Ik ben mijn transmission cleanup script aan het verbeteren en wat extra condities aan het toevoegen zodat bepaalde torrents in Transmission netjes opgeruimd worden na het seeden.
Op dit moment is het zo als hij zijn seeding target van 4.0 haalt de torrent netjes op gepauzeerd gaat staan en als deze op gepauzeerd staat mag de torrent + data uit de seeding directory verwijderd worden.
Maar deze seeding target wordt niet altijd gehaald en ik laat mijn script 1 keer in de week draaien zodat het lijstje lekker opgeruimd wordt. Die keren dat er dan net die ene dag een torrent gestart is al wel compleet is maar bijvoorbeeld nog niet aan het seeding is geslagen neem ik voor lief.
Ik wil een soort extra condities toevoegen in het script waarmee als er aan voldaan wordt ook de torrent uit Transmission wordt verwijderd.
1 conditie is extra check voor ratio.
Ik haal de ratio op van de torrent op met:
code:
1
| DL_RATIO=`$INSTALLPATH/bin/transmission-remote $HOST:$PORT --auth=$USERNAME:$PASSWORD --torrent $TORRENTID --info | grep "Ratio: " | sed -e 's/ Ratio: //'` |
Hier komt netjes de ratio van terug van de torrent. Deze vergelijk ik met een variabele torrent $Ratio om te zien of deze groter of gelijk aan is met:
code:
1
| if [ "$DL_COMPLETED" != "" ] && [ "$DL_RATIO" -ge "$RATIO" ]; then |
Maar als ik het script dan uitvoer komt er de uitput terug dat de $DL_RATIO een bad number is.
Waarschijnlijk door het greppen en sed is het een varchar geworden waar hij denk ik niet mee kan rekenen. Hoe is dit eventueel aan te passen zodat ik wel een vergelijking kan doen?
Hele scriptje voor de makkelijkheid is hier
Edit..
terwijl ik nu dus helemaal uit typ en nog eens opnieuw ga redeneren ben ik met een (soort van) oplossing gekomen. Probleem zat hem in de decimalen, op hele getallen gaat het prima.
Aangepaste script
hier
Nu nog een extra max aantal dagen seeding toevoegen....
[
Voor 10% gewijzigd door
Senaxx op 27-02-2014 13:08
]