klopt, nu zit dit al deels in spotweb ingebakken dat die met encrypted links om kan gaan. Dus je hebt er minder last van dan met spotnetcypher21 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:02:
[...]
dat gezeur heb je helaas ook als je spotweb als provider gebruikt.
Deze kan enkel de spotweb/net nzb's doorsturen naar nzbget/sabnzbd. Wanneer hier een dummy in staat en de link in het commentaar oid dan kan deze niet gebruikt worden door SB/CP
Copy met verwijderen respecteert ook de seed regels in mijn uTorrent. Dus als je in uTorrent instelt op 1:1 seeden dan zal hij pas nadat hij 1:1 geseed is verwijderd worden door Sonarr.Dacuuu schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:59:
[...]
De develop branch wel, maar dat antwoord heb je al gehad![]()
Nog een tip: Bij settings/mediamanagement, vind je eeen optie om hardlinks te gebruiken ipv copy.
Zo kan je je torrent file blijven seeden als je dat wil, en zit je niet met dubbele bestanden. Let er wel op dat je series niet over meerdere hardeschijven kunnen staan, dan werkt hardlinking niet.
Voor wie net als ik ontzettend veel gezeik heeft met Sickrage is er nu ook Sickgear. Deze werkt een stuk beter. In Sickrage had ik allemaal van die vage python errors en na elke update leek het alleen maar erger te worden. Sickgear zover geen problemen.
https://github.com/SickGear/SickGear
https://github.com/SickGear/SickGear
Hoe werkt dat eigenlijk? Verplaatst hij het bestand en maakt hij dan een link aan op de plek waarop de torrent denkt dat de file moet staan? Of zit ik met mijn hoofd te veel bij symlinks en werken hardlinks fundamenteel anders?Dacuuu schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:59:
[...]
Nog een tip: Bij settings/mediamanagement, vind je eeen optie om hardlinks te gebruiken ipv copy.
Zo kan je je torrent file blijven seeden als je dat wil, en zit je niet met dubbele bestanden. Let er wel op dat je series niet over meerdere hardeschijven kunnen staan, dan werkt hardlinking niet.
Of in de vorm van een praktische vraag: stel ik besluit handmatig dat ik wil stoppen met seeden bij 1:1 in plaats van 2:1. Als ik dan in mijn torrent-client zeg dat ik de torrent en diens data wil verwijderen, verwijdert hij dan ook de processed file die Sonarr kent? En zo ja: als ik alleen de torrent verwijder, hoe krijg ik die link dan weg?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Je ziet series01e01.mkv in je torrent download map staan, en je ziet series01e01.mkv in de geordende serie map staan. Ze linken samen naar de zelfde data op je hardeschijf.NMe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:02:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk? Verplaatst hij het bestand en maakt hij dan een link aan op de plek waarop de torrent denkt dat de file moet staan? Of zit ik met mijn hoofd te veel bij symlinks en werken hardlinks fundamenteel anders?
Zo kost het "dubbele bestand" geen 2 keer harde schijf ruimte.

Dat begrijp ik, maar wat nu als ik A verwijder: blijft B dan staan?Dacuuu schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:23:
[...]
Je ziet series01e01.mkv in je torrent download map staan, en je ziet series01e01.mkv in de geordende serie map staan. Ze linken samen naar de zelfde data op je hardeschijf.
Zo kost het "dubbele bestand" geen 2 keer harde schijf ruimte.
[afbeelding]
Jups. Magisch of nietNMe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:42:
[...]
Dat begrijp ik, maar wat nu als ik A verwijder: blijft B dan staan?
[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 05-01-2015 17:56 ]
Hoe kan je het zoeken van afleveringen forceren in Sonarr ?
Ik heb vorige week bij een bepaalde serie twee specials aangevinkt om te zoeken. Maar er gebeurt eigenlijk niets. Ze komen bijvoorbeeld niet tevoorschijn bij "Wanted" of zo
Ik heb vorige week bij een bepaalde serie twee specials aangevinkt om te zoeken. Maar er gebeurt eigenlijk niets. Ze komen bijvoorbeeld niet tevoorschijn bij "Wanted" of zo
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
De ene is een link de andere het 'daadwerkelijke' bestand. Wat dat betreft is een hardlink niets anders dan een symlink. Verwijder je de link is er niets aan de hand. Verwijder je het bestand...NMe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:42:
[...]
Dat begrijp ik, maar wat nu als ik A verwijder: blijft B dan staan?
Dit klopt niet. De 2 bestanden linken exact naar de zelfde data op de hardeschijf. Ik ben hier gisteren mee bezig geweest. Verwijder je de een, blijft de andere gewoon werken.Caelorum schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:13:
[...]
De ene is een link de andere het 'daadwerkelijke' bestand. Wat dat betreft is een hardlink niets anders dan een symlink. Verwijder je de link is er niets aan de hand. Verwijder je het bestand...
Per aflevering met de twee icoontjes helemaal rechts in de tabel met afleveringen. Per seizoen kun je het ook doen, maar dan zoekt 'ie alleen monitored episodes (icoontje helemaal vooraan de tabel) die niet al gedownload zijn (of die wel gedownload zijn maar niet aan je cutoff voldoen).Kenhas schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:05:
Hoe kan je het zoeken van afleveringen forceren in Sonarr ?
Specials zijn wat dat betreft redelijk bijzonder, die worden eigenlijk maar zelden goed gevonden en het is nog zeldzamer dat ze goed importeren. Specials voldoen vaak niet aan naming conventions en zelfs als ze dat wel doen zit er geen (correct) episode number in.
Zelf download ik specials meestal handmatig, en dat zet ik zelf S00E01 of iets dergelijks in de file name. Daarna parkeer ik de file in de Drone factory en wordt 'ie wel geïmporteerd.
Ok, en ik neem aan dat Sonarr wel zo slim is om de fysieke file in je media-folder te zetten en de torrent de link te laten gebruiken? In dat geval straks eens even gaan spelen met die hardlinks.Caelorum schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:13:
[...]
De ene is een link de andere het 'daadwerkelijke' bestand. Wat dat betreft is een hardlink niets anders dan een symlink. Verwijder je de link is er niets aan de hand. Verwijder je het bestand...
edit:
Ah, die post van Dacuuu hierboven is wat ik wilde weten. Top. 'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
Iedereen hier nog op Sonarr of zijn er al mensen terug naar Sickgear/Sickbeard?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Heb manueel geprobeerd door in de rechterkolom op het mannetje-icoon te klikken en dan een aflevering te selecteren maar krijg een foutmelding.
Het is blijkbaar een bekende fout: https://forums.sonarr.tv/...wnload-some-specials/3251
Had de afleveringen manueel gedownload met een nzb in sabnzbd maar Sonarr zag ze niet staan (aangezien hij er ook niet naar op zoek was). Dan zoals jij gezegd hebt : S00Exx toegevoegd aan de naam. Heb ze dan zelf ook nog in de juiste map gezet en dan serie opnieuw laten scannen. Nu staan ze in het serie overzicht
@ tcviper : mij krijg je in ieder geval niet meer terug naar Sickbeard. Daarvoor werkt Sonarr veel te goed
Het is blijkbaar een bekende fout: https://forums.sonarr.tv/...wnload-some-specials/3251
Had de afleveringen manueel gedownload met een nzb in sabnzbd maar Sonarr zag ze niet staan (aangezien hij er ook niet naar op zoek was). Dan zoals jij gezegd hebt : S00Exx toegevoegd aan de naam. Heb ze dan zelf ook nog in de juiste map gezet en dan serie opnieuw laten scannen. Nu staan ze in het serie overzicht
@ tcviper : mij krijg je in ieder geval niet meer terug naar Sickbeard. Daarvoor werkt Sonarr veel te goed
[ Voor 9% gewijzigd door Kenhas op 05-01-2015 18:33 . Reden: toevoeging ]
Hmm kan, maar dan zit je nog met twee vervelende beperkingen. De eerste is dat je een ntfs partitie moet gebruiken. FAT en exFAT kan je dus niet gebruiken ( net als ext enz). En de tweede is dat het op dezelfde HDD moet staan. Om die reden gebruik ik zelf altijd junctions en symlinks. (vandaar dat ik het waarschijnlijk mis had)Dacuuu schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:26:
[...]
Dit klopt niet. De 2 bestanden linken exact naar de zelfde data op de hardeschijf. Ik ben hier gisteren mee bezig geweest. Verwijder je de een, blijft de andere gewoon werken.
"Fout" is een groot woord. Specials zijn gewoon lastig om goed te matchen tenzij er inderdaad handmatig links gelegd worden. Zelfs als de feature die ze daar noemen gemaakt wordt kun je nog steeds niet geautomatiseerd specials laten downloaden en zit er dus alsnog handwerk aan, dus heel veel zou het niet verbeteren terwijl het waarschijnlijk wel veel werk kost.Kenhas schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:32:
Sonarr is sneller, werkt vloeiender en ziet er beter uit. Nog los van de geweldige support op IRC en de fora. 't Is met afstand het best onderhouden open source-project waar ik ooit mee gewerkt heb, dus no way dat ik ooit nog downgrade naar de Sick*-familie.tcviper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:29:
Die laatste beperking zit er inderdaad in. Sonarr maakt die hardlink zelf, wat wel zo praktisch is als het werkt zoals hierboven omschreven wordt.Caelorum schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:58:
[...]
Hmm kan, maar dan zit je nog met twee vervelende beperkingen. De eerste is dat je een ntfs partitie moet gebruiken. FAT en exFAT kan je dus niet gebruiken ( net als ext enz). En de tweede is dat het op dezelfde HDD moet staan. Om die reden gebruik ik zelf altijd junctions en symlinks. (vandaar dat ik het waarschijnlijk mis had)
[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 05-01-2015 19:00 ]
Volledig met je eens hoor
Alleen ff checken wat men hier doet, altijd interessant.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Je hebt helemaal gelijk. Het woord "fout" was gewoon sneller getypt dan mijn schaduwNMe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:58:
[...]
"Fout" is een groot woord. Specials zijn gewoon lastig om goed te matchen tenzij er inderdaad handmatig links gelegd worden. Zelfs als de feature die ze daar noemen gemaakt wordt kun je nog steeds niet geautomatiseerd specials laten downloaden en zit er dus alsnog handwerk aan, dus heel veel zou het niet verbeteren terwijl het waarschijnlijk wel veel werk kost.
Is inderdaad geen fout maar meer een moeilijk te overkomen moeilijkheid.
De titel van de afleveringen zegt eigenlijk genoeg: het zijn specials / speciale gevallen. En dat geldt ook voor het downloaden en het verwerken ervan
Helaas zitten er wel wat haken en ogen aan inderdaad. Zo heb ik mijn series verdeeld over 2 hardeschijven. Probleem dusCaelorum schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:58:
[...]
Hmm kan, maar dan zit je nog met twee vervelende beperkingen. De eerste is dat je een ntfs partitie moet gebruiken. FAT en exFAT kan je dus niet gebruiken ( net als ext enz). En de tweede is dat het op dezelfde HDD moet staan. Om die reden gebruik ik zelf altijd junctions en symlinks. (vandaar dat ik het waarschijnlijk mis had)
Hmm helaas, voor mij nog even de reden dus om bij SickRage te blijven. Die werkt tot nu toe ook nog prima, al vind ik Sonarr op snelheid wel veel beter reageren!
Iemand die misschien een idee heeft? Ik heb een WD MyCloud met Transmission geinstalleerd..
Op het moment dat ik een torrent toevoeg gaat hij downloaden, restart ik Transmissionis de torrent opeens spoorloos verdwenen.
Op het moment dat ik een torrent toevoeg gaat hij downloaden, restart ik Transmissionis de torrent opeens spoorloos verdwenen.
ik ook nog steeds op sonarr,
voor de subs gebruik ik wel een ander programma wat prima werkt.
als ze gedownload zijn zijn de subs er toch nog niet.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Beste mensen,
Ik heb een vraag over Couch potato die ik geïnstalleerd heb op mijn Synology NAS.
Ik heb CP pas geïnstalleerd en geconfigureerd. ik download via torrents en dat gaat prima. Het enige wat niet lukt is om de bibliotheek bij te werken. Deze bibliotheek bestaat uit een paar films die ik via CP heb gedownload, maar ook uit een reeks films die ik nog op mijn HDD had staan en nu in de synology map heb gezet (via path: /volume1/video/Films).
- als via file station zoek kan ik de films gewoon vinden. Ook als ik via mijn mediaspeler met XBMC zoek dan vind ie de bestanden én hij speelt ze gewoon keurig af.
Heeft iemand een idee? Synology heeft wel een bepaalde indexering gemaakt toen ik de films in de map heb gezet.
Ik heb een vraag over Couch potato die ik geïnstalleerd heb op mijn Synology NAS.
Ik heb CP pas geïnstalleerd en geconfigureerd. ik download via torrents en dat gaat prima. Het enige wat niet lukt is om de bibliotheek bij te werken. Deze bibliotheek bestaat uit een paar films die ik via CP heb gedownload, maar ook uit een reeks films die ik nog op mijn HDD had staan en nu in de synology map heb gezet (via path: /volume1/video/Films).
- als via file station zoek kan ik de films gewoon vinden. Ook als ik via mijn mediaspeler met XBMC zoek dan vind ie de bestanden én hij speelt ze gewoon keurig af.
Heeft iemand een idee? Synology heeft wel een bepaalde indexering gemaakt toen ik de films in de map heb gezet.
Ik heb een raar probleempje met Sonarrr, al mijn series verschijnen een dag te vroeg in mijn calender sinds 1-1. Op zich niet zo'n probleem als ie ze morgen binnen haalt, maar nu kan ik alleen de calender niet gebruiken om te controleren of iets binnen had moeten komen of binnen gekomen is. Andere mensen hier ook nog last van?
Is er misschien ook een manier om dit aan te passen?
[edit] Aan onderbuurman, dat verklaart een hoop. Gewoon even wachten tot ze het fixen.
[edit] Aan onderbuurman, dat verklaart een hoop. Gewoon even wachten tot ze het fixen.
[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-01-2015 21:36 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Stickies lezen op de supportfora.MeNTaL_TO schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:46:
Ik heb een raar probleempje met Sonarrr, al mijn series verschijnen een dag te vroeg in mijn calender sinds 1-1. Op zich niet zo'n probleem als ie ze morgen binnen haalt, maar nu kan ik alleen de calender niet gebruiken om te controleren of iets binnen had moeten komen of binnen gekomen is. Andere mensen hier ook nog last van?
The loss of functionality is:
- UTC Air Dates for episodes (Air times on the calendar will be off until our full solution is implemented)
- TV Rage IDs - new series will not have TV Rage IDs which are used for searching so title based searching will be used, its not perfect, but it will work.
Welk programma gebruik je daar voor als ik vragen mag?TRaSH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:16:
ik ook nog steeds op sonarr,
Dit komt waarschijnlijk omdat je downloads (nieuwe) artiesten bevatten. Probeer de optie 'Freeze Database' aan te zetten in de opties. Dit voorkomt dat de post processor nieuwe artiesten toevoegt.ikkeenjij36 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:41:
Hallo headphones draait best goed op mijn xpenology maar het vreemde is dat er vanzelf artiesten bijkomen die ik 1 niet ken en 2 er zelf niet bij heb gezet in de want list.
Heb ik ergens per ongeluk iets verkeerd bij de settings staan of niet?
http://www.basilfx.net
Zolang Sonarr niet draait op een DS413, zal ik SB blijven gebruiken. Op renaming/verplaats issues na (50% automatisch, 50% handmatig) werkt het prima voor mij. Al mijn series komen netjes binnen.tcviper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:29:
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ter aanvulling, lees ook deze guide door (Volgens mij zelfs geschreven door BasilFX)BasilFX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:06:
[...]
Dit komt waarschijnlijk omdat je downloads (nieuwe) artiesten bevatten. Probeer de optie 'Freeze Database' aan te zetten in de opties. Dit voorkomt dat de post processor nieuwe artiesten toevoegt.
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 05-01-2015 22:33 ]
is everything cool?
Je kan natuurlijk zelf Mono builden voor die DS413-architectuur. Het probleem is bij mijn weten dat niemand binnen de SynoCommunity dat apparaat heeft.Jorgen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:29:
[...]
Zolang Sonarr niet draait op een DS413, zal ik SB blijven gebruiken. Op renaming/verplaats issues na (50% automatisch, 50% handmatig) werkt het prima voor mij. Al mijn series komen netjes binnen.
Ik ben zelf niet zo van de subs (behalve bij anime waar het ingebakken zit) maar volgens mij gebruiken de meeste mensen Subliminal óf de automatische sub-downloadfunctie in XBMC.SaURoN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Welk programma gebruik je daar voor als ik vragen mag?
Als ik die kennis had, had ik het misschien wel gedaan, maar dat soort dingen gaan mij boven de pet. Bij een eventueel volgende NAS, kijk ik dus nog beter naar de architectuur en wat daarvoor beschikbaar is. Is er geen manier om Sonarr te gebruiken zonder Mono? Dat last het natuurlijk ook op.
[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2015 23:13 ]
Klopt het dat er nog geen directe mogelijkheid is om Sonarr op Openelec te draaien?
Nee, voor SynoCommunity ben je verplicht eerst Mono te installeren. Zie ook de notes op de wiki.Jorgen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:12:
Als ik die kennis had, had ik het misschien wel gedaan, maar dat soort dingen gaan mij boven de pet. Bij een eventueel volgende NAS, kijk ik dus nog beter naar de architectuur en wat daarvoor beschikbaar is. Is er geen manier om Sonarr te gebruiken zonder Mono? Dat last het natuurlijk ook op.
Ik heb een probleempje met de combinatie Sonarr+Autosub. Sonarr maakt natuurlijk de mappen aan voor mijn shows, en Autosub leest ze ook. Maar zodra Autosub er een subtitle in wil schrijven is het "permission denied".
Wat blijkt: Sonarr heeft elk van die series-mappen beveiligd. Hierbij is elke schrijfactie een wachtwoord van mijn Mac-account nodig. Ik kan dit natuurlijk wijzigen door bij de map-info in OS X de rechten te wijzigen, maar omdit voor 20+ folders te gaan doen is vermoeiend. Is er een oplossing? Ik heb al bij settings-mediamanagement-permissions gekeken maar ik doe het vast niet goed.
Wat blijkt: Sonarr heeft elk van die series-mappen beveiligd. Hierbij is elke schrijfactie een wachtwoord van mijn Mac-account nodig. Ik kan dit natuurlijk wijzigen door bij de map-info in OS X de rechten te wijzigen, maar omdit voor 20+ folders te gaan doen is vermoeiend. Is er een oplossing? Ik heb al bij settings-mediamanagement-permissions gekeken maar ik doe het vast niet goed.
Niet tenzij je MS .net framework werkend krijgt. Ik acht de kans op mono draaiend krijgen groter ^^Jorgen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:12:
@Ijburger folder permissions in Sonarr op 0774 oid gezet?
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 06-01-2015 08:31 . Reden: 0775 -> 0774 ]
of AutoSubNMe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:11:
Ik ben zelf niet zo van de subs (behalve bij anime waar het ingebakken zit) maar volgens mij gebruiken de meeste mensen Subliminal óf de automatische sub-downloadfunctie in XBMC.
Delete
[ Voor 84% gewijzigd door TRaSH op 06-01-2015 10:13 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Tenzij je Windows op je NAS zet (wat natuurlijk best een valide keuze kán zijn) heb je Mono nodig. Maar als je bij Synology wil blijven is het simpel zat: het lijstje benodigde architecturen naast deze lijst houden en kijken of 't daarop draait.Jorgen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:12:
De permissions zien er bij mij als volgt uit:Caelorum schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:28:
[...]
@Ijburger folder permissions in Sonarr op 0774 oid gezet?

Met dit als gevolg bij de folders:

Wat mij ook langzamerhand irriteert is dat Sonarr niet slim omgaat met al bestaande folders. Ik ben overgestapt van Sickbeard naar Sonarr. Sickbeard had al series- en seizoensmappen aangemaakt. Als ik bij Sonarr de al op mijn schijf bestaande series importeer, dan gaat Sonarr alsnog zijn eigen seizoensfolder aanmaken. Een schematisch voorbeeld:
Sickbeard heeft dit aangemaakt:
Bob's Burgers
- Season 1
- s01e01
- s01e02
Bob's Burgers
- Season 1 (door Sickbeard dus gemaakt)
- Season 01 (door Sonarr aangemaakt)
- S01e03
[ Voor 3% gewijzigd door IJburger op 06-01-2015 12:34 ]
Jorgen schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Ik ben tevreden met DSM, dus Windows zal ik er niet opzetten. Als mijn DS413 aan vervanging toe is (wat hopelijk nog wel even duurt) zal ik die handige lijstjes wel raadplegen.
Kan je in Sonarr niet voor een andere seizoensfolder-naming kiezen, die overeenkomt met SickBeard?IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:32:
[...]
Wat mij ook langzamerhand irriteert is dat Sonarr niet slim omgaat met al bestaande folders. Ik ben overgestapt van Sickbeard naar Sonarr. Sickbeard had al series- en seizoensmappen aangemaakt. Als ik bij Sonarr de al op mijn schijf bestaande series importeer, dan gaat Sonarr alsnog zijn eigen seizoensfolder aanmaken. Een schematisch voorbeeld:
Bob's BurgersWat doet Sonarr bij het downloaden van de eerstvolgende episode:
- Season 1
- s01e01
- s01e02
Bob's Burgers[..]
- S01e03
[ Voor 89% gewijzigd door Jorgen op 06-01-2015 13:15 ]
Dus de permissies staan niet op 0774IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:32:
[...]
De permissions zien er bij mij als volgt uit: [afbeelding]
Met dit als gevolg bij de folders:
[afbeelding]
Dan zal de ingestelde mappenstructuur niet juist zijn. Als je instelt dat Sonarr Sx ipv Sxx moet gebruiken, dan zal hij geen nieuwe folders aanmaken.Wat mij ook langzamerhand irriteert is dat Sonarr niet slim omgaat met al bestaande folders. Ik ben overgestapt van Sickbeard naar Sonarr. Sickbeard had al series- en seizoensmappen aangemaakt. Als ik bij Sonarr de al op mijn schijf bestaande series importeer, dan gaat Sonarr alsnog zijn eigen seizoensfolder aanmaken. Een schematisch voorbeeld:
Je kan ook de bestaande folders door Sonarr laten hernoemen van Sx naar Sxx
Ok thnx. Moet ik die 0774 bij alle invoervelden intikken of alleen bij de bovenste twee zoals in de afbeelding?
Wat ik nu heb zijn gewoon de standaard-instellingen. Weet niet eens wat die cijferreeksen eigenlijk betekenen.
Wat die folders betreft, ga ik effe uitproberen.
Wat ik nu heb zijn gewoon de standaard-instellingen. Weet niet eens wat die cijferreeksen eigenlijk betekenen.
Wat die folders betreft, ga ik effe uitproberen.
Dat kan inderdaad gewoon... Sonarr kan niet raden wat je wil als je niet vertelt hoe je het hebben wil.Jorgen schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Kan je in Sonarr niet voor een andere seizoensfolder-naming kiezen, die overeenkomt met SickBeard?
0774 slaat dan ook nergens op, waarom zou je die bestanden willen kunnen executen? 0664 is veel logischer, of gewoon 0644 zoals het standaard is. Folders moeten wel executable zijn, dus die moeten op 0755 of 0775.
[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 06-01-2015 13:19 ]
Ach, zolang maar niet iedereen het kan is het al beter dan wat de meeste doen met 0777 op alles zetten.NMe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:18:
[...] 0774 slaat dan ook nergens op, waarom zou je die bestanden willen kunnen executen? [...]
Zoals het default staat in Sonarr is het inderdaad gewoon goed. Vraag ik me wel af waarom OSX er dan moeilijk over doet.0664 is veel logischer, of gewoon 0644 zoals het standaard is. Folders moeten wel executable zijn, dus die moeten op 0755 of 0775.
Of autosub draait onder een ander user en heeft dus geen rechten om in die map te schrijven.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 06-01-2015 13:55 ]
@NMe, dat bedoelde ik ook als vraag/tip aan hem.
Weet ik, ik doelde ook op hem met mijn opmerking, niet op jou.Jorgen schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:01:
@NMe, dat bedoelde ik ook als vraag/tip aan hem.
Om een oude koe uit de sloot te halen; ik heb de laatste tijd (volgens mij sinds TPB down gegaan is) weer geregeld WMV's die absoluut niks doen.KiefDelicious schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:41:
Ik maak al een tijdje gebruik van Couchpotato maar heb sinds 4 April 2014 ineens erg veel last van fake releases. Onderstaand een lijstje
Members only: Fake movie release
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Grotendeels komen deze van de volgende scrapers:
Members only: Scapers
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nu heb ik inmiddels het vinkje in Couchpotato "Search for movies even before there is a ETA" weer uitgezet wat natuurlijk al grotendeels helpt. Maar helaas niet helemaal. Daarnaast heb ik bovenstaande scrapers uitgezet. Zoals jullie zien zijn de titels compleet random met als overeenkomst 3 random letters aan het einde. De films zelf hebben allemaal de wmv extentie, dat staat alleen niet in de titel dus hij filtert het er niet uit als ik wmv toevoeg aan "ignored words".
Mijn vraag is, hebben jullie dit ook al ervaren? Het lijkt erop dat er een fanatieke poster aan de gang is (BREIN??) die alleen maar fakes post. Dit gebeurt natuurlijk al jaren, maar nog nooit heb ik er ineens zoveel last van gehad. Ik zou niet weten wat ik hier nog meer aan kan doen, behalve alle films in SABNZB automatisch gepauzeerd toe te voegen en dan handmatig kijken of het klopt.
Is er een manier om deze te blokkeren vanuit Couchpotato, of eventueel tijdens het postprocessen?
Hier heb ik niks aan zo.
de releasegroups in de ignored words zetten van couchpotato
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
dit is 1 van de eerste dingen die ik al veranderd heb ik toen in nog Sickbeard draaide,IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:32:
[...]
....
Bob's BurgersWat doet Sonarr bij het downloaden van de eerstvolgende episode:
- Season 1
- s01e01
- s01e02
Bob's Burgers....
- S01e03
vond het namelijk een onlogische manier om Sx te gebruiken want als een seizoen meer dan 9 heeft dan ziet het er niet uit.
dus meteen in Sxx veranderd.
Sonarr pakte the merge bij mij vlekkeloos.
Bij IJburger ging het mergen ook vlekkeloos maar blijkbaar moet Sonarr op magische wijze besluiten om tóch Sx te gebruiken in plaats van Sxx als je dat voor die specifieke serie al eerder gedaan hebt.
Bij Sickbeard was het geval dat het de seasons automatisch pakte of deze nou x of xx waren. Ik hoefde alleen de serie op te zoeken, te importeren en de nieuwe episodes werden automatisch naar de reeds bestaande season-folders verplaatst . Het maakte niet uit of deze Season 01 of Season 1 waren.TRaSH schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:40:
[...]
dit is 1 van de eerste dingen die ik al veranderd heb ik toen in nog Sickbeard draaide,
vond het namelijk een onlogische manier om Sx te gebruiken want als een seizoen meer dan 9 heeft dan ziet het er niet uit.
dus meteen in Sxx veranderd.
Sonarr pakte the merge bij mij vlekkeloos.
Bij Sonarr moet men blijkbaar aangeven welk structuur men gebruikt. Beetje mwah maar het is gelukt uiteindelijk.
ja ik weet dat sickbeard Season 1 ipv Season 01 standaard gebruikte en dat vond ik dus toen al een Fail.
Sonarr gebruikt standaard Season 01 ipv Season 1.
wil je persee Season 1 dan moet je dat inderdaad aangeven in Sonarr.
ik zag die Fail van Sickbeard ook pas veel later en heb toen een aantal seizoenen meteen renamed naar Season 01 zodat je lijst geen zooitje word
Season 1
Season 10
Season 2
Season 3
Sonarr gebruikt standaard Season 01 ipv Season 1.
wil je persee Season 1 dan moet je dat inderdaad aangeven in Sonarr.
ik zag die Fail van Sickbeard ook pas veel later en heb toen een aantal seizoenen meteen renamed naar Season 01 zodat je lijst geen zooitje word
Season 1
Season 10
Season 2
Season 3
Kan sonar ook bestaande series netjes plaatsen in seizoens folders?
Ik draai nu sickrage maar daar komen alle afleveringen in de serie map met serienaam 1x01 te staan bij mij.
Ik draai nu sickrage maar daar komen alle afleveringen in de serie map met serienaam 1x01 te staan bij mij.
Had je al gevraagd toch? (en daar had ik ook al antwoord op gegeven)ikkeenjij36 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:36:
Kan sonar ook bestaande series netjes plaatsen in seizoens folders?
Simpelweg Season %0S\ ervoor zetten zover ik het kan opmaken uit dat artikel. Voor Sickrage ook naar het lijkt.
FREAKJAM schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:13:
[...]
Gewoon makkelijk te vinden via Google hoor.
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/wiki/Custom-Naming
[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 06-01-2015 21:04 ]
is everything cool?
Bij Sickbeard moet je dat ook aangeven.IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:26:
[...]
Bij Sickbeard was het geval dat het de seasons automatisch pakte of deze nou x of xx waren. Ik hoefde alleen de serie op te zoeken, te importeren en de nieuwe episodes werden automatisch naar de reeds bestaande season-folders verplaatst . Het maakte niet uit of deze Season 01 of Season 1 waren.
Bij Sonarr moet men blijkbaar aangeven welk structuur men gebruikt. Beetje mwah maar het is gelukt uiteindelijk.
Daarbij gaat de import sowieso goed. Alleen nieuwe episodes volgen het naming scheme dat jij ingesteld hebt in je settings onder Media Management -> Season Folder Format. Je kan het moeilijk een stuk software aanrekenen dat jij niet goed naar de settings hebt gekeken.
Ja en ja,jullie hebben allebie gelijk.
Maar bij mij gaat het nog steeds niet goed ondanks dat ik het zo heb staan
Als ik wat fout heb staan corrigeer me maar hoor.
Maar bij mij gaat het nog steeds niet goed ondanks dat ik het zo heb staan
code:
.1
| Season %0S/%SN- %0Sx%0E – %EN |
Als ik wat fout heb staan corrigeer me maar hoor.
Dat formaat is niet het formaat dat Sonarr gebruikt?
Druk eens op het plusje dat naast het tekstvak staat. Kun je je formaat bij elkaar klikken.
Druk eens op het plusje dat naast het tekstvak staat. Kun je je formaat bij elkaar klikken.
Wat gebruiken jullie in NZBDrone/Sonarr bij Settings\Indexers\Restriction bij:
Must contain
en
Must not contain
Idee is om de releases te pakken met de meeste kans dat Autosub NL-ondertitels kan vinden.
Edit: ik gebruik nu enkel {Series Title} - S{season:00}E{episode:00} - {Episode Title} {Quality Full}-{Release Group} bij Standard Episode Format. Meestal heb ik wel de gewenste ondertitels. Vraag me af of dit nog beter kan.
Must contain
en
Must not contain
Idee is om de releases te pakken met de meeste kans dat Autosub NL-ondertitels kan vinden.
Edit: ik gebruik nu enkel {Series Title} - S{season:00}E{episode:00} - {Episode Title} {Quality Full}-{Release Group} bij Standard Episode Format. Meestal heb ik wel de gewenste ondertitels. Vraag me af of dit nog beter kan.
[ Voor 35% gewijzigd door niq op 06-01-2015 21:38 ]
Nee is nu sickrage maar switchen naar sonarr is 1 klik op mijn xpenology dus zo gebeurt.NMe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:30:
Dat formaat is niet het formaat dat Sonarr gebruikt?
Ik krijg dus geen seizoensmappen in mij seriefolders.
Alleen seriefolder serienaam s01e1.
Het werkt wel met de sub downloader in xbmc maar ik weet niet of autosub er wat mee kan?
Wie heeft hier trouwens Sonarr op een nas draaien? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Hangt er van af welke nas je hebt, met die iets geupdatere nassen kan je dat zeker goed laten lopen, maar met een oud ding gaat dat wat stroever gaan.IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:55:
Wie heeft hier trouwens Sonarr op een nas draaien? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Was er in Sickbeard geen "use season folders"-optie?ikkeenjij36 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:48:
[...]
Nee is nu sickrage maar switchen naar sonarr is 1 klik op mijn xpenology dus zo gebeurt.
Helemaal niet renamen is het beste als je subs wil kunnen vinden. Die black/whitelist voor woordjes is leuk maar die kun je niet echt globaal instellen omdat sommige groepen bepaalde series niet releasen en andere weer wel, enz. Als je al daarmee wil gaan kloten om dit te bereiken dan kun je het beste met labels werken, die labels required/ignored words geven en vervolgens de relevante labels aan series koppelen. Lijkt me veel te ingewikkeld, handiger is gewoon niet renamen zodat de software die je gebruikt om subs te downloaden weet welke release je precies hebt.niq schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:36:
Wat gebruiken jullie in NZBDrone/Sonarr bij Settings\Indexers\Restriction bij:
Must contain
en
Must not contain
Ik ben intussen blij dat ik geen subs nodig heb.
Op het ene NAS gaat het kut, op een ander super. Zelfs binnen hetzelfde merk heb je veel verschillen. Een Synology DS110j zal er niet veel van bakken, een DS412 zal het aardig doen en een DS1815+ misschien juist supergoed.IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:55:
[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 06-01-2015 22:00 ]
Dus bijvoorbeeld met een Synology of Qnap vanaf 2012 zal het wel goed zitten toch?thibautb schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Hangt er van af welke nas je hebt, met die iets geupdatere nassen kan je dat zeker goed laten lopen, maar met een oud ding gaat dat wat stroever gaan.
Synology had in 2012 nog de j-serie (low-budget), de "gewone" serie en de plus-serie. De DS212j zal niet krachtig genoeg zijn, de DS412 vast wel, en mijn DS1812+ doet het helemaal perfect.IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:58:
[...]
Dus bijvoorbeeld met een Synology of Qnap vanaf 2012 zal het wel goed zitten toch?
Oh ok thnx, ik zocht eigenlijk meer een 2-bay model. Hoeft niet per se Synology te zijn, maar wel in ieder geval een merk met een 2bay-model dat moeiteloos Sonarr, Sabnzbd en Couchpotato kan draaien.NMe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:59:
[...]
Synology had in 2012 nog de j-serie (low-budget), de "gewone" serie en de plus-serie. De DS212j zal niet krachtig genoeg zijn, de DS412 vast wel, en mijn DS1812+ doet het helemaal perfect.
Trouwens NMe, hoezo is die 212J niet krachtig genoeg? Welke spec bepaalt dat zeg maar?
Oude pc misschien nog staan?
Ik draai op mij diy nas xpenology als een 3612 synology met standaard consument spul.
Werkt als een tierelier en ook mogelijk met 2 schijven.
Ik draai op mij diy nas xpenology als een 3612 synology met standaard consument spul.
Werkt als een tierelier en ook mogelijk met 2 schijven.
Het totaalplaatje.IJburger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:04:
[...]
Trouwens NMe, hoezo is die 212J niet krachtig genoeg? Welke spec bepaalt dat zeg maar?
Uhm... het draaide bij mij (met sickbeard, couch en nzbget) op een CH3MNAS, en die trok mijn toen 8 mbit nog vol ook. (Een blueray repairen duurde echter wel 36 uur
). Maar alles wat ik wilde kijken stond er wel altijd op, en het streamde feilloos.
Ik heb trouwens nog een probleem, wat denk ik wel al een paar keer is langs gekomen, weet het niet...?
Maar bij Sonarr/nzbdrone zijn al mijn datums nu 1 dag vroeger waardoor altijd die dag in het rood staat, is dat een fout in het programma? Of ligt dat gewoon helemaal aan mij?
Maar bij Sonarr/nzbdrone zijn al mijn datums nu 1 dag vroeger waardoor altijd die dag in het rood staat, is dat een fout in het programma? Of ligt dat gewoon helemaal aan mij?
Nope is een bug. Wordt binnenkort opgelost.
UTC Air Dates for episodes (Air times on the calendar will be off until our full solution is implemented)
is everything cool?
Ik draai nog steeds met Sickbeard Alpa Build 507, dat werkt voor mij nog steeds prima.tcviper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:29:
Sonarr heb ik geprobeerd, maar was er niet gelijk kapot van.
Ik heb het idee dat je niet echt de episode naming van sickrage gebruikt. Als ik naar je formule (%0Sx%0E) kijk, zou er 01x1 uit moeten komen, terwijl jij nu zegt dat er s01e1 uitkomt. Dan zou in je formule s%0Se%0E moeten staan.ikkeenjij36 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:48:
[...]
Nee is nu sickrage maar switchen naar sonarr is 1 klik op mijn xpenology dus zo gebeurt.
Het werkt wel met de sub downloader in xbmc maar ik weet niet of autosub er wat mee kan?
Heb je soms de post processing in sabnzb aan staan en/of de post processing in SR niet geactiveerd?
pp in sab staat uit en in sickrage geactiveerd.drfruit schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Ik heb het idee dat je niet echt de episode naming van sickrage gebruikt. Als ik naar je formule (%0Sx%0E) kijk, zou er 01x1 uit moeten komen, terwijl jij nu zegt dat er s01e1 uitkomt. Dan zou in je formule s%0Se%0E moeten staan.
Heb je soms de post processing in sabnzb aan staan en/of de post processing in SR niet geactiveerd?
Ik zit nog gewoon op Sonarr. Word steeds beter.
Helemaal wanneer je handmatig een aflering wilt uitzoeken van een serie, nu zie je bij torrents ook het aantal seeds en peers waardoor je nu sneller een keuze kan maken tussen een goede download:
Helemaal wanneer je handmatig een aflering wilt uitzoeken van een serie, nu zie je bij torrents ook het aantal seeds en peers waardoor je nu sneller een keuze kan maken tussen een goede download:

Maar het wordt blijkbaar niet uitgevoerd zoals je het in sickrage hebt gedefinieerd; hoe verklaar je anders dat je andere bestandsnamen krijgt dan je bij episode naming hebt ingesteld?ikkeenjij36 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:53:
[...]
pp in sab staat uit en in sickrage geactiveerd.
Verander eens iets in je episode naming en kijk of dit effect heeft op de bestandsnaam, dan weet je in ieder geval of het probleem in die formule zit of niet.
Ik heb een poos SickRage draaiend nu maar ga toch terug naar Sonarr. Ik zit alleen met de communicatie tussen Sonarr en Transmission.CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:57:
[afbeelding]
Kan Sonarr, net zoals bij bv NZBget zelf zien hoever een download is etc, gooit ie zelf de release weg wanneer ratio bereikt is of moet ik blijven stuntelen met post-processing scripts?
Zit de torrent support nu in de laatste versie van Sonarr, of is het nog alleen in beta versies?CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:57:
[afbeelding]
In de development-branch.shoombak schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:17:
[...]
Zit de torrent support nu in de laatste versie van Sonarr, of is het nog alleen in beta versies?
is everything cool?
Als jij hebt aangegeven dat Sonarr downloads moet verwijderen als ze klaar zijn dan verwijdert hij ze in het geval van torrents pas als de cliënt zegt dat hij klaar is met werden. Als jij in Transmission instelt dat je wil werden tot een bepaalde ratio dan verwijdert Sonarr de torrent pas als je die ratio bereikt hebt.schumi2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb een poos SickRage draaiend nu maar ga toch terug naar Sonarr. Ik zit alleen met de communicatie tussen Sonarr en Transmission.
Kan Sonarr, net zoals bij bv NZBget zelf zien hoever een download is etc, gooit ie zelf de release weg wanneer ratio bereikt is of moet ik blijven stuntelen met post-processing scripts?
Bij mij gaat dat gewoon goed. Ook door goed in te stellen. Ik heb geen enkel extern script werkend, maar wel de volgende functionaliteit:schumi2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb een poos SickRage draaiend nu maar ga toch terug naar Sonarr. Ik zit alleen met de communicatie tussen Sonarr en Transmission.
- Ik klik op automatisch (of handmatig) zoeken zoals in mijn voorbeeld (dat is handmatig selecteren), daar klik ik een torrent aan, en knalt gelijk Transmission in.
- Op elke plek waar je die aflevering terug ziet, zowel in queue als in serie details zie je een voortgangsbalk gevoed door Transmission.
- Zodra de download afgerond is wordt dit direct door Sonarr afgehandeld. (Sonarr houdt immers als de voortgang in de gaten) en verwijderd deze eveneens periodiek uit Transmission.
- Wanneer een download niet lekker verloopt, pak je handmatig 1 met veel seeds, en kan je em gewoon vanuit Sonarr cancellen.
Als je een download hebt die niet conform je taal is, pakt ie die ook niet automatisch, maar kan je 'm wel handmatig aanklikken en staat er een uitroepteken bij met toelichting waarom die geflagged is.
Wat dat betreft ben ik zeer tevreden over Sonarr als torrent downloader.
Vanavond eens uitproberen dan, aantal weken terug lukte me dit namelijk niet.NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Als jij hebt aangegeven dat Sonarr downloads moet verwijderen als ze klaar zijn dan verwijdert hij ze in het geval van torrents pas als de cliënt zegt dat hij klaar is met werden. Als jij in Transmission instelt dat je wil werden tot een bepaalde ratio dan verwijdert Sonarr de torrent pas als je die ratio bereikt hebt.
/edit:
Zoals hierboven beschreven werkte het voorheen bij mij niet zo.
Straks test run draaien
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 07-01-2015 21:23 ]
Ik moet wel zeggen Sonarr voegt wel steeds nieuwe (nuttige) features toe.schumi2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:38:
[...]
Vanavond eens uitproberen dan, aantal weken terug lukte me dit namelijk niet.
Dus het kan alleen maar beter worden uiteindelijk.
Hoe kan je torrents instellen?CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:57:
[afbeelding]
Upgraden naar de developmentbranch van Sonarr.
is everything cool?
Als ik naar develepment bij general ben verandert, dan krijg ik bij system en dan updates geen update om te installeren zodat ik torrents kan gebruiken, en ja ik heb op save geduwd en daarna ook ge-restart.
Zie ik iets over het hoofd?
Zie ik iets over het hoofd?
Zie kopje "it doesn't update".
is everything cool?
Die branch heet develop, niet development.
Fixed that for you. Een betakanaal gebruiken doe je niet om te "upgraden" of om even snel extra features die nog niet beschikbaar zijn voor het grote publiek te krijgen. Switchen naar een betakanaal doe je om de developers te helpen bij het vinden van bugs voordat technisch minder onderlegde mensen het in de main branch tegenkomen. Als je alleen switcht naar develop omdat je extra features wil krijgen kom je nog een keer bedrogen uit als het een keer onverhoopt stuk gaat..FREAKJAM schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:35:
[...]
Upgraden Switchen naar de developmentbranch van Sonarr.
Vind ik eigenlijk ook wel een beetje krom NMe. Beta's gebruiken kan je om veel redenen doen waaronder gebruiken van features die nog niet in stable zitten, maar je wel nodigt hebt (of wilt). Dat je vervolgens niet moet zeiken als het niet werkt geef ik je gelijk in.
Je moet juist wel gaan zeiken als het niet werkt, anders kunnen ze het ook niet oplossen voor de final release.
Kun je Sonarr ook naast Sickbeard draaien, gewoon om s ff uit te proberen?
Dat kan gewoon. Als je ze allebei een andere poort geeft.DappereDodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:32:
Je moet juist wel gaan zeiken als het niet werkt, anders kunnen ze het ook niet oplossen voor de final release.
Deed ik eerst ook, gelijk al SickRage op inactief gezet, uit de init.d gehaald, en na een maand helemaal afscheid genomen.
Thanks, dit weekend eens proberen. Torrents is wel handig en de failed download handling zou ook beter moeten zijn. Daar wordt ik echt gestoord van bij Sb soms.CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:37:
[...]
Dat kan gewoon. Als je ze allebei een andere poort geeft.
Deed ik eerst ook, gelijk al SickRage op inactief gezet, uit de init.d gehaald, en na een maand helemaal afscheid genomen.
Dat gaat allemaal gewoon heel goed. Viel me alles mee, en zoals het nu draait, top. Reageert heel vlot op Transmission, maar ook het handmatig een download selecteren, en daarbij kunnen sorteren op seeds, vervolgens kijken naar de kwaliteit, vond ik een belangrijke update. Moest eerst elk linkje aanklikken wat het precies was.DappereDodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:40:
[...]
Thanks, dit weekend eens proberen. Torrents is wel handig en de failed download handling zou ook beter moeten zijn. Daar wordt ik echt gestoord van bij Sb soms.
Sinds vandaag over op de develop branche van Sonarr om torrent support. Alles werkt tot nu toe, behalve de EZTV site. Daar krijg ik onderstaande foutmelding. Iemand anders die hier last van heeft? Instelling wijst naar https://www.ezrss.it/, zowel search als RSS. Aanpassen naar https://eztv.it/search/ of https://eztv.it/ doet niets.
Unable to connect to indexer: Error: NameResolutionFailure: Error: NameResolutionFailure
System.Net.WebException: Error: NameResolutionFailure
at System.Net.HttpWebRequest.EndGetResponse (IAsyncResult asyncResult) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse () [0x00000] in <filename unknown>:0
at NzbDrone.Common.Http.HttpClient.Execute (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request) [0x00000] in <filename unknown>:0
Heb afgelopen dagen ook de torrent versie draaien op mijn synology en ik ben niet ontevreden eigenlijk.
Wat volgens mij alleen niet werkt is dat een failed usenet download wordt opgevolgd door een torrent download?
In mijn setup download sabnzb de bestanden naar //downloads/incomplete en bij succesvol gaan ze naar //downloads/complete, wat ook ingesteld staat als dronefactory in sonarr, zou ik hier dan iets in moeten veranderen?
Verder kan ik GTST niet openklikken in de develop versie?
Wat volgens mij alleen niet werkt is dat een failed usenet download wordt opgevolgd door een torrent download?
In mijn setup download sabnzb de bestanden naar //downloads/incomplete en bij succesvol gaan ze naar //downloads/complete, wat ook ingesteld staat als dronefactory in sonarr, zou ik hier dan iets in moeten veranderen?
Verder kan ik GTST niet openklikken in de develop versie?

Wat zijn jullie ervaringen met NZBGet onder linux? Ik heb het nu een paar weken goed draaiend gehad, maar nu wil hij niet meer starten.
Ik heb toch het idee dat SabNZBd een stukje stabieler werkt dan NZBGet onder linux. Wat is jullie ervaring daarmee? Komt dit doordat Python volwassener is dan Mono?
Ik heb toch het idee dat SabNZBd een stukje stabieler werkt dan NZBGet onder linux. Wat is jullie ervaring daarmee? Komt dit doordat Python volwassener is dan Mono?
Bij mij draait versie 14.1 al weken zonder problemen onder CentOS 7. Daarvoor eigenlijk ook nooit problemen gehad toen ik het nog had draaien in Ubuntu 14.04. Welke foutmelding krijg je?Mystic Spirit schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:37:
Wat zijn jullie ervaringen met NZBGet onder linux? Ik heb het nu een paar weken goed draaiend gehad, maar nu wil hij niet meer starten.
is everything cool?
Ik ben nog niet in de foutmeldingen gedoken. Om het geheel wel door te laten draaien heb ik eerst de boel weer omgezet naar SAB. Ik moet nog even in de logs gaan kijken, maar ik krijg hem nu niet eens meer gestart....
Het is voor mij een testopstelling (in een VM) van flawless-server (flawless-server.com). Dat is een Linux Mint implementatie met alle services uit dit topic (en nog een aantal meer) erin. Het is allemaal beta, dus het kan heel goed zijn dat er af en toe een conflict in zit en dat als ik het zelf allemaal handmatig installeer en goed opsplits het draait als een zonnetje.
Het is voor mij een testopstelling (in een VM) van flawless-server (flawless-server.com). Dat is een Linux Mint implementatie met alle services uit dit topic (en nog een aantal meer) erin. Het is allemaal beta, dus het kan heel goed zijn dat er af en toe een conflict in zit en dat als ik het zelf allemaal handmatig installeer en goed opsplits het draait als een zonnetje.
Een melding maken wel ja, zeiken nee. Dat mag je lekker doen als het niet in stable werkt.DappereDodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:32:
Je moet juist wel gaan zeiken als het niet werkt, anders kunnen ze het ook niet oplossen voor de final release. [...]
Dat je het kan wil niet zeggen dat je het moet doen. Een beta gebruiken omdat er een hippe nieuwe feature in zit terwijl je eigenlijk helemaal geen idee hebt wat de consequenties zijn levert alleen maar extra werk op voor de devvers en community omdat dat stapels vragen oplevert op het forum en IRC. Wacht dan gewoon tot die feature in master zit, dan is het een consistente ervaring waar indien nodig wiki-pagina's voor zijn...Caelorum schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:19:
Vind ik eigenlijk ook wel een beetje krom NMe. Beta's gebruiken kan je om veel redenen doen waaronder gebruiken van features die nog niet in stable zitten, maar je wel nodigt hebt (of wilt). Dat je vervolgens niet moet zeiken als het niet werkt geef ik je gelijk in.
Zeiken op een gratis product? Je kan de developers op een normale manier wijzen op bugs, maar als de insteek meteen op een naar toontje is dan kun je er vergif op innemen dat je compleet uitgekauwd wordt door de community...DappereDodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:32:
Dat kan wel, maar dan moet je één van de twee vertellen dat 'ie niet mag downloaden.Kun je Sonarr ook naast Sickbeard draaien, gewoon om s ff uit te proberen?
Sinds wanneer heeft Mono iets te maken met NzbGet?Mystic Spirit schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:37:
Ook dan niet...Caelorum schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:19:
[...]
Een melding maken wel ja, zeiken nee. Dat mag je lekker doen als het niet in stable werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 09-01-2015 14:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]