Raspberry nonblocking pool initialized

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Sinds een aantal weken heb ik een raspberry b+ welke in de meterkast het energieverbruik bijhoudt. Ik heb nu een aantal keer gehad dat ik na een reboot de error "[4.635185] random: nonblocking pool is initialized". De raspberry stary dan niet meer verder. Hij geeft tevens aan dat er geen root fs kan worden gemount.

Ik heb dit nu meerdere malen gehad met verschillende microsd-kaartjes, met en zonder aangesloten usb-apparaten. Het enige dat helpt is een reinstall, maar dat is geen doen.

Weet iemand een oplossing? Met Google kom ik er niet uit...

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

die random zaken is geen probleem maar een melding dat de random number generator opgestart is.

Je echte probleem is het niet vinden van die microsd kaartjes. Gebruik je wel UUIDs voor het vinden van je filesystem? (Zie bvb /proc/cmdline)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik gebruik gewoon de image van de website van raspberry, verder niets gewijzigd in het bootproces. Hoe kan dat spontaan gebeuren? Het gebeiurt pas na een aantal reboots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bekend probleem met rPi; de processor wordt warm en daardoor het SD kaartje ook.
Maar dat SD kaartje wordt maar aan één kant warm; de zijde waar de contacten zitten toevallig.
Die warme zijde zet uit; de koude zijde niet -> kaartje trekt krom -> geen contact meer met de host adaptor -> allerlei mount errors in je dmesg of niet eens meer willen booten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Dus af laten koelen en hij zou weer moeten werken...? Dat verklaart nog noet waarom hij na een nieuwe verse image erop weer direct boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat de data corrupt raakt door de verwarming. Het kan z'n data niet meer wegschrijven waardoor je een inconsistent file system krijgt.
Daarnaast kan het ook gewoon puur toeval zijn, het kaartje is tijdens het opnieuw beschrijven via de computer genoeg afgekoeld waardoor het weer werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Zou ik het kunnen voorkomen door het os op een usb stick te installeren en met de microsd ernaar te verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een Pi kan toch ook gewoon booten van USB? Waarom dan niet gewoon installeren op de stick en dan daarvan opstarten. Heb je geen SD kaart nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Nee, er is altijd een sd kaart nodig om naar de usb te verwijzen, https://samhobbs.co.uk/20...ting-to-a-usb-flash-drive

Pagina: 1