Hij draait Ubuntu.Sepp14 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:02:
[...]
Wat ik heb begrepen uit het cheetah verhaal is dat het voor windows op de pc niet nodig is. Wel als je het op een windowsserver gaat gebruiken.
Verwijderd
het probleem zat hem in het maken van de service. als ik hem aan de rc.local werkt die wel goed.
Dat probleem had ik ook. Heb je nzbtomedia ook geheel up to date? Ze hebben namelijk het een en ander veranderd. Zelf draai ik de dev branch van nzbtomedia. Na een git pull werkte het prima.mvds schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:44:
Hmm ik heb gemerkt dat, ook al draai ik nu de failed handling versie van mr-orange, die sinds eergisteren beschikbaar is, er geen rename & move meer gedaan word als er iets klaar is, dus ik heb het maar weer even uitgezet in de nzbtomedia config.
Hebben meer mensen dit probleem? Ik heb het aangezet zowel in SB als in de autoprocessmedia.cfg
Zet in Sickbeard failed en delete aan bij post processing en daarna moet je even je autoProcessMedia.cfg aanpassen. Zo ziet het er bij mij nu uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [SickBeard] sbCategory = TV host = localhost port = 8082 username = password = web_root = ssl = 0 delay = 0 watch_dir = fork = TPB delete_failed = 1 |
Zoals je ziet staat de fork optie ertussen. Check hier voor meer info: https://github.com/clinto...a/wiki/sickbeard-branches. Jij moet dus ook TPB invullen omdat je de Mr Orange fork hebt.
Het kan zijn dat nzbtomedia gaat liggen janken bij het postprocessen en je een error 13 ziet in SAB (Exit(1) IOError: [Errno 13] Permission denied: ’/home/xbmc/PVR/Config/nzbtomedia/autoProcessMedia.cfg.sample’). Dat komt omdat je dat de rechten niet goed hebt staan op dat bestand. Even de rechten veranderen en het werkt prima.
Hoe wijzig is de poort van Sickbeard zonder dat ik toegang heb tot de settings?
Mijn Qnap ts-210 draait SABnzbd en sickbeard maar na een herstart van sickbeard kan ik hem niet meer bereiken:
Hij draaide eerst op poort 7071 (daar kan hij hem ook niet op vinden) maar waarom hij nu ineens 8081 wil gebruiken is mij ook een raadsel.
Als ik localhost:8081 of 127.0.0.1:8081 gebruik gebeurt er helemaal niks,
Mijn ip adres: 192.168.1.13:8081 zegt:
Als ik https gebruik redirect hij automatisch naar mijn nas op poort 8080
Mijn Qnap ts-210 draait SABnzbd en sickbeard maar na een herstart van sickbeard kan ik hem niet meer bereiken:
code:
1
2
3
4
5
| 2013-11-21 17:01:47 DEBUG MAIN :: Retrieving the last check time from the DB 2013-11-21 17:01:47 DEBUG MAIN :: sickbeard.db: SELECT * FROM info 2013-11-21 17:01:47 INFO MAIN :: Writing PID: 8928 to /tmp/SickBeard.pid 2013-11-21 17:01:47 INFO MAIN :: Starting Sick Beard on http://0.0.0.0:8081/ 2013-11-21 17:01:53 ERROR MAIN :: Unable to start web server, is something else running on port: 8081 |
Hij draaide eerst op poort 7071 (daar kan hij hem ook niet op vinden) maar waarom hij nu ineens 8081 wil gebruiken is mij ook een raadsel.
Als ik localhost:8081 of 127.0.0.1:8081 gebruik gebeurt er helemaal niks,
Mijn ip adres: 192.168.1.13:8081 zegt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Bad Request Your browser sent a request that this server could not understand. Reason: You're speaking plain HTTP to an SSL-enabled server port. Instead use the HTTPS scheme to access this URL, please. Hint: https://192.168.1.13:8081/ Apache Server at 192.168.1.13 Port 8081 |
Als ik https gebruik redirect hij automatisch naar mijn nas op poort 8080
Ik had er al aan zitten denken om hem te updaten, maar nog niet gedaan, ik zal dat vanavond even doen, vooral die optie van fork is een goede, die heb ik er zeker weten niet inzitten.Notoriousss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:55:
[...]
Dat probleem had ik ook. Heb je nzbtomedia ook geheel up to date? Ze hebben namelijk het een en ander veranderd. Zelf draai ik de dev branch van nzbtomedia. Na een git pull werkte het prima.
Zet in Sickbeard failed en delete aan bij post processing en daarna moet je even je autoProcessMedia.cfg aanpassen. Zo ziet het er bij mij nu uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [SickBeard] sbCategory = TV host = localhost port = 8082 username = password = web_root = ssl = 0 delay = 0 watch_dir = fork = TPB delete_failed = 1
Zoals je ziet staat de fork optie ertussen. Check hier voor meer info: https://github.com/clinto...a/wiki/sickbeard-branches. Jij moet dus ook TPB invullen omdat je de Mr Orange fork hebt.
Het kan zijn dat nzbtomedia gaat liggen janken bij het postprocessen en je een error 13 ziet in SAB (Exit(1) IOError: [Errno 13] Permission denied: ’/home/xbmc/PVR/Config/nzbtomedia/autoProcessMedia.cfg.sample’). Dat komt omdat je dat de rechten niet goed hebt staan op dat bestand. Even de rechten veranderen en het werkt prima.
Hmm mn chouchpotato op synology (DSM 3.4) werkt niet vanwege een bekende kat.ph bug https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/644
Ik heb mn logs nagekeken, en het is inderdaad de 301 redirect bug. Ik heb momenteel de versie 20130505-3 van synocommunity. Weet iemand bij wie ik moet zijn om de nieuwste versie op synocomm te krijgen ??
Ik heb mn logs nagekeken, en het is inderdaad de 301 redirect bug. Ik heb momenteel de versie 20130505-3 van synocommunity. Weet iemand bij wie ik moet zijn om de nieuwste versie op synocomm te krijgen ??
Ik zit sinds zaterdag met het volgende probleem. Een van de titels die ik in Couchpotato had staan was ik hadmatig aan het verversen. Ondeertussen had ik hem handmatig gevonden en heb ik de titel verwijderd. Echter wordt hij nu elke dag gedownload. Hij staat in geen van de lijsten meer (wanted of manage).
Ik heb al rondgezoch op internet en ik kwam een thread tegen met mensen met hetzelfde issue. Daarin kwam naar voren dat het om een bug ging die zou worden gefixed. Echter was deze thread al wat ouder en draai ik dus een recentere versie.
Iemand enig idee (restart van couchpotato heeft btw niet geholpen)
Versie van couchpotato is CouchPotato-2.2.1.win32
Ik heb al rondgezoch op internet en ik kwam een thread tegen met mensen met hetzelfde issue. Daarin kwam naar voren dat het om een bug ging die zou worden gefixed. Echter was deze thread al wat ouder en draai ik dus een recentere versie.
Blaat...
Weet je zeker dat de versie van de synocommunity package een rol speelt?D-Raven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:48:
Het versie nummer geeft de datum aan van de datum waarop de package is gemaakt. De cp versie staat daar zodra je cp update los van.
Mijn cp versie is ook geinstalleerd met die package, en ik zit gewoon op versie b4275639f5fcb9ac097a9716f871b099e3e38708 wat de laatste versie is.
Maar de oplossing die er bij zit werkt niet voor jou? (kan het niet testen,gebruik geen torrents).
Oude versie backuppen.. (vooral de database en settings) en opnieuw installeren.mokumouse schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:38:
Config kan je sowieso terugzetten.. kan zijn dat de fout in de database zit.. dus als je met de backup ook een lijstje maakt met alle wanted movies kan je alles snel weer instellen zoals het stond.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 21-11-2013 21:31 ]
De settings m.b.t. je port staat in config.ini, deze staat in de home dir van SB (in mijn geval ~/SickBeard/config.ini). SSH je machine in en bewerk de config.ini met je favoriete editor (zoals bijv. nano)kaasaanfiets schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:14:
Hoe wijzig is de poort van Sickbeard zonder dat ik toegang heb tot de settings?
Ah dat wist ik niet. (dat van de versie). Nouja probleem is dat er nog naar kat.ph gezocht wordt. Welke geredirect wordt naar kickass.to. Maar couch komt daarmee in een infinite redirect (301) loop. De oplossing is om de base url naar kickass.to te veranderen in de search provider plugin. Dit is schijnbaar in de current dev al gefixed. Maar of dit is nog niet naar de master/latest gepushed, of ik draai niet op de laatste versie op een of andere manier.job schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:25:
[...]
Weet je zeker dat de versie van de synocommunity package een rol speelt?
Het versie nummer geeft de datum aan van de datum waarop de package is gemaakt. De cp versie staat daar zodra je cp update los van.
Mijn cp versie is ook geinstalleerd met die package, en ik zit gewoon op versie b4275639f5fcb9ac097a9716f871b099e3e38708 wat de laatste versie is.
Maar de oplossing die er bij zit werkt niet voor jou? (kan het niet testen,gebruik geen torrents).
Hoe kan ik zien op welke versie ik draai ?
Wat overigens ook vreemd is, is dat publicHD en piratebay ook aan staan als providers, maar ik zie deze nooit in de logs voorbij komen als hij gaat scannen.
Je kan met de couchpotato custom package zelf kiezen welke branch je installeert. Al weet ik niet of het handig om de develop branch te gebruiken.D-Raven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:42:
Ah dat wist ik niet. (dat van de versie). Nouja probleem is dat er nog naar kat.ph gezocht wordt. Welke geredirect wordt naar kickass.to. Maar couch komt daarmee in een infinite redirect (301) loop. De oplossing is om de base url naar kickass.to te veranderen in de search provider plugin. Dit is schijnbaar in de current dev al gefixed. Maar of dit is nog niet naar de master/latest gepushed, of ik draai niet op de laatste versie op een of andere manier.
Tandwiel > about couchpotatoHoe kan ik zien op welke versie ik draai ?
arf. En ik maar in DSM zelf zoekenjob schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:46:
[...]
Je kan met de couchpotato custom package zelf kiezen welke branch je installeert. Al weet ik niet of het handig om de develop branch te gebruiken.
[...]
Tandwiel > about couchpotato
Maar ik zit al op de laatste schijnbaar: b4275639f5fcb9ac097a9716f871b099e3e38708 (dinsdag 19 november 2013 08:17:24 uur)
Wat dus zogoed als inhoud dat deze issue gewoon nog niet is opgelost... ?? ik ga maar eens in de master source rondneuzen, en wellicht dat ik de bug melding weer open pleur.
Ok. vastgesteld dat in de master wel degelijk de juiste URL staat. Wat dus betekend dat de synology package niet helemaal up to date is, of er is iets anders aan de hand.
code:
1
2
3
4
| [hpotato.core.plugins.base] Failed opening url in KickAssTorrents: https://kat.ph/m-i2025526/ Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/base.py", line 148, in urlopen response = urllib2.urlopen(request, timeout = timeout) HTTPError: HTTP Error 301: The HTTP server returned a redirect error that would lead to an infinite loop. The last 30x error message was: Moved Permanently |
[ Voor 33% gewijzigd door D-Raven op 21-11-2013 22:02 ]
Ik heb mijn problemen die had opgelost door terug te gaan naar de originele versie van Sick Beard.
Nu loopt het weer als een zonnetje... Geen idee waar het fout ging
Nu loopt het weer als een zonnetje... Geen idee waar het fout ging
Ok, ik ben dus zelf in de files on disk aan het neuzen. En er klopt geen flikker van. Dit is echt niet de laatste versie. Dus ik ga nu handmatig de latest erop pleuren.
Dat is me gelukt, nadat ik de hele boel er af had gegooid en opnieuw geïnstalleerd had.Muncher schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:33:
[...]
De settings m.b.t. je port staat in config.ini, deze staat in de home dir van SB (in mijn geval ~/SickBeard/config.ini). SSH je machine in en bewerk de config.ini met je favoriete editor (zoals bijv. nano)
SAB, CouchPotato en Sickbeard werken nu (althans ze downloaden iig) Maar Sickbeard moved de files niet in de juiste season mappen.
En daarnaast wil hij lang niet van elke serie downloaden, The vampire diaries en Mike en Molly doen het bijvoorbeeld wel maar The big bang theorie werkt niet terwijl ik het op precies dezelfde manier heb toegevoegd.
En het grootste probleem dus, hij verplaatst ze niet in season folders maar zet ze gewoon los in de root map van b.v. Mike en molly neer.
Dit probleem zie ik zeer veel voorkomen maar ik zie geen oplossingen. Een screenshot van dit topic met hetzelfde probleem: http://forums.sabnzbd.org....php?f=2&t=12069&start=15

Die opties heb ik ook niet, bij mij ziet het er iets anders uit en ik heb geen opties om Season Folder Format in te stellen.
versie: Sickbeard V130805 op een Qnap ARM systeem
Dit zo eerst maar eens proberen: schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
En als laatste, als ik ook via torrents wil downloaden moet ik dan in SAB onder categories een nieuwe category aanmaken en daarbij een ander script draaien? (nzbtomedia ofzo)
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-11-2013 02:06 ]
Oh handig, heb ik de fork variabele toegevoegd, om aan te geven dat ik de TPB fork draai, zegt nzbtomedia doodleuk dat, omdat ik de TPB versie heb, ik geen ondersteuning heb voor failed handling...
Volgens mij lopen ze ietsjes achter, want dat zit er inmiddels toch echt wel in, niet dat het werkt, maar oke 
Als ik de fork op failed zet, dan doet ie het wel, nzbtomedia that is, want ik zie niks in de failed lijst verschijnen van SB, dus ik heb een vaag vermoeden dat het niet helemaal lekker werkt...
Als ik de fork op failed zet, dan doet ie het wel, nzbtomedia that is, want ik zie niks in de failed lijst verschijnen van SB, dus ik heb een vaag vermoeden dat het niet helemaal lekker werkt...
Check hier welke fork je hebt en vul de goede inmvds schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:43:
Oh handig, heb ik de fork variabele toegevoegd, om aan te geven dat ik de TPB fork draai, zegt nzbtomedia doodleuk dat, omdat ik de TPB versie heb, ik geen ondersteuning heb voor failed handling...Volgens mij lopen ze ietsjes achter, want dat zit er inmiddels toch echt wel in, niet dat het werkt, maar oke
Ehh, dat heb ik al gedaan, dat zei ik toch al?MisterLBP schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:07:
[...]
Check hier welke fork je hebt en vul de goede in
Ik heb de TPB fork, en mijn settings staat dus op fork = TPB. Maar dan zegt nzbtomedia dat de TPB fork geen failed handling heeft, maar dat heeft ie dus wel, ook al is dat pas sinds een paar dagen
Ah, excuses. Dan lijkt het me dat je Pistachitos moet invullen aangezien de pas recent toegevoegde failed-d-h daar van gemerged is.mvds schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:14:
[...]
Ehh, dat heb ik al gedaan, dat zei ik toch al?
Ik heb de TPB fork, en mijn settings staat dus op fork = TPB. Maar dan zegt nzbtomedia dat de TPB fork geen failed handling heeft, maar dat heeft ie dus wel, ook al is dat pas sinds een paar dagen
Ah, maakt niet uit. Ik krijg net ook op Github een berichtje van Clinton Hall dat het is toegevoegd.
Is deze nog ergens te downloaden? Deze link is namelijk hardstikke dood!schumi2004 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:07:
Edit3:
Het lijkt gewerkt te hebben, kan hier en daar nog alpha staan maar wat ik zo vlug gezien heb lijken alle fixes er in te zitten.
Probeer het wel even voordat je hem als main gebruiken gaat.
SickBeard-win32-dutch-buildinstall.zip

It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ga er maar vanuit dat de bestanden op jouw syno exact hetzelfde zijn als op github.D-Raven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:51:
Ok. vastgesteld dat in de master wel degelijk de juiste URL staat. Wat dus betekend dat de synology package niet helemaal up to date is, of er is iets anders aan de hand.
edit: in de master kom ik nog gewoon https://kat.ph tegen in CouchPotatoServer/couchpotato/core/providers/torrent/kickasstorrents/__init__.py
Exact hetzelfde bestand met zelfde url staat op mijn syno.
Ik zou zeggen, verander zelf de url de url als dat de oplossing is.
Super dat het je gelukt isBoardCrusher schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:17:
Omdat ik zelf ook benieuwd was naar de mr-orange versie, heb ik geprobeerd het op een win7-machine te runnen, en dat is gelukt. Daarom hieronder een zo simpel mogelijke uitleg om het werkend te krijgen. Let op: ik weet maar zeer beperkt wat ik aan het doen ben dus het kan vast stukken handiger/beter/efficienter, maar dit is in elk geval een start.
Kunnen mensen als Tripl3 D (hierboven) ook sickbeard op hun windows pc zetten.
[ Voor 66% gewijzigd door job op 22-11-2013 18:06 ]
Ik heb met WinSCP handmatig de laatste versie erop gegooid, vervolgens de couchpotato database en cache weggepleurd en couchpotato weer gestart.job schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:28:
[...]
Ga er maar vanuit dat de bestanden op jouw syno exact hetzelfde zijn als op github.
edit: in de master kom ik nog gewoon https://kat.ph tegen in CouchPotatoServer/couchpotato/core/providers/torrent/kickasstorrents/__init__.py
Exact hetzelfde bestand met zelfde url staat op mijn syno.
Ik zou zeggen, verander zelf de url de url als dat de oplossing is.
[...]
Dat loste het probleem op.
Valt me meteen op dat het menu ook veranderd is. Eitherway had ik dus echt niet de laatste versie draaien. Als ik gewoon al keek naar de aantal search providers welke aanwezig zijn in de master, en welke aanwezig waren bij mij on disk. Dat week al zover af.
Heb met ruud burger gesproken en hij zei al meteen dat mn updater stuq was. Wat dus waarschijnlijk voor de rare afwijkingen zorgde.
Anyways. Het is opgelost.
Heeft iemand ervaring met ondertitels downloaden in linux? Vroeger draaide ik op mijn synotje altijd subliminal/autosub maar op een linux server heb ik dat door xbmc niet meer nodig gehad, maar ik vind het toch makkelijk als die er automagisch al een download adhv de release groep. Iemand een idee/ervaring?
Je kan autosub gebruiken (draait ook onder Linux) of de XBMC subtitle seeker plugin.thedon46 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:42:
Heeft iemand ervaring met ondertitels downloaden in linux? Vroeger draaide ik op mijn synotje altijd subliminal/autosub maar op een linux server heb ik dat door xbmc niet meer nodig gehad, maar ik vind het toch makkelijk als die er automagisch al een download adhv de release groep. Iemand een idee/ervaring?
Over de XBMC subtitle plugin heb ik een vraag. Ik wil dat deze automatisch gaat zoeken naar een bijpassende ondertiteling. Op dit moment moet ik nog de OSD oproepen en dan op de subtitle knop drukken. De plugin download dan wel meteen de goede subtitle, mits beschikbaar. Is er een manier om dit te automatiseren zodat ik niet meer de OSD, etc. hoef op te roepen?
Ik heb wat vreemds met sickbeard wat ik niet helemaal begrijp. Ik heb mijn nas opnieuw geconfigureerd en nu maakt sickbeard de foldernamen op een andere manier aan dan voor die tijd.
Bijvoorbeeld
American Dad! is nu de folder American Dad zonder uitroepteken. CSI Crime Scene Investigation is nu CSI en Storage wars new york is nu Storage Wars NY.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Als ik in sickbeard kijk staat het pad waar het moet komen te staan wel goed.
Bijvoorbeeld
American Dad! is nu de folder American Dad zonder uitroepteken. CSI Crime Scene Investigation is nu CSI en Storage wars new york is nu Storage Wars NY.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Als ik in sickbeard kijk staat het pad waar het moet komen te staan wel goed.
Geen antwoord op je vraag, Iceme, maar ben toch benieuwd hoe je American Dad(!) met Sick Beard heb laten samenwerken? De TVDB waar hij zn info vandaan haalt is in een lange oorlog verwikkeld met 'the scene' en weigert zijn episode scheming aan te passen waardoor de episodes en seasons niet overeen komen.
Weet iemand trouwens een manier om subtitles te updaten? Ik had eerst afleveringen met verkeerde subs. Ik heb de subs handmatig verwijderd maar in SB staan ze nog steeds als aanwezig. Update Status en Force Full Update doen beide niets zolang de filename van de video file niet veranderd
Weet iemand trouwens een manier om subtitles te updaten? Ik had eerst afleveringen met verkeerde subs. Ik heb de subs handmatig verwijderd maar in SB staan ze nog steeds als aanwezig. Update Status en Force Full Update doen beide niets zolang de filename van de video file niet veranderd
[ Voor 32% gewijzigd door CU2morO op 22-11-2013 22:00 ]
American Dad is vrij simpel om te laten werken, maar je moet er soms wel ff naar omkijken.
Wat ik heb gedaan is gewoon heel S9 op wanted gezet en dan zet ik van tijd tot tijd de episodes uit S10 op skipped.
Op deze manier zoekt ie de S9 episodes die de scene doet en add ie ze bij SB. Wel opletten aan het eind van het seizoen dat je een aflevering kan missen als het huidige seizoen langer is dan het vorige seizoen. Die moet je dan manueel even doen.
SB zet ze gewoon weg zonder nfo en de files behouden de originele releasenaam. Dat is sowieso de beste instelling voor SB in mijn ogen.
In XBMC heb ik ingesteld dat American Dad apart met een andere scraper (XEM) wordt gescrapet. XEM staat ingesteld op "scene" en zo krijg ik ze in XBMC als de correcte aflevering te zien.
Wat ik heb gedaan is gewoon heel S9 op wanted gezet en dan zet ik van tijd tot tijd de episodes uit S10 op skipped.
Op deze manier zoekt ie de S9 episodes die de scene doet en add ie ze bij SB. Wel opletten aan het eind van het seizoen dat je een aflevering kan missen als het huidige seizoen langer is dan het vorige seizoen. Die moet je dan manueel even doen.
SB zet ze gewoon weg zonder nfo en de files behouden de originele releasenaam. Dat is sowieso de beste instelling voor SB in mijn ogen.
In XBMC heb ik ingesteld dat American Dad apart met een andere scraper (XEM) wordt gescrapet. XEM staat ingesteld op "scene" en zo krijg ik ze in XBMC als de correcte aflevering te zien.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-11-2013 23:43 ]
Dat vind ik geen oplossing... het is minder werk om American Dad handmatig te beheren. Om inderdaad nog maar niet te spreken van de foute info als je sickbeard die laat downloaden (zelfde verhaal met plex media server)
Jammer dat Sick Beard hier geen gebruiksvriendelijke oplossing voor bied zoals het accepteren van alternatieven voor TVDB, het handmatig afwijken hiervan of iets dergelijks.
Voorheen had ik een stukje code aangepast die specifiek American Dad fixt:
http://sickbeard.com/foru...=3&t=3258&start=20#p17208
Dit werkte tot nu toe het beste, alleen ben ik het bij iedere code update kwijt...
Jammer dat Sick Beard hier geen gebruiksvriendelijke oplossing voor bied zoals het accepteren van alternatieven voor TVDB, het handmatig afwijken hiervan of iets dergelijks.
Voorheen had ik een stukje code aangepast die specifiek American Dad fixt:
http://sickbeard.com/foru...=3&t=3258&start=20#p17208
Dit werkte tot nu toe het beste, alleen ben ik het bij iedere code update kwijt...
Hoezo is het geen oplossing? Je hoeft maar 1x alles op wanted te zetten van "het vorige seizoen" en dan loopt het vanzelf binnen, daarna in principe geen omkijken meer naar.
Als je maar geen episode metadata wil hebben, maar dat is sowieso vrij nutteloos in mijn ogen.
SB zou, voor deze problemen, er inderdaad goed aan doen om het mogelijk te maken een andere scraper te gebruiken voor sommige shows.
Als je maar geen episode metadata wil hebben, maar dat is sowieso vrij nutteloos in mijn ogen.
SB zou, voor deze problemen, er inderdaad goed aan doen om het mogelijk te maken een andere scraper te gebruiken voor sommige shows.
De airdate loopt ongeveer een jaar achter waardoor ze op de backlog terecht komen en het soms wel 2 weken duurt voordat er nieuwe afleveringen gedownload worden
Verwijderd
Sorry heren dat de sickbeard branche niet geupdate is met de nieuweste stuff (failed download hendeling jeej) maar ben op dit moment in sydney en heb hier geen internet (alles via 3G!) helaas kan ik niet snel alles merge. Het zal dus iets langer duren, of iemand wilt dat voor mij doen dmv command line? Stuur mij ff een prive bericht en ik kan toegang verlenen.
Excuses en alvast bedankt!
De enigste manier die ik daarvoor weet is zorgen dat je al met een ander programma een ondertitel hebt staan zoals met autosub dus en dan instellen dat die standaard een Nederlandse/Engelse ondertitel pakt als die er dan is dan gaat die afspelen met die ondertitel zonder dat je iets moet doen. Ps. Zorg dat je sickbeard/couchpotato renamed met de release groep erbij. Dan vind autosub gelijk de juisteMuncher schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:48:
[...]
Je kan autosub gebruiken (draait ook onder Linux) of de XBMC subtitle seeker plugin.
Over de XBMC subtitle plugin heb ik een vraag. Ik wil dat deze automatisch gaat zoeken naar een bijpassende ondertiteling. Op dit moment moet ik nog de OSD oproepen en dan op de subtitle knop drukken. De plugin download dan wel meteen de goede subtitle, mits beschikbaar. Is er een manier om dit te automatiseren zodat ik niet meer de OSD, etc. hoef op te roepen?
Dat zeg ik dus, ik heb een compleet seizoen in de backlog staan. Dat maakt toch geen ruk uit, ze komen vanzelfCU2morO schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:33:
De airdate loopt ongeveer een jaar achter waardoor ze op de backlog terecht komen en het soms wel 2 weken duurt voordat er nieuwe afleveringen gedownload worden
Ik gebruik Transmission-qt op een W7 pc voor de torrents naar SB.
De laatste week moet ik steeds de preferences instellen iedere keer dat ik Transmission opstart.
Heb hem al verwijderd met Revo uninstaller opnieuw geinstalleerd, gewoon (ook weer opnieuw preferences instellen iedere keer) en als Administrator (idem) geinstalleerd.
Zijn er meer die hier last van hebben en of is het een bekende bug?
Hiervoor deed hij het wel juist goed
Bleef het er gewoon in staan.
Edit: Net zoals het kwam is het automagisch opgelost
De laatste week moet ik steeds de preferences instellen iedere keer dat ik Transmission opstart.
Heb hem al verwijderd met Revo uninstaller opnieuw geinstalleerd, gewoon (ook weer opnieuw preferences instellen iedere keer) en als Administrator (idem) geinstalleerd.
Zijn er meer die hier last van hebben en of is het een bekende bug?
Hiervoor deed hij het wel juist goed

Edit: Net zoals het kwam is het automagisch opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Sepp14 op 24-11-2013 13:16 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Hallo iedereen,
Ik krijg af en toe volgende foutmelding af te lezen in het logboek van SABnzbd 0.7.16 =
Foutief NZB bestand [naam nzb-bestand].cp(tt1272878).nzb, overslaan (reden=syntax error, regel=2)
Iemand een oplossing?
Ik krijg af en toe volgende foutmelding af te lezen in het logboek van SABnzbd 0.7.16 =
Foutief NZB bestand [naam nzb-bestand].cp(tt1272878).nzb, overslaan (reden=syntax error, regel=2)
Iemand een oplossing?
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
En de raw error melding ?Kozzmozz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:48:
Hallo iedereen,
Iemand een oplossing?
Vaak als je er een google op los laat kom je wel tot een oplossing
Voor het episode probleem heb ik mercyful beard gebruikt. https://github.com/MercyfulFate/mercyful-beardCU2morO schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:38:
Geen antwoord op je vraag, Iceme, maar ben toch benieuwd hoe je American Dad(!) met Sick Beard heb laten samenwerken? De TVDB waar hij zn info vandaan haalt is in een lange oorlog verwikkeld met 'the scene' en weigert zijn episode scheming aan te passen waardoor de episodes en seasons niet overeen komen.
Dit was voor mij voldoende. ik heb ook al eens een hook gebruikt. dit werkte ook, staat wel wat info over op het SB forum. Tvrage ondersteuning zou de beste oplossing zijn
Geen probleem, persoonlijk heb ik liever dat jet het in 1x goed zelf doet als je terug bentVerwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 03:13:
Sorry heren dat de sickbeard branche niet geupdate is met de nieuweste stuff (failed download hendeling jeej) maar ben op dit moment in sydney en heb hier geen internet (alles via 3G!) helaas kan ik niet snel alles merge. Het zal dus iets langer duren, of iemand wilt dat voor mij doen dmv command line? Stuur mij ff een prive bericht en ik kan toegang verlenen.
Enjoy je trip!
Heb de oplossingen gevonden m.b.t. Schumi2004: https://github.com/amet/service.autosubsMuncher schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:48:
[...]
Is er trouwens een manier, om de default Sick Beard git met de looks te krijgen van Sick Beard TPB? Ik heb die laatste al eens gedraaid, maar om de een of andere reden vindt die minder NZBs dan de default Sick Beard.
Ik ben bezig met het nzbToMedia script alleen blijft NZBGet errors geven en wel de volgende:
Deze errors komen naar voren voor alle mappen dus nzb, tmp, etc. etc.
Je zou zeggen vrij logisch toch? Hij kan de map downloads niet aanmaken. Alleen jammer dat ik in de configuratie op de webpagina heb opgegeven dat dit de maindir is:
/volume1/Downloads/NZBGet
En alle mappen daaronder vallen. Die mappen heeft NZBGet automatisch aangemaakt dus kan het goed vinden lijkt mij. Toch blijft de foutmelding naar voren komen. Als ik met vi ga kijken in de config files kan ik op geen enkele plek vinden waar hij de informatie vandaan haalt.
Kan iemand mij helpen?
code:
1
| nzbToMedia: nzbget.conf(56): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzbget/nzb/): could not create directory /volume1/downloads: |
Je zou zeggen vrij logisch toch? Hij kan de map downloads niet aanmaken. Alleen jammer dat ik in de configuratie op de webpagina heb opgegeven dat dit de maindir is:
En alle mappen daaronder vallen. Die mappen heeft NZBGet automatisch aangemaakt dus kan het goed vinden lijkt mij. Toch blijft de foutmelding naar voren komen. Als ik met vi ga kijken in de config files kan ik op geen enkele plek vinden waar hij de informatie vandaan haalt.
Kan iemand mij helpen?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Kijk eens na hoe je mappen _exact_ heten, en let daarbij vooral op het al dan niet gebruiken van hoofdletters, linux is daar zéér gevoelig aanTiwazz schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:22:
Ik ben bezig met het nzbToMedia script alleen blijft NZBGet errors geven en wel de volgende:
code:
1 nzbToMedia: nzbget.conf(56): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzbget/nzb/): could not create directory /volume1/downloads:
Kan iemand mij helpen?
concreet: de map '/volume1/Downloads' is een andere map dan '/volume1/downloads'
Dat snap ik, in de config heb ik dan ook Downloads aangegeven ipv downloads. Alles download dan ook perfect en maakt ook gebruik van de Incomplete map die heb aangegeven. Het gaat alleen mis met de postprocessing.roeleboel schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:53:
[...]
Kijk eens na hoe je mappen _exact_ heten, en let daarbij vooral op het al dan niet gebruiken van hoofdletters, linux is daar zéér gevoelig aan
concreet: de map '/volume1/Downloads' is een andere map dan '/volume1/downloads'
Het lijkt wel of de postprocessing gebruikt maakt van een andere config. De paden zijn anders dan ik heb opgegeven.
Edit:
En die paden kan ik niet terug vinden in het postprocessings script die ik gebruik; NzbToMedia.
[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 24-11-2013 18:30 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
De eigenaar (Owner) van de bestanden zijn toegewezen aan de gebruiker Sabnzbd.dx5314 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:19:
Na de boel opnieuw geinstalleerd/ingericht te hebben op mijn Synology NAS, krijg ik nu deze melding in SABnzbd als er een nieuwe aflevering is gedownload:
Could not read configuration file: [Errno 13] Permission denied: '/usr/local/sabnzbd/var/scripts/autoProcessTV.cfg'
De rechten staan als volgt:
[afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Nog wat extra info, wat betreft mijn configuratie:
http://imgbox.com/g/aqjqC9o9qm
Edit:
Sickbeard klaagt over dit:
2013-11-20 22:54:26 POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir /volume1/data/downloads/complete/tv doesn't exist
Folder bestaat wel degelijk
Van drie bestanden is dit ROOT.
De eigenaar dus eens proberen te veranderen naar Sabnzbd.
Die paden vul je ook niet in de scripts in, maar in het downloadprogramma die je gebruikt. Dus SickBeard of Couchpotato.Tiwazz schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:14:
[...]
Dat snap ik, in de config heb ik dan ook Downloads aangegeven ipv downloads. Alles download dan ook perfect en maakt ook gebruik van de Incomplete map die heb aangegeven. Het gaat alleen mis met de postprocessing.
Het lijkt wel of de postprocessing gebruikt maakt van een andere config. De paden zijn anders dan ik heb opgegeven.
Edit:
En die paden kan ik niet terug vinden in het postprocessings script die ik gebruik; NzbToMedia.
Iemand hier al een oplossing voor? Wil niet iedere keer serie moeten verwijderen + opnieuw toevoegen wanneer dit gebeurt op mijn NASCU2morO schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:38:
Iemand al oplossing voor deze onzin die sinds vannacht speelt bij alle downloads (clintonhall):
Traceback (most recent call last):
File "/home/michiel/scripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py", line 116, in <module>
import autoProcess.migratecfg as migratecfg
File "/home/michiel/scripts/nzbToMedia/autoProcess/migratecfg.py", line 168
section = "ASCII"
^
IndentationError: unindent does not match any outer indentation level
File "/home/michiel/scripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py", line 116, in <module>
section = "ASCII"
^
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
En handmatig de subs updaten? Is dat niet makkelijker?CU2morO schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:39:
[...]
Iemand hier al een oplossing voor? Wil niet iedere keer serie moeten verwijderen + opnieuw toevoegen wanneer dit gebeurt op mijn NAS
Wat is er sinds vanacht veranderd aan de omgeving?tcviper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:41:
Iemand al oplossing voor deze onzin die sinds vannacht speelt bij alle downloads (clintonhall):
section = "ASCII"
^
Niks, heb alleen nog 1 git pull gedaan gisteren voor dat clinton hall gebeuren.
Hey guys!
Lang geleden dat ik hier ben geweest. M'n vorige server was aan vernieuwing toe, dus ik draai het hele boeltje nu op een nieuwe Synology DS214play. Heb alles overgezet en ook alle scriptjes en alles zijn weer bijna rond. Is toch leuk om weer even te klooien!
Toch even een vraagje over SabtoSickbeard.py... Ik krijg 't niet meer aan de gang helaas en het werkte zo goed. Naar mijn idee staan de instellingen in autoProcessTV.cfg goed:
In Sickbeard zelf staan de settings ook goed; de TV download dir wordt niet post processed omdat SabtoSickbeard.py wordt gebruikt. Echter, na het downloaden van een episode krijg ik het volgende log:
Er gebeurt verder niets en in Sickbeard staat de episode dus nog steeds op 'snatched'.
Ik ben inmiddels aardig wat fora afgestruind maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te fixen. Heeft iemand vanuit zijn ervaring een idee waar dit aan kan liggen?
Ander dingetje: Ik gebruik ook Transmission voor het downloaden van episodes. Heeft iemand een suggestie hoe ik deze het beste kan laten post-processen? Voor de Sickbeard fork die ik heb (dutch-tpb) is het namelijk om het even of hij nou een nzb of torrent download. Weet alleen niet hoe ik die torrents kan processen...
Groet,
Julian
Lang geleden dat ik hier ben geweest. M'n vorige server was aan vernieuwing toe, dus ik draai het hele boeltje nu op een nieuwe Synology DS214play. Heb alles overgezet en ook alle scriptjes en alles zijn weer bijna rond. Is toch leuk om weer even te klooien!
Toch even een vraagje over SabtoSickbeard.py... Ik krijg 't niet meer aan de gang helaas en het werkte zo goed. Naar mijn idee staan de instellingen in autoProcessTV.cfg goed:
code:
1
2
3
4
5
6
| [sickbeard] host=localhost port=8083 username=[removed] password=[removed] web_root= |
In Sickbeard zelf staan de settings ook goed; de TV download dir wordt niet post processed omdat SabtoSickbeard.py wordt gebruikt. Echter, na het downloaden van een episode krijg ik het volgende log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Loading config from /volume1/@appstore/scripts/autoProcessTV.cfg Opening URL: http://localhost:8083/home/postprocess/processEpisode?nzbName=How.I.Met.Your.Mother.S09E11.HDTV.XviD-AFG.nzb&quiet=1&dir=%2Fvolume1%2Fvideo%2FDownloads%2FSeries%2FHow.I.Met.Your.Mother.S09E11.HDTV.XviD-AFG <html> <head> <title>404</title> <script type="text/javascript" charset="utf-8"> <!-- location.href = "" //--> </script> </head> <body> <br/> </body> </html> |
Er gebeurt verder niets en in Sickbeard staat de episode dus nog steeds op 'snatched'.
Ik ben inmiddels aardig wat fora afgestruind maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te fixen. Heeft iemand vanuit zijn ervaring een idee waar dit aan kan liggen?
Ander dingetje: Ik gebruik ook Transmission voor het downloaden van episodes. Heeft iemand een suggestie hoe ik deze het beste kan laten post-processen? Voor de Sickbeard fork die ik heb (dutch-tpb) is het namelijk om het even of hij nou een nzb of torrent download. Weet alleen niet hoe ik die torrents kan processen...
Groet,
Julian
Welke fork gebruik je? Ik zou die van mr-orange nemenCarpeVentum schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:02:
Hey guys!
code:
1 2 3 4 5 6 [sickbeard] host=localhost port=8083 username=[removed] password=[removed] web_root=
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Loading config from /volume1/@appstore/scripts/autoProcessTV.cfg Opening URL: http://localhost:8083/home/postprocess/processEpisode?nzbName=How.I.Met.Your.Mother.S09E11.HDTV.XviD-AFG.nzb&quiet=1&dir=%2Fvolume1%2Fvideo%2FDownloads%2FSeries%2FHow.I.Met.Your.Mother.S09E11.HDTV.XviD-AFG <html> <head> <title>404</title> <script type="text/javascript" charset="utf-8"> <!-- location.href = "" //--> </script> </head> <body> <br/> </body> </html>
Groet,
Julian
Wat je PP script betreft, toevallig failed branch vergeten in te vullen?
Volgens mij gebruik ik jouw fork.. Ik ga wel even reinstallen met die van mr-orange dan. Zou trouwens niet weten waar ik 'failed branch' zou moeten invullen... Klinkt voor mij niet bekend.
Edit: En met de fork van mr-orange werkte het in 1 keer! Top!
Edit 2: Toch nog niet helemaal top: Afleveringen worden niet in de Season folders gezet, maar ik kan me herinneren dat dat een setting in Sickbeard is...
Edit: En met de fork van mr-orange werkte het in 1 keer! Top!
Edit 2: Toch nog niet helemaal top: Afleveringen worden niet in de Season folders gezet, maar ik kan me herinneren dat dat een setting in Sickbeard is...
[ Voor 39% gewijzigd door CarpeVentum op 26-11-2013 16:02 ]
@schumi2004: ik draai nu ook jou branche: https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch/
Als ik overstap op die van mr-orange, ben ik dan al mijn settings en series ook kwijt?
En ondersteund die van mr-orange ook nederlandse series? Hoop dat je me kunt helpen. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me...
En ik lees elke keer iets over GIT pull? Is dit het updaten van sickbeard? Hoe werkt dit?
Als ik overstap op die van mr-orange, ben ik dan al mijn settings en series ook kwijt?
En ondersteund die van mr-orange ook nederlandse series? Hoop dat je me kunt helpen. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor me...
En ik lees elke keer iets over GIT pull? Is dit het updaten van sickbeard? Hoe werkt dit?
Verwijderd
Stichting BREIN gooit weer roet in het eten, wat een idioten zijn dat ook.
http://www.bierdopje.com/...ct-met-ondertiteling/last
Oke, autosub werkt dus ook niet meer nu. Zijn er alternatieven?
Raar dat het kan, Bierdopje is community based. Als iemand een hobby ondertitel klust ligt daar helemaal geen auteursrecht op mbt de originele serie, dus hoe kan BREIN daar iets van zeggen.
Iemand die meer licht hierover kan laten schijnen?
Iemand die meer licht hierover kan laten schijnen?
Ik zou een backup van je settings maken en opnieuw SB installeren en niet met git pull etc gaan lopen spelen als het allemaal nieuw is. Moet je maar een keer doen als je je verveeltwzzly schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:12:
@schumi2004: ik draai nu ook jou branche: https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch/
Die van mr-orange support geen NL series, en met support is voornamelijk het downloaden ervan. Als dat belangrijk is voor je moet je de fork van nivong nemen welke mijn fork weer overgenomen heeft.
SubliminalVerwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:38:
Lees de topicstart even. Al kan je Bierdopje API gewoon niet meer gebruiken, anderen wel, zoals addic7ed, podnapisi en noem ze maar op. Voor het moment zou ik gewoon even wachten, er wordt natuurlijk reeds gekeken naar alternatieven door de vertaalteams.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:38:
Klote brein... echt waar. Naja voorlopig dan maar sickbeards ingebouwde subtitle downloader gebruiken met addic7ed,opensubtitles en tvsubtitles (zijn volgens mij de drie beste)>
Verwijderd
Euuh, ingebouwde subtitle downloader? Welke versie heb jij?tcviper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:02:
Klote brein... echt waar. Naja voorlopig dan maar sickbeards ingebouwde subtitle downloader gebruiken met addic7ed,opensubtitles en tvsubtitles (zijn volgens mij de drie beste)>
Inderdaad en geeft meteen ook even aan waarom ik nooit zo'n fan geweest ben van AutoSubs.tcviper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:02:
Die tool is was volledig en alleen afhankelijk van Bierdopje, zie hier het resultaat van een dergelijk iets.
Die van mr-orange TPB edition uiteraard! Zit dat gewoon in hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:06:
[...]
Euuh, ingebouwde subtitle downloader? Welke versie heb jij?
En werkt prima, geen andere nodigtcviper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:07:
[...]
Die van mr-orange TPB edition uiteraard! Zit dat gewoon in hoor!
Verwijderd
Euuh, oke, dat is allemaal even nieuw voor mij. Ik zie wel elke keer forks e.d. voorbij komen hier, maar uit de TS wordt me dit niet duidelijk. Ik heb een QNAP NAS en daarop de standaard Sick Beard geinstalleerd. Net ook Subliminal geconfigureerd als het goed is, nu even testen.... Maar, als het built in is?
En, werkt dus ook goed met TPB?
Ook mogelijk op een Windows systeem? Totaal geen kaas gegeten van scripts en vond autosub een heerlijk progje. Hoop dat er snel een soortgelijk alternatief komt.
Stel voor dat je puur Addic7ed en Opensubtitles gebruikt, de rest sync meestal niet goed.
Gewoon deze versie van sickbeard vanaf nu gebruiken, doet zo'n beetje iedereen hier en zit alles in:
https://github.com/mr-orange/Sick-Beard
Gewoon deze versie van sickbeard vanaf nu gebruiken, doet zo'n beetje iedereen hier en zit alles in:
[ Voor 44% gewijzigd door tcviper op 26-11-2013 22:36 ]
Voor Windows is er een binary (uitvoerbaarbestand) en de pyhton source uiteraard. Je moet dan wel alles zelf apart installeren om het script werkend te krijgen, maar an sich moet dat niet moeilijk zijn. Zo heb ik het zelf ook draaien namelijk.Steefmeister schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:23:
Ook mogelijk op een Windows systeem? Totaal geen kaas gegeten van scripts en vond autosub een heerlijk progje. Hoop dat er snel een soortgelijk alternatief komt.
Ben benieuwd wat het antwoord is op aanpak ondertitelsites, hoop dat er iets geniaals wordt bedacht dat volledig decentraal werkt. Ondertitels nemen bijna geen ruimte in, dus zijn vrij makkelijk als totale collectie bij te houden ef met elkaar onderling te syncen.
QoQ is ook dood op fb en twitter nu
Was https://www.facebook.com/QoQTeam
https://twitter.com/QoQ_Team
Was https://www.facebook.com/QoQTeam
https://twitter.com/QoQ_Team
[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-11-2013 23:42 ]
Heb je daar ook een binairy van? Ik blijf maar ruzie hebben met Python om dit allemaal te installeren... Ik denk dat het met nog heel veel issues gaat geven om python met alle libs juist te installeren. Graag hoor ik van je!tcviper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:35:
Stel voor dat je puur Addic7ed en Opensubtitles gebruikt, de rest sync meestal niet goed.
Verwijderd
Heren excuses voor de late reacties. Inmiddels heb ik de dutch fork helemaal bijgewerkt met failed downloading support en een hele boel fixes. (terug te vinden hier: https://github.com/nivong/Sick-Beard/commits/Dutch)
openNZB kan je ook weer aanzetten
Have fun!
openNZB kan je ook weer aanzetten
Have fun!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 03:02 ]
Ik lees in de startpost wat over XDM, wat zijn de ervaringen nu verder ?
175 pagina's doorspitten is nogal veel werk vandaar mijn vraag.
Wist overigens ook niet dat autosub het niet meer deed, zal vanavond is Subliminal installeren.
QoQ doet het nog wel zag gisteren naar Asylium voorbij komen.
Wist overigens ook niet dat autosub het niet meer deed, zal vanavond is Subliminal installeren.
Welke sickbeard fork moet ik nu gebruiken.
Zie er nu 2, maar als ik op github kijk naar deze https://github.com/nivong/Sick-Beard/commits/Dutch
lijkt het wel dat er nu meerdere mensen samenwerken.
Gaat QoQ team wel verder, zag vanochtend op spotweb/spotlite dat er posts van QoQ zijn verwijderd sinds gisteravond.
Zie er nu 2, maar als ik op github kijk naar deze https://github.com/nivong/Sick-Beard/commits/Dutch
lijkt het wel dat er nu meerdere mensen samenwerken.
Gaat QoQ team wel verder, zag vanochtend op spotweb/spotlite dat er posts van QoQ zijn verwijderd sinds gisteravond.
Ongelofelijk. Die teksten worden toch zelf geschreven door mensen? Dus niks inbreuk?Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:38:
Misschien tijd om ergens een FTP'tje op te zetten waar iedereen z'n subs neer kan gooien, die automatisch laten distribueren over meerdere site's en kijken wat ze dan nog kunnen doen. Wat een stelletje gekken bij BREIN zeg.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ach geef het even tot de storm gekalmeerd is en dan is er vast wel een nieuw alternatief. Bierdopje was absoluut mij place to go, maar het was te verwachten zolang Brein nagenoeg kan doen wat ze willen als Particuliere Stichting is er weinig tegen te beginnen.
Het is of de politiek die moet ingrijpen om de werkwijze van Brein of wachten tot het alternatief er is.
Het is of de politiek die moet ingrijpen om de werkwijze van Brein of wachten tot het alternatief er is.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Over XDM op dit moment heb ik het nog niet goed werkend gezien bij mij . Vage foutmeldingen ,nog geen tv support . Heb ook dev branch gehad das alleen maar meer vastlopers ,dus beter even wachten.MaceNL schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:32:
Ik lees in de startpost wat over XDM, wat zijn de ervaringen nu verder ?
XDM was even leuk maar development erop gaat zo tergend traag dat ik het maar weer verwijderd heb.kamelotepica schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:38:
[...]
Over XDM op dit moment heb ik het nog niet goed werkend gezien bij mij . Vage foutmeldingen ,nog geen tv support . Heb ook dev branch gehad das alleen maar meer vastlopers ,dus beter even wachten.
Leuk geprobeerd maar nee, gaat hem niet worden komende paar jaar denk ik.
Klopt als een bus. Ook ben ik niet zo fan van lad1337 sinds hij gewoon ineens gestopt is met de anime branch.schumi2004 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:56:
[...]
XDM was even leuk maar development erop gaat zo tergend traag dat ik het maar weer verwijderd heb.
Leuk geprobeerd maar nee, gaat hem niet worden komende paar jaar denk ik.
Hmm, ik ben een beetje aan het spelen geweest met SickBeard. En langzaamaan lijkt alles goed te komen, zoals ik het wil. Maar, nu vraag ik me nog wel af: Hoe switch ik van fork? Want ik wil switchen naar de fork van Nivong, alleen kan ik nergens vinden via de GUI (of op CLI van mijn NAS...) hoe ik dat doe.Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 02:27:
Heren excuses voor de late reacties. Inmiddels heb ik de dutch fork helemaal bijgewerkt met failed downloading support en een hele boel fixes. (terug te vinden hier: https://github.com/nivong/Sick-Beard/commits/Dutch)
edit:
Ik gebruik nu de Pistachitos branch van mr-orange op mijn Synology.
Is dat een kwestie van instellingen backuppen, verwijderen huidige versie en dan goede versie installeren?
[ Voor 5% gewijzigd door DarkKnight op 27-11-2013 10:30 ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Jup, Twitter en FB account zijn ook weg.
Is er onlangs in de updates van SickBeard fake NZB ondersteuning toegevoegd? Hij download de laatste tijd weer alles automagisch
Dat is dus niet zo. De teksten zijn beschermd door auteursrechten. Hetzelfde als met boeken. Je mag ook niet zelf een boek vertalen en hier in Nederland verkopenDennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:29:
[...]
Ongelofelijk. Die teksten worden toch zelf geschreven door mensen? Dus niks inbreuk?
Misschien tijd om ergens een FTP'tje op te zetten waar iedereen z'n subs neer kan gooien, die automatisch laten distribueren over meerdere site's en kijken wat ze dan nog kunnen doen. Wat een stelletje gekken bij BREIN zeg.
Ik heb hier toch zo mijn twijfels bij want het vertalen van een boek doe je op basis van geschreven woorden, het vertalen van een Serie/Films doe je op basis van het horen en dan vertalen. ( Tenzij je natuurlijk echt engels .srt's in de text file vertaald ).EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:07:
[...]
Dat is dus niet zo. De teksten zijn beschermd door auteursrechten. Hetzelfde als met boeken. Je mag ook niet zelf een boek vertalen en hier in Nederland verkopen
De precedent die daarvoor staat heeft het namelijk alleen over geschreven werken, en niet gesproken werken
Let op het woordje 'verkopen'. Daar is geen sprake van.EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:07:
[...]
Dat is dus niet zo. De teksten zijn beschermd door auteursrechten. Hetzelfde als met boeken. Je mag ook niet zelf een boek vertalen en hier in Nederland verkopen
Redelijk kansloze actie van Brein. Komt sowieso toch wel weer iets nieuws voor in de plaats.
Heef iemand een nette tutorial voor Subliminal op Ubuntu voor me zodat ik automatisch kan laten scannen? Kan zo snel niet iets makkelijks vinden om alles automatisch te laten lopen. De basics snap ik wel, maar ik wil het automatisch laten lopen zodat ie iedere nacht 2 mappen scans op subs.
Heef iemand een nette tutorial voor Subliminal op Ubuntu voor me zodat ik automatisch kan laten scannen? Kan zo snel niet iets makkelijks vinden om alles automatisch te laten lopen. De basics snap ik wel, maar ik wil het automatisch laten lopen zodat ie iedere nacht 2 mappen scans op subs.
Dan vervang je het woordje verkopen door (gratis) verspreiden. Ook dat mag niet met boeken en auteursrechtelijk beschermd materiaaldrfruit schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:11:
[...]
Let op het woordje 'verkopen'. Daar is geen sprake van.
Veel vertalingen zijn ook op basis van Engelse ondertiteling. Dus dat is wel geschreven tekst vertalen.ShadowBumble schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:09:
[...]
Ik heb hier toch zo mijn twijfels bij want het vertalen van een boek doe je op basis van geschreven woorden, het vertalen van een Serie/Films doe je op basis van het horen en dan vertalen. ( Tenzij je natuurlijk echt engels .srt's in de text file vertaald ).
De precedent die daarvoor staat heeft het namelijk alleen over geschreven werken, en niet gesproken werkenMisschien een klein tijdelijk gaatje.
Nu maakt dat niet uit, want bij een film en serie is zowel het beeld/geluid als de tekst beschermd.
Dus in principe mag je het ook niet op die manier vertalen
Begrijp me niet verkeerd hoor. Wat Brein doet slaat helemaal nergens op, maar zeggen dat het niet rechtsgeldig is wat ze doen klopt dus niet
Zoals ik al aangaf "misschien een klein gaatje" hoe dan ook deze discussie hoort hier eigenlijk niet thuis ik heb in ieder geval de auto-sub daemon de nek omgedraait geen nut in useless API-Calls maken op iets wat niet meer beschikbaar is.EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:48:
Veel vertalingen zijn ook op basis van Engelse ondertiteling. Dus dat is wel geschreven tekst vertalen.
Nu maakt dat niet uit, want bij een film en serie is zowel het beeld/geluid als de tekst beschermd.
Dus in principe mag je het ook niet op die manier vertalen
Begrijp me niet verkeerd hoor. Wat Brein doet slaat helemaal nergens op, maar zeggen dat het niet rechtsgeldig is wat ze doen klopt dus niet
Was ff aan het klooien met git, maar hoe heb de de fork ingesteld voor je huidige sickbeard installatie?DarkKnight schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:28:
[...]
Hmm, ik ben een beetje aan het spelen geweest met SickBeard. En langzaamaan lijkt alles goed te komen, zoals ik het wil. Maar, nu vraag ik me nog wel af: Hoe switch ik van fork? Want ik wil switchen naar de fork van Nivong, alleen kan ik nergens vinden via de GUI (of op CLI van mijn NAS...) hoe ik dat doe.
edit:
Is dat een kwestie van instellingen backuppen, verwijderen huidige versie en dan goede versie installeren?
ThanksBoardCrusher schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:17:
[...]
Omdat ik zelf ook benieuwd was naar de mr-orange versie, heb ik geprobeerd het op een win7-machine te runnen, en dat is gelukt. Daarom hieronder een zo simpel mogelijke uitleg om het werkend te krijgen. Let op: ik weet maar zeer beperkt wat ik aan het doen ben dus het kan vast stukken handiger/beter/efficienter, maar dit is in elk geval een start.
En als het goed is, start je browser op met sickbeard.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik persoonlijk ben een fan van onze Schumi versie ( welke ook gebaseerd is daarop maar voornamelijk met wat handig aanpassingen special voor de Nederlandse markt )mkleinman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:43:
[...]
Thanks, ben nu over naar deze fork inclusief downloaden van subs nu autosub niet meer werkt ( bierdopje down ).
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 27-11-2013 13:06 ]
Ik kan zo weer switchenShadowBumble schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:06:
[...]
Ik persoonlijk ben een fan van onze Schumi versie ( welke ook gebaseerd is daarop maar voornamelijk met wat handig aanpassingen special voor de Nederlandse markt )
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutchmkleinman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:07:
[...]
Ik kan zo weer switchenWat is er beter in de Schumi versie?
stukje naar beneden scrollen voor de extra opties ten opzichte van Mr.Orange's
in before Schumi zelf antwoord
Moet mijn README denk even updaten. Ik ben gestopt met verder sleutellen aan deze fork.ShadowBumble schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:08:
[...]
https://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch
stukje naar beneden scrollen voor de extra opties ten opzichte van Mr.Orange's
in before Schumi zelf antwoord
nivong heeft het stokje verder opgepakt (in iedergeval NL series download support, de meeste van overige fixes (nog) niet) en verder probeer ik de overige fixes bij mr-orange onder te brengen als hij ervoor te porren is.
Op moment heeft nivongs branch nog niet alle fixes welke wel in mijn eerdere fork wel zaten.
Dus is NL series support belangrijk voor je dan zou je naar die van nivong moeten switchen aangezien mijn fork niet helemaal 100% functioneert op gebied van failed download handling. Is NL niet zo boeiend voor je zou ik naar die van mr-orange switchen en voor meeste recente ontwikkelingen Pistachitos branch en anders de stable ThePirateBay branch.
Ok Tnx!
Nog wat anders over ThePirateBay branch. Voor het downloaden van subtitles. Scant hij automatisch om de X uur/minuten of er nieuwe subtitles zijn? Of moet je elke keer voor elke serie handmatig op de button klikken?
Nog wat anders over ThePirateBay branch. Voor het downloaden van subtitles. Scant hij automatisch om de X uur/minuten of er nieuwe subtitles zijn? Of moet je elke keer voor elke serie handmatig op de button klikken?
Hmmm die had ik even gemist, aangezien ik maar 1 NL serie heb kan ik dan net zo goed terug gaan naar die van mr-orange, de Pistachitos branch word namelijk ook niks meer aangedaan omdat hij zit te denken om alles opnieuw te rewriten.schumi2004 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:20:
[...]
Moet mijn README denk even updaten. Ik ben gestopt met verder sleutellen aan deze fork.
Zal eens even kijken of ik makelijk jouw versie van branch/url kan switchen zonder de hele installatie om zeep te helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 27-11-2013 14:30 ]
Ieder uur als het goed ismkleinman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:05:
Ok Tnx!
Is al de tweede keer dat ik dat rewrite tegen kom.ShadowBumble schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:25:
[...]
Hmmm die had ik even gemist, aangezien ik maar 1 NL serie heb kan ik dan net zo goed terug gaan naar die van mr-orange, de Pistachitos branch word namelijk ook niks meer aangedaan omdat hij zit te denken om alles opnieuw te rewriten.
Zal eens even kijken of ik makelijk jouw versie van branch/url kan switchen zonder de hele installatie om zeep te helpen.
Hebben we het wel over dezelfde?
Toch niet deze ? https://github.com/Pistachitos
Volgens mij heeft deze niks met mr-orange te maken (het origineel zie forked from bij eerdere link) of ik moet iets gemist hebben?
Die ik bedoel en gebruik zijn Pistachitos branch van mr-orange zelf https://github.com/mr-orange/Sick-Beard
Mijn fout inderdaad ik had aangenomen dat Pistachitos de user was net zoals mr-orange niet dat het een aparte fork was binnen zijn gitschumi2004 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:45:
[...]
Is al de tweede keer dat ik dat rewrite tegen kom.
Hebben we het wel over dezelfde?
Toch niet deze ? https://github.com/Pistachitos
Volgens mij heeft deze niks met mr-orange te maken (het origineel zie forked from bij eerdere link) of ik moet iets gemist hebben?
Die ik bedoel en gebruik zijn Pistachitos branch van mr-orange zelf https://github.com/mr-orange/Sick-Beard
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]