[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 633.084 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommiiee schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:12:
[...]

Welke versie van CP gebruik je? Heb 't idee dat je een oude gebruikt en dan ook nog x64. CouchPotatoServer is namelijk CPv2 en heeft ook nog een 'Home' screen wat ik niet op je screenshots zie staan.
Ik gebruik verzie 1.1 uit deze link:
http://freenas.synergames...wse&userid=7&folder=amd64

zijn er al nieuwere verzie`s voor freenas dan? ik heb hier inderdaad ook al naar gezocht maar kan ze helaas niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Edit: Opgelost stond een ~ voor het pad, dat plakte hij er zelf voor :S
Ik ben sinds vorige week ook een gebruiker van sabnzb icm sickbeard en couchpatato en wil nu ook nzbget proberen omdat nzbget niet al te snel werkt met een grote que.
Ik heb nu alles geconfigureerd en het 'draaiend' onder windwos 8 als service, ik kan in de webui komen maar krijg de melding: "Could not create directory "Could not create file"

Hij kan de subdirectories in de download map (bij mij C:\dl_nzbget) niet aanmaken, weet iemand hoe ik hem hier rechten toe kan geven?
De service draait onder lokaal admin account.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb hetzelfde probleem als deze mensen:
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=5&t=1839
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/1701

Oftewel Couchpotato server update niet meer en in de logs staan allemaal fouten.

Ik heb een synology NAS. Ik heb geprobeerd (per advies van RuudBurger) CPS manual te updaten. Heb de tarball gedownload en de contents ervan gekopieerd over de CPS bestanden met Putty.
Toen kreeg ik foutmeldingen dat ik geen rechten had om een aantal folders aan te maken.

Ik ben een ongelofelijke Linux noob dus ik weet niet hoe ik nu verder moet. Kan iemand een noob friendly how-to geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:38
Zojuist is Sickbeard schijnbaar weer geüpdatet voor Windows naar build 500, met daarbij o.a. een nieuwe mogelijkheid voor het downloaden van 1080p web-dl :)

Changelog: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/wiki/ChangeLog

Let even op: als je series in eerste instantie op HD had staan, dan zal dat nu naar 720p gezet zijn. Veranderd deze weer naar HD om ook de 1080p downloads binnen te slurpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Lt. Marx schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:50:
Ik heb hetzelfde probleem als deze mensen:
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=5&t=1839
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/1701

Oftewel Couchpotato server update niet meer en in de logs staan allemaal fouten.

Ik heb een synology NAS. Ik heb geprobeerd (per advies van RuudBurger) CPS manual te updaten. Heb de tarball gedownload en de contents ervan gekopieerd over de CPS bestanden met Putty.
Toen kreeg ik foutmeldingen dat ik geen rechten had om een aantal folders aan te maken.

Ik ben een ongelofelijke Linux noob dus ik weet niet hoe ik nu verder moet. Kan iemand een noob friendly how-to geven?
Kun je hem niet verwijderen en daarna via DSM Package Center opnieuw installeren. Mogelijk dat het dan weer goed gaat.

Even een kopie maken van settings.conf en couchpotato.db en deze terugzetten na installatie.
Wel even Couchpotato voor je dit doet.

Hoe en welke Package beschikbaar zijn kun je hier vinden
http://blog.mobile-harddi...ge-sources-voor-synology/

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 11-05-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
MikeOO schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:00:
[...]

Kun je hem niet verwijderen en daarna via DSM Package Center opnieuw installeren. Mogelijk dat het dan weer goed gaat.

Even een kopie maken van settings.conf en couchpotato.db en deze terugzetten na installatie.
Wel even Couchpotato voor je dit doet.

Hoe en welke Package beschikbaar zijn kun je hier vinden
http://blog.mobile-harddi...ge-sources-voor-synology/
SynoCommunity heeft de CPs package al bijgewerkt. Het updaten met een versie van voor 5 mei is niet meer mogelijk omdat de update link is veranderd.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik vind er hier niks over terug, maar ik weet zeker dat het hier eens gepasseerd is:

Het klopt toch dat CouchPotato een tijdje wacht met een film af te halen, ook al is hij een tijdje uit/is hij al uit, niet?

Voor zover ik weet is er (nog) geen optie om deze "wachtperiode" aan te passen in de GUI, right? Kan ik dit ergens manueel in een lijntje code aanpassen? Want als ik in de "Coming Soon" sectie van CP een film manueel laat zoeken met behulp van het "refresh" symbooltje, dan vindt hij de film onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
EDIT schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:58:
Zojuist is Sickbeard schijnbaar weer geüpdatet voor Windows naar build 500, met daarbij o.a. een nieuwe mogelijkheid voor het downloaden van 1080p web-dl :)

Let even op: als je series in eerste instantie op HD had staan, dan zal dat nu naar 720p gezet zijn. Veranderd deze weer naar HD om ook de 1080p downloads binnen te slurpen :)
Klopt, ik haal de 1080p WEB DL al binnen vanaf dat ze uit kwamen. Met een custom common.py
Nu werd alles op 720 BR gezet. Moest alles met de hand omzetten. Maar nu staat het voor altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Vandaag was ik toch enigsinds verbaast: er staat bij sickbeard dat er geen ondersteuning is voor series die niet engels-sprekend zijn, maar nederlandse series kunnen gewoon worden gevonden..

Af en toe download ik handmatig series met hardcoded ondertiteling, maar sickbeard kan er niet zo goed mee overweg. Ik plaats ze dan ook zelf in de map, met sickbeard forceer ik dan de hernaming van de zelf gedownloade afleveringen.
Maar op de een of andere manier gaat er hier af en toe iets mis waardoor ik dan ineens een aantal afleveringen mis, die zijn dan gewoon weg. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

EDIT schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:58:

Thanks gelijk even geupdate.
Ik zag vandaag dat de windows versie van Couchpatato ook een update had. Deze heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Coenen schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Thanks gelijk even geupdate.
Ik zag vandaag dat de windows versie van Couchpatato ook een update had. Deze heb ik nog niet gedaan.
bij mij geeft ie ook aan dat CP een nieuwe update heeft, maar op de 1 of andere manier blijft ie die melding geven. meer mensen met dit probleem?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:38
dutchgio schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:11:
Vandaag was ik toch enigsinds verbaast: er staat bij sickbeard dat er geen ondersteuning is voor series die niet engels-sprekend zijn, maar nederlandse series kunnen gewoon worden gevonden..

[..]
Ze bedoelen volgens mij meer dat er geen ondersteuning is voor het automatisch downloaden van subs voor series die niet Engelstalig zijn. Dus als jij gewoon Duits of Frans kunt spreken, dan kan je deze series prima laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Incolumis schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:31:
[...]

bij mij geeft ie ook aan dat CP een nieuwe update heeft, maar op de 1 of andere manier blijft ie die melding geven. meer mensen met dit probleem?
Gister CPS op een DS212+ gezet en ook daar kreeg ik die melding. Hij blijft maar connecten met share nog wat (voor de update), maar op een gegeven moment stopt CPS daarmee. De melding onderin blijft staan.

Nog even terugkomend op mijn eerdere problemen met 'No JSON object blabla" error met post processing. Blijkt dus dat de api van CPS in autoprocesmedia.cfg niet correct was. Het lijkt nu allemaal naar behoren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Incolumis schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:31:
[...]

Die had ik ook, even opnieuw geïnstalleerd, toen ging het wel goed. Toevallig had ik net mijn diskstation geupgraded, ik dacht dat het daar aan lag.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Paar korte vragen:
  • Waar haalt CPS de ondertitels vandaan?
  • Geeft "original_filename.ext" de meeste kans van slagen voor ondertitels?
  • Hoe kan ik SB de oude metadata laten verwijderen? Initial = hd tv en dan vervolgens archive 1080p WEB-DL. Dan vervangt SB wel het hdtv bestand voor de web-dl versie, maar de hdtv metadata laat hij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 15:56
Ik draai momenteel de laatste git versie van SickBeard.
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de ignored status niet meer blijft staan als er episodes in de season map staan? oudere series die al op ignored stonden hebben dit probleem niet bij mij.

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Couchpotatoserver geeft een verkeerd aantal films aan.
Hij managed er 729 terwijl
code:
1
find -maxdepth 1 -type d | wc -l
zegt dat't er 756 moeten zijn.

Iemand een idee hoe'k nu makkkelijk uitzoek welke films hij mist en dan eventueel hoe'k ze wel bij in de managed lijst krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Laatst online: 28-06 19:48
Ik heb even een vraagje, ik heb twee harde schijven waar ik series op download en ik heb een virtuele map aangemaakt zodat Auto-Sub ermee overweg kan. Alleen het is nu zo dat ie geen ondertiteling meer download sinds ik dat heb gedaan.

Als ik via SSH inlog en de virtuele map open zie ik sowieso al mijn series in 2 mappen staan (/home/xbmc/TV/TV1 en TV2 en in die mappen staan alle series). Ik draai de laatste versie van Auto-Sub en in draai Ubuntu 12.10.

volgens mijn log zie ik dat ie gewoon kan connecten met Bierdopje en zover ik in de logs kan zien, heb ik geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
witchdoc schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:18:
Couchpotatoserver geeft een verkeerd aantal films aan.
Hij managed er 729 terwijl
code:
1
find -maxdepth 1 -type d | wc -l
zegt dat't er 756 moeten zijn.

Iemand een idee hoe'k nu makkkelijk uitzoek welke films hij mist en dan eventueel hoe'k ze wel bij in de managed lijst krijg?
Enige wat ik zo 1-2-3 kan verzinnen is couchpotato.db benaderen met de sqlite commando (query uitvoeren om een lijst van je films te krijgen). Die zou je daarna kunnen cross-checken met je film map.

Ik wilde het voor je uitproberen maar CP gebruikt SQLite 3.x databases terwijl er bij mij standaard de 2.8.x client is geinstalleerd (!= compatibel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 21-09 00:41
Er is een nieuwe versie uit van auto-sub (0.5.7.). Zie ook https://code.google.com/p/auto-sub/

Helaas geen changelog.

Zie onder :+

[ Voor 9% gewijzigd door Muncher op 13-05-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Muncher schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:31:
Er is een nieuwe versie uit van auto-sub (0.5.7.). Zie ook https://code.google.com/p/auto-sub/

Helaas geen changelog.
Jawel, de changes:
https://code.google.com/p/auto-sub/source/list

Basically:
- Codec matching now supported<br>
- Added Notify My Windows Phone<br>
- Added API Limited (429 errors)<br>
- Removed Reset API button<br>
- Reduced API connections to 10 per 60 seconds<br>
- Added new releasegroups<br>
- Added support for webrip<br>
- Added option to skip hidden directories<br>
- Fixed issue 178 (test-buttons did not work with webroot set)

[ Voor 42% gewijzigd door Phyxion op 13-05-2013 11:33 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
~Aangepast

[ Voor 93% gewijzigd door TheVulture op 27-05-2013 16:55 . Reden: Nieuwe Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is Auto Sub ook te installeren op Ubuntu server?

Want ik zie dat er een browser moet openen voor de config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
HyperBart schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:25:
Is Auto Sub ook te installeren op Ubuntu server?

Want ik zie dat er een browser moet openen voor de config...
Jazeker, zie https://code.google.com/p/auto-sub/wiki/InstallFromSource en dan onderaan bij het kopje Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat de configuratie via een browser moet is toch geen probleem? Als het een server is neem ik aan dat je ook andere systemen (clients) hebt, waarop wel een browser staat :)

En sowieso, nadat de boel geconfigureerd is heb je de webpagina van AutoSub eigenlijk nooit meer nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 13-05-2013 13:28 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
En als je initieel echt lokaal moet inloggen (omdat hij standaard alleen op localhost luistert), heb je altijd SSH tunnels om het te faken. :+

[ Voor 21% gewijzigd door serhat op 13-05-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Cloud schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:27:
Dat de configuratie via een browser moet is toch geen probleem? Als het een server is neem ik aan dat je ook andere systemen (clients) hebt, waarop wel een browser staat :)

En sowieso, nadat de boel geconfigureerd is heb je de webpagina van AutoSub eigenlijk nooit meer nodig.
En op welke poort luistert dat dan? Staat de config uberhaupt open dat andere netwerk-systemen er op mogen enz... Zo evident zijn de dingen die je aangeeft absoluut niet... ;) . Nu, dat zijn geen onoverkomelijkheden, maar ik weet het graag upfront...

En nu lees ik dit pas, ja ok, zo kan het uiteraard ook:
serhat schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:44:
En als je initieel echt lokaal moet inloggen (omdat hij standaard alleen op localhost luistert), heb je altijd SSH tunnels om het te faken. :+

[ Voor 25% gewijzigd door HyperBart op 13-05-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
HyperBart schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:10:
[...]

En op welke poort luistert dat dan? Staat de config uberhaupt open dat andere netwerk-systemen er op mogen enz... Zo evident zijn de dingen die je aangeeft absoluut niet... ;) . Nu, dat zijn geen onoverkomelijkheden, maar ik weet het graag upfront...

En nu lees ik dit pas, ja ok, zo kan het uiteraard ook:

[...]
Je kunt het allemaal afschermen met een wachtwoord en login, precies zoals met SickBeard, Couch, etc. Poort etc kun je ook zelf allemaal instellen, net als alle andere tools ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je autosub de eerste keer opstart draait deze standaard op poort 8083

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraagje met SickBeard, hoe kan ik zien waar een aflevering vandaan komt? Ik heb SabNZBD met SABtoSickbeard scriptje en ik heb Torrents die gewoon alles naar een folder download die door Sickbeard gescanned wordt. Graag wil ik weten welke Sickbeard pakt.
Kijk ik bij de history zie ik dat Sickbeard een paar honderd keer hetzelfde bestand scanned, wat logisch is want hij kopieert de torrent series naar de serie map en verwijdert de originelen niet omdat ik dan niet kan seeden. Echter vertroebeld dit de history wel sterk waardoor ik niet kan zien of een serie nou van Usenet of Torrents komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:45:
Vraagje met SickBeard, hoe kan ik zien waar een aflevering vandaan komt? Ik heb SabNZBD met SABtoSickbeard scriptje en ik heb Torrents die gewoon alles naar een folder download die door Sickbeard gescanned wordt. Graag wil ik weten welke Sickbeard pakt.
Kijk ik bij de history zie ik dat Sickbeard een paar honderd keer hetzelfde bestand scanned, wat logisch is want hij kopieert de torrent series naar de serie map en verwijdert de originelen niet omdat ik dan niet kan seeden. Echter vertroebeld dit de history wel sterk waardoor ik niet kan zien of een serie nou van Usenet of Torrents komt.
Verder door de logging heen scrollen of je download manier anders indelen en de seeders naar andere map verplaatsen of iets dergelijks.

Maar waarom zou je dit willen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Om te kijken welke methode het snelste resultaten levert, dat zou wel handig zijn. Verder door de logging scrollen kan wel maar hij is behoorlijk gevuld aangezien hij kennelijk elk bestand maar blijft analyseren ook al heeft hij dat al duizend keer eerder gedaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:00:
Om te kijken welke methode het snelste resultaten levert, dat zou wel handig zijn. Verder door de logging scrollen kan wel maar hij is behoorlijk gevuld aangezien hij kennelijk elk bestand maar blijft analyseren ook al heeft hij dat al duizend keer eerder gedaan.
Dan zou ik toch de manier van seeden gaan aanpakken en als reactie op je antwoord. En dan weet je welke methode snelste resultaat oplevert en wat dan?

Ik zie het nut namelijk niet in dit te willen weten, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan wellicht wat experimenteren met een script zoals onderstaande:

Sure thing. If you look under settings - Advanced, there's a Run Program option, with variables available. For "Run this program when a torrent finishes", I have: D:\Downloads\torrent-complete.bat %F

The bat file contains:
xcopy "D:\Downloads\uTorrent\Complete\%1" D:\Downloads\uTorrent\Complete\NewTVShows\

The NewTVShows directory is then where Sickbeard can pick up the newly copied over shows, and process/delete them, leaving the original file in place for uTorrent to continue seeding.

Maar dat komt weer in de knoei met een script dat de disk content verwijdert na 3 dagen seeden. Ik snap niet waarom SickBeard eindeloos de files blijft postprocessen als het dezelfde files zijn.

Krijg ook constant deze foutmelding in de log: mei-13 14:58:44 WARNING POSTPROCESSER :: Processing failed for H:\Downloads\Completed Torrents\*torrent map*\*torrentname*.mkv: Unable to delete the existing files
Terwijl duidelijk staat ingesteld dat hij de originele bestanden moet bewaren, kennelijk wilt hij ze toch verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

HyperBart schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Welke poort zou ik je niet kunnen vertellen, volgens mij hangt dat af van de installatiemethode die je gebruikt hebt :) Maar na installatie kun je dat prima opzoeken/aanpassen in config.properties. Voor zover ik weet luistert Autosub niet standaard alleen op localhost.

@Tsurany
Ik herken je probleem (als ik het goed begrijp). Heb een pull request openstaan bij Sickbeard met een simpele fix hiervoor. Maar goed de ontwikkeling van Sickbeard gaat echt ongelooflijk langzaam, dus het zal nog tijden duren voordat (if ever) dat in de normale branch terechtkomt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cloud schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Welke poort zou ik je niet kunnen vertellen, volgens mij hangt dat af van de installatiemethode die je gebruikt hebt :) Maar na installatie kun je dat prima opzoeken/aanpassen in config.properties. Voor zover ik weet luistert Autosub niet standaard alleen op localhost.
De eerste keer dat autosub start, heb je geen config.properties. Die wordt pas aangemaakt nadat je instellingen hebt veranderd

Zoals ik al aangaf, poort 8083, en dit is gewoon via het netwerk te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oké dat wist ik niet :) En die poort, tja die moet wel open staan natuurlijk in een eventuele firewall. Maar bij mij is het ook 8083. Ik denk dat de maker dat wat afgestemd heeft op de default poorten van SB en Sab/Nzbget om conflicten te vermijden. Wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Tsurany
Ik herken je probleem (als ik het goed begrijp). Heb een pull request openstaan bij Sickbeard met een simpele fix hiervoor. Maar goed de ontwikkeling van Sickbeard gaat echt ongelooflijk langzaam, dus het zal nog tijden duren voordat (if ever) dat in de normale branch terechtkomt.
Erg jammer dat dit zo traag gaat. Met zoeken kwam ik al klachten tegen uit 2011... beetje lange tijd om zoiets (kennelijk) simpels te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 21-09 00:41
[...]

@Tsurany
Al aangeboden bij Schumi2004? Die onderhoud de dutch branche en is vaak sneller met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Mijn zieke baard haalt van een populaire serie steeds de verkeerde nzbs op zodat ik thuisgekomen alsnog maar een torrent aanslinger omdat dat wél werkt (een paar duizend seeders hebben vaak wel gelijk), maar dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Kan ik SB opvoeden met bijv. een filter zodat slechte releases/uploaders geen kans meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56

Sa1

Ik heb al enige tijd couchpotato en sickbeard draaien, de laatste tijd word ik echter knettergek van de false positives.

Oblivion bedenkt CP dat hij een episode van Nikita moet downloaden en geeft als alternatief een aflevering van 'the americans'. Dit is nu echt schering en inslag. Super irritant. Hetzelfde geldt voor SB, daar haalt hij 'rare' afleveringen binnen en wat hij wel goed 'bedenkt' dat komt niet juist binnen, of is 'leeg'.

Ik gebruik spotweb als bron en download via een nieuwsprovider die het handmatig wel gewoon goed doet. Dus als ik via nzbindex zelf de nzb genereer of de nzb pak van spotweb zelf en upload naar sabnzb dan gaat het goed.

Nu zijn vrij veel mensen erg enhousiast over de producten dus zal het vast en zeker aan mij liggen, maar wat is het... is het een foute instelling, of is het gemakt van nieuwsgroepen gewoon voorbijgestreeft door torrents en is het gewoon niet meer mogelijk om via de nieuwsgroepen normaal te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Cloud schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:19:
Oké dat wist ik niet :) En die poort, tja die moet wel open staan natuurlijk in een eventuele firewall. Maar bij mij is het ook 8083. Ik denk dat de maker dat wat afgestemd heeft op de default poorten van SB en Sab/Nzbget om conflicten te vermijden. Wel zo handig.
Ondertussen AutoSub maar eens geïnstalleerd op een test/dev machine, maar als ik op "Run now" klik, krijg ik

code:
1
Error 500 Internal Server Error - Please refresh! If this error doesn't go away (after a few minutes), seek help!

Het vreemde is dat ik niet direct een log bestand vind of toch niet herken:

bart@Pyro3:~/auto-sub$ find . -name "*log*"
./.hg/00changelog.i
./.hg/store/data/changelog.txt.i
./.hg/store/data/cherrypy/__cplogging.py.i
./.hg/store/data/changelog.xml.i
./.hg/store/data/library/sqlalchemy/util/topological.py.i
./.hg/store/data/library/sqlalchemy/log.py.i
./.hg/store/data/interface/templates/viewlog.tmpl.i
./.hg/store/data/interface/templates/info-changelog.tmpl.i
./.hg/store/data/interface/templates/logfile-section.tmpl.i
./.hg/store/00changelog.i
./changelog.xml
./AutoSubService.log
./cherrypy/_cplogging.pyc
./cherrypy/_cplogging.py
./interface/templates/info-changelog.tmpl
./interface/templates/viewlog.tmpl
./interface/templates/logfile-section.tmpl

Mijn API-calls gaan wel zienderogen omlaag, gigantisch. En ik heb (nog) maar 2 subtitles die binnengekomen zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 13-05-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Weet iemand hoe het komt dat bij een download via sickbeard, nzbget een failure geeft. Maar als ik dan in die dir ga kijken, zie ik de rar-files staan die ik dan wel handmatig kan unpacken...

In de log krijg ik deze error: Unrar error code: 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 22:51
wat zegt je log verder? vaak is het een rechtenprobleem.

deze melding komt bijvoorbeeld ook als nzbget de map niet kan aanmaken waarin de boel uitgepakt wordt.

EDIT: kijk ook eens hier: Pierre_nr1 in "[Synology] Packages"

[ Voor 25% gewijzigd door Brackpc op 13-05-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
de log zegt dit (van onder naar boven lezen):

info Tue May 14 2013 00:17:57 Collection xxxxx added to history
info Tue May 14 2013 00:17:57 Post-process-script for xxxxx skipped
info Tue May 14 2013 00:17:57 Completed post-process-script for xxxxx
warning Tue May 14 2013 00:17:57 Post-Process: Unpack skipped and par-check skipped (although par2-files exist), exiting
info Tue May 14 2013 00:17:57 Post-Process: Post-processing script successfully started
info Tue May 14 2013 00:17:56 Executing post-process-script for xxxxx

Ik vermoed dat het een rechtenprobleem zou kunnen zijn, al is dat vreemd want alles werkte nochtans tot voor kort, wss met de update naar een nieuwe versie. Maar ik ben wel een absolute leek ivm al die commando's invoeren via terminal e.d.... Als iemand mij kan uitleggen hoe ik het best die umask kan aanpassen naar 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Eindelijk de imdb watchlist werkend gekregen. Alleen nog wel iets raars. Ik had (om te testen) alleen de hangover toegevoegd aan mijn lijst. Telkens kreeg ik deze maar niet binnen. Toen ik nog een andere film toevoegde en de watchlist export url toegevoegd had werd opeens die film toegevoegd en gedownload. het rare nu is dat alle Hangover films niet in CP terecht komen, meer mensen hier last van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Is er ergens een lijst met goede search providers en slechte search providers die je zeker wel en niet moet hebben?
En is het een must have om voor 1 of meerdere te betalen mocht er echt een pareltje tussen zitten?
Ik heb namelijk best vaak incompletes er tussen zitten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De nieuwe Sickbeard heeft wat meer providers gekregen waar een paar prima providers tussen zitten. In principe ben je met een of twee providers al klaar en hoeft er absoluut niet betaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:44:
[...]

Erg jammer dat dit zo traag gaat. Met zoeken kwam ik al klachten tegen uit 2011... beetje lange tijd om zoiets (kennelijk) simpels te fixen.
Erg jammer ja. Dit terwijl mijn fix (ik geef toe er is nog iemand die een uitgebreidere fix heeft) echt stupid simple geïmplementeerd is. Juist om de impact zo laag mogelijk te houden. Maar dat heeft blijkbaar ook niet echt waarde.

Ik heb nog wel meer ideeën met fixes voor SB maar als het zo lang duurt allemaal vraag ik me af of het de moeite wel waard is. Wil op zich ook wel aan Autosub bijdragen maar die zitten helaas niet op Github; en dat is toch wel een gemis.
Muncher schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
[...]
Al aangeboden bij Schumi2004? Die onderhoud de dutch branche en is vaak sneller met updaten.
Ik zie Schumi2004 regelmatig voorbijkomen op Github, wist niet dat hij een geheel eigen fork onderhield. Maar dutch branch, is dat echt Nederlandstalig of is dat gewoon een branch gemaakt door een Nederlander? :P Zal eens kijken of ik de pr ook makkelijk aan hem aan kan bieden.
HyperBart schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:54:
[...]
Ondertussen AutoSub maar eens geïnstalleerd op een test/dev machine, maar als ik op "Run now" klik, krijg ik
[...]
Het vreemde is dat ik niet direct een log bestand vind of toch niet herken:
[...]
Mijn API-calls gaan wel zienderogen omlaag, gigantisch. En ik heb (nog) maar 2 subtitles die binnengekomen zijn...
Je moet zo te zien AutoSubService.log hebben :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 14-05-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:30:
Wil op zich ook wel aan Autosub bijdragen maar die zitten helaas niet op Github; en dat is toch wel een gemis.
Inderdaad, ik draai momenteel op mijn OpenMediaVault de volgende "extra services"

- Sickbeard
- Sabnzbd
- Autosub

waarbij Autosub de enige is dit mercurial nodig heeft. een Git repo zou ik persoonlijk ook heel fijn vinden ook om eventueel bij te dragen.
Ik zie Schumi2004 regelmatig voorbijkomen op Github, wist niet dat hij een geheel eigen fork onderhield. Maar dutch branch, is dat echt Nederlandstalig of is dat gewoon een branch gemaakt door een Nederlander? :P Zal eens kijken of ik de pr ook makkelijk aan hem aan kan bieden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon midgetspy versie draai ( de Originele dus ) en ben ook wel benieuwt wat de Schumi2004 versie "anders" doet. Misschien is het handig om in de TS de forks en een korte beschrijving met wat er verschillend is te noemen. ( Of iemand het hieronder eens zou willen toelichten. )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
Wat ik me eigenlijk af vraag wat doet iedereen eigenlijk met die post-processing scripts? Waarom niet gewoon de post processing gebruiken van SickBeard? Die download, renamed, en zet alles in de juiste folders? En is nog eens veel makkelijker op te zetten dan al die scripts? Ik zit echt even te zoeken wat die post-processing script meer kunnen dan de SickBeard post processing?

Sickbeard -> SabNZBD (categorie TV) -> Download naar een temp tv download map -> Sickbeard post processing zet het in me TV map en ruimt netjes de rars en pars op, en doet dit netjes met mijn custom naamgeving in sickbeard.
ShadowBumble schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:37:
[...]

waarbij Autosub de enige is dit mercurial nodig heeft. een Git repo zou ik persoonlijk ook heel fijn vinden ook om eventueel bij te dragen.
De ontwikkelaar zit al wel op github, en misschien dat autosub dan ook wel naar github gaat. Maar de ontwikkelaar heeft ook weinig tijd, en er staat een soort van "autosub2" in de planning. Maar er is totaal nog niet bekend waneer deze gestart gaat worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Senaxx op 14-05-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:37:
Wat ik me eigenlijk af vraag wat doet iedereen eigenlijk met die post-processing scripts? Waarom niet gewoon de post processing gebruiken van SickBeard?
Een van de belangrijkste redenen is dat als je de watched folder gebruikt, je disk niet meer in slaapstand gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Magic op 14-05-2013 09:39 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:37:
Wat ik me eigenlijk af vraag wat doet iedereen eigenlijk met die post-processing scripts? Waarom niet gewoon de post processing gebruiken van SickBeard? Die download, renamed, en zet alles in de juiste folders? En is nog eens veel makkelijker op te zetten dan al die scripts? Ik zit echt even te zoeken wat die post-processing script meer kunnen dan de SickBeard post processing?

Sickbeard -> SabNZBD (categorie TV) -> Download naar een temp tv download map -> Sickbeard post processing zet het in me TV map en ruimt netjes de rars en pars op, en doet dit netjes met mijn custom naamgeving in sickbeard.
Ik persoonlijk gebruik zelfs helemaal geen renaming of map moving

Sickbeard -> Sabnzbd ( TV ) -> Temp TV Map welke ge monitored word door Autosub.

Pas als ik een mailtje krijg van Autosub dat de subs gedownload zijn verplaatst ik ze handmatig naar de juiste directory.

Ik vermoed dat het eigenlijk volledig afhankelijk is van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oh snap, ik zie dat Synocommunity tegenwoordig een SickBeard Custom package heeft, waarbij je de git url kunt kiezen waar SB weggehaald moet worden. Iemand daar ervaring mee? :)

@ShadowBumble
Ik heb zelf draaien:
  • Sickbeard (midgetspy)
  • Couchpotato Server (gebruik ik alleen als postprocessor, download niet zelf)
  • NZBGet
  • AutoSub
Inderdaad bijzonder jammer van AutoSub op Mercurial. Daarnaast is de maker ervan ook redelijk stug in wat hij wil veranderen (lees: erg weinig).
Magic schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:39:
[...]
Een van de belangrijkste redenen is dat als je de watched folder gebruikt, je disk niet meer in slaapstand gaat.
Hier heb ik ook een pull request voor open staan bij de officiële Sickbeard: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/628

Daarmee kun je instellen om de hoeveel tijd, SB mag scannen in je watched folder. Heb hetzelfde probleem gehad op mijn Syno, dit lost het op :) Standaard checkt ie namelijk elke 10 minuten (zeg ik even uit mijn hoofd).

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 14-05-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

Mijn NAS gaat prima in slaapstand met een watched folder.

Ik gebruik echter wel postprocessing voor Sickbeard, niet voor Couchpotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
ShadowBumble schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Ik persoonlijk gebruik zelfs helemaal geen renaming of map moving

Sickbeard -> Sabnzbd ( TV ) -> Temp TV Map welke ge monitored word door Autosub.

Pas als ik een mailtje krijg van Autosub dat de subs gedownload zijn verplaatst ik ze handmatig naar de juiste directory.

Ik vermoed dat het eigenlijk volledig afhankelijk is van je setup.
Je zou het ook kunnen omdraaien. Wel Sickbeard post processing laten doen met het pattern: "Season %0S/%SN - s%0Se%0E - %EN - %QN" Dan kom de kwaliteit ook mee in de naam van de episode. En dan auto-sub laten scannen op naam en kwaliteit op je volledige tv map. Zo heb ik tenminste de setup staan.
[...]

Mijn (QNAP) NAS gaat ook prima in slaapstand eigenlijk met die post-processing folder?

[ Voor 17% gewijzigd door Senaxx op 14-05-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Je zou het ook kunnen omdraaien. Wel Sickbeard post processing laten doen met het pattern: "Season %0S/%SN - s%0Se%0E - %EN - %QN" Dan kom de kwaliteit ook mee in de naam van de episode. En dan auto-sub laten scannen op naam en kwaliteit op je volledige tv map. Zo heb ik tenminste de setup staan.
Ik heb grofweg dezelfde setup denk ik. Ken het pattern niet helemaal uit mijn hoofd, maar bij mij wordt het ook zoiets als:
Serienaam.Episodenaam.S01E01.720p.WEB-DL.mkv

AutoSub heb ik streng geconfigureerd zodat hij altijd de kwaliteit meeneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Momenteel heb ik bij SB dat ik geen renaming doe want dan kan subliminal geen goede subs vinden.

Wat is verder het verschil tussen Subliminal en Autosub. Subliminal vind een hoop, maar moet nog alles gaan testen want mn XBMC speler heeft vertraging opgelopen bij de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kunnen Autosub en Subliminal ook werken op basis van hashes? Ik wil wel ondertitels maar dan wel ondertitels die gesynchroniseerd zijn met de serie en niet die een seconde achter of voor lopen. En gezien er diverse soorten 720p WEB-DL's zijn is dat niet genoeg om op te matchen. Releasegroup naam zou kunnen maar die haalt Sickbeard standaard weg en die is niet te herstellen voor alle huidige afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Griffin
Ik heb Subliminal nooit getest maar had eigenlijk met AutoSub direct erg goede ervaringen. Enige waar AutoSub nu last van heeft zijn dat series tegenwoordig ook in 1080p binnenkomen en hij dan strak loopt te zoeken naar 720p. Maar goed, met één druk op de knop in XBMC heb ik dan alsnog een sub. Zal binnenkort eens kijken of dat op te lossen valt in AutoSub.
Echte verschillen tussen de twee kan ik je dus niet aan helpen maar AutoSub heeft bij mij in elk geval absoluut geen last van geen subs kunnen vinden. Werkt prima :)
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:56:
Kunnen Autosub en Subliminal ook werken op basis van hashes?
AutoSub niet.
En gezien er diverse soorten 720p WEB-DL's zijn is dat niet genoeg om op te matchen.
Hmm dat is gek, daar heb ik juist bij de WEB-DL versies geen last van, eerder bij de HDTV versies (al kijk ik die tegenwoordig nooit meer). De afwijkingen in synchronisatie die ik nu nog wel eens heb, zijn gewoon 'slecht' werk van de syncher van de subtitle. Maar dat valt over het algemeen reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

Kunnen Autosub en Subliminal ook werken op basis van hashes? Ik wil wel ondertitels maar dan wel ondertitels die gesynchroniseerd zijn met de serie en niet die een seconde achter of voor lopen. En gezien er diverse soorten 720p WEB-DL's zijn is dat niet genoeg om op te matchen. Releasegroup naam zou kunnen maar die haalt Sickbeard standaard weg en die is niet te herstellen voor alle huidige afleveringen.
Om die reden gebruik ik tegenwoordig de TPB versie van SB, die doet ook netjes hernoemen van de serie, maar zoekt wel op basis van de oorspronkelijke naam de ondertitels erbij. Best of both worlds zeg maar :)

Had nog beter geweest als de standaard TPB versie ook failed handling deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:42:
@ShadowBumble
Ik heb zelf draaien:
  • Sickbeard (midgetspy)
  • Couchpotato Server (gebruik ik alleen als postprocessor, download niet zelf)
  • NZBGet
  • AutoSub
Inderdaad bijzonder jammer van AutoSub op Mercurial. Daarnaast is de maker ervan ook redelijk stug in wat hij wil veranderen (lees: erg weinig).
Wat is het voordeel van NZBGet VS Sabnzbd ?
Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:44:
Maar opzich zou dat niks toevoegen aangezien mijn XBMC's allemaal prima met de releasenamen overweg kunnen en mijn TV Folder de volgende opbouw heeft :

Series
-Serienaam
--Season
---Episodes

Als je een flat directory gebruikt zou het wel prima kunnen maar post processing zal nooit hiermee gelijk de juiste aflevering in de juiste map kunnen gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Subliminal kan wel omgaan met hashes. Daarom heb ik die alsnog draaien naast Autosub.
Echter heb ik Bierdopje uit Subliminal gehaald, en autosub werkt alleen met bierdopje op basis van namen van de releasegroup e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:58:
@Griffin
Ik heb Subliminal nooit getest maar had eigenlijk met AutoSub direct erg goede ervaringen. Enige waar AutoSub nu last van heeft zijn dat series tegenwoordig ook in 1080p binnenkomen en hij dan strak loopt te zoeken naar 720p. Maar goed, met één druk op de knop in XBMC heb ik dan alsnog een sub. Zal binnenkort eens kijken of dat op te lossen valt in AutoSub.
Waarschijnlijk match je ook op Quality :) en dan matched hij niet :P
Griffin schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:52:
Momenteel heb ik bij SB dat ik geen renaming doe want dan kan subliminal geen goede subs vinden.

Wat is verder het verschil tussen Subliminal en Autosub. Subliminal vind een hoop, maar moet nog alles gaan testen want mn XBMC speler heeft vertraging opgelopen bij de levering.
Auto-Sub heeft als enige provider Bierdopje. Dit echter tot in tegenstelling van Subliminal die veel meer providers heeft. Maar ik heb zeer goede ervaringen (en in het begin co-developer) van Auto-Sub ;)
Nee Auto-Sub kan niet op hashes matchen. Deze heeft alleen Source, Quality, Codec, Releasegroup als opties. En deze kan je naar voorkeur invullen en combineren. Ik heb de matching staan op Naam + Quality en levert in 99% van de gevallen een goeie sub op.

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 14-05-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ShadowBumble schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Wat is het voordeel van NZBGet VS Sabnzbd ?
Aangezien ik alles op een niet heel krachtige Synology DS212j draai; een lagere belasting van het systeem en (theoretisch) een iets hogere download snelheid daardoor. Verder is er niet echt een verschil, ze kunnen vrijwel hetzelfde. Misschien dat Sabnznbd nog net iets meer kan. Het is misschien vooral een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar zou Autosub dan op basis van "Season 02\Show Name - 02x03 - 720p WEB-DL.ext" een goede match vinden? Nieuwe series krijgen wel release group mee maar oude nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:04:
[...]

Aangezien ik alles op een niet heel krachtige Synology DS212j draai; een lagere belasting van het systeem en (theoretisch) een iets hogere download snelheid daardoor. Verder is er niet echt een verschil, ze kunnen vrijwel hetzelfde. Misschien dat Sabnznbd nog net iets meer kan. Het is misschien vooral een kwestie van smaak :)
Ah gelukkig maar dan snap ik de keuze ook inderdaad ik draai mijn NAS op een HP Microserver wat nogal een verschil is met synlogy kwa zowel resources als cpu/geheugen kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:04:
Maar zou Autosub dan op basis van "Season 02\Show Name - 02x03 - 720p WEB-DL.ext" een goede match vinden? Nieuwe series krijgen wel release group mee maar oude nog niet.
Ja hoor geen probleem, dat is ook hoe ik hem heb draaien. Je hebt de Shownaam, Kwaliteit, en Codec er in zitten. Als je alleen naam en codec doet, krijg je al een goeie match. ik zou niet matchen op kwaliteit, want je kan ook de 1080p web-dl voor 720p web-dl gebruiken en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:06:
[...]

Ja hoor geen probleem, dat is ook hoe ik hem heb draaien. Je hebt de Shownaam, Kwaliteit, en Codec er in zitten. Als je alleen naam en codec doet, krijg je al een goeie match. ik zou niet matchen op kwaliteit, want je kan ook de 1080p web-dl voor 720p web-dl gebruiken en andersom.
Ah dat zal ik dan ook nog even moeten tunen :) Dat laatste is wel zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Griffin
Maar goed, met één druk op de knop in XBMC heb ik dan alsnog een sub.
Hoe bedoel je '1 druk op de knop'? Kan XBMC ook dan subs gaan zoeken voor je op basis van bestand naam of gaat dat op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Griffin schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Hoe bedoel je '1 druk op de knop'? Kan XBMC ook dan subs gaan zoeken voor je op basis van bestand naam of gaat dat op een andere manier?
Er is een ondertitel plugin voor XBMC waarmee je subtitle providers kan instellen. Tijdens het spelen van de film kan je dan deze plugin aanroepen en selecteren bij welke provider je een subtitle wilt zoeken op basis van naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja de addon xbmc.subtitles of hoe het ding ook heet, kun je zo configureren dat hij meteen de eerste subtitle download die 'sync' is met wat je kijkt als je de addon start. Als er niets gevonden wordt krijg je alsnog de lijst met subtitles van Bierdopje en kun je een kiezen.

Ik heb zelfs het starten van de subtitle addon op mijn Logitech Harmony geconfigureerd als knop voor extra gebruiksgemak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:06:
[...]

Dan ga ik dat vanavond eens instellen. Zit nu te kijken naar de levertijd van torrents en usenet te kijken en dat ontloopt elkaar met misschien 10 minuten met de torrent tracker die ik gebruik. Soms is usenet eerder en soms is torrents eerder. Ik merk wel dat ik met torrent altijd de file binnen krijg en met usenet een serie soms alsnog faalt.

Vraagje nog, Sickbeard pakt initial SD TV, HD TV en 720p WEB-DL en archive staat op HD TV. Gaat hij dan alsnog de WEB-DL vervangen voor archive? Lijkt mij niet toch?
Had eerst alles op WEB-DL archive staan maar toen ging hij opeens voor elke serie die ik had nog even de WEB-DL binnen halen. Dat is toch een download of 500 die ik maar even gecancelled had :+

Mijn XBMC heeft trouwens geen fancy knopjes omdat mijn Windows remote amper herkend wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:14:
Ja de addon xbmc.subtitles of hoe het ding ook heet, kun je zo configureren dat hij meteen de eerste subtitle download die 'sync' is met wat je kijkt als je de addon start. Als er niets gevonden wordt krijg je alsnog de lijst met subtitles van Bierdopje en kun je een kiezen.

Ik heb zelfs het starten van de subtitle addon op mijn Logitech Harmony geconfigureerd als knop voor extra gebruiksgemak :P
Oh hoe heb je dat geconfigureerd dan met je Harmony? Daar ben ik wel benieuwd naar?

Daarnaast gebruik ik ook Auto-Sub, maar sinds ik een virtuele map heb toegezegd waar mijn series in staan (ik gebruik 2 losse hdd's met een map tv series), vindt Auto-Sub geen ondertiteling meer. Hij kan ze wel zoeken, maar downloaden ho maar. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Toen ik direct een map toe had gewezen, ging het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Notoriousss schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:18:
[...]
Oh hoe heb je dat geconfigureerd dan met je Harmony? Daar ben ik wel benieuwd naar?
[...]
Durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen; als ik het niet vergeet zal ik het vanavond even voor je opsnorren en hier posten. Zijn misschien wel meer mensen die dat praktisch vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For nzbget 11 I've created pp-script "Subliminal", which is essentially a wrapper for python-library "Subliminal".
Advantages of this pp-script:
  • very easy installation: just unpack the archive into ppscripts-folder of NZBGet and enable the script in the settings;
  • subliminal supports multiple subtitles sites: Addic7ed, BierDopje, OpenSubtitles, SubsWiki, Subtitulos, TheSubDB, TvSubtitles.
For more info please see topic [PP-Script] Subliminal - Subtitles, faster than your thought on NZBGet Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb gisteren SAB, Sickbeard en subliminal geinstalleerd op mijn server ( Windows 32 bit / engels ). SAB en sickbeard werken prima.

Subliminal krijg ik niet aan de praat. Het installeren ging prima na het volgen van deze tutorial: http://code.google.com/p/...iki/PeriscopeUnderWindows.

Bij het starten van mijn gemaakte CMD krijg ik:

File "c:\dev\python27\scripts\subliminal.exe", line 1
SyntaxError: Non-ASCII character '\x90' in file c:\dev\python27\scripts\subliminal.exe on line 1,
but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details

Google biedt weinig oplossingen. Iemand enig idee wat hier mis gaat en hoe ik het kan oplossen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Voor wat ik er van weet is Subliminal al een tijdje kapot. Ik zit regelmatig de devver er van aan te porren, maar die heeft er voorlopig weinig tijd voor (familie + werk). Hij wilt het wel doen, maar moet heel wat herschrijven, ook naar nieuwe versies van Python en dan zijn hele systeem nog wat wijzigen... Ik gok dat het nog wel een half jaartje duurt voor dat werkt...

Iemand die Subliminal werkend kan krijgen mag het mij altijd laten weten. HEEL graag!

Ik had ooit Periscope maar om de een of andere reden ben ik daar vanaf gestapt, was toen ook iets mis mee... Auto-Sub werkt ook niet schitterend. Had per ongeluk mijn hele temp folder toegevoegd, waar ook films inzitten, had het aangepast daarna maar hij verwijdert die nu niet uit het lijstje. Mijn counter van API calls is bijna onmiddellijk naar 0 gegaan op een uurtje tijd ofzo, en hij heeft maar 3 subs binnen gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35
@Griffin

Echte verschillen tussen de twee kan ik je dus niet aan helpen maar AutoSub heeft bij mij in elk geval absoluut geen last van geen subs kunnen vinden. Werkt prima :)
Vraag me toch af dan hoe dat kan. Mijn wanted list van subs wordt alleen maar groter. Zodra de releasenaam op unknown staat dan weet hij het niet meer. Heel sporadisch wel, maar lang niet zo zoals jij het omschrijft. Tenminste niet bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Weer een stap verder. Domme fout in de cmd en de tutorial.

Ipv python subliminal.exe meteen subliminal.exe aanroepen. Ik kreeg daarna een fout dat de .config dir niet bestond. Die map aangemaakt. Ik krijg nu de fout:

Traceback (most recent call last):
File "c:\dev\python27\scripts\subliminal-script.py", line 8, in <module>
load_entry_point('subliminal==0.7-dev', 'console_scripts', 'subliminal')()
File "build\bdist.win32\egg\subliminal\scripts.py", line 79, in main
File "build\bdist.win32\egg\subliminal\async.py", line 137, in download_subtit
les
File "build\bdist.win32\egg\subliminal\async.py", line 130, in list_subtitles
File "build\bdist.win32\egg\subliminal\core.py", line 85, in create_list_tasks

NameError: global name 'ServiceConfig' is not defined

Wordt aan gewerkt :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:32:
Iemand die Subliminal werkend kan krijgen mag het mij altijd laten weten. HEEL graag!
It works for me without problems (tried it on Linux, Windows, Mac).
I use it as a ppscript for NZBGet but I think it doesn't matter actually.
I use master version from git. The devel-version is broken at the moment.

I haven't tried how it works with BierDopje though (it requires an additional package "python-lxml" and I never bothered installing it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:18:
[...]
Vraagje nog, Sickbeard pakt initial SD TV, HD TV en 720p WEB-DL en archive staat op HD TV. Gaat hij dan alsnog de WEB-DL vervangen voor archive? Lijkt mij niet toch?
Toch wel volgens mij :) Of hij stopt bij het downloaden van de HDTV omdat dat de kwaliteit is van het archief, en de WEB-DL download ie gewoon niet.

[ Voor 18% gewijzigd door mvds op 14-05-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat sucks... archive maar uitzetten denk ik. Stel ik zeg initial is 720p WEB-DL max, pakt hij dan wel 720p Blu-Ray uit de watch folder als die toch al gedownload is?

[ Voor 114% gewijzigd door Tsurany op 14-05-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:45:
[...]

It works for me without problems (tried it on Linux, Windows, Mac).
I use it as a ppscript for NZBGet but I think it doesn't matter actually.
I use master version from git. The devel-version is broken at the moment.

I haven't tried how it works with BierDopje though (it requires an additional package "python-lxml" and I never bothered installing it).
I just downloaded the master version from git. and installed it using python setup.py install. I still get the same error as before complaining about a missing ServiceConfig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mhoaw stug wil ik niet zeggen. Maar ik ken de ontwikkelaar al sinds de start van auto-sub. Ik heb toen voor AutoSub de web-interface ontwikkeld en dit is later opgepakt door met verbeteringen door "Donny" Maar ik weet gewoon dat de ontwikkelaar weinig tijd heeft en geen ingrijpende wijzigingen meer wilt doorvoeren i.v.m. de opvolger van auto-sub die in de planning staat.

Veel frustratie zit er ook in de communicatie met Bierdopje zelf. Die hebben best stug communicatie beleid m.b.t. hun API gebruik, en hier is ook veel mis gegaan. De desbetreffende ontwikkelaar is een tijdje in dienst geweest van Bierdopje maar is geen goede samenwerking geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 14-05-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkleinman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:51:
[...]
I just downloaded the master version from git. and installed it using python setup.py install. I still get the same error as before complaining about a missing ServiceConfig :(
Do you use "git clone"? If so, try to download zip instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:58:
[...]

Do you use "git clone"? If so, try to download zip instead.
I downloaded the zip and did another python setup.py install.

The problem is the subliminal.exe and corresponding manifest files in python\scripts\ is not updated and is still loading the 0.7-dev version instead of 0.63. This is causing my problem.

Also the new installation run only takes a few seconds instead of the more lengthy installation it did the first time.

I tried deleting the subliminal installation folder, the subliminal files I found in my python dir but its still doing the quick version without re-creating the manifest files.

Any tips on how I can resolve this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:52:
[...]
Mhoaw stug wil ik niet zeggen. Maar ik ken de ontwikkelaar al sinds de start van auto-sub. Ik heb toen voor AutoSub de web-interface ontwikkeld en dit is later opgepakt door met verbeteringen door "Donny" Maar ik weet gewoon dat de ontwikkelaar weinig tijd heeft en geen ingrijpende wijzigingen meer wilt doorvoeren i.v.m. de opvolger van auto-sub die in de planning staat.
Nou ja, er is een klein probleem met het gebruik van AutoSub voor het downloaden van uitsluitend niet-Nederlandse subtitles. Er zijn meerdere goede en minimale oplossingen voor aangedragen maar het enige wat men te horen krijgt is dat AutoSub gericht is op Nederlandse subs, dus dat het niet opgelost wordt. Dat is wel een beetje jammer :)

Dat er een opvolger in de maak is, is dan wel weer leuk om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Nou ja, er is een klein probleem met het gebruik van AutoSub voor het downloaden van uitsluitend niet-Nederlandse subtitles. Er zijn meerdere goede en minimale oplossingen voor aangedragen maar het enige wat men te horen krijgt is dat AutoSub gericht is op Nederlandse subs, dus dat het niet opgelost wordt. Dat is wel een beetje jammer :)

Dat er een opvolger in de maak is, is dan wel weer leuk om te horen.
Ja dat heb ik ook meegekregen met de discussie voor niet-Nederlandse ondertitels. 'In den beginne' is het ook ook alleen gericht geweest op bierdopje met Nederlandse subtitels. Toen is Engelse er "een beetje bij in gezet" omdat er ook veel gebruikers zijn die niet Nederlands is gebleken. Ik zou hierover altijd eens een babbeltje mee kunnen maken met de ontwikkelaar.

Ik zelf gebruik alleen Nederlandse subs en het is voor mij een extraatje. Als een sub niet beschikbaar is kijk ik gewoon zonder de serie gewoon zonder, dus ik heb er ook niet zo'n prioriteit aan gegeven.

En de opvolger staat nog in de planning, nog niets concreets alleen ideeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ze moeten autosub over een tijdje wel updaten omdat bierdopje over gaat op een nieuw API systeem

zie
http://www.bierdopje.com/...c--Bierdopje-API-3-0/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The easiest way to install Subliminal is to use my pp-script created for NZBGet. You don't need NZBGet to use subliminal.

Installation:
  • Download subliminal pp-script for nzbget from subliminal-ppscript-0.6.3-1.zip;
  • Unpack the archive;
  • That's all. You have Subliminal successfully installed and can use it.
How to use:
Example on Windows (works the same way on Linux and Mac):
code:
1
"C:\Download\subliminal-ppscript-0.6.3-1\subliminal\main.py" -l en --cache-dir c:\temp "C:\Download\test\arrow.107.hdtv-lol.mp4"

Output:
code:
1
2
3
4
5
WARNING: subliminal.core Service bierdopje not available: none of available features could be used. One of ['xml'] required
Downloaded 1 subtitle(s) for 1 video(s)
C:\Download\test\arrow.107.hdtv-lol.srt from opensubtitles

The WARNING is because I have not installed python-lxml required for bierdopje. I don't say it doesn't work, I just not tested it!

For more info on using Subliminal read its docs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:15:
Ze moeten autosub over een tijdje wel updaten omdat bierdopje over gaat op een nieuw API systeem

zie
http://www.bierdopje.com/...c--Bierdopje-API-3-0/last
Zeg maar gerust tijd ;) Bierdopje tijd is netzoals Valve Tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Haha, ja klopt.

Alleen waren ze wel snel met een wijziging in het aantal API calls en aantal calls per seconde doorvoeren zonder hier iets over te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:27:
Haha, ja klopt.

Alleen waren ze wel snel met een wijziging in het aantal API calls en aantal calls per seconde doorvoeren zonder hier iets over te melden.
En daar zat hem nou net de crux met de frustraties van de ontwikkelaar van AutoSub ;) dat gebeurde iets te vaak, waardoor de API van AutoSub ineens op de blacklist stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik vind het nogal bitneukers daar bij Bierdopje over die API calls. Hoeveel apps zijn er al niet die te snel geblacklisted zijn geweest. Beetje over de rooie gaan qua calls en boef, blacklisted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
HyperBart schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:33:
Ik vind het nogal bitneukers daar bij Bierdopje over die API calls. Hoeveel apps zijn er al niet die te snel geblacklisted zijn geweest. Beetje over de rooie gaan qua calls en boef, blacklisted...
Tja ze zijn wel streng en ik ben het wel met je eens dat ze hier wel eens de mis in gaan, vooral m.b.t. de communicatie naar de developers toe. Maar aan de andere kant je moet toch ergens limieten stellen anders ligt de site ook zo plat. En gezien het aantal hits wat een programma kan genereren (54 miljoen voor Auto-Sub) moet je hier denk ik ook wel streng in zijn.

Als ze alles nu gewoon iets beter organiseren en aankondigen zou het al beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weet iemand of je in sickbeard downloads eruit kan filteren die password protected zijn? Altijd zo irritant als een download klaar is maar niet uitgepakt kan worden door een dom wachtwoord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet een indexer hebben die ze eruit filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Paulus07 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
Weet iemand of je in sickbeard downloads eruit kan filteren die password protected zijn? Altijd zo irritant als een download klaar is maar niet uitgepakt kan worden door een dom wachtwoord. :P
Als je sabnzbd hebt kan je onder config -> switches een actie defineren voor wachtwoord encrypted rars:
"Action when encrypted RAR is downloaded" -> die op Pause of Abort zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:42
Senaxx schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Als je sabnzbd hebt kan je onder config -> switches een actie defineren voor wachtwoord encrypted rars:
"Action when encrypted RAR is downloaded" -> die op Pause of Abort zetten.
Is het dan ook mogelijk dat sickbeard een seintje krijg? Zat gister klaar om GoT te kijken, alleen om er achter te komen dat die versleuteld was ;( . Moet je weer zo'n 5-6 minuut wachten op een aflevering :P .
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]