[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 633.049 views

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:16:
Heeft niemand een idee waarom mijn Sab die rare melding geeft met autoprocess? of word ik compleet genegeerd?
Failed download branch enabled in nzbtomedia config?

• schumi2004
ShadowBumble schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:18:
[...]

Uhm het zijn je eigen woorden ? Vermoedelijk heeft hij die commit gewoon nog niet gepushed dunno ik ging af van jouw post :d
Sorry my bad, spraak verwarring. had de stille hoop dat ik hem in develop wel tegen zou komen maar helaas.
Hij heeft hem denk alleen lokaal staan.

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:18:
[...]

Failed download branch enabled in nzbtomedia config?
die had ik dus nog niet. nu wel! bedankt voor je reactie! :D

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
schumi2004 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:00:
[...]

Hoe meer ik met XDM speel hoe enthousiaster ik er van wordt.
Als nu die TV module snel gereleased wordt is ie voor basic gebruik wat mij betreft af :P

Edit:
Zie ook nu pas dat er al een package van bestond 8)7
Gisteren een verzoekje gedaan om er achter te komen dat deze al bestaat dus |:(

http://www.synocommunity.com/packages#xdm
Naja bijna dan... Als er ook een uitgebreide postprocessing (incl renamer) komt is het af ;)

• schumi2004
EJPostema schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:02:
[...]

Naja bijna dan... Als er ook een uitgebreide postprocessing (incl renamer) komt is het af ;)
Hoop dat ie opschiet dan ben ik bijna zeker dat ik afstap van SB en CP :P

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Volg met spanning dit nieuwe onderwerp van xdm

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• schumi2004
Enige wat ik dus nu echt mis zijn:

- IMDb module t.b.v import watchlist
- Managed gedeelte zoals CP dat heeft (ivm met download van dupes)
- Subtitle support
- Transmission al gevonden https://github.com/jkoelker/XDM-transmission/tree/master
- Ranamer (niet echt van belang voor me maar toch)
- RSS feed support (nog niet gevonden althans)
- Meta-data module

Belangrijkste vind ik TV ondersteuning, de rest kan ik wel op wachten :P
Overigens missen er een paar talen denk ik in TheMovieDB vermoed ik, die ondersteund er mijn ziens wel meer als de 4 die nu vermeld staan.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Misschien moet ik ook eens naar XDM gaan kijken...
Iemand al getest met het muziek deel? Hoe werkt dat ten opzichte van Headphones?

Zal in de komende weken eens kijken of ik een VM op kan starten om XDM eens aan de tand te voelen.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

We wachten af of het een goede vervanging wordt voor wat ik nu heb draaien

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• schumi2004
Moet wel zeggen dat het opslaan van de config tergend langzaam gaat op mijn NAS, wellicht een compile issue van SynoCommunity?
Ook de eerste bug al gevonden betreffende XBMC notifier

Edit:
Even de Issues lijst vol gespammed, vroeg ie zelf om op site :P

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 25-09-2013 22:17 ]

• schumi2004
ShadowBumble schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:18:
[...]

Uhm het zijn je eigen woorden ? Vermoedelijk heeft hij die commit gewoon nog niet gepushed dunno ik ging af van jouw post :d
Maar uiteindelijk heb ik nu wel TV support ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abhnWn37.png

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 00:26 ]

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Hoe zit het met system load?

Lijkt me dat hij lichter draait dan SB+CP, maar hij is nog pas ontwikkelt natuurlijk.

• schumi2004
MisterLBP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:18:
Hoe zit het met system load?

Lijkt me dat hij lichter draait dan SB+CP, maar hij is nog pas ontwikkelt natuurlijk.
Ik zou bijna denken dat de system load juist zwaarder is , voornamelijk door hat save gedeelte (tergend langzaam)
Maar Dennis erkend het probleem en is zoekende naar een oplossing (zit op irc met hem as we speak)
Verder ben ik steeds meer overtuigd van de mogelijkheden die XDM kan bieden t.o.v. de bestaande managers en daarom heb ik XDM boven aan de lijst gezet in de SP (startpost)
Zoiezo zou ik denk ik elke nieuwe app bovenaan zetten om meer aandacht er aan te kunnen geven en zo de app in kwestie beter te krijgen.

Edit:
Niet om de boel te verstoren of wat dan ook
Maar Dennis staat open voor alle suggesties of verbeteringen en welke vorm dan ook. Dus als iemand iets op of aan te merken heeft aan XDM, ik zou zeggen, join #xdm op freenode.net en het gaat goed komen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 01:32 ]

• MisterLBP
Ik denk zelf ook dat XDM uiteindelijk de bestaande managers gaat vervangen. Het modulaire systeem is gewoon verrekte handig en makkelijker voor de leek.

i.p.v elke keer te kloten bij een nieuwe installatie installeer je nu gewoon één pakket en het is done. Plus de skin is ook nog 's modern (al is jouw skin ook wel mooi hoor ;))

Ik wacht het alleen nog wel ff af. Heb teveel moeite gestoken in mijn nu perfecte werkende opstellingen om het te gaan vervangen door iets wat op het moment nog half werkt.

• schumi2004
@MisterLBP
Ik wil eigenlijk 1 ding recht zetten en dat is dat de skin in dutch-tpb absoluut niet van mij is!
Eigenlijk wil ik helemaal nergens credits voor maar dat terzijde.
Eigenlijk ben ik ook maar een leek die van verschillende versies een pakket maak die iig aan mijn wensen voldoet, zoals ik het graag zou zien.
Als je kijkt naar de commits heb ik wellicht helemaal niks bedacht en probeer ik alleen de zaken te combineren en het geen ik er in gebracht heb zou iedere leek voor elkaar gekregen hebben!
Probleem is alleen dat je op een bepaald moment conflicten krijgt en die probeer ik zo goed en kwaad als ik kan op te lossen.
Voor mij is dit alles alleen maar een uitbreiding van mijn kennis en kunde met vooral de comments op Tweakers als een impuls om hoe mijn kennis te verbreden en eventueel te corigeren!
Ik ben van origine een Cisco (netwerk) man en heb eigenlijk niks moet code etc maar toch blijft het boeiend ;)
Al met al kun je zeggen ieder z'n vak ;)

Verwijderd

Kan XDM ook omgaan met spotweb als newznab provider?

Ik heb dat gedeelte nog niet werkend gekregen helaas.

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:47:
Kan XDM ook omgaan met spotweb als newznab provider?

Ik heb dat gedeelte nog niet werkend gekregen helaas.
Lijkt mij wel aan gezien dat in SB ook mogelijk is, heb het zelf nog niet getest volgens de methode van SB maar lijkt mij van wel.

Ik probeer het meteen ff want ben er ook wel benieuwd naar.

Edit:
Lijkt te werken, kan zelfs categorien op halen dus lijkt mij OK

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 01:54 ]

Verwijderd

het is mij helaas nog niet gelukt.

Ik kan hem wel netjes toevoegen en hij zegt dat die ook verbinding kan maken maar zodra ik iets zoek zoals een film of album zie ik allemaal foutmeldingen in de log.

edit: dit is de foutmelding die ik krijg als ik Category's wil ophalen van spotweb

Newznab(Default) - Get categories. Experimental!: Internal Error in plugin

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 01:58 ]

• MisterLBP
@schumi2004
Heel bescheiden, maar als coder zijnde weet ik dat het combineren van pakketen niet zomaar foutloos gaat en je makkelijk een paar uur bezig kan zijn om het geheel werkend te krijgen.

Jouw wensen sluiten aan op die van veel mensen en omdat wij zelf allemaal te lui zijn word je moeite zeer op prijs gesteld! Het is niet niks wat je doet ;)

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:54:
het is mij helaas nog niet gelukt.

Ik kan hem wel netjes toevoegen en hij zegt dat die ook verbinding kan maken maar zodra ik iets zoek zoals een film of album zie ik allemaal foutmeldingen in de log.

edit: dit is de foutmelding die ik krijg als ik Category's wil ophalen van spotweb

Newznab(Default) - Get categories. Experimental!: Internal Error in plugin
Dat is de melding die je krijgt bij het ophalen van cats?

Dan zou ik bijna denken dat er iets aan de provider kant fout zit, mijn (enige) spotweb provider doet het zonder moeite.
Heb nog geen snatched gesimuleert.
MisterLBP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:55:
@schumi2004
Heel bescheiden, maar als coder zijnde weet ik dat het combineren van pakketen niet zomaar foutloos gaat en je makkelijk een paar uur bezig kan zijn om het geheel werkend te krijgen.

Jouw wensen sluiten aan op die van veel mensen en omdat wij zelf allemaal te lui zijn word je moeite zeer op prijs gesteld! Het is niet niks wat je doet ;)
Dergelijke reacties worden zeker gewaardeerd.
Het is allemaal voor de fun toch en in de hoop er iets van te leren ;)

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 02:18 . Reden: typo ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

Nicap

Tsssk....

EJPostema schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:43:
Nou ik heb XDM dan eindelijk draaien en bij deze mijn (voorlopige bevindingen)

Op dit moment is er nog geen TV support (al wel in een branch, dus zal snel worden toegevoegd, maar heb die niet getest). Het is dus NOG geen volwaardig alternatief voor een SB + CP combinatie.
Voor mensen die ook films/boeken/muziek/games automatisch downloaden kunnen hiermee wel aan de slag.

Door het plugin systeem, kan dit een heel uitgebreid programma worden en er zijn al redelijk wat functies en het doet minimaal evenveel als een CP of een SB.

Een nadeel vind ik op dit moment de settings. Die zijn lang niet zo uitgebreid alsin CP voor het zoeken van films, bijvoorbeeld de kwaliteit etc etc. Volgens mij kan je dit wel uiteindelijk zo krijgen als je zelf wil, door de MovieQuality plugin meerdere keren in te zetten, maar echt overzichtelijk is het niet. Je kan dus de meeste plugins onder verschillende profielen meerdere malen opslaan en zo kom je er uiteindelijk wel.

De interface (al valt over smaak niet echt te twisten) vind ik erg strak, overzichtelijk en van deze tijd.
Het werkt alleen niet altijd even vlot, maargoed CP heeft hetzelfde zo af en toe.

Al met al doet XDM wat het moet doen. Er support voor usenet en torrents, er is postprocessing aanwezig (al is het erg minimaal).

Op dit moment gooi ik CP nog niet de deur uit. Maar XDM heeft zeker potentie
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om xdm door te laten starten? Ik krijg dezelfde melding steeds die jij ook kreeg. Zou niet weten hoe ik die wegkrijg.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Welke melding Nicap? Hier ging starten van XDM best goed. Even een git clone doen, git toevoegen aan de PATH en Python 2.7 (niet 3.3!!!) installeren. Reboot, vanwege de PATH environment variable, en dan starten maar :)
Heb het alleen na een half uur er weer afgegooid, kon maar geen tv plugin vinden en dat is wel wat ik het voornaamste download. Daarnaast sporadisch films, boeken en muziek.

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 26-09-2013 08:36 ]

• Nicap

Nicap

Tsssk....

XDM is in a state of '['booting']' please wait...
Stopping all tasks

Ik draai python 2.7 en had XDM al gcloned.
Alleen git toevoegen aan de PATH zegt me even niet zoveel. Ben geen linux bekende namelijk.
Ik draai het trouwens op een ubuntu server 12.04 (VM)

Zoeken op XDM met google heeft weinig nut, aangezien XDM ook iets anders bekend is in Linux blijkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Nicap op 26-09-2013 09:15 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:54
Misschien beter als we apart topic maken voor XDM ofzo? :P Anders loopt het hier zo snel vol en is helemaal niet meer te begrijpen waar het over gaat.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• tcviper
Hoe hebben jullie XDM geconfigd en installed op ubuntu btw? Zie nergens een complete install guide voor dat platform.

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:25
Inderdaad, XDM ziet er zeker netjes uit. Vooral dat het gemoduleerd opgebouwd is preekt mij aan. Alles onder 1 hoed met 1 keer de instellingen doen. Klinkt weer als een stapje dichterbij om het zelfs parent proof te krijgen ;)

Valt dit al op te halen op een Synology NAS via een packet source?

• tcviper
Ja via syno community. http://www.synocommunity.com/

[ Voor 40% gewijzigd door tcviper op 26-09-2013 09:44 ]

• Caelorum
Nicap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:42:
[...]
Alleen git toevoegen aan de PATH zegt me even niet zoveel. Ben geen linux bekende namelijk.
Ik draai het trouwens op een ubuntu server 12.04 (VM) [...]
Dat is voor Windows, dus negeer dat maar :)

• Senaxx
  • Laatst online: 00:30
Hier zit dan nog niet de tv support in. En ik heb hem nu een tijdje 'idle' laten draaien voor een paar dagen, en het is ook nog wel best een memory hog vindt ik. Maar ziet er goed uit, en hopelijk wordt hij dan ook snel volwassen en goed bruikbaar voor iedereen.

Al moet ik zeggen als couchpotato straks ook tv series (en meer) gaat ondersteunen is het ook een goed alternatief.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Mocht iemand een korte guide hebben hoe je het aan de praat krijgt in ubuntu, dan horen we het graag. Blijkbaar zijn er meer mensen die het wel willen hebben. Ik probeer het op de manier zoals ik ook bij sickbeard en couchpotato heb gedaan, maar blijkbaar gaat dat deze keer niet op.

• schumi2004
Caelorum schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:35:
Welke melding Nicap? Hier ging starten van XDM best goed. Even een git clone doen, git toevoegen aan de PATH en Python 2.7 (niet 3.3!!!) installeren. Reboot, vanwege de PATH environment variable, en dan starten maar :)
Heb het alleen na een half uur er weer afgegooid, kon maar geen tv plugin vinden en dat is wel wat ik het voornaamste download. Daarnaast sporadisch films, boeken en muziek.
TV = dev plugin repo

• Caelorum
oh ik heb alleen de feature/tv (en master) branch geprobeerd ^^ Werkt het net zo goed als Sickbeard?

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-09-2013 10:45 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi, ik krijg de volgende foutmelding als ik een folder (handmatig) wil postprocessen:
400 Bad Request

Unexpected body parameters: dir

Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 30, in __call__
raise error
HTTPError: (400, 'Unexpected body parameters: dir')
Automatisch gaf al eerder de volgende foutmelding:
2013-09-26 10:23:35.118432 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: global name 'process_result' is not defined

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 26-09-2013 10:51 ]

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

XDM i.c.m. Spotweb geeft bij mij deze melding, als er gezocht moet worden.
Meer mensen hier last van, voordat ik er een melding van maak.

Ik draai XDM op een Synology en heb de package van Synocommunity draaien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Error during downloadWrapperSingle of Newznab (NewznabSpotweb) 
Error: list indices must be integers, not str

File "/volume1/@appstore/xdm/share/XDM/xdm/plugins/meta.py", line 159, in outer
    return run(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/xdm/share/XDM/xdm/plugins/bases.py", line 526, in downloadWrapperSingle
    res = self._searchForElement(*args, **kwargs)
  File "/usr/local/xdm/var/plugins/Indexer/Newznab-de_lad1337_newznab-0_6/Newznab.py", line 73, in searchForElement
    if not 'item' in response["channel"]:
TypeError: list indices must be integers, not str

New value:[]
Traceback:
  File "/volume1/@appstore/xdm/share/XDM/xdm/plugins/meta.py", line 159, in outer
    return run(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/xdm/share/XDM/xdm/plugins/bases.py", line 526, in downloadWrapperSingle
    res = self._searchForElement(*args, **kwargs)
  File "/usr/local/xdm/var/plugins/Indexer/Newznab-de_lad1337_newznab-0_6/Newznab.py", line 73, in searchForElement
    if not 'item' in response["channel"]:

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die dev plugin repo is zeker voor de syno?
Draai op w7. Heb de feature tv en master geprobeerd maar geen plugin voor tv

• Senaxx
Sepp14 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:06:
[...]

Die dev plugin repo is zeker voor de syno?
Draai op w7 de feature tv en master geprobeerd maar geen plugin voor tv
Het zijn 2 github projecten:

https://github.com/lad1337/XDM-main-plugin-repo/tree/develop voor de plugins
https://github.com/lad1337/XDM/tree/develop voor XDM

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:14:
[...]

Hier zit dan nog niet de tv support in. En ik heb hem nu een tijdje 'idle' laten draaien voor een paar dagen, en het is ook nog wel best een memory hog vindt ik. Maar ziet er goed uit, en hopelijk wordt hij dan ook snel volwassen en goed bruikbaar voor iedereen.

Al moet ik zeggen als couchpotato straks ook tv series (en meer) gaat ondersteunen is het ook een goed alternatief.
Viel me na een poosje ook op ja, had verwacht dat ie wel wat resource vriendelijker zou zijn maar wellicht komt hier nog verbetering in.

• EJPostema
Nicap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:42:
XDM is in a state of '['booting']' please wait...
Stopping all tasks

Ik draai python 2.7 en had XDM al gcloned.
Ik draai het trouwens op een ubuntu server 12.04 (VM)

Zoeken op XDM met google heeft weinig nut, aangezien XDM ook iets anders bekend is in Linux blijkbaar.
Ik had dit eerst dus ook. Zoals ik het nu werkend heb gekregen (ubuntu 13.04)

1: Git clone in map naar wens
2: De map XDM alle rechten geven (777). Volgens mij is dit overbodig, maar had het gedaan omdat ik het niet werkend kreeg
3: XDM starten in de console en toevoegen als daemon. Dus tik in console "python XDM.py -d"

Hij doet dan weer hetzelfde process als voorheen, zodra je de message krijgt die je beschrijft console sluiten en via je browser XDM benaderen. De standaard port is 8085, dus 0.0.0.0:8085 Dat werkt natuurlijk niet op een server dus: x.x.x.x:8085

@Schumi, bij mij gaat het saven van settings wel snel. maargoed zit ook niet op een synology

• schumi2004
Eigenlijk lijkt ie met het uur trager te worden op zowat alle vlakken, verwijderen van plugins, en navigeren door de settings zeg maar. Maar vooral het opslaan van de config is een drama maar dat had hij zelf ook ervaren en zou naar een oplossing zoeken. Direct save uit mijn hoofd zoals CP dat deed zei hij gisteren.

Edit:
Overigens voor diegene die TV werkend gekregen hebben, module Trakt is ook belangrijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 12:42 ]

• Senaxx
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:40:
Eigenlijk lijkt ie met het uur trager te worden op zowat alle vlakken, verwijderen van plugins, en navigeren door de settings zeg maar. Maar vooral het opslaan van de config is een drama maar dat had hij zelf ook ervaren en zou naar een oplossing zoeken. Direct save uit mijn hoofd zoals CP dat deed zei hij gisteren.

Edit:
Overigens voor diegene die TV werkend gekregen hebben, module Trakt is ook belangrijk ;)
Hoe heb je die plugins toegevoegd? ik dacht even simpel downloaden van de development branche en daarna gewoon in de plugin directory gooien, maar dan gaat hij over zijn nek omdat hij ook nog een hyrarchie in de plugin map gebruikt.

*edit*
Makkelijke manier gevonden: voeg bij je repo deze url toe:

https://raw.github.com/la...in-repo/develop/meta.json

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 26-09-2013 13:24 ]

• tcviper
Ik zeg, blijf voorlopig allen lekker bij SB/CP, dat werkt gewoon en is al zoveel werk ingestoken ook door Schumi dat het bijna zonde nu zou zijn om over te stappen. Misschien over een tijdje als XDM een stuk verder is.

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:16:
[...]

knip

*edit*
Makkelijke manier gevonden: voeg bij je repo deze url toe:

https://raw.github.com/la...in-repo/develop/meta.json
Meen gezien te hebben dat dat in de README vermeld stond ;)

Kleine teaser :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/adxKRbK0.png
tcviper schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:28:
Ik zeg, blijf voorlopig allen lekker bij SB/CP, dat werkt gewoon en is al zoveel werk ingestoken ook door Schumi dat het bijna zonde nu zou zijn om over te stappen. Misschien over een tijdje als XDM een stuk verder is.
Zit zelf ook even lekker met XDM te werken nu (beetje de tijd te doden) en naast dat het op sommige punten wat trager reageerd werkt het toch verdomd aardig moet ik zeggen ;)
Blijf zelf ook nog lekker SB en CP draaien maar ga wel met XDm ernaast even spelen, voor 1 of 2 series ofzo.

• tcviper
Goed idee :)

• tcviper
Trouwens heb je al es gekeken naar: http://flexget.com/wiki ?
Zag dat die van syno community ook daarmee bezig zijn. geen idee hoe/wat het precies is.
Is dat wat?

[ Voor 36% gewijzigd door tcviper op 26-09-2013 13:36 ]

• schumi2004
tcviper schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:35:
Trouwens heb je al es gekeken naar: http://flexget.com/wiki ?

Is dat wat?
Heb er in het Syno topic wel eens iemand over gehoord maar wat het verder doet, geen idee ;)

• tcviper
Ja blijkbaar ook zoiets als XDM ;)

• schumi2004
Geeft een foutmelding tijdens install op mijn VM, vanavond package maar op NAS installeren om te zien wat het is.

Edit:
Weet het al weer na doornemen install guide. Het is een crontab based manager, niks voor mij dus.
This will run FlexGet every hour. You may run it more frequently as well, but I wouldn't recommend going below 30 minutes since it will cause unnecessary load on RSS-feeds and pages you're subscribed to. Some feed providers even ban your IP if you request feed too often.

[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2013 13:57 ]

• EJPostema
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:31:
[...]

Meen gezien te hebben dat dat in de README vermeld stond ;)

Kleine teaser :P
[afbeelding]

[...]

Zit zelf ook even lekker met XDM te werken nu (beetje de tijd te doden) en naast dat het op sommige punten wat trager reageerd werkt het toch verdomd aardig moet ik zeggen ;)
Blijf zelf ook nog lekker SB en CP draaien maar ga wel met XDm ernaast even spelen, voor 1 of 2 series ofzo.
Very nice, maar eens even alles goed instellen dan en idd maar eens kijken wat er gebeurd als met 2 series. Pak er ook wel even een oude bij om te kijken hoe het zit failed downloads en backlogging.

EDIT: hmmm, toch maar niet. Na het rechaging van de plugins crashed hij en krijg in een internal server error. Nu al tot twee keer toe

[ Voor 8% gewijzigd door EJPostema op 26-09-2013 14:27 ]

• schumi2004
Het wordt idd een beetje een XDM thread nu maar de vragen en oplossing kunnen maar beter bij elkaar staan denk ik dan maar :P

Zit een beetje te pielen met de quality en hoe bepaalde woorden/groups in een soort van ignore list te zetten.
Ik denk dat ik dan de Regex module gebruiken moet en dit vinkje uit moet zetten : Accept term/download if RegEx matches

• Senaxx
Heb ik eindelijk XDM draaien met TV plugin en ik kon niet uitvinden waarom het niet werkte... is trakt ineens plat :Y) :+

[ Voor 36% gewijzigd door Senaxx op 26-09-2013 14:48 ]

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:48:
Heb ik eindelijk XDM draaien met TV plugin en ik kon niet uitvinden waarom het niet werkte... is trakt ineens plat :Y) :+
Sleep ze voor de rechter _O-

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:48:
Hahaha, hier werkte het een uurtje geleden nog :P

Zat een beetje te bedenken wat ik allemaal nog mis in XDM en of ik in staat ben er zelf een plugin ervoor te maken.

• Senaxx
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:52:
[...]

Hahaha, hier werkte het een uurtje geleden nog :P

Zat een beetje te bedenken wat ik allemaal nog mis in XDM en of ik in staat ben er zelf een plugin ervoor te maken.
Misschien een universe provider plugin? torrent support?

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:55:
[...]

Misschien een universe provider plugin? torrent support?
Torrent providers zat ik net ook aan te denken ja. Maar geloof niet dat deze net zo universeel te maken is als dat voor newznab kan, zullen vermoed ik losse provider modules moeten worden ben ik bang.

• Senaxx
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:58:
[...]

Torrent providers zat ik net ook aan te denken ja. Maar geloof niet dat deze net zo universeel te maken is als dat voor newznab kan, zullen vermoed ik losse provider modules moeten worden ben ik bang.
En torrent client (transmission?) Al heb je niets aan een client zonder providers natuurlijk.

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:02:
[...]

En torrent client (transmission?) Al heb je niets aan een client zonder providers natuurlijk.
https://github.com/jkoelker/XDM-transmission/tree/master

Wat ik voor TV nog echt mis, of eigenlijk generiek, is een renamer zodat ik series net zoals in SB kan plaatsen in Serie\Season\episodes etc.

Eens zien of ik hem daar een beetje vaart achter kan laten zetten :P

• Senaxx
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:07:
[...]

https://github.com/jkoelker/XDM-transmission/tree/master

Wat ik voor TV nog echt mis, of eigenlijk generiek, is een renamer zodat ik series net zoals in SB kan plaatsen in Serie\Season\episodes etc.

Eens zien of ik hem daar een beetje vaart achter kan laten zetten :P
En misschien ook meer tv providers. Ik heb nu trakt als provider, maar als je breaking bad toevoegd.. je mag wel een extra kop koffie hebben daarvoor.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
chippie777 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:10:
Het antwoord zal ongetwijfeld simpel zijn, maar ik kan het niet vinden (zal wel niet goed zoeken). Ik heb SABnzbd en SickBeard draaien op mijn live book. Voorheen werkte alles prima maar na een power interuptie en nieuwe firmware heb ik alles opnieuw moeten installeren.
Dat is gelukt en SABnzbd dowload alles keurig wat SickBeard vindt, echter in SickBeard blijft het gevonden item op 'snatched' staan. Dit moet natuurlijk veranderen in iets als 'downloaded'. (zo was het voorheen ook)
Ik zie dat SABnzbd het geen hij download keurig in de map series zet maar hij maakt dan geen map voor de betreffende serie aan en zet de losse aflevering gewoon in de map series.
Hij moet dus een map aanmaken met de naam van de serie en daarin de afleveringen plaatsen. Ik doe dus iets fout maar wat en waar?
Ik weet niet of netjes is om jezelf te quoten, maar ik heb het probleem gevonden.
Het waren twee problemen, aller eerst had ik het script file in sickbeard niet hernoemt zoals overal wel keurig wordt verteld (dus .sample van de de naam halen) 8)7
Het tweede probleem dat ik gevonden heb, was dat ik de categorie voor de series tv had genoemd zoals je in heel veel how to's kunt vinden. Echter dan werkte het bij mij niet. Ik heb de categorie vernoemd naar series, wat ook de naam is van de map waar deze in moeten komen, en daarna werkte alles weer zoals het hoort.
Het lijkt erop dat de categorie naam gelijk moet zijn aan de naam van de map waarin sabnzb/sickbeard verwacht dat de downloads terecht moeten komen (series in dit geval)

• schumi2004
Senaxx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:50:
[...]

En misschien ook meer tv providers. Ik heb nu trakt als provider, maar als je breaking bad toevoegd.. je mag wel een extra kop koffie hebben daarvoor.
Ik ga vanavond proberen TheTVDB en IMDb plugins proberen te maken,

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55
schumi gebruik jij ook de synocommunity beta package?
- ik krijg via boxcars alleen maar errors op het moment dat hij mijn spotweb (laatste refactor build) probeerd te raadplegen.
- heb jij je command log nog hoe je de synocommunity build gegithubs hebt naar de develop build en de develop repo?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• schumi2004
remcoXP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:46:
schumi gebruik jij ook de synocommunity beta package?
- ik krijg via boxcars alleen maar errors op het moment dat hij mijn spotweb (laatste refactor build) probeerd te raadplegen.
- heb jij je command log nog hoe je de synocommunity build gegithubs hebt naar de develop build en de develop repo?
Weet even niet wat je wil, wil je SB naar andere branch/repo hebben?

• remcoXP
ahahah nu zie ik het zelf ook. zat met mijn gedachten nog bij XDM :)
die inderdaad op de laatste develop git incl repo. dacht dat heb jij vast gedaan en andere mensen zouden dat ook graag willen wellicht heb jij die commands nog.

ik heb vandaag 2 series gedownload met sickbeard schumi's TPB maar ze blijven staan. en bij een manual postprocess krijg ik de volgende melding:

File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 30, in __call__
raise error
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:49:
[...]

Weet even niet wat je wil, wil je SB naar andere branch/repo hebben?

Verwijderd

Ja inderdaad. heb meerdere spotweb servers geprobeerd maar het werkt bij geen 1 van alle.
schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 02:11:
[...]

Dat is de melding die je krijgt bij het ophalen van cats?

Dan zou ik bijna denken dat er iets aan de provider kant fout zit, mijn (enige) spotweb provider doet het zonder moeite.
Heb nog geen snatched gesimuleert.

[...]

Dergelijke reacties worden zeker gewaardeerd.
Het is allemaal voor de fun toch en in de hoop er iets van te leren ;)

• remcoXP
dat spotweb categorieen ophalen hoeft misschien niet als we de nummers weten.

[ Voor 95% gewijzigd door remcoXP op 26-09-2013 19:07 ]

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Wet iemand of het mogelijk is om de zoekquery die SB gebruikt aan te passen?
Nu plakt ie soms de episodenaam in de query wat meestal niet werkt. Ik wil m forceren te zoeken op:
Serie1 SxxEyy formaat.

• schumi2004
remcoXP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:53:
ahahah nu zie ik het zelf ook. zat met mijn gedachten nog bij XDM :)
die inderdaad op de laatste develop git incl repo. dacht dat heb jij vast gedaan en andere mensen zouden dat ook graag willen wellicht heb jij die commands nog.

ik heb vandaag 2 series gedownload met sickbeard schumi's TPB maar ze blijven staan. en bij een manual postprocess krijg ik de volgende melding:

raise error

[...]
Een andere tweaker had het ook en lees net in PM dat hij na een DSM upgrade met de verplichte reboot weer wel gewoon werkte.

• remcoXP
schumi ik ben rebooten :)

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Geweldig, het tv seizoen begint weer en ik zie weer dat TPB edtite van Schumi zijn werk weer doet. Initial HD TV (vanochtend)replace with 1080p web-dl(vanmiddag) doet het ook het is een torrent(toevallig een piratenschip lol).
Nu postprocess in de gaten houden en anders rescan. Ik ben weer blij *O* 8) Ik hou het voorlopig nog bij SB TPB maar ik geef xdm een kans later.

Verwijderd

remcoXP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:06:
dat spotweb categorieen ophalen hoeft misschien niet als we de nummers weten.
Is te proberen. misschien kan schumi die hier even neerzetten?

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:48:
[...]

Is te proberen. misschien kan schumi die hier even neerzetten?
Books 7000
Movies 2000
Music 3000
TV 5000

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:11:
[...]

Books 7000
Movies 2000
Music 3000
TV 5000
werk helaas ook niet. krijg de volgende foutmelding in de log:

ERROR 2013-09-26 21:18:00.185547
Error during downloadWrapperSingle of Newznab (Default)
Error: list indices must be integers, not str

File "/Applications/XDM.app/Contents/Resources/xdm/plugins/meta.py", line 133, in outer
File "/Applications/XDM.app/Contents/Resources/xdm/plugins/bases.py", line 526, in downloadWrapperSingle
File "/Users/xxxxLibrary/Application Support/XDM/plugins/Indexer/Newznab-de_lad1337_newznab-0_6/Newznab.py", line 73, in searchForElement

New value:[]
Traceback:
File "/Applications/XDM.app/Contents/Resources/xdm/plugins/meta.py", line 133, in outer
File "/Applications/XDM.app/Contents/Resources/xdm/plugins/bases.py", line 526, in downloadWrapperSingle
File "/Users/xxxxxxx/Library/Application Support/XDM/plugins/Indexer/Newznab-de_lad1337_newznab-0_6/Newznab.py", line 73, in searchForElement

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
is het ook mogelijk om zelf searchers zoals een dut planet toe te voegen in couchpatato

ik heb een aantal films in me wanted lijst staan, en ik weet dat die al op retail uit zijn. die heb ik ook gevonden, maar de huidige searchers hebben er moeite mee.

• remcoXP
heb ik ook. de suggestie van schumi helpt helaas niet. mocht je de oplossing vinden hoor ik het graag.
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:30:
Hallo,

ik Gebruik al een lange tijd XBMCbuntu met sabnzbd en sickbeard tpb edition van schumi.
iemand heeft alles voor mij geinstalleerd, maar ik kan er best een beetje de weg in vinden.
nou sinds een paar updates geleden haalde sickbeard dus nauwelijks tot geen serie afleveringen meer binnen. nou heb ik begrepen dat dit niet aan SB ligt.

Het grootste probleem is nou SAB. Daar lijkt iets niet goed te gaan met autoprocess. nou krijg ik deze melding bij elke episode die er gedownload word maar niet verwerkt:
Loading config from /home/xbmc/.sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg
Opening URL: http://localhost:8081/home/postprocess/processEpisode?nzbName=Brickleberry.S02E04.HDTV.x264-EVOLVE.nzb&failed=0&quiet=1&dir=%2Fhome%2Fxbmc%2FDownloads%2Fcomplete%2FTV%2FBrickleberry.S02E04.HDTV.x264-EVOLVE

<html>

<head>

<title>404</title>

<script type="text/javascript" charset="utf-8">

<!--

location.href = "/"

//-->

</script>

</head>

<body>

<br/>

</body>

</html>

kan iemand mij hier alstjeblieft mee helpen? :(

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb XDM inmiddels draaien en heb alles zover ik kan ingesteld. Echter, als ik op search klik en ga zoeken, vind hij niks. Ik heb bij newznab een provider ingevuld die ik altijd gebruik. Hij krijgt ook netjes de categorieen terug en kan verbinding maken. Snap dus niet waarom hij niets vind.

Mis ik nog iets doms misschien?

Verwijderd

remcoXP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:43:
heb ik ook. de suggestie van schumi helpt helaas niet. mocht je de oplossing vinden hoor ik het graag.

[...]
ik gebruik nou een andere script voor het autoprocessing. NzbToMedia ipv de niet werkende autoprecessTV. en het werkt weer perfect!

wat betreft dat er bijna geen series meer gevonden word helpt een nzb indexer wel. alleen betaal je daar dan klein bedrag voor. bij mij werkt nu in ieder geval weer alles naar behoren en ben ik weer helemaal happy. :) gelukkig heb ik hulp gehad :)

• remcoXP
ik gebruik normaal ook de autoprocess functie. maar deze zijn gedownload met sab. en ik kan het script niet nog een keer afvuren. nzbtomedia deed het op dat moment niet omdat de config.sample er nog stond.
kan de nzbtomedia ook via console gestart worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Je kan elk script via de console aanroepen. Alleen verwachten ze andere argumenten afhankelijk van of het Sab of nzbget is. Deze moet je dan even opzoeken en meegeven.

Voor SabNZBd (verwacht argumenten)
Voor NzbGet (verwacht dat variabelen zijn geset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
In de laatste commit(s) zit iets fout in de cleanup in de POSTPROCESSER.
Het log staat vol met:
code:
1
2
3
4
Sep-27 09:37:25 DEBUG    POSTPROCESSER :: 'Traceback (most recent call last):\n  File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/scheduler.py", line 71, in runAction\n    self.action.run()\n  File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/autoPostProcesser.py", line 41, in run\n    processTV.processDir(sickbeard.TV_DOWNLOAD_DIR)\n  File "/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/sickbeard/processTV.py", line 256, in processDir\n    returnStr += logHelper(u"Processing succeeded for "+cur_video_file_path)\nUnboundLocalError: local variable \'cur_video_file_path\' referenced before assignment\n'
Sep-27 09:37:25 ERROR    POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: local variable 'cur_video_file_path' referenced before assignment
Sep-27 09:37:25 DEBUG    POSTPROCESSER :: Deleting folder /volume1/data/incomming/The.Big.Bang.Theory.S07E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION[rarbg]/Sample
Sep-27 09:37:25 DEBUG    POSTPROCESSER :: Cleaning up Folder /volume1/data/incomming/The.Big.Bang.Theory.S07E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION[rarbg]/Sample

als ik naar de code zelf kijk ziet het er ook naar uit dat het fout is.
code:
1
2
                returnStr += logHelper(u"Deleting folder " + processPath, logger.DEBUG)
                returnStr += logHelper(u"Processing succeeded for "+cur_video_file_path)

cur_video_file_path bestaat niet in die for lus.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nicap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:54:
Ik heb XDM inmiddels draaien en heb alles zover ik kan ingesteld. Echter, als ik op search klik en ga zoeken, vind hij niks. Ik heb bij newznab een provider ingevuld die ik altijd gebruik. Hij krijgt ook netjes de categorieen terug en kan verbinding maken. Snap dus niet waarom hij niets vind.

Mis ik nog iets doms misschien?
Trakt/MovieDb enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
remcoXP schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:18:
ik gebruik normaal ook de autoprocess functie. maar deze zijn gedownload met sab. en ik kan het script niet nog een keer afvuren. nzbtomedia deed het op dat moment niet omdat de config.sample er nog stond.
kan de nzbtomedia ook via console gestart worden?
Bedoel je dat de handmatige postprocess functie stuk is op het moment want dat kan wel kloppen inderdaad. Ik krijg nog steeds deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
400 Bad Request

Unexpected body parameters: dir

File "/home/xbmc/PVR/Apps/Sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
  File "/home/xbmc/PVR/Apps/Sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
  File "/home/xbmc/PVR/Apps/Sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 30, in __call__
    raise error

Mijn oplossing is handmatig de nzb in SAB gooien en de categorie op TV zetten met het bijbehorende postprocessing script of sickbeard even opnieuw laten zoeken. De laatste versie van nzbtomedia werkt hier in ieder geval helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Hopelijk dat hier iemand mijn volgende probleem kan verhelpen.

In het kort even de situatie:
Debian 7-server (AMD64) op VM met daarop geinstalleerd spotweb en subliminal 0.6.4 (aangezien 0.7-dev niet wilde functioneren).
Windows 2012-server als file-server, gemount op de Linux-machine.

Als ik vervolgens voor een episode van een serie de subs probeer te vinden krijg ik:
code:
1
WARNING: subliminal.core Service bierdopje not available: none of available features could be used. One of ['xml'] required

Na wat zoek-werk kwam ik erachter dat hiervoor python-lxml nodig is. Via apt-get install python-lxml geinstalleerd en nogmaals geprobeerd. Nu verschijnt de volgende melding:
code:
1
2
3
4
encoding error : input conversion failed due to input error, bytes 0x98 0xD0 0xA1 0x20
encoding error : input conversion failed due to input error, bytes 0x98 0xD0 0xA1 0x20
No subtitles downloaded

Iemand ook maar enig idee wat dit betekend? Voor de zekerheid heb ik nog even gecontroleerd of de user root mocht schrijven op de share, en dit is wel het geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Gister sickbeard(tpb dutch editie van schumi2004), couch potato, sabnzbd en spotweb opgezet.
Werkt allemaal perfect, behalve de newznab koppeling tussen sickbeard en spotweb.
Sick Beard geeft de volgende error(s):
code:
1
2
2013-09-27 10:56:15.961000 SEARCHQUEUE-BACKLOG-75692 :: Error loading Spotweb URL: http://192.168.178.117/api?apikey=fb0baa9db3f1fbbaa17a67d7fec65caf&limit=100&t=tvsearch&season=15&rid=4204&maxage=500&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050%2C5080
2013-09-27 10:56:15.961000 SEARCHQUEUE-BACKLOG-75692 :: No data returned from http://192.168.178.117/api?apikey=fb0baa9db3f1fbbaa17a67d7fec65caf&limit=100&t=tvsearch&season=15&rid=4204&maxage=500&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050%2C5080

Spotweb en Sickbeard draaien overigens(net als couchpotato en sabnzbd) op dezelfde (virtuele) machine.
http://192.168.178.117/api?t=c geeft keurig het XML bestand terug,
een handmatig bezoek aan
code:
1
http://192.168.178.117/api?apikey=fb0baa9db3f1fbbaa17a67d7fec65caf&limit=100&t=tvsearch&season=15&rid=4204&maxage=500&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050%2C5080
een geheel witte pagina.
Couchpotato doet het overigens wel via spotweb, het lijkt dus te maken te hebben met de api url die sickbeard genereerd...

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
PRIVATE beta, showt zich zels niet via het normale beta channel van synocommunity (http://packages.synocommunity.com/?beta=1).
Hoe geraak ik aan access? Dat gezegd zijnde ben ik meer netwerkman dan coder, dus is het wel iets voor mij?

[ Voor 11% gewijzigd door witchdoc op 27-09-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
@Schumaster je hebt je api-keys nog in je URL's staan, dat is niet handig.

Headphones heeft bij mij vaak moeite om dingen van MusicBrainz te halen, veel 503's. Dan is er nog Sickbeard Dutch-TPB, altijd eigenlijk al een problemenkindje geweest, die het nu weer eens heeft over de process_result die niet defined is. Ook pakt 'ie vaak findnzbs' linkjes niet, maar Headphones doet precies hetzelfde. Geen sickbeard-specifiek iets dus.

Oja, SickBeard wil heel graag SSL doen met SceneAccess maar die certificaten kloppen totaal niet dus doet 'ie het toch maar niet. Genereert ook weer errors.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BeefHazard schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:32:
@Schumaster je hebt je api-keys nog in je URL's staan, dat is niet handig. [...]
Niet dat je er veel aan hebt gezien het een LAN ip-adres is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Nee, maar het maakt de URL alsnog een stuk minder overzichtelijk ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• schumi2004
Ondanks dat XDM er redelijk OK uit ziet vraag ik me toch af hoe lang leven deze gaat krijgen/hebben.
De afgelopen paar dagen zie ik nauwelijks iets van ontwikkeling gebeuren op die enkele commit na.

Heb zelf een poging willen doen voor bv IMDb maar daar is de lat toch net ff te hoog van :P

• Caelorum
schumi2004 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 03:05:
Ondanks dat XDM er redelijk OK uit ziet vraag ik me toch af hoe lang leven deze gaat krijgen/hebben.
De afgelopen paar dagen zie ik nauwelijks iets van ontwikkeling gebeuren op die enkele commit na. [...]
Tja, het is momenteel redelijk een one man show, volgens mij. Op 28 juli heeft hij nog aangegeven waarom de ontwikkeling traag gaat:
Sorry that the development has been slowed down in the past two weeks. Its because i am in a new full time job… Horray… But XDM is still at the top top of my list!
Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt. Op mij komt het namelijk over alsog hij in zijn eentje meer doet dan de mensen die werken aan sabnzbd, sickbeard en couchpotato. Hij heeft eigenlijk alleen wat hulp nodig van iemand die tijd over heeft.

• tcviper
Op mij komt het namelijk over alsog hij in zijn eentje meer doet dan de mensen die werken aan sabnzbd, sickbeard en couchpotato?

Really? Zie toch constant updates van couchpotato en sickbeard kreeg zojuist alweer een boost aan updates binnen, dat is bijna maandelijks. Sabnzbd krijgt ook vrij regelmatig updates binnen dus ik snap niet waar jij het over hebt. Dat XDM kan er leuk uitzien maar ik heb al veel van dat soort programma's zien komen en gaan, SB/CP/SAB heeft gewoon als voordeel dat het bekend is en werkt. If it aint broke, dont fix it ;)

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Als je echt wilt weten of iemand actief is:
https://github.com/lad1337/
https://github.com/midgetspy/
https://github.com/RuudBurger/

Per repo, laatste maand:
https://github.com/lad1337/XDM/pulse/monthly
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pulse/monthly
https://github.com/RuudBu...otatoServer/pulse/monthly
https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/pulse/monthly

Denk dat sommige mensen vergeten dat we in develop branch werken (ik in ieder geval wel). En dan krijg je niet elke dag updates als je op de master zit.

Ook is het altijd wel mooi om te zien dat mensen verwachten dat er meerdere mensen achter deze tools zitten. Terwijl het allemaal een "one man show" is ;) En dat zie je hier:
https://github.com/lad1337/XDM/graphs/contributors
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/graphs/contributors
https://github.com/RuudBu...erver/graphs/contributors
https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/contributors

• Caelorum
tcviper schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:24:
[...] Really? Zie toch constant updates van couchpotato en sickbeard kreeg zojuist alweer een boost aan updates binnen, dat is bijna maandelijks.[...]
Al krijg ik 1000 keer per dag een update van een tool. Als er telkens maar 1 letter verandert schiet het nog niet op. Doelde dus ook meer op dat hij in die korte tijd meer qua functionaliteit heeft gebracht dan die anderen.
RuudBurger schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:08:
[...] Ook is het altijd wel mooi om te zien dat mensen verwachten dat er meerdere mensen achter deze tools zitten. Terwijl het allemaal een "one man show" is ;) [...]
Waarbij je even voor het gemak voorbij gaat aan alle forks en pull requests die ook bijdragen aan het eindresultaat. Iets dat ik bij XDM nog niet heb gezien.

Niet dat ik wil zeggen dat jij weinig doet hoor ;)

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:29
Ik ben de mensen die dit mogelijk maken gewoon erg dankbaar dat ze het zo simpel hebben gemaakt. Het kost hun een hoop tijd en het wordt ze te weinig in dank afgenomen. Hulde daarvoor!

• Caelorum
Oh, ik ben ook erg dankbaar hoor! Zou er niet aan moeten denken het allemaal zelf te moeten maken. Moet toch wel al minstens een half werkjaar aan tijd in zitten.
Ik vraag me alleen af of je aan het aantal commits kan zien of iets een lang leven gaat hebben of niet. Denk dat dat nogal kort door de bocht is, want zoals ik al zei: veel kleine commits die weinig toevoegen kan gelijk staan aan 1 commit die veel toevoegt. Nu weet ik dat dit laatste niet geheel in git stijl is, maar ja...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een eigen nZEDb installatie en NZB Megasearch en van begin af aan geeft mijn Sick Beard eigenlijk de volgende error op beiden:

2013-09-28 17:01:19.830000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading CptChaos URL

Iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn? Ik heb nZEDb, NZB Mega Search en Sick Beard op de laatste stable builds. SB van Schumi of Mr. Orange geven bij mij helemaal een regen aan errors... Ook als ik de URLs zelf probeer te openen in de browser, krijg ik áltijd resultaten te zien, de URL en API-key is dus gewoon goed...

Ook lijken die twee forks ook minder resultaten te hebben (zowel met het toevoegen van series als het sturen van NZBs naar SAB) tov de stabiele variant, al zijn de looks natuurlijk wel 10x beter.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2013 17:16 ]

• schumi2004
RuudBurger schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:08:
Als je echt wilt weten of iemand actief is:
https://github.com/lad1337/
https://github.com/midgetspy/
https://github.com/RuudBurger/

Per repo, laatste maand:
https://github.com/lad1337/XDM/pulse/monthly
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pulse/monthly
https://github.com/RuudBu...otatoServer/pulse/monthly
https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/pulse/monthly

Denk dat sommige mensen vergeten dat we in develop branch werken (ik in ieder geval wel). En dan krijg je niet elke dag updates als je op de master zit.

Ook is het altijd wel mooi om te zien dat mensen verwachten dat er meerdere mensen achter deze tools zitten. Terwijl het allemaal een "one man show" is ;) En dat zie je hier:
https://github.com/lad1337/XDM/graphs/contributors
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/graphs/contributors
https://github.com/RuudBu...erver/graphs/contributors
https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/contributors
Wellicht kwam het over als een aanval maar dat is het zeker niet! Als ik capable genoeg was een dergelijke tool op te zetten had ik dat zeker gedaan maar helaas is dat niet het geval, kan me weg vinden in de commits etc en ik denk dat voor menig tweaker de aangehaalde links niks nieuws is.

Wat mij alleen opviel is na in aanraking gekomen te zijn met XDM en in de chat gezeten te hebben met de dev was dat het volop in ontwikkeling zou zijn (wat wellicht ook zo is maar niet zichtbaar is voor mij)

Wellicht moet ik mijn "verwachtingen" bij stellen en geen vergelijking maken met de al gevestige tools qua devolpment.
Bongoarnhem schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:19:
Ik ben de mensen die dit mogelijk maken gewoon erg dankbaar dat ze het zo simpel hebben gemaakt. Het kost hun een hoop tijd en het wordt ze te weinig in dank afgenomen. Hulde daarvoor!
Niks aan toe te voegen. Het kost hen allemaal bergen van tijd en het ontvangen van waardering daarvoor gaat vaak voorbij.
Wat je altijd ziet is dat wanneer iets goed werkt je nooit iemand hoort maar owee als er iets fout gaat dan springt men er boven op!

Dat gezegd hebbende zou ik willen vragen of iemand bereid is mijn versie (of zijn eigen versie) van een SB gericht op de nederlandse community voort te zetten.
Gezien de tijd en energie die het allemaal kost plus wat persoonlijke prive omstandigheden ben ik van mening dat ik niet meer kan voldoen aan de verwachtingen van andere!
Het is niet dat ik het niet wil maar het is niet anders.
Changes/merges laten te lang opzich wachten en oplossen van issues ook.

Dus als iemand zich geroepen voelt ;)
Ik ben bereid alle knowhow die ik heb te delen om zo tot een betere versie te komen als die ik heb getracht te brengen! (En wellicht topic overname)

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 29-09-2013 12:28 ]

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Caelorum schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:16:

[...]

Waarbij je even voor het gemak voorbij gaat aan alle forks en pull requests die ook bijdragen aan het eindresultaat. Iets dat ik bij XDM nog niet heb gezien.
Zie de contributors links, dan zie je dat Sickbeard alleen een aantal grotere devs heeft (waarvan een lad1337 ;)). Check de code-additions / deletion.
Pull requests zijn echt super handig, maar het blijft allemaal rusten op 1 echte dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RuudBurger schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:15:
[...] Zie de contributors links, dan zie je dat Sickbeard alleen een aantal grotere devs heeft (waarvan een lad1337 ;)). Check de code-additions / deletion.
Pull requests zijn echt super handig, maar het blijft allemaal rusten op 1 echte dev.
Dat snap ik. Integreren van andermans code/checken van fixes is ook niet makkelijk, maar toch is het verre van een one-man-show, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30
Hoe kan ik nadat NZBget klaar is er voor zorgen dat er nog een par check plaats vind zodat 34c3yrnnrur3.mkv juist hernoemt word naar de juiste bestandsnaam middels het bestand 34c3yrnnrur3.par2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weet je wat echt handig zou zijn als je kon zeggen dat alle downloads 5.1 sound moeten bevatten, krijg nu vaker wel 720/1080p binnen maar dan met AAC 2.0 geluid wat echt afschuwelijk is, zou er niets zijn te maken Schumi dat op geluid word gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Desnoods via een postprocessing script denk ik, die hierop checkt en het als 'failed' aan geeft met het 2.0 audio bevat, maar dat hij de release hierop checkt voordat hij download is moeilijk, gezien je vrij weinig uit een titel en al kan halen. Of je moet releasegroepen die 2.0 audio gebruiken in de ignore_words zetten etc als een eerste stap.
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]