[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:55:
[...]

De gebruiker en group zijn share,dit stelt het os standaard zo in.
Als het script door SAB wordt gestart dan zou de gebruiker (Sab.....) het recht moeten hebben om dit script uit te voeren. Als het door Sickbeard wordt gestart dan zou de gebruiker Sickbeard dit recht moeten hebben.

Dit zijn meestal verborgen gebruikersaccounts en kun je zelf niet kiezen. Maar door Users groep het recht te geven zou het ook moeten werken.

Klopt het pad verder wel omdat het met Data begint. Dit is niet de standaard locatie voor scripts.
Maakt verder niet veel uit waar ze staan maar je zal met de rechten moeten blijven spelen om het werkend te krijgen.

Zelf gebruik ik altijd de volgende truc om het recht goed te krijgen.
In WinSCP kopieer ik een bestaand script (rechtermuis op het bestand en kies voor Duplicate. De *.* vervang ik dan door de nieuwe naam van het script, in jouw geval dus sabToSickBeard.py.)
Nu open je dit script en verwijder de inhoud. Daarna open je het oringele sabToSickBeard.py script die je wilt gebruiken en knip en plak dit in het nieuwe bestand.

Het is wat omslachtig maar groot voordeel is dat je nu een scriptbestand hebt die exact de juiste rechten heeft incl de verborgen gebruiker die je normaal niet kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 07:05
Mm ja ik begrijp wat je bedoelt alleen met winscp kan/heb ik geen root/su rechten dus is beperkt maar wat aan te passen.
Hiervoor had ik andere scripts waarmee alles goed werkte maar door crash laptop schijf ben ik dat alles kwijt en heb nu de scripts gebruikt van nzbtomedia van clintonhall op/van github.
Ik blijf dus nog even tobben op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Op een synology kun je met het root account inloggen door daar het admin password bij te gebruiken.

Dus met winscp inloggen met root en password van admin.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ja ok maar draai nu niet op een syno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik kan sinds kort geen nieuwe shows toevoegen aan sickbeard. Blijft op 'searching' hangen. Verder draait SB prima, nieuwe afleveringen van bestaande shows komen prima binnen. In de log staan geen bijzonderheden. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en hoe ik het verhelpen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
M-ThijZ schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:11:
[...]
Wat is nu uit ervaring een extended period of time? Want mijn NAS staat regelmatig enkele dagen achter elkaar uit, soms wel eens een gehele werkweek.

Is Sonarr in dat geval kansloos en kan ik beter bij Sickbeard blijven?
Ik heb er zelf nooit last van gehad met mij desktop. Als die een dag of 4 uit heeft gestaan en ik zet hem aan gaat die doodleuk alle episodes uit de backlog opzoeken en downloaden. Ze geven zelf ook al aan dat te doen:
[...]
If drone is shut down for a period of time (more than 1 hour), it will attempt to search for recently aired episodes that have not been grabbed or imported yet, this is the only case where drone will search for a missing episode without user interaction.[...]

Why doesn't NzbDrone automatically search for missing episodes?

There are two times when we would want to have missing episodes searched for, when a new series with existing aired episodes is added and when NzbDrone has been offline and unable to find episodes as it normally would
[...]
En dat opzoeken gaat door middel van API calls naar de tracker en niet door de feed te bekijken (of misschien dat ook nog wel).

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 23-12-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Vandaag geprobeerd om sickrage te installeren volgens de handige 10 punten methode. Ik blijf maar de melding houden dat poort 8083 in gebruik of gereserveerd is. Nu gebruikt autosub die poort dus die heb ik gewijzigd. NAS zelfs herstart maar 8083 blijft bezet als ik sickrage wil installeren. Als je hierop zoekt vind je verschillende oplossingen die dan weer wel en dan niet werken. Weet iemand de makkelijkste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ff rebooten en nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Lees dit even.
Ben(V) in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"

autosub heeft ook zo'n .sc bestandje achtergelaten die installatie op die poort tegenhoud.
even weggooien is voldoende

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Tx, het is gelukt en sickrage draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Waar kan ik een rss link vinden van lijsten voor cp, De rss feed zou ik moeten hebben voor Movies.IO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
thibautb schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:08:
Waar kan ik een rss link vinden van lijsten voor cp, De rss feed zou ik moeten hebben voor Movies.IO.
Staat er toch gewoon bij ? (plaatje)

mmm plaatje is weg na paar updates, ik gebruik iig de rss.imdb.com url

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 24-12-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Omdat het de kerstperiode is heb ik besloten om NZBdrone / Sonarr weer eens een kans te geven. Bijna alles gaat goed, maar ik loop tegen een ding aan en dat is dat hij het aanpassen van de permissies niet goed wil doen.

De situatie is alsvolgt:
Systeem: Linux Mint (flawless server remix, zie www.flawless-server.com)
Download manager: NZBget (laatste main versie)
Series manager: Sonarr / NZBdrone (laatste main versie)
De series map staat op een andere server en is in Linux Mint gemount in FSTAB via CIFS

Wat gaat er mis:
Nadat een episode is gevonden, verstuurd naar NZBget en voor postprecessing is aangeboden, wordt de file netjes op de bestemming geplaatst. De permissies voor de file zijn echter niet juist. Ook als Sonarr / NZBdrone zelf een map aan moet maken, mag hij daar vervolgens zelf niet meer in schrijven.
Uiteraard heb ik de set file permissions op yes gezet en ingesteld op 0777 om er zeker van te zijn dat alles mag lezen en schrijven. Toch mag dit niet.
De permissies zijn en blijven:
Owner: nobody
Owner permission: read & write
Group permission: read-only
Others permission: read-only

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
In de CIFS configuratie van de server kun je aangeven met welk masker nieuwe folders en files moeten worden aangemaakt. Daar al naar gekeken?

https://www.samba.org/samba/docs/using_samba/ch09.html
[accounting]
comment = Accounting Department Directory
writable = yes
valid users = @account
path = /home/samba/accounting
create mode = 0660
directory mode = 0770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Is er een manier om andere indexers dan gegeven bij couchpotato al staat. Dat is redelijk irritant dat je maar een beperkt aantal indexers hebt. EN daardoor een beperkter aanbod dan ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt ook NZBmegasearch gebruiken en daar je indexers inzetten. Bij CP, SB en co. vul je dan als indexer je gegevens van NZBmegasearch in.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
Onder 'Newznab' kun je iedere willekeurige indexer kwijt, volgens mij?
(Bijv. NZBmegasearch, een indexer-aggregator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Kan je trouwens ook meerdere talen instellen bij nzbdrone zonder dat je maar een paar downloads krijgt doordat de andere in een andere taal zijn. Bijvoorbeeld je wilt nederlands en engelse series accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
400 Bad Request

Illegal cookie name ys-epggrid

Traceback (most recent call last):
  File "/home/usenetdownloader/my-sickbeard-install/cherrypy/_cprequest.py", line 625, in respond
    self.process_headers()
  File "/home/usenetdownloader/my-sickbeard-install/cherrypy/_cprequest.py", line 724, in process_headers
    raise cherrypy.HTTPError(400, msg)
HTTPError: (400, 'Illegal cookie name ys-epggrid')

Powered by CherryPy 3.2.0rc1

Ik krijg plotseling deze melding als ik Sickbeard in de browser wil openen. HIj draait op Debian-testing x64. Uit de logs kan ik opmaken dat hij wel prima bestanden indexet etc., maar de webserver (CherryPy??) wil niet laden. Ik heb dit proberen te zoeken maar Google is nog niet echt mijn vriend. :(

Herkent iemand dit? Wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo intussen mijn probleem met de rechten op kunnen lossen door de groep users schrijfrechten te geven.
Nu loop ik tegen een ander probleempj op en dat is dat alle afelveringen in 1 map geplaatst worden zonder seizoens mappen,natuurlijk staat er wel aan de aflevering een seizoen bij maar ik heb dat liever georganiseerd in mappen.
Ik kan het maar niet voor elkaar krijgen en heb echt even hulp nodig.
Ik gebruik sabnzbd met sb en cp en headphones.
Daar heb ik ook wat probleempjes mee dat er bij meerdere artiesten maar 1 enkel nummer binnen gehaald wordt ipv hele albums en die worden dan weggeschreven al album/artist/track en meer niet.
Ook daar bij graag hulp tips want google is niet echt makkelijk om te gebruiken pom deze probleempjes op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik ben recent overgestapt van SAB naar nzbget. Nu wil ik hiervoor de nzbtomedia & fakedetector (e.a.) scripts gebruiken enkel krijg ik aldoor een permission error tijdens het uitvoeren:

code:
1
FakeDetector: Could not start /media/370d60f6-c6f6-42c5-a4e8-2cffaf98205d/Home/nzbToMedia/FakeDetector.py: Permission denied

ls -l laat dit zien:

code:
1
-rwxrwxr-x  1 nzbget users 14774 Aug 30 16:57 FakeDetector.py

chown op nzbget gezet.

Wat zie ik over het hoofd? Ik gebruik debian wheezy (openmediavault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Ik ben een xpenology aan het installeren voor een kennis. De installatie ging vlot maar bij het installeren van Sonarr heb ik een probleem.
Via de how to van sonnar heb ik nu mooi de laatste nieuwe versie: 2.0.0.2500 maar als ik naar torrents branche wil switchen weigert hij te updaten om dat de torrent versie op 2.0.0.2271 (ouder) zit.

Kan ik, buiten wachten, hier iets aan doen? Oudere versie eerst installeren ofzo?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
lowfi schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:43:
Ik ben recent overgestapt van SAB naar nzbget. Nu wil ik hiervoor de nzbtomedia & fakedetector (e.a.) scripts gebruiken enkel krijg ik aldoor een permission error tijdens het uitvoeren:

code:
1
FakeDetector: Could not start /media/370d60f6-c6f6-42c5-a4e8-2cffaf98205d/Home/nzbToMedia/FakeDetector.py: Permission denied

ls -l laat dit zien:

code:
1
-rwxrwxr-x  1 nzbget users 14774 Aug 30 16:57 FakeDetector.py

chown op nzbget gezet.

Wat zie ik over het hoofd? Ik gebruik debian wheezy (openmediavault).
Kan je op die map ook users toeztemming geven voor read/write rechten?
Dat was voor mij de oplossing in xpenology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat heb ik?

code:
1
drwxrwsrwx 6 nzbget users 4096 Dec 28 14:22 nzbToMedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een Synology die Sonarr (voorheen NzbDrone) gebruiken, sinds gisteren zijn de update packages voor Mono 3.10 en Sonar 2.0.0.2500 beschikbaar.

Geweldig stukje software _/-\o_ Geen moment spijt gehad van de overstap Sickbeard > Sonarr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD2k3
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 11:51
A1AD schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:50:
Ik ben een xpenology aan het installeren voor een kennis. De installatie ging vlot maar bij het installeren van Sonarr heb ik een probleem.
Via de how to van sonnar heb ik nu mooi de laatste nieuwe versie: 2.0.0.2500 maar als ik naar torrents branche wil switchen weigert hij te updaten om dat de torrent versie op 2.0.0.2271 (ouder) zit.

Kan ik, buiten wachten, hier iets aan doen? Oudere versie eerst installeren ofzo?
Momenteel zit torrent support al in de develop versie dus als je switched naar 'develop' moet het wel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JD2k3 schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:20:
[...]

Momenteel zit torrent support al in de develop versie dus als je switched naar 'develop' moet het wel werken ;)
thx, volledig gemist :o, ook eens aanpassen bij mijzelf dus!

edit: ik kan blijkbaar niet van de torrent branche switchen naar develop. Wordt dit opnieuw installeren/configureren?

[ Voor 17% gewijzigd door A1AD op 28-12-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:14:
Hallo intussen mijn probleem met de rechten op kunnen lossen door de groep users schrijfrechten te geven.
Nu loop ik tegen een ander probleempj op en dat is dat alle afelveringen in 1 map geplaatst worden zonder seizoens mappen,natuurlijk staat er wel aan de aflevering een seizoen bij maar ik heb dat liever georganiseerd in mappen.
Ik kan het maar niet voor elkaar krijgen en heb echt even hulp nodig.
Ik gebruik sabnzbd met sb en cp en headphones.
Daar heb ik ook wat probleempjes mee dat er bij meerdere artiesten maar 1 enkel nummer binnen gehaald wordt ipv hele albums en die worden dan weggeschreven al album/artist/track en meer niet.
Ook daar bij graag hulp tips want google is niet echt makkelijk om te gebruiken pom deze probleempjes op te lossen.
Gewoon makkelijk te vinden via Google hoor.
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/wiki/Custom-Naming
If you want to use the original scene name and use season folders you need to setup your renaming pattern to use season folders and then the release name variable. example: Season %0S\%RN This would result in Season 02\Show.Name.S02E03.HD.TV-RLSGROUP.ext
Verder bij de albums waar het misgaat even kijken of ze uberhaupt wel goed getagged zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2014 15:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:22
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:37:
Voor de mensen met een Synology die Sonarr (voorheen NzbDrone) gebruiken, sinds gisteren zijn de update packages voor Mono 3.10 en Sonar 2.0.0.2500 beschikbaar.

Geweldig stukje software _/-\o_ Geen moment spijt gehad van de overstap Sickbeard > Sonarr :)
Draai deze versie nu ook van Mono en Sonarr het was bij mij systeem (DS214Play) wel nodig om de Synolgy te herstarten.
Helaas gaat de nas nog steeds niet in slaapstand als ik Sonarr gebruik :( (als sonarr uitzet gaat de nas wel in slaapstand) .
Mocht iemand hier een oplossing weten dan houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:37:

Waar kun je oudere versies vinden? Want wanneer ik deze installeer op een DS212+ dan kan ik niet switchen naar de torrent branch, want dan ga je downgraden en dat kan blijkbaar niet... iets met databases enzo. Beetje onzin als je nog geen enkele serie hebt toegevoegd imo.
_Mitchie_ schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
[...]

Draai deze versie nu ook van Mono en Sonarr het was bij mij systeem (DS214Play) wel nodig om de Synolgy te herstarten.
Helaas gaat de nas nog steeds niet in slaapstand als ik Sonarr gebruik :( (als sonarr uitzet gaat de nas wel in slaapstand) .
Ja, dit is het enige nadeel van Sonarr. Onder system/tasks zie je wat er draait. Dat kun je zover ik weet niet aanpassen.

Application Update 6 hours an hour ago in 5 hours
Backup 7 days 3 days ago in 4 days
Check For Finished Download 1 minute a few seconds ago in a minute
Check Health 6 hours an hour ago in 5 hours
Downloaded Episodes Scan disabled 2 months ago -
Housekeeping 1 day 5 hours ago in 19 hours
Refresh Series 12 hours 5 hours ago in 7 hours
Rss Sync 15 minutes 7 minutes ago in 8 minutes
Tracked Cleanup 1 minute a few seconds ago in a minute
Trim Log 1 hour 23 minutes ago in 37 minutes
Update Scene Mapping 3 hours an hour ago in 2 hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Bij mij draaien SB, CP en SabNZB al een paar jaar op de htpc (Windows 7) tot volle tevredenheid. Het laatste jaar (ongeveer) heb ik de Pirate Bay versie van Sickbeard gedraaid, echter sinds TPB opgedoekt is ergens in december krijg ik vrijwel geen series meer binnen. Wellicht dat het tijd wordt voor iets anders voor mij.
Welke combi zouden jullie me aanraden? CP gebruik ik slechts zelden, maar SB gebruik ik echt regelmatig, voor series zoals NCIS, Arrow, Person of Interest e.d.

edit:
extra info: normaal gesproken staat de htpc vrijwel elke dag aan, maar het wil ook wel eens voorkomen dat dat een paar dagen niet het geval is. Dit was ook de reden dat ik van nzb's naar torrents "moest", omdat de afleveringen die ik wilde hebben dan al weer verwijderd waren.

[ Voor 22% gewijzigd door Sherlock op 29-12-2014 16:17 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Heb een vraag wat betreft Sonarr (voorheen NZBDrone). Alles is goed en lekker ingesteld op mijn Mac (Yosemite), het downloadt allemaal lekker en renamed alles. Dan komt het: telkens als ik een actie wil uitvoeren in 1 van de tv-shows-folders moet ik het wachtwoord invullen van mijn Macbook-account. Hoe kan ik dat in Settings-Media Management-Permissions corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
_Mitchie_ schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
[...]

Heb je nzbdrone factory optie aanstaan? Dit is ook een reden van mij geweest om postproces scripts te gaan gebruiken. Een film/serie wordt dan pas verplaatst en eventueel gerenamed op het moment dat de film echt klaar is. Niet dat sonarr/couch de hele tijd een een folder monitoren en dus de harddisk wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Heb je nzbdrone factory optie aanstaan? Dit is ook een reden van mij geweest om postproces scripts te gaan gebruiken. Een film/serie wordt dan pas verplaatst en eventueel gerenamed op het moment dat de film echt klaar is. Niet dat sonarr/couch de hele tijd een een folder monitoren en dus de harddisk wakker houdt.
nzbdrone factory optie staat niet aan :
-Drone Factory : deze leeg gelaten
-Drone Factory Interval : 0 (set to Zero to disable)

Ben al de hele middag aan het spelen met de instellingen maar tot nu toe nog niet de oplosing gevonden.
Volgens mij zou Sonarr zonder de postproces scripts ook ervoor moeten zorgen dat mijn nas in slaapstand gaat. Althans daar ging ik wel vanuit toen ik van Sickbeard naar Sonarr overging

Zoals je al opmerkte blijft Sonarr de hele tijd de volgende 2 porcesen uitvoeren
- Check For Finished Download 1 minute a few seconds ago in a minute
- Tracked Cleanup 1 minute a few seconds ago in a minute

De oplossing ( niet zo mooie) is dat ik elke avond Sonarr uitzet en de volgende dag hem weer aanzet om de series die de laatste 24 uur zijn gepost binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik geraak al de hele dag niet op het sonarr.tv domain. Is er een algemeen probleem of ligt het aan mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freakster86 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:31:
Ja, dit is het enige nadeel van Sonarr. Onder system/tasks zie je wat er draait. Dat kun je zover ik weet niet aanpassen.
Dat is geen nadeel van Sonarr maar gewoon een consequentie van de manier waarop het werkt. Sonarr werkt door elke zoveel minuten de RSS feed te lezen van je indexers. Als jij jouw NAS in slaapstand laat gaan kan Sonarr niet up to date blijven en heb je er dus niks aan als PVR-software.
Sherlock schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:14:
Welke combi zouden jullie me aanraden? CP gebruik ik slechts zelden, maar SB gebruik ik echt regelmatig, voor series zoals NCIS, Arrow, Person of Interest e.d.
Sonarr heeft support voor meerdere torrent-aanbieders en ze gaan in de toekomst nog meer supporten.
Nee hoor.
 20:05   wtf             > is there any info on the apt repo being down?
 20:06   wtf             > actuallt it looks like all subdomains of sonarr.tv are down?
 20:09  @markus101       > server is offline at the moment, we're looking into why
 20:16  @kayone          > should be back up

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 29-12-2014 20:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:27:
[...]

Dat is geen nadeel van Sonarr maar gewoon een consequentie van de manier waarop het werkt. Sonarr werkt door elke zoveel minuten de RSS feed te lezen van je indexers. Als jij jouw NAS in slaapstand laat gaan kan Sonarr niet up to date blijven en heb je er dus niks aan als PVR-software.

[...]

Sonarr heeft support voor meerdere torrent-aanbieders en ze gaan in de toekomst nog meer supporten.

[...]

Nee hoor.
 20:06   wtf             > actuallt it looks like all subdomains of sonarr.tv are down?
 20:09  @markus101       > server is offline at the moment, we're looking into why
Niet dat het helpt maar ik heb het lezen van die feed op max 120 minuten gezet, elke minuut of paar minuten ging mij iets te ver ;)
Maar je heb gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:37:
[...]

Niet dat het helpt maar ik heb het lezen van die feed op max 120 minuten gezet, elke minuut of paar minuten ging mij iets te ver ;)
Maar je heb gelijk
Da's bij de meeste indexers een mooie manier om dingen te missen. Hij stond op elke 15 minuten by default en ik heb hem voor een bepaalde drukgebruikte indexer op 12 minuten moeten zetten omdat ik steeds dingen miste. 120 lijkt me niet heel erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:42:
[...]

Da's bij de meeste indexers een mooie manier om dingen te missen. Hij stond op elke 15 minuten by default en ik heb hem voor een bepaalde drukgebruikte indexer op 12 minuten moeten zetten omdat ik steeds dingen miste. 120 lijkt me niet heel erg handig...
Bijzonder, al zet ik hem op 12 uur (mocht dat kunnen) mis ik nog niets ;)

/edit:
Gebruik overigens maar 1 indexer en verder een handje vol gratis usenet aanbieders.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 29-12-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:37:
[...]

Maar je heb gelijk
Hoe pas je dit aan in Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:45:
[...]

Bijzonder, al zet ik hem op 12 uur (mocht dat kunnen) mis ik nog niets ;)
I call bullshit. ;) Tenzij je heel weinig series volgt die ook nog eens allemaal tig reposts krijgen in de loop van de dag. Drukke indexers zoals Nyaa en KAT trekken dat soort lange intervallen niet, je mist dan gewoon posts.
Freakster86 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:58:
[...]

Hoe pas je dit aan in Sonarr?
Advanced settings aanzetten, dan Settings -> Indexers -> RSS Sync Interval. Waarde invullen in minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
NMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:11:
[...]

I call bullshit. ;) Tenzij je heel weinig series volgt die ook nog eens allemaal tig reposts krijgen in de loop van de dag. Drukke indexers zoals Nyaa en KAT trekken dat soort lange intervallen niet, je mist dan gewoon posts.

[...]

Advanced settings aanzetten, dan Settings -> Indexers -> RSS Sync Interval. Waarde invullen in minuten.
Ah ugh, dat maakt natuurlijk niets uit als die overige dingen om de minuut staan :P

Dacht even de nas wat meer rust te kunnen gunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freakster86 schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:14:
[...]

Ah ugh, dat maakt natuurlijk niets uit als die overige dingen om de minuut staan :P

Dacht even de nas wat meer rust te kunnen gunnen :)
Als je daarmee denkt de NAS ooit in sleep mode te krijgen dan moet ik je inderdaad teleurstellen. Dat combineert gewoon niet met software die bedoeld is om altijd connected te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Iemand die weet hoe ik op mijn Mac wijzigingen kan aanbrengen in de door Sonarr aangemaakte tv-folders zonder telkens een wachtwoord in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

[...]

Nee hoor.
toen ik keek was de site online en bereikbaar,
ook via http://www.downforeveryoneorjustme.com/
nu trouwens ook gewoon bereikbaar hier.
zal wel een tijdelijke hic-up geweest zijn dan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:11:
[...]

[...]

Vind zo rond de nabij de 60 series toch nog behoorlijk.En er is niks bullshit aan, of het nu een repost is of niet who cares, missen doe ik hem niet en daar ging het om! (en ook geen shitload failed downloads tussendoor en ook geen crap release groepen!)

Ik zie andere met betaalde aanbieders meer problemen hebben als ik maar nu dwalen we af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik kom er zojuist achter dat mijn SABNZB is gestopt op mijn Syno. Handmatig weer aanzetten heeft geen effect. Meer mensen die hier last van hebben. Gebruik versie 0.7.19-11 en python 2.7.80-11.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je hem kan starten (en hij stopt daarna), dan kan je de log even bekijken. Wellicht staan daar wel hints in waarom hij crasht tijdens het opstarten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik Sonarr (voorheen: NZBDrone) gewoon als alternatief voor SickBeard gebruiken, en de rest hetzelfde laten? Dat zou wel ideaal zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:47:
[...]
Ik zie andere met betaalde aanbieders meer problemen hebben als ik maar nu dwalen we af.
Niet het feit dat je niet betaalt voor je indexer maar die veel te grote RSS-interval is waar ik moeite mee heb. Dat kan alleen maar werken als je onwijs veel mazzel hebt, of een heel slechte indexer die toevallig alleen jouw series post ofzo.
Sherlock schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:27:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik Sonarr (voorheen: NZBDrone) gewoon als alternatief voor SickBeard gebruiken, en de rest hetzelfde laten? Dat zou wel ideaal zijn! :)
Dat kan, maar ik zou even wachten met de overstap. Trakt is volgens mij nog niet helemaal terug na de grote update die ze gisteren doorvoerden en zonder Trakt werkt Sonarr niet heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Sherlock schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:27:
[...]

Jup! Ik gebruik zelf CouchPotato + Sonarr + NZBGet (die vind ik weer fijner dan SabNZBd)
NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:36:

Dat kan, maar ik zou even wachten met de overstap. Trakt is volgens mij nog niet helemaal terug na de grote update die ze gisteren doorvoerden en zonder Trakt werkt Sonarr niet heel lekker.
Klopt, als je een serie wil toevoegen aan Sonarr gebruikt hij inderdaad trakt.tv om een serie op te zoeken. Als ik nu een willekeurige serie wil toevoegen krijg ik een foutmelding. Trakt.tv is wel weer online (het inlogscherm is echt super cool, Breaking Bad!) , maar Sonarr moet vast iets aanpassen nu in de programmatuur. (er is nu in ieder geval iets met de API).

[ Voor 67% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2014 11:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens Trakt zou alles wat Sonarr gebruikt nog moeten werken. Maar de manier waarop Trakt deze upgrade gedaan heeft is ronduit achterlijk en ik heb de Sonarr devs vandaag nog niet gesproken dus geen idee waar ze nu staan. Je kan series trouwens wel toevoegen als je hun TVDB-ID gebruikt door in plaats van op serienaam te zoeken op "tvdbid:12345" waarbij je uiteraard het goeie id invult. Series die je al hebt importeren gaat zo trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:36:
[...]
Thanks, ik wacht nog even dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:39:
Volgens Trakt zou alles wat Sonarr gebruikt nog moeten werken. Maar de manier waarop Trakt deze upgrade gedaan heeft is ronduit achterlijk en ik heb de Sonarr devs vandaag nog niet gesproken dus geen idee waar ze nu staan. Je kan series trouwens wel toevoegen als je hun TVDB-ID gebruikt door in plaats van op serienaam te zoeken op "tvdbid:12345" waarbij je uiteraard het goeie id invult. Series die je al hebt importeren gaat zo trouwens niet.
Zag dat toevallig net ook. "imdb:id" werkt eventueel ook nog. Moet nog wat series overzetten van een andere harde schijf, dus dan komt het handig uit dat het nog kan via eventueel tvdb/imdb.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
@NME

Kun je mij misschien uitleggen waarom als ik rss feed op 120 zet hij toch nog het onderstaande uitvoerd

Als de rss feed 120 minuten niks doet dan hoeft toch ook niet elke minuut het bovenstaande te gebeuren
Zou toch mooie zijn als dat ook gelijk liep met rss feed 120 of nog beter dat je de rss feed kan instellen op 600 of meer. (is een keuze die dan zelf maak)

[ Voor 35% gewijzigd door _Mitchie_ op 30-12-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:39:
Ik weet niet of het zo belachelijk is, heb genoeg devs tussen in de API v2 community zien zitten om te testen en troubleshooten.
Als een app/dev welke gebruik maakt van Trakt hier niet op inspringt dan zou je er iets van kunnen zeggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Mitchie_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:42:
@NME

Kun je mij misschien uitleggen waarom als ik rss feed op 120 zet hij toch nog het onderstaande uitvoerd

Als de rss feed 120 minuten niks doet dan hoeft toch ook niet elke minuut het bovenstaande te gebeuren
Zou toch mooie zijn als dat ook gelijk liep met rss feed 120 of nog beter dat je de rss feed kan instellen op 600 of meer. (is een keuze die dan zelf maak)
Euh. Die RSS-feeds checken duidt alleen op hoe vaak jouw indexer benaderd wordt om te kijken of er nog nieuwe releases zijn. Die twee taken die jij noemt zijn heel iets anders. De eerste geeft aan hoe vaak Sonarr kijkt of je nog iets nieuws hebt gedownload, de tweede zal iets te maken hebben met het weggooien van overbodige bestanden. Het is niet alsof Sonarr één magisch getalletje heeft op basis waarvan alle scheduled tasks draaien, want sommige dingen moeten gewoon eens per minuut gebeuren terwijl andere dingen niet vaker dan een keer per dag nodig zijn...
schumi2004 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:08:
[...]

Ik weet niet of het zo belachelijk is, heb genoeg devs tussen in de API v2 community zien zitten om te testen en troubleshooten.
Als een app/dev welke gebruik maakt van Trakt hier niet op inspringt dan zou je er iets van kunnen zeggen toch?
Trakt heeft die v2 van de API achter gesloten deuren ontwikkeld. Goed, die deuren konden open, maar het is niet alsof Trakt heel goed naar 3rd party devs heeft gecommuniceerd dat er überhaupt iets mee gedaan werd. Verder is het niet meer dan normaal om aan te nemen dat v1 van de API gewoon zou blijven werken en pas na een tijdje decommissioned wordt, maar vorige week werd er even tussen neus en lippen door gezegd dat stukjes van v1 een 503 error zouden gaan geven en slechts een subset van de features van v1 direct na het live gaan van v2 nog zou werken. Zonder erbij te zeggen wélke features stuk zouden gaan. Dus dan heb je als developer een week de tijd om te kijken óf er features die jij nodig hebt stuk gaan of niet en om daar fixes voor te bouwen, want v1 ging tegelijkertijd (half) stuk met de release van v2. Dat is ronduit idioot en druist gewoon tegen het hele principe van versioning in je API in. Trakt heeft aangegeven dat die halve drop van support in v1 komt door "tijdsdruk". IMO is dat bullshit, als er zo veel andere services afhankelijk van je zijn is het jouw verantwoordelijkheid als contentaanbieder om te zorgen dat je content consumers makkelijk kunnen meegroeien. Als ze twee weken meer de tijd hadden genomen om die API te fixen had v1 nog volledig gewerkt en was er geen probleem of paniek geweest.

Daar komt nog bij dat Trakt zomaar ineens even overstapt van TVDB als bron naar TMDB. Juist omdat media centers als XBMC en Plex vrijwel allemaal hun data van TVDB halen is dat nogal een vreemde keuze en de developers van Sonarr zijn dan ook huiverig voor wat die overstap doet met de metadata. Ik zou als ik hun was onderhand de nadelen van het direct aanspreken van TVDB voor lief nemen en dan maar alles uit TVDB halen in plaats van uit Trakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:33:
Trakt heeft die v2 van de API achter gesloten deuren ontwikkeld. Goed, die deuren konden open, maar het is niet alsof Trakt heel goed naar 3rd party devs heeft gecommuniceerd dat er überhaupt iets mee gedaan werd. Verder is het niet meer dan normaal om aan te nemen dat v1 van de API gewoon zou blijven werken en pas na een tijdje decommissioned wordt, maar vorige week werd er even tussen neus en lippen door gezegd dat stukjes van v1 een 503 error zouden gaan geven en slechts een subset van de features van v1 direct na het live gaan van v2 nog zou werken. Zonder erbij te zeggen wélke features stuk zouden gaan. Dus dan heb je als developer een week de tijd om te kijken óf er features die jij nodig hebt stuk gaan of niet en om daar fixes voor te bouwen, want v1 ging tegelijkertijd (half) stuk met de release van v2. Dat is ronduit idioot en druist gewoon tegen het hele principe van versioning in je API in. Trakt heeft aangegeven dat die halve drop van support in v1 komt door "tijdsdruk". IMO is dat bullshit, als er zo veel andere services afhankelijk van je zijn is het jouw verantwoordelijkheid als contentaanbieder om te zorgen dat je content consumers makkelijk kunnen meegroeien. Als ze twee weken meer de tijd hadden genomen om die API te fixen had v1 nog volledig gewerkt en was er geen probleem of paniek geweest.
Daar heb je een punt, heb het droppen van een subset van v1 gemist. Was ook geen dev maar zat er tussen omdat ik VIP was/ben.
Daar komt nog bij dat Trakt zomaar ineens even overstapt van TVDB als bron naar TMDB. Juist omdat media centers als XBMC en Plex vrijwel allemaal hun data van TVDB halen is dat nogal een vreemde keuze en de developers van Sonarr zijn dan ook huiverig voor wat die overstap doet met de metadata. Ik zou als ik hun was onderhand de nadelen van het direct aanspreken van TVDB voor lief nemen en dan maar alles uit TVDB halen in plaats van uit Trakt...
Ook terecht. Ben zelf ook benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:38:
[...]

Daar heb je een punt, heb het droppen van een subset van v1 gemist. Was ook geen dev maar zat er tussen omdat ik VIP was/ben.
Ik ook, en volgens mij hebben de Sonarr devs ook allemaal een VIP-account. Maar uiteindelijk werd die featuredrop dus veel te laat aangekondigd en dan ook nog eens rond de kerst waarbij iedereen eigenlijk andere (sociale) verplichtingen heeft. Gelukkig hebben de mensen van Trakt wel excuses aangeboden voor de slechte communicatie en beterschap beloofd voor de toekomst, maar dat maakt het nu niet minder rot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zie hier in de source-code in ieder geval nog een verwijzing naar http://api.trakt.tv, ik weet niet of dit nu naar apiv2 moet verwijzen. Maar goed, geduld is een schone zaak denk ik maar zo :P

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2014 16:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Ben op zich best tevreden over Sonarr, het doet zijn werk.
Was alleen benieuwd of het mogelijk was om Sonarr zo in te stellen dat hij niet 24/7 mijn NAS wakker houdt. Helaas blijkt dit niet het geval dus dan zet ik hem elke dag uit en laat ik hem de volgende dag de gemiste serie (33 series staan erin Sonarr) weer binnen hengelen.
Dit werkt voor mij en is een klein handeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FREAKJAM schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:16:
Ik zie hier in de source-code in ieder geval nog een verwijzing naar http://api.trakt.tv, ik weet niet of dit nu naar apiv2 moet verwijzen. Maar goed, geduld is een schone zaak denk ik maar zo :P
Alle calls die Sonarr doet naar op de Trakt API zouden ook nog in v1 moeten werken. Tenminste, dat zei Trakt vooraf. Lastig te zeggen nu de API nog steeds plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
_Mitchie_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:47:
Ben op zich best tevreden over Sonarr, het doet zijn werk.
Was alleen benieuwd of het mogelijk was om Sonarr zo in te stellen dat hij niet 24/7 mijn NAS wakker houdt. Helaas blijkt dit niet het geval dus dan zet ik hem elke dag uit en laat ik hem de volgende dag de gemiste serie (33 series staan erin Sonarr) weer binnen hengelen.
Dit werkt voor mij en is een klein handeling
Waarom zou dat niet kunnen? Als het goed is, is het enige dat de ANS wakker kan houden het scannen van de drone factory folder, maar dat kan je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Caelorum schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:07:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Als het goed is, is het enige dat de ANS wakker kan houden het scannen van de drone factory folder, maar dat kan je uitzetten.
Weet je dat zeker? Er zijn nog meer scans die Sonarr met enige regelmaat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Ik vraag met net als nme af of dat wel kan want :

Ik heb zelf het idee dat de nas wakker wordt gehouden doordat sonarr de onderstaande taken blijft uitvoeren :

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik graag

[ Voor 28% gewijzigd door _Mitchie_ op 30-12-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Sherlock schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:14:
Bij mij draaien SB, CP en SabNZB al een paar jaar op de htpc (Windows 7) tot volle tevredenheid. Het laatste jaar (ongeveer) heb ik de Pirate Bay versie van Sickbeard gedraaid, echter sinds TPB opgedoekt is ergens in december krijg ik vrijwel geen series meer binnen. Wellicht dat het tijd wordt voor iets anders voor mij.

edit:
extra info: normaal gesproken staat de htpc vrijwel elke dag aan, maar het wil ook wel eens voorkomen dat dat een paar dagen niet het geval is. Dit was ook de reden dat ik van nzb's naar torrents "moest", omdat de afleveringen die ik wilde hebben dan al weer verwijderd waren.
Na het proberen van Nzbdrone/Sonarr en SickGear ben ik bij deze uitgekomen. Een 'gewone' Sickbeard met een heleboel torrents: https://github.com/junalmeida/Sick-Beard
Wellicht is dat ook wat voor jou, het is in ieder geval de gemakkelijkste overstap. ;-)

Na nog eens lezen: ik las het alsof je de Mr Orange fork gebruikte, daar kwam ik vanaf. Maar misschien dat je deze al gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

NMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:51:
[...]

Alle calls die Sonarr doet naar op de Trakt API zouden ook nog in v1 moeten werken. Tenminste, dat zei Trakt vooraf. Lastig te zeggen nu de API nog steeds plat ligt.
Nieuwe versie Sonarr is uit. Geen Trakt API in de nieuwe release of voor nu tvdb als primary source.

2.0.0.2549 - Dec 30 2014
Fixed Replaced trakt with tvdb as data source

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2014 23:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mooi, dat betekent meteen minder issues met traag verversende caches. :P
_Mitchie_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:27:
[...]

Ik vraag met net als nme af of dat wel kan want :

Ik heb zelf het idee dat de nas wakker wordt gehouden doordat sonarr de onderstaande taken blijft uitvoeren :

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik graag
Alle scheduled tasks houden het systeem wakker, niet alleen die twee voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 07:13
Ik lees zelf al een tijd mee met dit topic, maar reageer eigenlijk nooit.

Zag nu toch de discussie over de slaapstand van de nas in combi met sonarr. Aangezien dit bij mij wel werkt reageer ik nu toch maar eens om zo weer wat info terug te geven ;)

Mijn nas gaat keurig in slaapstand terwijl sonarr actief is. Zonder te checken (maar dat kan de komende dagen als dat nodig is) is de oplossing om de logies en database te verplaatsen. Sonarr voert taken uit welke altijd in de logfile gelogd worden, wat dus activiteit betekent en dus geen slaapstand. Ikzelf heb een USB stick in de nas en heb dus de gehele directory van sonarr op de USB stick staan. De usb stick gaat nu inderdaad niet meer in slaapstand, maar de nas wel.
Het verplaatsen heb ik gedaan door een symbolic link aan te maken naar de map op de USB stick aangezien je in sonarr niet de locatie van de data folder ed op kunt geven.

Ik heb zelf de rss scan interval uit staan (doe dit handmatig, maar heb ook niet mega veel series), maar ik verwacht dat als deze aan staat de nas alleen wakker wordt op die momenten en tussendoor (tenzij de interval te kort is om in slaapstand te gaan natuurlijk) gewoon zal slapen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amargedon op 31-12-2014 08:05 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mbt de laatste 100 posts tov het uitzetten, is het volgende wat ik net toevallig zag interressant (en leuk opgelost!):
Indexer-Integration
When searching, drone will request the first 100 results, if more than 90 successful results are returned it will request the next 100 results from the indexer, to a maximum of 1000 results. If the indexer doesn't support paging, we make every effort to avoid requesting additional results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik krijg in Sonarr / NzbDrone hele vage url's voor sommige series. Deze series kan ik dan ook niet meer benaderen in de webomgeving van Sonarr / NzbDrone

Een nzbdrone url die ik krijg is: http://sonarr_ip:sonarrport/series/http://trakt.tv/shows/serie-naam (deze doet het niet)
Terwijl een wel werkende url er zo uit ziet: http://sonarr_ip:sonarrport/series/serie-naam

Als ik het tussenliggende stuk http://trakt.tv/shows/ uit het adrs haal kan ik de serie nog steeds niet benaderen.

Komt iemand dit probleem bekend voor en heeft er iemand een oplossing? Ik zie het probleem nergens op internet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mystic Spirit schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:30:
Ik krijg in Sonarr / NzbDrone hele vage url's voor sommige series. Deze series kan ik dan ook niet meer benaderen in de webomgeving van Sonarr / NzbDrone

Een nzbdrone url die ik krijg is: http://sonarr_ip:sonarrport/series/http://trakt.tv/shows/serie-naam (deze doet het niet)
Terwijl een wel werkende url er zo uit ziet: http://sonarr_ip:sonarrport/series/serie-naam

Als ik het tussenliggende stuk http://trakt.tv/shows/ uit het adrs haal kan ik de serie nog steeds niet benaderen.

Komt iemand dit probleem bekend voor en heeft er iemand een oplossing? Ik zie het probleem nergens op internet terug.
Heb je de laatste versie? Anders update Sonarr naar de laatste versie. Trakt heeft recent trakt.tv geupdate en Sonarr babbelt veel met de trakt API en dat werkt volgens mij nog niet goed. De laatste versie van Sonarr babbelt nu met tvdb ipv met trakt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ja ik heb de laatste versie. Het lijkt erop dat ik gewoon even geduld moet hebben. De URL's lijken langzamerhand allemaal het trakt.tv tussenvoegsel kwijt te raken. Kennelijk is dat iets wat bij de omzetting hoort.

Ik heb voor de zekerheid even op update library geklikt om te kijken of dat helpt. De update loopt. Als hij klaar is zal ik laten weten of de url's allemaal weer ok zijn.

Edit:
Na een library update is alles weer OK. Ook ander artwork gekregen, dus het zal wel met de switch van trakt naar tvdb te maken hebben. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-01-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Ik heb zelf die handleiding nog eens doorgenomen maar 1 ding is mij niet duidelijk.
Kan je couchpotato opzetten zonder betalende usenet account?
Als ik die prijzen zie voor usenet accounts bekijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ja dan is v.a. 3 euro best een hoop geld voor het aanbod :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
dotacom schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:28:
Ik heb zelf die handleiding nog eens doorgenomen maar 1 ding is mij niet duidelijk.
OMG 8)7

Het is wel mogelijk, maar je zit met retentie... Ik zou toch gaan voor die 3 euro per maand:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Amargedon schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:04:
Ik.... Zonder te checken (maar dat kan de komende dagen als dat nodig is) is de oplossing om de logies en database te verplaatsen. Sonarr voert taken uit welke altijd in de logfile gelogd worden, wat dus activiteit betekent en dus geen slaapstand. Ikzelf heb een USB stick in de nas en heb dus de gehele directory van sonarr op de USB stick staan. De usb stick gaat nu inderdaad niet meer in slaapstand, maar de nas wel.
Het verplaatsen heb ik gedaan door een symbolic link aan te maken naar de map op de USB stick aangezien je in sonarr niet de locatie van de data folder ed op kunt geven.
....
Ik ben hier helaas niet super in thuis. Zou je het bovenstaande wat meer voor dummies kunnen uitleggen? Ik heb een USB-stick in mij Synology zitten.
Op welke plekken in de confoguratie Sonarr moet ik locaties aanpassen en welke mappen moet ik op de usb-stick aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
dotacom schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:28:
Couchpotato heeft ook gewoon torrent support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Na maanden Sonarr (torrents branch) te gebruiken, lukte me het vandaag plots niet om een serie toe te voegen. enkele dagen geleden had ik ook al gemerkt dat Trakt een metamorfose had ondergaan en m'n trakt Android apps nietmeer werkten...
Nu zag ik op m'n synology een update voor Sonarr en mono staan, deze dus geïnstalleerd, maar nu werkt er helemaal niets meer:
[GET] Internal Server Error: /api/queue

Nu merkte ik dat m'n Indexers en Download Clients allemaal verdwenen zijn, en toevoegen lukt ook nietmeer: [POST] Internal Server Error: /api/indexer/test
Ook even terug gegaan naar de Master branch, maar dan komen er errors voorbij opzoek naar Torrent configs.

Enigste optie is sonar opnieuw installeren vrees ik...

Ondersteunt Sonarr by default torrents ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, maar ze zijn al meer dan een maand geleden gestopt met die torrents branch en die zit sindsdien in de develop branch. Gewoon even switchen dus.

Als je blijkbaar zo lang al niet in de gaten hebt dat je branch niet meer up to date gehouden wordt is het misschien een goed idee om überhaupt de master branch te gebruiken. De beta-channel is voor mensen die zichzelf een beetje up to date houden, niet om even snel wat nieuwe features te hebben. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 03-01-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
NMe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:39:
Nee, maar ze zijn al meer dan een maand geleden gestopt met die torrents branch en die zit sindsdien in de develop branch. Gewoon even switchen dus.

Als je blijkbaar zo lang al niet in de gaten hebt dat je branch niet meer up to date gehouden wordt is het misschien een goed idee om überhaupt de master branch te gebruiken. De beta-channel is voor mensen die zichzelf een beetje up to date houden, niet om even snel wat nieuwe features te hebben. ;)
Oh, was het zo simpel...

errors zijn verdwenen en oude config is er weer, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 07:13
Politoer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Ik ben hier helaas niet super in thuis. Zou je het bovenstaande wat meer voor dummies kunnen uitleggen? Ik heb een USB-stick in mij Synology zitten.
Op welke plekken in de confoguratie Sonarr moet ik locaties aanpassen en welke mappen moet ik op de usb-stick aanmaken?
Ik zal het proberen uit te leggen, mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag :)

Sonarr maakt standaard een map aan waar alle data (configuratie, database, logfiles, ed) in staan. Deze map staat bij mij in de home folder van de gebruiker waarmee het proces gestart wordt. Ik heb een eigen gebruiker hiervoor aangemaakt, dus bij mij staat dit in /volume1/homes/<gebruiker>/.config. Hierin staat een map met de naam NzbDrone.
Je zal op je eigen systeem even moeten kijken waar deze map staat, ik weet niet hoe dat met een standaard package ingesteld wordt/staat als je deze vanaf SynoCommunity installeert.

Als je eenmaal de map gevonden hebt:
1) Sluit Sonarr af (we willen geen actief proces omdat de data dan kan veranderen)
2) Verplaats de gehele map NzbDrone naar de USB stick
3) Maak een symbolic link. Dit doe je door het volgende commando te gebruiken: ln -s <doel> <naam>
Voor <doel> vul je het pad naar je USB stick in, zoals in mijn geval /volumeUSB1/usbshare1-2/NzbDrone
Voor <naam> vul je de naam van de link in. Dit moet NzbDrone zijn aangezien het de naam van de map was en waar Sonarr dus naar zal zoeken bij het opstarten.
4) Start Sonarr

Voor de rest blijven de zaken hetzelfde. Het systeem denkt dat de map nog staat waar deze stond (in de .config map), maar onderhuids is deze verplaatst en zorgt de symbolic link ervoor dat de data nog steeds gevonden kan worden. Hierdoor wordt echter de data op de USB stick gebruikt waardoor de interne harde schijf rust krijgt en dus in slaapstand kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik wil graag XDM proberen op een Openelec build, omdat Sickpotatohead en Audo telkens maar even werken. Als de computer eruit klapt om welke reden dan ook is (lijkt) het onmogelijk de servers van sickrage en couchpotato weer te starten?

Maar hoe krijg ik het voor elkaar op XDM op mijn Openelec HTPC te krijgen? Nergens kan ik ook maar een (deel) van een installatie guide vinden (ja, alleen voor windows...). Kan iemand me op weg helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 04-01-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo headphones draait best goed op mijn xpenology maar het vreemde is dat er vanzelf artiesten bijkomen die ik 1 niet ken en 2 er zelf niet bij heb gezet in de want list.
Heb ik ergens per ongeluk iets verkeerd bij de settings staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

barrymossel schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:25:
Ik wil graag XDM proberen op een Openelec build, omdat Sickpotatohead en Audo telkens maar even werken.
XDM wordt maar heel sporadisch doorontwikkeld door lad1337. Weet je zeker dat je daar tijd in wil investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kwam hier een paar keer Sonarr tegen, heb even gekeken naar het programma en moet zeggen het bevalt wel goed. Lekker snel en overzichtelijk. Vooral dat hij ook echt kijkt wat voor soort versie bestand je hebt (SD/WEB-DL/DVD), zodat je die kan vervangen. Tevens is de kalender view ook erg makkelijk om te zien of alles gedownload is.

heb tot nu toe sickrage draaien en die bevalt me ook erg goed, doordat deze ook gelijk de dutch subs download waar nodig en kijkt of er al subs ingebakken zitten in het bestand. Dit zit helaas zover ik heb kunnen vinden niet in Sonarr, en dat is toch eigenlijk een kleine dealbreaker. Weet iemand of de intentie er is om dit er in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NMe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:47:
[...]

XDM wordt maar heel sporadisch doorontwikkeld door lad1337. Weet je zeker dat je daar tijd in wil investeren?
Nou ja en nee. Gisteren een htpc geinstalleerd en voor het eerste ook Sickbeard en Couchpotato erop gezet (via Sickpotato en Audo). Alleen waren beide onbereikbaar na een geforceerde reboot. De htpc is voor mijn zwager die niks van computers snapt, zover het geen Youporn betreft. Daarom wil ik eigenlijk een mongool-proof set-up en dat is volgens mij met die eerder genoemde downloaders niet mogelijk... Vandaar dat ik het wilde testen met XDM.

Momenteel heb ik Audo prima werkend, maar ik verwacht dat alles er na een harde reboot weer uit ligt (en rara, wie kan er dan op komen draven?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XDM is IMO nog veel ingewikkelder om goed draaiend te houden dan Sickbeard, Couchpotato, enz. zijn. Wat dat betreft is Sonarr de enige tool die wel een beetje lekker werkt als je niet heel erg goed weet wat je doet, maar ook dat is niet "mongool-proof" zoals je het noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Amargedon schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:03:
[...]

Ik zal het proberen uit te leggen, mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag :)

....
Hartelijk dank Armageddon. Ik begrijp dat ik Telnet op mijn PC moet installeren. Vervolgens moet ik leren welke commando's ik dan moet gebruiken. Dat is nog nieuw voor mij en daar met ik eens goed voor gaan zitten. Op dit moment ontbreekt mij daar de tijd voor. Als het zover is en ik kom er niet uit hoop ik nog een keer een beroep op je te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neem asjeblieft Putty en niet Telnet. 8)7

De directory die je hebben moet vind je trouwens onder System in Sonarr. Daar staat netjes je AppData-folder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NMe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:49:
XDM is IMO nog veel ingewikkelder om goed draaiend te houden dan Sickbeard, Couchpotato, enz. zijn. Wat dat betreft is Sonarr de enige tool die wel een beetje lekker werkt als je niet heel erg goed weet wat je doet, maar ook dat is niet "mongool-proof" zoals je het noemt.
Hmm, lastig. CouchPotato heb ik nu in ieder geval draaiend. En ik heb een backup van Openelec gemaakt, die ik altijd kan terugzetten, zodat (als het goed is) alles dan weer draait als die wordt teruggezet...

Sickbeard heb ik nog niet lekker aan het werk. Hij houdt bijvoorbeeld geen rekening met "ignore words", waardoor ook Franse episodes worden gedownload (en afleveringen met hardcoded subs). Verder gaat het post-processing nog niet helemaal lekker, maar daar moet ik nog even aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je moet ignored words even instellen via Internet Explorer. Ik heb er zelf ook last van dat hij het via Google Chrome niet opslaat.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
FREAKJAM schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:58:
Je moet ignored words even instellen via Internet Explorer. Ik heb er zelf ook last van dat hij het via Google Chrome niet opslaat.
Dat zou kunnen, maar volgens mij is het niet het probleem dat ze niet worden opgeslagen, maar juist dat ze niet worden gebruikt... Vanavond maar eens even proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Mannen,

Misschien vraag ik naar de makkelijke weg, maar in de startpost kon ik het niet vinden. Ik hoor al een tijdje mensen om mij heen over CoachPotato en SickBeard. Oftewel: geautomatiseerd downloaden (toch?)

Even in het kort wat ik thuis heb staan
- HTPC (MediaPortal i.c.m. MPTV-series en MovingPictures)
- SABNzb (i.c.m. Eweka payserver)
- Spotnet

Nu is mijn vraag eigenlijk. Hoe kan ik nu CoachPotato/Sickbear het beste configureren? Het liefste wil ik natuurlijk ook gewoon via mijn IMDB app op m'n iPhone of via trakt.tv (ja ik heb daar al een account geconfigureerd) films toevoegen aan m'n download list, maar het gaat met name om het instellen van de providers.

Ik vind Spotnet fijn, omdat ik daar makkelijk 1080p materiaal inclusief dutch subs kan vinden. Ik heb SubCentral draaien in MediaPortal, maar ik heb er nog geen ervaring mee.

Wie of wie zou mij willen/kunnen helpen, of in ieder geval een schopje de juiste kant op kunnen geven?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb je zelf een HTPC samengesteld? Dan is het heel makkelijk om te doen.

Gebruik de handleidingen om SB en CP te installeren. Let bij SB even op welke fork je gebruikt, of pak Sickrage of Sonar. In de handleiding staat ook hoe je SB en CP kan linken aan SAB.

Met providers bedoel je NZB providers? Oftewel diensten die SB en CP gebruiken om de films/series te zoeken? Hiermee kunnen we je niet helpen. Je kan eventueel wel Spotweb installeren (spotnet maar dan webbased) en die gebruiken als provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
wars schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:37:
Ondersteunt Sonarr by default torrents ondertussen?
De develop branch wel, maar dat antwoord heb je al gehad :)

Nog een tip: Bij settings/mediamanagement, vind je eeen optie om hardlinks te gebruiken ipv copy.
Zo kan je je torrent file blijven seeden als je dat wil, en zit je niet met dubbele bestanden. Let er wel op dat je series niet over meerdere hardeschijven kunnen staan, dan werkt hardlinking niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 05-01-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
EJPostema schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:52:
Heb je zelf een HTPC samengesteld? Dan is het heel makkelijk om te doen.

Gebruik de handleidingen om SB en CP te installeren. Let bij SB even op welke fork je gebruikt, of pak Sickrage of Sonar. In de handleiding staat ook hoe je SB en CP kan linken aan SAB.

Met providers bedoel je NZB providers? Oftewel diensten die SB en CP gebruiken om de films/series te zoeken? Hiermee kunnen we je niet helpen. Je kan eventueel wel Spotweb installeren (spotnet maar dan webbased) en die gebruiken als provider
Ja HTPC heb ik zelf samengesteld, zie eventueel mijn inventaris.
Het installeren van CoachPotato en SickBeard is niet zo zeer het probleem, maar inderdaad de NZB providers. Ik snap overigens helemaal als daar geen hulp op geboden mag worden.

Wellicht dat deze vraag wel beantwoord mag worden: Als ik Spotweb als provider zou gebruiken, heb je dan geen gezeur met encrypted nzb's en redirects etc (zoals je wel in Spotnet) hebt?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
EricNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Ja HTPC heb ik zelf samengesteld, zie eventueel mijn inventaris.
Het installeren van CoachPotato en SickBeard is niet zo zeer het probleem, maar inderdaad de NZB providers. Ik snap overigens helemaal als daar geen hulp op geboden mag worden.

Wellicht dat deze vraag wel beantwoord mag worden: Als ik Spotweb als provider zou gebruiken, heb je dan geen gezeur met encrypted nzb's en redirects etc (zoals je wel in Spotnet) hebt?
dat gezeur heb je helaas ook als je spotweb als provider gebruikt.

Deze kan enkel de spotweb/net nzb's doorsturen naar nzbget/sabnzbd. Wanneer hier een dummy in staat en de link in het commentaar oid dan kan deze niet gebruikt worden door SB/CP

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]