Of je maakt gebruik van verschillende categorieën met dezelfde destination en zorgt ervoor dat de serie maar in 1 tool bekend is.NMe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Dat kan wel, maar dan moet je één van de twee vertellen dat 'ie niet mag downloaden.
NMe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:28:
[...]
--KNIP--
[...]
Sinds wanneer heeft Mono iets te maken met NzbGet?
--KNIP--

Ik heb SickBeard en Sonarr naast elkaar draaien. Werkt prima.
In NZBGet 2 verschillende categorieën en verschillende destinations.
Voor SickBeard uiteraard nzbToSickbeard.py.
Alle files komen uiteindelijk in dezelfde map terecht. Soms komt het voor dat een aflevering dubbel wordt gedownload. NZBGet geeft heel zelden een melding van een duplicaat.
In NZBGet 2 verschillende categorieën en verschillende destinations.
Voor SickBeard uiteraard nzbToSickbeard.py.
Alle files komen uiteindelijk in dezelfde map terecht. Soms komt het voor dat een aflevering dubbel wordt gedownload. NZBGet geeft heel zelden een melding van een duplicaat.
Torrent support werkt verbazingwekkend goed moet ik zeggen, nu nog films en het is af.CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:47:
[...]
Ik moet wel zeggen Sonarr voegt wel steeds nieuwe (nuttige) features toe.
Dus het kan alleen maar beter worden uiteindelijk.
Wat ik me wel af vroeg, Sonarr verwijderd niet de downloads uit je Torrent client queue (Transmission) of zou ie dat wel moeten doen?
Heb ratio disabled dus hij zou meteen weg moeten zijn.
Als jouw torrentclient aan Sonarr vertelt dat hij klaar is met seeden en je hebt in Sonarr ingesteld dat hij completed downloads moet verwijderen uit je download client, dan verwijdert 'ie 'm.
Ratio "disablen" of op 0 zetten kan meestal niet. Druist ook nogal tegen het principe van torrents in. Weet je zeker dat je niet ingesteld hebt dat je oneindig wil blijven seeden?
Ratio "disablen" of op 0 zetten kan meestal niet. Druist ook nogal tegen het principe van torrents in. Weet je zeker dat je niet ingesteld hebt dat je oneindig wil blijven seeden?
[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 09-01-2015 21:33 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Films zou idd geweldig zijn, sonarr werkt zo belachelijk goedschumi2004 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:03:
[...]
Torrent support werkt verbazingwekkend goed moet ik zeggen, nu nog films en het is af.
BronIts been almost 2 years since we started v2 and there is still tons that we could do in the realm of TV alone, this stuff can't be thrown together over night.
We realize this is the number one voted feature and has been since it will added, but we feel there is more we can do in the world of do one thing well before we take on movies.
[ Voor 4% gewijzigd door SpaceK33z op 10-01-2015 00:27 ]
Heb ook de develop versie draaien en verbaasde me erover hoe simpel en vlot de torrent support was.
Nu dacht ik , laat me eens een Vlaamse serie (biker boys) instellen die zeker beschikbaar is op kat.pH en kijken of hij die binnentrekt.
Dit lukt dus niet.
Iemand hier ervaring mee?
Ben ik misschien vergeten nog een parameter te configureren?
Nu dacht ik , laat me eens een Vlaamse serie (biker boys) instellen die zeker beschikbaar is op kat.pH en kijken of hij die binnentrekt.
Dit lukt dus niet.
Heb er voor Vlaamse serie De Ridder een profile voor aangemaakt en die Flemish genoemd. Toen lukte het wel.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zal nog eens checken, zou zomaar kunnen dat ie oneindig aan seeden isNMe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:32:
Als jouw torrentclient aan Sonarr vertelt dat hij klaar is met seeden en je hebt in Sonarr ingesteld dat hij completed downloads moet verwijderen uit je download client, dan verwijdert 'ie 'm.
Dat er genoeg te verbeteren viel ten opzichte van SB ben ik het helemaal mee eens, maar films? Wat mis je dan nog bij Couchpotato? Een van de fijnste tools imho, met een zeer actieve ontwikkelaar. (En dat al jaren, dat moet je bij de rest nog maar zien.)schumi2004 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:03:
[...]
Torrent support werkt verbazingwekkend goed moet ik zeggen, nu nog films en het is af.
Nederlandse en Vlaamse series houden zich vaak niet aan het naming scheme dat de scene heeft afgesproken. Zou best kunnen dat daar iets niet goed zit waardoor Sonarr er geen chocola van kan maken.laibr schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:03:
Heb ook de develop versie draaien en verbaasde me erover hoe simpel en vlot de torrent support was.
Dit lukt dus niet.
Ik vind CP het eigenlijk net niet op heel veel vlakken. Je Library is niet goed te managen, hij trekt nog steeds vaak buitenlandse sinds binnen een negeert daarbij soms zelfs mijn blacklisted words, je kan bij mijn weten nergens uitzetten dat je notificaties krijgt van updates van de software als je aan hebt gegeven dat je notificaties wil van downloads en je kan helemaal niets doen aan foldersortering per genre film, CP gooit gewoon alles in één folder en je gaat er maar handmatig mee aan de slag als je wil categoriseren. CP doet te veel dingen nét niet goed om voldoende te zijn voor wat ik wil. Ook ik stap dus meteen over als Sonarr ooit movie support krijgt. Al ga ik er niet van uit dat dat het komende jaar het geval gaat zijn.simonr schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:09:
[...]
Dat er genoeg te verbeteren viel ten opzichte van SB ben ik het helemaal mee eens, maar films? Wat mis je dan nog bij Couchpotato? Een van de fijnste tools imho, met een zeer actieve ontwikkelaar. (En dat al jaren, dat moet je bij de rest nog maar zien.)
Wat ondersteuning betreft is Sonarr trouwens ook Super hoor. Een collega deed deze week een bug report en die was twee uur later gefixt en naar GitHub gepusht. Toen torrentsupport net uitkwam in alfa liep ik tegen een probleem aan dat achteraf specifiek was voor Synology en dat heeft een van de devvers zelfs een hele avond lang via SSH zitten debuggen op mijn NAS.
Waarom zou je je films per genre willen sorteren? Dat kan XBMC (en andere mediacentersoftware) toch gewoon voor je doen?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vind het mechaniek van Sonarr hoe deze failed downloads en de processing doet gewoon top plus zou je alles in 1 tool hebben. Net zoals NMe zegt heeft CP zo nu en dan wel eens kuren, als het eenmaal draait werkt het wel maar het zijn vaak kleine dingen. Is met andere tools net zo hoor maar zou het prettig vinden 1 tool voor alles te hebben.simonr schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:09:
[...]
Dat er genoeg te verbeteren viel ten opzichte van SB ben ik het helemaal mee eens, maar films? Wat mis je dan nog bij Couchpotato? Een van de fijnste tools imho, met een zeer actieve ontwikkelaar. (En dat al jaren, dat moet je bij de rest nog maar zien.)
Waarom niet?
Het werkt zo lekker lui vanuit de bank toch net iets beter als bv elke keer VLC ofzo te moeten opstarten. En nu een poos terug mijn DCB/PVR uitgefikt is en LiveTV nu ook via Kodi loopt heb ik 1 dedicated device voor alles wat ik maar wil.
Oh, ik gebruik het zelf ook wel als ik iets samen met mijn vriendin kijk (met rasp. pi), maar niet iedereen gebruikt mediacentersoftware of andere bibliotheekbeheerdingen en dan is een goede indeling op de HDD toch wel prettig (is het sowieso). Dus kan mij goed voorstellen dat mensen dat missen in CP.
Ah op die manier.Caelorum schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:59:
Oh, ik gebruik het zelf ook wel als ik iets samen met mijn vriendin kijk (met rasp. pi), maar niet iedereen gebruikt mediacentersoftware of andere bibliotheekbeheerdingen en dan is een goede indeling op de HDD toch wel prettig (is het sowieso). Dus kan mij goed voorstellen dat mensen dat missen in CP.
Heb er zelf niet echt de behoefte aan en ik maak voor zowel series als films gebruik van de originele release naam en die is voor mij voldoende. Heb alleen een wel scheiding in normale films en 3d en kids maar verder niets spannends.
Omdat ik ook op andere manieren dan via Kodi mijn films wil kunnen vinden?Jorgen schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:37:
Waarom zou je je films per genre willen sorteren? Dat kan XBMC (en andere mediacentersoftware) toch gewoon voor je doen?
Dat kan Kodi/XBMC prima zonder Genre folders of ik moet iets missen hier?NMe schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:11:
[...]
Omdat ik ook op andere manieren dan via Kodi mijn films wil kunnen vinden?
Ik zeg net dat ik het zonder Kodi wil kunnen. Je weet wel, via het filesystem.
Autosub kan geen subtitles downloaden in de door Sonarr aangemaakte folders. In Sonarr heb ik de volgende permissions staan:
File chmod mask: 0644
Folder chmod mask: 0755.
Deze cijfers heb ik van dit forum genomen. Dit zijn volgens mij ook de standaard settings.
Ik heb via Sonarr de serie The Musketeers toegevoegd. Sonarr maakte netjes de folder aan. Vervolgens vindt AutoSub de subtitle maar als AutoSub de subtitle in de daarvoor bestemde folder wilt plaatsen staat er de volgende melding in de log van AutoSub:
ERROR downloadSubs: Could not write subtitle file. Permission denied? Enough diskspace?
Ja er is genoeg diskspace. Dus permission denied.
Wie heeft er tips?
File chmod mask: 0644
Folder chmod mask: 0755.
Deze cijfers heb ik van dit forum genomen. Dit zijn volgens mij ook de standaard settings.
Ik heb via Sonarr de serie The Musketeers toegevoegd. Sonarr maakte netjes de folder aan. Vervolgens vindt AutoSub de subtitle maar als AutoSub de subtitle in de daarvoor bestemde folder wilt plaatsen staat er de volgende melding in de log van AutoSub:
ERROR downloadSubs: Could not write subtitle file. Permission denied? Enough diskspace?
Ja er is genoeg diskspace. Dus permission denied.
Wie heeft er tips?
0664 en 0775 nemen, aangenomen dat de Autosub-user in dezelfde group zit als Sonarr.
Ik zal het proberen, thnx. Zowel Autosub als Sonarr zijn op een MBP geinstalleerd onder dezelfde (enige) user (als dat is wat je bedoelt met Autosub-user in dezelfde group als Sonarr)
Sonarr en Autosub zullen elk een eigen user op je systeem hebben. Users zijn onderdeel van een group. Geen idee hoe dat precies werkt op OSX.
De cijferreeksen die je me hebt gegeven lukte uiteindelijk. In eerste instantie dacht ik van niet. Die permissions issues had ik vandaag met de serie The Musketeers. AutoSub kon daar de subs niet wegschrijven. Nadat ik de door jou gegeven settings had ingevoerd in Sonarr (en gesaved) liet ik AutoSub weer naar subs zoeken voor Musketeers en ik kreeg weer dezelfde "Permission Denied"-error. Wat bleek: de gewijzigde permissions golden alleen voor de vanaf dan aangemaakte folders. Ik kwam hierachter door twee andere series toe te voegen via Sonarr, 1 episode van elk gedownload en toen AutoSub erop los gelaten. Toen lukte het wel.NMe schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:38:
Sonarr en Autosub zullen elk een eigen user op je systeem hebben. Users zijn onderdeel van een group. Geen idee hoe dat precies werkt op OSX.
Uiteraard, je zal die anderen even zelf moeten chmodden vanaf de commandline, of vanuit de Finder als dat makkelijker is voor je.
Waarom moet alles in aparte packages(synology) gebeuren?
Als Couchpotato naast Sickbeard draait en hetzelfde download dir heeft loopt het niet lekker. Willekeurige bestanden niet uitgepakt worden door Couchpotato. Sickbeard die bijv. The Walking Dead compleet heeft gedownload maar niet verder behandeld en de map in Series folder leeg blijft. De ene keer het wel doet de andere keer rechten errors geeft. En ondertussen mijn upload ratio bij torrent x site naar de knoppen is
.
So moest er even uit.
Moet maar is uitgebreid uitzoeken wat het beste is.
Als Couchpotato naast Sickbeard draait en hetzelfde download dir heeft loopt het niet lekker. Willekeurige bestanden niet uitgepakt worden door Couchpotato. Sickbeard die bijv. The Walking Dead compleet heeft gedownload maar niet verder behandeld en de map in Series folder leeg blijft. De ene keer het wel doet de andere keer rechten errors geeft. En ondertussen mijn upload ratio bij torrent x site naar de knoppen is
So moest er even uit.
[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 11-01-2015 14:42 ]
Waarom zou je überhaupt dezelfde download directory gebruiken? Maak lekker subfolders. En wat heeft dat met losse packages te maken? Klinkt alsof je het de software aanrekent dat je geen idee hebt hoe het werkt...
Ik ben geen expert wat dit betreft maar ik heb vaak zowel couch als sick (of Sonarr) nu samen draaien. Vaak ook nog torrents erbij. Loopt gesmeerd. Heb gewoon een incomplete en complete folder in mijn downloads-folder staan. De downloadprogramma's verplaatsen het automatisch naar complete-folder na voltooiing. Couch en Sonarr scannen de complete-folder op hun gemakkie. Misschien ligt het aan je instellingen bij Sickbeard. Iets in permissions ofzo? Bij Sonarr was dat ook het geval bij mij, hoefde alleen die instellingen uiteindelijk aan te passen op de juiste manier.MrJames schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:40:
Waarom moet alles in aparte packages(synology) gebeuren?
Als Couchpotato naast Sickbeard draait en hetzelfde download dir heeft loopt het niet lekker. Willekeurige bestanden niet uitgepakt worden door Couchpotato. Sickbeard die bijv. The Walking Dead compleet heeft gedownload maar niet verder behandeld en de map in Series folder leeg blijft. De ene keer het wel doet de andere keer rechten errors geeft. En ondertussen mijn upload ratio bij torrent x site naar de knoppen is.
So moest er even uit.
Zijn er andere mensen die sinds kort ook problemen hebben met sickbeard icm torrents? Ik heb zelf het idee dat het ligt aan het feit dat piratebay er weer uit ligt. ik krijg namelijk steeds 404-errors. Ik heb oo de andere search providers geprobeerd, maar die werken ook niet..
Dit is de log die ik krijg als ik een willekeurige episode wil downloaden:
2015-01-11 12:12:07 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x12%2A%7C02x12%2A/0/7/200
2015-01-11 12:12:06 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x12%2A%7C02x12%2A/0/7/200
2015-01-11 12:12:03 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: Searching for stuff we need from Brooklyn Nine-Nine season 2
2015-01-11 12:12:02 INFO CP Server Thread-4 :: Seeing if we need any episodes from Brooklyn Nine-Nine season 2
2015-01-11 12:12:02 INFO CP Server Thread-4 :: Sending backlog for Brooklyn Nine-Nine season 2 because some eps were set to wanted
2015-01-11 11:57:15 INFO CP Server Thread-4 :: Forcing version check
2015-01-11 11:57:15 WARNING CP Server Thread-4 :: HTTP error 404 while loading URL https://api.github.com/re..._page=100&sha=Pistachitos
2015-01-11 11:57:14 INFO CP Server Thread-4 :: Checking if source needs an update
2015-01-11 11:57:09 INFO CP Server Thread-4 :: Forcing version check
2015-01-11 11:57:09 WARNING CP Server Thread-4 :: HTTP error 404 while loading URL https://api.github.com/re..._page=100&sha=Pistachitos
2015-01-11 11:57:09 INFO CP Server Thread-4 :: Checking if source needs an update
2015-01-11 11:54:26 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-266398 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x01%2A%7C02x01%2A/0/7/200
2015-01-11 11:54:25 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-266398 :: Searching for stuff we need from Broadchurch season 2
2015-01-11 11:54:23 INFO CP Server Thread-4 :: Seeing if we need any episodes from Broadchurch season 2
2015-01-11 11:54:23 INFO CP Server Thread-4 :: Sending backlog for Broadchurch season 2 because some eps were set to wanted
Heeft iemand hier een oplossing voor?
2015-01-11 12:12:07 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x12%2A%7C02x12%2A/0/7/200
2015-01-11 12:12:06 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x12%2A%7C02x12%2A/0/7/200
2015-01-11 12:12:03 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-269586 :: Searching for stuff we need from Brooklyn Nine-Nine season 2
2015-01-11 12:12:02 INFO CP Server Thread-4 :: Seeing if we need any episodes from Brooklyn Nine-Nine season 2
2015-01-11 12:12:02 INFO CP Server Thread-4 :: Sending backlog for Brooklyn Nine-Nine season 2 because some eps were set to wanted
2015-01-11 11:57:15 WARNING CP Server Thread-4 :: HTTP error 404 while loading URL https://api.github.com/re..._page=100&sha=Pistachitos
2015-01-11 11:57:14 INFO CP Server Thread-4 :: Checking if source needs an update
2015-01-11 11:57:09 WARNING CP Server Thread-4 :: HTTP error 404 while loading URL https://api.github.com/re..._page=100&sha=Pistachitos
2015-01-11 11:57:09 INFO CP Server Thread-4 :: Checking if source needs an update
2015-01-11 11:54:26 WARNING SEARCHQUEUE-BACKLOG-266398 :: HTTP error 404 while loading URL http://pirateproxy.net/se...x01%2A%7C02x01%2A/0/7/200
2015-01-11 11:54:25 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-266398 :: Searching for stuff we need from Broadchurch season 2
2015-01-11 11:54:23 INFO CP Server Thread-4 :: Seeing if we need any episodes from Broadchurch season 2
2015-01-11 11:54:23 INFO CP Server Thread-4 :: Sending backlog for Broadchurch season 2 because some eps were set to wanted
Een andere provider kiezen?!-RazieL- schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:03:
Zijn er andere mensen die sinds kort ook problemen hebben met sickbeard icm torrents? Ik heb zelf het idee dat het ligt aan het feit dat piratebay er weer uit ligt. ik krijg namelijk steeds 404-errors. Ik heb oo de andere search providers geprobeerd, maar die werken ook niet..
Andere provider kiezen en eigenlijk ook van SickBeard fork switchen. Je krijgt namelijk ook een 404 op de versie check van SickBeard zelf omdat de fork die jij gebruikt niet meer bestaat.-RazieL- schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:03:
--knip---
Je hebt helemaal gelijk, maar ik moet wel toegeven dat er "vaak" files niet processed worden (gebruik aparte mappen etc.). Dan moet ik mapnamen handmatig aanpassen en ze manual processen. Het enige dat ik uit de mapnaam dan verwijder is releasegroup/quality/etc. Vind ik zelf niet erg, maar mijn vrouw zou hier dus nooit mee kunnen werken...NMe schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:53:
Waarom zou je überhaupt dezelfde download directory gebruiken? Maak lekker subfolders. En wat heeft dat met losse packages te maken? Klinkt alsof je het de software aanrekent dat je geen idee hebt hoe het werkt...
Daar heb ik bij Sickbeard noch Sonarr ooit last van gehad. Misschien doe je ergens iets verkeerd? Het is wel lastig te zeggen wáár je dan iets verkeerd zou doen.
Ik zou debugging eens activeren en dan de logging checken.barrymossel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:26:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar ik moet wel toegeven dat er "vaak" files niet processed worden (gebruik aparte mappen etc.). Dan moet ik mapnamen handmatig aanpassen en ze manual processen. Het enige dat ik uit de mapnaam dan verwijder is releasegroup/quality/etc. Vind ik zelf niet erg, maar mijn vrouw zou hier dus nooit mee kunnen werken...
Het is de HTPC van mijn zwager. Dus allemaal wat lastiger. Maar ik zal binnenkort eens naar de logs kijken.
---edit---
Ik had vanochtend een download aangezet (buiten SickRage om) en laten plaatsen in de map die SickRage procest. En alles is schijnbaar goed gegaan. Ging wel om een download met alle seizoenen in één. Ik zal er zo eens een serie inzetten via SickRage zelf.
---edit---
Ik had vanochtend een download aangezet (buiten SickRage om) en laten plaatsen in de map die SickRage procest. En alles is schijnbaar goed gegaan. Ging wel om een download met alle seizoenen in één. Ik zal er zo eens een serie inzetten via SickRage zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door barrymossel op 12-01-2015 15:44 . Reden: toevoeging ]
Ik heb NZBdrone geïnstalleerd via synologie package center een tijd geleden, toen heb iets aangepast zodat ik vanuit de nzbdrone kon updaten elke keer naar de laatste build.
Nee geeft package center aan dat er een nieuwe versie is alleen ben bang als ik deze installeer ik alles kwijt ben.
Ik draai nu version 2.0.0.2594 van NZBdrone/Sonarr.
Hoe dit aan te pakken?
Nee geeft package center aan dat er een nieuwe versie is alleen ben bang als ik deze installeer ik alles kwijt ben.
Hoe dit aan te pakken?
Gewoon updaten, je raakt niets kwijt.Samplex schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:42:
Ik heb NZBdrone geïnstalleerd via synologie package center een tijd geleden, toen heb iets aangepast zodat ik vanuit de nzbdrone kon updaten elke keer naar de laatste build.
Hoe dit aan te pakken?
Kan ik dan nog wel vanuit de app zelf blijven updaten?
jaSamplex schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:40:
[...]
Kan ik dan nog wel vanuit de app zelf blijven updaten?
NMe schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:53:
Het is me gelukt. Had gisteren een kort lontje hahaIJburger schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:21:
[...]
Ik ben geen expert wat dit betreft maar ik heb vaak zowel couch als sick (of Sonarr) nu samen draaien. Vaak ook nog torrents erbij. Loopt gesmeerd. Heb gewoon een incomplete en complete folder in mijn downloads-folder staan. De downloadprogramma's verplaatsen het automatisch naar complete-folder na voltooiing. Couch en Sonarr scannen de complete-folder op hun gemakkie. Misschien ligt het aan je instellingen bij Sickbeard. Iets in permissions ofzo? Bij Sonarr was dat ook het geval bij mij, hoefde alleen die instellingen uiteindelijk aan te passen op de juiste manier.
Sickbeard tijdelijk uitgeschakeld. Couchpotato opnieuw geïnstalleerd en met een schone lei begonnen. Subfolder aangemaakt in de Download directory. Het loopt nu erg goed alleen ondertitels worden niet gedownload. Ik ga Auto-sub bootstrap proberen.
Daarnaast krijg ik heel vaak terug kerende meldingen in Couchpotato dat een X film gedownload is.
De instellingen zien er zo uit:

Downloads worden binnengehaald via ruTorrent over SGCI. Wat zou de oorzaak kunnen zijn of zijn die meldingen normaal? Default File Action staat op MOVE. De gedownloade bestanden moeten een bepaalde tijd geseed worden. Of zou het op LINK moeten staan? Sommige bestanden zijn rar/zip en worden uitgepakt. .
Een andere provider werkte niet. Hoe dat precies met die vork werkt weet ik eerlijk gezegd niet, zo erg ben ik er niet in thuis. Maar ik kwam toevallig Sickrage tegen en die maar geprobeerd.weazle schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:08:
[...]
Andere provider kiezen en eigenlijk ook van SickBeard fork switchen. Je krijgt namelijk ook een 404 op de versie check van SickBeard zelf omdat de fork die jij gebruikt niet meer bestaat.
Met deze handleiding (post van Itsmike) had ik Sickrage zo geïnstalleerd: https://sickrage.tv/forum...lling-sickrage-on-windows
Alleen windows 8 is enorm irritant met machtigingen ed. En de Cheetah-map stond op alleen-lezen, dus dat kostte me even wat extra tijd...
Ik moet weer even alles instellen, maar het downloaden werkt in ieder geval weer. En ik kan nu ook andere search providers kiezen (kickass).
SickRage is wel een goede fork van SickBeard, deze gebruik ik zelf ook en heb ik nooit problemen mee.-RazieL- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Een andere provider werkte niet. Hoe dat precies met die vork werkt weet ik eerlijk gezegd niet, zo erg ben ik er niet in thuis. Maar ik kwam toevallig Sickrage tegen en die maar geprobeerd.
Met deze handleiding (post van Itsmike) had ik Sickrage zo geïnstalleerd: https://sickrage.tv/forum...lling-sickrage-on-windows
Alleen windows 8 is enorm irritant met machtigingen ed. En de Cheetah-map stond op alleen-lezen, dus dat kostte me even wat extra tijd...
Ik moet weer even alles instellen, maar het downloaden werkt in ieder geval weer. En ik kan nu ook andere search providers kiezen (kickass).
Het werkt inderdaad goed.
Ik was alleen gewend tijdens post-processing, dat het video-bestand netjes wordt verplaatst en daarna de eventuele folder en tekst-bestanden netjes worden verwijderd. Maar met Sickrage blijven die overige bestanden allemaal staan.
Ik was alleen gewend tijdens post-processing, dat het video-bestand netjes wordt verplaatst en daarna de eventuele folder en tekst-bestanden netjes worden verwijderd. Maar met Sickrage blijven die overige bestanden allemaal staan.
Dat was in Sickbeard al heel vroeg een setting die je aan moest zetten. SickRage is pas daarna geforked volgens mij dus dat zit er vast gewoon ergens in.
Dat had ik laatst ook.(ben pas net over op SickRage).
Bij mij heeft SickRage de overige files uiteindelijk wel verwijderd. Maar het duurde wel even voordat dit automatisch gebeurde.
Ik heb tot nu toe maar aflevering gedownload met sickrage. Vanavond worden weer 2 series gedownload dus ik zal het nog even in de gaten houden.
Bij mij heeft SickRage de overige files uiteindelijk wel verwijderd. Maar het duurde wel even voordat dit automatisch gebeurde.
Ik heb tot nu toe maar aflevering gedownload met sickrage. Vanavond worden weer 2 series gedownload dus ik zal het nog even in de gaten houden.
Mochten mensen een update van mono-opt 3.12 van deze repo voor hun kiezen krijgen bij het updaten van hun linux-bak (in mijn geval CentOS 7), raad ik je aan deze update niet te installeren want dan gaat Sonarr/NZBDrone stuk.
Lekker bij versie 3.10 houden
Lekker bij versie 3.10 houden
[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 13-01-2015 21:40 ]
is everything cool?
Onder post processing moet je dan "Move Associated Files" aanvinken, dan worden alle overige bestanden netjes meeverplaatst.-RazieL- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:09:
Het werkt inderdaad goed.
Hmmm, ik heb nu al twee keer gehad dat bij het post-processen van SickRage bepaalde afleveringen verdwijnen (dus niet in de download- of seriemap). In de debugging (onoverzichtelijke brij) kan ik zo 1-2-3 niks vinden, behalve dat er part-bestanden worden verwijderd. Kan het zijn dat de bestanden dan gewoon niet goed worden gedownload (en dat Transmission part bestanden plaatst in de download map, i.p.v. de daadwerkelijke mkv)?
Of kan het zijn dat Sickrage te vroeg gaat processen? En dan part bestanden ziet en die dus maar gewoon verwijderd? Ik heb overigens aan staan dat Transmission in Kodi de torrents pauzeert als er video wordt afgespeeld.
Of kan het zijn dat Sickrage te vroeg gaat processen? En dan part bestanden ziet en die dus maar gewoon verwijderd? Ik heb overigens aan staan dat Transmission in Kodi de torrents pauzeert als er video wordt afgespeeld.
Ik gebruik sinds kort het script van BlauwBek ( pySabrename )
Samen met de postprocess van sab komt het ( eindelijk ) in de juiste namen binnen.
Ook de omgedraaide & door qoq geplaatste bestanden ( cijfer-lettercombinatie ) worden nu helemaal goed opgepikt, en hernoemd, en later door Sickrage / Couchpotatoe verwerkt
Samen met de postprocess van sab komt het ( eindelijk ) in de juiste namen binnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| pySabRename _____ _ ______ / ___| | | | ___ \ _ __ _ _\ `--. __ _| |__ | |_/ /___ _ __ __ _ _ __ ___ ___ | '_ \| | | |`--. \/ _` | '_ \| /| _ \ '_ \ / _` | '_ ` _ \ / _ \ | |_) | |_| /\__/ / (_| | |_) | |\ \| __/ | | | (_| | | | | | | __/ | .__/ \__, \____/ \__,_|_.__/\_| \_\___|_| |_|\__,_|_| |_| |_|\___| | | __/ | |_| |___/ +------------------------------------------+ | /Bitcoin Donations/: | +------------------------------------------+ | To address: | | 14QFusmzBTAo9FhH7x7puHNkdCps8vamVV | +------------------------------------------+ Searching dir: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :) +Renaming process+ Found: xx-naam verwijderd xx :).mkv Old name: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).mkv Found extension! (.mkv) Extention supported! .mkv New name: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).mkv +Cleaning process+ Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).nzb Removed: /media/downloads/tv-in/sample.xx-naam verwijderd xx :)/sample-xx-naam verwijderd xx :).mkv Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).sfv Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).srr |
Ook de omgedraaide & door qoq geplaatste bestanden ( cijfer-lettercombinatie ) worden nu helemaal goed opgepikt, en hernoemd, en later door Sickrage / Couchpotatoe verwerkt
Dit probleem had ik ook, maar dan in sabnzbd. Mogelijk is de oorzaak echter dezelfde, zie hieronder.barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:44:
Hmmm, ik heb nu al twee keer gehad dat bij het post-processen van SickRage bepaalde afleveringen verdwijnen (dus niet in de download- of seriemap). In de debugging (onoverzichtelijke brij) kan ik zo 1-2-3 niks vinden, behalve dat er part-bestanden worden verwijderd. Kan het zijn dat de bestanden dan gewoon niet goed worden gedownload (en dat Transmission part bestanden plaatst in de download map, i.p.v. de daadwerkelijke mkv)?
Dat script gebruik ik ook en daarmee is het probleem van verdwijnende bestanden opgelost.FreshMaker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Ik heb gezien dat 'onzinnamen' soms worden uitgepakt als 123.mkv of b00b.mkv of zoiets. SR herkent die bestanden niet en verwijdert ze botweg, in plaats van naar de mapnaam te kijken. Het script lost dit op.
Enige nadeel is dat failed download handling icm sabnzbd niet meer werkt, omdat daar sabtosickbeard.py voor nodig is. Maar daar was ik toch al niet zo blij mee.
Ik heb wel eens dat een download in eerste instantie mislukt omdat deze al begint voordat de bestanden compleet op de server staan. Met failed download werd de nzb dan meteen verwijderd en ging SR op zoek naar een andere bron, maar nu kan ik de download in sabnzbd herstarten en meestal komt het dan gewoon binnen.
Ik kreeg al eens de opmerking dat de afhandeling beter kon dmv die scripts, maar die hadden altijd negatieve bijwerkingen ( in mijn situatie )
Aangezien ik de boel op één machine draai, laat ik alles gewoon in 'eigen' folders binnenkomen, en de betreffende programma's de afhandeling verder doen
sick* in de tvmappen, potato in de moviemappen.
Met het rename script is er wel een dubbele bewerking op de films ( rename -> naar originele naam -> potato naar de imdb-naam ) maar dat doet mij geen pijn
Aangezien ik de boel op één machine draai, laat ik alles gewoon in 'eigen' folders binnenkomen, en de betreffende programma's de afhandeling verder doen
sick* in de tvmappen, potato in de moviemappen.
Met het rename script is er wel een dubbele bewerking op de films ( rename -> naar originele naam -> potato naar de imdb-naam ) maar dat doet mij geen pijn
Ik heb sterk het vermoeden dat SickRage kijkt of de download in Transmission actief is, is dat niet het geval (gepauzeerd) dan gaat ie de bestanden processen. Bestanden die ie niet herkent .mkv.part gooit ie dan weg. En video-bestanden worden dan logischerwijs niet gevonden.
[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 14-01-2015 12:42 . Reden: typo ]
Werkt deze ook voor NZBget?FreshMaker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:20:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 pySabRename _____ _ ______ / ___| | | | ___ \ _ __ _ _\ `--. __ _| |__ | |_/ /___ _ __ __ _ _ __ ___ ___ | '_ \| | | |`--. \/ _` | '_ \| /| _ \ '_ \ / _` | '_ ` _ \ / _ \ | |_) | |_| /\__/ / (_| | |_) | |\ \| __/ | | | (_| | | | | | | __/ | .__/ \__, \____/ \__,_|_.__/\_| \_\___|_| |_|\__,_|_| |_| |_|\___| | | __/ | |_| |___/ +------------------------------------------+ | /Bitcoin Donations/: | +------------------------------------------+ | To address: | | 14QFusmzBTAo9FhH7x7puHNkdCps8vamVV | +------------------------------------------+ Searching dir: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :) +Renaming process+ Found: xx-naam verwijderd xx :).mkv Old name: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).mkv Found extension! (.mkv) Extention supported! .mkv New name: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).mkv +Cleaning process+ Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).nzb Removed: /media/downloads/tv-in/sample.xx-naam verwijderd xx :)/sample-xx-naam verwijderd xx :).mkv Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).sfv Removed: /media/downloads/tv-in/xx-naam verwijderd xx :)/xx-naam verwijderd xx :).srr
Ik zou zeggen test het uit
https://github.com/Blauwbek/pySabRename
Ik heb nooit lekker met nzbget kunnen werken ( gewenning aan sab ) en te weinig ervaring met scripts maken.
Helaas kom ik ook niet verder dan copy/paste op de juiste plekken, onthou die info en reprocudeer die dan weer.
imo moet het mogelijk zijn om een scriptje te maken wat elke X minuten ergens kijkt, en dan de ggevens verwerkt.
Als je nzbget zover kan krijgen om een pythonscript aan te laten roepen op de betreffende map, kan het zomaar werken...
edit | zie shumi's hieronder ... |
[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 14-01-2015 13:34 ]
Het kan ook zijn dat dit te maken heeft met "use failed downloads". Gaan we eerst eens even testen...barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:37:
Ik heb sterk het vermoeden dat SickRage kijkt of de download in Transmission actief is, is dat niet het geval (gepauzeerd) dan gaat ie de bestanden processen. Bestanden die ie niet herkent .mkv.part gooit ie dan weg. En video-bestanden worden dan logischerwijs niet gevonden.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je gewoon een aparte incomplete en complete folder in Transmission gebruikt, kan SickRage niks met je download doen voordat die compleet is.barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:37:
Ja, dat dacht ik ook, maar ik zie zo 1-2-3 geen optie om waar dan ook een incomplete folder op te geven. Ik gebruik Transmission nu een jaar of anderhalf en eerlijk gezegd heb ik nooit gezien dat in de download folder (waar de bestanden uiteindelijk geplaatst worden) part files komen te staan.drfruit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:59:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je gewoon een aparte incomplete en complete folder in Transmission gebruikt, kan SickRage niks met je download doen voordat die compleet is.
Heb je enig idee wat ik over het hoofd zie? Gebruik voor config de webUI.
Transmission opties in de WebUI Transmission Remote GUI, tab Download.barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:07:
[...]
Ja, dat dacht ik ook, maar ik zie zo 1-2-3 geen optie om waar dan ook een incomplete folder op te geven. Ik gebruik Transmission nu een jaar of anderhalf en eerlijk gezegd heb ik nooit gezien dat in de download folder (waar de bestanden uiteindelijk geplaatst worden) part files komen te staan.
Heb je enig idee wat ik over het hoofd zie? Gebruik voor config de webUI.
Bovenaan staat de Default download folder, daar zet je de completed folder waar SR naar kijkt.
Iets lager staat Locatie voor incomplete bestanden, daar zet je de incomplete folder.
Eeehm, vreemd...drfruit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:13:
[...]
Transmission opties in de WebUI, tab Download.
Bovenaan staat de Default download folder, daar zet je de completed folder waar SR naar kijkt.
Iets lager staat Locatie voor incomplete bestanden, daar zet je de incomplete folder.

Ik ga eens verder kijken...
Moet je in de file settings.json van Transmission aanpassen meen ik.barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:19:
[...]
Eeehm, vreemd...
[afbeelding]
Ik ga eens verder kijken...
je moet inderdaad deze settings in de settings.json aanpassen:
https://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFilesdownload-dir: String (default = default locations)
incomplete-dir: String (default = default locations) Directory to keep files in until torrent is complete.
incomplete-dir-enabled: Boolean (default = false) When enabled, new torrents will download the files to incomplete-dir. When complete, the files will be moved to download-dir.
drfruit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:20:
My bad, ik gebruik Transmission Remote GUI, niet webUI.
Hmm. Ik gebruik Transmission voor Openelec. In settings,xml (vanuit Kodi) staat de map juist ingesteld. In de settings.json staat ook de goede incoming map. Heel erg vreemd dat het dus niet werkt. In settings.json staat overigens ook dat de incoming map gebruikt moet worden...schumi2004 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:25:
[...]
Moet je in de file settings.json van Transmission aanpassen meen ik.
Ga straks wel verder met zoeken, of iemand moet het zo 1-2-3 weten.
Nee, de download map wordt gescand (de map waar uiteindelijk de bestanden terecht moeten komen). Probleem is dus schijnbaar dat de tijdelijke .part bestanden daar ook worden geplaatst en dat transmission de incoming directory niet gebruikt. Terwijl die wel overal staat ingesteld.
Is er een mogelijkheid om SabNZB automatisch te laten weten in welke categorie de nzb die CouchP verzorgd moet komen? Zonder dat ik het handmatig moet aanpassen in het SabNZB download overzicht?
Nu moet ik het nog handmatig aanpassen in SabNZB, Ook geen ramp, maar krijg het niet gevonden om dit traject te automatiseren
. Niet via Google en niet via de zoekfunctie op dit forum.
Platform is Windows 7, pc
CouchP versie 2.6.1
SabNZB versie 0.7.20
Nu moet ik het nog handmatig aanpassen in SabNZB, Ook geen ramp, maar krijg het niet gevonden om dit traject te automatiseren
Platform is Windows 7, pc
CouchP versie 2.6.1
SabNZB versie 0.7.20
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-01-2015 15:40 ]
Klopt. Alleen bij Sickbeard werd dan alleen het video-bestand + eventuele ondertiteling verplaatst, en de rest van de bestanden werden verwijderd. Met Sickrage worden nu alle bestanden overgezet.weazle schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:41:
[...]
Onder post processing moet je dan "Move Associated Files" aanvinken, dan worden alle overige bestanden netjes meeverplaatst.
Settings -> Downloaders -> SAB -> CategoryStealthyPeanut schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:40:
Is er een mogelijkheid om SabNZB automatisch te laten weten in welke categorie de nzb die CouchP verzorgd moet komen? Zonder dat ik het handmatig moet aanpassen in het SabNZB download overzicht?
Mijn schoonpa had per ongeluk de stekker van de htpc eruit getrokken (ik was er mee bezig van afstand). Na de (hele harde) reboot worden de bestanden toch weer in de incoming map gezet. Vreemd... Neem aan dat het processen nu wel goed gaat.barrymossel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:53:
Nee, de download map wordt gescand (de map waar uiteindelijk de bestanden terecht moeten komen). Probleem is dus schijnbaar dat de tijdelijke .part bestanden daar ook worden geplaatst en dat transmission de incoming directory niet gebruikt. Terwijl die wel overal staat ingesteld.
Ik heb een tijdlang Sickbeard gedraaid naar tevredenheid maar nu sinds een paar maand overgestapt naar Sonarr voornamelijk vanwege de looks. Ligt het aan mij of werkt Sonarr minder goed (misschien wel anders)? Het betreft overigens de laatste Windows variant.
[list]• Sonarr mist meer afleveringen (vindt minder) dan Sickbeard. Hij lijkt te laat te zoeken
• Daarnaast vindt hij de handmatig gedownloade afleveringen niet in de drone-factory-map.
Vraag is ook meer, herkent iemand zich hierin of heb ik een slecht afgestelde installatie?
[list]• Sonarr mist meer afleveringen (vindt minder) dan Sickbeard. Hij lijkt te laat te zoeken
• Daarnaast vindt hij de handmatig gedownloade afleveringen niet in de drone-factory-map.
Vraag is ook meer, herkent iemand zich hierin of heb ik een slecht afgestelde installatie?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Je moet die factory ook helemaal niet gebruiken. Als je je download clients goed instelt gebruikt Sonarr de daarbij horende API's en hoeft hij geen folders te scannen. De meeste mensen die die factory instellen hebben nog de mindset van Sickbeard en lopen vervolgens tegen problemen aan omdat zowel de factory als de API-methode tegelijkertijd aan staan en de twee processen elkaar in de weg gaan zitten.
Wat betreft het downloaden van afleveringsinformatie: dat gebeurt twee keer per dag, vanaf dezelfde bron waar Sickbeard zijn data vandaan haalt. Je kan het bovendien zelf ook nog eens forceren door naar System -> Tasks te gaan en de relevante taak (refresh series) even handmatig te starten. Bedenk wel dat je mogelijk op dit moment wat problemen hebt omdat Sonarr in zijn masterbranch tijdelijk direct met TVDB praat. Dat ging eerst via Trakt maar die hebben hun v2-release zó slecht aangepakt dat de Sonarr-devs geen vertrouwen meer hebben in hun API, dus ze zijn overgestapt naar TVDB. De dev-branch gebruikt daarnaast nu hun eigen implementatie om die data verder te verrijken en dat gaat erg goed. Zal in de komende maand wel een keer richting masterbranch gaan.
Wat betreft het downloaden van afleveringsinformatie: dat gebeurt twee keer per dag, vanaf dezelfde bron waar Sickbeard zijn data vandaan haalt. Je kan het bovendien zelf ook nog eens forceren door naar System -> Tasks te gaan en de relevante taak (refresh series) even handmatig te starten. Bedenk wel dat je mogelijk op dit moment wat problemen hebt omdat Sonarr in zijn masterbranch tijdelijk direct met TVDB praat. Dat ging eerst via Trakt maar die hebben hun v2-release zó slecht aangepakt dat de Sonarr-devs geen vertrouwen meer hebben in hun API, dus ze zijn overgestapt naar TVDB. De dev-branch gebruikt daarnaast nu hun eigen implementatie om die data verder te verrijken en dat gaat erg goed. Zal in de komende maand wel een keer richting masterbranch gaan.
ik heb een issuetje, wat ik niet kan plaatsen.
ik heb een category aangemaakt voor transmission in sonarr genaamd series
echter sonarr maakt daar een folder ".series" van (de punt)
welke category ik ook kies, de punt komt ervoor.
iemand anders dit al gehad?
Voor de duidelijkheid: Factory is meer bedoeld als je handmatig iets download (bijvoorbeeld via Torrents) en je wil dat Sonarr deze automatisch verwerkt. Dan kun je ze in de folder slepen die je hebt toegewezen als "factory folder" waarna deze door Sonarr regelmatig gescanned word en de handmatig geplaatste files worden verwerkt (mits ze een match hebben
)
http://www.deyterra.com
De meeste releases van Transmission hebben geen category support dus heeft Sonarr dat gefaked door folders te gebruiken. En dan is de kans op collisions met bestaande foldernamen kleiner door die punt ervoor.Vendrom schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:05:
ik heb een issuetje, wat ik niet kan plaatsen.
Waarom is het een probleem?
Is geen probleem, valt omheen te werken, wist alleen niet dat dit de manier was.NMe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:29:
[...]
De meeste releases van Transmission hebben geen category support dus heeft Sonarr dat gefaked door folders te gebruiken. En dan is de kans op collisions met bestaande foldernamen kleiner door die punt ervoor.
Waarom is het een probleem?
couchpotate bijv, krijgt het wel voor elkaar om een subfolder mee te geven aan Transmission.
Sonarr ook, alleen zetten ze een punt voor die naam om collisions te voorkomen
Zo heb ik het destijds ook geprobeerd maar omdat Sonarr dus regelmatig downloads mist probeer ik handmatige downloads te laten verwerken via de drone-map wat uiteindelijk resulteerde in het feit dat ik alsnog zelf bestanden moest gaan verslepen.NMe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 02:40:
Je moet die factory ook helemaal niet gebruiken. Als je je download clients goed instelt gebruikt Sonarr de daarbij horende API's en hoeft hij geen folders te scannen. De meeste mensen die die factory instellen hebben nog de mindset van Sickbeard en lopen vervolgens tegen problemen aan omdat zowel de factory als de API-methode tegelijkertijd aan staan en de twee processen elkaar in de weg gaan zitten.
Inmiddels heb ik de Sickbeard installatie weer afgestoft en er bleken nog wel wat afleveringen te missen. Aparte is dat Sickbeard deze wel direct kan vinden en Sonarr niet na een geforceerde zoekactie.
Ik blijf voorlopig nog wel even bij Sickbeard. Zal ergens in de toekomst eens uitgebreider stoeien met Sonarr omdat deze ook wel nuttige functies heeft.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
De enige reden waarom Sonarr afleveringen zou kunnen missen is als je je RSS sync-interval te groot zet...
Of je indexer is te traag met parsen van nieuwe content op usenet.
[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 15-01-2015 16:42 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Sinds een paar dagen heb ik ook Sonarr geïnstalleerd staan op een Synology ds215j, alles staat goed ingesteld en het werkt(e). De nodige indexers (usenet) zijn toegevoegd en series kunnen gedownload worden. Maar sinds gisteren heb ik een probleem dat er geen enkele aflevering meer gevonden kan worden, ongeacht de serie.Na een aantal uur wachten en reboots etc was er opeens niks meer aan de hand en kon ik weer downloaden. Nu heb ik echter weer hetzelfde probleem.
Heeft er iemand suggesties wat het probleem kan zijn?
Heeft er iemand suggesties wat het probleem kan zijn?
Ligt je indexer (of in elk geval hun API) er niet gewoon uit?
[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 15-01-2015 18:54 ]
Of de indexer heeft een bepaalde api-limit per dag. Wat zeggen de logs?
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 15-01-2015 19:06 ]
is everything cool?
Hm het ligt toch aan de indexers, één had niet de juiste gegevens waardoor de anderen te veel requests maakten.
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!
Sinds kort gebruik ik Sickrage (Master) en er zijn 2 dingen die ik graag zou veranderen.
1) De meeste series wil ik downloaden in 1080p WEB-DL. Die worden doorgaans een paar dagen na de gewone HDTV gereleased. Sickrage vind deze series niet in de gewone daily search en na een paar dagen worden deze gemarkeerd als missed. Daardoor worden ze alleen gezocht met de backlog search.
Mijn vraag is nu: kan ik Sickrage zodanig instellen dat hij een paar dagen langer wacht om een aflevering als missed te markeren zodat hij de afleveringen kan zoeken met de daily search?
2) Van zodra een aflevering 'gesnatched' is, wil ik dat deze gemarkeerd word als 'archived' zodat Sickrage niet meer zoekt naar deze aflevering
Kan er iemand mij helpen met deze 2 problemen?
1) De meeste series wil ik downloaden in 1080p WEB-DL. Die worden doorgaans een paar dagen na de gewone HDTV gereleased. Sickrage vind deze series niet in de gewone daily search en na een paar dagen worden deze gemarkeerd als missed. Daardoor worden ze alleen gezocht met de backlog search.
Mijn vraag is nu: kan ik Sickrage zodanig instellen dat hij een paar dagen langer wacht om een aflevering als missed te markeren zodat hij de afleveringen kan zoeken met de daily search?
2) Van zodra een aflevering 'gesnatched' is, wil ik dat deze gemarkeerd word als 'archived' zodat Sickrage niet meer zoekt naar deze aflevering
Zodra hij gesnatched is zal Sickrage als het goed is niet meer zoeken, hooguit naar een hogere kwaliteit, maar dat kun je ondervangen door Archive First Match aan te vinken.doopsuiker schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:20:
Ik vind de quality settings bij couch potato vervelend. Wanneer je bvb 1080p bovenaan zet, zal die altijd stoppen met zoeken wanneer 1080p is gevonden. Ik wil eerder dat CP naar ALLE kwaliteiten zoekt, en dat ik dan zelf eentje mag kiezen... is dat niet mogelijk? Liefst natuurlijk 1080p maar soms is een 1080p release 20GB groot, soms 5GB...
Kan je er ook niet voor zorgen dat je alle downloads manueel start ipv dat hij automatisch downloadt?
Kan je er ook niet voor zorgen dat je alle downloads manueel start ipv dat hij automatisch downloadt?
Dit kan je instellen per downloader (bijvoorbeeld nzbget, transmission etc.) Disable this downloader for automated searches, but use it when I manually send a release.pina schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:54:
Ik vind de quality settings bij couch potato vervelend. Wanneer je bvb 1080p bovenaan zet, zal die altijd stoppen met zoeken wanneer 1080p is gevonden. Ik wil eerder dat CP naar ALLE kwaliteiten zoekt, en dat ik dan zelf eentje mag kiezen... is dat niet mogelijk? Liefst natuurlijk 1080p maar soms is een 1080p release 20GB groot, soms 5GB...
Dus het lijkt me dat het goed moet werken als je alle downloaders die je gebruikt zo instelt.
Tuurlijk kan dat maar realiseer je wel dat het volledige automatiek disabled is/wordt.pina schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:54:
Of accepteer gewoon dat sommige releases groot zijn of trim de 1080p settings bij zodat een 1080p niet boven een bepaalde grote mag komen.
Wat @Amelandbor zegt.Kan je er ook niet voor zorgen dat je alle downloads manueel start ipv dat hij automatisch downloadt?
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2015 11:02 ]
Je kan voor punt 1 toch de backlog search op 4320 (3 dagen) instellen?doopsuiker schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:20:
Sinds kort gebruik ik Sickrage (Master) en er zijn 2 dingen die ik graag zou veranderen.
Dan zoekt hij toch elke 72u een keer? of heb ik dat mis?
Voor punt 2 kan je misschien een scriptje gebruiken? (nzbtomedia)
[ Voor 3% gewijzigd door BlaBla1973 op 16-01-2015 12:21 ]
Computer nr 486 denk ik..
1) Ik wil juist niet dat hij de backlog search gebruikt voor nieuwe releases, daarom wil ik dat Sickrage langer wacht om een aflevering als missed te markeren zodat hij de aflevering blijft zoeken met de daily search.BlaBla1973 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:10:
[...]
Je kan voor punt 1 toch de backlog search op 4320 (3 dagen) instellen?
Dan zoekt hij toch elke 72u een keer? of heb ik dat mis?
Voor punt 2 kan je misschien een scriptje gebruiken? (nzbtomedia)
2) Ik gebruik een externe pc om de torrents te downloaden. Als Sickrage een torrent snatched via de black hole methode, dan blijft hij iedere keer een nieuwe torrent snatchen die voldoet aan het vereiste profiel. Dit wil ik uiteraard vermijden.
Toch bedankt om mee te denken
ad 1)
Ik weet niet hoe je erbij komt dat een episode als missed wordt aangemerkt, dat gebeurd helemaal niet.
Ik zal even verduidelijken hoe het werkt in SickRage.
Daily Search:
SickRage leest zeer regematig de RSS feeds van de searchproviders in en slaat die op in een database (cache.db). Daar staat alles in wat die providers hebben dus niet alleen de series die jij wilt hebben.
De daily search doorzoekt die database naar afleveringen die op "wanted" staan en als hij die vind in die database, zal hij je downloader doorgeven dat die aflevering gedownload moet worden en de status wordt op "Snatched" gezet.
Backlog Search:
Als een serie binnen de "Backlog Search Day(s)" zoals je die opgegeven hebt niet gevonden is dat gaat hij ook nog een backlog search doen. Een backlog search is een specifieke search naar die aflevering rechtstreeks bij de provider.
De providers stoppen in hun RSS feed alleen de nieuw uitgekomen zaken (soms tot een paar dagen terug), dus als je SickRage een tijd uit hebt staan kun je afleveringen missen die niet in je cache.db zijn gekomen. Die worden dan alleen nog in de backlog search gevonden.
Vermoeddelijk is dit het verschijnsel wat jij tegenaan loopt.
Ad2)
Een torrent die in de status "snatched" staat wordt echt niet opnieuw gesnatched.
Als hij via z'n postprocessing niet op je pc kan kijken of hij gedownload is, dan zal hij nooit de status "Downloaded" krijgen maar altijd in "Snatched" blijven staan.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat een episode als missed wordt aangemerkt, dat gebeurd helemaal niet.
Ik zal even verduidelijken hoe het werkt in SickRage.
Daily Search:
SickRage leest zeer regematig de RSS feeds van de searchproviders in en slaat die op in een database (cache.db). Daar staat alles in wat die providers hebben dus niet alleen de series die jij wilt hebben.
De daily search doorzoekt die database naar afleveringen die op "wanted" staan en als hij die vind in die database, zal hij je downloader doorgeven dat die aflevering gedownload moet worden en de status wordt op "Snatched" gezet.
Backlog Search:
Als een serie binnen de "Backlog Search Day(s)" zoals je die opgegeven hebt niet gevonden is dat gaat hij ook nog een backlog search doen. Een backlog search is een specifieke search naar die aflevering rechtstreeks bij de provider.
De providers stoppen in hun RSS feed alleen de nieuw uitgekomen zaken (soms tot een paar dagen terug), dus als je SickRage een tijd uit hebt staan kun je afleveringen missen die niet in je cache.db zijn gekomen. Die worden dan alleen nog in de backlog search gevonden.
Vermoeddelijk is dit het verschijnsel wat jij tegenaan loopt.
Ad2)
Een torrent die in de status "snatched" staat wordt echt niet opnieuw gesnatched.
Als hij via z'n postprocessing niet op je pc kan kijken of hij gedownload is, dan zal hij nooit de status "Downloaded" krijgen maar altijd in "Snatched" blijven staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 16-01-2015 12:48 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb ineens een dubieus probleem met mijn Sonarr installatie op mn synology. De webpagina wordt niet meer weergegeven: ERR_CONNECTION_REFUSED. Nu heb ik in eerste instantie de service gestopt en gestart, maar vervolgens startte de hele service niet meer. Vervolgens heb ik mijn sonarr verwijderd, de synology opnieuw opgestart en sonarr opnieuw geinstalleerd. Echter kan de service nog steeds niet starten..?
Zou graag een logfile posten, echter geen idee hoe ik die tevoorschijn tover.
nvm heb de logfile gevonden, de eerste keer starten duurt blijkbaar een tijdje
Zou graag een logfile posten, echter geen idee hoe ik die tevoorschijn tover.
nvm heb de logfile gevonden, de eerste keer starten duurt blijkbaar een tijdje
[ Voor 8% gewijzigd door shoombak op 16-01-2015 18:36 ]
Kan iemand me helpen met het interpreteren van de logs van CouchPotato?
Heb nog steeds last van WMV's, dus ik probeerde uit te vinden of ik iets kon doen aan het uitsluiten van woorden. Alleen; ik weet niet precies wat deze download getriggered heeft.
Het stukje log (volgens mij):
- edit - lap log weggehaald.
Volgens mij kan ik hier nu niet uit zien wat de bron is, maar zou ik hieruit iets toe kunnen voegen aan de zoekwoorden om wmv's te voorkomen?
Heb nog steeds last van WMV's, dus ik probeerde uit te vinden of ik iets kon doen aan het uitsluiten van woorden. Alleen; ik weet niet precies wat deze download getriggered heeft.
Het stukje log (volgens mij):
- edit - lap log weggehaald.
Volgens mij kan ik hier nu niet uit zien wat de bron is, maar zou ik hieruit iets toe kunnen voegen aan de zoekwoorden om wmv's te voorkomen?
[ Voor 197% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2015 10:39 ]
VuW en tevens wmv toevoegen aan je ignorelist to start with.
is everything cool?
[ Voor 82% gewijzigd door NMe op 17-01-2015 15:07 ]
Dat heeft zeer weinig geholpen. Krijg nu weer allerlei anderen binnen met drieletterige afkortingenFREAKJAM schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:47:
VuW en tevens wmv toevoegen aan je ignorelist to start with.
Binnenkort ga ik CouchPotato, Sinarr, Subliminal, NZBGet, en Transmission op mijn Synology installeren. (Hopen dat SynoCommunity weer snel up is.) Om te zorgen dat de schijven kunnen slapen ga ik volgens de instructies in dit topic de datamap van Sonarr symlinken naar een USB-stick. Nu vraag ik mij af of hetzelfde handig is om ook voor een van de andere programma's te doen? Zo ja, volstaat een 16GB-stick, of ga ik meer ruimte nodig hebben?
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Probeer dit lijstje eens.MikeyMan schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:28:
[...]
Dat heeft zeer weinig geholpen. Krijg nu weer allerlei anderen binnen met drieletterige afkortingen
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]