[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
TunefulDJ_Mike schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:22:
Sinds een paar weken het hele rattenplan geïnstalleerd,
Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Transmission QT op een Windows Server 2008 R2 en sinds een paar dagen wordt ik geplaagd door de volgende fout http://imgur.com/GY97QsP. Dit gebeurt wanneer er een film vanuit couchpotato in tranmission wordt gezet. Ik zie wat er fout gaat, heb alleen geen flauw idee hoe ik het moet oplossen.
Is dat nadat het ooit gewerkt heeft?
Is er een wijziging tussendoor geweest, update of iets?
Ik zie een mix van / en \ in file pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
schumi2004 schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:15:
[...]

Is dat nadat het ooit gewerkt heeft?
Is er een wijziging tussendoor geweest, update of iets?
Ik zie een mix van / en \ in file pad.
Ik heb op het moment nog niet gehad dat couchpotato een film via torrents wilde ophalen, vandaag was voor het eerst. Ook ik zie inderdaad een mix van / en \ in het bestandspad, normaliter zou dit in Windows geen probleem mogen zijn, is het niet dat er nu een \/ in staat. Dat is volgens mij ook het probleem, echter krijg ik het niet opgelost.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Hoe zet ik headphones precies op? Heb de zip voor windows gedownload en dan python op m'n pc gedownload, dan er op geklikt en dan openen met andere programma's en dan heb ik python gepakt, dan wou ik headphones.py openen en dan kreeg ik een opdrachtprompt window en die ging direct terug weg, toen ging ik naar localhost:8181 en toen gebeurde er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In NZBdrone downloadt hij weer automatisch een aflevering die ik heb bekeken en verwijderd. NZBDone houdt dit blijkbaar niet bij? Waar moet ik het instellen dat hij dat niet moet doen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 16:34
Sepp14 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:21:
In NZBdrone downloadt hij weer automatisch een aflevering die ik heb bekeken en verwijderd. NZBDone houdt dit blijkbaar niet bij? Waar moet ik het instellen dat hij dat niet moet doen?
Bij de aflevering die je verwijdert hebt kan je het zwarte vlaggetje (ofzo?) aanklikken dan word ie wit.
En die aflevering niet meer monitored. Dit kan ook per seizoen.
Delete zelf series per seizoen. Minder administratie en toch ruimte zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sepp14 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:21:
"Ignore Deleted Episodes" uit zetten in je settings. Of anders inderdaad handmatig unmonitoren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

gum gum :)

[ Voor 96% gewijzigd door Sepp14 op 15-09-2014 13:16 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

NMe schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:08:
[...]

"Ignore Deleted Episodes" uit zetten in je settings. Of anders inderdaad handmatig unmonitoren.
ook weer geregeld, d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
Is er eigenlijk een manier om te weten te komen hoeveel Sabnzbd binnenhaalt per server ?

Omdat Sunny bijna niets compleet had, heb ik cheapnews block (proef)account toegevoegd als reserve. Maar had nu graag eens geweten hoeveel verschil het uitmaakt. Nu krijg ik alles wel compleet binnen. Maar zou willen nakijken of dit nu gewoon toeval is en sunny opeens weer completere bestanden aanbiedt.

Ik zie bij "Servers" bij de opties wel een totaal staan van de hoeveelheid data die van beide komt maar had nog graag iets specifieker gezien

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ik heb een paar vragen gerelateerd aan Sick Beard of nzbdrone, ik gebruik mijn mac mini nu al een jaar naar tevredenheid als media en download center en ben er heel erg tevreden over. Ik kijk smorgens via mijn telefoon op mijn nzb site, vink de series aan die ik wil hebben en zet ze in een dropbox folder die sabnzbd keurig uitleest en begint te downloaden. Dit werkt prima en ik heb een bepaalde controle over wat er binnen gehaald wordt, wat ik erg fijn vind.. Maar stiekem wil ik toch wel kijken of ik het wat meer kan automatiseren.

Mijn wensen:
Automatisch series downloaden in de door mij aangegeven kwaliteit, ik wil bijvoorbeeld gewoon de tv releases en niet de webdl's, sommige in sd kwaliteit en de meeste in 720p

Postprocessing wil ik het liefst zelf doen, of het moet het doen op de manier waarop ik het zelf doe. Ik download nu alles naar een ext hd op de mac mini, waarna ik zelf de files sorteer, rename en van sommige series de EN ondertitels erbij zoek. Hierna kopieer ik ze naar mijn serie nas en laat ik ze ook op de externe hd staan als backup, 1x in het jaar kopieer ik dan alles naar een ext hd of mik ik het weg, ik wil altijd 2 kopieen hebben van mijn "verzameling"

Vragen:
1 Laat sick-beard mij specifieke kwaliteiten downloaden tegenwoordig, of is het nog steeds alleen een 720p keuze en kan het zijn dat ik van de ene aflevering de normale release heb en dan van de volgende de webdl?

2 Kan ik met sickbeard mijn hele eigen nabewerking proces automatiseren op exact dezelfde manier? Incl subtitels?

3 Is het mogelijk om in sickbeard 2 identieke files te houden op 2 verschillende locaties, inclusief subtitles?

4 Als alternatief, is er de mogelijkheid om alleen het voorste gedeelte te laten doen door sickbeard, dus geen enkele vorm van postprocessing, in feite dus enkel het gedeelte automatiseren wat ik smorgens via mijn telefoon doe.

5 Kan ik sickbeard laten kijken naar mijn series op mijn nas, maar vervolgens alleen maar downloaden/post processen op de ext hd? Vind de gedachte van een programma wat op mijn nas loopt te wroeten namelijk nogal eng, het gaat om jaren verzamelen en rippen van dvd's en wil niet dat er zomaar iets vanaf gehaald wordt of vervangen wordt door iets van een andere kwaliteit. (Verzameling TV series loopt richting de 10tb)

6 Andere alternatieven?

Ik heb behoorlijk wat lopen lezen op internet en ik ben stiekem wel heel erg nieuwsgierig of ik het werkend kan krijgen op mijn mini (mijn mac ervaring is bijzonder klein, het werkt nu allemaal flawless en ben als de dood dat er wat mis gaat) ik ben iig zover dat ik een clone heb waar ik het een en ander op zou kunnen proberen zonder mijn installatie te besmetten, maar ik zou toch graag wat antwoorden willen hebben op de vragen die ik heb. Ik begrijp dat het er veel zijn, maar de waardering voor iedere hulp is enorm groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sickbeard en Drone kunnen punt 2 en 3 niet verwerken. Het eerste puntje kan Drone wel, SB volgens mij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 15-09-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Ik heb er even nummertjes voorgezet om het wat overzichtelijker te houden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NMe schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:21:
Sickbeard en Drone kunnen punt 2 en 3 niet verwerken. Het eerste puntje kan Drone wel, SB volgens mij niet.
Wellicht zijn de nummers na je reactie veranderd, maar met Sickrage kun je precies de gewenste kwaliteit downloaden (en eventueel later door een betere archive-kwaliteit vervangen), en de subtitlefunctie werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:09
Volgens mij is alles wat jij wilt mogelijk met Sickrage.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Oke en puntje 4, dus alleen het verzorgen van de nzb's (en geen postprocessing, dus gewoon ungerenamed in mijn DL folder van sabnzbd), is dat wel mogelijk met sickbeard of drone? Een fork installeren klinkt namelijk wat ingewikkelder en er zijn sowieso een stuk minder tutorials van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
schumi2004 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:15:
[...]

Definieër lastig ;)

Ik download helemaal niks via SSL mede omdat de gratis providers dit niet actief hebben en anderzijds om dat het me geen reet interesseert.

Ik ben van mening dat wanneer je abnormaal boven normaal verbruik zit (en de providers weten dat) en je daarnaast ook nog eens SSL traffic heb je alleen maar meer kans maakt op een mooi briefje.
De standaard argumenten die bij politie gebruikt worden bij staandehouding zoals: "ik had haast" gaan echt niet op in mijn ogen.

Kort samen gevat. download je extreem veel en daarnaast ook nog eens via SSL dan HEB je iets te verbergen punt!
abnormaal boven verbruik is dat een wachtlijst van 180 uur hebben bij sabnzbd en 100gigas per dag gemiddeld downloaden? :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 12:00
Ik loop tegen een probleem aan met het postprocessen door Sickrage icm Sabnzbd:

de bestandsnamen uit de gedownloade rar zijn anders dan die van de NZB waardoor Sickrage het bestand niet herkent. Bijvoorbeeld:

In sabnzb wordt door Sickrage de volgende download gestart, serienaam-S01E01-rlsgroup

Vervolgens dumpt Sabnzbd de inhoud van deze download in een tijdelijk folder en laat ik (succesvol) het sabtosickbeard.py script aanroepen.

Echter, in de download folder zijn de bestanden niet uitgepakt met de NZB naam maar in een ander format, bijvoorbeeld: blahblah-RLS-afgekorteserienaam.mkv

Hierdoor herkent Sickrage natuurlijk de serienaam niet waardoor het postprocessen mislukt.

Weet iemand een oplossing? Het is me niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is omdat het met Sickbeard wel goed werkte. Wel heb ik een paar switches omgegooid in SAB voor failed Sickrage's downloadshandling maar ik zie niet in waarom die hierbij van invloed zouden moeten zijn.

bedankt!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
Als je alles wil laten verwerken door Sickrage, waarom laat je dan een script lopen ?
Gewoon laten uitpakken door Sabnzbd en dan zal Sickrage wel zijn plan trekken, veronderstel ik.

Ik gebruik Sickrage niet maar ik volg een beetje hetzelfde principe met nzbdrone. Sabnzbd doet gewoon het donwload en uitpakwerk en dan neemt nzbdrone het over

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 12:00
Ik gebruik het script omdat:

- failed downloads handling door sickrage, voor zover ik weet, postprocessing nodig hebben
- Ik een specifieke naming conventie wil laten uitvoeren door Sickrage
- Het moet in de juiste map komen te staan volgens de serienaam in Sickrage (en niet in verschillende namen zoals ik vroeger wel eens had zonder postprocessing).

spoor12b

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ok, ik heb weer eens CP geïnstalleerd op mijn Synology DS414. Tijdens de installatie geen issues, test film zoeken via CP en automatisch downloaden via NZBGet werkt allemaal prima. Totdat ik mijn IMDB watchlist toe voeg, daarna is de interface f*cked. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/109698430/Tweakers/2014-09-17_14-17-04.png
Hebben meer van jullie hier mee te maken (gehad) en/of een idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT:

Ik loop net tegen deze post aan:

-Gizmo- in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"
Heb ik ook wel eens gehad.
Probeer de volgende stappen, lost het niet op, probeer de volgende:
1. Force refresh op de pagina door CTRL+F5 in te drukken
2. Stop de service en start hem op nieuw vanuit de DSM interface
3. Reboot de hele NAS
4. Reboot de machine waar je nu op zit.
Eens zien of dit mijn issue verhelpt.

[ Voor 30% gewijzigd door Tiestor op 17-09-2014 16:32 ]

"Be brave, don't shave"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, het gezeur met sickrage is bij mij opgelost. Ipc6 stond op auto op m'n synology. Dat gaat blijkbaar niet goed. Uitgezet, en nu nergens last meer van.

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 17:14
Heb je toevallig een andere datadir opgegeven in de settings (waar de logs etc. terecht komen). Ik heb dit nl ook gehad, omdat ik een andere dan de standaard dir had ingegeven. Zodra je dan CP opnieuw opstart kunnen de juiste bestanden niet gevonden worden waardoor je WebUi er zo uitziet.

Ik heb geen moeite gedaan om daar een oplossing voor te vinden waarbij ik een alternatieve dir kon blijven gebruiken. Ik heb het gewoon weer terug naar het origineel gezet en toen werkte het weer.

Overigens ben ik geen fan van CP, werkt de helft van de tijd toch niet imo. Maar dat terzijde.

Bastard

• thibautb
Is het mogelijk om bij sabnzb ervoor te zorgen dat als je download mislukt je de download automatisch opnieuw laat starten? Ik heb al heel wat downloads gehad die "out of your servers retention" waren, wat betekent dat precies? |:(

• Tiestor
  • Laatst online: 09-09 19:17
Duvel_33 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:24:
[...]

Heb je toevallig een andere datadir opgegeven in de settings (waar de logs etc. terecht komen). Ik heb dit nl ook gehad, omdat ik een andere dan de standaard dir had ingegeven. Zodra je dan CP opnieuw opstart kunnen de juiste bestanden niet gevonden worden waardoor je WebUi er zo uitziet.

Ik heb geen moeite gedaan om daar een oplossing voor te vinden waarbij ik een alternatieve dir kon blijven gebruiken. Ik heb het gewoon weer terug naar het origineel gezet en toen werkte het weer.

Overigens ben ik geen fan van CP, werkt de helft van de tijd toch niet imo. Maar dat terzijde.
Dat had ik inderdaad. Vervolgens opnieuw geinstalleerd en die locatie gelijk gelaten en het loopt weer.

Bij mij werkt het vooralsnog steeds redelijk naar behoren. Wat gebruik jij nu als alternatief?

"Be brave, don't shave"

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

thibautb schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:18:
Ik heb al heel wat downloads gehad die "out of your servers retention" waren, wat betekent dat precies? |:(
Dat betekent precies wat er staat: de download die jij probeert binnen te halen is niet meer compleet op jouw nieuwsserver te vinden. Zonder extra servers kun je deze dus niet downloaden en repareren. Oplossing hiervoor is een block account bij een andere provider, mits je niet tevaak teveel van dit type downloads hebt. In het laatste geval kun je beter helemaal overstappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anthirian op 18-09-2014 01:01 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:16
Sinds een korte tijd lijkt mijn NZBget niet meer door te geven aan SickBeard dat het downloaden voltooid is. Hierdoor gaat het PostProcessen niet meer vanzelf.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

funkeey schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:54:
Sinds een korte tijd lijkt mijn NZBget niet meer door te geven aan SickBeard dat het downloaden voltooid is. Hierdoor gaat het PostProcessen niet meer vanzelf.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier ook last van sinds de laatste update van NZBget. Na het downloaden worden de bestanden niet naar de juiste directory verplaatst. In NZBget zijn de postprocessing scripts ook leeg, raar genoeg als ik choose doe kan ik niks selecteren?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Sinds de installatie van NZBget 14 heb ik iets raars. Mijn externe hdd is gemount op /media/usb en na installatie heb ik de maindir in nzbget ook aangepast naar deze locatie maar na reboot en df command in ssh is het mount to punt verandert in /media/usb_ waardoor al mijn mapinstellingen niet meer kloppen in zowel NZBget als nzbdrone.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? (Het gaat hier om een raspberry pi btw.)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik ben ook op zoek naar een soort Sickbeard om series automatisch te downloaden.

Een aantal vragen.

1. Ik download met mijn Eminent EM7080,(NZBGet 0.8.0-testing-r393:394) werkt dit hiermee
2. Ik heb sickbeard gedownload en geconfigureerd, maar ik kan geen subtitles downloaden
3. Kan ik op een PC elders Sickbeard installeren, welke aan mijn Eminent thuis het download commando geeft :?

Ben vanochtend dus aan het testen geweest, maar als ik een serie op wanted zet blijft deze daarop staan, volgens de geleerden moet de status "snatched" moeten worden, maar dit gebeurt dus niet, terwijl ik zeker weet dat desbetreffende episode beschikbaar is via spotnet.

[ Voor 25% gewijzigd door Grolsch op 18-09-2014 12:32 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13

TRaSH

koffie ?

En je hebt een eigen spotnet indexer lopen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Grolsch schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:30:
Ik ben ook op zoek naar een soort Sickbeard om series automatisch te downloaden.

Een aantal vragen.

1. Ik download met mijn Eminent EM7080,(NZBGet 0.8.0-testing-r393:394) werkt dit hiermee
2. Ik heb sickbeard gedownload en geconfigureerd, maar ik kan geen subtitles downloaden
3. Kan ik op een PC elders Sickbeard installeren, welke aan mijn Eminent thuis het download commando geeft :?

Ben vanochtend dus aan het testen geweest, maar als ik een serie op wanted zet blijft deze daarop staan, volgens de geleerden moet de status "snatched" moeten worden, maar dit gebeurt dus niet, terwijl ik zeker weet dat desbetreffende episode beschikbaar is via spotnet.
De interval dat SB scant heeft ook hiermee te maken, als het autmagisch gaat. Meestal scant hij om de 60 min default.Als je het handmatig doet wat gebeurt er dan?
Wat zeggen de logs van SB?
Sepp14 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:59:
Draai de NZBDrone-master versie. Ben er positief over verrast.
Indexer Spotweb en een tweetal andere ingesteld op de SB manier (categorie 5020,5030 etc.)
Profiles ingesteld op SD, Dutch en cutoff op Raw HD ingesteld
Afgelopen vrijdag kwam de eerste nl serie meteen binnen na uitzending
Maar voor een vlaamse serie werkt deze instelling niet. Die ziet hij niet.

Nu heb ik, als test, deze ingesteld als SD Flemish, en de cut of ook op Raw HD. Doen jullie dat ook voor nl en vlaamse series een apart profile maken ervoor? Evt ook voor bepaalde release groepen.

In SB kon je prefered words instellen maar die instelling zie ik niet in NZBDrone
Dit werkt goed nu. Heb voor desbetreffende serie een eigen quality/profile gemaakt. Weet ik ook weer.
Tot nu toe erg tevreden over NZBdrone.

[ Voor 31% gewijzigd door Sepp14 op 18-09-2014 12:58 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
TRaSH schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:47:
En je hebt een eigen spotnet indexer lopen ?
:? Ik ben nieuw in het wereldje van sickbeard.

[edit]

Nog ff verder gezocht en ook nzbdrone geinstalleerd.
zelfde verhaal, geen NL subtitles te downloaden, dus niet echt praktisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Grolsch op 18-09-2014 20:23 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb momenteel een klein uitdagingkje met nzbget. Heb er twee downloads in staan die ik er met geen mogelijkheid uit krijg. Deleten lukt niet, krijg ze gewoon niet weg. Iemand dit al eens meegemaakt?

• schumi2004
MikeyMan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:41:
Heb momenteel een klein uitdagingkje met nzbget. Heb er twee downloads in staan die ik er met geen mogelijkheid uit krijg. Deleten lukt niet, krijg ze gewoon niet weg. Iemand dit al eens meegemaakt?
Debug log!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Grolsch schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:50:
[...]

[edit]

Probeer dit eens [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Staat aan, maar daar verschijnt niks over het deleten. Of moet ik een bestand pakken in plaats van de ingebouwde log?

• schumi2004
Meerdere die kleine foutive werkingen heeft met NZBDrone?
Ik kan bv History niet clearen en er blijft maar 11 als notification op staan 8)7

Verder ruk dat Nieuwe Buren zo crap geupload wordt :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat om nzbget he, niet om nzbdrone.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

schumi2004 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:30:
Ik kan bv History niet clearen en er blijft maar 11 als notification op staan 8)7

Jij bedoelt de History lijst wissen. Niet dat je een ellelange lijst krijgt?
Had gelezen op NZBDrone forum dat het niet kon. Ze waren ook niet van plan om dat in te bouwen.
Nieuwe buren pakt hij bij mij gewoon de HDTV 720p die er is via spotweb
Er is ook een van 1:1 HD . Maar weet niet hoe ik die moet instellen als profile :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sepp14 op 18-09-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

MikeyMan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:41:
Probeer eens nzbget te stoppen en starten via ssh. Na het opnieuw starten, downloads direct proberen te verwijderen. Dat lost bij mij het probleem op. Na het verwijderen voor de zekerheid nzbget weer stoppen en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 12-09 16:34
schumi2004 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:30:

Hier blijft er 1 staan. File in de queue die ik niet kan clearen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:40:
[...]

Jij bedoelt de History lijst wissen. Niet dat je een ellelange lijst krijgt?
Had gelezen op NZBDrone forum dat het niet kon. Ze waren ook niet van plan om dat in te bouwen.
Nieuwe buren pakt hij bij mij gewoon de HDTV 720p die er is via spotweb
Er is ook een van 1:1 HD . Maar weet niet hoe ik die moet instellen als profile :P
Die lijst ja, heb er niet zoveel last van maar vreemd dat er een unread notification van 11 blijft staan :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Meh, CouchPotato heeft na de update van vannacht vrolijk even alle films die ik al had weer in mijn queue gezet. Ik had net tientallen films in mijn downloadqueue staan die allang op mijn NAS staan, fijn. Nou kan ik handmatig uit gaan zoeken wat ik wél al had en wat nog niet en zelf mijn queue op gaan schonen. :/
schumi2004 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:36:
[...]

Die lijst ja, heb er niet zoveel last van maar vreemd dat er een unread notification van 11 blijft staan :? 8)7
Dan staan er gewoon nog 11 items in je downloadmanager... Als je die completed items daar eruit gooit zijn ze in Drone ook weg.

[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 19-09-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:38:
Meh, CouchPotato heeft na de update van vannacht vrolijk even alle films die ik al had weer in mijn queue gezet. Ik had net tientallen films in mijn downloadqueue staan die allang op mijn NAS staan, fijn. Nou kan ik handmatig uit gaan zoeken wat ik wél al had en wat nog niet en zelf mijn queue op gaan schonen. :/

[...]
Hier ook :(
hoop films die ik al gezien had en er al af had gegooid staan er weer bij.

edit: De mappen die aangemaakt zijn door CP hebben nu (0) als jaartal, lijkt me een bevindingkje

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 19-09-2014 11:19 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, het is dat er gewoon geen alternatieven zijn. No offense naar Ruud, maar CP is het gewoon net iets te vaak nét niet. Dit soort foutjes, maar ook het continu binnenhengelen van Franse en Duitse films terwijl er gewoon blacklisted woorden in de filename staan....ik kan onderhand beter handmatig te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dan staan er gewoon nog 11 items in je downloadmanager... Als je die completed items daar eruit gooit zijn ze in Drone ook weg.
Dat is het gekke, dat staan ze namelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
thibautb schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:18:
Is het mogelijk om bij sabnzb ervoor te zorgen dat als je download mislukt je de download automatisch opnieuw laat starten? Ik heb al heel wat downloads gehad die "out of your servers retention" waren, wat betekent dat precies? |:(
Je kan in SB, CP, etc, bij de NZB search options vast wel opgeven wat de retentie van je usenet server is.
Als je daar de waarde van jouw provider opgeeft zal ie geen dingen proberen te downloaden die er niet meer op staan. Die info is bij je usenet provider te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

schumi2004 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:38:
[...]

Dat is het gekke, dat staan ze namelijk niet ;)
Klopt, in SAB wis ik altijd de geslaagde en mislukte opdrachten eventueel na download. Maar de history lijst blijft.
Er is geen knop zoals in SB om die lijst te wissen. Die komt er ook niet volgens het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:26:
....ik kan onderhand beter handmatig te werk gaan.
Dat vind ik sowieso voor films eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 11:09
Ik ga al jaren voor films niet meer handmatig te werk en heb werkelijk nooit problemen, helemaal niks. Alle films komen perfect binnen en worden goed hernoemd in de kwaliteit die ik wil. Wel moet ik soms eens een trailertje handmatig downloaden. Ook eens een hele schone install van CP gedaan, gewoon om die db eens lekker schoon te maken.

Het enige wat ik denk ik anders doe tov anderen is dat ik bij required words een lijst gebruik met scene groups, waarvan ik alleen de releases wil. Ja, dan heb je releases wat later soms (zoals nu is Transformers WEB-DL gewoon uit, BluRay nog niet), maar altijd wel volgens bepaalde standaarden.

[ Voor 34% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb ook nooit problemen met CP, en vind het ideaal dat ik maanden/jaren vantevoren een trailer zie en de film kan toevoegen aan CP.
Alleen na de update van vannacht heeft CP 8 films opnieuw gedownload.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:20:
Ik ga al jaren voor films niet meer handmatig te werk en heb werkelijk nooit problemen, helemaal niks. Alle films komen perfect binnen en worden goed hernoemd in de kwaliteit die ik wil. Wel moet ik soms eens een trailertje handmatig downloaden. Ook eens een hele schone install van CP gedaan, gewoon om die db eens lekker schoon te maken.

Het enige wat ik denk ik anders doe tov anderen is dat ik bij required words een lijst gebruik met scene groups, waarvan ik alleen de releases wil. Ja, dan heb je releases wat later soms (zoals nu is Transformers WEB-DL gewoon uit, BluRay nog niet), maar altijd wel volgens bepaalde standaarden.
Same here. En ik kijk hem meestal toch niet op moment hij uitkomt en vaak kan ik die paardagen/weken ook wel wachten. Werkt als een zonnetje hier maar heb dan ook geen exotische quality settings of iets dergelijks.
Een list van wanted and ignore (groups/words) en wachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat lijstje heb ik ook maar ongeacht hoe vaak en in welke varianten ik in mijn blacklist zet dat ik geen Duits of Frans spul wil, hij downloadt het alsnog, terwijl het duidelijk gemarkeerd staat met dezelfde termen die in mijn blacklist staan. En als ik een keer niet goed oplet dan kom ik er maanden later als ik de film daadwerkelijk eens wil gaan kijken achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het kan (mijns inziens) niet fout gaan als je de juiste required words lijst gebruikt.
Als er bijv een group bestaat in je required words lijst die GER heet, dan snap ik dat GERMAN er wel door komt.

[ Voor 39% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb geen whitelist, alleen een blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 09-05 15:31
Het enige wat ik denk ik anders doe tov anderen is dat ik bij required words een lijst gebruik met scene groups, waarvan ik alleen de releases wil.
Care to share?

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
required: SPARKS, AMIABLE, REFINED, BLOW, HDEX, HAIDEAF, ALLiANCE, VEDETT, DAA, SINNERS, TRIPS, IGUANA, FELONY, METIS, CINEFILE, AAF, CBGB, JAPHSON, MOOVEE, AN0NYM0US, NODLABS, GECKOS, SECTOR7, SONIDO, PSYCHD

ignored: german, french, truefrench, danish, swedish, spanish, italian, korean, dubbed, swesub, korsub, dksubs, vain

Zie dat Transformers inmiddels toch binnen is itt wat ik hierboven zei :+

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 09:27
Ben vandaag eindelijk aan toegekomen om sabnzb en SB te installeren op mijn synology NAS. Dat ging prima, maar helaas vind SB geen resultaten tenzij het Game of Thrones is. *knip* lees de topicwaarschuwing eens

[ Voor 31% gewijzigd door Lustucru op 19-09-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Torrents :+

Netflix oid. FTFY :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 19-09-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:18:
required: SPARKS, AMIABLE, REFINED, BLOW, HDEX, HAIDEAF, ALLiANCE, VEDETT, DAA, SINNERS, TRIPS, IGUANA, FELONY, METIS, CINEFILE, AAF, CBGB, JAPHSON, MOOVEE, AN0NYM0US, NODLABS, GECKOS, SECTOR7, SONIDO, PSYCHD

ignored: german, french, truefrench, danish, swedish, spanish, italian, korean, dubbed, swesub, korsub, dksubs, vain

Zie dat Transformers inmiddels toch binnen is itt wat ik hierboven zei :+
Het enige opvallende wat ik anders zie in jouw lijst t.o.v. de lijst die ik hier op het forum heb bijgehouden is dat jij HAIDEAF in je lijst hebt staan en ik HAIDEF. Die is na een controle op een indexer even aangepast qua spelling. Voor wie interesse heeft: HIER staat de laatste lijst, up to date per 19-09-2014.
NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:55:
Dat lijstje heb ik ook maar ongeacht hoe vaak en in welke varianten ik in mijn blacklist zet dat ik geen Duits of Frans spul wil, hij downloadt het alsnog, terwijl het duidelijk gemarkeerd staat met dezelfde termen die in mijn blacklist staan. En als ik een keer niet goed oplet dan kom ik er maanden later als ik de film daadwerkelijk eens wil gaan kijken achter.
Ik herken het probleem van NMe wel; alleen is het bij mij vooral SickBeard dat roet in het eten gooit. Om de haverklap moet ik de helft of meer van mijn downloads nog zelf renamen en van tijd tot tijd gooit hij heel mijn SABnzbd vol met Duitse en Franse serie-afleveringen. Eén keer waren het er honderden... :(

Neemt niet weg dat SB, CP en SAB fantastische programma's zijn die ons veel werk uit handen nemen. Het zijn vooral First World Problems waar we het hier over hebben natuurlijk. Het kan allemaal nog net even iets beter.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2014 17:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 15:13

TRaSH

koffie ?

Grolsch schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:50:
[...]

[edit]

dan raad ik je aan om om de topic eens door te lezen,
voor subs kan je een ander programma gebruiken die automatisch de subs download voor je.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
-edit

Net gevonden wat ik fout deed, dus geen hulp meer nodig.

[ Voor 79% gewijzigd door thibautb op 19-09-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Jorgen schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:24:
Het enige opvallende wat ik anders zie in jouw lijst t.o.v. de lijst die ik hier op het forum heb bijgehouden is dat jij HAIDEAF in je lijst hebt staan en ik HAIDEF. Die is na een controle op een indexer even aangepast qua spelling. Voor wie interesse heeft: HIER staat de laatste lijst, up to date per 19-09-2014.
Ik wist idd dat jij die lijst bijhield sinds ik mijn lijstje de vorige keer had gepaste, maar ik kon hem zo snel ff niet vinden. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:24:
[...]

[...]

[...]

Ik herken het probleem van NMe wel; alleen is het bij mij vooral SickBeard dat roet in het eten gooit. Om de haverklap moet ik de helft of meer van mijn downloads nog zelf renamen en van tijd tot tijd gooit hij heel mijn SABnzbd vol met Duitse en Franse serie-afleveringen. Eén keer waren het er honderden... :(

Neemt niet weg dat SB, CP en SAB fantastische programma's zijn die ons veel werk uit handen nemen. Het zijn vooral First World Problems waar we het hier over hebben natuurlijk. Het kan allemaal nog net even iets beter.
Ik zal je link van het weekend opnemen in startpost samen met een item over autosubs aangezien dat ook een veel voorkomend ding is. Plus alle andere handige items.

Als iemand suggesties heeft over indeling startpost houd ik me aanbevolen ;)

Verwijderd

Ik lees hier positive verhalen over nzbdrone. Maar wat zijn de plus en min punten in vergelijking met sickbeard. Ik kan nergens vinden of ook Manuel post processing mogelijk is, en hoe het zit met met de Qaulity, van 720phdtv naar 720pwebdl. Kan iemand hier duidelijkheid in geven.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Drone kan zelf geen folders maken met de serie naam. Wanneer ik die zelf aanmaak dan maakt hij de seizoen folders en dergelijke wel mooi aan.

Ik heb de optie "set permissions" aanstaan en doe zowel folder als file chmod 0775.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of moet ik in de richting van permissies gaan zoeken?

edit: wanneer ik via SSH inlog op de drone server kan ik met de gebruiker waarmee Drone gestart is wel een serie folder aanmaken. maw de rechten lijkten mij wel ok.

Ik heb create empty series folders ook aan staan en wanneer ik een nieuwe serie toevoeg kijg ik deze foutmelding in de logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "/mnt/NAS/movies/Series/Beverly Hills Vet" is denied.
  at System.IO.Directory.CreateDirectoriesInternal (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at System.IO.Directory.CreateDirectory (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Common.Disk.DiskProviderBase.CreateFolder (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.DiskScanService.Scan (NzbDrone.Core.Tv.Series series) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.DiskScanService.Handle (NzbDrone.Core.Tv.Events.SeriesUpdatedEvent message) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.Messaging.Events.EventAggregator.PublishEvent[SeriesUpdatedEvent] (NzbDrone.Core.Tv.Events.SeriesUpdatedEvent event) [0x00000] in <filename unknown>:0

[ Voor 71% gewijzigd door A1AD op 20-09-2014 08:21 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:51:
[...]

Ik zal je link van het weekend opnemen in startpost samen met een item over autosubs aangezien dat ook een veel voorkomend ding is. Plus alle andere handige items.

Als iemand suggesties heeft over indeling startpost houd ik me aanbevolen ;)
Ja, dat is prima, Schumi. Lijkt me heel handig voor iedereen, aangezien dat toch een zeer vaak terugkerende vraag is.

Hopelijk vinden we ook een oplossing voor het German/French probleem (en soms ook Ita), want die blijven er bij veel mensen toch doorheen komen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat gebruiken de meeste tweakers momenteel, nu de belangrijkste forks van SickBeard eigenlijk zo'n beetje... Dood zijn. Ikzelf draai nu Pistachitos' fork voor Sick Beard én Sick Rage. Mede eigenlijk omdat ik nog niet helemaal duidelijk heb welke ik h et liefste gebruik. In mijn ervaring mist Sick Rage namelijk af en toe grabs te pakken, vandaar dat ik - als back-up - Sick Beard (Pistachitos) heb draaien.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben overgestapt op NzbDrone omdat die tool wél onderhouden wordt door de originele developers en er geen forks nodig zijn om features geregeld te krijgen. Nou had ik niet bijster veel opties omdat ik ook anime kijk en er niet veel forks van SB zijn die dat ondersteunen, maar alsnog ben ik heel blij met Drone. :P

• Ben(V)
Siackrage ondersteund tegenwoordig ook Anime

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• drfruit
  • Niet online
Sickrage biedt uitgebreide ondersteuning voor anime. Ik volgde eigenlijk nooit anime, totdat ik al die mogelijkheden in SR ontdekte.

Ik vind trouwens regelmatig nieuwe mogelijkheden in SR, die helaas niet altijd duidelijk worden gecommuniceerd, en hier al helemaal niet. Zo zag ik dat er nu ook een aparte tab is waar je kunt wisselen tussen de master en de dev branch. Kwam goed uit, want er zijn de laatste dagen wat problemen met de daily search, maar die lijken in de laatste dev versie te zijn verholpen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:48:
Siackrage ondersteund tegenwoordig ook Anime
Sickrage wordt al maanden compleet afgezeikt omdat ze steeds de software breken. :P Ik heb ooit zelf nog geprobeerd SB te forken maar na een paar blikken op de code gaf ik het maar op. Drone zit veel beter in elkaar. :P

• drfruit
  • Niet online
Ja, het valt wel op dat er een zekere bias tegen SR bestaat. Jammer, net alsof er in andere programma's nooit iets misgaat.

En van Drone is er geen Qnap-versie, dus die optie valt al snel af.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

drfruit schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:01:
Ja, het valt wel op dat er een zekere bias tegen SR bestaat. Jammer, net alsof er in andere programma's nooit iets misgaat.
Nou, SR heeft als ik het goed begrepen heb de afgelopen 6 maanden een keer of 3-4 de master branch gebroken op enige wijze. Drone daarentegen heeft één keer de masterbranch gebroken en één keer de devbranch. De devbranch is zelfs dermate stabiel dat ik die gewoon draai.

En dat is een grotere prestatie dan het lijkt, trouwens: voor Drone worden er érg grote nieuwe features bij gebakken op het moment terwijl de basis voor SR er toch al een tijdje ligt. SR moet veel makkelijker stabiel te houden zijn.

• drfruit
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:20:
[...]

Nou, SR heeft als ik het goed begrepen heb de afgelopen 6 maanden een keer of 3-4 de master branch gebroken op enige wijze. Drone daarentegen heeft één keer de masterbranch gebroken en één keer de devbranch. De devbranch is zelfs dermate stabiel dat ik die gewoon draai.

En dat is een grotere prestatie dan het lijkt, trouwens: voor Drone worden er érg grote nieuwe features bij gebakken op het moment terwijl de basis voor SR er toch al een tijdje ligt. SR moet veel makkelijker stabiel te houden zijn.
SR is door de maker, na een snelle blik op de code (herkenbaar?), grotendeels herschreven. Er worden ook voortdurend grote en kleine uitbreidingen aangebracht. Helaas heb je blijkbaar geen eigen ervaring met SR, alleen met oudere SB-versies, dus hoe je dit met elkaar kunt vergelijken is me een raadsel. Je hebt nu al een paar keer gemeld dat bepaalde functies ontbreken, terwijl die wel aanwezig zijn en uitstekend functioneren in SR.

Dat er soms iets mis gaat met het uitrollen naar de master is zeker een punt, maar nog geen reden om het hele programma af te branden.

Deze week was er ook weer iets mis, maar het enige gevolg was dat ik 's ochtends even de gemiste episodes moest aanklikken om ze alsnog op te halen. En ik heb in al die tijd geen enkele episode gemist en wel een hoop extra gemak gehad in vergelijking met voorgaande SB-vorken.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Op zich was er niks mis mee met de SB forks. Die doen nog steeds hun werk. Ben recent overgestapt Naar NZBdrone puur omdat de fork van Nivong helemaal niet meer wordt bijgehouden. Loopt 1625 commits achter op de originele van Midget Spy.
Waar SB allerlei forks voor nodig heeft(lees nl series eventueel torrent support.) doet NZBdrone al veel in de master. De keuze was voor mij simpel. Wel wennen dat het net even anders werkt maar tot nu toe geen klachten.
Misschien met de tijd dat de torrentsupport ook in de Master komt. Ze zijn het nu aan het testen. Dan wordt het wel een volwaardige vervanger van SB in mijn geval.
Zolang je niet hele exotische series wilt downloaden ben je met een spotweb indexer al klaar.

Bij de een vindt je wat , bij de ander laat je wat.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik draai SickBeard ThePirateBay Dutch Edition (dutch-tpb), maar gebruik de torrent support eigenlijk niet. Wat via usenet niet binnenkomt, haal ik handmatig binnen via utorrent. NZBdrone wilde ik proberen, maar mijn Synology (413) wordt niet door MONO ondersteund, dus dat valt af. Eventueel ga ik naar de masterbranch of andere fork van SickBeard terug, als daar het postprocessen beter werkt. (Nu nog te vaak handmatig verschillende afleveringen renamen en verplaatsen.)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
A1AD schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 08:09:
Drone kan zelf geen folders maken met de serie naam. Wanneer ik die zelf aanmaak dan maakt hij de seizoen folders en dergelijke wel mooi aan.

Ik heb de optie "set permissions" aanstaan en doe zowel folder als file chmod 0775.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of moet ik in de richting van permissies gaan zoeken?

edit: wanneer ik via SSH inlog op de drone server kan ik met de gebruiker waarmee Drone gestart is wel een serie folder aanmaken. maw de rechten lijkten mij wel ok.

Ik heb create empty series folders ook aan staan en wanneer ik een nieuwe serie toevoeg kijg ik deze foutmelding in de logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "/mnt/NAS/movies/Series/Beverly Hills Vet" is denied.
  at System.IO.Directory.CreateDirectoriesInternal (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at System.IO.Directory.CreateDirectory (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Common.Disk.DiskProviderBase.CreateFolder (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.DiskScanService.Scan (NzbDrone.Core.Tv.Series series) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.DiskScanService.Handle (NzbDrone.Core.Tv.Events.SeriesUpdatedEvent message) [0x00000] in <filename unknown>:0 
  at NzbDrone.Core.Messaging.Events.EventAggregator.PublishEvent[SeriesUpdatedEvent] (NzbDrone.Core.Tv.Events.SeriesUpdatedEvent event) [0x00000] in <filename unknown>:0
De eerste regel in de log geeft aan dat hij geen rechten. Dus ergens staan de rechten niet goed.
Soms is dat inderdaad zoeken waar het fout gaat. Met WinSCP kun je snel zien welke rechten een map heeft en welke gebruiker er aan gekoppeld is.

Je zou eventueel als je voldoende kennis hebt onderstaand ook kunnen proberen. Is wat overzichtelijker dan per app een gebruiker.
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477

Dan gebruik je 1 account voor alle programma's zoals Sickbeard/NZBdrone etc. NZBDrone staat niet bij het voorbeeld maar kun je zelf maken aan de hand van de voorbeelden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

drfruit schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:43:
[...]

Dat er soms iets mis gaat met het uitrollen naar de master is zeker een punt, maar nog geen reden om het hele programma af te branden.
Ik vind van wel. Als je je master niet stabiel weet te houden doe je als ontwikkelaar iets verkeerd. Een keertje kan het altijd gebeuren maar zo vaak als ik hier rant zie dat er weer iets mis is hoort gewoon niet te kunnen.

Daarbij: ik brand SR niet per se af, ik weet alleen dat Drone out of the box doet waar SB tig forks voor nodig heeft en dat de code veel beter in elkaar zit dan die van SB/SR. Het feit dat de develop branch van Drone stabieler lijkt te zijn dan de master branch van SR is wat dat betreft tekenend. :)

• Ben(V)
Ik gebruik Sickrage al vanaf het moment dat Mr-Orange stopte met zijn versie.
In al die tijd is er een keer een probleem geweest dat bij het updaten hij die automatisch opstartte. Dat moest ik toen met de hand even doen.
Verder werkt hij uitstekend maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen torrents gebruik dus het NZB gedeelte kan ik niet over oordelen.

Ondertitels vind ik niet z'n sterkste kant, maar daar gebruik ik autosub voor die prima werkt.
En dat verhaal van tig forks nodig hebben snap ik niet. Het feit dat er tig forks zijn (valt overigens wel mee) is niet omdat ze perse nodig zijn maar gewoon omdat ze er zijn.
NMe schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:59:
[...]

Sickrage wordt al maanden compleet afgezeikt omdat ze steeds de software breken. :P Ik heb ooit zelf nog geprobeerd SB te forken maar na een paar blikken op de code gaf ik het maar op. Drone zit veel beter in elkaar. :P
Dat afzeiken gebeurt door mensen die vinden dat anderen gek zijn als ze hun eigen afwegingen maken en voor iets anders kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 20-09-2014 17:14 ]

• drfruit
  • Niet online
Het blijft me verbazen hoe iemand met stelligheid van alles beweert over een product dat hij nooit heeft geprobeerd.

SR is een zeer recente fork van Sickbeard, waar alles in zit wat ik nodig heb. Dat er ook nog andere forks bestaan of bestonden is niet relevant voor een oordeel over SR.

En waarom is een programma waarvan naast een dev- ook een masterversie bestaat aan strengere regels onderworpen dan een programma waarvan geen masterversie bestaat? Er staat een duidelijke waarschuwing in dat het bètasoftware is, het kost niets en niemand verplicht je om het te gebruiken.

• Ben(V)
Precies vanwege al dat soort ongefundeerde kritiek is Mr Orange er mee gestopt.
Het is allemaal gratis en de ontwikkelaars stoppen er hun vrije tijd in.

Geef gewoon gedegen bugreport op hun website terug zodat ze het probleem op kunnen lossen in plaats van te roeptoeteren hoe waardeloos het allemaal is.

• thibautb
gisteren was mijn extremeusenet server nog op 2.7 mb/sec aan het gaan, nu doet ie maar 350 kb/sec dus veeeeel lager, wat zou er mis zijn gegaan? aan mijn internet snelheid ligt het niet heb hem opnieuw getest en de snelheid is nog steeds rond de 170Mb/sec, mijn plan van extremeusenet is ook data gecaped, en mijn internet plan zelf heeft ook geen datacap.

Zou ik iets per ongeluk verkeerd hebben gedaan?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat je Newsservers met binaries [Deel 12] zoekt thibautb, daar komt jouw vraag beter tot zijn recht, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:20:
[...]
Nou, SR heeft als ik het goed begrepen heb de afgelopen 6 maanden een keer of 3-4 de master branch gebroken op enige wijze.
Van wie heb je dat begrepen ?
Ik gebruik SR ook al vanaf het prille begin en heb precies 1 keer een 'probleem' gehad met niet automatisch starten na update, that's all.
Waarom kan iedereen niet gewoon z'n favo tool gebruiken en de rest in z'n waarde laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jezus jongens, zeg ik ergens dat je SR niet mag gebruiken? Ik zeg waarom het voor mij geen fijne tool is. Ik heb de code gezien, en het is prut. Ik heb de code van Drone gezien, en dat is goed spul. Ik merkte daarbij alleen op dat ik hier meer mensen zie klagen over SR dan over Drone. Toen ik eenmaal besloot dat ik van de anime-fork van lad1337 af wilde heb ik heel aandachtig naar wat andere SB-forks gekeken en stond ik zelfs op het punt om dan maar mijn eigen software te gaan maken. Ik heb dus weloverwogen gekozen voor Drone. Als ik dát hier al niet mag schrijven vatten jullie kritiek op software die je gebruikt misschien nét iets te persoonlijk op...

Daarbij:
Ben(V) schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:19:
Precies vanwege al dat soort ongefundeerde kritiek is Mr Orange er mee gestopt.
Het is allemaal gratis en de ontwikkelaars stoppen er hun vrije tijd in.
Dáár gaat het dus mis: ik heb al een paar keer gedoneerd voor Drone omdat de devvers zo goed bezig zijn. Ik ben ook van plan om vaker te doneren. Wat mij betreft is die software helemaal niet gratis. Daarbij ben ik actief bezig met betatesten en tegenwoordig zelfs alphatesten (torrentsupport) van Drone. Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe communityprojecten werken. En tóch zeg ik dat de makers van Drone dat veel beter aanpakken dan MrOrange ooit gedaan heeft. Juist door de manier waarop MrOrange op de source bleef zitten en vrijwel niks van derden in de master branch wilde pullen zit SB nu met die tientallen verschillende forks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
Ik gebruik veel sickbeard en couchpotato icm sabnzbd. De laatste tijd merk ik dat enorm veel van mijn downloads failen. Films, (bv 300 rise of an empire) of series, Penny Dreadfull failen alle releases. Ligt dat dan altijd aan mijn news provider? Ik maak gebruik van tweaknews.

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Ik ben overgestapt van sabnzb naar nzbget, nu werkt alles weer deftig met downloaden, maar mijn bestanden worden niet ge post processed door nzbdrone, moet ik ergens iets aanpassen bij mijn instellingen?, al mijn bestanden gaan nu naar E:\downloads\nzbget-13.0-bin-win32\nzbget-13.0\downloads\complete\tv, maar daar blijven ze dan ook, wat dus niet bij sabnzb gebeurde, daar gingen ze dus automatisch naar de juiste folder, nu zegt nzbdrone ook dat mijn dingen nog aan het downloaden zijn terwijl dat niet is.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? , bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

thibautb schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:30:
Ik ben overgestapt van sabnzb naar nzbget, nu werkt alles weer deftig met downloaden, maar mijn bestanden worden niet ge post processed door nzbdrone, moet ik ergens iets aanpassen bij mijn instellingen?, al mijn bestanden gaan nu naar E:\downloads\nzbget-13.0-bin-win32\nzbget-13.0\downloads\complete\tv, maar daar blijven ze dan ook, wat dus niet bij sabnzb gebeurde, daar gingen ze dus automatisch naar de juiste folder, nu zegt nzbdrone ook dat mijn dingen nog aan het downloaden zijn terwijl dat niet is.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? , bedankt!
Als je in Drone instelt dat je een bepaalde categorie gebruikt die in NzbGet ook daadwerkelijk bestaat dan zou Drone dat met Completed Download Handling moeten oppakken. Als je dat toevallig combineert met de Drone Factory dan gaat het daar waarschijnlijk mis, die Factory wil je ofwel niet gebruiken ofwel op een andere map neerzetten dan waar NzbGet je spul downloadt.

Als dat het niet is, kijk dan gewoon even in je logs. Eventjes zoeken op de serienaam die je hebt gedownload maar niet verplaatst wordt, en je weet binnen no time wat eraan scheelt. Zou best eens een rechtendingetje kunnen zijn: de Drone-user moet wel rechten hebben om een gedownloade file te mogen verplaatsen.
delyver schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:28:
Ik gebruik veel sickbeard en couchpotato icm sabnzbd. De laatste tijd merk ik dat enorm veel van mijn downloads failen. Films, (bv 300 rise of an empire) of series, Penny Dreadfull failen alle releases. Ligt dat dan altijd aan mijn news provider? Ik maak gebruik van tweaknews.
DMCA takedowns, blijft altijd een probleem bij nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
Aha, okay. Dat is wel vervelend. Ik heb geen idee hoe dat werkt, hebben andere servers daar dan ook last van?

Ik denk dat het dan zo langzamerhand wel tijd wordt voor netflix, dit werkt namelijk helaas niet perfect meer :)

[ Voor 34% gewijzigd door delyver op 21-09-2014 16:27 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De eerste 2 afleveringen van Penny Dreadful waren hier ook lastig, maar daarna niet meer. Ik had het vorig jaar/seizoen veel meer met Arrow en Revolution. Ik ben niet van usenetaanbieder veranderd. Wel van indexers. Dat scheelde al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:54

[...]

Hier hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

is er ergens een wiki / info waar ik kan overschakelen van de normale versie van nzbdrone naar de development versie (onder Linux) waarbij ik niet elke keer zelf hoef te compileren?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeroday schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:44:
is er ergens een wiki / info waar ik kan overschakelen van de normale versie van nzbdrone naar de development versie (onder Linux) waarbij ik niet elke keer zelf hoef te compileren?
Settings -> general -> advanced settings aanzetten als dat nog niet het geval is -> onderaan bij "Updating" de branch op "develop" zetten. Eventueel automatic updates aanzetten als je dat fijn vindt. Wel vooraf even checken of de user waaronder NzbDrone draait wel schrijfrechten heeft op de eigen map. Welke map dat is check je door bovenaan op System te klikken en te kijken wat de startup folder is.

Ik heb pas één keer handmatig hoeven installeren en daar kwam nooit een compile bij kijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
MikeOO schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:36:
[...]

De eerste regel in de log geeft aan dat hij geen rechten. Dus ergens staan de rechten niet goed.
Soms is dat inderdaad zoeken waar het fout gaat. Met WinSCP kun je snel zien welke rechten een map heeft en welke gebruiker er aan gekoppeld is.

Je zou eventueel als je voldoende kennis hebt onderstaand ook kunnen proberen. Is wat overzichtelijker dan per app een gebruiker.
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477

Dan gebruik je 1 account voor alle programma's zoals Sickbeard/NZBdrone etc. NZBDrone staat niet bij het voorbeeld maar kun je zelf maken aan de hand van de voorbeelden.
Bedankt voor je reactie maar ik leg toch duidelijk uit dat ik via ssh wel een map kan maken met de gebruiker waarmee drone (en al mijn andere dll programs) met opgestart is (zijn) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

A1AD schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je reactie maar ik leg toch duidelijk uit dat ik via ssh wel een map kan maken met de gebruiker waarmee drone (en al mijn andere dll programs) met opgestart is (zijn) :+
Ik zou toch nog maar eens dubbelchecken of Drone écht onder die user draait dan. Want je symptomen wijzen er toch echt op dat Drone geen schrijfrechten heeft op de benodigde mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

NMe schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:49:
[...]

Settings -> general -> advanced settings aanzetten als dat nog niet het geval is -> onderaan bij "Updating" de branch op "develop" zetten. Eventueel automatic updates aanzetten als je dat fijn vindt. Wel vooraf even checken of de user waaronder NzbDrone draait wel schrijfrechten heeft op de eigen map. Welke map dat is check je door bovenaan op System te klikken en te kijken wat de startup folder is.

Ik heb pas één keer handmatig hoeven installeren en daar kwam nooit een compile bij kijken? :?
Thanks tot zover
ik zag dat ik een probleempje hiermee zou krijgen (en heb)
Nzbdrone was / is als root geïnstalleerd terwijl ik het als een 'gebruiker' laat runnen. Dan gaat van ze leven de upgrade de mist in ..
ik heb nu de user en group even veranderd naar de user die ook de job start en ga zo pielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daarom zei ik ook dat je de juiste rechten moet instellen op de startup-map. :P Ik heb alles destijds maar even gechmod, gechownd en gechgrpt. Was niet alledrie nodig maar ik vond het wel zo netjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

NMe schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:50:
Daarom zei ik ook dat je de juiste rechten moet instellen op de startup-map. :P Ik heb alles destijds maar even gechmod, gechownd en gechgrpt. Was niet alledrie nodig maar ik vond het wel zo netjes. :P
gechgrpt ? dat doe ik altijd met sudo chown jantje:jantje * -R
bijv.

update ..
that was easy ..
2.0.0.2020

[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 21-09-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
NMe schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:54:
[...]

Ik zou toch nog maar eens dubbelchecken of Drone écht onder die user draait dan. Want je symptomen wijzen er toch echt op dat Drone geen schrijfrechten heeft op de benodigde mappen.
Helemaal juist... Drone start echt wel onder die gebruiker enkel niet onder de juiste group. Ik maak vooral gebruik van de groepen om de rechten toe te kennen aan verschillende gebruikers. De drone gebruiker was wel toegevoegd aan die bepaalde groep maar het startup script heeft een setgid welke ik volledig over het hoofd gezien had.

Thanks ieder voor mij in de juiste richting te duwen :)

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]