Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
@Kraz Ik kan in ieder geval opmerken dat je waarschijnlijk niet ">=" kan gebruiken in combinatie met '450'. Als 450 een numerieke waarde is moeten de quotes weg want die duiden tekst aan.

Daarnaast, ik neem aan dat je ook gewoon otherdevices['Netatmo_Indoor_CO2'] hebt geprobeerd?
Gebeurt er ook iets als je otherdevices_nvalues['Netatmo_Indoor_CO2'] probeert? (kan niet checken of dit helemaal klopt maar zoiets stond me bij)

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Die deurbelzender heb ik al, die hangt er al tussen want buiten gebruik ik een normale drukknop.
Als ik binnenkort een schemaatje hier post hoe ik het nu heb zitten met welke draad waar.
Wil jij voor me dan even uitleggen waar exact dat relais er tussen moet in mijn situatie? O-)

Dan bestel ik zo'n conrad relais, is wel zo netjes en dan hangt me bel ook niet voor niets in de gang ;)
Jawel hoor. Als je gewoon een ouderwetse bel (8V AC trafo in de meterkast) hebt dan gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:40
Een update wat betreft de action bel. Opnieuw aangesloten dit keer op een pi ipv de synology nas en nu werkt het wel perfect. Netjes 1x verschijnt in het log.

Nu nog voor elkaar krijg om een snapshot van mijn foscam te krijgen en via de nieuwe telegram bot te verzenden en mijn hue te laten knipperen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Als je de schakelaar wilt behouden i.v.m. design e.d. kun je ook deze nemen: http://www.klikaanklikuit...en-1/inbouwzender-awmt-4/ Die werkt ook op een batterij.
Bedankt voor de tip. Ik heb nu die andere. Het originele design was toch al bouwmarkt design dus ik zie niet veel verschil. :)

Iets anders:
In Domoticz kun je bij een switch een aan en uit delay instellen in seconden.
Twee problemen:
  1. De aan delay werkt wel maar in de user interface blijft de switch op uit staan
  2. De uit delay werkt helemaal niet. De switch gaat direct uit.
Ook maar ergens melden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

kraades schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb nu die andere. Het originele design was toch al bouwmarkt design dus ik zie niet veel verschil. :)

Iets anders:
In Domoticz kun je bij een switch een aan en uit delay instellen in seconden.
Twee problemen:
  1. De aan delay werkt wel maar in de user interface blijft de switch op uit staan
  2. De uit delay werkt helemaal niet. De switch gaat direct uit.
Ook maar ergens melden?
Met welk Protocol ? Zwave of 433Mhz?
Mist hij de schakeling?
Kijk in de log wat er gebeurd...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Met welk Protocol ? Zwave of 433Mhz?
Mist hij de schakeling?
Kijk in de log wat er gebeurd...
Kaku 433MHz. Er worden geen schakelingen gemist. Na de aan delay van bv. 5 sec. gaat het apparaat ook AAN na 5 sec. (=goed) alleen de status blijft UIT (=fout). De uit delay van bv. 5 sec. werkt niet; het apparaat wordt direct UIT gezet (=fout).

Versie v2.0.2611-7 op Synology.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 23-07-2015 16:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Kwam net voorbij de kelderverkoop van clicktobuy en daar hadden ze de fa20rf voor 15 euro duopack ex btw lijkt me een leuke actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:21
Zo, action deurbel ook gekoppeld. Top voor die prijs. Zal alleen ff ander icoontje maken. Want die kan je niet aan of uit zetten. Voor eventueel andere geïnteresseerden:

1. Haal ontvanger uit stopcontact
2. Haal batterij uit zender
3. Hou telefoon bij je met Domoticz erop
4. Zet ik Domoticz ontvangen van apparaten voor 5 minuten aan
5. Doe de batterij in de zender en druk een paar keer in, net zo lang tot je m ik de log ziet
6. Nu is de knop gekopieerd door Domoticz en staat ie bij ongebruikte apparaten, voeg m toe
7. Ontvanger in het stopcontact plaatsen
8. Binnen 1 minuut in Domoticz op de deurbel switch drukken
9. Deurbel gaat nu af
10. Nu zouden zowel Domoticz als de knop de deurbel moeten kunnen laten afgaan, omdat Domoticz nu dezelfde code gebruikt als de knop, en die heb je net in die minuut ingeleerd.

Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nuXKmkk.jpg

Wie weet waarom deze het niet doet?
Test dummy is een virtuele schakelaar, deze zet ik aan als als ik op vakantie ga.
Ik wil als het kaku deurcontact opengaat een bericht stuurt via pushover.

On veranderen naar open heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Sinds kort ook een Pi met Domoticz. Werkt leuk en ga gauw uitzoeken hoe je de meter gaat uitlezen, gezien ik nog geen slimme meter heb en met voorrang moet aanvragen. Ik ben wel even benieuwd naar de ervaringen van TOON. Ik kan viavia nog een aanbieding voor toon krijgen:
100% duurzame energie met Eneco EcoStroom® en EcoGas 4 jaar;
Toon® van Eneco (t.w.v. €200) + installatie (t.w.v. €75);
tot 8% korting op de leveringstarieven;
duurzame Philips LED lampenset (t.w.v. €30).
Daarbij zit dan ook het plaatsen van een nieuwe meter. Mijn vraag, wat voor meerwaarde zit er aan de toon thermostaat? Los van de normale thermostaat inc met Domoticz? Want het maandbedrag van Toon sta ik niet echt op te springen en als vervolgens alle functies ook door domoticz over te nemen zijn is de aanbieding voor mij niet interessant.
LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:44:
[afbeelding]

Ik had gisteren ook wat proberen met events. Moest alles opnieuw opstarten voordat het werkte. Misschien dat dit het probleem is.. maar ja :) ik ben dan ook niet helemaal thuis nog in domoticz :)

[ Voor 19% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

grote_oever schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:46:
Sinds kort ook een Pi met Domoticz. Werkt leuk en ga gauw uitzoeken hoe je de meter gaat uitlezen, gezien ik nog geen slimme meter heb en met voorrang moet aanvragen. Ik ben wel even benieuwd naar de ervaringen van TOON. Ik kan viavia nog een aanbieding voor toon krijgen:

[...]

Daarbij zit dan ook het plaatsen van een nieuwe meter. Mijn vraag, wat voor meerwaarde zit er aan de toon thermostaat? Los van de normale thermostaat inc met Domoticz? Want het maandbedrag van Toon sta ik niet echt op te springen en als vervolgens alle functies ook door domoticz over te nemen zijn is de aanbieding voor mij niet interessant.
Er zijn veel goedkopere opties dan een maandbedrag .
Solarmeter of een usb p1 uitlezen voor x euro
En dan geen maandbedrag.
De P1 kun je volgens mij aanvragen als je geduld hebt kost het niet veel...

Daarna na een groen leverancier die goodkoop is zonder dat geneuzel

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Dylantje2 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:50:
[...]

Er zijn veel goedkopere opties dan een maandbedrag .
Solarmeter of een usb p1 uitlezen voor x euro
En dan geen maandbedrag.
De P1 kun je volgens mij aanvragen als je geduld hebt kost het niet veel...

Daarna na een groen leverancier die goodkoop is zonder dat geneuzel
Klopt, daarom ook mijn vraag wat de Toon gebruikers de meerwaarde vinden van Toon inc met domoticz. Gezien de aktie wel redelijk goed is en ze daardoor gratis de slimme meter plaatsen (ipv 74 euro te betalen voor prioriteit plaatsing)

[ Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 23-07-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
grote_oever schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Klopt, daarom ook mijn vraag wat de Toon gebruikers de meerwaarde vinden van Toon inc met domoticz. Gezien de aktie wel redelijk goed is en ze daardoor gratis de slimme meter plaatsen (ipv 74 euro te betalen voor prioriteit plaatsing)
Vanuit mijn kant, omdat ik simpelweg al verschillende tablets heb geprobeerd maar Toon gewoon goed werkt en ook met Domoticz en binnenkort als de API vrijgegeven word je net zo goed ook alles met Toon kunt. De interface is gewoon heerlijk snel en het is compleet en overzichtelijk. 9 van de 10 alternatieve oplossingen zijn gewoon niet zo 'af'.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40

Kroontje

...

LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:44:
[afbeelding]

Test dummy is een virtuele schakelaar, deze zet ik aan als als ik op vakantie ga.
Ik wil als het kaku deurcontact opengaat een bericht stuurt via pushover.

On veranderen naar open heb ik al geprobeerd.
Je hebt een IF/ELSE blokje gebruikt (die met dat blauwe plusje), kies daar het IF blokje voor, zonder dat blauwe plusje en dan zal het gaan werken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Kroontje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:09:
[...]

Je hebt een IF/ELSE blokje gebruikt (die met dat blauwe plusje), kies daar het IF blokje voor, zonder dat blauwe plusje en dan zal het gaan werken.. ;)
inderdaad, bedankt!
weer wat geleerd als je dus het blokje met "else" kiest verwacht het script ook een "else" anders werkt het niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
nog een vraagje, ik probeer nu al enkele dagen monit werkend te krijgen zodat ik wat meer inzicht krijg als domoticz vastloopt waarom dit is. En dat domoticz dan weer herstart.

ik installeer het via de wiki:
https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

Maar al snel loop ik vast op de volgende error.
In welke richting moet ik dit zoeken om op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p7eWeUw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:14:
[...]

inderdaad, bedankt!
weer wat geleerd als je dus het blokje met "else" kiest verwacht het script ook een "else" anders werkt het niet ofzo?
Ja, vind het zelf ook een vreemde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Kroontje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:18:
[...]

Ja, vind het zelf ook een vreemde..
Ik wil dit voor meerdere deur sensors instellen, zou dit dan wel werken als ik de volgende deur onder "else if" aanmaak?

Of kan ik net zo goed voor ieder alarm signaal wat ik wil een aparte blocky maken?
Of wordt het daar heel traag van als je heel veel van die blocky's hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:24:
[...]

Ik wil dit voor meerdere deur sensors instellen, zou dit dan wel werken als ik de volgende deur onder "else if" aanmaak?

Of kan ik net zo goed voor ieder alarm signaal wat ik wil een aparte blocky maken?
Of wordt het daar heel traag van als je heel veel van die blocky's hebt staan?
Zeker kan dat, maar dan triggert de blockly wel op één statement. Wanneer deur 1 openstaat en je een message hebt gehad, krijg je geen nieuwe wanneer deur 2 opengaat volgens mij.. dat zou je even moeten testen. :)

Of heel veel blocklies het systeem trager maakt weet ik niet, gebruik zelf eigenlijk voornamelijk Lua scripts op de basis dingetjes na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oke ben ik wel benieuwd naar of iemand daar ervaring mee heeft dat het trager wordt.

Als je je anders ooit verveeld en een lua script wilt maken voor bovenstaand O-)
Dan kan ik het wel aanpassen naar mijn andere contacten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:18:
nog een vraagje, ik probeer nu al enkele dagen monit werkend te krijgen zodat ik wat meer inzicht krijg als domoticz vastloopt waarom dit is. En dat domoticz dan weer herstart.

[afbeelding]
Waarschijnlijk de config file even controleren. Je mag hem ook even naar mij pm-men dan kan ik ook wel ff helpen als je het niet ziet.
grote_oever schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:46:

[...]

[...]

Ik had gisteren ook wat proberen met events. Moest alles opnieuw opstarten voordat het werkte. Misschien dat dit het probleem is.. maar ja :) ik ben dan ook niet helemaal thuis nog in domoticz :)
Ik heb ook met dit "dilemma" gezeten. Een van mijn overwegingen om te kiezen voor Domoticz en een P1 meter waren onder andere:
  • Maand tarief
  • Vendor locking (toon werkt niet optimaal met andere energieleverancier)
  • Kosten aanschaf en aansluiten (toen)
  • We wonen in een nieuwbouwhuis wat standaard opgeleverd was met een Honeywell Touch thermostaat. Deze was mij te duur om al te vervangen.
Het bedienen van de ketel/verwarming remote heb ik zelf opgelost door mijn ketel aan te sluiten op een OpenTherm Gateway. Deze kost ook wat, maar je bent verder niet aan een energieleverancier gebonden.

[ Voor 54% gewijzigd door schmm op 23-07-2015 21:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Banggood temperatuur / hygro

Drie stuks binnen, heb helaas maar voor 1 batterijen, maar die werkte direct en geeft nu netjes temp/vochtigheid door. Geen problemen met verbinden, ben even kwijt wie hier tegenaan loopt maar misschien toch een RFXCom instelling in Domoticz.

Wireless Weather Station Digital Thermometer Humidity Sensor (SKU174397)
[..]
Kenhas schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:38:
[...]

Ik herken bovenstaand precies van een review op Banggood :)

Bij mij heeft de RFXcom de laatste firmware en staat nu al een viertal uur met Rubicson protocol. De drie zenders staan elk op een ander kanaal maar komt niet van binnen.
Ik had er een tijdje terug dus twee gekocht. Eentje werd echter totaal niet ontvangen. Heb hem opgestuurd naar RFXCOM en die heeft hem werkend gekregen en een nieuwe firmware gemaakt. Firmware 245 zal binnenkort wel op de website te vinden zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:07:
Je zou het wel met een dummy switch kunnen doen: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=3797

Maarja onder de streep heb je dan alsnog een switch die je met een timer aan/uit zet 8)7 Daardoor ben je weer terug bij af, want waarom zou je dan niet gewoon bij je originele plan blijven.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een event, dat werkt (zoals ik al zei) betrouwbaarder omdat die wel 'terug in de tijd' kijkt. Maar een simpele timer zoals je liet zien zou gewoon moeten werken. Probeer het vanavond anders nog eens zonder die randomness. Misschien zit er een bug in.
Yep, zonder Randomness werkt het wel! Feature broken ? :-(
Of betekend randomness ook X percentage kans dat er niet geschakeld wordt? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 23-07-2015 22:23 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik had er een tijdje terug dus twee gekocht. Eentje werd echter totaal niet ontvangen. Heb hem opgestuurd naar RFXCOM en die heeft hem werkend gekregen en een nieuwe firmware gemaakt. Firmware 245 zal binnenkort wel op de website te vinden zijn vermoed ik.
Stoer, dank voor het delen! Wellicht biedt dat ook soelaas voor de mijne - na m'n initiële enthousiasme wordt er inmiddels geen een meer herkend. Bizar, bijzonder en apart tegelijk. We gaan 't zien!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

CRXDelSol schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:38:
Voor eventueel andere geïnteresseerden:
Wat is daar anders aan dan standaard ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DukeBox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Wat is daar anders aan dan standaard ?
Zodra je de zender aan zet door de batterij erin te doen, genereert deze een unieke code, niet en voogedefinieerde code. En de ontvanger heeft 1 minuut om de code op te slaan als handshake. Ik las elders dat mensen best een gedoe hebben om het werkend te krijgen, maar het moet perse in die volgorde. Ook met de ontvanger als laatste weer in het stopcontact te doen om de code aan te leren die bij Domoticz bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

Morvale schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:38:
@Kraz Ik kan in ieder geval opmerken dat je waarschijnlijk niet ">=" kan gebruiken in combinatie met '450'. Als 450 een numerieke waarde is moeten de quotes weg want die duiden tekst aan.

Daarnaast, ik neem aan dat je ook gewoon otherdevices['Netatmo_Indoor_CO2'] hebt geprobeerd?
Gebeurt er ook iets als je otherdevices_nvalues['Netatmo_Indoor_CO2'] probeert? (kan niet checken of dit helemaal klopt maar zoiets stond me bij)
Ik heb inmiddels zowel otherdevices['Netatmo_Indoor_CO2'] als otherdevices_nvalues['Netatmo_Indoor_CO2'] geprobeerd, maar in beide gevallen krijg ik dan foutmeldingen in de logging dat de code niet OK is.

Om te kijken welke waarde eruit komt heb ik
code:
1
2
sWaarde = otherdevices_svalues['Netatmo_Indoor_CO2']
print("De CO2 waarde: " .. sWaarde .. " ");

De output in de log is dan; "De CO2 waarde: "
oftewel een blanco waarde.

Iemand anders een idee om de CO2 waarde te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Stoer, dank voor het delen! Wellicht biedt dat ook soelaas voor de mijne - na m'n initiële enthousiasme wordt er inmiddels geen een meer herkend. Bizar, bijzonder en apart tegelijk. We gaan 't zien!
Firmware #245 staat online: http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads

Ben benieuwd of het helpt voor jou. Mijn sensor gaat vandaag weer mijn kant op, dus kan het zelf nog niet proberen met mijn RFXCOM.
Kraz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:27:
[...]
Met een script de sensordata opvragen (via de JSON API) en dan in een virtuele sensor dumpen? Niet echt een oplossing om trots op te zijn, maar als je er nu helemaal niks mee kan is het misschien een workaround.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:55
LJ80 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:18:

[afbeelding]
Heb het toevallig een paar dagen geleden geconfigureerd volgens dezelfde handleiding. Jouw probleem zit in het configuratiebestand, hoogstwaarschijnlijk bij de httpd-settings. Je zou de regel met Admin erin even kunnen voorzien van een # om deze uit te schakelen. Mogelijk zit er een puntcomma in plaats van een dubbele punt, of zelfs een vreemd teken op de vorige of volgende regel.

Onderstaande is mijn vrij minimale configuratie, misschien heb je er wat aan.
code:
1
2
3
4
 set httpd port XXX and # Port die gebruikt kan worden, was standaard 2812
    use address 192.168.2.XX  # IP address van domoticz-machine
    allow 192.168.2.0/255.255.255.0 # Toegang voor lokale IP-adressen
    allow user:password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
mbitter schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:42:
[...]

code:
1
2
3
4
 set httpd port XXX and # Port die gebruikt kan worden, was standaard 2812
    use address 192.168.2.XX  # IP address van domoticz-machine
    allow 192.168.2.0/255.255.255.0 # Toegang voor lokale IP-adressen
    allow user:password
Ik zal jouw bovenstaand er eens overheen kopieren.
en dan allow 192.168.2.0 veranderen naar 192.168.1.0 aangezien mijn adressen daar tussen vallen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net mijn eerste event gemaakt in Blockly.

Twee vragen:
  1. Waarom werkt het niet op Safari (iPad)?
  2. Waarom een beperkte(re) commando set? Ik mis bv. loops?
Als ik vergelijk met https://developers.google.com/blockly/.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

kraades schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:09:
Net mijn eerste event gemaakt in Blockly.
Waarom werkt het niet op Safari (iPad)?
Dat moet je aan google development of safari vragen.
Waarom een beperkte(re) commando set? Ik mis bv. loops?
Daar heb je repeat voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik had naar aanleiding van je linkje eerder, er 6 besteld bij Banggood en heb deze halverwege vorige week ontvangen. 5 ervan werkten direct, de 6e heb ik nog niet getest maar ik vermoed niet veel problemen.
Wel moet ik zeggen dat ze van tijd tot tijd "geel" gekleurd zijn in Domoticz.
Was dit "geel gekleurd" niet iets met batterij status? Of bereik? Ik begin te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoeveel van die dingen kun je tegelijkertijd inzetten? Zitten ze op verschillende kanalen of hebben ze allemaal een uniek ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 14:41
Iemand enig idee hoe je handmatig een dummy RGB switch kunt aanmaken?

Ben bezig om mijn Osram Lightify lampen / gateway in Domoticz te krijgen maar ik kan nergens vinden hoe ik een dummy RGB switch aan kan maken...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:36:
Hoeveel van die dingen kun je tegelijkertijd inzetten? Zitten ze op verschillende kanalen of hebben ze allemaal een uniek ID?
Ze krijgen ieder een eigen ID. Wat het maximum is weet ik niet maar heb momenteel 5x die banggood in gebruik en 5x die TX320 van Cresta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TravockMD schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Ik had naar aanleiding van je linkje eerder, er 6 besteld bij Banggood en heb deze halverwege vorige week ontvangen. 5 ervan werkten direct, de 6e heb ik nog niet getest maar ik vermoed niet veel problemen.
Wel moet ik zeggen dat ze van tijd tot tijd "geel" gekleurd zijn in Domoticz.
Was dit "geel gekleurd" niet iets met batterij status? Of bereik? Ik begin te twijfelen.
Moest even zoeken (Google "domoticz yellow"), maar heb het gevonden:
Widgets now turn yellow (if no timeout) if the battery level is <= 10 percent
https://github.com/domoticz/domoticz/blob/master/History.txt

Bij een time-out worden ze rood. Wanneer dit moet gebeuren kun je ergens in de settings in Domoticz instellen. Ik heb het volgens mij op één uur staan. Als ik één uur niks heb ontvangen van een sensor dan is er waarschijnlijk iets mis :p

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 16:38
Misschien interessant, bij http://www.personeelsvoordeelwinkel.nl/?voordeel@ndcvbk zijn Konig rookmelders te koop. Kan alleen niet vinden of ze nu wel of niet met Domoticz werken..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

hood schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:02:
Is het mogelijk om een oude versie van domoticz te installeren. Ik ben opzoek naar een oudere versie omdat daar waarschijnlijk de GPIO input nog wel werkt. Heb het meerder malen aangegeven op het forum van domoticz maar helaas wordt het niet opgepikt door de ontwikkelaar en blijkbaar wordt de GPIO input niet veel gebruikt. GPIO output werkt gewoon wel.
Wat ik gelezen heb is dat er iets veranderd is tussen raspi kernels 3.12.x en 3.18.x dat I/O anders afhandelt. Ik hou mijn Pi's op 3.12 omdat de wifi adapter brak werkt op 3.18.
Als door een sudo raspi upgrade of een gedownload image de versie toch omhoog is gegaan, dan downgrade ik 'm weer met :

sudo rpi-update ba43047bec24d5f0a4150f09a37884240f8926d2

Dat commando komt hier vandaan, gaat mogelijk naar .35
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=63&t=98303

Ik hou zelf 3.12.36 aan en daar werkt gpio input goed met Domoticz. Onlangs nog getest met een drukknop in aanloop naar een domo-deurbel.

Meer info: http://tech.enekochan.com...h-rpi-update-in-raspbian/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 14:42
zaadstra schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Wat ik gelezen heb is dat er iets veranderd is tussen raspi kernels 3.12.x en 3.18.x dat I/O anders afhandelt. Ik hou mijn Pi's op 3.12 omdat de wifi adapter brak werkt op 3.18.
Als door een sudo raspi upgrade of een gedownload image de versie toch omhoog is gegaan, dan downgrade ik 'm weer met :

sudo rpi-update ba43047bec24d5f0a4150f09a37884240f8926d2

Dat commando komt hier vandaan, gaat mogelijk naar .35
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=63&t=98303

Ik hou zelf 3.12.36 aan en daar werkt gpio input goed met Domoticz. Onlangs nog getest met een drukknop in aanloop naar een domo-deurbel.

Meer info: http://tech.enekochan.com...h-rpi-update-in-raspbian/
Bedankt Zaadstra voor de informatie. Vanavond ga ik het gelijk even testen. _/-\o_

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Toch nog het commando gevonden voor v3.12.36:

Sudo rpi-update f74b92120e0d469fc5c2dc85b2b5718d877e1cbb

Succes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
keverjeroen schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:49:
Misschien interessant, bij http://www.personeelsvoordeelwinkel.nl/?voordeel@ndcvbk zijn Konig rookmelders te koop. Kan alleen niet vinden of ze nu wel of niet met Domoticz werken..
Leuke prijs, ook even zitten zoeken maar ik kan ook niet vinden of deze in Domoticz werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey, die zitten bij mij in Hoorn :) De Alecto (SA-30) zijn wel in Domoticz (icm de RFXCOM) te gebruiken. Lijkt me een gerede kans dat deze set (SA-200) van Konig ook met de RFXCOM kan babbelen. Misschien beter om even contact op te nemen met de jongens van RFXCOM voordat je gaat bestellen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

zaadstra schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:48:
Toch nog het commando gevonden voor v3.12.36:

Sudo rpi-update f74b92120e0d469fc5c2dc85b2b5718d877e1cbb

Succes >:)
Zou een kleine s doen..
En moet die f74xxxxxxxx er echt achter?
Update gaat naar de laatste stable...[ toch? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:16:
[...]

Dat moet je aan google development of safari vragen.

[...]

Daar heb je repeat voor.
Standaard blockly werkt wel op Safari/iPad en daar heb je ook meer commando's en mogelijkheden. Misschien een oude versie?

Nu op mijn iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mu2TIjem.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 24-07-2015 14:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Dylantje2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Zou een kleine s doen..
En moet die f74xxxxxxxx er echt achter?
Update gaat naar de laatste stable...[ toch? ]
Ja klopt, gaat zeker beter ;) was een ongevraagde eipad modificatie.

Update/upgrade zonder code gaat inderdaad naar de laatste versie maar dat is nu net wat we niet willen. Zie boven de onderste link, met een tabel zodat je naar elke versie kan springen die je wilt met zo'n code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Kraz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Ik heb inmiddels zowel otherdevices['Netatmo_Indoor_CO2'] als otherdevices_nvalues['Netatmo_Indoor_CO2'] geprobeerd, maar in beide gevallen krijg ik dan foutmeldingen in de logging dat de code niet OK is.

Om te kijken welke waarde eruit komt heb ik
code:
1
2
sWaarde = otherdevices_svalues['Netatmo_Indoor_CO2']
print("De CO2 waarde: " .. sWaarde .. " ");

De output in de log is dan; "De CO2 waarde: "
oftewel een blanco waarde.

Ik zat er zelf ook mee te kloten en blijkt dat je geen nvalues (wat het is) kan uitlezen in Lua.. Nu zou je het met Python of bash kunnen doen, maar ben er zelf nog niet aan begonnen, zie: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Mmm.
Nu weer iets anders vreemds...:

2015-07-24 15:03:35.106 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.109 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.112 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.116 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.119 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.122 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.125 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.128 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.132 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.135 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.138 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.142 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.145 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.148 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.151 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.155 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.158 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.161 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.164 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.168 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.171 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.174 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.177 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.181 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.184 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:

in mijn log van de RPi..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Dylantje2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:11:
Mmm.
Nu weer iets anders vreemds...:

2015-07-24 15:03:35.106 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.109 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.112 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.116 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.119 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.122 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.125 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.128 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.132 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.135 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.138 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.142 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.145 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.148 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.151 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.155 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.158 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.161 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.164 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.168 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.171 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.174 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.177 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.181 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:03:35.184 Error: Domoticz received Segmentation signal!...
2015-07-24 15:

in mijn log van de RPi..
Iemand een idee?
Heb je wel gegooled? Eerste hit: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=7184

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
wat hielp bij mij is een aantal keer de domoticz service start / stop / start / stop, tot het goed ging.

Nu bezig met goede backup en geregeld een image maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:36:
[...]

Firmware #245 staat online: http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads

Ben benieuwd of het helpt voor jou. Mijn sensor gaat vandaag weer mijn kant op, dus kan het zelf nog niet proberen met mijn RFXCOM.
Jep, 2 van de 3 zijn direct weer zichtbaar! De derde zitten geen batterijen in op dit moment, dus tja :P dat kan RFXcom niet oplossen vrees ik.

Goed werk, hoop dat ze er nu in blijven, want ik had ooit al contact, maar dat verdween op een gegeven moment. We gaan 't meemaken! Thnx!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:15:
[...]

Jep, 2 van de 3 zijn direct weer zichtbaar! De derde zitten geen batterijen in op dit moment, dus tja :P dat kan RFXcom niet oplossen vrees ik.

Goed werk, hoop dat ze er nu in blijven, want ik had ooit al contact, maar dat verdween op een gegeven moment. We gaan 't meemaken! Thnx!
Dat is goed nieuws :) Heb mijn RFXCOM net maar vast even geupdate voor als m'n sensor morgen weer thuis is :P

Voor iemand die nog een handig backupscript zoekt, heb mijn script hier geplaatst: http://www.domoticz.com/f...f=23&t=936&p=49531#p49531
Maakt een backup van je database, je 'scripts' map en de 'www' map (die backup ik omdat ik daar een eigen 'frontpage.html' in heb zitten voor m'n tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:38:
Zo, action deurbel ook gekoppeld. Top voor die prijs. Zal alleen ff ander icoontje maken. Want die kan je niet aan of uit zetten. Voor eventueel andere geïnteresseerden:

1. Haal ontvanger uit stopcontact
2. Haal batterij uit zender
3. Hou telefoon bij je met Domoticz erop
4. Zet ik Domoticz ontvangen van apparaten voor 5 minuten aan
5. Doe de batterij in de zender en druk een paar keer in, net zo lang tot je m ik de log ziet
6. Nu is de knop gekopieerd door Domoticz en staat ie bij ongebruikte apparaten, voeg m toe
7. Ontvanger in het stopcontact plaatsen
8. Binnen 1 minuut in Domoticz op de deurbel switch drukken
9. Deurbel gaat nu af
10. Nu zouden zowel Domoticz als de knop de deurbel moeten kunnen laten afgaan, omdat Domoticz nu dezelfde code gebruikt als de knop, en die heb je net in die minuut ingeleerd.

Done!
Top! Bedankt voor het stappenplan. Ik moest alleen nog "Byron SX" aanvinken bij de RFXCOM, maar daarna werkte het ook wel meteen :) Even kijken hoe en of ik deze in de plaats van de huidige KaKu deurbel ga inzetten :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
M.v.Veelen schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Top! Bedankt voor het stappenplan. Ik moest alleen nog "Byron SX" aanvinken bij de RFXCOM, maar daarna werkte het ook wel meteen :) Even kijken hoe en of ik deze in de plaats van de huidige KaKu deurbel ga inzetten :o
Ah ik gebruik geen RFXCOM, vandaar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:59:
Voor iemand die nog een handig backupscript zoekt, heb mijn script hier geplaatst: http://www.domoticz.com/f...f=23&t=936&p=49531#p49531
Maakt een backup van je database, je 'scripts' map en de 'www' map (die backup ik omdat ik daar een eigen 'frontpage.html' in heb zitten voor m'n tablet).
Ik heb het hele handeltje nu overgezet van Synology naar een Raspberry Pi (B2). Reden: bij een reboot van de Synology komt de boel niet lekker op. Rebooten is nodig bij DSM updates.

Domoticz gaat helaas nu nog wel eens onderuit bv. bij een intensieve taak. Dat heb ik op de Synology niet gehad. De workaround is dan herstarten. Is de manier op dit met monit te doen?

Ik moet ook nog iets met de domoticz db backup dus bedankt voor het script. Deze backup moet bij mij dan naar de Synology worden gekopieerd.

Heeft het nog zin om een online image te maken van de RPi?
Zoiets http://cagewebdev.com/ind...-raspberry-pi-is-running/.
Kan Domoticz daar tegen? I.v.m. mismatches die kunnen ontstaan tijdens de online backup.
En ik vrees ook wel dat zo'n actie Domoticz onderuit haalt...

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 24-07-2015 18:59 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
kraades schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Heeft het nog zin om een online image te maken van de RPi?
Zoiets http://cagewebdev.com/ind...-raspberry-pi-is-running/.
Kan Domoticz daar tegen? I.v.m. mismatches die kunnen ontstaan tijdens de online backup.
En ik vrees ook wel dat zo'n actie Domoticz onderuit haalt...
Dat is geen goede manier om een betrouwbare backup van een Linux machine te maken.
1 verkeerde write in memory die nog niet op je SD kaartje is geschreven en je backup is niets waard, je ziet het echter niet.
De backup lukt via zo'n dd actie altijd maar je hebt 0,0 garantie op een werking bij een restore, als je er natuurlijk een paar per dag maakt heb je kans dat er eentje het doet maar ik zou het houden bij goed documenteren en Domoticz database backups via bv scp van de RP naar je NAS oid.

Goed documenteren is volgens mij zowiezo erg belangrijk bij Domotica projecten omdat je van alles verzind en aan elkaar knoopt maar als je niets vastlegt weet je na een jaar echt niet meer hoe alles in elkaar steekt.

Hoe doen jullie dat en gebruiken jullie ook standaarden qua naamgeving etc, ik ben alles nog aan het uitzoeken en bij elkaar aan het sprokkelen maar maak het zo dat ik bij b.v. corruptie op de SD kaart op basis van mijn documentatie, een tar bal van de scripts directory en de Domoticz db backup alles snel terug kan bouwen en meteen weet hoe het zit zonder een image van de SD kaart te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Image van de SD lijkt mij sowieso overkill. Het is wel gemakkelijk inderdaad, maar om dat nou dagelijks/wekelijks ofzo te doen zou mij teveel tijd kosten.

Als je backup van je database en scripts hebt dan ben je er toch wel? En desnoods nog screenshots van je 'devices' pagina zodat je alle ID's van de sensoren hebt. Dan kun je zelfs (als je database corrupt blijkt te zijn) nog de boel redelijk vlot weer instellen zonder alle devices opnieuw te moeten pairen.

En ik denk dat je nog wel spijt krijgt dat je van Synology terug bent gegaan naar Pi ;) Het werkt hier echt als een trein, nooit problemen met vastlopers o.i.d.
DSM updates doe ik sowieso niet automatisch, heeft bij mij al eens de VPN-verbinding gesloopt waardoor ik vanaf afstand niet meer bij de NAS kon. Als de NAS dus reboot dan is dat al omdat ik daar toestemming voor heb gegeven, dan is het opnieuw instellen van de USB-poorten in Domoticz ook zo weer gefixed.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ok, spare sd kaartje eventueel en een backup van de database en scripts dir moet dus voldoende zijn.
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:12:
En ik denk dat je nog wel spijt krijgt dat je van Synology terug bent gegaan naar Pi ;) Het werkt hier echt als een trein, nooit problemen met vastlopers o.i.d.
DSM updates doe ik sowieso niet automatisch, heeft bij mij al eens de VPN-verbinding gesloopt waardoor ik vanaf afstand niet meer bij de NAS kon. Als de NAS dus reboot dan is dat al omdat ik daar toestemming voor heb gegeven, dan is het opnieuw instellen van de USB-poorten in Domoticz ook zo weer gefixed.
Mogelijk. ;)
Ik heb er nog twee externe USB disks aan hangen en werk met een USB hub voor de P1 meter, S0 meter en RFXCOM maar dat werkt gewoon niet lekker. Ligt meer aan de hub vermoed ik.
Ik doe ook geen auto-updates maar sinds de Synology crypto ellende lijkt er elke maand wel een update uit te komen...
Ik laat het je volgende week weten of ik weer gewisseld ben... ;)

Edit:
Oh ja, ook niet geheel onbelangrijk: ik krijg de S0PCM niet aan de gang op de Synology... (Extra RPi hiervoor als slave vind ik dat weer minder fraai)

[ Voor 92% gewijzigd door technorabilia op 24-07-2015 19:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

tozzke

aka tozzert

Om nog even terug te komen op backups.... mijn backupscript ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#!/bin/bash

Y=`date "+%Y"`
m=`date "+%m"`
d=`date "+%d"`
FTP="<IP NAS>"
User="<USERNAME>"
Pass="<PASSWORD>"

ftp -i -n <<EOF
open "$FTP"
user "$User" "$Pass"
mkdir "home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d""
mkdir "home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d"/www"
quit
EOF

ncftpput -R -v -u "$User" -p "$Pass" "$FTP" "/home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d"" /home/pi/domoticz/domoticz.db
ncftpput -R -v -u "$User" -p "$Pass" "$FTP" "/home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d"" /home/pi/domoticz/scripts
ncftpput -R -v -u "$User" -p "$Pass" "$FTP" "/home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d"/www" /home/pi/domoticz/www/switch_icons.txt
ncftpput -R -v -u "$User" -p "$Pass" "$FTP" "/home/Backups/Raspberry Pi 2B/Domoticz/"$Y"-"$m"-"$d"/www" /home/pi/domoticz/www/images

en dit in een cron:
code:
1
0 4 * * * /home/pi/domoticz/scripts/backup_naar_nas.sh

en zo heb ik een dagelijkse backup om 4:00u van de database, scripts, www/images en de switch_icons.txt omdat ik een aantal custom icons ingesteld heb :)

wederom geen idee of dit de meest nette/makkelijke manier is, maar het werkt! :+
deels ergens van internet geplukt en deels zelf wat uitgebreid

edit:

op de een of andere manier werkte het bij mij niet mbv dat 'http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php'. Ik kreeg dan bestanden van 1kB met iets van een 401 error erin.

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 24-07-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:38:
[...]
op de een of andere manier werkte het bij mij niet mbv dat 'http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php'. Ik kreeg dan bestanden van 1kB met iets van een 401 error erin.
401 heeft te maken met inloggen. Zet onder Settings ('Local networks') eens '127.0.0.*' erbij (zonder quotes). Dan kun je vanaf de pi Domoticz benaderen zonder wachtwoord en werkt het ;) Zo heb ik ook interne IP-range toegevoegd zodat ik zonder wachtwoord erbij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:53:
[...]

401 heeft te maken met inloggen. Zet onder Settings ('Local networks') eens '127.0.0.*' erbij (zonder quotes). Dan kun je vanaf de pi Domoticz benaderen zonder wachtwoord en werkt het ;) Zo heb ik ook interne IP-range toegevoegd zodat ik zonder wachtwoord erbij kan.
staat erbij ;) (maar het werkt dus niet)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cGpxWyL.png

maar op de manier zoals ik het heb, werkt het prima en eigenlijk zelfs meer naar mijn zin

[ Voor 16% gewijzigd door tozzke op 24-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus die backupdatabase.php is de manier op een backup van de database te maken.
Gewoon een kopie maken is niet voldoende?

En waarom vind ik die php file nergens?

root@raspberrypi:/# find / -name backup*.php
root@raspberrypi:/#

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 24-07-2015 20:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet hem aanroepen via HTTP, dan spuugt hij het domoticz.db bestand voor je uit. Volgens mij opent tozzke hem rechtstreeks, maar via Domoticz aanroepen is netter denk ik, heb je ook minder kans dat hij corrupt is omdat er net iets naar werd geschreven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Iemand een ideetje voor het volgende?

Ik heb een schakelaar voor de badkamer die ook kan werken op domoticz (433Mhz).
Daarnaast heb ik een Itho Eco Fan welke draadloos geschakeld of bedraad geschakeld kan worden welke in 4 standen kan werken.
0 - uit
1 - lage afzuiging
2 - middelmatige afzuiging
3 - hoge afzuiging

Draadloos werkt via 866 Mhz op de Itho, dichtbij 868 Mhz van Z-Wave, maar is dus niet hetzelfde.

Er zijn PWM modules beschikbaar oid voor de Itho, geen idee hoe ik dat moet aanpakken om daar iets mee te kunnen.

Wat ik ongeveer wil realiseren is het volgende:
- Licht aan in badkamer = Stand 1 Itho
- Na 2 min licht nog steeds aan = Stand 3 Itho
- Licht uit = Stand 2 Itho voor 10 min. Vervolgens stand 1 voor 10 min. Daarna uit

Zou dit te realiseren zijn? Met 433 Mhz? Of moet ik echt gaan denken aan Z-Wave als het überhaupt al kan?

Ik sta ook open voor andere suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens op het Domoticz forum, zijn verschillende manieren om het aan te pakken. Als je ventilatiebox een ingang heeft voor een 0-10V signaal dan kun je het op deze manier doen: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7294
Vind ik zelf wel een mooie manier, kun je de snelheid traploos regelen.

Je kunt het met verlichting en timers doen, maar luchtvochtigheid meten en daarop schakelen is nog beter. Bestaat een mooi script voor: http://domoticz.com/wiki/Humidity_control

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Zag dat tozzke een manier had om zijn db maar ook zijn icons en scripts te backuppen..
Ik draai altijd de dagelijkse om mijn db op een netwerkschijf te backuppen.

Nu vind ik het idee van tozzke erg handig...
Het origineel:
### Create backup and ZIP it
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE

alleen:
#
### Create backup and ZIP it
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/scripts > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
Het enig wat ik doe is backupdatabase wijzigen in scripts...
Maar dat werkt niet... ;) ;) >:)

Iemand, wel een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backupdatabase.php is een php script dat op de webserver draait. Dit script produceert een backup file. Curl is een veelzijdig programma waarmee je o.a. een http aanroep kunt doen (en veel meer). De directory scripts kun je niet zomaar via een http call (remote of lokaal) aanroepen. De scripts directory kun je bv. via tar cvzf inpakken en compressen. En daarna verplaatsen. Of via het pipe commando ("|") doorsluizen naar scp of wat dan ook.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Heeft ongetwijfeld met de WiFi verbinding te maken. Ik heb zelf 2 camera's bedraad en 1 WiFi camera.
De WiFi camera doet er altijd iets langer over om beeld te geven tov de camera's die bedraad zijn maar krijg altijd gewoon beeld in Domoticz.

Ja moet mogelijk je WiFi signaal wat verbeteren als deze vrij ver van de router af staat. Er zijn apps voor op je smartphone om het signaal te meten en kun je kijken hoe sterk dit nog iets als je bij de camera staat. Met een AP kun je dit eventueel verbeteren of door het richten van de WiFi antennes.

Weet niet wat de kwaliteit is van de camera maar als je bv HD beelden over een WiFi signaal probeert te versturen dan zou ik beginnen om de kwaliteit te verlagen van het beeld.

Kan ook zijn dat de camera zelf niet al te goed signaal stuurt. Sluit hem desnoods tijdelijk bedraad aan om te testen of het dan wel goed werkt.

Check ook eens of er mogelijk een firmware update voor je camera is.
Beetje late reactie op een antwoord op mijn vraag, maar ik zit momenteel in het buitenland en kan dus alleen digitaal dingen aanpassen en niet fysiek. jammer genoeg.

Ik heb aandachtig je bevindingen gelezen en buiten het feit dat wifi nooit denderend betrouwbaar is vind ik het appart dat bij de test knop bij het toevoegen van apparatuur of in dit geval de camera ik wel beeld krijg maar zodra ik de daarvoor bedoelde knop gebruik niet.
De kwaliteit van het cameraatje kan ook niet lager want het is al wel een budget geval. die op 360p draait.

al om al goedkoop en draadloos denk ik niet dat dat het probleem is. door wat ik eerder noemde.
Verdere technische onderbouwing kan ik dan weer niet geven maar het lijkt me zo onlogisch dat het iets hardwarematigs is als het in de software via manier 1 wel werkt en via manier 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Holy cow op iOS 9 public beta 2 is de webapp van Domoticz klein man! Zo klein dat eigenlijk onbruikbaar is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:08:
[...]

Beetje late reactie op een antwoord op mijn vraag, maar ik zit momenteel in het buitenland en kan dus alleen digitaal dingen aanpassen en niet fysiek. jammer genoeg.

Ik heb aandachtig je bevindingen gelezen en buiten het feit dat wifi nooit denderend betrouwbaar is vind ik het appart dat bij de test knop bij het toevoegen van apparatuur of in dit geval de camera ik wel beeld krijg maar zodra ik de daarvoor bedoelde knop gebruik niet.
De kwaliteit van het cameraatje kan ook niet lager want het is al wel een budget geval. die op 360p draait.

al om al goedkoop en draadloos denk ik niet dat dat het probleem is. door wat ik eerder noemde.
Verdere technische onderbouwing kan ik dan weer niet geven maar het lijkt me zo onlogisch dat het iets hardwarematigs is als het in de software via manier 1 wel werkt en via manier 2 niet.
Ja op afstand zijn dat altijd lastige dingen maar denk gewoon mee en sommige zullen inderdaad vanaf afstand lastig worden.

Het is een kwestie van dingen proberen om te zien of bedraad aansluiten enige verbetering geeft. Dan weet je of het probleem een WiFi kwestie is of dat het probleem ergens anders zit.

Mogelijk dat er nog een update van firmware is voor de camera (niet via WiFi upgraden!!)

Start eens een ping naar je camera en herhaal dan je stappen eens. Mogelijk zie je iets gebeuren qua verbinding.
Staat er iets in de logbestanden van Domoticz.

Feit is dat er genoeg mensen een camera gebruiken icm met Domoticz, zelf heb ik er drie in gebruik, en nog geen klachten gelezen over dit probleem dus verdenk zelf de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:12:
Image van de SD lijkt mij sowieso overkill. Het is wel gemakkelijk inderdaad, maar om dat nou dagelijks/wekelijks ofzo te doen zou mij teveel tijd kosten.
Als toevoeging:
Zonder image zul je zaken als MonIt, cronjobs, Telegram (als je geen bot gebruikt) en andere software nog moet installeren. Sommige zijn niet altijd even snel/handig om te installeren dus als je dat wilt voorkomen is het wel zaak om hiervan een image te maken als dat allemaal goed draait.

Zolang je daar een goede image van hebt kun je daarna volstaan met een backup script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
UltraSub schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:20:
Holy cow op iOS 9 public beta 2 is de webapp van Domoticz klein man! Zo klein dat eigenlijk onbruikbaar is geworden...
heb je hem gemeld op het domoticz forum?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Jawel hoor. Als je gewoon een ouderwetse bel (8V AC trafo in de meterkast) hebt dan gaat het prima.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QrMmpYS.jpg

Kijk zo heb ik het nu zitten, blauwe en rode draad doorgeknipt en daar de ACDB7000 tussengezet.
Kan je in jip en janneke taal uitleggen waar ik het relais tussen moet zetten. 8)7
https://www.conrad.nl/nl/...-250-vac-20-a-611026.html

Zodat de bestaande gong weer werkt via de beltrafo:
primair: 220V
secundair: 8V
50/60 Hz
0,5 A

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bel mist nog in het plaatje ;)
Het relais (aansluiting A1 en A2) sluit je aan op dezelfde draden als de originele bel. De ACDB sluit je aan op de contacten van het relais (1 en 2). Meer is het niet.
Je moet het relais eigenlijk zien als een tweede bel, maar dan eentje die geen geluid maakt, maar twee draden met elkaar verbind.

Klusje van nog geen 5 minuten, als je makkelijk bij de bel kunt.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 25-07-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
mbitter schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:42:

Perfect het werkt!
Bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:48:
Je bel mist nog in het plaatje ;)
Het relais (aansluiting A1 en A2) sluit je aan op dezelfde draden als de originele bel. De ACDB sluit je aan op de contacten van het relais (1 en 2). Meer is het niet.
Je moet het relais eigenlijk zien als een tweede bel, maar dan eentje die geen geluid maakt, maar twee draden met elkaar verbind.

Klusje van nog geen 5 minuten, als je makkelijk bij de bel kunt.
sorry maar ik snap het niet :?
moet ik nog iets aanpassen aan de bestaande aansluiting van bel(gong) naar beltrafo dan?
Het relais (aansluiting A1 en A2) sluit je aan op dezelfde draden als de originele bel.
bedoel je de drukknop of bedoel je de gong welke nu nog op de beltrafo aangesloten zit of de draden uit de beltrafo welke ik nu doorgekipt heb?
De ACDB sluit je aan op de contacten van het relais (1 en 2). Meer is het niet.
oke deze snap ik :)

dus:
De ACDB -> 1 en 2 van relais
De bestaande drukknop ->
De beltrafo ->
De gong ->

Ik heb ook een 8V/500mA, is onderstaand bij mij ook van toepassing?
Speedy-Andre schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:14:
Ik heb pas iemand (JB) hier geholpen om dit te maken met een wisselstroomrelais.
Hij had een 'luxe' exemplaar met een regelbare pulsuitgang, maar die trok te veel stroom waardoor zowel de gong als het relais niet werkten.
Dit was met een 8V/500mA trafo en nu heeft hij een 8V/1A trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
LJ80 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:38:
[...]

[afbeelding]

Kijk zo heb ik het nu zitten, blauwe en rode draad doorgeknipt en daar de ACDB7000 tussengezet.
Kan je in jip en janneke taal uitleggen waar ik het relais tussen moet zetten. 8)7
https://www.conrad.nl/nl/...-250-vac-20-a-611026.html

Zodat de bestaande gong weer werkt via de beltrafo:
primair: 220V
secundair: 8V
50/60 Hz
0,5 A

bedankt alvast
hier vind je alle info: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet eerst zorgen dat je bestaande bel het weer doet. Die ACDB trek je er tussenuit en sluit het aan zoals het eerst was.

Dan sluit je het relais aan op de 2 draden die naar je bel lopen (alleen naar de bel, niet de knop oid). Op de contacten van de bel sluit je even twee draadjes aan, die draadjes laat je naar het relais lopen (contacten 1 & 2, welke waar maakt niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:30:
Je moet eerst zorgen dat je bestaande bel het weer doet. Die ACDB trek je er tussenuit en sluit het aan zoals het eerst was.

Dan sluit je het relais aan op de 2 draden die naar je bel lopen (alleen naar de bel, niet de knop oid). Op de contacten van de bel sluit je even twee draadjes aan, die draadjes laat je naar het relais lopen (contacten 1 & 2, welke waar maakt niet uit).
Ik hoop dat ik het snap, ik zal tzt wel even een schemaatje maken hoe ik het denk dat het moet,
zal nu eerst het relais bestellen.

Relais is wel goed en die quote is niet van toepassing met mijn 8V 0,5amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Ik hoop dat ik het snap, ik zal tzt wel even een schemaatje maken hoe ik het denk dat het moet,
zal nu eerst het relais bestellen.

Relais is wel goed en die quote is niet van toepassing met mijn 8V 0,5amp?
Gaat vast helemaal goedkomen, kijk maar naar deze foto: Speedy-Andre in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Zelfde relais en ook een 0,5A trafo.

Die foto is wellicht nog handig als je wilt weten hoe je het moet aansluiten.
Succes, we zien het succesverhaal wel verschijnen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:00:
[...]

Gaat vast helemaal goedkomen, kijk maar naar deze foto: Speedy-Andre in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:00:
[...]

Daar zie ik de zwakke trafo nog, samen met een elektrische gong (spoel en hamer erin) redt hij het niet.
Het relais trekt al 3W terwijl de transformator maar 4W kan leveren.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Daar zie ik de zwakke trafo nog, samen met een elektrische gong (spoel en hamer erin) redt hij het niet.
Het relais trekt al 3W terwijl de transformator maar 4W kan leveren.
Ik lees het inderdaad. Had die tekst erbij helemaal niet gelezen, alleen naar het plaatje gekeken 8)7
Nouja je kunt het eerst proberen, merk je snel genoeg of het niet goed werkt. Gelukkig is een 1A trafo niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ben heel de ochtend al met een ander probleempje bezig.
In de huiskamer heb ik een schakelaar HK3.

Middels een "is donker script" gaat het licht aan met dit event:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KRCLWV0.jpg
De HK3 schakelaar staat er tussen in het event zodat ik het licht kan uitschakelen als je naar bed gaat.

Momenteel heb ik het script uitgeschakeld staan, maar de HK3 schakelaar werkt nog steeds.
Het licht gaat nog steeds aan en uit als ik op de schakelaar klik.

Dit is toch vreemd, het lijkt een bug maar ik weet het niet zeker.
Dit laat het log zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2015-07-25 13:14:10.458 (RFXCOM) Lighting 2 (Schakelaar HK3)
2015-07-25 13:14:10.665 Activating Scene/Group: Huiskamer
2015-07-25 13:14:10.669 Activating Scene/Group Device: Eettafel 1 (On)
2015-07-25 13:14:10.678 (HUE BRIDGE) Lighting 2 (Eettafel 1)
2015-07-25 13:14:10.789 Activating Scene/Group Device: Eettafel 2 (On)
2015-07-25 13:14:10.800 (HUE BRIDGE) Lighting 2 (Eettafel 2)
2015-07-25 13:14:10.907 Activating Scene/Group Device: Huiskamer 1 (On)
2015-07-25 13:14:11.024 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Huiskamer 1)
2015-07-25 13:14:11.123 Activating Scene/Group Device: Huiskamer 2 (On)
2015-07-25 13:14:11.241 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Huiskamer 2)
2015-07-25 13:14:11.342 Activating Scene/Group Device: Livingcolors (On)
2015-07-25 13:14:11.459 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Livingcolors)

Dat is toch vreemd, waar zou dit in kunnen zitten?
De schakelaar zelf staat nergens aan gekoppeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JrX2G3t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
LJ80 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:18:
En opeens heb je het :)

De schakelaar HK3 stond ook ingeleerd bij de groep huiskamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 23:21
Ik heb momenteel een mooi LUA script draaien welke de screens regelt. Ik heb er onder andere in verwerkt:

- Buienradar voorspelling
- Windsneldheid (Weather Underground)
- Windvlaag (Weather Underground)
- Lux waarde (Fibaro Motion sensor)
- Temperatuur (Weather Underground)
- Manual Override
- Privacy mode (in de avond 50% omlaag)

Nu werkt dit allemaal prima maar wil graag nog een ding voor elkaar krijgen.

Als ik het LUX gedeelte uit het script haal krijg ik samengevat het onderstaande script:
(Let op dit script zal niet werken omdat de weer data niet wordt verkregen).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
commandArray = {}
time = os.date("*t")
minutes = time.min + time.hour * 60
sLUX = tonumber(otherdevices_svalues['Lux Buiten'])

if (otherdevices['Screen Groot'] == 'Open'
        and sRain_corrected    < 1
        and sWeatherTemp       > 15.0
        and sLUX               > 20000
        and sWindSpeed         < 20
        and sWindGust          < 60)
then
    print ('De zon schijnt --> Screens gaan omlaag')
    commandArray['SendNotification']='Screens#De zon schijnt --> Screens gaan omlaag'
    commandArray['Scene:Screens 100%']='On'
end

if tonumber(otherdevices_svalues['Screen Groot']) > 5 and sLUX < 8000

then
        print('<b style="color:red">De zon verdwijnt '.. sLUX ..'Lux --> Screens gaan omhoog</b>')
        commandArray['SendNotification']='Screens#De zon verdwijnt '.. sLUX ..'Lux --> Screens gaan omhoog'
        commandArray['Scene:Screens 0%']='On'
end

return commandArray

Wat dus nu gebeurd is dat als het licht sterk genoeg is (20000 Lux) gaan meteen de screens omlaag.
is het licht te zwak gaan ze meteen omhoog. Zou hierna het licht weer sterk zijn gaan ze weer omlaag. Dit is natuurlijk niet wenselijk.

Wat ik dan ook graag zou willen is een soort counter. Als de lux boven de 20000 komt moet er eerst gekeken worden of dit voor de komende 5 minuten ook zo blijft... Hierna mogen de screens pas omlaag gaan. Maar als in de tussentijd de lux weer gedaald is mogen ze niet omlaag gaan.

Andersom dan het zelfde.

EDIT: Ik was zelf aan het denken aan een virtual switch met een in en uitschakelvertraging. Maar volgens mij als je deze triggert zal hoe dan ook de switch aan of uit gaan na de ingestelde vertraging. Dat zal niet gaan werken. Je kunt deze actie namelijk niet annuleren.

Kan iemand mij een zet in de goede richting geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Brutuss op 25-07-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:18:
In de huiskamer heb ik een schakelaar HK3.

Middels een "is donker script" gaat het licht aan met dit event:
[afbeelding]
De HK3 schakelaar staat er tussen in het event zodat ik het licht kan uitschakelen als je naar bed gaat.

Momenteel heb ik het script uitgeschakeld staan, maar de HK3 schakelaar werkt nog steeds.
Het licht gaat nog steeds aan en uit als ik op de schakelaar klik.

Dit is toch vreemd, het lijkt een bug maar ik weet het niet zeker.
Dit laat het log zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2015-07-25 13:14:10.458 (RFXCOM) Lighting 2 (Schakelaar HK3)
2015-07-25 13:14:10.665 Activating Scene/Group: Huiskamer
2015-07-25 13:14:10.669 Activating Scene/Group Device: Eettafel 1 (On)
2015-07-25 13:14:10.678 (HUE BRIDGE) Lighting 2 (Eettafel 1)
2015-07-25 13:14:10.789 Activating Scene/Group Device: Eettafel 2 (On)
2015-07-25 13:14:10.800 (HUE BRIDGE) Lighting 2 (Eettafel 2)
2015-07-25 13:14:10.907 Activating Scene/Group Device: Huiskamer 1 (On)
2015-07-25 13:14:11.024 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Huiskamer 1)
2015-07-25 13:14:11.123 Activating Scene/Group Device: Huiskamer 2 (On)
2015-07-25 13:14:11.241 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Huiskamer 2)
2015-07-25 13:14:11.342 Activating Scene/Group Device: Livingcolors (On)
2015-07-25 13:14:11.459 (HUE BRIDGE) Lighting Limitless/Applamp (Livingcolors)

Dat is toch vreemd, waar zou dit in kunnen zitten?
De schakelaar zelf staat nergens aan gekoppeld:
[afbeelding]
Geen idee of dit het is, maar ik heb dit al diverse keren meegemaakt en kon het op onderstaande manier oplossen:

Geef die event eens een andere naam en sla hem op. Vervolgens verwijder de bestaande event en houd in de gaten of de oude event toch nog in het lijstje staat (indien dit het geval is, herhaal het verwijderen tot de oude event niet meer in het overzicht staat)). Soms maakt Domoticz namelijk een soort van "ghost"-events aan na het veelvuldig wijzigen van een event zonder deze tussentijds steeds te selecteren. Dus staan er meerdere events onder dezelfde naam in je overzichtje.
Verwijder alle oude events en maak de gekopieerde event actief en probeer alles nog eens

Om dit in het vervolg te voorkomen, zou je het beste na elke wijziging de event weer moeten selecteren in het overzichtslijstje rechts ook al heb je het event na opslaan voor je (je zal zien dat de event dan niet meer geselecteerd staat na het opslaan ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutuss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Kan iemand mij een zet in de goede richting geven?
Heb je hier wat aan: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html ? Dat gebruik ik met m'n KaKu schemerschakelaar en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
tozzke schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Geen idee of dit het is, maar ik heb dit al diverse keren meegemaakt en kon het op onderstaande manier oplossen:
Bedankt voor het meedenken maar ik had het al gevonden zie hierboven ;)
De schakelaar HK3 stond ook ingeleerd bij de groep huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die de fout ziet?

Ik heb, als er op de deurbel wordt gedrukt, een script draaien dat een foto maakt, en deze vervolgens van de Synology naar m'n webspace upload. Zo kan ik, als ik niet thuis ben, zien wie er voor de deur staat. Op zich werkt het allemaal wel, maar ik zie in mijn log toch een foutmelding voorbij komen:

2015-07-25 16:03:08.335 Error: Error executing script command (/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/deurbel.sh). returned: 256

Het script:

deurbel.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#!/bin/ash
today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`;

/usr/bin/curl "http://192.168.0.124/onkyo/onkyo.php?command=AMT&params=01"

#Send pushnotification with URL to snapshot
/bin/sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/prowl.sh "Domoticz" 0 "Deurbel" "Er is aangebeld, bekijk snapshot: http://www.marcovanveelen.nl/snapshots/deurbel-$today.jpg"

#Retrieve image from camera and save to image with current date
/usr/bin/curl -s http://192.168.0.124/snapshot.php > /volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg

#FTP credentials for your webspace / domain
HOST="website.nl/public_html/snapshots/"
USER="******"
PASSWD="******"

#Location where the snapshots are stored in Domoticz
LFILE="/volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg"

/usr/bin/lftp <<END

#Create the FTP session, using the open command; input credentials and host.
open -u $USER,$PASSWD -p 21 $HOST

#Upload file using variable LFILE to your webspace / domain.
put $LFILE

#Quit after file has been uploaded.
quit
END

Dit script is executabel (777) en heeft als rechten: (groep)root / (eigenaar)domoticz

De map waar de snapshots worden weggeschreven heeft ook deze zelfde rechten, net als het prowl.sh script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/ash
api="bladiebla-mijn-APIkey-bladiebla"

#Setup the incoming parameters
title=$1
priority=$2
event=$3
description=$4

if [ $# -ne 4 ]; then
echo "One ore more parameter is missing!"
else

#Send CURL command to Prowl to send the message
/usr/bin/curl -silent https://prowl.weks.net/publicapi/add -F apikey="$api" -F application="$title" -F priority="$priority" -F event="$event" -F description="$description" -s >/dev/null 2>&1 
fi

De paden (curl, sh, enz) heb ik allemaal volledig ingegeven en ook gecontroleerd op m'n Synology met "which curl" enzo. En als ik google op deze foutmelding, dan zou het toch weer met het niet volledig gebruik maken van de paden te maken moeten hebben. Maar.....ik zie het gewoon niet?

Edit: ik heb in het deurbel.sh script de laatste regels uit-ge-comment en nu krijg ik de foutmelding niet meer te zien. Vreemd, maar wel netter op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-07-2015 17:11 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Laatst online: 21-09 12:46

Rozz

I'm an Apogian!!

Heren,
Wie kan mij helpen om de OpenTherm Gateway via TPLink via wifi aan de gang te krijgen.

* Opentherm USB gateway heeft inmiddels juiste gateway firmware (en werkt direct op de PC aangesloten perfect)
* TPLink WR710N draait inmiddels OpenWRT en ser2net is geinstalleerd.

Maar hoe nu verder??? hoe of wat doe ik nu verder om via Domoticz naar de USB van de TPLink te laten kijken via wifi? zelf denk ik dat ik nog het nodige moet doen op de TPLink, maar ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 23:21
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Heb je hier wat aan: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html ? Dat gebruik ik met m'n KaKu schemerschakelaar en werkt perfect.
Het script is erg uitgebreid met error logging enz maar ik snap het principe en ga een test LUA maken. Als dit allemaal goed is verwerk ik deze in mijn main LUA script.

Bedankt in ieder geval voor het verwijzen hierna ik ga ermee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Voor degene die een systeem willen waarbij Domoticz een vraag kan stellen via een HTML mail waarbij je een link krijgt die de vraag positief beantwoord, dit is wat ik vandaag heb gemaakt:

Ik heb dit gemaakt om de optie te krijgen het alarm aan te zetten als er niemand meer thuis is, ik wil dat niet altijd maar een directe HTML link naar de switch die het doet is wel zo handig:

1.
Installeer de preq's indien nog niet aanwezig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sudo apt-get update
sudo apt-get install ssmtp mailutils mpack

sudo vi /etc/ssmtp/ssmtp.conf

mailhub=smtp.gmail.com:587
  hostname=raspberry pi hostnaam
  AuthUser=jeaccount@gmail.com
  AuthPass=jepasswd
  useSTARTTLS=YES

2.
Maak een dummy switch aan met een ON Action zoals deze :

code:
1
script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/mail.sh nopresensebuthomemodeactive

3.

Het mail.sh script bevat zoveel cases als je wilt, deze heeft er eentje ingevuld, mijn Domoticz systeem heet Jarvis btw :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts/bash $ cat mail.sh
#!/bin/sh

# debuging echo "start with parameter $1 at  `date`" >>/tmp/ranat.log

case "$1" in
 nopresensebuthomemodeactive)

sudo -u pi /usr/bin/mail -s "$(echo "Jarvis requires your attention : home mode selected while nobody appears to be at home\nContent-Type: text/html")" mijnaccount@gmail.com </home/pi/domoticz/scripts/mails/homemode.mail

;;

*)
   echo "wrong parameter sent to script"
   exit 1
esac

# debugin echo "done @ `date`" >>/tmp/ranat.log
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts/bash $

4.

Vervolgens maak je per case een stuk mail aan in HTML format waarin de link staat, ik gebruik hier nog mijn interne 192. ip reeds en geen username/wachtwoord maar dat is eenvoudig toe te voegen.
Hieronder een voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts/bash $ cat /home/pi/domoticz/scripts/mails/homemode.mail
<b>I require your attention</b>
<p>
The reason being that it would appear that nobody is home but the house is set to at home mode.
This means that my motion detection alarm is not activated.
<p>
If this is correct and you would like to set the home to away mode please press the link below.
<br>
If this is not correct you don't have to do anything and the house will stay in at home mode.
<p>
<a href="http://192.168.10.20:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=7&switchcmd=On">click this link to set home to away mode</a>
<p>

Het werkt, idx 7 switch gaat om via de link in de mail, je kan de mails via HTML code zo mooi maken als je wilt, deze is simpel en snel.

Dat is het eigenlijk, simpel, het werkt en je kan het zo uitgebreid maken als je wilt, door de cases in mail.sh krijg je ook niet 15 verschillende scripts en de directories voor de mail templates houden het overzichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door R3m3d7 op 25-07-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog mijn 2 centen v.w.b. de backup.
(gebaseerd op eerdere posts ^^^)

Backup van een RPi naar een NFS share op een Synology.
root@raspberrypi:~# cat /etc/fstab | grep nfs
192.168.0.111:/volume1/Share/Install/Domoticz/backup /root/backup nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr 0 0
root@raspberrypi:~# crontab -l | grep -v "#"
0 1 * * * ~/backup/backup.sh 1>~/backup/backup.log 2>&1
root@raspberrypi:~# cat ~/backup/backup.sh
#!/bin/bash
TIMESTAMP=`date +%Y%m%d%H%M%S`
BACKUPDIR=~/backup/$TIMESTAMP

mkdir -p $BACKUPDIR
curl -s http://localhost:8080/backupdatabase.php > $BACKUPDIR/domoticz.db
cp -r /home/pi/domoticz $BACKUPDIR/.
cp -r /etc/monit $BACKUPDIR/.
cp -r /etc/fstab $BACKUPDIR/.

find ~/backup -mindepth 1 -maxdepth 1 -type d -ctime +30 | xargs rm -rf
root@raspberrypi:~#

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 25-07-2015 23:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Brutuss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Wat dus nu gebeurd is dat als het licht sterk genoeg is (20000 Lux) gaan meteen de screens omlaag.
is het licht te zwak gaan ze meteen omhoog. Zou hierna het licht weer sterk zijn gaan ze weer omlaag. Dit is natuurlijk niet wenselijk.
je kan kijken naar dit script:
http://domoticz.com/wiki/Humidity_control

zit ook een vertraging in om te zorgen dat ventilator niet gaat jojoën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 17:16
DARKLORD schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:56:
[...]

je kan kijken naar dit script:
http://domoticz.com/wiki/Humidity_control

zit ook een vertraging in om te zorgen dat ventilator niet gaat jojoën
Dat script telt volgens mij het aantal keer dat het geladen is en gebruikt dat als soort van timer.
Trouwens, als je een gecombineerde sensor (temp/humidity) gebruikt is een aanpassing in het script nodig (niet relevant voor Brutuss btw)

Ik heb het zo opgelost:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
function timedifference (s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end

commandArray = {}

[stukje knip]

wacht = (600 - (timedifference(uservariables_lastupdate['Regen Status'])))

if wacht > 0 then
            if otherdevices_humidity['Gaat het regenen?'] <= 25 then
                print('We wachten nog '..wacht..' seconden')
            else
                commandArray['Variable:Regen Status']='NAT'
            end
        elseif  wacht <= 0 then
            if otherdevices_humidity['Gaat het regenen?'] <= 25 then
                commandArray['Scene:Rolluiken']='Off'
            else
                commandArray['Variable:Regen Status']='NAT'
            end
        end

[stukje knip]

Ik kijk naar de update tijd van een variabele en gebruik dat als timer (600 sec = 10 minuten)
Zolang het niet regent (<=25) en de teller loopt (>0) blijft het script op die conditie triggeren en zal niets anders doen. Pas wanneer de timer uitgeteld is (<0) gaat het script verder. In dit geval gaan dan de rolluiken open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zit net nog even te pielen met een Raspberry Pi en Domoticz, maar de interface laat nog wel te wensen over op Windows Phone 8.1 (zowel stock browser als UC browser).
Het "more options" menu bij instellingen (helemaal rechts) is niet te openen. Zo kan je bijvoorbeeld niet naar de menu-optie "shutdown system".
En het forecast gebeuren van forecast.io werkt ook niet goed op WP 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
BounceMeister schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:05:
Ik zit net nog even te pielen met een Raspberry Pi en Domoticz, maar de interface laat nog wel te wensen over op Windows Phone 8.1 (zowel stock browser als UC browser).
Het "more options" menu bij instellingen (helemaal rechts) is niet te openen. Zo kan je bijvoorbeeld niet naar de menu-optie "shutdown system".
En het forecast gebeuren van forecast.io werkt ook niet goed op WP 8.1.
Dit werkt bij mij ook slecht op de iPhone. Het is me wel gelukt. "Meer opties" ingedrukt houden en daarna snel op een optie in het nieuwe menu klikken. Daarna bleef het menu bij mij staan en kan je de juiste optie selecteren. Dit is wel op iPhone in safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Domoticz versie? Ik had dit ook in latere versies maar dit lijkt opgelost te zijn nu ik v2.2563 gebruik. Werkt nu goed op up-to-dates iPhone en iPad.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door