Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaadstra schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:05:
Ik heb al een tijdje dit overzicht in mijn Zwave diagram:

[afbeelding]

Ik vraag me af waarom de Zwave controller \[1] (usb stick Aeon) met niets verbonden is, en de Aeon multisensor \[2] ook geen lijnen heeft. Dit is in het begin wel zo geweest. Ik geloof dat het in de war is geraakt na toevoegen en verwijderen van een stel weerbarstige deursensoren.

Is er een truc om dit weer te herstellen? Een netwerk-heal doet het iig niet.
Als de 1e node niet te ver van de Aeon stick af zit, dan zou een herstart van Domoticz al voldoende moeten zijn. Zeker als het eerst goed gewerkt heeft. Opnieuw afmelden en aanmelden van de nodes is dan zonde van je tijd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire Streve
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-08 07:09
Ik zal me even voorstellen ik ben Erik en ben erg geinterreseerd in het Domotica verhaal, ik ben nu me aan het inlezen wat je allemaal met Domoticz kunt.
Maar tijdens het inlezen kom ik het volgende tegen namelijk over een plattegrond als dashboard :) Aangezien ik zelf bouwkundige ben en het heel gaaf zou vinden om een plattegrond te hebben waar je alles in en uit kunt schakelen. Wil ik best helpen met mensen om een plattegrond te ontwerpen.

Nu heb ik op "plattegrond" gezocht in deze topic.
Nu kom ik een aantal mensen tegen die er mee bezig zijn en die eventueel hulp nodig zijn met het ontwerp. Ik zie namelijk de volgende berichten al. Ik hoor graag van jullie wie ik kan helpen met het ontwerp.

Wel als laatste ik ga volgende week vrijdag voor 3 weken op vakantie, dus kan eerst nog niet gelijk helpen.
ThinkPadd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:25:
Mocht iemand nog een handige site zoeken om roomplans te maken, dit: http://www.homestyler.com/designer werkt best wel leuk. Kan ook gelijk een 3D afbeelding maken van een 2D plattegrond die je hebt gemaakt.
trekker22 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:18:
Ja ook al rond gekeken. Met roomsketcher etc. Maar dan ga je vaak teveel in details.

Wel benieuwd hoe makelaars die plattegrond maakt.
Heb wel de bouwtekening, kijken of die onder scanner past.

Edit zie dat funda ook gewoon floorplanner.com gebruikt

Edit2 foscam werkt nu prima. Kun je die ook als favourite op het dashboard krijgen om snel de stream te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
Tweetymen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:20:
Ik zal me even voorstellen ik ben Erik en ben erg geinterreseerd in het Domotica verhaal, ik ben nu me aan het inlezen wat je allemaal met Domoticz kunt.
Maar tijdens het inlezen kom ik het volgende tegen namelijk over een plattegrond als dashboard :) Aangezien ik zelf bouwkundige ben en het heel gaaf zou vinden om een plattegrond te hebben waar je alles in en uit kunt schakelen. Wil ik best helpen met mensen om een plattegrond te ontwerpen.

Nu kom ik een aantal mensen tegen die er mee bezig zijn en die eventueel hulp nodig zijn met het ontwerp. Ik zie namelijk de volgende berichten al. Ik hoor graag van jullie wie ik kan helpen met het ontwerp.

Wel als laatste ik ga volgende week vrijdag voor 3 weken op vakantie, dus kan eerst nog niet gelijk helpen.
Klinkt goed ;) Ik heb dit ook geprobeerd maar vind de tekening welke ik gemaakt heb niet mooi.

Dus ik ben benieuwd of je een voorbeeld kan geven over hoe deze bij jou uit kan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
Je kan ook dit gebruiken om daar uiteindelijk een export te doen naar een plattegrond afbeelding:

http://nl.floorplanner.com

Is gratis als je 1 project hebt. (Dus je huis plattegrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Even aansluiten op een Windows PC en dan "RFXflash" (dacht ik, niet zeker) gebruiken om hem te flashen
Ja weet ik. :) Maar kan het ook via een commando/cli? Gewoon omdat het kan. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire Streve
CRXDelSol schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:27:
Je kan ook dit gebruiken om daar uiteindelijk een export te doen naar een plattegrond afbeelding:

http://nl.floorplanner.com

Is gratis als je 1 project hebt. (Dus je huis plattegrond)
Dit is idd een mogelijkheid.
Als mensen daarin niet uitkomen, wil ik ze daar best mee helpen.
Brutuss schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Klinkt goed ;) Ik heb dit ook geprobeerd maar vind de tekening welke ik gemaakt heb niet mooi.

Dus ik ben benieuwd of je een voorbeeld kan geven over hoe deze bij jou uit kan zien :P
Zelf heb ik nog niks qua Domoticz, ik weet niet wat je zelf in gedachten hebt of als je jouw plattegrond post met daar je opmerkingen dat ik je daar mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Even aansluiten op een Windows PC en dan "RFXflash" (dacht ik, niet zeker) gebruiken om hem te flashen.
Zo heb ik het in het verleden idd de RFXCom al geupdate. maar als er een optie in domoticz komt is dat echt goud waard!

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Zo heb ik het in het verleden idd de RFXCom al geupdate. maar als er een optie in domoticz komt is dat echt goud waard!
Je kan RFXCom gewoon updaten via Domoticz?

Hardware-rfxcom-setup-upgrade firmware

@tweetyman

Lijkt me erg gaaf als je dat wilt doen.

Wat heb je nodig dan? Een plattegrond/bouwtekening?

[ Voor 14% gewijzigd door wackidth op 07-08-2015 15:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik/we (...) draaien de stable.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Owww gewoon beta draaien joh... Geen problemen. Naar mijn idee worden er alleen dingen toegevoegd. Als alles nu werkt zal het blijven werken.

Zo Denk ik er over...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

wackidth schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Je kan RFXCom gewoon updaten via Domoticz?

Hardware-rfxcom-setup-upgrade firmware

@tweetyman

Lijkt me erg gaaf als je dat wilt doen.

Wat heb je nodig dan? Een plattegrond/bouwtekening?
Ik zal er wel omheen kijken maar zie het echt niet....

Hardware->RFXCOM.....dan mis ik de setup.. 8)7

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
wackidth schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Owww gewoon beta draaien joh... Geen problemen. Naar mijn idee worden er alleen dingen toegevoegd. Als alles nu werkt zal het blijven werken.

Zo Denk ik er over...
hm, niet helemaal waar, er valt wel eens wat om (eventjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 20:55
Ik ben aan het denken om een mysensors serial gateway te gaan maken, maar ik draai domoticz op een synology ds213j
Zijn er hier mensen die een mysensors serial gateway op basis van een arduino nano v3 hebben draaien aan een synology?
ik heb al een P1 en rfxcom aangesloten , dus ik heb FTDI serial drivers op de synology.

Ik weet alleen niet of deze de nano ook herkennen? en of ik 3 serial devices kan hebben?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:13:
Ik ben aan het denken om een mysensors serial gateway te gaan maken, maar ik draai domoticz op een synology ds213j
Zijn er hier mensen die een mysensors serial gateway op basis van een arduino nano v3 hebben draaien aan een synology?
ik heb al een P1 en rfxcom aangesloten , dus ik heb FTDI serial drivers op de synology.

Ik weet alleen niet of deze de nano ook herkennen? en of ik 3 serial devices kan hebben?
3 serial devices kan prima, heb ik ook gehad (P1, RFXCOM, Aeon Z-Wave stick). Maar die Arduino drivers ga je het lastig mee krijgen, liep 'kraades' met z'n S0PCM ook tegenaan, die is toen z'n Pi weer gaan gebruiken.

Ik gebruik ook MySensors, maar heb gewoon een Ethernet gateway gebouwd. Dan zit je ook niet vast aan USB-poorten e.d. Hoef je in Domoticz alleen het IP-adres in te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Als de 1e node niet te ver van de Aeon stick af zit, dan zou een herstart van Domoticz al voldoende moeten zijn. Zeker als het eerst goed gewerkt heeft. Opnieuw afmelden en aanmelden van de nodes is dan zonde van je tijd.
Mmmm de afstand begint bij een paar meter. En herstarts zijn ook al voldoende langsgekomen. Van de week zelfs tijd van de spanning wegens toevoegen deurbelhardware.

"Another Zwave feature..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 22-09 20:55
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

3 serial devices kan prima, heb ik ook gehad (P1, RFXCOM, Aeon Z-Wave stick). Maar die Arduino drivers ga je het lastig mee krijgen, liep 'kraades' met z'n S0PCM ook tegenaan, die is toen z'n Pi weer gaan gebruiken.

Ik gebruik ook MySensors, maar heb gewoon een Ethernet gateway gebouwd. Dan zit je ook niet vast aan USB-poorten e.d. Hoef je in Domoticz alleen het IP-adres in te voeren :)
top!
gebruik je ook een nano of gebruik je een uno?
Ik lees op de mysensors site dat voor een W5100 er iets aangepast moet worden in de config files omdat anders de radio niet goed werkt?
ik ben nog helemaal niet thuis in de arduino wereld; was dit makkelijk te doen?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:58:
Het kan niet in alle versies, alleen in de nieuwste versies.
Welke is dat dan? heb hem net vanaf wget ..http://domoticz.sourceforge.net/domoticz_linux_armv7l.tgz.. opnieuw geinstalleerd? :)

[ Voor 0% gewijzigd door stuffer op 07-08-2015 18:11 . Reden: link doodtdt gemaakt ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:10:
[...]

Welke is dat dan? heb hem net vanaf wget ..http://domoticz.sourceforge.net/domoticz_linux_armv7l.tgz.. opnieuw geinstalleerd? :)
Goeie vraag, 26xx ofzo?

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=7125
kraades schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Ja weet ik. :) Maar kan het ook via een commando/cli? Gewoon omdat het kan. :)
Zie genoemde topic, het kan dus ook door de Windows tool via 'mono' uit te voeren. Maar vind ik zelf nogal tricky om een apparaatje van 109 euro mee te flashen. Even op PC aansluiten en flashen is nog geen 5 min werk :P
ny-hardcore schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:53:
[...]

top!
gebruik je ook een nano of gebruik je een uno?
Ik lees op de mysensors site dat voor een W5100 er iets aangepast moet worden in de config files omdat anders de radio niet goed werkt?
ik ben nog helemaal niet thuis in de arduino wereld; was dit makkelijk te doen?
Voor de gateway een Uno idd. Met een Ethernet shield (W5100). Je moet idd even config bestandje aanpassen, dan flashen naar de Uno en dan weer terugveranderen zodat het weer klopt voor je nodes.
De Ethernet gateway gebruikt een iets andere pinlayout, vandaar dat je dus even een aangepaste sketch moet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

[quote]ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:25:
[...]

Goeie vraag, 26xx ofzo?

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=7125

[...]

2.2563 Kan ook zijn dat ik er vet overheen kijk...lange dag geweest. Maar nu eerst even langs de MM voor de usbhub. :)

Of alleen in de beta?

[ Voor 3% gewijzigd door stuffer op 07-08-2015 18:28 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16
Kire Streve schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:20:

[...]

[...]
Wat zou jij als goed voor alternatief zien voor floorplanner.com?

Mee begonnen maar natuurlijk tijdgebrek en werken switches op dashboard nog rap genoeg.

Floorplan zal op mobiele phone ook niet zo goed tonen. Dan moet er ook nog een tablet aan de muur komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire Streve
trekker22 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:46:
[...]

Wat zou jij als goed voor alternatief zien voor floorplanner.com?

Mee begonnen maar natuurlijk tijdgebrek en werken switches op dashboard nog rap genoeg.

Floorplan zal op mobiele phone ook niet zo goed tonen. Dan moet er ook nog een tablet aan de muur komen :)
Heb me gebruikersnaam laten veranderen na de tienertijd. Van tweetymen naar Kire Streve.

Je hebt geen beter alternatief, maar als je een bouwkundige programma hebt en Photoshop kun je wat gedetailleerde plattegronden maken.

Ik heb ook geen idee hoe gedetailleerde ieder het wil. Je kunt met floorplanner.com vele dingen doen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld willen inzoomen op een plattegrond.

Weet niet als dat kan met domoticz?

Ik zal het wel gaaf vinden als je een woning als plattegrond hebt en dat je dan op die plattegrond kunt inzoomen op de woonkamer bijv.

Wat betreft floorplanner.com op mobiele kan zeer goed. Alleen ik weet zelf niet hoe het geregeld is in Domoticz. Is de plattegrond een statisch plaatje of interactief in een soort iframe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Floorplan zal op mobiele phone ook niet zo goed tonen.
Creëer je eigen floorplan in PHP, massa's mogelijkheden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/09PpGwB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire Streve
Ziet er gaaf uit, maar daar heb ik geen kaas van gegeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:16:
Klopt, nooit werkend gekregen oo de Synology. Maar ik heb ook niet echt verder gezocht. Nog wel gepost. https://www.domoticz.com/...7&t=2620&start=220#p49305

En ik kreeg na een reboot de usb apparaten niet makkelijk meer werkend. Ik heb daar nooit echt logica in kunnen ontdekken. Omdat je tegenwoordig toch best nog wel eens moet rebooten ben ik op de RPi gaan draaien. Separation of concerns zoiets.
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:25:
Zie genoemde topic, het kan dus ook door de Windows tool via 'mono' uit te voeren. Maar vind ik zelf nogal tricky om een apparaatje van 109 euro mee te flashen. Even op PC aansluiten en flashen is nog geen 5 min werk :P
Hm, ergens moet iemand het toch ook in Domoticz hebben gebakken. Ach, ik doe het wel via Windows...
Je kunt inzoomen op rooms nadat de rooms zijn aangegeven dus dat valt erg mee.

[ Voor 75% gewijzigd door technorabilia op 07-08-2015 20:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Hm, ergens moet iemand het toch ook in Domoticz hebben gebakken. Ach, ik doe het wel via Windows...
Dat zit er dus sinds kort in. Als je laatste beta draait dan moet je die optie vast ergens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
kraades schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:37:
[...]

Klopt, nooit werkend gekregen oo de Synology. Maar ik heb ook niet echt verder gezocht. Nog wel gepost. https://www.domoticz.com/...7&t=2620&start=220#p49305

En ik kreeg na een reboot de usb apparaten niet makkelijk meer werkend. Ik heb daar nooit echt logica in kunnen ontdekken. Omdat je tegenwoordig toch best nog wel eens moet rebooten ben ik op de RPi gaan draaien. Separation of concerns zoiets.
Dat had ik dus ook toen ik mijn derde usb device aansloot op de Pi. De poorten werden telkens verwisseld.
Dus deden mijn z-wave apparaten het niet meer. Tot ik dit tegenkwam.

https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Nu geen problemen meer.

Edit: ow was op de NAS.... nah ja misschien handige tip voor anderen op de Pi.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 07-08-2015 21:34 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
stuffer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:10:
[...]

Je moet dan wel de beta nemen.

cd domoticz
wget http://domoticz.sourcefor...domoticz_linux_armv7l.tgz
tar xvfz domoticz_linux_armv7l.tgz
rm domoticz_linux_armv7l.tgz

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

wackidth schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:36:
[...]

Je moet dan wel de beta nemen.

cd domoticz
wget http://domoticz.sourcefor...domoticz_linux_armv7l.tgz
tar xvfz domoticz_linux_armv7l.tgz
rm domoticz_linux_armv7l.tgz
aaah ik begon het al te denken... :P

Beta's laat ik even voor wat het is. Toch thanx!

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wackidth schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Dat had ik dus ook toen ik mijn derde usb device aansloot op de Pi. De poorten werden telkens verwisseld.
Dus deden mijn z-wave apparaten het niet meer. Tot ik dit tegenkwam.

https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Nu geen problemen meer.

Edit: ow was op de NAS.... nah ja misschien handige tip voor anderen op de Pi.
Bedankt. Werkt ook op de Synology. Zie kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem".
Probleem was echter niet de usb poort toekenning.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Woei! Vandaag m'n nieuwe RF ontvanger binnen gekregen voor 6 euro. Ben van 17 centimeter naar +80 meter gegaan :-). Kan mooi buurman z'n weerstation ook gebruiken. Heb zelf alleen temperatuur en luchtvochtigheid, hij heeft ook wind en regen hehe.

Het bereik uitgetest door een test lamp notificaties te laten sturen naar m'n Telegram, en tot 6 (volledig betonnen) huizen verder (met de hond wandelen) stopte Telegram met meldingen geven in m'n broekzak. (Loop je dan met je afstandsbediening. Haha)

Overwoog eerst om een rfxcom te kopen, maar ben nu klaar met netto 16 euro aan spul.

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 08-08-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:49:
[...]
Overwoog eerst om een rfxcom te kopen, maar ben nu klaar met netto 16 euro aan spul.
RFLink? Of iets anders? 16 euro is niet gek natuurlijk, als het ook nog een beetje eenvoudig aan de praat te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
Zijn er meer mensen die een koppeling met een Eneco Toon hebben? De nieuwe software van Toon geeft zijn elektra biet meer juist door. Ik zie wel het actuele vermogen maar niet meer wat er verbruikt is op de dag. Meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:54:
[...]

RFLink? Of iets anders? 16 euro is niet gek natuurlijk, als het ook nog een beetje eenvoudig aan de praat te krijgen is?
Ja RFLink. Gaat perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

[afbeelding]
ik kan wel php programmeren, maar hoe begin je aan zo'n layout??

(design kan ik dus nauwelijks iets van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
CRXDelSol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:42:
[...]

Ja RFLink. Gaat perfect hoor.
Ik heb ook interesse in RFLink. Ik kreeg gisteren de Arduino Mega binnen. Die kost ongeveer 8 euro (uit China), dus vraag ik me af wat je er verder bij hebt gekocht om een Nodo RFLink Gateway te maken.
Welke zender/ontvanger heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
BounceMeister schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Ik heb ook interesse in RFLink. Ik kreeg gisteren de Arduino Mega binnen. Die kost ongeveer 8 euro (uit China), dus vraag ik me af wat je er verder bij hebt gekocht om een Nodo RFLink Gateway te maken.
Welke zender/ontvanger heb je?
Deze ontvanger:

http://pages.ebay.com/lin...74809783&globalID=EBAY-NL

En een zender die hierbij zit: (De ontvanger die daarbij zit is crap)

http://www.hobbyelectroni...-rf-ontvanger-zender-set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hoe werkt dat software technisch dan trouwens?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:24:
Op de Arduino Mega flash je software, dan prik je hem in je Pi en stel je hem in binnen Domoticz. En dan werkt het volgens mij hetzelfde als bij RFXCOM met toevoegen van switches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

[afbeelding]
Guy...
En heb je deze dan weer in een eigen pagina in Domoticz zitten?
Ziet er wel strak uit.... _/-\o_
Is dit te maken voor minder technische mensen// _/-\o_ 8)7 8)7

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Thx. Die ontvanger is uitverkocht, dus dat wordt dan even zoeken, of toch de nodo rflink set kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Thx. Die ontvanger is uitverkocht, dus dat wordt dan even zoeken, of toch de nodo rflink set kopen.
http://www.nodo-shop.nl/nl/home/116-rflink-bouwpakket.html

Die soldeer je in elkaar en prik je zo op de Arduino Mega. Is wel zo netjes :) En dan heb je transceiver (zender en ontvanger in één) die sowieso goed werkt.

Zo'n mega kun je spotgoedkoop uit China halen, of iets iets duurder maar met USB-kabel erbij. Ik zou dan niet besparen op de ontvanger en zender, dat is nou net het belangrijkste deel (vooral de ontvanger zoals CRXDelSol ook al zei).

Ik zit er ook aan te denken om zo'n ding te bouwen, wel leuk voor bij m'n ouders. M'n vader was ook al wat bezig met KlikAanKlikUit. Synology NAS hebben ze ook, alleen een 433Mhz transceiver ontbreekt nog :p

Nu nog ff zoeken naar een betaalbare casing waar Arduino Mega + RFLink shield in passen.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
BounceMeister schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Ik heb deze ook ik bestelling liggen:

http://pages.ebay.com/lin...33631837&globalID=EBAY-NL

Je kan ook gewoon voor soortgelijken zoeken hoor. Als de omschrijvingen er maar wat op lijken enz. Zijn zoveel varianten maar uiteindelijk werkt het grootste gedeelte hetzelfde.
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:29:
[...]

Op de Arduino Mega flash je software, dan prik je hem in je Pi en stel je hem in binnen Domoticz. En dan werkt het volgens mij hetzelfde als bij RFXCOM met toevoegen van switches e.d.
Klopt, dan werkt het vrijwel hetzelfde. Alleen voeg je m in Domoticz niet toe als RFXCOM devices, maar RFLink en dan werkt het direct.
DRuw schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:24:
Deze software flash je erop met de Arduino IDE. Is van een Nederlander, je kan ook op aanvraag devices toevoegen, hij is zeer behulpzaam, ook via de mail. Maar het kost een fractie van wat je voor de RFXCOM betaald, en hier kan je nog eens een keer een zender of ontvanger verwisselen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

http://www.nodo-shop.nl/nl/home/116-rflink-bouwpakket.html

Die soldeer je in elkaar en prik je zo op de Arduino Mega. Is wel zo netjes :) En dan heb je transceiver (zender en ontvanger in één) die sowieso goed werkt.

Zo'n mega kun je spotgoedkoop uit China halen, of iets iets duurder maar met USB-kabel erbij. Ik zou dan niet besparen op de ontvanger en zender, dat is nou net het belangrijkste deel (vooral de ontvanger zoals CRXDelSol ook al zei).
Klopt, bij de ontvangers is het goed rondkijken, eerder die besteld waar ook m'n zender bij zat, maar die ontvanger was ronduit kut. Die ik nu heb is geweldig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Klopt, bij de ontvangers is het goed rondkijken, eerder die besteld waar ook m'n zender bij zat, maar die ontvanger was ronduit kut. Die ik nu heb is geweldig .
Ik geloof je :) Maar als beginner is zo'n shield veel makkelijker. Die soldeer je in elkaar en prik je er zo op.
En qua prijs is het niet eens veel duurder, voor 19,95 ben je klaar. Jouw ontvanger is ook 8 euro + 5 euro verzenden zie ik. En dan moet er nog een zender bij ook. Met zo'n RFLink shield heb je het ook gelijk netjes omdat het zo'n shield is die je er op kan prikken.

Als case is dit wellicht wat, maar ik weet niet of daar een mega + shield in past.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

Edd

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:40:
Nu nog ff zoeken naar een betaalbare casing waar Arduino Mega + RFLink shield in passen.
Ik heb voor 2,10 bij de Karwei laatste een Attema lasdoos meegenomen. Past in feite prima, als je de binnenkant een beetje verknipt.
Aan de zijkant heb ik een van de afdekplaatjes afgehaald en daar komt de USB-poort van de Mega op uit.
Moet alleen nog even een gaatje maken voor de antenne die ik binnen heb gekregen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Ik geloof je :) Maar als beginner is zo'n shield veel makkelijker. Die soldeer je in elkaar en prik je er zo op.
En qua prijs is het niet eens veel duurder, voor 19,95 ben je klaar. Jouw ontvanger is ook 8 euro + 5 euro verzenden zie ik. En dan moet er nog een zender bij ook. Met zo'n RFLink shield heb je het ook gelijk netjes omdat het zo'n shield is die je er op kan prikken.

Als case is dit wellicht wat, maar ik weet niet of daar een mega + shield in past.
Bij die shield moet je ook nog een Mega hebben hoor, dus je vergelijking klopt niet geheel. Maar desniettemin reageerde ik verder ook niet op de shield maar op RFXCOM die het geld in mijn ogen niet waard is :-)

Wat betreft een case, ik ben er momenteel 1 aan het ontwerpen waar de Pi in kan, samen met de mega en de zender en ontvanger enz. Om er eigelijk 1 device van te maken met nette case.

[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 08-08-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Ik heb voor 2,10 bij de Karwei laatste een Attema lasdoos meegenomen. Past in feite prima, als je de binnenkant een beetje verknipt.
Aan de zijkant heb ik een van de afdekplaatjes afgehaald en daar komt de USB-poort van de Mega op uit.
Moet alleen nog even een gaatje maken voor de antenne die ik binnen heb gekregen.
Geniaal! _/-\o_

Daar past een Arduino Mega met daarbovenop een RFLink shield in?
Hoe heb je het overigens opgelost met de antenne? Ik zie ook dit soort panel mount kabeltjes. Als je de kleine connector eraf knipt en aan de RFLink soldeert dan kun je de connector netjes in de behuizing maken. Koop je nog een antenne erbij en gaan met die banaan.
Of je koopt deze en soldeert er zelf even een 17cm draadje op zoals ik ook deed voor de RFXCOM.

Volgens mij heb je alles bij elkaar dan een transceiver die goed werkt en er ook nog eens netjes uit ziet.
CRXDelSol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

Bij die shield moet je ook nog een Mega hebben hoor, dus je vergelijking klopt niet geheel. Maar desniettemin reageerde ik verder ook niet op de shield maar op RFXCOM die het geld in mijn ogen niet waard is :-)
[...]
Weet ik, maar het ging nu puur om zender + ontvanger. De zender betaal je 8 euro (en een beetje) voor en dan nog 5 euro verzendkosten. Zit je al op 13 euro. Dan nog een zender die net geen 5 euro kost. Zit je al op 18 euro. Voor 23,52 (incl. verzending) heb je de kit voor dat shield van RFLink op de mat liggen wat je er zo op kunt prikken en sowieso goed werkt :)

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Vermoedelijk wel, heb hier P1 en RFXCOM (en eerst ook nog een Z-Wave stick) op USB-hub en 0 problemen mee. Ik gebruik deze hub: pricewatch: Sitecom CN-050 4 port USB Hub (10tje bij MediaMarkt, hij is nu €12,99 zie ik).
Gisteren de MM maar even gesponsord, nieuwe Trust powered USB Hub (2A) (was nl 2euro duurder als de sitecom van 1A) en een nieuwe voeding voor de pi (2,4A).

Nieuwe installatie Raspbian op een nieuwe Rpi2 en Domoticz nieuw geïnstalleerd. Database teruggezet....
Maar helaas bleef het zelfde gedrag zich vertonen dat de RFXcom en de P1 kabel zich niet beide lieten uitlezen.
Ook niet na het persistant maken van de USB devices in Raspbian.

Er kwamen in de logs op een gegeven moment SQL meldingen voorbij die er niet goed uitzagen. OA dat er een zwave node niet uit de database gegooid kon worden, precieze melding weet ik niet meer(heb ze nog wel door google gegooid maar verder geen aandacht aan besteed). Verder nog een database SQL malfunction en toen ben ik weer van voor af aan begonnen met een schone installatie zonder de bestaande database terug te zetten.

Nu werkt het wel dus ik denk dat de database die al bijna 2,5 jaar oud is en vanaf de eerste pi naar nog 2 andere pi's is meeverhuisd nu corrupt begon te raken. Op de eerste Pi1 had ik nog een Razzberry dus vandaar denk ik de Zwave meldingen. Gebruik het al een tijdje niet meer.

P1 kabel wordt nu goed uitgelezen maar moet alleen de prijzen voor dag/nacht stroom van Essent er nog in verwerken, verder draait het top! Nu op een RPI2 is het toch voelbaar sneller als op zijn voorgangers, webpagina (over wifi) wordt snel geladen en valt me op dat de CPU belasting nu nihil is. Dit met Raspbian, Domoticz, Fail2Ban,Webmin en Monit. Heel misschien ga ik er nog LMS (Logitech Media Server) bijzetten en Citadel (groupware) om wat verder te spelen 8)

Eerst maar de LUA scripts terugzetten, Hygrometers koppelen en Kaku's opnieuw inleren.

Weten jullie mss of de codes van de kaku's (bv 2 2D 8A 6A) zo terug te zetten zijn als ik die nog heb? Kreeg het gisteravond niet meer voor elkaar maar zat er ook een beetje scheef bij.... O-)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Weet ik, maar het ging nu puur om zender + ontvanger. De zender betaal je 8 euro (en een beetje) voor en dan nog 5 euro verzendkosten. Zit je al op 13 euro. Dan nog een zender die net geen 5 euro kost. Zit je al op 18 euro. Voor 23,52 (incl. verzending) heb je de kit voor dat shield van RFLink op de mat liggen wat je er zo op kunt prikken en sowieso goed werkt :)
Oh ja zo. Ja je kan ze goedkoper krijgen maar moet je langer wachten. Ik wou m expres eerder binnen hebben, vandaar. Plus ik bestelde er meer, ook voor m'n collega en m'n vader, dus wordt het weer wat goedkoper. Buiten dat vind ik die shields een prima oplossing hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuffer schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Gisteren de MM maar even gesponsord,
[...]

Weten jullie mss of de codes van de kaku's (bv 2 2D 8A 6A) zo terug te zetten zijn als ik die nog heb? Kreeg het gisteravond niet meer voor elkaar maar zat er ook een beetje scheef bij.... O-)
Nice, maar het probleem zat dus uiteindelijk in je database?

En als je de codes van je switches nog hebt dan kun je ze zo weer invoeren, zonder dat je de RFXCOM weer moet pairen aan je switches. Gewoon 'Manual Light/Switch' klikken linksbovenin bij Switches en dan kun je het ID weer invullen. Zie ook screenshot in dit topic van hoe je de ID's in je overzicht kunt vinden (als je nog bij die oude install kunt komen, anders misschien database openen en kijken of je ze daaruit kunt halen).

Ik maak af en toe een screenshot van dat 'Devices' overzicht, zodat ik een backup van die ID's heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bah, krijg nu op de RPi2 na 14 dagen uptime ook een Domoticz crash...

code:
1
2
3
4
[CEST Aug  8 10:59:06] error    : 'domoticz' process is not running
[CEST Aug  8 10:59:08] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Aug  8 10:59:08] info     : 'domoticz' start: /etc/init.d/domoticz.sh
[CEST Aug  8 11:04:08] info     : 'domoticz' process is running with pid 30368

Edit:
Uit de logs in /var/log word ik niet veel wijzer. Hoe zou ik de oorzaak kunnen achterhalen?

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 08-08-2015 12:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Wat is jullie ervaring met Kaku ARC ontvangst op de RFXCom? Ik heb een aantal AC wandschakelaars (8802) en die worden perfect ontvangen, maar de oudere ARC 8800 wordt niet ontvangen. De schakelaars die op dezelfde code zitten schakelen prima. ARC staat aan. Waar kan het nog meer aan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net maar even een feature request ingeschoten, de lijngrafieken voor het energieverbruik per maand & jaar zijn totaal onbruikbaar naar mijn idee. Zie ook mijn forumpost.
Want zeg nou zelf, een kolomgrafiek is toch veel duidelijker ;) ?

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Nice, maar het probleem zat dus uiteindelijk in je database?

En als je de codes van je switches nog hebt dan kun je ze zo weer invoeren, zonder dat je de RFXCOM weer moet pairen aan je switches. Gewoon 'Manual Light/Switch' klikken linksbovenin bij Switches en dan kun je het ID weer invullen. Zie ook screenshot in dit topic van hoe je de ID's in je overzicht kunt vinden (als je nog bij die oude install kunt komen, anders misschien database openen en kijken of je ze daaruit kunt halen).

Ik maak af en toe een screenshot van dat 'Devices' overzicht, zodat ik een backup van die ID's heb :)
Yes! ik blij dat ik die codes ooit lang geleden had genoteerd in een textbestand:-)
Alles werkt nu en zonder de inbouw schakelaars opnieuw in te laten leren. Daar zag ik nl wel tegenop om die uit de muur te schroeven.

Domoticz draait nu als een zonnetje met wel een nieuwe pi2 +nieuwe voeding+nieuwe powered USBhub+nieuwe Raspbian en een nieuwe database. Ik denk dat mijn problemen mss ook wel dubbel waren met oudere voedingen (tis een aanname) en een corrupte database (SQL errors).

Enige wat me opvalt is dat Weather Underground niet kan starten na een reboot. Ik vermoed dat deze eerder probeert connectie te maken voordat wifi up is en de IPtables zijn geladen.

code:
1
2015-08-08 12:35:23.395 Error: Wunderground: Error getting http data!

Als ik daarna onder-->Hardware bv alleen de naam verander en opsla komt er in het log:

code:
1
2015-08-08 12:41:05.700 Wunderground: Worker stopped...

en doet ie het daarna wel.

Nog even verder finetunen dus... :)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:32:
Net maar even een feature request ingeschoten, de lijngrafieken voor het energieverbruik per maand & jaar zijn totaal onbruikbaar naar mijn idee. Zie ook mijn forumpost.
Want zeg nou zelf, een kolomgrafiek is toch veel duidelijker ;) ?
Helemaal gelijk. Ik kijk eigenlijk nooit maar mijn gebruik omdat het zo onleesbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

Edd

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Geniaal! _/-\o_

Daar past een Arduino Mega met daarbovenop een RFLink shield in?
Uhm.. Ja :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m32KW4M9DcYlOkl9oGO12KkK/thumb.jpg

Maar zoals gezegd, moest ik wel de binnenkant iets aanpassen om het pas te maken. Een aantal plastic schotjes eruit knippen met een kniptang werkte goed. Ook in de deksel moet ik wel iets ruimte maken voor de transceiver.

Zo zit het eruit als die dicht is:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kKlbISMBmgXqZyh9sc78zUPX/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MbzZwTNVKSUTPds2Q4VGOGNc/thumb.jpg
Hoe heb je het overigens opgelost met de antenne? Ik zie ook dit soort panel mount kabeltjes. Als je de kleine connector eraf knipt en aan de RFLink soldeert dan kun je de connector netjes in de behuizing maken. Koop je nog een antenne erbij en gaan met die banaan.
Of je koopt deze en soldeert er zelf even een 17cm draadje op zoals ik ook deed voor de RFXCOM.
Voor de antenne heb ik nog niets gedaan. Maar ik zit eraan te denken om de meegeleverde SMA-connector eraf te solderen, in de behuizing te plakken en dan met 2 draadjes weer op de RFLink te solderen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:27
Moet het RFLink geheel (dus Arduino + RFLink gateway) nog van stroom worden voorzien? Of krijgt hij stroom van de pi?
Maw is het voldoende alleen de pi van stroom te voorzien, of moeten ze beiden apart van stroom worden voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
Mania-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:15:
Moet het RFLink geheel (dus Arduino + RFLink gateway) nog van stroom worden voorzien? Of krijgt hij stroom van de pi?
Maw is het voldoende alleen de pi van stroom te voorzien, of moeten ze beiden apart van stroom worden voorzien?
Komt van de Pi via de USB kabel echter moet je natuurlijk wel een fatsoenlijke adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Mediacj schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Komt van de Pi via de USB kabel echter moet je natuurlijk wel een fatsoenlijke adapter gebruiken.
Ik heb zelf gewoon de micro USB kabel+stekker gebruikt die je tegenwoordig bij je mobiel krijgt. Werkt perfect. Met microusb kabel van de action werkt het ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb 'm eens geprobeerd op de RFXCOM maar in rust verbruikt deze bijna niets en als er geschakeld wordt dat pikt de meter dit te laat op. Ook wel logisch denk ik achteraf.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
eeNer schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:37:
Zijn er meer mensen die een koppeling met een Eneco Toon hebben? De nieuwe software van Toon geeft zijn elektra biet meer juist door. Ik zie wel het actuele vermogen maar niet meer wat er verbruikt is op de dag. Meer mensen hier last van??
Zelfde hier, krijg geen stroomverbruik meer door sinds de Toon update. Op zich niet heel gek dat er iets niet meer ontvangt, ze zijn op een totaal ander besturingssysteem overgegaan op de Toon. Ik denk dat je het issue het beste op het domoticz forum kan plaatsen zodat ze ermee aan de slag kunnen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
arjandijk162 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:19:
Wat is jullie ervaring met Kaku ARC ontvangst op de RFXCom? Ik heb een aantal AC wandschakelaars (8802) en die worden perfect ontvangen, maar de oudere ARC 8800 wordt niet ontvangen. De schakelaars die op dezelfde code zitten schakelen prima. ARC staat aan. Waar kan het nog meer aan liggen?
ARC kan je niet ontvangen, alleen verzenden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

ik kan wel php programmeren, maar hoe begin je aan zo'n layout??

(design kan ik dus nauwelijks iets van...)
De layout? De afbeelding van het plan? Is getekend in Photoshop, bij gebrek aan kennis van betere.
Of de layout van alle devices? Dat zijn allemaal verschillende DIVs met vaste positie.
Dylantje2 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:31:
[...]
Guy...
En heb je deze dan weer in een eigen pagina in Domoticz zitten?
Ziet er wel strak uit.... _/-\o_
Is dit te maken voor minder technische mensen// _/-\o_ 8)7 8)7
Nee, ik draai die volledig afzonderlijk in Apache (samen met Domoticz op een RPi).

Ik heb vandaag een deel wijzigingen in m'n code gemaakt waardoor ik variabelen binnen Domoticz bewaar ipv een afzonderlijke SQLite database. Dat zal/zou delen iets makkelijker moeten maken.
Wellicht dat ik volgende week de files in een ZIP op m'n site zal plaatsen als voorbeeld.
Je moet wel enige kennis hebben van HTML/PHP om hiermee aan de slag te gaan.
Voor een gewaagde copy/paster zou het ook wel moeten lukken.

Grootste voordeel is dat alles hardcoded is en er dus totale vrijheid is.
Grootste nadeel is dat alles hardcoded is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
JJnJ schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:10:
[...]

ARC kan je niet ontvangen, alleen verzenden helaas.
ARC ontvangen werkt perfect met de RFXCOM.
Zie hfdstk 2 in de RFXtrx User Guide voor de lijst van protocols die ondersteund worden voor ontvangst en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mysensors Temperatuursensor
Ik ben vanavond bezig geweest met MySensors. Ik kan op afstand de temperatuur uitlezen in Domoticz (op een RPi) van een db1820 temperatuursensor die ik nog had liggen. Alleen niet door twee betonnen vloeren heen helaas. Daar zal dan een Mysensors repeater sensor tussen moeten.
Jammer dat er een hele berg orders van goedkope Arduino Nano's op AliExpress bevroren zijn, wegens "suspicious seller activity". Ik zal m'n geld wel terugkrijgen, maar heb dus voorlopig geen extra Arduino's.

Ook nog even bezig geweest met en goedkope 433MHz zender/ontvanger. Er zit zo ontzettend veel ruis op de 433MHz op die ontvanger, daar hielp een 17cm draadantenne niet eens.
Dus ga ik een (Nodo) RFlink Gateway bestellen, alleen weet nog niet welke antenne ik er op zal zetten.
De "gewone" of de "bipole".
Afbeeldingslocatie: http://www.nodo-shop.nl/32-large_default/antenne-sma-voor-nodo.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.nodo-shop.nl/170-large_default/antenne-433mhz-3dbi-sma-male-met-magneetvoet.jpg
Het viel me op dat er op de RFLink Gateway ook een NRF24L01 transceiver zit. Werkt dat met Nodo net zo makkelijk als met MySensors (in Domoticz)?

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 09-08-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
BounceMeister schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:01:

Het viel me op dat er op de RFLink Gateway ook een NRF24L01 transceiver zit. Werkt dat met Nodo net zo makkelijk als met MySensors (in Domoticz)?
Is dat zo?
Ik zie het niet staan bij de tekening, volgens mij zie ik alleen een 433 zender en een 433 ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Quote:
RFlink print in bouwpakket vorm.

Deze print wordt geleverd met Aurel Tranceiver op 433Mhz en een NRF 2,4Ghz module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
BounceMeister schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:17:
Quote:
RFlink print in bouwpakket vorm.

Deze print wordt geleverd met Aurel Tranceiver op 433Mhz en een NRF 2,4Ghz module.
Je hebt gelijk, grappig, het staat niet op de tekening als het gaat over communicatie, daar hebben ze het alleen over 433Mhz verbindingen.
Ik zie bij de supported devices niets staan over mysensors support maar wellicht ondersteunen ze wel andere 2,4Ghz apparaten.

Van het blog:

code:
1
2
3
4
Note about frequencies:
In the above setup, 433 mhz support is chosen. In some areas this frequency might be overcrowded and reception problems could occure. Alternatives are the 868 mhz frequency and 2.4 ghz frequency. Each having their own pro's and con's. On top of that there are other protocols like ZWave, Zigbee and even wired solutions that could be considered. Usually these are more expensive. The 433 mhz frequency devices are cheap and it offers an easy entrance into the home automation world. Also it can be combined later on with ZWave and 2.4 Ghz communication.
The current version of the RFLink board also supports communication via 2.4Ghz.
Future versions will also cover 868 mhz.

Ze hebben de tekening dus gewoon nog niet bijgewerkt, het zou wel erg gaaf zijn als ze mysensors support inbouwen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door R3m3d7 op 09-08-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar 2,4Ghz != per definitie MySensors.... Het zou kunnen omdat ze de nRF24L01+ gebruiken, maar misschien is het ook wel gewoon om bijv. lampen die op 2,4Ghz schakelen te kunnen opvangen (Zoiets als deze van IKEA bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
ThinkPadd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:48:
Maar 2,4Ghz != per definitie MySensors.... Het zou kunnen omdat ze de nRF24L01+ gebruiken, maar misschien is het ook wel gewoon om bijv. lampen die op 2,4Ghz schakelen te kunnen opvangen (Zoiets als deze van IKEA bijv.).
Precies, daarom zeg ik ook dat het leuk zou zijn als ze mysensors zouden gaan ondersteunen.
Aangezien die code gewoon 100% opensource is lijkt het mij niet onlogisch dat dit in de toekomst gaat gebeuren. Ik ga het even navragen..i'll report back! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een zestal luxaflex rolgordijnen hangen. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een Somfy motor? Of heeft ervaring met een bedrijf welke hierin gespecialiseerd is? (voorkeur omgeving Rotterdam)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C7wKw6Xm.jpg

Somfy motoren:
https://www.somfysystems....products#listing_produit2
Er zijn diverse mogelijkheden zelfs wirefree op accu of batterij.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:48:
Nodo en Mysensors zijn inderdaad niet hetzelfde, maar doen wel (ongeveer/gedeeltelijk) hetzelfde. Met Nodo kan je ook aansturen. De Nodo-arduino's hebben ook zo'n nRF24L01+ erop zitten, volgens mij voor onderlinge communicatie.
Nodo lijkt meer op iets zoals Domoticz en MySensors haalt alleen maar data op via een netwerk.
Ze hebben bij Nodo de rflink gateway gemaakt, die je op Domoticz aansluit en waar dus het nodo domotica aansturings-deel niet in zit.
Maar misschien kan je er wel sensoren op aansluiten via nodo. Alleen is het dus de vraag of dat net zo werkt als mysensors.

Het makkelijkst is misschien om gewoon een rflink en een mysensors gateway aan te sluiten op Domoticz.

http://www.nodo-domotica.nl/index.php/Hoofdpagina

@ de post hierboven.
ik zag laatst een project voorbij komen met aansturing voor gewone rolgordijnen. Je plaatst dan een motor onder aan het koord. Ik dacht dat het een kickstarter project was.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 09-08-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
kraades schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:55:
Ik heb een zestal luxaflex rolgordijnen hangen. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een Somfy motor? Of heeft ervaring met een bedrijf welke hierin gespecialiseerd is? (voorkeur omgeving Rotterdam)

[afbeelding]

Somfy motoren:
https://www.somfysystems....products#listing_produit2
Er zijn diverse mogelijkheden zelfs wirefree op accu of batterij.
Gewoon via Aliexpres bestellen. Ik heb er ook een paar. Kosten een drol en een knikker in vergelijking met Somfy (heb rond de 6 tientjes betaald) en kwaliteit is top.
Het merk is Dooya en gewoon te bedienen met de RFXcom.
Even de diameter opmeten en een foto van de buis maken. En ze sturen de adapter mee.

Montage is simpel... je trekt de "dop" van het koortje uit de buis en je steekt de buismotor er zo in.
Motor afstellen op min/max, RFXcom op luisteren zetten naar Blinds T0 of T1 dat weet ik ff niet meer. Apparaat toevoegen. En je krijgt een Omhoog/stop/omlaag button.

[ Voor 15% gewijzigd door wackidth op 09-08-2015 10:30 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
BounceMeister schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Nodo lijkt meer op iets zoals Domoticz en MySensors haalt alleen maar data op via een netwerk.
Je bedoelt meer op iets zoals een rfxcom toch?
Het 2,4Ghz deel zit er nog niet zolang op dus ik betwijfel of het gaat om communicatie tussen de rflink nodes onderling, ik denk dat het gaat om communicatie met andere 2,4Ghz componenten in de toekomst.

Maar goed, ik heb ze gemaild en zal het antwoord met jullie delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
BounceMeister schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:01:
Jammer dat er een hele berg orders van goedkope Arduino Nano's op AliExpress bevroren zijn, wegens "suspicious seller activity". Ik zal m'n geld wel terugkrijgen, maar heb dus voorlopig geen extra Arduino's.
Is er dan een soort Blacklist of ben je door de koop bescherming heen?

Heb ook een Nano besteld die zoek is geraakt. Maar weer een nieuwe bij hem besteld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wackidth schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Gewoon via Aliexpres bestellen. Ik heb er ook een paar. Kosten een drol en een knikker in vergelijking met Somfy (heb rond de 6 tientjes betaald) en kwaliteit is top.
Even de diameter opmeten en een foto van de buis maken. En ze sturen de adapter mee.

Montage is simpel... je trekt de "dop" van het koortje uit de buis en je steekt de buismotor er zo in.
Motor afstellen op min/max, RFXcom op luisteren zetten naar Blinds T0 of T1 dat weet ik ff niet meer. Apparaat toevoegen. En je krijgt een Omhoog/stop/omlaag button.
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken welke ik dan precies moet hebben...

Blijkt zelfs dat Dooya onderdeel is van de Somfy groep...
https://www.somfy.com/gro...es/marques&language=en-en
Created in 2002. Dooya joined Somfy in 2010 through the acquisition of a majority holding (70%).

Edit:
Deze heb jij dan zeker?
http://www.aliexpress.com...er-DC250/32362676910.html

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 09-08-2015 10:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
kraades schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Ok, bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken welke ik dan precies moet hebben...

Blijkt zelfs dat Dooya onderdeel is van de Somfy groep...
https://www.somfy.com/gro...es/marques&language=en-en
Created in 2002. Dooya joined Somfy in 2010 through the acquisition of a majority holding (70%).

Edit:
Deze heb jij dan zeker?
http://www.aliexpress.com...er-DC250/32362676910.html
Ow grappig... moet je nagaan.

Ik heb ze bij deze shop gekocht. Goede communicatie en service.

http://www.aliexpress.com...mm-90-260v/573452716.html

Edit:

Nee dat is een gordijnrails motor.....die heb ik trouwens ook bij die shop weg.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 09-08-2015 10:49 ]

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Supersimpel scriptje gemaakt zonet, was wel benieuwd wat de temperatuur van de disk in m'n Syno is met dit weer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BcXHoH4kuPL9zok7XuwGL903/full.png

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
# This script retrieves the temperature of the HDD in your Synology and sends it to a virtual sensor in Domoticz
# Be sure to create virtual sensor (Type: 'Temperature') and fill in the IDX below (and of course the other settings)

# Fill in variables
DOMO_IP="192.168.4.4"
DOMO_PORT="8084"
DOMO_IDX="248"

temp=`smartctl -A /dev/hda1 | grep Temperature_Celsius | awk '{print $10}'`
curl --silent "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$DOMO_IDX&nvalue=0&svalue=$temp" > /dev/null

Met meerdere schijven werkt vast ook, gewoon de regels een beetje kopieren en aanpassen naar de juiste waarden.
Het zou overigens kunnen dat je disk(s) hierdoor wakker blijven. Bij mij gaan ze sowieso niet meer in spindown volgens mij (denk dat Domoticz daar verantwoordelijk voor is ivm log wegschrijven) dus het maakt in mijn geval niet uit. Ik laat hem daarom elke 5 minuten lopen via cron.

CPU-temperatuur is volgens mij niet mogelijk zonder je Syno te bootstrappen. Al kun je het wel via de webinterface opvragen, als je naar 'Control panel' > 'Info center' gaat en dan met je muis op het groene bolletje achter 'Thermal status' gaat staan dan zie je de CPU-temperatuur. Maar geen idee hoe je dat er via SSH o.i.d. uit kunt halen.

Edit: Oh, ik zie net dat er een forumtopic voor is, daar doen ze het met SNMP:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1379
en wiki pagina: https://www.domoticz.com/wiki/NAS_Monitoring
Eens kijken of ze in dat topic ook de CPU-temperatuur uitlezen.

Ander vraagje, die Banggood temperatuur sensoren. Heb eentje (die sinds firmware 245 van RFXCOM werkt) die nu al 'Low' aangeeft bij batterijstatus. Die firmware om hem werkend te krijgen is 3 weken geleden uitgekomen, tot die tijd had ik de batterijen eruit. Waren nieuwe Panasonic batterijen, mag toch hopen dat hij niet elke 3 week nieuwe batterijen wil hebben :o
Hij stuurt bij mij elke +-35 seconden een signaaltje, bij iemand anders is dat 7 seconden. Dat is wel heel vaak.

[ Voor 155% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2015 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rron
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09-2020
R-B schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:26:
Thermosmart (Slimme Thermostaat ... ;)) heeft nu ook publieke API.

Is het mogelijk dat de optie ingebouwd wordt om de thermosmart als hardware toe te kunnen voegen? Zodat ik ook gewenste temp en actuele temp in grafiek kan uitzetten?

En als device aan te maken voor bijv. aan/uit schakelen verwarming? Of instellen temp x?

http://www.thermosmart.nl/connected/
vanaf V2.2709 is thermosmart geintegreerd in domoticz. Veel dank voor gizmocus voor het vele werk! Donatie gedaan
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

welke heb je besteld op Ali?

ps. heb je toevallig geen rolluiken ook al gedaan?
ik heb somfy rolluiken (was al aanwezig toen we dit huis kochten...) met een schakelaar. (3 stappen ->Omhoog / stop / omlaag)
Je zou die schakelaar moeten kunnen aanpassen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
eeNer schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:37:
Ik heb er iig geen last van. Gisteren de update op Toon gehad en tot nu toe gewoon alle gegevens via Toon en ook direct van de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:18
Welke versie van Domoticz draai je?
En de data via Toon of direct de slimme meter?

Ik kan ook updaten, maar ben in dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:51:
CPU-temperatuur is volgens mij niet mogelijk zonder je Syno te bootstrappen. Al kun je het wel via de webinterface opvragen, als je naar 'Control panel' > 'Info center' gaat en dan met je muis op het groene bolletje achter 'Thermal status' gaat staan dan zie je de CPU-temperatuur. Maar geen idee hoe je dat er via SSH o.i.d. uit kunt halen.
Het kan bv. via het device synobios. Zie https://smallhacks.wordpr...devsynobios-and-devttys1/.
Maar het is wel een beetje gepuzzel om de juiste structure te vinden meen ik mij te herinneren.
In de link zit een c prog. Dit kun je bv. compileren door de juiste toolchain op bv. Ubuntu te unzippen. Je kunt dan cross compilen en hoeft niet te installeren op je Synology.
Kijk wel eerst wat je uitvoert!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Het kan bv. via het device synobios. Zie https://smallhacks.wordpr...devsynobios-and-devttys1/.
Maar het is wel een beetje gepuzzel om de juiste structure te vinden meen ik mij te herinneren.
In de link zit een c prog. Dit kun je bv. compileren door de juiste toolchain op bv. Ubuntu te unzippen. Je kunt dan cross compilen en hoeft niet te installeren op je Synology.
Kijk wel eerst wat je uitvoert!
Ziet er wel ingewikkeld uit :+ Zo nodig hoeft het van mij ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
new_guy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:41:
Welke versie van Domoticz draai je?
En de data via Toon of direct de slimme meter?

Ik kan ook updaten, maar ben in dubio.
Ik haal mijn gegevens binnen via Toon (via hardware opties, Toon thermostat) en heb een 2e domiticz (RasberryPi2) draaien met een USB-P1 verbinding. Mijn domoticz versie is V2.2704 momenteel (beta) en via beide manieren komen de gegevens gewoon netjes binnen. Natuurlijk een iets wat vertraging via Toon aangezien deze via de server van Eneco loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:18
Thanks! Net de update gedaan en alles lijkt te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ander vraagje, die Banggood temperatuur sensoren. Heb eentje (die sinds firmware 245 van RFXCOM werkt) die nu al 'Low' aangeeft bij batterijstatus. Die firmware om hem werkend te krijgen is 3 weken geleden uitgekomen, tot die tijd had ik de batterijen eruit. Waren nieuwe Panasonic batterijen, mag toch hopen dat hij niet elke 3 week nieuwe batterijen wil hebben :o
Hij stuurt bij mij elke +-35 seconden een signaaltje, bij iemand anders is dat 7 seconden. Dat is wel heel vaak.
Mijn temperatuursensoren geven ook battery low aan, met nieuwe batterijen (en ook met oude overigens). Signaal wordt dus blijkbaar niet helemaal goed opgepikt.
Overigens werken mijn sensoren wel met versie 240 van RFXcom.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wackidth schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Ow grappig... moet je nagaan.

Ik heb ze bij deze shop gekocht. Goede communicatie en service.

http://www.aliexpress.com...mm-90-260v/573452716.html

Edit:

Nee dat is een gordijnrails motor.....die heb ik trouwens ook bij die shop weg.
Was nog op zoek naar een buismotor welke door de rfxcom kan worden aangestuurd.
Heb a.d.h.v je link even verder gegoogled. Lijkt een Bofu EYA25 te zijn en geen Dooya? Of is die toch wel hetzelfde? Maakt me eigenlijk niet uit als het maar werkt. (en een beetje geruisloos)
Moet uiteindelijk in een 35.5mm buis komen, weet niet of ze daar adapters voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
[...]

Laten jullie echt allemaal de voedingssnoer over de muur lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Hallo, ik ben echt een n00b op dit gebied. Onlangs heb ik een Raspberry Pi gekocht met een RaZberry transceiver om eens te klooien met domotica. Op de Raspberry is Domoticz geinstalleerd. Nu heb ik ook een Fibaro doorsensor met temperatuursensor gekocht. Ik krijg die sensor met geen mogelijkheid gekoppeld. 8)7

Wat doe ik:
  • In Domoticz klik ik bij Node Management op 'Include Node'. Er komt een melding dat ik 20 sec. de tijd heb om een device te includen.
  • Op de doorsensor moet blijkbaar driemaal achter elkaar op de tamper knop gedrukt worden, dit doe ik.
  • Blauwe LED-je van de doorsensor knippert vrij snel een aantal seconden. Verder zie ik niets gebeuren...
Er zitten twee tamper knopjes op, ik heb beide geprobeerd. Ook geprobeerd om die aan de onderkant ingedrukt te houden en die aan de binnenkant driemaal in te drukken. Allemaal zonder resultaat. Overigens ook al naast de Raspberry gestaan...

In de log van Domoticz staat dit:
code:
1
2
3
4
5
2015-08-09 22:45:51.830 New sensors allowed for 5 minutes...
2015-08-09 22:45:51.831 OpenZWave: Node Include command initiated...
2015-08-09 22:45:51.833 OpenZWave: Command is starting
2015-08-09 22:45:51.836 OpenZWave: Waiting for User action...
2015-08-09 22:46:11.368 ZWave: Stopping Controller command (Timeout!)

Ik heb de doorsensor op tafel liggen, mag aannemen dat ik hem dan ook gewoon kan includen...

Iemand enig idee? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
WillemJan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:54:
[...]

Was nog op zoek naar een buismotor welke door de rfxcom kan worden aangestuurd.
Heb a.d.h.v je link even verder gegoogled. Lijkt een Bofu EYA25 te zijn en geen Dooya? Of is die toch wel hetzelfde? Maakt me eigenlijk niet uit als het maar werkt. (en een beetje geruisloos)
Moet uiteindelijk in een 35.5mm buis komen, weet niet of ze daar adapters voor hebben.
Ja klopt ik heb de Dooya/bofu 25. Volgens mij 1 pot nat

Ik weet niet meer wat de diameter was van de buis.

Gewoon even de verkoper contacten en foto's maken.

@ grote oever

Dat draadje zie je bijna niet.. Kijk eens bij de bouwmarkt hebben ze mooie gootjes voor.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
_Arno_ schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:01:
Hallo, ik ben echt een n00b op dit gebied. Onlangs heb ik een Raspberry Pi gekocht met een RaZberry transceiver om eens te klooien met domotica. Op de Raspberry is Domoticz geinstalleerd. Nu heb ik ook een Fibaro doorsensor met temperatuursensor gekocht. Ik krijg die sensor met geen mogelijkheid gekoppeld. 8)7

Wat doe ik:
  • In Domoticz klik ik bij Node Management op 'Include Node'. Er komt een melding dat ik 20 sec. de tijd heb om een device te includen.
  • Op de doorsensor moet blijkbaar driemaal achter elkaar op de tamper knop gedrukt worden, dit doe ik.
  • Blauwe LED-je van de doorsensor knippert vrij snel een aantal seconden. Verder zie ik niets gebeuren...
Er zitten twee tamper knopjes op, ik heb beide geprobeerd. Ook geprobeerd om die aan de onderkant ingedrukt te houden en die aan de binnenkant driemaal in te drukken. Allemaal zonder resultaat. Overigens ook al naast de Raspberry gestaan...

In de log van Domoticz staat dit:
code:
1
2
3
4
5
2015-08-09 22:45:51.830 New sensors allowed for 5 minutes...
2015-08-09 22:45:51.831 OpenZWave: Node Include command initiated...
2015-08-09 22:45:51.833 OpenZWave: Command is starting
2015-08-09 22:45:51.836 OpenZWave: Waiting for User action...
2015-08-09 22:46:11.368 ZWave: Stopping Controller command (Timeout!)

Ik heb de doorsensor op tafel liggen, mag aannemen dat ik hem dan ook gewoon kan includen...

Iemand enig idee? :*)
De tamper sensor onderop moet ook ingedrukt zijn. Heb je dat?
Dus:
- druk tamper sensor onderop en houd die ingedrukt
- druk 3x snel achter elkaar op de wakeup knop in het midden

Let op, kan ff duren voor je ze gaat zien in Domoticz. Duurde hier ook iedere keer een tijdje, kan een uurtje overheen gaan. Heb er zelf 5 en nooit problemen gehad met includen.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 10-08-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
Ikzelf gebruik zwave, en voor mijn kaku spul op 433 de rfxcom.
bij mijn broer heb ik dit ook gefixt. alleen nu is het geval dat mijn andere broer over een maand de sleutel krijgt en ik verantwoordelijk ben voor zijn meterkast.

nu ben ik benieuwd wat beter is voor hem prijs/kwaliteit. de rflink of rfxcom.

rflink is goedkoper.
rfxcom de E versie kan ook somfy aan.

de rfxcom heeft al enige tijd goede suppert en kan heel veel aan.
maar de rflink kan nu al alles van kaku aan (wat voor hem momenteel genoeg is)

wat zijn volgens jullie nog punten die ik in mijn keuze kan meenemen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het eerst proberen met een RFLink denk ik. Als dat toch onvoldoende blijkt te werken is een RFXCOM snel gekocht tegenwoordig via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
daar heb je een punt!
alleen is het voor een ander, dus kleven er nog wat dingen aan zoals:
- De firmware updaten van een rfxcom kan hij hem uitleg van mij via domoticz doen.
- rfxcom is veel kleiner met zo'n lange usl kabel dat de ontvanger goed geplaatst kan worden (netjes weggewerkt)
- Hoe snel zullen nieuwe hardware toegevoegd worden?
ThinkPadd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 07:32:
Ik zou het eerst proberen met een RFLink denk ik. Als dat toch onvoldoende blijkt te werken is een RFXCOM snel gekocht tegenwoordig via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:48
Remco, wat is 100 euro bij een nieuw huis in verhouding tot de kosten die er toch al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 08:27

R-B

Blokkert

Rron schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:54:
[...]

vanaf V2.2709 is thermosmart geintegreerd in domoticz. Veel dank voor gizmocus voor het vele werk! Donatie gedaan
Ronald
Cool! bedankt voor de quote!

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Klopt, vrij weinig. maar het is voor iemand anders. waarbij ik niet achteraf wil dat ik te horen krijg: joh voor 60 euro goedkoper had ik hetzelfde en meer voordelen gehad. :)
tlpeter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:06:
Remco, wat is 100 euro bij een nieuw huis in verhouding tot de kosten die er toch al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 08:27

R-B

Blokkert

Edit: Oh, ik zie net dat er een forumtopic voor is, daar doen ze het met SNMP:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1379
en wiki pagina: https://www.domoticz.com/wiki/NAS_Monitoring
Eens kijken of ze in dat topic ook de CPU-temperatuur uitlezen.
Ik had idd ook gebruik gemaakt van https://www.domoticz.com/wiki/NAS_Monitoring.
Werkt perfect.

Echter, je HDD is stuk warmer dan de mijne :9 ik heb 31 en 32 graden :)

[ Voor 64% gewijzigd door R-B op 10-08-2015 08:27 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1 ... 96 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door