jesper86 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:01:
@D0gtag .. waar heb je het in hemelsnaam over ? "Mijn 12mm" ? Ik wil die 0 tot 4mm juist ...
"Deze ring is alleen handig op een leica" ? Eh jij was toch juist de gene die het onderscheid tussen adapter en tussering zo goed kom maken ?
E-mount only.
De dikte van de adapter heeft er niks mee te maken, dat is gewoon de afstand van M-mount wat exact hetzelfde is natuurlijk als een M-Mount camera zonder adapter. Een variabele m-mount naar m-mount tussenring van <4mm is er dus niet of wel. Het gaat hier niet om insecten schieten ofzo, het voegt gewoon wat extra's toe aan je lenzen wanneer gewenst, met mate, en zonder ongemakken, in een adapter die je dan toch al nodig had want waarom zou iemand er anders naar kijken, en dus ook gewoon functioneert als de normale adapter die je (die gene/ik) zocht.
En kap nou eens met dat kwaliteitsverlies, dat is echt compleet verwaarloosbaar naast de gewoonlijke factoren en omstandigheden. Dat is het punt juist, deze kan op 0, op 0,5, op 1, en op 2mm etc.
jesper86 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:07:
Bedoel ik. Het is juist dat beetje extra.
Een tussenring is 12mm minimum ofzo, de adapter 4mm max! Zo'n mini beetje gaat vrijwel geen impact hebben op de prestaties, maar wint je wel waardevolle centimeters mee.
Hahaha, Zie highlighted gedeelte in je eigen text

Ok, voor jouwiie in slow motion

.
Leica heeft de M mount ofwel leica M mount.
Sony heeft de E-mount en met een
adapter van ~10mm krijg je een M mount (waar dus een m lens op past)
Leica lenzen kunnen ongeveer (sommige iets meer of minder) vanaf 1 meter scherpstellen, dat is een bekend feit van leica RF.
Een tussen
ring(
niet adapter van M naar M dus) zou uitkomst bieden voor mensen met een leica camera die een lagere min. focus afstand willen hebben. (daarom zeg ik dat het leuk zou zijn om een variable extension ring voor leica te hebben,
want zij hebben geen keuze. Ik betwijfel dat iemand met een leica dat echt wil maar dat is weer wat anders).
Mensen met een nex camera of E-mount hebben een berg keuze aan
adapters(niet tussen ring). Waarom zou ik in godsnaam een overpriced stuk metaal kopen om close focus te verkrijgen ten koste van kwaliteit. Daarom zeg ik koop een andere adapter en lens,
niemand behalve jij

zat hier op te wachten (en het was al te koop voor 160 €). En ik heb uitstekende lenzen die ik gebruikt heb met tussen ring waarbij zeer duidelijk zichtbaar verslechtering optrad, sterker nog alleen het centrum was redelijk scherp op relatief hoge f waarde. Alleen met een macro lens was de kwaliteit (was te verwachten aangezien deze macro lens standaard komt met extra tussen ring) goed.
Ik heb ook een fujian 35mm met tussen ring en dan gaat hij van beroerd naar bagger.

Van de voigtlander site zelf:
Please note that there is a possibility that low resolution of the edge and the colour cast will emerge due to the combination of camera body and lens.
En een review van de Hawk (vergelijkbare adapter+extension ring) en zie hoe slecht de 15mm presteert op close focus (roll over image) andere plaatjes kan je niks zien omdat er niks in beeld is bij de randen hij focust alleen op het midden (goh waarom zou hij dat doen, hij wordt ook genoemd op de ebay pagina van de fabrikant/verkoper).
Voigtlander heeft dus niks anders gedaan dan een E naar M mount
adapter te koppelen aan een variabele
tussen ring. (Gewoon een adapter+tussen ring die via schroefdraad van ~11 mm kan verschuiven naar ~16mm?) Duidelijk genoeg?
En de dikte van een adapter is cruciaal in kwaliteit en focus op oneindig(zeker bij RF). Zie de MF lenzen forums en de eerste review van Ron Scheffler sony A7 en zijn opmerking over Adapters. De afstand van de adapter wordt bepaald door de afstand van de lens laatste element naar de sensor/film. Voor Leica is dit 27.80 for E is dit 18 mm de afstand van de adapter moet dus precies 9.8mm zijn, zit je ernaast dan focust hij niet goed. Voor 286€ weet ik wel wat beters te kopen. Succes met je aankoop, laat maar zien op het Alternatieve objectieven draadje hier zo op GOT.
@ UC
hawks Leica naar E adapter gaat van 16mm min naar max 20mm extension (en kost 120 euro minder

). Ik verwacht dat voigtlander het zelfde bereik heeft, maar weten kan je niet aangezien ze vrij weinig technische details geven.
[
Voor 3% gewijzigd door
D0gtag op 24-10-2013 20:17
]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's