Toch voor de zekerheid (aangezien het toch steeds duurder wordt als het allemaal eigenlijk niet echt lekker werkt, zoals met Eurodomest dus in mijn geval): deze gebruiken dus ook AC?ThinkPadd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:41:
Ja, al het KaKu spul wat je nu kunt kopen gebruikt het AC-protocol. Vroeger hadden ze van die codewieltjes die je moest instellen voor gebruik, dat is het oude ARC-protocol.
http://tweakers.net/price...chakelaars/specificaties/
Ja, zoals ik zei: alles wat KaKu nu verkoopt is AC-protocolAmperd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:07:
[...]
Toch voor de zekerheid (aangezien het toch steeds duurder wordt als het allemaal eigenlijk niet echt lekker werkt, zoals met Eurodomest dus in mijn geval): deze gebruiken dus ook AC?
http://tweakers.net/price...chakelaars/specificaties/
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 29-07-2015 09:10 ]
Kun jij me misschien uitleggen hoe ik de imperihome gateway automatisch gestart krijg op de Pi?Tryharder schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:05:
[afbeelding]
Zoiets dus
De front-camera fungeert als een motion sensor, via de apps 'motion detector' en tasker. Hij reboot zich 's nachts altijd even en Imperihome en de motion detector worden automatisch gestart.
Handig bij binnenkomst, even de radio starten, bijvoorbeeld. Lampjes gaan natuurlijk automatisch aan
Leuk knutselspul allemaal!
.
Is het dan niet een idee om die switch om te zetten middels een PIR die door de Pi wordt geschakeld wanneer deze beweging detecteert? Zou een leuke extra toevoeging zijn op hoe je het nu al hebt.ThinkPadd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:31:
[...]
Ik zet het scherm van m'n tablet aan/uit via een virtuele switch in Domoticz. Op de tablet draait 'Tasker' die constant de status van die switch checkt en op basis daarvan het scherm aan/uit zet.
Zie hier de uitleg: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=4733
Je zou ook nog een dag/avond switch toe kunnen voegen en daarmee het scherm feller/donkerder zetten evt. Mijn tablet heeft geen camera aan de voorkant helaas. Maar los daarvan denk ik ook dat het vrij veel CPU zou gebruiken waardoor de tablet vrij warm wordt, dat gebeurt nu ook al terwijl hij alleen maar een webpagina toont de hele dag.
Ik weet niet of het een elegante oplossing is, maar ik heb via terminal commando crontab -e de volgende regel toegevoegd:wackidth schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:16:
[...]
Kun jij me misschien uitleggen hoe ik de imperihome gateway automatisch gestart krijg op de Pi?
1
| @reboot cd /home/pi/domoticz/MyDomoAtHome && sh start.sh 2>&1 >> /dev/null |
Ik moet even alles bij elkaar rapen wat ik heb gedaan. Ik plaats hem sowieso op het domoticz forum in de show your projects sectie, want ik denk dat het nog beter gedaan kan worden alleen ik heb iets te weinig verstand van linux en programmeren om daar zelf achter te komen.Dylantje2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:28:
[...]
Matthijs.. [ complimenten hor!!]
Please een wiki op Domoticz....
En een hardware lijstje, aub...
...
Krijg ik niet, heb ik eens half geprobeerd, maar werkte niet. Als ik de Pi moet herstarten (wat gelukkig niet vaak hoeft tot nu toe), start ik ook even de MyDomoAtHome via Putty. Staat nog op mijn to-do lijstje..wackidth schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:16:
[...]
Kun jij me misschien uitleggen hoe ik de imperihome gateway automatisch gestart krijg op de Pi?
Edit: Pardon, zag dit wat laat:
TravockMD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:50:
Ik weet niet of het een elegante oplossing is, maar ik heb via terminal commando crontab -e de volgende regel toegevoegd:
code:
1 @reboot cd /home/pi/domoticz/MyDomoAtHome && sh start.sh 2>&1 >> /dev/null
[ Voor 29% gewijzigd door Tryharder op 29-07-2015 10:11 ]
Love you...
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Niet verkeerd,matthijsberk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
Ik heb vanavond weer een nieuw projectje afgerond. Ik wilde al lange tijd op de badkamer speakers hebben zodat ik ook daar muziek kan luisteren zonder al teveel gepruts. Het liefst een knop waarmee ik een spotify playlist aan en uit zet. Het is een huurhuis dus mooie ingebouwde speakers in het plafond zijn geen optie en een sonos vind ik zonde van het geld voor dat gebruik.
Nu kwam ik op het idee om een bluetooth speaker te gebruiken die waterdicht is en daarom een Earson er-151 besteld. Ik had al een bluetooth dongle in mijn raspberry pi zitten en dacht deze te gebruiken. Na veel gepruts af en toe wat geluid uit de speaker te krijgen vanuit de raspberry het bijna opgegeven tot ik op het initiatief PiMusicbox kwam dat gebruik maakt van mopidy (speelt spotify, google music, soundcloud, etc. af). Dit heb ik op een andere pi gezet die ik nog had liggen, er een bluetooth dongle ingestopt en al snel speelde de playlist op mijn bluetooth speaker. Nu moest deze pi nog aangestuurd worden door domoticz.
Ik heb een script geschreven om via mpc in domoticz de playlist te starten en te stoppen en dit gekoppeld aan een kaku schakelaar (nu nog een afstandsbediening die ik nog had liggen maar binnenkort een wandschakelaar).
Nu heb ik twee knoppen waar er een voor mijn vriendin is en een voor mij zodat we allebei onze eigen playlist kunnen aanzetten.
Wanneer ik nu 's ochtends de badkamer binnenloop start de muziek met een druk op de knop en deze kan ik met dezelfde knop ook weer uitzetten.
Ik gebruik nu squeezebox voor vergelijkbare zaken, maar die is bij mij de laatste tijd niet stabiel en het is ook erg onhandig dat je die squeezebox server nodig hebt.
Handig. Ik wist niet dat het er zo netjes uit zo komen.PCU Barneveld schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:56:
Omdat ik 19,99 te veel vond voor die inbouw Kaku dingen zelf eens aan het hobbyboppen geweest, basis is de APA3-1500a die als set regelmatig te koop is voor rond de 15,00 euro, dan heb ik dus 3 van die inbouw dingen voor minder dan de prijs van het orgineel.
Heb afgelopen vrijdag net een setje APA besteld bij de BCC maar die hebben leveringsproblemen door een nieuw systeem bla bla...
Misschien dat ik er eentje opoffer...
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat is het rare. Ik heb hetzelfde gedaan als jij beschrijft. Ook ik draai hem niet continue.kraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Ik draai op de RPi image dus eigenlijk was alles al geinstalleerd en het enige dat ik heb gedaan is: npm run start. Daarna wat geprobeerd met de Eve app. Als ik nu weer npm run start doe dan werkt het nog steeds dus ik kan het reproduceren.Ik draai het nog niet continu omdat ik het nog wat beter wil uitproberen.
De eerste keer toen ik hem draaide kon hij keurig via Eve mijn device vinden. En Siri werkte perfect. Toen wou ik mijn ipad koppelen dan daarna kreeg ik problemen. Ik kan op geen enkele manier mijn domoticz weer terug vinden.
Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad. Ik kon alleen niets vinden over bluetooth ondersteuning. Ik heb nu alsnog een tweede Raspberry Pi draaien om de muziek af te spelen terwijl de bedoeling was dat de Raspberry Pi waar Domoticz al op draaide dit zou afhandelen. Ik heb dit alleen niet voor elkaar gekregen ( in theorie zou het moeten kunnen denk ik) en heb het zo verpest dat ik de benodigde applicaties niet meer zonder foutmeldingen kan opstarten of domoticz opnieuw te installeren.arjandijk162 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:29:
[...]
Niet verkeerd,
Ik gebruik nu squeezebox voor vergelijkbare zaken, maar die is bij mij de laatste tijd niet stabiel en het is ook erg onhandig dat je die squeezebox server nodig hebt.
Ik heb er toen voor gekozen om dit werkend te krijgen op een andere Raspberry zodat wanneer ik het verpest de directe gevolgen wat minder groot zijn.
Hier is het topic op het domoticz forum:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7443
Om mijn netwerk te versterken heb ik er drie bijgekocht. Ik heb alle nodes geexclude uit Domoticz. Ook heb ik alle devices verwijderd. Daarna ben ik ze één voor één weer gaan includen. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat het netwerk een er een stuk beter uitziet. Alle nodes hebben onderlinge verbindingen. Alleen wat opvalt is dat de controller met geen enkele node verbonden lijkt. Eerder was dit ook als zo. Het is wel raar aangezien ik gewoon informatie van de verschillende nodes binnen krijg en ook de nodes kan schakelen. Iemand een idee hoe dat komt? Van de vijf nodes hangen er drie in de zelfde ruimte als de controller. Dichterbij kan ik ze dus niet plaatsen.

Overigens staan bij alle nodes polling aan. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de interval kan aanpassen. Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen en op welke waarde ik deze het beste kan zetten?
EDIT: Ik draai Domoticz V2.2563 stable.
Ik heb dus voor de zekerheid maar alvast een nieuwe Pi 2B gekocht.
Maar zijn er meer mensen met een hoge load op een Pi waar alleen maar Domoticz en monit draait?
Mijn database is ondertussen 6.6 MB en groeit ongeveer 0.1MB per 2 a 3 dagen. Is dit normaal? ik heb domoticz sinds afgelopen jaar November draaien. al moet ik wel zeggen dat de laatste 2 a 3 maanden er wel wat functionaliteiten bijgekomen zijn
Geen monit op mijn Pi (Model B 512MB), maar wat me wel opviel is dat standaard het proces w1_bus_master1 draait en bij mij lijkt dit een load (1 minute) te geven van plm 0.20. Dit proces is volgens mij alleen nodig voor 1-Wire en dat (nog) wordt niet gebruikt bij mij. Bij mij geeft het verder geen problemen en ik ben toch van plan om binnenkort een set DS18B20 sensoren aan mijn setup toe te voegen, dus ga niet kijken hoe ik dit proces uit kan zetten of voorkomen kan dat het opstart. Mocht je niets met 1-Wire doen en je setup verder wat lucht willen geven, dan zou dit misschien iets helpen?schmm schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:43:
Maar zijn er meer mensen met een hoge load op een Pi waar alleen maar Domoticz en monit draait?
Je netwerk is helemaal niet oke.
Je hoort geen druppels te hebben.
Log eens in met winscp en kijk of je zwcfg.xxxx.xml wel je user is, en niet van root.
Deze staat in de config map.
Of vi putty.
sudo service domoticz.sh stop
30 sec wachten.
Dan het zwcfg.xxx.xml betandje weggooien [ via winscp ]
dan sudo shutdown -r now.
Daanr checken of het bestandje weer van je user is.
Dan kun je 12 uur moeten wachten voordat alles weer loopt.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Het netwerk ziet er nog hetzelfde uit maar ik zal even geduld hebben. Wel zag ik in Config nog een file staan die nog wel root als eigenaar heeft. Dit was zwscene.xml. Ik weet niet of dat een probleem is. Andere waren allemaal pi:pi. Nu maar afwachten.
Nu maar open dat het werkt. Op dit moment ziet het netwerk er nog hetzelfde uit.
Iemand een idee waar ik de polling interval kan aanpasen? Kan dat nergens meer vinden. Welk interval is aan te raden?
Minimaal. Dit is op een RPi B2.schmm schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:43:
Er draait verder niets op. Geen scripts etc.
Er hangt een RFXCOM, P1 en S0PCM aan.
Domoticz draait nu een aantal dagen zonder offline te gaan.
Geen grote aanpassingen gedaan, echter ook maar 1 minimale blockly event aanwezig.

(klikbaar)
Database grootte:
DS715> find -name domoticz.db -maxdepth 2 | xargs ls -lh -rw-r--r-- 1 root root 248.0K Jul 26 01:00 ./20150726010001/domoticz.db -rw-r--r-- 1 root root 249.0K Jul 27 01:00 ./20150727010001/domoticz.db -rw-r--r-- 1 root root 257.0K Jul 28 01:00 ./20150728010001/domoticz.db -rw-r--r-- 1 root root 267.0K Jul 29 01:00 ./20150729010001/domoticz.db DS715>
[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 29-07-2015 17:08 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Anoniem: 686439
Hoi Brutuss,Brutuss schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:53:
[...]
Even wat punten welke je kan controleren:
- Waarvoor wil je de shutter gebruiken? (rolluiken, screens, poort enz).
- Heb je de shutter toegevoegd met het groene pijltje bij de apparaten?
- Type schakelaar van de shutter staat ingesteld op? (bv: Blinds percentage).
- Heb je al doormiddel van parameter 29 of handmatig de module laten kalibreren zodat deze het begin en einde van je screens of rolluiken kent?
- Je hebt een Blockly (event) gemaakt waarin je wat wilt doen? (wellicht kun je een printscreen plaatsen).
Als hier een fout in zit gebeurt er natuurlijk weinig.
Wellicht kun je ook nog in de log kijken wat hier gebeurt of juist niet als je op de dummy schakelaar drukt.
Bedankt voor de reactie.
Inmiddels is het gelukt.
Het zat hem in het groene pijltje.
Bedankt ik ga weer verder op ontdekkingstocht.
Gr. Jan
Ze worden wel ondersteund in openzave ???
Anders heb blijf je problemen houden..
edit: en zet polling in eerste instantie uit.
Lukt dit niet goed gooi ze eraf, en begin met een powerd device.
Als die een dag goed werkt dan een batterij erbij. enz enz
Als ze niet goed zichtbaar worden, opnieuw.
Of soms zelfs leren via de usb, heb k ervaren.
Zwave is een me een stukje techniek, je moet er wel geduld mee hebben.. soms [ is mijn ervaring ook ]
[ Voor 67% gewijzigd door Dylantje2 op 29-07-2015 17:57 ]
ik heb 1 greenwave... en die ligt stof te happen in de meterkast en domoticz draait nu als een zonnetje. Daarvoor om de 2 dagen de Offline melding...jjust schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:06:
Ik zit al een hele tijd te prutsen met mijn Greenwave Power nodes a.k.a. Nuon Smartplugs. Ik had er twee in gebruik maar telkens (binnen een paar dagen) stonden deze te knipperen omdat de verbinding was verbroken. Na een reboot van Domoticz kwamen ze weer online en een paar dagen later begon het spectakel opnieuw.Tijd voor actie.
Om mijn netwerk te versterken heb ik er drie bijgekocht. Ik heb alle nodes geexclude uit Domoticz. Ook heb ik alle devices verwijderd. Daarna ben ik ze één voor één weer gaan includen. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat het netwerk een er een stuk beter uitziet. Alle nodes hebben onderlinge verbindingen. Alleen wat opvalt is dat de controller met geen enkele node verbonden lijkt. Eerder was dit ook als zo. Het is wel raar aangezien ik gewoon informatie van de verschillende nodes binnen krijg en ook de nodes kan schakelen. Iemand een idee hoe dat komt? Van de vijf nodes hangen er drie in de zelfde ruimte als de controller. Dichterbij kan ik ze dus niet plaatsen.
[afbeelding]
Overigens staan bij alle nodes polling aan. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de interval kan aanpassen. Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen en op welke waarde ik deze het beste kan zetten?
EDIT: Ik draai Domoticz V2.2563 stable.
Ofwel er zijn gewoon te veel problemen met die greenwaves... hoop niet dat je nu van de stekker dozen hebt? beter in fibaro wallplugs kunnen investeren.
[ Voor 4% gewijzigd door trekker22 op 29-07-2015 20:19 ]
Ik heb zelf ook dat alle nodes netjes met elkaar verbinden, maar mn controller een 'druppel' is en nergens mee verbonden lijkt te zijn.Dylantje2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
@Jjust...
Je netwerk is helemaal niet oke.
Je hoort geen druppels te hebben.
Log eens in met winscp en kijk of je zwcfg.xxxx.xml wel je user is, en niet van root.
Deze staat in de config map.
Of vi putty.
sudo service domoticz.sh stop
30 sec wachten.
Dan het zwcfg.xxx.xml betandje weggooien [ via winscp ]
dan sudo shutdown -r now.
Daanr checken of het bestandje weer van je user is.
Dan kun je 12 uur moeten wachten voordat alles weer loopt.
Desondanks werken alle nodes prima en reageren instant op alle instellingen/wijzigingen.
Als ik naar de genoemde XML kijk is deze idd van 'root' en niet van de 'pi' user.
Kan bovenstaande zoveel kwaad dan?
*If it ain't broken....
Als het goed is wel. Ik begrijp dat er meerdere gebruikers zijn waarbij het zonder polling prima werkt. Ik wil eerst proberen om het ook met polling werkend te krijgen. Mocht dat niet lukken kan ik het altijd nog uitzetten.Dylantje2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:53:
@ jjust.
Ze worden wel ondersteund in openzave ???
Anders heb blijf je problemen houden..
edit: en zet polling in eerste instantie uit.
Lukt dit niet goed gooi ze eraf, en begin met een powerd device.
Als die een dag goed werkt dan een batterij erbij. enz enz
Als ze niet goed zichtbaar worden, opnieuw.
Of soms zelfs leren via de usb, heb k ervaren.
Zwave is een me een stukje techniek, je moet er wel geduld mee hebben.. soms [ is mijn ervaring ook ]
Ik kon er een paar voor weinig via marktplaats bijkopen. Er zijn al gebruikers waarbij het in ieder geval zonder polling werkt dus dat kan ik altijd nog proberen. Die Fibaro wallplugs vind ik aardig aan de prijs. Als het allemaal niet werkt kan ik dat altijd nog proberen.trekker22 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:17:
[...]
ik heb 1 greenwave... en die ligt stof te happen in de meterkast en domoticz draait nu als een zonnetje. Daarvoor om de 2 dagen de Offline melding...
Ofwel er zijn gewoon te veel problemen met die greenwaves... hoop niet dat je nu van de stekker dozen hebt? beter in fibaro wallplugs kunnen investeren.
Heb jij polling ook aanstaan? Zo ja dan is er nog hoopKraz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:22:
[...]
Ik heb zelf ook dat alle nodes netjes met elkaar verbinden, maar mn controller een 'druppel' is en nergens mee verbonden lijkt te zijn.
Desondanks werken alle nodes prima en reageren instant op alle instellingen/wijzigingen.
Als ik naar de genoemde XML kijk is deze idd van 'root' en niet van de 'pi' user.
Kan bovenstaande zoveel kwaad dan?
*If it ain't broken....
[ Voor 15% gewijzigd door jjust op 29-07-2015 21:13 ]
voor mijn idee zijn er weinig mensen (op gizmocuz na) die het onder domoticz werkend hebben... Ze voldoen denk ik niet goed aan de z-wave specificatie...:(jjust schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:11:
[...]
Als het goed is wel. Ik begrijp dat er meerdere gebruikers zijn waarbij het zonder polling prima werkt. Ik wil eerst proberen om het ook met polling werkend te krijgen. Mocht dat niet lukken kan ik het altijd nog uitzetten.
[...]
Ik kon er een paar voor weinig via marktplaats bijkopen. Er zijn al gebruikers waarbij het in ieder geval zonder polling werkt dus dat kan ik altijd nog proberen. Die Fibaro wallplugs vind ik aardig aan de prijs. Als het allemaal niet werkt kan ik dat altijd nog proberen.
[...]
Heb jij polling ook aanstaan? Zo ja dan is er nog hoop
Polling? Van de Z-wave devices of van de controller?jjust schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:11:
Heb jij polling ook aanstaan? Zo ja dan is er nog hoop
Van de Z-wave devices heb ik geen polling aan staan iig.
*van de controller kan het niet eens
Ik hoop trouwens dat Aeon Labs binnenkort ook in de EU uitkomt met de Smart Strip (stekkerblok)
Lijkt me ideaal om alle apparatuur achter de TV-kast te kunnen schakelen zonder gebruik van extra, losse modules

http://aeotec.com/z-wave-power-strip
[ Voor 33% gewijzigd door Kraz op 29-07-2015 21:38 ]
Jieeuuh eindelijk geautomatiseerd douchen
[ Voor 60% gewijzigd door DARKLORD op 29-07-2015 21:58 ]
Naar versie 2.660?DARKLORD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:57:
geupdate naar laatste versie van domoticz beta. humidity script werkt nu direct! zat toch een probleempje ergens. kreeg geen uitlezing van sensor in lua script. het gaat dan om een gecombineerde hum/temp sensor welke met otherdevices_humidity[SENSOR_NAME] dus alleen de humidity waarde in LUA geeft. en dat deed ie niet. nu dus wel met alleen update dus
Jieeuuh eindelijk geautomatiseerd douchen
@mdielie
Het is gelukt Imperihome gateway start nu automatisch
[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 29-07-2015 22:18 ]
.
Erg gaaf! Nu heb ik echter een goedkope Windows tablet die als "wall remote" gaat dienen. Nu heeft Windows helaas geen tasker, maar enkel task scheduler, die volgens mij lang niet zo uitgebreid is.Tryharder schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:18:
[...]Imperihome in combinatie met Motion Detector / Tasker / Secure Settings / Auto Start en Auto Reboot:
YouTube: Android Home Automation Control Panel Part 2: Turn on/off screen using Tasker
Wat zoek je nog meer?
Weet iemand toevallig of iets soortgelijks ook op een Windows tablet kan? Op internet heb ik er helaas nog niks over kunnen vinden.

Google custom rom op je tablet
Dan is het zo dat als je weet dat een Zwave device problemen geeft.
Je hem er beter uit kunt gooien..
Eerst stapje voor stapje eea stabiel krijgen.[ kost echt tijd ]
Als er een zwave batterij niet luistert, waker maken.. [ vaak p knopje of via batterij eruit.
dan als hij wakker is snel je settings aanpassen, wakeup niet te lang zetten is mijn ervaring.
Mijn zWave verbindingen..
Waarbij de voordeur niet wil verbinden maar wel werkt
https://www.dropbox.com/s...r9/ScreenShot144.jpg?dl=0
Mijn Overzicht waar bij de fibaro soms zomaar rood wrd.
maar morgen weer niet
waarbij de benext blijft vervelen [ wacht tot rob weer gaat hobbyen. ] En deze veroorzaakt problemen.
https://www.dropbox.com/s...x7/ScreenShot145.jpg?dl=0
En misschien wel het belangrijkste, hoe staan ze hier...
https://www.dropbox.com/s...ry/ScreenShot146.jpg?dl=0
En wat staat er in delog..
en die log geeft mij ook reden tot nadenken aangezien eea aan errors voorbij komt.
Maar zoals gezegd .
Het werkt goed met hier en daar een probleempje.

als het even niet werkt krijg ik meteen commentaar, ik moet de lampen zelf aan doen....
edit: ivm plaatjes ppppffff wordt het niet eens tijd dat tweakers met zijn tijd meegaat?
[ Voor 4% gewijzigd door Dylantje2 op 30-07-2015 00:50 ]
Dylantje2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:44:
[...]
edit: ivm plaatjes ppppffff wordt het niet eens tijd dat tweakers met zijn tijd meegaat?
Dat doen ze wel, maar je moet wel de juiste tags gebruiken.... '[img]'. Alleen een link in je bericht knallen werkt (gelukkig) niet.
Maar volgens mij werkt die tag niet lekker met Dropbox, gooi je plaatjes gewoon op www.imgur.com en pak dan de code uit de 2e box ("Direct link") na uploaden. Werkt prima.
Of Tweakers fotoalbum, mits je genoeg karma hebt.
En dan vooral met alle andere analoge ingangen?
https://www.betaalbare-do...baro-rgbw-controller.html
Ik wil eigenlijk deze module gaan gebuiken om er een potentiaal vrij contact mee aan te sturen.
En er dallas sensoren mee uit lezen.
Deze module zou ondersteund zijn in openzwave, en dus ook in Domoticz.
Maar dit gaat vooral om het rgbw verhaal, en dat is bijzaak.
Als je aan een analoge ingang iets uit china hangt, wordt het dan zichtbaar in domoticz?
En belangrijker is het te schakelen enz enz enz .
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:38:
[...]
offtopic:
Dat doen ze wel, maar je moet wel de juiste tags gebruiken.... '[img]'. Alleen een link in je bericht knallen werkt (gelukkig) niet.
Maar volgens mij werkt die tag niet lekker met Dropbox, gooi je plaatjes gewoon op www.imgur.com en pak dan de code uit de 2e box ("Direct link") na uploaden. Werkt prima.
Of Tweakers fotoalbum, mits je genoeg karma hebt.
Via Dropbox werkt prima, maar moet je de plaatjes wel in de 'Public' map zetten en dan kiezen voor 'Copy public url' of iets dergelijks. Krijg je de directe juiste URL, in plaats van een URL die eigelijk verwijst naar de Dropbox site.
CRXDelSol schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
[...]
offtopic:
Via Dropbox werkt prima, maar moet je de plaatjes wel in de 'Public' map zetten en dan kiezen voor 'Copy public url' of iets dergelijks. Krijg je de directe juiste URL, in plaats van een URL die eigelijk verwijst naar de Dropbox site.
Oja is waar ook. Behalve dat je plaatjes tijdelijk door Dropbox geblokkeerd kunnen worden als je teveel dataverkeer veroorzaakt, wat in dit topic met vele pageviews per dag niet eens zo heel lang hoeft te duren
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 09:41 ]
Ik heb gelezen dat hij ook met de arduino sketch te programeren is, misscien handiger?arjandijk162 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
Gebruikt hier iemand ESPEasy om de ESP8266 met domoticz te koppelen? Ik ben wat aan het experimenteren maar snap niet helemaal waar ik kan aangeven welk device op welke pin zit.
Zit dit Z-wave netwerkje er goed uit?

en..
zwcfg_*****db.xml is van root root en niet van pi pi
Maakt dat uit?
En wat kan/moet ik allemaal back-uppen en hoe doe ik dat?
Ik heb een Synology NAS 413J.
Sinds deze week ook eindelijk een UPS.
APC Smart-UPS 1000VA LCD.
Deze zit via de USB aan de Synology.
NUT_Client geinstalleerd op de Raspberry
Nu hangt er het volgende aan de UPS: NAS, Raspberry, Router en Switch. Runtime op accu 2,9 uur. Shutdown van NAS @20 min voor accu dood.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
http://sourceforge.net/projects/espeasy/?source=directory
Ik heb een ESP 201 Devboard met een zoemer, relais, rgbled en stroom/usb/serial converter ingebouwd.
Een hele makelijke manier zou dit moeten zijn om een aantal apparaten toe te voegen.

http://scottsnowden.co.uk...t-board-arrived/#more-393
Nice! Ik heb nog diverse modules liggen. Enig idee of er ook een LUX sensor oid van te maken is?arjandijk162 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:15:
ESPEasy is een complete firmware op domoticz gericht zodat je alleen nog maar apparaten hoeft te connecten. Deze is idd geschreven in de Arduino IDE
Ik heb inmiddels diverse pogingen gedaan om MySensors werkende te krijgen maar het is me tot op heden niet gelukt. Die ESP manier klinkt voor mij dan wel weer interessantThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:25:
Grappig, maar je krijgt zo wel een wildgroei aan zelfbouw projectjes haha. Ik ben onlangs begonnen met MySensors, dat is ook erg leuk (Arduino + nRF24L01+ modules). Heb al een temp/hum (DHT22) en een temperatuursensor (DS18B20) gemaakt. Misschien nog een schemer/lux sensor maken een keer. En nog een temperatuurnode met 2x temperatuursensor, kan ik koelvriescombinatie monitoren
Goede voeding van de nRF24 is het sleutelwoord. Als je allemaal 'st=fail' ziet in de output dan gaat het met de voeding waarschijnlijk mis. DC-DC converter (afgeregeld op 3.3V) ertussen en gaan met die banaan. Heeft voor mij het probleem opgelost. Oja en geen fake nRF24L01+ kopen (zo'n zwarte druppel, je wilt ze met vierkant chipje).TravockMD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:34:
[...]
Nice! Ik heb nog diverse modules liggen. Enig idee of er ook een LUX sensor oid van te maken is?
[...]
Ik heb inmiddels diverse pogingen gedaan om MySensors werkende te krijgen maar het is me tot op heden niet gelukt. Die ESP manier klinkt voor mij dan wel weer interessant
Voordeel van MySensors is wel dat het veeeeel zuiniger is, een ESP8266 vreet veel meer stroom. Met wat knutselen kun je met MySensors een node maken die bijna een jaar op 2x AA draait.
Een ESP8266 kan daar nog niet eens een week op draaien vermoed ik.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 12:09 ]
Er komt nog een energiemeter bij en ir node.
Maar nu meteen nieuwsgierig naar de werking icm met de esp8266 modules icm deze sensors.
Ga binnenkort met een esp8266 aan de slag icm mijn Roomba.
Het begint een verslaving te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 30-07-2015 11:46 ]
.
Mijn meter is een Elster (Volgens mij dezelfde als in deze post Jiriki in "Is deze watermeter uitleesbaar?") en zit in een "put" bij de voordeur.
De meterkast staat er 20cm vandaan maar zie het niet zitten om een los stroom/data kabeltje neer te leggen dus zoek een draadloze oplossing.
En je kunt het waarschijnlijk al raden, ik heb geen zin om elke week de put in te duiken om een batterij te verwisselen.
Iemand nog suggesties voor een oplossing?
Met Mysensors of esp8266 en dan op zonne-energie?? (edit: put is binnen zo te lezen) Of anders een battery pack bouwen/kopen met grote capaciteit.TravockMD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:46:
Ik ben nog zoekende naar een manier om mijn watermeter (draadloos) uit te lezen.
Mijn meter is een Elster (Volgens mij dezelfde als in deze post Jiriki in "Is deze watermeter uitleesbaar?") en zit in een "put" bij de voordeur.
De meterkast staat er 20cm vandaan maar zie het niet zitten om een los stroom/data kabeltje neer te leggen dus zoek een draadloze oplossing.
En je kunt het waarschijnlijk al raden, ik heb geen zin om elke week de put in te duiken om een batterij te verwisselen.
Iemand nog suggesties voor een oplossing?
Zon watermeter heb ik ook ongeveer. Ik heb 'm er nog niet opzitten. Ga ik vanavond doen.
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 30-07-2015 11:53 ]
.
En dus is je zwave niet goed..
@ Arjan,
dat lijkt me wel wat, kan niet wachten tot mijn esp binnen is.
JE zou het met een arduino ethernet kunnen doen met een vonets.
Je kunt daar de solarmter op instaleren, die upload mooi naar PVO [ kun je meteen mooie grafieken maken, en die data kun je importen naar .domoticz
5 volt,,,, accu 6 of 12 volt, van een scooter oid en daar een convertortje tussen..
Ik heb ook de solarmeter draaien en meet er ook het water mee.
Met dat water gaat beter dan met een Mysensor waarom weet ik niet maar de waarden zijn een stuk beter.
Nu zou ik dat graag in Domoticz willen bij voorkeur direct maar anders via PVoutput ook prima.
Daar moet je volgens mij voor betalen of zie ik dat verkeerd. Hoe doe jij dat ?
Dylantje2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
@ Mdieli
JE zou het met een arduino ethernet kunnen doen met een vonets.
Je kunt daar de solarmter op instaleren, die upload mooi naar PVO [ kun je meteen mooie grafieken maken, en die data kun je importen naar .domoticz
5 volt,,,, accu 6 of 12 volt, van een scooter oid en daar een convertortje tussen..
Wat kan/moet ik er aan doen?Dylantje2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
@ helstorm mag geen root zijn.
En dus is je zwave niet goed..
chown pi pi uitvoeren op zwcfg_*****db.xml ?
EDIT:
sudo chown pi:pi uitgevoerd op alle 3 de bestanden die van root - root waren.
Tot nu toe lijkt alles nog gewoon te werken
[ Voor 21% gewijzigd door HellStorm666 op 30-07-2015 15:25 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Anoniem: 551631
Ik heb mijn afstandbediening voor de airconditioning draadloos gemaakt

Naja eigenlijk gewoon omgebouwd/aangepast zodat deze door de rfxcom geschakeld kan worden.
Even gepuzzeld maar uiteindelijk een 12V voeding besteld om een aoke relay te voeden + nog een stepdownconverter om van 12V naar 3V te gaan zodat mijn IR afstandbediening ook constant spanning heeft.
Vervolgens de banen van de AB opengeschuurd zodat ik het relays eraan vast kon solderen.
Vervolgens in een lasdoosje 'gelijmd' en klaar was jj.
Was even zoeken hoe hem verder aan te sturen omdat de rfxcom alleen Lighting 5 zend en niet ontvangt.
Maar uiteindelijk werkt die nu ook.
Enige waar ik tegenaan loop is dat domoticz het icoontje nooit aanschakeld. het is een toggle switch dus een keer klikken is aan een keer klikken is uit.
Hoe kan ik dat instellen in domoticz dat ook zichtbaar is of het apparaat uit of aan is?
Plaatjes
http://i.imgur.com/JjzXgdr.jpg
http://i.imgur.com/B2qzVQS.jpg
http://i.imgur.com/nriEkjv.jpg
Edit..... Laat maar zitten hoor ik heb niet zo'n trek om speciaal software te gaan downloaden om plaatjes te kunnen posten.... waarom werkt simpel resizen niet in het tweakers forum? simpel[img=600x500][/img] werkt in elk ander forum. (waar ik op zit tenminste)
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 551631 op 30-07-2015 16:55 ]
Yes, nog een hardware hacker in dit topicAnoniem: 551631 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:00:
Even opscheppen hoor![]()
Ik heb mijn afstandbediening voor de airconditioning draadloos gemaakt.
Naja eigenlijk gewoon omgebouwd/aangepast zodat deze door de rfxcom geschakeld kan worden.
[...]
Het relais is een 433Mhz versie die dan het knopje op je airco remote 'indrukt' ?
Dat witte doosje is een 230V > 12V voeding? Vertrouw je dat? Ik vind die dingen nogal spannend, qua brandveiligheid zijn ze vaak niet echt fantastisch

En die snoeren hadden wel wat korter gekund toch
Was het niet handiger geweest om voor dit projectje een cheapo remote te kopen? Die dingen zijn er al vanaf $3... ongelofelijk maar waar: http://forum.mysensors.or...ontrol-work-in-progress/1
Om de status van je airco uit te lezen is dit wel geinig: http://forum.mysensors.or...g-state-monitoring-sensor (al had ik zelf gewoon met een optocoupler het signaal van het LEDje in de airco afgetapt)
P.S. Zou je de plaatjes even willen verkleinen (max. 500 breed ofzo) en opnieuw uploaden? Ze zijn nu nogal huge, niet echt fijn om op telefoon te bekijken.
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 16:18 ]
Anoniem: 551631
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:12:
[...]
Yes, nog een hardware hacker in dit topicIk heb een tijdje terug dit gemaakt: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" om m'n bedrade deurbel en intercombel om te zetten naar een draadloos signaal wat de RFXCOM kan oppikken (net andersom dus).
Het relais is een 433Mhz versie die dan het knopje op je airco remote 'indrukt' ?
Ja dat klopt
Dat witte doosje is een 230V > 5V voeding? Vertrouw je dat? Ik vind die dingen nogal spannend, qua brandveiligheid zijn ze vaak niet echt fantastisch
Nee de 230 naar 12v is de adapter die in de muur zit (aan het einde van het zwarte draad die je weg ziet lopen van het kastje. Dat witte blokje gaat van 12V naar 3V om de originele AB te voeden.
En die snoeren hadden wel wat korter gekund toch?Ja inderdaad ja... heb het echt net 10 min. af moet het nog een beetje finetunen. dat inschatten gaat me nooit zo goed af dus dan maar liever te lang dan te kort. zoieso is dat zwarte draadje de antenne van het relaisboard.
Was het niet handiger geweest om voor dit projectje een cheapo remote te kopen? Die dingen zijn er al vanaf $3... ongelofelijk maar waar: http://forum.mysensors.or...ontrol-work-in-progress/1Nehh ik gebruikte de originele AB nooit. het is een semi mobiele airconditioning. dus druk net zo snel op de knop op het apparaat als dat ik de AB pak.
Kortom deze had ik al en van zo'n chinese moet je altijd maar weer afwachten dat hij werkt.
Om de status van je airco uit te lezen is dit wel geinig: http://forum.mysensors.or...g-state-monitoring-sensor (al had ik zelf gewoon met een optocoupler het signaal van het LEDje in de airco afgetapt)mmm ga ik eens induiken is idd ook wel interessant om erbij te hebben.
Maar mijn vraag gaat niet zozeer over de AC maar een setting in domoticz. de schakelaar staat ingesteld als on/off dan zou hij toch al toggle moeten zijn? het icoon blijft bij mij nu grijs hoevaak ik ook schakel. zonder feedback van een externe zender is dit voorlopig mijn enige optie om te zien of de AC aan of uit is.
P.S. Zou je de plaatjes even willen verkleinen en opnieuw uploaden? Ze zijn nu nogal huge, niet echt fijn om op telefoon te bekijken.Ik kreeg de melding ook al te zien. ga even kijken hoe ik dat ga doen, heb namelijk geen photoshop achtig iets op mijn pc (doe ik nooit)
Voorbeeld small thumbnail met link / linked bbcode: (klikbaar)

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 30-07-2015 17:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat is gelukt?:
-Aansturen van ESP Dev boardje met ESPEasy en Domoticz
-Schakelen van relais vanuit de browser en vanuit domoticz
-Extra relaisboardje met 4 relais aangesloten (werkt, maar bordje is 5v en schakel nu met 3.3v. Experts zeggen dat dat niet goed is)
-Feedback teruggegeven aan Domoticz over status schakelaar
-Aansturen onboard leds/zoemer vanuit domoticz
-Feedbackcode aan de browser teruggeven
-Temperatuur en luchtvochtigheid doorgeven aan domoticz
Al met al, erg hoopgevend en een superflexibele omgeving.
To do:
-Alle waarden weergeven in overzichtelijke webinterface
-Vanuit de browser de functie van een pin bepalen
-Analoge input lezen
Wat heb ik nu:
-ESP8266 Devboard + 4 channel relaisbord (kosten +-15 euro)
Wat kan ik nu:
Via Wifi:
-5 apparaten schakelen met feedback
-Temperatuur+luchtvochtigheid meten
-3 digitale inputs over
-1 analoge input over
Wat ik ermee wil doen:
Zwembadpomp kan via zonnepanelen of alleen via het filter pompen. Hiervoor heb ik 2 temp sensoren(1 in bad, 1 op het dak bij panelen), 1 pomp, 1x 220v ventiel dicht, 1x 220v ventiel open die op elkaar aangesloten moeten worden en slim moeten samenwerken. Domoticz moet weten wat de status van de pomp/ventiel/sensoren is.
[ Voor 4% gewijzigd door alberthakvoort op 30-07-2015 20:56 ]
Ik heb hetzelfde type maar mij hier niet aan gewaagd. plus het feit dat ik er geen kabel naar toe kan leggen. heb op het mainboard manuele schakelaar los gekoppeld en hier een kaku 3weg schakelaar ingezet.alberthakvoort schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:53:
Heeft er iemand al een poging gedaan om een Zehnder/Stork ComfoAir (WHR 930) via de RJ45 (serieel rs232/rs485?) aan te sturen?
Dat is ook een oplossing natuurlijk, maar lijkt wel wel cool om ook alle gegevens te kunnen uitlezen.. En eventuele storingsmeldingenDARKLORD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:04:
[...]
Ik heb hetzelfde type maar mij hier niet aan gewaagd. plus het feit dat ik er geen kabel naar toe kan leggen. heb op het mainboard manuele schakelaar los gekoppeld en hier een kaku 3weg schakelaar ingezet.
Betalen ik ben een echte NLer...Herman1550 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:27:
Hoi Dylantje2
Ik heb ook de solarmeter draaien en meet er ook het water mee.
Met dat water gaat beter dan met een Mysensor waarom weet ik niet maar de waarden zijn een stuk beter.
Nu zou ik dat graag in Domoticz willen bij voorkeur direct maar anders via PVoutput ook prima.
Daar moet je volgens mij voor betalen of zie ik dat verkeerd. Hoe doe jij dat ?
[...]
Als je bij mijn Pvo kijk upload ik mijn hele meterkast:
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=15321&sid=19520
Alles met 1 solarmeter, van Harold....
Ik heb verschillende sids in PVo, waarbij ik de boel wel een beetje fles.
Als je weet hoe de solarmeter werkt, gat het om de V5. daar krijg je de mooiste grafieken mee.
En de waardes waarbij je over meerdere jaren eea kunt lezen, weer regen enz enz , verbruik.
dus ik heb een pulsteller op mijn watermeter zitten, die upload als zijnde pv opbrengst :-)
En deze waarde haal ik weer binnen bij Domoticz.
Dit werk perfect, en heeft als voordeel dat ik bij PVo mooiere grafieken krijg.[ en als Domoticz een keer crasht oid alles toch nog bij PVo blijft staan...
En die grafieken
geven me inzicht in het verbruik van gas,water, stroom., opbrengst, en verbruik
Arjandijk,arjandijk162 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:06:
Een tijdje verder gewerkt met de ESP8266 Devboard, behoorlijk aan de ESPEasy code zitten sleutelen (zonder echte programeerervaring, dus nog niet heel netjes) en ik ben een hoop wijzer. Is echt supergemakkelijk om hiermee te werken.
Wat is gelukt?:
-Aansturen van ESP Dev boardje met ESPEasy en Domoticz
-Schakelen van relais vanuit de browser en vanuit domoticz
-Extra relaisboardje met 4 relais aangesloten (werkt, maar bordje is 5v en schakel nu met 3.3v. Experts zeggen dat dat niet goed is)
-Feedback teruggegeven aan Domoticz over status schakelaar
-Aansturen onboard leds/zoemer vanuit domoticz
-Feedbackcode aan de browser teruggeven
-Temperatuur en luchtvochtigheid doorgeven aan domoticz
Al met al, erg hoopgevend en een superflexibele omgeving.
To do:
-Alle waarden weergeven in overzichtelijke webinterface
-Vanuit de browser de functie van een pin bepalen
-Analoge input lezen
Wat heb ik nu:
-ESP8266 Devboard + 4 channel relaisbord (kosten +-15 euro)
Wat kan ik nu:
Via Wifi:
-5 apparaten schakelen met feedback
-Temperatuur+luchtvochtigheid meten
-3 digitale inputs over
-1 analoge input over
Wat ik ermee wil doen:
Zwembadpomp kan via zonnepanelen of alleen via het filter pompen. Hiervoor heb ik 2 temp sensoren(1 in bad, 1 op het dak bij panelen), 1 pomp, 1x 220v ventiel dicht, 1x 220v ventiel open die op elkaar aangesloten moeten worden en slim moeten samenwerken. Domoticz moet weten wat de status van de pomp/ventiel/sensoren is.
Ontwikkel je espeasy ?
Dit is wat ik zoek om Pelletkachel te tweaken

Hoe moet ik die 5 schakelingen zien? zijn dit analoge?[ wat schakel je? ]
Kan ik bijvoorbeeld ook een drukknop oid hier aan hangen? Schakelt die dan aan/uit in domoticz?
Ik zit te denken aan een paar drukknop oid, zodat ik kan zien hoeveel pellets er in mijn buffer ziiten.
Als ik Domoticz deze schakelers in kan stellen met een notificatie, dan bij 5%, schat de pellets zijn bijna op... [ of mooier een app naar haar toe want die mist ze nooit:-) ]
Kan ik er ook een potentiaal vrjje schakeling mee maken? En hoeveel?
Wat kan ik aan digitale inputs hangen?
Werkt eigenlijk alles van arduino uit China op dit systeem?
Foto's??

[ Voor 5% gewijzigd door Dylantje2 op 30-07-2015 23:46 ]
Ik ben espeasy pas een paar dagen geleden tegen gekomen. Ontwikkelaar is Nederlands, maar weet ik niet. Ik heb alleen wat code aanpassingen gemaakt.[b]Dylantje2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:35
Arjandijk,
Ontwikkel je espeasy ?
Dit is wat ik zoek om Pelletkachel te tweaken[ ik heb zo'n bordje besteld. ]
![]()
![]()
Hoe moet ik die 5 schakelingen zien? zijn dit analoge?[ wat schakel je? ]
Kan ik bijvoorbeeld ook een drukknop oid hier aan hangen? Schakelt die dan aan/uit in domoticz?
Ik zit te denken aan een paar drukknop oid, zodat ik kan zien hoeveel pellets er in mijn buffer ziiten.
Als ik Domoticz deze schakelers in kan stellen met een notificatie, dan bij 5%, schat de pellets zijn bijna op... [ of mooier een app naar haar toe want die mist ze nooit:-) ]
Kan ik er ook een potentiaal vrjje schakeling mee maken? En hoeveel?
Wat kan ik aan digitale inputs hangen?
Werkt eigenlijk alles van arduino uit China op dit systeem?
Foto's??
Aan digitale poorten hang je een relais of een digitale sensor (bijv dht11) die zijn data in bits en bytes ipv weerstand doorgeeft. Een hoop Arduino sensoren zijn analoog, de esp8266 heeft er maar 1, maar die zijn met een goedkoop chipje toe te voegen. Drukknop kan op een digitale schakelaar. Foto's wellichts als het project af is.
[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 31-07-2015 00:27 ]
http://i.imgur.com/TRENKve.jpg
Alleen "jammer" van die logge Arduino. Nog maar een esp8266 besteld en kijken of ik icm usb uart het compacter kan maken.
Had deze uno's nog liggen. Voordeel is wel dat ie meteen in een kastje zit.
@arjandijk
De ontwikkelaar is van de Nodo domotica. Dat was mijn vorige systeem. Even kijken op het forum daar wellicht dat daar meer info staat?
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2015 08:57 . Reden: Graag afbeelding verkleinen om dit topic leuk te houden voor mobiele bezoekers ]
.
Geen idee of het zou kunnen praten met RFXCom maar iig zitten er wat interessante sensortoepassingen in de video.
Pffffarjandijk162 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:40:
Nu ik toch bezig ben met goedkope sensorhardware Dit is een geinig project om hele simpele energiezuinige sensors te maken.
Geen idee of het zou kunnen praten met RFXCom maar iig zitten er wat interessante sensortoepassingen in de video.
[video]
Ik kan het allemaal niet meer bijhouden.
Maar als dit ook nog eens zou werken...
Hang ik mijn hele huis vol sensoren.
Moet ik dan zwave sensoren en controllers kopen en die aan elkaar koppelen of is er een alles in een oplossing voor? Of een niet zwave sensor aan een controler?
Je bent een tweaker toch! Je moet zelfs je vrouw vol hangen met sensoren
Ze heeft al zo veel piercingen dat ze af gaat op schiphol..grote_oever schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:12:
[...]
Je bent een tweaker toch! Je moet zelfs je vrouw vol hangen met sensoren
Maar ja een trace her pfone staat op mijn wishlist.
En Goole traced alle telefoon dat is dus simpel..
Maar ja hoe krijg je dat weer zichtbaar in icm met mijn zoontjes en 1 scherm in je domotica..
Die pillendoos sensor is erg handig, voor de wat ouder die last hebben van dementie..... Aan het intranet hangen en direct een sms sturen voor als het vergeten wordt.arjandijk162 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:40:
Nu ik toch bezig ben met goedkope sensorhardware Dit is een geinig project om hele simpele energiezuinige sensors te maken.
[video]
Een Zwave PIR kopen en deze schakelaar: is het goedkoopste. Let op, Zwave PIRS gaan snel richting de 40 euro of meer ps.NoMoreMusic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:56:
Ik wil een aantal buiten lampen voorzien van sensoren zodat ze aangaan op het moment dat er iemand in de buurt komt. Maar ook dat ik ze aan kan doen op het moment dat ik dat wil. Vraag me af wat de beste en meest betaalbare zwave oplossing daarvoor is.
Moet ik dan zwave sensoren en controllers kopen en die aan elkaar koppelen of is er een alles in een oplossing voor? Of een niet zwave sensor aan een controler?
Ik zou voor de lamp zelf voor Hue gaan, maar dat systeem heb ik al. Je kunt dan Livingwhites gebruiken van 20 euro stuk.
En die vervolges een koud biertje tapt en biterballen in de frituurpan gooit?24zeven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:24:
Wie weet er nog een leuke 'sensor' die vliegen (& mothen & fruitvliegen) uit de lucht schiet en direct ook meet/logt waar de vliegen zich bevonden en op welk tijdstip de grootste concentratie is.
Zo'n sensor zoek ik namelijk ook nog..
Dat heet echtgenoot ...BizzieBis schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
En die vervolges een koud biertje tapt en biterballen in de frituurpan gooit?
Zo'n sensor zoek ik namelijk ook nog..
Toch?
Waarschijnlijk wel.
Moet je enorm mee oppassen overigens! De hoeveelheid sensoren die daar opzitten is bijna ontelbaar en de manieren om de verschillende soorten data te beoordelen en interpreteren liggen per gebruiker VER uit elkaar.
Menig tweaker gaat hierbij de mist in....
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Kun je dat niet afvangen met een event of LUA scriptKraz schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Waarschijnlijk wel.
Moet je enorm mee oppassen overigens! De hoeveelheid sensoren die daar opzitten is bijna ontelbaar en de manieren om de verschillende soorten data te beoordelen en interpreteren liggen per gebruiker VER uit elkaar.
Menig tweaker gaat hierbij de mist in....

Zie voor meer info:
http://domoticz.com/forum...17&t=6073&start=20#p50124
Leuk speelgoed weer
Het scriptje opgeslagen als een .sh bestand in /home/pi/domoticz/scripts/bash en chmod 777
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh SnapFile=$TempFileDir"snapshot.jpg" curl --user pi:*wachtwoord* wget -O - http://*ipdomotica*:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 > $SnapFile sleep 2 curl -s -X POST "https://api.telegram.org/bot*nummer*:*key*/sendPhoto" -F chat_id=*key* -F photo="@$SnapFile" |
Vervolgens een virtuele Push on button aangemaakt genaamd "StuurFoto" met de actie
1
| script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/deurbel.sh |
En het volgend event aangemaakt, wat tevens ook mij hue lampen laat knipperen en de sonos pauzeert.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Het zijn 2 verschillende Sonos speakers. En het is geen 10 min maar 10 seconden.CRXDelSol schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:06:
Waarom de Sonos twee maal uit en na 10 min weer aan doen?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Heeft iemand een idee hoe ik dit met Lua kan 'bufferen' ? Zodat 3x drukken binnen 10s maar als één keer gezien wordt?
Ah okee. Verkeerd gelezen :-)robbinonline schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:11:
[...]
Het zijn 2 verschillende Sonos speakers. En het is geen 10 min maar 10 seconden.
Dit is meer ontdenderen dan bufferen, maar kun je niet een tweede (virtuele) deurbel schakelen vanuit je LUA script, en dit alleen doen als de laatste keer activiteit van de eerste deurbel meer dan 10 seconden geleden is met behulp van 'otherdevices_lastupdate['Deurbel1']'ThinkPadd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:44:
Over deurbel gesproken, ik krijg (met mijn zelf geknutselde relais-afstandsbediening oplossing) voor elke keer aanbellen een signaal binnen op de RFXCOM.
Heeft iemand een idee hoe ik dit met Lua kan 'bufferen' ? Zodat 3x drukken binnen 10s maar als één keer gezien wordt?
Thanks, dat klinkt wel logisch opzich. Maar ik wil niet dat ik pas veel later een melding krijg, dat moet gewoon instant blijven. Eigenlijk wil ik dus 1x een melding krijgen en dan voor xx seconden de overige triggers negeren.RudolfR schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:28:
[...]
Dit is meer ontdenderen dan bufferen, maar kun je niet een tweede (virtuele) deurbel schakelen vanuit je LUA script, en dit alleen doen als de laatste keer activiteit van de eerste deurbel meer dan 10 seconden geleden is met behulp van 'otherdevices_lastupdate['Deurbel1']'
Hoe moet ik dit eigenlijk interpreteren?
Als je 4-6 m/s uitzet dan zie je ineens 2-4 m/s en lager erbij komen?

👉🏻 Blog 👈🏻
Wanneer de 4-6 m/s actief is, waarvan de frequency +20% is, is de frequency van de overige selecties in verhouding een stuk kleiner (zo klein dat ze nauwelijks of niet zichtbaar zijn). Haal je de overheersende waarde 4-6 m/s weg, dan wordt de schaal aangepast om de verhoudingen tussen de resterende waarden (die oplopen tot max. 1,5%) beter weer te geven.

👉🏻 Blog 👈🏻
Fancy.....ThinkPadd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:20:
Ben aan het knutselen om een Ubiquiti mPower Wi-Fi smartplug in Domoticz te krijgen, lukt al aardig
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie voor meer info:
http://domoticz.com/forum...17&t=6073&start=20#p50124
Leuk speelgoed weer
Dus werkt goed? En mist geen schakelingen? [ goedkoper dan Zwave.. ]
Voor zover ik heb gelezen moet je deze zelf compilen met Ubuntu.tcviper schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:01:
Ligt het nu aan mij of werkt "Check for updates" Niet meer sinds die sourceforge bug van een paar weken geleden? Ik blijf zitten op build 2657. Enig idee? (Heb beta aangevinkt).
Denk dat de bèta nog niet is vrij gegeven?
.
Ik weet niet of jij iets ander draait?wackidth schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:28:
[...]
Voor zover ik heb gelezen moet je deze zelf compilen met Ubuntu.
Denk dat de bèta nog niet is vrij gegeven?
https://sourceforge.net/projects/domoticz/files/
Maar je hebt de laatste /..... [ of zie ik mis? ]

Volgens de commit browser zouden we al op 2661 kunnen/moeten zitten?Dylantje2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:55:
[...]
Ik weet niet of jij iets ander draait?
Maar je hebt de laatste /..... [ of zie ik mis? ]![]()
![]()
http://sourceforge.net/p/domoticz/code/commit_browser
En als je een tweede virtual switch gebruikt met een interval van 10 sec dat hij van On naar Off springt.ThinkPadd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:22:
[...]
Thanks, dat klinkt wel logisch opzich. Maar ik wil niet dat ik pas veel later een melding krijg, dat moet gewoon instant blijven. Eigenlijk wil ik dus 1x een melding krijgen en dan voor xx seconden de overige triggers negeren.
Dan kun je als er aangebeld wordt deze switch meenemen in je LUA en zal hij alleen een melding sturen als Deurbel = On en Switch = Off als er op de deurbel wordt gedrukt en de switch On is.
Beetje in dezelfde lijn als RudolfR maar net iets anders.
Heb de tips van Dylantje2 uitgevoerd maar dat mocht niet baten. Wel werken mijn greenwave / Nuon smartplugs al een aantal dagen probleemloos. Dus het werkt al wel beter. Misschien is het toch nodig om een sterker netwerk te bouwen met meerdere z-wave nodes.

Werkt prima. Schakelen via Domoticz nog niet geprobeerd, gaat mij voornamelijk om het uitlezen van energieverbruik. Maar schakelen gaat denk ik een stuk beter dan 433Mhz. Ik kan hier immers ook de status opvragen en zolang de plug nog niet aangeeft dat hij aan staat, gewoon nog een keer het commando sturen om hem aan te zetten.Dylantje2 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:53:
[...]
Fancy.....
Dus werkt goed? En mist geen schakelingen? [ goedkoper dan Zwave.. ]
Ik snap je. Is ook nog een idee, al is het idee van RudolfR wat compacter.MikeOO schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:18:
[...]
En als je een tweede virtual switch gebruikt met een interval van 10 sec dat hij van On naar Off springt.
Dan kun je als er aangebeld wordt deze switch meenemen in je LUA en zal hij alleen een melding sturen als Deurbel = On en Switch = Off als er op de deurbel wordt gedrukt en de switch On is.
Beetje in dezelfde lijn als RudolfR maar net iets anders.
Zolang je druppels hebt werkt het niet goed.jjust schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:34:
Hierbij een update van mijn Z-wave network. Helaas ziet het netwerk er nog hetzelfde uit.
Heb de tips van Dylantje2 uitgevoerd maar dat mocht niet baten. Wel werken mijn greenwave / Nuon smartplugs al een aantal dagen probleemloos. Dus het werkt al wel beter. Misschien is het toch nodig om een sterker netwerk te bouwen met meerdere z-wave nodes.
[afbeelding]
Geen enkel node heeft connectie met je controller...
Zet alle groepen eens in 1..
Remove en leer een device eens opnieuw.
En check je zwcfg regelmatig.
start-stop je usb zwave stick af en toe in hardware
Ik zie toch echt http://sourceforge.net/p/domoticz/code/commit_browser build 2661Dylantje2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:55:
[...]
Ik weet niet of jij iets ander draait?
Maar je hebt de laatste /..... [ of zie ik mis? ]![]()
![]()
Update zo te zien is de update nu wel beschikbaar
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 02-08-2015 14:31 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Je zou denken dat geen van de nodes connectie heeft met de controller. Dit is echter wel het geval. Ik kan alle nodes schakelen. Ook krijg ik van alle nodes informatie over het stroomverbruik. Dus ze hebben wel connectie met de controller anders zou ik dit allemaal niet zien dan wel kunnen. Het lijkt er alleen op dat ik het totaal verbruik niet meer ontvang. Maar goed zonder kan ik ook leven zolang ik het huidige verbruik maar kan zien en kan schakelen. Ik laat het voorlopig zo.Dylantje2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:00:
[...]
Zolang je druppels hebt werkt het niet goed.
Geen enkel node heeft connectie met je controller...
Zet alle groepen eens in 1..
Remove en leer een device eens opnieuw.
En check je zwcfg regelmatig.
start-stop je usb zwave stick af en toe in hardware
Vorige week heb ik al alle nodes geexclude en opnieuw geinclude. Blijft niet bezig.
Ik heb exact hetzelfde sinds het begin van mijn Domotica-bezigheden en heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met schakelen van hardware.jjust schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:53:
[...]
Je zou denken dat geen van de nodes connectie heeft met de controller. Dit is echter wel het geval. Ik kan alle nodes schakelen. Ook krijg ik van alle nodes informatie over het stroomverbruik. Dus ze hebben wel connectie met de controller anders zou ik dit allemaal niet zien dan wel kunnen. Het lijkt er alleen op dat ik het totaal verbruik niet meer ontvang. Maar goed zonder kan ik ook leven zolang ik het huidige verbruik maar kan zien en kan schakelen. Ik laat het voorlopig zo.
Vorige week heb ik al alle nodes geexclude en opnieuw geinclude. Blijft niet bezig.Ze staan trouwens allemaal al in groep 1.
Don't fix what ain't broken.....
Als er een aanpassing is in de SVN, wil dit nog niet zeggen dat er een nieuwe beta versie uit is gekomentcviper schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:36:
[...]
Ik zie toch echt http://sourceforge.net/p/domoticz/code/commit_browser build 2661
Update zo te zien is de update nu wel beschikbaar
Dit is en blijft een handmatige actie/controlle.
mogelijk in de toekomst via github een nightly build... maar dit zou ik alleen op een test systeem draaien
Ik ben maar kort Domticz gebruiker en ik ben onder de indruk. Mooi product. Maar klopt het dat de stables releases relatief lange periodes overbruggen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit topic is gesloten.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door