Weakling schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:11:
[...]
Ik snap je niet, eerst zeg je dat een Canon op een Metabones op een A7 sneller zal focussen omdat de sensor van de A7 fase detectie pixels bevat en nu heb je exact hetzelfde tegenargument als wat ik maakte en zeg je dat ik het verkeerd begrijp. Ergens gaat hier iets in de communicatie mis, net zoals in een Metabones adapter waardoor ie traag focust.
Ik gaf al eerder aan dat je het niet snapppie
Nee, dan heb ik het over objectieven die een compleet andere taal spreken.
Sony A-mount objectieven zijn met een LA-EA2 adapter bijvoorbeeld razendsnel op een NEX, omdat Sony met Sony praat.
Het detectiesysteem maakt dus weinig uit. De vertaling tussen Sony en Canon door MetaBones bedacht zonder al te veel ondersteuning van Sony en Canon is waar het mis loopt.
Jij gaf in je eerder post aan dat Sony met sony adapter razend snel is omdat ze de 'zelfde taal' spreken.
Mijn antwoord daarop was dat de LA-EA2 niet alleen een adapter is maar het zelfde doet als een spiegelreflex van canon, sony of nikon. (fase detectie) en dus razend snel kan focussen. Met de A7 is die fase detectie ingebakken en dus is de LA-EA2 adapter met fase detectie niet nodig met de A7 de LA-EA1/metabones kan nu exact het zelfde doen, snel focussen.
Jij zei ook dat metabones traag werkt en sony adapter niet omdat die 'Sony met Sony praat'.
(argument invalid

)
Nogmaals dat is niet het geval want de LA-EA1 is ook traag omdat hij de hardware mist. De LA-EA2 overkomt dit probleem door simpelweg hardware (fase detectie) toe te voegen en zo kan de nex dus snel focussen met alpha lensen.
De LA-EA2 maakt van de nex gewoon een spiegelreflex, er zit letterlijk een spiegel in. Vandaar de plaatjes.
In het kort, jij zei dat metabones traag zal werken omdat het geen 'sony taal' spreekt, wat dus compleet niet relevant is. Aangezien de LA-EA2 geen simpele adapter is maar gewoon extra hardware.
Je vergelijkt een metabones adapter (contrast detectie van de nex met fase detectie lenzen)
en een sony LA-EA2 (fase detectie en contrast detectie van de nex met fase detectie lenzen)
contrast detectie van de nex is gewoon langzaam daar doet metabones niet enige wat zij gedaan hebben is de communicatie tussen sony en canon vertaald zodat ze elkaar begrijpen. Toch vreemd, je zou denken dat ze beiden Japans spreken.
[
Voor 9% gewijzigd door
D0gtag op 15-10-2013 22:01
]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's