Gisteren de MM maar even gesponsord, nieuwe Trust powered USB Hub (2A) (was nl 2euro duurder als de sitecom van 1A) en een nieuwe voeding voor de pi (2,4A).
Nieuwe installatie Raspbian op een nieuwe Rpi2 en Domoticz nieuw geïnstalleerd. Database teruggezet....
Maar helaas bleef het zelfde gedrag zich vertonen dat de RFXcom en de P1 kabel zich niet beide lieten uitlezen.
Ook niet na het persistant maken van de USB devices in Raspbian.
Er kwamen in de logs op een gegeven moment SQL meldingen voorbij die er niet goed uitzagen. OA dat er een zwave node niet uit de database gegooid kon worden, precieze melding weet ik niet meer(heb ze nog wel door google gegooid maar verder geen aandacht aan besteed). Verder nog een database SQL malfunction en toen ben ik weer van voor af aan begonnen met een schone installatie zonder de bestaande database terug te zetten.
Nu werkt het wel dus ik denk dat de database die al bijna 2,5 jaar oud is en vanaf de eerste pi naar nog 2 andere pi's is meeverhuisd nu corrupt begon te raken. Op de eerste Pi1 had ik nog een Razzberry dus vandaar denk ik de Zwave meldingen. Gebruik het al een tijdje niet meer.
P1 kabel wordt nu goed uitgelezen maar moet alleen de prijzen voor dag/nacht stroom van Essent er nog in verwerken, verder draait het top! Nu op een RPI2 is het toch voelbaar sneller als op zijn voorgangers, webpagina (over wifi) wordt snel geladen en valt me op dat de CPU belasting nu nihil is. Dit met Raspbian, Domoticz, Fail2Ban,Webmin en Monit. Heel misschien ga ik er nog LMS (Logitech Media Server) bijzetten en Citadel (groupware) om wat verder te spelen
Eerst maar de LUA scripts terugzetten, Hygrometers koppelen en Kaku's opnieuw inleren.
Weten jullie mss of de codes van de kaku's (bv 2 2D 8A 6A) zo terug te zetten zijn als ik die nog heb? Kreeg het gisteravond niet meer voor elkaar maar zat er ook een beetje scheef bij....