Wat je zoekt is een average lux virtual switch. Script iedere minuut laten lopen en in uservars de laatste standen bijhouden en average uitrekenen. Dan heb je een regelbare vertraging in beide richtingen (lux stijgend of dalend) die vlekkeloos werkt en aan de hand van die switch kun je screens sturen.Brutuss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:51:
Ik heb momenteel een mooi LUA script draaien welke de screens regelt. Ik heb er onder andere in verwerkt:
- Buienradar voorspelling
- Windsneldheid (Weather Underground)
- Windvlaag (Weather Underground)
- Lux waarde (Fibaro Motion sensor)
- Temperatuur (Weather Underground)
- Manual Override
- Privacy mode (in de avond 50% omlaag)
Nu werkt dit allemaal prima maar wil graag nog een ding voor elkaar krijgen.
Als ik het LUX gedeelte uit het script haal krijg ik samengevat het onderstaande script:
(Let op dit script zal niet werken omdat de weer data niet wordt verkregen).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 commandArray = {} time = os.date("*t") minutes = time.min + time.hour * 60 sLUX = tonumber(otherdevices_svalues['Lux Buiten']) if (otherdevices['Screen Groot'] == 'Open' and sRain_corrected < 1 and sWeatherTemp > 15.0 and sLUX > 20000 and sWindSpeed < 20 and sWindGust < 60) then print ('De zon schijnt --> Screens gaan omlaag') commandArray['SendNotification']='Screens#De zon schijnt --> Screens gaan omlaag' commandArray['Scene:Screens 100%']='On' end if tonumber(otherdevices_svalues['Screen Groot']) > 5 and sLUX < 8000 then print('<b style="color:red">De zon verdwijnt '.. sLUX ..'Lux --> Screens gaan omhoog</b>') commandArray['SendNotification']='Screens#De zon verdwijnt '.. sLUX ..'Lux --> Screens gaan omhoog' commandArray['Scene:Screens 0%']='On' end return commandArray
Wat dus nu gebeurd is dat als het licht sterk genoeg is (20000 Lux) gaan meteen de screens omlaag.
is het licht te zwak gaan ze meteen omhoog. Zou hierna het licht weer sterk zijn gaan ze weer omlaag. Dit is natuurlijk niet wenselijk.
Wat ik dan ook graag zou willen is een soort counter. Als de lux boven de 20000 komt moet er eerst gekeken worden of dit voor de komende 5 minuten ook zo blijft... Hierna mogen de screens pas omlaag gaan. Maar als in de tussentijd de lux weer gedaald is mogen ze niet omlaag gaan.
Andersom dan het zelfde.
EDIT: Ik was zelf aan het denken aan een virtual switch met een in en uitschakelvertraging. Maar volgens mij als je deze triggert zal hoe dan ook de switch aan of uit gaan na de ingestelde vertraging. Dat zal niet gaan werken. Je kunt deze actie namelijk niet annuleren.
Kan iemand mij een zet in de goede richting geven?
Hoe kan ik deze variant het beste aanpakken?
Dit is dus een lichtschakelaar en stopcontact in 1 waarbij het stopcontact continue stroom moet blijven geven.

Ik heb nog wel een KAKU AWMR-230 liggen maar volgens mij gaat dat hier niet werken. Moet ik dan achter zwart iets schakelen? Moet ik toch weer naar het plafond/de lamp zelf toe?
Dit is dus een lichtschakelaar en stopcontact in 1 waarbij het stopcontact continue stroom moet blijven geven.

Ik heb nog wel een KAKU AWMR-230 liggen maar volgens mij gaat dat hier niet werken. Moet ik dan achter zwart iets schakelen? Moet ik toch weer naar het plafond/de lamp zelf toe?

šš» Blog šš»
Gaat niet lukken met die schakelaar denk ik. EƩn kant zit namelijk sowieso doorverbonden, de andere kant niet (daar zit de draad naar je lamp aan). Maar die KaKu zender mag geen 230V hebben, dus is lastig.
Het zou met een relais kunnen. Schakelaar maakt stroomkring, relais schakelt aan en maakt verbinding. Maar echt handig is het niet. Je zou ook de schakelaar kunnen laten vervallen en zo'n KaKu wandzender kunnen kopen (met batterijen erin).
Het zou met een relais kunnen. Schakelaar maakt stroomkring, relais schakelt aan en maakt verbinding. Maar echt handig is het niet. Je zou ook de schakelaar kunnen laten vervallen en zo'n KaKu wandzender kunnen kopen (met batterijen erin).
Ok, bedankt. Ik denk dat ik idd de schakelaar laat vervallen en er alleen een stopcontact van maak. En dan weer een ACD-1000 in het lichtpunt en dan schakelen via een bewegingsmelder via bv. http://www.klikaanklikuit...ewegingsmelder-awst-6000/.
Het is nl. in het washok dus wel handig zo.
šš» Blog šš»
Verwijderd
Je kunt ook kijken of je het pootje tussen het stopcontact en schakelaar eruit kunt knippen.kraades schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:20:
Ok, bedankt. Ik denk dat ik idd de schakelaar laat vervallen en er alleen een stopcontact van maak. En dan weer een ACD-1000 in het lichtpunt en dan schakelen via een bewegingsmelder via bv. http://www.klikaanklikuit...ewegingsmelder-awst-6000/.
Een optie om al je mappen te back-uppen naar een netwerkschijf.
Handig voor al je custom aangepaste mappen...
https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_of_xxx
Please check..
Please check..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik ben nu pas zover dat ik via de lichtknop mijn relay kan schakelen en de status wordt geupdate in Domoticz. Nu nog programmeren dat wanneer ik in Domoticz de switch omzet de relay wordt geschakeld. Maar tot nu toe doet mijn ESP niks anders dan crashen met vreemde tekens dus het wordt vervolgd zullen we maar zeggenAIXGOD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:08:
[...]
Hey, dat is cool, wil je delen wat je hebt gemaakt?
Ik heb een tijdje terug gepost hoe je met zo'n ding een motion detector maakt.
Leuke bezigheid voor de zondagmiddag, een aangepaste MOTD als je via SSH inlogt:

http://domoticz.com/forum...ic.php?f=23&t=6738#p49676

http://domoticz.com/forum...ic.php?f=23&t=6738#p49676
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2015 16:45 ]
Bedankt voor het meedenken.UltraSub schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:58:
[...]
Wat je zoekt is een average lux virtual switch. Script iedere minuut laten lopen en in uservars de laatste standen bijhouden en average uitrekenen. Dan heb je een regelbare vertraging in beide richtingen (lux stijgend of dalend) die vlekkeloos werkt en aan de hand van die switch kun je screens sturen.
Ik heb het bijbehorende topic gevonden op het Domoticz forum.
Ik heb de code iets veranderd zodat deze werkt in mijn eigen omgeving:
script_time_avarage.lua:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| commandArray = {} L1 = uservariables['Lux Gemiddeld 1'] L2 = uservariables['Lux Gemiddeld 2'] L3 = uservariables['Lux Gemiddeld 3'] LN = otherdevices_svalues['Lux Buiten'] t1 = os.time() u1 = uservariables_lastupdate['Lux Gemiddeld 1'] year = string.sub(u1, 1, 4) month = string.sub(u1, 6, 7) day = string.sub(u1, 9, 10) hour = string.sub(u1, 12, 13) minutes = string.sub(u1, 15, 16) seconds = string.sub(u1, 18, 19) t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds} difference = (os.difftime (t1, t2)) if difference > 60 then a = LN + L1 + L2 + L3 a = a/4 a = math.floor(a + .5) commandArray['Variable:Lux Gemiddeld'] = tostring(a) commandArray['Variable:Lux Gemiddeld 1'] = LN commandArray['Variable:Lux Gemiddeld 2'] = tostring(L1) commandArray['Variable:Lux Gemiddeld 3'] = tostring(L2) print('Current LUX value is: ' .. LN .. ' and average is ' .. a ..' Diff ' .. difference) print('Passing svalue only - Average is ' .. a) end return commandArray |
Dit werkt tot nu toe goed
Heeft denk ik iets te maken met het tijd gedeelte... ?
code:
1
2
| t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds} difference = (os.difftime (t1, t2)) |
En hoe is dit eventueel aan te passen? Wil het wellicht nog wat langer zetten.
Wederom bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Brutuss op 26-07-2015 19:28 ]
Uhm, die had je er toch al opstaan? Ik zie hem nu twee keer bij de wiki terug komen.Dylantje2 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:17:
Een optie om al je mappen te back-uppen naar een netwerkschijf.
Please check..
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Ziet er mooi uit. Ik hoop alleen dat er ook een backup is die niet gebruik maakt van FTP, maar gewoon van SMB share.
Hier eentje met nfs:grote_oever schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:56:
Ziet er mooi uit. Ik hoop alleen dat er ook een backup is die niet gebruik maakt van FTP, maar gewoon van SMB share.
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Maar je kunt er ook een cifs/smb mount van maken (in fstab).
šš» Blog šš»
Nope zijn 2 verschillendegrote_oever schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:56:
[...]
Uhm, die had je er toch al opstaan? Ik zie hem nu twee keer bij de wiki terug komen.
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
De 1 maakt een backup van je db waar al je devices enz enz in staan.
De ander kun je een backup maken van script map, of van je custom webpage map enz enz
Zijn echt 2 verschillen
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Iemand eraving met ESP8266 WiFi module, om hem "gewoon" als een aan/uit schakelaar zichtbaar te krijgen in Domoticz.
Blijf stoeien met mijn pelletkachel, en als die WiFi model gewoon te maken als als een soort spanningloze aan uit. [ reetswichts als ik het goed heb] ,ga ik mijn pelletkachel hopelijk schakelen [ of het gaat me ā¬100 kosten
om hm te laten repareren]
Maar wie waagt wie niet..
Blijf stoeien met mijn pelletkachel, en als die WiFi model gewoon te maken als als een soort spanningloze aan uit. [ reetswichts als ik het goed heb] ,ga ik mijn pelletkachel hopelijk schakelen [ of het gaat me ā¬100 kosten
Is het niet handig om dit te combineren naar ƩƩn script? Heb je gelijk een compleet script, welke je kunt uploaden via FTP.
Andere vraag, hoe houden jullie in dat gaten of domoticz nog draait? Doen jullie dat met:
Wachtdog: http://www.domoticz.com/w...the_raspberry_pi_watchdog
Monit: http://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz
Ik ben bezig met een lichtschakelaar (zie een stukje omhoog) en ik denk dat het deel van mijn code ook wel handig is voor jou. De code staat op GithubDylantje2 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:53:
Iemand eraving met ESP8266 WiFi module, om hem "gewoon" als een aan/uit schakelaar zichtbaar te krijgen in Domoticz.
Blijf stoeien met mijn pelletkachel, en als die WiFi model gewoon te maken als als een soort spanningloze aan uit. [ reetswichts als ik het goed heb] ,ga ik mijn pelletkachel hopelijk schakelen [ of het gaat me ā¬100 kostenom hm te laten repareren]
De loop in switches.lua met id 2 is de loop die schakelt wanneer er een signaal vanuit Domoticz komt. Daarnaast is er nog het bestand script_device_Zolder_links.lua dat het script bevat voor het Dummy device in Domoticz.
Op GPIOpin3 en GPIOpin4 heb ik een relay zitten en die schakelt dan in mijn geval de verlichting aan en uit. Ik denk dat dit stuk code je wel een aardig handvat geeft om aan de gang te gaan met je kachel
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.
Ziet een van jullie trouwens wat er niet goed gaat bij mijn switches.lua? De beide delen (schakelen met knoppen en schakelen vanuit Domoticz) werken los van elkaar. Maar wanneer ik ze samenvoeg werkt het niet, ik denk dat het te maken heeft met de TCP server die dan gestopt moet worden maar ik krijg mijn hoofd er niet omheen.
Ik heb nog geprobeerd om de GPIO pinnen te schakelen in een extra loop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| tmr.alarm(3, 100, 1, function() if Switch0 == "Off" then gpio.write((GPIOpin3),gpio.LOW) -- print ("SWITCHED Switch0 OFF") end if Switch0 == "On" then gpio.write((GPIOpin3),gpio.HIGH) -- print ("SWITCHED Switch0 ON") end if Switch1 == "Off" then gpio.write((GPIOpin4),gpio.LOW) -- print ("SWITCHED Switch1 OFF") end if Switch1 == "On" then gpio.write((GPIOpin4),gpio.HIGH) -- print ("SWITCHED Switch1 ON") end end ) |
Maar dat hielp ook niet, de ESP crasht met een paar rare tekens en start dan weer op.

Iemand een idee waar ik overheen kijk? Sowieso als iemand verbeterpunten ziet hou ik mij aanbevolen het is mijn eerste keer programmeren in Lua en op de ESP8266
MMMwilmardo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Ik ben bezig met een lichtschakelaar (zie een stukje omhoog) en ik denk dat het deel van mijn code ook wel handig is voor jou. De code staat op Github
De loop in switches.lua met id 2 is de loop die schakelt wanneer er een signaal vanuit Domoticz komt. Daarnaast is er nog het bestand script_device_Zolder_links.lua dat het script bevat voor het Dummy device in Domoticz.
Op GPIOpin3 en GPIOpin4 heb ik een relay zitten en die schakelt dan in mijn geval de verlichting aan en uit. Ik denk dat dit stuk code je wel een aardig handvat geeft om aan de gang te gaan met je kachel
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.
Ziet een van jullie trouwens wat er niet goed gaat bij mijn switches.lua? De beide delen (schakelen met knoppen en schakelen vanuit Domoticz) werken los van elkaar. Maar wanneer ik ze samenvoeg werkt het niet, ik denk dat het te maken heeft met de TCP server die dan gestopt moet worden maar ik krijg mijn hoofd er niet omheen.
Ik heb nog geprobeerd om de GPIO pinnen te schakelen in een extra loop:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 tmr.alarm(3, 100, 1, function() if Switch0 == "Off" then gpio.write((GPIOpin3),gpio.LOW) -- print ("SWITCHED Switch0 OFF") end if Switch0 == "On" then gpio.write((GPIOpin3),gpio.HIGH) -- print ("SWITCHED Switch0 ON") end if Switch1 == "Off" then gpio.write((GPIOpin4),gpio.LOW) -- print ("SWITCHED Switch1 OFF") end if Switch1 == "On" then gpio.write((GPIOpin4),gpio.HIGH) -- print ("SWITCHED Switch1 ON") end end )
Maar dat hielp ook niet, de ESP crasht met een paar rare tekens en start dan weer op.![]()
Iemand een idee waar ik overheen kijk? Sowieso als iemand verbeterpunten ziet hou ik mij aanbevolen het is mijn eerste keer programmeren in Lua en op de ESP8266
Thanks voor je uutleg...
maar ben net aan het lezen dat deESP8266 WiFi module in arduino wordt ondersteund...
Dus dat biedt meer kansen...
Ik lees
Idd 1 wiki en 1 script lijkt mij ook makkelijker.grote_oever schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:06:
Is het niet handig om dit te combineren naar ƩƩn script? Heb je gelijk een compleet script, welke je kunt uploaden via FTP.
Ik heb sinds gisteren Monit geinstalleerd. Recht toe recht aan en makkelijk configureerbaar.
Tot nu toe ook geen problemen ondervonden op de RPi 2. Het ding staat eigenlijk niks te doen de meeste tijd.
Edit:
De onderdelen die worden genoemd kun je overigens beter niet in monitrc zetten maar als aparte files in conf.d bijvoorbeeld:
pi@raspberrypi /etc/monit/conf.d $ ls domoticz.conf pi@raspberrypi /etc/monit/conf.d $ cat domoticz.conf check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid start program = "/etc/init.d/domoticz.sh start" stop program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop" if failed host 127.0.0.1 port 8080 protocol HTTP then restart if 5 restarts within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" pi@raspberrypi /etc/monit/conf.d $
[ Voor 59% gewijzigd door technorabilia op 26-07-2015 23:16 ]
šš» Blog šš»
Dylantje2 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:44:
[...]
Nope zijn 2 verschillende
De 1 maakt een backup van je db waar al je devices enz enz in staan.
De ander kun je een backup maken van script map, of van je custom webpage map enz enz
Zijn echt 2 verschillen
Lijkt mij ook handiger om het op ƩƩn pagina te houden, anders krijg je een wildgroei aan wiki-pagina's. Je kunt meerdere backupscripts toch prima op ƩƩn pagina kwijt als je gebruik maakt van de alinea kopjes?kraades schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:08:
[...]
Idd 1 wiki en 1 script lijkt mij ook makkelijker.
[...]
En het lijkt mij dat je op je apparaat ook maar ƩƩn script wilt hoeven draaien ipv twee. Dan vergeet je eentje in je cron te zetten en heb je nog maar een halfbakken backup.
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2015 07:29 ]
Bedankt voor de infoThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:22:
Zoek eens op het Domoticz forum, zijn verschillende manieren om het aan te pakken. Als je ventilatiebox een ingang heeft voor een 0-10V signaal dan kun je het op deze manier doen: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7294
Vind ik zelf wel een mooie manier, kun je de snelheid traploos regelen.
Je kunt het met verlichting en timers doen, maar luchtvochtigheid meten en daarop schakelen is nog beter. Bestaat een mooi script voor: http://domoticz.com/wiki/Humidity_control
De Itho ecofan kan je aansturen met een 2e schakelaar die je met relais uitvoert.
Eventueel kan je de 2 contacten monitoren door te meten of er 230V op staat.
De 3 snelheden worden zo bepaald:
geen schakeling: laagste snelheid
contact 1 230V : middelste snelheid
contact 2 230V : hoogste snelheid
Wel opletten dat je de fase en 0 goed aansluit, anders gaat het licht uit
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Uit het onderstaande schema heb ik juist begrepen dat je 3 contacten hebt naast je normale 2 contacten.Speedy-Andre schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:34:
De Itho ecofan kan je aansturen met een 2e schakelaar die je met relais uitvoert.
Precies hoe een perilax aansluiting er uit ziet. Maar icm enkel draadloos schakelen kan het ook op een normaal stopcontact.

Geen schakeling = uit
Contact 1 230V = laagste snelheid
Contact 1+2 230V = middelste snelheid
Contact 1+3 230V = hoogste snelheid
Heeft iemand een suggestie op een goede humidity sensor? Of gewoon even Banggood/AliExpress rond surfen?
In de handleiding van de ecofan staat een vaste spanning op L1 omdat hij altijd hoort te draaien.
Technisch gezien klopt het schema, je kan er voor kiezen om niet te ventileren al zou ik dat gewoon blijven doen met slechts 2W belasting.
Technisch gezien klopt het schema, je kan er voor kiezen om niet te ventileren al zou ik dat gewoon blijven doen met slechts 2W belasting.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ahaa, dat wist ik niet, weer wat geleerd. 2x een KAKU ACM-1000 zou dan ook voldoen.Speedy-Andre schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:11:
In de handleiding van de ecofan staat een vaste spanning op L1 omdat hij altijd hoort te draaien.
Denk alleen dat een KAKU ACM-3500-3 makkelijker is
Nog even toevoegen, in de handleiding staat een remote met een 'niet thuis' stand, hiermee gaat hij op de extra-laag snelheid draaien.
Deze stand kan niet met de vaste schakelaar gekozen worden.
Deze stand kan niet met de vaste schakelaar gekozen worden.
blocky die je post voor humidity zou ik in ieder geval niet gebruiken. je kan beter het humidity lua script uit de wiki gebruiken. je luchtvochtigheid in je huis schommelt namelijk. link heb ik paar posts terug nog gepost
Ik draai de V2.2657 beta, en ik zie in de changelog dat er al 2660 moet zijn, maar mijn domoticz zegt dat er geen updates zijn.... iemand anders hetzelfde probleem?
Dat van die ventilatie ga ik hier ook eens nakijken of dat op dezelfde manier werkt! Leuke toepassing weer!
šš» Blog šš»
Zie ook ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"kraades schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:06:
Dat van die ventilatie ga ik hier ook eens nakijken of dat op dezelfde manier werkt! Leuke toepassing weer!
Met zo'n 0-10V 'dimmer' vind ik ook wel mooi, dan kun je het traploos regelen ipv vasthouden aan 3 vaste snelheden. En zo'n ACM-LV10 is volgens mij nog goedkoper dan zo'n 3-voudige schakelaar ook
Bedankt, ga ik eens bekijken!
Ik heb nog een andere vraag waar ik met zoeken niet helemaal uit kom.
In het kort: hoe kan ik het beste als ik in XBMC voor play kies de lampen uit doen? (en pause weer aan?)
In het kort: hoe kan ik het beste als ik in XBMC voor play kies de lampen uit doen? (en pause weer aan?)
šš» Blog šš»
In het kort: https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticzkraades schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:20:
Bedankt, ga ik eens bekijken!
Bedankt, maar als ik het aan de kant van xbmc wil dan heb ik denk ik zoiets nodig: http://www.jordanhackworth.com/home-automation-with-xbmc/.
Ik zou dan relatief eenvoudig de Domoticz API moeten kunnen aanroepen: https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's.
Voor nu heb ik maar een paar commando's nodig dus dit is een relatief simpel te doen. Ik heb dan ook niets draaien aan de Domoticz kant.
Edit:
Ik zie dat dit ook een do while true sleep constructie is.
Ik wil gewoon iets dat wordt aangeroepen als je op play drukt bijvoorbeeld.
Even verder zoeken dus...
Misschien toch maar de ^^^ oplossing gebruiken...
Ik zou dan relatief eenvoudig de Domoticz API moeten kunnen aanroepen: https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's.
Voor nu heb ik maar een paar commando's nodig dus dit is een relatief simpel te doen. Ik heb dan ook niets draaien aan de Domoticz kant.
Edit:
Ik zie dat dit ook een do while true sleep constructie is.
Ik wil gewoon iets dat wordt aangeroepen als je op play drukt bijvoorbeeld.
Even verder zoeken dus...
Misschien toch maar de ^^^ oplossing gebruiken...
[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 27-07-2015 21:51 ]
šš» Blog šš»
Ik heb hetzelfde en er het volgende voornbedacht. Op marktplaatst heb ik een extra remite besteld. Uit elkaar gehaald en de draden naar een breadboard met relais. Die vervolgens aan mijn pifave. En dan lua.
Heb het apul nu eindelijk binnen maar ben op vakantie dus nog geen begin kunnen maken.
Heb het apul nu eindelijk binnen maar ben op vakantie dus nog geen begin kunnen maken.
renedis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:44:
Iemand een ideetje voor het volgende?
Ik heb een schakelaar voor de badkamer die ook kan werken op domoticz (433Mhz).
Daarnaast heb ik een Itho Eco Fan welke draadloos geschakeld of bedraad geschakeld kan worden welke in 4 standen kan werken.
0 - uit
1 - lage afzuiging
2 - middelmatige afzuiging
3 - hoge afzuiging
Draadloos werkt via 866 Mhz op de Itho, dichtbij 868 Mhz van Z-Wave, maar is dus niet hetzelfde.
Er zijn PWM modules beschikbaar oid voor de Itho, geen idee hoe ik dat moet aanpakken om daar iets mee te kunnen.
Wat ik ongeveer wil realiseren is het volgende:
- Licht aan in badkamer = Stand 1 Itho
- Na 2 min licht nog steeds aan = Stand 3 Itho
- Licht uit = Stand 2 Itho voor 10 min. Vervolgens stand 1 voor 10 min. Daarna uit
Zou dit te realiseren zijn? Met 433 Mhz? Of moet ik echt gaan denken aan Z-Wave als het überhaupt al kan?
Ik sta ook open voor andere suggesties
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
Even een paar interesse vraagjes mijnerzijds aan de vaste kern gebruikers die hier in dit topic ook veel rondzwerven.
Domoticz is een machtig mooi programma wat voor een nono al heel snel duidelijk is en aan de praat te krijgen is.
Daarnaast kun je geweldige dingen doen doormiddel van een hoop 3rd party/medetweakers scripts.
Nu vraag ik mij alleen af waarom worden deze scripts nooit in de gui gebouwd en moet je dus mocht je een beetje uitdagende set creeeren jezelf scholen tot basis programmeur in python lua of perl.
Aangezien de scripts allemaal al bestaan moet dat toch niet heel veel werk zijn?
Nu snap ik heel goed dat het vanaf dag 1 al een soort hobby project van Gizmocuz is geweest en er ook geen geld mee verdiend word, voor elk beetje support ben ik dan ook heel dankbaar.
Maar ik denk dat de markt voor dit software pakket enorm kan groeien als er hoop onderdelen standaard ingebakken zitten zonder dat er gescripped hoeft te worden.
Er zijn namelijk een hoop mensen zoals ik die dankbaar kopieren en plakken en het vaak wel werkend krijgen, maar er is altijd ook nog een gigantische groep mensen die dat helemaal niet kan of aandurft.
Kortom als er meer mensen gebruik van maken komt er uiteindelijk ook weer meer input terug wat het pakket alleen maar beter/uitgebreider zou kunnen maken.
Ik ben heel nieuwschierig naar vooral jullie meningen maar misschien ook een klein beetje onderbouwing.
Domoticz is een machtig mooi programma wat voor een nono al heel snel duidelijk is en aan de praat te krijgen is.
Daarnaast kun je geweldige dingen doen doormiddel van een hoop 3rd party/medetweakers scripts.
Nu vraag ik mij alleen af waarom worden deze scripts nooit in de gui gebouwd en moet je dus mocht je een beetje uitdagende set creeeren jezelf scholen tot basis programmeur in python lua of perl.
Aangezien de scripts allemaal al bestaan moet dat toch niet heel veel werk zijn?
Nu snap ik heel goed dat het vanaf dag 1 al een soort hobby project van Gizmocuz is geweest en er ook geen geld mee verdiend word, voor elk beetje support ben ik dan ook heel dankbaar.
Maar ik denk dat de markt voor dit software pakket enorm kan groeien als er hoop onderdelen standaard ingebakken zitten zonder dat er gescripped hoeft te worden.
Er zijn namelijk een hoop mensen zoals ik die dankbaar kopieren en plakken en het vaak wel werkend krijgen, maar er is altijd ook nog een gigantische groep mensen die dat helemaal niet kan of aandurft.
Kortom als er meer mensen gebruik van maken komt er uiteindelijk ook weer meer input terug wat het pakket alleen maar beter/uitgebreider zou kunnen maken.
Ik ben heel nieuwschierig naar vooral jullie meningen maar misschien ook een klein beetje onderbouwing.
Ik ben het deels met je eens
Het zou heel mooi zijn als bepaalde dingen standaard al ingebouwd kunnen worden.
Maar iedereen draait zijn of haar Domoticz op een andere manier. Iedereen gebruikt wel dezelfde basis (lampjes bedienen, meter uitlezen, simpele schakeling in Blockly enz). Daarna gaat ieder een andere kant op. Ik gebruik Domoticz nu al bijna een jaar en ben bijna iedere dag ermee aan het spelen en als ik zie wat voor ideeƫn er allemaal langs komen dan denk ik "Hoe krijgen ze het toch allemaal verzonnen" gevolgd door "The sky is the limit"
Betreft die LUA scripts... Ik moest er in het begin niks van hebben. Tot je wat complexe idee begint te bedenken en dan kom je er niet aan onderuit. Dus ook ik ben nu met het betere copy en paste werk bezig met soms eens een vraag welke altijd wel wordt beantwoord door diverse mede tweakers
waarvoor dank.
Ik weet niet of het lukt om diverse scripts als een soort standaard te implementeren aangezien de scripts er bij iedereen anders uitzien en iedereen wel een eigen visie heeft over hoe de dingen aangestuurd moeten worden.
Het zou heel mooi zijn als bepaalde dingen standaard al ingebouwd kunnen worden.
Maar iedereen draait zijn of haar Domoticz op een andere manier. Iedereen gebruikt wel dezelfde basis (lampjes bedienen, meter uitlezen, simpele schakeling in Blockly enz). Daarna gaat ieder een andere kant op. Ik gebruik Domoticz nu al bijna een jaar en ben bijna iedere dag ermee aan het spelen en als ik zie wat voor ideeƫn er allemaal langs komen dan denk ik "Hoe krijgen ze het toch allemaal verzonnen" gevolgd door "The sky is the limit"
Betreft die LUA scripts... Ik moest er in het begin niks van hebben. Tot je wat complexe idee begint te bedenken en dan kom je er niet aan onderuit. Dus ook ik ben nu met het betere copy en paste werk bezig met soms eens een vraag welke altijd wel wordt beantwoord door diverse mede tweakers
Ik weet niet of het lukt om diverse scripts als een soort standaard te implementeren aangezien de scripts er bij iedereen anders uitzien en iedereen wel een eigen visie heeft over hoe de dingen aangestuurd moeten worden.
Ik snap goed wat je bedoeld JJK, vooral als je kijkt naar simpele dingen als een PIR aansturen, dan zouden dat zaken zijn die heel mooi in de basis UI zouden passen. Misschien dat dat over een jaar ook zo is...
Zeker met j-jk eens.
Ik ben een tijd bezig geweest om mijn zonwering te koppelen aan weather underground en Buienradar.
Met hulp van het domoticz forum en andere leden een heel eind gekomen.
In mijn zoektocht ben ik ook andere scripts tegengekomen die het zelfde doen.
Maar deze zijn dan weer lastig te vinden.
Het zou mooi zijn als iemand een mooi script of blocky heeft gemaakt deze te delen in de Wiki, met wat uitleg.
Je zal altijd de scripts of blockys naar je eigen systeem moeten vertalen. Maar dat moet voor de beginner makkelijker te doen zijn.
Op het Domoticz forum staat veel info verspreid, terwijl er een mooie wiki is.
Voor de rest heb ik nog om me heen gekeken naar andere systemen... Maar Domoticz blijft toch nummer 1.
Wat Domoticz mist is een mooie Android app. Maar dat is ook opgelost.
Heb sinds gisteren Imperihome aan de praat gekregen. Echt mooi appje.
Alleen nu nog de configuratie voor elkaar krijgen buitenshuis. Via Nginx.
Ik ben een tijd bezig geweest om mijn zonwering te koppelen aan weather underground en Buienradar.
Met hulp van het domoticz forum en andere leden een heel eind gekomen.
In mijn zoektocht ben ik ook andere scripts tegengekomen die het zelfde doen.
Maar deze zijn dan weer lastig te vinden.
Het zou mooi zijn als iemand een mooi script of blocky heeft gemaakt deze te delen in de Wiki, met wat uitleg.
Je zal altijd de scripts of blockys naar je eigen systeem moeten vertalen. Maar dat moet voor de beginner makkelijker te doen zijn.
Op het Domoticz forum staat veel info verspreid, terwijl er een mooie wiki is.
Voor de rest heb ik nog om me heen gekeken naar andere systemen... Maar Domoticz blijft toch nummer 1.
Wat Domoticz mist is een mooie Android app. Maar dat is ook opgelost.
Heb sinds gisteren Imperihome aan de praat gekregen. Echt mooi appje.
Alleen nu nog de configuratie voor elkaar krijgen buitenshuis. Via Nginx.
[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 28-07-2015 07:42 ]
.
Ik vind het juist fijn dat je met scripts die vrijheid hebt om het op je eigen manier te implementeren i.p.v. dat de maker iets verzint en het maar op die manier gebruikt moet worden
Als je bijv. een HomeWizard ofzo hebt dan ben je gebonden aan de GUI en ben je veel beperkter in je mogelijkheden.
Op deze manier blijft de 'core' mooi vlot en compact en kun je er zelf nog vanalles omheen bouwen. Bevalt mij wel goed opzich. Ook omdat ik het niet altijd eens ben met hoe dingen in de applicatie zelf opgebouwd zijn. Bijv. die pingchecker, je kunt maar ƩƩn scaninterval kiezen die dan voor alle te scannen apparaten geldt, terwijl als ik zelf een pingscript via de cron draai, ik de scaninterval voor elk apparaat apart kan kiezen.
Wat dat betreft zit je bij Domoticz nog vrij goed, als je naar pilight ofzo kijkt, daar moet je al je devices handmatig in config bestanden gaan kloppen e.d. En OpenHAB komt ook een bult coden bij kijken waar je u tegen zegt.
Op deze manier blijft de 'core' mooi vlot en compact en kun je er zelf nog vanalles omheen bouwen. Bevalt mij wel goed opzich. Ook omdat ik het niet altijd eens ben met hoe dingen in de applicatie zelf opgebouwd zijn. Bijv. die pingchecker, je kunt maar ƩƩn scaninterval kiezen die dan voor alle te scannen apparaten geldt, terwijl als ik zelf een pingscript via de cron draai, ik de scaninterval voor elk apparaat apart kan kiezen.
Wat dat betreft zit je bij Domoticz nog vrij goed, als je naar pilight ofzo kijkt, daar moet je al je devices handmatig in config bestanden gaan kloppen e.d. En OpenHAB komt ook een bult coden bij kijken waar je u tegen zegt.
Google Play: Dromotica werkt hier erg goedwackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:37:
[...]
Wat Domoticz mist is een mooie Android app.
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 07:43 ]
Toch worden er wel dingen overgenomen. Het Presence_detection (ping) gedeelte is nu wel overgenomen in Domoticz. Werkt nog niets zo goed als hetPresence_detection script zelf maar voor bepaalde zaken voldoet het prima.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:51:
Even een paar interesse vraagjes mijnerzijds aan de vaste kern gebruikers die hier in dit topic ook veel rondzwerven.
In de toekomst zullen er misschien wel meer zaken meegenomen worden. Maar aan de andere kant lua geeft je enorm veel vrijheid en je kan het maken zoals je wilt terwijl iets wat ingebouwd is vaak beperkter is.
LUA is op zich niet heel moeilijk om te leren. Veel voorbeelden downloaden en gewoon beginnen met aanpassen. En dan kom je al een heel eind om iets werkend te krijgen.
Er moet ook nog wat te doen blijven anders ben je met een paar muisklikken klaar en is de uitdaging weer weg. Nu blijf je zaken proberen en elke dag als je dit topic weer bekijkt kom je wel iets tegen wat interessant is om over te nemen.
Dromotica heb ik ook draaien... Maar moet nog heel veel aan gesleuteld worden.
Weather crash...
Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Geen eigen volgorde etc en grafisch is Imperihome echt een stuk mooier en beter aan te passen.
Met alle respect voor de developer trouwens.
Weather crash...
Geen eigen volgorde etc en grafisch is Imperihome echt een stuk mooier en beter aan te passen.
[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 28-07-2015 08:52 ]
.
Ikzelf heb ook imperihome draaien en moet zeggen dat het er redelijk goed uitziet. Gemakkelijk in te stellen en aardig wat opties. Hier en daar een "likje verf" en het is een top oplossingwackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:08:
Dromotica heb ik ook draaien... Maar moet nog heel veel aan gesleuteld worden.
Weather crash...
Geen eigen volgorde etc en grafisch komt het niet eens in de schaduw van Imperihome.
Voor lampjes aan/uit zetten, energieverbruik bekijken en temperatuursensoren bekijken werkt het voor mij prima, meer doe ik er eigenlijk niet mee. Zal eens kijken naar dat ImperiHome. Is er ergens een link van hoe je dat kunt opzetten?
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 08:32 ]
Cool, hou ons op de hoogte ajb en als je je code wilt delen kunnen we er ook samen naar kijken. :-)wilmardo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:23:
[...]
Ik ben nu pas zover dat ik via de lichtknop mijn relay kan schakelen en de status wordt geupdate in Domoticz. Nu nog programmeren dat wanneer ik in Domoticz de switch omzet de relay wordt geschakeld. Maar tot nu toe doet mijn ESP niks anders dan crashen met vreemde tekens dus het wordt vervolgd zullen we maar zeggen
Nou, ook ik ben gezwicht. Ik wil graag voor mijn vakantie wat lamp-timers instellen. Mijn timerstekkers doen niets meer, ik had Domoticz al op m'n NAS draaien tbv uitlezen van de slimme meter, dus ik heb een RFXCOM besteld, en een eerste setje Eurodomest stekkers van de Action.
Nu ben ik deze week aan het testdraaien, en ik heb al vrij snel gemerkt dat er soms een schakeling wordt gemist. Daarom is ƩƩn van de eerste dingen die ik aan het proberen ben om simpelweg iedere keer dat er een schakeling wordt gedaan, dat dan dan nog twee keer gebeurt. Ik heb deze Blocky gemaakt (plus een vergelijkbare voor het uitschakelen):

Nu heb ik twee issues:
1. In de logs zie ik bij een schakeling maar twee schakelmomenten, terwijl ik er met deze Blocky 3 zou verwachten. Als ik de eerste (niet vertraagde) Set verwijder, komt er maar 1 schakelmoment in de log.
Een stukje uit de log:
2. En eigenlijk het belangrijkste issue: "Woonkamer Lamp" wordt soms ogenschijnlijk uit het niets aan gezet. Het aanzetten komt dan niet uit een event, en ook niet uit een handmatige schakeling. Ik heb even gedacht aan acties van buren, maar dan zou ik wel een aan staande lamp verwachten, maar niet een Domoticz waar de schakelaar ook daadwerkelijk op 'On' staat.
Een voorbeeld van deze situatie deed zich gisteravond voor om 23:17. Dit kan ik in de log terugvinden:
Voor deze regel staat niets wat hiermee te maken heeft.
Wat ik wƩl typisch vind, is dat dit kort na een scheduled timer gebeurde waar de lamp werd uitgeschakeld:
Iemand enig idee hoe dit spontaan aan springen verklaard kan worden?
Nu ben ik deze week aan het testdraaien, en ik heb al vrij snel gemerkt dat er soms een schakeling wordt gemist. Daarom is ƩƩn van de eerste dingen die ik aan het proberen ben om simpelweg iedere keer dat er een schakeling wordt gedaan, dat dan dan nog twee keer gebeurt. Ik heb deze Blocky gemaakt (plus een vergelijkbare voor het uitschakelen):

Nu heb ik twee issues:
1. In de logs zie ik bij een schakeling maar twee schakelmomenten, terwijl ik er met deze Blocky 3 zou verwachten. Als ik de eerste (niet vertraagde) Set verwijder, komt er maar 1 schakelmoment in de log.
Een stukje uit de log:
2015-07-27 23:18:48.621 User: ln130 initiated a switch command 2015-07-27 23:18:48.642 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp OFF? set user variable to -1_1 2015-07-27 23:18:48.622 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-27 23:18:52.864 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp)
2. En eigenlijk het belangrijkste issue: "Woonkamer Lamp" wordt soms ogenschijnlijk uit het niets aan gezet. Het aanzetten komt dan niet uit een event, en ook niet uit een handmatige schakeling. Ik heb even gedacht aan acties van buren, maar dan zou ik wel een aan staande lamp verwachten, maar niet een Domoticz waar de schakelaar ook daadwerkelijk op 'On' staat.
Een voorbeeld van deze situatie deed zich gisteravond voor om 23:17. Dit kan ik in de log terugvinden:
2015-07-27 23:17:49.785 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp ON? set user variable to 1_1 2015-07-27 23:17:49.744 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-27 23:17:53.884 (LN130 Slimme meter P1) P1 Smart Meter (Elektriciteit) 2015-07-27 23:17:54.224 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp)
Voor deze regel staat niets wat hiermee te maken heeft.
Wat ik wƩl typisch vind, is dat dit kort na een scheduled timer gebeurde waar de lamp werd uitgeschakeld:
2015-07-27 23:14:01.155 Schedule item started! Type: On Time, DevID: 23, Time: Mon Jul 27 23:14:01 2015 2015-07-27 23:14:01.177 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp OFF? set user variable to -1_1 2015-07-27 23:14:01.157 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-27 23:14:03.415 (LN130 Slimme meter P1) P1 Smart Meter (Elektriciteit) 2015-07-27 23:14:05.946 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp)
Iemand enig idee hoe dit spontaan aan springen verklaard kan worden?
Ik heb hetzelfde hier.Stimpy68 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:35:
Ik draai de V2.2657 beta, en ik zie in de changelog dat er al 2660 moet zijn, maar mijn domoticz zegt dat er geen updates zijn.... iemand anders hetzelfde probleem?
Kijk hier maar eens..ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:22:
Voor lampjes aan/uit zetten, energieverbruik bekijken en temperatuursensoren bekijken werkt het voor mij prima, meer doe ik er eigenlijk niet mee. Zal eens kijken naar dat ImperiHome. Is er ergens een link van hoe je dat kunt opzetten?
https://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome

Kleine impressie
.
Na 2 seconden en na 4 seconden is wellicht wat krapjes. Ik zou 5 en 10 pakken.Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:49:
[...]
[...]
En die schakeling om 23:17 is toch echt door het event veroorzaakt, kijk maar naar het log: "Event triggered". Ik zou het sowieso in ƩƩn Blockly houden, dan kun je het makkelijker debuggen.
Wat je event precies doet is mij ook niet helemaal duidelijk, als de uservar lager is dan 1 dan moet het licht aan
Dan kun je beter inschatten wat het systeem gaat doen.
Het uitzetten kun je met de 'ELSE IF' doen, bij 'Logic' op het blokje met het plusje klikken.
Thanks, zal er eens naar kijken.wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:56:
[...]
Kijk hier maar eens..
[afbeelding]
Kleine impressie
Als we dan toch aan het showen zijn. Hier een screenshot van mijn lichte (gsm) versie:wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:56:
[...]
Kijk hier maar eens..
[afbeelding]
Kleine impressie

Ik heb schakelaars van Kaku en ƩƩn x10 schakelaar, maar van de 100 schakelacties gaan er toch al snel 99 goed. Ik heb wel een andere antenne op mijn rfxcom.Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:49:
knip,
, dus ik heb een RFXCOM besteld, en een eerste setje Eurodomest stekkers van de Action.
Wat ik merk is dat de Kaku doorsteekstekkers het soms niet goed doen als ze een tijd niet geschakelijkd zijn. Bij het inbouwspul nooit problemen.
Ziet er goed uit Mdieli. Moet de mijne nog verder inrichten. Maar er is veel mogelijk...
Ik ga binnenkort aan de slag met Mysensors. Om mijn energie en water af te lezen. Stadsverwarming (via PI) zou ik ook wel willen maar daar zitten wat haken en ogen aan. Zoals versnelde batterij verbruik van de meter in de stadsverwarming unit. Geen zin in gezeik met Nuon.
Heeft iemand ervaring met de Mysensors IR device? Ik zou deze in willen gaan zetten T.v.v. de light manager.
Worden alle ir signalen door gezet naar Domoticz?
Ik ga binnenkort aan de slag met Mysensors. Om mijn energie en water af te lezen. Stadsverwarming (via PI) zou ik ook wel willen maar daar zitten wat haken en ogen aan. Zoals versnelde batterij verbruik van de meter in de stadsverwarming unit. Geen zin in gezeik met Nuon.
Heeft iemand ervaring met de Mysensors IR device? Ik zou deze in willen gaan zetten T.v.v. de light manager.
[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 28-07-2015 09:26 ]
.
Ik vraag mij af of Domoticz wel raad weet met de output van die sketch, volgens mij is dat (nog) niet geimplementeerd.wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:19:
[...]
Als je er mee aan de slag gaat dan raad ik je aan om een topic op het Domoticz forum te maken (in 'MySensors' subforum). Wellicht dat gizmocuz daar ook wel langskomt en hij het kan implementeren (als hij weer terug is van vakantie).
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 09:26 ]
Thanks ga ik doen... Deze ir mysensor heeft wel veel potentie.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:24:
[...]
Als je er mee aan de slag gaat dan raad ik je aan om een topic op het Domoticz forum te maken (in 'MySensors' subforum). Wellicht dat gizmocuz daar ook wel langskomt en hij het kan implementeren (als hij weer terug is van vakantie).
Als dit (wel) werkt, betekend dat je met je Harmony, of willekeurige a.b. je Domoticz systeem kan bedienen.
.
Klopt, is zeker leuk. En het werkt natuurlijk ook de andere kant op (IR-zender). Lijkt mij ook wel geinig, al heb ik niet echt een nuttige toepassing er nog voor. Heb er wel aan gedacht om bijv. radio aan te zetten als we thuiskomen, maarja is niet perse nodig.wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Thanks ga ik doen... Deze ir mysensor heeft wel veel potentie.
Als dit (wel) werkt, betekend dat je met je Harmony, of willekeurige a.b. je Domoticz systeem kan bedienen.
Als het een beetje mooi werkend is te krijgen in Domoticz dan ben je een stuk goedkoper uit dan met zo'n Broadlink RM ding of een Logitech Hub.
Nou je kan er leuke scĆØnes mee maken. Ik heb dat nu gedaan met de Lightmanager.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:34:
[...]
Klopt, is zeker leuk. En het werkt natuurlijk ook de andere kant op (IR-zender). Lijkt mij ook wel geinig, al heb ik niet echt een nuttige toepassing er nog voor. Heb er wel aan gedacht om bijv. radio aan te zetten als we thuiskomen, maarja is niet perse nodig.
Als het een beetje mooi werkend is te krijgen in Domoticz dan ben je een stuk goedkoper uit dan met zo'n Broadlink RM ding of een Logitech Hub.
Als ik film kijk gaat alle verlichting uit, gordijnen dicht. Als het after sunset is. De Led koof gaat op andere kleur.
Wanneer ik op pauze druk dan gaat de led verlichting hoger. En de keukenverlichting aan... Om een biertje te pakken
.
Ben ik nu de enige die zo zit te ... met het intekenen van de floorplan?
Sommige ruimtes zijn gewoon met geen mogelijkheid niet in te tekenen...of mis ik iets?
Sommige ruimtes zijn gewoon met geen mogelijkheid niet in te tekenen...of mis ik iets?

šš» Blog šš»
Hoe bedoel je? Je kan toch gewoon de jpeg uploaden en de schakelaars er in zetten?kraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:24:
Waarvoor die blauwe vlakken zijn? Ik zou het niet weten. D8 eerst dat je zo groepen kon maken. Maar dat is niet zo.
Lijkt me meer om iets te markeren?
[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 28-07-2015 11:34 ]
.
Ik heb het aangepast. Desalniettemin is 2 seconde voor een processor een kleine eeuwigheid, dus lijkt me dat het prima zou moeten kunnen. Maar wie weet helpt het.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:03:
Na 2 seconden en na 4 seconden is wellicht wat krapjes. Ik zou 5 en 10 pakken.
Ik heb het inderdaad niet helemaal lekker verwoord. Het event wordt wel getriggered, maar ik snap niet WAAROM het triggert terwijl ik geen schakelaar indruk en er gaat geen timer af (in die beide gevallen staat er een regel VOOR de event trigger logregel).En die schakeling om 23:17 is toch echt door het event veroorzaakt, kijk maar naar het log: "Event triggered".
Het zou betekenen dat er aan de voorwaarde wordt voldaan, en dat snap ik niet.
Ik heb er inmiddels 1 Blockly van gemaakt:Ik zou het sowieso in ƩƩn Blockly houden, dan kun je het makkelijker debuggen.
Wat je event precies doet is mij ook niet helemaal duidelijk, als de uservar lager is dan 1 dan moet het licht aanMisschien beter om met 'harde' waardes te werken, niet kleiner/groter dan, maar = 0 of = 1 bijv.
Dan kun je beter inschatten wat het systeem gaat doen.
Het uitzetten kun je met de 'ELSE IF' doen, bij 'Logic' op het blokje met het plusje klikken.

Ik had de uservar oorspronkelijk iets anders bedacht, oorspronkelijk ook nog met waarden -2 en 2, maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt.
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Je event zal nooit goed gaan werken, omdat een event niet triggered op een variabele, als die variabele door een ander event wordt ge-set (om een eindeloze loop te voorkomen). Is wel een omweg voor om het toch met variabelen aan de praat te krijgen: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb er inmiddels 1 Blockly van gemaakt:
[afbeelding]
Ik had de uservar oorspronkelijk iets anders bedacht, oorspronkelijk ook nog met waarden -2 en 2, maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt.
Of je bouwt het gewoon om naar een virtuele switch
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 11:47 ]
Klik je wel netjes op de hoeken van de kamer? Ik kan prima een polygoon maken namelijk.kraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:24:
[afbeelding]
De blauwe vlakken zijn een 'room plan'. Op die manier kun je inzoomen op een bepaalde kamer als je erop klikt.wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Hoe bedoel je? Je kan toch gewoon de jpeg uploaden en de schakelaars er in zetten?
Waarvoor die blauwe vlakken zijn? Ik zou het niet weten. D8 eerst dat je zo groepen kon maken. Maar dat is niet zo.
Lijkt me meer om iets te markeren?
Ah, dat verklaart wat, dat had ik nog niet gezien. Niet dat ik dan snap waarom de schakeling dan wel twee keer gebeurt. En ook niet waarom de schakelaar 'spontaan' aan springt, zonder voorafgaande timer of manuele schakeling.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:40:
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Je event zal nooit goed gaan werken, omdat een event niet triggered op een variabele, als die variabele door een ander event wordt ge-set (om een eindeloze loop te voorkomen).
Wat zou er gebeuren als ik alle uservariabelen-condities en sets uit mijn Blockly zou halen? Dus zo:

Creƫer ik hiermee een eindeloze loop, of gaat dit goed?
Dat gaat niet werken denk ik, je moet voor de IF en de ELSE IF een andere schakelaar gebruiken (zoals die 'Verlichting wenselijk' die ik noemde), dan werkt het wel zoals je in gedachten heb.Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:51:
[...]
Ah, dat verklaart wat, dat had ik nog niet gezien. Niet dat ik dan snap waarom de schakeling dan wel twee keer gebeurt. En ook niet waarom de schakelaar 'spontaan' aan springt, zonder voorafgaande timer of manuele schakeling.
Wat zou er gebeuren als ik alle uservariabelen-condities en sets uit mijn Blockly zou halen? Dus zo:
[afbeelding]
Creƫer ik hiermee een eindeloze loop, of gaat dit goed?
En de Eurodomest plugs werken via ARC als je ze aanstuurt met de RFXCOM en dat is het oude KaKu protocol met de codewieltjes (oftewel een beperkt aantal combinaties). Zie je in je devices list geen ongebruikte devices? Wellicht dat je buren eenzelfde setje hebben. Wat dat betreft is KaKu toch wat handiger, die gebruiken het AC-protocol waarbij je veeeeeel meer unieke ID's kunt maken.
Als workaround zou je de plug even kunnen resetten (al weet ik zo eigenlijk niet hoe je dat doet met zo'n Eurodomest) en opnieuw pairen met een andere ID (switch in Domoticz even opnieuw aanmaken).
Kijk overigens ook eens hier voor voorbeelden van events: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 11:58 ]
Hmm je lijkt gelijk te hebben wat de buren betreft:ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:57:
En de Eurodomest plugs werken via ARC als je ze aanstuurt met de RFXCOM en dat is het oude KaKu protocol met de codewieltjes (oftewel een beperkt aantal combinaties). Zie je in je devices list geen ongebruikte devices? Wellicht dat je buren eenzelfde setje hebben. Wat dat betreft is KaKu toch wat handiger, die gebruiken het AC-protocol waarbij je veeeeeel meer unieke ID's kunt maken.

Dat resetten gaat vrij eenvoudig: On/off op de stekker 3 seconden ingedrukt houden, en hij is weer gereset. Dat zal ik in elk geval even proberen.Als workaround zou je de plug even kunnen resetten (al weet ik zo eigenlijk niet hoe je dat doet met zo'n Eurodomest) en opnieuw pairen met een andere ID (switch in Domoticz even opnieuw aanmaken).
KaKu setjes hebben hier dus geen last van? Want dan ga ik daar misschien eens naar kijken..
Nou, niet mijn berging. Probleem is als er een hap uit de ruimte is.bartbh schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:45:
[...]
Klik je wel netjes op de hoeken van de kamer? Ik kan prima een polygoon maken namelijk.
šš» Blog šš»
Ik lees net het volgende in de Domoticz Events wiki:ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:57:
Dat gaat niet werken denk ik, je moet voor de IF en de ELSE IF een andere schakelaar gebruiken (zoals die 'Verlichting wenselijk' die ik noemde), dan werkt het wel zoals je in gedachten heb.
Ik denk dus dat de vereenvoudigde Blockly zonder user variables eigenlijk wƩl moet werken. Ik zal het vanavond testen als ik thuis ben.The same event will not fire unless the previous one completes. If an action is set using "Set For x minutes" or "Random within x minutes" or "Set After x seconds", the same event will not schedule until the first one completes.
Mijn woonkamer heeft ook een 'hap eruit' en dat gaat prima. Heb net geprobeerd jouw kamer na te maken qua vorm en dat gaat ook prima.kraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:43:
[...]
Nou, niet mijn berging. Probleem is als er een hap uit de ruimte is.
Volg je wel netjes de contouren? Lijkt namelijk alsof je een tegenover gestelde hoek aan hebt geklikt.
Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:49:
[...]
Ik lees net het volgende in de Domoticz Events wiki:
[...]
Ik denk dus dat de vereenvoudigde Blockly zonder user variables eigenlijk wƩl moet werken. Ik zal het vanavond testen als ik thuis ben.
Die ID's is wel lastig, B en C zijn allebei al in gebruik zie ik, en kanaal A heb je zelf al in gebruik. KaKu is wat dat betreft wel handiger door het AC-protocol.
Probeer ook eens een andere browser, bij mij deed dat ding ook wel eens leip. Maar gebruik het nu eigenlijk niet echtkraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:43:
[...]
Nou, niet mijn berging. Probleem is als er een hap uit de ruimte is.
Quote van een oudere eerdere post waar ik het antwoord niet op voorbij zag komen. Recent ook een Domoticz gebruiker geworden en ik wilde graag de slimme meter mee-uitlezen in Domoticz.R-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:51:
Het uitlezen van de P1 meter gebeurt per 10 seconden, echter de grafiekweergave is per 5 minuten. Dit is dus een gemiddelde waarde per 5 minuten. Is dit interval ook te verkleinen naar 1 minuten of gewoon 10 seconden?
iemand enig idee of dat dit interval makkelijk aan te passen is? 5 minuten is best breed, daarin kan een hoop gebeuren, en het telegram word elke 10 seconden toch gepolt...
Voor wie nog een tablet zoekt voor aan de muur :

Dit lijkt de eerste serieuze kandidaat te worden voor mijn eigen installatie... Met POE!
Heb een prijs opgevraagd
http://www.alibaba.com/pr...a2700.7724838.35.1.69yU0q

Dit lijkt de eerste serieuze kandidaat te worden voor mijn eigen installatie... Met POE!
Heb een prijs opgevraagd
Wel een mooi ding. Mocht het te duur uitvallen dan kun je ook een ander goedkoop tabletje uit China halen, kijk hier eens: Het topic voor onbekende en exotische Android-tabletsalberthakvoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb een prijs opgevraagd
Heb ik toen ook gedaan, voor 55 euro heb ik nu dit aan de muur hangen: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Het moet ook een beetje WAF compatible zijn.. En vooral de stroomkabel wil ik niet zien
Andere optie zou de Zipato tablet zijn, alleen jammer van de beroerde specificaties...
Andere optie zou de Zipato tablet zijn, alleen jammer van de beroerde specificaties...
Ik heb een Archos 70c van de mediamarkt. Daarbij een lange witte USB kabel gekocht, iedereen blij.
Ik had expres al Chrome gebruikt. Ik dacht dat zal wel goed werken.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:27:
Probeer ook eens een andere browser, bij mij deed dat ding ook wel eens leip. Maar gebruik het nu eigenlijk niet echt
Niet dus, was idd de browser. Op IE werkt het wel goed...

Ik vind het juist wel handig. Bv. op de telefoon waar je dan kunt inzoomen op de room en dan ook daadwerkelijk de cijfertjes kunt lezen en makkelijker kunt kiezen.
Nog een andere vraag m.b.t. Domoticz/Homekit integratie.
http://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri
Moet je authenticatie in zijn geheel uitzetten of is het voldoende als je je lokale netwerk toegang verleent ("Local Networks") zonder te hoeven inloggen?
Het laatste dus...
[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 28-07-2015 18:27 ]
šš» Blog šš»
Iemand al meer ervaring met proximity detection middels ibeacons?
Lijkt me de ideale methode. Maar kan er eigenlijk maar heel weinig info over vinden. (Ja ik weet dat het anders kan en dat heb ik ook al werkend, maar wil liever iets wat iedere seconde sampled en dat kan met ibeacons)
Lijkt me de ideale methode. Maar kan er eigenlijk maar heel weinig info over vinden. (Ja ik weet dat het anders kan en dat heb ik ook al werkend, maar wil liever iets wat iedere seconde sampled en dat kan met ibeacons)
Er staat een foto op de Domoticz forumalberthakvoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:37:
Ook aan de muur gemonteerd? Foto?
Ik heb een goedkope tablet van Aliexpress tegen de muur gehangen. Ik heb de cover er af gehaald, er een gat in geboord, een draad gesoldeerd aan +5V + GND en daarna door het gat naar buiten gevoerd. Vervolgens heb ik en 4mm gat door de muur geboord en de tablet met dubbelzijdige tape tegen de muur geplakt. Cleaner krijg je het niet
De tablet was trouwens met een rede erg goedkoop... Deze zat vol met add/spyware. Tot in de systeem files

De tablet was trouwens met een rede erg goedkoop... Deze zat vol met add/spyware. Tot in de systeem files

hm, kan de foto zo niet vinden, een 'nieuwe' dan maar.
De tablet zit met klittenband op een plankje tegen de muur op de plek waar eerder de lichtschakelaar zat.
De tablet zit met klittenband op een plankje tegen de muur op de plek waar eerder de lichtschakelaar zat.

Kijk, dat lijkt er ook op!BizzieBis schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:43:
Ik heb een goedkope tablet van Aliexpress tegen de muur gehangen. Ik heb de cover er af gehaald, er een gat in geboord, een draad gesoldeerd aan +5V + GND en daarna door het gat naar buiten gevoerd. Vervolgens heb ik en 4mm gat door de muur geboord en de tablet met dubbelzijdige tape tegen de muur geplakt. Cleaner krijg je het niet![]()
Welke app kijken we nu naar?
šš» Blog šš»
Als je het tegen mij hebt: mijn versie van frontpage.html
Mooi al lijkt de zijkant open of zie ik dat verkeerd?alberthakvoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb een prijs opgevraagd
Zitten dicht, zit "dop" bij geleverd.D-Three schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Mooi al lijkt de zijkant open of zie ik dat verkeerd?
Voor diegene die het interessant vinden.
Klik aan Klik uit heeft een nieuw product (al een tijdje waarschijnlijk
)
De AMU-500 potentiaal vrije schakelaar...
Niet altijd de goedkoopste oplossing maar wel eentje die kant en klaar is.
Heb zelf hiervoor een 1500R ontdaan van het plastic en samen met een 230V relais in een lasdoos gepropt.
Klik aan Klik uit heeft een nieuw product (al een tijdje waarschijnlijk
Heb zelf hiervoor een 1500R ontdaan van het plastic en samen met een 230V relais in een lasdoos gepropt.
Ik ben benieuwd wat je precies hebt gedaan voor homekit. Ik heb die guide gevolgd en het heeft bij mij ƩƩn keer gewerkt. Daarna krijg ik het op geen enkele iphone/ipad meer aan de praat. Als ik naar een device zoek kan hij gewoon niks meer vinden.kraades schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:03:
[...]
Nog een andere vraag m.b.t. Domoticz/Homekit integratie.
http://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri
Moet je authenticatie in zijn geheel uitzetten of is het voldoende als je je lokale netwerk toegang verleent ("Local Networks") zonder te hoeven inloggen?
Het laatste dus...
Ah zo. Bedankt.janne_nl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:00:
Ik draai op de RPi image dus eigenlijk was alles al geinstalleerd en het enige dat ik heb gedaan is: npm run start. Daarna wat geprobeerd met de Eve app. Als ik nu weer npm run start doe dan werkt het nog steeds dus ik kan het reproduceren.grote_oever schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:14:
Ik ben benieuwd wat je precies hebt gedaan voor homekit. Ik heb die guide gevolgd en het heeft bij mij ƩƩn keer gewerkt. Daarna krijg ik het op geen enkele iphone/ipad meer aan de praat. Als ik naar een device zoek kan hij gewoon niks meer vinden.
[ Voor 68% gewijzigd door technorabilia op 28-07-2015 22:20 ]
šš» Blog šš»
Verwijderd
Hallo allen,
Ik ben net begonnen met Domoticz maar kom er niet uit.
Ik heb een Aeotec Z-stick, Fibaro FGRM-222 roller shutter.
Het systeem ziet de stick met de daaraan gekoppelde Fibaro node.
Daarnaast heb ik nog een dummy schakelaar gemaakt.
Ik wil met deze dummy de rolluiken bedienen. Echter krijg ik er geen beweging in.
Wie kan mij verder helpen?
Gr. Jan
Ik wil met deze dummy de rolluiken bedienen. Echter krijg ik er geen beweging in.
Gr. Jan
Even wat punten welke je kan controleren:Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:44:
Hallo allen,
Gr. Jan
- Waarvoor wil je de shutter gebruiken? (rolluiken, screens, poort enz).
- Heb je de shutter toegevoegd met het groene pijltje bij de apparaten?
- Type schakelaar van de shutter staat ingesteld op? (bv: Blinds percentage).
- Heb je al doormiddel van parameter 29 of handmatig de module laten kalibreren zodat deze het begin en einde van je screens of rolluiken kent?
- Je hebt een Blockly (event) gemaakt waarin je wat wilt doen? (wellicht kun je een printscreen plaatsen).
Als hier een fout in zit gebeurt er natuurlijk weinig.
Wellicht kun je ook nog in de log kijken wat hier gebeurt of juist niet als je op de dummy schakelaar drukt.
[ Voor 7% gewijzigd door Brutuss op 28-07-2015 22:54 ]
Ik heb vanavond weer een nieuw projectje afgerond. Ik wilde al lange tijd op de badkamer speakers hebben zodat ik ook daar muziek kan luisteren zonder al teveel gepruts. Het liefst een knop waarmee ik een spotify playlist aan en uit zet. Het is een huurhuis dus mooie ingebouwde speakers in het plafond zijn geen optie en een sonos vind ik zonde van het geld voor dat gebruik.
Nu kwam ik op het idee om een bluetooth speaker te gebruiken die waterdicht is en daarom een Earson er-151 besteld. Ik had al een bluetooth dongle in mijn raspberry pi zitten en dacht deze te gebruiken. Na veel gepruts af en toe wat geluid uit de speaker te krijgen vanuit de raspberry het bijna opgegeven tot ik op het initiatief PiMusicbox kwam dat gebruik maakt van mopidy (speelt spotify, google music, soundcloud, etc. af). Dit heb ik op een andere pi gezet die ik nog had liggen, er een bluetooth dongle ingestopt en al snel speelde de playlist op mijn bluetooth speaker. Nu moest deze pi nog aangestuurd worden door domoticz.
Ik heb een script geschreven om via mpc in domoticz de playlist te starten en te stoppen en dit gekoppeld aan een kaku schakelaar (nu nog een afstandsbediening die ik nog had liggen maar binnenkort een wandschakelaar).
Nu heb ik twee knoppen waar er een voor mijn vriendin is en een voor mij zodat we allebei onze eigen playlist kunnen aanzetten.
Wanneer ik nu 's ochtends de badkamer binnenloop start de muziek met een druk op de knop en deze kan ik met dezelfde knop ook weer uitzetten.
Nu kwam ik op het idee om een bluetooth speaker te gebruiken die waterdicht is en daarom een Earson er-151 besteld. Ik had al een bluetooth dongle in mijn raspberry pi zitten en dacht deze te gebruiken. Na veel gepruts af en toe wat geluid uit de speaker te krijgen vanuit de raspberry het bijna opgegeven tot ik op het initiatief PiMusicbox kwam dat gebruik maakt van mopidy (speelt spotify, google music, soundcloud, etc. af). Dit heb ik op een andere pi gezet die ik nog had liggen, er een bluetooth dongle ingestopt en al snel speelde de playlist op mijn bluetooth speaker. Nu moest deze pi nog aangestuurd worden door domoticz.
Ik heb een script geschreven om via mpc in domoticz de playlist te starten en te stoppen en dit gekoppeld aan een kaku schakelaar (nu nog een afstandsbediening die ik nog had liggen maar binnenkort een wandschakelaar).
Nu heb ik twee knoppen waar er een voor mijn vriendin is en een voor mij zodat we allebei onze eigen playlist kunnen aanzetten.
Wanneer ik nu 's ochtends de badkamer binnenloop start de muziek met een druk op de knop en deze kan ik met dezelfde knop ook weer uitzetten.
Of een tablet die draadloos te laden is zoals een nexus7? Dan kun je de lader bijvoorbeeld binnen in een kast wegwerken zonder kabels aan de buitenkant..alberthakvoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:43:
Het moet ook een beetje WAF compatible zijn.. En vooral de stroomkabel wil ik niet zien![]()
cd /pub && more beer
Wat helemaal mooi zou zijn; een nabijheid sensor plaatsen die de het scherm van de tablet laat aanspringen zodra je er voor staat, en uit zodra je weg loopt.ny-hardcore schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18:
[...]
Of een tablet die draadloos te laden is zoals een nexus7? Dan kun je de lader bijvoorbeeld binnen in een kast wegwerken zonder kabels aan de buitenkant..
Die functie zit in de Imperihome App icm je camera. Maar werkt niet met elk toestel.CRXDelSol schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
[...]
Wat helemaal mooi zou zijn; een nabijheid sensor plaatsen die de het scherm van de tablet laat aanspringen zodra je er voor staat, en uit zodra je weg loopt.
Staat een kleine compatibiliteitslijst op hun website.
Stond op die site ook nog deze tip. Misschien handig voor gebruikers.
https://imperihome.zendes...ont-camera-wake-up-method
Persoonlijk vind ik een tablet aan de muur niet nodig. Je hebt immers altijd de telefoon bij de hand. En daarbij als je alles goed instelt? Dan hoef je vrij weinig zelf te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 28-07-2015 23:41 ]
.
Matthijs.. [ complimenten hor!!]matthijsberk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
Ik heb vanavond weer een nieuw projectje afgerond. Ik wilde al lange tijd op de badkamer speakers hebben zodat ik ook daar muziek kan luisteren zonder al teveel gepruts. Het liefst een knop waarmee ik een spotify playlist aan en uit zet. Het is een huurhuis dus mooie ingebouwde speakers in het plafond zijn geen optie en een sonos vind ik zonde van het geld voor dat gebruik.
Please een wiki op Domoticz....
En een hardware lijstje, aub...
Ik watertand nu al, [ zelfde idee als jij sonos is te duur. ]
Maar een muziekje af en toe...
Misschien een pir, die instellen in de ochtend, tussen x en x beweging, music please..
Bizar!!!
Hopelijk heb je tijd en wil je hem op de wiki knallen.
Als je er 1 hebt met een camera, kun je misschien motion gebruiken?CRXDelSol schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
[...]
Wat helemaal mooi zou zijn; een nabijheid sensor plaatsen die de het scherm van de tablet laat aanspringen zodra je er voor staat, en uit zodra je weg loopt.
De camera van de tablet, zal best uit te lezen zijn in het netwerk..
Ik zoek ook nog zoiets...
Als mijn kamer klaar is, heb ik tablet in de muur weggewerkt.
Die wil ik eigenlijk als foto;lijstje gebruiken, en domoticz erachter laten draaien, maar dat wordt weer voor van de winter..
Eerst verbouwen..
Mooi hoor.janne_nl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:00:
Is dat frontpage ook geschikt voor veriticale settings?
Kan ik hem zelf ombouwen zodat hij ook verticaal is?

Zoiets dus
De front-camera fungeert als een motion sensor, via de apps 'motion detector' en tasker. Hij reboot zich 's nachts altijd even en Imperihome en de motion detector worden automatisch gestart.
Handig bij binnenkomst, even de radio starten, bijvoorbeeld. Lampjes gaan natuurlijk automatisch aan
Leuk knutselspul allemaal!
@ Tyharder...
Dit zoek ik ...dus ook
Kleine uitleg over de apps enz?
Dit zoek ik ...dus ook
Imperihome in combinatie met Domoticz:Dylantje2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:10:
@ Tyharder...
Dit zoek ik ...dus ook
Imperihome in combinatie met Motion Detector / Tasker / Secure Settings / Auto Start en Auto Reboot:
YouTube: Android Home Automation Control Panel Part 2: Turn on/off screen using Tasker
Wat zoek je nog meer?
Een ACM-1000 kun je met wat knutselen ook potentiaalvrij maken. Is wellicht nog een idee als je handig bent en goedkoper uit wilt zijn dan zo'n AMU-500 aanschaffenJvdW schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:56:
Voor diegene die het interessant vinden.
Klik aan Klik uit heeft een nieuw product (al een tijdje waarschijnlijk)
Ik zet het scherm van m'n tablet aan/uit via een virtuele switch in Domoticz. Op de tablet draait 'Tasker' die constant de status van die switch checkt en op basis daarvan het scherm aan/uit zet.CRXDelSol schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
[...]
Zie hier de uitleg: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=4733
Je zou ook nog een dag/avond switch toe kunnen voegen en daarmee het scherm feller/donkerder zetten evt. Mijn tablet heeft geen camera aan de voorkant helaas. Maar los daarvan denk ik ook dat het vrij veel CPU zou gebruiken waardoor de tablet vrij warm wordt, dat gebeurt nu ook al terwijl hij alleen maar een webpagina toont de hele dag.
Mag het iets minder? Je kunt prima meerdere quotes in ƩƩn bericht zetten, gewoon de quote kopieren en de code in je vorige bericht plakken door op 'Wijzig' te klikken. 3 berichten achter elkaar is wat teveel van het goede

Helaas, dit blijkt toch niet het geval. Toen ik de vereenvoudigde Blockly had geactiveerd, en de lamp een keer aan en uit schakelde, bleef Domoticz stuiteren tussen beide events:Amperd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:49:
Ik denk dus dat de vereenvoudigde Blockly zonder user variables eigenlijk wƩl moet werken. Ik zal het vanavond testen als ik thuis ben.
2015-07-28 17:34:30.348 User: ln130 initiated a switch command 2015-07-28 17:34:30.368 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:34:30.349 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:35.912 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) 2015-07-28 17:34:36.403 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:36.752 (LN130 Slimme meter P1) P1 Smart Meter (Elektriciteit) 2015-07-28 17:34:41.491 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:34:41.472 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:44.926 User: ln130 initiated a switch command 2015-07-28 17:34:44.946 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_2 2015-07-28 17:34:44.928 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:46.772 (LN130 Slimme meter P1) P1 Smart Meter (Elektriciteit) 2015-07-28 17:34:47.579 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:34:47.552 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:50.632 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_2 2015-07-28 17:34:50.612 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:53.681 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:34:53.662 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:56.743 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_2 2015-07-28 17:34:56.715 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:34:56.792 (LN130 Slimme meter P1) P1 Smart Meter (Elektriciteit) 2015-07-28 17:34:59.801 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:34:59.772 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:35:02.861 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_2 2015-07-28 17:35:02.842 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp) 2015-07-28 17:35:05.911 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Lamp retriggers zonder uservar_1 2015-07-28 17:35:05.892 (RFXCOMtrx433E) Lighting 1 (Woonkamer Lamp)
Enzovoort.
Kortom, het statement ("The same event will not fire unless the previous one completes. If an action is set using "Set For x minutes" or "Random within x minutes" or "Set After x seconds", the same event will not schedule until the first one completes.") uit de Events wiki lijkt niet te kloppen, of ik interpreteert het verkeerd.
@ThinkPad: overigens had het veranderen van 2 en 4 sec in 5 en 10 sec wel het gewenste effect. De poging wordt nu drie keer gedaan.
Ik merk nu overigens wel, nu ik de Blockly in 1 heb gecombineerd (met een else if), dat dat wel een issue oplevert: als ik nu de lamp aanschakel (wat het event triggert dat nog 10 sec zal lopen en nog twee keer een 'On' command zal sturen) en kort daarna de lamp uitschakel (wat NIET hetzelfde event triggert omdat het event nog loopt), dan gaat de lamp door de 5/10 sec On commando's weer aan. Dat probleem heb ik niet als ik het event splits in twee events. Wat ik persoonlijke het mooiste zou vinden, is wanneer je voor een event drie opties hebt wat betreft het meer dan 1 keer starten:
- Event kan maar 1 keer tegelijk lopen, een tweede trigger doet niets
- Event kan maar 1 keer tegelijk lopen, een tweede trigger cancelt de huidige run en start een nieuwe
- Event kan vaker tegelijk lopen
Tenslotte: hebben alle huidige KaKu tussenstekkers het AC protocol? Of moet ik naar speciale types uitkijken? Ik heb overigens geen last meer gehad van de buren, misschien dat ze mijn ge-experimenteer zat waren en bij hen iets hebben vervangen
Goed om te horen 
Dat van die triggers ben ik ook wel eens tegenaan gelopen, de 'set xx for xx seconds' lijkt in het geheugen te worden geschreven en zal eerst uitvoeren voordat het event opnieuw bekeken wordt. Terwijl in sommige gevallen het event al niet meer een positieve uitkomst zal hebben.
Maar heb je er daadwerkelijk zoveel last van? Waarom zou je het licht aanzetten en binnen 10s alweer uit
? Idee is toch juist om Domoticz het licht helemaal automatisch te laten sturen? Zo gaat het hier iig wel (door schemersensor). Pas als ik zeg dat we gaan slapen (virtuele switch) dan gaat het licht uit. Of een lamp gaat aan als ik zelf overdag een lamp handmatig aan zet.
Ja, al het KaKu spul wat je nu kunt kopen gebruikt het AC-protocol. Vroeger hadden ze van die codewieltjes die je moest instellen voor gebruik, dat is het oude ARC-protocol.
Als je overigens KaKu gaat inslaan zou ik niet naar de Gamma rennen, maar naar Hornbach, of het via internet bestellen. Die laatste twee zijn een stuk goedkoper, Gamma is alleen interessant als ze flinke kortingen op het KaKu spul hebben (25% ofzo), dan zitten ze op dezelfde prijs als Hornbach / internet.
Ik zag gisteren overigens dat ROBBshop ook KaKu gaat aanbieden, al staat er nu nog niet veel in die categorie. Zag wel dat ze staffelkorting hanteren (meer items kopen = product wordt goedkoper), dus als je veel wilt hebben is het wellicht interessant om even af te wachten tot ze hun assortiment hebben uitgebreid. Met die staffelkorting kwam de prijs volgens mij zelfs onder de prijs die KaKu op hun site noemt.
Dat van die triggers ben ik ook wel eens tegenaan gelopen, de 'set xx for xx seconds' lijkt in het geheugen te worden geschreven en zal eerst uitvoeren voordat het event opnieuw bekeken wordt. Terwijl in sommige gevallen het event al niet meer een positieve uitkomst zal hebben.
Maar heb je er daadwerkelijk zoveel last van? Waarom zou je het licht aanzetten en binnen 10s alweer uit
Ja, al het KaKu spul wat je nu kunt kopen gebruikt het AC-protocol. Vroeger hadden ze van die codewieltjes die je moest instellen voor gebruik, dat is het oude ARC-protocol.
Als je overigens KaKu gaat inslaan zou ik niet naar de Gamma rennen, maar naar Hornbach, of het via internet bestellen. Die laatste twee zijn een stuk goedkoper, Gamma is alleen interessant als ze flinke kortingen op het KaKu spul hebben (25% ofzo), dan zitten ze op dezelfde prijs als Hornbach / internet.
Ik zag gisteren overigens dat ROBBshop ook KaKu gaat aanbieden, al staat er nu nog niet veel in die categorie. Zag wel dat ze staffelkorting hanteren (meer items kopen = product wordt goedkoper), dus als je veel wilt hebben is het wellicht interessant om even af te wachten tot ze hun assortiment hebben uitgebreid. Met die staffelkorting kwam de prijs volgens mij zelfs onder de prijs die KaKu op hun site noemt.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 29-07-2015 08:42 ]
Ja hoor, dat zou gewoon moeten kunnen.Dylantje2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:01:
[...]
Mooi hoor.
Is dat frontpage ook geschikt voor veriticale settings?
Kan ik hem zelf ombouwen zodat hij ook verticaal is?
De aanpassingen zitten vooral in de css file van frontpage.
Wellicht eens vragen op het Domoticz forum of iemand dat al eens gedaan heeft.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door