Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

Thanks, dat klinkt wel logisch opzich. Maar ik wil niet dat ik pas veel later een melding krijg, dat moet gewoon instant blijven. Eigenlijk wil ik dus 1x een melding krijgen en dan voor xx seconden de overige triggers negeren.
Nee, de eerste keer is de vorige activiteit langer dan 10 seconden geleden, dus die geef je meteen door.
De daaropvolgende negeer je, omdat de vorige activiteit minder dan 10 seconden geleden was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Sinds een week draai ik nu domoticz en het heeft de hele week goed gedraaid. Maar sinds vandaag is domoticz al 3x gecrashed zonder dat ik iets aangepast heb. Temperatuur is ook niet bij zonder hoogt van de raspberry (48 graden). Kent iemand dit of kan ik ergens, in een log, nagaan waarom hij elke keer crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
grote_oever schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:53:
Sinds een week draai ik nu domoticz en het heeft de hele week goed gedraaid. Maar sinds vandaag is domoticz al 3x gecrashed zonder dat ik iets aangepast heb. Temperatuur is ook niet bij zonder hoogt van de raspberry (48 graden). Kent iemand dit of kan ik ergens, in een log, nagaan waarom hij elke keer crashed?
Heb de laatste tijd wel veel last van " Domoticz received Segmentation signal!..."

Bij een herstart is het weer opgelost. Maar komt soms paar dagen achter elkaar voor.

Geloof dat dit ook nog een raadsel is waarom dat gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 02-08-2015 21:46 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien iets in recente logbestanden?
pi@raspberrypi /var/log $ ls -ltr | tail -5
-rw-r----- 1 root      adm        0 Aug  2 06:25 user.log
-rw-r----- 1 root      adm     3908 Aug  2 22:29 auth.log
-rw-r----- 1 root      adm   164734 Aug  2 22:30 syslog
-rw-r----- 1 root      adm   162670 Aug  2 22:30 messages
-rw-r----- 1 root      adm   162520 Aug  2 22:30 kern.log
pi@raspberrypi /var/log $

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:27
Bij mij crasht domoticz ook af en toe. Ik gebruik Monit om het weer te laten herstarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ThinkPad's TweakBlog: Maandelijks pushbericht met meterstanden slimme meter

Het script staat ook op de Domoticz wiki, maar ik ga in de toekomst wat meer bloggen over Domoticz denk ik, dus houd m'n blog in de gaten (RSS-feed is ook mogelijk).

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27

R-B

Blokkert

Toevallig vandaag voor het eerste dat me verbruik historie "kwijt is" vanmorgen omstreekts 08.26 heb ik weer logging. Rest van de dag is kwijt.

geloof dat er al nieuwe beta build is waar dit is opgelost, ik draai de laatste stable versie.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
ThinkPadd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:54:
ThinkPad's TweakBlog: [Domoticz script] Maandelijks pushbericht met meterstanden slimme meter

Het script staat ook op de Domoticz wiki, maar ik ga in de toekomst wat meer bloggen over Domoticz denk ik, dus houd m'n blog in de gaten (RSS-feed is ook mogelijk).
Top.....staat inmiddels in mijn favorietenbalk... _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mkmi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:52:
[...]

Bij mij crasht domoticz ook af en toe. Ik gebruik Monit om het weer te laten herstarten.
Is er dan nog iets te achterhalen over de oorzaak? Ik heb het nu 10 dagen draaien op een RPi 2 en vooralsnog zonder problemen. Ik heb een RFXCOM en P1+S0PCM van SmartMeterDashboard.nl eraan gekoppeld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:54:

Niet doen! Jij bent de persoon die ervoor zorgt dat ik mijn hele huis vol wil plakken met domotica. Weet totaal niet waar ik moet beginnen en waar ik het geld vandaan moet halen :+

Nee, zonder gekheid. Zeer mooie blog en zeker updaten. Jou 433hz deurbel en camera ziet er zeer interessant uit!

Even een domme vraag. Hoe heb jij je slimme meter precies uitgelezen? Het kabeltje in p1-poort naar raspberry snap ik. Maar moet je vervolgens ook nog wat op de raspberry doen? Zie namelijk nergens een tutorial hoe dat precies werkt. Ik lees overal dat waardes op verschillende manieren kunnen binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Niet doen! Jij bent de persoon die ervoor zorgt dat ik mijn hele huis vol wil plakken met domotica. Weet totaal niet waar ik moet beginnen en waar ik het geld vandaan moet halen :+

Nee, zonder gekheid. Zeer mooie blog en zeker updaten. Jou 433hz deurbel en camera ziet er zeer interessant uit!

Even een domme vraag. Hoe heb jij je slimme meter precies uitgelezen? Het kabeltje in p1-poort naar raspberry snap ik. Maar moet je vervolgens ook nog wat op de raspberry doen? Zie namelijk nergens een tutorial hoe dat precies werkt. Ik lees overal dat waardes op verschillende manieren kunnen binnenkomen.
:D :*)

Gewoon inpluggen en in Domoticz de juiste USB-poort selecteren. Dan krijg je onder Setup > Devices er één of twee (als je zowel gas als elektra hebt laten vervangen voor een slimme meter) apparaten bij. Die voeg je toe (groene pijltje klikken) en dan staan ze op je dashboard (onder Utility) en kun je je verbruik bijhouden. Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:56:
[...]

Ok bedankt voor het kijken. Als ik bij set mode ook gas kies dan komt er niets meer door en wordt het device "rood". Domoticz denkt dan dat het een P1 meter is. Ik ga nog wel eens wat proberen.

Als je bij het device type "counter" kiest dan zie je een getal zonder eenheden. Ik heb nu bv. 91 liter water verbruikt en dan staat er ook 91. Dus ik denk dat het echt iets is van de user interface. Ik zal wel eens kijken en ergens in de Domoticz bugtracker (?) melden.
Ter info.
Het blijkt dat je de Counter Divider voor Water van 100 op 1000 moet zetten.
Dan kun je het device type op Water laten staat en kloppen de getallen. :)

Via Settings, Meters/Counters:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bwBqZUy.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Vraagje: is het mogelijk om een backup te maken van de complete sdcard van de Pi waar domoticz op draait?

Zodat je bv een *.img krijgt die je zo op een andere SDcard kan installeren en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
marigo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:40:
Vraagje: is het mogelijk om een backup te maken van de complete sdcard van de Pi waar domoticz op draait?

Zodat je bv een *.img krijgt die je zo op een andere SDcard kan installeren en gebruiken?
http://home.versatel.nl/rolandhendriks/rpilink3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
marigo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:40:

als het goed is kan dat gewoon met Win32 Disk Imager.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...of USBIT op Windows of dd commando op Linux.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Werkt er al iemand met een Telegram bot? Zag net de update in de Wiki.
Dacht er al aan toen Telegram er mee kwam, maar verder niet meer over nagedacht later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:29:
Dacht er al aan toen Telegram er mee kwam, maar verder niet meer over nagedacht later.
Ik heb er wat mee gespeeld op de commandline (text sturen, plaatje sturen) en dat werkte prima.
Maar ik blijf toch bij Pushover, vind ik fijner. Ook omdat ik een plaatje dan moet openen via een link ipv dat ik alles automatisch binnenkrijg (wat dataverkeer vreet omdat je er zelf geen invloed op hebt).

Terugpraten naar Domoticz vind ik niet interessant. Switchje omflippen in Dromotica (Android) / Pilot (iOS) gaat veel sneller dan een commando typen.

Deze handleiding is vrij makkelijk: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Maar ik blijf toch bij Pushover, vind ik fijner.
Dit dus. Een jaar terug Pushover gekocht voor 3 á 4 euro. In de loop van de tijd merk ik dat er steeds meer ondersteuning is voor Pushover. Gebruik Pushover nu voor Sabnzb, sickbeard, domoticz. Voordeel van pushover is ook dat je een emailadres krijg. Zo kun je bijvoorbeeld de log van monit ook laten sturen naar pushover dmv mail. In domoticz kun je ook de prioriteit instellen en dat is ook een toegevoegde waarde. Prioriteit -1 (laag) zorgt voor een popup op je scherm, maar je telefoon trillt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Dit dus. Een jaar terug Pushover gekocht voor 3 á 4 euro. In de loop van de tijd merk ik dat er steeds meer ondersteuning is voor Pushover. Gebruik Pushover nu voor Sabnzb, sickbeard, domoticz. Voordeel van pushover is ook dat je een emailadres krijg. Zo kun je bijvoorbeeld de log van monit ook laten sturen naar pushover dmv mail. In domoticz kun je ook de prioriteit instellen en dat is ook een toegevoegde waarde. Prioriteit -1 (laag) zorgt voor een popup op je scherm, maar je telefoon trillt niet.
Die prioriteit is ook wel een goede idd. Gebruik ik ook voor een aantal zaken. Sommige dingen zijn gewoon als info bedoeld en hoef ik m'n telefoon niet voor te laten trillen/geluid laten maken. Andere dingen (deurbel) wil ik wel geluid/vibratie voor.

Dat van mailadres wist ik nog niet, grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
UltraSub schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:29:
Ik heb dit sinds kort ook werkend gekregen in mijn Windows omgeving van Domoticz :P

Ben er erg blij mee al vind ik het inderdaad jammer dat ieder bericht hetzelfde wordt afgehandeld qua prioriteit. Dit is bij Pushover inderdaad beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Dat van mailadres wist ik nog niet, grappig.
Hier meer info (en afbeelding hoe het in je pushover app komt)

http://updates.pushover.n...-mail-to-pushover-gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe maak ik een else in Domoticz blockly?
De volgende optie van een else heb ik niet; ik heb alleen een else if. :?

Afbeeldingslocatie: https://github.com/google/blockly/wiki/if-modify.gif

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:42:
Hoe maak ik een else in Domoticz blockly?
De volgende optie van een else heb ik niet; ik heb alleen een else if. :?

[afbeelding]
Aan de URL te zien komt het van de Google pagina over Blockly. Niet alles van Blockly is ook in Domoticz geimplementeerd.

Volgens mij heb ik deze vraag ook al eens op het Domoticz forum voorbij zien komen.
Edit: Yup: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=7130

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had 'm gevonden... :)
Maar hoe moet je dan een if-then-else maken?

Onderstaand voorbeeld lijkt niet te werken...
Dus als S. is thuis en A. is thuis en het is overdag dan drinkbak aan anders uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GlNwGKcl.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:00:
Ik had 'm gevonden... :)
Maar hoe moet je dan een if-then-else maken?

Onderstaand voorbeeld lijkt niet te werken...
Dus als S. is thuis en A. is thuis en het is overdag dan drinkbak aan anders uit.
[afbeelding]
Die 'ELSE IF = On' gaat sowieso niet werken, je moet het device er wel bij noemen (wat moet aan staan?)

Ik heb zoiets opgelost met een virtuele switch 'IemandThuis' en een daarbij horend event:
IF Pietje = On OR Klaasje = On AND IemandThuis = Off
DO SET IemandThuis = On
ELSE IF Pietje = Off AND Klaasje = Off AND IemandThuis = On
DO SET IemandThuis = Off

Op die manier blijven je events compacter omdat je maar één switch hoeft te checken.

In jouw geval wordt de laatste regel van dat event dan:
ELSE IF Drinkbak = On AND IemandThuis = Off
DO SET Drinkbak = Off

En voor de netheid in je eerste IF-regel altijd even checken of de switch die je wilt schakelen niet al de status heeft die je wilt gaan sturen daarna. Als dat zo is dan hoeft het event niet eens te runnen immers. Scheelt je CPU/geheugen en onnodig een 433Mhz commando door de lucht sturen (wat dan net het signaal van een temperatuursensor ofzo kan blokkeren bijv.)

Ik denk dat een 'ELSE' conditie er niet in zit omdat je dan kans hebt op een event wat in een eindeloze loop raakt en daardoor de boel laat crashen, omdat het een vrij algemene conditie is. Met ELSE IF moet je veel specifieker zijn en is er minder kans dat zoiets gebeurt. Maar dat is puur een aanname hoor, geen idee wat de werkelijke reden is dat het niet geimplementeerd is.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus het event loopt elke minuut en als er een SET wordt bereikt dan zal altijd een 433 MHz commando worden uitgevoerd. Dat had ik mij niet beseft...

Maar gaat dat wel goed met de AND/OR volgorde?
AND gaat voor de OR dus:

IF Pietje = On OR (Klaasje = On AND IemandThuis = Off)
DO SET IemandThuis = On
DO SET IemandThuis = Off

De haakjes zullen wel impliciet worden toegvoegd via de Blockly code blokken.

Het is jammer dat er niet een meer recente Blockly versie wordt gebruikt. Ik kan mijn voorstellen dat je nu sneller genoodzaakt bent om te gaan scripten om de tekortkomingen van de huidige Blockly versie op te vangen.

Edit:
De if-then-else if wel mogelijk als je de tweede else-if leeg laat.
Zonder de virtuele switches wordt het dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yiojBCm.png
Toch zou het makkelijk zijn als je met variables kunt werken, geneste if-then-elses etc.

[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 04-08-2015 17:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 17:16
kraades schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:40:
Ok, dus het event loopt elke minuut en als er een SET wordt bereikt dan zal altijd een 433 MHz commando worden uitgevoerd. Dat had ik mij niet beseft...

Maar gaat dat wel goed met de AND/OR volgorde?
AND gaat voor de OR dus:

IF Pietje = On OR (Klaasje = On AND IemandThuis = Off)
DO SET IemandThuis = On
DO SET IemandThuis = Off

De haakjes zullen wel impliciet worden toegvoegd via de Blockly code blokken.

Het is jammer dat er niet een meer recente Blockly versie wordt gebruikt. Ik kan mijn voorstellen dat je nu sneller genoodzaakt bent om te gaan scripten om de tekortkomingen van de huidige Blockly versie op te vangen.

Edit:
De if-then-else if wel mogelijk als je de tweede else-if leeg laat.
Zonder de virtuele switches wordt het dan:
[afbeelding]
Toch zou het makkelijk zijn als je met variables kunt werken, geneste if-then-elses etc.
Blockly is geschikt voor simpele events. Voor de meer complexe events zou je naar LUA moeten uitwijken.

Blockly is sowieso alleen 'IF, then DO..'
Als je Else wil gebruiken ben je echt aangewezen op LUA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat zo? De actuele Blockly versie loopt een stuk vooruit op de Blockly versie in Domoticz. Daar is veel meer mogelijk. Dan is het m.i. jammer dat je dan moet uitwijken naar andere scripting
mogelijkheden.

De if-then-else kan door de else-if leeg te laten.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 04-08-2015 18:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:10
Heeft iemand hier ervaring met het koppelen van 2 Fibaro Smoke Sensors (batterij variant) aan elkaar via Groups in Z-Wave? Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is dat wanneer 1 Smoke Sensor een alarm af geeft, de andere Smoke Sensor automatisch aan gaat.

Op dit moment zijn beide Smoke Sensor lid van Group 1, dus als ik het hele Group Systeem in Domoticz goed begrijp zou dit in houden dat alle Nodes eigenlijk een alarm status ontvangen van de Smoke Sensors.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eytzrBeh.png

[ Voor 8% gewijzigd door l00pz op 04-08-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

kraades schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:55:
Is dat zo? De actuele Blockly versie loopt een stuk vooruit op de Blockly versie in Domoticz. Daar is veel meer mogelijk. Dan is het m.i. jammer dat je dan moet uitwijken naar andere scripting
mogelijkheden.

De if-then-else kan door de else-if leeg te laten.
Meld het bij infoatdomticz. En wie weet morgen de nieuwe versie... 😃😄

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Meld het bij infoatdomticz. En wie weet morgen de nieuwe versie... 😃😄
Ik vrees dat BizzieBis gelijk heeft. :-(

Uit de FAQ:
https://www.domoticz.com/wiki/FAQ#Events_.28Blockly.2FLua.29
Q: Lua is too complicated for me. Why can't I do everything in Blockly that Lua can?
A: The idea is that people who don't know how to script use blockly for simple events. Lua is for more complex situations, and people should move from Blockly to Lua when they need more complexity. The point is that when you can come up with complex event logic, you should be scripting. Blockly needs to be kept simple.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al ervaring met een BH1750 sensor i.c.m. Domoticz?
Wil deze MySensors sketch maken: Light sensor (de 2e variant, met de BH1750 lux sensor).

Heb nu een ABST-604 schemerschakelaar, maar die BH1750 lijkt mij wel handig omdat je dan gewoon een lux waarde terugkrijgt. Ik merk nu namelijk dat ik sommige lampen eerder aan wil hebben dan andere lampen wanneer het begint te schemeren. Met die ABST kan dat niet omdat die alleen maar zegt "het is nu licht" of "het is nu donker" eigenlijk (niveau wel in te stellen).

Heb MySensors al in gebruik trouwens, dat werkt prima (Humidity sketch met DHT22 en een Temperature sketch met DS18B20). Maar het gaat mij er om of je de lux-waarden van zo'n BH1750 gewoon in een Blockly kunt gebruiken bijv.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33

Edd

ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:03:
Iemand al ervaring met een BH1750 sensor i.c.m. Domoticz?
Wil deze MySensors sketch maken: Light sensor (de 2e variant, met de BH1750 lux sensor).
Hopelijk kan ik hier over niet al te lange tijd antwoord op geven. Ik heb hetzelfde idee opgevat om een lichtsensor te maken, maar dan gecombineerd met een baro-, temperatuur- en vochtigheidsmeter.
Probleem is alleen dat ik het spul pas van het weekend besteld heb via AliExpress en het dus nog wel even duurt voordat het aankomt. Daarnaast moet ik ook nog eerst een Gateway in elkaar zetten ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een MySensors gateway is vrij makkelijk, een NRF24L01+ erop en het script flashen. Ik zag hem pas in Domoticz nadat er ook sensors mee in verbinding stonden. Maar dat kan ook aan mijn onervarenheid met Domoticz liggen. ;)

Maar als die onderdelen ook vanuit China moeten komen, kan dat even duren ja.
Ik had een hele berg bestellingen bij AliExpress gedaan, de ene helft is al lang binnen, de andere helft laat op zich wachten. Precies bij die laatste helft zitten wat Arduino's e.d.

Overigens zal de nodo webshop binnen twee weken nieuwe Rflink Gateway printjes binnenkrijgen. Dan kan ik gaan pielen met KaKu en Domoticz, als die Arduino Mega uit China dan ook is aangekomen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
BounceMeister schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:41:Overigens zal de nodo webshop binnen twee weken nieuwe Rflink Gateway printjes binnenkrijgen. Dan kan ik gaan pielen met KaKu en Domoticz, als die Arduino Mega uit China dan ook is aangekomen uiteraard.
Ikzelf heb een prima succes met een Arduino Mega die ik nog had liggen, en losse 433MHz zender en ontvanger die op de Mega aangesloten zijn, en dan de RFLink library erop. Werkt perfect. Heb nu even niet het geld om erin te steken, maar op dit moment is aangesloten:
  • Weerstation van de Blokker (15 euro), Domoticz heeft nu buiten temperatuur en luchtvochtigheid.
  • Diverse KaKu schakelaars (gekoppeld met Siri om snel te zeggen dat de verlichting op baby kamer aan moet als ik naar boven loop met m'n zoontje.)
  • Deurbel van de Action van 6 euro, geweldig voor die prijs. Melding op m'n tel waar ik ook ben dat iemand heeft aangebeld. Ooit nog eens koppelen met een camera.
Wat nog op de todo lijst staat:
  • Alle schakelaars vervangen door touch panelen die remote bestuurbaar zijn (alle schakelaars in huis, dimmers, garagedeur en zonnewering schakelaar)
  • Schemer sensor in de woonkamer plaatsen, die op een bepaald schemer punt de verlichting in de woonkamer inschakelt.
  • Licht sensor buiten, wanneer de zon hierop valt, zonnewering automatisch laten uitschuiven (ook als de zon weg is op dat punt.
  • Wind meter buiten, als het te hard waait, zonnewering automatisch binnenhalen.
  • PIR sensor bij de deur, dat na een bepaalde tijd (tegen de nacht) automatisch op meerdere punten lichten op het huis gericht aan springen zodra iemand te dicht bij de deur komt. (Ook bij de plek waar de auto staat een op de muur)
  • RF magneten op de deuren, kattenluik en garagedeur om een melding te krijgen wanneer een deur open gaat.
  • Infrarood sensor bij brievenbus, melding wanneer er post is.
  • Camera's in de hal en voortuin (gericht op de deur met snapshots naar telefoon en externe locatie wanneer beweging gedetecteerd wordt)
  • Op zoek naar een elektrische roede en rails voor gordijnen voor en achter.
  • Elektronisch deur slot
Ook wil ik in combinatie met bovenstaand de volgende scenes gaan inrichten wanneer ik alles klaar heb:
  • Beveiliging (als beneden tegen de nacht alle lampen uit zijn, in bewaking modus gaan, of handmatig via een sleutelhanger op z-wave, vind 433 hier wat te onveilig voor, en eventueel een handmatige knop boven de trap)
  • Avond (gordijnen automatisch dicht, deur op slot)
  • Film kijken (dimmers omlaag, enkele lampen uit, gordijnen automatisch dicht)
  • Vakantie modus (permanent beveiliging modus aan, thermostaat omlaag, meeste stopcontacten en lichtschakelaars uit, deur op slot)
  • Wakker worden (koffie aan, gordijnen open, deur van het slot, tv aan om het nieuws te kijken)
Oftewel, genoeg wensen, nu alleen de middelen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:57:
[...]
  • Licht sensor buiten, wanneer de zon hierop valt, zonnewering automatisch laten uitschuiven (ook als de zon weg is op dat punt.
  • Wind meter buiten, als het te hard waait, zonnewering automatisch binnenhalen.
[...]
Daar was iemand op het Domoticz forum al mee bezig dacht ik, data ophalen van Buienradar erbij e.d. :D
Zie o.a. dit topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=5903

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Daar was iemand op het Domoticz forum al mee bezig dacht ik, data ophalen van Buienradar erbij e.d. :D
Ah netjes. Wellicht ook handig voor mijn lijstje. Heb die alvast maar even gebookmarked. Maar zoals je ziet, heb ik nog een hele hoop wat ik wil gaan doen.

Maar mijn prioriteit ligt denk ik eerst op alle schakelaars vervangen. Wil eigelijk die touch RF schakelaars en dimmers van Livolo, maar die doen geen feedback via RF. Dus dat is wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

BounceMeister schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:41:
Overigens zal de nodo webshop binnen twee weken nieuwe Rflink Gateway printjes binnenkrijgen. Dan kan ik gaan pielen met KaKu en Domoticz, als die Arduino Mega uit China dan ook is aangekomen uiteraard.
Het verschilt inderdaad af en toe enorm hoe snel iets binnenkomt. Sinds ongeveer anderhalve week heb ik zelf ook een RFLink en had daarvoor een Mega via AliExpress besteld voor een paar euro. Deze was in een week in bezit. Evenals een setje pluggen. Alleen de antenne die ik tegelijk had besteld (wel een andere aanbieder) laat nog even op zich wachten.

Ik heb al een paar jaartjes wat KaKu schakelaars in huis, veelal dimmers. Dus was de keuze voor de RFLink snel gemaakt. Ik vind het alleen wel jammer de oudere KaKu-dimmers niet echt zekerheid geven mbt hoe vel ze branden. Als je bijvoorbeeld per ongeluk 2x een On-command stuurt beginnen ze door hun cyclus heen te lopen, met nog een keer op On worden ze vastgezet. Nu heb ik wel een nieuwere gehaald voor een lamp en daar kun je gewoon een level aan opgeven.

Ik kwam via MySensors wel een dimmer tegen, maar van voor LED-strips. Nu wil ik toch even kijken of ik deze kan gebruiken/aanpassen voor halogeen-verlichting (ook op 12v) of dat ik de lampjes voor LEDjes vervang en deze gebruik.
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:06:
Mijn doel is ook om mijn zonnescherm te laten lopen via Domoticz. Helaas is mijn signaal naar de ontvanger te zwak (of de ontvanger gewoon slecht). Maar daarvoor ben ik al wel bezig geweest met wat dingen op te zoeken. O.a. het buienradar-script. Werkt wel goed, ik heb hem alleen iets uitgebreid zodat hij ook het aantal mm op een Rain-device zet ipv alleen een On/Off-switch.

Ik twijfel nog wel of ik die ontvanger zal vervangen door een MySensors-ding. Een beetje spelen met relais is altijd wel leuk.
CRXDelSol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:16:
Maar mijn prioriteit ligt denk ik eerst op alle schakelaars vervangen. Wil eigelijk die touch RF schakelaars en dimmers van Livolo, maar die doen geen feedback via RF. Dus dat is wel weer jammer.
Heb je misschien een linkje naar die touch schakelaars? Want ze klinken wel interessant.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Edd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:21:
[...]

Heb je misschien een linkje naar die touch schakelaars? Want ze klinken wel interessant.
http://www.banggood.com/buy/Livolo-standard-remote.html

Heb ik al even gefilterd op het merk, standard (filteren op EU standaard) en remote (op afstand bedienbaar vanuit Domoticz).
Ze zijn gaaf, zien er strak uit, hebben touch bediening, en geven een blauwe ring als ie uit staat, of rood als ie aan staat.
Alleen minpunt voor mij is, als iemand m handmatig aantikt, kan ik in Domoticz niet zien dat ie aangezet is. Het is eenrichtingsweg.

Op hun site hebben ze meer spul qua schakelaars:

http://www.livolonederland.nl/

Ook garage deur schakelaar, zonnewering schakelaar, touch afstandsbediening, tijdklok enz.

offtopic:
Sinds wanneer zie ik 'like' knopjes ...... Gebruik elke dag vele uren GoT, maar zie ze pas sinds nu net? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door xoniq op 04-08-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een hele simpele blockly die goed werkt als ik de lamp slaapkamer aanzet via Domoticz.
De lamp bed gaat per direct aan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dhO62bR.png

Als ik de lamp slaapkamer aanzet via de muurschakelaar dan werkt het niet.
Dat snap ik op zich ook wel omdat Domoticz hier geen weet van heeft.

Vragen:
  • Is er nog een manier om het script per direct uit te voeren bij gebruik van de muurschakelaar?
  • De lamp bed gaat ook niet aan na X minuten; ik dacht dat de blockly alsnog zou draaien na X minuten? Of werkt dat niet zo?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

CRXDelSol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:26:
Op hun site hebben ze meer spul qua schakelaars:

http://www.livolonederland.nl/

Ook garage deur schakelaar, zonnewering schakelaar, touch afstandsbediening, tijdklok enz.
Zien er inderdaad erg netjes uit. Maar de wandschakelaars zelf zijn alleen ontvanger en geen zender? Dus weet Domoticz niet of je lamp aan is gedaan door de schakelaar? Op zich best jammer. Dat is nog wel iets waar ik een beetje mee zit. Dan moet je overstappen naar Z-Wave, maar dat is helemaal een investering.

Leuk trouwens dat Domoticz, als je lampen in ene uitgaan, omdat je telefoon even niet op een ping-commando reageert... :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Edd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:48:
[...]

Zien er inderdaad erg netjes uit. Maar de wandschakelaars zelf zijn alleen ontvanger en geen zender? Dus weet Domoticz niet of je lamp aan is gedaan door de schakelaar? Op zich best jammer. Dat is nog wel iets waar ik een beetje mee zit. Dan moet je overstappen naar Z-Wave, maar dat is helemaal een investering.

Leuk trouwens dat Domoticz, als je lampen in ene uitgaan, omdat je telefoon even niet op een ping-commando reageert... :+
Klopt. Dat is ook mijn punt. Als ze ook feedback gaven, dan was het instant-buy. Met Z-wave wordt het hele stuk een stuk duurder voor alle schakelaars vervangen, en vind deze gewoon een bepaalde charme hebben.

Btw, hoe bedoel je dat, met die ping commando. Wat had dat met de lampen te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door xoniq op 04-08-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
[...]

• Schemer sensor in de woonkamer plaatsen, die op een bepaald schemer punt de verlichting in de woonkamer inschakelt.

[...]
Als je naar het volgende topic kijkt op het Domoticz forum zie je mijn script staan welke de screens volledig automatisch bedient door onder andere te kijken naar:

- Regen voorspelling (Buienradar).
- Windsnelheid (Weather Underground).
- Windvlaag ( Weather Underground).
- Lichtsterkte in Lux (Fibaro Multi Sensor).

De licht sensor welke bij mij door het raam naar buiten kijkt geeft overdag aan wanneer de screens omlaag moeten bij zonlicht en s'avonds wanneer de lampen aan moeten als er schemering is. Hier wordt dus maar een sensor voor gebruikt.

De waardata wordt bij mij twee staten verderop gemeten en via Weather Underground naar Domoticz verstuurd. Dit kun je uiteraard ook door je eigen weerstation vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Brutuss schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:17:
[...]

Als je naar het volgende topic kijkt op het Domoticz forum zie je mijn script staan welke de screens volledig automatisch bedient door onder andere te kijken naar:

- Regen voorspelling (Buienradar).
- Windsnelheid (Weather Underground).
- Windvlaag ( Weather Underground).
- Lichtsterkte in Lux (Fibaro Multi Sensor).

De licht sensor welke bij mij door het raam naar buiten kijkt geeft overdag aan wanneer de screens omlaag moeten bij zonlicht en s'avonds wanneer de lampen aan moeten als er schemering is. Hier wordt dus maar een sensor voor gebruikt.

De waardata wordt bij mij twee staten verderop gemeten en via Weather Underground naar Domoticz verstuurd. Dit kun je uiteraard ook door je eigen weerstation vervangen.
Thanks! Ga ik zeker in duiken. Sowieso moet het met eigen weerstation. Dit omdat ik aan de kust woon, met de dichtstbijzijnde weerstation IN de Waddenzee. Dus kan ik niet van op aan. Maar gewoon realtime uit eigen tuin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@crxdelsol

Ik heb deze draaien voor mijn zonnescherm.

http://domoticz.com/forum...38&t=5903&start=40#p46148

Is weer een aangepaste versie...ook icm weatherunderground (in jouw geval eigen weerstation )en buienradar.
Voordeel is dat hier variabelen in zit die je in Domoticz zelf kunt wijzigen. Zonder dat je dat telkens in het script moet doen.

Ook zit hier een UV en Solarmeting in hier kun je bepalen hoe sterk de zon is. Scheelt weer een Fibaro.

Werkt hier erg goed.

Wat betreft gordijnrails....ik heb de mijne van Aliexpress bij de shop "Friend industy holding".
Hebben trouwens ook heel betaalbare rolgordijn motoren. Allemaal compatible met RFXcom. Merk Dooya.

Die RFLink gateway is erg handig en cheap. Nieuwsgierig wat ie allemaal oppakt.
In mijn Nodo periode (arduino met eigen antenne) kon hij niet mijn gordijnen en rolgordijnen aansturen iig.
Toen naar Domoticz overgestapt. En wat een verademing was dat zeg...

[ Voor 18% gewijzigd door wackidth op 05-08-2015 07:36 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 20-09 16:35
[...]

Ikzelf heb een prima succes met een Arduino Mega die ik nog had liggen, en losse 433MHz zender en ontvanger die op de Mega aangesloten zijn, en dan de RFLink library erop. Werkt perfect. Heb nu even niet het geld om erin te steken, maar op dit moment is aangesloten:
Leuk, kan je mij vertellen welke 433 zender/ontvangen je gebruikt met welke antenne?
Ik kan wel dingen vinden maar het bereik lijkt mij vaak zeer beperkt of er zit helemaal geen mogelijkheid bij om een antenne aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 13:18
CRXDelSol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:50:
[...]

Klopt. Dat is ook mijn punt. Als ze ook feedback gaven, dan was het instant-buy. Met Z-wave wordt het hele stuk een stuk duurder voor alle schakelaars vervangen, en vind deze gewoon een bepaalde charme hebben.

Btw, hoe bedoel je dat, met die ping commando. Wat had dat met de lampen te maken?
Ik heb een setje besteld en heb 2 schakelaars hangen nu. Werkt verder voortreffelijk, alleen geen feedback inderdaad. Als je op de uit knop drukt in domoticz gaan ze gewoon uit, als je op aan klikt en de lampen zouden al aan staan gaan ze even uit en direct weer aan. Het ziet er mooi uit. Ik had standaard Busch-Jaeger knoppen hangen, hierdoor moest ik wel het stucwerk een beetje bijwerken omdat er achter de glasplaat een kleine inkeping zit. Ik denk dat je hier in de meeste gevallen geen last van zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
AIXGOD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:51:
[...]

Leuk, kan je mij vertellen welke 433 zender/ontvangen je gebruikt met welke antenne?
Ik kan wel dingen vinden maar het bereik lijkt mij vaak zeer beperkt of er zit helemaal geen mogelijkheid bij om een antenne aan te sluiten.
Ik heb zojuist deze besteld:

http://www.ebay.nl/itm/18...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Had eerst een andere, van 1 euro, maar bereik was slecht, had ook een andere, maar die is zoek, dus nieuwe besteld. Een zender heb ik hier weg:

http://www.hobbyelectroni...-rf-ontvanger-zender-set/

De ontvanger is niet goed, maar de zender wel, dus kan je ook altijd nog overwegen.
dorenberg schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:02:
[...]

Ik heb een setje besteld en heb 2 schakelaars hangen nu. Werkt verder voortreffelijk, alleen geen feedback inderdaad. Als je op de uit knop drukt in domoticz gaan ze gewoon uit, als je op aan klikt en de lampen zouden al aan staan gaan ze even uit en direct weer aan. Het ziet er mooi uit. Ik had standaard Busch-Jaeger knoppen hangen, hierdoor moest ik wel het stucwerk een beetje bijwerken omdat er achter de glasplaat een kleine inkeping zit. Ik denk dat je hier in de meeste gevallen geen last van zou moeten hebben.
Bedankt voor je gebruiker feedback. Ik zit er ook nog steeds over te twijfelen. Ik zie maar weinig alternatieven voor zoiets. Wil namelijk uiteindelijk een tablet aan de muur, die realtime toont wat aan of uit staat etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:37:
Een hele simpele blockly die goed werkt als ik de lamp slaapkamer aanzet via Domoticz.
De lamp bed gaat per direct aan.

[afbeelding]

Als ik de lamp slaapkamer aanzet via de muurschakelaar dan werkt het niet.
Dat snap ik op zich ook wel omdat Domoticz hier geen weet van heeft.

Vragen:
  • Is er nog een manier om het script per direct uit te voeren bij gebruik van de muurschakelaar?
  • De lamp bed gaat ook niet aan na X minuten; ik dacht dat de blockly alsnog zou draaien na X minuten? Of werkt dat niet zo?
Dat zou moeten werken, ook als je de lamp slaapkamer al aan hebt gezet, dan zal op een gegeven moment die lamp bed ook aan moeten gaan.

Het signaal van de muurschakelaar kun je aftappen met een inbouwzender, zie www.klikaanklikuit.nl

Een Blockly event triggert op verandering, maar draait volgens mij ook sowieso elke xx seconden (ik weet de precieze interval niet).

Voor de RFLink wordt aangeraden om een transceiver van het merk 'Aurel' te gebruiken. Zeker die ontvangertjes uit China ontvangen een hoop 'ruis'.
Volgens mij is deze wel goed om te gebruiken: http://www.nodo-shop.nl/n...ranceiver-rtx-mid-5v.html

Maar het lijkt mij handiger om deze kit te kopen.
Die soldeer je en prik je dan zo op de Arduino Mega. Er zitten nog wat extra onderdelen bij t.o.v. de losse Aurel module zie ik. Of een voorgesoldeerde versie

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
*knip*, om spullen te verkopen kun je V&A gebruiken.

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 09:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Dat zou moeten werken, ook als je de lamp slaapkamer al aan hebt gezet, dan zal op een gegeven moment die lamp bed ook aan moeten gaan.

Het signaal van de muurschakelaar kun je aftappen met een inbouwzender, zie www.klikaanklikuit.nl

Een Blockly event triggert op verandering, maar draait volgens mij ook sowieso elke xx seconden (ik weet de precieze interval niet).
Excuses, ik was even in de war. Ik heb daar helemaal geen zender achter zitten maar een kaku ontvanger nl. http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmr-230/. De status wordt dus nooit bijgewerkt in Domoticz en dus gaat de lamp bij het bed ook nooit aan. Domoticz denkt dat de lamp slaapkamer nog uit staat. Ik zou deze dan idd moeten vervangen door een zender en dan zal het wel werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Maar dat spul heeft geen echte antenne (aansluiting) en volgens mij een bereik van ongeveer 3-4x niets..of vergis ik mij daarin?
De RFXCOM heeft een redelijke antenne maar zelfs daarvoor komen mensen andere via b.v. ebay, dan gaat dit niet door een muur heenkomen.
Ik lees op Aliexpress ook dat mensen zeggen dat deze dingen leuk zijn voor 2-3 meter met zicht maar meer is niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Ik gebruik Telegram voor notificaties en dankzij Thinkpad nu ook Pushover.
Heb echter een vreemd probleem, ik had een norificatie staan op een rolluik die een .sh script aan stuurde voor de notificatie naar Telegram. De uitvoering van dit script bij de desbetreffende schakelaar weggehaald. Desondanks blijft de notificatie gewoon komen. Kan natuurlijk de .sh file weghalen maar dat is de weg van de minste weerstand. Denk dat er iets in de database is blijven hangen, heb het ook met andere schakelaars.

Is er een editor voor de database of een opschoon programma of iets dergelijks?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 13:04
AIXGOD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:02:
[...]

Maar dat spul heeft geen echte antenne (aansluiting) en volgens mij een bereik van ongeveer 3-4x niets..of vergis ik mij daarin?
De RFXCOM heeft een redelijke antenne maar zelfs daarvoor komen mensen andere via b.v. ebay, dan gaat dit niet door een muur heenkomen.
Ik lees op Aliexpress ook dat mensen zeggen dat deze dingen leuk zijn voor 2-3 meter met zicht maar meer is niet haalbaar.
Ook ik heb zo'n setje van 1 euro bij Alieexpress gekocht en de zender werkt inderdaad meteen goed maar de ontvanger is dramatisch, echter kun je dat wel perfect krijgen.

Wat ik gedaan heb is het spoeltje (wat de huidige antenne is) wegknippen en er een fatsoenlijke antenne aangekoppeld die je ook voor 3 euro op Alie kunt kopen.
Zelfs een koperdraadje van 16cm ofzo werkt al perfect maar met antenne nog veel beter.

Dat is de helft van de oplossing de reden dat die goedkope ontvangers het niet doen is dat ze te weinig stroom krijgen van je gekoppelde Pi. Ik heb daarom aan de Arduino een extra 5V usb voeding geknoopt zodat er voldoende stroom is en dan heb je echt een perfect bereik voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Meeste van mijn scripts aangepast naar gebruik van Telegram bots in plaats van een lokale cli install van Telegram op de Raspberry. Werkt goed en snel. Pure api calls nu dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:34:
Meeste van mijn scripts aangepast naar gebruik van Telegram bots in plaats van een lokale cli install van Telegram op de Raspberry. Werkt goed en snel. Pure api calls nu dus :)
Heb je hem ook werkend in de standaard berichten optie van Domoticz?
De optie die achter elk device zit.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet geprobeerd nog. Wordt hier niet gebruikt.

/edit
Even ingesteld, werkt ook.

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 05-08-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
AIXGOD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:02:
[...]

Een maat van mij heeft het prima werkend, maar er zit nogal verschil tussen de ontvangers, hoe ze afgesteld zijn op het algoritme enz. Bereik van +/- 20 meter, door muren heen. Dus het is zeker wel mogelijk. Antenne kan je doen door erop te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
@bing69

Op zich wel vreemd inderdaad. Kan best zijn dat het in de database is blijven hangen.
Je kunt de database inkijken met een viewer zoals SqlLitebrowser:

http://sqlitebrowser.org/

Ik weet niet of je regelmatig database backups maakt maar in dat geval kan je misschien de database terugbrengen in de staat voor het verwijderen en het opnieuw te proberen. Succes :P

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Morvale schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:16:
@bing69

Op zich wel vreemd inderdaad. Kan best zijn dat het in de database is blijven hangen.
Je kunt de database inkijken met een viewer zoals SqlLitebrowser:

http://sqlitebrowser.org/

Ik weet niet of je regelmatig database backups maakt maar in dat geval kan je misschien de database terugbrengen in de staat voor het verwijderen en het opnieuw te proberen. Succes :P
Het is gelukt thanks! En ja maak elke dag een (automatische) backup.

Meer mensen die update (beta) problemen hebben? Update tot 2 % en knalt er dan uit....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
bing69 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Het is gelukt thanks! En ja maak elke dag een (automatische) backup.

Meer mensen die update (beta) problemen hebben? Update tot 2 % en knalt er dan uit....
Klopt heb ik ook last van. We zijn niet de enige, las ik op het forum.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Dylantje2 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Heb je hem ook werkend in de standaard berichten optie van Domoticz?
De optie die achter elk device zit.
Dit kun je instellen bij de HTTP notificaties in Domoticz, zie de wiki voor tekst en uitleg:

https://www.domoticz.com/..._Telegram_Bot_Nofications

Ik heb dit bij mij ook met succes draaien in zowel Domoticz zelf en in enkele LUA scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand al eens geprobeerd wat er gebeurt als je bij het deleten van de bot chat op je device in plaats van delete, delete + stop zegt? Moet je dan de bot weer opnieuw aanmaken en dus in al je scripts het id weer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Wie kent het volgende probleem. Elke keer als ik in domoticz "afsluit" aanklik en ik haal de spanning van de raspberry dan krijg ik bij de volgende keer booten altijd problemen. De raspberry boot dan wel, maar hij gaat een soort filecheck doen, waar hij eeuwig mee bezig is. Ik weet zeker dat na het afsluiten de raspberry uit is (valt niet meer te pingen en website werkt ook niet meer). Ik haal ook normaal het stroom van de raspberry, dus zonder gek te wrikken aan de microUSB.

SD kaart helemaal leeg halen en een nieuwe domoticz image erop zetten is dan de enige oplossing.

Herkennen jullie dit? Nu gaat het stroom er niet zovaak af in ons huis, maar als dit wel gebeurt dan is het wel vervelend dat ik elke keer mijn SD kaart opnieuwe moet imagen en de data kwijt ben.

[ Voor 15% gewijzigd door grote_oever op 05-08-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:28:
[...]

Dit is meer ontdenderen dan bufferen, maar kun je niet een tweede (virtuele) deurbel schakelen vanuit je LUA script, en dit alleen doen als de laatste keer activiteit van de eerste deurbel meer dan 10 seconden geleden is met behulp van 'otherdevices_lastupdate['Deurbel1']'
MikeOO schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:18:
[...]

En als je een tweede virtual switch gebruikt met een interval van 10 sec dat hij van On naar Off springt.
Dan kun je als er aangebeld wordt deze switch meenemen in je LUA en zal hij alleen een melding sturen als Deurbel = On en Switch = Off als er op de deurbel wordt gedrukt en de switch On is.

Beetje in dezelfde lijn als RudolfR maar net iets anders.
Heb het inmiddels voor elkaar, iemand op het forum heeft mij een beetje op weg geholpen en ben tot dit resultaat gekomen: http://domoticz.com/forum...=23&t=7512&p=50464#p50464

Het idee is eigenlijk vrij simpel: als deurbel ingedrukt wordt > kijken of tijdsverschil met vorige keer (opslaan in uservariabele) groter dan 10 seconden is. Zo ja, shellscript uitvoeren (os.execute) en nieuwe tijdstip wegschrijven. Zo nee: niks doen.

Werkt toppie :)

grote_oever schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:29:
Wie kent het volgende probleem. Elke keer als ik in domoticz "afsluit" aanklik en ik haal de spanning van de raspberry dan krijg ik bij de volgende keer booten altijd problemen.
[...]
Stroom pas eraf halen als alleen het rode powerledje (iig op de Model B ) nog brand. Als de andere lampjes ook nog branden/knipperen dan is hij nog bezig met afsluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

Stroom pas eraf halen als alleen het rode powerledje (iig op de Model B ) nog brand. Als de andere lampjes ook nog branden/knipperen dan is hij nog bezig met afsluiten.
Is dat langer dan een half uur? Want een half uur na het afsluiten heb ik pas de stroom eraf gehaald. Mijn raspberry pi waar Kodi opstaat heeft eigenlijk nooit dat probleem. Die loopt ook wel vast, maar nooit een nieuwe image op moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, duurt nog niet eens een minuut volgens mij. Dan zit er al iets in de SD-image waardoor hij niet goed afsluit ofzo lijkt het haast wel.

Gaan de overige LED-jes wel uit zoals ik beschreef? Of blijft het vrolijk knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59
Heeft iemand Homekit icm domoticz en temperatuurweergave al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wie kent het volgende probleem. Elke keer als ik in domoticz "afsluit" aanklik en ik haal de spanning van de raspberry dan krijg ik bij de volgende keer booten altijd problemen. De raspberry boot dan wel, maar hij gaat een soort filecheck doen, waar hij eeuwig mee bezig is. Ik weet zeker dat na het afsluiten de raspberry uit is (valt niet meer te pingen en website werkt ook niet meer). Ik haal ook normaal het stroom van de raspberry, dus zonder gek te wrikken aan de microUSB.

SD kaart helemaal leeg halen en een nieuwe domoticz image erop zetten is dan de enige oplossing.

Herkennen jullie dit? Nu gaat het stroom er niet zovaak af in ons huis, maar als dit wel gebeurt dan is het wel vervelend dat ik elke keer mijn SD kaart opnieuwe moet imagen en de data kwijt ben.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn raspberry b+ die het energieverbruik bijhoudt. Heb er een topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644713) over gemaakt. Ik ga het os nog op een usbstickje zetten waarmee ik het probleem hopelijk oplos.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
manusjevanalles schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:48:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn raspberry b+ die het energieverbruik bijhoudt. Heb er een topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644713) over gemaakt. Ik ga het os nog op een usbstickje zetten waarmee ik het probleem hopelijk oplos.
Yep, dat is precies dezelfde melding die ik ook krijg. Is het OS makkelijk op een USB stick te zetten?

[edit]

zie dat de tutorial in het andere topic ook werkt on domoticz.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 05-08-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik jeb het nog niet gedaan ik wacht op m'n usbstick, maar volgens mij is het met berryboot makkelijk te down vanaf scratch, maar er zijn tutorials om een bestaande installatie te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

Ik heb al een tijdje dit overzicht in mijn Zwave diagram:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14ag587.png

Ik vraag me af waarom de Zwave controller [1] (usb stick Aeon) met niets verbonden is, en de Aeon multisensor [2] ook geen lijnen heeft. Dit is in het begin wel zo geweest. Ik geloof dat het in de war is geraakt na toevoegen en verwijderen van een stel weerbarstige deursensoren.

Is er een truc om dit weer te herstellen? Een netwerk-heal doet het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
alexswart schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:13:
Heeft iemand Homekit icm domoticz en temperatuurweergave al werkend?
Ik heb nog geen goede ontvanger, dus kan nog geen weerstation data ontvangen. Dus heb enkel schakelaars gekoppeld in HomeKit die prima te bedienen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
zaadstra schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:05:
Ik heb al een tijdje dit overzicht in mijn Zwave diagram:

[afbeelding]

Ik vraag me af waarom de Zwave controller \[1] (usb stick Aeon) met niets verbonden is, en de Aeon multisensor \[2] ook geen lijnen heeft. Dit is in het begin wel zo geweest. Ik geloof dat het in de war is geraakt na toevoegen en verwijderen van een stel weerbarstige deursensoren.

Is er een truc om dit weer te herstellen? Een netwerk-heal doet het iig niet.
Probeer eens een harde reset uit te voeren.
Je moet dan wel alle nodes opnieuw aanmelden. Begin dan met het aanmelden van alle powered nodes een daarna pas de batterij gevoede nodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 16:35
bing69 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Yep, heb ik ook, handmatig updaten werkt overigens wel, dus via de cli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of eens een andere sd kaart proberen. Draai als maanden op SD en met regelmaat sluit ik deze wel af om later weer op te starten en gaat altijd zonder problemen. Lijkt er bijna op dat de SD zelf niet echt lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Weet iemand hier hoe je de werkelijke meterstanden van water en elektra in Domoticz kan invoeren?

Het betreft twee sensoren van mysensors.org.

Je zal iets in de sketch moeten wijzigen (denk ik) heb diverse waardes in de sketch gewijzigd maar zonder resultaat.

Vraag ook op domoticz forum gesteld maar niemand die het weet volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 06-08-2015 09:41 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
MikeOO schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Of eens een andere sd kaart proberen. Draai als maanden op SD en met regelmaat sluit ik deze wel af om later weer op te starten en gaat altijd zonder problemen. Lijkt er bijna op dat de SD zelf niet echt lekker werkt.
Ik heb een cheapass class10 gehaald. Dus de kans inderdaad heel groot:

https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=403928

Welke heb jij zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik heb deze: pricewatch: Samsung Evo microSDHC 16GB + SD-adapter. Hiervoor had ik een Kingston kaartje waarmee ik hetzelfde problem had.

[ Voor 18% gewijzigd door manusjevanalles op 06-08-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:25:
[...]

Ik heb een cheapass class10 gehaald. Dus de kans inderdaad heel groot:

https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=403928

Welke heb jij zo?
Ik gebruik een Transcend 8Gb SDHC kaartje. Die kreeg ik bij de Raspberry 2b geleverd en welke class het is weet ik niet, staat er niet op. Maar werkt prima ;)
Misschien beter een merk SD aanschaffen. Qua prijs maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 06-08-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Ik draai ook met een cheap-ass microSD maar doe verder alles vanaf USB.

Met succes gebruik ik ook altijd deze tutorial: https://www.raspberrypi.o...ewtopic.php?f=91&t=108400

Als je hierna nog een backup wilt maken van je systeem, doe je dat niet van je (micro)SD maar van je USB. Werkt bij perfect op meerdere RBPi :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
stuffer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Ik draai ook met een cheap-ass microSD maar doe verder alles vanaf USB.

Met succes gebruik ik ook altijd deze tutorial: https://www.raspberrypi.o...ewtopic.php?f=91&t=108400

Als je hierna nog een backup wilt maken van je systeem, doe je dat niet van je (micro)SD maar van je USB. Werkt bij perfect op meerdere RBPi :)
Is het echt een gegeven dat het systeem minder snel corrupt raakt als je een USB stick gebruikt tov alles op een SD kaart?
Het lijkt zo vreemd, ik bedoel, een USB stick kan toch ook maar zoveel writes aan per blok?
Is de techniek dan toch zoveel anders of zit het ergens anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
usb sticks gaan ook kapot, deze zijn dan totaal niet meer bruikbaar
heb dit al met twee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

tlpeter schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:23:
[...]

Probeer eens een harde reset uit te voeren.
Je moet dan wel alle nodes opnieuw aanmelden. Begin dan met het aanmelden van alle powered nodes een daarna pas de batterij gevoede nodes.
Tnx, dat was eigenlijk niet het antwoord waar ik hoopte maar was al bang dat opnieuw beginnen de enige weg was :'( Bij sommige nodes is het aanmelden een enorm gedoe, gelukkig zijn het er niet zo veel.
Dat gaat met Node Management - Hard reset controller?
Kan ik nog smokkelen met een backup van de configuratie o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Inderdaad via de harde reset.
Ik had alle nodes los van elkaar na een upgrade en alleen de harde reset hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

hendrik12345678 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:42:
usb sticks gaan ook kapot, deze zijn dan totaal niet meer bruikbaar
heb dit al met twee gehad
uiteindelijk kan alles kapot.

Even totaal iets anders.
Ik heb gister getracht een p1 usb kabel vanaf de G350 meter naar domoticz te koppelen.

Dit lukte niet (vinkje niet aan bij toelaten nieuwe apparaten 8)7 ) maar uiteindelijk kwam ik er ook achter dat het niet werkte icm mijn RFXCom.

Setup is:

RP2 met voeding: Hama DC 5V / 2100 mA
Powered USB hub Targus-> 2000mA
Dit staat op een 16GB USB3 - Boot staat op microSD class10
ASUS USB-N13 Wireless Adapter

Gedrag wat ik zie is dat ze samen niet werken, RFXCom ontvangst niks maar kan wel zenden.P1 ontvangt geen waardes.Apart van elkaar werken ze wel.

Is dit een gevalletje slechte voeding (kan niet meten wat er daadwerkelijk wordt geleverd) of bekend gedrag van de P1 icm RFXCom?

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Wie kan mij een mogelijke oplossing geven voor het onderstaande probleem:

Ik bedien mijn screens onder andere door een Fibaro Multisensor welke de LUX waardes uitleest. Nu heb ik aangezien het geen buiten sensor is de sensor achter het raam staan van bijvoorbeeld de slaapkamer.

Als het een zonnige dag is/wordt schiet de lux waarde heel snel naar het maximum (32000 Lux) als de zon opkomt. Na verloop van tijd als de zon een stuk gedraaid is schiet mijn Lux waarde ineens flink naar beneden (5000 Lux) en na 2 uurtje is deze weer maximum. Blijkt dat het dubbelglas waar de sensor achter staat dit licht gewoon weg reflecteert onder een bepaalde hoek.

Ik heb de sensor vervolgens in een waterdicht bakje gedaan met een plexiglas plaat. Het geheel vervolgens buiten neergelegd. Helaas ging ook dit niet werken omdat de sensor een interne temperatuur kreeg van dik 60 graden. Hierdoor werkt de Lux sensor niet accuraat en krijg je verschillende waardes te zien. (Operation Temperature: 0 t/m 40 Graden Celsius).

Ik heb geen afdak of overkapping dus kan de sensor niet zomaar buiten leggen.

Nu heb ik de Multisensor 6 van Aeon labs gezien maar deze heeft maar een IP20 rating gekregen. Deze sensor kan naar mijn mening geen regenbui verdragen...

Ik heb een Domoticz systeem met alleen Zwave netwerk en wilde het graag zo eenvoudig mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:37:
[...]
Is dit een gevalletje slechte voeding (kan niet meten wat er daadwerkelijk wordt geleverd) of bekend gedrag van de P1 icm RFXCom?
Vermoedelijk wel, heb hier P1 en RFXCOM (en eerst ook nog een Z-Wave stick) op USB-hub en 0 problemen mee. Ik gebruik deze hub: pricewatch: Sitecom CN-050 4 port USB Hub (10tje bij MediaMarkt, hij is nu €12,99 zie ik).
Brutuss schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Ik heb geen afdak of overkapping dus kan de sensor niet zomaar buiten leggen.
[...]
https://www.google.nl/search?q=pindakaas+vogels
Maar dan geen pindakaas pot, maar je multisensor :D

Als het ding maar ten alle tijde droog hangt is het gebruik buiten niet zo'n punt. Bij m'n ouders hangt al 2 jaar een ipcamera buiten onder afdak en dat gaat prima, is een model wat bedoeld is voor binnen. Geen last van vochtigheid als het hard regent of de kou als het hard vriest.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 07-08-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:16:

https://www.google.nl/search?q=pindakaas+vogels
Maar dan geen pindakaas pot, maar je multisensor :D

Als het ding maar ten alle tijde droog hangt is het gebruik buiten niet zo'n punt. Bij m'n ouders hangt al 2 jaar een ipcamera buiten onder afdek en dat gaat prima, is een model wat bedoeld is voor binnen.
Dit is wel een grappig idee inderdaad. Voor die €5,- kan ik het wel eens proberen :) thnx voor de tip. Andere mogelijke tips zijn uiteraard ook nog welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:37:
[...]
Ik heb de RFXCOM, P1 meter (energie/gas) en S0PCM (water) van SmartMeterDashboard.nl direct op de RPi 2 zitten zonder problemen. Met een 2A voeding van SOS Solutions.
pi@raspberrypi ~ $ for usb in /dev/tty[AU]*
> do
> echo $usb
> udevadm info --name $usb --attribute-walk | grep product
> done
/dev/ttyACM0
    ATTRS{product}=="Arduino Leonardo"
    ATTRS{product}=="DWC OTG Controller"
/dev/ttyAMA0
/dev/ttyUSB0
    ATTRS{product}=="P1 Converter Cable"
/dev/ttyUSB1
    ATTRS{product}=="RFXtrx433"
pi@raspberrypi ~ $

[ Voor 35% gewijzigd door technorabilia op 07-08-2015 09:59 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
[b]

Dit is een ideaal tooltje om de spanning uit je usb te meten.

http://www.action.nl/maxxter-usb-power-meter-met-led-display

Hebben trouwens ook goede usb voeding. Wat vrij nauw luistert bij een Pi met Kodi.

En een andere (lees dikkere) usb kabel wil ook wel eens helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door wackidth op 07-08-2015 10:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Vermoedelijk wel, heb hier P1 en RFXCOM (en eerst ook nog een Z-Wave stick) op USB-hub en 0 problemen mee. Ik gebruik deze hub: pricewatch: Sitecom CN-050 4 port USB Hub (10tje bij MediaMarkt, hij is nu €12,99 zie ik).
Thanx! wordt vanmiddag even een retourtje MM. Heb jij je pi nog apart gevoed of lus je hem door vanaf de USBhub?
kraades schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Ik heb de RFXCOM, P1 meter (energie/gas) en S0PCM (water) van SmartMeterDashboard.nl direct op de RPi 2 zitten zonder problemen. Met een 2A voeding van SOS Solutions.
............................
Ik verwacht nu dat de voeding niet helemaal lekker is maar had gedacht dat met een powered hub en de Pi apart gevoed ik mss wel goed weg kon komen. Er hangt bij mij nu ook nog een wifi dongel bij en vermoede al dat het misschien wel net te kort zou komen.
wackidth schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Dit is een ideaal tooltje om de spanning uit je usb te meten.

http://www.action.nl/maxxter-usb-power-meter-met-led-display

Hebben trouwens ook goede usb voeding. Wat vrij nauw luistert bij een Pi met Kodi.

En een andere (lees dikkere) usb kabel wil ook wel eens helpen.
Helemaal mee eens. Kabel ven de adapter zitten vast maar is niet echt dik.

Thanx voor jullie bijdrages.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Thanx! wordt vanmiddag even een retourtje MM. Heb jij je pi nog apart gevoed of lus je hem door vanaf de USBhub?
Ik draai Domoticz op m'n NAS :9

Maar ik zou hem wel apart voeden ja. De voeding van die hub is maar 1A, dus dat gaat hij nooit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Ik draai Domoticz op m'n NAS :9

Maar ik zou hem wel apart voeden ja. De voeding van die hub is maar 1A, dus dat gaat hij nooit trekken.
hahaha ja das andere koek! 8)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb overigens dezelfde hub liggen toen ik het op de Synology had draaien. Ook geen problemen mee gehad.

Net even bij de Action geweest voor de usb meter. Ben wel benieuwd wat de usb apparaten trekken.

Vraag:
In latere versies van Domoticz kun je dacht ik de firmware van de rfxcom via Domoticz updaten. Ik heb die versie niet maar vroeg mij af of hier een commando voor is? (in de topic start staat van niet maar ik vraag het in het licht van bovengenoemde toch maar even...)

[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 07-08-2015 12:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik gebruik Domoticz met een Aeon Z-stick. Ik wil hier een ZME_WALLC-S aan koppelen.
Echter krijg ik deze niet te zien in Domoticz en de stick.
Wie kan mij helpen?

Gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:27:
[...]
In latere versies van Domoticz kun je dacht ik de firmware van de rfxcom via Domoticz updaten. Ik heb die versie niet maar vroeg mij af of hier een commando voor is? (in de topic start staat van niet maar ik vraag het in het licht van bovengenoemde toch maar even...)
Even aansluiten op een Windows PC en dan "RFXflash" (dacht ik, niet zeker) gebruiken om hem te flashen.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:46:
Hallo allemaal.

Ik gebruik Domoticz met een Aeon Z-stick. Ik wil hier een ZME_WALLC-S aan koppelen.
Echter krijg ik deze niet te zien in Domoticz en de stick.
Wie kan mij helpen?
[...]
Zoek even op het forum: http://domoticz.com/forum/search.php?keywords=wallc is al eerder behandeld namelijk.

P.S. Groeten is niet nodig hier ;)
Pagina: 1 ... 95 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door