfs als dat zo is verandert dat niet veel aan wat ik zei. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Bijna alle webdl's komen origineel bij P2P sites vandaan. En de meeste worden ook nog goed volgens de regels gerenamed.
Dat een of andere Nederlandse groep er een rotzooitje van maakt zegt niks over respectabele p2p groepen. Die releasen tenminste kwaliteit ipv iets zo snel mogelijk online krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Amelandbor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:43:
Bijna alle webdl's komen origineel bij P2P sites vandaan. En de meeste worden ook nog goed volgens de regels gerenamed.
Dat een of andere Nederlandse groep er een rotzooitje van maakt zegt niks over respectabele p2p groepen. Die releasen tenminste kwaliteit ipv iets zo snel mogelijk online krijgen.
Zelfs als ze de juiste regels aanhouden ben je er nog niet. De scene heeft bijvoorbeeld halverwege het seizoen de nummering aangepast van Star Wars Rebels. P2P-groepen zijn echter doorgegaan met de nummering zoals die was. Door dit soort fratsen is het vrijwel onmogelijk om goed te automatiseren dat je je serie goed binnenkrijgt, zelfs als je de serie naar behoren in XEM hebt staan. En dan heb ik het nog niet eens over rampseries zoals deze, al ligt dat meer aan TVDB dan aan de scene of P2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Om dan gelijk maar alle p2p groepen als meuk te bestempelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:33:
Om dan gelijk maar alle p2p groepen als meuk te bestempelen :/
JA. Je moest eens weten wat voor scene rules ik voor mijn kiezen kreeg destijds en hoe er op gehamerd werd. Voldeed je niet dan was er snel een scene notice rond gegaan.
Het zijn gewoon eigenwijze klootzakken, neem bv QoQ
Nuff said

/edit:
Scene en P2P is als water en vuur overigens.
Het is uit den boze scene release via p2p te releasen, maar toch gebeurt het.
Ook werden er slots verkocht wat ook niet in dank afgenomen wordt/werd.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Maar QoQ heeft ook niets met een fatsoenlijke p2p groep te maken. Zij gooien alleen wat ondertiteling bij een bestaande release en brengen deze onder hun eigen naam uit.

Er zijn gewoon goede en slechte release groepen, bij scene en bij p2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik heb in Couchpotato een film bij snatched and available staan. Ik kan "marked as done" of verwijder kiezen maar na een refresh van de pagina staat hij er weer bij. Iemand een idee hoe ik deze weg krijg? De logs laten niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 15:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kort geleden heb ik ook met iemand van gedachten gewisseld over scene en p2p. Op internet verandert namelijk per website de mening welke beter is, of zelfs welke wat doet. Ik heb een enorme lijst met p2p groepen gevonden. Scene en internal groepen komen daar ook op voor. Compleet met welke je zou moeten bannen of juist wel nemen. Het is echter allemaal heel vaag en ondoorzichtig of men nu gewoon vooringenomen is, of echt op kwaliteit heeft geselecteerd. Bovendien heeft het toevoegen van 500 groepen ook geen enkele zin. Dan kunnen we beter discussiëren over welke specifieke groepen echt goed zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 14:44
Heeft iemand nog tips voor vervanger van headphones?
Heb er nogal ruzie mee en dacht ga es rond kijken naar wat anders (wat ook weer leuk is om uit te zoeken).
Kwam beets tegen die wel ziet welke songs je mist. Wat die niet heeft, en ik wel erg handig vind, is welke albums je mist van een artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Amelandbor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:09:
Er zijn gewoon goede en slechte release groepen, bij scene en bij p2p.
Op dit vlak zijn die er bij scene niet, nee. De namen moeten goed zijn of ze worden de scene uitgezet. En dan worden het P2P-groepen. Weet je meteen waar de kwaliteit vandaan komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
NMe schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Op dit vlak zijn die er bij scene niet, nee. De namen moeten goed zijn of ze worden de scene uitgezet. En dan worden het P2P-groepen. Weet je meteen waar de kwaliteit vandaan komt. :P
Qua naming misschien niet, maar qua kwaliteit van de encoding zeker wel, alhoewel dat over het algemeen sws vrij waardeloos is bij scene. Maar dat is ook niet vreemd als je de regels bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Scene of P2P releases who cares :+
Zolang de rips maar goed zijn. En mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar web-dl releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik heb in mijn nzbget 2 extra categorieën gemaakt, die niks te maken hebben met CP of SR. Maar is het mogelijk om aparte PP-scripts toe te voegen aan die 2 categorieën? Het enige dat moet gebeuren is, dat nzbget die bestanden verplaatst naar een andere directory. De nzb's drop ik altijd manueel in de hotfolders van nzbget.

Klinkt heel basic, maar ik heb geen flauw idee hoe ik het kan doen. Via CP en SR wel, maar zonder hen lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Je kan in nzbget per categorie verschillende scipts aangeven. Maar je kan toch ook gewoon de locatie voor die categorieën veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kunt in de categorie toch gewoon het destination dir aanpassen. Geen script nodig

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
jullie bedoelen dan dat hij automatisch downloadt naar de juiste map?
Maar wanneer ik iets downloadt, zit er vaak nog subdirs in of veel rommel in die map... vandaar dat ik dacht om het in 2 stappen te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 12:32
Even een vraagje
Ik ben sinds gisteren met sickrage beginnen werken op mijn synology (ism search op TL), nu hij lijkt mij de .torrent wel binnen te halen, maar deze niet door te sturen naar download station.

De instellingen onder torrent search lijken mij ook goed te staan, en als ik de connectie test krijg ik toch volgende melding: Success: Connected and Authenticated

Iemand die dit probleem ook gehad heeft? Hoe heb je dat dan kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Ik zou overstappen naar transmission. Download Station is log en traag en werkt minder met Sickbeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
Nu nog wat verder gekeken en blijkt toch dat het torrent bestand niet gedownload is. Als ik manueel laat zoeken, krijg ik de melding dat hij niets kan vinden, hoewel ik het wel kan vinden als ik zelf op tl ga kijken. Als ik een andere bron toevoeg die zonder account werkt, kan hij niets vinden, daar kan ik het echter zelf ook weer wel vinden.

Iemand nog ideeën?

En ik ga al wel eens kijken om op transmission over te stappen, DS geeft te weinig mogelijkheden om te sorteren, je kan zelfs je ratio niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorteren gaat je met Transmission ook niet lukken. Hoewel, als je de remote GUI installeert is ook daar wel een mouw aan te passen. Sowieso vind ik Transmission trouwens, fijner dan Download Station, ook zonder die GUI. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
De remote gui lijkt me wel nog interessant, nu eerst nog automatisch laten downloaden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Zijn er nog mensen die xdm gebruiken voor series en films? Ik zie er maar weinig over in het topic.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Possible schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:11:
Zijn er nog mensen die xdm gebruiken voor series en films? Ik zie er maar weinig over in het topic.
Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt, maar destijd was het nog log en heel erg instabiel. Ik heb nu zelf couchpotato en sonarr draaien en draait perfect eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Senaxx schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:08:
[...]

Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt, maar destijd was het nog log en heel erg instabiel. Ik heb nu zelf couchpotato en sonarr draaien en draait perfect eigenlijk.
Oke Thanks!

Ik heb Sonarr inmiddels ook draaien en dat werkt prima. Ik heb echter een probleem dat ik Transmission niet geinstalleerd krijg. Elke keer als ik de pagina wil bereiken vanaf een extern netwerk krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ode:
403: Forbidden

Unauthorized IP Address.

Either disable the IP address whitelist or add your address to it.

If you're editing settings.json, see the 'rpc-whitelist' and 'rpc-whitelist-enabled' entries.

If you're still using ACLs, use a whitelist instead. See the transmission-daemon manpage for details.

Ik heb naar mijn idee the whitelist etc aangepast zoals ik op het forum kon lezen.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:44:
[...]

Oke Thanks!

Ik heb Sonarr inmiddels ook draaien en dat werkt prima. Ik heb echter een probleem dat ik Transmission niet geinstalleerd krijg. Elke keer als ik de pagina wil bereiken vanaf een extern netwerk krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ode:
403: Forbidden

Unauthorized IP Address.

Either disable the IP address whitelist or add your address to it.

If you're editing settings.json, see the 'rpc-whitelist' and 'rpc-whitelist-enabled' entries.

If you're still using ACLs, use a whitelist instead. See the transmission-daemon manpage for details.

Ik heb naar mijn idee the whitelist etc aangepast zoals ik op het forum kon lezen.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Ik weet niet of je een standaard package gebruikt? en op welk OS je dit installeert? Misschien heb je iets an mijn settings.json?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
{
    "alt-speed-down": 10000, 
    "alt-speed-enabled": false, 
    "alt-speed-time-begin": 1320, 
    "alt-speed-time-day": 65, 
    "alt-speed-time-enabled": true, 
    "alt-speed-time-end": 300, 
    "alt-speed-up": 0, 
    "bind-address-ipv4": "0.0.0.0", 
    "bind-address-ipv6": "::", 
    "blocklist-enabled": true, 
    "blocklist-url": "http://www.bluetack.co.uk/config/level1.gz", 
    "cache-size-mb": 128, 
    "dht-enabled": true, 
    "download-dir": "/volume1/Downloads/transmission/tv", 
    "download-queue-enabled": true, 
    "download-queue-size": 5, 
    "encryption": 1, 
    "idle-seeding-limit": 60, 
    "idle-seeding-limit-enabled": true, 
    "incomplete-dir": "/volume1/downloads/transmission/incomplete", 
    "incomplete-dir-enabled": false, 
    "lpd-enabled": true, 
    "message-level": 2, 
    "peer-congestion-algorithm": "", 
    "peer-id-ttl-hours": 6, 
    "peer-limit-global": 250, 
    "peer-limit-per-torrent": 60, 
    "peer-port": 51413, 
    "peer-port-random-high": 65535, 
    "peer-port-random-low": 49152, 
    "peer-port-random-on-start": false, 
    "peer-socket-tos": "default", 
    "pex-enabled": true, 
    "pidfile": "/usr/local/transmission/var/transmission.pid", 
    "port-forwarding-enabled": true, 
    "preallocation": 1, 
    "prefetch-enabled": 1, 
    "queue-stalled-enabled": false, 
    "queue-stalled-minutes": 240, 
    "ratio-limit": 2, 
    "ratio-limit-enabled": false, 
    "rename-partial-files": true, 
    "rpc-authentication-required": true, 
    "rpc-bind-address": "0.0.0.0", 
    "rpc-enabled": true, 
    "rpc-password": "", 
    "rpc-port": 9091, 
    "rpc-url": "/transmission/", 
    "rpc-username": "admin", 
    "rpc-whitelist": "127.0.0.1", 
    "rpc-whitelist-enabled": false, 
    "scrape-paused-torrents-enabled": true, 
    "script-torrent-done-enabled": true, 
    "script-torrent-done-filename": "/volume1/downloads/script/postprocess.sh", 
    "seed-queue-enabled": false, 
    "seed-queue-size": 10, 
    "speed-limit-down": 5000, 
    "speed-limit-down-enabled": true, 
    "speed-limit-up": 500, 
    "speed-limit-up-enabled": true, 
    "start-added-torrents": true, 
    "trash-original-torrent-files": false, 
    "umask": 2, 
    "upload-slots-per-torrent": 14, 
    "utp-enabled": true, 
    "watch-dir-enabled": false
}

Let wel dit komt van een Synology Nas, dus kan je voro windows niet 1:1 overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Je hebt
code:
1
op local staan. Hiermee kun je dus niet vanaf het internet (dus niet binnen je eigen netwerk) naar transmission connecten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Possible schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:01:
Je hebt
code:
1
op local staan. Hiermee kun je dus niet vanaf het internet (dus niet binnen je eigen netwerk) naar transmission connecten toch?
Dit is een standaard instelling, daaronder staat:

code:
1
    "rpc-whitelist-enabled": false,

Hij zal er dus niets mee doen :) en op gebruikersnaam en wachtwoord na kan je dus vanaf alle ip's connecten. Ook vanaf "buiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke. Ik heb jouw config overgenomen maar helaas werkt het nog steeds niet. Het vreemde is ook dat als ik het interne ip adres pak, ik ook niet in de gui kom. Ik krijg dan exact dezelfde melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Possible schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:11:
XDM? Dat is die tool van lad1337 (de maker van TheXEM ook), toch? Die verdwijnt af en toe voor bepaalde periodes spoorloos dus ik kan me niet voorstellen dat die lekker onderhouden wordt. Toen ik hem voor het laatst gebruikte werkte hij ook niet lekker, ik had er zo'n "Jack of all trades is master of none"-gevoel bij.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]