Het grote Sony Alpha topic v2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 58.742 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shutter button was ik al bang voor... het shuttergeluid kan me persoonlijk aan m'n rest roesten, dat hoor je niet op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:50:
De shutter button was ik al bang voor... het shuttergeluid kan me persoonlijk aan m'n rest roesten, dat hoor je niet op de foto.
Maar zien misschien wel, met allemaal van die verschrikte "WTF was dat!" gezichten. ;)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
dat is inderdaad heel persoonlijk, een keiharde klik-klak klinkt als een symphony in de oren van sommige mensen, terwijl als je gewend bent aan de leafshutter van fuji dan krijg je een hartaanval. maar dit lelijk geluid zo electronisch...lijkt also het van te voren is opgenomen en wordt afgespeeld op een speaker :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 07:56

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ach de originele NEX camera's klonken ook al niet te florisant :P Ik bedoel, mijn NEX 5 klinkt als een wat oudere EOS xx0D met zijn niezende robot geluid en is ook alles behalve stil. Voor mij maakt het totaal niet uit, het gaat om de foto's :)

[ Voor 5% gewijzigd door Leevmeister op 25-10-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Mede daarom ben ik uiteindelijk toch voor de RX1 gegaan ipv A7 met 35mm lens, als je een beetje onopvallend straatfotografie wilt doen is een stille leafshutter toch wel prettiger dan een harde klik-klak. De NEX6 qua geluid valt nog wel mee, die A7 klinkt op de video's echt veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sick Nick schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:02:
Mede daarom ben ik uiteindelijk toch voor de RX1 gegaan ipv A7 met 35mm lens, als je een beetje onopvallend straatfotografie wilt doen is een stille leafshutter toch wel prettiger dan een harde klik-klak. De NEX6 qua geluid valt nog wel mee, die A7 klinkt op de video's echt veel te hard.
Goede keus, die 35/2 vooral is worth it ! Hoewel de 35/2.8 het ook erg goed blijkt te doen.

Heb je al gekeken naar een OVF? Voigtlander heeft leuke metalen:
http://shop.cameraquest.c...-metal-finder-body-black/

.. voor een stuk minder dan de Zeiss wss, maar dat zijn dan wel de beste/grootste die je kan krijgen zeggen ze, met een €700 Leica zoekertje meegerekend. :X

Weet niet wat de Zeiss zoeker kost ? €599 in de Sony store dus: :+
http://www.sony.nl/product/dcc-other-accessories/fda-v1k

Wel vreemd want het lijkt me van dezelfde kwaliteit als 1 van deze (€375):
https://photo-shop.zeiss....22Camera%20Accessories%22

Edit2. Okee, en dat klopt dus ook, €399 bij cameranu:
http://www.cameranu.nl/nl...-fda-v1k/h406_1576_287794

Weet ik dat ook weer. :9

[ Voor 22% gewijzigd door jesper86 op 25-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Terryb47 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:59:
dat is inderdaad heel persoonlijk, een keiharde klik-klak klinkt als een symphony in de oren van sommige mensen, terwijl als je gewend bent aan de leafshutter van fuji dan krijg je een hartaanval. maar dit lelijk geluid zo electronisch...lijkt also het van te voren is opgenomen en wordt afgespeeld op een speaker :+
Hierover gesproken, ik heb echt het idee dat de NEX-3N die ik heb daadwerkelijk zo'n vooraf genomen nep geluid door zijn speaker afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zoals verwacht kwam ik met niet zulke fraaie plaatjes terug - ik heb alleen met de A7R raw+jpeg kunnen schieten, maar de 36mp sensor is duidelijk een zegen en tegelijkertijd een vloek, qua ruis was ik niet erg onder de indruk van de ISO3200 bestanden Hopelijk kan ik nog een keer de A7 testen op hoge ISO en in RAW (die zou beter presteren) ik heb nu eigenlijk geen idee welke in-camera noisereduction wordt toegepast, maar ik zou het wel agressief willen noemen. en daarom schiet ik zelf nooit in jpeg formaat, altijd in raw.

A7R + 55mm ISO3200 camera jpeg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7343/10480179824_0f8a9b0651_c.jpg

A7R + 55mm ISO3200 camera jpeg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3709/10480204424_a0513a4c98_c.jpg

M'n ISO6400 plaatjes zijn helaas niet bruikbaar, op f/1.8 liep ik tegen de max shutterspeed op van 1/8000
maar kreeg verder geen waarschuwing ofzo, fotos werden gewoon overbelicht genomen. Had helaas niet lang met de 35mm kunnen spelen.

- shutterbutton: waar ik niet zo blij mee ben, is het vooral ook de on/off switch die erg fragiel lijkt, volgens mij is het zelfs van plastic.
- kitlens ziet er uit als een baksteen, maar weegt niets. een typische kitlens waar de meesten niet eens aan zullen denken om die op de camera te zetten, al helemaal niet voor 300euries. Beide primes zijn degelijk gebouwd, niet zwaar, maar ik mis wel een DOF scale op de 35mm. De 55mm is twee keer zo groot als de 35mm, veel groter moet het echt niet worden want wat heb je dan aan je kleine camera?
+ wireless connectivity: heb met m'n Samsung S3 (via playmemories app) zonder problemen connectie kunnen maken en m'n smartphone als afstandsbediening kunnen gebruiken. de opties waren niet heel uitgebreid, maar toch ontzettend handig als je weer eens je draadontspanner bent vergeten of kwijt bent.
- batterij oplader: niet inbegrepen, zijn er echt gasten die hem aan de kabel gaan hangen om op te laden? bij een camera in deze klasse, vind ik het eigenlijk schandalig dat er geen externe lader er bij zit.

Over het algemeen vond ik de A7 fijner werken, alles lijkt net iets vlotter te reageren (nogmaals vanuit een canon/fuji shooter perspectief, heb zelf geen MF of Sony lenzen) ik ga waarschijnlijk nog wel een keer terug naar de Sony Store, als jullie nog wat specifieke dingen willen testen dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Waarom heb je dan op f/1.8 geschoten. Beetje afstoppen had toch geresulteerd in langere sluitertijd.

Maar fijn dat je hier ons je ervaringen verteld. Dat zegt toch altijd net wat meer dan een droge review.
Wat betreft Sony en ruisreductie: zullen ze het ooit eens leren?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Gek genoeg waren de meeste plaatjes die ik had geschoten met kleiner diafragma, ondanks snelle sluitertijden, wazig of out of focus, weet niet of het aan mij lag of de camera. Ik mocht ook maar 5min met de cameras spelen. voordat ik me door de menus had geslagen (zoek me rot gevoel) bleef er weinig tijd over om plaatjes te schieten :+ ik lees dat de standaard menu layout een flinke verbetering is tov de NEX layout. Maar er zijn zoveel menuopties, hoewel onderverdeeld in 5-6 main tabs ala canon, heeft elke tab heeft weer tig subpaginas naast elkaar. Ik had die liever onderelkaar gezien. Ik denk dat je uiteindelijk die custom buttons wilt programeren en zo min mogelijk in de menusettings gaat zitten.

Nog even met die sony rep staan babbelen, de A7R geniet de meeste belangstelling en wordt flink vaker besteld tov de A7. Dat zag je ook aan de rij wachtenden om de A7R te proberen die was 4x zo lang. Het waren vrijwel allemaal lui in de 50 denk ik, mensen die hun oude lenzen weer van zolder hebben gehaald.

de sony man waarschuwde voor tekorten. Schijnbaar is naast de kitset de 35mm de enigste lens beschikbaar vanaf launchdate, de 55mm volgt een maand later pas. voor mij is dat wel een dilemma, want ik heb geen lenzen die ik erop kan zetten. is de metabones de enigste optie voor mij als ik er canon glas erop wil gooien? of zijn er nog goedkopere oplossingen als ik geen AF nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Volgens mij zijn er genoeg adapters naar E-mount te vinden op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ja, elke el-cheapo adapter will do wanneer je geen AF of SpeedBooster nodig heb. :)
En zelfs dan zijn er vaak ook gewoon goedkope alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
Ik ben het kapje van de viewfinder van mijn NEX-6 kwijt.
Ik zag op de sonysite wel de FDA-EP10, maar die is eigenlijk voor de NEX7 en niet meer leverbaar.
Heeft iemand een idee waar ik er een (voor een goede prijs) kan bestellen/kopen (of hoe zo'n ding eigenlijk heet? (probeerde ook te zoeken, maar als je het woord ervoor niet kent is dat lastig)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Die Metabones vind ik wat aan de prijzige kant, zit je toch al gauw aan de 400euro (met verzendkosten en belasting) en volgens de preview van de camerastoretv filmpje, zou de AF bijzonder traag zijn (liveview focussing traag)
Maar als die ebay adapters van 2 tientjes het ook al doen, wil ik die best een kans geven. Bedankt voor de tip in ieder geval :)

keko12: volgens deze sony site moet ie ook op de NEX6 passen? wellicht kan je die op ebay of amazon ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zie je aan het begin gelijk wat ik bedoelde met "zoek me rot" in het menu met die subcategorieën :+
Wel grappige functie dat eye focus. Maar of het bruikbaar is in praktijk? als er meerdere mensen in beeld staan bijv. op straat, pikt ie volgens mij de hele tijd de verkeerde persoon uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ja, die menu's heb ik deze vakantie ook meer in lopen rondklikken dan mij lief was (NEX-3N, dus ook nog eens geen FN=heel veel in menu's duiken of veel op volautomatisch). Gelukkig onthoud hij tenminste je positie, dan kun je dingen nog even snel aan en uit zetten. Al met al ben je wel lang aan het zoeken door de lange lijsten met opties (ipv een paar hoofdcategorieën, wat ze, voor zover ik kan begrijp dus wel hebben toegevoegd bij de A7. Lijkt mij zeker een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij van WC-eend natuurlijk, maar wel een aardige overview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Cyleo schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:09:
Ja, die menu's heb ik deze vakantie ook meer in lopen rondklikken dan mij lief was (NEX-3N, dus ook nog eens geen FN=heel veel in menu's duiken of veel op volautomatisch). Gelukkig onthoud hij tenminste je positie, dan kun je dingen nog even snel aan en uit zetten. Al met al ben je wel lang aan het zoeken door de lange lijsten met opties (ipv een paar hoofdcategorieën, wat ze, voor zover ik kan begrijp dus wel hebben toegevoegd bij de A7. Lijkt mij zeker een pluspunt.
Ik kom eigenlijk nooit in het menu, eenmaal afgesteld zou ik niet weten wat ik daar moet doen :) Dus het menu was voor mij geen issue maar het ziet er wel beter uit dan vroeger (hoogwaardiger of professioneler en minder kids toy.) Als de fabrieks versies goed uit de verf komen zal me keuze op de A7 vallen, ik gebruik toch geen wide angle lensen op leica M en 36mp raw wordt me een beetje te gortig. Wel spijtig dat ze niet een losse oplader erbij willen gooien... :(

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Wat bedoel je 'vroeger', het is gewoon het menu van de Alpha camera's in plaats van die van de NEX, tenzij je omschakelt naar de NEX interface want dat kan ook. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
D0gtag schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:23:
Wel spijtig dat ze niet een losse oplader erbij willen gooien... :(
Ja, dat doen ze bij de NEX ook al niet. Hopelijk is die wel wat oplader-agnostischer dan de NEX. Die wil namelijk persé dat nex-blokje, waardoor je alsnog met 2 opladers moet lopen sjauwen (ipv alleen je telefoon oplader). Daarnaast zijn die laders niet grappig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

jesper86 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:25:
Wat bedoel je 'vroeger', het is gewoon het menu van de Alpha camera's in plaats van die van de NEX, tenzij je omschakelt naar de NEX interface want dat kan ook. :7
Vroeger is de huidige nex series, je kan wel omschakelen naar nex interface maar je zit er niet aan vast :+
Cyleo schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:53:
[...]

Ja, dat doen ze bij de NEX ook al niet. Hopelijk is die wel wat oplader-agnostischer dan de NEX. Die wil namelijk persé dat nex-blokje, waardoor je alsnog met 2 opladers moet lopen sjauwen (ipv alleen je telefoon oplader). Daarnaast zijn die laders niet grappig duur.
Nex 7 heeft wel een losse lader, net als de vorige nex series (mijn oude 5 had ook losse lader).

[ Voor 38% gewijzigd door D0gtag op 28-10-2013 09:56 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Cyleo schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:53:
[...]

Dan heb je denk ik gewoon brakke laders want m'n ex NEX 5N en 6 wilde beide gewoon prima opladen van zowel m'n laptop, telefoonlader en laptop lader (met 2 USB poorten). Op reis gaat alleen de laptop lader mee, want met 2 USB poorten daarop en eentje vanaf de laptop die kan laden als ie uit staat kan ik 3 apparaten tegelijk opladen. telefoon, camera en tablet/horloge/wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De A7r met groothoek is niet zo'n succes: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157636975598525/

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 28-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo'n succes, het is bijna dramatisch. De A7 tests waren ook erg slecht en geïnteresseerden hadden hun hoop tch gevestigd op de A7r als ik het goed begrepen heb. Ik ben bang dat dit het niet gaat worden buiten een kleine niche om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De niche zit hem volgens mij grotendeels in de mensen die juist die M-mount lenzen erop zetten. De grote groep koopt een A7(r) met een paar FE-lenzen.
Die 55/1.8 is trouwens wel erg scherp. Afgezien van de uiterste hoeken is ie wijdopen al netjes scherp van rand tot rand.

[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 28-10-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Zelfde by steve Huff Link

Gelukkig heb ik geen ultra wide voor m39/M mount, en meeste konica's zullen uitstekend werken op de A7, deze foto's maken mijn keuze weer een stukje gemakkelijker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Damn, ik was er al bang voor. Wat een drama. Het is meer een leuke toy lens geworden. (heb de 15mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat die 12 en 15mm M-mount lenzen zijn? Dan zijn ze toch ontworpen voor een APS-C formaat sensor en is het niet verwonderlijk dat die het niet goed doet op een FF camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
henkie196 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:35:
Begrijp ik nu goed dat die 12 en 15mm M-mount lenzen zijn? Dan zijn ze toch ontworpen voor een APS-C formaat sensor en is het niet verwonderlijk dat die het niet goed doet op een FF camera?
Hoe kom je daar nu bij? Leica M-mount hebben we het over. Dat is al sinds de eerste Leica M gewoon 35mm. Op 1 uitzondering na: M8, want die was aps-h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ah wacht, NEX camera's hebben een E-mount zeker? Ik haal de letters door elkaar. Dan is het toch wel een beetje zoals verwacht na de A7 foto's te hebben gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 28-10-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
henkie196 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:40:
Ah wacht, NEX camera's hebben een E-mount zeker? Dan is het toch wel een beetje zoals verwacht na de A7 foto's te hebben gezien.
Nou eigenlijk werd verwacht dat dit met de A7r niet of in ieder geval veel minder zou gebeuren. Dit omdat de A7r verschoven microlenzen heeft in de hoeken om dit effect tegen te gaan. Maar helaas werkt het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zoals ik al eerder betoogt heb, zou het mij een bijzonder vreemde ontwerpkeuze hebben geleken als ze voor de A7 en de A7r een ander gedrag hadden ingebakken in de sensoren. Mensen kunnen blijven hopen, maar als dat het geval was geweest, hadden lenzen die op de A7 goede prestaties hebben, anders moeten presteren op de A7r. Zo'n offset in je microlenzen en detectoren gaat uit van een bepaalde hoek waaronder het licht invalt, en als het goed invalt voor de ene offset, zou dat niet goed invallen voor een andere offset (of geen offset).

En volgens mij is de hoek waaronder het licht invalt een vaste waarde voor een lens en niet variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

henkie196 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:09:
Zoals ik al eerder betoogt heb, zou het mij een bijzonder vreemde ontwerpkeuze hebben geleken als ze voor de A7 en de A7r een ander gedrag hadden ingebakken in de sensoren. Mensen kunnen blijven hopen, maar als dat het geval was geweest, hadden lenzen die op de A7 goede prestaties hebben, anders moeten presteren op de A7r. Zo'n offset in je microlenzen en detectoren gaat uit van een bepaalde hoek waaronder het licht invalt, en als het goed invalt voor de ene offset, zou dat niet goed invallen voor een andere offset (of geen offset).

En volgens mij is de hoek waaronder het licht invalt een vaste waarde voor een lens en niet variabel.

Zo'n offset in je microlenzen en detectoren gaat uit van een bepaalde hoek waaronder het licht invalt, en als het goed invalt voor de ene offset, zou dat niet goed invallen voor een andere offset (of geen offset).

Dat hoeft niet zo te zijn, ik mag hopen dat ze een bepaald bereik hebben en dat er niet één enkele hoek werkt. zonder offset komt er bv 90 tot 70 graden hoek, probleem met de randen van de sensor is alleen dat daar nooit licht haaks op valt (bij mij 90 graden) en altijd onder een kleinere hoek. Dus in principe kan je hoe verder je buiten het midden komt de micro lenzen afstellen om nooit haaks licht te gebruiken aangezien dat daar toch al niet gebeurt en door die afstelling met micro lenzen moet het ook mogelijk zijn om extremere hoeken op te vangen 70’ tot 60’. Alleen laten de foto's pijnlijk zien dat het niet werkt met M mount.
Eerst even wachten op de fabrieks- units misschien dat er verschil in zit waarschijnlijk niet.
Zoals al eerder gepost hoort het wel goed te werken aangezien het bij leica ook gewoon uitstekend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sick Nick schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:01:
[...]

Dan heb je denk ik gewoon brakke laders want m'n ex NEX 5N en 6 wilde beide gewoon prima opladen van zowel m'n laptop, telefoonlader en laptop lader (met 2 USB poorten). Op reis gaat alleen de laptop lader mee, want met 2 USB poorten daarop en eentje vanaf de laptop die kan laden als ie uit staat kan ik 3 apparaten tegelijk opladen. telefoon, camera en tablet/horloge/wat dan ook.
Valt wel mee, sterker nog, het is een officiële Sony lader. Punt is dat de NEX alleen maar 0.5 A lijkt te accepteren, terwijl mijn tablet 1.5 A of meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me sterk, NEX 5N en 6, RX100, RX100M2, HX20, TX10/TX30 en RX1 laden allemaal prima via al m'n laders en die kunnen allemaal 1.5A geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:31
En nog wat (voornamelijk low-light) beelden van de A7 en A7R:

http://www.stevehuffphoto...-a7-and-a7r-in-nashville/

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zien er veelbelovend uit die foto's van Steve. Al dat mooie glaswerk helpt natuurlijk ook :+

Vandaag nogmaals langs de Sony Store geweest, ditmaal gewapend met een domme adapterring ding en m'n Canon 17-40L. Ik dacht altijd dat hong kong het walhalla was van (namaak) accesoires, die adapter was daaraantegen echt moeilijk te vinden. Ben ook een namaak metabones tegengekomen voor 120euro, maar dat vond ik iets teveel van het goede om alleen maar mee te testen.

Heb inmiddels IDC (image data converter) gevonden waarmee ik raw files kan openen, bij gebrek aan beter moet het maar zo. Daarna in Lightroom geopend en vooral color noise verwijderd. Hebben jullie toevallig ervaring met de D800? Want in de A7 zou dezelfde sensor zitten. De raw files vind ik namelijk erg veel color noise bevatten, is makkelijk te verwijderen daar niet van. Maar aan de andere kant ben ik niet onder de indruk van de high ISO noise performance. Ik las dezelfde bevindingen van een andere FF Canon user (uiteraard werd hij afgeslacht door de sony fanboys, die denken echt dat de Canon sensors lichtjaren achterlopen, dat is dus gewoon niet waar :F

SONY A7 + Canon 17-40L, @40MM F/5.6, ISO1600 1/60 OOC jpeg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3720/10558268225_5472e2c678_c.jpg

SONY A7 + Canon 17-40L, @40mm F/5.6 ISO1600 1/60 raw edit
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5515/10558251135_5042087f1c_c.jpg

SONY A7 + Canon 17-40L, @17mm F/5.6 ISO1600 1/250 OOC jpeg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3706/10560593003_76053154ce_c.jpg

SONY A7 + Canon 17-40L, @17mm F/5.6 ISO1600 1/250 raw edit
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7293/10560416444_e6c59b0166_c.jpg

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met de hand moest focussen, maar dat ging met deze lens prima (denk dat het wel erg zal verschillen per lens) Focus peaking werk echt fantastisch met een goede EVF _/-\o_
Metering werkte prima, alleen kon ik met deze domme adapter niet het diafragma bedienen (heb die van te voren moeten vastzetten) geen autofocus uiteraard, maar dat heb ik normaliter niet nodig voor landscapes, gewoon afstoppen en hyperfocal focusen en klaar.

Waarom ik deze lens heb getest? De 17-40L is m'n wijdste lens en is vrijwel altijd de eerste lens die ik in de m'n tas stop als ik op reis ga. Het is toevallig ook m'n lichtste lens (475gram), weegt dus net zoveel als de A7, prima in balans en tot m'n verbazing vond ik het geen moment onhandig werken. Ik neem m'n woorden dus terug over kleine camera/grote lens combinatie, dat dat elkaar opheft. Ik was eerst skeptisch maar denk dat ik inmiddels toch wel overtuigd ben. Gaat de A7 m'n DSLR vervangen? Absoluut niet, maar het is een hele fijne camera voor op reis, of hiking denk ik, dat wordt een hele mooie sinterklaas kado :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

jesper86 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:14:
Damn, ik was er al bang voor. Wat een drama. Het is meer een leuke toy lens geworden. (heb de 15mm)
De 35mm voigt doet het wel uitstekend volgens steve huff (zie ook ze foto's via Adm. Snipe).
Dus je 15mm inruilen voor de 35 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Neeeh, die gaat niet weg. Is een Limited Edition, en doet het altijd nog perfect analoog. ;)

Wel mooi dat lenzen van >28mm het gewoon goed lijken te doen indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Steve heeft ook weer een aantal foto's gemaakt met de A7 en A7R, onder andere met het beest genaamd Otus:

http://www.stevehuffphoto...with-zeiss-otus-and-more/

Daarnaast nog een aantal test shots van dpreview gemaakt met de A7R:

http://www.dpreview.com/g...-alpha-7r-samples-gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Menesis schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:27:
Ik heb sinds een wandeltocht op corsica een significant stofje IN mijn Nex-5r stock lens, ik geloof achter de eerste glaslaag. Is daar nog wat aan te doen? Het geeft een flinke cirkel op foto's als ik ook maar een enigszins tegen de zon in fotografeer.
Is er wat te doen aan stof in de lens?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
stof in de lens heeft geen enkel effect op een foto. heb jij geen vuil op de sensor? Dit is meestal zichtbaar bij een klein diafragma, (dus veel zonlicht bij standje auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik denk dat dit de lelijkste dpreview gallery ooit moet zijn, wat een snapshots .. :X
Terryb47 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:30:
Vandaag nogmaals langs de Sony Store geweest,
De JPEGs van Sony zijn nooit geweldig geweest, dus de RAWs zijn wel interessant. Ik heb wel heel mooie foto's gezien met de 35/2.8 vanwege de zeiss bokeh en het fullframe gehalte, en gewoon goede foto's. Ook het detail van de 36MP's is echt geweldig. Maar de gene die dachten dat FF automagisch de bomb zou zijn met high-iso zullen teleurgesteld zijn inderdaad, dan kan je beter een Fuji X camera kopen imho .. maar moet je het wel met iets minder detail doen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door jesper86 op 30-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Menesis schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:16:
[...]
Is er wat te doen aan stof in de lens?
Terug gaan naar de sony dealer? volgens mij valt dit onder garantie.

Zo niet even open schroeven :)
107mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:24:
stof in de lens heeft geen enkel effect op een foto. heb jij geen vuil op de sensor? Dit is meestal zichtbaar bij een klein diafragma, (dus veel zonlicht bij standje auto)
Kan wel degelijk op de foto verschijnen zeker als het een licht deeltje is. Maar het kan idd nooit kwaad om even op de sensor te kijken.

De foto's van Steve Huff en de A7 zijn toch wel van kwaliteit op iso6400. en die 35 voigt is zeker niet verkeerd. Ben wel reuze benieuwd wat mijn konica's 24, 35, 50, en 57 zullen doen op een A7 :P

[ Voor 56% gewijzigd door D0gtag op 30-10-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
[b]jesper86 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:50:... Maar de gene die dachten dat FF automagisch de bomb zou zijn met high-iso zullen teleurgesteld zijn inderdaad, dan kan je beter een Fuji X camera kopen imho ..
Mensen die al met een FF DSLR schieten zullen dan al helmaal niet onder indruk zijn. vooral de canon shooters die in het afgelopen jaar een minderwaardigheidscomplex zijn aangepraat hoeven zich echt geen zorgen te maken. De sony sensors zijn hooguit gelijkwaardig, maar zijn zeker niet beter, vooral op hoge ISO schrik ik van de hoeveelheid ruis. Waarom die nu schreeuwen om een hoge megapixel camera is me een raadsel. maw het gras is altijd groener...

ik heb zelf ook een X100, waar ik een haat liefde verhouding mee heb. (maar dat heeft vooral met de bediening te maken) Image quality heb ik echt niets op aan te merken, ik durf te zeggen dat Fuji de beste crop sensor maakt, ben dan ook zeer benieuwd naar hun fullframe camera, die volgens de geruchten volgend jaar moet uitkomen. Ik heb dan meer vertrouwen in Fuji dan Sony als bedrijf, als je ziet hoe Fuji hun oude cameras blijven updaten en blijven verbeteren, hulde daarvoor _/-\o_
Sony kennende laten ze hun klanten gewoon stikken en komen ze met totaal iets nieuws uit incl. nieuwe memorystick "standaard" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke klanten heeft Sony op cameragebied tot nu toe laten stikken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Tsja en zo was ik teleurgesteld in het aanbod van mirrorless van Canon & Nikon, EOS M is/was nog steeds geen echt alternatief voor een NEX/Fuji, evenals de Nikon 1, naar mijn mening.

Zo hebben ze allemaal hun plus- en minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:45:
Welke klanten heeft Sony op cameragebied tot nu toe laten stikken dan?
Nou, zijn verhaal klopt wel redelijk, de nex 5 heeft 4 updates gehad die elk alleen maar bedoeld waren voor ondersteuning van nieuwe adapters. nex 7 heeft 1 update gehad. Maar over het algemeen was de software goed na eerste gebruik.

De hoge iso resultaten wil ik zien bij productie units want nu is het nog ff afwachten, wat ik nu gezien heb vind ik uitstekend, goed of bagger. Er is nog te veel verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 30-10-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet hoe dat "laten stikken" is, zijn er noemenswaardige problemen die opgelost moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:20:
Ik zie niet hoe dat "laten stikken" is, zijn er noemenswaardige problemen die opgelost moeten worden?
Problemen niet zo zeer maar het zou wel leuk zijn als sony extra functionaliteit toe zou voegen, zoals time laps etc. Maar er was maar een enkele update. zonder noemenswaardige verschillen. Voor de rest ook niet echt punten maar sony luistert niet echt naar de community. Maar dat maakt voor de a7 niks uit aangezien je veel aps kunt downloaden voor je a7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
D0gtag schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:32:
[...]

Problemen niet zo zeer maar het zou wel leuk zijn als sony extra functionaliteit toe zou voegen, zoals time laps etc. Maar er was maar een enkele update. zonder noemenswaardige verschillen. Voor de rest ook niet echt punten maar sony luistert niet echt naar de community. Maar dat maakt voor de a7 niks uit aangezien je veel aps kunt downloaden voor je a7.
Ik vind dit bij een camera ook niet echt noodzakelijk. Updaten gaat net iets minder makkelijk dan bij een computer/tablet/telefoon dus de hoeveelheid mensen die er gebruik van maakt is waarschijnlijk beperkt. Dan heb ik liever dat het bij de launch gewoon goed werkt.

Dat ze niet luisteren is gedeeltelijk waar, ze luisteren wel en passen dan in de volgende generatie die feedback toe maar de huidige zit meestal 'vast' aan wat die heeft. Aan de andere kant is het ook juist meestal de hardware die wordt aangepast, dus dat gaat ook een beetje moeilijk op oudere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat is het em nou juist, dingen die ze wel kunnen verbeteren, moet je bij Sony eigenlijk gewoon voor betalen, in de vorm van een nieuwe camera. Dat is in mijn ogen hetzelfde als je bestaande klanten laten stikken, je ziet het vaak bij smartphones, het levenscyclus van een nieuw apparaat is tegenwoordig zo kort (minder dan 12 maanden), daarna kan je bij een groot deel van de fabrikanten fluiten naar support/firmware updates.

Over de A7 maak ik me minder zorgen, zover ik weet zitten alle functies erin die voor mij belangrijk zijn, ben vooral ontzettend blij dat ze de viewfinder hebben ingebouwd.
Voor degene die niets van de viewfinder moeten hebben: de echte FF NEX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

D0gtag schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:32:
Voor de rest ook niet echt punten maar sony luistert niet echt naar de community.
"t is ook meer een bepaalde stugheid. Gewone SD kaarten krijgen op een Sony camera was ook al lastig.

Andere bedrijven luisteren binnen 1 product generatie naar de klant.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
keko12: volgens deze sony site moet ie ook op de NEX6 passen? wellicht kan je die op ebay of amazon ook vinden.
Nergens meer te krijgen, behalve bij de Amerikaanse sonystore die niets naar NL verzendt. Die van de rx1 zou ook moeten passen, die ben ik wel tegengekomen voor 116 euro 8)7
Dat ding moet toch ergens nog zijn (of iets anders wat erop past).

[ Voor 2% gewijzigd door keko12 op 31-10-2013 18:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
dat is wel balen :F

voor de grafiek liefhebbers: http://www.dxomark.com/Re...ny-A7R-versus-competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Meer dan gelijkwaardig met Canon dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Als je blind op grafieken en cijfertjes wil staren dan wel ja :P hoe ze testen weet ik niet, alleen op base ISO zou het dynamisch bereik bijna 2,5 stops beter zijn, maar dat kakt daarna toch snel in. Naar mijn mening geeft dat toch een zeer vertekend beeld in de eindscore.

Anyway, het lijkt erop dat ze gewoon dezelfde sensor erin hebben gestopt als de D800E, ik verwacht niet dat de A7 scores veel van de D800 zullen afwijken. Dan is het eigenlijk teleurstellend dat ze niet de sensor hebben weten te verbeteren. Of ze houden die achter voor later...ik denk het laatste.

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 31-10-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Terryb47 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:45:
Als je blind op grafieken en cijfertjes wil staren dan wel ja :P hoe ze testen weet ik niet, alleen op base ISO zou het dynamisch bereik bijna 2,5 stops beter zijn, maar dat kakt daarna toch snel in. Naar mijn mening geeft dat toch een zeer vertekend beeld in de eindscore.

Anyway, het lijkt erop dat ze gewoon dezelfde sensor erin hebben gestopt als de D800E, ik verwacht niet dat de A7 scores veel van de D800 zullen afwijken. Dan is het eigenlijk teleurstellend dat ze niet de sensor hebben weten te verbeteren. Of ze houden die achter voor later...ik denk het laatste.
Ze hebben een FF in een Nex gepropt en die sensor is het zelfde als een d800 alleen kost veel minder... en jij wilt nog meer :) Ik verwacht dit jaar ook nog duurdere modellen van de nex met nieuwe sensoren, aangezien het gerucht origineel was dat er 3 prototypes waren van de A7 2x 24mp en 1 36mp.
Zal wel 1 met een nieuwe sensor geweest zijn maar veel duurder in prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door D0gtag op 31-10-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alleen vanwege de NEX relevant maar ik kwam dit tegen: http://petapixel.com/2013...gital-medium-format-back/

Ik vind dat mooi om te zien dat er zoveel kan voor cameraas :)

Afbeeldingslocatie: http://www.petapixel.com/assets/uploads/2013/03/rhinocam2.jpg
Photos resulting from the RhinoCam are equivalent to those captured with a sensor three times larger than a 35mm full frame sensor. This could be useful for photographers in certain fields (e.g. landscape, commercial, architecture) who would like ultra-high-res photos for a fraction of traditional costs.
500 dollar en het systeem begeleidt je door een raamwerk heen zodat je meerdere fotos aan elkaar kan stitchen maar ik vermoed dat dit met wat meer denkwerk ook wel voor minder kan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Beetje hetzelfde idee als met "Brenizer Panorama's", waarbij je de camera met lens om het "no-parallax" punt draait. En dat kan inderdaad voor heel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Steve Huff heeft het in z'n 1st look video (vanaf 3:05) over de A7 en A7R over dat wide angle leica M objectieven beter werken op de A7 dan op de A7R terwijl de A7R juist die offset microlenzen heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-11-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:15:
Steve Huff heeft het in z'n 1st look video (vanaf 3:05) over de A7 en A7R over dat wide angle leica M objectieven beter werken op de A7 dan op de A7R terwijl de A7R juist die offset microlenzen heeft.
Ik vind het niet heel verrassend eerlijk gezegd. Iedereen heeft het wel over die offset microlenzen, maar naar mijn mening wordt daarbij over het hoofd gezien dat de A7r 50% meer pixels heeft. Dat maakt dat de sensor ook veel eerder purple fringing en dergelijke zal tonen en hogere eisen stelt aan het objectief. Dus wat je misschien wint met de offset microlenzen, verlies je wellicht weer door de hoeveelheid pixels. Een beetje te vergelijken met de NEX-5n en NEX-7. Daar bleek ook dat de NEX-7 een stuk meer vroeg van het glas dat erop geschroeft werd ten opzichte van zijn kleinere broertje.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maar is het dan ook zo dat een sensor te veel pixels kan hebben? Voor zover ik weet is dit niet de eerste keer waarbij een sensor met een dergelijke pixel dichtheid neit helemaal top lijkt te werken oa door de pixeldichtheid van de sensor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Daar heeft het niets mee te maken, want die effecten met bepaalde groothoeklenzen is al in een webplaatje van 800pixels breed te zien. Anders zou de D800(E) hier ook al lang last van hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik heb mijn A7 besteld voor 1334€ :) Via sony store dus krijg hem rond 10 Dec. Kennelijk hebben ze er veel verkocht want gisteren was het nog half November. Steve Huff lijkt sony bevooroordeeld maar moet zeggen dat alles wat hij zei over de nex 7 toentertijd klopte en ik dus vertrouwen heb dat dit ook het geval is met de A7.

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 03-11-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam ergens een discussie tegen waarin de vraag werd gesteld of de A7(r) wel geschikt zou zijn voor bijvoorbeeld bruiloften. In die discussie werd naar voren gebracht dat de A7(r) te understated, dus te klein, zou zijn voor gebruik bij dat soort gelegenheden. De fotograaf zou daarmee niet professioneel genoeg overkomen.
Zijn hier mensen die bruiloften e.d. fotograferen en hoe denken jullie daar over?
Ik kan me niet voorstellen dat klanten zouden twijfelen aan je professionele capaciteiten, puur door de afmeting van je toestel.

/me is ondertussen hard bezig om manieren te verzinnen om voor een A7 te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Koop er dan een oude 1D of D1 bij en laat die dan vervolgens zien ;)
Maar even serieus: als mensen er al iets vanaf weten, zeg je toch gewoon dat het een fullframe/kleinbeeld formaat sensor camera is en laat ook wat resultaten zien (ik neem aan dat je dan ook een portfolio hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik snapte het punt ook niet zo goed. Volgens sommigen zou je naast ome Jan met z'n oude Nikon in het niet vallen of zo...

//Edit: Stuk van Phoblographer: http://www.thephoblograph...ait-wedding-photographer/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:56:
Ja, ik snapte het punt ook niet zo goed. Volgens sommigen zou je naast ome Jan met z'n oude Nikon in het niet vallen of zo...

//Edit: Stuk van Phoblographer: http://www.thephoblograph...ait-wedding-photographer/
Ideaal toch, krijg je allemaal ontspannen foto's en meer spontane momenten. En als ome Jan ook net zo mooie foto's maak laat ik de bruiloft fotograaf achterwegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik ben vandaag even wezen kijken voor een Nex 6. Al 100 reviews gelezen, maar ik wilde hem nu toch even vasthouden en voelen of hij me zou kunnen bevallen. Wat me opviel was dat als ik mijn vinger op de ontspanknop legde, ik regelmatig het haakje voor de draagriem raakte. Dat haakje kun je een beetje draaien zodat ik hem niet raakte, maar dat ding wiebelt natuurlijk alle kanten op.

Ik heb geen grote handen ofzo. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of valt dit in de praktijk mee. In de winkel zat er geen draagriem op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:56:

Haha, dat is echt zo'n ouderwets groter is beter verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies! En er valt ook wel wat voor te zeggen dat je met een kleinere camera minder opvalt en daarmee natuurlijkere momenten kunt vastleggen, maar nog steeds de mogelijkheid hebt om geposeerde shots te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
kadoendra schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:49:
Ik ben vandaag even wezen kijken voor een Nex 6. Al 100 reviews gelezen, maar ik wilde hem nu toch even vasthouden en voelen of hij me zou kunnen bevallen. Wat me opviel was dat als ik mijn vinger op de ontspanknop legde, ik regelmatig het haakje voor de draagriem raakte. Dat haakje kun je een beetje draaien zodat ik hem niet raakte, maar dat ding wiebelt natuurlijk alle kanten op.

Ik heb geen grote handen ofzo. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of valt dit in de praktijk mee. In de winkel zat er geen draagriem op namelijk.
Niemand met een nex 6 die hier wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik herken het probleem niet, heb er dus geen last van. Gebruik geen draagriem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 07:12
kadoendra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:43:
[...]
Ik heb er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik had er ook geen last van. De beste toevoeging die je aan een kleinere systeemcamera kan doen is overigens een kleine strap van dat oogje naar je statief-mount onderop. Zorgt voor gigantisch veel meer grip, stukken extra comfort en dat haak is dan ook meteen nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 17:02
Bij mij hangt er een polsriem aan, ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k4NhsSfSYtgEfvbLKYjzrMRl/full.png

Dus.... :X is het niet echt waard he
Iemand ervaring met dit soort offertes?

Probleem was dat de lens niet meer auto-focuste, lijkt me nogal bizar dat alle :? onderdelen vervangen worden op de lenzen zelf na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Is dat de reparatie dienst van Sony zelf?

http://www.kamera-express...ny-16-105mm-f-3-5-5-6-dt/

Je koopt m nieuw voor 599 (en misschien nog wel goedkoper te vinden), welke dwaas gaat dan 530 betalen voor een reparatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

reparaties zijn altijd zo belachelijk duur, heb er genoeg ervaring mee. Onderhandelen over de prijs zit er niet in trouwens. Tenzij de verzekering het betaald kunnen zulke reparaties zelden uit.

Als je van te voren weet dat je lens niet onder garantie/verzekering gerepareerd zal worden, probeer het dan bij Rofa repair.....vaak goedkoper en ontzettend fijne kerel die daar werkt/repareert.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bedankt voor de tip, ja is de officiële aangewezen reparateur van Sony (en meer)
Eens kijken of die lens een beetje terug te halen is, of ligt die al helemaal uit elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Vandread schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:03:
Probleem was dat de lens niet meer auto-focuste, lijkt me nogal bizar dat alle :? onderdelen vervangen worden op de lenzen zelf na...
Lijkt haast op de geintjes die garages ook uithalen, je komt om een probleem met de uitlaat op te lossen en prompt staat op de rekening ook dat ze de ruitenwissers vervangen hebben, want die vonden ze er wel wat versleten uit zien. Als ik zo op de Sony rekening de categorie "worn out" erbij zie staan, krijg ik datzelfde gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
kadoendra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:43:
[...]

Ik heb die wiebelhaakjes er gelijk afgehaald, maken alleen maar herrie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Van ROFA:
Ik zou deze lens als total loss beschouwen.

Sony lenzen, zijn ook niet snel rendabel te herstellen.
Wat dat betreft gaan de reparaties van CANON lenzen veel beter.

met vriendelijke groet,
Rob
Helder antwoord... iemand nog een thermoskan nodig? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Iemand heeft met een kapotte Sigma lens een Triggertrap getest.

http://www.flickr.com/pho...81721769/with/9725444943/

Is ook nog een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kan opgehaald worden in Bergen op Zoom, betwijfel of m'n moeder die nog gaat halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 13:31
Vandread schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:03:
[]

Dus.... :X is het niet echt waard he
Iemand ervaring met dit soort offertes?
Ja, met de flitser HVL-F 60. Palletje voor de vergrendeling was er uit geschoten (zit een klein veertje achter) €350 voor een flitser van €650. Palletje kost letterlijk een paar centen en op de factuur €199,03. Nieuw palletje gekregen van Sony en er zelf even ingezet. Kosten €0,00

Als je hem ongerepareerd retour wilt: €38,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Wolfensteijn schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:00:
Iemand heeft met een kapotte Sigma lens een Triggertrap getest.

http://www.flickr.com/pho...81721769/with/9725444943/

Is ook nog een idee ;)
Kan je eerst zeggen dat het NSFW is want ik voelde me bal omhoog krimpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@vandread: da's flink balen :-( maar denk idd dat je die lens 2de hands goedkoper kan krijgen?

iemand heeft de moeite genomen om allemaal nex lenzen op de A7 te testen:
http://www.sonyalpharumor...lens-compatibility-image/

als ik zo naar die replies kijk, ben ik bang dat er het een soort van nieuwe rage gaat worden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Terryb47 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:20:
@vandread: da's flink balen :-( maar denk idd dat je die lens 2de hands goedkoper kan krijgen?

als ik zo naar die replies kijk, ben ik bang dat er het een soort van nieuwe rage gaat worden :F
De replies zijn schitterend:
The square areas are caused by the windows at the rear end of the lens. You could break that out and get round areas.
of
I just tried to remove the rear shade of my SEL 1850, it is fixed with three little screws and comes off easily.
But then some electronic stuff is exposed, I might have to cut something out of black paper with a round hole and put it into instead.
Now the A7 body for testing is missing

of
So, basically everything with a rectangular image circle has some sort of mask on the rear element? Does that meant the 35mm and 50mm does not have a removable mask?

Het intellect druipt er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
@Vandread Het focusprobleem bij de 16-105mm is een bekend probleem van de lens. Misschien dat je kunt proberen om het als productiefout te bestempelen als er geen garantie meer op zit? Bij mij is dit netjes onder garantie gerepareerd. En het klopt dan inderdaad dat bijna alles vervangen wordt op het glas na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Zuur.. wat je eventueel ook zou kunnen doen is wat 'professionals' op Dyxum aanspreken. Wellicht dat er wat andere opties zijn om je lens gerepareerd te krijgen zonder dit soort prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:20:

Wat bedoel je met rage? E-mount objectieven slopen en gebruiken op FE-mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Thijsg schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:31:
@Vandread Het focusprobleem bij de 16-105mm is een bekend probleem van de lens. Misschien dat je kunt proberen om het als productiefout te bestempelen als er geen garantie meer op zit? Bij mij is dit netjes onder garantie gerepareerd. En het klopt dan inderdaad dat bijna alles vervangen wordt op het glas na...
Heb je een bron ergens?
Dan kan ik dat proberen aan te kaarten.
Kan er eigenlijk niet zo veel over vinden, anders kan ik het eventueel op Dyxum vragen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
-knip-

[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 09-11-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Vriend van mij heeft een Sony RX1 die ik enkele dagen mocht lenen :9~

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2838/10781947735_dfc291101e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7431/10781961124_34dc72099e_z.jpg

Echt een pracht van een camera vind ik.
Mijn dagelijkse camera is een nex-5n met een sel35f18, de bredere lens op de rx1 (35mm op full frame) is wel wennen.

[ Voor 18% gewijzigd door mngm op 12-11-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Gisteravond de A7 en A7r kunnen proberen bij Nivo Schweitzer.

Mijn bevindingen:

+ Bouw, voelt solide en stevig aan. Verschil tussen de A7 en A7r is me niet echt opgevallen.
+ Beeldkwaliteit is prima voor zover ik dat kon zien.
+ Zoeker is lekker groot.
+ Draaibaar scherm achter is fijn.

- Ontspanknop voelt een beetje sponzig aan. Ik kon niet goed bepalen hoe diep ik hem moest indrukken om te focussen en maakte zo vaak per ongeluk een foto.
- Autofocus bij de A7 met de standaardzoom bleef vaak een beetje hunten. De 35/2.8 en 55/1.8 gingen wel goed.
- Autofocus was niet rap, wel prima.
- Ontspanknop zat een beetje op een vreemde plek. Je moest je vinger wel erg naar achteren buigen om hem te kunnen bedienen.
- Persoonlijk vond ik het wel wel erg veel computer. Oneindige menu's en informatie in je scherm. Maar veel mensen hebben dat juist liever.

Verder een paar leica's geprobeert op de A7r met een adapter.
Ging dan vooral om colorshift, verkleuring vaak paars aan de randen van de foto.
En om smearing, onscherpte aan de randen die niet door de lens veroorzaakt wordt.

leica 18mm f/3.8 super elmar ASPH - Op f/3.8 was het centrum goed scherp maar de randen hadden best veel smearing (onscherpte). Ook nog wat colorshift (verkleuringen) te zien aan de randen.
Ook bij f/5.6 was dit nog zo, wel in iets mindere mate.

leica 24mm f/3.8 elmar ASPH - Op f/3.8 goede scherpte in het centrum maar eveneens smearing aan de randen. Wel in mindere mate dan bij de 18mm. Op f/5.6 nog steeds maar in mindere mate.

leica 28mm f/2 summicron ASPH - Op f/2 goede scherpte in het centrum maar duidelijke smearing aan de randen. Op f/5.6 was die al een stuk minder.

leica 35mm f/2 summicron ASPH - Op f/2 een beetje smearing aan de randen, bij f/2.8 was dat helemaal weg.

leica 50mm f/2 summicron (huidige model) - Vanaf f/2 goed scherp van rand tot rand.

Ik heb hierbij rekening gehouden met hoe de lenzen zijn op de M9. Geen van de lenzen toont duidelijke onscherpte in de hoeken wanneer die wide open gebruikt wordt, dus het moet iets zijn dat komt door de combinatie van A7r met de lenzen.

Ik vind het een mooie camera, maar gezien de prestaties met de leica's zie ik het niet echt als een vervanger voor de M9 of M240. Dat was waar ik vooral nieuwsgierig naar was.

Voor oude SLR lenzen is het wel echt een fijne basis.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Top! Heel fijn dat je die Leica's op de A7R hebt getest. Heel jammer van de resultaten bij de wijdere lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Universal Creations schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:34:
Top! Heel fijn dat je die Leica's op de A7R hebt getest. Heel jammer van de resultaten bij de wijdere lenzen.
Ja, colorshift viel me eigenlijk heel erg mee bij de A7r. Maar dat is natuurlijk ook met software te verwijderen. Smearing is dat niet en maakt ze wat mij betreft onbruikbaar.
Waarom een 28mm f2 lens van 3500 kopen als je die niet onder de f5.6 kunt gebruiken.

Moet wel zeggen dat ik mijn eigen adapter gebruikt heb en het nogal gehaast ging. En natuurlijk is het een pre productiemodel. Dus wie weet vallen de resultaten bij goede tests wel mee (of tegen... :) )

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.